(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 مهر 1389- شماره 19755

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چگونگي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در مصاحبه با سخنگوي اقتصادي دولت
عسگر اولادي: اصولگرايان براي بحث و گفت وگوي صميمانه و سازنده به زير يك سقف بازگردند
آيت الله خزعلي: موسوي از ابتدا خود را در نظام جا زد
دفاع از هتاكي! خشت اين «خانه» كج است
عضو كميسيون اصل 90 مجلس: نظارت بر مجلس در تمام كشورهاي دنيا متداول است
ثبات عراق در تداوم نخست وزيري مالكي
عضو فراكسيون اصولگرايان: 70 درصد از اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان انتخاب شده اند
كمك 3هزارتني مردم ايران به سيل زدگان پاكستان
رادان : مسدود كردن حساب شخصي من در آمريكا يك لطيفه است
تجليل از ايثارگران و بازنشستگان تيپ 65 نيروهاي ويژه هوابرد ارتش
اقدام ضد ايراني مدودف در اجراي قطعنامه 1929
مديركل آمريكاي جنوبي وزارت خارجه:
علت اصلي كودتاي اخير آمريكا در اكوادور؛ انقلابي و مردمي بودن رئيس جمهور آن بود
سروري : عوامل اصلي حادثه تروريستي مهاباد شناسايي شده اند و تحت تعقيب هستند
به علت فعاليت هاي غيرقانوني هرمي اوريف ليم مجوز فعاليت بازاريابي شبكه اي نگرفت



چگونگي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در مصاحبه با سخنگوي اقتصادي دولت

سخنگوي اقتصادي دولت از واريز يارانه ها به حساب مردم از نيمه دوم مهرماه خبر داد و در واكنش به اينكه «آيا گفته رئيس كميسيون اقتصادي مجلس مبني بر فروش بنزين 400 توماني از آبان ماه را تأييد مي كنيد يا خير؟» از عبارت «حتماً شايد» استفاده كرد.
شمس الدين حسيني وزير امور اقتصادي و دارايي ديروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال كه رئيس كميسيون اقتصادي مجلس اعلام كرد قيمت بنزين از آبان ماه 400 تومان خواهد شد، نظرتان چيست، با تأكيد بر اين كه قيمت واقعي هنگام اصلاح قيمت حامل هاي انرژي مشخص مي شود از لفظ «حتماً شايد» استفاده كرد كه برداشت خبرنگاران اين بود كه اين رقم اعمال خواهد شد.
حسيني در بخش ديگري از اين نشست در مورد به كارگيري پول هاي محلي در مبادلات بين المللي گفت: چرا بايد پول ايران با تركيه يا با چين، روسيه، عمان و هر كشور ديگر طرف مبادله استفاده نشود و مجبور شويم براي انجام معاملات بين المللي از ارز ثالث مانند يورو و دلار استفاده كنيم كه در آن صورت هزينه مبادله به دنبال خواهد داشت.
سخنگوي اقتصادي دولت تصريح كرد: امروز اگر يك بازرگان بخواهد با طرف خارجي در كشورهاي ياد شده مبادله انجام دهد از پول رايج 2 كشور استفاده مي كند و بانك هاي مركزي دو كشور طرف مبادله اين معاملات را تضمين مي كند كه با اين كار در واقع سلطه مالي كشورهاي استكبار كاهش پيدا كرده و روز به روز دلار تضعيف خواهد شد.
وزير اقتصاد افزود: چگونه است مهندسان ايراني در سطح جهان و در بازارهاي بين المللي كار مي كنند اما پول ايران در سطح جهاني كار نكند بنابراين همانگونه كه تجربه نشان داده تجار از دولت ها و رسانه ها جلوتر حركت مي كنند و مردم شاهد هستند در مكه با هزار توماني ايراني مبادله انجام مي شود و يا در دبي نيز تجار به توافق رسيدند جهت گسترش مبادلات از پول رايج دو كشور طرف مبادله استفاده شود.
حسيني افزود: بانك هاي مركزي دو كشور نيز به دنبال توافق بازرگانان بحث تسويه حساب اين معاملات را برعهده مي گيرند و از اين طريق هزينه تبديل پول دو كشور به ارز سوم از بين مي رود و هزينه مبادلات كاهش پيدا مي كند.
سخنگوي اقتصادي دولت تأكيد كرد: البته برخي مي گويند به عنوان مثال يوان چين داراي نوسان است كه سوال ما اين است كه آيا يورو و دلار نوسان كمي داشته است البته بانك مركزي سعي مي كند ريسك نوسان ارزهاي طرف مبادله با ايران را از طرق مختلف بپوشاند.
سخنگوي اقتصادي دولت در ادامه تصريح كرد: از نيمه دوم مهرماه به تدريج حساب خانوارها در استان ها شارژ مي شود و وقتي در نيمه دوم مردم به حساب هاي خود مراجعه كنند پاسخ اين را دريافت مي كنند كه به هر خانوار چقدر يارانه تعلق گرفته است.
وي تأكيد كرد: البته حساب هاي يارانه ها قابل برداشت نيست تا زماني كه اصلاح قيمت ها انجام شود كه آن هم موقعي خواهد بود كه در همان زمان اعلام خواهد شد.
حسيني همچنين با تشكر از رسانه ها و سردبيران و خبرنگاران در مورد مبحث قانون ماليات بر ارزش افزوده كه پشتوانه دولت در اجراي قانون بوده اند، گفت: در كنار فضاي رسانه اي حمايت مجلس به ويژه كميسيون اقتصادي مجلس باعث شد دولت در اجراي قانون ماليات برارزش افزوده مصمم تر شود.
سخنگوي دولت در ادامه با بيان اينكه سياست ارزي دولت تغيير نكرده گفت: نظام ارزي كشور شناور مديريت مي شود و از نوسان شديد نرخ ارز جلوگيري و بازار كنترل مي شود.
وي تأكيد كرد: هفته جاري اين افزايش دفعي در نرخ ارز صورت گرفت كه ناشي از افزايش تقاضاي ارز و كمبود ارز در صرافي ها به نسبت تقاضا بود كه بانك مركزي از ديروز با عرضه مناسب ارز قيمت را به انتهاي شهريور سال جاري يعني هر دلار هزار و 06 تومان مي رساند.
وي افزود: براي پرهيز از نوسان نرخ ارز با ابزار اقتصادي و ارز مورد نياز دنبال مي شود و نرخ سود بانكي نيز همان است كه در بسته سياستي و نظارتي بانك ها توسط شوراي پول و اعتبار تصويب شده و هيچ تغييري در سود بانكي از افزايش يا كاهش نرخ سود بانكي و سود تسهيلات انجام نشده است.
وي افزود: تجارت خارجي در 6 ماهه از نظر صادرات غير نفتي به وزن 23 ميليون تن رسيد كه نسبت به مشابه سال قبل 42 درصد رشد و از نظر ارزش صادرات 41 ميليارد و 040 ميليون دلار است كه نسبت به مشابه سال قبل 32 درصد رشد نشان مي دهد.
حسيني افزود: واردات كل در 6 ماهه به 42 ميليون تن با 3 درصد رشد و ارزش آن به 92 ميليارد و 060 ميليون دلار رسيد كه 42 درصد رشد نشان مي دهد و علت افزايش نسبي ارزش واردات به خاطر افزايش قيمت بنزين وارداتي و بالا رفتن سهم واردات فلزات گرانبها چون طلا بوده است.
وزير اقتصاد در مورد تشكيل ستادي براي خدشه وارد كردن به قانون هدفمندي يارانه ها گفت: يك نكته بايد مورد توجه قرار گيرد كه اگر بخش عمده اي از منابع كشور به صورت قاچاق وارد يا از كشور خارج مي شود پس تعدادي ذي نفع دارد كه گرچه دولت دنبال حفظ منافع كشور است اما گروه هاي ذي نفع نيز دنبال منافع خود هستند تا توفيق دولت در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها در عمل كاسته شود و از اين موضوع نبايد غافل بود. بنابراين ستادي با مسئوليت وزير كشور اين تحركات را زير نظر دارد و كميته مربوطه در راستاي مقابله با ستاد خدشه به هدفمندي يارانه ها خواهد بود.
سخنگوي اقتصادي دولت در پاسخ به اين پرسش كه علي رغم اعلام عدم تغيير نرخ سود بانكي، بانك ها نرخ هاي بالاي 52 درصد اعمال و از عقود مشاركتي به جاي عقود مبادله استفاده مي كنند، گفت: اگر موردي تخلف از قانون سراغ داريد به كميته نظارت بانك مركزي اعلام كنيد، در حال حاضر طبق سياست نظارتي بانك مركزي عقود مبادله اي تعريف شده و تا دو سال 21 درصد و بيش از دو سال 41 درصد و درعقود مشاركتي نيز سود علي الحساب طبق شريعت اسلامي براساس آنچه در عمل اتفاق مي افتد تعيين مي شود و چون بانك وكيل سپرده گذار است، مطابق آنچه در عمل اتفاق افتاده سود حاصل از مشاركت گرفته مي شود.

 



عسگر اولادي: اصولگرايان براي بحث و گفت وگوي صميمانه و سازنده به زير يك سقف بازگردند

دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري اصولگرايان را به بحث و گفت وگو زير يك سقف براي جلوگيري از بهره برداري دشمنان از اختلافات دعوت كرد.
حبيب الله عسگراولادي در گفت وگو با ايسنا مهمترين وظيفه امروز اصولگرايان را ارتقاي وحدت ملي، انسجام اسلامي و هوشمندي در برابر توطئه هاي آمريكا و مديريت نبرد نرم دانست و گفت: اگرچه اختلاف در جامعه امري طبيعي است اما عجز در برون رفت از اختلاف و نرسيدن به همگرايي و وحدت غيرطبيعي است، لذا پيشنهاد مي كنم براي اين كه دشمنان اسلام و نظام را شاد نكنيم تلاش نمائيم كه اختلافات را دامن نزنيم و جلوي آتش افروزي دشمنان را بگيريم.
وي با بيان اين كه مي توان با صميميت، بحث ها و نقدها را زير سقف گفت وگو ببريم تا دشمن به صورت ابزاري از اختلافات بهره نبرد، خاطرنشان كرد: اختلاف يك نعمت است و ما مي توانيم از فرصت اختلاف براي پيشرفت و ترقي كشور استفاده كنيم كه البته اين رويكرد به مديريت بحث ها و نقدها بستگي دارد.
دبيركل جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح كرد: بنده اصرار دارم دست اهل فتنه و آمريكا را در بروز اختلافاتي كه آشتي ناپذير مي نمايد ببينيم و بدانيم اگر اين حقيقت را نبينيم در واقع پازل دشمن را تكميل كرده ايم.
عسگراولادي در ادامه خاطرنشان كرد: خوشبختانه در جريان اصولگرايي گفت وگو به عنوان يك ارزش پاسداري مي شود و بزرگان، اين گفت وگوها را مديريت مي كنند به همين دليل اصولگرايان توانسته اند اقبال افكار عمومي را شاهد باشند.
وي افزود: اصولگرايان به دو دليل به گفت وگوها براي حل مشكلات مردم معتقدند؛ اول اين كه هر اصولگرايي در التزام عملي به اسلام و نظام به بسط يد ولي فقيه فكر مي كند و دوم اين كه هر اصولگراي دلسوزي به تداوم اصولگرايي مي انديشد، بنابراين هيچ كس مايل نيست نامحرمان سركار بيايند.
عسگراولادي در بيان ارزيابي خود از اظهارنظر يكي از اصولگرايان مبني بر اين كه قاطبه اصولگرايان معتقدند كه اصلاح طلبان نبايد به عرصه فعاليت هاي سياسي بازگردند، تاكيد كرد: آمدن يا نيامدن يك جريان سياسي منوط به رضايت و يا عدم رضايت كسي يا جرياني نيست و هر جرياني كه بتواند يك گفتمان صحيح در جامعه را مديريت كند مي تواند به حيات سياسي خود اميدوار باشد. برخي از دوم خردادي ها كه گفتمان آشوب و اغتشاش و همگرايي با دشمن را انتخاب كردند مردم هم آن ها را از صحنه بيرون كردند و هر بخشي از آن ها اگر بخواهند نقش مثبتي از خود نشان بدهند و در جهت پيشرفت مملكت و پاسخگويي به مطالبات مردم گام بردارند مردم هم به آن ها اقبال نشان مي دهند.

 



آيت الله خزعلي: موسوي از ابتدا خود را در نظام جا زد

يك عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اظهارات شهيد ديالمه درباره سابقه موسوي گفت: موسوي از اول هم به ولايت فقيه علاقمند نبود.
آيت الله خزعلي در گفت وگو با فارس در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چه عواملي باعث شد سران فتنه اينگونه جلوي نظام بايستند، اظهار داشت: موسوي از اول هم علاقمند به ولايت فقيه نبود و آقاي ديالمه اشاره كرده كه ايشان علاقمند به ولايت فقيه نيست و خودش را جا زده اما كروبي به اين شكل نبود.
سطح فهم كروبي پايين است
عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه سطح فهم كروبي پايين است، تصريح كرد: كروبي براي فوت امام(ره) ناراحتي بي نظيري از خود نشان داد اما چون فكرش كوتاه است وي را گول مي زنند مثل زماني كه با 300 ميليون شهرام جزايري گول خورد.
وي با تأكيد بر اينكه ميرحسين از اول خودش را در نظام جا زد و تحريك برخي نيز در اقدامات وي نقش داشتند، متذكر شد: موسوي، كروبي و خاتمي به تحريك يك نفر روي كار آمدند و دختر و پسر آن يك نفر نيز در اين راستا حركت مي كنند.
آيت الله خزعلي با اشاره به اينكه رسانه هاي بيگانه پس از جريان فتنه نوك پيكان خود را به سمت ولايت فقيه، سپاه و بسيج نشانه رفتند، افزود: خوشبختانه ملت ما با بصيرت هستند و بيداري كه اكنون در ميان ملت ما وجود دارد در صدر اسلام كمتر بوده و همه مردم به شدت به مقام معظم رهبري علاقمند هستند.
ارادت خبرگان هر سال به رهبر انقلاب بيشترمي شود
وي در ادامه به جايگاه رفيع مقام معظم رهبري از نظر علمي اشاره كرد و گفت: حضرت آيت الله خامنه اي مرد وزين و محكمي هستند و نمايندگان مجلس خبرگان 20 سال است كه به ايشان رأي مي دهند و هر سال ارادت خبرگان به ايشان زيادتر مي شود.
آيت الله خزعلي با تأكيد بر اينكه دشمنان تلاش مي كنند تا ميان مراجع و مقام معظم رهبري اختلافاتي را نشان دهند، متذكر شد: هيچ شكي در اين وجود ندارد كه بين مراجع و رهبري اختلافي نيست و تنها در برخي موارد ممكن است، سلايق متفاوت باشند.
وي در ادامه به سخنان آيت الله صافي اشاره كرد كه چند روز قبل به اين موضوع تأكيد داشتند كه هيچ فردي همچون آيت الله خامنه اي نمي تواند كشتي نظام رابه ساحل برساند و مانند ايشان وجود ندارد.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه آيت الله صافي شاگرد مرحوم آيت الله گلپايگاني است و با ايشان نسبت دارد، افزود: مرحوم آيت الله گلپايگاني يك عباي ظريفي را به عنوان هديه نزد رهبر معظم انقلاب فرستاد و ايشان اين تذكر را به وسيله پسرشان داد كه اگر من موضوعي را برخلاف نظر خود ديدم آن را به شما تذكر مي دهم اگر شما تنظيمش كرديد و مطابق رأي من شد كه موضوع تمام مي شود اما اگر غير از اين باشد بنده در اين خصوص صحبت نمي كنم؛ چرا كه تضعيف شما را خلاف شرع دانسته و سكوت مي كنم.
مجلس سوءظن نسبت به خود را برطرف كند
آيت الله خزعلي در ادامه با انتقاد از مجلس به دليل عدم تصويب يك فوريت طرح نظارت بر نمايندگان گفت: 150 نفر از نمايندگان طرح نظارت خودشان را امضا كردند اما متأسفانه در زمان تصويب فقط 79 نفر به آن رأي دادند، اين اقدام يك زنندگي و ضربه براي مجلس دارد به اين دليل كه خودشان طرح دادند و 150 نفر هم آن را امضا كردند پس حداقل بايد همان 150 نفر پاي امضاي خود مي ايستادند اما در پايان فقط 79 نفر به آن رأي دادند اين مسأله بدون هيچ شكي در بين مردم سوءظن ايجاد مي كند.
وي در ادامه يادآور شد: اميرالمومنين(ع) مي فرمايند «هر كه خود را در جايي قرار دهد كه جاي تهمت است به جانب تهمت به وي نگاه مي كنند و اگر كه مردم سوءظن پيدا كردند ملامت نكند مگر خودش را» و اگر در نوع نگاه مردم سوء ظن به وجود آيد به دليل عملكرد خود مجلس است.
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به اينكه بنده از باب دلسوزي و اينكه مجلس را دوست دارم و مي خواهم تا پايان در نظر مردم محترم باشد از نمايندگان مي خواهم هر چه زودتر اين طرح را تصويب كنند و الا موج سوء ظن به جانب مجلس و خانه ملت روانه خواهد شد.
وي بر همين اساس از نمايندگان مردم خواست تا اين سوء ظن را برطرف كنند وگرنه بدون هيچ شكي مردم اين باور را خواهند داشت كه بعضي از نمايندگان از مقام نمايندگي خود سوء استفاده مي كنند چرا كه بعضي ها نيز سابقه آن را دارند از اين رو هرچه زودتر اين مشكل را رفع و خاطر مردم را آرام كنند.

 



دفاع از هتاكي! خشت اين «خانه» كج است

پژمان كريمي
ماجرا از اين قرار بود:
در جشن سينماي ايران يكي از كارگردانان به روي صحنه مي رود. وي با كلمات و جملاتي ساده و كاملاً روشن، آرزو مي كند شرايط كشور تغيير پيدا كند و چند سينماگر مخالف جمهوري اسلامي بتوانند به فعاليت فيلم سازي مشغول شوند.
اين سينماگران چه كساني هستند؟!
الف: برخي از آنان هيچ منعي براي فيلم سازي در كشور ندارند. يكي از آنان دو سال پيش فيلمي ساخت كه در آن، به بهانه نقد پشت صحنه سينماي ايران، جامعه ايران را سياه و سرشار از اختناق توصيف كرد!
وي تا چند سال پيش در كنار عناصري چپ گرا، منافق و سلطنت طلب، بيانيه هايي را امضاء مي كرد كه در آنها، جمهوري اسلامي، رژيمي سلطه گر معرفي شده است. فرد ياد شده در حالي نظام ديني ايران را متهم به سلطه و ستم مي كرد كه خود آزادانه، فيلم مي ساخت، كتاب منتشر مي كرد و با وجود نداشتن تحصيلات آكادميك، در دانشگاهها تدريس و سخنراني مي نمود!
ب: برخي ديگر، اساساً خود جلاي وطن كرده اند و تا هنگامي كه در ايران بودند به راحتي به فعاليت سينمايي مشغول بودند.
يكي از آنها، محسن مخملباف است. وي اكنون نقش پادوي رسانه اي بي بي سي و صداي آمريكا را برعهده دارد. عليه نظام و كارگزاران آن فيلم سازي مي كند و اخيراً نيز متمايل به ساخت فيلم هاي پورنو شده است. او خود را سخنگوي مخالفان نظام در خارج از كشور مي داند و صراحتاً از دولت آمريكا خواهش مي كند كه عليه ايران دست به تهاجم نظامي بزند!
سينماگر ديگر بازيگري از اهالي سينما است. وي با مهاجرت به آمريكا، در فيلمي ايفاي نقش مي كند كه در رديف آثار «ماسوني» طبقه بندي مي شود. او در مراسم سالگرد 11 سپتامبر، به همراه فردي هتاك نسبت به قرآن كريم، به نوازندگي پرداخت و به گونه اي، در فرآيند توجيه تهاجم آمريكا به افغانستان و عراق مشاركت نمود. جالب اينكه سال گذشته، معاونت محترم سينمايي بازگشت اين بازيگر به ايران را «بلامانع» اعلام كرد!
در واقع آقاي كارگردان در آن جشن:
1- به حمايت از سينماگران معاند با نظام و در خدمت دشمنان اسلام و ملت ايران برخاسته است!
2- خواهان تغيير نظام «جمهوري اسلامي» شده است.
3- نظام را به ايجاد اختناق متهم كرده است!
4- تصويري سياه از نظام جمهوري اسلامي و ايران در رسانه هاي خارجي منعكس نموده!
پس از صحبتهاي آقاي كارگردان در جشن خانه سينما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، مجوز فيلم جديد وي را لغو كرد! اين ساده ترين واكنش بخشي از نظام به شهروندي است كه نسبت به اركان نظام هتاكي و قانون شكني كرده و به حمايت از دشمنان نظام و مردم اين مرز و بوم برخاسته است.
نظام و ايراني كه براي ايجاد و بقاي آن، صدها هزار نفر شهيد شدند و توده هاي عظيم مردم در برپايي و حفظ آن سختي ها كشيده و پاكبازي كرده اند.
اما مديريت خانه سينما و برخي از دوستان و همكاران سينمايي و رسانه اي آقاي فرهادي چه كردند؟!
آنها، در موضع «بي صداقتي با مردم»، حرفها و هتاكي هاي كارگردان را آرزويي ساده، معنا نمودند!
آنها تصور مي كردند با فشار به معاونت سينمايي، مي توانند بر عملكرد ناصواب و توهين هاي فرهادي به نظام و مردم ايران، سرپوش بگذارند و مجازات وي را برطرف نمايند.
خوشبختانه بيانيه صريح چهارشنبه گذشته معاون سينمايي-جواد شمقدري- در تقبيح وقايع جشن خانه سينما و مواضع روز پنج شنبه آقاي دكتر حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در محكوميت اهانت به نظام، گوياي اين است كه اراده براي برخورد با موضوع قانون شكنان و معاندان نظام، كاملاً جدي است.
پس از بيانيه آقاي شمقدري، برخي از سينماگران، در تلاش اند تا برخورد ارشاد با فرهادي را تبديل به يك مسئله بزرگ و حيثيتي براي نظام نمايند و اين گونه جلوه دهند كه فضا براي فعاليت سينماگران در ايران نامساعد است و كوچ اجباري نخبگان فرهنگي-سينمايي به عنوان يك ضرورت، در حال اجراست.
اين تلاش را كساني مي كنند كه علي رغم فعاليت آزادانه در ايران همواره با ناجوانمردي در محافل خارجي، خود را قرباني «سانسور» معرفي نموده اند! بنابراين موضع و تلاش امروزشان چندان، غيرمنتظره و دور از انتظار نيست!
البته اين افراد كه به دليل ناهمسويي با مردم، نه خود و نه آثارشان پايگاهي در جامعه ندارند، تنها در يك حالت از طرف محافل سينمايي و رسانه اي مخالف نظام، هدف اعتنا قرار مي گيرند. آن هم اينكه؛ در داخل مرزهاي كشورمان زندگي كنند و در عين حال مدعي نبود آزادي و حصر و تحديد فعاليت خود شوند. در غير اين حالت، از آنجا كه هنر در خور توجهي ندارند و در عرصه سينما، افراد دم دستي ارزيابي مي شوند براي محافل بيروني غير از هتاكي به نظام، كاربردي ندارند.
بنابراين تهديد به جلاي وطن را هم نبايد جدي گرفت! اگرچه در صورت ترك ايران خدمت بزرگي به فرهنگ و هنر اين سرزمين كرده اند.
در اين ميان آنچه ضروري مي نمايد، جديت و مقاومت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نسبت به مجازات افراد خاطي است.
چرا كه:
-هتاكان، بايد بدانند نظام در برابر حق خود و مردم كاملاً مقتدرانه برخورد مي كند.-
- به مخالفان بايد تفهيم كرد شأن سينماي ايران، بالاتر از آن است كه معاندان و به سخره گيرندگان دين و ايران و ايراني به منظور عرض اندام و بدست آوردن اعتبار در محافل خارجي، مجال سوءاستفاده از نام و جايگاه اش را بيابند.
- جريان بيمار خزيده در پيكره خانه سينما، درك نمايد كه عرصه براي حضور و بقايش فراهم نيست و در قبال خوش رقصي هاي خود براي جلب توجه بيگانگان محكوم به پرداخت هزينه است.
-سينماگران ارزشمند و متعهد و دلسپرده به ايران، در سايه قرار نگيرند و با به دست گرفتن سكان خانه سينما، مسير تحقق سينماي ملي را فراهم آورند!
پس از صدور بيانيه هاي جواد شمقدري و پاسخ مديريت خانه سينما به اين بيانيه شجاعانه، ضرورت پالايش خانه سينما بيش از پيش روشن شد. اين مديريت بدون كوچكترين اشاره اي بر هتاكي هاي فرهادي، يكسره به معاونت سينمايي تاخته است.
در واقع بيانيه نويسان، با دفاع از فرهادي نشان دادند كه نه تنها مدافع عنصري هتاك اند، بلكه از انتشار اين هتاكي ها در سطح بين المللي و به دنبال آن مخدوش گرديدن چهره نظام و ايران و ايراني آزرده خاطر و دلواپس نيستند. آيا بواقع چنين مديريتي سزاوار سينماي ايران و دوام و بقاست؟!
قوه قضائيه، به عنوان مدعي العموم، شايسته است با صادركنندگان بيانيه در دفاع از فيلمساز هتاك برخوردي قاطع نمايد، تا راه براي تغيير مديريت خانه سينما هرچه زودتر فراهم شود.
ايجاد اين تغيير، احترام به اهالي فرهيخته سينماي ايران، جايگاه خانه سينما و در نهايت پاسداشت حرمت نظام و كشورمان ايران است!

 



عضو كميسيون اصل 90 مجلس: نظارت بر مجلس در تمام كشورهاي دنيا متداول است

عضو كميسيون اصل 90 مجلس گفت كه در تمام دنيا بحث نظارت بر مجلس وجود دارد و حتي قوانيني براي برخورد با متخلفان تدوين شده است.
حميد سعادت در گفت وگو با فارس اظهار داشت: در تمام دنيا نظارت بر مجلس انجام مي گيرد و حتي قوانيني براي برخورد با متخلفان در مجلس در نظر گرفته شده چرا كه به هر حال وظيفه اي بر اين قوه محول شده كه اگر بر آن نظارت نشود، ممكن است موجب تخطي افرادي در اين نظام قانونگذار باشد.
سعادت تصريح كرد: در ديداري كه نمايندگان با رهبرمعظم انقلاب داشتند با تاكيد رهبري مبني بر ايجاد مرجع نظارتي براي نظارت بر امور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، كميسيون اصل 90 طرحي را تهيه كرد و به مجلس ارائه داد كه براساس آن طرح قرار شد كميته اي تشكيل شود تا بر امور نمايندگان نظارت داشته باشد.
نماينده مردم نجف آباد در مجلس افزود: طرح كميسيون اصل 90 براساس ديدگاه هاي امام خميني(ره)، رهبر معظم انقلاب و همچنين قوانين به روز نظارتي جهان تهيه و تدوين شده است.
وي همچنين درخصوص نحوه تركيب كميته نظارتي بر مجلس گفت: اين كميته تركيبي از نمايندگان مجلس، اعضاي كميسيون اصل 90 و همچنين ديگر دستگاه ها و مراجع قانوني است.
سعادت همچنين در مورد افزايش نظارت دستگاه هاي نظارتي بر يكديگر گفت: به هر حال اين نظارت دستگاه ها بر يكديگر بايد به يك جايي ختم شود و يك سري مشخصه ها و معيارهايي براي نظارت در نظر گرفته شود تا سليقه اي عمل نشود چرا كه اگر سليقه ها در آن اعمال شود، ممكن است دستگاهي ديگر بعدها بخواهد بر دستگاه نظارتي ديگري نظارت كند.

 



گزارش تحليلي كيهان از تحولات آتي بغداد
ثبات عراق در تداوم نخست وزيري مالكي

ائتلاف شيعيان عراق با تاخيري شش ماهه، روز جمعه نوري مالكي را بار ديگر بعنوان كانديداي نخست وزيري انتخاب كرد. اين انتخاب پس از آن انجام شد كه دو فراكسيون شيعه نتوانستند به توافق برسند و از اين رو «اجماع» جاي خود را به «اكثريت» داد و قرار شد كانديدايي كه توانايي كسب حداكثر آراء شيعه را دارد بعنوان نخست وزير معرفي شود.
حدود دو ماه پيش 14 نفر به نمايندگي از طيف هاي مختلف شيعه انتخاب شدند تا از ميان كانديداهاي نخست وزيري، فردي را كه از آراء حداقل 9 نفر از آنان برخوردار باشد معرفي نمايند در اين ميان طيف مالكي عليرغم آنكه 89 كرسي را در اختيار داشتند به اندازه طيف حكيم-صدر كه 70 كرسي را داشتند در گروه 14 نفره، عضو داشتند.
اما در نهايت بيش از آنكه گروه 14 نفره در تعيين كانديداي شيعه براي نخست وزيري دخالت داشته باشند، توافق ميان طيف هاي شيعه در اين انتخاب اثرگذار بودند و از اين رو مي توان گفت اينك مالكي نه منتخب 14 نفر بلكه منتخب همه شيعيان عراق به حساب مي آيد كما اينكه اين انتخاب از پشتوانه حمايت مراجع تقليد عراق و مجامع مذهبي شيعه اين كشور برخوردار مي باشد.
توافق شيعيان بر سر فرد معيني براي نخست وزيري، اواسط شهريورماه به نتيجه رسيده بود ولي ملاحظات خاص ائتلاف ملي سبب تاخير در اعلام توافق گرديد در نهايت دوشنبه هفته گذشته رهبران گروههاي مختلف شيعه دور هم جمع شدند و قرار شد توافق انجام شده بر سر نخست وزيري مالكي اعلام گردد اما در اين بين ملاحظات گروه يعقوبي - كه هفت كرسي از شيعيان را بخود اختصاص داده است - و تاكيد شيعيان بر اجماع جامع، اعلام نخست وزيري مالكي را به تاخير انداخت روز جمعه سيدعمار حكيم رهبر فراكسيون مجلس اعلاي اسلامي عراق علنا اعلام كرد كه از نخست وزير مالكي حمايت مي كند اين مسئله زمينه لازم را براي اعلام توافق شيعيان به وجود آورد اعلام كانديداتوري نوري المالكي براي نخست وزيري به گره كور 6 ماه اخير در صحنه سياسي عراق پايان داد.
و مهمترين مانع بر سر راه فرآيند سياسي عراق از ميان برداشته شد. اما اين به معناي پايان مشكلات فرآيند سياسي عراق نيست. چرا كه هنوز چالش بر سر پست رياست جمهوري ادامه دارد و فراكسيون العراقيه با صراحت اعلام كرده است كه از پست رياست جمهوري نخواهد گذشت. كما اينكه كردها هم روي در اختيار داشتن پست رياست جمهوري تاكيد مي كنند. با اين وضع اينك توپ رياست جمهوري در زمين كردها و اهل سنت عراق است و به ميزاني كه شيعيان با به نتيجه رساندن بحث ها براي معرفي نخست وزير خيالي آسوده پيدا كرده اند اينك دو طيف كرد و سني در حالت التهاب قرار دارند. در اين بين شيعيان عراق تبعاً با توافق در طيف كرد و سني همراهي خواهد كرد. ولي آيا اين دو طيف به توافق مي رسند؟
اگر به توافق نرسند شيعيان كه نيمي از كرسي هاي مجلس را در اختيار دارند به سمت كدام طيف متمايل مي شوند؟
اين سؤالي است كه كردها و اهل سنت از خود مي پرسند.
كردها نه فقط روي پست رياست جمهوري حساسيت دارند بلكه روي نحوه اداره «كركوك» و الحاق آن به منطقه كردي هم مطالبات جدي دارند.
اين موضوع ممكن است كردها و اهل سنت را به انتخاب بين پست رياست جمهوري و يا اداره كركوك سوق دهد. در اين صورت مواضع كشورهاي غرب و ترك همسايه عراق چه خواهد بود؟ اين ها موضوعاتي است كه هر كدام به گفت وگوهاي مبسوط مي انجامد و طبعاً فرآيند سياسي عراق را بازهم با تأخير مواجه مي كند.
انتخاب مالكي از سوي شيعيان بلافاصله با قبول عربستان سعودي مواجه گرديد آمريكايي ها نيز واكنش منفي بروز ندادند. اما كاملاً آشكار است كه آمريكايي ها با اقتدار مجدد شيعيان موافق نيستند. عربستان سعودي با پذيرش زودهنگام نخست وزيري نوري المالكي گمان مي كند مي تواند شيعيان را به سمت يك «رئيس جمهور عرب سني» سوق دهد. در اين ميان سوريه روي تقويت موقعيت فهرست العراقيه تاكيد دارد و در عين حال نسبت به واگذاشتن كركوك به منطقه كردي نظر موافق ندارد. كما اينكه تركيه نيز اداره منطقه استراتژيك و اقتصادي كركوك توسط كردها را براي منطقه جنوب خود خطرناك ارزيابي مي كند.
آيا اين دو مسئله، تركيه و سوريه را ناچار به پذيرش يك «رئيس جمهور كرد» در بغداد خواهد كرد و يا راه ديگري را انتخاب خواهند نمود؟
ايران در اين ميان بهترين رابطه را با كردهاي عراق دارد و در عين حال نمي تواند ملاحظات دوستان خود در آنكارا و دمشق را ناديده بگيرد. كما اينكه ايران اصرار دارد كه فراكسيون العراقيه در حاكميت حضور جدي داشته باشد.
ايران دوران رياست جمهوري جلال طالباني را يك «دوره خوب» ارزيابي مي كند و تداوم رياست جمهوري وي را با نگاه مثبت مي نگرد.
اما به هر حال موضوع انتخاب رياست جمهوري بايد با تعامل كردها و فراكسيون العراقيه حل و فصل شود و ايران مي تواند از توافق آنان حمايت نمايد.

 



عضو فراكسيون اصولگرايان: 70 درصد از اعضاي شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان انتخاب شده اند

نماينده گرمي در مجلس، از انتخاب 70 درصد اعضاي شوراي مركزي جديد فراكسيون اصولگرايان خبر داد.
ولي اسماعيلي نماينده گرمي و عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس در گفت وگو با فارس با اشاره به اتمام دوره فعلي شوراي مركزي اين فراكسيون در 17 مهرماه، اظهار داشت: 70 درصد تركيب شوراي مركزي جديد فراكسيون اصولگرايان انتخاب شده اند.
وي افزود: مجامع استاني تا پايان هفته جاري مهلت دارند تا نمايندگان خود را براي عضويت در شوراي مركزي جديد فراكسيون معرفي كنند.
اين عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس در پايان تصريح كرد: برخي مجامع استاني هنوز نمايندگان خود را به هيئت رئيسه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان معرفي نكرده اند كه مهلت آنها چند روز ديگر به اتمام مي رسد.
به گزارش فارس، جلسه مجمع نمايندگان استان تهران هم يك شنبه در مجلس شوراي اسلامي برگزار خواهد شد تا از بين 30 نماينده پايتخت در خانه ملت، 5 نفر براي عضويت در شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان معرفي شوند.
شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس متشكل از 42 نماينده و نحوه انتخاب آنها اينگونه است كه استان هاي داراي بيش از 7 نماينده در مجلس 2 نفر و استان هايي كه كم تر از 7 نماينده در خانه ملت دارند، مي توانند يك نماينده به شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان معرفي كنند.
شهر تهران به دليل برخورداري از 30 نماينده، استثنائا 5 نماينده در شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي دارد.

 



كمك 3هزارتني مردم ايران به سيل زدگان پاكستان

زاهدان-خبرنگاركيهان:
با حضور وزير كشور 3هزارتن كمك هاي غيرنقدي مردم ايران به سيل زدگان پاكستان تحت عنوان كاروان «ولايت» راهي كويته پاكستان شد.
مصطفي محمدنجار وزير كشور در مراسم ارسال كمك هاي غيرنقدي مردم ايران به سيل زدگان پاكستان گفت: وقتي مردم كشور همسايه پاكستان دچار مصيبت شدند رهبرمعظم انقلاب، رئيس جمهوري و همه مردم ايران به ميدان آمدند تا با كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود به سيل زدگان پاكستان كمك كنند.
وي ميزان كمك هاي غيرنقدي ملت ايران به سيل زدگان پاكستان را يك هزار و 200 تن عنوان كرد و گفت: امروز (شنبه) 3هزار تن كالاي ضروري و مورد نياز سيل زدگان پاكستان به اين كشور ارسال مي شود و به زودي يك فروند كشتي 700 تني از بندرعباس و يك فروند كشتي 400 تني از چابهار كمك هاي مردم ايران به پاكستان را انتقال خواهد داد.
وزير كشور ارزش ريالي كمك هاي غيرنقدي ملت ايران به سيل زدگان پاكستان را يك هزار ميلياردتومان اعلام كرد و گفت: اين كمك ها شامل چادر، موادغذايي، دارو، لوازم بهداشتي، بطري آب آشاميدني و ساير كالاهاي مورد نياز سيل زدگان است.
وي تصريح كرد: تمام كمك هاي غيرنقدي ملت ايران به سيل زدگان پاكستان توسط كمپ هاي امدادي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران بين سيل زدگان توزيع خواهد شد. وزير كشور مرحله دوم كمك رساني ايران به سيل زدگان پاكستان را بازسازي زيرساخت هاي مناطق آسيب ديده اين كشور عنوان كرد و گفت بنياد مسكن و ساير نهادها و سازمان هاي ذيربط در بازسازي مناطق سيل زده پاكستان همكاري خواهند كرد.
در مراسم ارسال كمك هاي غيرنقدي مردم ايران دكتر فقيه مديرعامل جمعيت هلال احمر، مهندس باقري رئيس سازمان مديريت كشور و عمان رشيد كاردار سفارت پاكستان در زاهدان حضور داشتند.

 



رادان : مسدود كردن حساب شخصي من در آمريكا يك لطيفه است

جانشين فرمانده نيروي انتظامي گفت: بستن حساب و تحريم از سوي آمريكا يك لطيفه است و اين موضوع مطرح است كه به ما هم اطلاع دهند كه ميزان حساب هايمان چقدر بوده كه بسته اند.
سردار احمدرضا رادان گفت: بايد از آقاي اوباما تشكر كنم كه موضوعي را براي ما جور كرد كه اگر از ما خواستند لطيفه اي را تعريف كنيم، بستن حساب هايمان و تحريم را بگوئيم.
وي ادامه داد: براي همه روشن شد كه رئيس جمهور آمريكا گويا هيچ نقشي در تصميم گيري ها و هيچ اراده اي از خود ندارد، وقتي آمريكايي ها از درون خود بي اطلاع هستند و اطلاعات نادرستي در رابطه با اين موارد مي دهند، معلوم نيست كه حمله به عراق و افغانستان و اطلاعات دروغ در حمله به عراق را از كجا آورده اند.
به گزارش ايسنا جانشين فرمانده نيروي انتظامي افزود: براي كساني كه اين همه ادعاي ابرقدرتي دارند، متأسفم و خوشحالم كه هيمنه اطلاعات آن ها به هم ريخت.

 



همزمان با هفته دفاع مقدس صورت گرفت
تجليل از ايثارگران و بازنشستگان تيپ 65 نيروهاي ويژه هوابرد ارتش

همزمان با سي امين سالگرد هفته دفاع مقدس از ايثارگران و بازنشستگان تيپ 65 نيروهاي ويژه هوابرد ارتش جمهوري اسلامي تجليل به عمل آمد.
به گزارش اداره عقيدتي سياسي نيروي زميني ارتش در اين مراسم كه با حضور مسئولين تيپ و عقيدتي سياسي برگزار شد سرتيپ 2 ستاد سيد كمال پيمبري از حضور پيشكسوتان و بازنشستگان و جانبازان و رزمندگان و خانواده هاي معزز شهدا در هشت سال دفاع مقدس تجليل كرد.
وي گفت: بايد تلاش كنيم فرهنگ از خودگذشتگي در جامعه توسعه يافته و به نسل هاي آينده كشور انتقال يابد تا به صاحب اصلي اش امام زمان(عج) سپرده شود.
در اين مراسم باشكوه دو تن از پيشكسوتان جبهه و جنگ در نيروي زميني ارتش به ذكر خاطره از 8 سال دفاع مقدس پرداختند. در پايان اين مراسم از تمامي پيشكسوتان و بازنشستگان با لوح تقدير و اهداء جوايز ويژه تقدير به عمل آمد.

 



اقدام ضد ايراني مدودف در اجراي قطعنامه 1929

رئيس جمهور روسيه به بهانه اجراي قطعنامه ضد ايراني 1929، ايران را از سرمايه گذاري در هر نوع فعاليت تجاري مرتبط با استخراج اورانيوم، توليد يا استفاده از مواد و فناوري هسته اي در خاك روسيه منع كرد.
در همين زمينه خبرگزاري نووستي گزارش داد كه اين تصميم دميتري مدودف، رئيس جمهور روسيه در پايگاه اينترنتي كرملين منتشر و در آن تصريح شده است كه اين مسئله به سرمايه گذاري در زمينه غني سازي اورانيوم، فرآوري مجدد سوخت هسته اي مصرف شده و تمام كارهاي مربوط به آب سنگين يا فن آوري مرتبط با موشك هاي بالستيك با قابليت حمل كلاهك هسته اي مربوط است.
به گزارش ايسنا، بنابر اين گزارش، دميتري مدودف، رئيس جمهور روسيه چهارشنبه 31 شهريور در فرماني تحويل سيستم هاي اس-300، تسليحات زرهي و هواپيما، هليكوپتر و ناوهاي جنگي به ايران را ممنوع كرد.
گفته مي شود: فرمان رئيس جمهور روسيه به دنبال تدابير مربوط به اجراي قطعنامه شماره 1929 شوراي امنيت سازمان ملل مصوب 9 ژوئن سال 2010 صادر شده است.
اين در حالي است كه رامين مهمان پرست، سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان سه شنبه در نشست هفتگي اخيرش تاكيد كرده بود: منافع بلندمدت ملت روسيه با وارد شدن به بازي هاي آمريكايي تامين نخواهد شد.اين توصيه دوستانه ما به همه كشورهاي همسايه مان است.
وي در مورد دستور رئيس جمهور روسيه براي تحويل ندادن موشك هاي اس-300 به ايران گفت: اين اقدام به بهانه قطعنامه 1929 دنبال مي شود كه خود قطعنامه غيرقانوني و غيرعادلانه است.
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تأكيد كرد: اصولا قطعنامه 1929 شامل اين گونه ابزارها و سلاح هاي پدافندي نمي شود.
مهمان پرست تأكيد كرد: فشارهاي سياسي براي اين كه ملت ما از حقوق خود عقب نشيني كنند نتيجه اي نخواهد داشت و كشور ما براي حفظ استقلال خود بهاي زيادي پرداخت كرده است.
وي گفت: ميان ما و دولت روسيه قراردادي امضا شده است و تعهد دو طرف مشخص است. بنابراين براساس آن قرارداد و تعهد عمل خواهد شد.

 



مديركل آمريكاي جنوبي وزارت خارجه:
علت اصلي كودتاي اخير آمريكا در اكوادور؛ انقلابي و مردمي بودن رئيس جمهور آن بود

مديركل آمريكاي جنوبي وزارت امور خارجه علت اصلي كودتاي ناكام چند روز پيش آمريكا دراكوادور را مردمي بودن رئيس جمهور فعلي و تحقيري كه آمريكا در سال هاي اخير در اين كشور متحمل شده دانست.
«احمد سبحاني»، مديركل كنوني آمريكاي جنوبي در وزارت امور خارجه و سرپرست سابق معاونت آمريكاي اين وزارت خانه، در ميزگرد «بررسي كودتاي نافرجام اكوادور» عليه دولت دموكراتيك «رافائل كوره آ» با اشاره به نحوه به قدرت رسيدن وي دراكوادور گفت: پس از سال ها در اكوادور مردي آمد كه به بوميان آن سرزمين تعلق داشت و بيشترين حمايت خود را نيز از بوميان كسب كرد تا به قدرت برسد.
به گفته وي، «كوره آ» كه داراي مدرك دكتري در رشته اقتصاد است در دولت پيشين اكوادور وزير اقتصاد بوده و در اعتراض به سياست هاي صندوق بين المللي پول و بانك جهاني از دولت كناره گيري كرده و وارد مبارزات سياسي شده بود.
مديركل آمريكاي جنوبي وزارت امور خارجه با بيان اينكه كوره آ از گذشته با جريان هاي انقلابي منطقه ارتباط داشته است، يادآور شد: زماني كه وي به حكومت رسيد، اكوادور كشوري بود كه به كودتاي پياپي مشهور شده بود، به طوري كه طي 10سال 9 كودتا در اكوادور رخ داده بود.
وي افزود: آمريكايي ها پايگاه نظامي «مانتا» دراين كشور را در اختيار داشتند و نفوذ صهيونيست ها در اكوادور بسيار بالا بود، اما كوره آ بلافاصله پس از روي كار آمدن اين پايگاه را برچيده و اعلام كرد كه يانكي ها بايد اين كشور را ترك كنند.
مديركل آمريكاي جنوبي وزارت امور خارجه با اشاره به مراسم تحليف رياست جمهوري كوره آ گفت: وي دراين مراسم با شور و هيجان اعلام كرد كه امروز افتخار داريم كه ديگر هيچ آمريكايي را درپايگاه هاي خود نداريم و تمام حاضرين جز هيئت آمريكا ايستاده و كوره آ را تشويق كردند. و آمريكايي هاي سرافكنده درآن روز تحقير شدند.
وي با بيان اينكه كوره آ درصدد است تا كشور خود را از وابستگي به دلار آزاد كند، گفت: وي تلاش مي كند به عنوان يك اقتصاددان پول واحدي براي منطقه به وجود آورد با عنوان «سوكره» كه آمريكا از آن به شدت ناراحت و عصباني است.
مديركل آمريكاي جنوبي وزارت امور خارجه يكي از دلايل اقتدار آمريكا را دلارهاي بدون پشتوانه اي دانست كه اين كشور چاپ كرده و در دنيا درحال گردش است اما اگر اين دلارها از گردش جهاني حذف شود. اقتدار پوشالي آمريكا دربعد اقتصادي ضربه شديدي خواهد ديد.

 



سروري : عوامل اصلي حادثه تروريستي مهاباد شناسايي شده اند و تحت تعقيب هستند

رئيس هيئت اعزامي مجلس به مهاباد تأكيد كرد كه عوامل اصلي و پشتيباني كننده حادثه تروريستي مهاباد توسط سپاه پاسداران معدوم شده و 2 يا 3 نفري كه در انفجار دست داشتند شناسايي شده اند و تحت تعقيب نيروهاي امنيتي و انتظامي قرار دارند.
پرويز سروري نماينده مردم تهران در مجلس در گفت وگو با فارس در بيان گزارشي از سفر هيئت اعزامي مجلس به مهاباد با تأكيد بر اينكه نسبت به پيگيري عوامل اين حادثه تروريستي و رديابي آنان اقدام جدي صورت گرفته بود، عنوان كرد: خوشبختانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با صلابت و قدرت در اولين ساعات پس از وقوع اين حادثه رد عوامل آنها را پيدا كرد و نيروهاي پشتيباني كننده آنان را در عملياتي بسيار ضربتي معدوم كرد و2 يا 3 نفري كه در انفجار دست داشتند نيز شناسايي شده اند كه هم اكنون تحت تعقيب نيروهاي انتظامي و امنيتي قرار دارند.
رئيس هيئت اعزامي مجلس به مهاباد فرهنگ مسئولان عالي رتبه كشورمان در به موقع حاضر شدن در زمان وقوع حوادث اين چنيني را بسيار مبارك توصيف كرد و يادآور شد: بايد در اين زمينه از استاندار آذربايجان غربي و وزارت كشور تقدير و تشكر شود.
وي همچنين از اعزام نماينده اي از سوي رياست جمهوري به مهاباد براي دلجويي از خانواده شهداي اين حادثه تروريستي خبر داد و متذكر شد: اين اقدام بسيار مناسب و خوبي است.
سروري در ادامه يادآور شد: صحنه هايي كه در آنجا مشاهده مي شد، نشان مي داد كه 30 سال تلاش ضد انقلاب براي بدبين كردن مردم عزيز كشورمان نسبت به مسئولان جمهوري اسلامي بي اثر بوده و مردم عزيز ايران و مردمان كردستان، خدمات جمهوري اسلامي ايران را مشاهده كرده اند.
رئيس هيئت اعزامي مجلس به مهاباد همچنين تصريح كرد: يكي از موضوعاتي كه در آنجا رسيدگي شد، وضعيت مرزها بود كه متأسفانه دولت اقليم كردستان عراق نسبت به اين موضوع بي توجهي مي كند و اجازه مي دهد كه ضدانقلابيون از مرز كردستان عراق وارد خاك ايران شوند و عليه شهروندان كشورمان اقدامات تروريستي انجام دهند.
وي افزود: قطعاً وزارت خارجه و مجلس اين موضوع را به صورت جدي بررسي و پيگيري مي كنند، البته ما از دوستانمان در اقليم كردستان عراق توقع زيادي داريم كه با توجه به حسن همجواري، دوستي و برادري كه بين ملت ايران و دولت عراق و مردم كردستان عراق وجود دارد، شرط همسايگي را مانند ايران كه اجازه نمي دهد، تعرضي از خاك كشورمان به آنها صورت گيرد، رعايت كند و اجازه ندهد كه از خاك اين منطقه تعرضاتي عليه جمهوري اسلامي ايران انجام شود.
اين عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس همچنين اعلام كرد: قطعاً در گزارشي كه ما به مجلس شوراي اسلامي ارائه خواهيم كرد، اين موضوع را عنوان خواهيم كرد و پيگيري هاي جدي از طرف مجلس در اين زمينه ان شاءالله صورت خواهد گرفت.

 



به علت فعاليت هاي غيرقانوني هرمي اوريف ليم مجوز فعاليت بازاريابي شبكه اي نگرفت

رئيس مركز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگاني گفت: شركت هرمي اوريف ليم به دليل فعاليت هرمي مجوز فعاليت نگرفت.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، حسن رادمرد با بيان اينكه هيچ كدام از 30 شركت متقاضي كسب مجوز فعاليت، تاكنون مجوزي نگرفته اند گفت: تنها شركتي كه تلاش مي كرد تا هرچه سريع تر مجوز بگيرد، شركت اوريف ليم بود كه پس از بررسي هاي اجمالي مشخص شد كه به شكل هرمي فعاليت مي كند از اين رو مجوز فعاليت نداديم و به شدت با آن برخورد شد.
وي به همكاري وزارت اطلاعات و نيروي انتظامي در جريان ايجاد شركت هاي بازاريابي شبكه اي اشاره كرد و گفت: تاكنون 30 پرونده به دست ما رسيده كه به منظور انجام عمليات حسابرسي در اين شركت ها با سه شركت حسابرس وارد مذاكره شديم تا بتوانيم اولين مجوز فعاليت را به آنها بدهيم.
گفتني است شركت هرمي اوريف ليم از جمله شركتهايي بود كه عليرغم نداشتن هيچگونه مجوزي از وزارت بازرگاني، سالها به فعاليت مخرب هرمي در كشور مشغول بود كه با افشاگري كيهان تعطيل و پرونده آن به مراجع قضايي ارسال شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14