(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3  مهر 1389- شماره 19748

ترور 2 پزشك متخصص تهراني در كمتر از 24 ساعت
وزير اطلاعات:عاملان حادثه تروريستي مهاباد بزودي به سزاي اعمالشان مي رسند
مزار شهدا غبارروبي و عطرافشاني شد
جلوگيري از 163 هزار ساخت و ساز غيرمجاز در حريم تهران
در شيراز كلاهبردار ، جشن عروسي چند داماد را به هم ريخت
به دليل زيان دهي؛ شركت هاي بنياد شهيد واگذار مي شوند
آغاز ترافيك سنگين مهر از امروز
شمار كشته هاي حادثه انفجار خط لوله سرخس- مشهد به 12 نفر رسيد
جنگل هاي ايلام در آتش سوخت
در محور خور و بيابانك برخورد سواري با كاميون 7 كشته برجاي گذاشت
پاكستان جايزه ويژه كمك به سيل زدگان را به هلال احمر ايران اهدا كرد
خودپردازي كه طلا مي دهد
بزرگترين پارك بادي جهان
تلاش مرگبار براي نجات بچه فيل
سيلاب اسكاتلندي ها را آواره كرد
شيوه جديد دزدي در مالزي



ترور 2 پزشك متخصص تهراني در كمتر از 24 ساعت

دومين پزشك تهران با فاصله كمتر از 24 ساعت از ترور دكتر عبدالرضا سودبخش، دانشيار دانشگاه علوم پزشكي تهران عصر چهارشنبه مورد سوء قصد قرار گرفت و بعد از ظهر جمعه فوت كرد.
در حالي پليس آگاهي تهران اين دو حادثه را مرتبط با يكديگر ندانسته و هرگونه ارتباط بين ترورها را رد كرده است كه بازپرس ويژه قتل تهران ترور دكتر سرابي متخصص قلب و استاد دانشگاه را دقيقاً به همان شيوه اي مي داند كه دكتر سودبخش با آن شيوه ترور شده است.
به گزارش ايسنا دكتر غلامرضا سرابي متخصص قلب و عروق حوالي ساعت 30:19 چهارشنبه 31 شهريور ماه در مقابل مطب خود در نارمك تهران از سوي مهاجمان موتورسوار مورد اصابت گلوله قرار گرفته و از ناحيه پهلوي چپ مجروح شد.
دكتر سرابي پس از اين سوء قصد با كمك مردم و اورژانس تهران به بيمارستان امام حسين(ع) منتقل شد و توسط يك تيم جراحي مورد عمل قرار گرفت.
براساس گزارش ها گلوله شليك شده از طرف مهاجمان به پهلوي چپ دكتر سرابي اصابت كرده و باعث آسيب شديد به احشاي داخلي وي شده بود.
سيدشهاب الدين صدر، رئيس كل سازمان نظام پزشكي كشور نيز صبح روز پنجشنبه با حضور در بيمارستان امام حسين(ع) گفت: دو شب پيش هنگامي كه حادثه كشته شدن دكتر سودبخش رخ داد، موضوع به وزير اطلاعات و فرمانده نيروي انتظامي منعكس شد و خواستار بررسي حادثه شديم و پس از وقوع حادثه شب گذشته نيز مجدداً خواستار پيگيري موضوع شديم.
صدر گفت: دكتر سرابي چند روزي بود كه مورد تهديد قرار گرفته بود. قاضي محمد شهرياري بازپرس ويژه قتل تهران نيز اظهار داشت: تا اين لحظه هيچ نكته اي دال بر وجود انگيزه هاي سياسي و مواردي از اين دست در وقوع اين دو جنايت به دست نيامده و اظهارنظر در خصوص زواياي پنهان اين حوادث منوط به انجام تحقيقات بيشتر است.
سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ نيز با بيان اينكه حادثه سوء قصد به جان دكتر غلامرضا سرابي متخصص قلب هيچ ارتباطي با كشته شدن دكتر سودبخش كه سه شنبه شب گذشته توسط افراد ناشناس رخ داده، ندارد، گفت: ميان اين دو حادثه هيچ ارتباطي وجود ندارد و شايعات مبني بر سريالي بودن قتل ها كذب است.
وي افزود: دكتر غلامرضا سرابي- متخصص قلب- كه توسط افراد ناشناس مورد اصابت گلوله قرارگرفت، مدتي پيش از سوي يكي از بستگان بيماران خود مورد تهديد قرار گرفته بود.

 



وزير اطلاعات:عاملان حادثه تروريستي مهاباد بزودي به سزاي اعمالشان مي رسند

وزير اطلاعات، از شناسايي عوامل حادثه تروريستي روز چهارشنبه در شهرستان مهاباد خبر داد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام والمسلمين «حيدر مصلحي» در حاشيه مراسم تقدير از ايثارگران دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم در گفت وگو با خبرنگاران افزود: مجموعه اي كه اين حركت تروريستي را انجام داده اند توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) شناسايي شده اند و اميدواريم بزودي و در همين هفته دفاع مقدس، آنان را به سزاي اعمال شان برسانيم.
وي ابراز داشت: حادثه مهاباد مانند بقيه حوادثي است كه استكبار در راستاي هدف شوم خود براي از بين بردن وحدت بين شيعه و سني دنبال مي كند.
اظهارات وزير كشور در اروميه
به گزارش خبرنگار كيهان از اروميه وزير كشور كه از طرف رئيس جمهور براي پيگيري جنايت تأسف بار انفجار بمب به آذربايجان غربي سفر كرده است، در فرودگاه اروميه گفت: سرنخ هاي خوبي از عاملان جنايت زشت و فجيع در جمع زنان و كودكان مهاباد بدست آمده است كه با پيگيري آنها خائنين را به سزاي عمل شان مي رسانيم.مصطفي محمدنجار بعد از ورود به اروميه با حضور در باغ رضوان اين شهر، بر مزار دو شهيده اين جنايت با قرائت فاتحه و اهداي دسته گل اداي احترام كرد.
وي در جريان عيادت از مجروحان حادثه تروريستي مهاباد، در بيمارستان امام خميني اروميه گفت: كشتار زنان و كودكان هنر نيست و ارزش اطلاعاتي و تاكتيكي ندارد.
وزير كشور در پاسخ به اينكه چرا تاكنون هيچ يك از گروه هاي تروريستي مسئوليت اين عمل زشت و غيرانساني را قبول نكرده اند، افزود: روسياهي اين ننگ دامن دشمنان را گرفته و هر يك اين جنايت را به گردن ديگري مي اندازد.
وي يادآور شد: اين جنايت زماني روي داد كه مردم ايران پيروزي فرزندانشان را در دوران دفاع مقدس جشن مي گرفتند.
مصطفي محمدنجار اظهار داشت: حاضرين در اجلاس منامه قول داده اند اگر مسببين اين جنايت زشت در كشور آنها باشد، آنها را دستگير و به ايران تحويل دهند.
به گزارش خبرنگار ما، وزير كشور سپس در مصلاي اروميه، در بين نمازگزاران اين شهر، گفت: امروز در برابر دفاع از انقلاب اسلامي خون كرد و ترك به زمين ريخته شده و اين شهدا عاشورايي رفته اند. وزير كشور اظهار داشت: آمريكا و اسرائيل بدانند با قتل عام زنان و اطفال نمي توانند به اهداف خود دست يابند.
محكوميت حادثه تروريستي مهاباد
در پي عمليات تروريستي در شهرستان مهاباد كه منجر به شهادت 12 نفر و زخمي شدن بيش از 80 نفر از هموطنانمان شد، شخصيت ها و گروههاي مختلف اين عمل زشت و غيرانساني را محكوم كردند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با صدور پيام تسليتي، حادثه تروريستي شهرستان مهاباد را محكوم كرد.
«سيدشهاب الدين صدر» در پيام تسليت خود، حادثه ناگوار مهاباد را نشانه ديگري از ضعف و ناتواني دشمنان انقلاب قلمداد كرده است.
در همين زمينه جانشين فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي اظهار داشت: عاملان حادثه تروريستي مهاباد را به اشد مجازات خواهيم رساند.
امير سرتيپ «كيومرث حيدري» اين اقدام وحشيانه را محكوم و تأكيد كرد: ما تنها به محكوميت لساني اين حادثه اكتفا نكرده و تمام تلاش خود را براي شناسايي عاملان آن بكار خواهيم برد. جانشين فرماندهي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي نيز در مازندران با محكوميت اين عمليات تروريستي گفت: نيروهاي انتظامي با جديت اين موضوع را دنبال مي كنند و اميدواريم در آينده اي نزديك عوامل اين اقدام غيرانساني شناسايي شده و به مجازات اعمال زشت خود برسند.
سرتيپ احمدرضا رادان افزود: در رابطه با انفجار مهاباد با تشكيل شوراي استان در شهرستان مهاباد به زودي درباره نحوه و اجراي اين عمليات تروريستي اطلاع رساني مي شود.
امام جمعه اهل تسنن اروميه گفت: انفجار تروريستي مهاباد با هدف جدايي مردم از نظام اسلامي صورت گرفت. ماموستا قادر بيضاوي اظهار داشت: دشمنان نمي توانند با اين اقدامات تروريستي مردم كرد زبان و اهل سنت اين شهرستان را از حمايت از نظام جمهوري اسلامي مأيوس كنند، چرا كه مردم همواره پشتيبان اين نظام، آرمان هاي انقلاب اسلامي و ارزش هاي دفاع مقدس هستند.
گفتني است انجمن خبرنگاران آذربايجان غربي، نماينده مردم چالدران و ماكو در مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم مياندوآب و شاهين دژ در خانه ملت نيز اين حادثه تروريستي را محكوم كردند.
اعلام 3 روز عزاي عمومي
در مهاباد
امام جمعه اروميه و استاندار آذربايجان غربي در پيامي مشترك با اعلام سه روز عزاي عمومي در مهاباد و نيز يك روز عزاي عمومي در استان، مراتب تأثر و همراهي خود را با شهدا و جانبازان اين حادثه اعلام كردند. گفتني است مراسم بزرگداشت شهداي انفجار تروريستي مهاباد روز پنجشنبه با حضور گسترده اقشار مختلف مردم، شمار زيادي از مسئولان استاني، فرماندهان ارشد نظامي و انتظامي و روحانيون شيعه و سني در مسجد محمد رسول الله(ص) كوي 22 بهمن اين شهر برگزار شد.
همچنين بازاريان مهاباد در محكوميت انفجار تروريستي روز چهارشنبه در اين شهر، مغازه هاي خود را روز پنجشنبه تعطيل كردند.
شناسايي تمام مجروحان
و شهداي بمب گذاري مهاباد
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران مهاباد گفت: تمام مجروحان و شهداي بمب گذاري اين شهرستان شناسايي شدند.
صديق معروف پور افزود: متأسفانه برخي خانواده ها به خاطر عدم اطلاع از وضعيت عزيزانشان در مقابل بنياد شهيد مهاباد تجمع كرده بودند كه خوشبختانه اين مشكل رفع شده است.
آخرين آمار حادثه ديدگان بمب گذاري مهاباد
رئيس بيمارستان امام خميني مهاباد در مورد آخرين آمار حادثه ديدگان بمب گذاري اين شهرستان گفت: در حادثه بمب گذاري روز چهارشنبه مهاباد 82 نفر مجروح شدند.
كفاش افزود: 51 نفر از مجروحان اين حادثه زن، 28 نفر مرد و 3 نفر نيز كودك هستند. وي يادآور شد: 35 نفر از مجروحان اين حادثه صبح روز پنجشنبه در مهاباد به صورت سرپايي درمان شده اند.

 



مزار شهدا غبارروبي و عطرافشاني شد

مزار شهدا در دومين روز از هفته دفاع مقدس در سراسر كشور غبارروبي و عطرافشاني شد.
به گزارش ايسنا، اين مراسم در تهران با حضور اقشار مختلف مردم، خانواده هاي شهيدان، و جمعي از مسئولان بنياد شهيد برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمين رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين مراسم با اشاره به آياتي از قرآن كريم گفت: شهدا زنده اند ولي ما تا وقتي در اين دنيا هستيم نمي توانيم معني زنده بودن آنان را درك كنيم.
وي با اشاره به آثار حيات شهداي تاريخ اسلام افزود: اگر شهداي صدر اسلام نبودند مسلمانان در مقابل كفر پيروز نمي شدند و اگر شهداي كربلا نبودند اسلام دوام پيدا نمي كرد. همچنين اگر شهداي دوران انقلاب نبود جمهوري اسلامي پيروز نمي شد و اگر شهداي دفاع مقدس نبودند امروز اثري از جمهوري اسلامي ايران در دنيا وجود نداشت.
رحيميان ادامه داد: اين كه ما امروز اسلام و جمهوري اسلامي را با عظمت و آبروي ملت ايران را در جهان داريم همه و همه مرهون خون شهداست و اگر امروز پيام امام(ره) توسط رئيس جمهوري در سازمان ملل قرائت شد اين به خاطر خون شهداست.
وي ادامه داد: امروز اگر همه دشمنان در مقابل جمهوري اسلامي به عجز افتاده اند و اگر با گذشت 31 سال از پيروزي جمهوري اسلامي و با وجود همه دشمني ها، جمهوري اسلامي هر روز قدرتمند مي شود و به عنوان يك محور، كانون و قطب در برابر كفر جهاني با افتخار قد برافراشته است، همه محصول خون شهدا و زنده بودن آنان است.
رحيميان همچنين با اشاره به اهانت به قرآن كريم ادامه داد: دشمنان اسلام هر وقت به اسلام و قرآن توهين كرده اند توجه به اسلام و قرآن بيشتر شده است و آنان نمي توانند با فوت ضعيف و ننگين شان نور قرآن را خاموش كنند.
وي در پايان بار ديگر سلام مقام معظم رهبري را به شهدا، جانبازان، ايثارگران، آزادگان و خانواده هاي آنان ابلاغ كرد.
گفتني است شركت كنندگان در اين مراسم در پايان گلزار شهدا را غبارروبي و عطرافشاني كردند.

 



جلوگيري از 163 هزار ساخت و ساز غيرمجاز در حريم تهران

مديركل حريم شهرداري تهران گفت: طي يك سال گذشته از 163 هزار مورد ساخت و ساز غيرمجاز در حريم تهران جلوگيري شده است.
سيدصباح الدين متقي در گفت وگو با فارس افزود: شهرداري تهران اداره كل حريم را تشكيل داده كه وظيفه ساماندهي و جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز را بر عهده دارد.
مديركل حريم شهرداري تهران ادامه داد: همچنين شركتي تحت عنوان حريم بان وجود دارد كه با همكاري عوامل شهرداري تهران از هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم تهران جلوگيري مي كند.
وي بيان كرد: طي يك سال گذشته 163 هزار مورد عمليات جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز در حريم تهران داشته ايم.
متقي اظهار داشت: با هرگونه ساخت و ساز غيرمجاز در حريم تهران به شدت برخورد مي كنيم و اقدامات پيشگيرانه اي در اين زمينه در نظر گرفته ايم.

 



در شيراز كلاهبردار ، جشن عروسي چند داماد را به هم ريخت

شيراز-خبرنگار كيهان:
فردي كه در شيراز با اجاره دادن همزمان يك تالار به چندين عروس و داماد از آنان كلاهبرداري كرده و مراسم ازدواجشان را به هم ريخته بود دستگير شد.
چند روز پيش چند داماد با مراجعه به دادسراي شيراز مدعي شدند شب عروسي زماني كه به تالار محل مراسم شان مراجعه كرده اند با مراسم جشن عروس و دامادهاي ديگر مواجه شده و مجلس عروسي آنان به هم ريخته است. با توجه به حساسيت موضوع ماموران تحقيقات خود را آغاز كرده و متوجه شدند فردي كلاهبردار با راه اندازي دفتر تشريفات و برگزاري مجالس با گرفتن مبالغ زيادي از عروس و دامادها متعهد به گرفتن باغ، تهيه غذا و ديگر تشريفات مجلس عروسي بوده است اما شب عروسي زماني كه ميهمانان و عروس و دامادها به تالار مي رفتند با هرج و مرجي روبرو مي شدند و مشخص مي شد كه تالار به چندين نفر اجاره داده شده است.
با تلاش ماموران اين فرد كلاهبردار شناسايي و در مخفي گاه خود دستگير شد. پرونده اين فرد شياد دردادسراي عمومي و انقلاب شيراز درحال رسيدگي است.

 



به دليل زيان دهي؛ شركت هاي بنياد شهيد واگذار مي شوند

معاون رئيس جمهور و رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران از واگذاري تمامي شركت هاي وابسته به اين بنياد به خاطر فقدان سوددهي لازم خبر داد.
مسعود زريبافان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره وضعيت شركت هاي وابسته به اين بنياد گفت: زيان ده بودن شركتهاي دولتي يك قاعده كلي است و عموماً اين شركت ها به اندازه شركت هاي خصوصي سودده نيستند.
وي افزود: شركت هاي وابسته به بنياد شهيد نيز اغلب شركت هاي مسئله داري هستند كه بدهي هاي انباشته دارند و به لحاظ مديريتي نيز با مشكل مواجه اند.
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران تاكيد كرد: ما به دنبال آن هستيم كه با ابلاغ سياست هاي كلي نظام و اصل 44 اين شركت ها را يكي يكي واگذار كنيم و البته اخيراً تعدادي از اين شركت ها را واگذار كرديم و بقيه نيز در حال واگذاري است.
وي افزود: ما خود را تشكيلات اقتصادي نمي دانيم از اينرو يا آنها را واگذار مي كنيم يا به دستگاه هاي متولي واگذاري مي دهيم.

 



رئيس پليس راهور ناجا خبر داد
آغاز ترافيك سنگين مهر از امروز

رئيس پليس راهور ناجا گفت: پيش بيني مي شود امروز ترافيك خصوصاً در تهران حداقل 20درصد افزايش يابد لذا به شهروندان توصيه مي شود از حمل ونقل عمومي استفاده كنند.
سردار اسكندر مؤمني افزود: روز پنجشنبه مصادف با اول مهرماه به دليل تعطيلي برخي مراكز دولتي و شركت ها آنقدر افزايش ترافيك قابل سنجش نبود ولي پيش بيني مي شود از امروز ترافيك حداقل 20درصد افزايش يابد.
وي گفت: براي سهولت كار شهروندان ظرف يكماه آينده امكان تعيين وقت و ثبت نام براي تعويض پلاك و نقل و انتقال خودرو از طريق اينترنت فراهم مي شود.
مؤمني تاكيد كرد: تا پايان سال جاري ظرفيت مراكز تعويض پلاك در كشور 2برابر خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه روزانه 500 تصادف در تهران رخ مي دهد كه اكثر آنها خسارتي است افزود: بر اساس قانون، شركت هاي بيمه مكلفند تا سقف 5/1ميليون تومان هزينه تصادفات خسارتي را بدون رسم كروكي پليس پرداخت كنند كه بر اين اساس به شهروندان توصيه مي كنيم بدون آنكه موجب ترافيك سنگين در معابر شوند خودرو خود را كنار كشيده و براي دريافت خسارت خود به شركت هاي بيمه مراجعه كنند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ نيز از راه اندازي پليس كنترل ترافيك هوايي از امروز به طور رسمي خبر داد و گفت: در اين گشت هوايي مأموران كارشناس تصادفات حضور خواهند داشت تا در نقاطي كه تصادفات سنگين مورد بروز ترافيك شده است سريعا به موضوع رسيدگي كنند. به گزارش ايسنا سردار حسين رحيمي افزود: بر اين اساس يكهزار نيروي جديد از روز شنبه علاوه بر نيروهاي قبلي به روانسازي ترافيك تهران كمك خواهند كرد.

 



شمار كشته هاي حادثه انفجار خط لوله سرخس- مشهد به 12 نفر رسيد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
يكي ديگر از مجروحان حادثه انفجار خط انتقال لوله گاز سرخس به مشهد كه در بيمارستان بستري بود جان سپرد.
پيكر اين جان باخته كه «عقيل كيواني» نام دارد از مشهد به زادگاهش شهر هفشجان منتقل و در ميان حزن و اندوه اقشار مختلف مردم تشييع و در كنار 11 نفر ديگر از همكاران جان باخته خود در اين حادثه به خاك سپرده شد.
بنابراين گزارش «اسماعيل عسكري» يكي از مجروحان حادثه انفجار خط انتقال لوله گاز سرخس به مشهد هم اكنون در بيمارستان امام رضا(ع) مشهد بستري بوده و تحت مداوا قرار دارد. حال وي رضايتبخش اعلام شده است.

 



جنگل هاي ايلام در آتش سوخت

جنگل هاي ارتفاعات كوه صعب العبور مانشت واقع در شمال شهر ايلام آتش گرفت.
به گزارش خبرنگار ايرنا، دراثر اين آتش سوزي كه صبح ديروز شروع شد دود غليظي منطقه را فرا گرفت.
تا قبل از اعزام نيروهاي امدادي از سوي دستگاه هاي اجرايي استان ايلام نيروهاي مردمي با امكانات اوليه عازم منطقه شدند.
در همين حال رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه استان ايلام گفت: تيم امدادي متشكل از نيروهاي جمعيت هلال احمر، منابع طبيعي، محيط زيست و نيروهاي انتظامي و مردمي همراه با امكانات و تجهيزات لازم براي مهار آتش به ارتفاعات مانشت اعزام شدند تا از سرايت آتش به ديگر مناطق جلوگيري كنند.
ارتفاعات مانشت پوشيده از درختان بلوط، ارژن، كيكم، تاي و بوته هاي گياهي است. گفته مي شود علت اين آتش سوزي بي احتياطي كوهنوردان و گردشگران بوده است.

 



در محور خور و بيابانك برخورد سواري با كاميون 7 كشته برجاي گذاشت

خور و بيابانك- خبرنگار كيهان:
براثر برخورد يك دستگاه خودرو سواري پژو 206 صندوق دار با كاميون بنز باري در كيلومتر 40 محور ارتباطي خور و بيابانك- طريق الرضا، 7 نفر در دم جان باختند.
خودرو سواري 206 كه از سمت طبس به سوي خور و بيابانك در حال حركت بود با كاميون بنز باري كه از سوي خور و بيابانك به سمت طبس عازم بوده است بنا به دلايل نامعلوم با يكديگر برخورد كرده و خودروي سواري به سمت راست جاده و كاميون بنز به سمت چپ جاده منحرف مي شوند.
پس از اين حادثه خودرو سواري 206 دچار آتش سوزي شد و 7 نفر از سرنشينان آن براثر شدت جراحات وارده و سوختگي ناشي از حريق در دم فوت كردند. كشته شدگان دو مرد، دو زن و سه كودك به اسامي ابوالفضل يغمايي 62 ساله، بابك يغمايي 41 ساله، محبوبه رئيس زاده 37 ساله، زهرا يغمايي 30 ساله، مهلا يغمايي 11 ساله، دنيا يغمايي 8 ساله، پريسا پورعلي 7 ماهه هستند. تنها مجروح حادثه پرنيان پورعلي 5 ساله است كه براي مداوا به بيمارستان نايين انتقال داده شده است.

 



پاكستان جايزه ويژه كمك به سيل زدگان را به هلال احمر ايران اهدا كرد

فرمانده پليس كراچي نشان ضد تروريستي بي نظير بوتو را به نمايندگي هلال احمر ايران به جهت كمك هاي شايان ملت ايران براي سيل زدگان پاكستان اهدا كرد.
ظهر ديروز در ديدار كلنل عبدالواحد با عباس بابايي مسئول ستاد كمك رساني جمعيت هلال احمر ايران به سيل زدگان پاكستاني با انجام توافقاتي در زمينه نحوه كمك رساني به مناطق سيل زده اين كشور هماهنگي هاي بسيار خوبي نيز در اين زمينه صورت پذيرفت.
در اين ديدار كلنل عبدالواحد با تشكر از خدمات جمعيت هلال احمر ايران براي سيل زدگان اين كشور نشان ضد تروريستي بي نظير بوتو را به نماينده جمعيت هلال احمر ايران اهدا كرد و از مردم دلسوز و مسلمان ايران نيز براي اهداي كمك هاي بشردوستانه آنها به هم وطنان خود قدرداني كرد.
ورود بيستمين محموله هلال احمر ايران
به پاكستان
به گزارش فارس، بيستمين محموله كمك هاي بشردوستانه جمعيت هلال احمر ايران براي سيل زدگان پاكستاني وارد اين كشور شد.
اين محموله حاوي 45 تن آب معدني است كه از مسير هوايي تهران به مقصد اسلام آباد ارسال شده بود. محموله 45 تني آب معدني كمك هاي مردمي كشورمان براي سيل زدگان پاكستاني پس از فرود در فرودگاه اسلام آباد در اختيار جمعيت هلال احمر پاكستان قرار گرفت تا بين سيل زدگان اين كشور توزيع شود.
كمك 15ميليارد توماني ايراني ها به سيل زدگان پاكستاني
كميته امداد امام خميني (ره) با قدرداني از حمايتهاي مقام معظم رهبري و مردم ايران اعلام كرد: ايرانيها تاكنون 15ميليارد تومان به سيل زدگان پاكستاني كمك كردند.كميته امداد كشور اعلام كرد مردم ايران تاكنون مبلغ 15ميليارد تومان به صورت نقدي و غيرنقدي به سيل زدگان پاكستان كمك كرده اند.
بر اساس اين گزارش، كمكهاي نقدي و غيرنقدي مردم نيكوكار از طريق پايگاههاي جمع آوري كمك اين نهاد يا شماره حساب 1123 كميته امداد نزد بانك ملي يا دستگاههاي خودپرداز اين بانك و از طريق پايگاه اطلاع رساني كميته امداد به نشاني WWWEMDADir قابل پرداخت است.

 



خودپردازي كه طلا مي دهد

هتلي در اسپانيا مجهز به دستگاه خودپردازي است كه در ازاي دريافت پول نقد، طلا به مشتريان تحويل مي دهد.
بدين ترتيب مراجعه كنندگان با پرداخت مبلغي معادل 40 يورو يا 53 دلار، قالب كوچك طلا دريافت مي كنند. قالب هاي طلاي اين دستگاه خودپرداز در قطعه هاي يك، 5 و 10گرمي موجود است. توماس گيسلر، مخترع اين دستگاه عابر بانك مي گويد با توجه به تغيير هميشگي قيمت طلا، بهاي اين فلز گرانبها هر ده دقيقه در دستگاه به روزرساني مي شود. گيسلر گفت: بزرگترين منفعت خودپرداز وي موسوم به «گلد تو گو» براي مشتريان آن است كه هميشه با بهايي منطقي به طلا دسترسي دارند، در حالي كه چنين امري از طريق بانك ها يا ديگر معامله هاي تجاري ميسر نيست بنابراين اگر شما بخواهيد با قيمت مناسب طلا بخريد مي توانيد به سرغ اين دستگاه بياييد.

 



بزرگترين پارك بادي جهان

بزرگترين پارك بادي جهان با 341 توربين در سواحل كنت در جنوب شرق انگليس افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، اين پارك بادي كه شركت سوئدي «واتنفال» آن را ساخته و «تانت» نام دارد، فعلا از يكصد توربين تشكيل شده است و مي تواند برق مورد نياز دويست و چهل هزار خانواررا تامين كند و ظرف چهار سال آينده تعداد توربين ها ياين پارك بادي به 341 عدد خواهد رسيد.در حال حاضر در كشور انگليس از انرژي باد پنج مگاوات يعني به اندازه برق مصرفي در اسكاتلند، برق توليد مي شود.در مجموع دويست و پنجاه پارك بادي د رانگليس وجود دارد و سه هزار توربين در اين پارك هاي بادي برق توليد مي كنند. ساخت پارك تانت 780 ميليون پوند هزينه داشته است.

 



تلاش مرگبار براي نجات بچه فيل

در برخورد قطار باري با يك گله فيل در هندوستان 7 فيل كشته و يك فيل بشدت مجروح شد.
حادثه زماني رخ داد كه فيل ها مشغول آزادسازي بچه فيلي ازروي ريل راه آهن بودند. ظاهرا بچه فيل روي ريل ايستگاه «پينا گوري» گير كرده بود و مادر و ساير اعضاي خانواده در حال آزادسازي وي بودند كه اين حادثه دردناك رخ داد. در اين حادثه سه بچه فيل و سه فيل ماده جزو كشته شدگان هستند.

 



سيلاب اسكاتلندي ها را آواره كرد

بارش شديد و سيل آساي باران در «اسكاتلند» موجب مسدود شدن جاده ها، ريل ها و توقف تردد شده به طوري كه باعث تخليه ساكنان سه آسايشگاه سالمندان شد.
بارندگي شديد بخش هايي از اسكاتلند را در زير آب فرو برد.
به گزارش روزنامه اسكاتمن، اغلب كساني كه مجبور به ترك خانه هايشان شدند، ساكنان شهر «پورستوي» در نزديكي «آبردين» بودند. ساحل رودخانه «روچ سوي» در اين منطقه كاملا پر از آب شده و سطح آب رودخانه تا مسافت وسيعي بيش از سه فوت بالا آمده است.
بايد افزود: بارندگي شديد در غرب و جنوب اسكاتلند نيز گزارش شده است، همچنين يك خيابان در «ادينبورگ» به دليل احتمال خروج و ريزش سنگ هاي آتشفشاني بسته شده است.

 



شيوه جديد دزدي در مالزي

روزنامه هاي مالزي خبر از يك شيوه جديد دزدي در اين كشور دادند و از مردم خواستند كه مراقب سارقان باشند.
در اين شيوه جديد، موتورسواري با دستان خوني به شيشه ماشين مي زند و از راننده درخواست كمك كرده و ماشين را متوقف مي سازد. پليس به شهروندان هشدار داد كه حتي اگر به خودروي آنان صدمه وارد شد به هيچ وجه خودروي خود را متوقف نكنند.
هدف اصلي اين ترفندها دزدي و يا تجاوز به خانمهاي راننده تنها است. اين افراد معمولا جزو گروههاي خلافكار هندي هستند كه حتي در محل هاي شلوغي كه هيچكس جرات نگه داشتن خودرو را ندارد نيز مرتكب اينگونه جرايم مي شوند. پليس اعلام كرد بيش از 40 مورد از اين نوع جرايم در كوالالامپور پايتخت مالزي و شهرهاي اطراف رخ داده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14