(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 مهر 1389- شماره 19749

حديث دشت عشق
چرا 8 لژيونر بحرين بازي نكردند؟! بهره برداري پنهان فدراسيون فوتبال از پيروزي هاي اخير تيم ملي
اخبار كوتاه از فوتبال
تيم ملي بسكتبال قهرمان بازي هاي آسيايي مي شود؟ مشحون: اهل پيش بيني نيستم
14 ماه بي مدالي جودو به پايان رسيد مدال نقره بر گردن ميراسماعيلي
تيم ملي تنيس روي ميز در اتريش
ديگو تشنه بازگشت است مارادونا: براي تيم ملي كشورم مي ميرم
دوجين دو و ميداني كار در راه گوانگجو «صميمي كوچك» خط خورد
استقبال بي نظير مردم ماسال از تيم ملي كشتي
آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا



حديث دشت عشق

به ياد سرتيپ شهيد «عبدالعلي نجف آبادي»
خوشا پرگشودن پرستو شدن

شهيد «عبدالعلي نجف آبادي» سال 1341 در دزفول در خانواده اي متدين و كشاورز متولد شد. پس از گذشت دوران كودكي همراه با كسب و كاري كه با پدر خود انجام مي داد مشغول تحصيلات دوره ابتدائي شد، پس از آن دوره راهنمائي را شبانه ادامه داد و روزها هم كار مي كرد و شگفت اينكه هر دو كار را با موفقيت انجام مي داد؛ به آگاهي سطحي و ظاهري قانع نمي شد و ديدگاه ژرف و عميقي به مسائل داشت. پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي و ايجاد يك انقلاب دروني در مردم دل هاي مردم بيشتر به سوي خدا و اسلام متوجه گشت و شهيد نجف آبادي نيز مانند ساير شهيدان براي اينكه بهتر بتواند به دستورات اسلام و قرآن و رهبرش عمل كند به استخدام كميته انقلاب اسلامي شهر دزفول درآمد و با شوق و شادي فراوان عازم جبهه هاي جهاد شد. وي كسي بود كه به همرزمانش پيشنهاد تشكيل جلسه قرآن را در سنگر جهاد ارائه داد و هميشه تلاوت قرآن و ناله ها و نوحه هاي جانسوزش در دل همرزمانش موج مي افكند.
اراده بسيار قوي، قاطعيت در حين انجام وظيفه از هر مصلحتي به خاطر اسلام گذشتن، قدرت فراوان، جرأت و شهامت، بي اعتنائي به جايگاه و مقام و بالاخره عشق به جهاد و شهادت از فضائل بارز وي به شمار مي رفت.
او و همرزمانش هميشه عمليات را با شعار «خميني روح خدا فرمانده كل قوا» شروع مي كردند و پيروزي هاي زيادي را با وفاق و همبستگي وصف ناشدني كه داشتند به دست مي آوردند كه از آن جمله مي توان به عمليات ثامن الائمه كه منجر به شكست محاصره آبادان، عمليات طريق القدس كه باعث آزادي بستان و پس از آن عمليات فتح المبين و... اشاره كرد.
شهيد نجف آبادي كه برادرش نيز به شهادت رسيده بود در دوازدهمين روز خردادماه سال 63 در خرمشهر (عمليات بيت المقدس) به كاروان شهدا پيوست.

 



چرا 8 لژيونر بحرين بازي نكردند؟! بهره برداري پنهان فدراسيون فوتبال از پيروزي هاي اخير تيم ملي

پيروزي سه بر صفر تيم ملي فوتبال ايران مقابل تيم ملي بحرين با انتشار خبري بحث برانگيز روي سايت فدراسيون فوتبال تحت الشعاع قرارگرفت چرا كه مسئولان فدراسيون فوتبال تلاش كردند تيم ملي بحرين را تيم اصلي اين كشور معرفي كنند اما گزارش هاي سايت هاي خبري اين مسئله را تاييد نمي كند.
در گزارشي كه پيش از بازي ايران و بحرين، روي خروجي سايت فدراسيون فوتبال منتشر شد اين مسئله به صراحت اعلام شده بود كه تيم ملي بحرين با تمام بازيكنان خود به اين دوره از رقابتها آمده و آنها با تمام توان خود مقابل تيم ملي ايران صف آرايي خواهندكرد. در بخش ديگري از اين مطلب آمده است: «تيم ملي بحرين در بازي جمعه مقابل ايران از 2 بازيكن شاغل در ليگ سوئيس و يك بازيكن حاضر در ليگ تركيه استفاده مي كند. علاوه بر استفاده بحرين از 3 بازيكن شاغل در ليگ هاي اروپايي، در ليست 23 نفره تيم ملي بحرين، 4 بازيكن از ليگ قطر و يك بازيكن از ليگ امارات، حضور دارند. البته بازيكن حاضر در ليگ تركيه اصالت بحريني ندارد و نيجريه اي است. كشورهاي عربي در سالهاي گذشته براي تغيير مليت بازيكنان آفريقايي سرمايه گذاري بسياري كرده اند.
اما پس از اتمام بازي تيم ملي بحرين برخي اين سؤال را مطرح كردند كه چرا بازيكناني كه پيش از اين از آنها به عنوان بازيكنان اصلي تيم ملي بحرين نام برده شده بود مقابل تيم ملي بازي نكردند، شايد همين مسئله باعث شد سايت هاي مختلف خبري بار ديگر تفكرات مديران فدراسيون فوتبال را زيرسؤال ببرند.
سايت گل دراين باره نوشت: برخلاف اطلاع رساني سايت رسمي فدراسيون فوتبال ايران، تيم ملي فوتبال بحرين در شرايطي برابر ملي پوشان ايران قرارگرفت كه هيچ يك از هشت لژيونر اين تيم در رقابتهاي غرب آسيا حاضر نيستند.
از ابتدا نيز مشخص بود كه بدليل عدم مطابقت زمان برگزاري مسابقات فوتبال غرب آسيا با روزهاي فيفا، بازيكنان بحريني شاغل در اروپا و حتي ليگ ستارگان قطر در كشور اردن محل برگزاري رقابتها حاضر نمي شوند اما سايت رسمي فدراسيون فوتبال ايران با اعلام حضور تمام لژيونرهاي بحرين مدعي شد كه هر هشت ملي پوش لژيونر بحريني در برابر ايران بازي مي كنند.
تيم ملي بحرين در برابر تيم ملي كشورمان با اسكلت متشكل از بازيكنان تيم هاي معروف آن كشور يعني المحرق و الرفاع به ميدان رفته است و دو بازيكن از باشگاههاي النجمه و الاهلي بحرين نيز در تركيب قرارگرفته اند.
تيم ملي تمام تلاش خود را براي به دست آوردن موفقيت به كار بسته و در اين راه در چند بازي گذشته خود به موفقيت هايي نيز دست يافته اما اين كه چرا فدراسيون فوتبال تلاش دارد از اين موفقيت به شكل خاص بهره برداري كند و حقيقت ماجرا را به شكلي عجيب پنهان كند و دلخواه خود را به افكارعمومي تحميل كند براي بسياري سؤالي است بي پاسخ! به نظر مي رسد ناتواني فدراسيون فوتبال در پيداكردن حريف تداركاتي براي تيم ملي فوتبال ايران باعث شده آنها به اين شيوه متوصل شوند تا منتقدان خود در اين عرصه را به سكوت وادار كنند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قلعه نويي عضو جديد كميته فني فدراسيون فوتبال
سرمربي تيم فوتبال سپاهان اصفهان به عضويت كميته فني فدراسيون فوتبال ايران در آمد. علي كفاشيان با تاييد اين خبر از اضافه شدن اميرقلعه نويي به كميته فني فدراسيون فوتبال ايران خبر داد. كفاشيان هدف از حضور قلعه نويي در كميته فني را افزايش حضور مربيان بومي و كارآمد در اين كميته دانست. منصور ابراهيم زاده سرمربي تيم فوتبال ذوب آهن هم يكي ديگر از اعضاي اين كميته است.
انتقاد از برنامه 90 در صدا و سيما
ظاهرا 90 تنها دچار فشار بيروني نشده و از داخل سازمان هم انتقاداتي روي حاشيه پردازي اين برنامه شده است. بعد از موضع گيري شيعي مدير پخش شبكه 3 عليه 90 و گفتن اين جمله كه برنامه فردوسي پور بيشتر دنبال حاشيه هاست كارگردان تلويزيوني اين برنامه هم از عادل فردوسي پور و برنامه اش انتقاد مي كند. طاهري در اين باره به خبر آنلاين مي گويد: به نظر من 90 راه اشتباه را رفته است. به جاي اينكه بيايد در ورزش فرهنگسازي كند دنبال حاشيه هاست و اين اصلا روند مناسبي نيست. بايد تغييراتي در اين برنامه صورت گيرد.
ابعاد تازه از پرونده تيم ملي تقلبي توگو
با كشف ردپاي دو تن از اعضاي سابق فدراسيون فوتبال توگو، پرونده كلاهبرداري تيم ملي تقلبي توگو ابعاد تازه اي پيدا كرد. اخيرا سران فدراسيون فوتبال بحرين، نامه فدراسيون فوتبال توگو را نشان دادند كه مهر و امضاي رسمي داشت و از بحرين براي انجام اين ديدار دوستانه دعوت كرده بود. اين نامه به امضاي ژنرال كودزو سلمان، رييس سابق فدراسيون فوتبال توگو رسيده بود. اما كودزو سلمان پس از مشاهده نامه اعلام كرد، نقشي در انجام اين ديدار دوستانه نداشته و امضاي او جعل شده است.
شمسايي باز هم به تيم ملي دعوت نشد
از سوي حسين شمس 25 بازيكن به اردوي تيم ملي فوتسال دعوت شدند. در اين ليست نام بازيكناني چون مصطفي نظري و محمد طاهري ديده مي شود اما اثري از وحيد شمسايي نيست. تيم ملي خود را آماده رقابت هاي گرند پري برزيل مي كند.
دل درد تومبا ، پيرواني را سرمربي كرد!
عليرغم آنكه افشين پيرواني خود را آماده سرمربيگري در تيم استيل آذين مي كرد و حتي مدعي شده بود كه امور فني اين تيم در بازي آخر با او بوده ، هم اكنون تومباكوويچ از موضوع ديگري صحبت مي كند. سرمربي استيل آذين در پاسخ به اين سوال كه چرا استيل آذين را در بازي قبلي افشين پيرواني (مربي تيم ) ارنج كرد، گفت : پيش از آن بازي مريض بودم و دل درد داشتم. لذا از مربيان خواستم تا تيم را براي آن مسابقه ارنج كرده و آماده كنند، اما اكنون خودم بالاي سر تيم هستم.
جريمه ميليوني در انتظار برهاني
مسئولان باشگاه استقلال كه پيش از اين اعلام كرده بودند آرش برهاني را به دليل عدم حضور در اردوي كردان با جريمه نقدي روبرو مي كنند، رسما اين مهاجم را جريمه كردند. فتح الله زاده پيش از اين اعلام كرده بود اين بازيكن را بين 10 الي 25 ميليون جريمه مي كند.
سيگار عامل پرخاشگري فوتباليست ها
بي بي سي در مقاله اي تحت عنوان « ورزشكاران به دليل عادت به سيگار پرخاشگري مي كنند» ، رفتارهاي نابهنجار وين روني را ناشي از استعمال سيگار دانسته است. خبرنگار بخش سلامت سايت بي بي سي نوشت كه وين روني چندين بار حدفاصل بين جام جهاني 2010 تا آغاز رقابت هاي ليگ برتر در حالي كه سيگار استعمال مي كرده به تصوير كشيده شده است كه اين موضوع عصبايت اين بازيكن را در پي داشته است. در اين مقاله آمده است انتظار مي رود كه يك بازيكن طراز اول همواره با بدن خودش محترمانه رفتار كند حتي موقعي كه در تعطيلات به سر مي برد.
پيروزي روبروي جايگاه را به استقلال نمي دهد
مدير روابط عمومي باشگاه پيروزي در رابطه با درخواست باشگاه استقلال براي در اختيار گرفتن روبروي جايگاه در دربي به ايسنا گفت: در 67 دربي گذشته روال اين طور بوده كه هواداران پيروزي روبروي جايگاه را در اختيار داشته اند و اين موضوع به اين خاطر بوده است كه سرخپوشان هميشه بيشتر از استقلالي ها بوده اند و 65 درصد ورزشگاه همواره در اختيار هواداران پيروزي بوده است.
مخالفت حجازي با انتخاب هيات مديره
ناصر حجازي حرف هاي تازه اي را به زبان آورده است،حرف هايي كه بازهم سر فصل آن انتقاد است. ناصر حجازي كه اين روز ها مدام از حال و روز خوب خودش و استقلال حرف مي زند دليل اين اتفاقات را نبود اعضاي هيئت مديره در چارت مديريتي باشگاه مي داند!او مي گويد: يكي از مهمترين اتفاقاتي كه باعث شده تا استقلال و پيروزي آرامش داشته باشند اين است كه آنها هيئت مديره ندارند.من خودم در ديداري كه با سعيدلو داشتم از او خواستم تا هيئت مديره اي براي سرخابي ها انتخاب نكند. آقاياني كه در قالب هيئت مديره به باشگاه ها ورود مي كنند هيچ شناختي از فوتبال ندارند و تنها مي آيند تا براي باشگاه پول بياورند.اما اين اتفاق نمي افتد و آنها مي آيند،ناهار يا شامشان را مي خورند و فقط دنبال اين هستند تا مدير عامل تيم را بركنار كنند و يكي از بين خودشان به اين سمت برسد.

 



تيم ملي بسكتبال قهرمان بازي هاي آسيايي مي شود؟ مشحون: اهل پيش بيني نيستم

در شرايطي كه بسكتبال يكي از اميدهاي كاروان ورزشي ايران در بازي هاي آسيايي است، محمود مشحون اعتقاد دارد از حالا نمي تواند درخصوص چگونگي عملكرد آنها در گوانگجو پيش بيني كرد.
رئيس فدراسيون بسكتبال مي گويد: درحال حاضر تمرينات به خوبي دنبال شده و اردوهاي تيم ملي منظم و بدون نقص با حضور بازيكنان برگزار مي شود.
وي افزود: ما تنها كارهايمان را انجام مي دهيم و فقط به فكر حضوري پرقدرت در مسابقات مختلف و به خصوص بازي هاي آسيايي هستيم.
رئيس فدراسيون بسكتبال درباره حضور تيم ملي در بازي هاي آسيايي خاطرنشان كرد: هيچ مسابقه اي را نمي توان پيش بيني كرد و ما تنها كارهاي خودمان را انجام مي دهيم و به دنبال پيش بيني و قول دادن نيستم و فكر و ذكرمان حضوري پرقدرت در مسابقات آسيايي گوانگجو است.
شايان ذكر است تيم ملي بسكتبال پيش از حضور در بازي هاي آسيايي اردويي را در كشور تركيه برگزار مي كند.

 



14 ماه بي مدالي جودو به پايان رسيد مدال نقره بر گردن ميراسماعيلي

آرش ميراسماعيلي با كسب مدال نقره به كار خود در مسابقات جودو جام جهاني قزاقستان خاتمه داد.
آرش ميراسماعيلي كه صبح روز گذشته در رقابتهاي جام جهاني به ديدار پاياني راه يافته بود در نهايت به مدال نقره بسنده كرد. وي كه بعد از المپيك 2008 لندن از دنياي قهرماني خداحافظي كرده بود مدتي پيش به دليل نتايج ضعيف تيم ملي در ميادين مختلف تصميم گرفت با هدف كمك به تيم ملي به دنياي قهرماني بازگردد. بعد از دو سال دوري، جام جهاني قزاقستان اولين ميدان رسمي ميراسماعيلي بود. وي در وزن 66- كيلوگرم در مبارزه اول ميخائيل پولايف از روسيه را شكست داد و سپس با برتري مقابل نمايندگان قرقيزستان و اوكراين راهي ديدار نهايي شد. ميراسماعيلي در ديدار پاياني به مصاف حريفي از روسيه رفت و با يك اخطار نتيجه را واگذار كرد و به مدال نقره بسنده كرد. تيم ملي جودو ايران در رده سني بزرگسالان پس از مدال برنز احسان رجبي در رقابتهاي قهرماني آسيا كه 14 ماه قبل برگزار شده بود، در هيچ ميدان رسمي به مدال دست پيدا نكرده بود.

 



تيم ملي تنيس روي ميز در اتريش

تيم ملي تنيس روي ميز كشورمان صبح روز گذشته با در اختيار داشتن 8 بازيكن عازم اتريش شد تا علاوه بر حضور در آكادمي بين المللي اشلاگر در دو پروتور جهاني نيز شركت كند.
محمدرضا اخلاق پسند، نوشاد عالميان، ميديا لطف الله نسبي، افشين نوروزي و واحد مالميري همراه با نيما عالميان، پوريا عمراني و عليرضا ملارجبي بازيكناني هستند كه در قالب تيم ملي تنيس روي ميز صبح شنبه عازم اتريش شدند.
رقابت هاي تنيس روي ميز پروتور جهاني مجارستان 20 تا 24 مهرماه برگزار مي شود. پس از پايان اين رقابت ها ملي پوشان تنيس روي ميز به اتريش بازگشته و تمرينات خود را در اتريش پيگيري مي كنند تا آماده حضور در پروتور جهاني اين كشور شوند. مسابقات تنيس روي ميز پروتور جهاني اتريش 28 مهرماه آغاز شده و تا 2 آبان ماه ادامه دارد.

 



ديگو تشنه بازگشت است مارادونا: براي تيم ملي كشورم مي ميرم

«روياي من سرمربيگري تيم ملي آرژانتين است.» اين شروعي توفاني بود براي مصاحبه ديگو مارادونا كه مورد توجه بسياري از رسانه هاي جهان قرار گرفت.
ديگو آرماندو مارادونا در نشست مطبوعاتي روز جمعه عنوان كرد كه مشتاقانه در انتظار راهي براي بازگشت به تيم ملي است و دوست دارد همراه آرژانتين در جام جهاني 2014 برزيل، قهرماني را تجربه كند.
وي اظهار داشت: تيم بزرگي در اختيار داشتم. قرار بود كار بزرگي انجام دهم؛ اما بودند كساني كه هم از من و هم از تيم من بزرگ تر بودند. آنها نشان دادند حتي از احساسات پاك ميليون ها نفر از مردم نيز بزرگترند و همان شد كه آنها مي خواستند و كاري هم از دست ما بر نمي آمد.
مارادونا كه تلاش مي كرد با كنايه هاي پياپي خود خبر از وجود نوعي مافيا يا افراد سودجو در دامنه فوتبال سخن بگويد، هرگز اشاره روشني به نام يا هويت اين تيم ها يا افراد تصميم گيرنده نكرد.
وي گفت: بيلاردو قبل از سفر به آفريقا از من خواست برابر برخي خواسته هاي تبليغاتي و سياسي كوتاه بيايم؛ اما همه مردم مرا به خوبي مي شناسند و مي دانند راهم مشخص است و اجازه نمي دهم كسي از نام من سوء استفاده سياسي داشته باشد.
مارادونا در مورد بازيكناني كه به جام جهاني دعوت نشدند، گفت: تعداد بازيكنان بزرگ و مستعد كم نبود، تنها مي توانستم از ميان آنها بهترين ها را انتخاب كنم. همه مي دانستيم زانتي بازيكن بزرگي است يا همه اطمينان داشتيم كه ورون باز هم مي تواند به تيمش كمك كند؛ اما جوانگرايي در دستور كار من بود. وقتي مسي و آخرو را داشتم، بهتر بود به همين بازيكنان اطمينان كنم.
سرمربي سابق آرژانتين در پايان مصاحبه اش به تلاش هاي رئيس جمهور كشورش براي بازگشت او به تيم ملي آرژانتين سخن گفت. پايان بخش مصاحبه مارادونا جمله معروف او بود كه گفت: براي تيم ملي كشورم مي ميرم، من تشنه انتقام هستم.

 



دوجين دو و ميداني كار در راه گوانگجو «صميمي كوچك» خط خورد

فدراسيون دو و ميداني سرانجام تصميم مهم خود را در مورد انتخاب دو پرتابگر ديسك بازي هاي آسيايي از ميان احسان حدادي، محمد صميمي و محمود صميمي گرفت و به احتمال فراوان محمود، برادركوچك تر خانواده صميمي ها در ليست نفرات اعزامي جايي نخواهد داشت.
عيدي عليجاني، نايب رئيس فدراسيون دو و ميداني گفت: به نظر من هر دو برادران صميمي از بهترين هاي ايران و آسيا هستند و هر دو شانس مدال درگوانگجو دارند اما براي ما اين نكته مهم است كه پرتابگري را ببريم كه بتواند به ركوردهاي بالاي 64 و 65 متر برسد. در اين مدت محمد نشان داده ثبات بيشتري در ركوردهايش دارد. او پيش از رقابت هاي سوريه هم اعلام كرد كه اوجش براي بازي هاي آسيايي است. بنابراين به احتمال فراوان كميته فني اين شانس را به محمد مي دهد كه دركنار حدادي در گوانگجو پرتاب كند.
وي در مورد انتخاب نهايي تيم
دو و ميداني ايران براي حضور در بازي هاي آسيايي اظهار كرد: ما فرصت ديگري نداريم. كميته ملي المپيك فشار آورده تا زودتر اسامي نهايي مان را اعلام كنيم. بنابر اين روز يك شنبه جلسه كميته فني است و اسامي نهايي را آن روز انتخاب مي كنيم. البته روز بيستم مهرماه نيز مرحله نهايي ليگ است كه اگر كسي آنجا عملكرد خوبي داشته باشد، با كميته المپيك هماهنگ مي كنيم اگر امكانش باشد، به بازي هاي آسيايي برود.
عليجاني ادامه داد: تاكنون دوازده ورزشكار ركورد ورودي را آورده اند، سجاد هاشمي، سجاد اميرمرادي ، حدادي، محمد و محمود صميمي ، امين نيك فر، روح الله عسگري ، هادي سپهرزاد در دهگانه و رضا بوعذار و ادوارد مانگاسار و با كمي اغماض مهدي روايي كساني هستند كه به ركوردهاي تعيين شده فدراسيون دست يافته اند، امابا اين حال باز هم كساني هستند كه بخواهيم در مورد آنها تصميم گيري كنيم.

 



استقبال بي نظير مردم ماسال از تيم ملي كشتي

شاگردان غلامرضا محمدي در بدو ورود به ماسال، مورد استقبال كم نظير مسئولان و مردم كشتي دوست اين شهرستان قرار گرفتند.
اين اردو تا روز 14 مهرماه در اين شهرستان به طول مي انجامد. آزادكاران در بدو ورود به ماسال مورد استقبال ويژه و كم نظير مسئولان اين شهرستان از جمله فرماندار، نمايندگان مجلس و مردم كشتي دوست ماسال قرار گرفتند.
ماسالي ها چند سالي است فردين معصومي را به عنوان نماينده شهرستان خود در تيم ملي مي بينند.

 



آخرين خبرها از رقابت هاي جهاني وزنه برداري - آنتاليا

¤ امروز و در آخرين روز از هفتادوهشتمين دوره مسابقات وزنه برداري قهرماني بزرگسالان جهان در آنتالياي تركيه، 4 وزنه بردار كشورمان در دسته هاي 105 و 105+ كيلوگرم روي تخته مي روند. محمدرضا براري و محسن بيراوند دو وزنه بردار دسته 105 كيلوگرم كشورمان براساس ركوردهايشان بايد در گروه ب رقابت كنند. رقابت هاي سنگين وزن هاي جهان نيز بعدازظهر امروز برگزار مي شود. بهداد سليمي پراميد ترين وزنه بردار تيم ملي كشورمان براي كسب مدال در آنتاليا، به همراه سجاد انوشيرواني، ديگر وزنه بردار آماده كشورمان در اين وزن بايد با رقيبان سرسختي چون اوگني چيگيف از روسيه، ويكتور شرباتف از ليتواني، آرتن اوداچين از اوكراين و ماتياس اشنايدر از آلمان براي كسب مدال مسابقه دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14