(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 مهر 1389- شماره 19759

در حاشيه جشنواره بين المللي تئاتر كودك
بهره برداري از نخستين اكوكمپ كويري ايران در بادرود
ايران در كيهان
خط انتقال آب و شبكه اصلي آبياري و زهكشي سد كينه ورس كلنگ زني شد
قائم مقام وزير ارشاد در اختتاميه طرح «قرآن- نبض زندگي» در كاشان:
نبض زندگي مسلمانان براساس آموزه هاي قرآن است
رئيس سازمان ملي جوانان استان خبر داد
رشد 18درصدي ميانگين طلاق در آذربايجان شرقي
بهره برداري از مجهزترين برج آموزشي آتش نشاني كشور در قزوين
آغاز بهره برداري از طرح آب آشاميدني خوانسار
از نيمه دوم مهر سال جاري طرح پزشك خانواده در 5 شهر چهار محال و بختياري اجرا مي شود
بهره برداري از گازرساني به 4شهر اصفهان
عدم استقبال كشاورزان كاشاني از شيوه آبياري مكانيزه
بيش از 458 ميليون ريال، كمك مردم گنبدكاووس به سيل زدگان پاكستان
افزايش 150 درصدي توليد ذرت توسط كشاورز نيشابوري



در حاشيه جشنواره بين المللي تئاتر كودك

همدان- خبرنگار كيهان:
هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان با استقبال شركت كنندگان خارجي اين جشنواره مواجه شد.
كارگردان نمايش «دوبعد زندگي» از استراليا گفت: جشنواره تئاتر كودك و نوجوان در همدان واقعا شگفت انگيز است.
«فلورا ايزه ويلسون» افزود: از اينكه به همدان آمده ام ابراز خرسندي مي كنم و از استقبال مردم هيجان زاده هستم.
وي تصريح كرد: تئاتر ايران از سطح كيفي مطلوبي برخوردار است كه با تلاش بيشتر مي تواند بهتر از اينها در سطح بين المللي ظاهر شود.
نمايش «دو بعد زندگي» به كارگرداني «فلورا ايزه ويلسون»، به مسايل روحي و عاطفي پرداخته و با روح مخاطبان ارتباط برقرار مي كند.
اين نمايش در فضايي كاملا بسته و تاريك اجرا شده و تمام وسايل موجود آن با كاغذ تهيه و براي نورپردازي از پروژكتور استفاده شده است.
از سوي ديگر رئيس خانه تئاتر فرانكفورت گفت: واقعيات ايران، با تبليغات غربي ها تفاوت دارد.
«گوردون وايژن» كه براي حضور در هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان به همدان آمده است، با بيان اين مطلب افزود: صميميت و ميهمان نوازي و فرهنگ بالاي مردم ايران مرا تحت تأثير قرار داده است.
همدردي كودكان همداني با بچه هاي سرزمين زيتون
به گزارش ستاد خبري جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، به مناسبت روز ملي همبستگي و همدردي با كودكان و نوجوانان فلسطيني، مراسمي با عنوان «بچه هاي سرزمين فلسطين» در دبيرخانه اين جشنواره برگزار شد.
در اين مراسم كودكان و نوجوانان همداني، كبوتراني را به عنوان نماد آزادي كودكان فلسطيني آزاد كردند و سپس حاضران، پيام صلح را امضاء كردند.
در اين پيام پس از سلام به غنچه هاي صبور و مقاوم سرزمين فلسطين، آمده است: «دوست خوبم، ما فرزندان سرزمين ايران شما فرزندان فلسطين را دوست داريم و آن زمان كه مسلسل ها بر قلب پاك شما نشانه مي رود قلب كوچك ما نيز در سينه به تپش مي افتد و دل ما به سوي شما به رنگ دعا آبي مي شود اما بايد با همبستگي و وحدت به ريسمان الهي چنگ بزنيم زيرا صبح پيروزي نزديك است.»
بنابرهمين گزارش، كرم رضا پيريايي استاندار همدان نيز در اين خصوص اعلام كرد: در جشنواره سال آينده، به بهترين اثر با موضوع فلسطين، جايزه نفيسي از سوي استانداري همدان اهدا خواهد شد.
معرفي آثار منتخب بخش نمايشنامه نويسي
بنابه اعلام ستاد خبري هفدهمين جشنواره بين المللي تئاتر كودك و نوجوان همدان، در بخش نمايشنامه نويسي اين جشنواره از ميان 74 اثر ارسالي به دبيرخانه، سه نمايشنامه به اسامي «اون طرف درياها كجاست» نوشته اسد اسداللهي، «بازگشت پير» نوشته مجيد بوربور و «بازي» نوشته سميه كاظمي انتخاب شدند.
داوري اين بخش را سيمين اميريان، منصور خلج و شهرام كرمي به عهده دارند.
بيست و چهارمين جشنواره فيلم كودك و نوجوان
بيست و چهارمين دوره جشنواره بين المللي فيلم هاي كودكان و نوجوانان از 16 مهر ماه در همدان آغاز مي شود.
بنابه اعلام دبيرخانه جشنواره فيلم كودك و نوجوان همدان، اين جشنواره در بخش هاي مختلف شامل مسابقه بين الملل با 13 اثر، پويانمايي بين الملل با 27 اثر، آثار بلند ويدئويي ايراني با 16 اثر، آثار ويدئويي كوتاه ايراني با 18 اثر، برگزار خواهد شد.
همچنين بخش هاي جنبي در جشنواره بيست و چهارم فيلم كودك و نوجوان به اجرا درمي آيد كه شامل ادبيات و كودك با 10 فيلم، كودك و محيط زيست با 26 فيلم، فيلم هاي كوتاه كشور پرتغال با 7 اثر، پويانمايي هاي كوتاه كرواسي و بوسني هرزگوين با 13 اثر، فيلم هاي كوتاه روسي با 14 فيلم و بخش سينماي كودك هندوستان با 9 فيلم، خواهد بود.
بنابر همين گزارش آثار شركت كننده در جشنواره فيلم كودك و نوجوان همدان در 21 سالن سينمايي سطح استان اكران مي شود و امكان حضور 20 هزار دانش آموز در اين جشنواره فراهم است.
مراسم افتتاحيه اين جشنواره نيز با حضور 7 هزار نفر و با استفاده از جلوه هاي سينمايي به عنوان شيوه اي جديد در كشور در محل استاديوم ورزشي قدس همدان برگزار خواهد شد.
راهيابي نوجوان 10 ساله به بخش مسابقه
اثر يك نوجوان 10 ساله به بخش مسابقه جشنواره فيلم كودك و نوجوان همدان راه يافت.
بنابه اعلام دبيرخانه بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان همدان، فيلم «گربه ملوس پارك انديشه» ساخته مسيح سيفي نوجوان 10 ساله در بخش مسابقه فيلم هاي كوتاه استاني اين جشنواره به رقابت با ديگر آثار اين بخش مي پردازد.
اين جشنواره پذيراي 150 هنرمند خارجي از 40 كشور جهان خواهد بود.

 



بهره برداري از نخستين اكوكمپ كويري ايران در بادرود

بادرود- خبرنگاركيهان:
نخستين اكوكمپ كويري ايران واقع در روستاي متين آباد بادرود با حضور مسئولان كشوري و استان اصفهان به طور رسمي مورد افتتاح قرارگرفت.
اسفنديار حيدري پور مديركل ميراث فرهنگي اصفهان درمراسم افتتاح اكوكمپ متين آباد اظهارداشت: اكوكمپ كويري متين آباد به عنوان نخستين فاز از منطقه نمونه گردشگري ملي كويري است.
معاون سرمايه گذاري و طرح هاي اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان نيز افزود: اين منطقه در دور سوم سفر رئيس جمهوري به عنوان منطقه نمونه گردشگري ملي به تصويب رسيد و درتاريخ 20مردادماه89 موافقت تاسيس منطقه نمونه گردشگري اكوكمپ كويري متين آباد توسط معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صادر شد.
احمدرضا مولايي حجم سرمايه گذاري اين پروژه را 45 ميلياردريال در دو فاز دانست و افزود: اين پروژه در فاز نخست با سرمايه گذاري 13ميليارد ريال انجام شده است.
وي مساحت اين پروژه را 5/12هكتار در فاز اول ذكر كرد و گفت: نخستين اكوكمپ كويري ايران در نهايت تا 300هكتار توسعه مي يابد.
مولايي افزود: سهم حمايت هاي دولت، تخصيص هشت ميليارد ريال تسهيلات بانكي و تاسيس هزينه زيرساخت پروژه شامل راه دسترسي به اين محل و شبكه گاز با اعتباري بيش از 300ميليون ريال است.
معاون سرمايه گذاري و طرح هاي اداره كل ميراث فرهنگي استان اصفهان افزود: كار مطالعات طرح منطقه نيز توسط سرمايه گذار در حال انجام است كه ميزان اشتغالزايي اين پروژه 55 نفر برآورد شده كه درحال حاضر 21 نفر مشغول به كار شده اند.
وي خاطرنشان كرد: اين كمپ كه براساس گردشگري پايدار و مباني اوليه اكوتوريسم ايجاد شده است، امكان فعاليت هايي نظير تماشاي حيات وحش منحصر به فرد منطقه، آشنايي با پوشش گياهي كويري، عكاسي از مناظر بديع، رصد ستارگان در شب، شترسواري، پياده روي و دوچرخه سواري را براي گردشگران علاقه مند به طبيعت فراهم كرده است.
مولايي تصريح كرد: از ويژگي هاي اين سايت نزديكي به دو شهر بزرگ كاشان و اصفهان از يك طرف، نزديكي به طبيعت كوير و كوهستان از طرف ديگر و همجواري با سايت هاي متنوع فرهنگي و تاريخي منطقه است كه تنوع و گوناگوني سفرهاي گردشگري كوتاه مدت را امكان پذير مي كند.

 



ايران در كيهان

كمك مردم فريدونكنار به سيل زدگان پاكستان
فريدونكنار- خبرنگار كيهان: فرماندار فريدونكنار گفت: بيش از 230 ميليون ريال توسط مردم فريدونكنار به سيل زدگان پاكستان كمك شد.
علي قاسمي با اشاره به تشكيل ستاد كمك به سيل زدگان پاكستان در فرمانداري افزود: مردم خير و نيك انديش فريدونكنار بيش از 230 ميليون ريال به صورت نقدي و غيرنقدي به مردم سيل زده پاكستان كمك كردند.
تجليل از زحمات پرسنل اداره كل تبليغات اسلامي استان زنجان
شهرستانها- خبرنگار كيهان: به گزارش روابط عمومي اداره كل تبليغات اسلامي زنجان، مراسم تجليل اززحمات پرسنل اداره كل تبليغات اسلامي استان زنجان در كسب رتبه اول ارزيابي عملكرد اين اداره كل از سوي استانداري زنجان، روز دوشنبه پنجم مهر ماه سالجاري با حضور حجت الاسلام حسين روحاني نژاد، معاون امور فرهنگي و تبليغ سازمان تبليغات اسلامي در محل دفتر مدير كل تبليغات اسلامي استان زنجان برگزار شد. در اين مراسم حجت الاسلام حسين روحاني نژاد از تلاش خستگي ناپذير پرسنل اداره كل تبليغات اسلامي استان زنجان با اهداي لوح تقدير، قدرداني به عمل آورد.
مرمت 80درصدي خانه تاريخي عامري هاي كاشان
كاشان- خبرنگاركيهان «بيش از 80درصد از عمليات مرمت خانه عامري ها، يكي از بزرگترين خانه هاي تاريخي كاشان انجام شده است.»
سيدعلي اكبر حلي، مجري طرح عمليات اين بنا با اشاره به 70درصد تخريب اين خانه و بازسازي آن گفت: درصد باقي مانده از عمليات مرمت اين خانه شامل بخش عظيمي از تأسيسات و مبلمان آن است. وي با بيان اينكه سفت كاري سه حياط انجام شده و ظريف كاري آن هنوز باقي مانده است، اظهار داشت: خانه عامري ها داراي 7باغ و حياط تو در تو است.
وي با اشاره به تثبيت آجر فرش بام خانه عامري ها بازايكوسيل به منظور ضدآب و نفوذناپذير شدن، بيان داشت: هم اكنون تأسيسات و موتورخانه اين خانه براي بهره برداري در حال تكميل است.
يك ميليون و 400هزار نفر بهره مند از خدمات كميته امداد
بجنورد- خبرنگاركيهان: مديركل امور حمايت از خانواده كميته امداد كشور در بجنورد اعلام كرد يك ميليون و 400هزارنفر در قالب طرح شهيد رجائي در كشور از خدمات كميته امداد(ره) بهره مند هستند. عليرضا چگيني همچنين افزود: كميته امداد از يك ميليون و 34هزار زن سرپرست خانوار حمايت مي كند وي در ادامه با اشاره به طرح حامي يابي افزود: هم اكنون 261هزار حامي از ايتام تحت پوشش اين نهاد حمايت مي كنند و سال گذشته مبلغ 760ميليارد ريال وجه نقد به حساب ايتام واريز كرده اند.
تجمع بزرگ رزمندگان دوران دفاع مقدس شهرستان بناب
بناب- خبرنگاركيهان: در راستاي پاسخ به نداي رهبر معظم انقلاب و همزمان با گراميداشت هفته دفاع مقدس تجمع هزاران نفري پيشكسوتان سرافراز دوران دفاع مقدس و بسيجيان در مصلي بزرگ بناب برگزار شد. در اين همايش فرمانده سپاه ناحيه بناب در سخنان كوتاهي با بيان اين كه دفاع در كشور ما همچنان باقي است گفت: دشمني استكبار جهاني و بدخواهان نظام هنوز تمام نشده و آنان اين بار با جنگ نرم و هجوم به ارزش هاي اخلاقي و فرهنگي به ميدان آمده اند.
سرهنگ موسي سلطاني افزود: بايد همچنان با تقويت معنويات و باورهاي ديني و حمايت از ولايت فقيه از كشورمان دفاع كنيم.
در ادامه سرهنگ رفيعي از يادگاران هشت سال دفاع مقدس و از راويان دفاع مقدس با ذكر خاطراتي از رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس گفت: عزت، اقتدار و عظمت كنوني انقلاب اسلامي ايران مديون خون شهداست. وي افزود: اگر امروز ايران اسلامي در حوزه ديپلماسي با اقتدار تمام ظاهر مي شود اين به بركت خون شهيدان است كه حاضر شدند جان عزيزشان را در دفاع از آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي فدا كند.
كنگره شعر دفاع مقدس
اردبيل- خبرنگاركيهان: همزمان با گراميداشت هفته دفاع مقدس بر گزيدگان دومين كنگره شعر دفاع مقدس با عنوان «عطر پراكنده» معرفي شدند. معاون ادبيات و انتشارات حفظ آثار ونشر ارزش هاي دفاع مقدس استان اردبيل در اين باره گفت: تعداد 218اثر به دبيرخانه كنگره ارسال شده بود كه از بين اين آثار 142اثر به عنوان آثار منتخب مورد داوري نهايي قرارگرفته و از اين تعداد نيز در مجموع 30اثر در سه محور شعر دفاع مقدس، شعر مقاومت و شعر عاشورايي برگزيده شدند. وي افزود: از 30 اثر راه يافته به مرحله نهايي از هر محور موضوعي چهار اثر به عنوان برگزيده نهايي معرفي شدند و قرار است اين آثار در قالب يك مجموعه كتاب منتشر شود.
شهدا چراغ هدايت جامعه به سوي رستگاري هستند
اليگودرز- خبرنگاركيهان: حجت الاسلام گوهري مسئول عقيدتي سياسي نيروي انتظامي شهرستان اليگودرز گفت: دفاع مقدس پرچم اقتدار ملت ايران در برابر دشمناني بود كه توان ديدن ايراني قدرتمند و باعظمت را نداشتند. وي افزود: يادآوري هشت سال دفاع بي نظير ملت ما در برابر همه دشمنا نمان نشان از بزرگي اين ملت و پيرو ولايت و رهبري بودن آنهاست. وي ادامه داد: از آنجايي كه شهدا چراغ هدايت جامعه به سوي هدايت و رستگاري هستند نبايد لحظه اي از راه و ياد آنان غافل شويم.
برگزاري رژه موتوري و دوچرخه سواري
بسيجيان شهر اليگودرز در هفته دفاع مقدس اقدام به برگزاري رژه موتوري در سطح شهر اليگودرز كردند. همچنين دوچرخه سواران بسيجي نيز به همين مناسبت با ركاب زدن در خيابانهاي اين شهرستان و برافراشتن پرچم جمهوري اسلامي ايران آغاز هفته دفاع مقدس را گرامي داشتند.
جنگ تمام شده اما دفاع همچنان ادامه دارد
ملاير- خبرنگاركيهان: علي صبوري منش فرمانده گروه43 مهندسي رزمي امام علي(ع) ملاير درجمع خبرنگاران گفت: بعد از دفاع مقدس يگان ما در جايگاه تدافعي حضور داشت و حدود 2 سال گردانهاي ما در مناطق سومار، قصرشيرين و سرپل ذهاب فعاليت داشتند. همچنين به بهسازي جاده ها و پاكسازي روستاها از گلوله ها و مين هاي دشمن مشغول بود.
وي افزود: محروميت زدايي از روستاها و ساخت بزرگراههايي چون ساوه، تهران، ساوه، همدان و آبادان- ماهشهر از ديگر اقدامات صورت گرفته توسط تيپ 43 بعد از اتمام جنگ است.
علي صبوري منش ادامه داد: هرچند جنگ تمام شده اما دفاع همچنان ادامه دارد و درحال حاضر يگانهاي ما در مناطق مرزي حضوري فعال دارند و با اشرار مقابله مي كنند و موفق عمل نموده اند و صدمات جبران ناپذيري به آنها وارد كرده اند.
سپاه نه تنها يك نيروي زميني بلكه يك مجموعه فرهنگي است
حجت الاسلام محمد امجديان مسئول حوزه نمايندگي گروه 43 مهندسي امام علي(ع) ملاير با اشاره به سخنان امام راحل و مقام معظم رهبري در مورد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اظهارداشت: سپاه پاسداران تنها يك نيروي زميني رزمي نيست بلكه يك مجموعه فرهنگي است كه از مسائل اقتصادي و سياسي دفاع مي كند.

 



خط انتقال آب و شبكه اصلي آبياري و زهكشي سد كينه ورس كلنگ زني شد

زنجان- خبرنگاركيهان:
تا پيش از دولت نهم در استان تنها 45ميليون مترمكعب آب مهار مي شد كه اين ميزان به 2ميليارد مترمكعب افزايش يافته است.
دكتر محمد رئوفي نژاد در اين مراسم ضمن بيان مطلب فوق افزود: در خصوص مهار آبهاي سطحي انقلابي در استان صورت گرفته است.
استاندار زنجان اظهار داشت: آب عامل مؤثر در توسعه پايدار مناطق و عامل بالندگي صنعتي و كشاورزي است. وي افزود: با ايجاد 16سد در دست احداث توانايي و ظرفيتهاي استان چندين برابر خواهد شد.
دكتر رئوفي نژاد افزود: ايجاد تأسيسات پاياب و شبكه هاي پايين دست سدها از جمله طرحهايي است كه دولت نهم و دهم به آن توجه جدي داشته كه متأسفانه قبلا به آن توجه نمي شد، كه هم اكنون با اجراي اين طرح 1600هكتار از اراضي زير سد كينه ورس بهره مند از آب خواهند شد.
وي اظهار داشت: تعيين تكليف چاههاي موجود در استان از جمله برنامه هايي بود كه طي دو سال گذشته صورت پذيرفت و هم اكنون 7هزار چاه در استان تعيين تكليف شد و تا پايان سال 950حلقه چاه در استان بهره مند از كنتور هوشمند مي شوند. رئوفي نژاد گفت: تعيين وضعيت چاههاي استان به عنوان طرحي ملي در كل كشور اجرا مي شود.
گفتني است خط انتقال آب و شبكه هاي آبياري و زهكشي سد كينه ورس با اعتباري بالغ بر 80ميليارد ريال احداث و توانايي آن را دارد 1600هكتار از اراضي كشاورزي پاياب را سيراب نمايد.
سد كينه ورس در 14كيلومتري شهرستان ابهر واقع شده كه با هدف تأمين آب شرب ابهر و خرمدره در افق سال 1400 و تأمين نياز آبي 1600هكتار اراضي كشاورزي پاياب مي باشد.

 



قائم مقام وزير ارشاد در اختتاميه طرح «قرآن- نبض زندگي» در كاشان:
نبض زندگي مسلمانان براساس آموزه هاي قرآن است

كاشان- خبرنگاركيهان:
آئين اختتاميه طرح فراگير تابستاني «قرآن- نبض زندگي» با حضور فعالان قرآني مسئولين كشوري و لشگري در ورزشگاه 15هزارنفري اميركبير كاشان برگزارشد.
قائم مقام وزير ارشاد دراين مراسم تجليل از حضور پرشور مردم كاشان گفت: قرآن شيوه راه براي امام شناسي و انتخاب راه درس زندگي است.
حجت الاسلام والمسلمين حميدمحمدي افزود: در روزگاري كه قرآن مورد هتك حرمت قرار گرفته است اين كتاب آسماني مي تواند نبض هدايت گري داشته باشد و تمسك به اين كتاب رستگاري و كمال را به همراه دارد.
وي با اشاره به اينكه نبض زندگي مسلمانان براساس آموزه هاي قرآن است، اظهارداشت: زماني شناخت اين آموزه ها تاثيرگذار خواهدبود كه بتوان آن را در زندگي خود معنا كرده و عملا نتايج آن را در زندگي ببينيم.
وي، همچنين طول، عرض و ارتفاع زندگي انسانها را مورد اشاره قرارداد و از ارتفاع زندگي به عنوان نقطه تفاوت بشر با ديگر موجودات نام برد و گفت: با تمسك جستن به قرآن كريم بر ارتفاع زندگي افزوده خواهدشد و تكامل بشريت را به دنبال خواهدداشت.
مدير شبكه راديويي قرآن و دبير اتحاديه راديوهاي قرآني اسلامي نيز از كتاب قرآن به عنوان كتاب مهر و مهرباني ياد كرد و گفت: در سوره بلد از قرآن به عنوان كتاب مهرباني نام برده شده و يكي از آموزه هاي قرآني توصيه قرآن به صبر و شكيبايي است.
محمدحسن محمدزاده يادآورشد: برخلاف آنچه كه امروز كتاب آسماني قرآن، مروج خشونت ازسوي استكبار جهاني معرفي مي شود بايد گفت قرآن كتاب مهر و مهرباني است.
به گفته وي، طرح و اجراي «قرآن، نبض زندگي» سعي كرده است قسمتي از آموزه هاي قرآن را وارد زندگي مردم كند.
وي افزود: حضور 2 ميليون و 900 نفر درقرعه كشي «قرآن، نبض زندگي» به جهت تقدير و تكريم و به قصد تنظيم و شعاير اسلامي است.
آئين افتتاحيه طرح فراگير تابستاني قرآن نبض زندگي با تلاوت قرآن، اجراي تواشيح و قرعه كشي جوائز در ورزشگاه 15هزارنفري اميركبير كاشان برگزارشد.

 



رئيس سازمان ملي جوانان استان خبر داد
رشد 18درصدي ميانگين طلاق در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
طي سال گذشته ميانگين رشد طلاق در آذربايجان شرقي به عدد بسيار نگران كننده 18 درصد رسيد.
مديرسازمان ملي جوانان آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: اين درحالي است كه ميانگين كشوري رشد طلاق در كشور طي سال گذشته 15 درصد بود و اين امر نيز جاي نگراني دارد.
حجت الاسلام والمسلمين حسين شعباني افزود: از مجموع آمارهاي طلاق در ايران 13درصد در نقطه صفر ازدواج اتفاق افتاده است كه بسيار خطرناك است.
وي افزود: درحال حاضر بحث هاي نرم افزاري بيشتر از علل سخت افزاري جزو عوامل طلاق و ناموفق بودن ازدواج است و بسياري از جوانان به رغم داشتن شغل و درآمد و مسكن، مايل به ازدواج نيستند.

 



بهره برداري از مجهزترين برج آموزشي آتش نشاني كشور در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي از مجهزترين برج آموزشي آتش نشاني كشور در شهر قزوين رونمايي شد.
با حضور مسئولين شهري، برج آتش نشاني قزوين به عنوان مجهزترين برج آتش نشاني كشور مورد بهره برداري قرار گرفت.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني اظهار داشت: برج آتش نشاني يك برج چندمنظوره است كه در آن آتش نشاني قادر خواهند بود عمليات هاي مختلف را به صورت تمريني انجام دهند.
سيدعلي شفيعي اضافه كرد: اين برج چندمنظوره داراي شرايط لازم براي انجام عمليات هاي شلنگ اندازي راه پله، نردبان برج، امداد نجات در فضاي بسته، اتاق دود، نجات آسانسور، نجات در چاه روشن و تاريك، نجات از ارتفاع و حمل مصدوم است.
وي گفت: همچنين امروز سه دستگاه خودرو نيمه سنگين آتش نشاني كه به همت ستاد حوادث غيرمترقبه استان براي امدادرساني در بافت جنوبي شهر تدارك ديده شده به بهره برداري مي رسند چرا كه ارائه خدمات ايمني در مناطق جنوبي شهر و بازار نيازمند شرايط خاص آن مناطق است.

 



آغاز بهره برداري از طرح آب آشاميدني خوانسار

خوانسار- خبرنگاركيهان:
با صرف هزينه اي بالغ بر 7 ميليارد ريال بهره برداري از طرح تامين وانتقال آب آشاميدني شهر خوانسار آغاز شد.
اين طرح با هدف تامين بخشي از آب آشاميدني بهداشتي ساكنان شهر خوانسار و انتقال آب به نزديك ترين تاسيسات آبرساني شهر به عنوان مكمل منابع ديگر در دو بخش اجرا شده است.
در بخش اول اين طرح با حفر يك حلقه چاه آب مورد نياز جمعيتي معادل هشت هزار نفر تامين شده است.
در بخش دوم نيز با اجراي خط لوله اي به طول 5700متر آب اين چاه را به مخازن شهر منتقل مي كند.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان اصفهان نيز گفت: با اجراي اين دو طرح كوتاه و بلند مدت مشكل آب شهرستان خوانسار براي هميشه برطرف خواهد شد.
هاشم اميني درباره اجراي طرح فاضلاب شهر خوانسار نيز ابراز اميدواري كرد با دريافت اعتبارات لازم هرچه سريعتر اين طرح به نتيجه برسد.

 



از نيمه دوم مهر سال جاري طرح پزشك خانواده در 5 شهر چهار محال و بختياري اجرا مي شود

شهركرد- خبرنگار كيهان:
طرح پزشك خانواده شهري با فراخوان عمومي بخش خصوصي از نيمه دوم مهر در 5 شهر استان چهارمحال و بختياري آغاز مي شود.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني استان در جمع خبرنگاران با اشاره به مطلب فوق، اين شهرها را شامل فارسان، بروجن، لردگان، هفشجان و فرخ شهر اعلام كرد.
دكتر رضا ايماني افزود: با اجراي طرح پزشك خانواده شهري براي هر 2500 نفر جمعيت يك پزشك عمومي و براي هر 10 هزار نفر يك اكيپ پزشكي 17 نفره فعاليت مي كنند.
وي پيشگيري بيماري بين مردم و شادابي و نشاط در جامعه را از مهمترين اهداف اجرايي طرح پزشك خانواده توصيف و تاكيد كرد: بايد در زمينه اجراي هر چند بهتر اين طرح فرهنگ سازي و اطلاع رساني صورت گيرد. دكتر ايماني در اين ارتباط نقش رسانه هاي گروهي را بسيار مهم و حائز اهميت دانست.
همچنين رئيس مركز بهداشت و درمان چهار محال و بختياري در اين باره گفت: در طرح پزشك خانواده شهري همه افراد تحت پوشش يك بيمه واحد قرار خواهند گرفت.
دكتر ناصر خسروي افزود؛ افراد فاقد بيمه نيز تحت پوشش بيمه ايرانيان قرار خواهند گرفت.
وي اظهار داشت: طرح ياد شده به صورت آزمايشي در 3 استان كه يكي از آنها استان چهارمحال و بختياري است، اجرا خواهد شد.
خسروي افزود: با اجراي طرح پزشك خانواده 165 هزار نفر جمعيت شهري استان شناسنامه درمان الكترونيكي دريافت خواهند كرد.

 



بهره برداري از گازرساني به 4شهر اصفهان

اصفهان - خبرنگاركيهان:
گازرساني به چهارشهر اصفهان به بهره برداري رسيد.
«مرتضي طغياني» مديرعامل شركت گاز استان اصفهان درمراسم افتتاحيه گازرساني به 4شهر حسن آباد، نصرآباد، نيك آباد و محمدآباد از توابع شهرستان اصفهان گفت: 83 كيلومتر خط انتقال 140كيلومتر شبكه گذاري فولادي و پلي اتيلن، 13كيلومتر خط تغذيه فولادي و 3800 مورد انشعاب از جمله عمليات اجرايي انجام شده دراين 4شهر است و به طوركلي عمليات ساخت و نصب 6 ايستگاه شامل تقليل فشار و حفاظت از زنگ نيز به اتمام رسيده است.
وي در ادامه گازرساني به 94 شهر، 700روستا، 405مركز صنعتي، گازرساني به 106 جايگاه CNG، 850 كيلومتر خط انتقال، ساخت و راه اندازي 627 ايستگاه تقليل فشار و حفاظت از زنگ و بهره مندي بيش از 91درصد از جمعيت شهري و روستايي استان اصفهان را از جمله فعاليت هاي شركت گاز استان اصفهان ذكر كرد.
در اين مراسم چند نفر از نمايندگان مجلس استاندار، فرماندار، مديرعامل و مسئولان شركت گاز استان اصفهان حضور داشتند.

 



عدم استقبال كشاورزان كاشاني از شيوه آبياري مكانيزه

كاشان- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار ويژه كاشان از عدم استقبال كشاورزان شهرستان از روش آبياري مكانيزه انتقاد كرد.
حسينعلي حاجي در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان كاشان در بخش آبياري تحت فشار در رتبه آخر استان اصفهان قرار دارد.
وي افزود: اين در حالي است كه دولت براي هر هكتار زمين جهت آبياري مكانيزه 20 ميليون ريال وام بلاعوض و همين مقدار وام قرض الحسنه پرداخت مي كند.
وي ازمسئولان جهاد كشاورزي شهرستان كاشان خواست تا توجه بيشتري به كشاورزي به ويژه با روش هاي آبياري مكانيزه داشته باشند.
فرماندار كاشان همچنين از افتتاح و بهره برداري از 43 طرح كشاورزي شامل استخر تنظيم آب، بهسازي كانال هاي آبياري، لوله گذاري روستايي و بازسازي قنوات اين شهر خبر داد.
حاجي گفت: ميزان اعتبارات اين طرح ها بالغ بر 6 ميليارد ريال است كه از محل حوادث غيرمترقبه، استاني و مشاركت هاي مردمي تامين مي شود.

 



بيش از 458 ميليون ريال، كمك مردم گنبدكاووس به سيل زدگان پاكستان

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
مردم نوع دوست و نيكوكار شهرستان گنبدكاووس مبلغ 458 ميليون و 896 هزار ريال به سيل زدگان كشور پاكستان كمك كردند.
رئيس جمعيت هلال احمر شهرستان گنبدكاووس ضمن اعلام خبر فوق در جلسه مديريت بحران اين شهرستان، افزود: از اين ميزان 157 ميليون و 822 هزار ريال به صورت كمك نقدي و مقدار 161 ميليون و 74 هزار ريال به صورت غيرنقدي جمع آوري شد كه از اين مقدار نيز پنج تن خرما به ارزش 140 ميليون ريال توسط يكي از خيرين اين شهرستان اهدا شد.
«سيدجلال الدين حسيني سيدي» با تشكر از مردم شريف گنبدكاووس اظهار داشت: شهروندان سني و شيعه گنبدي چندي پيش نيز در اجراي طرح رحمت مبلغ 300 ميليون ريال براي تهيه 2750 سبد غذايي نيازمندان كمك كرده بودند.

 



مدير جهاد كشاورزي شهرستان خبر داد
افزايش 150 درصدي توليد ذرت توسط كشاورز نيشابوري

نيشابور- خبرنگار كيهان:
يك كشاورز ذرت كار شهرستان نيشابور توانست با رعايت اصول بهزراعي ميانگين توليد را 150 درصد افزايش دهد.
مهندس علي دهباشيان، مدير جهاد كشاورزي نيشابور اظهار داشت: سيدمحمد راه چمني كارشناس ارشد زراعت در روستاي علي آباد توانست ميانگين توليد را از 40تن به 120 تن در هر هكتار افزايش دهد.
مدير جهاد كشاورزي خراسان رضوي اظهار داشت: اين كشاورز همچنين توانست با اجراي سيستم آبياري قطره اي سطح كشت را تا 2برابر افزايش دهد.
وي يادآور شد: او در سطح 15 هكتار، ذرت علوفه اي به صورت مكانيزه كشت كرده و توانست در هر هكتار زمين زير كشت حدود 8 هزار مترمكعب در مصرف آب صرفه جويي كند.
مدير جهاد كشاورزي نيشابور اضافه كرد: وي در دو سال متوالي توانست راندمان آبياري را از 46 درصد به 90 درصد افزايش دهد.
راه چمني با بيان اين كه كشاورزان ذرت كار نيشابوري از سيستم آبياري نوين استقبال كرده اند، گفت: علاوه بر اين، تعداد سه كشاورز ديگر با استفاده از سيستم آبياري قطره اي بر روي كشت ذرت علوفه اي توانستند در سطح 40 هكتار، مقدار 320 هزار مترمكعب در يك دوره كشت صرفه جويي در مصرف آب كرده و ميانگين توليد خود را افزايش دهند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14