(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 مهر 1389- شماره 19749

طرح انتقال 40 درصد پرسنل دولتي از تهران تا پايان سال اجرايي مي شود
كنترل هوايي ترافيك تهران آغاز شد
ثبت روز جهاني قرآن و اتحاد امت اسلامي
مديركل آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:
سال آينده دانش آموزان پنجم به كلاس ششم ابتدايي مي روند
جمع آوري 170 قلم كالا با مارك تقلبي در كيش
درمشكين شهر راننده تراكتور در مقابل چشمان فرزندان خردسالش جان باخت
ديدار مدير موسسه خيريه قطر با سرپرست كميته امداد
سانحه موتورسواري در ايلام 4كشته برجاي گذاشت
دستگيري 2 نفر به اتهام قتل دكتر سرابي
عمليات اجرايي درياچه مصنوعي چيتگر آغاز شد
جمع آوري سرنگ هاي آلوده در جنوب تهران
برگزاري نخستين سمپوزيوم بيمارستان الكترونيكي و تله مديسين
بازيگر برنامه عمو پورنگ درگذشت
شناگر بسيجي ركورد شنا درآب هاي آزاد كشور را شكست
كنفرانس كارشناسي پزشكي قانوني در تعيين سن
شناسايي جاعل دادنامه ديوان عدالت اداري



طرح انتقال 40 درصد پرسنل دولتي از تهران تا پايان سال اجرايي مي شود

معاون مديريت و توسعه منابع انساني رئيس جمهور با اعلام اينكه تاكنون وزارتخانه هاي راه، صنايع، رفاه و ارشاد در انتقال كاركنان از تهران فعال بوده اند اعلام كرد: دولت اميدوار است طرح انتقال 40 درصد از پرسنل دولتي از تهران را تا پايان سال به اجرا برساند.
لطف الله فروزنده در گفتگو با مهر درباره امتيازات اعطايي به كاركنان تهراني منتقل شده به شهرستان ها و ايجاد نوعي تبعيض ميان اين كاركنان و كارمندان شهرستاني گفت: بالاخره كسي كه از تهران مي رود يك مزيتي را از دست مي دهد و يكسري از چالش ها و مشكلات برايش به وجود مي آيد كه براي ايجاد اين انگيزه بايد امتياز قائل شد.
وي افزود: كارمندي كه ساليان متمادي در تهران زندگي كرده و حال مي خواهد به شهرستان برود با اين شرايط حتماً وضعيت اين فرد با يك كارمند شهرستاني فرق مي كند كه مستقر شده و از امكانات با ثبات بودن بهره مند است.
معاون رئيس جمهور گفت: كاري كه ما براي كارمندان منتقل شده به شهرستان ها مي كنيم اين است كه مسكن مهر در اختيارشان مي گذاريم به علاوه يك تغيير حقوق اندك در دريافتي آنها ايجاد مي كنيم كه انگيزه لازم را در شخص به وجود آورد البته اغلب كارمندان شهرستاني قبلاً از اين امكانات بهره مند شدند.
وي درباره مشكلات بوجود آمده در شهرستانها به دليل افزايش حقوق كارمندان منتقل شده نسبت به كارمندان شهرستاني نيز تأكيد كرد: نظام حقوقي ما به شكلي است كه حدود 50 درصد از دريافتي ثابت است و 50 درصد مربوط به عملكرد است كه در عملكرد تفاوت چنداني ميان تهراني و غيرتهراني وجود ندارد.
فروزنده در پاسخ به اين سوال كه براساس مصوبه هيئت دولت مقرر بود 40 درصد از كاركنان تهراني به شهرستان ها منتقل شوند در اين زمينه چه اقداماتي انجام شده و سقف اجرا چه زماني است گفت: درباره سقف زماني انتقال 40 درصد تهراني اميدواريم كه تا پايان سال 89 به طور كامل اجرا شود و تك تك وزيران را نيز دراين باره مسئول كرده ايم.
سوم مردادماه امسال با مصوبه هيئت دولت دستگاههاي اجرايي موظف شدند حداكثر تا پايان مرداد ماه سال 1389 تا 40 درصد پست ها و كاركنان خود را به خارج از تهران منتقل كنند.

 



گزارشي از رفت و آمد شهري در اولين روز بازگشايي مدارس
كنترل هوايي ترافيك تهران آغاز شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: از ديروز 2 دستگاه بالگرد بر جريان ترافيك تهران نظارت داشته و از طريق هوا نسبت به شناسايي و رفع مشكلات ترافيكي اقدام مي كنند.
سردار حسين رحيمي افزود: روز شنبه با توجه به تمهيدات در نظر گرفته شده و عليرغم حجم سنگين خودروهاي ورودي به شهر تهران ترافيك روان و معمولي را به جز دو سه نقطه شاهد بوديم.
وي اظهار داشت: براي بهبود شرايط از سامانه نظارتي دوربين هاي ترافيكي، گشت هاي موتوري و پليس بزرگراه استفاده مي كنيم.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با خوب توصيف كردن وضعيت ترافيك تهران در روز شنبه از رانندگاني كه دچار تصادف خسارتي شده اند و احساس مي كنند كه احتمال دارد با برهم زدن صحنه تصادف حق آنها ضايع شود خواست ضمن فيلمبرداري از صحنه تصادف با تلفن همراه خود نسبت به انتقال خودرو به كنار معبر اقدام كنند چرا كه در غير اين صورت مأموران راهنمايي و رانندگي ضمن برخورد، نسبت به اعمال جريمه هر دو راننده براساس آئين نامه راهور به دليل انسداد معبر اقدام مي كنند.
وي افزود: كاهش ترافيك نسبت به سالهاي گذشته براساس نظر كارشناسان كم نظير بود. اما اين امر دليل نمي شود كه شهروندان از فردا مجدداً از خودروهاي شخصي خود استفاده كنند.
وي با اشاره به افزايش حضور نيروهاي پليس در معابري كه داراي مشكلات ترافيكي بودند گفت: خوشبختانه ديروز دو فروند بالگرد هواناجا براي كنترل ترافيك هوايي در تهران بكارگيري شد و ترافيك پايتخت را علاوه بر زمين از هوا نيز كنترل كرديم و تمامي اين مسايل موجب شد بجز چند گره كوچك ترافيكي مشكلي براي ترافيك در تهران نداشته باشيم.
رئيس پلس راهور تهران شروع پيك ترافيك صبحگاهي را از ساعت 30:6 تا 9 صبح عنوان كرد و گفت: در عين حال پيك ترافيكي نيز در ساعت 30:11 تا 30:13 خواهيم داشت و پيك ترافيك عصرگاهي نيز از 30:16 تا حدود 20 به طول خواهد انجاميد.
وي افزود: به رانندگاني كه تصادف خسارتي دارند توصيه مي كنيم حتماً خودروي خود را از محل تصادف خارج كرده و به كنار مسير هدايت كنند چرا كه شركت هاي بيمه مكلف شدند تصادف هاي خسارتي را تا سقف 5/1 ميليون تومان بدون نياز به كروكي پليس پرداخت كنند.
ترافيك عادي تهران
در روز شنبه
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران نيز اعلام كرد: در ساعات اوليه روز شنبه شاهد انباشتگي بار ترافيك در معابر بوديم.
تشكري هاشمي افزود: بيشترين ترافيك را در سه بزرگراه غرب به شرق همت تا شهيد باكري، حكيم غرب به شرق، بابايي و صدر به سمت شرق شاهد بوديم.
معاون شهردار تهران گفت: از ساعت 6 تا 8 و 30 شنبه 410 واقعه ترافيك گزارش شده كه علت آنها خرابي خودروها بوده است.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به مشكل ترافيكي مقابل برخي مدارس گفت: هماهنگي هاي لازم براي رفع مشكلات ترافيكي ايجاد شده مقابل مدارس انجام شده است و اكنون در حال اجراست.
وقوع 55 تصادف
در روز شنبه
سرهنگ سلبي، معاون ترافيكي پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: آمارها نشان مي دهد 505 تصادف از صبح ديروز تا لحظه مخابره اين خبر گزارش شده كه از اين تعداد 44 فقره جرحي و 461 فقره خسارتي بوده است.
به گفته مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران تأثير تغيير ساعت كاري بر كاهش ترافيك ظرف 2 روز آينده اعلام مي شود.
حجت الله بهروز اظهار داشت: تغيير ساعت كاري از جمله روش هايي است كه در كشورهاي خارجي براي كاهش بار ترافيك استفاده مي شود.

 



رئيس جهاد دانشگاهي خواستار شد
ثبت روز جهاني قرآن و اتحاد امت اسلامي

دكتر محمد حسين يادگاري رئيس جهاد دانشگاهي، در نامه اي به دكتر محمود احمدي نژاد، خواستار پيشنهاد طرح «روز جهاني قرآن و اتحاد امت اسلامي» به سازمان كنفرانس اسلامي و اختصاص يك روز در تقويم رسمي جمهوري اسلامي با اين عنوان شد.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي، در اين نامه آمده است:
به منظور بررسي و امكان سنجي در خصوص اختصاص يك روز در تقويم رسمي جمهوري اسلامي ايران به عنوان «روز جهاني قرآن» به استحضار عالي مي رساند در پي اهانت نفرت انگيز اخير به قرآن شريف توسط يك كشيش افراطي و چند تن از مزدوران حلقه هاي صهيونيستي كشور آمريكا و در راستاي مقابله با سناريوي سياست اسلام هراسي و اسلام ستيزي نظام سلطه و اتاق فكر صهيونيستي به نظر مي رسد پيشنهاد طرح «روز جهاني قرآن و اتحاد امت اسلامي» به سازمان كنفرانس اسلامي و تصويب آن اقدامي بجا و ارزشمند است كه مي تواند نمادي ديگر از قرآن محوري نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران باشد. به يقين اين نام گذاري در تقويم رسمي جمهوري اسلامي نيز همزمان با سالروز اين حادثه تلخ، ضمن تكريم و تعظيم مصحف شريف، پاسخي شايسته به اين سياست سخيف و حركت هاي كينه توزانه نظام استكبار جهاني است.

 



مديركل آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش:
سال آينده دانش آموزان پنجم به كلاس ششم ابتدايي مي روند

مديركل دفتر آموزش ابتدايي وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح شش ساله شدن مقطع ابتدايي در دستور كار شوراي عالي انقلاب فرهنگي قرار گرفته است كه به احتمال زياد پس از تصويب سال آينده اجرايي مي شود.
عليرضا رحيمي گفت: امسال در پايه سوم ابتدايي در سراسر كشور طرح جديد آموزش قرآن ارائه خواهد شد كه در پايان سال تحصيلي شاهد روخواني كل قرآن توسط دانش آموزان باشيم و از اين نظر مشكل روخواني در آموزش و پرورش حل خواهد شد.
رحيمي يكي از اهداف كلي تشكيل مجتمع هاي آموزشي را پوشش 100 درصدي دانش آموزان دانست و گفت: از مهمترين هدف هاي ما توسعه بهبود اختلالات يادگيري است كه باعث خواهد شد تا ارتقاي كيفيت حوزه ابتدايي ارتقا يابد.
به گزارش ايسنا وي گفت: ورزش شنا نيز امسال در پايه سوم ابتدايي آموزش داده خواهد شد و سعي داريم تا با تقويت زيرساخت هاي آموزشي و تربيتي اين هدف را در تمامي مقاطع عملي كنيم.

 



جمع آوري 170 قلم كالا با مارك تقلبي در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
معاون اقتصادي و سرمايه گذاري سازمان منطقه آزاد كيش گفت: 170 قلم كالا با مارك تقلبي از بازارهاي كيش جمع آوري شد.
رضا مسرور با بيان اين مطلب افزود: وجود كالاها با مارك تقلبي موجب نارضايتي و اعتراض شديد مصرف كنندگان و خريداران شده بود كه با جمع آوري اين كالاها رضايت خريداران فراهم شد.
معاون اقتصادي سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه طرح شناسايي و جمع آوري كالاها با مارك تقلبي با حمايت تجار و بازرگانان كيش مواجه شد اظهار داشت: جمع آوري اين كالاها با هدف حمايت از مصرف كنندگان صورت گرفته است و اين مسئله آرامش بيشتري را براي آنان فراهم مي كند.

 



درمشكين شهر راننده تراكتور در مقابل چشمان فرزندان خردسالش جان باخت

دريك حادثه رانندگي در مشكين شهر، راننده تراكتور در برابر ديدگان دو فرزند خردسالش جان باخت.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، دراين حادثه كه بعد ازظهر جمعه در روستاي زيرزمين مشكين شهر رخ داد، يك دستگاه تراكتور ازمسير خود منحرف شد و به عمق دره اي سقوط كرد.
به دنبال اين حادثه فرزندان دختر اين راننده 50ساله كه درنزديكي محل حادثه و در داخل مزرعه منتظر پدرشان بودند با ديدن اين صحنه خود را به محل حادثه رساندند اما دست هاي كوچك آنان به رغم تلاششان ياراي پدرشان نشد و نتوانستند او را كه با درد و عجز تقاضاي كمك مي كرد، نجات دهند.
به گزارش فارس، به دنبال اين حادثه و با فهميدن اهالي روستا از اين جريان و همچنين شنيدن صداي شيون و گريه دو كودك خود را به محل حادثه رساندند و تنها توانستند پيكر بي جان راننده را از زير تراكتور بيرون بكشند.
اين حادثه سومين مورد مشابه از ابتداي سال جاري درمنطقه است كه كارشناسان امر نامناسب بودن جاده بين مزارع را از دلايل واژگوني خودروها و ماشين آلات سبك و سنگين كشاورزي مي دانند.

 



ديدار مدير موسسه خيريه قطر با سرپرست كميته امداد

عبدالله بن حسين النعمه، رئيس هيئت مديره موسسه خيريه كشور قطر به دعوت كميته امداد به ايران آمد.
به گزارش روابط عمومي كميته امداد امام خميني(ره)، در اين ديدار حسين انواري، سرپرست كميته امداد امام خميني(ره) گفت: ما مسلمان هستيم و روابط مسلمانان هرچه تقويت شود، باعث تحقق بيشتر پيام بعثت رسول خداست.
سرپرست كميته امداد در ارتباط با ويژگي هاي اسلام در راستاي خدمات بشردوستانه تاكيد كرد: خدمات بشردوستانه در تفكر اسلامي با خدمات ديگري كه از تفكر غيراسلامي برخوردار است متفاوت است در نظام جمهوري اسلامي ايران كه بعنوان پيرو پيامبر اسلام(ص) خودش را عرضه كرده در تمامي صحنه ها چه در جنگ تحميلي، چه زمان صلح و از منطق مستحكم اسلامي پيروي مي كند و هيچ تزلزلي در اين رفتار ديده نمي شود.
عضو شوراي مركزي كميته امداد تصريح كرد: كميته امداد با نگاه حضرت امام(ره) در آغاز انقلاب اسلامي تشكيل شد و ما در ارائه خدمات مختلف به نيازمندان خود را در چهارچوب هاي قومي، ديني، مرزهاي جغرافيايي و محدود نكرده ايم و در واقع اينجا مركزي است براي التيام دلهاي آزرده و چتري است براي حمايت از مسلمانان و موحدان غيرمسلمان.
در اين جلسه عبدالدين حسين النعمه در ارتباط با حضورش در ايران تاكيد كرد: با توجه به تجربيات كميته امداد مي توانيم مشتركا در سطح بين الملل خصوصا در جهان اسلام برنامه هاي فقرزدايي مختلفي را طراحي و اجرا نماييم.مدير موسسه خيريه قطر اذعان داشت: ميزان حضور مردم ايران در برنامه هاي فقرزدايي كميته امداد مايه تعجب و شگفتي ما شد و اين حضور مردم در برنامه هاي كميته امداد امام(ره) باعث تقويت كار شما خواهد شد.
وي در پايان اعلام كرد: روابط ايران و قطر به بهترين سطح رسيده است و در آينده با امضاء تفاهم نامه ميان كميته امدادامام(ره) و موسسه خيريه قطر جهت رسيدگي به وضعيت نيازمندان و فقرا دست در دست يكديگر خواهيم داشت.

 



سانحه موتورسواري در ايلام 4كشته برجاي گذاشت

دريكي از سانحه هاي دلخراش موتورسواري در استان ايلام چهار جوان به كام مرگ رفتند.
به گزارش خبرگزاري مهر از ايلام، دريك سانحه موتورسواري درشهرستان دره شهر از توابع استان ايلام كه اواخر جمعه شب رخ داد، چهار جوان شامل دو دختر و دو پسر فوت شدند.
اين سانحه درحالي رخ داد كه يكي از موتورسواران با سه سرنشين به صورت شاخ به شاخ به موتور ديگر برخورد كرده و به علت شدت ضربه، هر چهار نفر فوت كردند.موضوع سوار شدن سه سرنشين دريك موتور درايلام تازگي ندارد و در گذشته نيز به چنين حوادث دلخراشي دراستان ايلام منجر شده است.

 



دستگيري 2 نفر به اتهام قتل دكتر سرابي

2 نفر از افراد مظنون به ترور دكتر سرابي دستگير و به شعبه 10 پليس آگاهي تهران انتقال پيدا كردند.
محمد شهرياري بازپرس ويژه قتل تهران با اعلام خبر فوق افزود: با صدور دستور قضايي مبني بر انتقال جسد به پزشكي قانوني تحقيقات از 2 فرد مظنون به صورت ويژه آغاز شده است كه نتيجه اين تحقيقات متعاقبا اعلام خواهد شد همچنين به گزارش ايرنا رئيس پليس آگاهي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ نيز گفت: تاكنون هيچ مدرك و سندي مبني بر وجود ارتباط ميان قتل 2 پزشك در تهران بدست كارآگاهان پليس آگاهي كشف نشده است.
سرهنگ عباسعلي محمديان با رد سريالي بودن اين قتل ها افزود: دكتر سرابي چندي پيش از سوي بستگان يكي از بيماران فوت شده تهديد شده بود.
وي افزود: كارآگاهان پليس شناسايي عامل يا عاملان اين حادثه و ارتباط ميان آنها با بستگان بيمار ياد شده را در دستور كار خود قرار داده اند.

 



عمليات اجرايي درياچه مصنوعي چيتگر آغاز شد

كلنگ عمليات اجرايي درياچه مصنوعي چيتگر با حضور محمدباقر قاليباف شهردار تهران به زمين زده شد.
به گزارش تهران سما، شهردار تهران در اين مراسم با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: اگر در مدار سنت هاي الهي حركت نكنيم، ناممان هرچه باشد، هيچ خاصيتي ندارد.
وي با بيان اينكه بر روي اين پروژه بيش از سه سال كار شده است، افزود: اين درياچه در منطقه 22 ساخته مي شود اما تاثير آن بر تمام شهر است.
قاليباف اظهار اميدواري كرد طي 30 ماه آينده اين پروژه به بهره برداري برسد.
شهردار منطقه 22 نيز در اين مراسم با بيان اينكه اين درياچه حدود 300 هكتار است، افزود: 180 هكتار آن حوزه آبخيز و 120 هكتار آن فضاي پيراموني و تفرجگاهي است. حسن كريميان گفت: هزينه تملك اين پروژه 700 ميليارد تومان بوده و براي پروژه حدود 60 ميليارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است.

 



جمع آوري سرنگ هاي آلوده در جنوب تهران

مركز خدمات اجتماعي شهرداري منطقه 20 طرح پاكسازي و جمع آوري سرنگ هاي آلوده را به اجرا درآورد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه 20، «اسماعيلي» مسئول اداره آسيب هاي اجتماعي شهرداري منطقه گفت: مركز خدمات اجتماعي شهرداري با همكاري موسسه پيشگيري و كاهش آسيب آهنگ رهايي شرق طرح جمع آوري سرنگ هاي آلوده را به مدت يك ماه در منطقه به اجرا در آورد.
به گفته وي با مشاركت سه گروه از معتادان بهبود يافته مكان هاي پرخطر منطقه شناسايي و در يك طرح فوريتي پاكسازي شد.
گفتني است به منظور پيشگيري و ممانعت از انتقال بيماري ها علاوه بر جمع آوري سرنگ هاي آلوده نسبت به توزيع سرنگ هاي سالم و بهداشتي در بين افراد اقدام شده است.
تاكنون بيش از 30 هزار سرنگ آلوده از سطح منطقه جمع آوري و پنج هزار سرنگ جديد در ميان معتادان توزيع شده است.
مسئول اداره آسيب هاي اجتماعي افزود: خيابان سلمان فارسي، خيابان شهيد رجايي، پارك سه دختران، مجتمع گلستان، ضلع شرقي حرم، محلات ظهيرآباد، هاشم آباد و ميدان نارنج كاملا پاكسازي شده اند.بنابه اين گزارش اداره آسيب هاي اجتماعي منطقه با آغاز فصل پاييز ساماندهي و جمع آوري متكديان و كارتن خوابهاي منطقه را نيز در دستور كار خود قرار داده است و تاكنون تمام محدوده هاي اطراف حرم كه محل تجمع افراد بي خانمان بوده است، شناسايي و اين افراد به گرمخانه انتقال داده شده اند.

 



برگزاري نخستين سمپوزيوم بيمارستان الكترونيكي و تله مديسين

نخستين سمپوزيوم «بيمارستان الكترونيكي و تله مديسين» با شعار «تحول الكترونيكي در علوم پزشكي» به منظور ارايه آخرين يافته هاي پژوهشي و آشنايي با كاربرد و توسعه فناوري اطلاعات در عرصه پزشكي با حضور اساتيد داخلي و بين المللي در حوزه تله مديسين 19 و 20 مهرماه امسال در دانشكده پزشكي دانشگاه تهران برگزار مي شود.
به گزارش ستاد خبري نخستين سمپوزيوم بيمارستان الكترونيكي و تله مديسين- ايجاد و توسعه بيمارستان الكترونيكي، توسعه تله مديسين در كشور، آشنايي با بيمارستانهاي الكترونيكي در كشورهاي پيشرفته، آشنايي با فرآيند تبديل بيمارستان سنتي به الكترونيكي و فرهنگ سازي بيمارستان الكترونيكي از مهم ترين اهداف برگزاري اين سمپوزيوم است.
از مهم ترين محورهاي اين سمپوزيوم نيز مي توان به موضوعاتي همچون تله مديسين و تشخيص، تله مديسين و درمان، بيمارستان الكترونيكي، تصويربرداري پزشكي الكترونيكي، تله مديسين و سيستم اطلاعات و تصميم گيري پزشكي، تله مديسين و پرونده سلامت الكترونيكي و مديريت بيمارستان الكترونيكي اشاره كرد.
همچنين جمع آوري و مديريت داده ها در بيمارستان الكترونيكي، بيمارستان الكترونيكي و تله مديسين در كشورهاي پيشرفته، نظام حقوقي و تله مديسين و بيمارستان سيار و نرم افزارهاي بيمارستان هاي الكترونيكي از ديگر محورهاي اين سمپوزيوم است.
گفتني است اين سمپوزيوم با همكاري رياست جمهوري، انجمن تله مديسين آمريكا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، سازمان ملي يونسكو و نيز با مشاركت دانشگاههاي علوم پزشكي ايران وشهيد بهشتي و بيمارستان ها برگزار مي شود.
علاقه مندان براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به نشاني اينترنتي: wwwehconfir مراجعه و يا با شماره تلفن 78883277 تماس حاصل فرمايند.

 



بازيگر برنامه عمو پورنگ درگذشت

هنرمند كرجي و بازيگر نقش «آش دايي» برنامه عمو پورنگ پس از يك تصادف سنگين درگذشت.
به گزارش خبرنگار مهر از كرج «سعيد جهانيان» كه در سال 1341 در كرج متولد شد و سال ها در زمينه هنري به ويژه طنز فعاليت كرد، در سن 48 سالگي درگذشت.
مرحوم جهانيان به همراه سه نفر از ديگر هنرمندان همكارش صبح چهارشنبه حدود ساعت 6 هنگام بازگشت از اجراي برنامه هنري در زيباكنار در آزادراه كرج- قزوين حوالي پل كردان در اثر برخورد با يك دستگاه تريلي به شدت آسيب ديد و به كما رفت و در بيمارستان امام جعفر صادق(ع) هشتگرد بستري شد.
وي پنج شنبه به بيمارستان رسول اكرم تهران منتقل شد اما به دليل شدت جراحت و خونريزي داخلي شامگاه جمعه دارفاني را وداع گفت.
سعيد جهانيان از هنرمندان باسابقه كرجي بود و مديريت انجمن هنرهاي نمايشي و بازي در سريال قهوه تلخ و... از جمله كارهاي اخير هنري وي به شمار مي رود.
سعيد جهانيان در برنامه پرمخاطب عموپورنگ نيز نقش «آش دايي» را بازي مي كرد، و در روزهاي گذشته نيز بارها عمو پورنگ از بچه ها خواسته بود براي سلامتي اش دعا كنند.
پيكر اين هنرمند كرجي كه سال ها خنده بر لب مردم نشاند، امروز صبح از مقابل تالار شهيدان نژادفلاح كرج تشييع و در امامزاده طاهر به خاك سپرده مي شود.

 



شناگر بسيجي ركورد شنا درآب هاي آزاد كشور را شكست

كيش -خبرنگاركيهان:
به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس، شناگر بسيجي با طي مسيرجزيره كيش تا بندر آفتاب، ركورد شنا درآب هاي آزاد كشور را شكست.
ابراهيم عليخاني با 11 ساعت شنا كردن درخليج فارس موفق شد مسير 18 كيلومتري بندرجزيره كيش تا بندر آفتاب را طي كند.
براساس اين گزارش عليخاني درسال 1386 نيز توانسته بود مسافت54كيلومتري دور جزيره كيش را طي سه مرحله شنا كند. گفتني است از اين شناگر بسيجي طي مراسمي با حضور مقامات محلي تجليل به عمل آمد.

 



كنفرانس كارشناسي پزشكي قانوني در تعيين سن

كنفرانس يك روزه كارشناسي پزشكي قانوني در تعيين سن 28 مهرماه امسال براي متخصصان پزشكي قانوني، متخصصان بيماري گوش و حلق و بيني، جراحان سر و گردن، متخصصان بيماري هاي داخلي، جراحان عمومي، راديولوژيست ها، متخصصان طب كار، متخصصان بيماري هاي كودكان، پزشكان بيماري هاي عمومي و دندانپزشكان برگزار مي شود.
ثبت نام اين دوره آموزشي در محل برگزاري، سالن شهيد بهشتي سازمان پزشكي قانوني كشور به صورت حضوري در روز برگزاري كنفرانس انجام مي شود.

 



شناسايي جاعل دادنامه ديوان عدالت اداري

جعلي بودن دادنامه يكي از شعبات تجديدنظر ديوان عدالت كه شهرداري را مجبور كرد براي يك زمين مزروعي جواز ساختمان صادر كند، با هوشياري حراست كل شهرداري تهران محرز شد.
به گزارش معاونت مالي و اداري شهرداري تهران، سيدمحمد تنها رئيس كل حراست شهرداري تهران با اعلام اين خبر اظهار داشت: مديرعامل شركت تعاوني مسكن يكي از ادارات دولتي به نام (ب.ل) با جعل اين دادنامه قصد تصرف زمين و فريب شهرداري تهران را داشت.
وي افزود: از آنجا كه ابلاغ دادنامه فوق از طريق مجاري قانوني به شهرداري تهران صورت نگرفته بود، احتمال جعل بودن آن در دستور كار حراست كل شهرداري تهران قرار گرفت.
«تنها» خاطر نشان كرد: با بررسي هاي انجام شده و اخذ استعلامات لازم از مبادي مربوطه جعلي بودن دادنامه محرز شد و شهرداري تهران عليه وي به اتهام جعل و استفاده از سند مجعول در مراجع قضايي طرح دعوي نمود.
«تنها» گفت: دادگاه عمومي نامبرده را به تحمل 2 سال حبس تعزيري محكوم كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14