(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 15 مهر 1389- شماره 19758

حديث دشت عشق
ملي پوشان كشورمان به برزيل رسيدند متفاوت ترين بازي تاريخ فوتبال ايران
اخبار كوتاه از فوتبال
قهرمان دو دوره جام جهاني به تهران مي آيد آرژانتين حريف بعدي تيم ملي
واترپلو و راگبي حذف شدند معرفي 31 رشته اعزامي به گوانگجو
برتري شاگردان ابراهيم زاده برابر الهلال ذوب آهن يك گام به فينال نزديك شد
18 دوپينگي در ميان 588 ورزشكار ايراني
وداع زود هنگام تيم جوانان از رقابت هاي قهرماني آسيا دوستي: من مقصر هستم
خواندني از ورزش ايران
هندبال جام باشگاه هاي آسيا ذوب آهن از رسيدن به فينال بازماند



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «محمدرضا شارعي»
در جواني پير عشق است اين پسر

در تاريخ 3/3/45 در خانواده اي بسيار مستضعف كودكي به دنيا آمد كه به خاطر تولدش در مشهد مقدس او را محمدرضا ناميدند. محمدرضا قبل از ورود به دبستان به مكتب خانه رفت و تلاوت قرآن را فرا گرفت. سپس دوران ابتدايي را در شهرك آيت الله مدني بيلند گذراند، اما به دليل وضع بد مالي ادامه تحصيل نداد.
محمدرضا قبل از انقلاب به دليل سن كم فعاليت چنداني نداشت؛ اما بعد از انقلاب در اكثر تظاهرات شركت مي كرد.او در 14 سالگي عازم جبهه شد و در قسمت تداركات فعاليت مي كرد. بعد از سه بار اعزام به جبهه در تاريخ 31/2/61 در سن 16 سالگي در خونين شهر به شهادت رسيد.

 



ملي پوشان كشورمان به برزيل رسيدند متفاوت ترين بازي تاريخ فوتبال ايران

پس از چند روز بالاخره انتظارها به سر رسيد و تيم ملي فوتبال ايران امروز از ساعت 20 و30 دقيقه در ورزشگاه بن زايد شهر ابوظبي در مقابل پرافتخارترين تيم جهان قرار مي گيرد.
اين بازي كه برگزاري آن از هفته پيش قطعي شد تا امروز كه تنها يك روز به برگزاري آن باقي مانده ذهن فوتبال دوستان و ايراني ها را به خود جلب كرده است. اين براي اولين بار است كه تيم ملي در يك بازي تداركاتي با برزيل كه تمام ستارگان خود را نيز به همراه دارد رو در رو مي شود.
در اين چند روز جنب و جوش زيادي در ميان فوتبالي ها به راه افتاد و خيلي ها به اين فكر افتادند كه از چند بازيكن قديمي ايران كه تاكنون برايشان بازي خداحافظي برگزار نشده است در يك چنين بازي مهمي تقدير شد. ابتدا صحبت از خداحافظي بازيكناني مانند علي دايي، خداداد عزيزي، وحيد هاشميان، مهدي مهدوي كيا و كريم باقري به گوش مي رسيد اما در نهايت فدراسيون تصميم گرفت كه در اين بازي بزرگ تنها كريم باقري از بازي هاي ملي خداحافظي كند. البته همين موضوع نيز هنوز در هاله اي از ابهام قرار دارد چرا كه مسئولان هماهنگي بازي از خداحافظي كريم باقري در اين ديدار ابراز بي اطلاعي كرده اند.
از اوايل هفته جاري بليت فروشي به دو روش اينترنتي و حضوري در دوبي و ابوظبي آغاز شده كه قيمت ارزانترين بليت 22 هزار تومان و گرانترين بليت نيز كه مربوط به جايگاه VIP مي شد 98 هزار تومان است. اما با اين شرايط اكنون كه يك روز به برگزاري اين ديدار باقي مانده مهمترين نگراني مسئولان به فروش نرفتن تعداد زيادي از بليت هاي اين بازي است.ورزشگاه بن زايد ابوظبي گنجايش 44 هزار تماشاگر را دارد كه براساس آخرين آماري كه اعلام شده تنها 2 هزار بليت براي اين بازي به فروش رفته است.
تيم ملي برزيل كه پس از ايران ديدار دوستانه اي با اوكراين نيز برگزار خواهد كرد قرار است در اين ديدار با تمامي ستارگانش در مقابل شاگردان افشين قطبي به ميدان برود كه از اين بازيكنان مي توان به دني آلوز، روبينيو، پاتو، سيلوا، كوتينيو، نيلمار، راميرس و آدريانو اشاره كرد.
در عين حال تيم ملي ايران نيز كه تا روز يكشنبه در رقابت هاي قهرماني غرب آسيا شركت داشت مستقيما از اردن به سمت امارات رفته است. افشين قطبي براي اين بازي دو لژيونر خود در اسپانيا را به اردوي تيمش فراخوانده است.
طبق اعلام مسئولان تيم ملي قرار است كريم باقري با شماره 6 به ميدان برود اما هنوز مشخص نيست كه او چند دقيقه بازي مي كند و آيا طي ساعاتي كه تا برگزاري بازي باقي مانده مشكلات هماهنگي برگزاري مراسم خداحافظي برطرف مي شود يا خير.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

غيبت رحمتي ،حسيني و خلعطبري در تيم اميد
سه بازيكن بزرگسال تيم فوتبال اميد در دو ديدار تداركاتي مقابل اميدهاي لهستان و آفريقاي جنوبي اين تيم را همراهي نخواهند كرد. غلامحسين پيرواني سرمربي تيم فوتبال اميد در حالي از سه بازيكن تيم ملي بزرگسالان شامل؛ سيدمهدي رحمتي، سيد جلال حسيني و محمدرضا خلعتبري براي حضور در دو ديدار تداركاتي تيم اميد مقابل لهستان و آفريقاي جنوبي دعوت كرده است كه اين سه بازيكن به دليل خستگي ناشي از حضور در بازي هاي غرب آسيا و ديدار با برزيل قادر به همراهي تيم اميد در اين دو ديدار تداركاتي نخواهند بود.
سعيدلو در امارات
علي سعيدلو به همراه جمعي از معاونان سازمان تربيت بدني، علي كفاشيان، مهدي تاج، مهدي محمد نبي و تعدادي از اعضاي هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال صبح امروز (پنجشنبه) از تهران عازم شهر ابوظبي امارات خواهند شد تا بعدازظهر همين روز ديدار دوستانه تيم هاي ملي فوتبال ايران و برزيل را از نزديك تماشا كنند.
الشباب به فينال نزديك شد
در نخستين ديدار از دور رفت مرحله نيمه نهايي مسابقات فوتبال ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا سه شنبه شب تيم فوتبال الشباب عربستان در ورزشگاه ملك فهد شهر رياض به مصاف سئونگنام ايلهواچونما كره جنوبي رفت و در حالي كه از حمايت بيش از 9 هزار تماشاگر بهره مي برد، به برتري 4 بر3 دست يافت.
خستگي نشست قطبي را لغو كرد
بر اساس برنامه از پيش مشخص شده قرار بود از ساعت 11 صبح روز گذشته نشست مطبوعاتي افشين قطبي و مانوئل منزس سرمربي تيم ملي برزيل برگزار شود كه اين برنامه به دليل خستگي منزس برگزار نشد.
ليورپول بحران زده در آستانه فروش
باشگاه ليورپول كه بحراني ترين روزهاي خود را پشت سر مي گذارد در آستانه فروش قرار گرفته است. در حالي كه دو مالك باشگاه مدت هاست قصد دارند امتياز مالكيت باشگاه ليورپول را پيدا كنند، و حتي دست به دامن تاجران چيني و عرب هم شده بودند، سرانجام به توافق اوليه براي فروش باشگاه دست پيدا كردند.
اسپانيا با ايران بازي نمي كند
مارينا مدينا ارناندس مدير روابط عمومي فدراسيون فوتبال اسپانيا از برگزاري ديدار تداركاتي با ايران اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: هشتم و دوازدهم اين ماه ميلادي و هفدهم ماه آينده با تيم هاي ليتواني، اسكاتلند و پرتغال ديدار رسمي و ثبت شده در سايت فيفا پيش روي فدراسيون فوتبال اسپانياست.
دستگيري به جرم دريافت رشوه
رئيس سابق فدراسيون، سرمربي اسبق تيم ملي و رئيس اسبق كميته داوران چين به اتهام رشوه خواري دستگير شدند.پليس پس از بازرسي منزل رئيس سابق فدراسيون چين دريافت كه وي هداياي بسيار ارزشمندي چون الماس، جواهر، طلا، ساعت هاي گران قيمت و اوراق بهادار به عنوان رشوه دريافت كرده است.
محروميت 6 ماهه براي شهرداري تبريز
راي كميته انضباطي درباره باشگاه شهرداري تبريز مشخص شد. مجتبي شريفي رئيس كميته انضباطي گفت : پيرو تخلفات ادامه دار و فحاشي طرفداران منتسب به تيم شهرداري تبريز در بازي هاي ليگ برتر فوتبال ، باشگاه تبريزي بايد 10 ميليون تومان به عنوان جريمه پرداخت كند. همچنين طرفداران اين تيم با 6 ماه محروميت تعليقي از حضور در ورزشگاه مواجه مي شوند و در صورت بروز كوچكترين تخلف اين محروميت اعمال مي شود. شريفي در پايان گفت : مسئولان باشگاه شهرداري اعلام كرده اند كه اين تيم فقط 1500 هوادار دارد و بنابراين تيم شهرداري تبريز از اين پس در بازيهاي خانگي تنها مي تواند 1500 بليت بفروشد و اين عده تنها با كارت كانون هواداران شهرداري تبريز اجازه ورود به ورزشگاه ها را خواهند داشت.
تلاش پزشكان براي رساندن عقيلي
هادي عقيلي، مدافع تيم ملي فوتبال ايران، كه در ديدار برابر عمان در مرحله مقدماتي بازي هاي غرب آسيا از ناحيه پا به شدت مصدوم شد، حضورش در ديدار مقابل برزيل در هاله اي از ابهام قرار دارد.بر همين اساس كادر پزشكي تيم ملي فوتبال ايران تمام تلاش خود را به كار گرفته تا عقيلي را به بازي مقابل برزيل برساند.
مخالفت سپاهان با حضور حاج صفي در تيم اميد
به احتمال فراوان باشگاه سپاهان با در اختيارقراردادن احسان حاج صفي به تيم اميد مخالفت كند. حاج صفي كه روز جمعه همراه با تيم ملي بزرگسالان به تهران بازمي گردد بايد بلافاصله راهي اصفهان شده و براي ديدار روز يكشنبه تيمش مقابل استيل آذين آماده شود.
غيبت داكاستا در بازي با ايران
الكس داكاستا مدافع برزيلي باشگاه چلسي انگليس پس از مصدوميتي كه در ديدار تيمش مقابل آرسنال نصيبش شد دست كم براي سه هفته از ميادين ورزشي به دور خواهد بود. بدين ترتيب او شانس حضور در ديدار دوستانه تيم ملي كشورش مقابل ايران را از دست داد.

 



قهرمان دو دوره جام جهاني به تهران مي آيد آرژانتين حريف بعدي تيم ملي

آرژانتين به احتمال بسيار زياد حريف بعدي تيم ملي فوتبال كشورمان در تهران خواهد بود.
به گزارش برنا، اين جمله علي سعيدلو كه گفته بود تيم ملي در بازي تداركاتي بعدي خود به مصاف تيم بزرگي خواهد رفت، از ياد علاقه مندان به فوتبال نرفته است. چندي قبل رئيس سازمان تربيت بدني صراحتاً اعلام داشت كه تيم ملي فوتبال كشورمان پس از بازي با برزيل يك بازي بزرگ ديگر در پيش دارد. او نامي از حريف احتمالي ايران نبرد اما اخبار دريافتي از سازمان تربيت بدني حكايت از آن دارد كه آرژانتين نام تيمي است كه احتمالا به تهران سفر خواهد كرد. مذاكرات مسئولان ارشد ورزش و فدراسيون فوتبال با مسئولان آرژانتيني از چندي قبل آغاز شده و توافقات ابتدايي نيز صورت گرفته است. آرژانتين سابقه دو دوره قهرماني در جام جهاني را در كارنامه خود دارد.

 



واترپلو و راگبي حذف شدند معرفي 31 رشته اعزامي به گوانگجو

نشست مشترك هيات اجرايي كميته ملي المپيك با رييس سازمان تربيت بدني برگزار شد كه طي آن 31 رشته مجوز حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو را كسب كردند
در اين نشست كه روز گذشته در محل سازمان تربيت بدني با حضور مسوولان اين سازمان و اعضاي هيات اجرايي كميته ملي المپيك برگزار شد، حاضرين پس از بحث و تبادل نظر، 31 رشته را براي حضور در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي گوانگجو نهايي و معرفي كردند.
ليست رشته هاي اعزامي به اين مسابقات به شرح زير است:
1-ووشو
2-كشتي آزاد
3-كشتي فرنگي
4-وزنه برداري
5-واليبال ساحلي
6-واليبال سالني
7-تكواندو
8-تنيس روي ميز
9-تيراندازي
10-قايقراني آب هاي آرام
11-قايقراني بادباني
12-دراگون بت
13-اسلالوم
14-روئينگ
15-اسكيت
16-كاراته
17-كبدي
18-جودو
19-هندبال
20-ژيمناستيك
21-فوتبال
22-شمشيربازي
23-دوچرخه سواري
24-شطرنج
25-بوكس
26-بيليارد
27-بسكتبال
28-دووميداني
29-تيروكمان
30-شنا
31-شيرجه.
بدين ترتيب نام رشته هاي واترپلو و راگبي از ليست اعزامي ايران به گوانگجو حذف شد.

 



برتري شاگردان ابراهيم زاده برابر الهلال ذوب آهن يك گام به فينال نزديك شد

تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان با پيروزي برابر الهلال عربستان يك گام به فينال ليگ قهرمانان آسيا نزديك شد.
ديدار ذوب آهن اصفهان و الهلال عربستان از دور رفت مرحله نيمه نهايي رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا از ساعت 17 عصر روز گذشته در ورزشگاه فولاد شهر و در حضور بيش از 10 هزار تماشاگر مشتاق اصفهاني برگزار شد كه در پايان ذوب آهن با يك گل حريف را شكست داد. ذوبي ها در نيمه نخست بارها تا مرز باز كردن دروازه حريف پيش رفتند كه روي بي دقتي مهاجمان، موقعيت هاي خوبي را از دست دادند. در ادامه بازي تيم الهلال در دقيقه 42 از ضربه پنالتي كه به سود آنها اعلام شده بود، نتوانست استفاده كند و شهاب گردان موفق شد ضربه ويلهماسون، مهاجم سوئدي حريف را مهار كند. در نيمه دوم نيز ذوب آهن كار را هجومي آغاز كرد و باز هم موقعيت هاي مناسبي را به دست آورد تا اينكه در دقيقه 57 و روي ضربه كاشته توسط قاسم حدادي فر به گلي زيبا و حساس رسيد . پس از اين گل الهلال شدت حملاتش را بيشتر كرد و در دقيقه 70 نيز ديرك دروازه ذوب آهن را به لرزه درآورد .روي اين صحنه بخت با ذوبي ها يار بود كه دروازه اين تيم باز نشد. در نهايت ذوب آهن با يك گل حريفش را شكست داد تا براي صعود به فينال ليگ قهرمانان آسيا تنها به يك تساوي در خانه حريف احتياج داشته باشد.

 



18 دوپينگي در ميان 588 ورزشكار ايراني

براساس بانك اطلاعاتي كه توسط مديران ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) تهيه شده است، ورزش ايران طي 9 ماه گذشته ميلادي 18 ورزشكار دوپينگي داشته است.
افسران ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) طي 9ماه گذشته ميلادي از 588 ورزشكار شاغل در رشته هاي مختلف نمونه گيري كرده اند. از ميان اين تعداد تست گرفته شده و براساس نتايج آناليزهاي انجام شده توسط پزشكان و متخصصان آزمايشگاه كلن آلمان براي 18 ورزشكار به دليل استفاده از مواد نيروزا حكم محروميت صادر شد.
البته احتمال اينكه تعداد ورزشكاران متخلف و دوپينگي تا پايان سال 2010 ميلادي از 18نفر بيشتر شوند، وجود داردچرا كه هنوز نتيجه برخي از نمونه گيري هاي ارسالي به آزمايشگاه كلن آلمان ازسوي مديريت اين آزمايشگاه اعلام نشده است. ضمن اينكه سه ماه تا پايان سال 2010 ميلادي باقي مانده است و بخشي از برنامه هاي نادو براي نمونه گيري وكنترل دوپينگ ورزشكاران دراين زمان باقي مانده انجام خواهدشد.
دكتر لطفعلي پوركاظمي، دبيركل ستاد ملي مبارزه با دوپينگ (نادو) اظهارداشت: تاكنون تمام نمونه گيري هاي انجام شده جهت آناليز و اعلام نتيجه به آزمايشگاه كلن آلمان ارسال شده است و نتيجه مربوط به اكثر آنها را نيز دريافت كرده ايم. تنها از نتيجه بخش كوچكي از تست هاي ارسالي بي اطلاعيم كه به زودي به دستمان مي رسد.

 



وداع زود هنگام تيم جوانان از رقابت هاي قهرماني آسيا دوستي: من مقصر هستم

تيم فوتبال جوانان كشورمان كه مدعي نخست قهرماني در مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا به شمار مي آمد، با قبول شكست در ديدار برابر استراليا وداعي زودهنگام با اين پيكارها داشتند.
تيم فوتبال جوانان كشورمان از ساعت 10 صبح چهارشنبه در ديداري كه حكم مرگ و زندگي را داشت در ورزشگاه لينزي به مصاف استراليا رفت تا بخت صعود از گروه D مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا را براي خود زنده نگاه دارد اما بر خلاف آنچه تصور مي شد، شاگردان دوستي مقابل حريف قدرتمند خود سر تعظيم فرود آورده و با نتيجه 3 بر صفر تن به شكست دادند.
براي تيم فوتبال جوانان استراليا در اين بازي مصطفي اميني (39)، بولوت كريم (60) و تري آنتونيس (88) گلزني كردند تا ضمن فراهم آوردن مقدمات صدرنشيني تيم شان در گروه D رقابت ها، باعث حذف زودهنگام شاگردان دوستي شوند.
تيم جوانان كشورمان كه مدعي اصلي قهرماني سي و ششمين دوره مسابقات فوتبال قهرماني جوانان آسيا بود، با دو شكست پي در پي برابر تيم هاي كره جنوبي (2 بر صفر) و استراليا (3 برصفر) شانس راهيابي به مرحله دوم مسابقات را از دست داد اين تيم روز جمعه هفته جاري در ديداري تشريفاتي مقابل تيم يمن صف آرايي خواهد كرد.
دوستي: شرمنده مردم شدم
اما علي دوستي مهر پس از شكست تيم جوانان ايران و حذف از رقابت هاي قهرماني آسيا گفت: صحبت هايم را در دو بخش مطرح مي كنم، اول بايد اعلام كنم كه فدراسيون فوتبال ايران توجه بسيار زيادي به ساختن تيم هاي پايه دارد. براي اين تيم با برگزاري اردوها و بازيهاي تداركاتي مختلف سرمايه گذاري بسياري شده است. ما با تيم هاي بزرگي بازي كرديم و موفق بوديم. من مقصر اين شكست هستم و تمام مسئوليتهاي حذف ايران از قهرماني آسيا را به گردن مي گيرم. من شرمنده مردم ايران و تمام مربيان زحمتكش كه در اقصي نقاط آن هستند شده و اعلام مي كنم نتوانستم پاسخ اعتماد فدراسيون فوتبال را بدهم. مسئولان فدراسيون به من اطمينان كردند و من به عنوان مربي پاسخشان را ندادم.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ هفته اول، دوم و افتتاحيه نهمين دوره ليگ برتر تكواندو (جام خليج فارس) جمعه 16 مهر ماه در خانه تكواندو برگزار مي شود.
¤ تيم واترپلو جوانان كشور نخستين ديدار خود در رقابت هاي واترپلو قهرماني جوانان آسيا را با برتري مقابل تيم قدرتمند قزاقستان پشت سر گذاشت.
¤ رقابت هاي كشتي فرنگي قهرماني جوانان كشور از امروز در سالن شهداي هفتم تير تهران آغاز خواهد شد.
¤ مرحله چهارم و نهايي مسابقات دووميداني قهرماني باشگاه هاي كشور در صورت تكميل نهايي پيست مجموعه آفتاب انقلاب براي اولين بار در اين ورزشگاه برگزار مي شود.
¤ به دنبال پيگيري مسئولان برگزاري هفدهمين دوره تور بين المللي دوچرخه سواري مازندران تعداد تيم هاي حاضر در اين تور به هفت تيم افزايش يافت.
¤ رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد به منظور حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو در چند وزن برگزار خواهد شد.
¤ حامد حدادي براي فصل جديد رقابت هاي بسكتبال حرفه اي آمريكا مبلغ 6/1 ميليون دلار دريافت خواهد كرد.
¤ چهاركاراته كاي تيم ملي كشورمان كه قرار است به بازي هاي آسيايي گوانگجو اعزام شوند، بامداد امروز پنجشنبه براي حضور در يك تورنمنت بين المللي راهي اتريش شدند.
¤ با بررسي عملكرد اميد نوروزي و حميد باوفا، نفرات موردنظر وزن 60 كيلوگرم، كادر فني تيم ملي كشتي فرنگي تصميم گرفت بار ديگر مانند رقابتهاي جهاني مسكو به نوروزي، كشتي گير شيرازي اعتماد كند.

 



هندبال جام باشگاه هاي آسيا ذوب آهن از رسيدن به فينال بازماند

مرحله نيمه نهايي رقابت هاي هندبال جام باشگاههاي آسيا با شكست تيم ذوب آهن اصفهان برابر مضر عربستان و نرسيدن اين تيم به فينال مسابقات پيگيري شد.
مرحله نيمه نهايي سيزدهمين دوره مسابقات هندبال جام باشگاههاي آسيا چهارشنبه شب با برگزاري دو ديدار در شهر بيروت لبنان پيگيري شد كه طي آن نمايندگان لبنان و عربستان موفق به برتري مقابل حريفان خود و راهيابي به ديدار نهايي رقابت ها شدند.
در اولين ديدار چهارشنبه شب تيم السد لبنان با نتيجه 30 بر27 تيم السد قطر را از بيش رو برداشت و راهي ديدار فينال شد. در دومين ديدار چهارشنبه شب هم تيم ذوب آهن اصفهان، نماينده كشورمان با نتيجه 22 بر 20 مقابل مضر عربستان تن به شكست داد و از راهيابي به فينال مسابقات باز ماند. اين نتيجه در حالي رقم خورد كه تيم ذوب آهن در نيمه اول نيز با نتيجه 12 بر 9 مقابل حريف عربستاني مغلوب شده بود. بدين ترتيب امشب و در آخرين روز از اين رقابت ها مضر عربستان و السد لبنان براي دستيابي به عنوان قهرماني و دو تيم السد قطر و ذوب آهن اصفهان براي كسب مقام سومي مسابقه مي دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14