(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 مهر 1389- شماره 19755

پس از گردوغبار، انتشار گاز و مشكل جديد تنفسي
منحصر به فردترين تصفيه خانه آب خاورميانه در خمارلو به بهره برداري رسيد
برگزاري يادواره شهداي ورزشكار استان مركزي در اراك
كوتاه از ورزش شهرستان ها
وضعيت جاده هاي استان خوزستان مناسب نيست
رونمايي از نرم افزار گنجينه دعا در اصفهان
ورزشگاه 15هزار نفري قزوين دهه فجر به بهره برداري مي رسد
آغاز كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل
افزايش مسافران ناوگان اتوبوسراني اصفهان به يك ميليون نفر
كشت زعفران در نخلستان هاي خور و بيابانك
معاون استاندار: اعتبارات عمراني لرستان در پايين جدول رده بندي كشور است
امضاي تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه چمران اهواز و موسسه تحقيقات دفاعي
استاندار گيلان خبر داد: افزايش 12 هزار نفري كاروان راهيان نور گيلان در سال جاري
رئيس سازمان اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي: يارانه ها باعث رانت خواري شده است
كمك دو ميليارد و پانصد ميليون ريالي جهت آزادي زندانيان



پس از گردوغبار، انتشار گاز و مشكل جديد تنفسي

اهالي شهرستان مرزي دهلران كه با سپري شدن فصل تابستان از ذرات معلق گرد و غبار طاقت فرساي تابستان به تازگي رها شده اند اين روزها با استنشاق گاز دست و پنجه نرم مي كنند. تانكرهاي حمل نفتگاز كه از ايلام به مقصد خوزستان حركت مي كنند به علت نبود جاده كمربندي (كنارگذر) از مركز شهر دهلران عبور مي كنند كه متأسفانه به علت غير استاندارد بودن تانكرها بوي گاز فضاي شهر را فرا مي گيرد و باعث بروز مشكلات تنفسي براي شهروندان بويژه كودكان و سالمندان شده است كه علاوه بر شهروندان دهلراني سرنشينان خودروهاي عبوري و ساكنين روستاهاي اطراف در مسير جاده تا خوزستان را نيز با مشكل مواجه كرده است. لذا مي طلبد مسئولان امر بويژه شركت پخش فرآورده هاي نفتي و پليس راه نسبت به رفع اين مهم كه سلامت شهروندان محروم دهلراني را تهديد مي كند سريعاً اقدام كنند.
رحمان جابري- خبرنگاركيهان در دهلران

 



منحصر به فردترين تصفيه خانه آب خاورميانه در خمارلو به بهره برداري رسيد

شهرك صنعتي تبريز- خبرنگار كيهان:
منحصر به فردترين سيستم آبرساني خاورميانه در شهر خمارلوي استان آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيد.
به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان آذربايجان شرقي اين تصفيه خانه آب به روش نانو فيتراسيون با هزينه اي بالغ بر 13ميليارد و 500 ميليون تومان براي اولين بار در خاورميانه در شهر خمارلو در استان آذربايجان شرقي به بهره برداري رسيده است.
«مجيد نامجو» وزير نيرو در مراسم بهره برداري از اين تصفيه خانه گفت: منطقه خمارلو داراي ظرفيت هاي بسيار خوبي است، زيرا به دليل قرار گرفتن در مرز مشترك با كشورهاي همسايه بايد نقطه اتكا و افتخاري براي نظام باشد.شايان ذكر است در مراسم افتتاح اين طرح، وزير نيرو و هيئت همراه، استاندار آذربايجان شرقي، نماينده مردم منطقه در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار، امام جمعه و جمعي از مسئولان و خانواده محترم شهدا و مردم حضور داشتند.

 



برگزاري يادواره شهداي ورزشكار استان مركزي در اراك

اراك - خبرنگار كيهان:
يادواره شهداي ورزشكار استان مركزي در اراك برگزار مي شود.
حميد كهريزي مدير روابط عمومي تربيت بدني استان مركزي گفت: اين يادواره بيست و هفتم مهرماه امسال به مناسبت هفته دفاع مقدس و هفته تربيت بدني برگزار مي شود.
وي افزود: تاكنون 167 ورزشكار شهيد در استان مركزي شناسايي و از خانواده هاي معظم شاهد درخواست شده است نسبت به معرفي فرزندان شاهد ورزشكار با دبيرخانه اين يادواره همكاري كنند.
وي، برگزاري مسابقات ورزشي، ديدار با مسئولان استان و خانواده هاي معظم شهداي ورزشكار، برپايي نمايشگاهي از آثار شهداي ورزشكار و تجليل از مقام شامخ شهدا با حضور در گلزار شهيدان را از برنامه هاي مختلف اين يادواره عنوان كرد.

 



كوتاه از ورزش شهرستان ها

درخشش دانش آموزان كاراته كا اسفراين
اسفراين- خبرنگاركيهان: سه نفر از دانش آموزان اسفرايني در مسابقات بين المللي كاراته جايزه بزرگ استانبول خوش درخشيدند.
مسابقات بين المللي كاراته جايزه بزرگ استانبول تركيه با حضور تيمهاي ملي و منتخب 50كشور دنيا در شهريورماه سال جاري در شهر استانبول برگزار شد.
در بخش مبارزه اين دوره از مسابقات دانش آموزان رضا ساجدي و ابراهيم قانع به دريافت برنز بين المللي دست يافتند و علي قانع در بين شركت كنندگان درخشش ويژه اي داشت. اين دانش آموزان در مسابقات قهرماني سال88 و 89 قزوين و زنجان حائز رتبه هاي برتر بودند.
كسب مقام هاي برتر توسط ورزشكاران خوانساري
خوانسار- خبرنگاركيهان: تيم شناي نوجوانان شهرستان خوانسار در مسابقات شناي شهرستان فريدن و خواهران كاراته كا سبك شوتوكان در قهرماني استان اصفهان موفق به كسب رتبه هاي برتر شدند.
تيم شناي 5نفره نوجوانان اين شهرستان با شركت در مسابقات شناي گراميداشت هفته دفاع مقدس در شهرستان فريدن كه با حضور تيم هايي از فريدونشهر، چادگان، فريدن و خوانسار برگزار شد موفق به كسب مقام هاي اول تا چهارم اين مسابقات گرديدند.
در رده سني 8تا 10سال عليرضا اميني مقام اول، در رده سني 11تا 13 سال مهدي رضايي مقام چهارم، در رده سني 13تا 15سال علي كامراني مقام دوم، در رده سني 15تا 17سال محمدعلي احمدي مقام اول و در رده سني 17تا 20سال علي دهاقين مقام اول اين مسابقات را به سرپرستي و مربيگري حميدرضا مرادي كسب كردند.
همچنين تيم چهار نفره كاراته خواهران شهرستان خوانسار در سطح هاي مختلف موفق به كسب مقام هاي اول توسط اعظم السادات ميراسماعيلي، مقام دوم توسط صبا مؤمني و زمزم نيكو و مقام سوم توسط فائزه قيصري شدند.
مسابقات تيراندازي در فيروزآباد فارس
فيروزآباد- خبرنگاركيهان: يك دوره مسابقات تيراندازي در دو رشته ثابت و پروازي با حضور 82نفر از مردان و زنان فيروزآباد فارس برگزار شد.
70نفر از مردان در اين دو رشته به رقابت پرداختند كه در رشته اهداف پروازي، حسن انصاري، صمدخاني، محمودخاني، كامبيز حيدري و ابراهيم هوشيار مقام هاي اول تا پنجم را بدست آوردند و در رشته اهداف ثابت، علي غلامي، علي قرباني، محمدجواد غلامي، سيروس نجفي و مهدي احمدي مقام هاي اول تا پنجم را از آن خود كردند.
در قسمت بانوان، 12 تيرانداز حضور داشتند كه در رشته اهداف ثابت الهام فرهنگ مقام اول و فاطمه مبدل مقام دوم را بدست آوردند. به نفرات برتر هدايايي اهدا شد.
كسب عناوين قهرماني توسط پاورليفتينگ كاران خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان: در مسابقات پاورليفتينگ، در رده سني پيشكسوتان كه در اصفهان برگزار شد رضا كلانتري و جعفر جعفري از خرم دره توانستند به ترتيب مقامهاي اول و دوم اين دوره مسابقات را كسب كنند.
حضور ووشوكاران خرم دره اي در اردوي تيم ملي
¤ عليرضا بختياري و علي بختياري دوتن از ووشوكاران خرم دره اي جهت حضور در مسابقات جهاني سنگاپور به اردوي تيم ملي اعزام شدند.
برگزاري مسابقات كونگ فو خواهران
¤ يك دوره مسابقه دوستانه كونگ فو خواهران بين تيم هاي سلطانيه- ابهر و خرم دره در مجموعه ورزشي شهيد خرمي خرم دره با حضور بيش از 30 نفر شركت كننده برگزار شد و در پايان به نفرات برتر حكم قهرماني اهداء شد.
راهيابي به مسابقات قهرماني كشور
ايلام- خبرنگار كيهان: مسابقات فوتبال نوجوانان استان ايلام با حضور شهرستانهاي تابعه استان در مجتمع ورزشي شهيد رسائي آبدانان برگزار شد. در پايان اين مسابقات تيم فوتبال نوجوانان نماينده استان به مسابقات قهرماني كشور راه پيدا كند.
برگزاري مسابقه دوچرخه سواري
شوش- خبرنگار كيهان: به همت ناحيه مقاومت شهيد صفر احمدي و به مناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس يك دوره مسابقه دوچرخه سواري به مسافت 5كيلومتر و با حضور بيش از 150 دوچرخه سوار برگزار و در پايان به 20نفر از برندگان جوايز نفيسي اهدا شد.
قهرماني بانوان كاراته كاي مسجد سليماني
مسجد سليمان- خبرنگار كيهان: بانوان كاراته كا تيم نفت مسجد سليمان با اقتدار بر سكوي قهرماني كشور ايستادند.
23بانوي كاراته كا اين تيم كه به عنوان نماينده استان خوزستان به مسابقات اعزام شده بودند با كسب مدالهاي رنگارنگ به خانه بازگشتند.
بانوان كاراته كاي نفت مسجد سليمان توانستند در اين مسابقات كه به مدت دو روز در پاكدشت ورامين برگزار شد با كسب 14 مقام شامل 9طلا- 2نقره و 3برنز در رده هاي سني بزرگسالان و نوجوانان و نونهالان مدال هاي قهرماني را از آن خود سازند.
در اين مسابقات كاراته كاهاي بزرگسال با كسب 4مدال طلا و 2مدال برنز به مقام نخست دست يافت. تيم نوجوانان نيز با كسب 3مدال طلا و 2مدال نقره قهرمان شد و نونهالان كاراته كا اين تيم هم با كسب 2مدال طلا به مقام دوم رسيد.
مسابقه تنيس روي ميز در هفتكل
هفتكل- خبرنگار كيهان: يكدوره مسابقه تنيس روي ميز با حضور 35 ورزشكار بسيجي در هفتكل برگزار شد.
در اين مسابقات كه به ميزباني پايگاه مقاومت شهيد عليرضا داودي و در هفته دفاع مقدس انجام شد محمد عسكرپور- اميرمحمد آرمون و امير ارسلان آرمون با شكست حريفان به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
برپايي مسابقات واليبال
نيشابور- خبرنگار كيهان: مسابقات واليبال ادارات شهرستان نيشابور با حضور تيمهاي منتخب ادارات به مدت يك ماه در سالن ورزشي تختي نيشابور برگزار شد.
در ايندوره از مسابقات تيم هاي ادارات آب، تيپ 21 امام رضا(ع) شهرداري، كارخانه فولاد، اردوگاه شهيد رجايي و زندان نيشابور به روش دوره اي به رقابت پرداختند و پس از برگزاري 15 مسابقه، تيم شهرداري عنوان نخست و زندان اين شهر مقام سوم اين دوره از مسابقات را كسب كردند.
مقام دومي بسيجيان نيشابور
¤ دو نفر از بسيجيان نيشابور به نام هاي سعيد شوروزي در رده سني بزرگسالان و در وزن منهاي 54 كيلوگرم و محمود نصرآبادي در وزن منهاي 72 كيلوگرم در مسابقات قهرماني كونگ فو استان خراسان رضوي كه جمعه دوم مهرماه به ميزباني شهرستان تربت جام برگزار شد مقام دوم را از آن خود كردند. همچنين سرباز وظيفه حميد اشرافي از ناحيه مقاومت بسيج نيشابور در مسابقات كشتي فرنگي انتخابي تيم بزرگسالان استان خراسان رضوي در وزن 60كيلوگرم نايب قهرمان شد.

 



وضعيت جاده هاي استان خوزستان مناسب نيست

كسي كه يك بار هم گذرش به خوزستان افتاده باشد مي تواند درك كند كه بازسازي اين استان انگار در آخرين اولويت مسئولان قرار دارد. نمونه بارز آن وضع جاده هاي اين استان است كه برخلاف تلاش هاي همه دولت ها و هزينه هايي كه در اين رابطه شده، هنوز سروساماني نگرفته است. دليلش هم اين است كه كار دست كاردان نيست. بحث در اين باره زياد است كه بايد حضور داشت و زندگي كرد تا مشكلات همه روزه مردم را با اين جاده ها ديد.
آقايان وزارت راه و ترابري و آقاي مديركل راه و ترابري استان خوزستان!
آيا هيچ وقت شده پاي درددل صدها خانواده بنشينيد كه جوانانشان را فقط به خاطر مشكلات جاده هاي اين استان از دست داده اند؟ بي احتياطي ها به جاي خود. كسي انكار نمي كند؛ اما هيچ وقت پرسيده ايد كه چرا صادق، امين، رضا و ده ها و صدها جوان و نوجوان اين خاك، همه را داغدار كردند؟
داغداري اين قوم، البته به ميزان همبستگي و وابستگي شان به همديگر به مراتب بيشتر است از آنچه شما فكر مي كنيد. با هر حادثه تا مدت ها لبخند بر لب كسي پيدا نمي كنيد.
اي آقاياني كه هيچ وقت بابت سهل انگاري هاي صورت گرفته عذرخواهي نداشته ايد! طرف سخنم با شماست، آيا براي اصلاح جاده اي كه حق طبيعي ماست بايد خون جوانان و عزيزانمان ريخته شود؟ از ميان مردم حاشيه جاده شوش-دزفول كسي را پيدا نخواهي كرد كه هر تكه اين جاده پرمخاطره، خاطره تلخي برايش به همراه نداشته باشد.
براي استناد به آنچه بيان شد تنها به يك مورد از دهها مورد تلخ و مصيبت بار در حوزه اشاره مي كنم كه اميد است كسي باشد از مسئولان كشوري و استاني كه با خواندن آنچه در اين سطور نوشته شد به وظيفه انساني، قانوني و ملي خود در برابر خداي متعال و شهروندان اين منطقه عمل كند.
همين اواسط شهريور سال جاري بود كه در شب عروسي يكي از آشنايان، دو پسر و يكي از خواهرزاده هاي يكي از اهالي شهرك شهيد محمد منتظري در اثر وضعيت نامناسب و نامطلوب جاده...
براي اطلاع از وضعيت اين جاده و شرح دقيق ماجرا مي توانيد به آدرس، جاده شوش- دزفول، بعد از چهارراه شهيد منتظري، نرسيده به آوج، پل معروف به پل سبز كه به تازگي عريض شده ولي به اندازه افتادن يك وانت به داخل كانال، وسطش خالي است، سري بزنيد.
دزفول- اسماعيل غلامي

 



رونمايي از نرم افزار گنجينه دعا در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
نرم افزار «گنجينه دعا» كه به همت مركز تحقيقات رايانه اي قائميه اصفهان تهيه شده بود، رونمايي شد.
اين نرم افزار آرشيوي از جديدترين نرم افزارهاي تلفن همراه است كه از آن جمله مي توان به تفسير سوره مباركه «حمد»، زن در قرآن، احكام قرآن، چهارده اختر تابناك و شيعه در اسلام اشاره كرد.
همچنين از جمله نرم افزار «گنجينه دعا» مي توان به دعاها، زيارات، خواص بعضي از دعا، نمازهاي پرفضيلت و خواص اسماء الحسني اشاره كرد.

 



ورزشگاه 15هزار نفري قزوين دهه فجر به بهره برداري مي رسد

قزوين-خبرنگار كيهان:
معاون امور عمراني استاندار قزوين اظهار داشت: ورزشگاه 15 هزار نفره قزوين كه از جمله پروژه هاي سفر رهبر انقلاب به استان قزوين بوده تا دهه فجر به بهره برداري مي رسد.
محمدصادق پورمهدي در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: ورزشگاه 15 هزار نفري قزوين كه از سال 84 آغاز شده است، توسط سازمان تربيت بدني كشور در دست اجراست، يك پروژه ملي محسوب مي شود.
وي ادامه داد: در اين پروژه تامين زمين و تامين خدمات و هماهنگي با استان بوده كه متاسفانه به دلايل متعددي پروژه با تاخير رو به رو شده است. با وجود اينكه پروژه هر سال اعتبار خوبي نيز از سوي دفتر رهبري و به صورت ملي داشته است.
معاون امور عمراني استاندار قزوين اضافه كرد: يكي از مشكلات اجراي پروژه، بحث پيمانكار بود كه اين مشكل حل شد و همچنين تغيير و تحولاتي در بحث ورزش صورت گرفته و امسال با توجه به آخرين جلسه اي كه در سازمان تربيت بدني داشتيم. اعتبار خوبي به اين پروژه اختصاص يافت.
وي افزود: پروژه ورزشگاه 15 هزار نفره قزوين اعتبار خوبي دارد و امسال قول مساعد داده و صورتجلسه شده كه تا دهه فجر به بهره برداري برسد و هيچ مانعي نيز براي ادامه كار وجود ندارد.
پورمهدي اعلام كرد: در مجموع 5 ميليارد تومان اعتبار از جانب دفتر رهبري و اعتبار مالي به اين پروژه اختصاص يافته است و در مجموع 15 ميليارد تومان براي اين پروژه هزينه شده است.
وي يادآور شد: اين پروژه از جمله پروژه هاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان بوده است كه خوشبختانه عمده پروژه هاي سفر رهبري در قزوين به اتمام رسيده است و با توجه به چند پروژه مانند بيمارستان 200 تختخوابي، ورزشگاه 15 هزار نفره و راه قزوين الموت تنكابن، نماينده دفتر مقام معظم رهبري به استان قزوين آمده و 12 ميليارد تومان به ما ابلاغ كردند.
معاون امور عمراني استاندار قزوين افزود: از دفتر مقام معظم رهبري بسيار تشكر مي كنيم كه در اجراي پروژه ها، بسيار به ما مساعدت كردند كه در همين راستا امسال يك ميليارد تومان نيز براي تملك باغ فرهنگي و دو ميليارد تومان به راه قزوين تاكستان مساعدت كردند.

 



آغاز كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل

اردبيل-خبرنگار كيهان:
مديركل امور عشاير استان اردبيل گفت: كوچ پاييزه عشاير استان اردبيل به قشلاقات دشت مغان آغاز شد. اسماعيل جوادزاده افزود: از اول مهرماه كوچ پائيزي عشاير استان آغاز و حداكثر به مدت 45 روز ادامه پيدا مي كند.
وي ادامه داد: با همكاري دستگاههاي ذيربط تلاش مي شود نيازهاي عشاير در زمان كوچ برطرف شده و مسلما در اين مدت عشاير از حمايت هاي اداره امور عشاير استان بهره مند خواهند شد.
وي افزود: حدود 80درصد از عشاير استان با استفاده از خودرو كوچ كرده و 20درصد نيزمسير 200 كيلومتري ييلاقات تا قشلاقات استان را به طور سنتي و پاي پياده طي مي كنند.
وي گفت: ايل عشاير شاهسون استان اردبيل سومين ايل بزرگ كشور بوده و اين ايل سالانه با توليد بيش از 100تن شير، گوشت، پنير و پشم هفت درصد محصولات مورد نياز دامي كشور را تامين مي كند.

 



افزايش مسافران ناوگان اتوبوسراني اصفهان به يك ميليون نفر

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مديرعامل شركت اتوبوسراني اصفهان و حومه گفت: همزمان با آغاز سال جديد تحصيلي و از اول مهر روزانه تعداد مسافران اين ناوگان از 750 هزار نفر به بيش از يك ميليون نفر افزايش يافت.
سيدعباس روحاني با بيان اينكه از مهرماه امسال بيش از يكهزار و100دستگاه اتوبوس سرويس دهي خود را به شهروندان و دانش آموزان اصفهاني آغاز كرده اند، گفت: درحال حاضر يك سوم ناوگان اتوبوسراني يعني حدود 350 دستگاه اتوبوس گازسوز هستند و اتوبوسراني قادر است در مهرماه از تمام توان خود در جابه جايي روزانه مسافران استفاده كند.
روحاني افزود: درحال حاضر فقط 150دستگاه اتوبوس گازسوز در چرخه حمل و نقل مشغول به خدمات دهي مي باشد.

 



كشت زعفران در نخلستان هاي خور و بيابانك

خور و بيابانك-خبرنگار كيهان:
مدير جهاد كشاورزي خور و بيابانك از آغاز برداشت پسته و خرما از مزارع و نخلستان هاي اين شهرستان خبر داد.
حسين غلامرضايي گفت: سطح زير كشت پسته در اين شهرستان 250 هكتار است كه 200 هكتار آن بارده و 50 هكتار ديگر به صورت نهال مي باشد.
وي پيش بيني كرد در سال جاري مقدار 400 تن پسته خشك از باغ ها و مزارع شهر خور و روستاهاي چاه ملك، خرمدشت، جعفرآباد، اماميه و چاه افضل برداشت شود كه بيشترين سطح برداشت، از روستاي خرمدشت است.
غلامرضايي گفت: برداشت خرما از نخلستان هاي روستاهاي گرمه و مهرجان شهرستان خور و بيابانك نيز در سطح 100 هكتار در حال انجام است.
وي افزود: اين خرماي برداشت شده بيشتر از ارقام كرماني و قصب است و پيش بيني مي شود تا پايان مرحله برداشت به 200 تن برسد.
مدير جهاد كشاورزي خور و بيابانك در ادامه با اشاره به توزيع مقدار 3 تن پياز زعفران از بهترين نوع آن مربوط به خراسان جنوبي در بين كشاورزان اين شهرستان گفت: پس از سرمازدگي نخلستان هاي اين شهرستان، كشت زعفران جايگزين مناسبي براي كشاورزان است.
غلامرضايي با بيان اينكه احياي دوباره نخلستان هاي از بين رفته شهرستان زمان بسياري را مي طلبد، افزود: يكي از خصوصيات بارز گياه زعفران اين است كه به آبياري فراوان نياز ندارد و اگر كشاورزان با مراحل كاشت، داشت و برداشت آشنا باشند مقدار قابل توجهي از زمين هاي كشاورزي زير كشت اين گياه مي رود.

 



معاون استاندار: اعتبارات عمراني لرستان در پايين جدول رده بندي كشور است

خرم آباد-خبرنگار كيهان:
اعتبارات عمراني لرستان در پائين جدول رده بندي استانهاي كشور قرار دارد و در وضعيت خوبي نيست.
معاون عمراني استانداري لرستان در كنفرانس خبري افزود: اعتبارات عمراني لرستان در سال 88 مبلغ 153 ميليارد تومان بود كه در سال 89 به 193 ميليارد تومان رسيد كه اين رقم با نياز استان و توان اجراي پروژه ها كه بسيار بالاست متناسب نيست و لرستان در پائين جدول تخصيص اعتبارات استاني در كشور است.
اميرحمزه حقي آبي گفت: اعتبارات پايه لرستان ناچيز است و حتي با افزايش 50درصدي به اعتبارات 190 ميليارد توماني استان، اين رقم قابل توجه نخواهد بود.وي گفت: توان اجرايي لرستان بسيار بالاست و با اختصاص اعتبارات كافي مي توان شاهد شتاب در سازندگي استان بود.
حقي آبي با اعلام اين خبر كه بيش از دو هزار پروژه عمراني در لرستان در دست ا جراست، گفت: به منظور سهولت نظارت روزانه و حتي لحظه اي بر روند اجراي پروژه ها، ساختار، نظارت بر پروژه ها نهادينه شده و مركز كنترل پروژه ها از طريق دوربين هاي مدار بسته راه اندازي گرديده است و بانك اطلاعات منسجم از پروژه ها راه اندازي كرده ايم كه هر لحظه مي توان از روند پيشرفت كارها مطلع شد و نسبت به رفع مشكلات آنها اقدام كرد. وي به مناسب نبودن مكان ساخت بخشي از مسكن مهر در خرم آباد اشاره كرد و گفت: بخشي ازاين واحدها به مكان ديگري منتقل مي شود.

 



امضاي تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه چمران اهواز و موسسه تحقيقات دفاعي

اهواز- خبرنگار كيهان:
تفاهمنامه همكاري ميان نمايندگان موسسه آموزشي و تحقيقاتي صنايع دفاعي و دانشگاه شهيد چمران اهواز امضا شد.
معاون پژوهش و فناوري دانشگاه شهيد چمران اهواز با اعلام اين خبر گفت: موسسه آموزشي مذكور وابسته به وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، همكاري هاي گسترده اي را با 10 دانشگاه در سطح كشور آغاز كرده كه از جمله آنها دانشگاه شهيد چمران اهواز است.
حميدرضا غفوري تصريح كرد: در راستاي انجام همكاري ميان دانشگاه و اين موسسه تحقيقاتي، دفتر نخبگان و همكاري هاي علمي شهيد فهميده- منطقه جنوب غرب- در خوزستان راه اندازي شده و تفاهمنامه همكاري ميان دو طرف به امضا رسيد.وي هدف از امضاي اين تفاهمنامه را ارتقاي سطح علوم و تكنولوژي دفاعي و نيل به خودكفايي در صنايع نظامي عنوان كرد و افزود: اين موسسه تحقيقاتي تشكيلاتي را در دانشگاه مستقر كرده و هدايت پايان نامه ها و كارهاي پژوهشي و مسائل مرتبط با حوزه دفاعي را انجام خواهد داد.غفوري يادآور شد: دانشگاه شهيد چمران اهواز با داشتن 13 دانشكده و گروه هاي علمي فعال، پارك علم و فناوري، مراكز تحقيقاتي و پژوهشكده ها، ظرفيت انجام تحقيقات و پژوهش هاي كاربردي در بخش هاي مختلف را دارد. وي يادآور شد: به منظور حل مشكلات استان، طرح هاي تحقيقاتي و پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي دانشجويان اين دانشگاه در جهت تقاضا محوري و رفع معضلات صنايع و دستگاه هاي اجرايي سوق داده مي شود.

 



استاندار گيلان خبر داد: افزايش 12 هزار نفري كاروان راهيان نور گيلان در سال جاري

رشت-خبرنگار كيهان:
استاندار گيلان از افزايش 12 هزار نفري اعزام گيلانيان به مناطق عملياتي دفاع مقدس امسال در قالب كاروانهاي راهيان نور خبر داد.
روح الله قهرماني چابك در مراسم تجليل از عوامل اجرايي كاروانهاي راهيان نور گيلان در رشت افزود: امسال در مجموع بالغ بر 27 هزار نفر از مردم اين استان در قالب كاروانهاي راهيان نور عازم مناطق عملياتي دفاع مقدس شدند كه اين ميزان نسبت به سال 88 بيش از 12هزار نفر افزايش دارد.
وي خاطرنشان ساخت: احياي ارزشهاي دوران دفاع مقدس و جنگ تحميلي از طريق اعزام كاروانهاي راهيان نور به مناطق جنگي يكي از راهكارهاي اساسي براي مقابله با جنگ نرم است. استاندار گيلان اردوهاي راهيان نور را تاثيرگذار در حوزه هاي فرهنگي كشور و در بحث مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: اين امر در پيوند نسل جوان با فرهنگ ارزشي جامعه موثر است.
سرتيپ هامون محمدي فرمانده سپاه قدس گيلان نيز با اشاره به عملكرد خوب استان در بحث اعزام كاروانهاي راهيان نور گفت: در مرحله جديد، كاروانهاي راهيان نور به مناطق عملياتي دفاع مقدس در غرب كشور اعزام مي شوند.

 



رئيس سازمان اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي: يارانه ها باعث رانت خواري شده است

تبريز-خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان امور اقتصادي و دارايي آذربايجان شرقي گفت: توزيع ناعادلانه يارانه ها باعث رانت خواري شده است.
رضا حسيني در سمينار هدفمندسازي يارانه ها در چاراويماق افزود:بيكاري، تورم، اقتصاد زيرزميني، نظام توزيع كالا و خدمات و ناكارآمدي نظام پولي و مالي موجود، از جمله مشكلات اقتصاد كشور مي باشند كه باعث مي شوند تا دستيابي به رشد و ثبات اقتصادي، عملا ناممكن شود.
وي تصريح كرد: مسئله اصلي اين است كه ادامه وضع موجود امكان پذير نيست چرا كه در حال حاضر حجم يارانه هاي اعطايي، از حجم كل بودجه جاري كشور بيشتر است.
وي ادامه داد نيمي از توليد و در واقع استخراج نفت، صرف مصرف داخلي مي شود و كارشناسان معتقدند در 20 سال آينده، مصرف انرژي دو برابر خواهد شد و درحقيقت ما 20 سال ديگر هيچ درآمد نفتي نخواهيم داشت.

 



توسط خيرين يزدي صورت گرفت
كمك دو ميليارد و پانصد ميليون ريالي جهت آزادي زندانيان

يزد- خبرنگار كيهان:
خيرين يزدي 5/2 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان ديه اين استان كمك كردند.
رئيس كل دادگستري استان يزد در جمع اعضاي شوراي معاونين ضمن تشكر از كمك خيران استان يزد جهت آزادي زندانيان ناشي از عجز از پرداخت ديه در جشن هاي گلريزان گفت: با تلاش ستاد ديه، انجمن حمايت از زندانيان و مجموعه دادگستري و اداره كل زندان هاي استان يزد در ماه مبارك رمضان دو جشن گلريزان برگزار شد و خيرين مبلغ دو ميليارد و پانصد و پنجاه ميليون ريال جهت آزادي زندانيان اهداء كردند.
غلامحسين حيدري افزود: خوشبختانه مردم خير و نوع دوست استان يزد همواره خادمان خود در دستگاه قضايي را ياري كرده اند و با مبالغ اهدايي موجبات آزادي حدود 10 نفر از زندانيان ديه استان يزد را فراهم كردند. وي در پايان با اشاره به وجود 32 نفر زنداني ديه و جرائم مالي غيرعمد در استان يزد خاطرنشان كرد: براي آزادي اين افراد، 7 ميليارد و 600 ميليون ريال نياز است كه اميدواريم خيران استان يزد با مناعت طبع و بزرگ منشي خود بقيه مبلغ موردنياز را به ستاد ديه اهدا و با اين كار خير خود موجبات آزادي زندانيان و شادي خانواده هاي آنها را فراهم آورند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14