(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3  مهر 1389- شماره 19748

حركت شايسته استاندار يزد و برخوردهاي مغرضانه
بهره برداري از نخستين موزه هوانوردي ايران در رشت
كار احياي تالاب بين المللي انزلي آغاز شد
ايران در كيهان
خريد نيم ميليون تن گندم از كشاورزان آذربايجان شرقي
آب سد كمال صالح به شهر اراك مي رسد
معاون استاندار استان مركزي: استان مركزي از وابستگي نفتي رها شده است
استاندار كردستان: ساخت مسكن مهر خبرنگاران در اسرع وقت انجام شود
كنترل رانندگان متخلف از آسمان گلستان
در پي آب رساني به جنوب گنبدكاووس: تقدير كسبه ميدان بار گنبدكاووس از فرماندار
برپايي نخستين بيمارستان صحرايي در منطقه عشايري بازفت
كشف قرص هاي روان گردان در استان زنجان 59درصد افزايش يافته است
آساراي كرج پزشك عمومي تمام وقت ندارد
مدارس كشور امسال با ياد دانش آموزان شهيد بازگشايي مي شود
گامي براي بين المللي شدن دانشگاه كردستان
امام جمعه رامسر: همان گونه كه ماليات مي گيريد با مفاسد اجتماعي برخورد كنيد



حركت شايسته استاندار يزد و برخوردهاي مغرضانه

استاندار محترم يزد در جلسه شوراي اداري استان اعلام كرد كه دستگاههاي اجرايي استان در راستاي اهميت اجراي طرح عفاف و حجاب در جامعه بايد دفتر كارمندان زن و مرد را از هم تفكيك كنند و اين حركت از استانداري يزد آغاز شده است.
بدون شك اجراي اين طرح شايد در همه سطوح اجرايي و مديريتي قابل اجرا نباشد اما در هر سطحي كه اين طرح را به توان اجرايي كرد، حركتي مثبت و قابل تقدير است كه از نظر رواني و روحي و آرامش در محيط كار براي كارمندان زن و مرد كه در محيطي همزاد قرار مي گيرند، راندمان كار را افزايش خواهد داد و فضا را براي ارائه خدمت بيشتر فراهم خواهد كرد و اين در حالي است كه اجراي چنين طرحي درخواست بسياري از بانوان شاغل در دستگاههاي اجرايي نيز مي باشد.
گرچه اجراي اين طرح مشكلات و ضعف هايي را نيز ممكن است بدنبال داشته باشد و قطعا نيازمند برنامه ريزي و ساماندهي مناسب است، اما متأسفانه برخي از سايت ها و وبلاگها كه بدنبال حاشيه سازي و فرافكني هستند، مغرضانه يا از روي غفلت، اين حركت را به كل جامعه و در همه سطوح تعميق داده و با استفاده ابزاري از اجراي اين طرح و تشبيه آن به اقدامات طالباني و اسلام افراطي ها، خوراك برخي شبكه هاي ماهواره اي و خبري را با غوغاسالاري فراهم كردند.
بنا به فرموده امام، پرداختن برخي رسانه هاي خارجي معاند با نظام و تفسير نادرست از سخنان استاندار يزد در مسير اهدافي كه دنبال مي كنند، نشانه حركت درست مسئولان در اين زمينه است.
آنهايي كه به غلط يك حركت خوب فرهنگي را دستاويزي براي تبليغات خود و رسانه هاي مخالف نظام تبديل مي كنند، در حقيقت ماهيت واقعي و اصلي خود را با برداشتن نقاب دروغين دلسوزي و منتقد به جامعه نشان دادند، هر چند براي بسياري، اين امر به وضوح روشن بود؟
اينكه اجراي هر طرحي بدون مشكل نخواهد بود يك واقعيتي است كه براي همه روشن است و اينكه برخي دلسوزانه نيز به نقاط ضعف و مشكلات اجراي طرحها مي پردازند نيز حركتي طبيعي و لازم است، اما حمله كينه توزانه و غيرمنصفانه نشانه دشمني است؟
پس چرا برخي در پوشش انتقاد از يك كاه، كوهي مي سازند؟ يك حركت مثبت فرهنگي را به حركت طالباني تشبيه مي كنند؟ و با هر حركتي كه مسئولين در راستاي خدمت رساني بهتر به مردم انجام مي دهند حمله مي كنند؟ اين ها مواردي است كه بايد در ماهيت واقعي اين افراد جستجو كرد. ماهيتي كه اگر خودشان تنها بازخوردي به تاريخ برخي اقدامات خصوصيشان بزنند، به بسياري از جوابهاي مورد نياز خود دست خواهند يافت كه جاي پرداختن به آن در اين مطلب نيست؟
بنابراين اگر منصفانه و براساس واقعيت هاي جامعه به موضوعات پرداخته شود و اگر چنين طرحي نيز پيشنهاد و يا اجرا نشود، با انجام يك نظرسنجي در جامعه آماري بانوان، بسياري از واقعيت ها در اين زمينه آشكار مي شود كه بانوان جامعه در مسايل اجتماعي، فرهنگي، بهداشت و درمان، اجرايي، ورزشي، تفريحي و خريد پوشاك، مشاوره و امور قضايي و بسياري از امور مربوط به بانوان، ترجيح مي دهند كه در اولويت اول با هم نوعان خود مراوده و همكلام و پيگير مسايل خود شوند مگر آن عده كه...
ايجاد پاركها، بازارچه ها، بانك هاي ويژه بانوان و امثالهم در راستاي همين طرحهاست كه مورد استقبال بانوان در سراسر كشور قرار گرفته است.
آرامش روحي و رواني بانوان در 8 ساعت در محيط كار و كاهش استرس و اضطراب در فضايي كه همه همكاران از جنس خودشان است، ضمن افزايش بازدهي در پيگيري و حل مشكلات و مسايل ارباب رجوع زن، باعث ايجاد آرامش بيشتر در محيط زندگي خواهد شد و طبعا آثار مثبت آن نيز در طولاني مدت در جامعه بروز خواهد كرد.
محمدرضا حايري زاده
خبرنگار كيهان در يزد

 



بهره برداري از نخستين موزه هوانوردي ايران در رشت

رشت-خبرنگاركيهان:
با حضور رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاههاي كشور نخستين موزه هوانوردي ايران در فرودگاه بين المللي سردار جنگل رشت افتتاح و آغاز بكار كرد.
موزه هوانوردي براي نخستين بار در كشور از بين 54 فرودگاه موجود، در فرودگاه بين المللي سردار جنگل رشت راه اندازي شده كه در اين راستا تاكنون اعتباري بالغ بر 60 ميليون ريال هزينه شده است.
بنابر همين گزارش در مراسم افتتاح اولين موزه هوانوردي كشور در رشت اعلام شد اين موزه در 3طبقه با زيربناي 200مترمربع (مسقف) و 400مترمربع فضاي باز ايجاد شده است.

 



كار احياي تالاب بين المللي انزلي آغاز شد

رشت- خبرنگار كيهان:
با 900 ميليارد ريال اعتبار عمليات اجرايي طرح احياي تالاب بين المللي بندر انزلي آغاز شد.
در مراسم آغاز اجراي طرح مذكور در بندرانزلي كه با حضور معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان محيط زيست كشور و استاندار گيلان انجام گرفت اعلام شد اين پروژه در مدت 10 سال اجرا مي شود كه اعتبار انجام آن در سال اول (امسال) 720 ميليارد ريال است.
روح اله قهرماني چابك استاندار گيلان نيز با اعلام اينكه تالاب بين المللي انزلي با 20 هزار هكتار وسعت يكي از مهمترين زيستگاه هاي پرندگان مهاجر و از محلهاي تخم ريزي گونه هاي متنوعي از ماهيان خزر است تصريح كرد: اين تالاب بعنوان ميراث طبيعي گيلان از عناصر مهم محور توسعه استان بشمار مي رود.
به گفته وي و در همين ارتباط در سال جاري تاكنون به جهت افزايش ذخاير آبزيان افزون بر يك ميليون قطعه بچه ماهي در تالاب انزلي و 200 ميليون قطعه بچه ماهي در درياي خزر رهاسازي شده است.
وي اضافه كرد: از سوي ديگر بمنظور جلوگيري از ورود آلاينده هاي زيست محيطي و پسابهاي صنعتي و شهري به تالاب در حال حاضر با 150 ميليون دلار اعتبارات بانك جهاني و 600 ميليارد ريال اعتبارات عمراني و تسهيلات بانكي، طرح جمع آوري و تصفيه فاضلاب هاي شهرهاي رشت و بندرانزلي در دست اجرا است.

 



ايران در كيهان

گازرساني به طبس
طبس- خبرنگاركيهان: عمليات گازرساني به شهر طبس آغاز شد.
مهندس پيله ور مديرعامل شركت گاز استان يزد در اين باره گفت: پروژه لوله كشي گازرساني داخل شهر طبس 185 كيلومتر لوله گذاري دارد كه براي اجراي آن 5/7ميليارد تومان هزينه اختصاص و درنظر گرفته شده است: وي افزود به منظور تسريع در اجراي پروژه گازرساني داخل شهر طبس به 2پيمانكار در مناطق شرق و غرب طبس واگذار شده است.
افتتاح فرمانداري
بافت- خبرنگاركيهان: معاون سياسي امنيتي استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: فرمانداري هاي شهرستان جديدالتأسيس چرامه باشت مهرماه امسال با حضور مقامات و مسئولان عالي وزارت كشور و مقامات و مسئولان اجرايي استان طي مراسم باشكوهي افتتاح خواهند شد.
افزايش اعتبارات پزشكي
گناباد- خبرنگاركيهان: رئيس دانشگاه علوم پزشكي گناباد گفت: 12ميليارد ريال اعتبار براي خريد تجهيزات پزشكي مراكز درماني اين شهرستان در سال جاري اختصاص يافته است دكتر عليرضا مسلم در آيين بهره برداري از اولين دستگاه فلوروسكوپي بيمارستان 22بهمن گناباد- افزود: اعتبار اختصاصي در سال جاري براي بخش تهيه تجهيزات پزشكي نسبت به سنوات گذشته چهار برابر افزايش دارد.
افتتاح 3 طرح آبرساني
فريدونكنار- خبرنگاركيهان: با حضور فرماندار و مسئولان استاني و شهرستاني در روستاهاي نوائي محله و زاهدكرد در فريدونكنار به منظور تأمين آب زراعي سه پروژه به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها شامل احداث ايستگاه پمپاژ آب زراعي و تجهيز و برق رساني يك حلقه چاه زراعي و احداث كانال بتني به طول يك كيلومتر با اعتبار يك ميليارد و 70ميليون ريال از اعتبارات استاني و مشاركت مردمي انجام گرفته است.
احداث پل عابر پياده
كرج- خبرنگاركيهان: جاده قزلحصار كه در شهرستان كرج واقع شده، روزانه تصادفات بسياري در آن رخ مي دهد و نيازمند احداث سه پل عابر است. محمد مكوندي رئيس اداره راه و ترابري شهرستان كرج با اعلام اين مطلب گفت: در صورت احداث پل عابر از ميزان حوداث جاده اي در جاده قزلحصار به شكل محسوس كاسته مي شود.
بازسازي 11واحد آموزشي
نايين- خبرنگاركيهان: مدير آموزش وپرورش شهرستان نايين در جلسه شوراي آموزش وپرورش از بازسازي 11واحد آموزشي خبر داد. «يوسف حسني» افزود: شهرستان نايين داراي 79واحد آموزشي است كه 400نيروي انساني از اول مهرماه 6هزار و 500 دانش آموز را در واحدهاي آموزشي نايين خدمات ميدهند. وي درخصوص ساماندهي واحدهاي آموزشي گفت 14 واحد آموزشي جابجايي و 11واحد آموزشي با هزينه اي بيش از 500ميليون ريال بازسازي شده و آماده ورود دانش آموزان در آغاز سال تحصيلي است.
رونمايي از فرهنگ نامه شهيدان
سمنان- خبرنگار كيهان: همزمان با اولين روز از گراميداشت هفته دفاع مقدس فرهنگ نامه شهداي سمنان در مراسم با شكوهي رونمايي شد.
سرهنگ حسينعلي احساني مديركل حفظ آثار و نشر ارزشهاي دفاع مقدس استان سمنان با اعلام اين مطلب گفت: اين فرهنگ نامه در قالب دو كتاب در 9 جلد و 9 هزار صفحه به چاپ رسيده و در اين فرهنگ نامه براي 580 شهيد شهرستان سمنان با تلاش كنگره سرداران 3 هزار شهيد و سرداران استان تهيه و به چاپ رسيده و چاپ فرهنگ نامه شهيدان شهرستانهاي شاهرود نيز در دست اقدام بوده و منتشر خواهد شد.
وي همچنين از اجراي 262 برنامه مختلف به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.
اجراي طرح مدام درمازندران
ساري- خبرنگار كيهان: مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح آزمايشي مشاركت دانش آموزان در امور آموزشي- اداري مدرسه «مدام» در 40 مدرسه مازندران اجرا مي شود. به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران عبدالوحيد فياضي افزود: اين طرح در مدارس راهنمايي دخترانه و پسرانه شهرهاي آمل، بابل، قائمشهر، ساري و نكا طي 2 الي 4 روز در سال اجرا مي شود.
ساماندهي توزيع دارو
اهواز- خبرنگار كيهان: مدير نظارت بر دارو و مواد مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي اهواز در جلسه ستاد توزيع داروي استان از ساماندهي توزيع دارو در استان خوزستان خبر داد. فرخ رامش با اعلام اين خبر گفت: براساس دستورالعمل جديد معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در خصوص سامان بخشي به وضعيت توزيع دارو توسط شركت هاي پخش مقرر شد از اين پس شركت هاي پخش، مجاز به فروش دارو با جوايز (نقدي و غيرنقدي) و يا چك مدت دار به داروخانه ها نيستند و در صورت مشاهده موارد تخلف با شركت خاطي برخورد قانوني خواهد شد.
جمع آوري متكديان
قائم شهر- خبرنگار كيهان: حسن قلي زاده فرماندار قائم شهردر جلسه جمع آوري و ساماندهي متكديان اين شهر، گفت: 85 درصد متكديان در اين شهر غيربومي و 65 درصد آنها زن هستند. در اين جلسه پرويز كوثري مسئول كنترل و نظارت و انتظامات شهرداري قائم شهر با ارائه گزارشي گفت طبق آمار در 6 ماهه امسال 156 متكدي حرفه اي كه بصورت باندي عمل مي كنند در قائم شهر شناسايي و دستگير شدند كه بيشتر آنها غيربومي و از استانها و شهرهاي ديگر هستند.
كمك به ايتام در زنجان
¤ به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني استان زنجان مردم استان در طول ماه مبارك رمضان با مراجعه به دفاتر و پايگاه هاي اين نهاد در سطح استان با شركت در طرح اكرام ايتام نسبت به كفالت معنوي 1300 يتيم اقدام كردند. تعهد مالي 1200 حامي براي حمايت اين ايتام در طول يكسال بالغ بر 195 ميليون ريال است. همچنين طي سال 1388 بيش از 4هزار و 700 نفر حامي كفالت 3 هزار يتيم را بعهده داشته اند. كه در اين رابطه مبلغ 8 ميليارد ريال به ايتام تحت حمايت خود كمك كرده اند كه نسبت به سال ماقبل آن بيش از 35درصد رشد داشته است.
توزيع كتاب در قشم
بندرعباس- خبرنگار كيهان: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قشم از اهداي 2 هزار جلد كتاب در بخش هاي مختلف علمي آموزشي و فرهنگي همزمان با آغاز سال 89 به مدارس شهرستان قشم خبر داد. وحيد اميري گفت: در برنامه ريزي صورت گرفته تقريبا تا آخر سال تحصيلي 3 برنامه توزيع و اهداي كتاب در راس برنامه هاي اين اداره قرار دارد كه انشاء الله با جذب كتاب از استان اين كار عملي خواهد شد.

 



خريد نيم ميليون تن گندم از كشاورزان آذربايجان شرقي

تبريز-خبرنگارشهرك صنعتي:
مديرعامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه هشت كشور گفت: گندم خريداري شده از كشاورزان آذربايجان شرقي از نيم ميليون تن گذشت.
علي شامي نژاد افزود: از اين ميزان مقدار 66هزارتن توسط بخش خصوصي «واحدهاي آردسازي»، 74 هزار تن توسط مباشر اين خريد «تعاوني روستايي» و 380هزار تن توسط سيلوهاي دولتي و خصوصي خريداري شده است و بالغ بر 170 ميلياردتومان به كشاورزان پرداخت شده است.
وي با اشاره به رشد 40 درصدي خريد گندم از كشاورزان استان افزود: با توجه به بازديدهاي به عمل آمده از مناطق مختلف و مشاهده گندم هاي موجود در مزارع پيش بيني مي شود تا سقف 600 هزار تن گندم از كشاورزان استان، تا اوايل مهرماه امسال قابل خريد و تحويل باشد.

 



آب سد كمال صالح به شهر اراك مي رسد

اراك- خبرنگار كيهان:
به منظور انجام اقدامات موردنياز براي امكان انتقال آب سد كمال صالح به شبكه توزيع آب شهر اراك، علميات اتصال خروجي تصيفه خانه آب به خط انتقال 800 ميليمتري كمربندي غربي شهر اراك انجام شد.
مصطفي نظري مدير امور آب و فاضلاب اراك ضمن اعلام اين خبر افزود: با اين اقدام هنگام آغاز بهره برداري از طرح آبرساني از سد كمال صالح در مرحله اول، امكان انتقال آب به مخازن 12 هزار متر مكعبي فلزي و 5 هزار متر مكعبي بتوني ذخيره آب منطقه مودر شهر اراك مهيا خواهد شد.
وي در ادامه تصريح كرد: با اتصال خروجي تصفيه خانه آب به خط 500 ميلي متري موجود در منطقه جنوب غربي اراك در آينده اي نزديك، امكان انتقال آب سد كمال صالح به مخزن 10 هزار متر مكعبي كوي رضوي نيز امكان پذير خواهد شد و با ادامه عمليات اجرايي بهره برداري از سد كمال صالح، با اجراي خط انتقال 500 ميليمتر به طول حدودا 1000 متر امكان انتقال آب اين سد به مخزن 5 هزار متر مكعبي سردشت نيز فراهم مي شود و ساكنان مناطق كوي امام علي(ع) از شهر اراك و مناطق شهر كرهرود نيز از آب سد كمال صالح بهره مند خواهند شد.

 



معاون استاندار استان مركزي: استان مركزي از وابستگي نفتي رها شده است

اراك- خبرنگاركيهان:
با توجه به تنوع آب و هوايي و دارا بودن منابع سرشار نظير معادن و زمينه مساعد توليد گل و گياه، استان مركزي از وابستگي نفتي رها شده است.
محمدرضا عاشوري معاون برنامه ريزي استانداري مركزي در مراسم افتتاحيه گل و گياه محلات با اعلام اين مطلب گفت: درآمد محلات از طريق صادرات گل و گياه بيشتر از هزينه هاي آن است و به ساير شهرستان هاي استان براي توسعه كمك مالي مي كند.
وي افزود: متوسط سرانه صادراتي هر نفر در سطح كشور 200 دلار و در استان مركزي 500 دلار است و به همين دليل سرانه صادرات استان مركزي 300 دلار از ميانگين كشوري بيشتر است.
عاشوري گفت: 23درصد جمعيت استان هم اكنون در بخش كشاورزي اشتغال دارند كه با برنامه ريزي هاي انجام شده اين رقم بايستي به 40درصد افزايش يابد، كه در اين راستا براي ايجاد 15 گلخانه مكانيزه در محلات و خمين برنامه ريزي شده است.

 



استاندار كردستان: ساخت مسكن مهر خبرنگاران در اسرع وقت انجام شود

سنندج-خبرنگاركيهان:
استاندار كردستان گفت: ساخت مسكن مهر خبرنگاران و هنرمندان بايد در سريع ترين زمان ممكن انجام شود.
علي رضا شهبازي در ديدار با اعضاي هيات مديره تعاوني مسكن مهر خبرنگاران و هنرمندان استان كردستان با بيان اين مطلب افزود: نبايد موانع اداري روند اجرايي طرح مذكور را با كندي مواجه سازد. وي تصريح كرد: تامين مسكن خبرنگاران و هنرمندان همچون ساير اقشار جامعه از اولويت هاي دولت است و دولت خدمتگذار با خدمات قابل توجه خود در راه خانه دار شدن مردم بويژه افراد كم درآمد جامعه شرايط ويژه اي را فراهم ساخته است و طرح مسكن مهر يك طرح موفق ملي در راستاي تامين مسكن اين نياز اساسي اقشار جامعه است.
استاندار كردستان به قانون بيمه كارگران ساختماني اشاره كرد و گفت: در پي اجراي اين بيمه از سوي تامين اجتماعي و افزايش حق بيمه به متري 70هزار ريال كه قطعا مشكلاتي را در راه اجراي طرح مسكن مهر ايجاد مي كرد با تشكيل جلسات متعدد موفق شديم اين مبلغ را به متري 30هزار ريال كاهش دهيم تا بر هزينه هاي جاري اين طرح افزوده نشود.

 



كنترل رانندگان متخلف از آسمان گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
رئيس پليس راهور گلستان گفت: براي اولين بار در كشور و در راستاي اجراي طرح ترافيكي، معابر درون و برون شهري گلستان با بالگرد كنترل مي شود.
سرهنگ عليرضا حسني افزود: در راستاي اجراي مرحله دوم طرح تابستانه تا پايان تعطيلات تابستاني، طرح كنترل رانندگان متخلف از طريق بالگرد درسراسر استان به اجرا گذاشته مي شود.
وي اظهارداشت: در راستاي اجراي اين طرح يك فروند بالگرد با گشت زني در آسمان استان گلستان به كنترل تردد خودروها در سطح معابر درون و برون شهري استان پرداخته و در صورت مشاهده تخلفات حادثه ساز از قبيل سرعت و سبقت غيرمجاز، عدم توجه كافي به قوانين رانندگي و حركت به صورت مارپيچ به اولين گشت پليس اطلاع داده و با رانندگان متخلف برخورد مي شود.

 



در پي آب رساني به جنوب گنبدكاووس: تقدير كسبه ميدان بار گنبدكاووس از فرماندار

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
كسبه ميدان بار شهر گنبدكاووس از فرماندار اين شهرستان به خاطر پروژه آبرساني به ضلع جنوبي شهر گنبدكاووس تقدير كردند.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس در جمع كسبه ميدان بار گنبدكاووس گفت: در اين طرح به جز كسبه ميدان بار 300 اشتراك جديد بيش از يك هزار و 500 نفر از مردم ساكن در اطراف اين ميدان و جمعيت ساكن در مسير آبرساني واقع در ضلع جنوبي شهر گنبدكاووس از آب شرب بهداشتي بهره مند شدند.
غلامعلي سوسرايي افزود: براي اجراي اين پروژه كه يك ميليارد و 450 ميليون ريال هزينه شده است از مصوبات شوراي اداري در تير ماه سال جاري با حضور استاندار گلستان استفاده شده است.
فرماندار گنبدكاووس اظهار داشت: در عملياتي نمودن اين طرح يك هزار و 700 متر لوله گذاري براي رساندن آب شرب صورت گرفته است.
وي درباره ويژگي هاي ميدان بار گنبدكاووس گفت: تعداد غرفه هاي ميدان بار گنبدكاووس بيش از 90 غرفه است كه همه كسبه آن فعال هستند.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس ادامه داد: اين ميدان علاوه بر اينكه ميوه و تره بار شرق استان را تامين مي كند سالانه پذيراي جمعيت زيادي است كه از اقصي نقاط كشور براي خريد ميوه و تره بار به اين ميدان بار مي آيند.

 



برپايي نخستين بيمارستان صحرايي در منطقه عشايري بازفت

شهركرد- خبرنگاركيهان:
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس نخستين بيمارستان صحرايي در منطقه عشايري بازفت شهرستان كوهرنگ آغاز به كار كرد.
در آستانه فرارسيدن هفته دفاع مقدس نخستين بيمارستان صحرايي درمنطقه عشايري بازفت شهرستان كوهرنگ به همت سازمان بسيج جامعه پزشكي استان چهارمحال و بختياري آغاز به كار كرد.
اين بيمارستان در روستاي چمن-گلي بازفت طي مدت 10 روز به ارائه خدمات رايگان به مردم نيازمند مي پردازد و در صورت نياز ارائه خدمات تمديد مي شود.
مسئول بيمارستان صحرايي بازفت با اعلام اين خبر گفت: هدف از برپايي اين بيمارستان ويزيت و درمان تخصصي رايگان مردم محروم و عشاير منطقه و ارائه خدمات به افراد نيازمند است.
دكتر فرامرز شاهين افزود: دراين بيمارستان 100 نفر از كادر پزشكي شامل: پزشك داخلي، پزشك متخصص عفوني، اطفال، زنان و زايمان، جراحي عمومي، دندانپزشكي، پيراپزشك، پرستار و كادر خدماتي مشغول به كار هستند.
وي هزينه چادرهاي اين بيمارستان را 7 ميليارد ريال عنوان كرد و گفت: اين بيمارستان صحرايي به15 ميليارد ريال تجهيزات پزشكي مجهز شده است.

 



كشف قرص هاي روان گردان در استان زنجان 59درصد افزايش يافته است

زنجان- خبرنگاركيهان:
جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان به رياست معاون سياسي و امنيتي استاندار تشكيل شد.
سياح طرح نظرات تضادي و حتي وجود اختلاف نظر بين اعضاي شورا را از نقاط قوت جلسه دانست و گفت: نكاتي كه گاهي از نظرات مخالف بيان مي شود بسيار راهگشاست و موجب رفع آسيب پذيري ايده ها مي شود.
در اين جلسه همچنين رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان، مواد مخدر را از تهديدات بزرگ امنيت جهاني عنوان كرد و گزارشي اجمالي از اقدامات مقابله اي نيروي انتظامي با اين پديده شوم ارائه داد.
سرگرد جوزي از دستگيري 191 توزيع كننده، 24 حمل كننده موادمخدر و از افزايش 100درصد دستگيري توليدكنندگان موادمخدر و افزايش 400 درصدي خرده فروشان در 5ماهه اول سال جاري خبر داد و افزود: تاكنون با تلاشهاي بي وقفه نيروي انتظامي شاهد متلاشي شدن 5باند در استان طي 5ماه گذشته و افزايش 67درصدي دستگيري قاچاقچيان و 38درصدي نگهدارندگان موادمخدر در استان هستيم.
وي افزود: در 15روز گذشته 3شبكه فرا استاني قاچاق مواد مخدر در استان زنجان متلاشي و ضمن دستگيري عناصر اصلي اين شبكه ها 40كيلوگرم ترياك نيز از آنان كشف شده است.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان از گرايش رو به رشد مصرف موادمخدر صنعتي در استان ابراز نگراني كرد و گفت: كشف قرص هاي روان گردان 59 درصد افزايش يافته كه اين رقم علي الخصوص در جوانان و نوجوانان بسيار نگران كننده و حائز اهميت است.جوزي همچنين از افزايش 347درصدي كشف شيشه و در حشيش 85درصد حشيش و كراك 24درصد افزايش در كشفيات وجود دارد و اين در حالي است كه آمار كشفيات هروئين 85درصد و ترياك 6درصد كاهش كشفيات را نشان مي دهد.
وي در زمينه پيشگيري از ترويج موادمخدر در استان نيز آماري مبني بر افزايش 175درصدي كلاسهاي آموزشي و اجراي 12طرح پاكسازي و امنيت اجتماعي و افزايش 500درصدي اطلاع رساني در استان ارائه كرد.

 



آساراي كرج پزشك عمومي تمام وقت ندارد

كرج-خبرنگار كيهان:
شهر تازه تاسيس آسارا فاقد پزشك عمومي تمام وقت و ثابت است و پزشك فعال در اين محدوده به صورت پزشك گردشي است و در اكثر موارد به دليل سركشي به روستاها در محل كار خود حضور ندارد.
رئيس شوراي اسلامي شهر آسارا با اعلام اين خبر با بيان اينكه بخش آسارا و شهر آسارا علاوه بر نبود پزشك از كمبود شديد امكانات بهداشتي و درماني رنج مي برد گفت: شعار جلوگيري از مهاجرت روستاييان با عدم ايجاد امكانات اوليه بهداشتي كه با سلامت شهروندان گره خورده كاري عبث و بيهوده است.
ناصر لطفي افزود: بخش آسارا با بيش از 50روستا و يك شهر فاقد يك پزشك عمومي دائم، پزشك متخصص و مركز درماني يا درمانگاه مجهز شبانه روزي و است در حالي كه اين بخش حداقل نياز به يك بيمارستان مجهز و تخصصي دارد.
اين مسئول با اشاره به حجم بالاي تردد و مسافران و گردشگران از جاده چالوس در اكثر فصول و ايام سال تصريح كرد: بسياري از مجروحان و صدمه ديدگان اين محور به دليل نبود امكانات در اين محدوده در حال انتقال به كرج يا تهران جان خود را از دست مي دهند در حالي كه احداث يك بيمارستان مجهز نه تنها سبب خدمات دهي به ساكنان اين بخش مي شود بلكه مي تواند به حادثه ديدگان اين محور پرتردد نيز خدمات دهي كند.
لطفي بيان كرد: هيچ يك از امكانات جاده چالوس در شان چهارمين جاده بين المللي جهان نيست و اين منطقه سال هاست كه به دليل بي توجهي برخي مسئولان در فقر كامل امكانات به سر مي برد.

 



مدارس كشور امسال با ياد دانش آموزان شهيد بازگشايي مي شود

خرم آباد-خبرنگاركيهان:
امسال زنگ بازگشايي مدارس كشور به ياد دو دانش آموز شهيد نواخته مي شود.
مديركل آموزش و پرورش لرستان افزود: با تدبير وزير آموزش و پرورش كشور امسال اول مهر زنگ مدارس دانش آموزان پسر به ياد مهرداد عزيز الهي دانش آموز اصفهاني، غواص عمليات كربلاي 4 كه به شهادت رسيد و جنازه اش سه سال بعد در حاليكه يك پا و يك دستش قطع شده بود پيدا شد نواخته مي شود.
علي ماكنعلي در جلسه شوراي اداري لرستان گفت: زنگ مدارس دانش آموزان دختر نيز به ياد دانش آموز شهيده فرهانيان اهل آبادان كه پدر و مادرش به شهادت رسيده بودند و هنگامي كه بر سر قبر مادرش بود بر اثر بمباران هواپيماي دشمن به فيض عظيم شهادت نايل آمد نواخته خواهد شد.
وي گفت: آموزش و پرورش لرستان طي چهار سال اخير به گونه اي بي سابقه به رشد چشمگير دست يافته و در پايه ابتدايي سه پله و در مقطع اول دبيرستان از رتبه 22 كشوري به رتبه هفتم ارتقاء يافته و در كنكور نيز دو رتبه در سطح ملي رشد كرده است.
مديركل آموزش و پرورش لرستان گفت: از 2 ميليارد و 400 ميليون تومان اعتبار تخصيصي به نوسازي و تجهيز مدارس لرستان اعتبار مذكور زودتر از موعد مقرر جذب شده است.

 



تفاهم نامه دانشگاهي كردستان ايران و سليمانيه عراق امضا شد
گامي براي بين المللي شدن دانشگاه كردستان

سنندج-خبرنگار كيهان:
روساي دانشگاه سليمانيه عراق و دانشگاه كردستان با امضاي تفاهم نامه اي متعهد شدند در زمينه تبادل اعضاي هيات علمي و دانشجو، برگزاري نمايشگاه هاي علمي-تحقيقاتي و فناوري، راه اندازي كرسي زبان و ادبيات فارسي و ايجاد كرسي ايران شناسي همكاري كنند.
در چارچوب گسترش همكاري هاي آموزشي، پژوهشي و فناوري فيمابين جمهوري اسلامي ايران و جمهوري عراق و با توجه به يادداشت تفاهم همكاري هاي اقتصادي، فرهنگي، آموزشي و مهندسي ميان استانداري كردستان ايران و استانداري سليمانيه عراق در سال 86 روساي دانشگاه هاي دو استان كردنشين با امضاي تفاهم نامه اي نوع همكاري ها را مشخص كردند.
در اين تفاهم نامه كه در جريان سفر هيئت اعزامي از سليمانيه به سنندج به امضا رسيد توافق شده است دو دانشگاه كردستان ايران و دانشگاه سليمانيه اقليم كردستان عراق به عنوان خواهر خوانده محسوب شوند و در رشته ها و مقاطع مورد توافق براي ادامه تحصيل و تحقيق براساس مقررات جاري دو كشور نسبت به تبادل دانشجو اقدام كنند.

 



امام جمعه رامسر: همان گونه كه ماليات مي گيريد با مفاسد اجتماعي برخورد كنيد

رامسر- خبرنگاركيهان:
امام جمعه رامسر گفت: دولت هاي نهم و دهم در خدمت رساني به مردم و بسياري از موارد گوي سبقت را از دولتهاي قبلي ربود.
حجت الاسلام دكترعبدالرحمان باقرزاده با اشاره به فرارسيدن هفته دولت افزود: دربخش انرژي هسته اي و پيشرفتهاي ديگر علمي، بالاترين ضريب اقتدار نظام اسلامي، اقدامات شجاعانه بين المللي قدمهاي مهمي توسط دولت اصولگرا برداشته شده است.
وي با قدرداني از اقدامات فرهنگي دولت، عدم برخورد جدي با مفاسد اجتماعي بويژه بدحجابي را مورد انتقاد قرار داد و گفت: هميشه گفته مي شود در اين رابطه بايد كار فرهنگي صورت گيرد اما كار فرهنگي صرف، تاكنون كارساز نبوده بلكه همگام با كار فرهنگي بايد اقدامات عملي نيز انجام شود.
امام جمعه رامسر افزود: آيا براستي در دريافت ماليات يا جلوگيري از تخلفات رانندگي هم فقط كار فرهنگي مي كنيد؟ يا اقدامات جدي ديگر براي اخذ ماليات و برخورد با تخلفات رانندگي از جمله جريمه صورت مي گيرد. پس همانگونه كه ماليات مي گيريد با مفاسد اجتماعي برخورد كنيد.
وي با بيان شواهدي از كشف حجاب در سواحل دريا گفت: كشور ما هم كم كم به سوي تبديل شدن به كشورهايي مثل سوريه و لبنان كه در آنها هركس ميل دارد حجاب داشته باشد و يا نداشته باشد سوق داده مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14