(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 مهر 1389- شماره 19758

سردار احمدي مقدم: كشته هاي تصادفات معادل شهداي يك سال دفاع مقدس است
براي سرعت عمل پليس 110 با موتور مي آيد
24 نفر در تصادفات جاده اي كشور كشته شدند
مرگ موتورسوار در تونل توحيد
ورود 2 فروند هواپيماي ام دي به ناوگان ايران ايرتور
زورگيري با تهديد شوكر و سلاح سرد
جشنواره صفر تا 4 ساله ها
دانشجويان متقاضي ميهماني از 18 مهر ثبت نام كنند
رئيس سازمان زندان ها: مرخصي حق زنداني نيست
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: 99 درصد اطلاعات فرم هاي اطلاعات خانوارها منطبق با واقعيات بود
كشتي طاووس قشم پس از افتتاح دچار سانحه شد
انفجار مخزن نفت در شازند يك قرباني گرفت
ورود 500 هزار دوز واكسن آنفلوآنزا به كشور
توضيح بانك سپه درباره خبر اختلاس
قرآن مانع مرگ مبارز فلسطيني شد
روزانه 4500 زوج چيني جدا مي شوند



سردار احمدي مقدم: كشته هاي تصادفات معادل شهداي يك سال دفاع مقدس است

فرمانده نيروي انتظامي گفت: در حال حاضر كشته هاي ناشي از تصادفات در كشور 22هزار نفر است كه معادل كشته هاي يك سال دفاع مقدس است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم صبح چهارشنبه در همايش فرهنگياران ترافيك افزود: در زمان دفاع مقدس 28 هزار شهيد تقديم كرديم و زماني كه خودروها در كشور 6 ميليون بود 27 هزار كشته در سال داشتيم كه اگر با همان آهنگ پيش مي رفتيم اكنون بايد به 50 هزار كشته در سال مي رسيديم.وي گفت: اگرچه در كاهش تصادفات و تلفات ناشي از آن تمام سازمانها نقش دارند اما حدود 70 درصد فرهنگ در كاهش تصادفات سهم دارد.
فرمانده نيروي انتظامي گفت: اگر ماشين و راه معيوب باشد اما راننده هوشيار باشد مي تواند تصادفات را به حداقل كاهش دهد، با انجام اقدامات فرهنگي مي توان تلفات را به كمتر از 140 هزار نفر در كشور رساند زيرا فرهنگ مهمترين عامل در كاهش تصادفات است و موجب افزايش نظم اجتماعي مي شود.
وي با اشاره به تابلوهاي نصب شده در محورها گفت: در برخي از محورها تابلوهايي نصب شده كه نه تنها هيچ راننده اي به آن توجه نمي كند بلكه به علت غيرمنطقي بودن حالت تمسخر آميز نيز دارد.
احمدي مقدم با اشاره به همياران پليس گفت: همياران پليس و فرهنگياران پليس روشهاي مدرن امر به معروف هستند و امروز بايد متناسب با جامعه مدرن از ساز و كارهاي جديد استفاده كنيم.
به گزارش مهر وي افزود: معلمان مي توانند ضمن تربيت دانش آموزان بازرسان نامحسوس پليس باشند.

 



براي سرعت عمل پليس 110 با موتور مي آيد

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه گشت هاي موتوري براي نخستين بار در كشور ايجاد مي شود گفت: بيش از 97 درصد از تماس هاي مردمي با پليس 110 توسط گشتهاي موتورسوار پاسخ داده مي شود.
سردار حسين ساجدي نيا در مراسم افتتاحيه پليس 110 موتورسوار كه ديروز در ستاد فرماندهي نيروي انتظامي تهران بزرگ برگزار شد، اظهار داشت: از 4 ماه پيش، جايگزيني گشت هاي موتورسوار به جاي گشت هاي خودرويي در تهران آغاز شده است.
رئيس پليس نيروي انتظامي تهران بزرگ با بيان اينكه با وجود گشت هاي موتوري بيش از 60 درصد از تماس هاي مردم با پليس 110 در كمتر از 7 دقيقه انجام مي شود، گفت: گاهي به دليل پيك ترافيك و تراكم كاري، حضور گشت هاي موتور سوار 110 در صحنه هاي جرم به 15 دقيقه مي رسد كه اميدواريم تا پايان سال، اين گشت ها را بهبود ببخشيم.
به گزارش خبرگزاري ها وي با اشاره به اينكه مأموران گشت موتوري، با لباس، رفتار و كار جديد، فعاليت خود را آغاز مي كنند، افزود: با برگزاري كلاس هاي آموزش رفتاري براي تمام مأموران گشت موتوري، تلاش كرده ايم تا نوع رفتار آنها را تغيير دهيم.
برخورد با زنان خياباني
فرمانده انتظامي تهران بزرگ در حاشيه ملاقات مردمي با شهروندان تهراني گفت: توانايي جمع آوري زنان آسيب ديده خياباني را داريم.
ساجدي نيا افزود: و در صورتي كه دستگاه و يا سازماني مسئوليت نگهداري از اين قشر را داشته باشد پليس آماده است در خصوص جمع آوري آنها اقدام كند.
وي افزود: پليس آماده است تا اين بخش از زنان آسيب پذير را كه به صورت علني مرتكب جرم مي شوند، نه آنان كه به صورت پنهاني و اينترنتي فعاليت مي كنند را جمع آوري كرده و تحويل دستگاه ذيربط بدهد.
به گزارش فارس وي در زمينه برخورد با معتادان پرخطر نيز گفت: پليس آماده جمع آوري معتادان پرخطر است اما بايد محلي براي نگهداري و انتقال اين معتادان وجود داشته باشد.
ساجدي نيا همچنين گفت: از اين پس ديگر پليس 110 گشت خودرويي نخواهد داشت و تنها در ساعات پاياني شب با وقوع نزاع و درگيري كه نياز به استقرار نيروهاي بيشتري باشد از گشت خودرويي 110 استفاده مي شود.
به گفته وي نيروهاي موتورسوار پليس «110» از امروز با پوشش و هيبت و رفتار جديد در پايتخت كار خود را آغاز مي كنند.
ساجدي نيا گفت: نوع لباس اين مأموران به گونه اي است كه مردم متوجه مي شوند كه مأموران پليس 110 هستند و اين افراد كلاس هاي آموزش رفتاري را گذرانده اند و مردم اين رفتارها را احساس خواهند كرد.
وي افزود: مأموران پليس در مأموريت هاي پليس «110» حضور پيدا مي كنند و زماني كه مأموريتي در رابطه «110» وجود نداشته باشد در كيوسك هاي پليس در سطح شهر مستقر مي شوند تا در صورت وقوع جرم در كمترين زمان سر صحنه حادثه حاضر شوند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ، افزود: مأموران موتور سوار پليس «110» در حوزه راهنمايي و رانندگي هم حضور مي يابند، اما از آنجايي كه نياز به كار كارشناسي در حوزه راهنمايي و رانندگي است تا پايان مهرماه اين مأموران در بحث راهنمايي و رانندگي نيز فعال مي شوند.
پاكسازي پارك لويزان
از اراذل و اوباش
عمليات ضربتي شب گذشته پليس براي برخورد با متخلفان و مجرمان گفت: اراذل و اوباش و خرده فروشان مواد مخدر و ديگر مجرمان منتظر برخورد قاطع پليس باشند.
ساجدي نيا روز چهارشنبه افزود: بامداد امروز مأموران پليس در يك عمليات ضربتي در محدوده اي از شرق تهران (پارك لويزان) موفق شدند تعداد 50 نفر از اراذل و اوباش و 63 معتاد پرخطر و خرده فروش مواد مخدر در اين محدوده را دستگير كنند.
اين مقام انتظامي، تصريح كرد: عمليات ياد شده با هدف برخورد با ناهنجاري ها، اراذل و اوباش و خرده فروشان مواد مخدر در شرق و شمال پارك جنگلي لويزان با حضور يگان هاي پليس فرماندهي تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ از اجراي مرحله جديد طرح برخورد با ناهنجاري ها، اراذل و اوباش، مواد فروشان و توزيع كنندگان مواد مخدر در محلات خبر داد و گفت: در عمليات ضربتي سه شنبه شب حدود 200 نفر از اين افراد كه بيشتر در شرق، شمال تهران و پارك جنگلي لويزان فعاليت داشتند شناسايي و دستگير شدند.
ساجدي نيا در محل اجراي طرح با اشاره به اينكه عمليات ضربتي برخورد با ناامني و اراذل و اوباش براساس درخواست هاي مكرر مردم و با همكاري مأموران يگان امداد در پارك جنگلي لويزان از ساعت 23 شامگاه سه شنبه آغاز شد افزود: در ساعات اوليه اجراي اين طرح حدود 70 نفر از اراذل و اوباش و موادفروشان و معتادان دستگير شدند.
رئيس پليس يگان امداد تهران بزرگ گفت: خرده فروشان مواد مخدر و اراذل و اوباش در محدوده پارك لويزان تعدادي تونل و دخمه حفر كرده بودند.
سرهنگ اردشير مطهري گفت: با گذشت يك ساعت و نيم از اجراي عمليات در پارك لويزان 70 نفر دستگير شدند و پاكسازي اين پارك تا صبح روز چهارشنبه ادامه داشت.
معاون عمليات پليس امنيت تهران بزرگ نيز اظهار داشت: بامداد چهارشنبه 22 نفر از اراذل و اوباش منطقه امين حضور دستگير شدند.
سرهنگ حسين قاسملويي افزود: از اين افراد 2 قبضه سلاح جنگي نيز كشف شده است.

 



24 نفر در تصادفات جاده اي كشور كشته شدند

سرويس شهرستان ها-
طي 3 تصادف جداگانه در جاده هاي كشور 24 نفر جان خود را از دست دادند.
به گزارش خبرنگار كيهان از ورامين، فرمانده پليس راهنمايي و رانندگي شهرستان ورامين گفت: در اثر برخورد يك دستگاه پژو 206 با يك دستگاه كاميون حامل سيمان در جاده فرعي شاهزاده محمد در غرب جوادآباد ورامين 8 نفر جان خود را از دست دادند.
به گفته سرهنگ هميانه شدت تصادف به اندازه اي بود كه پژو 206 به آهن پاره اي تبديل شده است. علت اين تصادف عدم رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي مربوط به ورود از فرعي به اصلي عنوان شده است.
از سوي ديگر فرمانده انتظامي شهرستان انار در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: عصر سه شنبه بر اثر برخورد يك دستگاه تريلر خودروكش تبعه ازبك با يك دستگاه ميني بوس كه از شهربابك به بافق يزد در حركت بود، 8 نفر كشته و هفت نفر به شدت زخمي شدند.
محمد مهدوي با بيان اين كه زخمي ها به بيمارستان رفسنجان و انار انتقال داده شدند، افزود: علت تصادف انحراف به چپ تريلر خودروكش است.
همچنين همين خبرگزاري از بيرجند گزارش داد فرمانده پليس راه نهبندان گفت: روز سه شنبه حادثه رانندگي در كيلومتر 30 محور نهبندان- بيرجند 6 كشته و 2 نفر مجروح بر جاي گذاشت.
حسين نيكمرد اضافه كرد: در اين حادثه يك دستگاه خودرو پرايد كه از نهبندان به طرف بيرجند در حركت بود، با يك دستگاه پژو 405 كه در مسير مخالف حركت مي كرد، برخورد كرد.
وي ادامه داد: تمام سرنشينان خودرو پرايد و يك نفر از سرنشينان خودرو پژو طي اين حادثه كشته شده و 2 نفر ديگر از سرنشينان به بيمارستان نهبندان منتقل شدند.
نيكمرد علت بروز اين حادثه را انحراف به چپ خودرو پرايد خواند.

 



مرگ موتورسوار در تونل توحيد

باد ناشي از هواكش هاي تونل توحيد جان يك موتورسوار را گرفت و يك تن ديگر را راهي بيمارستان كرد.
حسن عباسي مدير روابط عمومي اورژانس تهران، با تاكيد بر اين كه امدادگران اورژانس تهران در ساعت 17/11 شب گذشته از طريق تماس هاي مردمي با سامانه «115» در جريان برخورد دو موتورسيكلت سوار در درون تونل توحيد شده اند، گفت: امدادگران پس از حضور در صحنه حادثه دريافتند كه اين حادثه در اواسط تونل توحيد در خط شرق به غرب رخ داده است.
وي ادامه داد: يكي از موتورسيكلت ها به دليل باد ناشي از هواكش هاي تونل تعادل خود را از دست داده و با موتورسيكلت ديگري برخورد كرده كه اين حادثه سبب كشته شدن يك تن و مجروح شدن يك تن ديگر شد.
عباسي افزود: امدادگران اورژانس مصدوم 38 ساله را به بيمارستان امام خميني(ره) منتقل كردند.

 



ورود 2 فروند هواپيماي ام دي به ناوگان ايران ايرتور

مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري گفت: اين سازمان مجوز فعاليت دو فروند هواپيماي ام دي را براي ايران ايرتور صادر كرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري، مصطفي حقيقت جو تصريح كرد: به منظور مساعدت و حمايت از ادامه فعاليت پروازي شركت هواپيمايي ايران ايرتور و جايگزيني هواپيماهاي توپولف، 154، طي هفته گذشته مجوز فعاليت پروازي دو فروند هواپيماي ام دي از سوي اين سازمان براي اين شركت صادر شد.مديركل دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي افزود: شركت هواپيمايي ايران ايرتور نيز برنامه زمان بندي خروج تدريجي هواپيماهاي توپولف را به معاونت استاندارد پرواز دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري ارائه كرده است.
حقيقت جو خاطرنشان كرد: سازمان هواپيمايي كشوري طبق برنامه زمان بندي اقدامات مقتضي براي خروج اين هواپيماها را در دستور كار قرار داده است.

 



زورگيري با تهديد شوكر و سلاح سرد

4 زورگير كه با تهديد شوكر و سلاح سرد اقدام به زورگيري از شهروندان مي كردند دستگير شدند.
عصر 14 مرداد مالباخته اي با مراجعه به كلانتري 119 مهرآباد اعلام كرد توسط يكي از فروشندگان موادمخدر منطقه سي متري جي مورد زورگيري قرار گرفته و گوشي تلفن همراهش به سرقت رفته است.
كارآگاهان پايگاه پنجم با شناسايي محل هاي تردد متهم به نام مهدي در منطقه سي متري جي وي را عصر 15 مرداد در خيابان خمارباغي دستگير و به پايگاه پنجم پليس آگاهي منتقل كردند.
متهم پس از انتقال به پايگاه پنجم با اعتراف صريح به زورگيري از مالباخته، در ادامه اعترافاتش به كارآگاهان پايگاه پنجم گفت: پس از سرقت گوشي تلفن همراه از حسين، ناگهان 3 نفر از بچه هاي محل كه از من شيشه خريداري مي كردند با يك دستگاه تاكسي سمند زرد رنگ جلوي راهم را بستند و يكي از آنها به نام مرتضي با زدن شوكر برقي به من گوشي تلفن همراهي را كه من از حسين گرفته بودم سرقت كرد و به همراه 2 نفر داخل تاكسي به اسامي فرزاد و رسول از محل دور شد.
با شناسايي و دستگيري متهمان آنان به زورگيري اعتراف كرده و اظهار داشتند: به علت مصرف شيشه در حالت طبيعي نبوديم و با مشاهده مهدي در خيابان تصميم به سرقت و زورگيري از وي گرفته و اموال او را سرقت كرديم.
به گزارش فارس سرهنگ علي اكبر اسدي رئيس پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين كه تاكسي سمند توقيف شده از متهمان متعلق به پدر يكي از متهمان است كه در زمان ارتكاب سرقت و زورگيري در اختيار پسرش بوده، گفت: در حال حاضر تحقيقات در خصوص شناسايي ديگر جرايم ارتكابي در مراحل مقدماتي قرار دارد لذا از همه مالباختگان به ويژه مالباختگان مناطق جنوب و جنوب غرب تهران كه اموالشان توسط سرنشينان يك دستگاه سمند تاكسي زرد رنگ و احتمالا با تهديد شوكر برقي مورد سرقت و زورگيري قرار گرفته دعوت مي شود تا جهت طرح شكايت و شناسايي متهمان به پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند.

 



جشنواره صفر تا 4 ساله ها

اداره كل امور بانوان شهرداري تهران از 16 الي 21 مهرماه نخستين دوره جشنواره «بهترين ها براي غنچه هاي شهر» را در محل دائمي نمايشگاه هاي تخصصي شهرداري تهران برگزار مي كند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين نمايشگاه محصولات و خدمات ويژه كودكان با حضور توليدكنندگان در حوزه اسباب بازي و تجهيزات مربوطه، كتاب، پوشاك، بهداشتي، خوراكي، خدمات و غيره ارائه مي گردد.گفتني است اين نمايشگاه از 16 الي 21 مهرماه همه روزه از ساعت 9 تا 19 در محل دائمي نمايشگاه هاي تخصصي شهرداري تهران واقع در بزرگراه شهيد چمران، ضلع جنوبي بوستان گفت وگو برگزار مي شود.
برگزاري مراسم روز جهاني كودك در شمال تهران
مراسم روز جهاني كودك با شعار«همه با هم براي ارتقاي عادلانه ايمني كودكان »در شمال تهران برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك تهران، حميدرضا بتو معاون فرهنگي و اجتماعي شهرداري منطقه با اعلام اين خبر گفت: مراسم روز جهاني كودك تا 17 مهر ماه در موزه طبيعت و حيات وحش ايران- دارآباد- از ساعت 18 الي 20 ميزبان كودكان و خانواده ها است.
وي با بيان اينكه حضور براي عموم در اين مراسم آزاد است، افزود: افتتاحيه اين مراسم ساعت 9 صبح امروز برگزار مي شود.
بتو با اعلام اينكه در مراسم افتتاحيه، نماينده يونيسف و شهردار منطقه يك حضور دارند، گفت: اجراي برنامه هاي هنري و سرگرم كننده ، گرفتن عكس يادگاري، برگزاري جشنواره بادبادك ها، مسابقه و بازديد كودكان از قسمت هاي مختلف موزه طبيعت و حيات وحش ايران- دارآباد- بخشي از برنامه هاي روز جهاني كودك است.
گفتني است موزه طبيعت و حيات وحش ايران (دارآباد) در خيابان شهيد باهنر، دارآباد، بعد از خيابان شهيد پور ابتهاج قرار دارد.

 



دانشجويان متقاضي ميهماني از 18 مهر ثبت نام كنند

سازمان سنجش آموزش كشور با صدور اطلاعيه اي از دانشجويان متقاضي ميهماني خواست از 18 مهرماه نسبت به ثبت نام اقدام كنند.
در اطلاعيه سازمان سنجش آموزش كشور آمده است: به اطلاع داوطلبان متقاضي استفاده از مزاياي آئين نامه نقل و انتقال ماده 3 (ميهمان مبنا) مي رساند داوطلبان متقاضي پس از ثبت نام در دانشگاه پذيرفته شده از روز يكشنبه 18/7/89 با مراجعه به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg نسبت به تكميل درخواست ميهماني دانشگاه موردنظر را براساس ماده 3 اين آئين نامه اقدام كنند.
جهت استحضار بيشتر داوطلبان، آئين نامه نقل و انتقال مصوب مورخ 01/7/98 در سايت وزارت علوم، تحقيقات و فناوري قابل دسترسي است.

 



رئيس سازمان زندان ها: مرخصي حق زنداني نيست

رئيس سازمان زندان ها گفت: مرخصي حق زنداني نيست و تنها اگر در جلسات اصلاح و تربيت به صورت مداوم شركت كند مورد تشويق قرار گرفته و به مرخصي مي رود.
غلامحسين اسماعيلي افزود: مرخصي زندانيان از دغدغه هاي شهروندان و مسئولان است و تعداد مرخصي هايي كه به زندانيان داده مي شود ضابطه مند و هدفمند شده اند به طوري كه هر زندني پس از گذراندن يك ششم ايام حبس خود به مرخصي مي رود.
وي با بيان اينكه مجرم سياسي در كشور نداريم اظهار داشت: اين زندانيان به اتهام جرايم امنيتي در زندان هستند و تعداد آنها هم بسيار كم است.
اسماعيلي افزود در دنيا به طور متوسط به ازاي هر سه زنداني يك زندانبان وجود دارد كه اين ميزان در كشور ما به ازاي هر 13 يا 14 زنداني يك زندانبان است.
رئيس سازمان زندان ها با بيان اين كه تنها سه ونيم درصد زندانيان كشور زن و بقيه مرد هستند، عنوان كرد: با توجه به اين كه زنان نيمي از جمعيت كشور را شامل مي شوند، اما پايين بودن ميزان ارتكاب جرم توسط اين قشر از جامعه مايه افتخار است.
اسماعيلي يادآور شد: بيشترين جرم در بين زندانيان مرد مربوط به موادمخدر، سرقت و جرايم عليه اشخاص و اطفال است.
وي در ارتباط با برنامه هاي ويژه مراقبت در زندان بيان كرد: سال جاري برنامه هاي نرم افزاري و فرهنگي متنوعي براي اصلاح امور زندانيان انجام داديم از جمله ارتقاي وضعيت زندانباني، برنامه هاي ديني و اخلاقي.
اسماعيلي در ادامه بيان كرد: بيش از 90 درصد خانواده هاي زندانيان سهمي در ارتكاب بزه توسط زنداني ندارند و اين در حالي است كه قبل از دستگيري زنداني نيز اين خانواده جزء خانواده هاي نيازمند و آسيب پذير بوده اند و در حال حاضر نياز آنان تشديد شده است.
به گزارش ايسنا وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اين كه زندانيان آمريكا و روسيه بيشتر از ايران است گفت: آمار زندانيان آمريكا 4 برابر زندانيان ايران است و اين آمار در كشور روسيه 3 برابر است.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: 99 درصد اطلاعات فرم هاي اطلاعات خانوارها منطبق با واقعيات بود

رئيس سازمان ثبت احوال كشوربا اشاره به تكميل و تصحيح اطلاعات فرم خانوار كه براي هدفمندي يارانه ها انجام مي شود، گفت: 99 درصد اين اطلاعات درست بود.
دكتر محمد ناظمي اردكاني با اشاره به بررسي فرم هاي اطلاعات خانوار كه توسط مركز آمار ايران جمع آوري شده بود، افزود: از 67 ميليون نفر كه بصورت خود اظهاري فرم هاي اطلاعات خانوار را پر كرده بودند، اطلاعات كمتر از يك درصد آنها با واقعيت مغايرت داشت.
وي با بيان اينكه 436 هزار سرپرست خانوار اطلاعاتشان اشتباه است، گفت: از اين تعداد نيز 27 هزار نفر شماره ملي خود را اشتباهي وارد كرده بودند.
رئيس سازمان ثبت احوال كشور همچنين به صدور كارت ملي هوشمند از اواخر سال 90 در كشور اشاره كرد و گفت:كارتهاي ملي فعلي فقط داراي مشخصات فردي است ولي كارت هاي هوشمند همزمان شامل گواهينامه، كارت اعتباري بانكي، بيمه و... خواهد بود.
شناسنامه هاي جديد
در قطع گذرنامه صادر مي شود
مديركل امور سجلي و پژوهش سازمان ثبت احوال كشور از صدور شناسنامه هاي جديد در 9 صفحه در قطع گذرنامه اي خبر داد.
محسن اسماعيلي گفت: شناسنامه هاي جديد تنها براي افراد بالاي 15 سالي كه شناسنامه خود را گم كرده اند يا بايد تغييري در شناسنامه شان ايجاد شود، صادر مي گردد.
وي با اعلام اينكه صدور شناسنامه هاي جديد از ابتداي دي ماه آغاز مي شود، افزود: اين شناسنامه ها براساس تكنولوژي جديد چاپ خواهند شد و اشتباهات معمول گذشته در آن تكرار نمي شود.
مديركل امور سجلي و پژوهش سازمان ثبت احوال كشور ادامه داد: شناسنامه جديد همچون گذشته دستي نخواهد بود و با يك فونت مشترك در كل كشور تايپ خواهد شد و ديگر خطي و نوشتاري در آنها وجود نخواهد داشت ضمن اينكه عكس فرد نيز به شكل دستي الصاق نمي شود و ديجيتالي چاپ خواهد شد.
اسماعيلي درباره ضريب امنيتي شناسنامه هاي جديد نيز گفت: كاغذ اين شناسنامه ها براي اولين بار در كارخانه تكاب بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران توليد شده و صفحه اول شناسنامه داراي لامينيت و هولوگرام خواهد بود كه موجب عدم تخريب در طول زمان و جعل آن خواهد شد. همچنين طراحي شناسنامه براي مسائل امنيتي از چاپ برجسته است.
مديركل امور سجلي و پژوهش سازمان ثبت احوال كشور با اشاره به اينكه شناسنامه هاي جديد 9 صفحه دارند، گفت: در صفحه اول مشخصات فردي از جمله نام و نام خانوادگي، شماره ملي، عكس و مشخصات پدر و مادر خواهد آمد.
مديركل امور سجلي و پژوهش سازمان ثبت احوال كشور با بيان اينكه هزينه صدور شناسنامه هاي جديد دو هزار تومان است گفت: در صورت گم شدن شناسنامه براي بار اول 10 هزار تومان و بار دوم 20هزار تومان دريافت خواهد شد.
اسماعيلي با اعلام اينكه شناسنامه جديد در قطع گذرنامه و جلد آن قهوه اي تيره خواهد بود، در پايان افزود: اعتبار شناسنامه هاي جديد نيز دائمي است.

 



كشتي طاووس قشم پس از افتتاح دچار سانحه شد

قشم- خبرنگار كيهان:
كشتي تفريحي طاووس بهشتي قشم پس از افتتاح و انتقال استاندار هرمزگان و جمعي از مديران اين استان به بندرعباس در مسير بازگشت با دهنه سمت چپ اسكله بهمن قشم برخورد كرد و آسيب ديد.
به گزارش خبرنگار ما از قشم؛ در شب افتتاح كه همه مدعوين خوشحال و خندان بودند تكان شديد و صداي بلند برخورد كشتي با صخره هاي كنار اسكله چرت تمامي ميهمانان را پاره و همهمه در كشتي آغاز شد.
خبرنگار كيهان در قشم كه شاهد عيني ماجرا بود در گزارش خود آورده است بر روي عرشه نشسته بوديم كه يك دفعه متوجه شديم كشتي به سمت سنگ هاي سمت چپ اسكله بهمن كه دهنه آن باريك و فاقد علائم هشداردهنده بود، در حال رفتن است.
ناخدا يك دفعه متوجه سنگ ها شد و كشتي را به سمت چپ هدايت كرد ولي اين عمل كمي دير شده بود و انتهاي سمت راست كشتي به ديواره اسكله برخورد كرد كه در اثر آن پروانه و شافت كشتي آسيب ديد.
وي افزود: بعد از اين حادثه كشتي روي آب شناور ماند و سپس به اسكله چسبيد و مسافران بدون هيچ آسيب ديدگي از كشتي خارج شدند.
بر اساس اين گزارش كشتي طاووس بهشتي قشم براي پاره اي از تعميرات به بندرعباس انتقال يافت تا پس از انجام تعميرات لازم بار ديگر در چرخه خدمات رساني به گردشگران قرار بگيرد.

 



انفجار مخزن نفت در شازند يك قرباني گرفت

آتش سوزي ناشي از انفجار مخزن در شركت پخش فرآورده هاي نفتي شازند يك كشته و چهار مجروح برجاي گذاشت.
به گزارش ايرنا، شاهدان عيني گفتند: در ساعت 11 صبح روز سه شنبه، كارگران در حال تنظيف لوله هاي بازيافت مواد با استفاده از فنر آهني بودند كه جرقه ناگهاني با توجه به انباشته بودن گاز در لوله ها، باعث انفجار و آتش سوزي شد.
به گفته آنان، در اثر اين حادثه «سيد احمد خودسوز حرآبادي» از كاركنان پيمانكاري اين شركت در دم جان باخت و چهار نفر ديگر بين 20 تا 50 درصد دچار آتش سوزي شدند.«فاطمه اكبري» مدير روابط عمومي شركت پخش فرآورده هاي نفتي استان مركزي با تاييد اين خبر گفت: علت اين حادثه در دست بررسي است.

 



معاون سلامت وزارت بهداشت خبر داد
ورود 500 هزار دوز واكسن آنفلوآنزا به كشور

معاونت سلامت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر واكسن آنفلوآنزا به حد مورد نياز وارد كشور شده ولي تزريق آن فقط براي افراد پرخطر توصيه مي شود.
دكتر امامي رضوي با اشاره به نگراني مردم از شيوع آنفلوآنزا در آغاز فصل سرما، گفت: واكسن آنفلوآنزا در حال حاضر به اندازه 500هزار دوز وارد كشور شده كه اين مقدار در حد نياز كشور به اين واكسن است.
وي افزود: برخلاف تصور عامه مردم تزريق اين واكسن به عنوان پيشگيري از سرماخوردگي در بچه ها و كودكاني كه به مدرسه مي روند، هيچ ضرورتي ندارد.
وي تزريق واكسن آنفلوآنزا را براي افراد پرخطر مانند بيماران قلبي عروقي، دياليزي، سرطاني تحت كنترل، افراد دچار نقص ايمني بدن و كودكاني كه مبتلا به بيماري هاي تنفسي مانند آسم و آلرژي هستند، توصيه كرد.گفتني است؛ واكسن فعلي كه وارد كشور شده است براي آنفلوآنزا نوع A نيز استفاده مي شود.

 



توضيح بانك سپه درباره خبر اختلاس

به دنبال درج خبري تحت عنوان «كشف اختلاس 190 ميليارد ريالي با 40 متهم در آبادان» به نقل از خبرگزاري فارس در كيهان يازدهم مهرماه جاري، مدير شعب بانك سپه منطقه خوزستان توضيحاتي ارسال كرد.
در اين توضيحات آمده است: جرم منتسبه مربوط به سال 87 و اعلام جرم از ناحيه خود بانك به منظور سالم سازي سيستم از افراد فاسد بوده و با پيگيري هاي مستمر و همكاري دادستان وقت بالاخره پرونده پس از دو سال منجر به صدور كيفر خواست عليه متهم اصلي و 40 نفر از گيرندگان تسهيلات آن شعبه شده است.

 



قرآن مانع مرگ مبارز فلسطيني شد

دكتر حسام الزاغه يكي از پزشكان اردني كه زمان جنگ غزه براي درمان مجروحان به اين منطقه رفته بود، قصه واقعي را درباره يكي از مبارزان حماس روايت كرد.
به گزارش قدس به نقل از روزنامه فلسطيني «اخبارنا»، خلاصه قصه اين گونه است كه يكي از مبارزان حماس كه از چند ناحيه زخمي شده بود را به بيمارستان الشفاء در نوار غزه انتقال مي دهند و پزشك الزاغه درصدد معاينه و درمان وي برمي آيد.الزاغه شگفت زده مي شود بعد از اين كه به جيب پيراهن اين مبارز حماس نگاه مي كند و در آن يك نسخه قرآن وكتابچه «حصن المسلم» را مي بيند.به محض اين كه پزشك معالج قرآن و كتابچه را از جيب مبارز فلسطيني درمي آورد با صحنه عجيبي مواجه مي شود و آن اين كه مي بيند تركش جنگي كشنده اي به جاي اين كه قلب اين مبارز را هدف گيرد و به آن نفوذ كند، در نسحه قرآن كريم جاي گرفته است.
آري قرآن كريم براساس تقدير و مشيت الهي سپر جان اين مجاهد مبارز فلسطيني شده و جان دوباره اي را به وي بخشيد.
اين روزنامه با شعري با مضمون «راستي كسي كه خدا را دارد چه گمشده اي دارد؟ و كسي كه خدا را گم كرده است چه چيزي دارد؟» اين مطلب را به پايان رساند.

 



روزانه 4500 زوج چيني جدا مي شوند

پرجمعيت ترين كشور جهان، روزانه شاهد ثبت 4500 درخواست طلاق است.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، وزارت رفاه و خدمات اجتماعي چين، از ثبت بيش از 848 هزار درخواست طلاق در نيمه نخست سال جاري ميلادي خبر مي دهد كه بيانگر رشد 10 درصدي در مقايسه با مدت مشابه سال قبل است. همچنين شمار زوج هايي كه از هم طلاق مي گيرند، از سال 2003 ميلادي بيش از هشت درصد رشد يافته است. به عقيده جامعه شناسان، علت افزايش آمار طلاق در ميان خانواده هاي چيني، رشد اقتصادي در اين كشور و تمايل افراد به داشتن آزادي بيشتر است. اين آمار نشان مي دهد، مناطقي كه سياست تك فرزندي در آنها با جديت بيشتري كنترل مي شود از جمله شهر شانگهاي، شاهد افزايش چشمگير آمار طلاق است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14