(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 مهر 1389- شماره 19755

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هفت بند شبيخون (يادداشت روز)
ولي امر مسلمين در ديدار رئيس جمهور سوريه:تلاش آمريكا عليه محور مقاومت هرگز به نتيجه نمي رسد
سايه او (به جاي گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
وزير اطلاعات: تعدادي جاسوس هسته اي بازداشت شده اند
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:فتنه گران به دنبال جنگ رواني درباره هدفمندي يارانه ها هستند
گفت خود پيداست از قجر عضدانلوي شما! (خبر ويژه)
آجان كشي در نمايش اپوزيسيون (خبر ويژه)
آمريكا رسماً فتنه گران را تحت الحمايه خود اعلام كرد (خبر ويژه)
تعويق مذاكرات سازش تا وقتي كه آب ها از آسياب بيفتد (خبر ويژه)



هفت بند شبيخون (يادداشت روز)

ماجراي اصولگرايي تراز انقلاب اسلامي، حكايت اطمينان و حزم است، قصه اميد و دلواپسي. آنجا كه سر به خدا سپرديم و پاي فشرديم، درهاي بسته و بن بست گشوده شد و هر جا كه از مسير «استقامت» مايل شديم و به كجي فتنه- با شعبه ها و بهانه هاي گوناگون آن- گرويديم، تلخي و تنگناي روزگار را با همه پيروزي ها و وسعت ها چشيديم و ديديم. و اين گشايش و تنگنا- وسعت و مضيقه- داستان پرماجراي انقلاب در اين 31 سال شد، آميزه اي از پيروزي ها و ناكامي ها، هوشياري ها و غفلت ها، رويش ها و ريزش ها.
دشمناني كه معجزه انقلاب اسلامي به تاريخ يكسره سلطه گري و بهره كشي و چپاول آنها پايان داده بود، هرگز از كمين و كيد و نقشه چيني باز نايستادند. آنچه تا همين امروز در زمينه دام گستري و كمين و شبيخون و خيانت و جنايت از دستشان آمده، مطلقا كم نگذاشته اند. از تدارك كودتا و شبيخون نظامي طبس بگيريد تا برپايي غائله و آشوب و جنگ و تحريم اقتصادي. ملت ايران اگر ماجراي هجوم ابرهه و سپاه فيل را درقرآن خوانده بود اما در همين 31 سال بارها نزول اين آيت الهي را به چشم ديد كه «الم يجعل كيدهم في تضليل. آيا نقشه آنها را در گمراهي و تباهي قرار نداد.» ما يقين كرديم بارها و بارها كه «خداوند همانا ياري مي كند هر كس را كه او را ياري كند» و «اگر خدا را ياري كنيد، شما را ياري مي كند و گام هايتان را استوار مي سازد.» پس تا آنجا كه به چينش نظام خلقت و مهندسي هستي مربوط مي شود، بنياد «نقشه» دشمنان بر «خبط» و «حبط» است. اما كار آنجا دشوار مي شود كه در ميدان آزمون به ويژه در روزگار پيروزي و گشايش و نعمت، پاي خلقيات غيرالهي به عرصه باز شود يا نمونه هايي از همان خلقيات دنياطلبانه اهل استكبار نظير تكبر و تفاخر و عجب و استغناء و عافيت و غنيمت و منيت و منازعه و وسوسه و التقاط- ولو اندك - باز توليد شود. ويروس هاي آسيب زننده انحراف، «عمرو» و «زيد» نمي شناسد. ذات اين ويروس ها، پديد آورنده ضعف و فترت و خلل است. و دشمن اگر نقشه اي بچيند و مكري بيانديشد و راهي براي رخنه و شبيخون بجويد، از همين خلل ها و معبرها و نردبان هاي نهاده شده از سر غفلت است.
وقتي سپاه مسلمين مكه را فتح كرد و حاكميت اسلام استقرار يافت، برچيدن بساط بت پرستان در منطقه طائف كاري بس آسان مي نمود. اما همين عرصه با همه گشودگي اش بر مسلمانان تنگ شد آنجا كه عجب و غرور و غفلت، دست و پايشان را بست تا در كمين دشمن در گذرگاهي طولاني و تنگ گرفتار آيند و طليعه سپاه پا به فرار بگذارند.« همانا خداوند شما را در سرزمين هاي زيادي ياري كرد و نيز در روز حنين كه مشاهده كثرت نيروها باعث عجب و غرور شما شد اما اين كثرت هرگز شما را بي نياز نساخت و زمين با همه فراخي بر شما تنگ شد، پس پشت به دشمن كرده و فرار كرديد. سپس خداوند سكينه و آرامش خود را بر رسول خدا و مؤمنان نازل كرد و سپاهي را كه نمي ديديد فرو فرستاد و كافران را عذاب كرد و اين جزاي كافران است» (آيات 24 و 25 سوره توبه).
هر نگرش تنگي كه بيش از پيش پا و نوك بيني را نبيند و نتواند از خود رها شود و به افق هاي بالا و بلند برسد، مقدمه بن بست و تنگناي عرصه است. اين سنت الهي و قانون رايج در حيات بشري است كه اگر غير از اين بود، طواغيت و مستكبران با همه نعمت و قدرت و بسط يد، در بن بست و استيصال و هلاك نمي افتادند. راه سومي نيست، يا بايد عبرت گرفت و يا مايه عبرت ديگران شد. و تاريخ انقلاب ما پر از اين عبرت هاست. از سرگذشت نهضت آزادي و سازمان مجاهدين خلق بگيريد تا سرنوشت سيدابوالحسن بني صدر و آيت الله سيدكاظم شريعتمداري و آيت الله حسينعلي منتظري و پس از آن نوسان هاي شديد در برخي تشكل هاي سياسي- انقلابي و حتي روحاني نظير مجاهدين انقلاب و مجمع روحانيون مبارز. و روند دگرگوني برخي چهره هاي شناخته شده در دوره هاي سازندگي، اصلاحات و «عدالت و خدمت»، خود تاريخ پر حادثه و هيجاني است كه بايد ورق زد و ديد كه چگونه در اين «صيرورت» و روند تحولات- خواسته يا ناخواسته- قطعه به قطعه پازل «فتنه 88» تدارك شد و دشمن اين قطعات را- به مثابه محورهاي شبيخون- به هم الحاق كرد تا آن ضربه را بزند.
آنچه نهضت آزادي و سازمان مجاهدين خلق و سيدكاظم شريعتمداري و منتظري و سپس برخي داعيه داران سازندگي و اصلاح طلبي را به سقوط كشاند، هر چند با برخي تفاوت ها، فرايندي نسبتاً مشترك داشت. 1-غرور و احساس استغنا بلكه از خود متشكر و راضي بودن 2-تعصب غيرحق و ميل به عصبيت هاي عاطفي و حلقه اي و باندي به قيمت مسئله دار شدن با حقايق و سوءتفاهم نسبت به واقعيات 3-تن دادن به اباحي گري و عرفيگري تدريجي (سكولاريسم پنهان) و كم توجهي يا بي اعتنايي به برخي از اصول و ارزشها كه پيامد آن بدعت هاي جديد و هنجارهاي مجعول و انحرافي بود 4-اجتهاد مقابل نص و خود رأيي بر خاسته از سوءتفاهم، و زاويه و فاصله گرفتن از ولايت و رهبري، هر چند در آغاز نه به تصريح كلامي بلكه به تلويح و صرفاً در عمل بوده باشد. نهايت اين انحراف و آسيب، توهم هم عرض ولي فقيه بودن به خاطر اقبال موقت گروه هايي از مردم يا نخبگان در دوره هاي مختلف و به دلايل گوناگون بوده است. 5-پيچيدگي ها و صعوبت هاي سياست را به اشتباه، با پلتيك زدن و اغوا و دور زدن جبهه انقلاب يكي گرفتن تا آنجا كه منجر به سلب اعتماد دوستان- به هم زدن الفت و اتحاد- و طمع دشمنان و منافقان و فرصت طلبان شود. اين آسيب در صورت حلول، منجر به اتخاذ مواضع دو پهلو و سياست ابهام آفريني- به جاي صراحت و صداقت و شفافيت- شده و خود مقدمه رخنه و شكاف در جبهه خودي بوده است. اين انحراف كه ملازم عمل زدگي، «هدف، وسيله را توجيه مي كند» و پا نهادن در مواضع و مواقع تهمت است، مقدمه بدگماني و بي اعتمادي و پراكندگي و در عين حال زمينه ساز تشويق ديگران به عرفيگري و اباحي گري اخلاقي- سياسي است. 6-عدم مرزبندي صريح با دشمنان يا «مرام» و «القائات» و «خط» آنها كه ادامه همان رفتارهاي ظاهراً پيچيده! و رازآلود سياسي- اعم از اينكه از سر غفلت باشد يا از سرشيفتگي و مرعوبيت- و متقابلا فاصله گذاري با جبهه خودي است. وقتي رجل يا جرياني ريشه هاي تغذيه خويش را از اردوگاه انقلاب بريد، ناچار است به «اغيار» و «نامحرمان» و حتي دشمنان تكيه كند و در ازاي آن كوتاه بيايد و امتياز بدهد. بارها در طول اين سه دهه ديديم كه جماعتي اصطلاحاً هر قدر در برابر ملت و حاكميت ديني اداي «گردن كلفتي» در آوردند مقابل دشمن جز نرمش و خاكساري پيشه نكردند. 7-وقتي همه اين ضعف و فترت ها در جان سياستمدار يا حزب و جرياني نشست، او مهياي نفوذ هر ويروس ديگري هم هست و مي توان او را با واسطه هايي «مديريت» كرد، مانند انسان سن و سال گذشته اي كه چند كودك او را در منظر عموم وادار به لودگي و برهنگي كنند و هر طور كه خواستند برقصانند، چندان كه زخم خوردگان از اسلام، بزرگاني را در جمل و صفين رقصاندند و همه حيثيت آنان را بر باد دادند.
سازمان مجاهدين خلق روزگاري از همه انقلابي تر مي نمود تا آنجا كه گروهي از مبارزان انقلابي حبس كشيده، حسرت روحيه آنها را مي خوردند. و برخي اعضاي نهضت آزادي چنان روشنفكر و صاحب نظر و ديندار نشان مي دادند كه دل از برخي اصحاب جبهه انقلاب بردند تا آنها را براي نامزدي اولين دولت انقلاب پيشنهاد كنند. و جريان پشت صحنه آقاي منتظري چنان عرصه را آراست كه وي در مجلس خبرگان به قائم مقامي رهبري رسيد و قصه انتخاب بني صدر و خاتمي فصل هاي پرماجراي ديگري است از اين داستان ارتجاع و انقلاب به عقب... تا روزگار معاصر كه كساني در غنيمت طلبي و لجاجت و تحريك شدگي و تعبد زن و فرزند و عشيره سياسي، روي صحابه پيمان شكن آوردگاه جمل را سپيد كردند گويا كه خدا و خلق و انقلاب و خط امام را سه طلاقه كرده اند و حتي اگر شتر از سوراخ سوزن بگذرد، آنها از منيت و لجاجت كور خود نتوانند كه بگذرند.
چه فرقي مي كند كدام عنوان را داشته باشي، حجت الاسلام و آيت الله يا مهندس و دكتر؟ معمم باشي يا مكلا؟ در حلقه «الف» باشي يا دسته «ب» و گروه «ج»؟ مجمعي باشي يا مجلسي و دولتي و قضايي؟ پنجاه هزار رأي آورده باشي يا 10 ميليون و 20 ميليون؟ اصلا رأي آورده باشي يا مردم به تو رأي نداده باشند؟ احمدي نژاد و هاشمي رفسنجاني و لاريجاني و قاليباف و رضايي باشي يا خاتمي و كروبي و موسوي و بني صدر و عمرو و زيد؟ مگر نام و عنوان و جايگاه و سابقه و شهرت، فرد را بيمه و واكسينه مي كند از اينكه با انواع هيجان هاي بيروني و دروني آزموده نشود؟ خداوند فرمود «آيا مردم پنداشته اند كه رها شده اند تا بگويند ايمان آورديم و آزمايش نشوند، حال آن كه پيشينيان آنها را آزموديم تا پروردگار كساني را كه راست مي گويند و آنها را كه دروغ مي گويند معلوم كند». آيا در اين آيه و آيات پس از آن يا در تفسير اين قانون الهي توسط معصومين (عليهم السلام) از اسامي مذكور يا هر عمرو و زيد ديگري به عنوان استثناي «آزمون ايمان» ياد شده است؟ آيا بايد در اوراق تاريخ حتماً به اسامي سيدكاظم شريعتمداري و حسينعلي منتظري و بني صدر، نام هاي ديگري به عنوان آينه عبرت افزوده شود؟
آنچه بيش از هر زمان ديگر ضرورت دارد مراقبت از تبديل شدن به «تكيه گاه» اهرم فشار دشمن است، چه آنها كه در دولت و مجلس و دستگاه قضايي و مجمع تشخيص مصلحت حضور دارند و چه ديگراني كه منتقدان هر كدام از اين مجموعه ها به شمار مي آيند. نقدها بايد اضلاع جبهه انقلاب- آنها را كه به اصول آن يعني اسلام، ولايت و رهبري، قانون اساسي و مرزبندي با دشمنان وفادارند- به هم نزديكتر كند و به الفت و وحدت ذيل رهنمودهاي رهبري رهنمون سازد.
گشايش و پيروزي ارزاني ماست اگر ايمان و تقوا پيشه كنيم. «ولو انّ اهل القري آمنوا و اتقوا لفتحنا عليهم بركات من السماء و الارض...». و وعده نصرت الهي حق است اگر خود را به دشمنان خدا شبيه نكنيم و چون قوم موسي نشويم كه پس از گذشتن از دريا و نجات از پنجه فرعون گفتند يا موسي براي ما نيز مانند اين قوم بت پرست، بتي بتراش! و چه باريك است مرز هر يك از ما با آن تيپ و شخصيتي كه خداوند به مذمت فرمود «آيا ديدي كسي را كه هواي خود را اله و معبود خويش قرار داد و خداوند با آگاهي او را گمراه ساخت و بر گوش و قلب وي مهر زد و بر چشم او پرده افكند؟ پس كيست كه بتواند او را پس از خدا هدايت كند؟ آيا متذكر نمي شويد؟»(آيه32 سوره جاثيه). اينجا اگر كسي شبيخون خورد و از دست رفت، بايد گفت كه قاتل همان مقتول است!
محمد ايماني

 



ولي امر مسلمين در ديدار رئيس جمهور سوريه : تلاش آمريكا عليه محور مقاومت هرگز به نتيجه نمي رسد

رهبر معظم انقلاب اسلامي بر ضرورت شتاب گرفتن روابط ايران و سوريه تاكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار آقاي بشار اسد رئيس جمهور سوريه، روابط جمهوري اسلامي ايران و سوريه را از لحاظ استحكام و استمرار در طول 30 سال گذشته، بي نظير دانستند و ضمن گراميداشت ياد مرحوم حافظ اسد تأكيد كردند: روند خوب همكاريهاي دو كشور ، بايد پرشتاب تر از گذشته ادامه پيدا كند.
ايشان روابط سياسي ايران و سوريه را عالي خواندند و با ابراز رضايت از ارتقاي همكاريهاي اقتصادي و فني ميان دو كشور افزودند: ظرفيت گسترش بيشتر اين همكاريها همچنان وجود دارد.
رهبر انقلاب اسلامي خاطرنشان كردند: هيچ دو كشوري در منطقه وجود ندارند كه داراي چنين روابط دو طرفه مستحكم و عالي سي ساله باشند، بنابراين بايد از اين تجربه نهايت استفاده را كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين آمريكا را مخالف اصلي محور مقاومت در منطقه دانستند و با اشاره به تلاشهاي مقامات آمريكايي براي از بين بردن اين محور مقاومت تصريح كردند: اين تلاشها، مانند گذشته به نتيجه اي نخواهد رسيد.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر همكاريهاي منطقه اي ميان كشورهاي دوست، اظهار اميدواري كردند همه گروههاي عراقي همچون گذشته با اتكا به آراي آحاد مردم عراق، با همكاري و يكدلي، در جهت آباداني عراق، حل مشكلات مردم اين كشور و خروج اشغالگران گام بردارند.
در اين ديدار كه آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور نيز حضور داشت، آقاي بشار اسد رئيس جمهور سوريه نيز روابط دو كشور را نمونه و الگو خواند و تأكيد كرد: جمهوري اسلامي ايران و سوريه در يك سنگر قرار دارند و داراي اهداف مشترك هستند.
آقاي بشار اسد افزود: همكاريهاي ايران و سوريه در همه ابعاد ادامه خواهد يافت و هر روز شاهد موفقيتهاي بيشتري در منطقه خواهيم بود.

 



سايه او (به جاي گفت و شنود)

در سالروز شهادت مولايمان حضرت امام جعفرصادق عليه السلام اين ستون را به روال معهود، ديگرگونه مي نگاريم.
«سدير صيرفي» از ياران نزديك امام صادق(ع) بود و دوران آن امام بزرگوار با چالش هاي سخت انتقال قدرت از بني اميه به بني عباس همزمان بود و فرصتي استثنايي براي حضرت تا به نشر و ترويج آموزه هاي اسلامي بپردازند. گفته اند بيش از 4هزار نفر از جويندگان علم و معرفت در محضر درسش حاضر مي شدند كه دانشمندان بلندآوازه اي نظير هشام بن حكم، جابربن حيان، مومن طاق، محمدبن سلم، جعفي و... از جمله آنها بودند. «سدير» با مشاهده آن شرايط به اين نتيجه رسيده بود كه همه مقدمات براي قيام حضرت و برپايي حاكميت عدالت پرور اسلام ناب محمدي(ص) فراهم است. در پي اين ارزيابي از مراد و مقتداي خويش پرسيد؛
سدير: همه شرايط آماده است، چرا قيام نمي كنيد؟
امام صادق(ع): به روبرو نگاه كن!
سدير: درآن سوي، تعدادي گوسفند مي بينم، مقصود آن چيست؟
امام صادق(ع): اي سدير! اگر ياران از خود گذشته و پاكبازي به تعداد آنها داشتم، قيام مي كردم و حاكميت به حاشيه رفته اسلام ناب محمدي(ص) را بار ديگر به صحنه بازمي گرداندم.
¤¤¤
امام راحل ما(ره) كه خود از سلاله پاك رسول خدا(ص) و حكمت آموخته مكتب امام صادق عليه السلام بود به جرأت مي فرمود كه مردم زمان ما از مردم حجاز در دوران رسول خدا(ص) و مردم كوفه در دوران علي مرتضي(ع) برترند... و ديديم كه چنين بود و چون درگذر قرن ها، آموزه هاي صادق آل محمد(ص) به بار نشست، پيروان راستينش در ركاب فرزند بزرگوارش، حاضر بودند، با اشاره او به سر دويدند، سقف ظلماني جهان سلطه را شكافتند و طرحي نو در انداختند... و امروز، خطاب به مولايمان امام صادق(ع) اين سرود برخاسته از ژرفاي دل بر زبان داريم كه «حركت اين سايه زان شاخ گل است».

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ گرفتن انتقام خون شهيدان فاجعه مهاباد از دست نشانده هاي آمريكا و صهيونيست هاي جنايتكار توسط دلاورمردان سپاه جاي تشكر و قدرداني دارد.
1138---0913
¤ عدد تعيين شده ماليات بر ارزش افزوده براي اصناف در بعضي از كشورها مثل آلمان، ايسلند، چين و ايتاليا حدود 20 درصد است. چرا اصناف كشور ما زير بار حداقل ماليات حقه نمي روند و فقط جماعت كارمند دولت ماليات مي پردازد؟!
9570---0916
¤ چطور مجلس به حرف هاي چند روز پيش آقاي هاشمي در رابطه با اين كه هيچكس نمي تواند جلوي وقف دانشگاه آزاد را بگيرد هيچ عكس العملي نشان نداد؟!
5949---0919
¤ وقتي مجلسي ها نمي پذيرند كه خودشان بر خويش نظارت داشته باشند چگونه مدعي هستند كه بايد بر امور ديگران يعني مديران اجرايي كشور نظارت و كنترل بكنند.
1407--0916
¤ با وجود همراهي امارات با تحريم هاي غيرقانوني شوراي امنيت عليه كشورمان ايران، چه معنايي دارد كه گروهي از هموطنان و بعضا خانواده مسئولين و مديران براي تفريح به اين كشور مي روند و جيب سرمايه داران بيگانه را پر مي كنند؟!
5013---0914
¤ در شهر خامنه در آذربايجان شرقي روي دانشگاه آزاد، هنرستان و تنها بلوار اين شهر نام يكي از سران فتنه را گذاشته اند و تاكنون براي تغيير نام آنها هيچ اقدامي نكرده اند چرا؟
عابدي
¤ از قوه قضاييه درخواست مي شود مجرمان خانمي كه با چادر سنخيت ندارند از نشان دادن آنها با چادر كه بي حرمتي به چادر هم هست خودداري نمايند.
2176---0912
¤ پيگيري كنيد همانطوري كه با دزدان دريايي سومالي برخورد مي شود با دزدان دريايي اسرائيل غاصب هم برخورد شود.
8495---0911
¤ بايد بگويم كه اين ايام مطالب صفحه فرهنگ مقاومت را با چشمان اشكبار خواندم اجر شما با شهدا.
6333---0911
¤ در ارتباط با اجرايي شدن قانون هدفمند كردن يارانه ها جهت جلوگيري از التهاب هاي كاذب در بازار قيمت ها و عدم اخلال در انضباط مالي و اقتصادي خانواده ها پيشنهاد مي شود اولا نرخ دلار زير هزار تومان تثبيت شود ثانيا حذف يارانه انرژي ها به تدريج و با دو قيمت سهميه اي و آزاد به اجرا دربيايد.
گودرزي از اصفهان
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش خواسته شود كه امكان ماموريت تحصيلي براي فرهنگيان را فراهم نمايد و اين كار همزمان با آغاز سال تحصيلي شروع بشود.
5474---0918
¤ وزارت آموزش و پرورش در سال 88 از طريق آزمون سراسري اقدام به جذب قريب به 1500 دانشجو در مقطع كارداني در رشته آموزش ابتدايي كرد و بنابر آنچه كه در دفترچه آزمون آمده بود متعهد شده بودند امكانات رفاهي رايگان مثل خوابگاه و غذا در اختيار دانشجويان قرار بدهند. ولي اكنون نه تنها از امكانات رفاهي خبري نيست بلكه هيچ تعهدي هم مبني بر اينكه دانشجويان پذيرفته شده به استخدام در مي آيند داده نمي شود. و همه چيز در حالت ابهام قرار دارد.
فاطمه زورمند
¤ قيمت گاز سوز كردن خودروها ناگهان افزايش چشمگيري يافته چرا هيچ دستگاهي نظارت و رسيدگي نمي كند. اگر براي شما مقدور است در اين مورد گزارشي تهيه و چاپ كنيد.
3625---0912
¤ كارمندان آتش نشاني هيچكدام تا به حال سهام عدالت نگرفته اند شايسته است در هفته اي كه به نام اين عزيزان نام گرفته مسئولين مربوطه اقدامي نمايند.
9684---0919
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود دوره آموزش سربازان متأهل را در شهر محل سكونت و در كنار خانواده اشان فراهم نمايند.
5896---0912
¤ با مطالعه مصاحبه همسر يك جانباز عرق سرد بر پيشانيم نشست كه تك تك ما و نسل هاي بعد مديون اين انسانهاي آسماني و شهدا هستيم. كيهان نسبت به ادامه انتشار صفحه فرهنگ مقاومت اهتمام نمايد تا ضمن آشنايي نسل جديد با اين اسطوره ها، تلنگري هم براي خفتگان باشد.
1779---0919
¤ علت كاهش سهميه دانشكده هاي دولتي كارداني به كارشناسي چيست؟ لطفاً آموزش و پرورش پاسخ دهد.
5712---0917
¤ چرا كسي نسبت به طرحهاي بي هويت شهرداري تهران در ميدان انقلاب، ميدان مادر، ميدان نبوت و... توضيح نمي دهد؟! چرا روي دست مردم هزينه هاي گزاف براي طرحهاي بي ارزش و بي هويت گذاشته مي شود. اگر در معابري يك درخت آسيب ببيند داد همين آقايان گوش فلك را كر مي كند پس چرا در ميدان نبوت اين بلاها را سر درختان مي آورند و صداي كسي درنمي آيد؟
شقايق عرفاني
¤ در استخدامي هاي جديد مدرسه فردي كه ليسانس حسابداري است را براي ما فرستاده اند ولي بنده كه ليسانس علوم تربيتي داشتم با گرايش آموزش و پرورش حق شركت در آزمون نداشتم!
2066---0911
¤ در روستاي كوشه از توابع شهرستان بردسكن در خراسان رضوي از دانش آموزان علوم تجربي ثبت نام كرده اند بدون اينكه براي اين روستا سهميه معلم در نظر گرفته شود. در نتيجه دانش آموزان رشته تجربي در اين روستا از ابتداي سال تحصيلي تا الان معلم نديده اند.
آژنگ
¤ خيابان قريشي واقع در فلكه پنجم فرديس كرج خاكي است با اينكه مجتمع مسكوني 96 واحدي در آن احداث شده و رفت و آمد زيادي در آن صورت مي گيرد. متأسفانه براي آسفالت آن هيچ اقدامي صورت نمي گيرد. پس مالياتي كه از ساكنين و كسبه محل دريافت مي كنند صرف چه مي شود؟ چرا خدمات نمي دهند؟
از كسبه محل
پاسخ روابط عمومي شركت راه آهن شهري تهران و حومه (مترو)
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 31/6/89، با مضمون «ايستگاه مترو در چهار راه اميريه»، به آگاهي مي رساند: بررسي ها و هماهنگي هاي لازم انجام گرفت و تذكر لازم جهت رعايت آرامش ساكنان محل داده شد.
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 8/6/89 كيهان با عنوان «خاموشي معابر» روي پل شهيد محلاتي در تقاطع خيابان 17 شهريور به آگاهي مي رساند: با هما هنگي هاي بعمل آمده با تعويض كابل فرسوده و احداث شبكه جديد نسبت به برقراري روشنايي در محدوده مذكور اقدام شده و در حال حاضر از روشنايي مطلوب برخوردار مي باشد.»
 



وزير اطلاعات: تعدادي جاسوس هسته اي بازداشت شده اند

وزير اطلاعات از اشراف كامل مجموعه اطلاعاتي كشور بر شبكه اينترنتي و فضاي مجازي خبر داد و اعلام كرد كه تعدادي جاسوس هسته اي در ايران بازداشت شده اند.
حجت الاسلام حيدرمصلحي در گفتگو با مهر، درباره برخي اقدامات مخرب اينترنتي از جمله طراحي كرم هاي الكترونيكي و ارسال آنها در شبكه مجازي براي تخريب و تأثير بر فعاليت هاي هسته اي ايران گفت: تمامي اقدامات مخرب استكبار در فضاي مجازي توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) به سرعت كشف و راه كارهاي مقابله با آن طراحي و به اجرا گذاشته مي شود.
وي افزود: به هموطنان اطمينان مي دهم كه مجموعه اطلاعاتي كشور هم اكنون اشراف و سلطه كاملي بر فضاي مجازي پيدا كرده و اجازه رخنه و تخريب فعاليت هاي هسته اي كشورمان را نخواهد داد. وزير اطلاعات با تأكيد بر اين كه مجموعه اين وزارتخانه از انواع فعاليت سرويس هاي جاسوسي دشمنان انقلاب آگاهي دارد، گفت: ما همواره مواجه با اقدامات مخرب اين سرويس ها هستيم و البته تعدادي از جاسوسان هسته اي را نيز بازداشت كرده ايم تا جلوي فعاليت تخريبي دشمن را بگيريم.
حجت الاسلام مصلحي در پايان تأكيد كرد: اشراف ما بر شبكه هاي مجازي اجازه فعاليت در اين زمينه را از دشمنان سلب كرده است.
گفتني است چندي پيش برخي منابع غربي مدعي شده بودند كه شبكه رايانه اي تأسيسات هسته اي ايران با كرم رايانه اي استاكس نت مورد حمله قرار گرفته است.

 



نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس: فتنه گران به دنبال جنگ رواني درباره هدفمندي يارانه ها هستند

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي عمده رويكرد فتنه گران در اجراي هدفمند كردن يارانه ها را راه اندازي جنگ رواني دانست.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي در گفت وگو با فارس گفت: در رسانه ها مطرح شده است كه جرياناتي داخلي و خارجي در صدد ايجاد اختلال در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها هستند. بخشي از اين فعاليت ها، جنگ رواني است يعني با ايجاد فضاي رواني در مردم سعي مي كنند نرخ ها شكل صعودي پيدا كرده و تحمل شرايط را براي مردم سخت كنند.
وي با تاكيد بر اين كه عمده رويكرد فتنه گران در مسائل پيش رو از جمله اجراي هدفمند كردن يارانه ها جنگ رواني خواهد بود، گفت: بخش ديگر اين فعاليت مي تواند به دست داشتن فتنه گران در بازار مربوط باشد. فتنه گران در بازار پول هاي زيادي دارند و همواره مي توانند مشكلاتي را براي مردم ايجاد كنند.
نماينده مردم بيرجند تصريح كرد: فتنه گران مي توانند از نظر رواني و فكري جامعه را دچار استرس و اضطراب كنند كه اين شرايط مي تواند آثار نامطلوبي داشته باشد.
وي با يادآوري اين كه تمام جريان فتنه يك حركت رواني بود، افزود: جريان فتنه از فضاي سايبر، ماهواره و تبليغات بهره برد و جرياني را با حجمي كه مشاهده شد، ايجاد كرد.
ابراهيمي با اشاره به اين كه ابزار رواني در هدفمند كردن يارانه ها نيز مي تواند كارايي داشته باشد، تاكيد كرد: فضاي ايجاد شده موجب مي شود تا عده اي، بيشتر از نيازد خود كالا تهيه كنند.
حق پيگيري حقوقي
قرارداد اس-300 براي ايران محفوظ است
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس همچنين درباره عدم تحويل سامانه موشكي اس-300 از سوي روسيه، به اظهارات لاوروف كه گفته بود ايران نمي تواند به دليل عدم تحويل اين سامانه موشكي شكايت كند، انتقاد كرد.
وي خاطرنشان كرد: دولت روسيه در عدم تحويل سامانه موشكي اس-300 به كشورمان تخلف كرده و برخلاف قراردادي كه ميان تهران و مسكو منعقد شده، عمل كرده است.
نايب رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: عدم تحويل اس-300 توسط روس ها از سوي ايران قابل پيگيري است، چرا كه حقوق ما ضايع شده است.
حجت الاسلام ابراهيمي با بيان اين كه دولت موظف است از حقوق ملت دفاع كند، افزود: ما مي توانيم ادعاي ضرر و زيان و يا اجراي عدم تعهد در خصوص عدم اجراي قرارداد تحويل سامانه موشكي اس-300 داشته باشيم. وي با اشاره به برخي اظهارنظرهاي مقامات روسي مبني بر اين كه سامانه موشكي اس-300 به دليل تحريم ايران تحويل نخواهد شد، خاطرنشان كرد: معاهده خريد اس-300 از روسيه قبل از وضع تحريم ها عليه كشورمان منعقد شده بود.
اين نماينده ملت در پايان متذكر شد كه دولت روسيه به هيچ عنوان حق ندارد اين سامانه موشكي را به بهانه اعمال تحريم ها عليه ايران تحويل ندهد.

 



گفت خود پيداست از قجر عضدانلوي شما! (خبر ويژه)

عضو فراري مركزيت گروهك منافقين در ستايش از خيانت هاي همسر ميرحسين موسوي، قلمفرسايي كرد.
«حسين-ب» در سايت ضد انقلابي ايران امروز و در نوشته اي با عنوان «زهرا رهنورد» ضمن اشاره به مصاحبه زهرا رهنورد با سايت خودنويس كه طي آن به تخطئه روزگار حيات حضرت امام خميني پرداخته و از منافقين تروريست حمايت كرده بود، نوشت: او نقشي بي نظير در جنبش سبز داشته و به عنوان يك اصلاح طلب تابوهاي متعددي را در نظر و عمل شكسته است. او تنها همسر يك سياستمدار نيست بلكه خود داعيه دارد. خانم رهنورد اگر قرار بود نقشي در سطح همسر يك سياستمدار ايفا كند قاعدتاً بايد در چارچوب رفتار و كرداري كه همسرش تعيين كرده، كار مي كرد ولي او مرتب از اين محدوده ها و تابوها فراتر رفته و مثلاً در نزديك شدن به فعالان سكولار ترديد به خود راه نداده است.
اين گروهكي فراري ادامه مي دهد: از اين نكته مي گذريم كه رهبران اصلاح طلب جنبش سبز و آقايان موسوي و كروبي نمي توانند خود را از مسئوليت فجايع دهه اول انقلاب بري بدانند اما همين عمل خانم رهنورد در تابوشكني رژيم است.
يادآور مي شود رهنورد پيش از اين تصريح كرده بود كه جنبش سبز با جريان هاي لائيك (ضددين) پيوند دارد و اين جريان ها بخشي از جنبش سبز هستند. برخي محافل ضدانقلاب چندماه پيش با اشاره به بن بست كساني چون موسوي و كروبي، خواستار برجسته و مطرح كردن كساني نظير همسر موسوي يا خروج رهنورد از كشور شده بودند. گفته مي شود رهنورد از اينكه در سايه موسوي در رسانه هاي ضدانقلاب تحويل گرفته شود ابراز ناخرسندي كرده و اقدام منافقين بواسطه سايت ايران امروز، التيام بخشي به ناراحتي رهنورد و به نوعي هندوانه زير بغل وي گذاشتن است.
گفتني است كه برخي از گروه هاي ضدانقلاب و نيز گردانندگان راديو فردا و دويچه وله ضمن تقدير از هنجارشكني هاي زهرا رهنورد، مطرح كردن وي به طور مستقل از موسوي را به مصلحت! نمي دانند و معتقدند كه او به خودي خود هيچ جاذبه اي براي مطرح شدن ندارد ضمن آن كه به نوشته سايت بالاترين، سن و سال بالاي زهرا رهنورد فرصتي براي مطرح كردن او باقي نمي گذارد. همين سايت پيشنهاد كرده بود كه براي خانم رهنورد نقش «مادر تروزا» مي تواند مناسب باشد!
ادعاي تجليل و تمجيد از رهنورد به عنوان يك زن مبارز در حالي است كه زنان در اردوگاه هاي منافقين از كوچك ترين حقوق انساني محرومند و صرفاً به عنوان ابزار بهره كشي و استثمار جنسي، ميان سران اين سازمان دست به دست مي شوند. خوشبخت ترين! زن عضو سازمان منافقين مريم قجرعضدانلو ابريشمچي رجوي است كه سرنوشتي به غايت خيانت آلود و مصيبت بار دارد.


 



آجان كشي در نمايش اپوزيسيون (خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب خارج نشين گزارشي خواندني از تجمع بي فروغ گروهك ها به هنگام حضور رئيس جمهور اسلامي ايران در نشست سازمان ملل ارائه كرد.
«شكوه- م» در سايت گويانيوز نوشت: متاسفانه درست روز قبل از اجراي برنامه اعتراضي در برابر سازمان ملل، متوجه شدم كه نمي توانم در اين مراسم شركت كنم. شب قبل از آن وقتي از دوستي درباره ساعت و محل حضور مخالفان در مقابل سازمان ملل پرسيدم، او با لبخند معناداري گفت: «كدام گروه؟» و وقتي نگاه پرسشگر مرا ديد، ادامه داد كه «قرار است هر ساعت يكي از گروهها آنجا باشد. دقيقا نمي دانم كه كدام گروه در چه ساعتي قرار است تظاهرات شان را انجام دهند، اما فكر مي كنم كه ساعت 9 تا 10 فدائيان، 10 تا 11 مجاهدين، 11 تا 12پادشاهي خواهان، 12 تا 1 جمهوري خواهان، 1 تا 2 سكولارها و...» با حيرت پرسيدم كه اين تقسيم بندي يعني چه؟ اين ترتيب را چه كساني داده اند؟ و اصولا چرا اين تقسيم بندي صورت گرفته است؟ او پاسخ داد كه «درست نمي دانم اما مي گويند چون سال گذشته بين مخالفان دعوايي اتفاق افتاده، امسال هيئتي تحت عنوان هيئت برگزاركننده، نزد پليس مي روند و مي گويند كه به علت درگيري پارسال بهتر آن است كه امسال گروهها جدا جدا بيايند و هركدام فقط در آن ساعتي كه متعلق به آنهاست ميكروفون در اختيارشان باشد و تظاهرات شان را انجام دهند. اعضاي اين هيئت پليس را قانع مي كنند كه از اين ترتيب حمايت كند.»
وي با اشاره به چند نفره و بي رمق بودن هر يك از اين تجمعات مي نويسد: تا وقتي اين ترتيب را ديدم، باورم نمي شد كه اين مسئله واقعيت داشته باشد ولي اين چه منطقي است كه مقابل غيرايراني ها و رسانه هاي بين المللي، جمع هاي كوچك و متفرق را به عنوان اپوزيسيون به نمايش بگذارند؟ من مقابل سازمان ملل رفتم اما دلم نيامد حتي به نزديك جايي كه مخالفان، گروه گروه يا بهتر است بگويم تكه تكه فرياد مي زدند، بروم.
شايان ذكر است پيش از اين برخي رسانه هاي غربي با اشاره به اينكه بزرگترين تجمعات اپوزيسيون توسط سازمان مجاهدين خلق (منافقين تروريست) و به استعداد چند ده نفر برگزار شد، تصريح كرده بودند كه همين اتفاق نشانه زوال جنبش سبز در خارج از ايران است.

 



آمريكا رسماً فتنه گران را تحت الحمايه خود اعلام كرد (خبر ويژه)

دستور رئيس جمهور آمريكا براي تحريم 8 مقام ايراني به بهانه نقض حقوق بشر، پيوند كامل جريان فتنه و آشوب با واشنگتن را آشكارتر كرد.
اوباما ضمن نامه اي خواستار ممنوعيت صدور ويزا براي 8 مقام ايراني و ضبط دارايي هاي آنها- در صورت داشتن دارايي در آمريكا- شده است. اين افراد شامل سرلشكر جعفري، محسني اژه اي، حيدر مصلحي، حسين طائب(معاون اطلاعات سپاه)، صادق محصولي، مصطفي محمدنجار، احمدرضا رادان و سعيد مرتضوي هستند.
اين اقدام در حالي است كه افراد ياد شده نوعاً سفري به آمريكا نداشته اند و سپرده و دارايي اي نيز نزد بانك هاي آمريكايي ندارند. بنابراين اقدام اخير صرفاً اقدامي سمبليك در راستاي ابراز همراهي و همدلي با فتنه گراني است كه از دولت آمريكا خواسته بودند به بهانه حقوق بشر، از آنها حمايت كند.
سايت ضدانقلابي جرس كه از مبدأ لندن- و با كمك برخي فتنه گران مقيم داخل- مديريت مي شود، در ارزيابي اقدام اوباما نوشت: برخي مخالفان 13 آبان سال گذشته فرياد زدند اوباما، يا با اونا يا با ما. اوباما آن زمان هنوز چشم اميدي به اثربخش بودن مذاكرات با ايران در رابطه با پرونده هسته اي داشت اما او اكنون سير تازه اي در سياست خارجي خود گشود.
سايت وابسته به تيم مهاجراني-مهدي هاشمي و برخي عناصر نزديك به حزب مشاركت مي افزايد: كاخ سفيد در بيانيه خود تاكيد مي كند كه «آمريكا در كنار كساني در ايران مي ايستد كه خواهان شنيده شدن حرفهايشان هستند».
ارگان حلقه لندن نشينان با اذعان به سياسي بودن تحريم هاي جديد و ارتباط آن با ناكامي آمريكا در چالش هسته اي مي نويسد: اين تحريم ها بيش از هرچيز نشانه سردي واشنگتن از به نتيجه رسيدن مذاكرات هسته اي با تهران است. ناظران معتقدند اگر آمريكا چشم انداز اميدوارانه نسبت به مذاكرات در آينده داشت احتمالا با تحريم مقام هاي ايراني به دليل نقض حقوق بشر، درصدد عصباني كردن آنان برنمي آمد. مي توان پيش بيني كرد كه اين مسئله باعث چنددستگي و اختلاف نظر در ايران براي گفت وگوهاي هسته اي در آينده شود.
جرس با بيان اينكه «اين تحريم ها حاوي پيامي براي مخالفان حكومت نيز هست. مخالفان در مجموع از اين تحريم ها استقبال كرده اند»، تلاش مي كند تحريم هاي نمادين اخير را مهم جلوه دهد و سپس مي نويسد: «مقامات جمهوري اسلامي مي توانند تحريم هاي هسته اي را با ادعاهايي نظير اينكه غرب مخالف پيشرفت ايران است توجيه كنند اما توجيه تحريم ها مربوط به نقض حقوق بشر به اين سادگي نيست و به احتمال زياد اختلاف درون هيئت حاكمه را تشديد خواهد كرد».(!؟)
اين تعابير هرچند از سر سوءتفاهم است اما نشان مي دهد كه چرا سران فتنه همواره تلاش كرده اند فشار تحريم ها را پررنگ و برجسته كنند و يكي از آنها همين اواخر گفت«تحريم ها را بايد جدي گرفت». در واقع نوعي هماهنگي خارج و داخل در «تصويب» تحريم ها و «مانور تبليغاتي» روي آن انجام گرفته تا ضمن پمپاژ روحي جريان شكست خورده و سرخورده فتنه، به عمليات رواني منفي عليه ملت ايران و جبهه حاميان انقلاب هم منجر شود.
همزمان با سايت جرس، شيرين عبادي از عناصر سلطنت طلب فراري در گفت وگو با دويچه وله، از اقدام اخير اوباما استقبال كرد و گفت: اين يك نقطه عطف در تاريخ حقوق بشر است. در مورد نتيجه آن بر دولت ايران بايد صبر كنيم و پيش داوري نكنيم. افراد تحريم شده، همگي بعد از انقلاب روي كار آمده اند كه رابطه سياسي هم قطع بود بنابراين اصولا اين آدم ها به آمريكا نرفته اند و طبيعي است كه نخواهند رفت. از اين رو، اين اقدام عملاً جنبه سمبليك دارد ليكن اميدواريم ساير كشورها هم تأسي كنند.
از سوي ديگر سايت صهيونيستي بالاترين با اشاره به اقدام اخير اوباما-كه به نوعي رو شدن دست تزوير و فريب اوست- به همكاري با سازمان سيا و محافل اطلاعاتي آمريكا اعتراف كرد و نوشت: اين تحريم اگرچه ديرهنگام ولي به هر حال مي تواند نقطه شروعي باشد. خبرنگاران آمريكا در سفر احمدي نژاد سوالات تكراري و كليشه اي از احمدي نژاد پرسيدند. ما بايد وظيفه خودمان را خوب انجام دهيم. فهرست تحريم آمريكا نيازمند كمك سبز ماست]![ ما بايد به آنها بگوييم كه چه كسي به چه دليلي بايد تحريم شود.
يادآور مي شود اقدام اخير آمريكا يك آبروريزي بزرگ براي اپوزيسيون و جريان فتنه گر است و نشان مي دهد كه اين جريان آشوب طلب علناً تحت الحمايه دولتي جنايتكار است كه ركورد نقض حقوق بشر در افغانستان و عراق و حتي درون خاك خود را شكسته و نقش مستقيمي هم در نقض حقوق بشر در فلسطين و برخي كشورهاي مرتجع منطقه دارد.

 



تعويق مذاكرات سازش تا وقتي كه آب ها از آسياب بيفتد (خبر ويژه)

فرستاده ويژه باراك اوباما در امور خاورميانه، تلويحاً از شكست مذاكرات سازش خبر داد. به گزارش رسانه هاي غربي و عربي، جرج ميچل پس از آن كه نتوانست مقدمات ادامه مذاكرات را فراهم كند، از پايان مذاكرات مستقيم خبر داد و گفت مذاكرات به صورت غيرمستقيم ادامه مي يابد.
ميچل در 2 روز گذشته چندين بار با مقامات رژيم صهيونيستي و تشكيلات خودگردان فلسطيني ملاقات كرد تا امكان ادامه مذاكرات را فراهم كند. اين مذاكرات به خاطر از سرگيري شهرك سازي توسط صهيونيست ها در كرانه باختري رود اردن با چالش مواجه شده بود.
ابو ردينه از مقامات تشكيلات خودگردان مي گويد: «هيچ پيشرفتي در مذاكرات حاصل نشده و صهيونيست ها نمي خواهند به خواسته ما براي توقف شهرك سازي اعتنا كنند.» سايت وزارت خارجه رژيم صهيونيستي هم در گزارشي نوشت: علت ناكامي مذاكرات، سركشي طرف فلسطيني ]؟![ در مورد درخواست توقف شهرك سازي است. اكنون مذاكرات به حالت غيرمستقيم برگشته و فلسطينيان يك گام به عقب برداشته اند!
در همين حال گفته، شد تعويق مذاكرات نوعي توافق آمريكا و اسرائيل و تحميل خواسته خود به تشكيلات خودگردان است تا پس از اينكه آب ها از آسياب افتاد و شهرك سازي عادي شد، بعدها مجدداً بتوان مذاكرات جديد را شروع كرد!
گزارش روزنامه هاي صهيونيستي حاكي از آن است كه اسرائيل با وجود امتيازات بزرگ پيشنهادي آمريكا حاضر به توقف شهرك سازي نشده است. روزنامه هاي معاريو و يديعوت آحرونوت گزارش دادند: آمريكا پيشنهاد داده بود اسرائيل در ازاي توقف شهرك سازي براي 2 ماه (!)، تسليحات و سامانه هاي موشكي و هواپيماهاي پيشرفته جنگي دريافت كند و همكاري هاي امنيتي اين رژيم با آمريكا در مسائل حساس منطقه گسترش يابد و آمريكا تجاوز اسرائيل به لبنان را قانوني اعلام كند.
آحرونوت تأكيد مي كند: حتي در دوران بوش هم چنين امتيازهاي بزرگي در ازاي توقف كوتاه مدت شهرك سازي به اسرائيل پيشنهاد نشده بود.
يادآور مي شود پيش از اين محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان با وجود هشدار قبلي نسبت به از سرگيري شهرك سازي، اعلام كرد نبايد در توقف مذاكرات عجله كرد. بنابراين پيش بيني مي شود پس از جا افتادن تجاوز تازه صهيونيست ها به حقوق ملت فلسطين، عروسك محمود عباس براي خيمه شب بازي جديد مذاكرات به صحنه آورده شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14