(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3  مهر 1389- شماره 19748

حديث دشت عشق
مسابقات واليبال قهرماني جهان از امروز آغاز مي شود ايران به دنبال شكستن طلسم 40 ساله
اخبار كوتاه از فوتبال
30 ميليون ناقابل در جيب دلال ها يك باند براي مربيان ايراني «گرين كارت» مي گيرد
پيروزي مقتدرانه تيم ملي برابر بحرين
نخستين مدال جهاني وزنه برداري كشورمان پس از 4 سال مدال برنز 77 كيلوگرم به رستمي رسيد
شروع مسابقات هندبال باشگاه هاي آسيا سپاهان و ذوب آهن؛ نمايندگان ايران در لبنان
توصيه رئيس كميته پزشكي به مسافران بازي هاي آسيايي:ورزشكاران به مناطق روستايي و جنگلي نروند
سازمان تربيت بدني دست به كار شد
 فروش ساختمان سرخابي ها در راستاي خصوصي سازي
آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا



حديث دشت عشق

از نوشته شهيد محمدعلي دوستگاني
لايمكن الفرار من حكومتك
با سلام بر ولي عصر(عج) و نايب برحقش و بر خميني بت شكن و بر شهيداني كه با پرهاي آغشته به خون اين زمين سخت را زينت دادند و به نام او كه تمام دل ها با يادش آرام مي گيرد. آيا انسان مي تواند از سيطره حكومت الهي فرار كند!؟ نه هرگز. به قول قرآن كريم «تمام آسمانها و زمين از آن خداست.» شهيد «محمدعلي دوستگاني»، سال 1341 متولد شد و در 10/4/65 به شهادت رسيد.

 



مسابقات واليبال قهرماني جهان از امروز آغاز مي شود ايران به دنبال شكستن طلسم 40 ساله

هفدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان در حالي از امروز (شنبه) در ايتاليا آغاز مي شود كه ايران پس از گذشت 40 سال از نخستين حضورش، هنوز در اين مسابقات به پيروزي نرسيده و اميدوار است اين بار اين طلسم را بشكند.
6 دهه از برگزاري نخستين دوره مسابقات واليبال قهرماني مردان جهان مي گذرد. پيكارهاي امسال براي هفدهمين بار عرصه رقابت ميان برترين هاي 5 قاره جهان است. فدراسيون بين المللي واليبال (FIVB) با همكاري فدراسيون واليبال ايتاليا طي روزهاي 3 تا 18 مهرماه برگزار كننده اين دوره از مسابقات قهرماني مردان جهان خواهد بود.
چهارمين حضور ايران
بدون تجربه پيروزي!
سال 1970 واليبال كشورمان نخستين حضور خود در مسابقات قهرماني جهان را تجربه كرد. اين مسابقات به ميزباني بلغارستان برگزار شد و با عنوان نوزدهمي براي واليبال ايران و البته قهرماني آلمان شرقي به پايان رسيد. واليباليست هاي ايراني پس از آن حضوري در عرصه جهاني نداشتند تا مسابقات 1998 ژاپن و قرار گرفتن در رده بيست و سوم. عنواني كه ظاهراً ميزباني ژاپني ها در كسب آن تأثيرگذار بود چون در مسابقات 2006 و دومين ميزباني ژاپني ها براي واليبال كشورمان تكرار شد. و امسال تيم ملي واليبال ايران براي چهارمين بار حضور در مسابقات قهرماني جهان را تجربه خواهد كرد بدون آنكه تجربه اي از پيروزي در اين مسابقات داشته باشد.
گروه بندي 24 تيم شركت كننده
نمايندگان آسيا (4 تيم)، آفريقا (3 تيم)، اروپا(9 تيم)، آمريكاي شمالي (5 تيم) و آمريكاي جنوبي (3 تيم) تيم هاي شركت كننده در مسابقات واليبال 2010 قهرماني جهان هستند. اين تيم ها ديدارهاي مقدماتي خود را در 6 گروه برگزار مي كنند. گروه بندي 24 تيم شركت كننده در اين دوره از رقابت ها به شرح زير است:
گروه A: ايتاليا، ژاپن، مصر، ايران
گروه B: برزيل، اسپانيا، كوبا، تونس
گروه C: روسيه، پورتوريكو، استراليا، كامرون
گروه D: آمريكا، آرژانتين، ونزوئلا، مكزيك
گروه E: بلغارستان، چين، فرانسه، جمهوري چك
گروه F: صربستان، لهستان، آلمان، كانادا
قهرمان آفريقا اولين حريف ايران
تيم ملي كشورمان نخستين ديدار خود در مسابقات قهرماني جهان را مقابل مصر، قهرمان آفريقا برگزار مي كند. برنامه ديدارهاي تيم ملي كشورمان در اين مسابقات به شرح زير است (ساعت ها به وقت تهران است)
شنبه (3 مهرماه)
¤ ايران- مصر (ساعت 30:18)
يكشنبه (4 مهرماه)
¤ ايران- ژاپن (ساعت 30:18)
دوشنبه (5 مهرماه)
¤ ايران- ايتاليا (ساعت 30:22)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

اخراج 24 ساعته برهاني
آرش برهاني به طور موقت از باشگاه استقلال اخراج شد.
پس از آن كه تلاش هاي آرش برهاني براي امضاي قرارداد جديد مالي براي چندمين بار نتيجه نداد، اين بازيكن به نشانه اعتراض در اردوي استقلال كه از چهارشنبه شب در كردان آغاز شد شركت نكرد كه همين بي انضباطي باعث شد تا مسئولان استقلال اين بازيكن را به صورت موقتي از جمع بازيكنان اين تيم كنار بگذارند. در هفته اي كه گذشت، برهاني دومين بازيكني بود كه با نظر مسئولان باشگاه از مجموعه استقلال كنار گذاشته شد. پيش از اين بيژن كوشكي به خاطر مصاحبه جنجالي اش از سوي فتح الله زاده به صورت موقت اجازه تمرين كردن با ساير بازيكنان را پيدا نكرد. البته مهاجم كرماني استقلال در تمرين عصر روز گذشته آبي پوشان حاضر شد.
ادعاي جديد مديرعامل سابق استقلال
مديرعامل سابق باشگاه استقلال تهران مدعي شد زميني كه قرار است كمپ اين باشگاه درآن ساخته شود معارض دارد. واعظ آشتياني به ايسنا گفت: بخشي از اين زمين معارض دارد و معارض آن هم يك خانم است. من تعجب مي كنم كه چطور مي خواهند در زميني كه معارض دارد سرمايه گذاري كنند؟ مسوولان سازمان هم مي دانند كه اين زمين معارض دارد. در زمان مديريت من هم پرونده آن زمين در دادگاه بود.
جدال حساس ثروتمندان فوتبال انگليس
تيم هاي چلسي و منچسترسيتي براي فراموش كردن خاطره تلخ حذف از جام اتحاديه، نخستين ديدار هفته ششم ليگ برتر انگليس را برگزار خواهند كرد. ليگ جزيره امشب در حالي وارد هفته ششم مي شود كه تمامي نگاه ها متوجه ديدار حساس و سرنوشت ساز تيم هاي چلسي و منچسترسيتي شده است. چلسي كه فصل گذشته با يك امتياز اختلاف نسبت به رقيب هميشگي اش، منچستريونايتد، جام قهرماني را به لندن برد، فصل جديد ليگ برتر فوتبال را طوفاني آغاز كرده و با كسب امتيازهاي كامل هر 5 بازي، مقتدرانه در صدر جدول ايستاده است و حتي با شكست مقابل منچسترسيتي هم جايگاهش را از دست نخواهد داد. از سوي ديگر منچسترسيتي كه تابستان امسال با رقم هاي نجومي، ستاره هاي گرانقيمتي مانند، يحيي توره، داويد سيلوا، بوآتنگ و بالوتلي را به خدمت گرفت، تا اينجاي فصل هنوز به ثبات نرسيده و فراز و نشيب اين تيم در ليگ جزيره ادامه دارد. آبي هاي شهر منچستر از 5 بازي 2 پيروزي، 2 تساوي و يك شكست در كارنامه دارند و با 8 امتياز پس از مثلث قدرت انگليس، در مكان چهارم ايستاده اند.
غياثيان چهارمين سرمربي ابومسلم
پس از شكست سنگين ابومسلم مقابل نساجي (3-0) درهفته اول رقابت هاي ليگ دسته اول فوتبال كاظم غياثيان، سرمربي سابق تيم هاي ابومسلم و پيام به عنوان سرمربي جديد تيم ابومسلم معرفي شد.
محمد بابايي سرپرست تيم فوتبال ابومسلم خراسان افزود: كاظم غياثيان صبح ديروز در هتل آبان مشهد به كادر فني و بازيكنان معرفي شد و هدايت تيم را برعهده گرفته است. وي در خصوص كادر فني تيم ابومسلم گفت: اصغر صدري و جانداري به عنوان كمك مربي، روحي به عنوان بدنساز و حسين نخوديان به عنوان مربي دروازه بانان دركادر فني تيم حضور دارند. كاظم غياثيان بعد از نادر دست نشان، مجيد نامجو مطلق و اصغر صدري چهارمين سرمربي فصل جاري تيم فوتبال ابومسلم خراسان است.
ابقاي احمدزاده در پيكان
مديرعامل باشگاه پيكان قزوين از ماندن محمد احمدزاده در پست سرمربيگري اين تيم خبر داد. محمود شيعي اظهار كرد: در جلسه هيأت مديره باشگاه كه روز پنج شنبه به مدت 5 ساعت به طول انجاميد احمدزاده به جلسه هيأت مديره فراخوانده شد تا توضيحاتي ارائه دهد. در اين نشست احمدزاده توضيحات كاملي در مورد نتايج تيم، روند آماده سازي و مشكلات تيم ارائه كرد. او همچنين براي دومين بار استعفايش را اعلام كرد، اما هيأت مديره از او حمايت كرد و مقرر شد تا وي به كارش ادامه دهد.
كمك 500 ميليون توماني سازمان به پيروزي
سازمان تربيت بدني براي رفع مشكلات جاري باشگاه و بازيكنان 500 ميليون تومان به پيروزي كمك كرد. با دستور علي سعيدلو به منظور رفع مشكلات جاري باشگاه پيروزي و پرداخت معوقه بازيكنان، 500 ميليون تومان از طرف سازمان تربيت بدني به حساب باشگاه پيروزي پرداخت شد.
قلعه نويي زيرتيغ
باشگاه سپاهان اعلام كرد امير قلعه نويي كه مدت ها بود به جهت آسيب هاي دوران فوتبال و عمل هاي مكرر جراحي از درد ناحيه پا رنج مي برد، راهي بيمارستان مي شود تا زير تيغ جراحان قرار گيرد. برهمين اساس و بنا به توصيه پزشكان، سرمربي تيم فوتبال سپاهان روز شنبه در بيمارستان بستري مي شود تا مينيسك پاي وي مورد عمل جراحي قرار گيرد.

 



30 ميليون ناقابل در جيب دلال ها يك باند براي مربيان ايراني «گرين كارت» مي گيرد

برخي از مربيان فوتبال ايران براي دريافت گرين كارت رقمي نزديك به 30 ميليون تومان هزينه مي كنند.
مدت هاست كه بسياري از چهره هاي مطرح فوتبال ايران گرين كارت گرفته اند و خود و اعضاي خانواده شان دو مليتي شده اندو ايراني آمريكايي به حساب مي آيند.
گفته مي شود برخي از مربيان فعال كنوني در ليگ ايران نيز هوس گرفتن گرين كارت كرده اند و حتي يكي از آنها در تمرينات پيش از آغاز فصل، مدتي تيمش را رها كرد و به تركيه رفت تا در مصاحبه سفارت آمريكا شركت كند. يكي از مربيان فوتبال در اين زمينه به شبكه خبري آتي نيوز گفت: گروهي هستند كه در ازاي دريافت مبلغ 30 ميليون تومان، براي مربيان و اعضاي خانواده شان پاسپورت آمريكايي و گرين كارت مي گيرند.
شيوه اين گروه نيز به اين شكل است كه با باشگاهي نه چندان مطرح در آمريكا وارد مذاكره مي شوند و از آن باشگاه نامه اي به دادگاه آمريكا مي برند كه اين باشگاه به اين مربي نياز دارد و به اين ترتيب به شيوه مثلاً قانوني براي مربيان پولدار ايراني كه 30 ميليون تومان برايشان مثل پول خرد است گرين كارت مي گيرند.

 



پيروزي مقتدرانه تيم ملي برابر بحرين

تيم ملي فوتبال ايران با نتيجه 3 بر صفر بحرين را شكست داد تا گام اول را در رقابت هاي غرب آسيا محكم بردارد.
تيم ملي ايران در اولين ديدار در مسابقات غرب آسيا از ساعت20 :17 روز گذشته ( جمعه ) به مصاف بحرين رفت. اين ديدار در ورزشگاه تقريبا خالي از تماشاگر شيخ عبدالله كشور اردن برگزار شد.
هادي عقيلي در دقايق 38 و 40 با دو ضربه سر و روي توپ هاي ارسالي ايمان مبعلي گلزني كرد و مهرداد اولادي در دقيقه 49 با يك ضربه زميني گل سوم ايران را زد تا تيم ملي اولين گام را در رقابت هاي غرب آسيا محكم بردارد.
آندرانيك تيموريان و محمد نصرتي از تيم ملي ايران كارت زرد دريافت كردند.
محمد نصرتي تا دقيقه 78 بازوبند كاپيتاني را بر بازو داشت و بعد از تعويض بازوبند را بر بازوي مهدي رحمتي دروازه بان تيم بست.
تركيب تيم ملي ايران: سيد مهدي رحمتي، محمد نصرتي( 78 - حنيف عمران زاده)، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، احسان حاج صفي، خسرو حيدري، آندرانيك تيموريان(65 - محمد نوري)، پژمان نوري ،(78 ميلاد ميداودي) ايمان مبعلي، مهرداد اولادي، ميلاد زنيدپور.
ديدار دوم اين مسابقات بين دو تيم اردن و سوريه برگزار شد. ايران سه شنبه در دومين ديدار خود به مصاف عمان مي رود.

 



نخستين مدال جهاني وزنه برداري كشورمان پس از 4 سال مدال برنز 77 كيلوگرم به رستمي رسيد

كيانوش رستمي وزنه بردار دسته 77 كيلوگرم كشورمان، با درخشش در مسابقات قهرماني بزرگسالان جهان در آنتالياي تركيه، ضمن كسب مدال برنز، نخستين مدال وزنه برداري كشورمان از مسابقات جهاني را پس از 4 سال كسب كرد.
كيانوش رستمي كه خردادماه گذشته، با ثبت وزنه هاي 160 كيلوگرم در يكضرب، 187 كيلوگرم در دو ضرب و 347 كيلوگرم در مجموع، علاوه بر قهرماني در مسابقات جوانان جهان، هر 3 ركورد ايران را به نام خود تغيير داده بود، پنج شنبه شب و در جريان رقابتهاي وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان وزنه هاي 161 كيلوگرم در يكضرب و 193 كيلوگرم در دو ضرب را بالاي سر برد تا يك كيلوگرم در يكضرب، 6 كيلوگرم در دو ضرب و 7 كيلوگرم در مجموع ركورد جوانان ايران را در دسته 77 كيلوگرم بهبود بخشد.
رستمي اگر در حركت يك ضرب رقابتهاي دسته 77 كيلوگرم قهرماني جهان، مي توانست وزنه 165 كيلوگرم را بالاي سر ببرد، نامش در كنار محمد حسين برخواه به عنوان ركورددار اين حركت در سطح بزرگسالان ايران قرار مي گرفت. برخواه وزنه 165 كيلوگرمي را در سال 1381 و در جريان رقابتهاي جهاني ورشو لهستان بالاي سر برده بود.
مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان كه انتخابي المپيك 2012 لندن نيز به شمار مي رود، از 25 شهريور ماه سال جاري آغاز شده و به مدت 10 روز در آنتالياي تركيه پيگيري مي شود.

 



شروع مسابقات هندبال باشگاه هاي آسيا سپاهان و ذوب آهن؛ نمايندگان ايران در لبنان

دو تيم سپاهان و ذوب آهن اصفهان براي شركت در سيزدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا تهران را به مقصد لبنان ترك كردند.
سيزدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا از سوم مهرماه به مدت دو هفته در بيروت لبنان برگزار مي شود. كادر فني دو تيم فولاد مباركه و ذوب آهن اصفهان بعد از برگزاري اردوهاي متعدد تركيب نهايي نفرات اعزامي خود را بدين ترتيب معرفي كردند:
مجيد رحيمي زاده، مهدي عسگري، امين كاظمي، حجت صفري، سجاد استكي، الله كرم استكي، بهروز نجفيان، مصطفي ساداتي، رضا جعفرنيا، ميلاد مسائلي، اميد سكناري، علي مانيان، مسعود رهنما، محسن باباصفري، فرهاد شفيعي، سعيد برخورداري، پپنيك (بازيكن اهل كرواسي) و ميلانا (بازيكن اهل مقدونيه) تركيب تيم فولاد مباركه سپاهان اصفهان را در مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا را تشكيل مي دهند.
در تيم ذوب آهن اصفهان هم شهداد مرتجي، رسول دهقان، عباس اسدزاده، پيمان صادقي، احسان عبوديت، پرويز احساني، حميد جمالي، محمدرضا رجبي، مسعود ظهرابي، مهدي قشقايي، احسان ابويي، علي ربيعي، ايمان احسان نژاد و حبيب رهنما به همراه يك بازيكن خارجي از صربستان حضور دارند.
- گروه بندي سيزدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا در لبنان بدين ترتيب است:
گروه A: فولاد مباركه سپاهان، السد لبنان، نفت عراق و مظهر عربستان
گروه B: ذوب آهن اصفهان، الصداقه لبنان، الجزيره امارات، الجيش عراق و السد قطر

 



توصيه رئيس كميته پزشكي به مسافران بازي هاي آسيايي: ورزشكاران به مناطق روستايي و جنگلي نروند

رئيس كميته پزشكي ستاد تداركاتي بازي هاي آسيايي و المپيك گفت: تمامي ورزشكاران اعزامي به گوانگجو مورد معاينات پزشكي قرار گرفتند.
پوركاظمي اظهار كرد: خوشبختانه تمام تيم هاي اعزامي به گوانگجو مورد معاينات پزشكي قلبي عروقي، داخلي و ارتوپدي قرار گرفتند. در خصوص دوپينگ هم تقريباً از تمام ورزشكاران تست دوپينگ گرفته شده است و به همه آنها آموزش چهره به چهره داده ايم.
رئيس كميته پزشكي ستاد تداركاتي بازي هاي آسيايي به بيماريهاي احتمالي شايع در گوانگجوي چين اشاره كرد و گفت: تب دانگ يكي از بيماري هاي شايع است كه در بعضي از مناطق چين وجود دارد، اما خوشبختانه خطرناك نيست و شيوع آن در مناطق شهري كم است. ورزشكاران بهتر است براي جلوگيري از ابتلا به اين بيماري به مناطق روستايي و جنگلي نروند.

 



سازمان تربيت بدني دست به كار شد
 فروش ساختمان سرخابي ها در راستاي خصوصي سازي

فروش ساختمان هاي دو باشگاه پيروزي و استقلال در راستاي خصوصي سازي اين دو باشگاه مردمي است.
طي روزهاي گذشته خبرهايي در خصوص فروش ساختمان هاي دو باشگاه استقلال و پيروزي به گوش مي رسد تا جايي كه به نظر مي رسد اين كار مراحل پاياني خود را طي مي كند.
خبرهاي رسيده از سازمان تربيت بدني حكايت از آن دارد كه مسئولان ورزش در جريان انجام اين پروسه هستند و با نظر آنهاست كه سرپرستان موقت سرخابي ها به فكر فروش ساختمان هاي باشگاه افتاده اند.
سرخابي ها براي ورود به بازار بورس بايد كاملا از مجموعه دولت خارج شوند. به همين دليل هم تصميم گرفته شده ساختمان هايي را كه دولت به نحوي در خريد آنها براي پيروزي و استقلال دخيل بوده به فروش برسانند.
در همين خصوص خبرهايي در خصوص احتمال فروش ساختمان باشگاه استقلال به صندوق حمايت از قهرمانان و پيشكسوتان ورزش به گوش رسيد.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا

¤رضازاده سرپرست فدراسيون وزنه برداري پس از كسب نخستين مدال ايران گفت: هر چند تمامي وزنه برداران عنوان دار جهان و المپيك امسال در مسابقات آنتاليا حضور دارند اما بهداد سليمي هم در شرايط مطلوبي قرار دارد و با اين آمادگي نويد كسب مدالي ديگر را مي دهد. از همين جا به همه مردم قول مي دهم قدرت وزنه برداري ايران را در رقابتهاي دسته فوق سنگين خواهند ديد.
¤ كيانوش رستمي پس از كسب مدال برنز مسابقات مدعي شد كه اگر مصدوم نمي شد مي توانست مدال برنز مجموع را نيز بدست آورد.
¤ اصغر ابراهيمي امروز (شنبه) و در نهمين روز از مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان در آنتالياي تركيه، براي رقابت با ديگر حريفانش در دسته 94 كيلوگرم روي تخته مي رود.
¤ با برگزاري مسابقات دسته 69 كيلوگرم زنان وزنه برداري قهرماني جهان در آنتالياي تركيه، هزار و پانصدمين مدال طلاي اين رقابت به سويتلانا شيمكوا قهرمان دسته 69 كيلوگرم زنان جهان تعلق گرفت.
¤ داريوش رستمي تنها داور ايراني حاضر در مسابقات جهاني تا پايان اين رقابت ها نزديك به سيزده قضاوت خواهد داشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14