(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 مهر 1389- شماره 19758

روايت گر كتاب دا در سومين جشنواره استاني ادبي- هنري سجاده هاي سرخ:
پدرم به جبهه رفت تا تمام بودنش را فداي اسلام و انقلاب كند
راه اندازي استوديوي ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در نيشابور
رونمايي از 10 عنوان كتاب در حوزه مقاومت و پايداري اصفهان
رونمايي از كتاب آموزگاران شهادت در تبريز
نقد كتاب «برف سرخ» در حوزه هنري استان مازندران
نماينده مردم در مجلس: كاشان از شهرهاي نمونه قرآني است
شهرك دفاعي زيرزميني دژمنده گزارش از: جواد شهبازي خبرنگار كيهان در زنجان
استقبال نيشابوري ها از طرح كتاب من
نگارخانه كمال الملك نيشابور ميزبان نمايشگاه نقاشي شد
سومين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه دفاع مقدس
توليد «نگاه جديد» در كاشان
نخستين سالگرد «پرويز مشكاتيان» درنيشابور برگزار شد
حوزه هنري كرج از برگزيدگان جشنواره فيلم كوتاه حمايت مي كند
تجليل فرماندار قم از پيشكسوت شعرآييني كشور
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي: انتشار روزنامه سراسري در تبريز پيگيري مي شود
نفرات برگزيده جشنواره استاني تئاتر جوان اصفهان معرفي شدند



روايت گر كتاب دا در سومين جشنواره استاني ادبي- هنري سجاده هاي سرخ:
پدرم به جبهه رفت تا تمام بودنش را فداي اسلام و انقلاب كند

سيده زهرا حسيني جوانان را هشدار داد كه با چشماني بازسره را از ناسره تشخيص دهند تا در دام تهاجم و ناتوي فرهنگي بيگانگان گرفتار نشوند و پاسدار حريم ولايت باشند.
وي كه در سومين جشنواره استاني ادبي- هنري سجاده هاي سرخ در دهلران حضور يافته بود، اظهار داشت: پدرم با پاهاي زخمي التيام نيافته از شكنجه هاي ساواك به جبهه رفت تا اين بار نه با دست و پا كه تمام بودنش را فداي اسلام و انقلاب كند.
فرمانده سپاه اميرالمومنين(ع) نيز در اين همايش طي سخناني از رشادت ها و پايداري مردمي گفت كه گردان 505 محرم را با لبيك رهبري تشكيل دادند كه سلاح شان اول خداوند و سپس تفنگ هايي از نسل عشاير و يادگارهاي غيرت بودند. وي در ادامه سخنان خود حفظ روحيه ايثار را رمز موفقيت و لازمه دفاع و پاسداري از ارزش ها دانست.
رحمتي- رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دهلران و دبير اين جشنواره و از شاعران ادبيات پايداري ضمن قرائت گفت: اين جشنواره كه پيشتر با فراخوان، شعر، خاطره، داستان كوتاه، قطعه ادبي همراه بود 6 برگزيده داشت كه تنديس و لوح تقدير دريافت كردند.

 



راه اندازي استوديوي ضبط خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در نيشابور

نيشابور- خبرنگار كيهان:
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج نيشابور از راه اندازي استوديوي ضبط و ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس در اين شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمد عنايت گفت: اين خاطرات بايد در كتاب ها و سي دي ها مكتوب و مستندسازي شود تا جوانان نسل امروز با سختي ها و جان فشاني هاي رزمندگان اسلام براي حفظ انقلاب و ارزش ها آشنا شوند.
وي تأكيد كرد: بايد خاطرات بسيج با استفاده از كارشناسان و خبرنگاران بسيجي ثبت و ضبط و تصاوير دفاع مقدس اسكن شود.
عنايت از رزمندگان تقاضا كرد كه تصاوير، دل نوشته ها، اشعار، مكتوبات و نامه هاي خود را به واحد فرهنگي ناحيه مقاومت ارسال كنند.
وي افزود: در دوران دفاع مقدس 24هزار رزمنده از يك ماه تا 65 ماه از سوي بسيج نيشابور در 48 هزار مرتبه به جبهه هاي حق عليه باطل اعزام شدند.
وي تصريح كرد: از تعداد مذكور يك هزار و 170 نفر بسيجي در آن دوران پرافتخار به درجه رفيع شهادت نائل شده اند.

 



رونمايي از 10 عنوان كتاب در حوزه مقاومت و پايداري اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
همزمان با گراميداشت هفته دفاع مقدس و برپايي نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس در اصفهان، 10 عنوان كتاب جديد در حوزه مقاومت و پايداري در اين نمايشگاه رونمايي شد.
«زير درخت كنار» از سيدعلي بني لوحي، «مستند تفحص» از محمود نحيمي، «امضاي خدا» از مصطفي نمازي، «آواز روي عرشه» از غلامرضا مغزي، «به بهانه دلتنگي» از فاطمه مومني، «تير خلاص» از محمد نعيمي، «مادر علي» از خاطرات شهيد قوچاني، «وضعيت صفر و من و تو» از يحيي نيازي، «خاطرات شهيد كاظمي» و «خاطرات شهيد رضوان خواه» 10 عنوان كتابي هستند كه در نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس اصفهان رونمايي شدند.
نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس باحضور 80 ناشر و پنج هزار عنوان كتاب در اصفهان برگزار شد و برگزاري تئاترهاي خياباني و آيين نقل خواني با موضوع حوادث و رويدادهاي جبهه هاي جنگ تحميلي نيز از ديگر برنامه هاي جنبي برگزاري نمايشگاه ملي كتاب دفاع مقدس استان اصفهان بود.

 



رونمايي از كتاب آموزگاران شهادت در تبريز

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي از كتاب آموزگاران شهادت در 49 هزار نسخه در شهرستان تبريز رونمايي شد.
اين مراسم كه در تالار معلم تبريز برگزار شد از خانواده هاي شاهد فرهنگي استان آذربايجان شرقي تجليل شد.
تاكنون 3 جلد از سري كتب «آموزگاران شهادت» چاپ شده كه در هر جلد آثار 40 شهيد، گردآوري شده است.
آموزش و پرورش آذربايجان شرقي هزار و 540 دانش آموز و 215 معلم شهيد، تقديم انقلاب اسلامي كرده است. همچنين هزار و 590 جانباز و 430 نفر آزاده نيز، در اين مجموعه حضور دارند.

 



نقد كتاب «برف سرخ» در حوزه هنري استان مازندران

ساري- خبرنگار كيهان:
كتاب داستان «برف سرخ» اثر سيدحسين مرتضوي كياسري سه شنبه 13 مهر در سالن اجتماعات حوزه هنري مازندران نقد خواهد شد.
سيد ولي هاشمي مسئول واحد آفرينش هاي ادبي اين مركز گفت: سيد حسين مرتضوي كياسري در سال 83 با رمان «پري روي» در جشنواره هشتم كتاب سال دفاع مقدس حائز رتبه شد. داستان برف سرخ نيز روايت زندگي سردار شهيد ابوعمار است كه از زبان يكي از نزديكان وي به نگارش درآمده است.

 



نماينده مردم در مجلس: كاشان از شهرهاي نمونه قرآني است

كاشان- خبرنگار كيهان:
نماينده مردم كاشان و آران و بيدگل در مجلس گفت: كاشان تنها شهرستاني در ايران است كه 22 حافظ كل قرآن، نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و خطبه حضرت زهرا(س) را پرورش داده است.
علي اصغر گرانمايه پور در آئين اختتاميه طرح فراگير تابستاني «قرآن، نبض زندگي» در ورزشگاه 15 هزار نفري اميركبير كاشان، افزود: شهرستان كاشان با بيش از 600 حافظ قرآن و پرورش 22 حافظ كل قرآن و نهج البلاغه، صحيفه سجاديه و خطبه حضرت زهرا(س) توسط مؤسسه اميرالمؤمنين(ع) يكي از شهرهاي نمونه قرآني كشور است.
وي اظهار داشت: علامه ملامحسن فيض كاشاني (علامه دهر) از مفسران قرآن مايه افتخار و مباهات مردم اين شهرستان است.
وي، تربيت 4 خواهر حافظ كل قرآن از يك خانواده، جانباز قطع نخاعي و نابيناي حافظ كل قرآن و... را از افتخارات قرآني شهرستان كاشان ذكر كرد.
گرانمايه پور، گردهمايي غرورآفرين جوانان و مردم دارالمؤمنين كاشان در آيين اختتاميه طرح فراگير تابستاني «قرآن، نبض زندگي» را براي ترويج محتواي قرآني بين جوانان كه اين روزها در معرض تهاجم نرم دشمنان هستند، بسيار مؤثر دانست.

 



شهرك دفاعي زيرزميني دژمنده گزارش از: جواد شهبازي خبرنگار كيهان در زنجان

استان زنجان در شمال غرب فلات ايران با قدمتي متعلق به اواخر هزاره دوم قبل از ميلاد مملو از گنجينه هاي تاريخي و طبيعي ناشناخته است.
از جمله اين آثار ناشناخته پناهگاه يا شهرك زيرزميني «دژمنده» در روستاي خويين از توابع شهرستان ايجرود استان زنجان است.
شهرك زيرزميني دژمنده كه تاكنون ناشناخته مانده اثر منحصر به فردي متشكل از دالانها و اتاق هايي جانبي مي باشد كه تماماً در دل سنگ كنده شده است.
اين پناهگاه كه متعلق به قرن 8 هجري قمري مي باشد در روستاي خويين قرار گرفته است.
پناهگاه يا شهرك زيرزميني موسوم به (دژمنده) متشكل از دالانها و اتاقهايي در جوانب مي باشد كه تماماً در دل سنگ كنده شده اند. در داخل اتاقها تاقچه هايي جهت قرارگيري پيه سوزها ايجاد شده است. در سقف سنگي دالانها نيز منافذ و مجراهايي جهت تهويه هوا حفاري شده است.
از موارد امنيتي و قابل توجه در طراحي و معماري اين اثر (منحصر به فرد) تعبيه برجهاي ديده باني به منظور نظارت و كنترل منطقه، كسب اطلاعات سريع از هجوم بيگانگان و همچنين ايجاد پيچ و خمهاي زياد در طراحي داخل (دژمنده) به منظور جلوگيري از نفوذ دستيابي سريع دشمن مي باشد.
خوشبختانه اين اثر در جريان سفرهاي شهرستاني دكتر رئوفي نژاد استاندار زنجان و تأكيد ايشان بر اجراي طرح هادي روستاي خويين با اختصاص 200 ميليون تومان براي بازگشايي مسير شهر زيرزميني دژمنده و همچنين 100 ميليون تومان براي بازسازي آسياب ها و گرمابه قديمي روستاي خويين مورد توجه قرار گرفته است.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان زنجان كه خود نيز در گذشته كار تحقيق و كاووش بر روي اين اثر تاريخي را برعهده داشته است در گفت وگو با خبرنگار ما به چگونگي كشف اين شهرك زيرزميني اشاره و افزود: در سال 1374 با اعلام اهالي مبني بر نشست كف يكي از منازل روستا و ايجاد حفره اي با بررسي اوليه وجود اين پناهگاه مشخص گرديد و از آن زمان كار مطالعاتي، مستندسازي و كاوش آغاز گرديد و با اختصاص اعتبار محدوده ورودي ديگر اين شهرك كه مشرف به درهاي سرسبز است بازگشايي شد.
مهندس اميرالهي با بيان اينكه كار مطالعه همچنان در حال ادامه مي باشد با اشاره به اعتبار اختصاصي اين اثر اظهار اميدواري نمود از اين بناي تاريخي رفع خطر نموده و نسبت به ترميم و برداشتن خاك هاي اضافي اقدام شود.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان زنجان افزود: بنا داريم اين منطقه را به عنوان محور گردشگري تاريخي توريستي قرار دهيم كه كار مطالعاتي آن نيز انجام شده است.
وي در تشريح اين طرح گفت: اين محور گردشگري تاريخي توريستي بين دو بناي ثبت شده در يونسكو يعني گنبد سلطانيه و تخت سليمان خواهد بود و از روستاي سرسبز و ديدني گلابر كه طرح هادي آن در دست اجراست و روستاي خوئين، عبور خواهد كرد.
گفتني است روستاي خوئين از توابع بخش حلب در 64 كيلومتري ضلع جنوبي شهر زنجان و در 3 كيلومتري ضلع غربي جاده زنجان- بيجار در داخل دره اي سرسبز و در جهت جغرافيايي، شرقي غربي كشيده شده است. اين روستا از ضلع شمال به روستاهاي سعيدآباد و قزلجه، از غرب به روستاي ملاپيري. از جنوب به روستاي سفيد كمر و شهر حلب و از شرق به روستاي گرنه و اركوئين محدود است.
از جمله آثار باستاني قابل توجه در اين روستا مي توان به برج يا ميل خوئين، آسياب هاي آبي روستاي خوئين، بازار قديمي روستا، گرمابه تاريخي روستا، مساجد قديمي، گورستان هاي قديمي و اثر تاريخي موسوم به دژمند اشاره كرد.

 



استقبال نيشابوري ها از طرح كتاب من

نيشابور- خبرنگار كيهان:
رئيس اداره كتابخانه هاي عمومي شهرستان نيشابور از سفارش 5 هزار نفري نيشابوري ها براي طرح «كتاب من» خبر داد.
محمد زماني اظهار داشت: نيشابور بالاترين آمار درخواست و دريافت كتاب از طرح «كتاب من» را دارد كه تاكنون 5 هزار و 500 عنوان سفارش انجام شده كه 250 عنوان كتاب تاكنون دريافت شده است.
رئيس كتابخانه هاي عمومي نيشابور با اشاره اينكه از ابتداي مرحله جديد طرح كتاب من، با تلاش و همت مسئولان كتابخانه ها شروع به درخواست كتاب از اين طرح نموده اند، بيان داشت: بر مبناي اين طرح، چرخه تامين كتاب هاي كتابخانه هاي عمومي مبتني بر درخواست اعضاء و مراجعان است.
زماني اظهار داشت: در صورتي كه كتاب مورد نظر عضو، در كتابخانه موجود نباشد، كتاب من نام و مشخصات اثر مورد درخواست را از سراسر كشور از طريق گزينه موجود در نشاني الكترونيكي پورتال نهاد كتابخانه ها در اختيار كارشناسان اداره كل تامين منابع قرار مي دهد.
وي ادامه داد: در نهايت كتاب مورد نظر عضو از سوي اداره كل تامين منابع نهاد كتابخانه ها خريداري و به نشاني كتابخانه مربوط ارسال مي شود.

 



نگارخانه كمال الملك نيشابور ميزبان نمايشگاه نقاشي شد

نيشابور -خبرنگاركيهان:
نمايشگاه نقاشي عبدا... محمودي هنرمند جوان نيشابوري در نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور داير شد.
اين هنرمند جوان دانشجوي كارشناسي ارشد دانشگاه هنر اصفهان گفت: در اين نمايشگاه 29اثر نقاشي كه عمدتاً مربوط به 6ماه گذشته است، درمعرض ديد تماشاگران قرارگرفته است.
محمودي افزود: عمده نقاشي هاي اين نمايشگاه با تكنيك رنگ روغن و با موضوع طبيعت جذاب و ديدني نيشابور است.
وي يادآور شد: تاكنون در 8 نمايشگاه داخلي درشهرهاي تهران و نيشابور شركت داشته كه اين نمايشگاه پنجمين نمايشگاه انفرادي اوست.

 



نيمه مهرماه دركاشان برگزار مي شود
سومين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه دفاع مقدس

كاشان -خبرنگاركيهان:
آئين اختتاميه سومين جشنواره اينترنتي داستان كوتاه دفاع مقدس، نيمه دوم مهرماه دركاشان برگزار مي شود.
نسرين ارتجاعي، مجري و طراحي اين جشنواره به خبرنگار ما گفت: از ميان 510اثر و داستان كوتاه ارسالي از سراسر كشور و خاج ازكشور به دبيرخانه جشنواره، پس از داوري 10اثر برگزيده شده است.
وي، تعداد داستانهاي ارسالي از خارج ازكشور را 106 اثر اعلام كردو افزود: دو نفر از برگزيدگان از كشورهاي امارات و اسپانيا هستند.
وي با اشاره به اينكه از كتاب اين جشنواره درمراسم اختتاميه رونمايي مي شود، اظهار داشت: درحاشيه اين جشنواره نيز كارگاه نقد و بررسي داستان ها برگزار مي شود.

 



توليد «نگاه جديد» در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
فيلم كوتاه «نگاه جديد» به كارگرداني احسان توكلي بيدگلي در كاشان توليد شد.
به گزارش خبرنگار ما، اين فيلم 5 دقيقه اي، بررسي مشكلات نابينايان در جامعه را به تصوير كشيده است.
اين فيلم با تصويربرداري سيد داود حسيني با همكاري انجمن سينماي جوان كاشان و مؤسسه تصويري رؤياي قديمي تدوين و با هزينه شخصي 10 ميليون ريال توليد شده است.

 



نخستين سالگرد «پرويز مشكاتيان» درنيشابور برگزار شد

نيشابور -خبرنگاركيهان:
نخستين مراسم سالگرد درگذشت پرويز مشكاتيان استاد شهير موسيقي ايران، در زادگاه و محل دفن او در نيشابور برگزار شد.
دراين محفل ادبي و هنري كه بيشتر علاقه مندان به موسيقي و هنر و ادب حضور داشتند، شعراي بزرگ نيشابور و كشور، اشعاري را قرائت كردند و گروه موسيقي سپهر شادياخ نيشابور به اجراي برنامه پرداختند كه با استقبال حضار همراه بود.
دكتر قنبري عضو انجمن مفاخر ايران گفت: اصرار و توقعات زيادي بود كه «پرويز مشكاتيان» درقطعه هنرمندان تهران به خاك سپرده شود ولي من از تعلق خاطر و عشق وي به نيشابور آگاهي دارم و خوشحالم كه وي درنيشابور درجوار عطار و كمال الملك به خاك سپـرده شده است.
عضو انجمن مفاخر ايران و وكيل خانوادگي خانواده مشكاتيان نيز دراين مراسم از حضور صدها نفر از هنرمندان و مردم با فرهنگ و هنر دوست خطه نيشابور درسالگرد درگذشت اين چهره شهير موسيقي ايران قدرداني كرد.
دراين مراسم صدها نفر از هنرمندان و مردم هنرپرور خطه فيروزه اي نيشابور درسالگرد درگذشت اين چهره شهير موسيقي ايران بر سرمزارش واقع در آرامگاه مشاهير نيشابور گرد هم آمدند و تنديس اين هنرمند را پرده برداري كردند.
اين تنديس از زمان درگذشت استاد آهنگساز و نوازنده برجسته سنتور ايران به سفارش شهرداري با ارتفاع 2متر در 150و 170سانتي متر از جنس سنگ مرمر توسط عليرضا قدمياري ساخته شده است.

 



حوزه هنري كرج از برگزيدگان جشنواره فيلم كوتاه حمايت مي كند

كرج- خبرنگاركيهان:
برگزيدگان جشنواره فيلم سازان فردا كه سال گذشته دراين شهرستان برگزارشد، براي ساخت فيلم هاي جديد حمايت مي شوند.
رئيس حوزه هنري كرج با اعلام اين مطلب گفت: در جشنواره سال گذشته اين شهرستان از هنرمندان و هنرجويان 20 اثر برگزيده با موضوع هاي اجتماعي، اخلاقي قدرداني به عمل آمد.
«عبدالحميد قره داغي» افزود: براين اساس چند نفر از دست اندركاران آثار برگزيده سال گذشته اكنون با حمايت حوزه هنري كرج در حال ساخت فيلم هاي جديد هستند.
اين مسئول اظهارداشت: «گلدسته ها و فلك» به نگارش و كارگرداني محمدعلي جنير، «پرنده ها پرهاي خود را ترميم مي كنند» به نگارش و كارگرداني زهره شعباني و «اهميت كريم بودن» به نگارش و كارگرداني محمدامين اسدي از جمله اين آثار است.
قره داغي تصريح كرد: «مانع» به نگارش شهين فرماني و كارگرداني محمد شعاري، «مرثيه كوير» به نگارش و كارگرداني مجيد محمدي «جاده» به نگارش و كارگرداني ايمان سلگي «شاخ گربه» به نگارش محمدعلي جنير و كارگرداني جمشيد عبدالهي از ديگر فيلم هاي در حال توليد است كه برخي از آنها به مرحله تدوين رسيده است.

 



تجليل فرماندار قم از پيشكسوت شعرآييني كشور

قم- خبرنگاركيهان:
فرماندار شهرستان قم در سالروز بزرگداشت استاد شهريار و روز ملي شعر از استاد «محمدعلي مجاهدي» پيشكسوت شعر آييني كشور تجليل كرد.
به گزارش روابط عمومي فرمانداري قم، عبدالسعيد حقيقي مقدم به همراه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم به مناسبت روز ملي شعر باحضور در منزل استاد محمدعلي مجاهدي از وي تجليل كردند.
فرماندار قم دراين ديدار كه جمعي از اساتيد و شاعران جوان استان نيز حضور داشتند، اظهارداشت: به ابتكار اداره كل فرهنگ و ارشاد استان قم و به مناسبت بزرگداشت استاد شهريار كه روز ملي شعر نيز نام نهادند به خدمت اساتيد و شاعران جوان استان به ويژه استاد مجاهدي رسيديم كه او به حق از اساتيد به نام شعر آييني و ديني كشور محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه زلال معنويت و دين خواهي از اشعار، آثار و تلاش هاي او براي گسترش شعر آييني اقدامي برجسته و ماندگار است، افزود: او ده ها سال از عمر خود را به پرورش شاگرداني همت گمارد كه امروز درحال حاضر هركدام از اساتيد به نام در شعر و ادب فارسي و ديني محسوب مي شوند.
حقيقي مقدم افزود: ظرفيت هاي برجسته قم بايد به دامن هنر غنا ببخشند، چرا كه اين عمق بخشي سبب خواهدشد هنر ديني و آييني ما در همه زمينه ها پابرجا باشد.
فرماندار قم با بيان اينكه قم توان درخشش در همه عرصه هاي هنري، ديني و آييني را دارد، اضافه كرد: دشمنان امروز با همه توان خود ريشه هاي ما را مورد هجوم قرارمي دهند و گسترش فرهنگ ديني و در ادب فارسي از ضرورت هاي انكارناپذيري است كه قم اين بالندگي را در خود ايجاد كرده است و مي تواند گسترش آن را به دوش بكشد.

 



مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي: انتشار روزنامه سراسري در تبريز پيگيري مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
انتشار روزنامه با گستره سراسري در آذربايجان شرقي، از فعاليت هاي عمده و مهم فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي با اعلام اين مطلب گفت: تدوين نقشه فرهنگي و تكميل اطلس فرهنگي استان نيز جزو فعاليت هاي مورد نظر است. ضمن آن كه حمايت از نويسندگان و چاپ و نشر كتاب هاي فاخر و چاپ ديوان اشعار شاعران برجسته 100 سال گذشته آذربايجان شرقي، از برنامه هاي اين اداره كل است.
علي داننده اظهار داشت: نمايشگاه كتاب «ياد يار مهربان» براي اولين بار در كشور، در تبريز برگزار مي شود و كتب مورد نياز دانش آموزان در آن ارايه خواهد شد كه نقش مهمي در تكميل مجموعه كتابخانه هاي مدارس دارد.

 



نفرات برگزيده جشنواره استاني تئاتر جوان اصفهان معرفي شدند

اصفهان- خبرنگاركيهان:
مراسم اختتاميه جشنواره استاني تئاتر جوان اصفهان به همت خانه تئاتر حوزه هنري برگزار شد.
در اين مراسم سيدمهدي سيدين نيا رئيس حوزه هنري استان اصفهان طي سخناني گفت: بايد اين شهر از طرف دست اندركاران و هنرمندان در عرصه هنرهاي نمايشي مورد حمايت قرارگيرد.
وي اضافه كرد: بومي كردن تئاتر و استقبال مردم از اين هنر از اهداف مهم ارتقاء تئاتر در اصفهان است.
«سيدين نيا» اظهار اميدواري كرد حوزه هنري با سرمايه گذاري و فراهم كردن شرايط مساعد براي اجراي تئاترها در شهر اصفهان بتواند از اين هنر و هنرمندان آن حمايت كند.
رئيس حوزه هنري اصفهان همچنين گفت: در چند ماه آينده علاقه مندان به هنرنمايش پس از بازسازي سالن سوره شاهد افتتاح اين سالن خواهند بود.
«دكتر سعيد كشن فلاح» رئيس دانشگاه هنر و مدير مركز هنرهاي نمايشي نيز با اشاره به حمايت هاي حوزه هنري اصفهان از هنر تئاتر افزود: اصفهان در اين عرصه سابقه ديرينه اي دارد و استاني بوده كه در اين هنر درخشيده است.
وي گفت: اين جشنواره سبب انگيزه در جوانان مي شود پس نبايد اجراي تئاترها را در اين جشنواره محدود به استان كرد و بايد نمايش هاي اين جشنواره را در سال بعد به صورت منطقه اي به اجرا درآورد.
در پايان مراسم اختتاميه دومين دوره جشنواره استاني تئاتر جوان كه نمايندگان مردم در مجلس و برخي از مسئولان تئاتر اصفهان و هنرمندان اين عرصه نيز حضور داشتند از نفرات برگزيده اين جشنواره با اهداي جوايز نقدي، لوح تقدير و تنديس جشنواره تقدير به عمل آمد.
به گزارش خبرنگار ما، هيئت داوران بخش نمايشنامه نويسي دومين جشنواره استاني تئاتر جوان پس از بررسي 43نمايشنامه رسيده به دبيرخانه اين جشنواره آثار برگزيده را معرفي كرد.
در اين جشنواره «صداي ساز مي آيد بياييد برقصيم» نويسنده رضا بهرامي به عنوان نمايشنامه اول، «منوتوگرافي» نويسنده حسين عطايي پور به عنوان نمايشنامه دوم انتخاب شدند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14