(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه اول مهر 1389- شماره 19747

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبر معظم انقلاب درجمع پرشور اعضاي بسيج سازندگي:
آنها كه خود تمام شده اند انقلاب را تمام شده مي پندارند
آغاز به كار نمايشگاه بزرگ ياد ياران در دهكده مقاومت
آغاز بهار دانش در فصل پائيز13 ميليون دانش آموز به مدرسه رفتند
گلزارهاي شهداي سراسر كشور عطرافشاني مي شود
جامعه دانشگاهي كشور در طراز دانش و ارزش شايسته اي قرار گرفته است
وزيركشور: ناامني در عراق حاصل حضور نيروهاي فرامنطقه اي است
امير ميقاني: تحركات دشمن به صورت لحظه اي رصد مي شود
چشم به راه سپيده
به ياد شهيدان دفاع مقدس
مراسم تاريخي مذهبي قاليشويان در مشهد اردهال كاشان برگزار مي شود
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان: عروسك عمو نوروز به بازار مي آيد
غير از كتاب هاي درسي ايراني ها روزانه 17 دقيقه مطالعه مي كنند
نماينده دهلران در مجلس: طرح استيضاح وزير نيرو هفته آينده به مجلس ارائه مي شود
با حضور نمايندگان 20 كشور همايش اتحاديه بين المللي مخابرات در شيراز برگزار مي شود
وزير بهداشت و درمان: كمبودهاي بهداشت و درمان شهرهاي محروم برطرف مي شود
وزير جهاد كشاورزي: واردات 125 نوع كالاي كشاورزي ممنوع شد
جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش: هيچ كشوري توان تجاوز به ايران را ندارد
خودكفايي ايران در توليد سه محصول شير، مرغ و تخم مرغ
مدارس علميه خواهران فعاليت خود را آغاز كرد
اخبار ادبي و هنري



رهبر معظم انقلاب درجمع پرشور اعضاي بسيج سازندگي:
آنها كه خود تمام شده اند انقلاب را تمام شده مي پندارند

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار پرشور هزاران نفر از جوانان و جهادگران بسيج سازندگي، «عشق و ايمان» و «بصيرت و همت» را عوامل اصلي حركت عظيم ملت ايران و «روح و جوهره» بسيج سازندگي خواندند و تاكيد كردند: هر جامعه اي از چنين سرمايه ذي قيمتي برخوردار باشد بدون ترديد به برترين قله هاي عزت و عظمت دست خواهد يافت و اين جايگاه پرافتخار، سرنوشت قطعي ملت عزيز ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي در اين ديدار كه صبح ديروز انجام شد، نيروي جواني و «شور و اميد و ايمان» جوانان بسيج سازندگي را، مايه آبروي ايران و تاريخ دانستند و خطاب به صدها هزار جوان فعال بسيج سازندگي در سراسر كشور افزودند: عزيزان من! اين جور جواني كردن و اينگونه دوران عزيز و گرانبهاي جواني را در راه خدمت به اسلام و انقلاب و مردم صرف كردن، هر انسان آگاهي را در مقابل شما به غبطه و تحسين وا مي دارد.
رهبر انقلاب اسلامي، با اشاره به گرفتار بودن جوانان كشورهاي غربي در دام «افسردگي، نااميدي، توهم و بي هدفي» افزودند: جوانان مؤمن، ارزشمند، فعال و متعهدي كه نعمت و توان خدمتگذاري را از خداوند هديه گرفته ايد، بايد روحيه پرشور و جهت گيري صحيح خود را قدر بدانند و مسئولان و مديران كشور نيز اين گنجينه لايزال و اين حركت عظيم را قدرشناسي كنند.
ايشان، حركت خودجوش جوانان دانشجو و دانش آموز را در خدمت رساني به محرومان، مبدأ صدور فرمان امام خميني(ر ض) در تشكيل جهاد سازندگي برشمردند و خاطرنشان كردند: اين حركت خودجوش ده سال پيش نيز تكرار و مايه صدور پيام تشكيل بسيج سازندگي در سال 79 شد و اين حقيقت را نمايان كرد كه اينگونه كارهاي مردمي، مي تواند و بايد الهام بخش اقدام مسئولان كشور باشد.
رهبر انقلاب اسلامي، چهار عامل «عشق، ايمان، بصيرت و همت» را جوهره بسيج سازندگي دانستند و افزودند: اين عوامل حركت آفرين و تعالي بخش را انقلاب و امام بزرگوار به ملت قدرشناس ايران هديه داده اند و استمرار اين عوامل در 3 دهه اخير، باعث استحكام، فراگيري و ثمرات نو به نو و پرطراوت شجره طيبه انقلاب اسلامي شده است.
حضرت آيت الله خامنه اي، پايبندي عاشقانه به امام خميني، ايمان قوي، احساسات پرشورو بصيرت عميق جوانان كشور را نمود روشن تداوم پرنشاط انقلاب خواندند و با اشاره به ادعاي برخي درباره كهنه شدن و تمام شدن انقلاب و فراموش شدن امام افزودند: اين افراد كه از اول هم لزوما دشمن انقلاب نبودند، در واقع در مقابل جاذبه هاي اهداف حقير مادي و شخصي كم آوردند و اسير وسوسه رياست و قدرت شدند و اين بلاي سنگين، آنان را از درون تهي و تمام كرد لذا فكر مي كنند كه انقلاب هم تمام شده است اما اين ادعا، فقط يك خيال و توهم است.
رهبر انقلاب اسلامي در همين زمينه خاطرنشان كردند: ملت، بدون اعتنا به ريزشهايي كه ممكن است در آينده هم تكرار شود به حركت پررويش و پرنشاط خود ادامه داده و خواهد داد.
ايشان، خدمت رساني مادي و معنوي به ميليونها نفر در سراسر كشور را از بركات بسيج سازندگي خواندند و افزودند: حضور الگوساز جوانان مؤمن و متشرع در مناطق روستايي و محروم، مظهر مجسم آيه قرآن و دعوت عملي مردم به اسلام و انقلاب است.
حضرت آيت الله خامنه اي، فعاليت در بسيج سازندگي را همچنين زمينه ساز شكوفايي استعدادهاي جوانان، تجربه آموزي آنان، لمس واقعيات زندگي، شكسته شدن حصارهاي طبقاتي و ايجاد شعف و بهجت خدمت رساني در روح و جان جوانان دانستند و افزودند: جوانان بسيج سازندگي، سفيران «كار و تلاش و خدمت و مجاهدت» در مناطق مختلف كشور هستند و اين فوايد بزرگ، اثبات مي كند كه جريان عظيم بسيج سازندگي را بايد حفظ و تقويت كرد.
ايشان با اشاره به آغاز سال تحصيلي جوانان را به خوب درس خواندن و تلاش و فعاليت براي رسيدن به قله هاي علمي فراخواندند و افزودند: پيوستن به حركت زيباي خدمت رساني به مردم در فرصتهاي فراغت از تحصيل تكميل كننده اين حركت خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي، در بخش ديگري از سخنانشان، ملت بزرگ و بزرگوار ايران را در حال عبور از پيچ خطرناك تاريخ دانستند و خاطرنشان كردند: در سي سال گذشته، بسياري از نقاط خطرخيز اين دوران سرنوشت ساز را پشت سر گذاشته ايم اما عبور از اين نقطه حساس تاريخي هنوز كامل نشده و ملت و مسئولان با حواسي جمع و با تدبير و تعقل و انسجام، به حركت خود ادامه مي دهند.
ايشان، ملت ايران را پرچمدار رهايي و سعادت امت اسلامي برشمردند و با اشاره به صف بندي سي ساله جبهه مستبدان و زياده خواهان جهاني در مقابل مردم ايران خاطرنشان كردند: دشمنان وانمود مي كنند كه هدفشان ايران است اما در واقع اسلام و قرآن را هدف گرفته اند چرا كه درك كرده اند موتور محرك پيشرفت، پايداري و عزت ملت ايران، دين مبين اسلام و معنويت و قرآن است.
حضرت آيت الله خامنه اي، «همت، بصيرت و توانايي» ملت ايران را در مقايسه با آغاز انقلاب، به مراتب بيشتر دانستند و تاكيد كردند: ملت ايران، به عنوان خط شكن مقابله امت اسلامي با سلطه گران جهاني، بدون هيچگونه تزلزل و عقب نشيني، شتاب و اقتدار حركت خود را افزايش داده و با همان ضرب دست و نيروي انقلاب به پيش مي رود.
ايشان با يادآوري حضور تعيين كننده جوانان در عرصه هاي مختلف علم و فناوري نظير انرژي هسته اي، سلولهاي بنيادين و فناوري نانو افزودند: جواناني كه «پيروزي انقلاب» و امام خميني(ره) و دفاع مقدس را نديده اند اكنون در كنار ديگر قشرها در همه عرصه ها حضوري پيشتاز دارند و علاوه بر فعاليت در ميدانهاي سازندگي، با خلق حماسه عظيم نهم دي، 22بهمن و حضور در انتخابات، عرصه سياسي را نيز به ميدان تجلي بصيرت و همت و نشاط تبديل كرده اند.
رهبر انقلاب اسلامي اين واقعيات را نشان دهنده ناكامي دشمن در كمرنگ كردن روحيه انقلابي و به فراموشي سپرده شدن ياد امام دانستند و افزودند: آناني كه در ابتداي انقلاب اسلامي، از نابودي 3 روزه، يك هفته اي و حداكثر 2 ماهه انقلاب مردم ايران، سخن مي گفتند اين روزها ديگر از اين حرفهاي گزاف به زبان نمي آورند و اين نشان دهنده ضعف آنان و قوت ملت ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اي كه سي ويكم شهريور يعني در سالگرد آغاز جنگ تحميلي با هزاران جوان بسيج سازندگي سخن مي گفتند، با اشاره به حمايت همه جانبه تسليحاتي- مالي- سياسي و تبليغاتي قدرتهاي جهاني از صدام در طول 8 سال جنگ با ايران افزودند: صدامي كه زورگويان جهاني براي مقابله با «امام و انقلاب و ملت» ايران، به پيش انداخته بودند با ذلت و نكبت، مرد، اما انقلاب اسلامي و ملت امام خميني قوي تر از هر زمان، زنده اند و اين يك تجربه قابل تكرار است.
رهبر انقلاب اسلامي، سرنوشت صدام را در انتظار دشمنان حال و آينده ايران اسلامي دانستند و تاكيد كردند: حركت ملت ايران بدون شك و ترديد با منكوب شدن دشمنان ملت، روز به روز زنده تر و پوياتر مي شود و به قله هاي عالي پيشرفت و افتخار دست خواهد يافت.
در ابتداي اين ديدار فرمانده سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به حضور بسيار گسترده جوانان در طرح اردوهاي جهادي گفت: در ده سال گذشته، ميليونها نفر از ساكنان مناطق محروم در مناطق روستايي مستقيما از خدمات عمراني، بهداشتي، رفاهي و تربيتي اردوهاي بسيج سازندگي بهره برده اند و اين نوع سازندگي مردم مي تواند به عنوان نظريه جديدي در الگوهاي توسعه مطرح شود.
سردار نقدي با اشاره به جهش بسيج سازندگي در دولت نهم و دهم و حمايت رئيس جمهور و استانداران گفت: با كار داوطلبانه و بي مزد و منت بسيجيان و حمايت مضاعف دولت مي توان در طول برنامه پنجم، بسياري از اهداف سازندگي از جمله ريشه كن كردن بي سوادي و برخي بيماريها، جنگل باني، آبخيزداري و اجراي طرحهاي عمراني و توسعه اي را محقق كرد.
در اين ديدار همچنين آقاي احمدي از فعالان اردوهاي جهادي ضمن قرائت دل نوشته اي از شور و صفاي جوانان حاضر در اين اردوها گفت: پرچم پرعزت جهاد و سازندگي با همت جوانان مؤمن در هر گوشه اي از اين كشور برافراشته خواهد ماند.

 



آغاز به كار نمايشگاه بزرگ ياد ياران در دهكده مقاومت

نمايشگاه بزرگ ياد ياران به منظور نمايش دستاوردهاي 8 سال دفاع مقدس عصر ديروز با حضور برخي مقامات لشكري در دهكده مقاومت آغاز به كار كرد.
به گزارش فارس، در ابتداي مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه كه با حضور سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، امير عزتي معاون هماهنگ كننده وزارت دفاع، سردار همداني فرمانده سپاه محمد رسول الله تهران بزرگ و جمعي از مقامات لشكري همراه بود بخشي از عمليات بيت المقدس كه منتهي به آزادسازي خرمشهر شد، به اجرا درآمد.
سردار سلامي در اين مراسم طي سخناني جنگ تحميلي را طولاني ترين مقاومت يك ملت در مقابل تمام دنياي استكبار دانست و گفت: اين اوج هنرنمايي و تجلي اراده ملت ايران بود كه فراتر از جنگ هاي جهاني قبل خود 8 سال مقابل تمام جهان استكبار ايستادگي كرد و اجازه نداد يك وجب از خاك كشورمان از دست برود.
وي فضاي حاكم بر جبهه هاي جنگ را سرشار از نشاط، زندگي و شادابي دانست و افزود: مردم ما در حقيقت صحنه عاشورا را از سال 61 هجري به زمان حال منتقل كردند و نشان دادند كه اگر در روز عاشورا بودند به ياري اباعبدالله مي شتافتند.
سلامي با بيان اينكه مقاومت آن روز امنيت و اقتدار امروز را به ارمغان آورده است خاطر نشان كرد: شهدا ضامن بقاي آزادي و اقتدار ملت ايران هستند.
جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: نبرد بزرگ آن روز به زمان حال منتقل شده است و تنها شكل اين نبرد تغيير كرده و اگر مي بينيم كه دشمنان بزرگ در مقابل ملت ايران و رهبري عزيز كاري از پيش نمي برند و توانايي نفوذ در صفوف ملت ما را ندارند ناشي از عظمت باشكوهي است كه از آن دوران داريم و بايد اين گنج گرانبها را حفظ كنيم.
سلامي با تاكيد بر اينكه كشوري كه قهرمان و شهيد ندارد محكوم به شكست است گفت: ايران مهد پرورش قهرمانان تاريخ بشريت است و به بركت همين شور و آزادگي و اعتقاد ديني است كه ايران اسلامي قله هاي افتخار را يكي پس از ديگري فتح مي كند.

 



آغاز بهار دانش در فصل پائيز13 ميليون دانش آموز به مدرسه رفتند

13ميليون دانش آموز با شروع سال تحصيلي جديددر سراسر كشور سر كلاسهاي درس حاضر شدند.
به گزارش خبرگزاري ها وزير آموزش و پرورش ديروز با حضور در دبستان دخترانه شهدا واقع در منطقه 5 تهران زنگ آغاز سال تحصيلي دانش آموزان كلاس اولي را به صدا درآورد.
حميدرضا حاجي بابايي در اين مراسم اعلام كرد: در صورت تصويب نهايي سند ملي آموزش و پرورش، سال آينده شكوفه هاي ايران وارد نظام جديد آموزش و پرورش مي شوند.
وي در اين مراسم كه با حضور استاندار تهران و جمعي از معاونان و رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد گفت: امسال 10 هزار مدرسه قرآني در سراسر كشور سال خود را آغاز مي كنند و براي برقراري عدالت آموزشي نيز 8 هزار مجتمع آموزشي در روستاهاي ايران در اول مهرماه فعال مي شوند.
وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: امسال در حالي سال تحصيلي را شروع مي كنيم كه از روز اول مهر ماه 15هزار معلم ورزش جديد، 12هزار معلم با رشته تخصصي علوم تربيت بدني براي دوره ابتدايي و همچنين 10هزار مشاور متخصص نيز وارد مدارس راهنمايي كشور و همچنين فارغ التحصيلان هشت هزار رشته هاي مهم نيز وارد هنرستان ها مي شوند.
حضور بيش از يك ميليون كلاس اولي در مدارس
براساس گزارش سازمان ثبت احوال كشور ديروز همزمان با جشن شكوفه ها، يك ميليون و114 هزار و65 كودك واجب التعليم در سن هفت سالگي به مدرسه رفتند.
براساس آخرين آمار پايگاه اطلاعات جمعيتي كشور، 51درصد از جمعيت كودكان واجب التعليم در سال تحصيلي 90-89 را پسران و 49 درصد ديگر را دختران تشكيل مي دهند.
به عبارتي ديگر 569 هزارو959 دانش آموز پسر و 544 هزارو106 دانش آموز دختر در پايه اول دبستان امروز به مدرسه مي روند و تحصيلات ابتدايي خود را آغاز مي كنند. دانش آموزان پايه اول ابتدايي امسال، متولدان يكم مهر سال 1382 تا يك مهر 83 هستند.
استان تهران با 175هزارو974 دانش آموز و استان سمنان با هفت هزارو990 دانش آموز بيشترين و كمترين كلاس اولي ها را در سال تحصيلي جاري دارند.
66 جشن
براي كلاس اولي ها
عبدالله رمضاني مديركل فرهنگي شهرداري تهران نيز از برگزاري 66جشن با عنوان جشن اولي ها ويژه جوانه هاي شهر تهران در مقطع اول ابتدايي همزمان با برگزاري جشن شكوفه ها و 250 جشن آغاز سال تحصيلي با حضور شهرداران مناطق و مديران شهري در ساعات اوليه شروع سال تحصيلي جديد خبر داد.
وي با اشاره به همزماني اين جشن با جشن شكوفه ها، تصريح كرد: مراسم «جشن اولي ها» همزمان با نخستين روز حضور دانش آموزان مقطع اول دبستان برگزار و در آن 100هزار شاخه گل در هنگام ورود دانش آموزان به مدرسه اهدا شد.
به گفته رمضاني اين جشنها براي آشنايي بيشتر دانش آموزان سال اول ابتدايي با محيط مدرسه و نيز همكلاسي هاي خود است.
گفتني است فاطمه قربان معاون ابتدايي وزير آموزش و پرورش در مراسم جشن شكوفه ها از اختصاص 3درصد از اعتبارات عمراني استان ها به مدارس ابتدايي خبر داد.
وي گفت: 6 ميليون از 13ميليون دانش آموز كل كشور را دانش آموزان مقطع ابتدايي تشكيل مي دهند.
رئيس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران نيز در اين مراسم گفت: ساعت شروع مدارس هيچ تغييري نكرده است.
دكتر ذكريا يازرلو افزود: ساعت كار معلمان و مديران مدرسه و همچنين شروع كلاس دانش آموزان نسبت به سال گذشته هيچ تغييري نكرده است.
وي اظهار داشت: در سال تحصيلي جديد دانش آموزان مي توانند به تناوب از ساعت 30:7 تا 45:7 در مدرسه حضور داشته باشند.
تعطيلي پنجشنبه هاي مدارس ابتدايي ملغي شد
وزير آموزش و پرورش گفت: تعطيلي روزهاي پنجشنبه براي مقاطع تحصيلي ابتدايي ملغي است و ما روزهاي تعطيلي را در آموزش وپرورش نداريم.
حميدرضا حاجي بابايي در حاشيه سفر به اردبيل درگفت وگو با خبرنگارفارس دراردبيل اظهارداشت: در مجتمع هاي روستايي پنجشنبه ها به جاي تعطيلي كلاس هاي آموزشي، ضمن خدمت و گروه هاي تحصيلي انجام مي شود.
وي درمورد نحوه محاسبه سابقه تدريس معلمان حق التدريس نيز گفت: ما براساس مصوبه مجلس كه قرار بود درپنج سال بيش از 7هزار معلم حق التدريس استخدام شود امسال 3هزار نفر از اين تعداد را تبديل وضعيت كرديم و 4هزار نفر باقي مانده را نيز به لطف خدا درنخستين فرصت تبديل وضعيت مي كنيم.
وي همچنين تصريح كرد: براساس مصوبه مجلس قراراست سابقه تدريس آنها احصا شده ودرحكم آنها به زودي وارد شود.
وزير آموزش وپرورش با بيان اينكه اين كار مطابق با مصوبه مجلس و محاسبات كارگزيني به زودي اعمال مي شود، تصريح كرد: مزاياي آن نيز درنخستين فرصت در سطح كشور پرداخت مي شود.
حاجي بابايي يكي از ويژگي هاي سال تحصيلي جديد را افتتاح همزمان 2هزار مدرسه درسطح كشور اعلام كرد و اظهارداشت: 10هزار مدرسه قرآني نيز از مهر ماه امسال شروع به كار مي كند.
وي فعاليت 8هزار مجتمع آموزشي و پرورشي را با عنوان ترنم ولايت درسطح كشور يادآور شد و افزود: براي نخستين بار 33هزار معاون اجرايي در مدارس كار خود را شروع مي كنند.
وزير آموزش وپرورش ورود 70هزار نيروي تازه نفس را به آموزش و پرورش موضوعي درخور توجه و حركتي جديد عنوان كرد و افزود: اميدواريم با اين اقدامات پايه گذار خوبي براي تحولات بنيادين در نظام تعليم و تربيت كشور باشيم.
حاجي بابايي از احداث 15هزار سالن ورزشي و اجباري شدن شنا در مقطع سوم ابتدايي خبر داد و گفت: دراين فاز نيز آموزش و پرورش وارد كار شده است.

 



همزمان با دومين روز هفته دفاع مقدس
گلزارهاي شهداي سراسر كشور عطرافشاني مي شود

برنامه عطرافشاني و غبارروبي گلزار شهدا همزمان با دومين روز هفته دفاع مقدس در سراسر كشور برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي بنياد شهيد و امور ايثارگران، دومين روز از هفته دفاع مقدس با عنوان «شهيدان، سربازان 30 سال پايداري» نامگذاري شده است كه در اين روز مزار شهدا غبارروبي و عطرافشاني مي شود.
براساس اين گزارش، آيين ياد شده رأس ساعت 15 امروز در بهشت زهرا(س) تهران و گلزار شهداي سراسر كشور برگزار مي شود.
برنامه هاي بهشت زهرا(س)
مديرعامل سازمان بهشت زهراي تهران با اعلام برنامه هاي اين سازمان در آستانه هفته دفاع مقدس و روز شهدا گفت: امروز 50 هزار شاخه گل و پنج هزار شيشه گلاب در قطعات شهداي بهشت زهرا(س) توزيع مي شود.
اسد فاضل در گفتگو با مهر، از نصب 20 هزار پرچم جمهوري اسلامي ايران بر مزار شهداي هشت سال دفاع مقدس خبر داد و افزود: شستشو و تزئين تمام قبور شهداي هشت سال دفاع مقدس، برپايي ايستگاه هاي صلواتي و نصب تابلوها و بنرهاي ويژه دفاع مقدس از مهمترين برنامه هاي سازمان بهشت زهرا(س) در روز شهدا است.
فاضل اظهار داشت: امروز از ساعت15 تا 16 مراسم ويژه اي با حضور خانواده هاي شهدا، ايثارگران و عموم مردم در سالن دعاي ندبه بهشت زهرا(س) با قرائت پيام مقام معظم رهبري برگزار مي شود.

 



پيام وزير علوم به مناسبت شروع سال تحصيلي جديد؛
جامعه دانشگاهي كشور در طراز دانش و ارزش شايسته اي قرار گرفته است

وزير علوم با صدور پيامي تأكيد كرد كه جامعه دانشگاهي كشور در طراز دانش و ارزش و در مدار گردش و چرخش علمي و عملي شايسته خويش قرار گرفته است.
كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در پيامي، شروع سال تحصيلي جديد را به استادان، دانشجويان و كاركنان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور تبريك گفت.
وزير علوم ضمن تبريك شروع سال تحصيلي جديد و فرا رسيدن بهار دانش و پژوهش به استادان، دانشجويان و كاركنان دانشگاه ها و مراكز آموزش عالي كشور و با اشاره به ياد و خاطره شهداي جامعه دانشگاهي و امام راحل(ره) اظهار داشت: بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران دانشگاه را مبدأ همه تحولات مي دانست و قدرت سازندگي و سوزندگي آن را در صورت صلاح و فساد بالاتر از هر نيروي سازنده و هر قوه ويرانگر توصيف مي نمود و در منظومه فكري امام، استقلال يا وابستگي، عزت و يا ذلت و آزادي يا اسارت كشور، در گرو وضعيت دانشگاه است، همچنانكه مقام معظم رهبري نيز دانشگاه را موتور توسعه كشور مي دانند.
وي افزود: خداوند بزرگ را سپاسگزاريم كه با گذشت بيش از سه دهه از حيات طيبه انقلاب اسلامي، جامعه دانشگاهي كشور در طراز دانش و ارزش و در مدار گردش و چرخش علمي و عملي شايسته خويش قرار گرفته و با معرفت و بصيرت، رضايت مقام عظماي ولايت را جلب نموده است.
دانشجو با اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري بر «همت مضاعف و كار مضاعف» در سال جاري ادامه داد: به عنوان يك خدمتگزار كوچك، همه تلاش خود و همكاران و كليه امكانات و تجهيزات دانشگاهي را در جهت پيشبرد و توسعه علوم، تحقيقات و فناوري كشور آنگونه كه سزاوار نام بلند ايران اسلامي است، به كار خواهيم گرفت و با پيمان استواري كه با خداي متعال و عهدي كه با مردم خداجو و آرمان هاي والاي شهيدان بسته ايم، وفادار خواهيم ماند.
وزير علوم در پايان ابراز اميدواري كرد سال تحصيلي جديد، سال شكوفايي و به بارنشيني مضاعف درخت علم و عمل در همه شاخه ها و رشته هاي دانشگاهي و سال تحقق اهداف علمي و تحقيقاتي نظام آموزش عالي كشور باشد.

 



وزيركشور: ناامني در عراق حاصل حضور نيروهاي فرامنطقه اي است

وزيركشور در جمع ايرانيان مقيم بحرين تصريح كرد كه ناامني در عراق وارداتي و ذاتي نيست بلكه حاصل حضور نيروهاي فرامنطقه اي است.
به گزارش ايرنا، مصطفي محمدنجار سه شنبه شب در جمع ايرانيان مقيم بحرين با اعلام اين مطلب افزود، تبعات اين اقدام، صدها هزار كشته و مجروح و ميلياردها دلار هزينه و خسارت براي مردم دنيا است.
وي با بيان اينكه ايران عظمت خود را متعلق به همه جهان اسلام مي داند، اظهار داشت: اخوت اسلامي و اتحاد ميان مسلمانان امري بسيار مهم است و طرح مساله شيعه و سني از سوي دشمنان جهت ايجاد تفرقه مي باشد و جمهوري اسلامي ايران خواهان اخوت و برادري ميان كشورهاي اسلامي است.
وزير كشور افزود: جمهوري اسلامي ايران خواهان كمك به حل مشكلات مسلمانان در عراق جهت برقراري هرچه بيشتر ثبات و امنيت در اين كشور است.
محمد نجار با اشاره به هفتمين اجلاس وزراي كشور همسايه عراق در بحرين، از ميزباني كشور بحرين تشكر و اظهار اميدواري كرد كه اين اجلاس نتايج بسيار خوبي براي برقراري آرامش و ثبات در عراق به دنبال داشته باشد.

 



امير ميقاني: تحركات دشمن به صورت لحظه اي رصد مي شود

فرمانده قرارگاه هوايي خاتم الانبياء گفت اطلاعات لحظه اي تحركات كشورهاي فرامنطقه اي حاضر در اطراف ايران را در اختيار داريم.
امير خلبان احمد ميقاني فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) در حاشيه برگزاري رژه نيروهاي مسلح كه در حرم امام خميني(ره) انجام شد، با حضور در جمع خبرنگاران، با بيان اين كه در رژه امروز تنها بخشي از تجهيزات قرارگاه پدافند خاتم الانبياء(ص) به نمايش درآمد، گفت: ما هم اكنون در راستاي توانمندي سامانه هاي موشكي در بردهاي مختلف كار كرده ايم به طوري كه ساخت و توليد سامانه هاي موشكي در ارتفاع بالا يا برد بلند، مراحل پاياني خود را طي مي كند.
ميقاني وضعيت آمادگي قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) را در حد مطلوب ارزيابي كرد و افزود: تا به امروز ده ها سامانه موشكي با بردهاي مختلف توليد و مورد بهره برداري قرار گرفته است.
وي در خصوص تهديدات عليه كشورمان آن را عمليات رواني دشمن دانست و تصريح كرد: ما با استفاده از حساسه ها، رادارها و تجهيزات جمع آوري اطلاعات خود، ضمن رصد كامل منطقه، از فعاليت هاي كشورهاي فرامنطقه اي حاضر در اطراف كشور، اطلاعات لحظه اي آنها را در اختيار داريم.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر با سروده اي دلنشين از رهبر فرزانه انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
بي تو
دلم قرار نمي گيرد از فغان بي تو
سپندوار زكف داده ام عنان بي تو
ز تلخ كامي دوران نشد دلم فارغ
ز جام عشق لبي تر نكرد جان بي تو
چون آسمان مه آلوده ام ز تنگ دلي
پر است سينه ام از اندوه گران بي تو
نسيم صبح نمي آورد ترانه شوق
سر بهار ندارند بلبلان بي تو
لب از حكايت شبهاي تار مي بندم
اگر امان دهدم چشم خونفشان بي تو
چو شمع كشته ندارم شراره اي به زبان
نمي زند سخنم آتشي به جان بي تو
ز بي دلي و خموشي چو نقش تصويرم
نمي گشايدم از بي خودي زبان بي تو
عقيق سرد به زير زبان تشنه نهم
چو يادم آيد از آن شكرين دهان بي تو
گزاره غم دل را مگر كنم چو امين
جدا ز خلق به محراب جمكران بي تو
رهبر معظم انقلاب

چشم انتظار
بيا تا عاشقي را پاس داريم
سر قبر شهيدان گل بكاريم
تمام دشت يكسر لاله زار است
گل نرگس! تو را چشم انتظاريم
عليرضا قزوه

وعده ديدار
با همه ي لحن خوش آوايي ام
دربه در كوچه ي تنهايي ام
اي دو سه تا كوچه زما دورتر
نغمه ي تو از همه پرشورتر
كاش كه اين فاصله را كم كني
محنت اين قافله را كم كني
كاش كه همسايه ي ما مي شدي
مايه ي آسايه ي ما مي شدي
هر كه به ديدار تو نائل شود
يك شبه حلّال مسائل شود
دوش مرا حال خوشي دست داد
سينه ي ما را عطشي دست داد
نام تو بردم، لبم آتش گرفت
شعله به دامان سياوش گرفت
نام تو آرامه ي جان من است
نامه ي تو خط امان من است
اي نگهت خواستگه آفتاب
بر من ظلمت زده يك شب بتاب
پرده برانداز ز چشم ترم
تا بتوانم به رخت بنگرم
اي نفست يار و مددكار ما
كي و كجا وعده ي ديدار ما...
مرحوم محمدرضا آغاسي

 



به ياد شهيدان دفاع مقدس

وضوي خون
اي برادر به خاطرت داري؟
سينه سرخان روز باران را؟
آن شقايق وشان كه پوييدند
راه خونين سربداران را؟
ياد داري چكاوكاني را
پر سرخ بهار در منقار؟!
در جنون مي تپيد دلهاشان
مست ايثارشان زمين بهار!
آه... آن عاشقان آزاده
سربلندان سر نهاده به خاك
كه همه با وضوي خون رفتند
با سماعي ز خاك تا افلاك
آه... رفت از بهار بيداري
سايبان پر از ترانه ما
وه چه آسان شكست در طوفان
يادهاشان به روي شانه ما!
فيروزه حافظيان

 



روز جمعه 9 مهر ماه
مراسم تاريخي مذهبي قاليشويان در مشهد اردهال كاشان برگزار مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
مراسم تاريخي، سنتي و مذهبي قاليشويان مردم فين روز جمعه 9 مهر ماه در مشهد اردهال كاشان برگزار مي شود.
محمد احترامي، مسئول ستاد برگزاري مراسم قاليشويان فين در جمع خبرنگاران گفت: اين مراسم از ساعت 8 صبح آغاز و تا حدود ساعت 11 ادامه دارد و مراسم به طور كامل و مستقيم از شبكه 3 سيماي جمهوري اسلامي پخش مي شود.
وي افزود: با هماهنگي هاي شبانه روزي كه از 3-2 ماه قبل صورت گرفته است تمامي امكانات رفاهي براي زائران و مسافران شركت كننده در اين مراسم تدارك ديده شده و اين ستاد هم تدابير ويژه اي جهت منظم تر برگزاري اين آئين يك هزار و 300 ساله ديده است.
وي گفت: در يك هفته مانده به مراسم هم كه به «جمعه جار» معروف است، چوب بدستان منطقه فين در محل مسجد جامع فين بزرگ جمع شده و اين مراسم را اجرا مي كنند، ضمن اينكه مراسم پياده روي اهالي فين روز قبل از مراسم از صبح زود از محل سجده گاه آن حضرت در مسجد جامع فين آغاز مي شود و شيفتگان آن حضرت مسير 50 كيلومتري تا قتلگاه در مشهد اردهال را با پاي پياده طي كرده و هنگام غروب آفتاب به محل مورد نظر مي رسند.

 



مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان: عروسك عمو نوروز به بازار مي آيد

مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور گفت: عروسك «عمو نوروز» به عنوان نماد اسلامي تا پايان امسال توليد و توزيع مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان «سيد صادق رضايي» سه شنبه شب در جمع خبرنگاران در كرمان با اشاره به استفاده از نمادهاي غربي در توليدات كودكان و نوجوانان تصريح كرد: در اين زمينه نهادهاي مختلفي تأثيرگذار هستند و بازار نيز در اين زمينه بايد به فهم درستي از تعليم و تربيت اسلامي برسد و همچنين نهادهاي نظارتي نبايد اجازه دهند كه توليدكنندگان و توزيع كنندگان لوازم التحرير از نمادهاي غربي استفاده كنند.
وي با بيان اينكه كانون پرورش فكري كودكان و نوجوان در اين راستا پروژه عروسك هاي دارا و سارا را اجرا و نسبت به توزيع و توليد آن اقدام كرده است، گفت: ما بايد در كشور نمادهاي تربيتي اسلامي را رواج دهيم كه در اين راستا توليد و توزيع عروسك هاي «عمو نوروز» و «آرش كمانگير» در دستور كار قرار دارد.
رضايي متولي اصلي نظارت بر توليد بازي هاي ويژه كودكان و نوجوانان را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي دانست و افزود: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در اين زمينه در سال 89 توليد 5 بازي جديد و فاخر را تعريف كرده كه در حال كار براي ورود به بازار است.
مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كشور اظهار داشت: هم اكنون توليد 45 انيميشن در حال انجام است و براي دو سال 89 و 90 نيز توليد و عرضه چهار فيلم سينمايي بلند در اولويت برنامه كاري كانون قرار گرفته است.

 



غير از كتاب هاي درسي ايراني ها روزانه 17 دقيقه مطالعه مي كنند

مديركل استان ها و انجمن هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: سرانه مطالعه غير از كتاب هاي درسي براي هر ايراني 17 دقيقه در روز است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان ساري، محسن خوانساري در بيست و يكمين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان ساري كه در فرمانداري ساري برگزار شد با اشاره به اينكه بيشتر مردم كشور كتابخوان هستند، گفت: سه درصد مردم عضو كتابخانه هاي عمومي كشور هستند.
وي افزود: برخي افراد اطلاعات نادرست درباره ميزان مطالعه ارائه مي كنند و اهل مطالعه و فرهنگ نيستند.
خوانساري بيان داشت: در شاخص ساخت و ساز در كشورهاي پيشرفته بايد به ازاي هر 100نفر جمعيت، 11 كتابخانه باشد و در منطقه به هشت متر برسيم و در حال حاضر اين ميزان در كشور بالاي سه متر است.
وي بيان داشت: به لحاظ منابع نيز به ازاي هر پنج نفر نيز بايد پنج كتاب موجود باشد كه در ايران به ازاي هر پنج نفر يك كتاب وجود دارد.
خوانساري افزود: در شاخص امانت مشكلي نداريم و در سال گذشته به هر عضو مي توانستيم پنج كتاب امانت بدهيم و در تأمين منابع هم در سال 88، 12ميليارد تومان منابع شامل چهار ميليارد و 300 هزار جلد كتاب خريداري كرديم و با اجراي طرح «كتاب من» توانستيم اين رقم را به 20 ميليارد برسانيم.
به گفته خوانساري امسال 18 ميليارد تومان كتاب خريداري و بين استان ها توزيع مي شود.

 



نماينده دهلران در مجلس: طرح استيضاح وزير نيرو هفته آينده به مجلس ارائه مي شود

ايلام- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم دهلران در مجلس گفت: طرح استيضاح وزير نيرو هفته آينده از سوي كميسيون كشاورزي به مجلس ارائه مي شود.
«علي عزتي» با بيان اين مطلب افزود: اين طرح پشتوانه كار تخصصي دارد و از 18 محور تشكيل شده و 50 نفر آن را امضاء كرده اند و امضاكنندگان همچنان در حال افزايش هستند.
وي تصريح كرد: تمام اعضاي كميسيون كشاورزي پيگير طرح استيضاح مجيد نامجو هستند و پس از بازگشايي مجلس در روز چهارم مهر اين طرح پيگيري مي شود.
عضو كميسيون كشاورزي تأكيد كرد؛ طراحان استيضاح به هيچ وجه حاضر به برگزاري نشست با وزير نيرو نخواهند بود و به طور شفاف در پي استيضاح نامجو هستند چون وزير نيرو استيضاح خود را بي علت مي داند.
براساس آيين نامه داخلي مجلس از زمان اعلام وصول نامه استيضاح در مجلس وزير مربوطه 10 روز فرصت دارد تا در صحن علني مجلس حضور يابد و از عملكرد خود دفاع كند.

 



با حضور نمايندگان 20 كشور همايش اتحاديه بين المللي مخابرات در شيراز برگزار مي شود

شيراز-خبرنگار كيهان:
همايش اتحاديه بين المللي مخابرات با حضور نمايندگان 20 كشور دنيا از 18 تا 23 مهرماه جاري در شيراز برگزار مي شود.
مديرعامل مخابرات فارس با اعلام اين مطلب افزود: اين همايش هر سال در يك كشور برگزار مي شود كه تاكنون 3 بار تهران و 2 بار اصفهان ميزبان آن بوده اند و امسال نيز با توجه به توانمندي فارس شركت مخابرات ميزباني آن را به عهده دارد.
چنگيز اميري، هدف از برگزاري اين همايش را ورود مخابرات به نسل جديد و نمايش توانمنديهاي استان و معرفي فارس به دنيا اعلام كرد.
شايان ذكر است اتحاديه بين المللي مخابرات در سازمان ملل مستقر است و هزينه همايش ها از صندوق اين اتحاديه پرداخت مي شود و نخستين بار است كه شركت مخابرات ميزباني آنرا عهده دار است.
دراين همايش كه در هتل هماي شيراز برگزار مي شود مسئولان كشوري و استاني شركت خواهند كرد.

 



وزير بهداشت و درمان: كمبودهاي بهداشت و درمان شهرهاي محروم برطرف مي شود

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: سياست وزارت بهداشت ودرمان، رسيدگي به شهرهاي حاشيه اي و مناطق محروم كشور است.
به گزارش ايرنا، «مرضيه وحيد دستجردي»، شامگاه سه شنبه درآيين بهره برداري از چند طرح بهداشتي درماني درشهرستان قدس با اشاره به جمعيت بالاي 300هزار نفري اين شهرستان افزود: بهداشت و درمان يكي از مشكلات و معضلات اساسي درحاشيه شهرهاي بزرگ است چرا كه جمعيت بسياري از روستاها به حاشيه شهرهاي بزرگ مهاجرت كرده اند.
وي اضافه كرد: با وجود شهرك هاي فراوان دراطراف شهرهاي بزرگ، سياست وزارت بهداشت و درمان اين است كه بايد به صورت جدي به مسائل بهداشتي و درماني مناطق حاشيه اي، رسيدگي شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: درجريان مصوبات دور سوم سفرهاي هيئت دولت برنامه هاي خوبي براي اجرا در استان تهران طراحي شده است كه تكميل پوشش خانه هاي بهداشت استان با احداث 40 واحد جديد از جمله آنهاست.
دستجردي افزود: 50درصد از اعتبارات مورد نياز اين خانه ها از استانداري و 50درصد توسط وزارت بهداشت تامين مي شود.
به گفته وي تكميل پوشش مراكز بهداشتي درماني شهري روستايي با احداث يا خريد 27 مركز بهداشت و درماني شهري و روستايي جديد، از ديگر برنامه هاي مصوب سفر دور سوم است.
درجريان سفر وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به شهر قدس مركز دياليز انجمن بيماري هاي خاص امام علي (ع) دراين شهر به بهره برداري رسيد و كارساخت بيمارستان 160تختخوابي شهر قدس آغاز شد.

 



وزير جهاد كشاورزي: واردات 125 نوع كالاي كشاورزي ممنوع شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
وزير جهاد كشاورزي گفت: به منظور حمايت از محصولات داخلي واردات 125 نوع كالاي كشاورزي به كشور ممنوع شد.
صادق خليليان سه شنبه در جشنواره ملي انگور ملكان افزود: در مرحله اول واردات 45 نوع كالا و سپس در مرحله دوم واردات 80 نوع كالاي كشاورزي، ممنوع خواهد شد.
وي گفت: به رغم وجود تحريم ها و نيز افزايش قيمت جهاني گندم، ايران در توليد اين محصول به خودكفايي رسيده است. ضمن آن كه برخلاف شايعات، صادرات كشمش متوقف نشده و مشكلي وجود ندارد.
وزير جهاد كشاورزي كه در اين جشنواره تنديس طلايي انگور را از تاكداران محلي دريافت كرد، تأكيد كرد: وزارت كشاورزي به دنبال كشاورزي مدرن و توليد ارگانيك است و بايد براي توسعه كشاورزي ايران، احداث كانال هاي آبياري را گسترش داد و در برنامه پنجم توسعه در 5/1 ميليون هكتار از اراضي كشاورزي، شبكه هاي فرعي و اصلي آبياري احداث مي شود.
به گفته خليليان، دولت امسال 6 ميليارد و 500 ميليون ريال براي بيمه كشاورزان، به صورت ويژه، تخصيص داده است.
معاون وزير بازرگاني نيز در اين جشنواره از ممنوعيت واردات انگور و كشمش در جهت حمايت از تاكداران كشور خبر داد.
فريدون احمدي يادآور شد: امسال حدود 91 ميليون دلار كشمش به 70 كشور جهان صادر شده است كه 37 هزار تن از اين محصول را شامل مي شود.
وي از ايجاد ميز انگور در وزارت بازرگاني براي حمايت از توليدكنندگان داخلي خبر داد.

 



جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش: هيچ كشوري توان تجاوز به ايران را ندارد

جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: امروز با گذشت 20سال از پيروزي ما درجنگ تحميلي دشمنان دربرابر قدرت نظامي ملت ايران به زانو درآمده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، «امير كيومرث حيدري» درمراسم سان و رژه نيروهاي مسلح استان كردستان در ميدان آزادي شهر سنندج، اظهار داشت: امروز ايران اسلامي با داشتن قدرت نظامي درمنطقه درجايگاهي قرارگرفته كه لرزه بر اندام دشمنان اسلام و نظام جمهوري اسلامي انداخته به طوري كه هيچ كس ياراي مقابله و تجاوز به كشورمان را ندارد.
وي داشتن روحيه جهادگري و شهادت طلبي و وجود رهبري عاليقدر وفرامين فرماندهي الهي امام خميني (ره) در دوران جنگ تحميلي را مهم ترين عامل پيروزي ايران درهشت ساله دفاع مقدس دانست و تصريح كرد: رزمندگان ايران در زمان جنگ هشت ساله تحميلي با تكيه و توكل بر خدا و تبعيت از فرامين بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي توانستند درمقابل دشمنان تا دندان مسلح ايستاده و زهر تلخ شكست را به كامشان بچشانند.

 



معاون وزير جهاد كشاورزي خبر داد
خودكفايي ايران در توليد سه محصول شير، مرغ و تخم مرغ

معاون وزير جهاد كشاورزي در امور بهبود توليدات دامي گفت: سرانه مصرف شير در ايران به 23 كيلوگرم در سال رسيده است.
سعادت الله عباسي در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا در شهركرد افزود: سرانه مصرف گوشت قرمز در كشور اكنون به 12 كيلوگرم و سرانه مصرف مرغ به 22 كيلوگرم رسيده است.
وي از خودكفايي ايران در سه محصول شير، مرغ و تخم مرغ در سال جاري خبر داد و گفت: وزارت جهاد كشاورزي به منظور خودكفايي محصولات كشاورزي و تأمين نياز مواد غذايي در كشور، در زمينه محصولات دامي برنامه مدوني را تهيه كرده است.
به گفته وي، براين اساس، توليد شيرخام در ايران اكنون به 5/9ميليون تن رسيده و كشور در زمينه شيرخام به خودكفايي و بي نيازي دست يافته و در حال حاضر فرآورده هاي لبني از ايران صادر مي شود و از سال آينده نيز شير مازاد بر مصرف ايران صادر مي شود.
وي گفت: توليد گوشت مرغ در ايران نيز هم اكنون به يك ميليون و 600 هزار تن رسيده كه در اين محصول نيز ايران به خودكفايي رسيده است.
وي گفت: براساس برنامه ريزي صورت گرفته در وزارت جهاد كشاورزي و تلاش متخصصان و توليدكنندگان فرآورده هاي دامي، اكنون در كشور يك ميليون و 600 هزار تن گوشت مرغ و 750 هزار تن تخم مرغ توليد مي شود كه اين ميزان توليد بيش از نياز بازار است.
به گفته وي، دولت براي تجهيز و نوسازي واحدهاي مرغداري و دامداري در سطح كشور 9 هزار ميليارد ريال و براي تجهيز و بهسازي دامپروري هاي گاو شيري و جايگاه جمع آوري شير سه هزار ميليارد ريال در نظر گرفته است.


 



مدارس علميه خواهران فعاليت خود را آغاز كرد

مدارس علميه خواهران سراسر كشور با پيام آيت الله شرعي، مدير حوزه هاي علميه خواهران فعاليت خود را آغاز كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم به نقل از روابط عمومي مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران، حدود 280 مدرسه علميه خواهران در سراسر كشور چهارشنبه 31 شهريور ماه با پيام آيت الله شرعي مدير اين حوزه ها فعاليت آموزشي خود را آغاز كردند.
در پيام مدير حوزه هاي علميه خواهران به مناسبت آغاز سال تحصيلي آمده است: انتظار مي رود در سال جديد تحصيلي، توجه همه جانبه به قرآن كريم در تمام شئون حوزوي اعم از برنامه هاي «ستاد» و «صف» ملموس باشد و راهبرد اصلي حركت ما در سال پيش رو، توسعه فرهنگ قرآني در بين همه دست اندركاران حوزه هاي علميه خواهران تعيين شود. اين جهت گيري در امور تربيتي، فرهنگي، آموزشي، پژوهشي و ساير عرصه ها بايد به ارتقاي سطح باورهاي قرآني، دانش قرآني و رفتار قرآني در حوزه ها بينجامد؛ به گونه اي كه در عمل، حضور قرآن در باور، رفتار و زندگي حوزويان محسوس باشد.

 



اخبار ادبي و هنري

لغو مجوز فيلم يك كارگردان هتاك
يك فيلم در حال ساخت، توسط اداره كل نظارت و ارزشيابي معاونت سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي لغو مجوز شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، به نقل از يك منبع موثق، اين فيلم متعلق به فيلمسازي است كه در موضع گيري هاي اخير خود با محافل جريان برانداز همنوايي مي كند.
كارگردان مذكور كه با امكانات صدا و سيما خودنمايي كرده و پيش از اين از سوي دولت نيز مورد پشتيباني و حمايت ويژه! قرار گرفته بود، به تازگي در تلاش است تا با ژست اپوزيسيون و بيان سخنان ساختارشكنانه، حمايت جشنواره هاي غربي و رسانه هاي ضد ايراني را نيز جلب نمايد.
استقبال گسترده مردم از جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس
در حالي كه تنها دو روز از برگزاري جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس مي گذرد طيف هاي مختلف مردم از بخش ها و برنامه هاي اين رويداد بزرگ سينمايي استقبال كردند و پيش بيني مي شود با توجه به اين روند در روزهاي آتي شاهد حضور گسترده تر مردم در سالن هاي سينمايي جشنواره باشيم.
به گزارش روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم دفاع مقدس اين استقبال در حالي صورت مي گيرد كه چهار نقطه تهران و هشت استان كشور همزمان ميزبان برنامه هاي جشنواره هستند. در تهران سينماهاي فلسطين با تمامي سالن ها، سينما عصر جديد با تمامي سالن هايش، سينما آزادي و پرديس تماشا در نقاط مختلف شهر پذيراي مردم هستند. بر پايه اين گزارش استقبال مردم با همراهي و حضور برخي از چهره هاي سينمايي شور و نشاط بيشتري به فضاي جشنواره بخشيده است. علاوه بر حضور مردم در سينماهاي جشنواره مراسم افتتاحيه اين اتفاق بين المللي در تهران و در تالار وحدت نيز با شركت خيل عظيم هنرمندان و سينماگران با سلايق و ديدگاه هاي مختلف از نكات بارز اين اتفاق بود.
جلوگيري از انتشار كتاب افشاگر 11سپتامبر در آمريكا
از انتشار كتاب افشاكننده اطلاعات درباره حادثه 11 سپتامبر در آمريكا جلوگيري شد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه اينترنتي پرسونال ماني استور، وزارت دفاع آمريكا با خريد تمام نسخه هاي چاپ اول كتاب «قلب سياه عمليات» اجازه نداد اين كتاب كه واقعيت هايي را درباره عمليات 11 سپتامبر فاش كرده، منتشر شود.
آغاز اولين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس
همزمان با هفته دفاع مقدس اولين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس، امروز پنجشنبه يكم مهر ماه با حضور بهمن دري معاون امور فرهنگي در اصفهان افتتاح مي شود.
بنابراين گزارش معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در نظر دارد به منظور تقويت و نشر ارزشهاي دفاع مقدس از برپايي نمايشگاه هاي كتاب هاي دفاع مقدس حمايت ويژه كند. از برنامه هاي در نظر گرفته شده در حاشيه افتتاحيه نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس مي توان به نشست صميمي ناشران و نويسندگان و فعالان حوزه نشر دفاع مقدس با معاون امور فرهنگي اشاره كرد.
اولين نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس با همكاري سازمان حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس و حمايت معاونت امور فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از يكم تا نهم مهر ماه سال جاري در اصفهان برگزار مي شود.
چاپ سوم اعترافات افسران بعثي
همزمان با سي امين سال جنگ تحميلي و آغاز هفته دفاع مقدس كتاب «جنايت هاي ما در خرمشهر» شامل اعترافات افسران رژيم بعثي عراق در مورد جنايت هاي ارتش اين رژيم در خرمشهر ايران، با ترجمه محمدنبي ابراهيمي توسط سوره مهر به چاپ سوم مي رسد. در اين كتاب اعترافات سرهنگ دوم سلمان صفر درويش، سرهنگ دوم منير مروان العبيدي، سرگرد كمال طه العامري، سروان سعدمصاول الكريم، سرهنگ دوم ثامر احمد الفلوجي، سروان سعدي فرحان الكرخي، سرهنگ دوم سلام نوري الدليلي، سرگردهاني السامرايي و سرهنگ ستاد فكري حسين و برخي ديگر از افسران عراقي كه در شرايط بحراني در خرمشهر حضور داشتند جمع آوري و ترجمه شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14