(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 11 مهر 1389- شماره 19755

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفر احمدي نژاد به لبنان رژيم صهيونيستي را به وحشت انداخت
رايزني رئيس جمهور سوريه در تهران
سفير ايران در ايتاليا: جنجال سياسي غرب درباره سكينه محمدي استفاده ابزاري از حقوق بشر است
رئيس سازمان سنجش: تمام كنكوري هاي 89 در دانشگاه ها پذيرش مي شوند
فيليپ كرولي: اشتون با نماينده ايران ديدار مي كند
ديدار نمايندگان اديان توحيدي با فرمانده انتظامي تهران بزرگ
مخالفت روسيه با تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران
پيگيري وضعيت 4 ديپلمات ايراني ربوده شده در ديدار ركن آبادي با نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل
آيين معنوي قاليشويان در مشهد اردهال كاشان برگزار شد
سالن تجاري پايانه مرزي باشماق مريوان به بهره برداري رسيد
شهردار تهران: صحنه جنگ امروز دشمن با ايران اسلامي با ديروز متفاوت است
وزير تعاون: تعاوني ها مورد غفلت قرار گرفته اند
موفقيت معلول كرجي در مسابقات بين المللي شنا
جامعه روحانيت شيراز خواستار برخورد دادگاه ويژه روحانيت با علي محمد دستغيب شد
حمايت كامل كميسيون اقتصادي مجلس از طرح ماليات بر ارزش افزوده
اخبار ادبي و هنري



روزنامه الحيات گزارش داد
سفر احمدي نژاد به لبنان رژيم صهيونيستي را به وحشت انداخت

سفر قريب الوقوع رئيس جمهور ايران به لبنان كه قرار است طي آن از جنوب اين كشور نيز بازديد كند، رژيم صهيونيستي را دچار نگراني كرده است.
به گزارش روزنامه «الحيات» چاپ لندن، وزارت خارجه رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه سفر «محمود احمدي نژاد» به لبنان كه قرار است 13 و 14 ماه جاري ميلادي (23 و 24 مهر) انجام شود، «نگران كننده» است و ثبات را برهم مي زند.
«يگال بالمور» سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي گفت: براساس اخباري كه در مورد سفر احمدي نژاد به دست ما رسيده است، وي خود را براي يك سفر واقعي آماده مي كند.
وي در ادامه سخنان خود مدعي شد: احمدي نژاد به رئيس جمهور سوريه نيز گفت كه جنوب لبنان مرز ايران با اسرائيل است و همه اينها موجبات نگراني كساني را كه به ثبات لبنان و خاورميانه اهميت مي دهند، فراهم مي كند.
قرار است احمدي نژاد در سفر به لبنان با «ميشل سليمان» رئيس جمهور، «نبيه بري» رئيس پارلمان و «سعد الحريري» نخست وزير اين كشور و همچنين تعدادي از مسئولان حزب الله ديدار و از جنوب لبنان نيز بازديد كند.
اعلام آمادگي يونيفل براي تأمين امنيت احمدي نژاد
با اين حال فرمانده نيروهاي بين المللي حافظ صلح در جنوب لبنان «يونيفل» آمادگي اين نيرو را براي كمك به ارتش لبنان در تأمين امنيت سفر احمدي نژاد، اعلام كرد.
ژنرال «آلبرتو اسارتا» در گفت وگو با روزنامه لبناني النهار، درباره تصور برخي مبني بر احتمال تنش بين لبنان و رژيم صهيونيستي در حين بازديد رئيس جمهور ايران از مناطق جنوب لبنان گفت: من مطمئن هستم كه هيچ مشكل يا اتفاقي پيش نخواهد آمد و اين امكان وجود ندارد كه اين سفر تحريك آميز باشد و موجبات تنش بين لبنان و اسرائيل را به وجود آورد.
وي افزود: در هر حال ما آماده ايم با هماهنگي و همكاري با ارتش تدابير لازم براي تأمين امنيت و حمايت از سفر رئيس جمهور ايران به لبنان را اتخاذ كنيم.
وي درباره خبر منتشر شده در يكي از روزنامه هاي لبناني مبني بر اينكه حزب الله تأمين امنيت جاني رئيس جمهور ايران را برعهده خواهد گرفت گفت: دولت لبنان و به ويژه ارتش اين كشور دو مسئول اصلي امنيت كشور هستند و در صورتي كه دولت لبنان مأموريت حمايت از رئيس جمهور ايران را به ارتش لبنان يا هر طرف ديگري واگذار كند، اين به خود دولت لبنان مربوط است و به ما مربوط نمي شود اما نيروهاي حافظ صلح يونيفل مستقر در جنوب لبنان آماده هستند تا ارتش را در اين زمينه كمك و پشتيباني كنند.
ژنرال اسارتا گفت: نيروهاي بين المللي شاهد همه جريان هاي سفر رئيس جمهور ايران به جنوب لبنان خواهد بود و آماده هستند ارتش را در صورت نياز كمك كنند.
جنبش امل: استقبال از احمدي نژاد افتخاري براي لبنان است
جنبش امل لبنان هم اعلام كرد كه استقبال از رئيس جمهوري اسلامي ايران براي ملت لبنان افتخاري بزرگ است.
به گزارش پايگاه خبري الانتقاد، هيئتي از جنبش «امل» لبنان ديروز به رياست «خليل حمدان»، عضو هيئت رئيسه اين جنبش به تهران سفركردند تا در سمينار شهيد «مصطفي چمران» كه به دعوت وزارت دفاع ايران و وزارت علوم و موسسه شهيد چمران و نهادهاي فرهنگي و صدا و سيماي ايران برگزار مي شود شركت كنند.
حمدان قبل از ترك بيروت به مقصد تهران گفت: استقبال از رئيس جمهور ايران افتخار بزرگي براي لبنان است به ويژه كه رئيس جمهور ايران همواره بر حفظ وحدت ملي لبنان و كنار گذاشتن اختلافات قومي مذهبي در چارچوب سياست ايران در حمايت از ارتش، ملت و مقاومت لبنان تأكيد دارد.
وي افزود: رئيس جمهور ايران بر وحدت ارتش، ملت، مقاومت و دولت لبنان در چارچوب طرح مقابله با اسرائيل و استكبار اسرائيلي تأكيد دارد.
مايل ويليامز نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل در لبنان هم ضمن ديدار با غضنفر ركن آبادي، سفير كشورمان در بيروت، با اشاره به سفر قبلي ميشل سليمان رئيس جمهور لبنان به ايران، سفر دكتر احمدي نژاد به لبنان را مهم دانست و ابراز اميدواري كرد كه اين سفر دستاوردهاي خوبي براي دو ملت ايران و لبنان داشته باشد.
سفير جمهوري اسلامي ايران نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت لبنان در منطقه خاورميانه بر موضع جمهوري اسلامي ايران در تحكيم وحدت ملي و استقرار و ثبات اين كشور تأكيد نمود. ركن آبادي اظهار داشت: «دكتراحمدي نژاد حامل پيام دوستي، استقرار و وحدت براي لبنان مي باشد.»
سفير جمهوري اسلامي ايران در ادامه اين ملاقات با اشاره به تجاوزات و نقض مكرر حريم لبنان از سوي رژيم صهيونيستي از نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل درخواست نمود كه سازمان ملل بصورت جدي و عملي با تجاوزات رژيم صهيونيستي برخورد نمايد چرا كه مردم جهان و منطقه چنين انتظاري از اين نهاد بزرگ بين المللي دارند.

 



رايزني رئيس جمهور سوريه در تهران

روساي جمهور ايران و سوريه نزديكي تهران و دمشق را در تثبيت امنيت، صلح و ثبات منطقه اي تاثيرگذار و تعيين كننده دانستند.
دكتر محمود احمدي نژاد و بشاراسد همچنين با بررسي راه هاي تقويت مناسبات اقتصادي دو كشور، بر ضرورت افزايش هرچه بيشتر همكاري هاي اقتصادي و تجاري هماهنگ با روابط سياسي تاكيد كردند.
رئيس جمهور كشورمان در ديدار بشاراسد رئيس جمهور سوريه كه ديروز به تهران آمده بود با اشاره به سير حوادث و تحولات منطقه تصريح كرد: مواضع دو كشور در مقايسه با سال هاي گذشته تقويت و تثبيت شده است.
وي با اشاره به اين كه «چهره آمريكا در هم شكسته و رژيم صهيونيستي رسوا شده است» اظهار كرد: شرايط كنوني منطقه در مسير منافع ملت هاي منطقه در حال تغيير است.
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اهميت گسترش روابط دو جانبه و چند جانبه در منطقه گفت: كشورهاي منطقه با تشكيل همكاري هاي چند جانبه مي توانند قدرتمندترين فعاليت اقتصادي را تشكيل دهند و اين همكاري ها نه تنها به لحاظ اقتصادي بلكه به لحاظ سياسي و امنيتي به نفع ملت هاي منطقه است.
رئيس جمهور كشورمان همچنين با اشاره به اوضاع عراق، لبنان و فلسطين اظهار كرد: نگاه كلان دو كشور نسبت به كشورها و ملت هاي منطقه، مقاومت و تقويت همكاري هاي اقتصادي مي تواند به نفع ملت هاي منطقه باشد.
وي تصريح كرد: تقويت جبهه مقاومت نه تنها موجب پيوستن ساير كشورها و ملت ها به اين جبهه خواهد شد، بلكه زمينه تحكيم و تثبيت صلح را در منطقه فراهم مي كند.
بشاراسد رئيس جمهور سوريه نيز در اين ديدار روابط دو كشور را عميق و ريشه اي دانست و گفت: اگرچه گام هاي مهمي در جهت ارتقاء مناسبات دو كشور برداشته شده است ولي ظرفيت هاي فراواني وجود دارد كه مي توان از آن به نفع دو ملت و منطقه استفاده كرد.
اسد همچنين اهميت امضاي توافقنامه هاي چند جانبه بين كشورهاي منطقه را مورد اشاره قرار داد و اظهار كرد: وجود چنين توافقنامه هايي از لحاظ اقتصادي، سياسي و حتي امنيتي به نفع منطقه است.
وي با اشاره به موضوع صلح فلسطين خاطرنشان كرد: در روند صلح فلسطين هيچ تغييري ايجاد نشده است و اين مذاكرات هدفي جز حمايت از اوباما در داخل آمريكا دنبال نمي كند.
رئيس جمهور سوريه اشراف و تسلط ايران و سوريه نسبت به اوضاع منطقه را با اهميت خواند و تصريح كرد: همكاري و رايزني هاي مستمر و نزديك دو كشور به نفع مقاومت و صلح و امنيت منطقه است.
خاطرنشان مي شود بشاراسد رئيس جمهور سوريه ديروز در نهاد رياست جمهوري مورد استقبال رسمي محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان قرار گرفت.
رئيس جمهور كشورمان 27 شهريورماه در مسير سفر به نيويورك، اقامتي كوتاه در سوريه داشت و با رئيس جمهور آن كشور ديدار و گفت وگو و از وي براي سفر به ايران دعوت كرد كه سفر ديروز بشاراسد در پاسخ به اين دعوت صورت گرفت.

 



سفير ايران در ايتاليا: جنجال سياسي غرب درباره سكينه محمدي استفاده ابزاري از حقوق بشر است

سيدمحمدعلي حسيني فشارهاي رسانه اي و سياسي برخي كشورهاي اروپايي در مورد سكينه محمدي را تنها يك استفاده ابزاري سياسي دانست.
سفير كشورمان در رم در گفت وگو با خبرگزاري رسمي ايتاليا (آنسا) با اشاره به موضوع سكينه محمدي گفت: فشارهاي برخي از كشورهاي غربي در اين رابطه چيزي به جز استفاده ابزاري از مبحث حقوق بشر در راستاي اهداف سياسي نيست.
به گزارش فارس، وي با انتقاد شديد از «جنجال و هياهوي» غرب در حالي كه هنوز راي نهايي صادر نشده است، گفت: غربي ها در رابطه با دو مورد مشابه، استانداردهاي دوگانه اعمال كرده اند. نمي توان از ماجراي ترزا لويس، خانم آمريكايي نام نبرد، اين فرد كه دچار نارسايي ذهني نيز بود به جرم مشابهي با سكينه آشتياني، يعني مشاركت در قتل همسر با همدستي مردي كه با وي روابط نامشروع داشت، در آمريكا اعدام شد. در مورد ترزا لويس چه چيزي گفته شد؟ كلماتي اندك و يا بهتر بگوييم هيچ چيز. نتيجه مي گيريم كه مسئله، دفاع از حقوق بشر نيست بلكه استفاده ابزاري از آن در خدمت اهداف سياسي است.
سفير ايران در پاسخ به كشورهايي كه در هفته هاي گذشته حتي خواستار آزادي سكينه آشتياني شده بودند، گفت: خانم آشتياني مرتكب جرم شده است. ايشان با همدستي مردي كه با وي روابط نامشروع داشته، همسرش را به قتل رسانده است. كشورهايي كه خواستار آزادي او هستند بايد نخست مجرماني را كه در زندان هايشان به سر مي برند آزاد كنند.
سفير ايران در ادامه با اشاره به اينكه احترام به حاكميت ملي ديگر كشورها يكي از اصول پذيرفته شده حقوق بين الملل مي باشد، تاكيد كرد: در ايران قوه قضائيه مستقل عمل مي كند و از مسائل سياسي تاثير نمي پذيرد.
حسيني همچنين با اشاره به اينكه در ديگر كشورها موارد مشابه و مجازات اعدام وجود دارد ولي در قبال آنها سكوت مي شود، گفت: بايد پرسيد چرا همواره و فقط به ايران مي تازند.
سفير ايران در پاسخ به سوالي پيرامون تلاشهاي آقاي فراتيني در هفته هاي گذشته براي نجات جان سكينه محمدي اظهار داشت: به حسن نيت آقاي فراتيني اعتقاد داريم و ما نيز بر اين باوريم كه روابط بين دو كشور مي تواند كماكان در چارچوب گفت وگو، احترام متقابل و تاكيد بر اشتراكات، توسعه پيدا كند.

 



رئيس سازمان سنجش: تمام كنكوري هاي 89 در دانشگاه ها پذيرش مي شوند

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور از پذيرش كليه داوطلبان كنكور 89 در دانشگاه هاي كشور خبر داد.
محمدحسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس، با بيان اينكه تمام كنكوري هاي 89 در دانشگاه هاي كشور پذيرش مي شوند، تصريح كرد: داوطلباني كه در زمان اعلام نتايج كنكور 89 اسامي آنها جزء پذيرفته شدگان نبوده، مي توانند به مؤسسات غيرانتفاعي براي ثبت نام مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه در كنكور89، 900 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند، اظهار كرد: داوطلبيني كه اسامي آنها در ليست قبولي هاي كنكور 89 نبوده است، مي توانند با مراجعه به دانشگاه هاي غير انتفاعي در مقطع كارداني ادامه تحصيل دهند.
آيين نامه نقل و انتقال دانشجويان تصويب شد
پس از تلاش هاي فراوان بالاخره آيين نامه نقل و انتقال دانشجويان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي تصويب شد.
در مقدمه اين آيين نامه آمده است كه اين قانون به منظور تسهيل در انتقال و ميهماني دانشجويان، به ويژه دانشجويان متقاضي انتقال به نزديكترين دانشگاه محل زندگي خانواده، تدوين شده است.
به علاوه در ماده 2 اين آيين نامه نيز عنوان شده كه دانشگاه ها و مؤسسات به هشت گروه دسته بندي شده اند و اين دسته بندي صرفاً براساس فراواني تقاضاي ميهماني و انتقالي بوده و نشان دهنده اولويت يا برتري دانشگاه ها نيست.
هيجدهمين ماده از اين آيين نامه تأكيد مي كند كه انتقال و ميهماني دانشجوياني كه مشمول يكي از بندها هستند، احتياجي به بررسي و طرح در جلسات كميسيون بررسي موارد خاص يا شوراي انتقال دانشگاه ها نداشته و ايجاد تسهيل در امر انتقال يا ميهماني براساس بندهاي اين آيين نامه، براي تمام دانشگاه ها و موسسات لازم الاجرا است.
همچنين در ماده 20 آن هم خاطرنشان شده است كه هرگونه تخلف از آيين نامه يا عدم اجراي مفاد آن تخلف اداري محسوب شده و قابل پيگيري است.

 



فيليپ كرولي: اشتون با نماينده ايران ديدار مي كند

سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از ديدار قريب الوقوع مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا با نماينده كشورمان خبر داد.
«فيليپ كرولي» در اين باره گفت: كاترين اشتون و نماينده ايران براي آماده كردن دو طرف جهت انجام گفت وگو ميان تهران با كشورهاي عضو گروه 1+5 با هم ديدار خواهند كرد.
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت: درخصوص فرآيند به ديدارهايي پيشتر انجام گرفته است باز مي گرديم اين به ديدارهاي ايرانيان و خاوير سولانا باز مي گردد تا موضوع مطرح شود و اين اطمينان به دست آيد كه وقتي پنج بعلاوه يك با ايران به گفتگو نشست موضوعات مورد گفتگو براي همه روشن شده باشد از اين رو در خصوص فرآيند انتظار ما اين است كه اگر ايران آماده باشد گفت وگويي را كه ما مي خواهيم انجام دهد كه البته اين كشور تاكنون نشانه اي مبني بر اين امر نداده است ممكن است اين گفت وگو با شكل ديدار اشتون با همتاي ايراني خود براي آماده كردن ديدارهاي بعدي پنج بعلاوه يك باشد.
ادعاي اين مقام آمريكايي مبني بر عدم آمادگي ايران براي از سرگيري مذاكرات با گروه 1+5 در حالي مطرح مي شود كه مقامات جمهوري اسلامي ايران حتي پس از اقدام غيرقانوني شوراي امنيت در صدور قطعنامه ضد ايراني 1929 همواره آماده گفت وگو و تعامل با طرف هاي غربي بر مبناي احترام متقابل و رعايت حقوق طرفين تأكيد كرده است.

 



همزمان با آغاز هفته نيروي انتظامي صورت گرفت
ديدار نمايندگان اديان توحيدي با فرمانده انتظامي تهران بزرگ

سرويس اجتماعي-
همزمان با آغاز هفته نيروي انتظامي فرمانده انتظامي تهران بزرگ با نمايندگان و پيروان اديان توحيدي ديدار و گفتگو كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار حسين ساجدي نيا در اين ديدار با بيان اينكه برقراري امنيت مربوط به قشر خاصي نيست افزود: نيروي انتظامي موظف است براي همه اقشار جامعه چه مسلمان و چه يهودي و زرتشتي و مسيحي امنيت را فراهم كند.
وي افزود: هر زماني دشمنان به ايران حمله كرده اند اقوام و اديان مختلف با هم متحد شده و در مقابل دشمن ايستاده اند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به توهين يك كشيش نماي مسيحي به قرآن كريم گفت: ملت مسلمان ايران هرگز توهين به قرآن را پاي مسيحيان و پيروان ساير اديان نمي گذارد و قطعاً پيروان اديان با اين شخص برخورد خواهند كرد.
در ابتداي اين مراسم اسقف سركيسيان خليفه ارامنه كشور گفت: پليس در ايران همانند فرشته محافظ مردم است و تمدن يك كشور به وضعيت و درجه فعاليت پليس آن كشور وابسته است و ما در اينجا حاضر شده ايم تا از نيروي انتظامي تشكر كنيم.
وي افزود: توهين به كتاب مقدس مسلمانان يك اقدام تروريستي است و ما به عنوان كليساي مسيحي ارمني همواره ارزش هاي الهي را مورد تأئيد قرار داده ايم.
خليفه ارامنه كشور افزود: اين كه مردم مسلمان ايران بعد از توهين يك تروريست به قرآن حساب مسيحيان را از توهين كنندگان جدا كردند نشان دهنده اين حقيقت است كه مسلمانان مي دانند كه مسيحيان به اعتقادات اسلامي احترام مي گذارند.
سيامك مره صدق نماينده يهوديان در مجلس شوراي اسلامي نيز با تقدير از فعاليت هاي نيروي انتظامي گفت: ايران در زمينه برخورد مسالمت آميز با پيروان ساير اديان در جهان نمونه است و همواره در طول تاريخ مرجعيت شيعه حامي اقليت هاي ديني در مقابل هجمه ها و تخريب ها بوده اند.
وي افزود: يهوديان ايران از همه حقوق شهروندي خود برخوردار بوده و تمامي وظايفشان را نيز در قبال كشور انجام داده و مي دهند.
نماينده يهوديان در مجلس شوراي اسلامي گفت: شعور مردم ايران بسيار بالا است و اين مردم هرگز توهين عده اي به قرآن را به حساب ساير اديان نمي گذارند. در اين مراسم دكتر اسفنديار اختياري نماينده زرتشتيان و نيز عاليجناب بنيامين اسقف كليساي شرق آشوري نيز طي سخناني هتك حرمت قرآن كريم را محكوم كردند.
افزايش مصرف موادمخدر
در ميان زنان صحت ندارد
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در حاشيه ديدار با نمايندگان اديان توحيدي گفت: در طرح جمع آوري معتادان پرخطر يك هزار و 300 نفر دستگير شده اند كه از ميان آنها تنها 3 نفر زن بوده اند.
سردار ساجدي نيا افزود: افزايش مصرف موادمخدر در ميان زنان صحت ندارد.
وي در مورد دستگيري عوامل قتل 2 پزشك تهراني نيز گفت: همه متهمان و عوامل قتل پزشك دوم با تلاش پليس در منطقه غرب كشور دستگير شده و يكي از اين افراد هم خودكشي كرد.
ساجدي نيا گفت: تلاش براي دستگيري عاملان قتل پزشك اول نيز ادامه دارد و علت اصلي اين قتل كاملا شخصي بوده و هيچ ارتباطي با مسايل سياسي ندارد.

 



مخالفت روسيه با تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران

نماينده روسيه در سازمان ملل از مخالفت شديد كشورش با اقدام اخير آمريكا در اعمال برخي تحريم هاي يكجانبه عليه جمهوري اسلامي ايران خبر داد.
به گزارش بخش روسي صداي آمريكا، «ويتالي چوركين» روز چهارشنبه هفته گذشته تاكيد كرد كه مسكو با تحريم هاي جديد آمريكا عليه ايران مخالف است.
براساس اين گزارش روسيه بارها مخالفت خود را با تدابير يك جانبه تكميلي فراتر از تحريمهاي شوراي امنيت اعلام كرده و معتقد است اين تدابير به تلاشهاي مشترك جامعه جهاني با هدف حل و فصل مشكل هسته اي اين كشور لطمه وارد مي كنند.
صداي آمريكا افزود: مقامات تهران تاكيد مي كنند تحريم ها هيچ آسيبي به اقتصاد كشور وارد نمي كند و در عوض وابستگي شان را به واردات محصولات نفتي از خارج كاهش داده اند و كشور براي نخستين بار شروع به صادرات اين محصولات كرده است و صنعت داروسازي و ساير صنايع در حال توسعه هستند.

 



پيگيري وضعيت 4 ديپلمات ايراني ربوده شده در ديدار ركن آبادي با نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل

سفير كشورمان در بيروت در ديدار با نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در لبنان خواستار پيگيري موضوع 4 ديپلمات ايراني ربوده شده از سوي سازمان ملل شد.
مايكل ويليامز نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در لبنان ضمن تقدير از ارتباط و تماس غضنفر ركن آبادي، سفير ايران در بيروت با همه طرف هاي سياسي و مذهبي لبنان، اهميت تداوم اين رويكرد جامع ايران و تأثيرات سازنده آن بر تحولات داخلي لبنان را يادآور شد.
به گزارش ايسنا، وي با اشاره به سفر قبلي ميشل سليمان، رئيس جمهور لبنان به ايران، سفر احمدي نژاد به لبنان را مهم دانست و ابراز اميدواري كرد كه اين سفر دستاوردهاي خوبي براي دو ملت ايران و لبنان داشته باشد.
ركن آبادي نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت لبنان در منطقه خاورميانه بر موضوع ايران در تحكيم وحدت ملي و استقرار و ثبات اين كشور تأكيد كرد.
ركن آبادي اظهار كرد: دكتر احمدي نژاد حامل پيام دوستي، استقرار و وحدت براي لبنان است.»
سفير ايران در ادامه اين ملاقات با اشاره به تجاوزات و نقض مكرر حريم لبنان از سوي رژيم صهيونيستي از نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل درخواست كرد كه سازمان ملل به صورت جدي و عملي با تجاوزات رژيم صهيونيستي برخورد كند چرا كه مردم جهان و منطقه چنين انتظاري از اين نهاد بزرگ بين المللي دارند.
ركن آبادي همچنين موضوع 4 ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان را با نماينده ويژه دبير كل سازمان ملل مطرح كرد و خواستار كمك و مساعدت سازمان ملل در اين خصوص شد.
مايكل ويليامز نيز ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي چهار ديپلمات ايراني تأكيد كرد: از هيچ گونه كوششي در اين خصوص دريغ نخواهد كرد.

 



آيين معنوي قاليشويان در مشهد اردهال كاشان برگزار شد

كاشان- خبرنگاركيهان:
آيين معنوي قاليشويان مشهد اردهال كاشان روز جمعه با حضور جمعي از شخصيت هاي مذهبي و مسئولان كشوري در اين شهرستان برگزار شد.
در اين آيين معنوي كه با حضور جمعي از شخصيت هاي مذهبي و مسئولان كشوري، استاني و محلي و هيئت هاي عزاداري از فين، خاوه، اردهال، كاشان و مناطق اطراف و شهرهاي تهران، قم، كاشان، اصفهان و دليجان در مشهد اردهال برگزار شد، پس از انجام مراسم عزاداري و سينه زني، هزاران فيني چوب به دست، قالي مراسم را از اهالي خاوه تحويل گرفتند.
عزاداران و عاشقان فين پس از تحويل قالي و طي مسافتي در حالي كه شعار «حسين حسين» سر مي دادند، آن را در حوض كنار صحن (شاهزاده حسين) به صورت نمادين شست وشو دادند و در راه بازگشت با عزاداري و زدن بر سر و سينه، هروله كنان آن را به صحن مطهر بازگرداندند و تحويل هيئت امناي امامزاده سلطانعلي(ع) دادند.
همزمان با آغاز اين مراسم ضريح مطهر حضرت سلطان علي ابن امام محمدباقر(ع) با گلاب ناب كاشان براي سومين سال متوالي توسط اهالي فين شست وشو و عطرافشاني شد.
همچنين همزمان با مراسم قاليشويان امسال، ساخت فيلم مستند «فاخر اردهال» كه به سفارش صداوسيماي جمهوري اسلامي و با هدف معرفي هرچه بيشتر مراسم قاليشويان و شناسايي شخصيت حضرت سلطانعلي(ع) فرزند بلافصل امام پنجم، امام محمدباقر(ع) صورت مي گيرد، كليد خورد.
عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در اين مراسم معنوي در جمع مردم اظهار داشت: در طول تاريخ هيچگاه پرچم اسلام اين گونه در جهان به اهتزاز درنيامده بود.
آيت الله سيداحمد تنها راه مقابله با ترفندهاي استكبار جهاني را وحدت كلمه حول محوريت ولايت فقيه اعلام و تاكيد كرد: پيروي و تبعيت از فرامين رهبر معظم انقلاب تمامي توطئه هاي آنان را خنثي و بي اثر مي كند.
امام جمعه موقت تهران حضور مردم خداجو و مؤمن ايران اسلامي در مراسم «قاليشويان » را يكي از نمادهاي ولايت مداري برشمرد و گفت: تا زماني كه همه مردم از ولايت فقيه پشتيباني كنند دشمنان قادر به آسيب رساندن به نظام اسلامي نخواهند شد.

 



با حضور معاون وزير راه و ترابري
سالن تجاري پايانه مرزي باشماق مريوان به بهره برداري رسيد

سنندج- خبرنگار كيهان:
سالن تجاري پايانه مرزي باشماق مريوان با حضور معاون وزير راه و ترابري، استاندار كردستان، نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران و مسئولين كشوري و استاني افتتاح شد.
در آئين گشايش اين سالن تجاري معاون وزير راه و ترابري و رئيس سازمان حمل و نقل جاده اي كشور گفت: نگاه دولت به بخش ترانزيت به عنوان يكي از اولويت هاي كاري كشور است زيرا اين نگاه باعث شده كه در سال گذشته بيش از 7ميليون تن كالا در كشور جابجا شود كه از 21درصد رشد نسبت به سال قبل برخوردار است و اميدواريم تا پايان سال اين جابجايي كالا نسبت به سال 88 به 35درصد برسد.
شهريار افندي زاده اظهار داشت: در 6 ماهه اول امسال 5 ميليون تن كالاي ترانزيت جابجا شده است كه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 47 درصد افزايش داشته است. وي وجود پايانه مرزي باشماق مريوان را يك نعمت خواند كه موجب رونق، شكوفايي، اقتصاد، اشتغالزايي و آباداني منطقه خواهد شد، افندي زاده تصريح كرد ايجاد اين سالن تجاري براي هدايت تجارت و ايجاد نظم و قانونمندي بسيار ضروري بود و اميدواريم با ايجاد اين سالن، پايانه باشماق بتواند با ديگر پايانه مرزي (بازرگان) رقابت كند.
در اين مراسم مديركل حمل و نقل و پايانه هاي استان كردستان گفت: سالن تجاري پايانه مرزي باشماق در زميني به مساحت 7 هكتار احداث شده است و بزودي سالن مسافربري آن نيز ساخته خواهد شد. نعمت اله خواجوي افزود: با ساخت اين سالن تمام فعاليت ها و ترددهاي مرزي به سمت قانوني شدن سوق داده مي شود و از عبور و مرور غيرقانوني جلوگيري خواهد شد.

 



شهردار تهران: صحنه جنگ امروز دشمن با ايران اسلامي با ديروز متفاوت است

اصفهان- خبرنگاركيهان:
امروز صحنه جنگ دشمن با نظام اسلامي ايران متفاوت با ديروز است اما در جبهه جنگ سخت و نرم دشمن يكي است.
شهردار تهران با اظهار اين مطلب در هجدهمين اجلاس كميسيون هاي فرهنگي اجتماعي شوراهاي اسلامي كلانشهرها و مراكز استانها و همچنين نخستين نشست مشترك رئيسان كميسيون هاي فرهنگي اجتماعي و مديران عامل سازمانهاي فرهنگي تفريحي كشور ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و ياد و خاطره سرداران شهيد استان اصفهان از جمله سرداران شهيد خرازي، كاظمي، همت، رداني پور گفت: اگر امروز اين انقلاب در جهان اسلام و كفر مي درخشد به بركت خون شهداست.
محمدباقر قاليباف با اشاره به ضرورت توجه به مسائل فرهنگي و اجتماعي در جامعه افزود: شهيد مطهري همواره بر اين باور بود كه مشكلات اقتصادي، سياسي و نظامي كشور قابل حل است اما اگر استقلال فرهنگي آسيب ببيند قابل جبران نخواهد بود.
وي استفاده از فرهنگ دفاع مقدس را ضروري خواند و گفت: فرهنگ دفاع مقدس گنج تمام نشدني است و فرهنگ جبهه بر بستر سنتهاي الهي و قرآن كريم بنا نهاده شده است.
به گزارش خبرنگار ما، رئيس شوراي عالي استانها نيز در اين نشست گفت: رويكرد دولت در سال جاري اختصاص بودجه به فعاليتهاي فرهنگي است كه اين امر باعث رشد و بالندگي فرهنگ مي شود.
مهندس مهدي چمران افزود: مبناي عملكرد شهرداري ها و شوراها بايد براساس فرهنگ باشد و در انجام پروژه هاي عمراني نيز ديدگاههاي فرهنگي بايد رعايت شود. همچنين شهردار اصفهان اقتدار جمهوري اسلامي در جهان را براساس فرهنگ ذكر كرد و گفت: دغدغه اصلي شهري نيز بايد فرهنگي باشد زيرا فرهنگ مهم ترين ركن برنامه چشم انداز 20ساله كشور است.
سيدمرتضي سقاييان نژاد از انجام كارهاي فرهنگي موازي در كشور انتقاد كرد و گفت: براي رفع اين مشكل بايد مهندسي فرهنگي مدنظر قرار گيرد.

 



وزير تعاون: تعاوني ها مورد غفلت قرار گرفته اند

اهواز- خبرنگار كيهان:
بانك هاي كشور تاكنون 700 ميليارد تومان وام به شركت هاي تعاوني پرداخت كرده اند و اين در حالي است كه بانك توسعه كشور به تنهايي 1600 ميليارد تومان تسهيلات به اين شركت ها واگذار كرده است.
وزير تعاون در نشست با استاندار، نمايندگان مردم استان در مجلس، مديركل تعاون و رئيس شعب بانك توسعه تعاون خوزستان گفت: تمامي شركت هاي تعاوني كه از بانك هاي كشور تسهيلات گرفته اند 60 درصد آورده داشته اند اما سرمايه داران كشور با 10 درصد آورده از بانك ها وام گرفته اند.
محمد عباسي اظهار داشت: بر خلاف گفته هاي برخي مبني بر ضعيف بودن تعاوني ها در انجام امور بايد گفت كه به تعاوني ها كمك چنداني نشده و مورد غفلت واقع شده اند و اگر به اندازه نصف سرمايه داران به آن ها توجه مي شد، وضعيت اقتصادي كشور بهتر از اكنون بود.
وي افزود: ما توقع نداريم كه مشكل اقتصاد كشور را فقط از طريق بخش تعاوني و شركت هاي تعاوني حل كنيم اما از آنجا كه بعضي از وظايف در كشور مغفول مانده است، لازم است با كمك و حمايت دستگاه ها، بستر اشتغال در قالب تشكل هاي تعاوني فراهم شود. چرا كه بسياري از بيكاران كه نه توانايي مالي دارند و نه زمينه جذب در دستگاههاي دولتي بايد مورد حمايت قرار گيرند.
عباسي در ادامه با تاكيد بر ضرورت ساماندهي، مشاوره و آموزش كارجويان، خواستار تشكيل تعاوني هاي مشاوره با استفاده از نيروهاي متخصص و نيز بازنشسته براي انجام اين امور شد و آمادگي خود را براي كمك به اين تعاوني ها اعلام كرد.

 



موفقيت معلول كرجي در مسابقات بين المللي شنا

كرج-خبرنگاركيهان:
معلول كرجي در مسابقات بين المللي شناي اسلوواكي خوش درخشيد.
مسئول روابط عمومي بهزيستي كرج با اعلام اين خبر گفت: شاهين ايزديار كه از توانخواهان معلول جسمي حركتي بهزيستي كرج است موفق شد در مسابقات شناي بين المللي اسلوواكي 4 مدال طلا و 3 نقره و يك برنز كسب كند. زهرا ميرزايي افزود: در اين مسابقات 69 شناگر از كشورهاي انگليس، روماني، ايران، چك، بلاروس و قزاقستان و 8 تيم باشگاهي از كشور ميزبان حضور داشتند.
وي اظهار داشت: تيم ملي ايران با 9 شناگر در اين مسابقات شركت داشت و شاهين ايزديار از شهرستان كرج نيز با همراهي تيم ملي توانست جواز شركت در مسابقات 2010 گوانجورا نيز كسب كند.

 



با صدور بيانيه اي
جامعه روحانيت شيراز خواستار برخورد دادگاه ويژه روحانيت با علي محمد دستغيب شد

شيراز- خبرنگاركيهان:
در پي اظهارات دوباره «علي محمد دستغيب» يكي از نمايندگان فارس در مجلس خبرگان رهبري درباره جايگاه ولي فقيه و ولايت مطلقه در چند روز اخير، جامعه روحانيت شيراز با انتشار بيانيه اي خواستار برخورد مجلس خبرگان و دادگاه ويژه روحانيت با «دستغيب» شد.
در اين بيانيه آمده است: بار ديگر صداها و قلم هايي كه مي بايست در اين برهه حساس نداي وحدت ملت هاي اسلامي خاصه مردم فداكار ايران اسلامي را با فريادي رساتر از گذشته به گوش سردمداران كفر و نفاق رسانده و از ركن ركين ولايت فقيه كه خار چشم دشمنان بوده دفاع كند. اما متاسفانه به رغم تذكرات دلسوزانه متعهدين به اسلام، اين قلم ها و صداها براي چندمين بار در اختيار دشمنان داخلي و خارجي قرار گرفته كه به چيزي جز تفرقه و نابودي نظام اسلامي فكر نمي كنند. اين بيانيه مي افزايد: اين افراد براي رسيدن به آرزوي باطل خود، متزلزل كردن عمود خيمه انقلاب يعني ولايت فقيه را مدنظر قرار داده و با حداكثر توان و استفاده از نيروهاي دست پرورده خود به دنبال سست كردن ستون اصلي نظام اسلامي هستند.
در بخش ديگري از اين بيانيه آمده است: با كمال تاسف عده اي خودفروخته در مقابل دلارهاي بادآورده دشمنان در پوششهاي گوناگون از جمله عالم و مرجعيت ديني و در واقع گروهي از مردگان سياسي از رافت اسلامي مسئولان و ملت بزرگوار ايران خاصه ولي فقيه زمان سوء استفاده كرده و با اظهارات و بيانيه هاي تحريك آميز و مخرب خوراك تبليغاتي براي رسانه هاي بيگانه فراهم مي كنند. اين افراد فريب خورده و نيز مرجع خودساخته آنان بايد بدانند با اين قبيل خوش رقصي ها نخواهند توانست مردم ولايتمدار فارس و نيز علماي متعهد استان را در تبعيت و دفاع از ولي فقيه آگاه و بصير حضرت آيت الله العظمي خامنه اي متوقف كرد.
در قسمت پاياني بيانيه آمده است: جامعه روحانيت شيراز تبري خود را از اينگونه اقدامات تفرقه انگيز بويژه سخنان و بيانيه هاي دشمن شادكن يكي از نمايندگان فارس در مجلس خبرگان كه متاسفانه سالهاست تحت تاثير القائات شياطين قرار گرفته و در فتنه سال گذشته سهم بسزايي داشته و به دروغ خود را در كسوت شاگردي امام خميني و نيز پرورش يافته در دامن مرد علم و عمل و تقوي و محبوب ملت عزيز ايران فقيه مجاهد آيت الله شهيد سيدعبدالحسين دستغيب شيرازي معرفي مي نمايد اعلام و از مسئولان نظام اسلامي خاصه نمايندگان محترم مجلس خبرگان رهبري و دادگاه ويژه روحانيت تقاضاي برخورد قاطع و به دور از هيچ گونه چشم پوشي را داشته و قلوب جريحه دار مردم ولايتمدار فارس را با اقدام به موقع و درست خود خشنود سازند و اجازه ندهند عده اي پايمال اغراض سياسي اين قبيل افراد فريب خورده و منحرف شوند.

 



رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد
حمايت كامل كميسيون اقتصادي مجلس از طرح ماليات بر ارزش افزوده

رئيس كميسيون اقتصادي مجلس از حمايت كامل كميسيون اقتصادي مجلس و ساير نمايندگان از وزارت اقتصاد در راستاي اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز ارسلان فتحي-پور گفت: قانون ماليات بر ارزش افزوده در راستاي تحقق اهداف نظام مالياتي مبتني براي رشد و شكوفايي اقتصاد كشور و گسترش عدالت اجتماعي و افزايش شفافيت مبادلات اقتصاد و تقويت ساختار مالي دولت از حيث كاهش اتكا به درآمد نفت طراحي و پايه ريزي شده است.
وي افزود: در اين راستا كميسيون اقتصادي مجلس نيز ضمن تقدير از قاطبه اصناف و فعالان اقتصادي كه در مراحل اجرايي اين قانون، با همكاري و هماهنگي كامل دولت به آن ياري رسانده اند، از تمام صنوف و بنگاه هاي اقتصادي انتظار دارد طبق برنامه ها و مراحل عملياتي كه توسط وزارت اقتصاد به اجرا گذاشته مي شود، به تكاليف و وظايف قانوني خويش عمل كنند و موجبات تحقق اهداف عاليه نظام مقدس جمهوري اسلامي را در پيشبرد برنامه هاي اقتصادي فراهم آورند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: بديهي است از آنجا كه هرگونه تبعيض در اجراي قوانين و مقررات مالياتي، خود موجب بي عدالتي و اختلاف در برنامه هاي اقتصادي كشور مي شود، كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي ضمن حمايت كامل از دولت، بويژه وزارت اقتصاد و سازمان امور مالياتي بر اجراي كامل سيستم ماليات بر ارزش افزوده طبق برنامه زمانبندي شده تاكيد مي ورزد و هيچ گونه تبعيض را در اجراي قانون براي گروه هاي خاصي از اصناف يا فعالان اقتصادي موجه و مجاز نمي داند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس گفت: با توجه به اينكه قانون ماليات بر ارزش افزوده لازم الاجرا شده است هيچ كس و هيچ گروهي حق ندارد از اجراي قانون سرپيچي كند.
وي در مورد اعتراض برخي طلافروشان در اعتراض به اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده از مهر ماه سال جاري گفت: به نظرم اين ها مي خواهند تمرد كنند و بهانه كرده اند كه آموزش نديده اند در حالي كه از اول سال 89 مشمولان بند «ب» قانون از جمله فروشندگان طلا و جواهر و آهن فروشان آموزش لازم را ديده اند و اين افراد با توجه به اينكه يك سال از اجراي اين قانون در مورد مشمولان بند «الف» مي گذرد فرصت داشتند كه آموزش لازم را كسب كنند.
رئيس كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد: اين ها بهانه است كه عده اي از طلافروشان نمي خواهند قانون اجرا شود و بهانه مي گيرند كه آموزش نديده اند در حالي كه به راحتي قانون را مي دانند.
وي افزود: در جريان تصويب قانون نمايندگان اصناف در كميسيون حاضر مي شده و حتي در جريان تصويب و نوشتن قانون قرار مي گرفتند.
وي در مورد اختلاف نظر اصناف و سازمان مالياتي مبني بر اينكه سه درصد قانون از اصل جنس طلا و سود و كارمزد گرفته شود يا فقط سه درصد از سود كارمزد فروشنده اخذ شود، گفت: در روش اجراي قانون در مرحله اول قرار شد هر فرآيند از توليد كالا ماليات آن مرحله به مرحله گرفته شود و در هر مرحله سر جمع ماليات ارزش افزوده به علاوه قيمت طلا محاسبه شده و روش ديگر اين است كه چون پرداخت كننده ماليات مردم مصرف كننده نهايي هستند، هنگام فروش كالاي نهايي سه درصد به قيمت آن اضافه شده و به عنوان ماليات از مردم كسر شود.

 



اخبار ادبي و هنري

يك تهيه كننده سينماي ايران:
شبكه هاي مبتذل ماهواره اي فيلم هاي ما را مي دزدند
يكي از تهيه كنندگان سينماي ايران گفت كه شبكه هاي مبتذل ماهواره اي فيلم هاي ما را مي دزدند.
اميرحسين شريفي در گفتگو با خبرنگار كيهان، با بيان اينكه تاكنون 28 فيلم مرا دزديده اند و پخش كرده اند گفت: ما با اين شبكه هاي غيرحرفه اي، هيچ گونه سنخيت عقيدتي و باوري نداريم. اما اين شبكه هاي سخيف، بدون كسب اجازه اقدام به سرقت و پخش آثار ما مي كنند.
تهيه كننده فيلم «هور در آتش» ادامه داد: متأسفانه اين شبكه ها بدون كسب اجازه از تهيه كنندگان و صاحبان اثر به راحتي دست به اقدامات غيرقانوني مي زنند.
شريفي افزود: هم اكنون در شوراي عالي تهيه كنندگان سينما، اين بحث مطرح است كه به كمك دولت، از شبكه هاي ماهواره اي شكايت كنيم.
وي گفت: جالب است بدانيد كه اخيراً در هواپيماهاي برخي شركتهاي مسافرتي عربي هم، بدون مجوز آثار سينماي ايران به نمايش درمي آيد.
انتقاد معاون سينمايي از نامه مديرعامل خانه سينما
در پي انتشار نامه مديرعامل خانه سينما خطاب به وزير ارشاد جواد شمقدري در واكنش به نامه اخير مديرعامل خانه سينما درباره وقايع مربوط به چهاردهمين جشن منتسب به اين خانه اعلام كرد: «مديريت فعلي خانه سينما، دفتر مديرعامل را به اتاق جنگ براي تحقق خواسته هاي جناحي و ترميم شكست هاي سياسي باندي كه به آن وابسته است، بدل كرده است.»
در متن بيانيه جديد معاون امور سينمايي آمده است: «در اين نامه ادبياتي از توده مسلك هاي سابق و ليبرال منش هاي امروز ديده مي شود كه سعي مي كنند خشم و عصبانيت ناشي از عدم موفقيت هاي سياسي شان را جبران كنند. هم صدائي و استقبال رسانه هاي بيگانه از اين اقدام نيز خود قابل تأمل بود!»
در اين نامه «شمقدري» نوشته است: «خدا را شكر در جمهوري اسلامي آن قدر آزادي بيان هست كه حتي هتاكان و بي ادبان هم به نامه پراكني بپردازند.»
شمقدري تصريح كرده است: «مديريت فعلي خانه سينما، دفتر مديرعامل را به اتاق جنگ براي تحقق خواسته هاي جناحي و ترميم شكست هاي سياسي باندي كه به آن وابسته است قرار داده است. امور صنفي و رفاهي و معيشتي اهالي سينما كه در چارچوب امنيت شغلي مي توان به آن اشاره كرد مطالباتي نيست كه دولت و نظام خود را نسبت به تحقق آن متعهد نداند. اگر چه در طول همه سال هاي گذشته زيرساخت ها و روش هاي اجرائي تحقق اين امر از سوي مديران سينمايي جدي گرفته نشده است.»
مديرعامل خانه سينما در نامه تند خود خطاب به وزير ارشاد نوشته بود: «متأسفم كه بايد بگويم جناب عالي به هيچ عنوان امكان تسلط پيدا كردن به موضوعات مختلف تحت مسئوليت تان را فراهم نكرديد.»
مجوز ساخت به فيلم مسئله دار درباره حوادث پس از انتخابات!
در حالي كه چندي پيش يكي از اعضاي شوراي صدور پروانه ساخت در وزارت ارشاد از صدور فله اي و بدون نظارت دقيق اين شورا در زمينه پروانه ساخت خبر داده بود، يك فيلم مسئله دار ديگر نيز در آستانه توليد قرار گرفته است. به گزارش جهان، جلسه شوراي صدور پروانه فيلمسازي 35ميليمتري چندي پيش مجوز توليد فيلم «خيابان هاي آرام» به كارگرداني «كمال تبريزي» را صادر كرده است كه به شكلي مسئله دار به حوادث پس از انتخابات مي پردازد. اما از نكات قابل تأمل صدور اين مجوز آن است كه مسئولان وزارت ارشاد پس از صدور مجوز! متوجه شده اند كه فيلمنامه مذكور به شكلي مسئله دار به حوادث پس از انتخابات مي پردازد. گفتني است بدنبال اين اتفاق ظاهراً مديران معاونت سينمايي از عوامل اين فيلم سينمايي خواسته اند تا تغييراتي را در فيلمنامه بوجود بياورند. جواد شمقدري چندي پيش در اظهارنظري عنوان كرد كه مشكلات اين پروژه در حال حل شدن است.
اخراج مجري «سي. ان. ان» به خاطر افشاگري
يكي از مجريان شبكه تلويزيوني «سي.ان.ان» آمريكا به خاطر افشاگري درباره دست داشتن اقليت يهود در مديريت اين شبكه و ديگر رسانه هاي اين كشور، اخراج شد.
به گزارش ايرنا، پايگاه اينترنتي روزنامه واشنگتن پست نوشت، ريك سانچز كوبايي تبار، در يكي از برنامه هاي اين شبكه از جان استوارت كمدين يهودي و مجري يكي از برنامه طنز سي.ان.ان انتقاد و از او به عنوان فردي متعصب و خودخواه ياد كرد و گفت: بيشتر كساني كه اين شبكه و ديگر شبكه هاي تلويزيوني آمريكا را اداره مي كنند، افرادي مثل استوارت هستند.
سي.ان.ان. كمتر از 24 ساعت پس از اظهارات سانچز درباره اين كمدين يهودي و تسلط اقليت يهود بر رسانه هاي آمريكا، وي را از كار بركنار كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14