(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 مهر 1389- شماره 19755

حديث دشت عشق
جام غرب آسيا به تهران مي آيد؟ تلاش ايران براي كسب پنجمين قهرماني
اخبار كوتاه از فوتبال
قهرماني تيم جوانان توابع تهران و پايان سلطه مازندراني ها
صنعتكاران : هنوز درمورد كادر فني تصميمي نگرفته ايم
سيزدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا حذف سپاهان ، صعود ذوب آهن
كسب يك طلا و يك برنز ژيمناستيك كاران كشورمان در رقابت هاي جام جهاني
آغاز سي و ششمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني آسيا جوانان در انديشه شكستن طلسم 34 ساله
اسامي ملي پوشان جودو براي بازيهاي آسيايي تكميل شد غفار به وزن اول رفت
ورزشكار گيلاني ركورد جهاني قايق سواري را در آبهاي خزر از آن خود كرد



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد علي اصغر طاهري نوش آبادي
هركه دلارام ديد از دلش آرام رفت
بسيجي شهيد «علي اصغر طاهري نوش آبادي» مورخ 15/6/47 درنوش آباد از توابع شهرستان آران و بيدگل متولد شد كه به يمن قداست نام شش ماهه دشت كربلا، نام او را علي اصغر گذاشتند.او كه دركودكي طعم تلخ فقر را چشيده و سخت آبديده شده بود، نزد مادر روي دار قالي مي نشست و قالي مي بافت و همزمان دوران دبستان را سپري مي كرد.
با پايان دوران دبستان و راهنمايي با عشق و علاقه اي كه به مدرسه علميه داشت وارد حوزه علميه امام خميني و آيت الله مدني كاشان شد.زندگي سراسر نور علي اصغر ازسال 1363 رنگ و بويي ديگر گرفت و دراين سال بود كه روانه جبهه هاي جنگ حق عليه باطل و درهمين سال بود كه مجروح شد. پس از بهبودي، دوره آموزش غواصي را فراگرفت و همراه با گردان اميرالمؤمنين درلشكر امام حسين (ع) بار ديگر رهسپار ميدان نبرد شد. سرانجام در هشتمين اعزام به ميدان هاي نبرد بود كه گلبوته هاي نياز او شكفت. در 22/10/65 درعمليات ظفرمند كربلاي 5 سرو قامتش در سرزمين شلمچه افتاد و پيكر مطهرش مفقود گرديد.

 



جام غرب آسيا به تهران مي آيد؟ تلاش ايران براي كسب پنجمين قهرماني

تيم هاي فوتبال ايران و كويت در شرايطي امروز برگزار كننده ديدارنهايي ششمين دوره رقابت هاي غرب آسيا هستند كه اين دو تيم تا به حال 25 بار رودرروي هم قرارگرفته اند.
كويت هميشه حريف تداركاتي خوبي براي فوتبال ايران به حساب مي آمده و هر زمان كه فدراسيون هاي فوتبال در سال هاي گذشته به دنبال حريفي تداركاتي براي تيم ملي بوده، كويت يكي از گزينه ها به شمار آمده است. امشب نيز رقيب ايران در ديدار نهايي رقابت هاي غرب آسيا همين تيم كويت است؛ ديداري كه مي تواند پنجمين قهرماني را براي ايران در اين مسابقات به ارمغان بياورد.
ايران و كويت در شرايطي برگزاركننده ديدار نهايي هستند كه اين دو تيم تا به حال 25بار رودر روي هم قرارگرفته اند كه سهم ايران از اين بازي ها 11برد، هشت تساوي و شش شكست بوده است. اين دو تيم براي اولين بار در سال 1973 به مصاف هم رفتند كه تيم ايران در آن بازي 2بريك حريفش را شكست داد و در آخرين بازي كه برمي گردد به مرحله نخست رقابتهاي انتخابي جام جهاني در سال 2008، باز هم اين تيم ايران بود كه حريفش را شكست داد. آن بازي دو بر صفر به سود ايران به پايان رسيد كه اين نتيجه بهترين پيروزي تيم ايران برابر اين تيم عربي است اما از سويي ديگر بهترين پيروزي كويت برابر ايران به ديدار دوستانه دو تيم در سال 98بازمي گردد كه كويت با سه گل ايران را شكست داد.
با اين حال دو تيم در شرايطي امروز از ساعت 30:19 دقيقه به مصاف هم مي روند كه در تركيب دو تيم بسياري از بازيكنان اصلي حضور ندارند. جواد نكونام، مسعود شجاعي، غلامرضا رضايي و محمدرضا خلعتبري بازيكنان غايب قطبي براي بازي امروز هستند و در تركيب تيم كويت هم تنها 9بازيكن از تيم اصلي حضور دارند. نواف الخالدي، احمد عبدالغفور، فهد العنزي، محمد سند، مساعد ندا، يوسف ناصر سليمان، جراح العتيقي، حسين الموسوي و عبدالله البريكي بازيكنان تيم ملي بزرگسالان كويت هستند كه به همراه تيم ب اين كشور در جام غرب آسيا شركت كرده اند.
با اين حال رويارويي كويت و ايران همواره ديداري خوب از آب درآمده و بايد حالا منتظر بيست و ششمين مصاف دو تيم بود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

گزينه هاي قضاوت در دربي
مسعود عنايت درباره داور دربي شصت و نهم گفت: مسعود مرادي، محسن تركي، حسن جهانبازي، عليرضا فغاني و سعيد مظفري زاده گزينه هاي ما براي قضاوت در داربي شصت و نهم هستند كه پس از پايان هفته دهم در روز نوزدهم مهرماه داور انتخاب مي شود و يك روز بعد اسامي داوري بازي پيروزي و استقلال مشخص خواهد شد.
تحريم رسانه هاي انگليسي از سوي فرگوسن
فرگوسن به دليل شيطنت خبرنگاران و تحريف صحبت هايش در مورد تورس، رسانه ها را تحريم كرد. الكس فرگوسن در پايان اين ديدار در مورد صحنه خطايي كه بر روي تورس صورت گرفت و به گل دوم ليورپول انجاميد، از واژه بزرگ نمايي مطلق استفاده كرد. شيطنت برخي خبرنگاران و روزنامه نگاران انگليسي در استفاده از واژه تقلب و خيانت بازتاب گسترده اي را در محافل ورزشي انگليس به دنبال داشت.
اميدواري قطبي به قهرماني در جام ملت هاي آسيا
افشين قطبي سرمربي تيم ملي پس از پايان ديدار با عراق اظهار داشت: ازسوي كادرفني، بازيكنان و كليه اعضاي تيم ملي فوتبال ايران حاضر در رقابت هاي غرب آسيا، اين پيروزي غرورانگيز را به مردم ايران و خانواده شهدا تقديم مي كنيم و اميدواريم اين پيروزي ها مقدمه اي بر بازي هاي درخشان و رسيدن به هدف كوتاه مدت تيم ملي يعني قهرماني در جام ملت هاي آسيا باشد.
تدارك ويژه اماراتي ها براي بازي ايران و برزيل
مسئولان فدراسيون فوتبال امارات و مديران اجرايي شهرك ورزشي زايد ابوظبي اين روز ها سخت در تدارك ديدار دوستانه ايران و برزيل هستند. تيم هاي ملي فوتبال برزيل و ايران روز پنج شنبه هفته جاري در ابوظبي پايتخت كشور امارات به مصاف هم خواهند رفت. استاديوم شهرك ورزشي زايد ابوظبي سال قبل ميزبان مسابقات قهرماني جام باشگاه هاي جهان بود و امسال نيز ميزباني اين مسابقات را برعهده خواهد داشت.
ممانعت از آوردن عكس صدام به ورزشگاه
اخبار دريافتي ايسنا از اردن حاكي است در حالي كه بسياري از بعثي ها و عوامل رژيم جنايتكار صدام معدوم در اردن به سر مي برند و هر از چند گاهي در اطراف دختر صدام گرد مي آيند، قصد داشتند در جريان برگزاري بازي هاي غرب آسيا تصاوير صدام را به محل ورزشگاه هاي محل برگزاري بازي هاي غرب آسيا وارد كنند كه پليس و مقامات امنيتي اردن ضمن ضبط تصاوير ديكتاتور سابق عراق، چند نفر را در اين رابطه دستگير كردند.
تيم ملي با دو تغيير به ميدان مي رود
تيم ملي در ديدار فينال غرب آسيا با يكي دو تغيير نسبت به ديدار با عراق به ميدان خواهد رفت و احتمال حضور محمد نوري كه مقابل عمان با كارت قرمز از زمين اخراج شد در تركيب اصلي بسيار زياد است. ضمن اينكه با توجه به گلزني محمد غلامي در ديدارمقابل عراق به احتمال زياد وي نيز به عنوان مهاجم اصلي از ابتدا در تركيب تيم ملي مقابل كويت به ميدان خواهد رفت.
پيشنهاد كاشاني به كفاشيان
حبيب كاشاني سرپرست باشگاه پيروزي صبح روز گذشته در تماسي تلفني با علي كفاشيان از وي خواست در حاشيه بازي تيم هاي فوتبال ايران و برزيل از چهار بازيكن پيشين تيم ملي تجليل شود.وي به كفاشيان پيشنهاد داد از علي دايي، مهدي مهدوي كيا، خداداد عزيزي و كريم باقري تجليل به عمل آيد.
ايران مدعي قهرماني در جام ملت هاي آسيا شد
نايب رئيس فدراسيون فوتبال، تيم ملي را مدعي اصلي قهرماني در جام ملت هاي آسيا دانست. مهدي تاج با اشاره به پيروزي شب گذشته تيم ملي مقابل عراق گفت: حالا مي توان ايمان پيدا كرد كه تيم ملي ايران مي تواند در جمع 4 تيم برتر جام ملت هاي آسيا حضور داشته و مدعي اول قهرماني جام ملت ها باشد.
180 كشور جهان ايران و برزيل را تماشا مي كنند
مدير اجرايي آژانس برگزار كننده ديدار ايران و برزيل گفت: بيش از 100 ميليون نفر در 180 كشور جهان اين بازي دوستانه را تماشا خواهند كرد. هوبر تاكيد كرد: اميدواريم بليت ها را در 24 ساعت آينده عرضه كنيم. 3 نوع بليت داريم كه قيمت آنها به ترتيب 50 درهم، 100 درهم و 150 درهم است. بليت هاي جايگاه ويژه نيز قابل خريداري است.
ايران - چك لغو شد
با انصراف تيم فوتسال چك از سفر به ايران، بازي شاگردان حسين شمس با تيم ملي اين كشور منتفي شد. پيش از اين قرار بود تيم ملي فوتسال ايران در دي يا بهمن ماه سال جاري دو بازي دوستانه با تيم ملي چك برگزار كند.
حسن قادر حسن در راه استقلال
حسن قادر حسن نام مهاجمي است كه قرار است پيراهن استقلال تهران را بر تن كند. سرپرست موقت باشگاه استقلال تهران هم اكنون در قاره سبز حضور دارد. فتح الله زاده كه به همراه حجازي براي ديدن فينال جام حذفي اسلواكي راهي اروپا شده مذاكرات مقدماتي خود را با يك مهاجم مراكشي آغاز كرده تا در صورت توافق او را به استقلال بياورد.

 



قهرماني تيم جوانان توابع تهران و پايان سلطه مازندراني ها
صنعتكاران : هنوز درمورد كادر فني تصميمي نگرفته ايم

تيم توابع تهران قهرمان كشتي آزاد جوانان ايران شد.
رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان كشور با شركت 247 كشتي گير در قالب 34 تيم از 31 استان با انجام 285 كشتي درسالن شهداي هفتم تير تهران برگزار شد. كه درپايان تيم توابع تهران موفق شد با دو مدال طلا، دو نقره و يك برنز و كسب 56 امتياز قهرمان شود و پس از سال ها مازندران را از سكوي اولي به پائين بكشد.
اما مازندران با سه مدال طلا، يك نقره و يك برنز با يك امتياز كمتر از تيم قهرمان، در مكان دوم قرار گرفت و درتهران الف نيز مانند مازندران 55 امتياز به دست آورد اما به دليل مرغوبيت مدال روي سكوي سوم ايستاد. تهران الف در اين پيكارها دو مدال طلا، دو نقره و يك برنز به دست آورد.
ميلاد خزايي در 55 كيلو، همت كريمي زاد در 60،ميلاد خالديان در 66، امير شريعتي عدل در 74، خالد نورسي در 84، حامد طالبي زرين كمر در 96 و سيد محسن ابراهيمي در 120كيلوگرم قهرمانان اين مسابقات بودند.
همچنين درپايان اين رقابت ها تيم آذربايجان غربي به عنوان با اخلاق ترين تيم كاپ اخلاق را به خود اختصاص داد و بهمن طيبي از گلستان، حامد طالبي زرين كمر از مازندران و ياشار عيسي زاده از تهران به عنوان مربي نمونه، فني ترين كشتي گير و كشتي گير نمونه معرفي شدند.
محمد علي صنعتكاران نايب رئيس فدراسيون كشتي از نزديك اين مسابقات را زيرنظر داشت درخصوص سطح كيفي اين مسابقات گفت: از كيفيت كار جوانان راضي نبودم و مسابقات دلچسب نبود.
اين مسئله هم دلايل مختلفي دارد كه همه آنها دست به دست هم مي دهند تا كشتي پايه افت كند.
وي درمورد دلايل افت كيفي مسابقات جوانان كشور گفت: فدراسيون از گذشته درنظر داشت 40نفر دركشتي آزاد جوانان و 40نفر در فرنگي را شناسايي كند و اين جوانان را دائم زير نظر داشته باشد كه اين كار انجام نشد. دلايل آن هم مشكل بودجه و نبودن مكان براي برگزاري اردوها بوده است. از طرف ديگر برخي مسائل به كشتي استان ها و همچنين توقف كشتي تهران برمي گردد.
همه اينها باعث شده پشتوانه تيم ملي را از دست داده باشيم.
صنعت كاران درپايان درپاسخ به اين سوال كه آيا كادر فني تيم ملي كشتي آزاد جوانان براي سال آينده به كارش ادامه مي دهد؟ گفت: رئيس فدراسيون كشتي كسالت دارد و هنوز دراين مورد نشستي نداشته ايم تا تصميم گيري شود.

 



سيزدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا حذف سپاهان ، صعود ذوب آهن

ششمين روز از رقابت هاي هندبال جام باشگاه هاي آسيا در لبنان با شكست تيم سپاهان و پيروزي ذوب آهن اصفهان و صعود اين تيم به مرحله نيمه نهايي دنبال شد.
ششمين روز از دور مقدماتي سيزدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاه هاي آسيا در لبنان با برگزاري دو ديدار بين نمايندگان كشورمان و نمايندگان ميزبان در بيروت برگزار شد كه طي آن تيم سپاهان اصفهان با قبول شكست از راهيابي به مرحله بعد بازماند اما ذوب آهن اصفهان با كسب سومين پيروزي خود به عنوان سرگروه به مرحله بعد راه يافت. نتايج بازيهاي شب گذشته بدين ترتيب است:
¤ سپاهان اصفهان 25- السد لبنان 26
¤ ذوب آهن اصفهان 33- الصداقات لبنان 23
تيم سپاهان اصفهان با قبول شكست برابر نماينده ميزبان با يك پيروزي و دو شكست به بازيهاي خود در دور مقدماتي پايان داد و از راهيابي به مرحله نيمه نهايي بازماند. اما تيم ذوب آهن اصفهان با سه پيروزي در سه بازي انجام شده خود درصدر گروه دوم قرار گرفت و صعود خود را به جمع چهار تيم برتر قطعي كرد. نماينده كشورمان امشب در آخرين ديدار از دور مقدماتي به مصاف تيم السد قطر خواهد رفت.


 



كسب يك طلا و يك برنز ژيمناستيك كاران كشورمان در رقابت هاي جام جهاني

جام جهاني ژيمناستيك در چك با كسب دو مدال براي نمايندگان ايران به پايان رسيد.
رقابت هاي جام جهاني ژيمناستيك چك كه از 7 تا 9 مهرماه در شهر استراواو با حضور 49 ورزشكار مرد و 20 ژيمناست زن در قالب تيم هاي تركيه، اسلووني، صربستان، اسلواكي، چك، هلند، گريلند، كرواسي، بلژيك و اتريش و ايران برگزار شد با كسب دو مدال براي ايران به پايان رسيد.
در ماده دارحلقه هادي خناري نژاد به مدال طلا رسيد. در پرش خرك محمد رمضان پور در مكان سوم ايستاد و نشان برنز را از آن خود كرد. همچنين امير اعظمي در دارحلقه پنجم و در پرش خرك ششم شد. محمد رمضان پور در خرك حلقه چهارم، هادي خناري نژاد در حركات زميني ششم و يونس ضيغمي در پارالل هشتم شد.
اين تيم هفته آينده در چهل و دومين دوره مسابقات ژيمناستيك قهرماني جهان و اولين مسابقه انتخابي المپيك لندن در اين رشته در هلند شركت خواهد كرد. 24 تيم اول رقابت هاي قهرماني جهان جواز حضور در المپيك را به دست مي آورند.

 



آغاز سي و ششمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني آسيا جوانان در انديشه شكستن طلسم 34 ساله

مسابقات قهرماني جوانان آسيا 2010 چين درحالي از امروز
( يكشنبه) آغاز مي شود كه شاگردان پر اميد علي دوستي مهر در انديشه جبران ناكامي هاي گذشته جوانان ايران در قاره كهن و شكستن طلسم 34 ساله قهرماني هستند .
سي و ششمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا در حالي ازامروز آغاز مي شود كه تيم ايران در گروه چهارم اين رقابت ها و با تيم هاي كره جنوبي پر افتخارترين تيم ادواري اين مسابقات، استراليا نايب قهرمان دوره گذشته و يمن تيم عربي خطرناك در رده جوانان و نوجوانان همگروه است.تيم جوانان ايران كه مهمترين افتخارش در سال هاي اخير كسب رده چهارم در سال 2000 در تهران است، پس از محروميت از حضور در مسابقات سال 2002 در 3 دوره گذشته اين مسابقات حتي نتوانست از مرحله گروهي صعود كند و همين مسئله باعث شد، با قرار گرفتن در سيدسوم اين دوره از مسابقات با قرعه سختي روبرو شود.
شاگردان علي دوستي مهر كه پس از كسب عنوان نخست در رقابت هاي قهرماني نوجوانان سال 2008 ازبكستان و رسيدن به جايگاه نهم مسابقات قهرماني جوانان جهان 2009 نيجريه، با تكيه بر تجربيات بسيار ارزنده اي كه در مسابقات رسمي و ديدارهاي مهم تداركاتي كسب كردند، در انديشه جبران ناكامي هاي جوانان ايران در مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا هستند.آنها كه با عملكرد بسيار خوب در مسابقات قهرماني نوجوانان سال 2008 ازبكستان در ميان ناباوري همگان به عنوان قهرماني دست يافتند، قصد دارند ابتدا تيم ايران را پس از سال ها به مسابقات جهاني برسانند و پس از آن به فكر فتح جام قهرماني اين رقابت ها پس از 34 سال هستند.
برنامه كامل مسابقات قهرماني به شرح زير است:
يكشنبه 11/07/89
گروه اول
چين .................... عربستان
تايلند ....................... سوريه
گروه دوم
ازبكستان ............ كره شمالي
عراق ....................... بحرين
دوشنبه 12/07/89
گروه سوم
امارات ....................... ژاپن
ويتنام .........................اردن
گروه چهارم
ايران - كره جنوبي( ورزشگاه لينزي- ساعت 10 به وقت ايران)
استراليا .................... يمن

 



اسامي ملي پوشان جودو براي بازيهاي آسيايي تكميل شد غفار به وزن اول رفت

پس از انتخاب آرش ميراسماعيلي در وزن 66- كيلوگرم، با نظر كادر فني تيم ملي جودو محسن غفار در يك وزن پايين تر به بازي هاي آسيايي گوانگجو اعزام خواهد شد.
نتايج ضعيف نماينده سبك وزن تيم ملي جودو در جام جهاني و غيبت وحيد سرلك در رقابت هاي انخاي باعث شده بود تا فدراسيون جودو از اعزام نماينده وزن 60- كيلوگرم به بازي هاي آسيايي صرف نظر كند. اما انتخاب آرش ميراسماعيلي در وزن 66- كيلگرم و بيرون ماندن محسن غفار باعث شد تا كادر فني تصميم به حضور اين جودوكار در وزن 60- كيلوگرم بگيرد.
محسن غفار مدت ها در وزن 60- كيلوگرم حضور داشته و مبارزات خوبي را در اين وزن به نمايش گذاشته بود اما اينكه او مي تواند وزن خود را براي شركت در بازي هاي آسيايي كم كند يا خير هنوز مشخص نيست.
حاجي يوسف زاده سرمربي تيم ملي جودو در خصوص اضافه وزن محسن غفار براي رسيدن به وزن 60- كيلوگرم گفت: ابتدا بايد با متخصصان تغذيه و آمادگي جسماني مشورت كنم. اگر شرايط براي وزن كم كردن محسن غفار مهيا بود آن وقت مي توانم در اين خصوص به جمع بندي نهايي برسم.
پيش از اين آرش ميراسماعيلي (66- كيلوگرم)، علي معلومات (وزن 73- كيلوگرم)، محمد جمالي (وزن 81- كيلوگرم)، حسين قمي (وزن 90- كيلوگرم)، جواد محجوب (وزن 100- كيلوگرم) و محمدرضا رودكي (وزن 100+ كيلوگرم) براي حضور در بازي هاي آسيايي انتخاب شده بودند.

 



ورزشكار گيلاني ركورد جهاني قايق سواري را در آبهاي خزر از آن خود كرد

رشت-خبرنگاركيهان:
ورزشكار گيلاني براي نخستين بار در جهان با هدف تجديد پيمان با رهبرمعظم انقلاب و شهداي انقلاب اسلامي با شعار «جانم فداي قرآن» با قايق بادباني فاصله 300كيلومتري دريايي چابكسر تا آستارا را پيمود.
فرشيد سلمانپور قهرمان 6 دوره مسابقات نجات غريق كشور و دو دوره قهرمان رقابتهاي نجات غريق خاورميانه فاصله دريايي چابكسر تا آستارا در آبهاي خزر در محدوده استان گيلان را با قايق بادباني تك نفره و به منظور ثبت ركورد جهاني در اين رشته در مدت 6 روز طي كرد.
تجديد پيمان با رهبرمعظم انقلاب و شهيدان انقلاب اسلامي، ايجاد شور و اشتياق در جوانان براي تحقق شعار «ما مي توانيم» اعلام آمادگي جهت دفاع از ميهن اسلامي، تحقق اهداف فرهنگي ورزشي نظام و نمايش قدرت ورزشكاران بسيجي گيلان از جمله اهداف انجام اين حركت اعلام شد.همچنين اين سفر دريايي با شعار «جانم فداي قرآن» در اعتراض به هتك حرمت به كلام آسماني انجام شد.
سلمانپور كه مربي تيم ملي قايقراني روئينگ ايران و مسئول كميته اسكي روي آب و بادباني استان گيلان و نيز مربي شناي ماراتن است براي انجام اين حركت ورزشي از مدتها قبل تمرينات سنگيني را در آبهاي خزر آغاز كرده بود تا بتواند مسير چابكسر تا آستارا را با قايق بادباني طي كند. اين ركورد براي نخستين بار در كتاب گينس ثبت خواهد شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14