(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 6 مهر 1389- شماره 19751

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
متكي خطاب به وزير خارجه آلمان: تنها راه 1+5 تعامل و گفت وگوي سازنده با ايران است
رئيس جمهور در كنگره شهيده فرهانيان درآبادان:
امروز دشمن در برابر توفندگي انقلاب موضع دفاعي گرفته است
پيام به مناسبت قهرماني بهداد سليمي رهبر انقلاب:
از اين كه نام شهداي عزيز را بعد از پيروزي گرامي داشتيد صميمانه تشكر مي كنم
رئيس سازمان انرژي اتمي: سوخت نيروگاه بوشهر نيمه نخست مهر به قلب رآكتور منتقل مي شود
آغاز به كار هشتمين اجلاس سراسري افسران پليس اينترپل در خاورميانه و شمال آفريقا
وزارت علوم: برگزيدگان المپيادهاي قرآني بدون كنكور به دانشگاه مي روند
رئيس آكادمي مسائل ژئوپلتيك روسيه: تحويل ندادن اس-300 به ايران به اعتبار روسيه لطمه مي زند
جامعه جهاني از بيانيه تهران براي رسيدن به توافق نهايي استفاده كند
درخواست قطر براي اجراي موافقتنامه امنيتي با ايرا
ازبك ها مشتاق سرمايه گذاري ايراني ها هستند
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: دشمنان از پرتاب آزمايشي موشك هاي ايران نيز بيمناكند
استقرار فرماندهي نيروي دريايي سپاه در بندرعباس كامل شد
اخبار ادبي و هنري
تجليل آيت الله نوري همداني از اظهارات رئيس جمهور در سازمان ملل



متكي خطاب به وزير خارجه آلمان: تنها راه 1+5 تعامل و گفت وگوي سازنده با ايران است

وزير خارجه كشورمان تنها راه گروه 1+5 را تعامل و گفت وگوي سازنده با ايران ذكر كرد.
منوچهر متكي در ديدار همتاي آلماني خود كه در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل و به درخواست طرف آلماني انجام شد، ديدگاههاي كشورمان در خصوص موضوعات مختلف مرتبط با همكاري هاي صلح آميز از جمله تبادل سوخت و راهكار خروج 1+5 از بن بستي كه به واسطه رويكرد نادرست آنان ايجاد شده است را براي همتاي آلماني خود بيان كرد.
وزير امور خارجه كشورمان با اشاره به پيشرفت حاصله در سايه بيانيه تهران به عنوان يك چهارچوب فراگير كه با حضور دو كشور برزيل و تركيه در زمينه تأمين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران انجام شد، به پاسخ غير متناسب در صدور قطعنامه 1929 اشاره كرد و افزود: به رغم صدور اين قطعنامه و اقدامات فراقطعنامه اي كه تكرار سياست شكست خورده 5 سال گذشته است، جمهوري اسلامي ايران همچنان آمادگي خود را براي اجراي توافقات اين بيانيه اعلام كرده، البته به طور همزمان به هدف تأمين سوخت راكتور تحقيقاتي تهران، غني سازي 20 درصدي را آغاز كرده و در خصوص مذاكرات با 1+5 نيز آمادگي خود را اعلام كرده است.
وي با انتقاد از سياست دو سويه مبني بر تحريم و صدور قطعنامه از يكسو و دعوت به گفتگو و مذاكره از سوي ديگر، تنها راه پيش روي 1+5 را تعامل و گفتگوي سازنده با جمهوري اسلامي ايران در اين زمينه اعلام كرد.
متكي لزوم نگاه وزير امور خارجه آلمان به آينده نگري در موضوع هسته اي را ضروري دانست و افزود: با بهره گيري از تجربه هاي گذشته ضرورت دارد كه شرايط به صورت واقعي مورد ارزيابي قرار گيرد و به سمت يك راه حل فراگير و مبتني بر قوانين و عدالت حركت كنيم.
وزير امور خارجه آلمان نيز در اين ديدار ضمن ابراز همدردي با قربانيان انفجار اخير در مهاباد و محكوم كردن آن، شرايط موجود در فضاي سياسي- بين المللي را براي آغاز گفتگوهاي هسته اي كشورمان مناسب ارزيابي كرد و افزود: بايد با آينده نگري از شرايط موجود براي حركت به جلو استفاده كرد.
وي مذاكرات سازنده را تنها راه حل و فصل مسائل فيمابين دانست.
وي اقدام جمهوري اسلامي ايران در برگزاري كنفرانس خلع سلاح و مواضع شفاف ايران در بحث سلاح هسته اي را كمك كننده قلمداد كرد و افزود: اينك همه اعضاي 1+5 بر حق استفاده صلح آميز هسته اي ايران تأكيد دارند. وي مذاكرات سازنده را تنها راه حل و فصل مسائل فيمابين اعلام كرد.
اظهارات متكي در نشست
وزراي خارجه كشورهاي مسلمان
وزير امور خارجه در نشست هماهنگي ساليانه وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي كه در حاشيه شصت و پنجمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد برگزار شد، نيز گفت: شرايطي كه مردم فلسطين در آن به سر مي برند همچنان در كانون توجه ما قرار دارد به ويژه با توجه به اصطلاح طرح صلحي كه در منطقه دنبال مي شود. سوال اساسي كه در اين ارتباط مطرح است اين است كه چگونه صلح مي خواهد برقرار شود در حالي كه برادران و خواهران ما در فلسطين كماكان مورد ظلم و جنايات وحشيانه رژيم صهيونيستي هستند. رژيمي كه به طور مستمر اساسي ترين حقوق مشروع و لاينفك مردم بي دفاع فلسطين را پايمال مي كند.
وي درمورد روندهاي جديد در بحث اسلام ستيزي با اشاره به حركت زشت و زننده قرآن سوزي و مخالفت با ساخت مسجد يا مناره خاطرنشان كرد: كشورهاي اسلامي به علت نگرش خاص ناشي از ويژگي هاي ديني و فرهنگي خود به حقوق بشر، بايد با جديت تحولات مربوطه را مورد توجه قرار داده و نسبت به ايفاي نقشي فعال در اين زمينه اقدام كنند.
وزير خارجه روند فزاينده اسلام ستيزي را از جمله مهمترين چالش هاي جهان اسلام در غرب دانست و همكاري و اقدام جمعي كشورهاي اسلامي جهت مقابله موثر و جدي با اين پديده را امري اجتناب ناپذير خواند.

 



رئيس جمهور در كنگره شهيده فرهانيان درآبادان:
امروز دشمن در برابر توفندگي انقلاب موضع دفاعي گرفته است

رئيس جمهور گفت: امروز دشمن در كاخ سياه و سفيد در موضعي دفاعي قرار گرفته و از موجوديت ننگين خود در برابر توفان انقلاب دفاع مي كند.
به گزارش فارس، دكتر محمود احمدي نژاد در كنگره ملي شهيده مريم فرهانيان در آبادان اظهار داشت: خداوند را سپاسگزارم اين توفيق را عنايت كرد در اين كنگره عظيم و بسيار ارزشمند حضور داشته باشم.
وي خاطرنشان كرد: اين صحنه، صحنه بسيار مهم و افتخارآفريني براي ملت ايران است.
رئيس جمهور افزود: در هفته دفاع مقدس و روز شكست حصر آبادان كه سرسلسله عمليات هاي هشت سال دفاع مقدس بود و كنگره شهداي زن در آبادان برگزار شد.
وي ادامه داد: اين همايش سرشار از پيام، الهام و ارائه راهكار براي آينده ملت ايران است.
احمدي نژاد افزود: نقش زنان در حقيقت اين است كه نقش اصلي، محوري و تمام كننده در دفاع مقدس داشتند.
وي در ادامه گفت: اگر دقيق به اين مسئله بنگريم بار اصلي ماموريت انقلاب به دوش زنان بوده، لحظه اي كه يك مادر محبت خود را در كام و جان فرزند خود مي ريزد زيربناي برافراشته شدن پرچم يك شهيد پايه گذاري مي شود.
رئيس جمهور اضافه كرد: شهيدان را فريادها نساختند شهداي پرافتخار را محبت مادران ساختند.
وي اظهار داشت: اگر ملتي در برابر همه قدرت هاي فاسد جهاني مي ايستد به دليل ايستادگي زنان، مادران و همسران ملت ايران است.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: زنان، مادران و همسران شهدا و رزمندگان خالق مقاومت ملت ايران اسلامي در هشت سال دفاع مقدس بوده است.
وي افزود: در طول دفاع مقدس زنان تا جبهه هاي نبرد، پرورش شهيدان، مراقبت از جوانان و رزمندگان در نبرد به ويژه در آبادان و خرمشهر حضور تعيين كننده داشتند.
رئيس جمهور ادامه داد: ملت ايران همه موجوديت خود را مديون زنان جامعه اسلامي است و اگر تاكنون اثري از فرهنگ اسلامي، مقاومت، شجاعت، عزت و خداخواهي در جامعه ما و به واسطه دين اسلام در جامعه بشري باقي مانده، مرهون فداكاري هاي زنان است.
وي افزود: برگزاري نخستين كنگره شهداي زن با نام اين شهيده بزرگوار اميدواريم آغازي بر شناخت بيشتر نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس باشد.
احمدي نژاد در ادامه گفت: اميدوارم اين كنگره سالهاي سال با برنامه ريزي هرچه بيشتر، عميق تر و گسترده تر در سراسر ايران اسلامي برگزار شود.
وي اضافه كرد: مقالات، تحقيقات و انديشه ها بايد در اين كنگره عرضه شود زيرا هنوز در ابتداي راه طولاني و البته روشن نيل به قله هاي بلند روبه روي ملت ما است.
رئيس جمهور اظهار داشت: بدون ترديد رسيدن به قله ها تنها و تنها بر پايه ارزشها و اصولي خواهد بود كه در دوران دفاع مقدس در سرزمين ايران اسلامي خلق و به واسطه فداكاري هاي زنان نهادينه شد.
وي ابراز اميدواري كرد: ستاد قوي در راستاي برگزاري كنگره شهداي زن تشكيل شود و در همين خصوص برنامه ريزي هايي در قالب ارائه فيلم ها، پژوهش ها و مستندها در اين كنگره انجام شود.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: تمام كساني كه در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند چراغ هاي فروزاني هستند كه مسير بشريت را در ظلمات روشن مي كنند.
وي افزود: بايد اين چراغ ها را بشناسيم و در ميان ملتها روشن و پرفروغ نگه داريم.
بوسه احمدي نژاد
بر چادر تركش خورده
شهيده فرهانيان
به گزارش فارس در اثناي برگزاري اين همايش و پس از سخنراني امام جمعه آبادان از رئيس جمهور، نماينده ولي فقيه در خوزستان و رئيس سازمان بسيج مستضعفين براي اهداي تنديس كنگره ملي شهيده مريم فرهانيان دعوت شد و سردار نقدي تنديس اين كنگره را به رسم يادبود به رئيس جمهور اهدا كرد.
پس از آن خواهر شهيده مريم فرهانيان نيز به جايگاه دعوت شد تا چادر شهيده فرهانيان را به موزه دفاع مقدس كشور اهدا كند.
چادر شهيده فرهانيان كه بر اثر اصابت خمپاره دشمن در لحظه شهادت شهيده فرهانيان تركش هاي زيادي را به خود مي ديد، در دستان سميره فرهانيان به جايگاه آورده و به رئيس جمهور تحويل داده شد تا آن را به موزه دفاع مقدس اهدا كند.
در اين لحظه بود كه احمدي نژاد چادر شهيده فرهانيان را از جعبه اي كه در آن قرار داده شده بود، خارج كرد و بوسه اي بر اين چادر تركش خورده كه نماد حجاب و عفت بانوي ايراني است، زد.
سپس احمدي نژاد چادر شهيده فرهانيان كه نشانه مقاومت و ايستادگي زنان ايراني است را به دست گرفته و با اهتزاز آن در سالن احساسات حاضران را برانگيخت.
اين حركت رئيس جمهور كه به شدت فضاي كنگره را تحت تاثير خود قرار داده بود مورد استقبال حاضران قرار گرفت و آنها با فرستادن درود و صلوات به روح پاك شهيده مريم فرهانيان و شهداي دفاع مقدس به ابراز احساسات پرداختند.
سپس چادر شهيده مريم فرهانيان توسط رئيس جمهور به موزه دفاع مقدس كشور اهدا شد.
جمع آوري بيش از 20 هزار
نامه مردمي
همچنين بنابر اين گزارش مديركل بازرسي و رسيدگي به شكايات استانداري خوزستان گفت: در سفر صبح ديروز احمدي نژاد به آبادان بيش از 20 هزار نامه تحويل رئيس جمهور داده شد.
علي جمالي پور با بيان اينكه در راستاي اخذ نامه هاي مردمي، دو خودروي سيار و دو كمپ ثابت مشغول جمع آوري نامه هاي مردمي هستند، افزود: رسيدگي به نامه ها بلافاصله پس از پايان سفر رئيس جمهور به آبادان آغاز خواهد شد.
بهره برداري از طرح آبرساني غدير و تصفيه خانه ثامن الائمه (ع)
به گزارش ايرنا، با بهره برداري از اين طرح كيفيت، آب شرب آبادان بهبود مي يابد و معضل شوري آن نيز به طوركلي برطرف خواهد شد.
با بهره برداري از اين پروژه، ميزان شوري آب لوله كشي منازل آبادان از 3500 دي سي (شوري آب) به 1500 دي سي كاهش مي يابد.
طرح آبرساني غدير در افق 1415، آب 12 شهر و هزار و 200 روستاي استان خوزستان را با جمعيتي بالغ بر پنج ميليون و 400 هزار نفر را تأمين مي كند.
مرحله نخست طرح آبرساني غدير به عنوان يكي از طرح هاي بزرگ آبرساني كشور پيش از اين سوم خردادماه امسال با حضور رئيس جمهوري در خرمشهر به بهره برداري رسيده بود.
اين خط آبرساني كه عمليات اجرايي آن از سال 87 آغاز شده، با هزار و 300 ميليارد تومان سرمايه گذاري، بزرگترين خط آبرساني كشور است كه آب رودخانه هاي دز و كرخه را به مركز، جنوب و غرب خوزستان منتقل مي كند.
بنابراين گزارش، پس از افتتاح اين طرح، رئيس جمهوري به همراه مجيد نامجو وزير نيرو و ثمره هاشمي از تصفيه خانه ثامن الائمه بازديد كردند.
طي مسافت 50 كيلومتري
براي تشكر از دولت خدمتگزار
صبح ديروز جمعي از عشاير آبادان درحالي كه تصاويري از رهبر معظم انقلاب و رئيس جمهوري را در دست داشتند، در مسير فرودگاه اين شهر براي استقبال از رئيس جمهور كشورمان اجتماع كرده بودند. «علي بچاري» يكي ديگر از عشاير عرب بخش مركزي آبادان در گفت وگو با ايرنا گفت: ما مسافت 50 كيلومتري چوئبده تا آبادان را طي كرديم تا از دولت خدمتگزار تشكر كنيم.
وي ادامه داد: دولت نهم و دهم آقاي احمدي نژاد، محروميت را از چهره شهر و ديار ما زدوده است.
گفتني است دكتر احمدي نژاد با هدف افتتاح پروژه انتقال آب كرخه به آبادان موسوم به طرح غدير، همچنين تصفيه خانه جامع آبادان و شركت درنخستين كنگره ملي شهيد فرهانيان صبح ديروز پنجم مهرماه، سالروز شكست حصر آبادان وارد اين شهر شد كه در فرودگاه بين المللي آبادان مورد استقبال سيد جعفر حجازي استاندار، آيت الله سيد محمد علي موسوي جزايري نماينده ولي فقيه در استان خوزستان، نمايندگان مردم در مجلس، امام جمعه آبادان و جمعي از مسئولان محلي قرار گرفت.
رئيس جمهور بلافاصله پس از مورد استقبال قرار گرفتن توسط حاضران در باند فرودگاه بين المللي آبادان براي افتتاح پروژه ها عازم محل تصفيه خانه جامع آبادان شد.
در ادامه مردم آبادان كه در مسير حضور وي بودند، براي مدت كوتاهي ديداري صميمانه با رئيس جمهور محبوب خود داشتند.
رئيس جمهور را در اين سفر يك روزه دستيار ارشد رئيس جمهور، وزير نيرو، رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، رئيس شوراي شهر تهران و فرمانده قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء همراهي كردند.
در نهايت بعدازظهر ديروز رئيس جمهور آبادان را به مقصد تهران ترك كرد.
امروز دنيا شاهد سقوط قدرت هاي استكباري است
سرتيپ محمدرضا نقدي، رئيس سازمان بسيج مستضعفين در كنگره بزرگداشت شهداي زن و شهيد مريم فرهانيان اظهار داشت: امروز دنيا شاهد سقوط كامل قدرت هاي استكباري است و اگر مي بينيد رئيس جمهور كشورمان با صلابت و قدرت پيام ملت ما را به جهانيان مي رساند به خاطر ايستادگي هاي ملت ما در دوران دفاع مقدس است شايد رؤساي جمهور ديگر كشورها هم دوست داشته باشند چنين سخناني بگويند اما آنها پشتوانه اي مثل ملت ما ندارند.

 



پيام به مناسبت قهرماني بهداد سليمي رهبر انقلاب:
از اين كه نام شهداي عزيز را بعد از پيروزي گرامي داشتيد صميمانه تشكر مي كنم

مقام معظم رهبري در پيامي قهرماني بهداد سليمي را در رقابت هاي وزنه برداري قهرماني جهان تبريك گفتند.
رهبر معظم انقلاب در پيام كوتاهي پيروزي افتخارآميز سليمي را در مسابقات وزنه برداري قهرماني جهان در آنتالياي تركيه تبريك گفتند.
در پيام ايشان آمده است:
«ضمن تبريك پيروزي افتخارآميز شما، از اين كه نام شهداي عزيز را بعد از پيروزي گرامي داشتيد، صميمانه تشكر مي كنم.»
سيد علي خامنه اي
پيام هاي تبريك احمدي نژاد و لاريجاني
رئيسان جمهور و مجلس شوراي اسلامي هم در پيام هاي جداگانه اي قهرماني بهداد سليمي را در مسابقات وزنه برداري جهان تبريك گفتند. احمدي نژاد در اين پيام تأكيد كرده است: كسب عنوان قهرماني همراه با پاسداشت ياد شهيدان اين مرز و بوم نشان از عمق باور و ايمان جوانان ايران اسلامي به ارزش ها و آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي و امام راحل (ره) است.
دكتر علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي هم در پيام خود تأكيد كرده است: كسب مقام قهرماني و احراز عنوان قوي ترين مرد جهان توسط فرزند دلاور ايران آقاي بهداد سليمي در رقابت هاي قهرماني وزنه برداري جهان كه در نتيجه تلاش هاي وي و با مدد جستن از قدرت لايزال الهي و ذكر ائمه و شهداي گرانقدر بدست آمد بدون شك نشان از روحيه جوانمردي و پهلواني جوانان اين مرز و بوم مي باشد.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي: سوخت نيروگاه بوشهر نيمه نخست مهر به قلب رآكتور منتقل مي شود

رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان از انتقال سوخت نيروگاه بوشهر به قلب رآكتور در نيمه نخست مهرماه خبر داد.
علي اكبر صالحي روز يكشنبه گفت: همان طور كه قبلا گفته بودم اين كار نيمه نخست مهر صورت خواهد گرفت كه ممكن است يكي دو روز زودتر يا ديرتر باشد.
وي افزود: قلب رآكتور بايد شستشو، اسيدشويي و تا نيمه پر از آب مي شد و دوباره حدود 15 سوخت مجازي بارگذاري و برداشته مي شد كه اين كارها صورت گرفته است.
رئيس سازمان انرژي اتمي كشورمان اظهار كرد: به هر حال اين كارها نوعي تمرين و بازرسي از قلب رآكتور هسته اي است، ضمن آن كه استخرهاي جنب رآكتور نيز بايد با آب پر مي شد تا مشخص شود نشتي دارد يا خير.
صالحي افزود: همه اين فعاليت ها باموفقيت صورت گرفته است و اميدواريم اين اتفاق در نيمه نخست مهرماه بيفتد و ما با فعل ماضي بگوييم كه سوخت منتقل شد.
معاون رئيس جمهور درباره نشست وين نيز گفت: در اجلاس عمومي سالانه آژانس بين المللي انرژي اتمي در وين چند اتفاق خيلي خوب افتاد كه يكي از اين اتفاقات قطعنامه اي امنيتي بود كه تصويب شد.وي اضافه كرد: با همت جمهوري اسلامي ايران و همياري جنبش غيرمتعهد، عنوان كنفرانس خلع سلاحي كه ايران چند ماه پيش در تهران برگزار كرد در قطعنامه وارد شد كه اين خود دستاورد مهمي است. قبل از كنفرانس خلع سلاح ايران كنفرانس ديگري در ارتباط با بحث هسته اي در آمريكا برگزار شده بود كه اسم اين كنفرانس را در قطعنامه آورده بودند، اما اسم كنفرانس تهران در آن نيامده بود كه اسم ايران و اين كنفرانس نيز آورده شد.
رئيس سازمان انرژي اتمي گفت: اتفاق ديگر در اين اجلاس اين بود كه جمهوري اسلامي ايران توانست زمينه همكاري خوبي را براي آينده با آژانس فراهم كند و اين موضوعات به طور صريح با مديركل آژانس مطرح و در قطعنامه اي در ارتباط با نحوه اجراي پادمان تصويب شد كه اين نيز نكته مهمي است. در آنجا ذكر شد كه از اين به بعد اگر آژانس موضوعي را درباره فعاليت هسته اي كشورها در گزارش هاي خود مورد ارزيابي قرار دهد، بايد اشاره كند كه كدام بند از پادمان اين موضوع را مطرح مي كند. صالحي به موضوع حفاظت لازم از اطلاعات فعاليت هاي هسته اي كشورهاي عضو اشاره كرد و گفت: قرار شد آژانس به اين موضوع توجه ويژه اي داشته باشد. هم چنين قرار شد مديركل آژانس در جلسات شوراي حكام درباره اقدامات حفاظتي از اطلاعات فعاليت هاي هسته اي كشورهاي عضو، گزارش دهد.

 



آغاز به كار هشتمين اجلاس سراسري افسران پليس اينترپل در خاورميانه و شمال آفريقا

سرويس اجتماعي-
هشتمين اجلاس سراسري افسران پليس اينترپل در خاورميانه و شمال آفريقا صبح ديروز با حضور اعضاي 18كشور عضو برگزار شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، سردار حيدرآبادي، پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در اين اجلاس طي سخناني گفت: جنبش جهاني شدن و تبديل مرزها به يك خط مجازي، سبب شده است كه قاچاق مواد مخدر تنها معضل يك كشور نباشد، بلكه يك جرم منطقه اي و بين المللي محسوب گردد.
وي افزود: توليد، قاچاق و ترانزيت مواد مخدر صنعتي و روند تغيير الگوي مصرف از مواد مخدر سنتي به مواد مخدر صنعتي و روانگردان ها، و استفاده از فضاي مجازي اينترنت به منظور ترويج مصرف، آموزش ساخت و توليد و ترانزيت اين مواد و همچنين انجام اقدامات غيرقانوني به عنوان يك تهديد جدي در حال گسترش مي باشد.
پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا اظهار داشت: عليرغم حضور آمريكا و انگليس در افغانستان و تبليغات گسترده در امر مبارزه با توليد و قاچاق مواد مخدر در اين كشور، برابر ارزيابي هاي بعمل آمده و آمارهاي موجود در سال 2009، توليد ترياك افغانستان بالغ بر 6900 تن گرديده است. متاسفانه امسال افغانستان به بزرگترين توليدكننده حشيش جهان نيز تبديل شده است.
سردار حيدرآبادي در ادامه گفت: از اقدامات موثر منطقه اي و بين المللي، جمهوري اسلامي ايران استقرار افسران رابط پليس مبارزه با مواد مخدر جمهوري اسلامي ايران در كشورهاي افغانستان، پاكستان، روسيه، تركيه، همچنين افتتاح مركز تبادل اطلاعات منطقه اي (JPC) در تهران با حضور نمايندگان جمهوري اسلامي ايران، پاكستان، افغانستان و با مشاركت UNODC و اجراي عمليات مشترك بين سه كشور بوده كه اين اقدام نقطه عطفي در تاريخ مبارزه با مواد مخدر در منطقه محسوب مي گردد.
از مهمترين اقدامات مركز تبادل اطلاعات منطقه اي تهران تعداد 189 تماس با پليس مبارزه با مواد مخدر كشورهاي ارمنستان، آذربايجان، تركيه، تايلند، اندونزي، مالزي، بحرين، قطر، امارات، عمان، ايتاليا، ژاپن، روسيه، تركمنستان، عربستان، پاكستان، افغانستان، اوگاندا و بروندي در 8 ماهه سال 2010 مي باشد.
وي در انتها با اشاره به افزايش توانمندي پليس جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: استفاده از اطلاعات در انجام موفق عملياتها، موجب شده است تا 65درصد از كشفيات پليس در سال 2009 مبتني بر عمليات اطلاعاتي باشد.
سردار سيدحسن بتولي، رئيس پليس آگاهي ناجا نيز در ادامه اين اجلاس با اشاره به جرايم سازمان يافته گفت: امروزه خطرناك ترين جرايمي كه با ويژگي هاي خاص خود امنيت اقتصادي، اجتماعي و حتي سياسي جامعه را با تهديد مواجه مي سازد، جرايم سازمان يافته است كه همزمان با پيشرفت علم و فن آوري در عرصه جهاني مظاهر آن با اشكال نوين خودنمايي مي كند.
وي با بيان اينكه از جمله معضلات اين نوع بزه خصوصا در ايران، حمايت دشمنان خارجي از باندها و دسته جات تبهكار سازمان يافته است، اظهار كرد: بسياري از باندهاي خارجي براي حمايت از جرايم و مجرمان در ايران محموله قاچاق را بيمه مي كنند.
بتولي شكايت نكردن قربانيان و شهود جنايات از اين گروهها، فراملي بودن فعاليت مجرمان سازمان يافته، روابط محكم بين رهبران و اعضا و سوءاستفاده كردن از نقاط ضعف قانون را از مهمترين موانع و مشكلات مبارزه با جرايم سازمان يافته، عنوان كرد.
وي در مورد توانمندي هاي پليس آگاهي ناجا در مبارزه با جرايم سازمان يافته، تصريح كرد: پليس آگاهي ناجا با داشتن بانكهاي اطلاعاتي مختلف، انگيزه قوي، امكانات و حمايت هاي قانوني تمامي توان لازم براي توسعه مقابله با اين گروه جرايم را هم سو با ساير رده هاي پليس دارد.

 



وزارت علوم: برگزيدگان المپيادهاي قرآني بدون كنكور به دانشگاه مي روند

مديركل اداره امور فرهنگي وزارت علوم گفت: تلاش شده است تا به نفرات برگزيده المپياد قرآني اين فرصت داده شود كه بدون كنكور وارد دانشگاه شوند.
جليل دارا با اشاره به برگزاري دوسالانه المپياد قرآني، عنوان كرد: تاكنون سه دوره المپياد برگزار شده است و دراين راستا درتلاش هستيم تا با توجه به دستورات وزير علوم، تسهيلات ويژه اي همچون ورود به دانشگاه بدون كنكور براي منتخبين درنظر گرفته شود.
وي با بيان اينكه اين مسئله مطرح و دستورات آن اعلام شده است، ادامه داد: درحال حاضر آيين نامه درحال تدوين است.
دارا ادامه داد: با درنظرگرفتن اين تسهيلات ويژه، المپيادها بايد با جديت، روش هاي بهتر، منابع جديدتر و پيچيده تر از گذشته برگزار شود.
وي با بيان اينكه كميته بررسي اعم از متخصصين قرآني و مديران مربوطه، كاركارشناسي اين مسئله را برعهده گرفته اند، اظهار كرد: پيش از اين، تسهيلاتي همچون ارائه مبالغ مادي و جوايز بوده است كه عموما المپياد را به يك رقابت صرف و به شكل مسابقه تبديل كرده است.
مديركل اداره امور فرهنگي وزارت علوم درنظرگرفتن امتياز ورود بدون آزمون به دانشگاه براي برگزيدگان المپياد قرآني را تقدير از آنان دانست و تصريح كرد: برگزيده اي كه از المپياد وارد دانشگاه مي شود به اين معناست كه المپياد وجهه مطلوب خود را پيدا كرده است.

 



رئيس آكادمي مسائل ژئوپلتيك روسيه: تحويل ندادن اس-300 به ايران به اعتبار روسيه لطمه مي زند

رئيس آكادمي مسائل ژئوپلتيك روسيه ضمن انتقاد از دولت اين كشور به دليل تصميم عرضه نكردن اس-300، اين اقدام را موجب وارد آمدن لطمه به اعتبار و امنيت روسيه دانست.
لئونيد ايواشف- رئيس آكادمي مسايل ژئوپلتيكي- در مقاله اي كه در پايگاه اطلاع رساني «بنياد فرهنگ استراتژيك» منتشر شد، نوشت: روز 22سپتامبر رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح روسيه اعلام كرد كه طرف روس از صدور سامانه هاي موشكي ضد هوايي «اس-300» به ايران امتناع كرده است. صرف نظر از توضيحاتي كه در اين مورد داده مي شود، حتي كساني كه متخصص اين امر نيستند، به وضوح مي فهمند كه اس-300 يك سامانه صرفاً دفاعي است كه فقط امكانات تهاجمي دشمن را متعادل ساخته و نيروي هوايي را از برتري در حمله محروم مي كند. اين سامانه نمي تواند هيچ كشور همسايه اي كه از خود دفاع مي كند را تهديد كند مگر اين كه اين همسايه از مرز دولتي آن كشور تجاوز كرده باشد.
در ادامه اين مقاله آمده است: در صورت بروز رويارويي نظامي بين ايران و اسرائيل هر دولت مستقل و صلح دوست هر كاري خواهد كرد كه از اين تجاوز پيشگيري كند.
روسيه به عنوان كشور عضو دايمي شوراي امنيت سازمان ملل كه مسئول برقراري امنيت بين المللي است، قطعاً بايد همين طور رفتار كند. هنگامي كه تعادل نيروها مشاهده مي شود يا طرف مدافع مي تواند به متجاوز زيان غيرقابل قبولي وارد كند، تجاوز رخ نمي دهد.
بنابراين گزارش، سامانه هاي اس-300 مي تواند به نيروي هوايي اسرائيل خسارات جدي وارد كنند. محروم كردن ايران از حق دفاع موثر از خود، به معني دعوت به تجاوز است. مگر اين تشويق جنگ جديد در نزديكي مرزهاي روسيه با عواقب سنگين نه تنها براي ايران بلكه براي متخصصان متعدد روس كه آن جا كار مي كنند، نيست؟ چه رسد به ضرر سياسي و اقتصادي براي خود روسيه.
در ادامه اين گزارش با طرح اين سؤال كه «چه چيزي باعث اتخاذ اين تصميم شد؟» آمده است: چند علت قابل ذكر است. مسكو سال هاست كه با ناديده گرفتن تسليحات هسته اي اسرائيل در حل و فصل به اصطلاح مسئله هسته اي ايران شركت كرده و به تحريم ها عليه كشور همسايه خود راي مي دهد. به نظر مي آيد كه در وزارت امور خارجه روسيه حتي ذكر پيشنهاد درباره ايجاد منطقه عاري از تسليحات هسته اي در خاورميانه كه بارها از سوي ايران مطرح شده و از سوي كشورهاي عربي تاييد شد، ممنوع شده است. چرا وضعيت اين طور است؟
وي خاطر نشان كرد: كه آناتولي سرديوكوف- وزير دفاع روسيه- اصلاحات نظامي خوبي برگزار كرده است از جمله اين كه در آينده نزديك حداقل 30درصد تسليحات ارتش روسيه از اسرائيل و كشورهاي عضو ناتو دريافت خواهد شد. پيش از اين ژنرال دووركين به اسرائيل سفر كرده بود و از سناتورهاي آمريكايي حاضر در آن ميزگرد با اصرار خواست كه فوراً به ايران ضربه وارد كنند. او حتي الگوي رايانه اي اين ضربه را به آمريكايي ها تقديم كرد.
اين گزارش حاكي است: روز ششم سپتامبر 2010 آناتولي سرديوكوف- وزير دفاع روسيه- و ايهود باراك، همتاي اسرائيلي وي موافقت نامه اي درباره همكاري نظامي بين روسيه و اسرائيل امضا كردند. در اين سند كه اولين موافقت نامه از اين قبيل در تاريخ روابط بين روسيه و اسرائيل است، يك بند درباره تبادل اطلاعات ويژه وجود دارد.
نويسنده اين مقاله مي افزايد: آيا كساني كه اين موافقت نامه را امضا كردند، مي فهمند كه از اين به بعد روسيه بايد در كشورهاي عربي، تركيه و ايران به كار جاسوسي دست بزند و اطلاعات به دست آمده را به تل آويو منتقل كند؟ در حالي كه قبلاً مقامات روسيه صادرات اسلحه به خاورميانه را با اسرائيل هماهنگ مي كردند، اكنون بايد از اسرائيل اجازه بگيرند. در سال هاي پرتلاطم 1990 نيز همين وضع مشاهده مي شد كه مسكو در چارچوب كميسيون گور- چرنومردين حق نداشت يك پيچ و مهره بدون اجازه واشنگتن به ايران صادر كند.
بنا بر اين گزارش، تصميماتي كه نيكلاي ماكاروف اعلام كرد، مي توانند نه تنها به اعتبار بلكه به امنيت روسيه و امنيت هر يك از ما لطمه بزنند. جهان اسلام از اين به بعد حق دارد روسيه را به عنوان دشمن خود تلقي كند كه عواقب اين امر قابل پيش بيني است و اين در حالي است كه قفقاز اسلامي در آتش مي سوزد و بيش از يك ميليون مسلمان در مسكو زندگي مي كنند.
كارشناسان در مورد اصلاحات نظامي ارتش روسيه اين نقطه نظر را بيان مي كنند كه بازسازي نيروهاي مسلح و حركت به سوي ساختار تيپي (به جاي ساختار لشگري)، خريد تسليحات ساخت اسرائيل و ناتو، رزمايش هاي مشترك واحدهاي هوابرد و نيروهاي ديگر در خاك آمريكا و اروپا و امتناع از پذيرش دانشجويان به دانشگاه هاي نظامي روسيه در سال جاري، همگي يك هدف را دنبال مي كنند و آن ايجاد يك «مدل سيار نظامي» براي وصل كردن بازمانده هاي ارتش و نيروي دريايي روسيه به نيروهاي اعزامي آمريكا و ناتو است. ولي هدف از اين كار چيست؟
نويسنده اين مقاله در پايان نوشت: آيا ما مي خواهيم در ماجراجويي هاي نظامي آمريكايي ها و محافل حاكم صهيونيستي اسرائيل شركت كنيم؟ تعريف حقوقي اين عمل را به ديگران محول مي كنم.

 



در بيانيه سازمان كنفرانس اسلامي در نيويورك مطرح شد
جامعه جهاني از بيانيه تهران براي رسيدن به توافق نهايي استفاده كند

وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي در نشست هماهنگي سالانه خود كه در نيويورك برگزار شد حمايت شان را از بيانيه تهران اعلام كردند.
به گزارش پايگاه اينترنتي سازمان كنفرانس اسلامي، وزراي خارجه سازمان كنفرانس اسلامي در اين نشست از بيانيه مشترك ميان ايران و تركيه و برزيل كه 17 مي گذشته درباره تبادل سوخت به امضا رسيد، استقبال كرده و خطاب به جامعه جهاني تأكيد كرد كه اين سازمان از اين بيانيه مشترك حمايت مي كند.
وزراي خارجه اين سازمان همچنين از جامعه جهاني خواستند تا از فرصت ايجاد شده در پي امضاي اين بيانيه براي رسيدن به توافقات همه جانبه در تمامي ابعاد اين موضوع استفاده كنند.
همچنين براساس بيانيه پاياني اين نشست وزراي خارجه اين سازمان بر عقب نشيني كامل رژيم صهيونيستي از بلندي هاي جولان به مرزهاي 1967 براساس قطعنامه هاي 242 و 338 سازمان ملل تأكيد كردند.
سازمان كنفرانس اسلامي همچنين نگراني شديد و محكوميت خود را در قبال جنايات صهيونيست ها در شهرك سازي صهيونيستي و انتقال صهيونيست هاي بيشتر به سرزمين هاي اشغالي و تكميل ديوار حائل و همچنين حفاري هاي غيرقانوني در اطراف مسجد مبارك الاقصي و تخريب منازل فلسطينيان اعلام و تأكيد كردند كه اين اقدامات با هدف غيرقانوني تخليه اين شهر از ساكنان فلسطيني صورت مي گيرد.
سازمان كنفرانس اسلامي در بيانيه پاياني خود همچنين محاكمه و پيگرد جنايتكاران صهيونيست را به علت جنايات در غزه خواستار شد و استفاده اين رژيم از زور براي توقف كاروان آزادي و كشتار مردم بي گناه در آن را به شدت محكوم كرد.
سهم كرسي هاي
شوراي امنيت ناعادلانه است
در همين حال، وزير امور خارجه كشورمان طي سخناني در نشست هماهنگي ساليانه وزراي خارجه سازمان ملل نسبت به تجديدنظر و بازنگري در ساختار ناعادلانه سازمان ملل تأكيد كرد. منوچهر متكي در اين نشست كه در حاشيه شصت و پنجمين نشست مجمع عمومي سازمان ملل متحد برگزار شد درباره روند اصلاح ساختار سازمان ملل و به ويژه شوراي امنيت گفت: سازمان ملل در دو دهه اخير با چالش هاي گسترده اي مواجه و كارآمدي خود را براي پاسخگويي موثر به نيازهاي نوين جهاني از دست داده است. از اين رو، تداوم روند تجديد ساختار اين سازمان با هدف تقويت توانايي و ارتقاء ظرفيت هاي آن، از جمله از طريق شفاف تر ساختن اقدامات و فعاليت هاي سازمان و دموكراتيك تر كردن روند تصميم گيري در نهادهاي مختلف آن، كماكان ضرورتي اجتناب ناپذير قلمداد مي شود.
وي بر ضرورت اختصاص سهم متناسب از كرسي هاي غيردائم و دائم شوراي امنيت به كشورهاي اسلامي تأكيد كرد.

 



درخواست قطر براي اجراي موافقتنامه امنيتي با ايران

وزير كشور قطر در ديدار سفير ايران، خواستار اجرايي شدن بندهاي موافقت نامه همكاري امنيتي ايران و قطر شد.
عبدالله سهرابي سفير جمهوري اسلامي ايران در دوحه با شيخ عبدالله بن ناصربن خليفه آل ثاني وزير كشور دولت قطر ديدار كرد.
در اين ديدار در خصوص روند روابط و همكاري بين دو كشور در زمينه مسائل مورد اهتمام مشترك و توسعه و گسترش همكاريهاي فيمابين در ابعاد امنيتي مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
شيخ عبدالله بن ناصر بن خليفه آل ثاني وزير امور كشور قطر با اشاره به روند خوب روابط بين دو كشور اظهار داشت: بر اساس اراده و تأكيد مقامات عاليرتبه دو كشور خوشبختانه هم اكنون روابط خوبي فيمابين دوحه و تهران وجود دارد و اين فضاي خوب روابط به ويژه در توسعه و گسترش همكاري بين وزارتخانه هاي كشور ايران و قطر با سفرهاي منظم مسئولين و امضاي موافقتنامه همكاري امنيتي و برگزاري منظم نشستهاي مسئولين ذيربط در مرزباني و مبارزه با موادمخدر دو كشور نمود عيني يافته است.
وزير امور كشور قطر با اشاره به ديدار و مذاكرات خوب و سازنده خود با معاون امنيتي وزير كشور ايران در خلال سفر اخير رئيس جمهوري اسلامي ايران به دوحه ابراز اميدواري كرد روند همكاريها بين دو كشور بويژه با اجرايي شدن بندهاي موافقتنامه همكاري امنيتي بيش از پيش توسعه و گسترش يابد و با تداوم سفرهاي متقابل مسئولين دو كشور به تهران و دوحه اين روند سرعت خواهد يافت.
عبدالله سهرابي سفير جمهوري اسلامي ايران نيز در ابتداي اين ديدار سلام هاي نجار وزير كشور جمهوري اسلامي را به همتاي قطري اش ابلاغ كرد و با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته در تعميق و گسترش روابط دوجانبه بين تهران و دوحه خاطرنشان كرد: تعميق و استحكام روابط بين جمهوري اسلامي ايران و دولت قطر در راستاي منافع و مصالح همه كشورها و ملتهاي منطقه است.
سفير ايران با اشاره به سفر موفقيت آميز وزير كشور ايران به منامه و ديدارهاي خوب و سازنده در خلال نشست منامه، بر اهتمام جمهوري اسلامي ايران براي توسعه و گسترش روابط با كشورهاي منطقه در راستاي حفاظت و امنيت و ثبات منطقه تأكيد كرد.
سفير ايران همچنين در اين ديدار با ابراز خرسندي از روند همكاري بين دو كشور به ويژه در حوزه وزارت كشور و مسائل امنيتي اجرايي شدن بندهاي موافقتنامه همكاري امنيتي بين دو كشور را موجب توسعه و گسترش بيش از پيش اين همكاريها دانست.

 



در پي برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي ايران در اكسپوي تاشكند
ازبك ها مشتاق سرمايه گذاري ايراني ها هستند

ساري- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه توانمنديهاي جمهوري اسلامي ايران در حالي با اهتزاز پرچم پرافتخار ايران به كار خود پايان داد كه ازبك هاي ريز نقش پس از نمايشگاه مشتاق سرمايه گذاري ايرانيها شده اند.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، در نمايشگاه توانمندي هاي جمهوري اسلامي ايران در اكسپوي تاشكند بيش از 75 شركت داخلي از مازندران و اقصي نقاط كشور بخشي از توانمندي هاي خود را براي جهانيان به نمايش گذاشتند.
اين نمايشگاه كه از حيث دكوراسيون، غرفه آرايي و كيفيت برگزاري در نوع خود عالي بود، توانست بخشي از نيازهاي تجار مازندراني شركت كننده در اكسپوي ازبكستان را به خود جلب كند.
در حالي كه تجار كشورهاي قدر ديگري نظير آمريكا، انگليس، آلمان، فرانسه و ساير كشورها در نمايشگاه تاشكند حضور داشتند اما 75 درصد بازديدكنندگان و فضاي نمايشگاهي اين اكسپو متعلق به ايرانيها بود.
ازبكهاي ريز نقش كه به مردماني ميهمان نواز، خونگرم و علاقه مند به ايرانيها در آسياي ميانه شهرت دارند با حضور مشتاقانه و پرشور خود آمادگي سرمايه گذاري و توسعه روابط اقتصادي و تجاري با كشور جمهوري اسلامي ايران هستند.
مديرعامل اتحاديه دامداران مازندران شركت كننده در اكسپوي ازبكستان با اشاره به اينكه با هدف معرفي بيشتر توانمندي هاي دام و طيور مازندران در اين نمايشگاه حضور يافته است اظهار داشت: دانش فني صنعت دامپروري با حضور در نمايشگاه ها بارور مي شود.
منوچهر بحري با بيان اينكه اطلاعات كافي از شركت هاي فعال در ازبكستان نداريم افزود: راه براي توسعه فعاليت هاي صنعتي حوزه دام و طيور از طريق نمايشگاه ها فراهم خواهد شد.
رئيس كانون تشكل هاي كشاورزي مازندران يادآور شد: صنعت دامپروري در ازبكستان تقريباً به صورت نيمه صنعتي و صنعتي فعاليت دارد كه مي تواند زمينه ساز توسعه مبادلات دانش فني و صنعتي حوزه دامپروري مازندران و ازبكستان باشد.
وي با بيان اينكه هزينه هاي توليد در ازبكستان به مراتب كمتر از ايران است از مسئولان دولتي خواست با اعمال يارانه هاي صادراتي، راه را براي فعالان حوزه دامپروري كشور فراهم سازند.
بحري با اشاره به اينكه مازندران بزرگترين واردكننده علوفه از كشورهاي آسياي ميانه است، اظهار داشت: ميزان مراودات تجاري، اقتصادي و كشاورزي تجار ايراني با ازبكي بايد افزايش يابد.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: دشمنان از پرتاب آزمايشي موشك هاي ايران نيز بيمناكند

جانشين فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: تجهيزات دفاعي ايران قدرتمند است بگونه اي كه حتي دشمنان انقلاب اسلامي از پرتاب آزمايشي موشك هاي ايران هراس دارند.
به گزارش ايرنا، سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» در جمع اقشار مختلف بسيجيان چهارمحال و بختياري در حسينيه امام خميني(ره) تيپ 44 قمر بني هاشم(ع) در شهركرد افزود: خودكفايي ايران در توليد تجهيزات دفاعي باعث شده است ايران نيازهاي دفاعي خود را در داخل كشور تامين كند و اكنون ايران در بسياري از علوم حرف براي گفتن دارد.
وي يادآور شد: رشادت رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس الگوي مقاومت شد و بسياري از آزادگان جهان از رشادت رزمندگان ايراني و ايستادگي آنها در برابر استكبار الگو گرفتند.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: درايت امام راحل باعث شد رزمندگان اسلام در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل در برابر همه استكبار جهاني ايستادگي و مقاومت كنند. وي افزود: اكنون رهبر معظم انقلاب نيز با استفاده از آن الگو و با حكمت و ديدگاه هاي الهي خود، كشور را در ميان آماج فتنه هدايت مي كند.
به گفته سلامي، حضور مردم در صحنه باعث شده است كه دشمنان انقلاب جرات تهديد ايران را نداشته باشند چرا كه مي دانند ايران اسلامي اينك در اوج اقتدار قرار دارد.
وي افزود:شهيدان خون خود را فدا كردند تا پرچم اسلام ناب محمدي(ص) براي هميشه برافراشته بماند و كشور امن ايران ميراث الهي است كه رزمندگان اسلام براي آن جانفشاني كردند.
بنابراين گزارش در اين نشست جمعي از فرماندهان و يادگاران هشت سال دفاع مقدس در كنار بسيجيان جوان استان چهارمحال و بختياري حضور داشتند.

 



استقرار فرماندهي نيروي دريايي سپاه در بندرعباس كامل شد

فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران گفت: استقرار فرماندهي اين نيرو در بندرعباس كامل شده و حتي ساختمان هاي آن در تهران به مجموعه هاي ديگر تحويل داده شده است.
سرتيپ دريادار «علي فدوي» يكشنبه شب در حاشيه همايش «صلاي عشق» در گفت وگو با ايرنا افزود: آرايش نظامي نيروي دريايي سپاه در خليج فارس و درياي عمان نيز مدت ها است كه تثبيت شده و نيروي دريايي سپاه از شمالي ترين نقطه اروند تا تنگه هرمز و منطقه چابهار حضور دارد.
وي در پاسخ به سؤالي درباره شدت يافتن تبليغات جنگ طلبانه در برخي مقاطع اظهار داشت: حضور و تهديد آمريكايي ها با جمهوري اسلامي، ماهيت حق و باطلي دارد و روند آن از ابتداي انقلاب تاكنون يك لحظه نيز تعطيل نشده اما تغييرات سياست هاي رسانه اي آمريكا در اين باره به دليل نيازمندي هاي مقطعي آنهاست.
اين فرمانده ارشد نظامي تصريح كرد: آمريكايي ها به دليل شرايط داخلي خود و خباثت هايي كه در افغانستان، عراق و منطقه دارند و شكست هاي متناوبي كه متحمل مي شوند گاهي به لحاظ رسانه اي روند متفاوتي را درپيش مي گيرند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح كرد: ايران از اين گونه حركت هاي رسانه اي تأثير نمي گيرد و با آمادگي كامل، هرگونه اقدام خصمانه را به صورت متناسب پاسخگو خواهد بود.

 



اخبار ادبي و هنري

تجليل رسانه دولتي آمريكا از هتاكي در جشن خانه سينما
اقدامات هنجارشكنانه و هتاكانه چهاردهمين جشن خانه سينما تحسين رسانه دولتي و ضد ايراني ايالات متحده را برانگيخت.
شبكه جنگ طلب و استعمارگر صداي آمريكا در يكي از برنامه هاي اخير خود از اقدامات برخي از برگزيدگان مراسم اخير جشن خانه سينما تجليل كرد.
تدوين دو جلد از دايره المعارف دفاع مقدس
رئيس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس در مراسم رونمايي 32عنوان كتاب دفاع مقدس از تدوين دايره المعارف دفاع مقدس خبر داد.
در اين مراسم كه در سالروز شكست حصر آبادان برگزار شد سردار سيدمحمد باقرزاده با اشاره به آماده شدن دو جلد اول اين دايره المعارف گفت: دايره المعارف دفاع مقدس از مطالبات مقام معظم رهبري بود.
وي تجهيز 77 كتابخانه دانشگاههاي كشور به كتابهاي دفاع مقدس و ادبيات پايداري را از ديگر اقدامات صورت گرفته به اين مناسبت معرفي كرد.
حمايت وزارت خارجه از آثار سينمايي در حوزه مقاومت
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان از حمايت آثار هنري در زمينه مقاومت در سطح بين المللي خبر داد.
رامين مهمان پرست در گفتگو با هنرنيوز گفت: با توجه به افزوده شدن بخش بين الملل به يازدهمين جشنواره بين المللي فيلم مقاومت كه اقدام ارزشمندي است؛ ما هم در راستاي بين المللي شدن از جشنواره حمايت خواهيم كرد. وي ادامه داد: وزارت خارجه با ارتباط نزديكي كه از قبل با دوستان برگزاركننده جشنواره داشت براي ورود آثار هنرمندان خارجي، ورود و خروج هنرمندان خارجي و همچنين برگزاري همزمان جشنواره مقاومت در ساير كشورها همكاري كرده است و اگر هنرمندان ما در كنار دستگاه ديپلماسي بتوانند ايده هاي نظام و آرمانهاي مقدس بشريت را پيگيري كنند به طور قطع نتيجه آن بسيار ميمون و مبارك خواهد بود.
وزارت خارجه كشورمان يكي از وزارتخانه هايي بود كه در برپايي جشنواره فيلم مقاومت نقش مهمي داشت و جايزه هنرمندان بخش بين الملل را نيز متقبل شده بود.
آواهاي حماسي سه بعدي در فرهنگسراي پايداري
آواهاي فرماندهان و اصوات عمليات هشت سال دفاع مقدس به صورت دالبي و ديجيتال در فرهنگسراي پايداري طنين انداز شد.
«سنگر صوت» از مجموعه برنامه هايي است كه همزمان با هفته دفاع مقدس در اين فرهنگسرا اجرا مي شود. سنگر صوت به گونه اي طراحي شده است كه صداي ماندگار و اصوات عمليات هاي جنگ و فرماندهان دوران دفاع مقدس را به شكل دالبي و سه بعدي پخش و به نوعي بازسازي و بازتوليد فضاي جنگ در زمان حال است. برپايي نمايشگاه كتاب، اجراي نمايي از هور، نمايشگاه بزرگ دستاوردهاي مهندسي جنگ، نمايشگاه 05 عكس از بمباران تهران، نمايش ادوات جنگ، پل معلق و بيان روايت گونه از رشادت هاي رزمندگان به همراه شب خاطره و نقاله خواني توسط راويان جنگ از برنامه هاي در حال اجراي فرهنگسراي پايداري در هفته دفاع مقدس است.
سومين جشنواره داستان انقلاب در آستانه داوري
با وجودي كه حدود چهار ماه تا پايان زمان مقرر به عنوان آخرين مهلت ارسال رمان و داستان كوتاه باقي مانده است، كارگاه قصه و رمان حوزه هنري درصدد است تا داوران اين جشنواره را به رسانه ها و افكارعمومي معرفي كند.
براساس اين گزارش، رايزني براي تعيين داوران سومين جشنواره داستان انقلاب آغاز شده و پيش از پايان مهلت ارسال اثر به اين جشنواره، داوران آن معرفي مي شوند.
سومين جشنواره داستان انقلاب در نيمه دوم بهمن ماه امسال برگزار مي شود و نويسندگان مي توانند رمان ها و داستان هاي كوتاه با موضوع انقلاب اسلامي بنويسند و تا پايان دي ماه 98 به دبيرخانه جشنواره، واقع در حوزه هنري، ارسال كنند.

 



تجليل آيت الله نوري همداني از اظهارات رئيس جمهور در سازمان ملل

يكي از مراجع تقليد اظهار داشت: سخنراني ها و مصاحبه هاي رئيس جمهور در سازمان ملل براساس ديپلماسي فعال و قوي جمهوري اسلامي صورت گرفت.
به گزارش فارس از قم، آيت الله حسين نوري همداني در ديدار جمعي از فرماندهان سپاه پاسداران و نيروي انتظامي داشتن عزت، اقتدار و قدرت را از ويژگي هاي نظام اسلامي برشمرد و گفت: مسلمانان بايد هميشه سعي كنند داراي عزت، اقتدار و قدرت باشند و براساس آن گام برداشته تا عظمت و عزت امت اسلام براي هميشه حفظ و برقرار باشد.
اين مرجع تقليد داشتن علم، ايمان، وحدت و اتحاد، حكومت اسلامي، قدرت جهادي و ديپلماسي قوي را از عظمت هاي امت اسلامي بيان كرد و افزود: علم در اسلام جايگاه بسيار بالايي دارد و بر هر مسلمان لازم است كه در زمينه علم آموزي تلاش و كوشش داشته باشد.
وي با بيان اينكه علم آموزي در اسلام، زمان، مكان و حد و مرز خاصي ندارد، خاطرنشان كرد: هركس به توان خود در اين زمينه بايد تلاش كند.
اين مرجع تقليد يادآور شد: ايمان كامل، انسان را شجاع مي كند به طوري كه نتيجه پيروزي هاي دوران دفاع مقدس، حزب الله لبنان و رزمندگان فلسطين نتيجه ايمان و عشق به شهادت بود.
وي همچنين پاسخ به شبهات را لازم و ضروري بيان داشت و اظهار داشت: بايد در ايمان آنقدر قوي باشيد كه بتوانيد پاسخگوي ترديدافكني ها و شبهات باشيد.
آيت الله نوري همداني وحدت را موجب صميميت و قدرت نظام اسلامي دانست و گفت: قرآن كريم با بيان «واعتصموا بحبل الله جميعا و لاتفرقوا...» بر وحدت و يكپارچگي تاكيد مي كند كه همان ولايت است كه در سايه آن مي توانيم گام هاي بلندي برداريم.
وي با اشاره به شكست ايران در جنگ هاي قبل از انقلاب اسلامي و پيروزي در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان كرد: ولايت فقيه، عشق و ايمان به شهادت و حكومت اسلامي عوامل پيروزي ما در هشت سال دفاع مقدس بودند، اما به خاطر نبود اين عوامل در جنگ هاي گذشته ايران هميشه شكست مي خورد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14