(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 مهر 1389- شماره 19758

دبيركل ناتو براي بررسي استراتژي جديد به آنكارا رفت
القاعده پيام تهديدآميز براي خاندان آل سعود فرستاد
تهديد امنيتي در غرب از كدام سو؟ (چشم انداز)
تظاهرات فلسطيني ها عليه صهيونيست هاي هتاك با خون خود از قرآن محافظت مي كنيم
مذاكرات نوري مالكي و اياد علاوي براي تقسيم وزارتخانه ها در عراق
شبه نظاميان طالبان در كويته 25 تانكر سوخت ناتو را آتش زدند
انجمن نظاميان ضد جنگ: ماليات آمريكايي ها نبايد صرف كشتار مردم ديگر كشورها شود
حضور دانشجويان محجبه در دانشگاه هاي تركيه آزاد شد
9 كشته و 31 مجروح در سلسله انفجارهاي قندهار
حزب الله : شاهدان دروغين مفسد في الارض هستند
حزب اسلامي مالزي:احمدي نژاد دولت آمريكا را با صدها سوال مردم جهان مواجه كرد
اعلام آمادگي بشاراسد براي عفو2000 عضو سوري پ .ك .ك
چها رسوي پنج قاره



دبيركل ناتو براي بررسي استراتژي جديد به آنكارا رفت

دبيركل سازمان پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) براي گفت وگو با مقام هاي تركيه درباره استراتژي جديد اين سازمان راهي آنكارا شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «آندرس فوگ راسموسن»، دبيركل ناتو امروز (پنج شنبه) راهي آنكارا شد تا درباره استراتژي جديد اين سازمان با مقام هاي تركيه گفت وگو كند.
خبرگزاري فرانسه با انتشار اين خبر نوشت، در استراتژي جديد ناتو بيش از هر چيز بر «توسعه همكاري 28 كشور عضو در زمينه دفاع جمعي، مديريت بحران و مقابله با حملات سايبري» تاكيد شده است. «راسموسن» پيش از اين نسخه هايي از استراتژي جديد ناتو را براي كشورهاي عضو ارسال كرده بود. «گسترش ناتو به پنج قاره جهان» نيز يكي از مهمترين بندهاي اين استراتژي جديد است كه پيش از اين اعلام شده بود.

 



القاعده پيام تهديدآميز براي خاندان آل سعود فرستاد

القاعده با صدور پيامي خاندان سلطنتي عربستان سعودي را تهديد به حملات جديد كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، گروه القاعده سه شنبه به مناسبت بمب گذاري سال 2009 كه طي آن وزارت كشور عربستان مورد هدف قرار گرفت، تهديد كرده اعضاي خاندان سلطنتي عربستان سعودي را «حتي اگر داخل اتاق خوابشان هم باشند» مورد هدف قرار مي دهند.
«قاسم الريمي» از فرماندهان القاعده در شبه جزيره عرب در اين پيام اعلام كرد: «ما به ستمگران مي گوييم كه حتي در دفاتر و اتاق هاي خوابشان در تيررس ما خواهند بود.»
گفتني است، ماه اوت سال گذشته شاهزاده «محمد بن نايف بن عبدالعزيز» معاون وزير كشور عربستان سعودي و فرمانده نيروهاي ضدتروريسم اين كشور از يك حمله انتحاري جان سالم به در بردند.

 



تهديد امنيتي در غرب از كدام سو؟ (چشم انداز)

سيدياسر جبرائيلي
اگر اين روزها از اروپا دوباره زمزمه «تروريسم» به پا خاسته و از لندن گرفته تا برلين و پاريس خبر مي رسد كه روزانه عده اي مظنون به تروريسم بازداشت مي شوند، يا ساختماني و خياباني، به خاطر ترس از احتمال «بمب گذاري» ناگهان تخليه مي شود، ظاهراً به اين دليل است كه دولت هاي اروپايي مي خواهند با بزرگنمايي تهديد فراموش شده تروريسم، با شورش هاي مردمي عليه ناكارآمدي هاي سياسي - اقتصادي دولت و در نتيجه بحران «از هم گسيختگي اجتماعي» مقابله كنند. اما پرسشي كه يادداشت حاضر در پي پاسخگويي به آن است اينكه، آيا غربي ها خواهند توانست با اين حربه، وحدت ملي مورد نظر خود را ايجاد كنند.
يك نظريه سياسي مي گويد تهديدات امنيتي بر دو قسمند: عيني و ذهني. حقيقت آن است كه پس از فروپاشي شوروي سابق، غرب به ويژه آمريكا تاكنون با تهديدات عيني قابل توجهي رو به رو نبوده است. واشنگتن به خوبي مي دانست كه در دهه پاياني قرن بيستم قدرت بلامنازع جهاني است و اين قدرت، اگر مصرف نشده و تلنبار شود، فاسد خواهد شد. اين بود كه رو به «ايجاد» و «بزرگنمايي» تهديدات ذهني آورد تا جايي براي مصرف و نمايش ابرقدرتي خود بيابد. اگر در اسناد استراتژي امنيت ملي دهه اخير كشورهاي غربي دقيق شويم، به وضوح خواهيم ديد كه مفاهيمي چون «تروريسم» و «سلاح هاي كشتار جمعي» پررنگ ترين مصاديق تهديدات امنيتي هستند كه در طراحي سياست خارجي اين كشورها نيز نقش مستقيم داشته اند. ويژگي اين تهديدات آن بوده كه يا در عمل اساساً وجود نداشتند، مانند سلاح هاي كشتار جمعي، و يا اگر اثري از آنها ديده شده، متعلق به خود غربي ها بوده نه عامل بيروني، مانند واقعه 11 سپتامبر.
غربي ها در آغاز توانستند از دامن زدن به اين «تهديدات ذهني» به خوبي بهره برداري كنند. آنها گذشته از اينكه امروز در عراق و افغانستان چه وضعيتي دارند، به راحتي به خاورميانه لشكركشي كرده و دو كشور هدف را اشغال كردند. اما اروپاي بحران زده كنوني دچار يك اشتباه بزرگ استراتژيك شده و آن، خطا در درك كاربرد تهديدات ذهني است: آنها مي خواهند با تفسير موسع از اين تئوري، آن را به عنوان ابزاري براي ايجاد وحدت ملي به كار برند. دليل اين حركت ناشيانه نيز آنجاست كه اساسي ترين مولفه هاي «وحدت ساز» در اين كشورها يعني «سود» و «مصرف انبوه» كاركرد خود را از دست داده اند.
اما بايد گفت تهديد ذهني به سبب ماهيت خود نقش يك «مقدمه توجيه گر» را ايفا مي كند و نهايت بهره اي كه مي توان از آن برد، دست زدن به يك «جنگ پيشدستانه» است، چنانكه بوش چنين كرد. در اين حالت اگرچه دولت در حال جنگ است، اما چون ملت از صحنه كارزار فاصله دارد و تهديد ادعا شده را اساساً لمس نمي كند، نگاه يك «وظيفه ملي» به جنگ ندارد؛ نه تنها در سايه اين درگيري «متحد نمي شود»، چه بسا با پي بردن به كذب بودن تهديدات ترسيم شده از سوي دولت، در مقابل جنگ نيز بايستد. ايده ايجاد «وحدت ملي» در سايه درگيري بيروني تنها زماني ممكن است كه مردم در زندگي روزمره خود تهديد بيروني را لمس كنند.
امروز دولت هاي اروپايي تصميم گرفته اند شورش هاي خياباني مردم را با توسل به تهديد امنيتي جمع و جور كنند، اما تهديدات مورد ادعاي آنها اساساً وجود خارجي ندارد. به اين گزاره هاي خبري دقت كنيد: «برج ايفل پاريس براي دومين بار در كمتر از دو هفته در معرض تهديد بمب گذاري از سوي تروريست هاي ناشناس قرار گرفت و تخليه و بازرسي شد»؛ «پليس ضد ترور ايتاليا يك فرانسوي را كه مظنون به همكاري با القاعده بود، دستگير كرد»؛ «وزارت خارجه فرانسه به شهروندان آمريكايي هشدار داده است كه به دنبال به دست آمدن اطلاعاتي درباره احتمال انجام حملات تروريستي در پايتخت هاي مهم اروپا، در سفر به اروپا هشيار باشند»؛ «بمب گذار نيويورك به حبس ابد محكوم شد» و...
البته ممكن است در آينده غربي ها دست به اقداماتي خود ساخته مانند حوادث 11 سپتامبر اما در ابعاد بسيار كوچكتر- مانند منفجر كردن بمبي در مكاني عمومي- بزنند، ولي بي ترديد از نگاه مردم چنان اتفاقي بيشتر ليست بي كفايتي هاي دولت هاي غربي را طولاني تر خواهد كرد تا ايجاد وحدت ملي.
هم اكنون توجه مردم غرب به تهديداتي معطوف است كه در «عالم واقع» امنيت زندگي روزمره شان را زير سوال برده است. طرح رياضت اقتصادي و كاهش حقوق و مزاياي كارمندان و كارگران، و همچنين كاهش خدمات عمومي و بهداشتي و درماني، و در نتيجه افزايش فقر و فساد و گرسنگي و بي خانماني، مهم ترين تهديد امنيتي مردم امروز غرب است. سران اروپايي به خوبي مي دانند كه نابساماني هاي اجتماعي كه مردم غرب را از زمانه خويش بيزار مي كند، قبل از هر چيز به حساب تشكيلات سياسي و سياستمداران دولت هاي غربي گذاشته مي شود. به نظر نمي رسد شورش هاي خياباني اروپا در فاز اجتماعي متوقف شده و اين قاره را وارد بحران سياسي نكند. نشانه ها در اين باره فراوانند.


 



تظاهرات فلسطيني ها عليه صهيونيست هاي هتاك با خون خود از قرآن محافظت مي كنيم

فلسطينيان خشمگين ساكن نوار غزه با اعتراض نسبت به هتك حرمت به مسجد الانبيا و قرآن سوزي در بيت لحم با برگزاري راهپيمايي و تظاهرات اين اقدام صهيونيست ها را محكوم و اعلام كردند كه تا آخرين قطره خون خود دست از مقاومت برنمي دارند.
به گزارش خبرگزاري قدس، فلسطينان معترض در شهر رفح با در دست داشتن قرآن مجيد و سر دادن شعار «روح و جان ما فداي قرآن» «روح و جان ما فداي اسلام»، «تا آخرين قطره خون مقاومت مي كنيم» اقدام صهيونيست ها را در به آتش كشيدن مسجد الانبيا محكوم و انزجار خود را از اين قدام نژادپرستانه اعلام كردند.
جوانان فلسطيني ساكن روستاي بيت فجار كه در آن صهيونيست ها مسجد الانبيا را به آتش كشيدند ضمن اعتراض به گستاخي صهيونيست ها با نظاميان اسرائيلي درگير شدند.
پس از هتك حرمت صهيونيست ها به قرآن مجيد و مسجد الانبيا در روستاي بيت فجار در نزديكي بيت لحم، تعدادي از صهيونيست ها با ورود به اين روستا و سردادن شعارهاي غيراخلاقي و توهين به مقدسات مسلمانان، خشم جوانان بيت فجار را برانگيختند و ساكنان اين روستا نيز با برپايي راهپيمايي، صهيونيست ها را از روستا بيرون راندند.
نظاميان صهيونيست نيز با دخالت در اين راهپيمايي، قصد سركوب اين راهپيمايي را داشتند كه موجب بروز درگيري بين فلسطينيان و نظاميان اسرائيلي شد.
مسلمانان معترض به هتك حرمت در اين راهپيمايي خواستار پايان اهانت ها به مقدسات و اخراج اشغالگران از سرزمين اجدادي فلسطينيان شدند.
اين در حالي است كه شهرك نشينان صهيونيست در چارچوب سياست هتك حرمت به مقدسات اسلامي در قدس اشغالي، كرانه باختري و نوار غزه، حمله به مساجد و سوزاندن قرآن كريم را با حمايت كابينه رژيم صهيونيستي افزايش داده اند.
با توجه به اينكه شهرك نشينان صهيونيست تاكنون شمار زيادي از مساجد را در مناطق مختلف در ماه هاي گذشته به آتش كشيده اند برخي از تحليلگران معتقدند كه يك گروه تروريستي سازمان يافته صهيونيست اين اقدامات را براساس يك برنامه از پيش طراحي شده انجام مي دهد و از حمايت كامل كابينه رژيم صهيونيستي نيز برخوردار است.
از سوي ديگر، در حالي كه احزاب و گروه هاي فلسطيني و ديگر شخصيت ها و نهادهاي بين المللي نسبت به اقدام گستاخانه رژيم صهيونيستي در آتش زدن مسجد الانبيا واكنش نشان داده و آن را محكوم كردند سران دول عربي سكوت مطلق اختيار كرده و هيچ موضع گيري نكردند.
آشتي فتح و حماس
گروه هاي فتح و حماس بيستم ماه جاري ميلادي (28 مهرماه) دور دوم مذاكرات براي آشتي ملي را در سوريه آغاز خواهند كرد.
منابع فلسطيني با اعلام اين خبر افزودند كه دومين دور نشست بين «خالد مشعل» رئيس دفتر سياسي حماس و «عزام الاحمد» عضو كميته مركزي فتح 20 اكتبر در دمشق برگزار خواهد شد.
اين نشست ادامه بررسي مسائل مطرح براي دستيابي به توافق نهايي براي امضاي سند آشتي ملي است.
دمشق در تاريخ 23ماه گذشته ميلادي نيز ميزبان نشست فتح و حماس بود و در اين نشست موارد اختلافي بر سر سند آشتي ملي در مورد مسائل مربوط به انتخابات، كميته انتخابات و سازمان آزادي بخش فلسطين حل و فصل شد.
«عزت الرشق» عضو دفتر سياسي حماس در اين باره گفت، فضاي كنوني براي توافق آشتي ملي بسيار مثبت و جدي است و اميد زيادي به توافق وجود دارد.
ساير رويدادها
¤ نماينده دولت آمريكا روز گذشته براي بررسي موضوع صلح سوريه و رژيم صهيونيستي وارد دمشق شد.
¤ جرج گالووي نماينده سابق انگليس و سازمان دهنده كاروان بين المللي شريان حيات 5 از رئيس جمهور مصر خواست اجازه ورود اين كاروان به خاك مصر را بدهد.
¤ مفتي بيت المقدس گفت، يونسكو مسئول يهودي سازي قدس و مسجد الاقصي است.
¤ منابع نزديك به رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اظهار داشتند به دنبال شكست طرح سازش و مذاكرات با رژيم صهيونيستي محمود عباس به طور جدي استعفا خواهد كرد.
¤ شاه اردن از نخست وزير رژيم صهيونيستي خواست ساخت شهرك هاي يهودي در كرانه باختري را متوقف كند.

 



مذاكرات نوري مالكي و اياد علاوي براي تقسيم وزارتخانه ها در عراق

«نوري مالكي» و ائتلاف «العراقيه» براي تقسيم قدرت دولت آينده عراق وارد مذاكره مي شوند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، نمايندگان رئيس فهرست «دولت قانون» و «اياد علاوي» هم اكنون سرگرم مذاكره براي تقسيم قدرت در دولت آتي عراق هستند. به نوشته واشنگتن پست، اين مذاكرات كه با امضاي توافق ميان طرفين پايان مي يابد، مي تواند به بحران هفت ماهه تشكيل دولت در عراق پايان دهد. علاوي در گفت وگو با شبكه تلويزيوني «تركمن ايلي» با اعلام اينكه دولت آتي با نخست وزيري مالكي را تحريم نخواهد كرد، افزود: البته العراقيه در صورتي كه اين مسئله رخ دهد، دست بسته نخواهد بود.
در گزارش فوق مشخص نشد كه علاوي چه وزارتخانه هايي را در نظر دارد تصاحب كند.
خبر ديگر اينكه علاوي با «حسني مبارك» رئيس جمهور مصر و «عمرو موسي» دبيركل اتحاديه عرب در قاهره ديدار و در مورد تحولات جاري عراق با آنها گفت وگو كرد.
اطلاعات سري
به گزارش خبرگزاري مصر، «علي الدباغ»، سخنگوي دولت عراق، اعلام كرد وزارت دفاع اين كشور حفاظت از اطلاعات سري نظامي عراق را در اختيار وزارت دفاع آمريكا قرار مي دهد و دو كشور در اين مورد با هم همكاري مي كنند. ظاهرا اين اطلاعات، شامل اطلاعات نظامي به جا مانده از دوران رژيم صدام، به ويژه برنامه هاي شيميايي دولت سرنگون شده بعثي نيز مي شود. مسئله تشعشعات اورانيوم كه آمريكايي ها مناطق عراق را با آن آلوده كرده اند نيز بخشي از اطلاعات فوق را تشكيل مي دهد.
واشنگتن و برلين در طول جنگ تحميلي هشت ساله عراق عليه ايران، صدام را به سلاح هاي شيميايي مجهز كرده بودند.

 



شبه نظاميان طالبان در كويته 25 تانكر سوخت ناتو را آتش زدند

افراد مسلح با حمله به كاروان لجستيكي نيروهاي ناتو در غرب پاكستان، 25 تانكر حامل سوخت براي اين نيروها در افغانستان را به آتش كشيدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، ديروز افراد مسلح تانكرهاي حامل سوخت براي نيروهاي ناتو در افغانستان را در اطراف شهر كويته پاكستان هدف حمله قرار دادند و 25 تانكر را به آتش كشيدند. اين حمله به مرگ يك راننده تانكر نيز انجاميد. طالبان پاكستان مسئوليت اين حمله را برعهده گرفت. اخيرا دولت پاكستان به ناتو هشدار داده بود كه مسئوليت حفاظت از كاروان هاي لجستيكي ناتو در خاك پاكستان را برعهده نمي گيرد. اين موضعگيري در واكنش به تجاوز هفته گذشته دو هلي كوپتر ناتو به خاك پاكستان اتخاذ شده است. «آندرس فوك راسموسن»، دبيركل ناتو، از پاكستان خواست هرچه سريعتر امنيت مسير حياتي انتقال كمك هاي لجستيكي را تامين كند. از زمان بسته شدن مرز در هفته گذشته تاكنون، شبه نظاميان طالبان طي دو حمله، 60 تانكر حمل سوخت را به آتش كشيده و قول حملات بيشتري را داده اند.
طالبان اعلام كرد، اين حملات به تلافي حملات هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا و با هدف توقف تامين تجهيزات نيروهاي ناتو از طريق پاكستان صورت مي گيرد.

 



انجمن نظاميان ضد جنگ: ماليات آمريكايي ها نبايد صرف كشتار مردم ديگر كشورها شود

عضو ارشد يك نهاد ضد جنگ در آمريكا تأكيد كرد، ماليات آمريكايي ها نبايد صرف كشتار مردم كشورهاي ديگر شود.
«اليوت آدامز» چترباز سابق نيروي هوايي آمريكا و عضو گروه «نظاميان كهنه كار براي صلح» در گفت وگو با فارس به معرفي اين گروه و نيز علت حضور آن در تظاهرات سراسري روز شنبه واشنگتن پرداخت و گفت، «نظاميان كهنه كار براي صلح» گروهي است كه اعضاي آن در ارتش آمريكا خدمت كرده اند، ولي بعد از مدتي به اين نتيجه رسيده اند كه به جاي جنگيدن براي ارتش آمريكا بايد براي استقرار صلح در جهان با سياست هاي جنگ طلبانه آمريكا مقابله كنند.
وي افزود، گروه «نظاميان كهنه كار براي صلح» هم اكنون 7000 عضو دارد كه اميدواريم اين تعداد به صدها هزار نفر برسد.
اين چترباز سابق ارتش آمريكا ادامه داد: «ما در تظاهرات روز شنبه در شهر واشنگتن شركت كرديم تا نشان بدهيم مخالف حضور نظامي آمريكا در كشورهاي ديگر هستيم. ما خواستار برقراري صلح در جهان هستيم و اين مسئله با حضور سربازان آمريكايي در كشورهاي جهان در تناقض است.»
آدامز در ادامه سخنان خود به نقش افكار عمومي در پشتيباني از جنگ اشاره كرد و گفت: «دولت آمريكا جنگ را زماني آغاز مي كند كه موفق شود حمايت عده اي از مردم را براي آن جلب كند. برخي براي منافع اقتصادي از جنگ حمايت مي كنند، برخي ديگر به اشتباه تصور مي كنند كه جنگ راهي براي احقاق صلح است، اشتباهي كه متاسفانه من هم دچار آن بودم ولي با گذشت زمان متوجه خطاي خود شدم.»
اين كهنه سرباز ارتش آمريكا تأكيد كرد: «پايگاه هاي نظامي آمريكا در كشورهاي جهان هم براي دولت اين كشورها و هم براي مردم آنها امري ناخوشايند است. صلح با ايجاد پايگاه هاي نظامي و كشتار مردم محقق نمي شود.»
آدامز در پايان به نقش و حمايت رسانه هاي آمريكايي از جنگ اشاره كرد و گفت: «مردم آمريكا براين باورند كه رسانه ها حقيقت را نمي گويند. سرمايه داران مالكان اصلي رسانه ها در آمريكا هستند. افرادي كه مالك شركت هاليبرتون هستند، مالك نيويورك تايمز هم هستند.
همان افرادي كه مالك شركت هاي سودكننده از جنگند، مالك رسانه هاي آمريكا هم هستند.

 



حضور دانشجويان محجبه در دانشگاه هاي تركيه آزاد شد

با تلاش حزب اسلام گراي عدالت و توسعه، ممنوعيت داشتن روسري براي شركت در كلاس هاي درس دانشگاه برطرف شد.
به گزارش ايلنا، حزب حاكم عدالت و توسعه به همراه شوراي دانشگاه هاي اين كشور دو سال پيش كوشيدند تا اين ممنوعيت را از ميان بردارند، اما در اين امر موفق نشدند. تاكنون طبق قانون، شركت در كلاس هاي درس دانشگاه ها و مدارس عالي تركيه با روسري و چادر ممنوع بود كه با برگزاري رفراندوم 12 سپتامبر، اين ممنوعيت لغو شد.
حزب عدالت و توسعه از زمان روي كار آمدن در سال 2002، تمامي تلاش خود را براي از بين بردن قوانين سكولار تركيه به كار بسته است. يكي از مشكلات دانشجويان دختر اين كشور همواره اين بوده كه بين حجاب و تحصيلات عالي يكي را انتخاب كنند. دختر رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه چند سال پيش به دليل اين كه نمي توانست در دانشگاه حجاب اسلامي را رعايت كند، براي ادامه تحصيل تركيه را ترك كرده و به يك كشور خارجي رفت.

 



9 كشته و 31 مجروح در سلسله انفجارهاي قندهار

انفجارهاي پي درپي پنج بمب در شهر قندهار افغانستان، 9 كشته و 31 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، سه شنبه شب شهر قندهار شاهد پنج انفجار پي درپي بود كه به گفته مقامات رسمي، 9 كشته و 31 زخمي بر جاي گذاشت. هشت تن از كشته شدگان، كودك هستند. حال همين تعداد از زخمي ها نيز وخيم گزارش شده است.
«زلماي ايوبي»، سخنگوي والي قندهار گفت، انفجارهاي فوق ناشي از بمب هايي بود كه در يك تقاطع پر ازدحام منفجر شدند. در ميان زخمي ها نيز 10 كودك و چهار مامور پليس ديده شدند.
در منطقه «ميزان» ولايت زابل نيز ديروز بمبي منفجر شد. اين انفجار كه به انهدام يك خودرو غيرنظامي انجاميد، مرگ سه شهروند را نيز در پي داشت. طي ديروز يك نظامي اشغالگر هم در مناطق جنوبي افغانستان بر اثر انفجار بمب كنار جاده اي كشته شد.
خبر ديگر از افغانستان اين كه، اعلام نتايج اوليه انتخابات پارلماني اين كشور از 17 به 25 مهر موكول شد، و نتايج نهايي نيز احتمالا 9 آبان اعلام مي شود.
انتخابات پارلماني افغانستان 27 شهريور برگزار شد و تاكنون 4000 مورد شكايت و يا اعتراض انتخاباتي به كميسيون بررسي شكايت هاي انتخاباتي تحويل شد.

 



حزب الله : شاهدان دروغين مفسد في الارض هستند

سرويس خارجي -
معاون دبيركل حزب الله تأكيد كرد، شاهدان دروغين در پرونده حريري با حيله گري براي انداختن لبنان به دام آمريكا و اسرائيل كار مي كنند.
شيخ نعيم قاسم طي مراسمي اظهار داشت، شاهدان دروغين و حاميان آنها كه «مفسد في الارض» هستند بايد مجازات شوند.
وي تصريح كرد، شاهدان دروغين پرونده حريري بخشي از نظام خطرناكي هستند كه براي انداختن لبنان در دست آمريكا و اسرائيل تلاش مي كنند.
معاون سيدحسن نصرالله گفت، حكم اوليه اي كه نتايج تحقيق درباره شاهدان دروغين و حاميان آنها و همچنين فرضيه متهم كردن اسرائيل را لحاظ نكند باطل است.
وي از مردم لبنان خواست براساس مدارك موجود اسرائيل را متهم كنند و از دادگاه بين المللي بخواهند تدابير لازم را اتخاذ كند تا حقيقت براي همه جهانيان فاش شود.
اين اظهارات در حالي صورت مي گيرد كه قاضي پيشين دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري با سران 14مارس در لبنان ديدار كرد.
«دتلو مهليس» قاضي آلماني متهم به توطئه عليه لبنان و همكاري با شاهدان دروغين در پرونده ترور رفيق حريري است كه به خاطر گمراه كردن بررسي ها و تحقيقات پرونده حريري مسير صحيح اين پرونده را چهارسال به تأخير انداخت و باعث روشن نشدن حقايق شد.
وي 10 روز پيش به طور محرمانه وارد لبنان شد و با سران 14 مارس ديدار كرد.
چهار افسر لبناني متهم به ترور حريري كه پس از چهار سال بي گناهي آنان ثابت شد و مداركي عليه آنان بدست نيامد توسط همين قاضي آلماني بازداشت شده بودند.
دستگاه قضايي سوريه چند روز پيش براساس شكايت «جميل السيد» يكي از اين چهار فرمانده آزاد شده، حكم بازداشت 33 نفر از افراد مرتبط با دادگاه ترور حريري از جمله قاضي «دتلو مهليس» و شاهدان دروغين در اين پرونده را صادر كرد.
دولت سوريه نيز پس از ترور حريري مورد اتهام قرار گرفت تا اينكه سيدحسن نصرالله با ارائه مدارك و اسناد ثابت كرد كه متهم اصلي پرونده ترور حريري رژيم صهيونيستي است نه سوريه.
پس از افشاگري هاي سيدحسن نصرالله، سعدالدين حريري نخست وزير كنوني لبنان و فرزند رفيق حريري طي اظهاراتي اعلام كرد كه در مورد سوريه اشتباه مي كرده و خواستار عذرخواهي از دمشق شد.
اين در حالي است كه اعترافات سعدالدين حريري مبني بر وجود شاهدان دروغين و نيز اشتباه در متهم ساختن سوريه همچون صاعقه اي بر سر همپيمانان وي در گروه 14 مارس كه وجود شاهدان دروغين را انكار مي كردند فرود آمد.
اين اعتراف آسيب بزرگي به نمايندگان و اعضاي حزب المستقبل بزرگترين حزب جريان 14 مارس و در راس آنها فواد سينيوره نخست وزير اسبق لبنان وارد كرد به گونه اي كه جريان 14 مارس اعترافات حريري را يك خدمت مجاني به مخالفان ارزيابي كرد.حتي برخي از سران 14 مارس تلاش كردند با توسل به توجيهات قانوني مسير تحقيقات دادگاه بين المللي را منحرف سازند و از پيگيري و تحقيق در مورد شاهدان دروغين جلوگيري كنند.تصميم قضايي سوريه براي بازداشت و تحقيق در مورد 33 تن از شاهدان دروغين نقطه عطفي بود كه ائتلاف 14 مارس را به چالش كشاند و اهداف دروغين اين گروه را نقش برآب كرد.
نگراني گروه 14مارس و حامي اصلي آنان آمريكا تا بدانجا پيش رفته كه منابع آمريكايي ظاهراً نگراني خود را از تكرار سناريوي رفيق حريري درباره سعدالدين حريري اعلام كردند.

 



حزب اسلامي مالزي:احمدي نژاد دولت آمريكا را با صدها سوال مردم جهان مواجه كرد

حزب اسلامي مالزي با اشاره به سخنان اخير احمدي نژاد در سازمان ملل درباره ساختگي بودن حادثه 11 سپتامبر تاكيد كرد: اين موضوع دولت آمريكا را در مقابل صدها سوال مردم جهان قرار داد.
به گزارش ايرنا اين حزب مالزيايي در گزارشي در پايگاه اطلاع رساني خود تصريح كرد: اگرچه رئيس جمهوري ايران خواستار روشن شدن سوالات مبهم درباره حادثه يازدهم سپتامبر شده بود اما اينك اين سوالات و ابهامات در ذهن بسياري از مردم جهان ايجاد شده است كه دولت آمريكا بايد به آنها پاسخ دهد.
حزب اسلامي پاس با اشاره به اينكه رئيس جمهوري اسلامي ايران بار ديگر خواستار تحقيق درباره حادثه يازدهم سپتامبر شده بود، نوشت: امروز بسياري از مردم جهان معتقدند كه بايد حقايق اين حادثه كاملا آشكار شده و به سوالات ناگفته آن پاسخ داده شود.پايگاه اطلاع رساني حزب اسلامي مالزي در ادامه مي نويسد: محمود احمدي نژاد آمريكا و متحدانش را عاملان اصلي حادثه يازدهم سپتامبر مي داند كه از اين حادثه براي حضور خود در منطقه خاورميانه استفاده كردند تا هر آنچه كه به دنبال آن هستند در اين منطقه انجام دهند.
اين پايگاه خبري افزود: رئيس جمهوري ايران معتقد است كه آمريكا اين طرح را برنامه ريزي كرده بود تا با حمله به خاورميانه بتواند بر اين منطقه مسلط شود.

 



اعلام آمادگي بشاراسد براي عفو2000 عضو سوري پ .ك .ك

رئيس جمهور سوريه از آمادگي دمشق براي عفو2000تن از اعضاي سوري گروه تروريستي پ.ك. ك خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، «بشاراسد» رئيس جمهور سوريه اعلام كرد: آماده است حكم عفو 2000 عضو سوري گروه تروريستي حزب كارگران كردستان تركيه پ. ك. ك را صادركند كه درحال حاضر درپايگاه هاي نظامي شمال عراق حضور دارند.
به نوشته روزنامه «الصباح تركيه»،دراين اقدام كه با هدف حمايت از تلاش هاي تركيه براي حل و فصل مسأله كردها انجام مي گيرد، «اسد» از اعضاي سوري پ.ك. ك خواهد خواست سلاح هاي خود را زمين گذاشته و به وطن خود بازگردند.
اين روزنامه همچنين نوشت، «آنكارا» طي تماس هايي كه با مسئولان آمريكا، سوريه و منطقه كردستان عراق داشته خواستار تخليه پايگاه هاي نظامي شمال عراق شده است.
از سوي ديگر روزنامه «زمان» چاپ تركيه نيز از نگراني رژيم صهيونيستي درباره احتمال آغاز عمليات نظامي گسترده تركيه عليه پ.ك. ك خبر داد.
اين روزنامه نوشت، رسانه هاي رژيم صهيونيستي به دقت فعاليت هاي دولت تركيه را زيرنظر گرفته اند. به گفته يك كارشناس صهيونيست در «مركز پژوهش هاي بين المللي اسرائيل»، آغاز عمليات نظامي جديد عليه پ. ك.ك باعث ايجاد تنش درمنطقه و درنتيجه وخيم تر شدن اوضاع خواهد شد.

 



چها رسوي پنج قا ره

هزينه هاي نظامي سنگين آمريكا
يك عضو سابق سازمان سيا اعلام كرد، ايالات متحده معادل 45 درصد كل مخارج نظامي در دنيا هزينه مي كند كه با تعبير گمراه كننده دفاع از آن نام برده مي شود.
بودجه پنتاگون بدون احتساب مخارج جنگ در عراق و افغانستان از 432 ميليارد دلار در سال 2008 به 720 ميليارد دلار رسيده است.
140 طرح صلح
از زمان آغاز روند سازش تاكنون 140 طرح صلح ارائه شده است اما هيچ يك به نتيجه نرسيده است.
به گفته كارشناسان خاورميانه در همه اين طرح ها بحث بر سر اين بوده كه زمين هاي اشغالي پس از 1967 به فلسطيني ها بازگردد كه تاكنون محقق نشده است.
بن بست در روابط
معاون نخست وزير روسيه اعلام كرد كه روابط روسيه و بلاروس به بن بست رسيده و اميدي به بهبود روابط في مابين وجود ندارد. به نفع دو كشور است كه روابط لااقل در بخش تجاري سر و سامان پيدا كند.
مزدوران 5000 دلاري
مزدوران موساد با پرداخت 5000 دلار به هر آفريقايي آنها را تحريك به سفر به فلسطين اشغالي مي كنند تا پس از آموزش نظامي از آنها براي جنگ با فلسطيني ها استفاده كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14