(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 30  شهريور 1389- شماره 19745

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سرلشكر بسيجي فيروزآبادي: حمله نظامي عليه ايران با توجه به شرايط بحراني آمريكا و اسرائيل محال است
پايگاه اينترنتي آنتي وار: اوباما درباره ايران از سياست هاي شكست خورده بوش پيروي مي كند
امير پوردستان: يگان هاي نيروي زميني آماده انجام هرگونه عمليات در هر نقطه اي هستند
تشريح جنايات منافقين در مقر اروپايي سازمان ملل
پاكستان به روايت حجت الاسلام رحيميان، فرستاده ويژه رهبر معظم انقلاب
شبيخون فرهنگي در ميان امواج سيل
عضو مجلس خبرگان رهبري : محاسبات منطقه اي و بين المللي به نفع ايران در حال پيش روي است



سرلشكر بسيجي فيروزآبادي: حمله نظامي عليه ايران با توجه به شرايط بحراني آمريكا و اسرائيل محال است

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح شروع جنگ عليه ملتي همچون ايران از سوي هر كشوري بويژه آمريكا و اسرائيل را محال دانست.
سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي ديروز در حاشيه مراسم تحليف دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي در جمع خبرنگاران با اعلام اين مطلب در واكنش به سخنان اخير رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا گفت: اين فرد براي اين كه از حرفه نظامي خود حمايت كند از گزينه نظامي عليه ايران خبر داده است، اما با توجه به شرايط داخلي آمريكا و اسرائيل، شروع جنگ عليه ملتي همچون ايران محال است، چون ايران خسارات سنگيني را به آنان تحميل مي كند.
وي تصريح كرد: تصور نمي شود كه جنگي عليه ايران آغاز شود، چون چنين اقدامي در شرايط كنوني صهيونيست ها كه وضعيتي بدتر از آمريكا دارند، يك ديوانگي است.
فيروزآبادي در عين حال خاطرنشان كرد: تجهيزات نظامي ايران متناسب با نيازهاي كشور در هرگونه شرايط است و تمامي تجهيزات نظامي هم پس از دوران جنگ نو و جديد شده است.
فيروزآبادي افزود: ملاك شناخت دوست و دشمن در عرصه بين المللي ابراز دشمني است و ايران با اسرائيل و آمريكا تا زماني كه به ما حمله نكنند، وارد جنگ نظامي نمي شود.
وي درخصوص دشمنان عرصه داخلي هم گفت: همه مردم در كشور در پناه قانون و حاكميت قرار دارند و اگر سازمان ها، نشريات و شركت هاي مستقل در چارچوب قانون حركت كنند، دوست ما هستند.
وي تصريح كرد: در رابطه با گروه هايي كه با كشورهاي خارجي مرتبط هستند هم طبق قانون برخورد خواهد شد، يعني اگر اين گروه ها در مخالفت با نظام فعاليت مي كنند بايد مطابق قانون با آن ها برخورد شود.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، در عين حال تصريح كرد: گروهي هستند كه اعلام وفاداري به كشور مي كنند، اما در عمق قلبشان اعتقادي به قانون ندارند، اگر اين افراد اقدام عملي نداشته باشند، كاري با آن ها نداريم و برخوردي هم صورت نمي گيرد، اما كساني كه كارهاي سازمان يافته انجام مي دهند، مجرم بوده و بايد طبق قانون با آن ها برخورد شود.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: در جريان فتنه سال 88 كه خارج از پيش بيني هاي كامل و تداركات لازم در اين باره بود نيروي انتظامي با حكمت و اقتدار با اين موضوع برخورد كرد.
سردار سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي اظهار كرد: اين فتنه با تحريك دشمنان خارجي و انگيزه هاي گوناگون نفساني و خائنانه كه تركيبي از خواسته ها بود در كشور ايجاد شد و آحاد ملت كه چشم انتظار نيروي انتظامي براي برقراري امنيت اجتماعي و فردي بودند، ماموران پليس با حكمت و اقتدار به صورت شبانه روزي با سرفرازي فتنه را جمع كرده و آرامش را به شهرهاي ما كه دچار فتنه شده بودند باز گرداندند.
وي با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب مبني بر در نظر گرفتن سه اصل «عزت»، «قدرت» و «رحمت» در انجام ماموريت هاي نيروي انتظامي، اظهار كرد: قدرت در ايران دستش باز نيست و در جمهوري اسلامي چهار محدوديت «قانون»، «حقوق مردم»، «عدالت» و «انصاف» براي اقتدار گذاشته شده است و نيروي انتظامي به جز افراد شرور و ضد انقلاب كه ممكن است اگر غفلت شود، سوءاستفاده هايي را انجام دهند، بايد با بقيه با انصاف برخورد كند.
رئيس ستادكل نيروهاي مسلح در حاشيه مراسم تحليف دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي از رونمايي طرح هاي دفاعي جديد همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.
سرلشكر فيروزآبادي افزود: سلاح هاي توليد شده متناسب با نيازها و راهبردهاي كشور است و تمامي تجهيزات نظامي هم پس از دوران جنگ نو و جديد شده است.
احمدي مقدم: طرح ها را
به جاي رسانه اي كردن عملياتي مي كنيم
به گزارش ايسنا فرمانده نيروي انتظامي نيز در بيست وپنجمين مراسم تحليف يك هزار و 180 تن از دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامي گفت: پليس بايد نسبت به توطئه ها هوشيار بوده و با اقدامات پيش دستانه موجب خنثي كردن فتنه ها شود.
گزارش مهر نيز حاكي است سردار اسماعيل احمدي مقدس در حاشيه مراسم فارغ التحصيلي دانش آموختگان دانشگاه انتظامي گفت: در مراحل جديد طرح امنيت اخلاقي با افرادي كه اقدام به راه اندازي مراكز فحشا و تهيه فيلم هاي مستهجن مي كنند برخورد مي شود.
وي افزود: از اين پس به جاي رسانه اي كردن طرح ها آن ها را عملياتي مي كنيم.
احمدي مقدم ادامه داد: همچنين در اين طرح ها با افرادي كه شبكه هاي هرمي را ساماندهي مي كنند براساس برنامه ريزيهاي قبلي برخورد مي شود.
وي گفت: در صورت تامين كامل بودجه طرح انسداد مرزها طي 3 تا 5 سال آينده تمامي مرزهاي كشور مسدود شده و ديگر امكان ورود غيرمجاز در آنها نيست.
به گزارش فارس سيداصغر جعفري رئيس دانشگاه علوم انتظامي نيز در اين مراسم گفت: در مراسم امروز هزار و 180 نفر از دانشجويان مقاطع كارداني و كارشناسي فارغ التحصيل و آماده ورود به عرصه خدمت مي شوند.

 



پايگاه اينترنتي آنتي وار: اوباما درباره ايران از سياست هاي شكست خورده بوش پيروي مي كند

پايگاه اينترنتي آنتي وار در مقاله اي به تشريح سياست هاي دولت اوباما در قبال ايران پرداخت و تصريح كرد كه اوباما از سياست هاي شكست خورده بوش در اين زمينه پيروي مي كند.
پايگاه اينترنتي «آنتي وار» در مقاله اي به قلم «محمد سهيمي» به بررسي سياست هاي اتخاذ شده از سوي دولت اوباما در قبال ايران پرداخته و مي نويسد: هنگامي كه «باراك اوباما» در سال 2008 براي انتخابات رياست جمهوري به ميدان آمد، اول و بيش از همه مي خواست كه با «جرج بوش» متفاوت باشد، كسي كه توسط اكثريت بزرگي از مردم كره زمين، خوار شده بود. اوباما مخالف حمله به عراق بود و در طي تبليغات انتخاباتي خود، به انتقاد از حمله و عواقب آن پرداخت.
اوباما از دولت بوش براي آنچه وي به عنوان غفلت از «جنگ حق» (اگر چنين جنگي وجود داشته باشد) در نظر مي گرفت، انتقاد كرد، مثلا جنگ در افغانستان، در حالي كه دولت بوش، براي هشت سال برنامه بي رحمانه تبليغاتي و تهديدها را عليه ايران انجام داد، اوباما پيشنهاد مذاكره بدون پيش شرط با ايران را مطرح كرد. براي اعتبار دادن به پيشنهادش، از «جان اف.كندي» نقل قول كرد: «بيايد بدون ترس مذاكره كنيم، اما هيچ گاه از مذاكره نترسيم.»
اين گزارش در ادامه مي افزايد: اما پيشنهاد مذاكره با كشوري بدون هيچ پيش شرطي و بدون هيچ تغييري در ديدگاه هاي بنيادين نسبت به آن كشور، بي معني است. براي مثال، دولت اوباما نمي خواست كه ايران، برنامه غني سازي اورانيم خود را پيش از ورود به مذاكره درباره مبادله اورانيوم كم غني شده با سوخت براي راكتور تحقيقاتي ايران (كه ايزوتوپ هاي پزشكي را براي 850000 ايراني بيمار فراهم مي كند) تعليق كند. اما هدف دولت مثل گذشتگان همواره بي استفاده كردن ايران از تجهيزات غني سازي اورانيوم و برنامه آن است. تفاوت ميان درخواست تعليق برنامه غني سازي، پيش از ورود به اتاق مذاكره و درخواست همان حق بعد از ورود به اتاق چيست؟ تنها عبور از در!
اما ايرانيان همواره مشخص كرده اند كه برنامه غني سازي اورانيوم خود را متوقف نخواهند كرد. اين ارتباطي با «محمود احمدي نژاد» و يا احزاب ديگر در ايران ندارد.
پس چرا اوباما گمان كرد كه رويكرد او به ايران همان نتيجه اي را خواهد داشت كه او تمايل دارد؟ چون او لبخند زيبايي دارد، يا يك آفريقايي-آمريكايي است، يا نام مياني او حسين است، هم اسم نوه پيامبر اسلام و يكي از مورد احترام ترين اشخاص در ايران و اسلام شيعه؟ هيچ يك از اين ها به آن كمك نكرد، چرا كه سياست او اشتباه درك شده است.
سهيمي نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به تغيير نكردن سياست هاي دولت آمريكا علي رغم وعده هاي تبليغاتي اوباما مي نويسد: تلاش براي متفاوت به نظر رسيدن با جرج بوش، در حالي كه همان اهداف با ايران دنبال مي شود، مشكلات زيادي را براي اوباما ايجاد كرده است. اوباما از زماني كه به قدرت رسيد، درصدد مذاكره با ايران بوده در حالي كه بر تلاش هاي دولتش بر تقويت تحريم ها عليه ايران تمركز مي شود. بهانه هم اين است كه اگر تحريم ها سخت تر نباشند، اسرائيل به ايران حمله خواهد كرد كه دولت ظاهراً مخالف آن است. اگرچه از حذف گزينه حمله به ايران خودداري كرده است. اين دوگانگي منجر به ارتكاب يك اشتباه در پي ديگري شده است.
اوباما يك مهلت غيرواقعي در دسامبر 2009 براي رويكرد ديپلماتيكش به ايران تعيين كرد، و آن بدون در نظر گرفتن پويايي هاي سياست داخلي ايران و يا گام هاي پيشرفتي كه در ايران در برنامه غني سازي اورانيوم خود دارد، بود.
پيشرفت ايران در توسعه برنامه غني سازي اورانيوم هم چنان ادامه دارد و امكانات غني سازي ديگري در فوردو نزديك قم در حال ساخت است. دولت اوباما ادعا كرد كه تجهيزات فوردو نمايانگر نقض تعهدات ايران در قابل تضمين هاي آژانس اتمي است؛ اما ايران از تعهداتش تخطي نكرده است. در همان زمان مشكلات فني و ساير مشكلات، غني سازي تجهيزات نطنز را آهسته كرد. تنها در حدود نيمي از 8000 سانتريفيوژ نصب شده در نطنز كار مي كند. مهلت غيرواقعي اوباما معكوس بود و فقط براي آرام كردن لابي اسرائيل استفاده شد.
وي هم چنين با اشاره به فشار ايالات متحده به ايران براي پذيرش تحريم هاي جديد مي افزايد: سپس براي رد توافقنامه اي كه ايران با تركيه و برزيل در رابطه با تبادل بيش از نيمي از ذخيره اورانيوم كم غني شده با سوخت اتمي براي راكتور تحقيقاتي تهران داشت، دولت مصمم شد كه ايران را مجازات كند و براي پذيرش قطعنامه 1929 شوراي امنيت سازمان ملل فشار آورد. بعد از آن ايالات متحده، تركيه را سرزنش كرد و خواست كه به امور خودش بپردازد و در امور ابرقدرت ها دخالت نكند. و بعد از آن دولت اوباما، سري جديد تحريم ها را بر ايران ايجاد كرده است.
به نظر مي رسد تحريم ها دولت ايران را هدف قرار داده اند اما به مردم عادي صدمه بزند.
سهيمي در ادامه مقاله خود به بررسي جنگ رواني رسانه هاي غربي و صهيونيستي در زمينه حمله نظامي رژيم صهيونيستي و يا ايالات متحده به ايران پرداخته و مي نويسد: دولت اوباما هيچ كاري براي پايان دادن به خيالات و تبليغات درباره حمله اسرائيل و يا آمريكا انجام نداده است. «جفري گلدبرگ» مبلغي است كه كارهاي روزنامه نگاري او هنگامي كه مقاله اي طولاني را در نشريه «نيويوركر» منتشر كرد، پايان يافت. وي مقاله اي در نشريه «آتلانتيك» نوشت درباره اينكه اسرائيل چگونه ممكن است به ايران حمله كند.
گلدبرگ در اين مقاله مدعي شد كه اين عدم وجود زرادخانه هاي هسته اي ايران نيست كه نخبگان سياسي و نظامي اسرائيل را مي ترساند بلكه توانايي اتمي ايران ممكن است نخبگان علمي و فناوري را براي ترك اسرائيل تشويق كند. همان نظري كه من پيش از اين داشتم. تحليلگران هوشيار و متخصصيني مثل «تريتا پارسي»، «گلن گرينوالد»، «رضا اصلان» و «برنارد آويشاي»، با قدرت نمايي لابي اسرائيلي روبرو شدند. دولت هيچ كاري براي پايان دادن تفكرات جنگ با ايران انجام نداد. اگر لابي اسرائيل نمي تواند رئيس جمهور، كه احتمالا مخالف جنگ با ايران است را به جنگ با ايران ترغيب كند، ماجرا را در جايي قرار مي دهد كه به رئيس جمهور بعدي اختيار تام آن را مي دهد.
وي با اشاره به نزديكي انتخابات ميان دوره اي كنگره در آمريكا مي نويسد: اكنون كه به انتخابات ميان دوره اي كنگره نزديك مي شويم، اوباما انگيزه اي براي برداشتن گام هاي مثبت براي نشان دادن سردي با ايران دارد. او از نظر سياسي ضعيف است. اقتصاد همچنان آشفته است. جنگ در افغانستان - در ديدگاه اوباما جنگ برحق - نشاني از پيشرفت ندارد (بدون توجه به اينكه پيشرفت چگونه تعريف مي شود) و بيانيه پايان جنگ عراق ساختگي بود.
هيچ كس باور ندارد كه آمريكا به زودي عراق را ترك كند. به نظر مي رسد كه اوباما علاقه خود را در توافقات مذاكره شده با ايران و وعده سال گذشته هم زيستي صلح آميز با جهان اسلام (كه هيچ نتيجه مثبتي نداشت)، را از دست داده است، پيش بيني هاي وخيمي وجود دارد كه انتخابات به پيروزي جمهوري خواهان براي به دست آوردن كاخ سفيد و سنا مي انجامد. اگر اين اتفاق بيفتد رئيس جمهور در جايگاه ضعيف تري قرار مي گيرد.
مذاكرات بين ايران و گروه وين در اين ماه در مركز آژانس بين المللي انرژي اتمي برگزار مي گردد. اما حتي اگر مذاكرات شروع شود آمريكا و هم پيمانانش ادعا مي كنند كه آن ها ديپلماسي را با ايران آزمودند اما شكست خورد و يا آيا يك تلاش واقعي براي نشان دادن اين مسئله وجود دارد؟
اين نويسنده در انتها اين گونه نتيجه مي گيرد: بنابراين يكبار ديگر، يك رئيس جمهور ايالات متحده تسليم فشارهاي داخلي لابي اسرائيل و متحدانش مي شود و به جاي توافقات مذاكره شده با ايران همان سياست هاي شكست خورده گذشته را دنبال مي كند. يكبار ديگر يك رئيس جمهور ايالات متحده، تشخيص نمي دهد كه توافق با ايران به نفع دولت آمريكا خواهد بود و در عوض اثرات مثبت زيادي در تمام خاورميانه دارد و يكبار ديگر يك رئيس جمهور ايالات متحده به رغم هوش قابل توجه راهي را ادامه مي دهد كه سرانجام ملتش را به جنگ با ايران خواهد برد.

 



امير پوردستان: يگان هاي نيروي زميني آماده انجام هرگونه عمليات در هر نقطه اي هستند

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت اين نيرو آماده است هرگونه ماموريتي را در هر نقطه اي كه مسئولين صلاح بدانند، عملياتي كند.
امير احمدرضا پوردستان فرمانده نيروي زميني ارتش در گفتگو با فارس، با اشاره به آمادگي دفاعي نيروهاي مسلح كشور اظهار داشت: نيروهاي مسلح كشور خصوصاً نيروي زميني ارتش از آمادگي و قابليت هاي بسيار بالايي برخوردارند.
پوردستان ادامه داد: كار ما در پادگان ها، ارتقاي مؤلفه هاي آمادگي رزمي است، يعني تلاش مي كنيم حاضر به كاري سلاح هايمان، تحركمان و آموزشمان را به سطح بالاتري ببريم و گوش به فرمان رهبري آماده دفاع از كشورمان هستيم.
فرمانده نيروي زميني ارتش با بيان اينكه نيروهاي مسلح نشان داده اند كه در زمين، هوا، دريا و حتي در زير سطح، حرف هاي زيادي براي گفتن دارند، تصريح كرد: دشمنان اگر بخواهند تهديدي را عليه جمهوري اسلامي ايران عملي كنند، نيروهاي مسلح آماده اند با قاطعيت و قدرت پاسخ آنها را بدهند و دشمن را سر جايش بنشانند.
پوردستان در ادامه اظهار داشت: يگان هاي مختلف نيروي زميني ارتش در مرزها و پادگان ها حضور دارند و سطح آمادگي آنها براي اجراي ماموريت هاي مختلف بسيار بالا است.
فرمانده نيروي زميني ارتش با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر گستردگي ميدان نبرد جمهوري اسلامي با دشمن متجاوز خاطرنشان كرد: نيروي زميني ارتش آماده است هرگونه ماموريتي را در هر نقطه اي كه مسئولين صلاح بدانند عملياتي كند.

 



تشريح جنايات منافقين در مقر اروپايي سازمان ملل

انجمن خانواده هاي قربانيان ترور ايران با حضور در دفتر حقوق بشر سازمان ملل در ژنو به تشريح جنايات منافقين در ايران پرداخت.
نمايش فيلم جنايات منافقين و قرائت بيانيه انجمن خانواده هاي قربانيان ترور ايران از برنامه هاي اين انجمن در صحن شوراي حقوق بشر سازمان ملل بود كه با استقبال شركت كنندگان روبرو شد.
تشريح جنايات منافقين براي حضار عجيب بود و آنها نسبت به زيرپا گذاشتن تمام قواعد حقوق بشري از سوي اين گروهك تروريستي ابراز شگفتي كردند.
اين گزارش تصريح مي كند كه گروهك منافقين در ژنو با پرداخت مبالغ كلان در پي خريد سياستمداران و NGOهاي شركت كننده در اين همايش بود.

 



پاكستان به روايت حجت الاسلام رحيميان، فرستاده ويژه رهبر معظم انقلاب
شبيخون فرهنگي در ميان امواج سيل

حجت الاسلام والمسلمين رحيميان چندي پيش به عنوان نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي به پاكستان رفت و گزارشي از مناطق سيل زده تهيه و قبل از خطبه هاي نماز عيد فطر گزارش خود را خدمت رهبري ارائه كرد.
متن زير سفرنامه اي كوتاه است كه سفر نماينده رهبر انقلاب به پاكستان كه پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت الله العظمي سيدعلي خامنه اي (مدظله العالي) - موسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي نيز با عنوان «شبيخون فرهنگي در ميان امواج سيل» منتشر كرده است.
در ماه رمضان از دفتر مقام معظم رهبري با من تماس گرفتند و دستور رهبر انقلاب مبني بر سفر بنده و ديگر همراهان به پاكستان را ابلاغ كردند. بايد مي رفتيم و ابعاد سيل پاكستان را بررسي مي كرديم و خدمت ايشان گزارش مي داديم.
ورود به كشور سيل زده
برنامه ما اين بود كه چند ملاقات رسمي با مقامات پاكستاني داشته باشيم. ميزبان هيئت همراه ما وزارت كشور پاكستان بود. تقريبا در طول سفرمان وزير كشور پاكستان ما را همراهي مي كرد. در بدو ورودمان جلسه مختصري برگزار شد، ولي چون شب بود، مراسم احياء را در سفارت برگزار كرديم و فردا صبح اول وقت، اولين جلسه مفصل با مسئولان ذي ربط پاكستاني را تشكيل داديم. بعد از آن جلسه هم با بالگرد بازديد هوايي داشتيم از مناطق شمالي پاكستان.
پس از برگشت به اسلام آباد، جلسه اي با نخست وزير صورت داديم. شب هم مجموعه علماي بزرگ پاكستان و شخصيت هاي معتبر منطقه مركزي و شمالي پاكستان به سفارت جمهوري اسلامي ايران دعوت شده بودند. بعد از نمازجماعت و صرف افطار، بنده آنجا صحبت مفصلي كردم و سلام رهبر معظم انقلاب و ابراز محبت هاي ايشان را نسبت به پاكستان و عنايت ايشان به حادثه سيل را به آن ها ابلاغ كردم. بعد هم تا آخر شب و حدود چندين ساعت، يكايك علما كه هر كدام از منطقه اي بودند، گزارشي از وضعيت آسيب ديدگان سيل ارائه كردند. خوب اين اطلاعات دقيق و خوبي براي ما بود و علاوه بر اطلاعاتي بود كه دولت پاكستان داده بود.
فردا صبح در سفارت و با حضور مسئولان و كارگزاران جمهوري اسلامي در پاكستان و نيز هيئت اعزامي، جلسه جمع بندي گذاشتيم. بعد ازاين جلسه عازم كراچي شديم. در آنجا باز ما جلسه مفصلي با تعدادي از كارگزاران جمهوري اسلامي در آن منطقه و علماي آن منطقه و نماينده مقام معظم رهبري در كراچي داشتيم. ايشان هم اطلاعات جديدي را مخصوصا درباره مناطق جنوب پاكستان و بخش هاي مجاور ايالت سند ارائه كرد.
بازديد هوايي از جنوب - كه وضعيتي بدتر از شمال داشت - هم انجام شد. بعدازظهر هم ملاقاتي با رئيس جمهور پاكستان داشتيم. مجموعه مسئولان پاكستاني، هم نخست وزير و هم رئيس جمهور نسبت به رهبرمعظم انقلاب و دولت جمهوري اسلامي ايران قدرداني و تشكر داشتند و بسيار استقبال خوبي كردند.
باز يك جلسه مجددي در كنسولگري جمهوري اسلامي در كراچي انجام شد. اطلاعات را جمع بندي كرديم و راه كارهاي كمك رساني و شيوه هاي آن را بررسي نموديم. نتيجه آن را هم بنده بلافاصله پس از بازگشت و طي گزارشي خدمت رهبرمعظم انقلاب تقديم كردم. پيشنهادهايي را هم مطرح كردم مبني بر اينكه ابعاد اين فاجعه به صورت گسترده تري در سطح جامعه مطرح شود و مردم نسبت به اين حادثه توجه بيشتري بكنند كه فاجعه اي دلخراش براي يك ملت و جمعيت انبوهي از مسلمانان است كه بخش عظيمي از آنها هم شيعيان هستند.
ابعاد فاجعه
اما در باب ابعاد اين فاجعه عظيم بايد تصريح كنم كه وقتي گفته مي شود حدود يك پنجم زمين هاي تحت كشت پاكستان بر اثر اين سيل آسيب ديده است، در يك كشوري كه 150 ميليون نفر جمعيت دارد، معنيش اين است كه يك پنجم جمعيت آسيب ديده اند. در واقع يعني يك پنجم تاسيسات، خانه ها و مساجد، درمانگاه ها، ده ها هزار مدرسه و مسجد و حسينيه و مراكز عام المنفعه نابود شده است. حداكثر توانايي كه مردم داشته اند، اين بوده كه خودشان را از اين سيل نجات بدهند.
زمين هاي پاكستان عمدتاً مسطح است و سيل هم آن چنان تند نبوده كه جريان آب انسان را با خودش ببرد و چون جريان آب از شمال به جنوب بوده، اكثر افراد از معرض سيل خارج شده اند. لذا تلفات انساني نسبتاً كم بوده، اما خانه و كاشانه شان را گذاشته اند و فرار كرده اند و آب خانه و همه وسايلشان را برده است. سرمايه آنها هم عموماً در مناطق روستايي و شهرهاي كوچك مجاور رودخانه ها كه عمدتاً كشاورز بوده اند، همين زمين ها بوده است. درآمد اصلي شان از كشاورزي بوده و اين يعني كل منبع درآمدشان را آب برده است. ضمن اينكه عموماً هم مردم فقيري هستند.
نكته جالب توجه اين است كه مردم پاكستان، اعم از شيعه و سني، همان طور كه رهبرانقلاب فرمودند، مردمي مذهبي هستند. چه شيعيان و چه اهل سنت، ملتزم به اسلام و اهل نماز و روزه هستند. حتي وجه غالب اهل سنت علاقمند به اهل بيت(ع) هستند. نبايد ذهن را مشغول به جريان محدود سپاه صحابه، طالبان و وهابي ها كرد. جنايت ها و فعاليت هاي اين گروه ها را نبايد به حساب مردم گذاشت. مردم پاكستان طرفدار جمهوري اسلامي هستند و شايد در ميان اهل سنت در كشورهاي اسلامي كمتر داشته باشيم كه تا اين اندازه علاقه مند به جمهوري اسلامي و اهل بيت باشند. علاوه بر اين، تقريبا 20 الي 30 درصد هم شيعيان هستند.
حضور تأمل برانگيز آمريكايي ها
اين در حالي است كه آمريكايي ها صرفاً در راستاي اهداف پليدشان و در پي ترميم آن چهره كريهي كه نزد ملت پاكستان دارند به سبب كشتارهاي جمعي و تجاوزهاشان انبوه كمك ها را به آنجا گسيل داشته اند. طبق نظرسنجي ها حدود 80 درصد از مردم پاكستان از آمريكا منزجر هستند، اما آن طور كه گفته شده، سربازان آمريكايي به عنوان كمك رساني، حدود 30 هلي كوپتر و چند هواپيماي غول پيكر را به كار گرفته اند؛ خصوصاً در مناطق شيعه نشين و در جاهايي كه مردمش به شدت علاقه مند به جمهوري اسلامي و انقلاب و امام هستند و مقلد رهبر معظم انقلاب هستند.
آمريكايي ها اين كارها را انجام مي دهند كه جاي پايي براي خود باز كنند. حتي گفته شده كه يكي از هنرپيشه هاي سينماي غرب به پاكستان آمده و حدود 25 ميليون دلار (راست و دروغش را نمي دانيم) كمك كرده است. يعني علاوه بر اهداف نظامي و سياسي پليدشان در آنجا و حتي در اين موقعيت، از شبيخون فرهنگي و ناتوي فرهنگي هم غفلت نكرده اند. عربستان سعودي هم به صورت گسترده اي در اين صحنه فعال است. از اين طرف هم تبليغات و تريبون ها و دوربين ها دست خودشان است. راست و دروغ را با هم يكي كرده اند و با بزرگ نمايي و بزرگ جلوه دادن كارهاشان، افكارعمومي را تحت تاثير قرار داده اند.
ارائه گزارش
پس از پايان سفر، بنده گزارشي را در چهار صفحه خدمت رهبر معظم انقلاب تقديم كردم. پس از ارائه گزارش عرض كردم كه لب مطلب را من مكتوب نوشته ام و زياد مصدع نمي شوم و خداحافظي كردم. بعد هم كه صحبت هاي رهبر انقلاب در خطبه ها را دقت كردم؛ بسياري از فرازهايش ناظر بر همين محورها بود كه بنده نوشته بودم. البته گزارش هاي ديگري هم رسيده بود كه البته مجموع اين گزارش ها هم سو بود و مؤيد نكاتي بود كه بنده خدمتشان عرض كرده بودم.
از نگاه من اين سفر دو نتيجه داشت؛ يكي اينكه آنجا تا قبل از سفر ما چيزي از ايران مطرح نشده بود.تا اينكه يك نفر از طرف ولي امر مسلمين و چند نفر از طرف دولت ما رفتند و ملاقات ما با رياست جمهوري و نخست وزير پاكستان صورت گرفت كه قابل سانسور هم نبود و خود به خود انعكاس خبري پيدا كرد. علاوه بر اينكه ملاقات هايي هم كه در طول سفر با طيف هاي مختلف مسئولان عالي رتبه و علما داشتيم و ابلاغ سلام و پيام رهبر معظم به آنها، بازتاب ويژه اي به اين سفر داد و موجبات دلگرمي آنها را فراهم كرد.
نتيجه ديگر آن هم اين بود كه بالاخره عمق و ابعاد اين فاجعه از طريق نماينده اعزامي از سوي رهبر معظم انقلاب دقيقاً براي ايشان گزارش مي شد.
خطبه هاي نماز عيد
رهبر معظم انقلاب واقعاً در خطبه هاي نماز عيد فطر حق مطلب را ادا كردند و اين براي من خيلي تازه و جالب بود. من صحنه هاي زيادي را ديده بودم كه همه از شدت تأثر به گريه مي افتادند و نمي توانستند خودشان را كنترل كنند. ولي رهبر معظم انقلاب كه مثل كوه استوارند، غير از مواقعي كه مصيبت اهل بيت عليهم السلام خوانده مي شود، در برابر حوادث بسيار با صلابت هستند و به اين سادگي كنترل خودشان را از دست نمي دهند و آشكارا تأثر خود را نشان نمي دهند. امام(ره) هم همين طور بودند. اينجا ولي عجيب بود كه براي اولين بار بابت يك قضيه اي غير از ذكر مصيبت ائمه و حالات معنوي، اين طور منقلب و متأثر شدند. واقعاً عجيب بود.
من معتقدم رهبر انقلاب نگاه اصلي شان و ملاك اصلي حركت شان و اشكي كه در خطبه هاي نماز ريختند، براي آن بعد انساني و اسلامي و اخلاقي ملت پاكستان بود. اصل قضيه به نظر من اين بود. بعد انساني و اخلاقي و اسلامي آن از همه پررنگ تر است.
آيا كمك ها
به دست مردم مي رسد؟
پيامبر اكرم(ص) مي فرمايند؛ «من سمع رجلاً ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم1» يعني هر مسلماني كه صداي شخصي را كه فرياد مي زند مسلمانان به فرياد من برسيد بشنود و او را كمك نكند، مسلمان نيست. شرط مسلماني ما اين است كه اگر مسلماني در هر گوشه دنيا فرياد كمك خواهي و امدادرساني اش بلند شود، ما وظيفه انساني و اخلاقي كمك به او را ادا كنيم.
من در مصاحبه اي كه پس از بازگشتم با شبكه خبر داشتم، يك نكته اي را به مردم ابلاغ كردم كه جزو نتايج اين سفر است. نكته مهمي هم هست و آن اينكه معمولاً كمك هايي كه براي حوادث مي شود، گاهي در آنها شبهه به وجود مي آيد كه به دست مردم مي رسد يا نمي رسد؟ آيا حفظ امانت مي شود يا يك باره مسيرش عوض مي شود؟ البته احتمال اين مسائل هم مطرح مي شود و هم وجود دارد، چون ممكن است در شلوغي هاي زياد يك چيزي به مقصد اصلي نرسد.
از دستاوردهاي مهم اين سفر اين بود كه ما در جمع بندي نهايي ساز و كاري را پيش بيني كرديم و تصويب كرديم كه آنچه را از ايران ارسال مي شود، به دست هيچ واسطه اي ندهيم، بلكه همه آن از طرق صددرصد مورد اعتماد يا با مباشرت واسطه هاي مورد اعتماد جمهوري اسلامي و در حقيقت دل بسته و عاشق جمهوري اسلامي، از طريق آنها كمك ها را به مردم برسانيم.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري : محاسبات منطقه اي و بين المللي به نفع ايران در حال پيش روي است

عضو مجلس خبرگان رهبري گفت ايران به عنوان پرچم دار جبهه حق در مقابل جبهه استكبار، حركت رو به رشدي را پيش مي برد و محاسبات منطقه اي و بين المللي به نفع نظام در حال حركت است.
آيت الله عباس كعبي در گفت وگو با ايسنا، ضمن اين كه بيانات حكيمانه مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان را راهگشا، اميد بخش و واقع بينانه دانست، اظهار كرد: اين كه رهبر انقلاب از لزوم تقويت روحيه و تزريق اميد در جامعه صحبت مي كنند، مبتني بر ارائه تحليل جامع از شرايط بين المللي و داخلي انقلاب اسلامي بعد از سه دهه تحولات پرشتاب منطقه اي و بين المللي به سود انقلاب اسلامي و نظام مقدس اسلامي است.
وي افزود: علي رغم تحريم ها و تهديدها، نظام مقدس جمهوري اسلامي به عنوان پرچم دار جبهه حق در مقابل جبهه استكبار، حركت رو به رشدي را پيش مي برد و محاسبات منطقه اي و بين المللي به نفع نظام در حال حركت است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اين كه وضعيت جبهه استكبار مانند بيمار بيش فعالي است كه فعاليت هايش غير متمركز و غير حساب شده است و به نتيجه نمي رسد، گفت: شرايط به نفع نظام جمهوري اسلامي رقم مي خورد، به اين خاطر كه قدرت بازدارندگي نظام جمهوري اسلامي، قدرت دفاعي، علمي، صنعتي، فناوري و انسجام و وحدت ملي و اقتدار نظام جمهوري اسلامي در تمام عرصه ها در مقايسه با همه دوران پرفراز و فرود انقلاب اسلامي در وضعيت خيلي خوبي است.
كعبي با بيان اين كه در شرايط فعلي براي هر برخورد دشمن يك راه حل وجود دارد و يك اقدام مناسب پيش بيني شده است، تصريح كرد: راه هاي برون رفت از تهديدات و تحريم ها پيش بيني شده است، همان طور كه وزير اقتصاد در جمع خبرگان گفتند باز هم، دورانديشي و حكمت رهبري براي برون رفت از مشكلات و سختي ها راهگشا است.
كعبي با بيان اين كه اميد پشتوانه واقعي است، افزود: علت آن كه مقام معظم رهبري از لفظ اميد استفاده مي كنند، اين است كه اميد پشتوانه واقعي است، لذا با اميد، گفتمان پيشرفت و عدالت در دهه چهارم انقلاب و چشم انداز 20 ساله براي تحقق ايران توسعه يافته با هويت اسلامي، انقلابي دور از دسترس نيست و در حال تحقق است.
وي با اشاره به اين كه جريان بيداري اسلامي در سطح جهان اسلام ايجاد شده است، تصريح كرد: عطش بين المللي براي تحقق صلح و امنيت بر پايه عدالت و معنويت گم شده در مديريت جهاني نشانه آن است كه جهان بشريت دنبال راه حل هايي است كه در اسلام پاسخ گوي نيازهاي بشر معاصر باشد، لذا كارگزاران نظام جمهوري اسلامي در سطوح گوناگون وظيفه خطيري دارند تا از ظرفيت نظام جمهوري اسلامي در دهه چهارم براي حركت پرشتاب استفاده مثبت كنند.
اين عضو مجلس خبرگان رهبري ضمن اين كه رسالت اصلي روحانيون را تبيين و تبليغ رسالت هاي الهي و تعميق باورها و ارزش هاي اسلامي دانست، خاطرنشان كرد: روحانيون بايد در عمق بخشي به رسالت انقلاب اسلامي تلاش كنند كه لازمه آن تدوين برنامه جامع و حركت عملي براي تحقق اين برنامه جامع است و در اين راستا وحدت عملي و جستجوي راه حل هاي ميداني براي ايفاي نقش سازنده در حركت رو به رشد نظام مقدس اسلامي الزامي است.
كعبي تصريح كرد: براي تقويت باورها و ارزش ها و عمق بخشي به ماموريت هاي انقلاب اسلامي در بعد تقويت نيروهاي معتقد و توانمند، مهندسي و سامان دهي توليد محصولات ديني، توليد انديشه متناسب با نياز اقشار گوناگون جامعه، مديريت باورها و ارزش هاي ديني و تعريف جايگاه روحانيت در صحنه روابط بين الملل و داخلي، روحانيت بايد وارد عمل شوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14