(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 4 مهر 1389- شماره 19749

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ايران را تحريم كردند ، اروپا در بحران فرو رفت
عضو كميسيون اصل 90 مجلس: مصونيت نمايندگان در انجام وظايفشان مطلق نيست
اوباما : هيچ تضميني براي تأثير تحريم ها بر ايران وجود ندارد
جمعي از خانواده شهدا در واكنش به اقدامات اخير جريان فتنه:
سكوت در برابر فتنه گران ، خيانت به خون شهداست
ارامنه تهران هتك حرمت به قرآن كريم را محكوم كردند
شهاب الدين صدر: حادثه مهابادبراي انحراف افكار عمومي از وقايع سازمان ملل بود
سردار نقدي: 7 هزار شهيد زن دفاع مقدس مظلوم مانده اند
وزير كشور در اجتماع مردم انقلابي مهاباد: اختلاف افكني مذهبي و طايفه اي از اهداف دشمنان است
علي مطهري: اظهارات احمدي نژاد در نيويورك متناسب با آرمان هاي انقلاب بود
اولويت هاي جديد حج تمتع استان تهران



موج گسترده اعتراض به شرايط اقتصادي در غرب
ايران را تحريم كردند ، اروپا در بحران فرو رفت

سرويس خارجي-
در حالي كه غرب تلاش مي كند با وارد آوردن فشار اقتصادي به ايران محاسبات استراتژيك جمهوري اسلامي را درباره برنامه هسته اي تغيير بدهد، اكنون واضح شده است كه غرب حتي قادر به جمع و جوركردن اوضاع اقتصادي خودش هم نيست چه رسد به آنكه فشاري جدي به ايران وارد آورد.
فشارهاي سنگيني به شركت هاي اروپايي براي قطع يا كاهش همكاري با ايران در حالي به آنها وارد مي شود كه بحران اقتصادي منطقه يورو را كاملا درنورديده و بحران هاي بسيار جدي را در كشورهاي اروپايي بوجود آورده است.
مطابق اخبار موجود برخي از بزرگترين شركت هاي غربي در اثر دچارشدن به بحران هاي مالي به سرعت در حال ورشكستگي هستند.
علاوه بر اين دولت هاي اروپايي نيز نظريه دولت رفاه را به طور كامل كنار گذاشته اند و صرفا براي سرپا نگهداشتن خود تلاش مي كنند.
تركيب اين عوامل با يكديگر باعث شده است كه آشوب و ناآرامي بخش هاي بزرگي از اروپا را دربر بگيرد و مسائل داخلي را به بزرگترين چالش دولت هاي اروپايي تبديل نمايد.
سوالي كه اكنون وجود دارد اين است كه آيا تحت چنين شرايطي بحث از فشار اقتصادي اروپا به ايران اساسا معنايي مي تواند داشته باشد.
تصويب برنامه هاي «رياضت اقتصادي» از سوي دولت هاي اروپايي براي مقابله با بحران اقتصادي، باعث بروز تظاهرات و اعتصابات گسترده در سراسري اين قاره شده است.
انتشار اخبار تظاهرات مردمي در پاريس، لندن، رم، آتن، بخارست، مادريد، پراگ و ديگر پايتخت هاي اروپايي عليه دولت هاي اين قاره، تقريبا يك روال منظم يافته و روزي نيست كه خبر از ناآرامي در خيابان هاي اروپا نباشد.
پس از بروز بحران عظيم اقتصادي در جهان غرب، دولت هاي اروپايي ناگهان خود را در باتلاقي از بدهي ها و كسري بودجه گرفتار ديدند و پس از بحث و بررسي فراوان قرار را بر اين شد كه طي برنامه هايي با عنوان «رياضت اقتصادي» بدهي هاي يادشده را از طريق كاهش هزينه ها بازپرداخت كنند و به اين منظور، كاهش حقوق و مزاياي كاركنان بخش هاي دولتي و خصوصي، كاهش خدمات عمومي و بهداشتي، افزايش سن بازنشستگي، تعديل نيرو و اقداماتي اينچنيني را در دستور كار خود قرار دادند.
اين برنامه ها كه با هماهنگي دولت و مجلس در كشورهاي اروپايي به تصويب رسيده و يا در آستانه تصويب قرار دارد، واكنش هاي شديدي را از سوي مردم برانگيخته و باعث بروز ناآرامي هاي غيرقابل كنترلي شده است. به نحوي كه تحليلگران اروپايي ادامه تظاهرات خياباني مردم را كه با اعتصاب نيز همراه بوده و خسارات جبران ناپذيري به پيكره اقتصاد اين كشورها وارد مي سازد، «غيرقابل تحمل» توصيف كرده اند. گزارش حاضر مروري بر ناآرامي هاي سياسي-اجتماعي ناشي از ناكارآمدي دولت هاي اروپايي و آمريكا در مقابله با بحران اقتصادي دارد.
يونان و روماني
سراسر كشور يونان ماه هاست كه صحنه آشوب و اعتراضات خياباني است. آخرين اعتراضات انجام شده در اين كشور اروپايي مربوط به كاميون داران است كه با برنامه رياضت اقتصادي مخالفند.
اين اعتراضات كه در دو هفته اخير تداوم داشته، روز جمعه در قالب ممانعت كاميون داران از تخليه بار يك كشتي در بندر «پيره» تجلي يافت كه نهايتا به درگيري كاميون داران با پليس و پرتاب سنگ به سوي نيروهاي امنيتي كشيده شد.
براساس قانون جديد پارلمان يونان، بخش حمل و نقل جاده اي آنگونه كه اتحاديه اروپا و صندوق بين المللي پول درخواست كرده اند به روي رقابت گشوده خواهد شد. چهارشنبه گذشته نيز راهپيمايي كاركنان بخش حمل و نقل كالا و بار كه به تصميم هاي اخير دولت يونان معترض بودند با دخالت پليس اين كشور به خشونت كشيده شد. در اين درگيري ها حدود 3000 نفر از كاميون و تانكرداران يوناني پس از راهپيمايي در مركز شهر آتن، تلاش كردند با شكستن حلقه پليس و ورود به محوطه پارلمان، اعتراض خود را به گوش نمايندگان برسانند. در پي اعتصاب 10 روز گذشته كاركنان بخش حمل و نقل در يونان، بازارهاي اين كشور با كمبود مواد غذايي و سوختي روبرو شده است.
از روماني نيز خبر مي رسد، بيش از 2500 نفر از مردم اين كشور در بخارست تجمع كرده و خواستار لغو برنامه رياضت اقتصادي شدند.
طبق برنامه اي كه دولت بخارست در دست اجرا دارد، بيش از 25 درصد حقوق كاركنان دولت كاسته خواهد شد.
آمريكا
بحران اقتصادي آمريكا تاكنون علاوه بر ورشكستگي صنايع عظيم و بيش از 126 بانك، 46 ميليون گرسنه و بي خانمان را در خيابان هاي اين كشور رها كرده است.براساس آخرين اخبار رسيده، بيش از 7 ميليون و 313 هزار نفر فقط طي يك سال اخير در آمريكا شغل خود را از دست داده اند.نارضايتي هاي عمومي از عملكرد دولت آمريكا به اوج خود رسيده و مردم سراسر ايالات آمريكا شنبه آينده(10 مهر) بناست ضمن برگزاري تظاهرات سراسري، در واشنگتن نيز تجمعي صدهاهزار نفري عليه دولت ترتيب دهند.
فرانسه
دولت پاريس هم اكنون به ميزان 80 درصد توليد ناخالص ملي خود بدهكار است و ميزان اين بدهي ها طي چند ماه اخير با افزايش 56 ميليارد دلاري به بيش از 2000 ميليارد دلار رسيده است. كسري بودجه اين كشور نيز 5/7 درصد توليد ناخالص ملي است كه در تاريخ فرانسه بي سابقه است. بيكاري و فقر روز به روز در حال افزايش است و روزانه اخباري مبني بر خودكشي يك كارمند يا كارگر به دليل آنچه خود وي در نامه خداحافظي «دشواري زندگي و اوضاع كاري» مي خواند، به گوش مي رسد. آخرين اخبار در اين مورد خودكشي پنج تن از كاركنان شركت تله كام بود.
دولت پاريس اما تاكنون در اتخاذ سياستي براي مقابله با بحران ملي و بدهي فرانسه ناكام مانده و براي بازپرداخت بدهي ها و جبران كسري بودجه به كاهش خدمات عمومي و افزايش سن بازنشستگي روي آورده است. مردم اما در مقابل اين برنامه ها ايستاده اند و از طريق تظاهرات و شورش هاي خياباني مي خواهند در مقابل اجراي اين سياست ها بايستند. فقط در ماه اخير ميلادي بيش از 6 ميليون نفر در سراسر فرانسه عليه دولت شوريده اند و بر اساس اخبار رسيده، بناست اين ناآرامي ها همچنان ادامه داشته باشد.
انگليس
لندن كه به نوشته هفته نامه معتبر اكونوميست اقتصادش نمونه بارز «مرده متحرك» است نيز از گذار آسيب هاي بحران اقتصادي به ناآرامي هاي اجتماعي-سياسي در امان نمانده است. اين بحران نه تنها باعث سقوط دولت هاي توني بلر و گوردون براون شد، بلكه باعث شد مردم انگليس در انتخابات بهار 2010 نشان دهند كه به جريان محافظه كار به رهبري ديويد كامرون نيز اعتمادي ندارند. تشكيل دولت ائتلافي در اين كشور پس از چندين دهه، گوياي اين حقيقت است. دولت لندن نيز براي مقابله با بحران اقتصادي برنامه رياضت اقتصادي را در دست اجرا دارد. در ماه هاي اخير كاركنان و كارگران بخش هاي مختلف انگليس عليه برنامه رياضت اقتصادي به خيابان ها ريخته اند، اما دولت ديويد كامرون همچنان بر اجراي اين برنامه مصر است. بنا به نوشته روزنامه ديلي تلگراف، چهارشنبه هفتم مهر نيز اتحاديه هاي كارگري يك تظاهرات سراسري عليه دولت را تدارك ديده اند. بر اساس آمارهاي موجود، هم اكنون اقتصاد اين كشور از ليست پنج اقتصاد بزرگ جهان خارج شده و همچنان سيري نزولي طي مي كند.
ايتاليا
دولت «سيلويو برلوسكني» در ايتاليا هم اكنون با بيش از 30 درصد نرخ بيكاري و بدهي سرسام آوري كه بيش از 105 درصد توليد ناخالص ملي آن است، در آستانه ورشكستگي قرار دارد. اخيرا «جيمز والستون» در مقاله اي كه در مجله فارين پاليسي منتشر كرد، ضمن انتقاد شديد از فساد اخلاقي برلوسكني، درباره اوضاع ايتالياي امروز، همان توصيفي را به كار برد كه دانته در 700 سال پيش به كار برده بود: «افسوس از بردگي ايتاليا، منزلگاه اندوه، اين كشتي بدون سكادار در طوفاني بزرگ؛ اين ولايت را صاحبي نيست، اينجا مركز فحشاست».
پارلمان ايتاليا با طرح دولت اين كشور با اجراي سياست هاي رياضت اقتصادي و كاهش 24 ميليارد يورويي هزينه هاي بودجه موافقت كرده كه با اعتراضات گسترده مردمي مواجه شده است.
آخرين تظاهرات مردمي ايتاليا عليه دولت رم در تاريخ 25 ژوئن بود كه سي.جي.آي.ال بزرگترين اتحاديه كارگري اين كشور 6 ميليون عضو خود را به خيابان ها ريخت تا جلوي اجراي برنامه رياضت اقتصادي را بگيرد. به نوشته رسانه هاي غربي، اتحاديه هاي صنفي ايتاليا تصميم دارند در اوايل ماه آتي ميلادي-يعني چند روز آينده- يك تظاهرات سراسري نيز برگزار كنند.
ايرلند
اخيرا خبرگزاري فرانسه ضمن اشاره به ادامه بحران مالي و ركود اقتصادي در ايرلند اعلام كرد اقتصاد ايرلند در آستانه ورشكستگي قرار گرفته است . كاهش شديد رشد اقتصادي ايرلند همراه با افزايش كسري بودجه و بدهي هاي دولتي موجب نگراني شديد سرمايه گذاران بين المللي شده است . به اعتقاد كارشناسان اقتصادي وضعيت نگران كننده ايرلند تاثير نامطلوبي بر اقتصاد اروپا خواهد داشت .
ايرلند نيز در واكنش به اين وضعيت، مانند ساير كشورهاي اروپايي راه رياضت را برگزيده و مردم نيز با شورش هاي خياباني پاسخ اين طرح را داده اند. به گزارش خبرگزاري فرانسه، در آخرين اعتراضات مردمي، «ده ها هزار نفر از معترضين به شدت عصباني در سراسر ايرلند عليه برنامه رياضت به خيابان ها ريختند».
پرتغال
ميزان كسري بودجه دولت پرتغال طي هشت ماه نخست 2010 به شدت افزايش يافت تا اين كشور براي حل بحران مالي و كسري بودجه با چالش هاي تازه اي روبرو شود .
بلومبرگ، پرتغال هم اكنون چهارمين كسري بودجه بالا را در بين كشورهاي عضو يورو در اختيار دارد
دولت «خوزه سوكراتس» نخست وزير پرتغال قصد دارد با كاهش تعداد كارمندان دولتي افزايش ماليات ها و كاهش هزينه هاي بودجه كسري بودجه خود را كاهش دهد كه اين امر اعتراضات عمومي را دامن زده است.
هفتم مهر صدها هزار پرتغالي همزمان با مردم انگليس عليه دولت به خيابان ها خواهند ريخت.
در ديگر كشورهاي اروپايي چون اسپانيا، جمهوري چك، ليتواني،اسلووني و غيره نيز اوضاع بهتر از اين نيست و قرار است هفتم مهرماه در اكثر اين كشورها تظاهرات سراسري برگزار شود.

 



عضو كميسيون اصل 90 مجلس: مصونيت نمايندگان در انجام وظايفشان مطلق نيست

عضو كميسيون اصل نود مجلس گفت كه مصونيت نمايندگان در انجام وظايفشان به صورت مطلق نخواهد بود.
حسين فدايي در خصوص طرح نظارت بر نمايندگان كه در خانه ملت مطرح است، ضمن بيان اينكه براساس اصول قانون اساسي و وظايفي كه دستگاههاي مختلف نظارتي برعهده دارند، يك نوع نظارت بر قوه مجريه و يك نوع نظارت بر قوه مقننه اعمال مي شود، اظهار داشت: نظارت بر نمايندگان قبل از تصويب اعتبارنامه آنها و در هنگام انتخاب شدن امكانپذير است ولي بعد از طي اين مراحل برخي اين تلقي را دارند كه اختيارات و وظايف نمايندگي نظارت پذير نيست و به تعبير ديگر نمايندگان داراي مصونيت بوده؛ ولي بايد گفت كه مصونيت فقط در راستاي انجام وظايف نمايندگي قرار مي گيرد، كه اين مصونيت به صورت مطلق امكان پذير نيست.
وي در نشست خبري خود اين سؤال را مطرح كرد كه مجلس براي خودش چه سيستم نظارتي را تهيه كرده است و ادامه داد: براي نظارت به معناي جامع و كامل سازوكار مشخصي بر عملكرد نمايندگان تعريف نشده است و اين موضوع دغدغه نمايندگان در ادوار مختلف بوده كه براي نظارت نمايندگان بايد چه سازوكاري اعمال شود.
عضو كميسيون اصل 90 مجلس موضوع نظارت بر نمايندگان را مسئله مهمي دانست و خاطرنشان كرد: تعبير بيش از دوسوم نمايندگان در هر دوره امكان توافق پيرامون اين موضوع را سخت كرد و اين مسئله تقريبا به حالت تعليق درآمده بود.
فدايي گفت: در مجلس هفتم طرحي با عنوان حفظ شأن نمايندگان به مجلس پيشنهاد شد كه نمايندگان كليت اين طرح را كارآمد نديدند و در نهايت واكنش مثبتي هم به آن نشان ندادند.
نماينده مردم تهران با اشاره به ديدار نمايندگان مجلس در سالروز تاسيس مجلس شوراي اسلامي با رهبر انقلاب افزود: رهبري در اين ديدار مسئله اي را در رابطه با نظارت مطرح كردند و توصيه فرمودند كه مجلس براي نظارت بر خودش و نمايندگان سازوكاري را تهيه كند كه ماندگار باشد.
فدايي ادامه داد: در همان جلسه اين موضوع با استقبال نمايندگان مواجه شد و نمايندگان ملت با تكبير، فرمايش رهبر انقلاب را تاييد كردند. بعد از آن جلسه طرح هاي مختلفي توسط نمايندگان مطرح شد و كميسيون اصل 90 هم به اين موضوع ورود پيدا كرد و برخي نمايندگان هم همان طرح قبلي را ارائه كردند.
عضو كميسيون اصل 90 مجلس بيان داشت: در نهايت با تبادل نظر كه بين هيئت رئيسه و نمايندگان مجلس اتفاق افتاد بنا شد كه كميسيون اصل 90 طرح نهايي نظارت بر نمايندگان را ارائه كند.
فدايي خاطرنشان كرد: كميسيون با تبادل نظرهايي كه با دستگاهها داشت، تجارب آنها را در خصوص نظارت جويا شد و جلسات مختلفي هم با كارشناسان دستگاههاي مختلف برگزار كرد و بعد از نشست هاي متعدد در نهايت پيش نويس طرح نظارت بر نمايندگان تهيه شد.
نماينده مردم تهران با بيان اينكه در تهيه اين طرح از مركز پژوهش هاي مجلس درخواست شد كه از ديدگاه افراد صاحب نظر در خصوص اين موضوع هم استفاده شود، بيان داشت: در نهايت در كارگروهي كه توسط كميسيون براي تهيه طرح اوليه پيش بيني شده بود، اين موضوع به بحث گذاشته شده بود و اين طرح آماده شد و بعد از آن به هيئت رئيسه كميسيون ارائه شد و هيئت رئيسه هم آن را بررسي كرد و بعد از بررسي آن را به تصويب رساند و حدود 150 نماينده هم اين طرح را تاييد كردند و بنا شد كه يك فوريت آن به بحث گذاشته شود.
فدايي در خصوص علت مخالفت برخي نمايندگان با اجراي اين طرح، اظهار داشت: اكثر مخالفت هايي كه با ارائه طرح صورت گرفت به روزهاي اول برمي گردند؛ چرا كه در آن روزها هنوز پيش نويس اين طرح به نمايندگان ارائه نشده بود، ولي در حال حاضر بعيد مي دانم كه نماينده اي با اجراي اين طرح مخالف باشد.
عضو كميسيون اصل 90 مجلس گفت: امكان دارد تعدادي از نمايندگان كه عدد آنها به تعداد انگشتان دست هم نمي رسد، روحيه نظارت پذيري نداشته باشند كه اين عده سعي مي كنند با فرافكني فضاي نامطلوبي را ايجاد كنند؛ البته اين قبيل افراد در تمام مجموعه ها وجود دارند.
نماينده مردم تهران با بيان اينكه نظارت بر نمايندگان قبل از شكل گيري مجلس و برگزاري انتخابات كليد مي خورد، گفت: افكار عمومي مردم باعث مي شود كه يك نماينده انتخاب شود؛ بر اين اساس از قبل از انتخابات وظيفه نظارتي بايد اعمال شود و تا بعد از انتخابات هم اين موضوع بايد دنبال شود.
وي تصريح كرد: بايد فرآيند نظارت را از مرحله قبل از انتخابات، در حين انتخابات، پس از انتخابات و در دوران ايفاي وظيفه نمايندگي به عنوان يك بسته و مجموعه كامل و منسجم و هم راستا پيش بيني كنيم.
نظارت بر مجلس
آثار مثبتي دربر خواهد داشت
دبير مجمع نمايندگان شهر تهران هم تاكيد كردكه نظارت بر مجلس و نمايندگان حتما مي تواند داراي آثار مفيدي باشد.
پرويز سروري نماينده تهران و عضو كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به تهيه طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان گفت: در رابطه با اين طرح، بايد گفت كه در كميسيون اصل 90 متن خوبي تهيه شده است البته همه نيازمند نظارت هستند.
وي با اشاره به اينكه يكي از وظايف اصلي نمايندگان نظارت بر دستگاههاي ديگر است، افزود: نظارت بر مجلس و نظارت بر نمايندگان حتما مي تواند داراي آثار مفيدي باشد.
دبير مجمع نمايندگان شهر تهران تصريح كرد: اين نظارت حتي مي تواند به معرفي اقدامات نمايندگان نيز پرداخته و بعضا در اقداماتي كه خارج از شئون نمايندگي است، نيز مي تواند موثر واقع شود.
سروري ادامه داد: با توجه به بيانات اخير رهبر معظم انقلاب از نظر بنده وجود چنين طرحي و نظارت بر نمايندگان ضرورتي دوچندان دارد.

 



اوباما : هيچ تضميني براي تأثير تحريم ها بر ايران وجود ندارد

رئيس جمهور آمريكا اذعان كرد هيچ گونه تضميني وجود ندارد كه اين تحريم ها بتواند تأثيري در رويكرد ايران داشته باشد.
«باراك اوباما» در مصاحبه با شبكه «بي بي سي» فارسي در واكنش به اظهارات «محمود احمدي نژاد» مبني بر نقش آمريكا در حملات 11 سپتامبر در حالي كه از اظهارات وي خشمگين به نظر مي رسيد، سخنان رئيس جمهور كشورمان را «نفرت انگيز» و «غيرقابل توجيه» قلمداد كرد.
رئيس جمهور آمريكا در پاسخ به سوال خبرنگار بي بي سي فارسي در خصوص وعده استفاده از ديپلماسي در مقابل ايران و عدم تمايل به تهديد در توجيه وعده هاي دروغين خود مدعي شد: ايران نتوانسته است جامعه بين المللي را متقاعد كند كه برنامه هسته اي صلح آميز دارد.
اين ادعاي وي در حالي مطرح شد كه بارها ايران صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود را اثبات كرد و «يوكيا آمانو» مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز در آخرين گزارش خود تأكيد كرد كه هيچ گونه سند و مدركي مبني بر انحراف هسته اي ايران مشاهده نكرده است.
رئيس جمهوري آمريكا كه تاكنون عليرغم تمايل ايران به گفت وگو به نوعي تلاش كرده است تا از اين گفت وگوها طفره رود اعلام كرد: به اعتقاد من بايد به آنچه امسال انجام داده ايم نگاه كنيم. در آنچه اتفاق افتاده تناقضي نيست. آنچه كه من همواره گفته ام اين است كه ما مي خواهيم با دستاني باز با دولت و مردم ايران گفت وگو كنيم زيرا معتقديم هيچ چيز اجتناب ناپذيري وجود ندارد كه ايران و آمريكا را دشمن يكديگر كند. بخشي از تاريخ روابط هست كه تلخ است. اما مي توان با تكيه بر تفاهم دوجانبه و احترام دو طرفه از آن عبور كرد و ما مايل هستيم مردم ايران در نهايت موفق شوند.
رئيس جمهوري آمريكا در خصوص تحريم هاي تحميل شده بر ايران گفت كه هيچ گونه تضميني وجود ندارد كه اين تحريم ها بتواند تأثيري در رويكرد ايران داشته باشد و اعلام كرد: دولت ايران نشان داده است كه در برابر رعايت هنجارهاي اوليه بين المللي خيلي مقاومت مي كند، همين طور در برابر تمايل به شركت در مذاكرات جدي درباره يك برنامه اتمي كه در منطقه و جهان، ترس و بي اعتمادي زيادي ايجاد كرده است.
وي با هدف شكاف و اختلاف افكني بين ملت و نظام با اين ادعا كه اين تحريم ها با نيت مورد هدف قرار دادن دولت ايران تحميل شده است، در پاسخ به خبرنگار بي بي سي كه مردم ايران نيز متحمل لطمات بسيار مي شوند، گفت: هدف اين تحريم ها، دولت ايران است كه اميدوارم مسئولان اين دولت به مرور زمان با خود بينديشد و به اين نتيجه برسد كه اين مسير بهترين مسير براي مردم نيست. اين بهترين مسير براي ايران نيست. كشوري كه ريشه در تمدني باورنكردني دارد. كشوري كه ميزان سواد آموختگي در آن از خيلي كشورهاي دنيا بالاتر است. ايران اگر درهاي خود را به تبادل و تجارت با بقيه كشورها باز كند، قابليت نهفته فوق العاده اي براي نايل شدن به موفقيت اقتصادي دارد. اما، براي اينكه چنين بكند، به اعتقاد من دولت ايران بايد مسير متفاوتي از آنچه اخيراً پيش گرفته، انتخاب كند.
اوباما در خصوص اقدام نظامي عليه ايران در اظهاراتي متناقض اعلام كرد كه به حل و فصل ديپلماتيك امور تمايل دارد و تصريح كرد: ما واضح و روشن اعلام كرديم كه دولت ايران و مردم ايران حق بهره مندي از برنامه صلح آميز هسته اي و انرژي صلح آميز هسته اي را دارند. اين حقي است كه همه اعضاي پيمان منع جامع گسترش تسليحات هسته اي دارند.
وي افزود كه دولت ايران بارها تصريح كرده است كه تمايلي به ساخت سلاح هاي هسته اي ندارد و بنابراين بايد براساس يك ساز و كاري وجود داشته باشد كه نشان دهند كه واقعاً تمايلي به اين موضوع ندارند و در صورتي كه ايران چنين گام سازنده اي را بردارد و به طور جدي وارد مذاكره شود نه تنها مسئله اقدام نظامي عليه ايران رفع مي شود بلكه تحريم ها نيز لغو خواهد شد.
اوباما در شرايطي اين اظهارات متناقض را ابراز كرده است كه ايران بارها در ارتباط با برگزاري گفت وگوها در زمينه برنامه هسته اي خود تأكيد كرده و تمامي همكاري هاي لازم به منظور اثبات صلح آميز بودن برنامه هسته اي خود را نشان داده است و در يكي از اين موارد بيانيه سه جانبه اي را با برزيل و تركيه به امضا درآورد تا بخشي از اورانيوم غني شده خود را در قبال دريافت سوخت مورد نياز رآكتور تحقيقاتي تهران به خاك تركيه ارسال كند اما آمريكا پيش نويس قطعنامه تحريم ها عليه ايران را به شوراي امنيت فرستاد و تحريم هاي جديدي عليه ايران به تصويب رسيد.
اين اظهارات اوباما در حالي است كه بسياري از كشورها از جمله تركيه و برزيل و ديگر كشورهاي سراسر جهان بارها اعلام كرده اند كه حاضر نيستند روابط تجاري خود با ايران را قطع كنند و قطع تجارت با ايران را به ضرر خود اعلام كرده اند، مدعي شد كه آمريكا در ارتباط با موضوع هسته اي ايران يكجانبه عمل نمي كند و كشورهاي ديگر نيز تمايلي به تجارت با ايران ندارند اما اين در شرايطي است كه آمريكا با فرستادن نمايندگان خود به كشورهاي سراسر دنيا، از آنها درخواست كرده است كه عليه ايران متحد شوند.
وي مدعي شد: من اين هفته در مجمع عمومي سازمان ملل متحد سخنراني كردم و در آنجا گفتم كه نه تنها براي دولت من، بلكه فكر مي كنم براي همه آمريكا اين چيزها ارزش دارد: حقوق بشر، آزادي هاي اساسي، آزادي بيان، آزادي مطبوعات، آزادي تجمعات، آزادي انتخاب حكومت و رهايي از هراس و سوء رفتار حكومت. اين ارزش ها، محور سياست خارجي ماست. اين در مورد همه جهان صدق مي كند و مسلماً شامل ايران هم مي شود.
اوباما در مصاحبه خود در حالي منادي حقوق بشر و دفاع از آزادي بيان شده كه در جديدترين مورد از نقض حقوق بشر در آمريكا يك زن عقب مانده ذهني به اتهام كشتن همسر خود با تزريق مواد سمي كشنده اعدام شد و آمريكا بدون توجه به واكنش هاي بين المللي اين زن را كه از مشكل ذهني و جسمي رنج مي برده است را اعدام كرد.
اوباما بار ديگر از جريان فتنه در ايران حمايت كرد و گفت: فكر مي كنم كه همه ما تحت تأثير شجاعت و اميدي قرار گرفتيم كه مردم ايران پس از انتخابات در ايران از خود نشان دادند، مي دانيد ما علاقه اي نداريم كه در امور مردمي كه خود حكومت شان را انتخاب مي كنند دخالت كنيم، اما وقتي ببينيم كه حكومت ها مردم خودشان را سركوب و با آنها بدرفتاري مي كنند، صريحاً اعتراض مي كنيم.
وي كه خود را مدعي حقوق بشر مي دانست با دخالتي مجدد در امور داخلي ايران و انتخابات اين كشور اعلام كرد: ما در كنار كساني كه مي خواهند حرفشان شنيده شود مي ايستيم، كنار كساني كه در يك دموكراسي كه شأن انساني آنها را به رسميت مي شناسد، مشاركت كنند.

 



جمعي از خانواده شهدا در واكنش به اقدامات اخير جريان فتنه:
سكوت در برابر فتنه گران ، خيانت به خون شهداست

سرويس سياسي-
جمع زيادي از خانواده شهداي انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در واكنش به اقدامات اخير جريان فتنه در جلب حمايت برخي از خانواده شهدا تاكيد كردند كه سكوت در برابر فتنه گران خيانت به آرمان ها و خون شهداست.
سيدمحمدجواد هاشمي نژاد فرزند شهيد هاشمي نژاد در گفت وگو با فارس در اين باره گفت: دشمن در جنگ نرم گسترده اي كه ايجاد كرده است، طرح بسيار گسترده اي براي همه افراد ملت ايران دارد؛ لذا خانواده شهدا بايد بسيار هوشيارانه مراقب دام فتنه گران باشند و در درجه نخست به اهداف پدران خود توجه داشته باشند.
وي با اشاره به ديدار موسوي و كروبي با خانواده برخي شهداي شاخص اظهار داشت: اين ديدارها مشخص است كه براي سران فتنه تفاوت نمي كند، ديدارها با جبهه مخالفان نظام باشد يا افرادي كه در گذشته زحماتي براي كشور كشيده اند.
هاشمي نژاد گفت: توسط سران فتنه از سال گذشته تا به امروز ديدارهايي با افرادي كه چهره مشخص منافقين هستند و هفت تا هشت سال مستقيم با منافقين ارتباط داشته اند و در جريان وقايع سال گذشته نيز دستگير شدند، مانند سهراب اعرابي و خانواده شيما نظرآحاري انجام شده است.
فرزند شهيد هاشمي نژاد افزود: اما چه اتفاقي مي افتد كه مخالفان نظام همزمان ديدارهايي با خانواده افرادي ترتيب مي دهند كه خون پدران شان به دست كساني ريخته شده است كه يا سردمداران شان، منافقان بودند يا زير چتر صدام عليه كشور فعاليت مي كردند و جمع بين اين دو چطور اتفاق مي افتد!
وي مهم ترين دليل اين ديدارها را تلاش سران فتنه براي زنده نگه داشتن اين جريان انحرافي خواند و اظهار داشت: طبيعتاً در سايه چنين فعاليت هايي، دشمن به دنبال دو نتيجه است؛ يكي اينكه مردم را نسبت به چهره هاي عزيز و نام هاي بلند و قهرمان هاي واقعي ملت ايران بدبين كند و اين شخصيت هاي بزرگ را از چشم ملت بياندازد و ديگر اينكه حرف خود را از زبان كساني بزند كه بيشترين وابستگي را به شهدا دارند.
فهيمه صابري، همسر شهيد مرتضي پاليزواني نيز حمايت چند نفر از بستگان و خانواده شهدا از حركت و خط مشي سران فتنه را محكوم كرد و اظهار داشت: گويا سران فتنه از جمله كروبي به خوبي مي دانند كه خانواده شهدا حربه خوبي براي رسيدن به مطامع خود هستند لذا ضروري است كه در چنين شرايطي خانواده شهدا هوشيارتر عمل كنند.
وي با بيان اينكه هدف فتنه گران فاصله انداختن ميان خانواده شهدا با ملت ايران است، گفت: خانواده شهدا و ايثارگران با پيروي از ولايت طرح هاي فتنه گران را خنثي خواهند كرد.
كبري اسفندي مادر شهيد موسي كلانتري درباره تلاش برخي جريانات براي سوءاستفاده از مقام شامخ شهدا اظهار داشت: شهدا براي ما بسيار ارزشمند ند؛ چرا كه با همه هستي خود و گوشت و پوست و استخوان اهداف مقدسي را دنبال مي كردند. وي افزود: حرمت جسم هر شهيدي به خاطر فكر، هدف و رفتار آن شهيد است و بر اين اساس مي توان گفت كه فرزندان و خانواده هاي شهدا، تنها زماني مورد احترام قرار مي گيرند كه از هدف و فكر شهيد خود تبعيت كرده باشند.
مادر شهيد كلانتري به فتنه سال 88 اشاره كرد و گفت: تمامي شهداي ما يك هدف بزرگ داشتند و آن حفظ و حراست از ولايت مطلقه فقيه بود و اگر كساني بخواهند با فتنه گري در مقابل ولايت فقيه و نظام اسلامي بايستد، در حقيقت مقابل شهدا صف آرايي كرده و اگر خانواده هاي شاهد و منسوبان به شهدا در مقابل فتنه گران موضع گيري نكنند، به خون شهدا خيانت كرده اند.
مادر شهيد كلانتري همچنين گفت: يك روز يكي از نوه هايم (پسر شهيد كلانتري) دير به منزل آمد. پرسيدم كجا بودي؟ گفت: با چند نفر رفته بودم تظاهرات. به او گفتم ديگر با من صحبت نكن و هيچ وقت هم از پدرت حرف نزن. نوه ام گفت مادر! ببين خيلي ها با ما هستند. گفتم مثلا كي؟ گفت اين آقا و آن آقا كه هر دو رئيس جمهور اين كشور بوده اند. گفتم پسرم! ببين راه پدرت كجاست و او در وصيت نامه اش از تو چه خواسته است. اندكي نگذشت كه نوه ام آمد گفت مادر بزرگ، اكنون فهميده ام كه اشتباه مي كردم. راه اسلام و شهدا خط حضرت آيت الله خامنه اي است، اما غبار فتنه وحشتناك بود و من هم براي مدتي فريب خوردم.
مليحه حكمت همسر شهيد بابايي نيز با بيان اينكه خانواده شهدا بايد با سياست خاصي مراقب مطامع جريان فتنه باشند، گفت: ضرورت دارد كه خانواده شهدا به ويژه شهدايي كه ملت از آنها شناخت بيشتري دارند، مراقب جهت گيري هاي خود باشند.
وي گفت اگر امروز شهدا در جوار رحمت حق آرميده اند و به جايگاه حقيقي خود رسيده اند، خانواده شهدا بايد با رفتار و بيان خود، مشت محكمي به دهان دشمنان داخلي و خارجي بكوبند و همواره با تأسي به فرمايشات ولي فقيه با سياست و هوشمندانه، حافظ دستاوردهاي انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) باشند.
پدر شهيد «يعقوب بروايه» از شهداي پس از انتخابات نيز در اين باره گفت: اكنون دشمنان نظام و سران فتنه به دنبال سوءاستفاده از خانواده شهدا هستند تا فتنه اي ديگر برپا كنند. عبدالزهرا بروايه افزود: دستان فتنه گران خالي است؛ آنها به اهداف خود نرسيده اند و به همين علت آنها براي رسيدن به اهداف خود از موقعيت خانواده شهدا سوءاستفاده مي كنند.

 



با برپايي تجمعي اعتراض آميز
ارامنه تهران هتك حرمت به قرآن كريم را محكوم كردند

ارامنه تهران عصر روز جمعه با برپايي تجمعي اعتراض آميز مقابل كليساي گريگور مقدس هتك حرمت نسبت به ساحت مقدس قرآن كريم را محكوم كردند.
به گزارش ايرنا، تجمع كنندگان با در دست داشتن پلاكاردهايي با مضامين پيام انجيل، صلح و محبت نه جنگ و اهانت، و ما جامعه ارامنه، عمل شرم آور اهانت به قرآن كريم را محكوم مي كنيم، خشم و انزجار خود را از اين عمل توهين آميز اعلام كردند.
آنان همچنين با سر دادن شعارهايي چون مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، مسيحي، مسلمان، اهانت به قرآن، اهانت به اديان، اي پيرو شريعت، مرو به خواب غفلت، سكوت هر مسيحي، سكوت هر مسلمان، خيانت است به اديان، فتنه صهيونيستي ديگر اثر ندارد، حربه دين ستيزان ديگر خطر ندارد، به جان اديان فتادي چو گرگ، 11سپتامبر دروغي بزرگ و كشيش صهيونيستي اعدام بايد گردد، خواستار برخورد قاطع با عاملان اين حركت توهين آميز شدند.
گئورگ وارطان نماينده ارامنه تهران و شمال در مجلس شوراي اسلامي نيز در بين تجمع كنندگان با خواندن مطلبي از انجيل متي گفت: همسنگران ديروز و همسايگان امروز، در اين روزهاي عجيب كه اين اشرف مخلوقات در حال تخريب چهره خود است، ما بايد شرمنده نياكان و آيندگان باشيم، چه زيباست اين گردهمايي، چرا كه بيش از پيش نيازمند تجديد وحدت هستيم.
وي با بيان اينكه متاسفانه ساحت مقدس قرآن كريم توسط عده اي جاهل مورد اهانت قرارگرفته است، اظهار داشت: آنان با اين اقدام خود تنها به دنبال يك هدف هستند و آن جلوگيري از پيشرفت و تجمع افكار اديان مختلف است.
وي ادامه داد: اهانت به كتاب مسلمانان در واقع ننگين ترين استفاده ابزاري از دين است و اينگونه رفتار كوردلانه و نامقبول مجالي براي خودنمايي ندارد.
نماينده ارامنه تهران و شمال در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: قصد آنان از انجام چنين عملي جدايي بين اديان بود اما با همت رهبران ديني اين تهديد به فرصتي براي تجديد پيمان تبديل شد.
وي با تاكيد بر اينكه فلسفه وجودي اديان، آزادگي است، يادآور شد: قيام حضرت عيسي چه در زمان حيات و چه پس از آن براي ظلم ستيزي، نفي استكبار، رواج عدالت، برابري و برادري و رسيدن به آزادگي بوده است.
وارطان افزود: آنان در لباس مسيحيت، كتاب آسماني مسلمانان كه تبلور و منشور اين دين بزرگ الهي است را مورد اهانت قراردادند كه اين اقدام آنان نه در تحكيم مسيحيت، بلكه در راستاي ايجاد جنگ بين اديان صورت گرفت.
وي بيان داشت: ارامنه همواره در مجامع مختلف از جمله دانشگاهها و مدارس كشور حضور داشته و در انجام وظايف شهروندي خود كوشا بوده اند، بويژه آن هنگام كه در ميادين خارج از كشور پرچم ايران به واسطه پيروزي ورزشكاران ارمني برافراشته مي شود، احساس غرور مي كنند.
نماينده ارامنه تهران و شمال در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: هتاكان به قرآن، وحدت و همبستگي پيروان اديان ابراهيمي را هدف قرار داده اند، بنابراين نبايد در دام آنها گرفتار شد و در پي انتقام از آنها برآمد چرا كه اين همان اشتباهي است كه دشمنان قسم خورده اسلام در انتظار آن هستند.
همچنين در اين مراسم حجت الاسلام والمسلمين اسدالله صمدي به نمايندگي از تشكل هاي مذهبي شرق تهران گفت: مكتب انبيا آمده است تا انسان تكريم شده و به حقيقت انساني خود نائل شود.
وي تصريح كرد: همانگونه كه در اديان مختلف مساله تكريم انسان مورد تاكيد قرار گرفته است، در دين اسلام نيز بر تكريم اهل دين و ديانت بسيار سفارش شده است.
وي اظهار داشت: تكريم قبور انبياي الهي، مكانهاي مذهبي و كتاب مقدس اديان مختلف نيز جلوه ديگر تكريم است كه متاسفانه ناديده گرفته شده و ما شاهد اهانت به مسجدالاقصي، قبر حضرت يوسف(ع) و قرآن كريم هستيم.
وي بابيان اينكه تمامي اين حركات محكوم است چرا كه تمام انبيا در قلوب ما جاي دارند، خاطرنشان كرد: تكريم عالم و دانشمند، معلم، والدين و شهدا از ديگر جلوه هاي احترام است كه در دين اسلام نيز بسيار مورد تاكيد قرار گرفته است.
در پايان اين مراسم قطعنامه اي در پنج بند مبني بر اعلام انزجار از سناريوي پليد دشمنان در ايجاد فرقه هاي انحرافي نظير شيطان پرستي و ماجراي سلمان رشدي، كاريكاتوريست دانماركي و اهانت به قرآن قرائت شد و از علما و انديشمندان تمامي اديان الهي و مسئولان مراكز فرهنگي و هنري خواسته شد تا با هدف ممانعت از هرگونه اهانت، منشور جهاني احترام به حقوق اديان را تدوين كنند.

 



شهاب الدين صدر: حادثه مهابادبراي انحراف افكار عمومي از وقايع سازمان ملل بود

نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به سفر احمدي نژاد به نيويورك گفت: حادثه مهاباد براي انحراف افكار عمومي از مواضع قاطع و روشن ايران در سازمان ملل بود.
شهاب الدين صدر، نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس با اشاره به حادثه تروريستي در مهاباد، تاكيد كرد: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون ابرقدرت ها به ويژه آمريكا و اسرائيل تلاش مي كنند تا به انقلاب ما ضربه بزنند كه در هر زماني اين طراحي ها متفاوت است.
وي با تاكيد بر اينكه حمله نظامي، حادثه طبس و كودتاي نوژه از مواردي است كه گروهك هاي تروريستي عليه جمهوري اسلامي به كار بسته اند، تصريح كرد: به شهادت رساندن ائمه جمعه، وقايع 7 تير و حوادثي كه اخيرا اتفاق افتاد در حقيقت نشان مي دهد كه مبارزه استكبار جهاني به سركردگي آمريكا و اسرائيل عليه انقلاب و نظام همچنان ادامه دارد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي بر همين اساس به حادثه 11 سپتامبر اشاره كرد و متذكر شد: طراحي 11 سپتامبر را صهيونيست ها و آمريكايي ها انجام دادند، روز دهم سپتامبر شارون سفر خود را به آمريكا لغو مي كند و در روز حادثه 2 ساعت سيستم امنيتي شهر از كار افتاده و تمام صحنه را مثل يك فيلم سينمايي فيلمبرداري كردند و هيچ شخصيت مطرح يهودي در ميان نزديك به 3 هزار نفري كه كشته شده بودند، وجود نداشت.
وي با تاكيد بر اينكه در حقيقت آنها با اين اقدام مبارزه با اسلام و انقلاب اسلامي را در دنيا علني تر كردند، يادآور شد: سران سلطه اين بهانه را درست كردند و به بهانه بن لادن به افغانستان حمله كردند و اشغال عراق هم در همين راستا قرار دارد و اين عمل آنها ادامه پيدا مي كند.
وي در عين حال حادثه تروريستي در مهاباد را جزء همين پروژه دانست و گفت: در وسط يك پروژه نمادين نظامي در آغاز هفته دفاع مقدس كه براي همه مردم ما خاطره عزت و سربلندي و دفاع از مرز و بوم كشور است، يكدفعه اين كار را انجام دادند كه عده اي از مردم به شهادت رسيدند و زخمي شدند و در حقيقت مي خواهند در دنيا عليه منافع ملي ما حركت كنند.

 



سردار نقدي: 7 هزار شهيد زن دفاع مقدس مظلوم مانده اند

رئيس سازمان بسيج مستضعفين، دوران دفاع مقدس را از قطعات نادر تاريخ بشريت و نقش زنان در اين حماسه بزرگ را بي بديل دانست.
محمدرضا نقدي كه ديروز در نشست تالار مشرق دانشگاه الزهرا و به مناسبت هفته دفاع مقدس شركت كرده بود، گفت: كجا سراغ داريد يك ملت كه به نسبت جمعيت جهاني بسيار كوچك است، در مقابل تمام قدرت هاي شيطاني و عليه دشمن بايستد و برارزش ها پافشاري كند و پيروز بيرون آيد.
وي با اشاره به وضعيت فعلي رژيم صهيونيستي در خاورميانه به قدرت ايمان مردم فلسطين و لبنان به عنوان يك شاهد مثال گفت: در سال 1361 لبنان كشوري بود كه وقتي اسرائيل به آن حمله كرد توانست تا بيروت پيش آيد و آن جا را تصرف كند اما وقتي 18 تا 20 سال بعد اسرائيل خواست اين كار را تكرار كند با وجودي كه قوي تر شده بود، حتي يك وجب نتوانست پيشروي كند. پس بايد اين سوال را مطرح كرد كه چطور ملت لبنان به اين مقاومت و ايثار و صلابت رسيد كه بتواند ارتشي كاملاً مسلح را متوقف كند و اين ها درس هايي بود كه از دفاع مقدس و مقاومت خرمشهر گرفته شد.
نقدي با اشاره به نقش برجسته زنان در دفاع مقدس گفت: متأسفانه مظلوم ترين بخش دفاع مقدس نقش زنان است به طوري كه در حدي به آن پرداخته شده است كه به صراحت مي توان گفت، صحبتي راجع به آن نشده است.
7 هزار زن شهيد داريم
وي با اشاره به اين كه ما 7 هزار زن شهيد داريم، تصريح كرد: در راستاي شناساندن نقش زنان در دفاع مقدس اقدامات قابل توجهي صورت نگرفته، چه رسد به اين كه بيانات، وصيت ها و سيره شان شناسانده شود. در حالي كه به طور مثال در شهر گيلانغرب محور اصلي مقاومت مردم آن شهر مقابل لشگر زرهي، زنان بودند كه البته موفق هم شدند.
شهيده فرهانيان از شهداي بنام دفاع مقدس است
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اينكه يكي از شخصيت هاي شهيد برجسته زن دفاع مقدس، شهيده «مريم فرهانيان» است، افزود: مريم فرهانيان دختر جواني بود كه در اوج انقلابي گري و حماسه، روحي پرنشاط داشت و مقيد به همه اخلاقيات و خاضع در برابر پدر و مادر بود. او لطافت روحي و صلابت جنگي را در كنار هم داشت.
سردار نقدي با اشاره به اين كه فرهانيان چهار سال در دفاع مقدس حضور فعال داشت، تصريح كرد: اين شهيد از امدادگران پرنشاطي بود كه جان بسياري از رزمندگان را نجات داد، اما متأسفانه حتي جامعه زنان ما او را نمي شناسند.
عامل اصلي پيروزي
فقط قدرت ايمان بود
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با طرح اين پرسش كه آيا به خاطر داشتن ارتش مسلح و يا قدرت اطلاعاتي در اين نبرد پيروز شديم، گفت: ارتش جماهير شوروي 55 هزار تانك و ده ها هزار موشك و همچنين چندين ميليون نظامي داشت و در تخاصم جدي با ما بود؛ چرا كه افغانستان را اشغال كرده بود و ايران زير بار آن نمي رفت و شعار مرگ بر شوروي مي داد و از طرفي آمريكا هم با ناوهاي خود در خليج فارس حضور پيدا كرده بود و كشورهاي همسايه عربي هم به صدام پول مي دادند. پس عنصر اصلي پيروزي ما سلاح و قدرت اطلاعاتي، پول و ذخاير ارزي نبود، بلكه فقط قدرت ايمان بود.
نقدي با تأكيد بر اين كه ايمان عامل اصلي اقتدار ملي ماست، تصريح كرد: امروز دشمنان اين عامل اصلي اقتدار مان يعني ايمان را شناسايي كرده اند و به دنبال از بين بردن آن هستند كه در اين راستا اقداماتي در جهت تخريب اخلاق و باورهاي ديني انجام مي دهند و برنامه هايي در اين زمينه دارند و مي خواهند قداست زدايي را به حوزه خود ارزش ها بكشانند. يعني از متن دين و ارزش هاي دفاع مقدس قداست زدايي كنند كه اين برنامه آنهاست.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اين كه نقشي كه ديروز زنان ما در دفاع مقدس داشتند امروز بسيار بيشتر مورد احتياج ماست، تصريح كرد: در دفاع مقدس امروز براي حفظ ارزش ها، اصالت ها و ركن اصلي اقتدار ملي كه همان اعتقاد به ارزش ها، اسلام و معنويت است، بيشتر به حضور زنان نيازمنديم و بايد شاهد فعاليت گسترده تري از اين جامعه غيرتمند و عفيف خود باشيم.
نقدي ادامه داد: اميدواريم زمينه هايي فراهم شود تا شاهد نقش آفريني زنان خود باشيم و توفيق داشته باشيم در عرصه دفاع مقدس در مقابل تهاجم فرهنگي و در دفاع نرم، جلوه هاي برجسته تر و اثرگذارتري به نمايش بگذاريم و در برابر شهدايي كه آن روزها حماسه آفريني كردند، سرافكنده نباشيم، بلكه سربلند و روسفيد باشيم.

 



وزير كشور در اجتماع مردم انقلابي مهاباد: اختلاف افكني مذهبي و طايفه اي از اهداف دشمنان است

وزير كشور در اجتماع مردم مهاباد گفت: دشمنان با در پيش گرفتن اختلاف افكني مذهبي و طايفه اي قصد ضربه زدن به نظام و مردم را دارند.
به گزارش ايرنا، مصطفي محمد نجار، جمعه در آيين گراميداشت شهداي انفجار تروريستي مهاباد در مسجد جامع اين شهر اظهار داشت: دشمنان سعي دارند با پيش كشيدن مسايلي چون شيعه و سني و موضوعاتي از اين دست مردم را از يكديگر جدا و در همبستگي آنها شكاف ايجاد كنند.
وي با محكوم كردن اقدام مذبوحانه انفجار بمب در ميان شماري زن و كودك بي گناه افزود: دشمن سعي دارد با اين اقدام از مردم كرد كه در مسير آرمانهاي انقلاب و رهبري گام برمي دارند انتقام گيري كند و از سويي ديگر مانع پيشرفت و آباداني اين منطقه شود.
نجار گفت: دشمن بزدل از اين امر غافل است كه اينگونه اقدام جنايتكارانه تنها موجب افزايش بيشتر انسجام و وحدت مردم با نظام مي شود.
وي بيان كرد: مردم باهوش كرد امروزه با آگاهي و درايت خود توانسته اند مسير درست را پيدا كنند و در راه پيشرفت و توسعه گام بردارند.
وزير كشور ادامه داد: مردم بايد بدانند دولتمردان خود را خدمتگزار شما مي دانند و تمام تلاش خود را بكار خواهند بست تا در مسير سربلندي و اعتلاي روزافزون ايران اسلامي گام بردارند.
در اين مراسم مردم با شعارهاي مرگ بر آمريكا و مرگ بر منافق نفرت و انزجار خود را از اقدام تروريستي انفجار بمب در اين شهر اعلام كردند و خواستار شناسايي و مجازات عاملان آن شدند.
بنابر اين گزارش مصطفي محمد نجار عصر جمعه با حضور در منزل چند تن از اعضاي خانواده شهداي انفجار تروريستي مهاباد ضمن ديدار و دلجويي از آنان اظهار داشت: تا زماني كه شما مردم كرد هستيد ايران اسلامي نيز پايدار خواهد بود و دشمنان انقلاب از ديدن شما به هراس خواهند افتاد.
وي گفت: مردم هميشه در صحنه مهاباد با حضور و اتحاد مثال زدني خود به استكبار ثابت كرده اند كه يكپارچه و يكدل پاي انقلاب اسلامي ايستاده اند و هيچ عاملي نمي تواند خللي در عزم و اراده آنان بوجود آورد.
وي با محكوميت اقدام تروريستي انفجار بمب در اين شهر گفت: دشمن چون مي بيند كه مردم كرد همواره وفادار به انقلاب هستند و در مسير تبعيت از نظام و رهبري گام برمي دارند، با اين كار قصد انتقام گيري از آنان را دارد.
نجار افزود: اين اعمال ددمنشانه كه هيچگونه ارزش امنيتي و نظامي ندارد نه تنها مردم را از انقلاب دلسرد نمي كند بلكه موجب وحدت و همبستگي بيشتر آنان مي شود.
وي با ابلاغ سلام رئيس جمهوري اسلامي ايران گفت: با تلاش نيروهاي امنيتي در اسرع وقت با سرنخ هايي كه از عاملان اين حادثه بدست آمده است اين افراد دستگير خواهند شد و در همين شهر به سزاي عملشان خواهند رسيد.
در اين ديدار به اعضاي خانواده پنج تن از شهداي اين حادثه كه از عشاير كرد منگور اين شهرستان هستند از سوي وزير كشورلوح تقدير اهدا شد.
پيش از سخنان وزير كشور يكي از سران عشاير منگور و برادر يكي از شهداي اين حادثه در سخناني آمادگي خود را براي دفاع از ميهن و تبعيت از آرمانهاي انقلاب اسلامي اعلام داشت.
وزير كشور براي رسيدگي به حادثه تروريستي شهرستان مهاباد روز جمعه وارد آذربايجان غربي شد و عصر همان روز به شهرستان مهاباد سفر كرد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران، مصطفي محمد نجار را موظف كرده است كه در اسرع وقت اين حادثه تروريستي را مورد رسيدگي قرار دهد.
وزير كشور در سفر يك روزه خود به مهاباد همچنين بر سر مزار شهداي اين حادثه حضور يافته و به مقام شامخ آنان اداي احترام كرد.
وي همچنين با حضور در بيمارستان امام خميني(ره) مهاباد از مجروحان اين حادثه نيز عيادت كرد.
در حادثه تروريستي روز چهارشنبه سي ويكم شهريور جاري در مهاباد 12نفر زن و كودك شهيد و بيش از 80 نفر زخمي شدند.
تا آخرين قطره خون خود حامي نظام جمهوري اسلامي ايران هستيم
ماموستا «قادر سهرابي» نيز روز شنبه در آيين گراميداشت ياد شهداي انفجار تروريستي مهاباد در مصلي امام خميني(ره) اروميه گفت اين فاجعه را به محضر مقام معظم رهبري و ملت ايران اسلامي تسليت عرض مي كنم و معتقدم شهداي اين حادثه به تمام ملت ايران اسلامي تعلق دارند.
امام جمعه مهاباد اظهار داشت: استكبار با اين اقدامات كور مي خواهد بين مردم تفرقه بياندازد، ولي دشمن آنقدر ذليل است كه نمي تواند با اين كارها بين شيعه و سني تفرقه افكني كند.
ماموستا سهرابي ادامه داد: ما هيچ موقع جمهوري اسلامي را تنها نخواهيم گذاشت و همواره با تبعيت از ولي امر مسلمين جهان توطئه هاي دشمنان را خنثي خواهيم كرد.
وي يادآور شد: ما در هشت سال دفاع مقدس ابهت ابرقدرت جهاني را شكستيم و مزدوران كوردل نمي توانند با اقدامات كور تروريستي انقلاب اسلامي را تضعيف كنند.
خاكسپاري پيكر دو شهيده انفجار مهاباد در اهر
به گزارش خبرنگار كيهان از اهر، پيكرهاي دو شهيده حادثه تروريستي مهاباد به اهر منتقل و در گلزار شهداي اين شهر به خاك سپرده شدند.
به گزارش خبرنگار ما پيكرهاي خانم زينب عباسيان و دوشيزه مهسا نصيري (مادر و دختر) كه در جريان انفجار بمب در مهاباد به شهادت رسيده بودند به زادگاهشان اهر منتقل و با حضور امام جمعه، فرماندار، جمعي از مسئولين ادارات و نهادها و اقشار مختلف مردم از ميدان شهرداري تشييع و در گلزار شهداي اهر به خاك سپرده شدند.
گفتني است شوهر و پدر اين دو شهيده آقاي حسين نصيري جمعي لشگر 64 اروميه در جريان رژه آغاز هفته دفاع مقدس در مهاباد حضور داشته و اين دو نفر براي تماشاي رژه در مراسم مذكور حضور داشتند كه به شهادت رسيدند.

 



علي مطهري: اظهارات احمدي نژاد در نيويورك متناسب با آرمان هاي انقلاب بود

نماينده مردم تهران در مجلس درخصوص نطق رئيس جمهور در نشست سالانه مجمع عمومي سازمان ملل، گفت: اظهارات آقاي احمدي نژاد در مجموع خوب، با صلابت و متناسب با آرمان هاي انقلاب اسلامي بود.
علي مطهري، در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه ارزيابي شما از نطق رئيس جمهور در نشست عمومي سازمان ملل چيست، اظهار داشت: نطق بسيار خوبي بود و احمدي نژاد به مسائل اصلي دنيا پرداختند و ديدگاه انقلاب اسلامي درباره اين مسائل را بيان كردند.
وي با بيان اينكه رئيس جمهور تحليل خوبي درخصوص حادثه 11 سپتامبر و عاملان اين حادثه و سوءاستفاده هايي كه از آن شده است، ارائه كرد، به ديگر مباحث مطرح شده در نطق رئيس جمهور اشاره كرد و گفت: آقاي احمدي نژاد درباره مسئله فلسطين تحليل و پيشنهاد خوبي داشتند.
مطهري با تاكيد بر اينكه احمدي نژاد درباره مسئله انرژي هسته اي موضع مناسبي گرفت، خاطر نشان كرد: پيشنهاد نامگذاري سال 2011 به سال «خلع سلاح اتمي و انرژي هسته اي براي همه و سلاح هسته اي براي هيچ كس» پيشنهاد خوبي بود و مي تواند آثار عملي داشته باشد.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي به واكنش احمدي نژاد به هتك حرمت قرآن اشاره كرد وگفت: ايشان اشاره خوبي به قرآن سوزي داشتند.
وي اضافه كرد: مسئله ضرورت تغيير ساختار ناعادلانه سازمان ملل و پيشنهاد نشست فوق العاده مجمع عمومي سازمان ملل براي اصلاح اين ساختار را مطرح كردند كه مسئله اصلي مديريت جهان امروز است و طرح آن قابل تقدير است.
مطهري يادآور شد: رئيس جمهور بيانيه تهران و موضع ايران درباره گفت وگو درخصوص انرژي هسته اي را خوب تبيين كردند. در مجموع نطق ايشان يك نطق مستدل و منطقي و عزتمندانه بود و اثري از انفعالي و ذلت در آن نبود.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس در پاسخ به سوال ديگري درخصوص اظهارنظر و سخنراني رئيس جمهور در مصاحبه ها و اجلاس هاي مختلف، گفت: اظهارات آقاي احمدي نژاد در مجموع خوب و باصلابت و متناسب با آرمان هاي انقلاب اسلامي بود.

 



مديريت حج و زيارت استان تهران اعلام كرد
اولويت هاي جديد حج تمتع استان تهران

حج و زيارت استان تهران اعلام كرد دارندگان فيش هاي حج تمتع تا تاريخ 30 بهمن ماه 83 نيز مي توانند از ظرفيت باقي مانده كاروان هاي حج امسال استفاده نمايند.
به گزارش روابط عمومي حج و زيارت استان تهران به منظور تكميل ظرفيت تعدادي از كاروان هاي حج تمتع سال جاري كساني كه تا تاريخ فوق نزد شعب بانك ملي استان تهران سپرده گذاري نموده اند، مي توانند حداكثر تا روز چهارشنبه 7 مهرماه 89 نسبت به ثبت نام اقدام نمايند.
ظرفيت هاي خالي كاروان هاي زيارتي در پايگاه اينترنتي Tehranhaj.ir ثبت شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14