(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول مهر 1389- شماره 19747

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
شكست سناريوي صهيونيست ها براي بايكوت احمدي نژاد در نيويورك
وظيفه آموزش و پرورش تربيت نيروي انساني متعهد
وحيدي : ساخت سامانه «اس300» در دستور كار وزارت دفاع قرار گرفت
نمايش اقتدار نيروهاي مسلح ايران در سي امين سالگرد دفاع مقدس
پنجاه و يكمين سالگرد ارتحال آيت الله بروجردي در قم برگزار شد



با انجام چندين سخنراني و ديدار رئيس جمهور صورت گرفت
شكست سناريوي صهيونيست ها براي بايكوت احمدي نژاد در نيويورك

سرويس سياسي-
سناريوي صهيونيست ها و منافقين براي بايكوت احمدي نژاد در نيويورك با انجام دهها سخنراني و ديدار رئيس جمهور كشورمان به شكست انجاميد.
صهيونيست ها كه به شدت از مواضع ضد صهيونيستي احمدي نژاد خشمگين هستند طي روزهاي اخير و همزمان با حضور رئيس جمهور كشورمان در نيويورك تلاش كردند تا به طرق مختلف اعم از تجمع عليه احمدي نژاد توسط اعضاي گروهك منافقين و يا چاپ و توزيع پوسترهاي ضد وي در سطح شهر نيويورك تا حدودي فضا را ملتهب ساخته و به زعم خود احمدي نژاد را در بايكوت خبري و رسانه اي قرار دهند.
اما اين اقدامات نخ نما شده كه با همكاري شهردار صهيونيست نيويورك صورت گرفت در مقابل فعاليت فراوان احمدي نژاد در اين شهر همچون سال هاي گذشته باعث آبروريزي هرچه بيشتر صهيونيست ها شد و اغلب رسانه هاي آمريكايي و غيرآمريكايي و نيز مقامات جهان به دنبال ديدار با رئيس جمهور اسلامي ايران بودند.
گزارشها حاكي است احمدي نژاد فقط طي يك روز (سه شنبه) علاوه بر سخنراني در اجلاس مهم هزاره سوم توسعه با چهار تن از مقامات كشورهاي دنيا ديدار و گفت وگو كرد و در دو نشست جداگانه ديگر نيز به ايراد سخنراني پرداخت.
نظام سرمايه داري عامل اصلي تبعيض و جنگ است
رئيس جمهور نظام سرمايه داري را از عوامل اصلي تبعيض، جنگ و بي عدالتي دانست و اظهار داشت: اساس نظام سرمايه داري بر برتري جويي، تسلط بر ديگران و تضييع حقوق ملت ها استوار است.
احمدي نژاد در ديدار تشكل هاي ضد جنگ آمريكا در نيويورك با بيان اينكه كساني كه موجوديت، سرمايه و ثروتشان از محل جنگ و درگيري تأمين مي شود امروز مدعي صلح و حقوق بشر شده اند، تصريح كرد: كساني كه شعار حقوق بشر سر مي دهند، سالانه همزمان در منطقه خاورميانه صدها ميليارد دلار سلاح مي فروشند و بر همگان روشن است كه سلاح جز براي كشتار و جنگ كاربرد ديگري ندارد.
شعار مبارزه با تروريست
يك دروغ بزرگ است
رئيس جمهور افزود: قدرت طلبان ادعا كردند كه قصد مبارزه با تروريست ها را دارند اما چه كسي باور مي كند كه براي دستگيري چند تروريست بيش از 110 هزار نفر از مردم غيرنظامي كشته شوند، چنين رفتارهايي حتماً تروريست ها و كينه ورزي ها را تقويت مي كند البته مبارزه با تروريست ها نيز مانند شعار حقوق بشر يك دروغ بزرگ است.
احمدي نژاد با بيان اينكه سلطه طلبان براي تسلط بر منطقه آمده بودند اما با مانع بزرگي به نام ايران مواجه شدند، اظهار داشت: بدون ترديد ملت ايران هرگز تسليم زياده خواهي مخالفين صلح و ضد عدالت خواهان نخواهد شد.ملت ايران ملتي با سابقه تاريخي و فرهنگي چندين هزار ساله است و در دنيا با هنر و فرهنگ شناخته مي شود و هيچ كس از ملت ايران به عنوان اشغالگر، تجاوزگر و سلطه جو نام نبرده است.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه شعارهاي حقوق بشر، دمكراسي و آزادي شعارهاي زيبايي هستند، اما اين شعارها وقتي به موضوع فلسطين مي رسند، فاقد اعتبار مي شوند، گفت: سلطه گران به وضعيت ناهنجار در فلسطين نياز دارند چرا كه آنجا بايد همواره در بحران، تهديد و جنگ باقي بماند تا منافع سرمايه داران جهاني تأمين شود. امروز ملت هاي منطقه و فلسطين بيدار شده اند و مطمئناً آينده از آن مردم فلسطين است.
در ابتداي اين مراسم 22 نفر از اعضاي تشكل هاي ضد جنگ در سخناني با حمايت از مواضع جمهوري اسلامي ايران در ايستادگي مقابل زورگويان و سلطه طلبان ديدگاهها و نظرات خود را درباره محكوميت جنگ و تجاوزگري مطرح كردند.
پاسخ به سؤالات
دانشجويان آمريكايي
رئيس جمهور كشورمان در مراسم ديگري از طريق ويدئو كنفرانس به سؤالات دانشجويان دانشگاه هاي آمريكا پاسخ گفت.
احمدي نژاد در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه چرا شما اسراييل را به رسميت نمي شناسيد و چه شرايطي بايد حاكم شود كه ايران، اسراييل را بپذيرد؟ گفت: در اين جا دو بحث مطرح است. يكي بحث صلح و يكي ديگر به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي. سؤال ما اين است كه چرا در طول اين 40-30 سال گذشته صلح برقرار نشده است، با وجود اين كه مذاكرات زيادي صورت گرفته و طرح هاي مختلفي ارائه شده است. علت اين كه اين امر محقق نشده اين است كه به ريشه هاي مشكل فلسطين توجه نشده است به خواست و نظر مردم فلسطين توجه نشده است كه يكي از حقوق مردم فلسطين حق حاكميت مردم فلسطين است و در هيچ يك از اين طرح ها حق حاكميت مردم فلسطين به رسميت شناخته نشده است و همواره ديگران نيز سعي كرده اند كه براي مردم فلسطين تصميم بگيرند. در حالي كه بايد اجازه داد خود مردم فلسطين در مورد سرنوشت شان تصميم بگيرند.
رئيس جمهور ادامه داد: بحث ديگري كه مطرح شد موضوع به رسميت شناختن رژيم صهيونيستي بود. اساس اين رژيم براشغالگري است. تأسيس اين رژيم در سرزمين ديگران و بيرون راندن مردم آن سرزمين بوده است. به رسميت شناختن اين رژيم يعني به رسميت شناختن تجاوزها، اشغالگري ها و آواره كردن ملت ها. ما اگر اشغالگري را به رسميت بشناسيم ديگر هيچ مرزي پايدار نخواهد بود و ديگر هيچ حاكميت ملي پايدار نخواهد ماند. به رسميت شناختن اين رژيم يعني به رسميت شناختن ترور، تجاوز و اشغالگري.
او ادامه داد: همه مي دانند اين تهديدهايي كه عليه ايران صورت مي گيرد امكان عملياتي شدن ندارد و از طرف ديگر دليل، زمينه و توجيهي براي حمله وجود ندارد. بنابراين جنگي نيز واقع نخواهد شد.
رئيس جمهور ادامه داد: ما رژيم صهيونيستي را در محاسبات دفاعي خود به حساب نمي آوريم و كوچك تر از آن است كه بخواهد اقدامي را انجام دهد.
به دانشگاه برمي گردم
وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه در پايان دوره رياست جمهوري به چه كاري مشغول خواهيد شد، گفت: هنوز تا پايان دوره سه سال مانده است كه بايد اين مدت را براي خدمت بيشتر براي برپايي عدالت، صلح، امنيت و رفاه براي مردم ايران صرف كنيم ضمن اينكه بنده معلم دانشگاه هستم و طبيعي است وقتي دوره رياست جمهوري به پايان رسيد، به دانشگاه باز خواهم گشت و در هر جاي ديگري كه نياز باشد به خدمت مشغول خواهم گرديد.
سخنراني در اجلاس
هزاره سوم
رئيس جمهور كشورمان همچنين در سخنان مهمي در اجلاس اهداف توسعه هزاره سوم كه در سطح سران در نيويورك برگزار شد گفت: مهمترين مشكل هزاره هاي قبل ناشي از انديشه هاي غير انساني و ناپاك و مديريت هاي ناعادلانه و ضد بشري بوده است. مديريت غيردموكراتيك و ناعادلانه در اركان تصميم گيري سياسي و اقتصادي بين المللي ريشه اكثر گرفتاري هايي است كه بشريت امروزه با آن مواجه مي باشد. زياده خواهي سرمايه داري ليبرال و شركت هاي چند مليتي به بهاي رنج زنان، مردان و كودكان بيشمار در بسياري از كشورها تمام شده است. حتي دهه اول اين هزاره نيز عليرغم اينكه توسط مجمع عمومي به دهه صلح نامگذاري شد متأسفانه سرشار از جنگ و اشغال و كشتار و آوارگي، فقر و فضاي تهديد گرديد. اصلاح اساسي اين سيستم غيردموكراتيك و ناعادلانه به يك سيستم باز و منصفانه يك ضرورت است.
احمدي نژاد افزود: باور من اين است كه در هزاره جديد بايد به انديشه الهي و به خويشتن حقيقي انسان كه هدف از خلقت او است و به مديريت هاي صالح و عادل برگرديم.
رايزني با سران كشورها
رئيس جمهور كشورمان بعد از انجام سخنراني در نشست اهداف توسعه هزاره با تعدادي از مقامات شركت كننده در اين نشست ديدار كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در حاشيه اين نشست با وزير خارجه كوبا، رئيس جمهور بوليوي، پادشاه سوازيلند، رئيس جمهور ناميبيا و دبير كل اتحاديه عرب ديدار و گفت وگو كرد.
وي در اين ديدارها برگسترش روابط فيمابين و توجه به منافع جهان اسلام تأكيد كرد.
ايران به پروتكل اختياري كنوانسيون حقوق كودك پيوست
به گزارش فارس، منوچهر متكي وزير امور خارجه كشورمان بعد ازظهر سه شنبه به وقت نيويورك با حضور در مراسمي در مقر سازمان ملل متحد در نيويورك پروتكل اختياري كنوانسيون حقوق كودك در خصوص كودكان و درگيري هاي مسلحانه را از جانب جمهوري اسلامي ايران امضا كرد.
پروتكل مذكور به موضوع حمايت از كودكان در وضعيت درگيري هاي مسلحانه اختصاص دارد. اين پروتكل حمله نظامي به اماكني نظير بيمارستان ها و مدارسي كه عمدتاً كودكان در آن حضور دارند را محكوم مي كند.
پروتكل حقوق كودك همچنين به كارگيري اجباري افراد زير 18 سال توسط گروه هاي شبه نظامي را ممنوع كرده است.
حاشيه ها
¤ خبرگزاري فرانسه در گزارشي با اشاره به افشاگري رئيس جمهور كشورمان در مصاحبه با شبكه 13 آمريكا نوشت: اظهارات احمدي نژاد درباره «ترزا لويس» زن آمريكايي محكوم به اعدام در آمريكا، پرونده وي را به تيتر رسانه هاي جهان تبديل كرد.
در مصاحبه مذكور كه مجري آمريكايي تلاش مي كرد با سوال هاي متعدد درباره يك زن ايراني متهم به قتل همسرش احمدي نژاد را به چالش بكشد رئيس جمهور در مقابل با افشاي پرونده لويس و اسامي 35 زن آمريكايي منتظر اعدام خواستار پيگيري حقوق آنها شد.
¤ تجمع بي رمق 02 نفر از اعضاي گروهك تروريستي منافقين در مقابل محل اقامت احمدي نژاد باعث عصبانيت صهيونيست ها شد.
رسانه هاي وابسته به صهيونيست ها كه به علت بي رمقي تجمع خود نتوانستند آن را بازتاب فراواني دهند به فحاشي عليه احمدي نژاد پرداختند.
¤ روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت اذعان كرد احمدي نژاد باز هم با حضور در نيويورك و با استفاده از تريبون هاي جهاني و مصاحبه با خبرنگاران به انكار هولوكاست و ترويج مواضع ضد صهيونيستي خود پرداخت.
گفتني است رئيس جمهور كشورمان طي 6 سال گذشته همواره با حضور پررنگ در رسانه هاي آمريكا و استفاده بهينه از تريبون سازمان ملل به افشاگري عليه صهيونيست ها پرداخته است.

 



وظيفه آموزش و پرورش تربيت نيروي انساني متعهد

وقتي يك نظامي اسلامي شد، همه نهادها و ارگان هاي آن بايد اسلامي باشد تا به مقصد برسد. آموزش و پرورش،گذشته از آن گسترش كمّي اي كه دارد، عنصر محوري نظام محسوب مي شود، زيرا اين چند ميليوني كه فعلاً نوجوانند يا جوانند و مشغول فراگيري علومند، آينده مملكت در اختيار آنهاست. اينها كه اصلاح بشوند، كشور اصلاح خواهد شد.
ذات أقدس له نيازهاي 70 ميليون جمعيت فعلي ايران از نظر مواد غذائي، مواد پوشاكي، مواد داروئي را به اين سرزمين داده است. امّا نارسائي ها هم زياد هست، مفاسد اقتصادي هم زياد است ! ما چه كنيم كه اين نعمت هاي الهي درست به بندگان خدا برسد؟ يك وقت است كه يك انسان در منطقه كويري يا منطقه قطبي يا منطقه استوائي زندگي مي كند؛ آنچه كه مورد نياز مردم هست در دسترس آنها نيست؛ آنها ناچارند در تنگنا قرار بگيرند. اگر در يك منطقه نيمه شمالي و نيمه استوائي زندگي مي كنند كه كشور 4 فصل است، مي تواند به لطف الهي همه نيازها را پاسخ بدهد؛ اگر چنين كشوري آسيب ببيند، بايد بررسي كرد كه منشأش كجاست!
كشور حاصلخيز و داراي افراد فقير، مورد نفرين امير مؤمنان (ع)
يك بيان نوراني اي از حضرت اميرالمؤمنين (ع) هست كه اين را مرحوم صاحب رسائل در كتاب مكاسب، نقل كرده است؛ كه وجود مبارك اميرالمؤمنين فرمود: من وجد أرضاً و مآءً فافتقر فابعده الله، او تراباً و مآءً فافتقر فابعده الله(1). يعني كشوري كه آب به اندازه كافي دارد، خاك به اندازه كافي دارد؛ مع ذلك نيازمند باشد، افرادي زير خط فقر در آنجا زندگي بكنند؛ خدا آن كشور را از رحمت خود دور كند ! اين نفرين علي بن أبيطالب(ع) است. فرمود: يك مملكتي كه آب دارد، خاك دارد؛ فقير دارد، از رحمت خدا دور است. معلوم مي شود كه ما از نظر مسائل طبيعي و مواهب الهي كم نداريم !! آنچه كم داريم نيروي انساني است.
ضرورت توزيع عادلانه ثروت و امكانات بين اقشار مختلف جامعه
از منظر قرآن كريم
ذات أقدس له در قرآن كريم كه به منزله قانون اساسي ميليون ها مسلمان جهان است، فرمود: اين نعمت هائي را كه خدا خلق كرده، بايد نظير خون در بدن به همه برسد؛ اگر به يك عضوي نرسيد، آن عضو فلج است. الآن خون وقتي پالايش مي شود، از قلب عبور مي كند؛ به همه اعضاء بايد برسد. اگر به يك عضوي نرسيد، آن عضو فلج است! در سوره مباركه حشر فرمود: اين نعمت هاي الهي را كه خداي سبحان قرار داده، عدّه اي كه غني اند بايد به آنهائي كه وضع مالي شان مناسب نيست رسيدگي كنند، كه اين هم بايد توضيح داده بشود كه معناي رسيدگي اين نيست كه ما كميته امداد را توسعه بدهيم ! مردم را با صدقه اداره كردن هنر نيست !!
فرمود: كي لا يكون دولهً ب ين الأغنياء م نكم (2). فرمود: اين ثروت بايد طوري باشد كه بين اغنياء تداول نشود. اگر مثلاً ما اين دائره را كه 365 درجه است، ترسيم بكنيم؛ خون را در يك منحني خاصي جاري بكنيم، بقيه فلج است ! فرمود: اين مال كه به منزله خون وستون فقرات و آب زندگي و آب حيات است؛ اين بايد كلّ اين 365 درجه را دور بزند و اگر در يك منطقه دور بزند، بقيّه گرفتار سكته مغزي اند !
جمع شدن سرمايه نزد اغنياء جامعه در غرب و ايران
الآن مي بينيد درنظام كاپيتال غرب، سرمايه در يك منحني خاص دور مي زند؛ بقيه عمله اند ! در غرب اينطور است. يعني يك كسي 200 تا كشتي مي خرد، 400 تا هواپيما مي فروشد، 10 هزار اتومبيل مي خرد؛ پول دست اينهاست، بقيّه عمله عادي وحقوق بگيرند ! در خود غرب هم اينطور نيست كه همه سرمايه دار باشند! يك چند تا سرمايه دار معروف است.او نمي آيد يك اتومبيل بخرد! او10 هزار اتومبيل مي فروشد، 400 تا كشتي مي خرد، 200 تا هواپيما مي فروشد؛ پول دست اينهاست. اين: دولهً ب ين الأغنياء است، يعني اين مال فقط بين اغنياء تداول مي شود. در كشورما هم همين جور است از بعضي از جهات ! سرمايه دارهاي مهم با هم داد و ستد دارند؛ فلان كارخانه را فلان شخص مي فروشد، فلان بانك را فلان شخص مصادره مي كند، وام سنگين را فلان شخص مي گيرد، در يك محدوده خاص دور مي زند؛ اينطور نيست كه دردست همه بگردد! اين مي شود دولهً ب ين الأغنياء م نكم؛درحالي كه قرآن كريم فرمود: مبادا مال طوري بشود كه فقط در دست يك گروه خاص صرف بشود !.
كمبود نيروي انساني متعهد و وظيفه آموزش و پرورش براي تربيت آنها
پس امكانات را ذات أقدس له به اندازه كافي داد، فقر و مشكلات و نابساماني را هم مي بينيم، كارتن خواب هم داريم، كه اينها را در يك جائي الآن جمع كردند؛ عنصر اصلي مشكلات ما نيروي انساني است، كه ما آدم متدين سالم كم داريم !آدم متدين سالم نظير مصنوعات كارخانه نيست كه از كارخانه در بياورند! اين را فقط و فقط بايد آموزش و پرورش بپروراند !! اين چند ميليون اگر خوب ساخته شدند، ديگر ما هيچ مشكلي نداريم.
او اگر بخواهد كاسب بشود، يك كاسب متديني است؛ نه گران مي فروشد، نه كم مي دهد، نه احتكار مي كند، نه نان را خمير تحويل مردم مي دهد ! آخر اينها كه ديگر مسائل ستاره شناسي نيست كه مشكل باشد! اين فقط يك علاقه ديني مي خواهد. شما غالب اين نانها را مي بينيد كه خمير است؛ اينكه كار فني و پيچيده نظير انرژي هسته اي نيست! اين فقط يك ع رق ديني مي خواهد كه من مسئولم، مبادا اين نعمت الهي را هدر بدهم و چرا خمير به دست مردم بدهم؟! اين يك كار ساده است؛ امّا درآن ناراضي تراشي هست، اتلاف نعمت هست، بيماري خمير خوري هست و دهها مشكل ديگر !
ضرورت نگاه ( تعليمي ) مسئولان آموزش و پرورش به دانش آموزان
مشكل ما كمبود نيروي انساني است. همه گونه نعمت هست، نيروي انساني كم است. اين چند ميليون وقتي كه جزء خروجي هاي آموزش و پرورش اند، وقتي وارد جامعه مي شوند؛ بعضي ها كاسب مي شوند، بعضي ها كارمند مي شوند، بعضي حوزوي مي شوند، بعضي دانشگاهي مي شوند؛ اين چند سال شما براي اينها پدري مي كنيد. اينكه گفتند: پدر، چند قسم است؛ پدري كه آدم را به دنيا آورده، پدري كه تعليم داده، پدري كه به انسان همسر مي دهد؛ اين تعليم، كار ابوّت است. يك وقت است انسان حقوق بگير است، مي گويد: به من چه، من درسم را مي دهم و امتحان مي گيرم؛ اين آموزش و پرورش اسلامي نيست ! يك وقت انسان تدريس مي كند، اين آموزش و پرورش اسلامي نيست ! امايك وقتي » تعليم » مي كند، يعني سعي مي كند علم را كه نور است در قلب اين جا بدهد. آنوقت اين شاگرد وقتي وارد جامعه شد، تا زنده است به ياد معلّم هست؛ اين، ميوه باغ اوست.
معناي اسلامي شدن « آموزش و پرورش »
اينها مشكلات بود،حالا راه حل چيست؟چه كنيم كه آموزش و پرورش ما، آموزش و پرورش اسلامي باشد. اينكه فرموديد نسبت به گذشته، اصلاً نسبت به گذشته قابل قياس نيست ! امّا ما پيرو اهل بيتيم؛ وجود مبارك امام حسن مجتبي (ع) فرمود: 2 اصل را در زندگي معيار قرار بدهيد تا به شما خوش بگذرد و به سعادت برسيد. يكي اينكه در امور مادي هميشه پائين تر از خود را ببينيد؛ تا راحت باشيد، پر توقّع نباشيد، راحت زندگي كنيد؛ چون مي دانيد كساني هستند كه امكانات شما را ندارند.ديگر اينكه در امور معنوي حتماً بالاتر از خود را ببينيد كه او براي شما الگو باشد. ما نبايد در مسائل پيشرفت علمي و فرهنگي،آموزش و پرورش را با گذشته كه كاري با دين نداشتند مقايسه بكنيم ! البتّه نسبت به گذشته هزارها درجه بالاتر آمده است، اصلاً قابل قياس نيست؛ انسان حق را كه با باطل نمي سنجد!! امّا نسبت به آن خون هاي پاكي كه ريخته شده و براي چه ريخته شده است؛ باآن بايد بسنجيم.
بيانات آيت الله جوادي آملي (دامت بركاته) در ديدار با وزير و مسئولان وقت آموزش و پرورش ـ قم ؛ 27/ 10/ 1385
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(1) وسائل الشيعه/ 17/ 41
(2) حشر/ 7
خوان حكمت روزهاي دوشنبه و پنج شنبه منتشر مي شود.

 



وحيدي : ساخت سامانه «اس300» در دستور كار وزارت دفاع قرار گرفت

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از در دستور كار قرار گرفتن ساخت سامانه «اس300» در وزارت دفاع خبر داد و گفت: تحول جديدي در بحث تحويل اين سامانه از سوي روسيه رخ نداده است.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح ديروز در حاشيه جلسه هيئت دولت در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به پروژه هايي كه در هفته دفاع مقدس مورد بهره برداري قرار خواهد گرفت، گفت: در هفته دفاع مقدس تحويل موشك پدافند هوايي برد كوتاه و قايق هاي پرنده با حجم زياد به نيروهاي مسلح را خواهيم داشت.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه بحث سامانه موشكي اس 300 به كجا رسيد، تصريح كرد: تحول جديدي در بحث تحويل اين سامانه نداشتيم؛ ولي ساخت آن را در دستور كار داريم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين گفت: موشك هايي با برد زياد از ديگر پروژه هايي است كه وزارت دفاع در حال پيگيري آن است.
سردار وحيدي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه آيا اظهارات رئيس جمهور آمريكا كه راه حل نظامي در خصوص بحث هسته اي ايران را رد كرد باعث مي شود كه از آمادگي ايران بكاهد، يادآور شد: طبيعتاً ما بايد دائماً هوشيار باشيم و از دشمنان خودمان هيچ غفلتي را نداشته باشيم.
وي ادامه داد: آمريكايي ها دچار يك سردرگمي هستند و گاهاً بعضي از عناصرشان از حرف هاي نظامي كلامي به ميان مي آورند و بعد اعتراف مي كنند كه نمي توانند با جمهوري اسلامي ايران تقابل نظامي داشته باشند بنابراين ما اين حرف هاي متفاوت را از آمريكايي ها مي شنويم.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به اين سؤال كه آيا واقعاً ايران تهديد نمي شود، خاطرنشان كرد: چرا، اما تهديد را نمي توانند عملي كنند وگرنه آنها از خدا مي خواهند كه بتوانند ايران را به لحاظ نظامي دچار مشكل كرده و حمله كنند.
سردار وحيدي در خصوص دليل ناتواني آمريكا در حمله به ايران گفت: الان در هفته دفاع مقدس هستيم كه اين هفته نماد پيروزي ملت ايران بر اراده همه كشورهاي جهان است.
وي با بيان اينكه آمريكا، اتحاد شوروي سابق، همه كشورهاي اروپايي و بعضي از كشورهاي منطقه پشت صدام ايستادند ولي ايران يك تنه با اتكا به خدا و مردمش توانست پيروز شود، عنوان كرد: اين همان دليلي است كه دشمنان فكر مي كنند اگر با ايران مقابل بشوند يك چنين سرنوشت ديگري در انتظارشان خواهد بود.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح همچنين در پاسخ به سؤالي در خصوص اظهارات رئيس تشكيلات خودگردان مبني بر اينكه ايران به ازاي انجام هر عمليات به مبارزان فلسطيني يك ميليون دلار كمك مي كند، گفت: اين گونه اظهارات حرف هاي ورشكستگان سياسي است.
سردار وحيدي ادامه داد: آدم هايي كه ملت خودشان را به رضاي آمريكايي ها و رژيم غاصب اسرائيل، بفروشند طبيعي است از اين گونه حرف ها بزنند. اين گونه حرف ها در مورد ملتي كه آنجا در رنج و نداري غذاي شب شان به سر مي برند و در محاصره هستند جفا است.
ماكاروف: اس-300
از اقلام تحريمي است
در همين حال، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه اعلام كرد كه روسيه سيستم هاي دفاع موشكي اس300 را به ايران عرضه نخواهد كرد زيرا تحت تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل قرار مي گيرد.
نيكلاي ماكاروف رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه ديروز به خبرگزاري ايتارتاس گفت: تصميمي مبني بر عدم ارايه اس-300 به ايران اتخاذ شده است، بدون ترديد اين (سيستم ها) تحت تحريم ها قرار مي گيرند.
وي افزود: مقامات تصميم گرفتند پروسه تامين اين سيستم ها براي ايران را تعليق كنند و ما در حال انجام اين دستور هستيم.
ماكاروف در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه آيا قرارداد مربوطه فسخ خواهد شد؟ گفت: اين مسئله به رفتار ايران بستگي خواهد داشت.

 



نمايش اقتدار نيروهاي مسلح ايران در سي امين سالگرد دفاع مقدس

سرويس سياسي-
ركورد شگفتي آفرين حضور 20 نوع موشك بالستيك در رژه ديروز نيروهاي مسلح شكست.
مراسم رژه بزرگ ديروز نيروهاي مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با شكوه تمام در جوار حرم مطهر امام(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي برگزار شد.
در اين مراسم كه به خاطر حضور رئيس جمهور در نيويورك با سخنراني سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي برگزار شد انواع ادوات و تجهيزات موجود در اختيار نيروهاي مسلح، از قبيل، توپ، تانك، انواع مختلف موشك و سامانه هاي راداري به نمايش گذاشته شد.
در نمايش قدرت ديروز نيروهاي مسلح، حضور 20 نوع موشك بالستيك ركورد اين حضور نسبت به سال هاي گذشته را شكست.
اين موشك ها كه شامل 4موشك زمين به زمين سوخت جامد سجيل با برد 2 هزار كيلومتر، 4 موشك زمين به زمين سوخت مايع قدر يك، 8 موشك از خانواده موشك هاي شهاب و 4 موشك زمين به زمين فاتح 110 كه در مجموع 20 موشك بالستيك مي شوند نمايشي خيره كننده و پرقدرت داشتند.
حضور اين تعداد موشك بالستيك، نشان از توليد انبوه و حضور پرتعداد اين سامانه ها در نيروهاي مسلح است كه نسبت به ديگر رژه ها، ركوردي قابل توجه به حساب مي آيد.
البته اين تعداد، غير از ديگر موشك هاي زمين به زمين حاضر در اين رژه همچون زلزال و نازعات است كه با احتساب آنها، شمار اين تجهيزات بسيار بيش از رقم فوق خواهد بود.
بنابراين گزارش حضور بسيجيان با لباس، اقشار مختلف همچون كردها، بلوچ ها و عشاير خوزستان، شركت نيروهاي چهارگانه ارتش و نمايش بخشي از توانمندي هاي پدافندي و راداري ايران، از ويژگي هاي مهم رژه ديروز در تهران است.
جمع زيادي از مردم نيز با رساندن خود به حرم امام(ره)، به طور زنده شاهد اين نمايش باشكوه بودند.
خودروهاي جنگال، هواپيماهاي بدون سرنشين، شاهين، مهاجر، رعد، سپهر، سامانه هاي راداري نبو، پاستا، مطلع الفجر، موشك s200، پاگ، شاهين، سامانه اچكايگارد، راپير، صاپارت، سامانه ارتباطي مركزي، خودروي رفع آلودگي درفش، دستگاه دي اس ام، سامانه اف ام80، خودروي ارتباطي ديد مستقيم، پروژه هاي قدر، زوبين، كايف، فاتح، ماكت ناوچه سينا، جماران، غدير، ماكت موشك نصر، كوثر، نور، الصابحات، قايق شهاب، قايق رعد و انواع مين چسبان همچنين سايت متحرك سبك ساحل پرتاب موشك دور برد بلند از ديگر تجهيزات جديد نيروهاي مسلح كشورمان است كه همزمان با رژه نيروهاي مسلح به نمايش عموم گذاشته شده است.
نيروهاي دفاعي اراده خود را به دشمنان تحميل مي كنند
سرلشكر بسيجي سيدحسن فيروزآبادي در مراسم رژه ديروز طي سخناني تأكيد كرد: امروز و سي سال پس از تحميل جنگ به انقلاب اسلامي در دنيا همه مي دانند كه نور، نشاط، معنويت و سرور ما همان راه امام است و به قول فرمايشات مقام معظم رهبري سخنان حضرت امام(ره) سكه رايج جوامع مي باشد.
وي خاطرنشان كرد: در دوران 10 ساله ولايت و امامت حضرت امام(ره) كه هشت سال آن در دوران دفاع مقدس گذشت، در واقع حيات امام و اسلام ناب محمدي(ص) با دفاع مقدس در جهان منتشر شد، چنانچه خود ايشان فرمودند «جنگ يك دانشگاه بزرگ براي ملت ما بود».
فيروزآبادي در ادامه تصريح كرد: رزمندگان ما در عرصه سپاه، بسيج و نيروي انتظامي و صنايع نظامي و ساير بخش ها سربازان ولايت و جنود الهي بودند. آن ها به رهبري امام براي تحقق استقلال و آزادي و آرمان هاي الهي مبارزه كردند و امروز الگوي آزادي خواهان جهان مي باشند.
وي در ادامه تصريح كرد: يك مقايسه بين سال هاي 59 كه سال آغاز تحميل جنگ به ما است، با سال 89 نشان مي دهد كه دشمن چقدر امروز دچار سراسيمگي و افسردگي است. در سال 59 كه سال شروع جنگ بود انقلاب و انديشه هاي امام در جهان شناخته شده نبود. اما امروز و در سال 89 انديشه هاي حضرت امام(ره) كه مبتني بر رهايي بخشي و استكبارستيزي بود در جهان مشهود مي باشد. در سال 59 جهان به بلوك شرق و غرب كه هر دو استكباري بود تقسيم شده بود و امروز جهان در دو قطب معنويت ايران اسلامي و استكبار و نظام سرمايه داري تقسيم شده است.
فيروزآبادي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: رشد و پيشرفت هاي امروز ما محصول فرماندهي ولايت و نايب امام عصر(عج) است كه امروز در شخصيت مقام معظم رهبري تبلور دارد.
رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح با اشاره به جمله حضرت امام(ره) مبني بر اين كه جنگ براي ملت ما دانشگاه بزرگي بود، گفت: از درس هاي اين دانشگاه دشمن شناسي و كفرستيزي بود و شناخت تاكتيك هاي جديد دفاعي در عرصه نبرد. امروز نيروهاي دفاعي ما در عرصه هايي همچون نبرد سايبري و تهديدات جنگ نرم علاوه بر مقابله با نوع تهديدات قبلي نيز فعال هستند و ابتكار عمل را در مقابل دشمن دارند و اراده خود را به دشمنان تحميل مي كنند. امروز محوري ترين اقدامات با الگوگيري از دفاع مقدس انجام مي شود و قبول و انجام مسئوليت بدون توجه به محدوديت ها و تبديل تهديد به فرصت يكي ديگر از درس هايي است كه از دانشگاه جنگ گرفته ايم و اين كه موضوعاتي مانند تحريم را به فرصت هايي مانند خودكفايي تبديل كنيم.
دفاع مقدس
به ما درس همدلي داد
سرلشكر فيروزآبادي تأكيد كرد: حضرت امام(ره) در دوران دفاع مقدس به ما درس همدلي داد و اين كه علي رغم خواست دشمن در ايجاد گسست بين اقشار جامعه، انتخاب ما وحدت و همبستگي بين دولت و ملت ما مي باشد و اين را در دستور كار داريم. امروز نيروهاي مسلح ما تابع فرماندهي كل قوا و نايب امام عصر(عج) هستند و به بنيه نيروهاي مردمي تكيه دارند.
وي تصريح كرد: با اطمينان مي گوييم كه توان نظامي امروز ما قدرت برتر منطقه است اما اين برتر بودن نظامي براساس محاسبات مادي نيست بلكه براساس عوامل معنوي مي باشد.
فيروزآبادي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اشارات چند روز پيش هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا گفت: قدرت نظامي ايران براي بازدارندگي است و براي جلوگيري از طمع دشمنان به آب و خاك اين مملكت است خانم كلينتون با اظهارات اخير خود نشان داد كه در به كار بردن گزينه نظامي عليه ايران نا اميد شده است و به ناچار دست به سوي فتنه گران دراز و اعلام كرده است كه آمريكا از فتنه گران حمايت مي كند.
فيروزآبادي با اشاره به بخش ديگري از سخنان هيلاري كلينتون گفت: وزير خارجه آمريكا اعتراف كرد كه با سران فتنه در خارج از كشور ديدار داشته و اين بايد توسط مسئولان رسيدگي و روشن گردد.
فيروزآبادي در پايان تمام پيروزي ها و موفقيت هاي ملت ايران را مديون ولايت فقيه و رهبري ديني دانست.
جسارت رژيم صهيونيستي زمان نابودي اش را
جلو مي اندازد
در همين حال سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش در حاشيه اين مراسم به خبرنگاران گفت: رژيم صهيونيستي امروز فقط در محدوده سرزمين هاي اشغالي دست و پا مي زند و ما براي او هيچ اعتباري قائل نيستيم اما اگر بخواهد جسارتي كند، زمان نابودي خود را به جلو انداخته است.
فرمانده كل ارتش گفت: پدافند هوايي فقط سلاح زمين به هوا نيست، بلكه توليد رادارهاي بسيار دوربرد با همكاري دانشگاه ها و مراكز علمي كشور در دستور كار است، به طوري كه تمام فضاي كشور را پوشش دهيم و نسبت به تهديدات غافل گير كننده آمادگي كامل داشته باشيم و بتوانيم عكس العمل خوبي داشته باشيم.
خبرنگاري در خصوص توان نيروي دريايي ارتش پرسيد كه فرمانده كل ارتش اظهار داشت: در خصوص توان اين نيرو تنها اشاره به اين شاخص كافي است و آن اينكه امروز ما با مسئوليت مستقل به خليج عدن رفته و بدون وابستگي به هيچ كشوري مأموريت خود را انجام مي دهيم و تنها كشوري هستيم كه به تنهايي كشتي هاي خود را ساپورت مي كنيم.

 



پنجاه و يكمين سالگرد ارتحال آيت الله بروجردي در قم برگزار شد

پنجاه و يكمين سالگرد ارتحال آيت الله بروجردي از مراجع عظام تقليد جهان تشيع، سه شنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
به گزارش فارس از قم، همزمان با پنجاه و يكمين سالگرد ارتحال آيت الله سيد حسين بروجردي از مراجع عظام تقليد قم، مراسم يادبود اين عالم فرزانه در مسجد اعظم قم برگزار شد.
در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر رهبر معظم انقلاب و اعضاي دفتر رهبر معظم انقلاب حضور داشتند.
همچنين حضرات آيات عظام و علما مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني، نوري همداني، سبحاني، علوي گرگاني، شبيري زنجاني، جوادي آملي، اميني، هاشمي شاهرودي، ملكوتي، حسيني بوشهري، محفوظي، مقتدايي، امامي كاشاني و نمايندگان بيوت ديگر مراجع نيز در اين مراسم شركت كرده بودند.
حضور اقشار مختلف مردمي نيز در مراسم سالگرد آيت الله بروجردي چشمگير بود كه از شهرهاي مختلف كشور خود را به قم رسانده بودند.
اين مرجع بزرگ شيعه احترام بسياري براي كريمه اهل بيت قائل بودند و به هيچكس هم اجازه نمي دانند كه بخواهد كوچكترين بي احترامي را نسبت به بارگاه ملكوتي اين بانوي بزرگوار داشته باشد.
آيت الله بروجردي در محضر اساتيدي همچون ميرزا ابوالمعالي كلباسي، سيد محمدتقي مدرس، سيدمحمدباقر درچه اي، ملامحمد كاشاني، جهانگيرخان قشقايي، آيت الله آخوند ملا محمد كاظم خراساني و آيت الله شريعت اصفهاني به تحصيل علوم حوزوي تا بالاترين سطح پرداخت و در سال 1328 هجري قمري اجازه اجتهاد دريافت كرد. حاشيه نويسي بر كتاب عروه الوثقي يكي از مهم ترين يادگارهاي بجاي مانده از آيت الله بروجردي است.
ايشان در سال 1364 هجري قمري به دعوت امام خميني و ديگر بزرگان حوزه به قم عزيمت كردند و عهده دار مسئوليت حوزه علميه قم شدند و به مدت 51 سال و تا پايان عمر زعامت و مرجعيت جهان تشيع را عهده دار بودند.
گفتني است آيت الله بروجردي در نهايت در روز 31 شوال 1380 هجري قمري مطابق با دهم فروردين ماه 1340 شمسي دعوت حق را لبيك گفت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14