(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 3  مهر 1389- شماره 19748

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
روايتي از نيويورك پايتخت جهان يا جهان بي جان؟
امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نمازجمعه:
سوزاندن قرآن حلقه اي ازيك عمليات طراحي شده عليه دين وحكومت ديني بود
آيت الله هاشمي رفسنجاني: معرفي عراق به عنوان آغازگر جنگ پيروزي ايران بود
وزير دفاع در واكنش به تصميم اخير روسيه: سپر دفاعي ايران وابسته به اس300 نيست
پاكپور با تشريح جزئيات عمليات آزادسازي گروگان ها:
امروز تأمين امنيت در سيستان و بلوچستان مردمي شده است
پيام رئيس جمهوري در محكوميت حادثه مهاباد
سردار نقدي در همايش تجليل از مداحان : ابرقدرت هاي جهان از معنويت ملت ايران هراس دارند
سرلشكر صفوي: تمام پايگاه هاي دشمن را در صورت تجاوز موشك باران مي كنيم
ديدار رئيس مجلس با آيت الله مكارم شيرازي



روايتي از نيويورك پايتخت جهان يا جهان بي جان؟

اينجا نيويورك است؛ شهري كه هر چند پايتخت ايالات متحده نيست اما از واشنگتن و همه شهرهاي ديگر آمريكا پرجمعيت تر است. جمعيتي كه گفته مي شود در روز به 20 ميليون نفر مي رسد، گويي كه چندين كشور را در دل خود جا داده است.
شهري كه نه از واشنگتن بلكه از تمام شهرهاي جهان وسيع تر است؛ وسعتي كه ديدن از تمامي نقاط و نواحي شهر زمان و مجالي فراخ مي طلبد.
شهري كه بيشترين آسمانخراش ها را در ميان شهرهاي دنيا نصيب خود كرده؛ آسمانخراش هايي با ارتفاع بيش از 200 متر! آسمانخراش هايي كه اگر در روز تنها به چند تا از آنها از كف تا سقف نگاهي كوتاه و گذرا بيندازي، يك ورزش كامل سر و گردن محسوب مي شود!
شهري كه ماشين هاي مدل بالا و آخرين سيستم، مثل مور و ملخ به چشم مي خورد.
شهري كه رستوران هاي آن پاي رهگذران را سست مي كند، سفره تمايل را مي گستراند و ميل به خوردن و نوشيدن را تحريك مي نمايد.
شهر مدرني كه، آدم ها، مارك ها و بنرهاي تبليغاتي و برند هاي تجاري و بازرگاني جنگ كابوها عليه هم را به تصوير مي كشاند؛ يك دوئل تبليغاتي تمام عيار!
شهري كه مقر دائمي سازمان ملل متحد است و هر ساله نمايندگان كشورها و هيئت هاي ديپلماتيك از اقصي نقاط عالم چند روزي در آن گذر ايام مي كنند و درباره مسايل مهم و حساس دنيا به رايزني و تصميم گيري مي پردازند.
شهري كه بازار بورس آن هميشه داغ است و وال استريت بخشي از اخبار رسانه ها و مطبوعات را همواره به خود اختصاص مي دهد. شهري كه مركز تجارت جهاني در ناحيه منهتن آن قرار دارد.
شهري كه بعد از سناريوي ساختگي 11 سپتامبر2001 اكنون چهره امنيتي آن آشكار شده و حضور پليس و نيروهاي امنيتي در سطح خيابان ها، ورودي هتل هاي بزرگ، بانك ها و ساختمان هاي نهادهاي بين المللي و... موج مي زند؛ پليس هايي با هيكل هاي درشت كه كلي ادوات و تجهيزات از خود آويزان كرده اند تا بلكه هيبت و ابهتي براي خود دست و پا كنند!
شهري كه بعد از كشته شدن دو، سه هزار نفر در آن در 11 سپتامبر بهانه اي شد تا جان صدها هزار نفر را در عراق و افغانستان بگيرند.
شهري كه در خيابان هاي آن علاوه بر آدم هاي جور واجور، سگ هاي ريز و درشت به چشم ميخورند، آنهم با مدل هاي مختلف(!) يكي پاكوتاه و پشمالو، يكي بزرگ با زبان دراز آويزان، ديگري خپل و بي حال و آن يكي...
شهري كه در كنار اين احساس و الفت مردمان آن به سگ، گدايان آن در گوشه و كنار بدون آنكه انتظار كمكي داشته باشند! پيرزنان و پيرمرداني را به نظاره نشسته اند كه اكنون در چند روز باقي مانده عمرشان تنها با سگ شان به پياده روي مشغولند و آن گدايان همچنين جواناني را از پنجره بي خانه ماني شان نگاه مي كنند كه با گوش كردن آهنگ در حال دويدن و ورزش كردن هستند.
توصيف نيويورك لطف چنداني ندارد، اما به هر حال اين شهر به دليل اهميت سياسي و اقتصادي منحصر به فردي كه دارد نام پايتخت جهان را يدك مي كشد.
آنچه اما در اين بزرگ ترين كلان شهر دنيا بايد فراتر از همه هياهوها، حركت ها، رفت و آمدها، زرق و برق ها، كاخ ها، برج ها و آسمانخراش ها ديد و انگشت حيرت به دندان گزيد، خراشي است كه بر آسمان جان مردمان رفته است.
خراش عميق و ريشه داري كه باعث شده علي رغم برج هاي سر به فلك كشيده، اين پايتخت جهان، جهاني بي جان باشد.
اگر تكنولوژي، جسم مردمان اين شهر را از آزردگي به آسودگي رسانده- آنهم نه بصورت كامل و پايدار- اما آيا اين آسودگي تن، آرامش جان را به همراه داشته است؟
اگر بسياري از كارها الكترونيكي شده و با فشار دادن دكمه اي يا داخل كردن كارتي، «راحتي» به بار آورده است- كه در جاي خودش بسيار پسنديده و ضروري است- آيا توانسته براي دغدغه ها و اضطراب هاي ناشي از بحران هاي خانوادگي و اخلاقي آنچنان كه آمارهاي رسانه هاي آمريكايي شهادت مي دهند، چاره اي بينديشد؟ براستي علت افزايش استفاده از قرص هاي ضدافسردگي در آمريكا كه نيويورك بزرگ ترين و پرجمعيت ترين شهر آن است، چيست؟
همه كاناليزه و اتوماتيك وار در حال فعاليت و كار و تلاش هستند و مقصد، سود و لذت و رفاه بيشتر است! اما آيا به معناي حقيقي - و نه نسخه كاپيتاليسم و ليبرال دموكراسي- زندگي را دريافته اند؟
آيا زندگي همين انباشت ها سنگ ها و آهن آلات و... در قالب يك ساختمان يا برج سر به فلك كشيده است؟
آنچه بيش از همه در اين بزرگ ترين كلان شهر دنيا آدمي را رنج مي دهد، كلاه گشادي است كه حاكمان ايالات متحده بر سر مردم گذاشته اند. حاكمان و زمامداراني كه با سوء استفاده از سادگي و ساده لوحي مردم و به لطايف الحيل آنهم با شعارها و وعده وعيدهاي پرطمطراق همچون «لذت، سود و رفاه بيشتر» نسخه اي را براي مردم پيچيده اند كه تنها تأمين منافع نامشروع و جاه طلبانه و چپاولگرانه خود را تضمين كنند.
از همين روي است كه برخلاف همه آن شعارها، امروز 80 درصد ثروت مردمان آمريكا تنها در اختيار يك اقليت 10-20 درصدي است.
رسانه هايي كه خيلي از آنها عقبه صهيونيستي دارند از يكطرف و ساختار حاكميتي از سوي ديگر باعث شده تا مردم آمريكا- و از جمله نيويورك- در يك دالان تعريف شده حركت كرده و عملاً زندگي ماشيني و ابزاري، قدرت فكر را از آنها سلب كند و تشخيص اينكه مقصد اصلي چيست و كجاست را از دست بدهند.
برخلاف همه آنچه كه نيويورك را بزرگترين شهر دنيا كرده، يك چيز در آنجا به قول معروف «يافت نشود» و آن حقيقت زندگي و نگاه معنادار به زندگي و انسان است.
سيطره جهان بيني مادي بر افكار و اذهان، «جان» زندگي را براي آنها ذبح نموده است و مردم اسير ماشين و ابزار و تكنولوژي شده اند.
آنچه امروز مي توان به چشم در گوشه گوشه نيويورك ديد، به پايان رسيدن نظام ليبرال دموكراسي و نسخه كاپيتاليستي- با ريشه و عمق ماترياليستي- است چرا كه اكنون مردم بسياري از حقايق را فهميده اند. فهميده اند كه شعار تغيير اوباما در نهايت همان رويكرد بوش است و مشكل اصلي ساختاري است كه مقامات به قدرت رسيده را هدايت مي كند.
امروز عدم ظرفيت ليبرال دموكراسي و كاپيتاليسم براي اداره كشورها نمايان و عيان شده است. «مايكل مور» مستندساز برجسته آمريكايي در مستندي به نام «كاپيتاليسم» ريشه اساسي مشكلات مردم آمريكا را خوب به تصوير كشانده. او در اين اثر در ظاهر و صورت آنچه كه در آمريكا به چشم مي خورد متوقف نمي شود و بخوبي از باطن و سيرت اين نظام فاسد و زياده خواه پرده برمي دارد. او معتقد است كه كاپيتاليسم ماهيتي لاشخورگونه دارد و بحران هاي مالي آمريكا كه از سال 2008 اوج گرفته، ناشي از ساختار سرمايه داري است. ساختاري كه تنها اعداد و ارقام و سود و لذت و آنچه كه به اصطلاح رفاه ناميده مي شود را مستمر و به كرات تبليغ مي كند و همه را براي رسيدن به آن تطميع و تحريك مي نمايد و در اين ميان قاطبه مردم نيز ناگزير اين مسير را بايد طي كنند.
اما واقعيت آن است همه آنچه حداقل در نيويورك - به عنوان مهم ترين شهر آمريكا- ديده مي شود مصداق اين آيه قرآني است كه: «متاع الحياه دنيا قليل»
جسم بي جان اگر هم خيلي فربه و بزرگ شود ذره اي ارزش ندارد. خلاصه، آنچه كه در نيويورك ديدم و به دقت در آن نگريستم با همه هياهوها و زرق و برق ها من را بيش از گذشته به اين فرمايش ملكوتي امام راحل عظيم الشأن توجه داد كه «آمريكا طبل توخالي است.»
حسام الدين برومند- نيويورك

 



امام جمعه موقت تهران در خطبه هاي نمازجمعه:
سوزاندن قرآن حلقه اي ازيك عمليات طراحي شده عليه دين وحكومت ديني بود

حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي نمازجمعه تهران اظهار داشت: سوزاندن قرآن حلقه اي از يك مجموعه طراحي شده بود كه از سلمان رشدي و بلكه پيش از آن از جنگ تحميلي، به عنوان حركتي در مقابل با دين و حكومت ديني شكل گرفته بود.
وي با يادآوري انتشار كاريكاتورهايي در اهانت به پيامبر اسلام(ص) و هتك حرمت قرآن اين موارد را حلقه هاي طراحي شده عليه حكومت ديني عنوان و خاطرنشان كرد: اين حركت ها حماقت، رذالت و خباثت دشمنان را نشان مي دهد و آنها با اين كار زوال خود را تسريع مي كنند.
صديقي افزود: قاعدتا آنها مي خواستند جهان اسلام را بسنجند و ديديم كه غيرت مسلمانان مشتعل شد، مخصوصا ملت غيور و قهرمان ايران در محكوميت اين حركت سنگ تمام گذاشتند و آن را از ياد نمي برند. مردم ما همچنان شعله كينه در برابر قرآن سوزي و دين ستيزي را در دل خواهند داشت تا دشمنان را به سزايشان برسانند.
آنها هر روز مساله اي را مطرح مي كنند تا مردم مساله فلسطين كه دلهاي همه را جريحه دار كرده فراموش كنند و اين مساله تحت الشعاع قرار گيرد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به بيانات مقام معظم رهبري اشاره كرد كه فوري ترين مساله جهان اسلام را پاكستان دانستند و افزود: البته ملت شريف ايران و دولت اسلامي همت بلندي در اين باره مبذول داشتند و كمك هاي فراواني كرده اند كه جاي تقدير دارند اما ابعاد فاجعه وسيع تر از آن است كه با اين كمك ها مشكل حل شود؛ لذا انتظار مي رود مانند تمام عرصه هايي كه شما ملت سرافراز حماسه آفريديد در اين عرصه هم در خط مقدم جبهه فاتح باشيد.
امام جمعه موقت تهران همچنين با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در جمع اعضاي مجلس خبرگان و همچنين بسيجيان يادآور شد: به گفته ايشان مساله اساسي در اين فضا حفظ وحدت است اما وحدت عملي. ايشان همچنين گفتند كه كساني كه ايجاد شكاف و ياس مي كنند و حركت بالنده و جهشي نظام اسلامي را در همه بحرانها و حتي در متن فتنه و بعد از آن ناديده مي گيرند و مي گويند كه اين انقلاب به پايان رسيده خودشان به پايان رسيده اند.
صديقي ادامه داد: اين كه انقلاب به پايان رسيده است، حرفي است كه جبهه ملي و نهضت آزادي هم مي زدند و امام در مقابل مي گفتند كساني كه مي گويند انقلاب به بن بست رسيده خودشان به بن بست رسيده اند؛ لذا انتظار مي رود كساني كه اين توقع از آنها نيست اين حرفها را نزنند و بدانند كه رمز وحدت ما داشتن قطب واحد و نقطه مركزي ولايت و امامت است كه جوهره دين ماست.
وي با گراميداشت هفته دفاع مقدس اين ايام را يادآور اعجاز دين و ولايت در كشور خواند و گفت: در آن زمان همه جهان در يك طرف و با اصول علمي مطمئن بود كه در مدت كمي اين جرقه خاموش مي شود اما به فضل الهي علي رغم نداشتن آمادگي رزمي كافي، تاسيس سپاه در كنار تجارب ارتش راه نويي را در تاريخ رقم زد كه فرمول هاي علمي الحاد غرب و شرق را درهم ريخت و راه ظهور امام زمان(عج) را هموار كرد.
وي با اشاره به خدمات بسيج تصريح كرد: امروز هم نيروهاي بسيج در دانشگاهها و عرصه هاي علمي، خدماتي و مهاجرت به روستاها پيشتاز هستند و اين نشان مي دهد اين راه همانطور كه در جبهه نظامي حماسه آفريد در جبهه فناوري هاي علمي و صنعتي و در راه كمك رساني به مردم هم محيرالعقول است.
صديقي با اشاره به سخنراني اخير رئيس جمهور در سازمان ملل نيز گفت: ايشان توانستند پيام ملت قهرمان، رهبري عظيم الشان و پيام عزت و ظلم ستيزي، در برابر باج گيرها ايستادن و تسليم نشدن مساله هسته اي و به محاكمه كشاندن رژيم آمريكا حتي در مساله يازده سپتامبر را به مردم جهان برسانند و ما اين را متعلق به شخص رئيس جمهور نمي بينيم بلكه اين تفضلاتي است كه خدا به ملت عطا كرده و 30 سال جهاد شهادت و مقاومت ملت ما به دوره هايي منجر مي شود كه جهش هاي بعدي چشمگيرتر و معجزه آساتر خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران، عناد و دشمني منافقين، غربي ها، كفار و ملحدين را نسبت به ولايت فقيه- كه حاكميت خدا و عدالت است- ريشه در بغض و كينه ابولهب، ابوجهل و ابوسفيان با پيامبر(ص) عنوان كرد.
به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) حجت الاسلام والمسلمين صديقي در خطبه هاي اول نمازجمعه اين هفته تهران اظهار كرد: مرحوم آيت الله بهجت معتقد بودند دجال همان غرب است؛ اين موجود بي رحم غدار فريبكار با حق، حقيقت و عدالت، عناد آشتي ناپذير دارد. آنها با قرآن نور آسمان، پيامبر(ص) و راه نويي كه بشررا نجات مي دهد، عناد دارند و هركس در اين عرصه در حفظ و نشر عدالت و حقيقت موثرتر باشد، عناد آنها هم نسبت به او بيشتر است.
امام جمعه موقت تهران با توصيه نمازگزاران به تقوا گفت: تقوا شالوده و پايه اي است و هركسي بر مبناي تقوا برنامه هاي زندگي اش را استوار كند، اين بنا هرگز فرو نمي ريزد و بناي مستحكم و ماندگاري خواهد بود. اما اگر كسي بخواهد با بي تقوايي زندگي كند برابر جهنم است و هر لحظه در معرض سقوط و افتادن در ورطه ذلت و گرفتاري خواهد بود.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: بعضي ها اعتقاداتي به خدا دارند، در سختي ها و مشكلات كه پرده ها كنار مي رود آن اعتقاد ذهني به شهود و يقين مبدل مي شود. در جبهه هاي جنگ، در نشستن كنار بستر عزيزي، در جاهايي كه آبرو و عرض فرد در معرض خطر است؛ در اين جاها دل بشر نرم مي شود و به خدا قول مي دهد كه ديگر معصيت نخواهم كرد ولي به محض عبور از اين پيچ خطرناك انسان دوباره دچار غفلت مي شود، فريب شيطان را مي خورد و خرمن سعادتش را به خاكستر تبديل مي كند. اين تقوا نيست.
صديقي تاكيد كرد: تقوا يك ملكه، نوعي پاكي است كه انسان در وجود خود نوعي ارتباط، وابستگي، اتكا و نور الهي را مي يابد كه هرگز در برابر شياطين درون و بيرون خم نمي كند، همواره با خداست و خدا را بر خود ناظر مي بيند. اين حالت تقواست.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: كساني كه با رياضت ها خودشان را ساخته اند گاهي در يك ماه با يك خرما زندگي مي كنند؛ اگر اينها به جاي اين رياضت هاي غيرشرعي در مسير شريعت قرار بگيرند، زير پرچم ولايت باشند و سگ درون را مهار كنند بر هم درندگان بيروني مسلط مي شوند و خداوند عالم را براي اينها رام مي كند.

 



آيت الله هاشمي رفسنجاني: معرفي عراق به عنوان آغازگر جنگ پيروزي ايران بود

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، مسئول شناختن عراق به عنوان آغازگر جنگ از سوي سازمان ملل را نشانه پيروزي سياسي ايران دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از بابل، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجاني كه براي افتتاح مجتمع دانشگاه آزاد به اين شهرستان سفركرده بود، در مراسم افتتاحيه اين مجتمع دانشگاهي با تاكيد بر نقش رزمندگان اسلام در پيروزي جنگ گفت: قطعنامه سازمان ملل در مسئول جنگ قرار دادن عراق نشانه پيروزي سياسي ايران در جنگ بود.
وي اضافه كرد: براي اثبات اين موضوع بايد به سرنوشت ارتش بعثي، منافقين و صدام مراجعه كرد.
هاشمي رفسنجاني لازمه توسعه كشور را وحدت دانست و اظهار داشت: مي توانيم با وحدت بيشتر ايران را سرافرازتر ببينيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تاكيد بر اين نكته كه تفرقه افكني ها بايد برچيده شود، گفت: با وحدت و همبستگي جنگ را با پيروزي ايران به اتمام رسانديم و سازندگي در كشور آغاز شد.
وي با تاكيد بر اينكه بريدن از مردم، بريدن از خدا است، اظهار داشت: از زمان صدر اسلام تاكنون غير از زمان پيامبر گرامي اسلام و حضرت علي(ع) هيچ وقت حكومت واقعي اسلام كه حضرت امام آن را بنا كرده است، شكل نگرفت.

 



وزير دفاع در واكنش به تصميم اخير روسيه: سپر دفاعي ايران وابسته به اس300 نيست

وزير دفاع در واكنش در خصوص تصميم اخير روسيه مبني بر لغو قرارداد فروش اس300 تأكيد كرد: سپر دفاعي ايران وابسته به اس300 روسيه نيست.
سرتيپ پاسدار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به برخي خبرها مبني بر اعلام مسئولان روسي درباره خودداري از تحويل موشك اس300 به ايران، با تأكيد بر اينكه دفاع ما وابسته به موشك اس300 نبوده و نخواهد بود، اظهار داشت: قرارداد اس300 براي ما فرقي با قراردادهاي ديگر نمي كند.
وحيدي با بيان اينكه ما در حوزه پدافند هوايي، محصولات خوبي ساختيم، گفت: ساخت محصولات برد بلند را نيز در دستور كار داريم و مشابه آن را خواهيم ساخت چنانچه در سابق هم همين گونه بوده است و هر محصول ديگري را كه ديگران به ما ندادند ما بهتر از آن را ساختيم و امروز در اختيار نيروهاي مسلح است.
وي با بيان اينكه جاي سوال و بحث دارد كه روسيه چطور اين اقدام خود را توجيه خواهد كرد، ادامه داد: روسها قراردادي را كه مربوط به چند سال قبل است و مكلف بودند قبل از قطعنامه 1929 تحويل ما بدهند، بارها به دلايل فني، به تعويق انداختند و ما هم از آنها قبول كرديم، چرا كه بروز مشكلات فني در يك محصول اجتناب ناپذير است.
وزير دفاع با ابراز اميدواري از اينكه روسها در انتخاب مسير خود، يك مسير مستقلي را داشته باشند، با اشاره به گذشت 6 ماه از قطعنامه 1929، اظهار داشت: اين قطعنامه هيچ صراحتي درباره موشك هاي پدافند هوايي ندارد و استناد به آن بعد از 6 ماه، منطقي به نظر نمي رسد.
گفتني است كه «نيكلاي ماكاروف» رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه روز چهارشنبه به خبرگزاري ايتارتاس گفته بود تصميمي مبني بر اينكه اس-300 را به ايران تحويل خواهد داد ندارد.
وي تأكيد كرد: بدون ترديد اين سيستم ها تحت تحريم ها قرار مي گيرند.
وزير دفاع با اشاره به اينكه همزمان، فشارهايي كه آمريكايي ها و رژيم صهيونيستي به روسيه مي آوردند از ديد ما دور نبود، گفت: ما اين موضع گيري را بيشتر ناشي از توجه نكردن روسها به چارچوب هاي قراردادي كه با ايران داشتند مي دانيم.
افتتاح خط توليد
خمپاره انداز برد بلند
در همين حال به گزارش خبرگزاري ها در دومين روز از هفته دفاع مقدس با حضور وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح 4 طرح مهم در حوزه جغرافيايي كه توسط متخصصان زبده و كارآمد سازمان جغرافيايي وزارت دفاع توليد، آماده و اجرا شده است، افتتاح و رونمايي شد و قرار است امروز نيز همزمان با چهارمين روز از اين هفته خط توليد خمپاره انداز برد بلند افتتاح شود.
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار احمد وحيدي وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در جمع خبرنگاران به تشريح پروژه هاي افتتاحي در حوزه جغرافيايي پرداخت و گفت: نقشه جهان با مركزيت زماني مكه مكرمه از طرح هاي بسيار مهمي است كه پس از يكسال تلاش و كار فراوان در سازمان جغرافيايي وزارت دفاع به ثمر نشست و ما امروز شاهد رونمايي از اين نقشه هستيم.
وزير دفاع افزود: در اين نقشه نصف النهار مبدأ كه به عنوان مبدأ زماني محاسبات كشورها مورد استفاده قرار مي گيرد از خانه كعبه به عنوان مركز عالم هستي عبور داده شده و اين نقشه مي تواند در توجه هر چه بيشتر جهان به اهميت و جايگاه كعبه به عنوان كانون مهم مورد اهتمام جهان اسلام موثر باشد و به همسويي هرچه بيشتر ملل اسلامي منجر شود.
وي تصريح كرد: اعلام نصف النهار مكه مكرمه (MTC) در مقابل نصف النهار گرينويچ (UTC) كه توسط يك انگليسي در سال 4188 مطرح شده موجب همگرايي جهان اسلام خواهد شد.
وحيدي در تشريح سامانه اطلاعات مكاني كنترل عملياتي دريايي ذالنون هم گفت: اين سامانه قابليت تشخيص موقعيت مكاني اجسام متحرك از جمله كشتي ها و زيردريايي ها را به صورت لحظه اي دارد و براي نخستين بار در كشور قدرت فرماندهي، كنترل و تصميم گيري مكان يابي زير سطحي را بدون نياز به حضور در مناطق عملياتي امكان پذير مي سازد.
وحيدي پيرامون اطلس كويرهاي ايران نيز گفت: سازمان جغرافيايي وزارت دفاع در راستاي شناسايي شرايط جغرافيايي كشور و با توجه به ضرورت شناسايي كويرها، اطلس كويرهاي ايران را براي نخستين بار منتشر كرد.
وزير دفاع از جمله مشخصات مهم اطلس كويرهاي ايران را تعيين دقيق وسعت، موقعيت و پراكندگي مناطق كويري ايران، توصيف و بيان ويژگي هاي مناطق كويري براساس آخرين فناوري هاي روز، تشريح توانمندي ها و محدوديت هاي مناطق كويري ايران و ارائه توان سنجي اقتصادي، اجتماعي و اكولوژيكي مناطق كويري برشمرد.

 



پاكپور با تشريح جزئيات عمليات آزادسازي گروگان ها:
امروز تأمين امنيت در سيستان و بلوچستان مردمي شده است

فرمانده نيروي زميني سپاه با اشاره به نقش برجسته نيروهاي بومي و مردمي سيستان و بلوچستان در آزادسازي گروگان ها تأكيد كرد: امروز تأمين امنيت در اين استان مردمي شده است.
سرتيپ پاسدار محمد پاكپور فرمانده نيروي زميني سپاه روز پنج شنبه با اشاره به جزئيات عمليات آزادسازي 6 گروگان از دست اشرار گفت: برادران رزمنده سپاهي در كنار بسيجيان، عشاير و طوايف منطقه بلوچستان با رصد كردن محدوده مورد نظر كسب اطلاعات لازم مسير اشرار را شناسايي و تمامي مبادي خروجي مرزي را بستند.
اين در حالي بود كه بنابرآنچه بعداً توسط گروگان ها اعلام شد اشرار روزها را با استفاده از پوشش گياهي اشجار و شيارهاي منطقه مخفي شده و شب ها حركت مي كردند.
وي خروج از منطقه و حركت به سمت پاكستان را با توجه به بستن نقاط مرزي توسط سپاه و مردم محلي را براي اشرار غيرممكن دانست و يادآور شد: اشرار، جمعه بعد از تاريكي هوا به منطقه مورتان (يكي از روستاهاي مرزي منطقه) رسيده و با توجه به فاصله 15 كيلومتري اين منطقه تا مرز پاكستان قصد رسيدن به مرز را داشتند كه مقارن ساعت 9 شب با اولين كمين رزمندگان بسيجي و افراد بومي منطقه مواجه شده و درگيري بين دو طرف آغاز شد.
پاكپور ادامه داد: پس از نيم ساعت درگيري يكي از سربازان از دست گروگان گيران آزاد شد و يك نفر سرباز ديگر كه زخمي شده بود نيز در حين درگيري آزاد شده و عمليات تعقيب، گريز و درگيري با برتري نيروهاي خودي ادامه پيدا كرد.
وي افزود: همزمان با طلوع صبح و با تعقيب و گريز و همچنين محاصره كامل منطقه طي درگيري شديدي موفق به آزاد نمودن هر چهار گروگان باقيمانده شديم و چهار شرور مسلح هم به هلاكت رسيدند.
سوابق جنايات خدابخش
فرمانده نيروي زميني سپاه سپس با اشاره به سوابق و جنايات خدابخش شه بخش سركرده اشرار و يكي از گروهك هاي تروريستي جنوبشرق كشور اظهار داشت: خدابخش شه بخش و گروه شرور و تروريست وي در سالهاي اخير طي چندين اقدام جنايتكارانه تعداد قابل توجهي از هموطنان عزيز و مردم نجيب و غيرتمند سيستان و بلوچستان را به شهادت رسانده بود.
پاكپور افزود: وي در سال 85 در محور دارزين در جاده بم با ايجاد راه بندان 12 نفر از مردم و سپس در سال 87 اقدامات تروريستي ديگر در محور پيرسوران با اجراي كمين و راه بندان تعداد 11 تن از پاسداران انقلاب اسلامي را به شهادت رسانده است.
فرمانده نيروي زميني سپاه در ادامه با اشاره به همكاري هاي خدابخش شه بخش با عبدالمالك ريگي معدوم و گروهك تروريستي وي خاطرنشان كرد: اين شرور جنايتكار در اسفند ماه سال 87 در منطقه لار در شمال زاهدان قصد داشت به همراه عبدالمالك ريگي و ديگر اشرار با اجراي راه بندان عمليات تروريستي ديگري را انجام دهد كه با حضور قاطع و به موقع نيروهاي سپاه و رزمندگان بسيجي به اهداف خود نرسيدند.
هشدار به كشورهاي حامي تروريسم
پاكپور در ادامه به كشورهاي حامي و آموزش دهنده به اشرار و گروه هاي تروريستي هشدار داد و گفت: اشرار و حامي شان بدانند كه آن ها را در هر نقطه اي كه باشند تعقيب كرده به هلاكت خواهيم رساند.
وي تأكيد كرد: تمام كساني كه قصد اختلال در امنيت داخلي كشور را داشته و اقدام به اعمال تروريستي و گروگان گيري نمايند بايد بدانند كه فرزندان انقلاب به هيچ وجه به آنان اجازه شرارت و گروگان گيري و خروج از مرزها را نداده و همچون صاعقه بر آنها فرود آمده و پاسخي قاطع و كوبنده به آنان خواهند داد.
وي با هشدار به حاميان تروريسم و كشورهايي كه اشرار را پشتيباني كرده و آموزش مي دهند تصريح كرد: بهتر است اين كشورها و سرويس هاي امنيتي شان به اين نكته توجه كنند كه وجود اين افراد نه تنها برايشان سودي ندارد بلكه در آينده براي آنها دردسرساز هم خواهد شد.
پاكپور در عين حال با درخواست از كشورهاي همسايه براي همكاري در امنيت نگه داشتن مرزهاي مشترك با جمهوري اسلامي افزود: توصيه ما به كشورهاي دوست و همسايه اين است كه براي جلوگيري از ناامني اقدامات تروريستي و شرارت كه نتيجه اي جز لطمه به مردم هر دو طرف مرز ندارد همكاري و مشاركت موثري داشته باشند.
وي ادامه داد: در صورتيكه اين اراده در آنها وجود نداشته باشد، پاسداران انقلاب با همان روحيه معنوي و رشادت هايي كه در زمان دفاع مقدس داشتند، پاسخ شرارت ها را قاطعانه داده و در پاسداري از نظام مقدس جمهوري اسلامي لحظه اي درنگ نخواهد كرد.

 



پيام رئيس جمهوري در محكوميت حادثه مهاباد

به گزارش ايسنا دكتر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور در پيامي كه در پي وقوع حادثه تروريستي مهاباد صادر كرد، با بيان اين كه «جنايت ضدانساني و ددمنشانه مزدوران استكبار جهاني عليه تعدادي از هموطنان بي سلاح و بي گناهمان در مهاباد بار ديگر پرده از چهره دروغين مدعيان آزادي و حقوق بشر برانداخت» آن را افزايش سند تازه اي بر اسناد جنايات نظام ظالم و فاسد حاكم بر جهان دانست و اظهار كرد: «اگرچه غم شهادت زنان آزاده و غيور مهابادي بر جان و دل ما سنگيني مي كند، اما خون سرخ اين پرستوهاي سفر كرده، گواه روشني بر درماندگي و رسوايي دشمن شب پرست و نشانه اي از مظلوميت و جاودانگي ملت خداپرست، عدالت طلب و صلح جوي ايران عزيز است.»
محكوميت حادثه تروريستي مهاباد از سوي رئيس مجلس
رئيس مجلس شوراي اسلامي نيز با صدور پيامي تاكيد كرد: حادثه تروريستي شهر مهاباد بار ديگر چهره زشت و ننگين دشمنان كوردل انقلاب اسلامي و نظام مقدس را نمايان ساخت.
به گزارش ايسنا علي لاريجاني در اين پيام آورده است: حادثه تروريستي در مراسم گراميداشت هفته دفاع مقدس و رژه نيروهاي مسلح در شهر مهاباد كه باعث شهادت و زخمي شدن جمعي از همنوعان عزيزمان شد، بار ديگر چهره زشت و ننگين دشمنان كوردل اين انقلاب و نظام مقدس را نمايان ساخت.
وي خاطرنشان كرد: در حالي كه فرزندان اين ملت در آستانه گراميداشت رشادت هاي هشت سال دفاع مقدس توانمندي هاي غرور آفرين نظامي خود را به نمايش گذاشتند، دشمنان نظام جمهوري اسلامي ايران كه تحمل اين توانايي و قدرت مقتدرانه را ندارند، با انجام حركات زشت و كور تروريستي سعي در ايجاد اخلال در وحدت مردم و اراده محكم آنان دارند.
لاريجاني افزود: متاسفانه تجربه سه دهه از تثبيت نظام جمهوري اسلامي و اقتدار آن هنوز براي دشمنان اين كشور باور نگشته است و در عقل ناقص آنان هنوز توهم و خيال ايجاد مانع و شكاف در بين آحاد اين ملت وجود دارد كه بيانگر كج فهمي آنان است.
دستگاه قضايي با عاملان انفجار قاطعانه برخورد مي كند
رئيس قوه قضائيه در پيامي به مناسبت حادثه تروريستي مهاباد گفت: دستگاه قضايي با عاملان انفجار كور مهاباد كه به شهادت تعدادي از هموطنان مظلوم و بيگناه منجر شد قاطعانه برخورد مي كند.
به گزارش واحد مركزي خبر آيت الله صادق آملي لاريجاني در اين پيام ضمن تبريك و تسليت به خانواده هاي شهداي انفجار روز چهارشنبه در مهاباد گفت: امت عزتمند و شريف ايران اسلامي مطمئن باشند عاملان اين جنايت ددمنشانه به سرعت پس از طي مراحل قانوني به سزاي اعمال ناجوانمردانه خود خواهند رسيد.
رئيس قوه قضائيه ضمن تاكيد به دستگاه هاي امنيتي و انتظامي كشور براي شناسايي سريع عاملان اين جنايت كور به دشمنان و مزدوران استكبار هشدار داد هر كس بخواهد وحدت بي مثال ملت ايران را مخدوش كند با برخورد با صلابت، قاطع و سريع دستگاه قضايي روبرو خواهد شد.

 



سردار نقدي در همايش تجليل از مداحان : ابرقدرت هاي جهان از معنويت ملت ايران هراس دارند

در همايش تجليل از مداحان شهيد و رزمنده دفاع مقدس، 6 مداح برگزيده كشوري و 20مداح رزمنده برگزيده استاني در مهديه تهران معرفي و مورد تقدير قرار گرفتند.
در ابتداي اين مراسم، «علي اكبر مداحي» رئيس سازمان بسيج مداحان به بيان توضيحاتي در مورد اين همايش پرداخت.
وي ضمن تشكر از مادحين حاضر در جلسه گفت: بررسي هاي متعددي انجام گرفته و سوابق 200 نفر از مداحان مورد بررسي قرار گرفت و تصميم بر آن شد 6 نفر از مداحان برتر كشوري، 20 مداح برتر استاني و 5 شهيد مداح را نام برده و از آنها تجليل كنيم.
در ادامه مراسم، علي آهي، رئيس خانه مداحان به ايراد سخنراني پرداخت.
وي با اشاره به اينكه مادحين بايد از سواد و تسلط كافي برخوردار باشند، گفت: يك مداح تا زماني كه معني ابياتي كه مي خواند را نمي داند، نبايد بخواند، چرا كه ممكن است دچار اشتباه شود و معناي شعر را تغيير دهد.
سردار نقدي در اين مراسم دوران هشت سال دفاع مقدس را درخشانترين دوران ملت ايران دانست و گفت: در هيچ كجاي تاريخ سراغ نداريم كه يك ملت كه جمعيتي كم تر از يك درصد جهان را تشكيل مي دهند، براي دفاع از ارزش ها در مقابل تمام قدرت هاي شيطاني بايستد و از اين آزمايش خطير سربلند بيرون آيد. اين افتخار تنها به پيروان مكتب اهل بيت اختصاص دارد.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين، دفاع مقدس را مشعشع ترين دوره ملت ايران دانست و گفت: هيچ مكتبي غير از مكتب حسيني قادر به پرورش چنين جواناني نيست و ايمان و شورحسيني اين جوانان آنان را در هشت سال دفاع مقدس به پيروزي رساند.
سردار نقدي با تاكيد بر اينكه ابرقدرت هاي جهان قادر به اشغال حتي يك متر مربع از ايران اسلامي نيستند، گفت: چنين تصور نكنيد كه اين استعمارگران از قدرت دفاعي ايران هراس دارند، ابرقدرت هاي جهان از ايمان و معنويت ملت ايران مي ترسند كه حاصل زحمات امام خميني(ره) است.
وي ادامه داد: امام خميني(ره) اين بزرگ مرد تاريخ، مكتب نبوي، علوي و حسيني را براي ملت ايران زنده كرد. پس از امام نيز روحانيت مبارز و هميشه در صحنه، نقش مهمي در اعتلاي ايمان واراده ملت مقاوم ايران دارد و در وهله بعدي، مداحان اهل بيت عصمت و طهارت چنين نقشي را ايفا مي كنند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با تاكيد بر اينكه در همه عمليات هاي دفاع مقدس ذكر اهل بيت(ع) و زيارت عاشورا قرائت مي شد، گفت: صفاي باطن و سوز دروني رزمندگان همراه با عشق به اهل بيت و ولايت بود كه به رزمندگان ما روحيه و شجاعت مي بخشيد.
وي در پايان سخنان خود ذاكران اهل بيت(ع) را مناديان حقيقت در اردوگاه هاي رزمندگان اسلام دانست و براي آنان توفيقات روزافزون را مسئلت كرد.
در پايان اين مراسم از مداحان برگزيده و شهيدان مداح با حضور سردار نقدي، سردار كوثري، يدالله بهتاش، سعيد حداديان، علي آهي، صادق آهنگران، غلامرضا سازگار و علي اكبر مداحي تجليل شد.

 



سرلشكر صفوي: تمام پايگاه هاي دشمن را در صورت تجاوز موشك باران مي كنيم

دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا گفت: در صورت تجاوز دشمن، موشك هاي دوربرد و قدرت هجومي ايران تمام پايگاه هاي دشمن را مورد اصابت قرار مي دهد.
سرلشكر پاسدار سيديحيي صفوي دستيار و مشاور عالي فرماندهي معظم كل قوا در مراسم يادبود شهداي گمنام شمال شرق تهران، با تجليل از برگزاري يادواره شهدا گفت: فلسفه بقاي ملت ها و دولت ها داشتن روحيه حماسي، جهادي و شجاعت است، زيرا زماني كه دشمن به آنها حمله مي كند تا سرزمين، هويت و ملتشان را غصب كند اگر آن ملت روحيه حماسي و جهادي داشته باشد مي جنگد و دشمن را از سرزمين خود بيرون مي اندازند اما اگر اين روحيه را نداشته باشد به سرنوشت فلسطين دچار خواهند شد.
دستيار و مشاور عالي فرمانده معظم كل قوا با اشاره به سخن مقام معظم رهبري كه اگر جنگي ]عليه ايران[ شروع شود محدود به منطقه ما نخواهد بود و ما خارج از منطقه با متجاوزين برخورد مي كنيم، افزود: جهاد شهيدان و فرزندان شما در هشت سال دفاع مقدس تضمين كننده هشتاد سال امنيت كشورمان است. آنها به متجاوزين آموختند كه اگر به ايران حمله كنند ما نه تنها شما را از مرزهاي هوايي، دريايي و زميني خود بيرون خواهيم كرد بلكه شما را تا خانه هايتان تعقيب مي كنيم.
سرلشكر صفوي در ادامه با بيان ظرفيت هاي دفاعي ايران اسلامي و مقايسه آن با توان متجاوزين احتمالي گفت: ملت ايران اين ظرفيت را داشت كه هشت سال مقاومت كند، آن دشمناني كه مي خواهند براي ايران نقشه بچينند بدانند كه اگرهجومي را به ايران سامان بدهند، در همان هفته اول چند هزار از نيروهايشان كشته خواهند شد چرا كه موشك هاي دوربرد و قدرت هجومي ايران تمام پايگاه هاي دشمن را مورد اصابت قرار مي دهد.
وي ادامه داد: امام بزرگوار ما مديريت جهان و جنگ را برعهده داشت و امروز هم به لطف خداوند متعال و عنايات خاص حضرت بقيه الله العظم(عج) كه صاحب اصلي اين انقلاب اسلامي است، نائب برحق ايشان مقام معظم رهبري حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، با رهبري خودشان و با هوشمندي و صبر و شجاعت سكاندار كشتي اين كشور و انقلاب هستند.
صفوي خطاب به جمع با اشاره به مسئوليت ده ساله فرماندهي اش در سپاه گفت: در اين مدت سه جنگ بزرگ در اطراف كشور ما رخ داد، جنگ كويت، عراق و افغانستان و آمريكايي ها در نظر داشتند مشكلاتي را براي ما بيافرينند و در واقع هدف اصلي آن ها ايران بود. اما آن كسي كه با رهبري و مديريت سياسي خودش نگذاشت تهديد متوجه ايران و امنيت و منافع ايران شود، رهبر بزرگوار انقلاب اسلامي بود. در اين 02 سال فتنه هاي مختلفي در اين كشور و در همين تهران رخ داد اما رهبر انقلاب آن ها را تبديل به يك فرصت كرد. وي تصريح كرد: آرامش و امنيت و پيشرفت اين كشور و پياده شدن عدالت دراين كشور را رهبري به سامان رساندند و بايد قدر اين رهبري را بدانيم.
وي با اشاره به اهميت برگزاري يادواره شهدا ادامه داد: ما بايد روحيه جهادي و شجاعت شهدا را به جوانانمان منتقل كنيم و نبايد اجازه دهيم كه اين روحيه جهادي با وجود هجمه هاي فرهنگي و جنگ نرم، تبديل به دنياطلبي، واگرايي و فرهنگ غربي شود.

 



در قم صورت گرفت
ديدار رئيس مجلس با آيت الله مكارم شيرازي

رئيس مجلس شوراي اسلامي با آيت الله مكارم شيرازي در قم ديدار و گفت وگو كرد
به گزارش فارس از قم، علي لاريجاني كه به قم سفر كرده است با حضور در دفتر آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد قم با وي ديدار و گفت وگو كرد.
در اين ديدار لاريجاني گزارشي از فعاليت هاي مجلس به ويژه درخصوص بررسي برنامه پنجم توسعه كشور و همچنين اقداماتي كه در زمينه رفع مشكلات شهر قم انجام شده است را ارائه داد.
آيت الله مكارم شيرازي نيز در اين ديدار خواستار رفع مشكلات شهري قم شد.
خاطر نشان مي شود اين ديدار به صورت محرمانه و بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
همچنين علي لاريجاني عصر پنج شنبه در حاشيه به صدا درآوردن زنگ مهر، مقاومت و پايداري در دبيرستان غدير قم در گفت وگو با خبرنگاران درخصوص رعايت قانون بيان داشت: در مجلس هشتم تعداد قابل توجهي از مصوبات اجرا شده و تنها چند مورد مناقشه ميان مجلس و دولت وجود دارد و تاكيد بر اين است كه بايد قانون در همه زمينه ها رعايت شود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: ما الزام داريم كه قانون اجرا شود و كسي نبايد از قانون تخطي كند. لاريجاني درخصوص نظارت همزمان نيز گفت: نظارت همزمان در ديوان محاسبات به سرعت پيش مي رود و در كميسيون ها ساز و كار لازم فراهم شده است.
وي در ادامه به سخنان وزير امور خارجه آمريكا اشاره كرد و گفت: وزير امور خارجه آمريكا بار ديگر برخي حرف هايي را زده است كه البته ايشان تازه كار است و اين حرف ها را مي زند.
وي ادامه داد: وزير امور خارجه آمريكا نمي داند كه ملت ايران با اين سخنان پايدارتر شده و وحدت آنها بيشتر خواهد شد.
گفتني است با حضور رئيس مجلس در قم، مراكزIT در مدارس استان افتتاح و مدارس قم رسماً صاحب فناوري IT شدند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14