(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 10 مهر 1389- شماره 19754

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: اطلاعات يك سوم خبرنگاران كشور ثبت شد
راه اندازي شبكه هاي تخصصي راديو و تلويزيون در كشور
جزئيات بسته حمايتي مسكن اعلام شد
مرد معجزه !
وزير آموزش و پرورش: گرايش ها و محتواي كتب درسي تغيير مي كند
بنا به درخواست مسئولان تجمع اعتراضي خبرنگاران قزوين برگزار نشد
قائم مقام فرماندهي سپاه: حركات دشمن از نگاه سپاه دور نمي ماند
فرمانده قرارگاه كربلا در دوران دفاع مقدس: ايثارگران مستندترين منابع دفاع مقدس هستند
مستندساز بين المللي ايران: وحشت آمريكا از سپاه به دليل قدرت اسلام و قرآن است
يكي از عاملان قتل دكتر سرابي در گيلانغرب خودكشي كرد
ساماندهي 600 هزار كارجو تا پايان امسال
توقيف شناورهاي با قدرت بيش از 48 اسب بخار
حوادث كوتاه از كشور
دستگيري سارق صندوق هاي صدقات تبريز در هفتاد و يكمين اقدام
تخصيص 5 ميليارد تومان براي تجهيز 125 هزار مدرسه به كتابخانه
تجاوز در عبادتگاه يك خاخام



وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي: اطلاعات يك سوم خبرنگاران كشور ثبت شد

معاون اجرايي اداره كل مطبوعات داخلي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: اطلاعات مربوط به خبرنگاران و روزنامه نگاران كشور در بانك اطلاعات وزارت ارشاد ثبت و ساماندهي مي شود.
به گزارش ايرنا «سعيد جابري انصاري» روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه هاي گروهي استان لرستان، افزود: تاكنون حدود يك سوم خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال كشور در اين بانك اطلاعاتي ساماندهي شده اند.
وي گفت: اسامي و اطلاعات مربوط به تمامي خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال رسانه هاي ديداري، شنيداري و نوشتاري كشور در اين بانك ثبت و ضبط مي شود.
وي اظهار داشت: ادارات كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان ها بايد هرچه سريعتر نسبت به جمع آوري اطلاعات خبرنگاران و روزنامه نگاران فعال استان براي ثبت و ساماندهي در اين بانك اطلاعاتي اقدام كنند.
وي با يادآوري اينكه نبود بانك اطلاعاتي مشكلاتي را در مواقع لزوم براي ارائه خدمات به خبرنگاران و روزنامه نگاران ايجاد مي كند، افزود: ايجاد اين بانك اطلاعاتي زمينه تسريع در ارائه خدمات حمايتي به فعالان عرصه رسانه اي كشور را فراهم مي كند.
جابري انصاري گفت: ايجاد تحول در فضاي مطبوعاتي كشور يكي از برنامه هاي جدي معاونت مطبوعاتي وزارت ارشاد است كه يكي از راهكارهاي مهم براي تحقق اين مهم ايجاد بانك اطلاعاتي و ساماندهي خبرنگاران و فعالان در اين بانك براساس سوابق و فعاليت هاي اطلاع رساني است.

 



ضرغامي خبر داد
راه اندازي شبكه هاي تخصصي راديو و تلويزيون در كشور

رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران گفت: راه اندازي چند شبكه تخصصي براي داخل كشور در دستور كار صدا و سيما قرار دارد.
سيدعزت الله ضرغامي در حاشيه مراسم قرار گرفتن برنامه هاي صدا و سيماي مركز سمنان بر روي ماهواره در گفت وگو با خبرنگار فارس در سمنان اظهار داشت: در حال حاضر به عنوان نخستين قدم، شبكه مستند به صورت آزمايشي بر روي سيستم ديجيتال تهران قرار گرفته است.
وي ادامه داد: همچنين ايجاد شبكه ورزش، كودك و نوجوان و فيلم و سريال را در دستور كار قرار داده ايم.
رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: شبكه فيلم و سريال به زبان عربي با توجه به استقبال مردم عرب زبان منطقه و استقبال از سريال يوسف پيامبر(ع) تاسيس شده است.
ضرغامي گفت: اولويت را در شبكه فيلم و سريال به استفاده از فيلم هاي آرشيوي داديم و در كشورهاي لبنان و سوريه استقبال خوبي از سريال هاي ايراني شده است.
وي خاطرنشان كرد: تاسيس شبكه هاي تخصصي به ترتيب و براساس تامين اعتبارات انجام مي شود.
رئيس سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران ادامه داد: شبكه مستند نيز با توجه به فراهم شدن اعتبارات در استان ها راه اندازي مي شود.
ضرغامي گفت: با توجه به قرار گرفتن تمام شبكه هاي استاني بر روي ماهواره، افزايش كيفيت در همه بخش ها و ساختارها مهم ترين اولويت سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران است.

 



جزئيات بسته حمايتي مسكن اعلام شد

معاون وزير مسكن و شهرسازي با تشريح جزئيات بسته حمايتي وزارت مسكن در راستاي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها، زمان شروع پرداخت تسهيلات يارانه اي به بخش مسكن را همزمان با آغاز پرداخت يارانه ها اعلام كرد.
ابوالفضل صومعلو در گفتگو با مهر درباره جزئيات بسته حمايتي از بخش مسكن در راستاي هدفمندي يارانه ها گفت: با توجه به اهميت بخش مسكن به دليل سهم بالاي آن در سبد خانوار (30درصد) و ارتباط گسترده آن با ساير بخشهاي توليدي، انرژي بر بودن توليد مصالح ساختماني و تأثيرپذيري دستمزد كارگران ساختماني و قيمت زمين و مسكن از افزايش احتمالي ناشي از اجراي هدفمندسازي يارانه ها، حمايت از بخش مسكن به منظور به حداقل رساندن تبعات منفي ناشي از اجراي هدفمندسازي يارانه ها ضروري است.
وي افزود: در اين راستا وزارت مسكن و شهرسازي دو رويكرد اساسي حمايت از برنامه هاي تامين مسكن به ويژه برنامه تامين مسكن گروه هاي كم درآمد شهري و روستايي و همچنين حمايت از برنامه هاي تشويق فناوري هاي نوين و سازگار با صرفه جويي انرژي را مدنظر قرار داده است.
معاون وزير مسكن و شهرسازي اعلام كرد با توجه به اين رويكرد، جبران افزايش قيمت توليد مسكن گروه هاي كم درآمد شهري، جبران افزايش قيمت توليد مسكن روستايي و همچنين برنامه توليد مسكن با استفاده از فناوري هاي نوين مبناي برآورد يارانه هاي مورد نياز براي اجراي برنامه هاي حمايتي بخش مسكن قرار گرفته است كه از محل درآمد ناشي از اجراي هدفمندسازي كه براساس قانون هدفمندسازي بايد به بخشهاي توليدي اختصاص يابد، تأمين مي شود.
وي توضيح داد: در راستاي اين رويكردها و به منظور به حداقل رساندن آثار و تبعات احتمالي ناشي از اجراي هدفمندسازي يارانه ها اعمال تخفيف هزينه هاي عوارض ساخت و تراكم ساخت و تامين بخشي از هزينه احداث واحدهاي اجاره اي كم درآمدها در قالب كمك هاي اعتباري، كمك به تامين هزينه هاي مربوط به ايجاد تاسيسات و خدمات زيربنايي در طرحهاي تامين مسكن كم درآمدها و تامين بخشي از هزينه هاي مربوط به بيمه كيفيت ساخت واحدهاي جديدالاحداث و كمك به خدمات مهندسي گروه هاي كم درآمد بخشهايي از راهبردهاي پيشروي دولت مبتني بر اسناد و قوانين و مقررات موجود است.
صومعلو اعمال نظارت عاليه بر ساخت و سازها با استفاده از خدمات بخش غيردولتي، آموزش و ترويج مقررات ملي ساختمان و آموزش كارگران ساختماني ماهر، مكان يابي، طراحي و آماده سازي زمين براي برنامه تامين مسكن گروه هاي كم درآمد و آسيب پذير، اعطاي كمك سود تسهيلات بانكي جهت برنامه هاي تامين مسكن كم درآمدها و اعطاي يارانه مربوط به حق بيمه، حق نظارت، رعايت اصول صرفه جويي در مصرف انرژي و ساير موارد در بخش مسكن روستايي نيز جزو راهبردهاي پيشروي دولت به شمار مي رود.معاون وزير مسكن و شهرسازي اظهار داشت: اين راهبردها مي تواند در قالب برنامه هاي حمايتي همچون طرح مسكن اجتماعي و مسكن اجاره اي كه از جمله برنامه هاي اجرائي فرآوري دولت است، به اجرا درآيد.
وي گفت: مهمترين اثر آزادسازي قيمت حاملهاي انرژي در راستاي اجراي هدفمندسازي يارانه ها به دليل انرژي بري بالاي توليد مصالح ساختماني بر روي اين نهاده ها است چرا كه با افزايش قيمت حاملهاي انرژي، هزينه توليد و در نتيجه قيمت مصالح ساختماني افزايش مي يابد كه اين موضوع مي تواند باعث افزايش هزينه ساخت و قيمت تمام شده واحدهاي مسكوني شود.
صومعلو در عين حال اظهار داشت: به منظور جلوگيري از اين امر، وزارت مسكن و شهرسازي با همكاري وزارت صنايع و معادن تمهيداتي انديشيده است تا از محل درآمد ناشي از اجراي هدفمندسازي يارانه ها به طور ويژه به توليدكنندگان كه با استفاده از روش ها و تكنولوژي قديمي مصالح ساختماني توليد مي كنند در بازار رقابتي توليد مصالح ساختماني، حتي با دريافت كمك هاي فوق نيز قادر به ادامه توليد نيستند. بنابراين دولت درصدد است به اين دسته از توليدكنندگان نيز با اعطاي تسهيلات ويژه كمك كند تا با استفاده از روشها و تكنولوژي مدرن تر كه مصرف انرژي بسيار پايين تر دارند شيوه توليد خود را اصلاح كنند.
معاون وزير مسكن و شهرسازي در پايان اعلام كرد همزمان با آغاز پرداخت يارانه ها، يارانه هايي كه قرار است به بخش مسكن اختصاص يابد، در اختيار وزارت مسكن و شهرسازي و ديگر دستگاه هاي مربوطه قرار مي گيرد تا براساس بسته حمايتي كه تدوين شده است، هزينه شود.

 



مرد معجزه !

رسانه هاي تركيه به مسافر ايراني اتوبوس واژگون شده در تركيه كه به طور معجزه آسا با كمترين صدمه نجات يافت، لقب «مرد معجزه» دادند.
به گزارش ايرنا، اين اتوبوس ايراني به شماره پلاك شماره 36860IR بامداد دوشنبه در كيلومتر 25 جاده شانلي عرفا به ديار بكر واژگون شد و 3 تن از هموطنانمان كشته و بيش از 40 تن زخمي شدند.يكي از مصدومان اين حادثه «موسي عيسي زاده» بود كه در جريان سانحه سر وي در بين گلگير و لاستيك اتوبوس گير كرده بود و مطبوعات تركيه با انتشار اين تصوير از آن به عنوان حادثه دلخراش ياد كرده بودند.رسانه هاي تركيه چهارشنبه در گزارشي از سلامتي اين مسافر ايراني نوشتند كه نجات وي يك معجزه بود.
اين مسافر ايراني در گفت وگو با خبرنگاران گفت: من نيز از نجات خود از اين فاجعه شگفت زده شده ام و ناراحتي مهمي ندارم.
پزشك معالج اين ايراني نيز به خبرنگاران گفت: حال عمومي بيمار خوب است و تنها صدمات كوچكي در ناحيه صورت دارد. گفتني است، اتوبوس ياد شده حامل زائران ايراني از اردبيل به سوريه بود.

 



وزير آموزش و پرورش: گرايش ها و محتواي كتب درسي تغيير مي كند

وزير آموزش و پرورش گفت: برنامه تغيير محتواي كتب درسي تحت عنوان برنامه درسي ملي مورد مطالعه قرار گرفته است و در صورت انجام اين طرح بايد مطالب كتب درسي تحت منحني اين طرح تعريف شوند.
حميدرضا حاجي بابايي در بيست و يكمين گردهمايي ائمه جمعه كشور افزود: در صورت تغيير نگاه ما به دانش آموز، معلم و مدرسه طرح تحول بنيادين در آموزش و پرورش به انجام خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه 40 موضوع مهم در زمينه آموزش و پرورش كشور از سال هاي گذشته مدنظر بوده است گفت: تحول بنيادي در آموزش و پرورش يك نياز است. به گزارش ايسنا وزير آموزش و پرورش گفت: در نظام آموزشي اصل معلم است و من آمده ام كه رسالت بزرگ تاريخي خود را كه پيوند معلم با رهبري، آموزه هاي ديني و خوش بيني به نظام است را افزايش داده و استحكام بخشم.

 



بنا به درخواست مسئولان تجمع اعتراضي خبرنگاران قزوين برگزار نشد

تجمع اعتراضي خبرنگاران استان قزوين در مقابل استانداري بدليل توصيه مسئولين برگزار نشد.
به گزارش موج از قزوين، تجمع اعتراضي خبرنگاران استان قزوين به عدم ابلاغ مصوبه لغو انحصاري شدن آگهي هاي دولتي در روزنامه ايران با توصيه مسئولين امنيتي استان مقابل استانداري برگزار نشد.
قرار بود ساعت 9 صبح سه شنبه 6 مهر سال جاري جمعي از خبرنگاران و سرپرستان روزنامه هاي سراسري و محلي با برگزاري تجمعي و نشست با استاندار قزوين اعتراض خود را به عدم ابلاغ مصوبه لغو قانون انحصاري شدن آگهي هاي دولتي كه از سوي رئيس جمهور بيان شده بود اعلام كنند كه با تماس مسئولان ارشاد و برخي نهادهاي مرتبط تجمع برگزار نشد و به زمان ديگر موكول شد.
سرپرست روزنامه جمهوري اسلامي استان در اين زمينه گفت: علي رغم دستور شفاهي رئيس جمهور در نشست با خبرنگاران در روز خبرنگار؛ نامه لغو اين بخشنامه تبعيض آميز به استان ابلاغ نشده است و آگهي هاي دولتي كه يكي از منابع درآمدي مهم مطبوعات است در انحصار يك روزنامه خاص قرار گرفته است و اين بخشنامه برخلاف شعارها و نگرش دولت دهم در زمينه عدالت محوري گسترش آن در بخش هاي مختلف جامعه است. زارع دار افزود: متأسفانه مطالبات قبلي روزنامه ها هم شامل اين بخشنامه تبعيض آميز شده است و ادارات از پرداخت آن خودداري مي كنند.
عبدالعظيم موسوي مدير مسئول روزنامه ولايت قزوين هم با اعتراض به اجراي بخشنامه در بودجه امسال كه براساس آن ادارات دولتي موظفند فقط به روزنامه ايران آگهي بدهند گفت: انحصار، عمل بدي است و انحصار در يك روزنامه دولتي بدتر از بد است. در حالي كه با اجراي اين بخشنامه اگر آگهي در گذشته با صد هزار تومان هزينه براي دستگاههاي اجرايي انجام مي شد امروز با دو ميليون تومان چاپ مي شود و دولت براي خودش هزينه اضافي درست كرده است و به نظر من دولت نبايد خود را رقيب بخش خصوصي بداند آن هم در عرصه مطبوعات.
عليمحمدي رئيس خانه مطبوعات استان قزوين هم نفس خواسته مطبوعات استان را در لغو انحصاري كردن آگهي هاي دولتي در روزنامه ايران صحيح دانست و از آن حمايت كرد و از پيگيري هاي انجام شده خبر داد و گفت: اميدواريم بزودي بخشنامه لغو اين مصوبه تبعيض آميز ابلاغ شود.

 



قائم مقام فرماندهي سپاه: حركات دشمن از نگاه سپاه دور نمي ماند

قائم مقام فرماندهي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: همه اشرار و دشمنان نظام بايد بدانند كه هيچ يك از حركات آنان لحظه اي از منظر سپاه پاسداران دور نخواهد ماند.
به گزارش فارس سرتيپ حسين سلامي پنج شنبه در حاشيه همايش تجليل از خانواده هاي دو شهيد به بالاي خراسان رضوي در مشهد اظهار داشت: ممكن است اشرار يك حركتي را در يك لحظه انجام دهند، اما بايد منتظر عكس العمل هاي قاطع سپاه باشند، زيرا عكس العمل هاي سپاه مثل قبل، آنها را گرفتار خواهد كرد و آنها تقاص اعمال ننگين خودشان را بايد پس بدهند.
وي تصريح كرد: سپاه پاسداران همانطور كه مسئوليت خود را در جنوب شرق و شمال غرب كشور نشان داده، در موضوع مسئوليت تامين امنيت مناطق مختلف كشور جدي است.
قائم مقام فرماندهي سپاه پاسداران در ادامه به تحركات اخير استكبار جهاني در ايران اسلامي اشاره كرد و افزود: اين تحركات يك بخش كوچكي از آن توطئه هاي بزرگ دشمنان نظام است كه فرصت ظهور پيدا كرده اند.
وي خاطرنشان كرد: اگر سپاه با تمام قامت، قدرت و با تمام توان خودش براي امنيت اين مناطق تلاش نكند ابعاد توطئه ها خيلي وسيع تر خواهد بود.
سلامي ادامه داد: همين حضور، تلاش و فداكاريهاي بيش از حد نهادهاي انتظامي، امنيتي، نظامي، برادران سپاه و بسيج باعث شده تمامي تلاش هايي كه استكبار جهاني در قالب يكسري ناامني هاي نقطه اي برنامه ريزي مي كند، خنثي شود.
وي همچنين در خصوص اظهارات امارات درباره جزاير سه گانه خليج فارس گفت: با توجه به اينكه اين جزاير جزو جدانشدني ميهن اسلامي هستند هر چند وقت يكبار بعضي از دولت ها با تحريك دشمنان ما يك مفاهيم و موضوعاتي را در اين خصوص مطرح مي كنند، ولي به هر صورت همگان بايد بدانند كه ايران اسلامي يك مجموعه يكپارچه و منسجم و حاكميت اين جزاير متعلق به ايران اسلامي است.

 



فرمانده قرارگاه كربلا در دوران دفاع مقدس: ايثارگران مستندترين منابع دفاع مقدس هستند

اهواز - خبرنگار كيهان:
فرمانده قرارگاه كربلا در دوران دفاع مقدس گفت: فرهنگ دفاع مقدس در حال خدشه دار شدن است و اين يك هشدار جدي براي همه ما محسوب مي شود.
سرتيپ احمد غلام پور در پنجمين محفل انس جهاد و شهادت در محل تالار اجتماعات شركت ملي حفاري در اهواز افزود: رزمندگان و ايثارگران دفاع مقدس مستندترين، مشروع ترين و قوي ترين منابع و اسناد زنده اي هستند كه با داشته ها و دانسته هاي خود قادر به انتقال ارزش ها و مفاهيم والاي دفاع مقدس به نسل جوان جامعه مي باشند.
وي گفت: شبهات و ابهامات زيادي در رابطه با دوران دفاع مقدس وجود دارد كه بعضا برخي از فرماندهان و مديران ارشد نظام نيز قادر به پاسخ گويي به آن ها نيستند؛ لذا تمام كساني كه به نوعي در اين حماسه عظيم نقش داشتند بايد همانند يك وظيفه ديني و شرعي به آن نگريسته و به عنوان يك جهاد بزرگ به مرتفع نمودن اين ابهامات همت گمارند.
فرمانده قرارگاه كربلا در دوران دفاع مقدس تاكيد كرد: شواهد و قرائن نشان دهنده آن است كه تا 13 ماه پيش از وقوع جنگ قريب به 640 مورد تجاوز خارجي و 300 درگيري داخلي توسط عوامل عراق در ايران انجام شده بود؛ لذا ما معتقد هستيم كه جنگ از 31 شهريورماه سال 59 آغاز نشده است و اين تهاجم از ماه ها پيش در اقصي نقاط كشور به مرحله اجرا درآمده بود.

 



مستندساز بين المللي ايران: وحشت آمريكا از سپاه به دليل قدرت اسلام و قرآن است

مستندساز بين المللي ايران گفت: وحشت آمريكايي ها از سپاه به دليل قدرت اسلام و قرآن است.
به گزارش خبرگزاري فارس از عسلويه، «نادر طالب زاده» پنج شنبه شب در گردهمايي بزرگ رزمندگان دفاع مقدس در حسينيه عاشقان ثارالله در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار داشت: امروز نظام قدرتمند ايران اسلامي در اوج اقتدار و عزت قرار دارد و بدون ترديد تمام موفقيت هاي امروز كشور حاصل تلاش رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس است.
وي تصريح كرد: ايران اسلامي يك موقعيت خاصي براي روشنگري و بيدار كردن مردم در سطح منطقه و جهان دارد و اين موقعيت را اسلام براي آن فراهم كرده، چرا كه اين اسلام است كه به ايران هويت بخشيده است.
طالب زاده در ادامه با اشاره به اينكه حرف اول سياست خارجه آمريكا يك موضوع و آن هم ايران اسلامي است، اظهار داشت: در اصل موضوع سياست خارجه آنان ايران نيست بلكه اسلام است كه موجب بالندگي اين كشور شده است.وي در بخش ديگري از سخنان خود به وحشت مثال زدني آمريكايي ها از سپاه پاسداران اشاره كرد و اظهار داشت: بدون هيچ ترديدي اين حول و وحشت را خداوند در دل آنان قرار داده است و اين امر از قدرت اسلام و قرآن است. مستندساز بين المللي ايران با تاكيد بر نقش رسانه ها در آگاهي دادن به مردم تصريح كرد: وظيفه اصحاب رسانه، آگاه ساختن مردم از آخرين اطلاعات دشمنان اسلام و انقلاب است و در اين راه نبايد از هيچ تلاشي فروگذار كنند.
طالب زاده تصريح كرد: اميدوار هستيم كه بتوانيم با كار و همت مضاعف به سمت فتح قله هاي بلند پيشرفت حركت كنيم و در اين عرصه بايد از تمام پتانسيل هاي موجود بهره بگيريم.

 



يكي از عاملان قتل دكتر سرابي در گيلانغرب خودكشي كرد

فرمانده نيروي انتظامي استان كرمانشاه جزييات تازه اي از خودكشي يكي از عاملان قتل پزشك تهراني را اعلام كرد.
سرتيپ كريم كشوري جمعه در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني پليس افزود: يكي از عاملان قتل دكتر سرابي وقتي خود را در محاصره ماموران انتظامي ديد، با شليك چند تير خودكشي كرد.
وي درخصوص تعقيب و رديابي «سجاد كريمي» قاتل متواري و خودكشي پدر آن گفت: ماموران اداره پشتيباني عملياتي پليس اطلاعات و امنيت عمومي ناجا اعلام كردند دكتر سرابي توسط راكب يك دستگاه موتورسيكلت بوسيله سلاح گرم مجروح شده است.
وي افزود: در بررسي هاي پليس تهران مشخص شد، دكتر سرابي به هنگام خروج از مطب با خودرو شخصي در مسير منزل مورد هدف تيراندازي افراد ناشناس قرار گرفته و بلافاصله به بيمارستان منتقل شده است.
سرتيپ كشوري گفت: مجروح در بازجويي به ماموران گفت: بيست و نهم تيرماه سال جاري در بيمارستان خانمي را به نام «فرصت» اهل شهرستان اسلام آباد غرب جراحي قلب كردم كه پس از يك هفته فوت كرد و بستگان متوفي چندين نوبت به صورت حضوري و تلفني مرا تهديد به قتل كرده اند.
وي اظهار داشت: پليس اطلاعات و امنيت عمومي كرمانشاه موضوع را در دستور كار قرار داد. فرمانده انتظامي استان كرمانشاه گفت: چهارشنبه ماموران در ايست و بازرسي سه راهي اماميه شهرستان سرپل ذهاب به راننده يك دستگاه خودرو پيكان كه پدر متهم (بهمن كريمي) بود، دستور ايست دادند كه وي علاوه بر تيراندازي به سمت ماموران انتظامي فرار كرد و در روستاي سورخور نامدار مخفي شد.
سرتيپ كشوري افزود: ماموران متهم را تعقيب و به محاصره خود درآوردند و وقتي بهمن كريمي متوجه حضور ماموران شد، با يك دستگاه تراكتور به طرف ارتفاعات متواري شد.
در اين ميان پليس كرمانشاه در بازرسي از خودرو متهم فراري 59 عدد فشنگ كلاشينكف كشف و ضبط كرد.
وي تصريح كرد: پليس منطقه را محاصره و تمام راه هاي ورودي و خروجي را بر روي بهمن كريمي بست و در اين حين با يك قبضه سلاح كلاشينكف به سمت ماموران تيراندازي كرد و زماني كه هيچگونه راه فراري نداشت، اقدام به خودزني كرد.
فرمانده انتظامي استان كرمانشاه گفت: تلاش براي دستگيري قاتل فراري (سجاد كريمي) همچنان ادامه دارد و خواهر وي كه در قتل دكتر سرابي دخالت داشت دستگير شده است.
به گفته سرتيپ كشوري، بهمن كريمي 58 ساله در خريد و فروش مواد مخدر، مشروبات الكلي، سلاح و مهمات فعاليت گسترده داشته و در سال 78 به اتهام جعل چك هاي مسافرتي توسط پليس اسلام آباد غرب دستگير و روانه زندان شده است.
بهمن كريمي با همدستي فرزندش (سجاد كريمي) و دامادش دكتر سرابي را در تهران به قتل رساندند.

 



ساماندهي 600 هزار كارجو تا پايان امسال

ساماندهي 600 هزار نفر از كارجويان، از برنامه هاي سال جاري دولت است كه بر اساس آن تا پايان امسال بايد 200 هزار فرصت شغلي در بخش تعاون ايجاد شود.
معاونت برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت تعاون گفت، براي دستيابي بخش تعاون به سهم 25 درصد از اقتصاد ملي وزارتخانه هاي صنايع و معادن، جهادكشاورزي، بازرگاني و راه و ترابري بايد اين بخش را بيش از پيش حمايت كنند.
«عبدالمجيد غريب رضا»، افزود، چهار برنامه راهبردي و 10 برنامه عملياتي مبتني بر توسعه كارآفريني، تشكيل تعاوني هاي نوع جديد، متعارف و اجراي طرح كارورزي براي 10 هزار نفر از جمله اين برنامه ها است.
وي كه با ايرنا گفت وگو مي كرد، تصريح نمود، برنامه هايي كه قرار است امسال از سوي وزارت تعاون اجرا شود بر پايه پنج هدف تهيه شده كه اين اهداف در قالب 22 برنامه راهبردي و 120 برنامه عملياتي محقق خواهد شد.
غريب رضا، تاكيد كرد، اين مجموعه اقدامات با استفاده از اعتبارات سيستم بانكي، آورده هاي اعضاي تعاوني و در كنار آن مبلغي كه تحت عنوان سهم بخش تعاون از محل فروش سهام شركتهاي دولتي در قانون بودجه سال 89 پيش بيني شده، بتدريج در حال تخصيص است كه دنبال مي شود.

 



فرمانده يگان حفاظت منابع آبزي كشور خبر داد
توقيف شناورهاي با قدرت بيش از 48 اسب بخار

فرمانده يگان حفاظت منابع آبزي كشور از توقيف شناورهاي با قدرت بيش از 48 اسب بخار مطابق قانون خبر داد.
به گزارش فارس از بابلسر، فرمانده يگان حفاظت سازمان شيلات ايران در حاشيه نشست هماهنگي آغاز فصل صيد ماهيان استخواني با اشاره به بازرسي از 269هزار و 704 فروند شناور شامل لنج و قايق هاي مجاز و غيرمجاز در سال گذشته، گفت: در سال گذشته يك ميليون و 323 هزار و 195رشته انواع دام غيرمجاز در درياي شمال و جنوب جمع آوري شد.
عليرضا صفي ياري با بيان اينكه شناورهاي با قدرت بيش از 48 اسب بخار مطابق قانون توقيف مي شود، اظهار داشت: از اين مجموع يك هزار و 548 فروند شناور توقيف شد.
وي تأكيد كرد: علاوه بر شناورهاي غيرمجاز كه فاقد پروانه بهره برداري و مجوز صيد براي ورود به درياست خودروهاي حامل محموله هاي غيرمجاز از سوي ماموران يگان حفاظت توقيف مي شوند.

 



حوادث كوتاه از كشور

آتش سوزي در بيشه سر هفت تن
قائم شهر- خبرگزاري فارس: به دنبال سهل انگاري گردشگران 1500 متر از جنگل هاي بيشه سرهفت تن قائم شهر در آتش سوخت. هنوز از ميزان خسارت وارده به عرصه گياهي گزارشي مخابره نشده است.
دستگيري 27 تن از اراذل و اوباش
بندرعباس- خبرنگار كيهان: در راستاي اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در بندرعباس طي سه عمليات 27 تن از اراذل و اوباش سابقه دار اين شهرستان جمع آوري شدند. اتهام اين افراد خريد و فروش مواد مخدر، مشروبات الكلي و ايجاد ناامني در محل هاي مختلف بندرعباس است.
دستگيري سارقان منازل
¤ گرمسار- خبرگزاري فارس: با تلاش ماموران نيروي انتظامي شهرستان گرمسار دو سارق حرفه اي منازل اين شهرستان دستگير شدند آنان به 53 فقره سرقت از منازل گرمسار اعتراف كردند.
آتش سوزي در جنگل هاي جيرفت
¤كرمان- خبرگزاري فارس: در اثر آتش سوزي عرصه هاي منابع طبيعي شهرستان جيرفت يك هكتار از جنگل ها و پوشش گياهي اين مناطق از بين رفت و 3 ميليارد ريال خسارت وارد شد، علت اين آتش سوز ي سودجويي افراد متخلف گزارش شده كه قصد داشتند با از بين بردن پوشش گياهي اين مناطق، زمين هاي آنها به تصرف خود دربياورند.
مشاهده وبا در سيستان و بلوچستان
¤ زاهدان- خبرگزاري فارس: سرپرست دانشگاه علوم پزشكي زاهدان از ورود سه مورد بيماري وبا توسط مهاجران پاكستاني به استان سيستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با تلاش هاي انجام شده اين بيماري كنترل شده و جاي هيچ گونه نگراني براي شيوع آن در ديگر نقاط استان وجود ندارد.

 



دستگيري سارق صندوق هاي صدقات تبريز در هفتاد و يكمين اقدام

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي آذربايجان شرقي از دستگيري سارق حرفه اي صندوق صدقات پس از 70فقره سرقت در تبريز خبر داد.
به گزارش فارس صمد فرامرزي ديروز در تبريز اظهار داشت: در پي وقوع سرقت وجوه نقدي صندوق هاي صدقات در سطح شهر تبريز رسيدگي به موضوع در دستور كار پليس آگاهي استان قرار گرفت.
وي ادامه داد: با انجام مراقبت هاي ويژه و نامحسوس در سطح شهر ماموران موفق شدند سارق حرفه اي به نام «ميرقاسم- م» را شناسايي و دستگير كنند.
وي گفت: متهم به منظور انجام بازجويي و تحقيقات اوليه به محل پليس آگاهي انتقال داده شد و در بازجويي ها ضمن قبول اتهام وارده به ارتكاب 70 فقره سرقت وجوه نقدي صندوق صدقات در سطح شهر تبريز اعتراف كرد و پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام و با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.

 



معاون آموزش و پرورش خبر داد
تخصيص 5 ميليارد تومان براي تجهيز 125 هزار مدرسه به كتابخانه

معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش گفت: امسال 5 ميليارد تومان براي تجهيز 125 هزار كلاس ابتدايي به كتابخانه تخصيص يافته است.
فاطمه قربان افزود: در سال تحصيلي جديد نيمي از كلاس هاي ابتدايي با اولويت مناطق محروم به كتابخانه مجهز شده اند تا دانش آموزان اين مناطق به علت دسترسي كم به امكانات كتابخانه بتوانند از اين فرصت در جهت بهبود هرچه بيشتر آموزشي استفاده كنند.
وي گفت: تجهيز كلاس هاي ابتدايي به كتابخانه بخش ديگري از تحول بنيادين آموزش و پرورش است.
به گزارش ايسنا، معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش گفت: كيف الكترونيكي به جاي حمل كتاب هاي سنگين براي دانش آموزان از برنامه هاي نوين آموزش و پرورش در راستاي تحول بنيادين است.

 



تجاوز در عبادتگاه يك خاخام

اخبار رسيده از سرزمين هاي اشغالي حاكي از آن است كه نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي يك شهرك نشين صهيونيستي 35 ساله را به جرم تجاوز جنسي به يك دختر 11 ساله در عبادتگاه يكي از خاخام هاي اسرائيلي، بازداشت كردند.
به گزارش شيعه آنلاين به نقل از بي باك، روزنامه صهيونيستي «يديعوت آحارنوت» ضمن اعلام اين خبر نوشت: اين تجاوز در عبادتگاهي در شهر «طبريا» هنگامي رخ داد كه دخترك به همراه برخي اقوام و نزديكان خود براي تفريح به نزديكي محل اين عبادتگاه آمده بودند.در همين حال پليس رژيم صهيونيستي نيز ضمن تاييد خبر فوق اعلام كرد: فرد بازداشت شده قرار است تا پايان تمام مراحل بازجويي، در بازداشت بسر ببرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14