(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 مهر 1389- شماره 19754

حديث دشت عشق
تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل عراق به برتري رسيد يك گام تا تصاحب جام غرب آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
در هر وزارتخانه اي كه بخواهد مشغول به كار مي شود
رضازاده: خدا مي داند كه پيگير كارهاي علي حسيني بودم
اشتباه عجيب سرمربي تيم فوتبال نوجوانان 9 بازيكن ، يك سال توريست بودند!
پس از همگروه شدن با روسيه، پرتغال و گواتمالا در جام جهاني كوچك
شمس: نام مرگ براي گروه ايران كم است
دوچرخه سوار مطرح اسپانيايي دوپينگي از آب درآمد
محروميت دو ساله براي قهرمان توردوفرانس
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «محسن رمضاني»
طلايه دار شهادت
شهيد «محسن رمضاني»، سال 1330 در تهران در خانواده اي متدين و متوسط به دنيا آمد. در طي دوران تحصيل به فعاليت هاي ورزشي نيز مي پرداخت و در قبال خانواده احساس مسئوليت زيادي مي كرد. از خصوصيات اخلاقي او قلب مهربان و رئوفش بود و روح جوانمرد و ايثارش هميشه در بين دوستان و آشنايان مشهود بود. هميشه سينه خود را در مقابل نامردان سپر مي كرد و ناجوانمردي را به هيچ صورت تحمل نمي كرد.
پس از پيروزي انقلاب با وجود جراحاتي كه بر اثر اصابت گلوله در 21 بهمن ماه سال 57 برايش به وجود آمده بود، جزو نخستين افرادي بود كه به كميته انقلاب اسلامي پيوست و پس از مدتي عازم كردستان شد و در گروه شهيد چمران فداكاري هاي بسيار نمود. سرانجام شهيد رمضاني در مهرماه سال 58 روي پل سردشت توسط منافقين و ضدانقلابيون مورد حمله قرار گرفت و به همراه 4 تن ديگر از همرزمانش به لقاءا... پيوست.

 



تيم ملي فوتبال كشورمان مقابل عراق به برتري رسيد يك گام تا تصاحب جام غرب آسيا

سرويس ورزشي -
تيم ملي فوتبال كشورمان با برتري دو بر يك برابر عراق به ديدار پاياني رقابت هاي فوتبال غرب آسيا راه يافت.
در مرحله نيمه نهايي رقابت هاي فوتبال غرب آسيا از ساعت 16 و 30 دقيقه روز گذشته ( جمعه ) تيم ملي فوتبال ايران در مقابل عراق قرار گرفت كه در پايان موفق شد اين تيم را با نتيجه دو بر يك شكست دهد.
ملي پوشان كشورمان در اين ديدار با تركيب سيد مهدي رحمتي - خسرو حيدري - سيد جلال حسيني - آندرانيك تيموريان - حنيف عمران زاده - پژمان نوري - ميلاد ميداودي - محمدنصرتي- ايمان مبعلي - احسان حاج صفي و مهرداد اولادي به ميدان رفتند. درنيمه اول ملي پوشان ايران چند بار تا آستانه باز كردن دروازه حريف پيش رفتند كه با بي دقتي مهاجمان اين موقعيت ها از دست رفت. البته در سوي ديگر عراق نيز يكي دو موقعيت خوب داشت كه از آنها استفاده نكرد.
در نيمه دوم بازهم ايران بازي را هجومي آغاز كرد و در دقيقه 58 روي ضربه كاشته اي كه ايمان مبعلي زيبا و مواج ارسال كرد، توسط سيد جلال حسيني با ضربه سر به گل رسيد. در ادامه عراقي ها بر شدت حملات خود افزودند و روي يكي از حملات شان توسط مصطفي كريم و روي غفلت خط دفاعي و دروازه بان تيم ملي ايران در دقيقه 71 به گل رسيدند تا اين ديدار به تساوي برسد، اما اين پايان كار نبود و مهاجم تازه وارد تيم ملي، يعني محمد غلامي در دقيقه 83 با ضربه اي دقيق توپ را براي دومين بار وارد دروازه حريف كرد تا اين ديدار با نتيجه 2 بر يك به سود ايران به پايان برسد.
تيم ملي در اين ديدار دو تعويض داشت. ابتدا زنيدپور در دقيقه 46 به جاي ميداودي وارد ميدان شد و سپس در دقيقه 74 غلامي جاي اولادي را گرفت.
ماتسو، داور ژاپني اين ديدار به مهدي كريم، مسلوخي، مصطفي كريم از عراق و ايمان مبعلي و احسان حاج صفي از ايران كارت زرد نشان داد. همچنين داور، محمدعلي كريم از عراق را با كارت قرمز مستقيم در دقيقه 76 اخراج كرد.
ايران و عراق تاكنون 20 بار باهم روبرو شده اند كه 12 برد براي ايران و 4 برد براي عراق ثبت شده و 4 بازي نيز به تساوي انجاميده است. ايران 28 گل و عراق 13 گل به ثمر رسانده اند.
بدين ترتيب تيم ملي فوتبال كشورمان روز يكشنبه هفته جاري در ديدار فينال به مصاف يكي از دو تيم كويت يا يمن خواهد رفت.
اين ششمين دوره رقابت هاي غرب آسيا است كه در صورت قهرماني تيم ملي ، ايران به پنجمين قهرماني خود مي رسد.
تاريخچه پنج دوره گذشته اين مسابقات به اين شرح است:
سال 2000: قرقيزستان و قزاقستان نيز به عنوان ميهمان شركت كردند. ايران در فينال با غلبه بر سوريه قهرمان شد.
سال 2002: عراق با پيروزي مقابل اردن در وقت اضافي قهرمان شد.
سال 2004: ايران ميزبان بود و سوريه را در فينال شكست داد.
سال 2007: رقابت ها به خاطر جنگ اردن با يك سال وقفه برگزار شد . ايران با پيروزي مقابل عراق، مجدداً جام را فتح كرد.
سال 2008: ايران در دومين ميزباني، اردن را شكست داد و چهارمين قهرماني را به دست آورد.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

تيم اميد در يكقدمي قهرماني تورنمنت ويتنام
تيم فوتبال اميدكشورمان در دومين ديدار خود در تورنمنت ويتنام به مصاف تيم اميد مالزي رفت و در پايان موفق شد حريف خود را با نتيجه 2 برصفر شكست دهد.در اين ديدار كه در حضور 10 هزار تماشاگر ويتنامي برگزار شد، گل هاي تيم فوتبال اميد ايران را ايمان موسوي و آرش افشين در دقايق 42 و 75 به ثمر رساندند.اتفاق ويژه ديدار ايران و مالزي گرماي بيش از حد و هواي شرجي شهرهوشي مينه بود كه باعث شد بازيكنان تيم ايران در نيمه دوم پيراهن هاي خود را عوض كنند.تيم فوتبال اميد كشورمان امروز (شنبه) در سومين و آخرين ديدار خود در اين تورنمنت به مصاف تيم ويتنام ميزبان رقابت ها خواهد رفت كه به نظر مي رسد اين ديدار قهرمان تورنمنت چهارجانبه ويتنام را مشخص خواهد كرد.براي تيم قهرمان اين تورنمنت 20 هزار دلار پاداش در نظر گرفته شده است.
حضور نكونام و شجاعي در ديدار ايران - برزيل قطعي شد
باشگاه اوساسونا اسپانيا رسما با حضور ملي پوشان ايراني تيم فوتبال اين باشگاه در ديدار دوستانه تيم ملي فوتبال كشورمان برابر برزيل موافقت كرد.
سايت باشگاه اوساسونا ديروز با انتشار خبري از حضور اين دو بازيكن در ديدار دوستانه ايران و برزيل خبر داده و آورده است: جواد نكونام و مسعود شجاعي مي توانند پس از همراهي تيم فوتبال اوساسونا در ديدار برابر لوانته كه روز يكشنبه (فردا)از هفته ششم لاليگا برگزار خواهد شد، اسپانيا را ترك كرده و به اردوي تيم ملي فوتبال ايران در امارات ملحق شوند.
15 مهر حريفان تيم اميد مشخص مي شوند
قرعه كشي شانزدهمين دوره مسابقات فوتبال بازي هاي آسيايي گوانگجو روز 15 مهرماه برگزار خواهد شد و طي آن گروه بندي تيم هاي آسيايي مشخص خواهد شد.مراسم قرعه كشي مسابقات فوتبال بازي هاي آسيايي در شهر گوانگجو ميزبان شانزدهمين دوره اين اين بازي ها برگزار خواهد شد.در مسابقات فوتبال مردان بازي هاي آسيايي گوانگجو 26 تيم حضور دارند كه پس از انجام قرعه كشي به چهار گروه چهار تيمي و دو گروه پنج تيمي تقسيم بندي خواهند شد.
ورزشگاه محل برگزاري ديدار ايران و برزيل مشخص شد
ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و برزيل در ورزشگاه زايد اسپورت سيتي ابوظبي برگزار خواهد شد.اين ديدار روز 15 مهرماه در ورزشگاه زايد اسپورت سيتي شهر ابوظبي امارات برگزار خواهد شد و قرار است از طريق شبكه تلويزيوني ابوظبي اسپورت نيز براي كشورهاي متقاضي تحت پوشش تصويري قرار گيرد.تيم ملي فوتبال ايران كه در حال حاضر بازيهاي خود در رقابتهاي غرب آسيا را در اردن پشت سرمي گذارد روز 12 مهرماه وارد امارات مي شود و برزيلي ها نيز يك روز ديرتر - سه شنبه - وارد امارات مي شوند.ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و برزيل قرار است ساعت 21 روز پنجشنبه 15 مهرماه در ورزشگاه اسپورت سيتي ابوظبي برگزار شود. اين ورزشگاه 42 هزار نفر گنجايش دارد.
سفر طولاني و 15ساعته تيم جوانان به چين
تيم فوتبال جوانان براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا پس از يك سفر طولاني 15ساعته به چين رسيد. تيم فوتبال جوانان ايران كه براي حضور در مسابقات قهرماني آسيا در چين، در ساعت 30:23 پنج شنبه هفته گذشته تهران را ترك كرده بود، پس از 15ساعت در ساعت 19 به وقت محلي و 30:14 به وقت تهران ديروزبه شهر «لينزي» محل برگزاري بازي هايش دراين رقابت ها رسيد.تيم جوانان در هتل «ويل هوو» در نزديكي استاديوم لينزي (محل برگزاري هر سه مسابقه تيم ايران در مرحله گروهي) مستقر شده است.
پيروزي در تورنمنت چهار جانبه كيش
در جلسه مسوولان سازمان منطقه آزاد كيش و سرپرست باشگاه پيروزي ، در مورد برگزاري تورنمنت چهار جانبه اي با حضور تيم فوتبال پيروزي در فاصله تعطيلي نيم فصل ليگ برتر توافق شد. در اين نشست كه در محل سازمان منطقه آزاد كيش برگزار شد، دو طرف تصميم گرفتند كارگروهي براي برگزاري اين تورنمنت چهار جانبه در تعطيلات نيم فصل تشكيل دهند. در اين تورنمنت علاوه بر پيروزي يك تيم ايراني ديگر و دو تيم خارجي حضور خواهند داشت.
بهانه عجيب فيفا براي پرداخت نكردن حق سايپا
فدراسيون بين المللي فوتبال در واكنش به پيگيري باشگاه ساپيا مبني بر عدم پرداخت غرامت از سوي لورانت، بهانه عجيبي آورده است.باشگاه سايپا پس از شكايت عليه ورنر لورانت سرمربي آلماني پيشين تيم فوتبال اين باشگاه به فيفا، موفق شد با پيگيري هاي فراوان اين مربي را محكوم به پرداخت غرامت 250 هزار دلاري كند اما لورانت از پرداخت اين غرامت خودداري مي كند.ناصر شهبازي معاون ورزشي باشگاه سايپا در اين زمينه گفت: لورانت بايد حدود 250 هزار دلار به باشگاه سايپا غرامت بدهد اما فيفا مي گويد هيچ آدرس و نشانه اي از اين مربي در اختيار ندارد تا او را به پرداخت اين پول وادار كند. اين بهانه عجيب و تمسخر آميز است. با اين حال باشگاه سايپا پيگيري هاي لازم را در اين زمينه انجام داد و حتي آدرس خانه و باشگاهي كه اكنون لورانت در آن فعاليت مي كند را به فيفا ارسال كرده است تا بتوانيم غرامت مورد نظر را از اين مربي دريافت كنيم.

 



در هر وزارتخانه اي كه بخواهد مشغول به كار مي شود
رضازاده: خدا مي داند كه پيگير كارهاي علي حسيني بودم

حسين رضازاده پس از هشت ماه سرپرستي در فدراسيون وزنه برداري معتقد است با كسب چهار مدال طلاي جهان و المپيك عملكرد بسيار خوبي داشته و مي خواهد اين شرايط را با موفقيت در بازي هاي آسيايي گوانگجو تكميل كند.
سرپرست فدراسيون وزنه برداري روز گذشته مصاحبه اي با ايسنا داشت كه گزيده اي از آن در زير مي آيد:
¤ آنهايي كه انتقاد مي كنند بايد بدانند هر كس كه ابتدا فعاليتش را در جايي آغاز مي كند، مدتي زمان مي برد تا فرد بتواند بر كار سوار شود.
من هم از زماني كه آمدم سعي كردم براي موفقيت برنامه داشته باشم و برنامه ريزي كنم. به مرور زمان و پله پله به جلو آمده ايم. توكل من و همكارانم به خدا بوده است و هر موقع هم توكل به خدا باشد، نتيجه خوبي كسب مي كنيم.
¤ ما به دنبال اين هستيم كه در گوانگجو هم چند مدال كسب كنيم. مهم اين است كه وزنه برداران سعي و تلاش شان را مي كنند.
¤ خدا مي داند كه من پيگير كار علي حسيني بوده ام. آن قدر پيگير بودم كه «آيان» (رئيس فدراسيون بين المللي) به من گفت چقدر پيگير كار او هستي. حتي در آخرين ديدارمان در آنتاليا هم باز در مورد علي حسيني از او خواهش كردم و اعلام كرد كه در همين روزها و پس از رقابت هاي جهاني وضعيت او اعلام مي شود. ما نمي توانيم خودمان را گول بزنيم. ماده غيرمجاز در آزمايش او پيدا شده و ما هم سعي و تلاش مان را كرده ايم كه محروميت او را كم كنيم. به خدا، به جان پسرم ابوالفضل، به هر كسي كه بگوييد قسم مي خورم، من تلاشم را براي سعيد علي حسيني كرده ام و از خدا خواسته ام كه به او كمك كند.
¤ سعي مي كنم علي حسيني را رها نكنم. هرطور كه شده دستش را جايي بند مي كنم. نمي گذارم اين جوان نابود شود. به پدرش هم گفتم. در هر وزارتخانه اي كه مي خواهد من برايش كار فراهم مي كنم.
اعلام اسامي ملي پوشان
اما سرمربي تيم ملي وزنه برداري 12 ورزشكار را براي آمادگي بازي هاي آسيايي گوانگ جو به اردو دعوت كرد.
بهداد سليمي، سجاد انوشيرواني، اصغر ابراهيمي، محمدرضا براري، محسن بيرانوند، كيانوش رستمي، مرتضي رضاييان، ياسر دادوند، حامد مجيدي، بهادر مولايي، احد سنجابي و مهدي پانزوان، 12وزنه برداري هستند كه ازسوي سرمربي تيم ملي به اردو دعوت شده اند. اين اردو از امروز در سالن وزنه برداري مجموعه ورزشي آزادي آغاز مي شود.

 



اشتباه عجيب سرمربي تيم فوتبال نوجوانان 9 بازيكن ، يك سال توريست بودند!

سرمربي تيم فوتبال نوجوانان ايران به دليل اينكه آگاهي كامل ازشرايط سني بازيكنان نداشت، 9 بازيكن كه شرايط سني لازم را نداشتند حدود يكسال همراه تيم ملي به اردوهاي مختلف داخلي و خارجي برد.
زماني كه مربيان تيم نوجوانان قصد داشتند اسامي ملي پوشان رابه كنفدراسيون فوتبال آسيا اعلام كنند متوجه شدند كه طبق قوانين اين بازيكنان حق حضور در رده نوجوانان را ندارند و به اين ترتيب فدراسيون و سرمربي محترم مجبور شدند چند بازيكن جديد را به تيم ملي دعوت كنند.خوشبختانه فدراسيون فوتبال پس از مدتها فهميد بازيكناني كه مدت ها همراه تيم ملي نوجوانان بوده اند و در اردوهاي مختلف حضور داشته اند، نمي توانند در مسابقات شركت كنند و سرمربي تيم ملي مجبور شد اين بازيكنان را كه حكم توريست در اردوهاي خارجي را پيدا كرده بودند از تيم ملي كنار بگذارد.اگر فدراسيون براي هر بازيكن فقط 10 ميليون تومان در اردوهاي خارجي هزينه كرده باشد، با اين اشتباه سرمربي تيم نوجوانان كه اتفاقا از حمايت رسانه اي نيز بهره مند است، فدراسيون متحمل ضرر و زيان 90 ميليون توماني شده است.

 



پس از همگروه شدن با روسيه، پرتغال و گواتمالا در جام جهاني كوچك
شمس: نام مرگ براي گروه ايران كم است

تيم ملي فوتسال ايران حريفان خود در رقابتهاي گرندپريكس برزيل را شناخت كه براساس برنامه بايد در بازي اول به مصاف تيم ملي فوتسال روسيه برود.
مراسم قرعه كشي رقابتهاي جام جهاني كوچك در شهر آنوپليس برزيل برگزار شد و تيم ملي فوتسال ايران در گروه چهارم با تيم هاي روسيه، پرتغال و گواتمالا رقابت خواهد كرد.
در اين دوره از رقابتها 16 تيم حضور دارند كه از روز 25 مهرماه ديدارهاي خود را در چهار گروه چهار تيمي آغاز مي كنند. برزيل، اسپانيا، ايتاليا و ايران به عنوان سرگروه ها معرفي شده اند. گروه بندي اين بازيها به شرح زير است:
¤ گروه A: برزيل، چك، ليبي و كاستاريكا
¤ گروه B: اسپانيا، قطر، روماني و آرژانتين
¤ گروه C: ايتاليا، زامبيا، پاراگوئه و هلند
¤ گروه D: ايران، روسيه، پرتغال و گواتمالا
براساس برنامه اعلام شده تيم ملي فوتسال ايران روز 25 مهرماه در نخستين ديدار خود به مصاف روسيه مي رود. روز 26 مهر با گواتمالا ديدار خواهد داشت و در آخرين ديدار مرحله مقدماتي به مصاف تيم پرتغال مي رود. در پايان مرحله مقدماتي از هر گروه دو تيم به دور بعد راه خواهد يافت.
حسين شمس سرمربي تيم ملي فوتسال كشورمان درباره همگروهي ايران با روسيه، پرتغال و گواتمالا عنوان كرد: به هر ترتيبي كه شده بايد از گروه خود صعود كنيم. در دو دوره گذشته فيناليست مسابقات بوده ايم و مردم كمتر از اين را از ما قبول نمي كنند. در اين راه بايد تيم اسپانيا را در نيمه نهايي قرباني كنيم و بار ديگر در فينال رقابت ها به مصاف ميزبان برويم.
وي در ارزيابي گروه تيم ايران تصريح كرد: قرعه مان آن قدر سخت است كه حتي نمي توانم آن را گروه مرگ تلقي كنم و اين نام برايش كم است. قرار گرفتن تيم هاي چهارم، پنجم و ششم رنكينگ فيفا در گروه D نشان مي دهد كه چه كار دشواري را براي صعود پيش رو داريم. در ساير گروه ها به راحتي مي توان دو تيم صعود كننده را پيش بيني كرد؛ اما در گروه ما اين كار غيرممكن است.

 



دوچرخه سوار مطرح اسپانيايي دوپينگي از آب درآمد
محروميت دو ساله براي قهرمان توردوفرانس

قهرمان سه دوره از رقابت هاي دوچرخه سواري توردوفرانس به دليل دوپينگ با محروميتي دوساله مواجه شده است.
«آلبرتو كونتادور» اسپانيايي پس از مشاهده ماده ممنوعه «كلن بوترول» كه غلظت بسيار كمي از آن در خون او ديده شد، با محروميتي دو ساله از سوي فدراسيون بين المللي دوچرخه سواري مواجه گرديد.
اين تست دوپينگ پس از برگزاري رقابت هاي امسال توردوفرانس از وي گرفته شد.
پس از انتشار اين خبر، كونتادور اظهار داشت كه دليل اين مساله استفاده از گوشت آلوده در روز دوم استراحت در ماه جولاي بوده است. وي گفت: من قرباني يك مسموميت غذايي شده ام. درخصوص اينكه مردم مرا باور مي كنند يا نه، فقط اين را مي دانم كه مي توانم سرم را بالا نگه دارم و خودم را مخفي نمي كنم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ در روز پاياني كنگره 2010 المپياد جهاني شطرنج در خانتي مانسيك روسيه محمد جعفر كامبوزيا رئيس فدراسيون شطرنج كشورمان به عنوان نايب رئيس اول فدراسيون جهاني شطرنج انتخاب شد.
¤ مجتمع انتخابات فدراسيون ناشنوايان روز پنجشنبه هفته گذشته به رياست حميد سجادي، معاون و رئيس امور مجامع سازمان تربيت بدني در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد و طي آن كاظم نظم ده با كسب 38 رأي از 45 رأي مأخوذه براي چهار سال آينده به رياست اين فدراسيون انتخاب شد. ضمن آنكه احمد دامغاني نژاد ديگر كانديداي حاضر در اين مجمع نيز چهار رأي را به خود اختصاص داد و يك رأي هم سفيد اعلام شد.
¤ تيم هندبال ذوب آهن اصفهان در دومين مسابقه خود در جام باشگاه هاي آسيا از سد نماينده عراق عبور كرد. در اين مسابقه نماينده ايران توانست با نتيجه 35 بر 24 از سد حريف خود عبور و دومين پيروزي خود را در رقابت هاي آسيايي كسب كند.
¤ تيم دووميداني استان خوزستان در دو بخش بانوان و مردان به عنوان نماينده ايران در تورنمنت بين المللي مالزي شركت خواهد كرد. رقابت هاي دووميداني بين المللي مالزي 7 و 8 آبان ماه برگزار مي شود.
¤ ملي پوشان واليبال جوان ايران در آغاز پانزدهمين دوره مسابقه هاي آسيايي كه در تايلند برگزار مي شود، موفق شدند با نتيجه 3 بر صفر و با امتيازهاي 25-13، 25-16، 25-21 بر تيم سريلانكا غلبه كند. ايران امروز در دومين ديدار، ساعت 16 (به وقت تهران) به مصاف تيم ژاپن مي رود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14