(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 17 مهر 1389- شماره 19759

احمدي مقدم: قانون مرزباني بزودي اعلام مي شود
عمليات تروريستي در سنندج 5 شهيد برجاي گذاشت
پليس هيچ تقابلي با صنوف و اتحاديه ها ندارد
رويدادهاي خارجي
چهارمين جشنواره بين المللي فارابي اول آبان برگزار مي شود
تدوين نهايي قانون جديد مبارزه با قاچاق
سردار كارگر:براي برخورد مناسب با آسيب هاي اجتماعي ايستگاه هاي محلي پليس راه اندازي مي شود
حادثه مرگبار در بزرگراه آزادگان
هلاكت 5 شرور در كرمان
شهادت 3 مامور انتظامي در قلعه گنج
كاهش سن بيماري هاي قلبي در كشور به 30 سال
رئيس پليس فرودگاه تبريز: گذرنامه زائران حامل موادمخدر باطل مي شود
پس از 4 سال تعقيب و گريز سركرده اراذل و اوباش بندرعباس به دام افتاد
كشف زباني جديد در هند
34هزار بي خانمان در ويتنام
سيلاب شيميايي مرگبار مجارستان



احمدي مقدم: قانون مرزباني بزودي اعلام مي شود

فرمانده نيروي انتظامي گفت: قانون مرزباني به زودي اعلام مي شود كه با ابلاغ اين قانون مرزبانان از حمايت قانوني بهره مند مي شوند.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در اولين مراسم همايش تجليل از مرزبانان و مرزنشينان نمونه كشور با اشاره به تاكيدات مقام معظم رهبري درباره حضور مقتدرانه ماموران نيروي انتظامي در مرزها خاطرنشان كرد: بايد برنامه هاي خود را در جهت تقويت مرزباني تدوين كنيم.
وي با اشاره به نقش مرزنشينان در كنترل و ايمن سازي مرزها گفت: انسداد مرزها رابطه ما با مرزنشينان را قطع نمي كند و بايد براي مرزنشينان تسهيلات ويژه اي را در نظر گرفت.
احمدي مقدم با بيان اين كه بايد بسترها و قوانين كشور اصلاح شود، ادامه داد: تصويب قانون مرزباني كه نقش مهمي براي توسعه مرزها دارد، مي تواند نقش مهمي در كنترل و ايمن سازي مرزها ايفا كند.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي، بايد از بوميان مناطق مرزي براي مرزباني و مرزياري مناطق استفاده كرد، چرا كه آنها به دليل آشنايي بيشتر با محيط مي توانند نقش مهمتري ايفا كنند.
وي تشكيل فرماندهي مرزباني را مهمترين گام براي كنترل مرزها عنوان كرد و گفت: به زودي قانون مرزباني ابلاغ مي شود كه با ابلاغ اين قانون مرزبانان پشتوانه حقوقي براي فعاليت هاي خود دارند و از حمايت قانوني بهره مند مي شوند.

 



عمليات تروريستي در سنندج 5 شهيد برجاي گذاشت

سنندج-خبرنگار كيهان:
در اثر تيراندازي افراد ناشناس به سوي ايستگاه و يك دستگاه خودروي نيروي انتظامي در ميدان آزادي سنندج 5 نفر شهيد شدند.
فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان در تشريح جزئيات اين خبر گفت: 4 تن از شهداي اين حادثه تروريستي از ماموران نيروي انتظامي و يك نفر ديگر هم از رهگذران ميدان آزادي هستند.
سرهنگ كاظم نژاد افزود: در جريان اين اقدام تروريستي 4 نفر از عابران پياده و 5 تن از ماموران نيروي انتظامي نيز مجروح شدند كه حال يكي از مجروحان وخيم گزارش شده است.
به گفته فرمانده نيروي انتظامي استان كردستان اين عمليات تروريستي توسط دو فرد ناشناس با سلاح كلاشينكف در عصر پنج شنبه انجام شد و تروريست ها با استفاده از شلوغي محل حادثه را ترك و متواري شدند.
كاظم نژاد تصريح كرد: سرنخ هايي براي شناسايي تروريست ها به دست آمده است كه متعاقبا گزارش كامل آن در اختيار افكار عمومي قرار خواهد گرفت.
وي هدف از اين اقدام تروريستي را ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم دانست و گفت: تروريست ها براي انجام ماموريت خود شلوغ ترين نقطه را انتخاب كرده بودند. هنوز هيچ گروهي مسئوليت اين اقدام تروريستي را به عهده نگرفته است.
براساس اين گزارش معاون سياسي امنيتي استانداري كردستان با بيان اينكه تروريست ها به سزاي اعمال خود خواهند رسيد گفت: امروز ساعت 10 پيكر مطهر شهدا با حضور مردم متدين و انقلابي سنندج از مقابل مسجد جامع اين شهر تشييع خواهد شد.
معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور ضمن تائيد اين خبر به ايرنا گفت: در هر عمليات تروريستي، عوامل خارجي و در راس آن رژيم صهيونيستي دخالت دارد كه در حال بررسي موضوع هستيم.
امام جمعه اهل سنت اورميه گفت: حركت تروريستي سنندج كه براي ايجاد خدشه بين اقوام و مذاهب طراحي شده بود، صفوف ملت ايران به خصوص شيعه و سني را منسجم تر و متحدتر مي كند.
ملا «عبدالقادر بيضاوي»، در گفت وگو با ايرنا افزود: اعمال وحشيانه دشمنان نظام و انقلاب اسلامي چه در مهاباد و چه در سنندج و شهرهاي ديگر نتيجه عكس خواهد داد و ضمن متحدتر كردن نظام و مردم اهداف دشمن را كه براي بدبين كردن اقوام نسبت به همديگر دست به چنين اقدامات وحشيانه اي مي زنند، تامين نخواهد كرد.
وي اظهار داشت: عوامل استكبار از اين غافل هستند كه ملت ايران به ويژه شيعه و سني با تكيه بر فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي هرگز وحدت و انسجام خود را از دست نخواهند داد.
بيضاوي گفت: دشمن امروز به نقطه اي رسيده كه ديگر راهي براي تضعيف ايران و ايراني نمانده و به همين دليل دست به چنين اعمال وحشيانه اي مي زند كه بي شك اين اعمال نتايج معكوسي خواهد داشت.
از سوي ديگر عبدالجبار كرمي نماينده مردم سنندج در گفت وگو با خبرگزاري فارس با محكوم كردن عمليات تروريستي سنندج گفت: مردم كردستان در مقابل هر توطئه اي هوشيارند و اقدام وحشيانه در حمله به مردم بي دفاع نشانگر بي اعتقادي تروريست ها به باورها و جايگاه مردم است.

 



در ديدار فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اصناف و اتحاديه ها اعلام شد
پليس هيچ تقابلي با صنوف و اتحاديه ها ندارد

فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: هرچند تعامل خوبي بين پليس و اصناف وجوددارد، اما انتظار داريم اين تعامل بيشتر شود.
سردار ساجدي نيا در ديدار با اصناف و اتحاديه هاي شهر تهران افزود: قطعاً تا چند ماه آينده بحث هدفمند كردن يارانه ها اعلام خواهد شد و در اين زمينه پليس نياز به همكاري اصناف دارد تا هيچ مشكلي پيش نيايد.
وي گفت: براي ايجاد امنيت بيشتر پيشنهاد پليس اين است كه جلسات بيشتري با اصناف برگزار شود.
ساجدي نيا با اشاره به اين كه نواقصي در مباحث مالياتي و اقتصادي وجود دارد، خطاب به اصناف اظهار كرد: وقتي شما صحبتي دراين باره مي كنيد، حق با شماست، اما دشمن در كمين بوده و درصدد ايجاد مشكل است و نبايد اجازه دهيم دشمن از اين فرصت ها استفاده كند و به انقلاب ضربه بزند.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ با بيان اين كه از آغاز امسال با برنامه هاي مدون و از پيش تعيين شده در نظر داريم امنيت را در تهران ايجاد كنيم، افزود: در بحث اعتصاب بازار كه چند نفري از اصناف آمدند، عرض كردم كه به عنوان پليس چه اقدامي كنيم تا در حوزه بازار و اصناف بتوانيم امنيت را به صورت كامل داشته باشيم، چرا كه زماني كه امنيت پا بر جا باشد، اقتصاد رونق خواهد يافت و ما نياز به تعامل دو طرفه داريم.
به گزارش ايسنا، وي به برنامه هاي فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در حوزه امنيت نيز اشاره كرد و افزود: طرح «محل محوري و امنيت» در محله هاي مختلف پايتخت از چند روز گذشته آغاز شده و در برخي از نقاط هم برخوردهاي لازم از سوي پليس صورت گرفته است.
ساجدي نيا افزود: به واسطه اتفاقاتي كه در سال گذشته رخ داد، سطح جرم در تهران افزايش يافت و حتي برخي از جرايم دو برابر شد، اما در حال حاضر توانسته ايم ميزان وقوع جرم را ثابت نگه داريم و نياز داريم كه در كلانشهر تهران هر جا بزهكاري و نابهنجاري مي بينيد به پليس كمك كنيد تا با آن برخورد شود.
سردار عليپور، جانشين فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ نيز در اين ديدار با اشاره به فعاليت 600هزار صنف داراي مجوز و 200هزار صنف فاقد مجوز در تهران گفت: فعاليت اصناف غيرمجاز مشكلاتي را در پي دارد، به عنوان مثال افرادي كه مقيد به قوانين و پرداخت ماليات هستند در كنار اصنافي قرار مي گيرند كه با امكانات قاچاق هيچ كدام از مطالبات دولت را پرداخت نمي كنند و به هيچ كدام از مقررات جمهوري اسلامي پايبند نيستند كه اين موضوع دلخوري و ناخوشايندي در اتحاديه ها و صنوفي كه خود را ملزم به رعايت قوانين مي دانند، ايجاد مي كند.
وي اضافه كرد: تقاضاي پليس اين است كه كارگروهي تشكيل شود تا دغدغه هاي اتحاديه برطرف شود.
سردار عليپور به موضوع اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها نيز اشاره كرد و افزود: ممكن است برخي صنوف با اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها، التهاب آفريني كنند كه اين موضوع براي ما داراي اهميت است و پليس ضمن آن كه هيچ گونه تقابلي با صنوف و اتحاديه ها ندارد، تاكيد بر ايجاد تعامل بيشتر دارد.
جانشين فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: اجراي اين قانون ممكن است باعث شود كه بخش عظيمي از مطالبات به مجمع امور صنفي وارد شود و پليس به شدت نيازمند همكاري اتحاديه ها و اصناف است؛ همچنين انتظار دارد كه حتي فكري در ذهن اعضا پيش نيايد كه نيروي انتظامي در تقابل با اين صنوف بخواهد در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها گام بردارد.
وي افزود: برخي از اتحاديه ها ممكن است مطالباتي را داشته باشند كه به موقع و يا تحت شرايط زماني مناسب منتقل نشود، به عنوان مثال وقتي اتفاقي مي افتد، برخي انتظار دارند كه پليس با ابزار فشار بيايد و موضوع را جمع كند، در حالي كه تفكر واقعي نيروي انتظامي اين نيست؛ انتظار داريم پيش از آن كه اين اقدامات از سوي عناصر فرصت طلب، سودجو و مسئله دار گسترش يابد، اتحاديه ها موضوعات را با دقت پيش بيني و رصد كنند.

 



رويدادهاي خارجي

كشف جديد قبرستان بني هاشمي نزديك مسجد الحرام
به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از عربستان سعودي حاكي از آن است كه چند روز پيش بر حسب اتفاق يك اتاق زيرزميني كه به نظر مي رسد قبرستان خانوادگي است، در نزديكي مسجد الحرام كشف شد.
گفته مي شود اين كشف نسبتاً مهم توسط كارگران شركت مخابرات عربستان سعودي كه در حال اجراي يكي از طرح هاي خود در آن منطقه بودند، صورت گرفت.كارشناسان آثار عربستان سعودي پس از بررسي فوري موضوع اعلام كردند كه به نظر مي رسد اين قبرستان خانوادگي به فرزندان «بني هاشم بن عبدمناف» و «بني عبدالمطلب بن عبدمناف» تعلق داشته باشد.گفتني است اين قبرستان تاريخي كه در زيرزمين قرار دارد، در نزديكي منطقه اي قرار گرفته كه چسبيده است به حرم مكي (مسجد الحرام). اين منطقه «غزه» ناميده مي شود و در غرب شهر مكه مكرمه قرار دارد.در همين حال «شريف الكريمي» تاريخدان سرشناس عربستاني طي گفتگويي با روزنامه «شمس» سعودي دراين باره گفت: در تاريخ آمده كه در اين منطقه خانواده هايي از قبايل «بني هاشم بن عبدمناف» و «بني عبدالمطلب بن عبدمناف» زندگي مي كرده اند از همين رو مي توان حدس زد كه اين قبرستان به آنان اختصاص داشته باشد.

 



چهارمين جشنواره بين المللي فارابي اول آبان برگزار مي شود

چهارمين جشنواره بين المللي فارابي با معرفي آثار پژوهشي حوزه علوم انساني و اسلامي اول آبان ماه برگزار مي شود.
غلامرضا خواجه سروي، معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با اعلام زمان برگزاري جشنواره فارابي گفت: در جشنواره امسال همانند دوره هاي گذشته از نفرات برگزيده حوزه علوم انساني و معارف ديني نيز تقدير خواهد شد و تفاوت جشنواره امسال مربوط به راه اندازي بخش انقلاب اسلامي و امام خميني(ره) براي اولين بار مي باشد.
وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع اعزام دانشگاهيان به سفرهاي زيارتي اشاره كرد و يادآور شد: تمتع دانشجويي در كشور وجود ندارد چون سفر حج تمتع شرايط خاصي دارد اما بسياري از دانشگاهيان كشور در اين مسئله با سازمان حج و زيارت همكاري مي كنند.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم با بيان اينكه عمره دانشگاهيان در سال جاري از بهمن امسال تا ارديبهشت سال آينده برگزار خواهد شد، گفت: با هماهنگي هاي ستاد عمره دانشگاهيان اين برنامه اجرا مي شود و اميدواريم كه سهميه اعزام دانشگاهيان به اين سفر نيز افزايش يابد.
خواجه سروي با بيان اينكه اكنون روزانه 40 نفر از دانشگاهيان كشور به عتبات عاليات اعزام مي شوند، خاطرنشان كرد: با توجه به استقبال دانشجويان كشور به عتبات عاليات اميدواريم كه با هماهنگي ستاد عمره دانشگاهيان اين سهميه نيز افزايش يابد.
به گزارش فارس، وي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع كرسي هاي آزادانديشي دانشجويي اشاره و تصريح كرد: در آغاز سال تحصيلي جديد سياست وزارت علوم، پيگيري بدون وقفه برگزاري كرسي هاي آزادانديشي است.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم در پايان اظهار داشت: دانشگاه هاي كشور را براي برگزاري اين كرسي هاي دانشجويي تشويق كرده ايم و پيش بيني مي كنيم كه در سال تحصيلي جديد تعداد بيشتري از كرسي هاي آزادانديشي دانشجويي در كشور برگزار شود.

 



سعيد مرتضوي خبر داد
تدوين نهايي قانون جديد مبارزه با قاچاق

رئيس ستاد قاچاق كالا و ارز از تدوين نهايي قانون جديد مبارزه با قاچاق در ستاد مبارزه با كالا و ارز خبر داد.
سعيد مرتضوي با اشاره به پيام مقام معظم رهبري مبني بر تشكيل اين ستاد گفت: براساس اين پيام مبارزه با قاچاق بر همه دستگاههاي مرتبط واجب است.
وي افزود: اين مبارزه علاوه بر اينكه بر دستگاههاي عادي واجب شده، بر دستگاههاي قضايي، نيروي انتظامي و حتي نظامي (بسيج، سپاه و ارتش) هم تكليف شده است.
او يادآور شد: در بحث مبارزه با قاچاق هيچ دستگاهي نمي تواند منتظر بخشنامه باشد و وظايف خود را مشروط به امور ديگر كند، چرا كه براساس فرمان مقام معظم رهبري بايد تمام توان خود را در اين راه صرف كنيم.
وي با تاكيد بر اينكه بايد براي مبارزه با قاچاق سوخت برنامه پيشگيري همه جانبه اي داشته باشيم، اظهار داشت: مبارزه نرم موثر است، اما بايد شيوه انتظامي و فيزيكي نيز داشته باشيم.
مرتضوي با ابراز اين كه قاچاق سوخت به شدت كاهش يافته است، يادآور شد: با توجه به موقعيت ويژه كشور، متولي اصلي اين كار وزارت نفت است، چرا كه تمام مسائل به اين وزارتخانه ختم مي شود؛ ضمن اينكه تخصص لازم براي برنامه ريزي در اين زمينه را نيز داراست.
وي با اشاره به قيمت بالاي فرآورده هاي نفتي در كشورهاي همسايه نيز گفت: پايين بودن قيمت سوخت در ايران انگيزه بالايي را براي قاچاق سوخت ايجاد كرده است.
او همچنين برخورد قضايي با قاچاقچيان را بازدارنده ندانست و توضيح داد: اگرچه برخورد با قاچاقچيان تاكنون كم نبوده، اما هرچند وقت شاهد شگرد جديدي در اين زمينه هستيم.
مرتضوي به اجراي طرح نرم افزاري پيمايش در سيستان اشاره كرد و گفت: اين طرح موفقيت بسيار خوبي در اين استان داشته است و سعي مي كنيم آن را به سراسر كشور تعميم دهيم.
رئيس ستاد قاچاق كالا و ارز در مورد قاچاق قير نيز اظهار كرد: تاجراني كه در امر صادرات قير به فعاليت مي پردازند، از قاچاق اين فرآورده دچار مشكل شده اند.
وي در نشست تخصصي پيشگيري و مبارزه با قاچاق و عرضه خارج از شبكه فرآورده هاي نفتي افزود: برخي افراد در مشهد و تهران با مراجعه به كوره ها، سوخت آنها را مي خرند و با دپو كردن سوخت و تبديل آن به قير زير 50درصد قيمت صادراتي، آن را مي فروشند.
نماينده ويژه رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد قيمت دولتي قير حذف شود، تصريح كرد: وزارت نفت نيز بايد راههاي قاچاق اين فرآورده را مسدود كند.
مرتضوي با اشاره به اينكه سوخت مورد نياز كشاورزي براي موتور آب نيز به قاچاقچيان فروخته مي شود، تاكيد كرد: طرح پيمايش بايد در مورد بخش كشاورزي نيز اجرا شود.
او همچنين بر ايجاد دادگاههاي تخصصي قاچاق در استانهاي مرزي تاكيد و تصريح كرد: در كنار اقدامات فيزيكي از اقدامات نرم افزاري در اين زمينه غافل بوده ايم.

 



سردار كارگر: براي برخورد مناسب با آسيب هاي اجتماعي ايستگاه هاي محلي پليس راه اندازي مي شود

معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: به زودي از كلانتري ها عبور و ايستگاه هاي محلي پليس را براي برخورد مناسب با آسيب هاي اجتماعي راه اندازي خواهيم كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سردار بهمن كارگر، معاون اجتماعي نيروي انتظامي افزود: با مذاكراتي كه درباره محل ايجاد ايستگاه ها با شهرداري داشته ايم، در آينده نزديك از كلانتري ها عبور و ايستگاه هاي محلي پليس را به منظور برخورد مناسب با آسيب هاي اجتماعي راه اندازي خواهيم كرد.
وي اظهار داشت: شعار معاونت اجتماعي نيروي انتظامي «پيشگيري اجتماعي مقدم بر پيشگيري انتظامي» است و بر اين اساس اولويت بندي هايي درباره برخورد با آسيب هاي اجتماعي داشته ايم.
سردار «كارگر» اين اولويت ها را حوزه هاي مواد مخدر، فضاي مجازي، خانواده، طلاق و تأخير در ازدواج جوانان برشمرد.وي در ادامه گفت: مدرسه، محله و مسجد نهادهايي هستند كه مي توانند در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي موثر باشند.معاون اجتماعي نيروي انتظامي همچنين با اشاره به موضوع عفاف و حجاب گفت: نيروي انتظامي پنج درصد مسئوليت اصلاح وضع عفاف و حجاب را در جامعه برعهده دارد.وي افزود: از سال 84 به 25 نهاد مأموريت داده شد تا در زمينه اصلاح وضع عفاف و حجاب در جامعه اقدام كنند.سردار كارگر، آموزش و پرورش، صدا و سيما، وزارتخانه هاي علوم، بهداشت، بازرگاني و سازمان تبليغات اسلامي را از سازمان هاي مسئول در اين خصوص برشمرد.معاون اجتماعي نيروي انتظامي افزود: اگر سازمان ها و دستگاه هاي مسئول در اين باره وظايف خود را به درستي انجام مي دادند امروز اين معضل در جامعه حل شده بود.سردار كارگر با بيان اينكه نيروي انتظامي در زمينه برقرار ي نظم و امنيت مسئوليت مستقيم دارد، تصريح كرد: البته در موضوع عفاف و حجاب همه 25 نهاد مسئوليت دارند.معاون اجتماعي نيروي انتظامي همچنين گفت: پس از هفته نيروي انتظامي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي را در تهران و چند استان اجرا خواهيم كرد.

 



حادثه مرگبار در بزرگراه آزادگان

يك دستگاه خودرو سواري در بزرگراه آزادگان با يك دستگاه كاميون حمل شير تصادف كرد و حادثه اي مرگبار بوجود آورد.
به گزارش خبرگزاري فارس، در اين حادثه كه منجر به آتش گرفتن خودروي سواري شد 3 سرنشين اين خودرو در ميان شعله هاي آتش سوختند.
براساس اين گزارش، مأموران ايستگاه هاي 47، 86 و گروه نجات 6 همزمان در ساعت 15:1 دقيقه بامداد پنجشنبه به محل حادثه در مسيرغرب به شرق بزرگراه آزادگان، ابتداي شهرك معراج اعزام شدند.
حسين اكبريان افسر آماده منطقه دو عمليات آتش نشاني درباره اين حادثه دلخراش گفت: كاميون حامل شير و خودرو سواري پس از برخورد با يكديگر هر دو واژگون شدند و خودرو سواري با چهار سرنشين دچار آتش سوزي شد و كاملاً سوخت.
اكبريان درباره جزئيات عمليات آتش نشانان گفت: آتش نشانان كه در عرض سه دقيقه به محل حادثه رسيده بودند بلافاصله با كشيدن يك رشته لوله آبدهي و خاموش كننده دستي اقدام به مهار و خاموش كردن آتش سوزي كردند و جنازه كاملاً سوخته سه شهروند را با استفاده از ابزار نجات از داخل خودرو خارج و تحويل عوامل انتظامي دادند.
يك نفر از سرنشينان اين خودرو كه در ابتداي حادثه به كمك مردم از خودرو خارج شده بود، براي انتقال به مراكز درماني تحويل اورژانس حاضر در محل داده شد.
آتش نشانان با ايمن سازي محل حادثه به كمك جرثقيل هر دو خودرو را از محل حادثه دور كردند و بزرگراه را آماده تردد خودروها نمودند.

 



فرمانده نيروي انتظامي استان خبر داد
هلاكت 5 شرور در كرمان

فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: در درگيري ماموران نيروي انتظامي با قاچاقچيان در شهرستان راور پنج شرور مسلح به هلاكت رسيده و يك تن مواد مخدر منهدم شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان سرتيپ حسين چناريان اظهار داشت: ماموران يگان تكاوري 141 كرمان در راستاي مبارزه با سوداگران مرگ با انجام يك سري اقدامات اطلاعاتي از تردد گروهي از اشرار مسلح و قاچاقچيان موادمخدر از استان هاي مرزي به سمت حوزه استحفاظي شهرستان راور مطلع شدند.
وي افزود: ماموران انتظامي در انجام امور محموله با اجراي كمين و انسداد اقدامات مهندسي رزمي در مسير عبوري كاروان اشرار در حوزه شهرستان راور موفق شدند، دستگاه خودروي متعلق به اشرار را منهدم كنند.
فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: در اين عمليات پنج نفر از اشرار مسلح كه سرنشين اين خودرو بودند به هلاكت رسيده و يك دستگاه خودرو و محموله آن، كه بيش از يك تن موادمخدر بود منهدم شد.
8 قاچاقچي
در كرمان اعدام شدند
همچنين به منظور مبارزه با سوداگران مرگ هشت قاچاقچي موادمخدر در زندان كرمان به دار مجازات آويخته شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، «صياد -ن»، «جلال - ش» به جرم مشاركت در قاچاق مسلحانه يك هزار و 165 كيلوگرم ترياك و حمل سلاح و مهمات، «داريوش - الف» به جرم مشاركت در حمل 7 كيلو و 700 گرم هروئين، «روح الله - ر» به جرم شركت در اقدام عليه امنيت داخلي از طريق خريد، نگهداري، حمل، فروش و توزيع 4 هزار و 800 كيلوگرم ترياك و 150 كيلوگرم مرفين به دار مجازات آويخته شدند.همچنين «فرهاد- ك» به جرم خريد و نگهداري و فروش 580 كيلوگرم ترياك، «احمد - خ»، «محمد - گ» و «محمد - ر» به جرم مشاركت در باند قاچاق موادمخدر و حمل 2 هزار و 317 كيلوگرم ترياك با راي محاكم انقلاب اسلامي كرمان به مجازات اعدام محكوم و پس از تاييد احكام آنها در دادستاني كل كشور و مخالفت با درخواست عفو آنها در كميسيون عفو استان، حكم اعدام در زندان مركزي كرمان به مرحله اجرا درآمد.

 



معاون فرماندهي انتظامي استان كرمان خبر داد
شهادت 3 مامور انتظامي در قلعه گنج

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان گفت: صبح پنج شنبه 3 نفر از ماموران انتظامي قلعه گنج در جريان يك درگيري مسلحانه به فيض شهادت نائل آمدند.
معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان كرمان در گفت وگو با خبرنگار فارس در كرمان اظهار داشت: صبح پنج شنبه و در جريان انتقال يك متهم به آدم ربايي توسط ماموران فرماندهي انتظامي شهرستان قلعه گنج به استان هرمزگان به منظور سير مراحل قانوني پرونده به سوي خودروي ماموران ناجا تيراندازي شد.
علي رضا پريور خاطرنشان كرد: در اين حادثه سه نفر از ماموران فرماندهي انتظامي قلعه گنج به شهادت رسيدند و همچنين متهم نيز كشته شد.
پريور تصريح كرد: تيراندازي به سوي خودروي ماموران انتظامي از سوي اقوام و بستگان متهم به آدم ربايي صورت گرفته است.
دو روز قبل نيز رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان رودبار در جنوب استان كرمان در جريان يك درگيري مسلحانه به شهادت رسيده بود.
c

 



رئيس انجمن جراحان قلب ايران خبر داد
كاهش سن بيماري هاي قلبي در كشور به 30 سال

رئيس انجمن جراحان قلب ايران گفت: سن ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي در كشور هشدار دهنده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، محمدعلي يوسف نيا اظهار داشت: سن ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي كاهش پيدا كرده است و اين وضعيت هشداردهنده است.
رئيس انجمن جراحان قلب ايران ادامه داد: در سالهاي گذشته سن ابتلا به بيماريهاي قلبي و عروقي بالاي 60 سال بود كه اين سن در حال حاضر به زير 30سال كاهش پيدا كرده است.
وي با بيان اينكه دانستن اطلاعات به تنهايي كافي نيست، افزود: بايد براي پيشگيري و كاهش تعداد افراد مبتلا به بيماريهاي قلبي اطلاعات پايه را افزايش داد.يوسف نيا با اشاره به دگرگوني هاي صورت گرفته در زمينه جراحي بيماريهاي قلبي و عروقي، تصريح كرد: با توجه به اينكه جراحي زمان بر است در حال حاضر در بيشتر مواقع به جاي جراحي از روشهاي آنژيوپلاست استفاده مي شود.رئيس انجمن جراحان قلب ايران، بيماري كرونر قلب را شايع ترين بيماريهاي قلبي زمان حاضر دانست و ادامه داد: در 30 سال گذشته بيشترين بيماريهاي قلبي و عروقي مربوط به دريچه و روماتيسم قلب بود.وي در پايان خاطرنشان كرد: فشارهاي روحي و رواني از دلايل اصلي افزايش بيماريهاي كرونري در ايران است.

 



رئيس پليس فرودگاه تبريز: گذرنامه زائران حامل موادمخدر باطل مي شود

تبريز - خبرنگار كيهان:
در سال گذشته از 700 هزار نفر زائران كشور در فرودگاهها 160 نفر به جرم موادمخدر، بازداشت شدند.
رئيس پليس فرودگاه بين المللي تبريز گفت: اين تعداد در سال جاري، كاهش زيادي دارد.
«علي جمشيدي» با اشاره به اين كه امسال به دستور دادستان كل كشور ضمن جلوگيري از خروج افرادي كه موادمخدر حمل مي كنند گذرنامه آنان نيز باطل شده است، از نصب تجهيزات و دستگاههاي پيشرفته موادياب در فرودگاه تبريز خبر داد و تصريح كرد: نصب اين دستگاهها براي نخستين بار در فرودگاه تبريز، باعث شد تاحمل موادمخدر در اين حوزه كاهش يابد.
مديركل فرودگاه هاي آذربايجان شرقي نيز گفت: بيش از 240 پرواز فرودگاه اروميه به تبريز انتقال يافته است.
علي رستمي با اشاره به تعميرات فرودگاهي اروميه افزود: 70 هزار نفر مسافر فرودگاه اروميه در طول 2 ماه آينده از طريق پروازهاي تبريز به مقاصد خود انتقال خواهند يافت و هزار زائر اروميه نيز از تبريز به عربستان سعودي پرواز مي كنند و تلاش مي شود تا پرواز اروميه - اربيل عراق نيز، به تبريز،منتقل شود.
وي تصريح كرد: عمليات تعمير در فرودگاه اروميه 2 ماه به طول خواهد انجاميد.

 



پس از 4 سال تعقيب و گريز سركرده اراذل و اوباش بندرعباس به دام افتاد

پليس اطلاعات و امنيت هرمزگان سركرده اراذل و اوباش شهر بندرعباس به نام «امير» را كه از سال 85 تحت تعقيب بود به دام انداخت.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس، رئيس پليس اطلاعات و امنيت هرمزگان در جمع خبرنگاران افزود: سركرده اشرار محلات به نام «امير.آ» 25 ساله، به همراه 9 نفر از اراذل و اوباش در محله هاي آيت الله غفاري، كوي ملت و نخل ناخدا دستگير شدند.
سرهنگ احمد دادستاني افزود: اين فرد كه از سال 85 با اقدامات ايذايي مبادرت به سرقت به عنف، آدم ربايي، شرارت، ايجاد رعب و وحشت، چاقوكشي، نزاع، خريد و فروش مواد مخدر و مشروبات الكلي، تهديد و زورگيري، تيراندازي، ضرب و جرح مردم مي كرد يكي از مهره هاي اصلي در ناامني هاي شهر بندرعباس بود كه با انجام كار شبانه روزي و تحقيقات ميداني و بهره گيري از اطلاعات مردمي به دام افتاد.
وي تصريح كرد: اين فرد در حالي دستگير شد كه به رغم دستگيري همدستانش همواره به طرق مختلف از چنگ قانون فرار و مرتب مخفيگاه خود را نيز تغيير مي داد كه تاكنون بارها نيز تا مرحله دستگيري پيش رفته بود.
رئيس پليس اطلاعات و امنيت هرمزگان يادآور شد: در اين عمليات كه در ادامه طرح هاي هفتگي مبارزه با اراذل و اوباش انجام شد علاوه بر دستگيري افراد ياد شده مقادير زيادي انواع سلاح سرد، يك قبضه اسلحه ته پر، مشروبات الكلي دست ساز، آلات قمار، مقادير زيادي ساعت مچي، آلات و ادوات استعمال مواد مخدر از نوع شيشه، تعدادي زيادي ابزار سرقت از قبيل سنگ فرز، دريل، تيغه آهن و قيچي قفل بر كشف شد.

 



كشف زباني جديد در هند

گروهي از زبان شناسان موفق به كشف زبان جديد و بي همتاي هندي به نام «كورو» در يكي از مناطق دورافتاده شمال شرقي اين كشور شده اند.
تنها حدود 1000 نفر به اين زبان كه به تازگي كشف شده و متعلق به خانواده زبان هاي برمه اي-تبتي در هند است، صحبت مي كنند.
در ابتدا زبان شناسان بر اين باور بودند كه زبان كورو يكي از زيرمجموعه هاي دو زبان نسبتاً شناخته شده هندي به نام هاي «آكا» و «ميجي» است، اما پس از انجام تحقيقات مشخص شد كه زبان كورو قواعد ويژه و خاص خود را دارد.
در زبان كورو براي نگارش اعداد، واژگان، بخش هاي مختلف زباني، مفاهيم انتزاعي و قواعد دستوري، قواعد نوشتاري ويژه اي وجود دارد.
گرگوري آندرسون از موسسه زبان هاي زنده اورگان، ديويد هريسون، زبان شناس دانشكده پنسيلوانيا و گانش مورمو، زبان شناس دانشگاه رانچي هند، زبان شناساني هستند كه پس از تحقيقات علمي موفق به كشف زبان كورو شده اند.آندرسون درباره كشف اين زبان ناشناخته مي گويد، ابتدا تصور مي شد كه زبان كورو تنها گويش متفاوتي از زبان آكا است اما در حقيقت زباني مجزا به حساب مي آيد.وي در ادامه افزود، زمان كشف اين زبان از اهميت بالايي برخوردار است زيرا گروه ما تحقيقاتش را از سال 2008 ميلادي آغاز كرده است.با كشف اين زبان در حال حاضر 6909 زبان در سطح جهان وجود دارد كه زبان كورو در واقع از لحاظ دستور زبان، تاريخچه و جنبه هاي ديگر بسيار متفاوت از زبان هاي ديگر هندي است.

 



34هزار بي خانمان در ويتنام

به گفته مقامات محلي، سيل شديد چند روز گذشته در مركز ويتنام تاكنون 48 كشته و 34 هزار بي خانمان برجا گذاشته است.
برپايه گزارش ها، استان گوانگ بين بيشترين خسارات را در چند روز اخير متحمل شده و 33 تن جان خود را از دست داده اند.
مقام هاي اداره مقابله با سيل و طوفان مي گويند كه سرنوشت 14 نفر از ساكنان اين استان هنوز نامعلوم است و امدادگران به تلاش براي يافتن آنان ادامه مي دهند.مقام هاي ويتنامي همچنين از كشته شدن 16 تن ديگر در ايالت هاي هاتين، نگهه آن و گوانگ تري خبر دادند.همچنين ارتش ويتنام نيز با استفاده از بالگرد و قايق هاي نظامي، به عمليات نجات سيل زدگان در استان هاي آسيب ديده پيوسته است.
باران و سيل شديد چند روز گذشته، همچنين موجب از بين رفتن هزاران هكتار شاليزار برنج شده است و بيم آن مي رود كه كشور در ماه هاي آتي با كمبود غذا مواجه شود.آخرين گزارش ها از كاهش سطح سيلاب جاري شده در رودخانه هاي استان گوانگ بين، خبر مي دهند.
اين در حالي است كه طبق هشدار اداره هواشناسي ويتنام، سطح آب در استان هاي گوانگ تري و توا تين هو همچنان رو به افزايش است.

 



سيلاب شيميايي مرگبار مجارستان

خروج ناگهاني آب از مخزني در يك كارخانه توليد آلومينيوم در نزديكي شهر دوكسر، به سرازير شدن يك ميليون متر مكعب مواد شيميايي سمي به اين شهر و روستاهاي اطراف آن منجر شده است.
براساس گزارش ها، اين حادثه چهار كشته، شش مفقود و 120 زخمي برجاي گذاشته است.مقام هاي بيمارستاني مي گويند كه حداقل 80 نفر از مجروحان در اثر موادشيميايي موجود در سيل دچار سوختگي شده اند.اين سيلاب به علت موادشيميايي موجود در آن به رنگ قرمز روشن است و در برخي نواحي عمق آن حدود دو متر بوده است.براساس اخبار رسيده با رسيدن سيلاب سمي مجارستان به رودخانه دانوب، 12 رودخانه و درياچه در اروپا در معرض تهديد قرار گرفته اند.به گزارش خبرگزاري رويترز، سيلاب به رودخانه موسوني، يكي از انشعابات جنوبي رودخانه دانوب در نزديكي مرز مجارستان با اسلواكي و اتريش رسيده است.نمونه هاي آزمايش شده از آب محل تلاقي رودخانه هاي دانوب و رابا از ميزان آلودگي آب بيشتر از حد معمول حكايت دارد.گفته مي شود، پليس مجارستان عمليات تجسس خود براي يافتن علت اصلي اين حادثه را آغاز كرده است.
بر اثر جاري شدن اين سيل در چند شهر واقع در جنوب غربي بوداپست، دولت مجارستان وضعيت اضطراري اعلام كرده است.
برپايه اين گزارش عمليات امداد و پاكسازي آغاز شده و دولت براي انجام اين عمليات 1000 نفر را به كار گرفته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14