(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 22 مهر 1389- شماره 19763

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مذاكرات احمدي نژاد با مقامات لبناني
چشم به راه سپيده
نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج: وحدت ، بيداري و مسئوليت ؛ شعار حج امسال است
گفت وگوي تلفني رئيس جمهور با سران 3 كشور عربستان، سوريه و اردن
مجري طرح نيروگاه بوشهر: ويروس استاكس نت مشكلي براي بوشهر ايجاد نكرد
دكتر ولايتي: سفر احمدي نژاد به لبنان نشان دهنده نقش بسيار مهم ايران در امنيت منطقه است
ليوني: استقبال گرم از احمدي نژاد در لبنان مايه نگراني است
استقبال تاريخي از احمدي نژاد نمايش اقتدار ايران در منطقه
معاون سازمان مديريت بحران وزارت كشور: ايران جزو 10 كشور حادثه خيز جهان است
داوران خارجي بخش بين الملل جشنواره همدان: سينماي ايران در حال پيشرفت است
به گفته يك مقام مسئول در نهاد كتابخانه ها: فرهيختگان ايراني روزي 176 دقيقه مطالعه مي كنند
با صدور بيانيه اي نخبگان فارس خواستار برخورد مسئولان با علي محمد دستغيب شدند
اخبار ادبي و هنري
فرمانده نيروي زميني ارتش: ايران در جنگ الكترونيك توانايي زيادي دارد
معاون وزير راه و ترابري: شركت هواپيمايي هما به بخش خصوصي واگذار مي شود
جانشين معاونت عقيدتي سياسي سپاه: خارج شدگان از كشتي ولايت با قايق به سوي آمريكا مي روند
ثبت نام اينترنتي وام ضروري بازنشستگان



مذاكرات احمدي نژاد با مقامات لبناني

رئيس جمهور كشورمان پس از استقبال پرشور مردم لبنان از وي و ورود به كاخ رياست جمهوري، مذاكرات خصوصي خود را با مقامات ارشد اين كشور آغاز كرد.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران و «ميشل سليمان» رئيس جمهور لبنان در اولين دور از مذاكرات رسمي بر ضرورت گسترش و توسعه روابط دو كشور در تمامي زمينه ها بويژه بخش اقتصادي تاكيد كردند.
«احمدي نژاد» و «سليمان» همچنين حفظ روحيه وحدت و يكپارچگي و مقاومت را در مقابل رژيم صهيونيستي و حاميان آن مورد تاكيد قرار داده و خواستار هوشياري در مقابل فتنه انگيزي و اختلاف افكني دشمنان شدند.
احمدي نژاد در اين نشست روابط ايران و لبنان را تاريخي دانست و با بيان اينكه دو كشور در يك حوزه فرهنگي قرار دارند، اظهار داشت: ايران و لبنان داراي منافع و دشمنان مشترك هستند و در شرايط كنوني ضرورت دارد بيش از گذشته در كنار هم قرار بگيرند.
وي با بيان اينكه لبنان در خط مقدم مقاومت و مقابله با دشمنان ملت هاي منطقه قرار دارد، اظهار داشت: دشمنان براي سيطره بر ملت ها به دنبال ضربه زدن به لبنان هستند. از اين رو حمايت و پشتيباني دولت ها و ملت هاي منطقه از مردم و مقاومت لبنان در حقيقت ناكامي دشمنان را در سيطره بر منطقه به دنبال خواهد داشت.
«ميشل سليمان» رئيس جمهور لبنان نيز در اين ديدار با گراميداشت حضور احمدي نژاد در لبنان با بيان اينكه دو كشور از روابط پايدار و تاريخي برخوردار هستند، اظهار داشت: لبنان درصدد ايجاد شكوفايي و گسترش روابط دو جانبه و همكاري هاي منطقه اي با ايران است و در تلاش است روابط دو كشور را به الگويي در منطقه تبديل كند.
«سعد حريري» هم در اين ديدار با تاكيد بر اينكه لبنان خواهان آن است كه هر روز روابط دو كشور شكوفاتر شود، گفت: مناسبات سياسي ايران و لبنان از سطح قابل قبولي برخوردار است و از اين رو ضرورت دارد به موازات اين روابط همكاري در زمينه اقتصادي نيز گسترش پيدا كند.
به علاوه ضمن اين ديدار، 17 سند و يادداشت تفاهم همكاري بين ايران و لبنان براي افزايش همكاري هاي دو جانبه با حضور «احمدي نژاد» و «ميشل سليمان» توسط مقامات عالي رتبه دو كشور امضا شد.
همكاري دو كشور در زمينه كشاورزي، انرژي، نفت و گاز، بازرگاني، صنايع دستي و گردشگري، آموزش عالي، بهداشت، محيط زيست، ارتباطات و فناوري اطلاعات، فناوري هاي نوين و رسانه اي از جمله محورهاي يادداشت تفاهم هايي بود كه در حضور روساي جمهور دو كشور به امضا رسيد.
محمود احمدي نژاد همچنين در جريان اين سفر، در ضيافت ناهار ميشل سليمان همتاي لبناني خود، طي سخناني، دوستي ايران و لبنان را ديرينه و تاريخي عنوان كرد.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه خوشبختانه امروز فرصتي پيدا شده است كه روابط موجود بين دو كشور در همه بخش ها گسترش پيدا كند، تصريح كرد: اسنادي كه امروز بين دو كشور مبادله شد، حاكي از اراده سياسي دو كشور در تعميق و گسترش روابط است.
رئيس جمهوري اسلامي ايران خاطر نشان كرد: از طرفي مواضع مشترك سياسي استقلال آزادمنشي و تلاش براي پيشرفت و تعالي مادي و معنوي حضور در يك منطقه صدها چالش منطقه دو كشور را به طور طبيعي به يكديگر پيوند زده است.
احمدي نژاد سربلندي و پيشرفت هر يك از ايران و لبنان را سربلندي و پيشرفت طرف ديگر و تمام ملت هاي منطقه عنوان كرد و گفت: لبنان نقش مهمي در معادلات و توسعه صلح و ثبات در منطقه دارد و كسي نمي تواند اين نقش را انكار كند.
احمدي نژاد همچنين به نشانه پايداري دوستي و روابط برادرانه بين ايران و لبنان، پس از ديدار رسمي با همتاي لبناني خود، يك اصله نهال در كاخ رياست جمهوري اين كشور كاشت.
گفتني است در جريان سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان به لبنان و پس از انجام گفت وگوي خصوصي و نشست مشترك روساي جمهور دو كشور، احمدي نژاد و ميشل سليمان در يك نشست خبري حضور پيدا كردند.
در اين نشست خبري، يك عدد «نانوسكوپ» ايراني به عنوان هديه ويژه رئيس جمهور كشورمان به رئيس جمهور لبنان، تقديم «ميشل سليمان» شد.
احمدي نژاد هنگام تقديم اين هديه ويژه، اين دستگاه را داراي فناوري هاي بسيار پيچيده و بالا دانست و با اشاره به اينكه فقط 5 يا 6 كشور در جهان قادر به ساخت آن هستند، گفت: اين دستگاه براي برنامه هاي علمي و تحقيقاتي بسيار ضروري است و به طور كامل توسط دانشمندان ايراني ساخته شده است.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.
خورشيد كعبه
كي رفته اي ز دل كه تمنا كنم تو را
كي بوده اي نهفته كه پيدا كنم تو را
غيبت نكرده اي كه شوم طالب حضور
پنهان نگشته اي كه هويدا كنم تو را
با صدهزار جلوه برون آمدي كه من
با صدهزار ديده تماشا كنم تو را
چشمم به صد مجاهده آيينه ساز شد
تا من به يك مشاهده شيدا كنم تو را
بالاي خود در آينه چشم من ببين
تا باخبر ز عالم بالا كنم تو را
مستانه كاش در حرم و دير بگذري
تا قبله گاه مؤمن و ترسا كنم تو را
خواهم شبي نقاب ز رويت برافكنم
خورشيد كعبه ماه كليسا كنم تو را
گر افتد آن دو زلف چليپا به چنگ من
چندين هزار سلسله برپا كنم تو را
طوبي و سدره گر به قيامت به من دهند
يكجا فداي قامت رعنا كنم تو را
زيبا شود به كارگه عشق كار من
هرگه نظر به صورت زيبا كنم تو را
رسواي عالمي شدم از شور عاشقي
ترسم خدا نخواسته رسوا كنم تو را
فروغي بسطامي
ياد يار
اگرچه روز من و روزگار مي گذرد
دلم خوش است كه با ياد يار مي گذرد
چه قدر خاطره انگيز و شاد رويايي است
قطار عمر كه در انتظار مي گذرد
به ناگهان يك لحظه عبور سپيد
خيال مي كنم آن تك سوار مي گذرد
كسي كه آمدني بود و هست، مي آيد
بدين اميد، زمستان، بهار مي گذرد
نشسته ايم به راهي كه از بهشت اميد
نسيم رحمت پروردگار مي گذرد
به شوق زنده شدن، عاشقانه مي ميرم
دوباره زيستنم زين قرار مي گذرد
محمدتقي جمالي

 



نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج: وحدت ، بيداري و مسئوليت ؛ شعار حج امسال است

حجت الاسلام والمسلمين سيدعلي قاضي عسگر پيش از ظهر چهارشنبه در نشست خبري تصريح كرد: مسلمانان از نظر خدا، پيامبر، قرآن و اهل بيت ميان شيعه و سني اتفاق نظر دارند و پيشنهاد مي كنيم كه علماي عربستان و ايران با هم گفتگو كرده و اين مشتركات را پررنگ كنند.
سرپرست حجاج ايراني شعار امسال حج را با الهام از فرمايشات مقام معظم رهبري «وحدت، بيداري و مسئوليت اسلامي» بيان كرد و افزود: با توجه به فتنه هاي اخير براي ايجاد تفرقه ميان مسلمانان، اهانت به مقدسات مسلمانان (قرآن سوزي) و همچنين با توجه به آوارگي 20 ميليون مسلمان سيل زده در پاكستان، حج امسال اين شعار انتخاب شده است.
وي در مورد نحوه اجراي مراسم برائت از مشركين در حج امسال گفت: برائت از مشركين تاكيد امام(ره) و مقام معظم رهبري بوده و ركن سياسي حج است و امسال هم اين مراسم در عرفات با اجرا و تنوع جديدي انجام مي شود.
به گزارش خبرگزاري مهر نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت با بيان اينكه ايران هم اكنون با كمك به سيل زدگان پاكستاني، فلسطين، عراق و افغانستان، وحدت شيعه و سني را در جهان نهادينه كرده است، گفت: اخيرا يك انسان نادان و جاهلي به برخي از مقدسات اهل سنت اهانت كرده است و رسانه هاي بيگانه به آن پرداخته اند كه با فتواي جديد مقام معظم رهبري مبني بر حرام دانستن توهين به مقدسات مذاهب اين اقدام خنثي شد و مورد استقبال تمامي شخصيت ها و علماي شيعه و سني جهان قرار گرفت.
وي در پاسخ به اين پرسش كه آيا در حج امسال كتابهايي براي روشنگري فرقه وهابيت منتشر مي شود، گفت: در سال جاري 65 عنوان كتاب جديد منتشر شده كه 80 اثر ديگر در حال نهايي شدن است و علاقه مندان مي توانند سي دي و نرم افزار مجموعه مقالات و كتابهاي مربوط به فرقه وهابيت را از سايت بعثه تهيه كنند.
نماينده ولي فقيه در سازمان حج و زيارت افزود: قرار است به زودي كتابي جامع براي پاسخگويي به شبهات فرقه وهابيت به چند زبان ترجمه و منتشر شود.
نماينده مقام معظم رهبري در سازمان حج و زيارت اظهار داشت: با توجه به مذاكره اخير رئيس جمهور با ملك عبدالله و همچنين رايزني هاي وزير امور خارجه اميدواريم روابط دو كشور مطلوبتر شود تا مشكلات زائران ايراني در مناسك حج كمتر شود.
وي از طرحي خبر داد كه در صورت توافق عربستان و ايران، حج تمتع و حج عمره به دور از حاشيه هاي سياسي و روابط سياسي بين دو كشور انجام شود كه براساس شواهد، مسئولان عربستان از اين طرح استقبال كرده اند.
وي با توجه به اهميت وحدت ميان مسلمانان اظهار داشت: مسلمانان از نظر خدا، پيامبر(ص)، قرآن و اهل بيت(ع) ميان شيعه و سني اتفاق نظر دارند و پيشنهاد مي كنيم كه علماي عربستان و ايران با هم گفتگو كرده و اين مشتركات را پررنگ كنند.
نماينده مقام معظم رهبري در سازمان حج و زيارت افزود: متاسفانه در سالهاي اخير اعلام شده است كه قرآن شيعه با قرآن سني متفاوت است ولي با علم روز مي توان در چند دقيقه به اين دروغ بزرگ پي برد و اين نيازمند همكاري رسانه ها و محافل علمي و دانشگاهي است.
وي اظهار داشت: پيشنهاد گفتگو ميان علماي ديني ايران و عربستان اعلام شده است كه طرفين عربستاني هم استقبال كرده اند و به زودي انجام مي شود.
قاضي عسگر در ادامه در مورد ادامه سياست كمك به سيل زدگان پاكستاني اظهار داشت: در نظر داريم در عيد قربان امسال 100 هزار لاشه گوسفند قرباني را با همكاري بانك توسعه اسلامي به پاكستان ارسال كنيم و از تمامي حجاج درخواست داريم به جهت توجه به شعار حج امسال از گرفتن تالارها و سالن ها و سفره هاي وليمه خودداري كرده و به محرومين پاكستان كمك كنند.
وي با اشاره به غيرقانوني بودن خريد و فروش فيش حج، اظهار داشت از اين پس زائراني كه تاكنون مشرف نشده اند ثبت نام مي شوند.
حجت الاسلام قاضي عسگر با اشاره به فرهنگ غلط خريد سوغات تصريح كرد: بهتر است مديران كاروانها و يا زائران يك نصف روز را در ايام حج به خريد اختصاص دهند و بيشتر به دنبال بهره مندي از معنويات حج باشند. البته سازمان حج در سالهاي اخير تدابيري انديشيده تا بازارچه هايي در مبادي خروجي كشور ايجاد شود و حجاج تمامي خريدهاي خود را در بازارچه ها انجام داده و در برگشت از حج هداياي خود را تحويل بگيرند.

 



پيش از آغاز سفر به لبنان صورت گرفت
گفت وگوي تلفني رئيس جمهور با سران 3 كشور عربستان، سوريه و اردن

احمدي نژاد ديروز پيش از آغاز سفرش به لبنان، سرزمين مقاومت و پايداري در برابر رژيم صهيونيستي با سران 3 كشور عربي و مسلمان به صورت تلفني به گفت وگو پرداخت.
در اين گفت وگوها كه به صورت جداگانه صورت گرفت احمدي نژاد و سران كشورهاي عربستان سعودي، سوريه و اردن بر ضرورت حفظ امنيت و ايجاد ثبات پايدار در لبنان تاكيد كردند.
احمدي نژاد در گفت وگو با پادشاه عربستان با اشاره به لزوم همكاري و هماهنگي هاي نزديك بين كشورهاي منطقه تاكيد كرد: بي ترديد هماهنگي كشورهاي تاثيرگذار منطقه از جمله ايران و عربستان موجب تحكيم ثبات و آرامش در منطقه بخصوص در لبنان خواهد شد.
ملك عبدالله هم در اين مكالمه تلفني با اشاره به اهميت سفر احمدي نژاد به لبنان گفت: امروز موضوع آرامش و ثبات و از بين رفتن تفرقه در لبنان از اهميت بسياري برخوردار است كه ضرورت دارد در اين مسير حركت كنيم.
احمدي نژاد درگفت وگوي تلفني با بشار اسد رئيس جمهور سوريه هم قدرداني از مردم مقاوم لبنان به خاطر ايستادگي شجاعانه درمقابل رژيم صهيونيستي و تقريب وحدت و همدلي بين گروه هاي لبناني و ارتقاي مناسبات دوجانبه را از مهمترين اهداف سفر به لبنان برشمرد.
بشار اسد هم در اين مكالمه با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته عليه سفر احمدي نژاد به لبنان گفت: مطمئنا اين تلاش ها در مقابل اراده كشور و ملت بزرگ ايران و رئيس جمهور آن بي نتيجه خواهد بود و اين سفر موجب تقويت مواضع مقاومت منطقه در مقابل نظام سلطه خواهد شد.
وي تصريح كرد: بي ترديد سفر هيئت ايراني به لبنان آرامش و وحدت همه گروه هاي لبناني را به ارمغان خواهد آورد.
رئيس جمهور كشورمان در مكالمه تلفني با ملك عبدالله پادشاه اردن هم گسترش روابط و رايزني كشورهاي منطقه با يكديگر را به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان اسلام دانست.
پادشاه اردن هم متقابلا از علاقمندي كشورش براي تحكيم روابط با ايران خبر داد و گفت: دو كشور با حمايت از يكديگر و ارتقاء سطح هماهنگي هاي خود مي توانند در مقابل چالش هاي منطقه اي به نفع ملت هاي منطقه گام بردارند.

 



مجري طرح نيروگاه بوشهر: ويروس استاكس نت مشكلي براي بوشهر ايجاد نكرد

مجري طرح نيروگاه بوشهر از ورود 100 تن ديگر از پرسنل روسي به نيروگاه بوشهر در روزهاي آتي خبر داد.
محمود جعفري در گفت وگو با ايسنا در پاسخ به اين پرسش كه در برخي اخبار آمده بود كه تعدادي از نيروهاي روسي به دلايلي از نيروگاه بوشهر خارج شده اند، با رد اين مطلب اظهار كرد: اين صحبت در مورد روس ها اشتباه است. در روزهاي گذشته و روزهاي آتي 100 نفر از نيروهاي روسي به پرسنل روسي موجود در نيروگاه اضافه خواهند شد. در حال حاضر حدود دو هزار و 500 نفر از كاركنان روسي در نيروگاه اتمي بوشهر مشغول به كار هستند كه اين تعداد در روزهاي آتي افزايش خواهد يافت.
وي درباره فعاليت هاي نيروگاه بوشهر و برخي اخبار رسانه هاي خارجي مبني بر اين كه ويروس استاكس نت به روند فعاليت اين نيروگاه آسيب رسانده است، با رد اين مطلب تاكيد كرد: مشكل خاصي تحت تاثير اين ويروس براي ما ايجاد نشده است و هيچ مانعي براي انجام عمليات هايي كه در نيروگاه بايد انجام شود، ايجاد نشده است. ضمن اين كه هيچ ورودي توسط ويروس مذكور به شبكه و سيستم هاي ايمني نيروگاه كه از آنها به شدت حفاظت مي شود، صورت نگرفته است.
جعفري تصريح كرد: روال طبيعي كار در نيروگاه بوشهر جاري است و در برخي مشاغل و قسمت ها پرسنل نيروگاه اعم از روسي و ايراني تا سه شيفت كار مي كنند. در حال حاضر تست ماشين سوخت به انجام رسيده است و شست وشوي مدار اول به پايان رسيده است و در حال وارد شدن به مرحله اسيدشويي هستيم.

 



دكتر ولايتي: سفر احمدي نژاد به لبنان نشان دهنده نقش بسيار مهم ايران در امنيت منطقه است

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با اشاره به اهميت سفر احمدي نژاد به لبنان تاكيد كرد: اين سفر نشان خواهد داد كه ايران يكي از اركان اساسي امنيت منطقه است.
دكتر علي اكبر ولايتي در حاشيه بدرقه رئيس جمهور كشورمان به لبنان در فرودگاه مهرآباد در گفت وگو با ايسنا با تاكيد بر اين كه اين سفر از چند نظر داراي اهميت بسيار بالايي است تصريح كرد: يكي از اين ابعاد در ارتباط با روابط دو جانبه ايران و لبنان است، با اين سفر عملا شاهد جهش در روابط دو كشور در حوزه هاي مختلف از جمله حوزه هاي سياسي، همكاري هاي منطقه اي، اقتصادي خواهيم بود چرا كه ايران و لبنان مشتركات زيادي نيز دارند.
مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل گفت: در چنين شرايط حساس و مهمي در منطقه و تهديدات روزانه صهيونيست ها عليه امنيت فلسطيني ها و لبنان اين سفر، به منطقه و ناظران بين المللي نشان خواهد داد كه جمهوري اسلامي ايران در كنار مردم لبنان است.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران، سوريه، لبنان و مقاومت فلسطين جبهه مقاومتي را در برابر زياده خواهان صهيونيست در منطقه تشكيل دادند و روابط اين چهار طرف يعني ايران، سوريه، لبنان و مقاومت فلسطين اركان مستحكمي را براي مقاومت در منطقه ايجاد كرده است و علي رغم وجود همه فشارها، طراحي ها و توطئه هايي كه عليه اين همبستگي وجود دارد اين همبستگي همچنان ادامه دارد و جمهوري اسلامي ايران در مقاطع مختلف نشان داده است كه در كنار مردم لبنان است و بايد گفت اين سفر در محاسبات بين المللي و منطقه اي جايگاه ويژه و حساسي خواهد داشت.
ولايتي در پاسخ به اين سؤال كه اين سفر چه تاثيري در تبيين نقش و جايگاه ايران در منطقه خواهد داشت، گفت: اين سفر نشان مي دهد كه ايران به عنوان يكي از اركان اساسي منطقه به حساب مي آيد و وجود ايران در منطقه باعث شده است كه منطقه از يك امنيت بالايي برخوردار باشد و خواست ايران براي حفظ صلح در بين كشورهاي مسلمان و منطقه و جلوگيري از توطئه و نفوذ بيگانگان بسيار مهم است در واقع ايران نقش كليدي در حفظ هويت اسلامي و پايداري در منطقه دارد.

 



ليوني: استقبال گرم از احمدي نژاد در لبنان مايه نگراني است

وزير خارجه سابق رژيم صهونيستي از استقبال پرشور مردم لبنان در سفر رئيس جمهور كشورمان به بيروت ابراز نگراني كرد.
به گزارش فارس به نقل از النشره لبنان، «تزيپي ليوني » وزير خارجه وقت رژيم صهيونيستي در زمان حمله اين رژيم به لبنان در جنگ 33 روزه در حاليكه از استقبال مردم لبنان از رئيس جمهور كشورمان به شدت عصباني شده است، گفت: حزب الله لبنان و ايران به همان جماعت افراط گرايي وابسته هستند كه مي خواهند از درگيري هاي منطقه بهره برداري هاي سياسي بكنند.
رهبر جريان معارض كابينه رژيم صهيونيستي گفت كه بايد استقبال گرم از رئيس جمهور ايران در لبنان باعث نگراني شود، چرا كه اين موضوع دليلي بر روابط سازماني ميان ايران و حزب الله لبنان است كه در دولت لبنان هم شريك است.

 



گزارش خبري كيهان از بازتاب جهاني سفر رئيس جمهور به لبنان
استقبال تاريخي از احمدي نژاد نمايش اقتدار ايران در منطقه

سرويس سياسي-
سفر تاريخي محمود احمدي نژاد به لبنان در حالي آغاز شد كه مشتاقان انقلاب اسلامي خيابان هاي بيروت- مسير فرودگاه تا كاخ رياست جمهوري - را پر كرده و صحنه هايي به يادماندني خلق كردند.
رئيس جمهور كشورمان كه به منظور سفري دو روزه به لبنان سفر كرده است، در بدو ورود به فرودگاه بيروت مورد استقبال گرم مسئولان و مقام هاي لبناني قرار گرفت.
شمار زيادي از مسئولان بلندپايه لبنان از جمله نبيه بري رئيس مجلس، جمعي از وزيران دولت لبنان، نمايندگان مجلس، محمد رعد رييس فراكسيون نمايندگان حزب الله در مجلس به نمايندگي از سيدحسن نصرالله و جمع زيادي از شخصيت هاي ديني، به هنگام ورود احمدي نژاد به استقبال وي آمدند.
در بدو ورود احمدي نژاد به فرودگاه بيروت، علاوه بر مقام هاي دو كشور، پدر شهيد عماد مغنيه از برجسته ترين فرماندهان مقاومت و پدر شهيد سيدعباس موسوي اولين دبير كل حزب الله لبنان هم به گرمي از وي استقبال كردند. اين دو پدر شهيد با درآغوش گرفتن رييس جمهور كشورمان اوج علاقه مقاومت و مردم لبنان را به جمهوري اسلامي ايران نشان دادند.
رييس جمهور كشورمان سپس از فرودگاه بيروت عازم كاخ رياست جمهوري لبنان شد كه در مسير مورد استقبال گسترده مردم لبنان قرار گرفت.
در مسير 5 كيلومتري فرودگاه تا كاخ رياست جمهوري، قشرهاي مختلف مردم لبنان از زن و مرد، كودك و پير با در دست داشتن تصاويري از حضرت امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و رييس جمهور كشورمان و همچنين پرچم هاي لبنان و ايران به استقبال احمدي نژاد آمدند.
مردم لبنان از ساعات اوليه صبح و از شهرهاي مختلف اين كشور به صورت خودجوش در مراسم استقبال از پيام آور انقلاب اسلامي ايران حضور داشتند.
همچنين با پخش موسيقي هاي مقاومت كه از ايام پيروزي در خيابان هاي لبنان طنين انداز مي شود، رئيس جمهور كشورمان را همراهي كردند و بالن هايي با عكس احمدي نژاد در آسمان بيروت به پرواز درآمد.
احمدي نژاد هم در واكنش به اين ابراز احساسات، علي رغم تهديدهاي متعدد گروه هاي تروريستي، بر بالاي خودروي حامل خود قرار گرفت و در بخش قابل توجهي از مسير به احساسات مردم پاسخ داد.
رييس جمهوري اسلامي ايران پس از دو ساعت از فرودگاه بيروت، وارد كاخ رياست جمهوري لبنان شد و مورد استقبال رسمي ميشل سليمان رييس جمهور اين كشور قرار گرفت.
در هنگام استقبال از رئيس جمهور، 21 توپ شليك و سرود ملي دو كشور نواخته شد. همچنين روساي جمهور دو كشور از يگان هاي ويژه مستقر در محل سان ديدند.
نصب تمثال رهبر انقلاب
در مرز اسراييل
مردم لبنان همزمان با سفر احمدي نژاد، تمثال حضرت آيت الله خامنه اي و آرم جمهوري اسلامي را در چند متري شهرك هاي صهيونيستي نصب كردند.
همزمان با ورود محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان به لبنان و سخنراني وي در جنوب لبنان موج شادي در بين شيعيان اين كشور برپا شد.
شيعيان جنوب لبنان براي خوش آمد گويي به رئيس جمهور ايران به آذين بندي خيابانها و نصب بنرهاي امام خميني، رهبر معظم انقلاب و رييس جمهور در اين منطقه پرداخته اند.
يكي از زيباترين اين اقدامات جلوه اي از اقتدار جمهوري اسلامي آن هم دقيقاً در كنار مرزهاي رژيم اشغالگر قدس با لبنان است و آن نصب تمثال حضرت آيت الله خامنه اي و آرم جمهوري اسلامي در اين منطقه است.
حزب الله لبنان با اقتدار اين تمثال را دقيقاً در كنار مرز لبنان و رژيم صهيونيستي نصب كرده تا به حريف بفهماند نفوذ انقلاب اسلامي تا چند متري شهركهاي آنان رسيده است.
اين در حالي است كه سربازان ارتش رژيم اسرائيل مجبورند در روز چندين بار از يك قدمي تمثالها و تصاوير بگذرند. ترس از حضور تاريخي مردم جنوب لبنان در استقبال از رئيس جمهور ايران و برخي اخبار درباره قدرت نمايي جمهوري اسلامي در مرزهاي لبنان و رژيم صهيونيستي، ارتش اين رژيم را به حالت آماده باش درآورده است.
استقبال پرشور از احمدي نژاد رسانه هاي غربي را مات كرد
سفر احمدي نژاد به لبنان در حالي برگزار شد كه خشم و نگراني شديد رژيم صهيونيستي و آمريكا را به دنبال داشته است. هفته گذشته وزارت خارجه آمريكا از دولت لبنان خواسته بود كه اين سفر را لغو كند. علاوه بر اين رژيم صهيونيستي نيز از طريق آمريكا، دبيركل سازمان ملل و دولت فرانسه با ابراز نگراني شديد از اين سفر، از دولت لبنان خواست آن را لغو كند.
با اين حال تمامي رسانه هاي غربي كه از روزهاي گذشته سعي داشتند با جوسازي هاي گسترده، سفر احمدي نژاد به لبنان را خطري براي منطقه جلوه دهند، همزمان با ورود رئيس جمهوري ايران به بيروت، خبر آن را در صدر اخبار خود قرار دادند.
در همين رابطه يك نشريه فرانسوي طي گزارشي با اشاره به استقبال با شكوه و كم نظير مردم لبنان از رئيس جمهور كشورمان نوشت؛ لبناني ها از احمدي نژاد همچون يك قهرمان استقبال كردند.
روزنامه فرانسوي چلنج «طي گزارشي با اشاره به استقبال با شكوه و كم نظير مردم لبنان از «محمود احمدي نژاد» در سفر به بيروت نوشت: محمود احمدي نژاد امروز در نخستين روز از سفر خود به بيروت مورد استقبال باشكوه و پرشور هزاران نفر از مردم شيعه لبنان قرار گرفت و اين در حالي است كه اين سفر هم اكنون موجبات نگراني و هراس غرب از بابت نفوذ فزاينده ايران در لبنان را پديد آورده است.
اين روزنامه فرانسوي افزود: مردم لبنان امروز با حضور در سراسر خيابان اصلي مسير عبور احمدي نژاد از فرودگاه به كاخ رياست جمهوري «بعبدا»، اين مسير را گلباران كردند.
روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت هم با اشاره به استقبال مردم لبنان از احمدي نژاد نوشت كه لبنان به احمدي نژاد خوش آمد گفت.
روزنامه «يديعوت آحارونوت» با تيتر «لبنان به احمدي نژاد خوش آمد گفت» به حضور رئيس جمهوري ايران در بيروت اشاره كرد.
اين رسانه اسرائيلي نيز تلاش كرد حضور احمدي نژاد در لبنان را اينگونه جلوه دهد كه رئيس جمهوري ايران از سفر به لبنان براي تقويت حزب الله استفاده خواهد كرد.
يديعوت آحارونوت به نقل از يكي از لبناني هاي استقبال كننده از احمدي نژاد نوشت: وقتي به موضوع نبرد عليه اسرائيل مي رسيم ما و ايران منافع مشتركي داريم.
خبرگزاري فرانسه نيز در گزارشي از ورود احمدي نژاد به بيروت نوشت: محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري ايران در ميان استقبال شيفتگان خود وارد بيروت شد تا به تقويت مناسبات دو كشور بپردازد.
اين خبرگزاري مي نويسد: رئيس جمهوري ايران در فرودگاه مورد استقبال نبيه بري رئيس پارلمان لبنان و هيئت سياسي از جمله نمايندگان حزب الله قرار گرفت و اين در حالي بود كه جمعيت در بيرون فرودگاه فرياد شادي سر داده و با حركت دادن پرچم هاي ايران منتظر استقبال از رئيس جمهوري ايران بودند.
در ادامه اين مطلب آمده است: احمدي نژاد براي پاسخ به احساسات حاضران در حالي كه لبخند به لب داشت از دريچه سقف ماشين بيرون آمده و در حالي كه كاروان او به آرامي رو بسوي كاخ رياست جمهوري اين كشور در حركت بود در مسير به اين احساسات پاسخ مي داد.
خبرگزاري فرانسه همچنين مي نويسد: احمدي نژاد در حالي بسمت كاخ رياست جمهوري لبنان مي رفت كه استقبال كنندگان و مردم شهر بيروت و لبنان او را با پاشيدن برنج به نشانه عزت و احترام همراهي مي كردند و فرياد شادي سر مي دادند.
شبكه خبري فرانس 24 نيز درباره سفر احمدي نژاد اعلام كرد: استقبال بي سابقه و گرم از رئيس جمهور ايران، نشانگر نقش و نفوذ فزاينده حزب الله در لبنان است.
روزنامه لوموند هم سفر احمدي نژاد به لبنان را، اوج پيروزي هاي ايران در منطقه توصيف كرد. لوموند نوشت: سفر رسمي محمود احمدي نژاد به لبنان، نقطه اوج موفقيت ديپلماسي منطقه اي براي جمهوري اسلامي است.
در همين ارتباط الجزيره سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان را در صدر اخبار خود قرارداد و گزارش داد كه هزاران لبناني با نثار گل و شيريني از محمود احمدي نژاد استقبال كردند.
پايگاه خبري الجزيره گزارش داد كه هزاران نفر بر روي خودروي حامل احمدي نژاد گل ريختند و در ادامه نوشت كه اين اولين سفر محمود احمدي نژاد در سمت رياست جمهوري ايران به لبنان از سال 2005 تاكنون است.
ميدل ايست آنلاين هم نوشت: هزاران لبناني كه پرچم هاي ايران و حزب الله را در دست داشتند از صبح براي استقبال از رئيس جمهور ايران در خيابان ها و مسير منتهي به فرودگاه بيروت تجمع كرده اند و شعارهاي ملي لبنان و ايران را سرمي دهند. در اين مسير همچنين عبارت هاي خوش آمديد و قدمتان گرامي باد ديده مي شود.
بر همين اساس روزنامه صهيونيستي «هاآرتص» نيز با قرار دادن خبر ورود احمدي نژاد به لبنان به نقل از «ايهود باراك» وزير جنگ اسرائيل نوشت كه رئيس جمهور ايران براي اعلام حمايت از حزب الله به بيروت سفر مي كند نه بر افروختن درگيري ديگري در منطقه خاورميانه.
هاآرتص در ادامه نوشت: هزاران نفر از مردم لبنان از فرودگاه بيروت تا «بعبدا» كاخ رياست جمهوري لبنان از رئيس جمهوري ايران استقبال كردند و بسياري از آنان پرچم هاي ايران و لبنان و تصاوير احمدي نژاد را در دست داشتند.
روزنامه صهيونيستي «جروزالم پست» نيز با پرداختن به سفر احمدي نژاد به لبنان در كنار عكس رئيس جمهوري ايران، از سفر وي به عنوان اولين سفر او به بيروت ياد كرد.
جروزالم پست سپس به حضور برنامه ريزي شده احمدي نژاد در جنوب لبنان اشاره كرد و نوشت كه وي قرار است در اين منطقه از مناطق جنگ 33 روزه ديدن كند.
همچنين شبكه خبري المنار لبنان هم با توجه به سفر احمدي نژاد، لوگري پايگاه اينترنتي خود را به تصوير رئيس جمهور كشورمان و عبارت «اهلا و سهلا» منقش كرده است.

 



معاون سازمان مديريت بحران وزارت كشور: ايران جزو 10 كشور حادثه خيز جهان است

معاون پيشگيري و پيش بيني سازمان مديريت بحران وزارت كشور گفت: در جهان 44 حادثه طبيعي به ثبت رسيده و ايران با شناسايي 34 حادثه، جزو 10 كشور حادثه خيز جهان است.
«قاسمي» سه شنبه در حاشيه مانور امداد و نجات در اهواز در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با اين حال ايران در سطح كشورهاي منطقه، صادركننده دانش فني در امر بازسازي مناطق زلزله زده و موارد بروز حوادث طبيعي است.
وي تاكيد كرد: براي نخستين بار در سطح كشور در جلسه شوراي عالي مديريت بحران، طرح جامع خطرپذيري كشور در سه گرايش زلزله، سيل و خشكسالي با اعتبارات بسيار خوبي به تصويب رسيد.قاسمي گفت: وزارت مسكن و شهرسازي، وزارت نيرو و وزارت جهاد سازندگي موظف شدند به ترتيب طرح خطرپذيري زلزله، سيل و خشكسالي را در 30 استان تهيه كنند كه در آينده نزديك اين طرح ها در سطح كشور عملياتي خواهند شد. معاون پيشگيري و پيش بيني سازمان مديريت بحران وزارت كشور با اشاره به اعتبارات سازمان مديريت كشور گفت: اعتبارات سازمان مديريت بحران كشور در قانون بودجه بالغ بر 8600 ميليارد تومان است كه در برنامه پنجم توسعه 60 درصد از اين اعتبارات به امر پيشگيري و پيش بيني اختصاص يافته و بقيه آن براي حوادث احتمالي و غيرمترقبه در نظر گرفته شده است.

 



داوران خارجي بخش بين الملل جشنواره همدان: سينماي ايران در حال پيشرفت است

همدان- خبرنگار كيهان:
داوران خارجي بخش بين الملل بيست و چهارمين جشنواره بين المللي فيلم كودك و نوجوان همدان در نشست با خبرنگاران، حضور در جشنواره فيلم كودك ايران را لذت بخش خواندند.
به گزارش خبرنگار ما، در اين نشست، «پتركولي ها» از جمهوري چك و رئيس هيئت داوران بخش بين الملل جشنواره، گفت: جشنواره امسال براي من رضايت بخش بود و از فيلم هاي اكران شده لذت بردم.
وي افزود: تك تك فيلم ها را به اتفاق هيئت داوران تماشا كرديم و به رغم اينكه آثار واقعي براي كودكان را بين فيلم ها نديديم اما در مجموع قابل قبول بودند.
پتركولي ها اضافه كرد: سينماي ايران در حال پيشرفت است و بايد خود را به سطح رقابتي قدرتمند موجود در جهان برساند.
وي گفت: برخي فيلم هاي كودك ايراني را ديده ام كه در سطح جهان هم شناخته شده اند و به آنها بهاء مي دهند.
خانم «آنتونيا رينگ بوم» داور فنلاندي بخش بين الملل نيز جشنواره همدان را خوب ارزيابي كرد و گفت: برخي فيلم ها كه در اين بخش ديديم خوب بود و جلب توجه مي كرد اما بعضي دچار مشكلاتي به ويژه از نظر تكنيكي بودند.
وي بر حمايت از كودكان فيلم ساز تأكيد كرد و گفت: بايد شرايط لازم براي فيلم سازي كودكان را فراهم كنيم چرا كه آنها در مقايسه با بزرگسالان، مستعدتر هستند.
«آتالاي تاسديكن» داور تركيه اي با ابراز خوشحالي از حضور در ايران گفت: به نظر من فيلم هاي اين گونه سينما بايد بيشتر براي كودكان ساخته شود چرا كه اگر براي آنها باشد «درباره كودكان» را نيز دربرمي گيرد.
وي افزود: جشنواره ايران نسبت به ساير جشنواره هاي كودك و نوجوان، از تكنيك بالايي برخوردار است.
«سانگ هواكيم» ديگر داور بخش بين الملل از كره جنوبي نيز فيلم هاي ايراني را خوب و لذت بخش دانست و اظهار داشت: بسياري از فيلم هاي ايراني كه در كشور ما به نمايش درآمده، با استقبال زيادي مواجه شده است.

 



به گفته يك مقام مسئول در نهاد كتابخانه ها: فرهيختگان ايراني روزي 176 دقيقه مطالعه مي كنند

مديركل امور استان ها و انجمن هاي نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور گفت: سرانه مطالعه هر فرد فرهيخته در ايران هم اكنون 176دقيقه در روز است.
به گزارش ايرنا، محسن خوانساري سه شنبه شب در نشست انجمن كتابخانه هاي چهارمحال و بختياري سرانه مطالعه هر فرد در ايران را 71دقيقه در روز عنوان كرد و گفت: امسال سرانه مطالعه هر فرد در ايران به 76دقيقه خواهد رسيد.
وي افزود: رقم هاي ياد شده در آخرين تحقيقات و پژوهش هاي صورت گرفته در شوراي فرهنگ عمومي كشور اعلام شده و اين كه برخي سرانه مطالعه در ايران را در روز 5/2دقيقه يا 17دقيقه اعلام مي كنند، صحيح نيست.
به گفته وي، هم اكنون به ازاي يكصد نفر در كشور 16نفر در كتابخانه هاي كشور عضويت دارند و اين تعداد اعضا بايد افزايش يابد.
مديركل امور استانها و انجمن هاي نهاد كتابخانه هاي كشور گفت: سال گذشته افزون بر 180ميليارد ريال كتاب معادل چهارميليون و 200هزار جلد كتاب خريداري و به 22هزار و 500كتابخانه در كشور تحويل داده شد كه به طور متوسط براي هر كتابخانه دوهزار جلد كتاب خريداري شد.
استاندار چهارمحال و بختياري نيز ايجاد نهضت كتابخواني را مطالبه مقام معظم رهبري دانست و گفت: بايد فرهنگ كتاب و كتابخواني در كشور ترويج شود و خانواده ها نيز بر آن تاكيد كنند.
«علي اصغر عنابستاني» در اين نشست افزود: در دوره پيش از دولت احمدي نژاد متاسفانه به فرهنگ ديني مردم در حوزه كتاب بي توجهي شد اما دولت نهم و دهم به بخش كتاب و كتابخواني در حوزه دين و فرهنگ ديني توجه ويژه اي داشته است.
به گفته وي، متأسفانه در اين استان تنها سه درصد جمعيت مردم عضو كتابخانه ها هستند كه با ايجاد كتابخانه هاي سيار و روستايي بايد جمعيت كتابخوان استان افزايش يابد.

 



با صدور بيانيه اي نخبگان فارس خواستار برخورد مسئولان با علي محمد دستغيب شدند

شيراز- خبرنگار كيهان:
476 نفر از نخبگان استان فارس با انتشار بيانيه اي خواستار برخورد جدي دستگاههاي متولي با «علي محمد دستغيب» يكي از نمايندگان مردم فارس در مجلس خبرگان شدند.
در اين بيانيه آمده است: ولايت مطلقه فقيه و امامت امت اسلامي از ابتداي انقلاب همواره مورد هجمه و حمله معاندان و نادانان داخلي و خارجي قرار داشت اما به فضل الهي اين حملات نه تنها خدشه اي بر اين استوانه عظيم الهي وارد نكرد بلكه روز به روز بر قدرت و استحكام آن افزوده است.
در قسمت ديگري از اين بيانيه آمده است: آقاي «علي محمد دستغيب» مرجع خودخوانده و مدعي علم و فقاهت و اخلاق حدود 3 دهه است كه با عملكرد و اقدامات ناصواب و منافقانه خويش همواره برخلاف مشي امام خميني(ره) و مقام عظماي ولايت حركت و از سال گذشته به دفعات نوك تيز حملات بي خردانه خود را متوجه عمود خيمه اسلام و انقلاب كرده و در آخرين هجمه خود تحت عنوان استفتاء به نحوي وقيحانه و بي شرمانه ولي زمان و ولايت مطلقه فقيه را مورد هجوم و تخطئه قرار داده است.
در بخش پاياني بيانيه آمده است: آنچه مسلم است مماشات و كوتاهي توجيه ناپذيرمسئولان و متوليان امر در برخورد قاطع با نامبرده كه در كسوت روحانيت خزيده و با فريبكاري و مظلوم نمايي موجبات توهم زايدالوصف را براي عده اي فراهم ساخته منجر به استمرار رفتار فتنه انگيز وي شده است. ما امضاكنندگان اين بيانيه ضمن اعلام برائت و بيزاري از مواضع دشمن شادكن و مغرضانه و كينه توزانه آقاي علي محمددستغيب از امت شريف اسلامي استان هميشه سرافراز فارس و به ويژه شهر شيراز درخواست داريم كه ضمن حفظ هوشياري و بصيرت خود، اجازه ندهند كه بي مايگان و فرومايگان كم مقدار و كم تعداد اين فتنه گر، بيش از اين فضاي آرام جامعه را متلاطم سازند.
همچنين از مسئولان كشور درخواست داريم كه با اقدام سريع و قانوني و برخورد جدي با نامبرده و اطرافيان وي اجازه ندهند بيش از اين به امنيت و آرامش مردم و ركن ركين اين نظام اسلامي خدشه وارد شود. بديهي است عدم پي گيري سريع و برخورد قانوني با نامبرده موجبات تشديد احساسات امت اسلامي را فراهم مي سازد و عواقب اين كوتاهي ها متوجه مسئولان امر خواهد شد. گفتني است اين بيانيه به امضاي ائمه جمعه، مديران، اساتيد دانشگاه، پزشكان، مهندسين، شهرداران، فرماندهان و سرداران سپاه، وكلا و حقوقدانان، هنرمندان و... استان فارس رسيده است.

 



اخبار ادبي و هنري

دروغ پردازي صهيونيست ها درباره سينماي ايران
صهيونيست ها نيز نسبت به وضعيت سينما در ايران ابراز نگراني كردند!
به گزارش خبرنگار كيهان، در پي رفتارهاي سياسي مديريت خانه سينما و مطرح كردن ادعاهايي چون كاهش امنيت شغلي سينماگران، رسانه هاي ضد ايراني از فرصت استفاده كرده و به دروغ پردازي درباره اين بخش از جامعه ايران مي پردازند. متأسفانه مصاحبه هاي برخي از سينماگران محترم كشور با اين رسانه ها نيز به اين مسئله دامن زده است. تا آنجا كه سايت راديو فردا وابسته به سازمان جاسوسي آمريكا (سيا) به نقل از ناصر تقوايي اعلام كرد كه سينماي ايران در آستانه نابودي قرار دارد!
در همين حال مجله صهيونيستي ايموناه نيز با اين ادعا كه مقامات ايراني از قدرت سينما مي ترسند، در گزارشي جعلي از محدوديت هاي موجود در سينماي ايران گفت.
براساس گزارش فارس، اين مجله صهيونيستي در بروكلين طي مقاله اي مدعي شد: يك سال و نيم پيش با شروع به كار دولت اوباما، سينماي آمريكا درصدد تبادل فرهنگي با سينماي ايران درآمد ولي «جواد شمقدري»، مشاور فرهنگي ايران ] معاون سينمايي وزير ارشاد[ با پيشنهادهاي غيرمنطقي جلوي اين تبادل را گرفت! نكته اينجاست كه مجله ياد شده در اين گزارش دروغ پردازانه «پيشنهاد غيرمنطقي» متولي سينماي ايران را عدم توليد «فيلم ضدايراني و ضداسلامي» در هاليوود دانسته و اين كه شمقدري از مقامات سينماي آمريكا خواسته تا از مردم ايران و جهان اسلام، رسماً عذرخواهي كنند. اين مجله در ادامه از منظر خود به معرفي 10 فيلم برتري كه اكران شان در خاورميانه ممنوع شده، مي پردازد و جالب آن كه تمام اين فيلم ها ضد ايراني و ضد اسلامي بوده و در اين ميان هيچ استثنايي نيز وجود ندارد.
افزايش استقبال از «ملك سليمان»
فيلم «ملك سليمان» به كارگرداني شهريار بحراني در روزهاي اخير با افزايش استقبال مخاطب مواجه شد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين فيلم كه با الهام از قرآن كريم، قصه حضرت سليمان نبي(ع) را به تصوير كشيده است، با گذشت يك هفته از اكران در تهران حدود 40 ميليون تومان فروش داشته كه چنين رقمي براي يك فيلم ديني در اين مدت زمان بي سابقه بوده است. ضمن اين كه تعداد تالارهاي نمايش ملك سليمان نسبت به دو فيلم ديگري كه همزمان با آن اكران شده اند، كمتر است.
پيش بيني مي شود با افزايش تبليغات و بازتاب رسانه اي درباره اين فيلم، ميزان استقبال از آن به طور تصاعدي بالا برود.
گفتني است، «ملك سليمان» پس از پايان نمايش عمومي آن در ايران در سينماهاي كشورهاي خاورميانه و قاره آمريكا نيز اكران خواهد شد.
استقبال از كتاب الكترونيكي «قصه فرماندهان»
كتاب الكترونيكي «قصه فرماندهان»، جزو مخاطب ترين و پرفروش ترين اثر حوزه ايثار و شهادت در چهارمين جشنواره رسانه هاي ديجيتال قرار گرفت.
به گزارش توانا، اين نرم افزار چند رسانه اي كه از سوي نشر الكترونيكي شاهد، توليد و منتشر شده است، زندگي فرماندهان شاخص هشت سال دفاع مقدس از جمله شهيد همت، شهيد باكري، شهيد بروجردي، خلبان شهيد بابايي، چمران و چند سردار شهيد ديگر را روايت مي كند. از اين مجموعه، زندگي شهيد همت و چمران با استقبال بيشتري مواجه بوده است.
تجليل تشكل هاي دانشجويي از افتخاري
در پي هتك حرمت خانواده «عليرضا افتخاري» از سوي حاميان فتنه سبز، تشكل هاي دانشجويي ضمن محكوم نمودن اين واقعه از اين استاد آواز ايراني به خاطر مواضع انقلابي اش تجليل نمودند.
اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل و بسيج دانشجويي دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي استان اصفهان از جمله تشكل هايي بودند كه در بيانيه هايي از افتخاري تقدير كردند. جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه كاشان و انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه الزهرا(س) هم از ديگر گروه هايي بودند كه از افتخاري حمايت كردند.

 



فرمانده نيروي زميني ارتش: ايران در جنگ الكترونيك توانايي زيادي دارد

فرمانده نيروي زميني ارتش گفت: ايران در زمينه جنگ الكترونيك توانايي هاي بسيار زيادي دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از زاهدان، سرتيپ «احمدرضا پوردستان» سه شنبه شب در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در لشكر 88 زرهي سيستان و بلوچستان اظهار داشت: امروز در كشور ما يك مثلث مقتدر شامل؛ نيروهاي كاربر، صنايع دفاعي و دانشگاه ها شكل گرفته است. ما نيازمندي ها را به صنايع دفاعي ارائه و آنها نيز به دانشگاه ها منتقل كرده و نيازمندي هايمان با همكاري و اتحاد با هم برآورده مي شود.
فرمانده نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي ايران با اشاره به بحث تحريم گفت: ايران بعد از تحريم تازه خودش را بازيابي كرد. اين تحريم با اعتماد به نفسي كه حضرت امام خميني(ره) و رهبر معظم انقلاب به وجود آوردند سبب شد دانشمندان و جوانان دل تانك، هواپيما و بالگرد را باز كنند.وي افزود: امروز جوانان پيچيده ترين تجهيزات نظامي را باز مي كنند و بسياري از هواپيماهاي جنگنده، تانك و نفربرهاي ما بومي است.
سرتيپ پوردستان تصريح كرد: تحريم اقتصادي نه تنها ايران را ضعيف نكرد بلكه يك قدرت و جان دوباره به نيروهاي مسلح بخشيد.
وي اضافه كرد: در زمينه تسليحات و تجهيزات در كشور مشكلي نداشته و براي نبردهاي كلاسيك هم در زمين و هوا تجهيزات بومي داريم.
به گزارش ايرنا سرتيپ پوردستان با تأكيد بر اينكه نيروهاي مسلح در بالاترين آمادگي دفاعي قرار دارند گفت: در صورت هرگونه حمله احتمالي دشمن، ضربات سخت و كوبنده اي به مهاجم وارد خواهيم كرد.
وي تأكيد كرد: نيروهاي مسلح ايران در عرصه جنگ الكترونيك و مخابرات توانمندي هاي زيادي دارند و مي توانند در سخت ترين شرايط جنگ الكترونيك، ارتباط و مخابرات خود را برقرار كنند و قابليت هاي ديگر خود را افزايش دهند.
پوردستان با اشاره به شكست واشنگتن در افغانستان و عراق و وجود بي نظمي در ارتش آمريكا گفت: اين مسائل سبب شد استراتژي آمريكا در حمله به ايران تغيير كند و دشمن به جنگ نرم متوسل شود.
وي توانمندي ارتش جمهوري اسلامي ايران را در جنگ نرم و سخت دشمن مطلوب برشمرد.
گفتني است سرتيپ پوردستان براي شركت در يادواره شهيدان ارتش جمهوري اسلامي ايران در سيستان و بلوچستان به زاهدان سفر كرده بود.

 



معاون وزير راه و ترابري: شركت هواپيمايي هما به بخش خصوصي واگذار مي شود

خرم آباد- خبرنگار كيهان:
مطالعات طرح جامع حمل و نقل كشور بزودي تكميل مي شود.
معاون وزارت راه و ترابري و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اعلام اين خبر افزود: طرح مذكور از هشت سال پيش تاكنون توسط يك مشاور فرانسوي و 18 مشاور داخلي در دست مطالعه است.
براساس اين طرح، وضعيت توسعه يافتگي و محروميت راه هاي كشور مشخص مي شود و وزارت راه نيز براي جبران محروميت تلاش خواهد كرد.
احمد مجيدي در بازديد از آزادراه خرم آباد- پل زال افزود: 80 طرح عمراني شامل 21 طرح راه آهن به طول 7128 كيلومتر، 59 طرح راهسازي شامل 1250كيلومتر آزادراه و 19 هزار و 607 كيلومتر راه با اعتبار حدود 4 هزار ميليارد تومان هم اكنون در دست ساخت است.
وي افزود: براي تكميل اين پروژه ها 108هزار ميليارد ريال اعتبار نياز است.
وي گفت: از رئيس جمهور دعوت شده در آينده نزديك آزادراه خرم آباد- پل زال با توجه به اهميت آن افتتاح كند كه با بهره برداري از اين آزادراه، محور خرم آباد- پل زال از 165كيلومتر به 105كيلومتر كاهش مي يابد.
مجيدي گفت: براي ساخت اين جاده با 25 كيلومتر تونل، 2700متر پل بزرگ و 140دهنه پل كوچك، مبلغ 750 ميليارد تومان هزينه صرف شده كه نيمي از آن را دولت و نيمي ديگر توسط يك شركت راهسازي تامين و ظرف چهار سال و نيم در دل كوههاي زاگرس ساخته شده است وي از ساخت قطعه پل زال انديمشك به طول 60 كيلومتر در امتداد آزادراه خليج فارس گفت: امسال 190ميليارد تومان وزارت راه و 190ميليارد تومان نيز توسط بخش خصوصي صرف ساخت آزادراه ها در كشور مي شود.
معاون وزير راه با بيان اين مطلب كه دو خط راه آهن با سرعت بيش از 300 كيلومتر در ساعت از تهران به مشهد و از تهران به قم و اصفهان در دست ساخت است، افزود: طرح خطوط راه آهن دورود- خرم آباد- انديمشك و دورود- ملاير به سمت كرمانشاه در دست اقدام است كه كمبود اعتبار از جمله مشكلات اين پروژه هاست.
معاون وزير راه و ترابري از واگذاري شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران هما به بخش خصوصي در آينده نزديك خبر داد و افزود: با نوسازي هواپيمايي كشور، هواپيماهاي جديدي به ناوگان هوايي افزوده مي شود.وي از آغاز قطعه دوم آزادراه تهران- شمال با استفاده از پيمانكاران داخلي خبر داد و افزود: در اين باره به 2 هزار و 250ميليارد تومان اعتبار نياز است.
مجيدي گفت: چهار پروژه شامل دورود به داران اصفهان، خرم آباد به چغلوندي بروجرد، كمربندي هاي اليگودرز و ازنا در اولويت برنامه هاي وزارت راه و ترابري است.

 



جانشين معاونت عقيدتي سياسي سپاه: خارج شدگان از كشتي ولايت با قايق به سوي آمريكا مي روند

تبريز - خبرنگار كيهان:
آنان كه از كشتي ولايت خارج مي شوند و خود را با قايق هاي كوچك به آمريكا مي رسانند گرفتار گرداب هاي سياسي خواهند شد.
جانشين معاون عقيدتي سياسي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، در جريان بازديد از اردوي فداييان ولايت، در «نينواي» آذربايجان شرقي با اعلام مطلب فوق گفت: اين افراد، گرفتار تالاب هاي سياسي گرديده و براي هميشه از تاريخ انقلاب اسلامي، محو مي شوند.
حجت الاسلام والمسلمين كوهستاني افزود: ولايت، قطب نماي انقلاب اسلامي است و تا زماني كه فداييان ولايت با قطب نماي ولايت در اقيانوس متلاطم سياست حركت مي كنند، كشتي آنها دچار امواج سهمگين استكبار جهاني نخواهد شد.
كوهستاني گفت: بعد معنوي و عقيدتي سپاه، بسيج و ارتش، آنان را از ارتش هاي مدرن، متمايز مي كند و براي همين استكبار برغم برخورداري از تسليحات پيشرفته، در دفاع مقدس از رزمندگان اسلام شكست خورد.

 



از 10 آذرماه در سراسر كشور آغاز مي شود
ثبت نام اينترنتي وام ضروري بازنشستگان

مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري اعلام كرد: ثبت نام اينترنتي وام ضروري
10 ميليون ريالي به بازنشستگان از 10 آذر همزمان با گراميداشت روز خانواده و تكريم بازنشستگان آغاز مي شود.
به گزارش روابط عمومي صندوق بازنشستگي كشوري، ايراندخت عطاريان در مراسم افتتاح خانه مهر اروميه افزود: اين وام براي رفع نيازهاي فوري در نظر گرفته شده است.
عطاريان در اين مراسم كه با حضور مسئولان و بازنشستگان استان آذربايجان غربي برگزار شد با اشاره به خدمات گسترده وزارت رفاه و تامين اجتماعي در حوزه هاي مختلف از جمله امور بيمه اي و ... براي جامعه هدف اظهار داشت: در طول ده ماه گذشته با حضور وزير رفاه و تامين اجتماعي تغيير و تحولات چشمگيري ايجاد شده كه در اين خصوص در حوزه بازنشستگي مي توان به پرداخت مطالبات 10 ساله بازنشستگان، پرداخت كمك هزينه هاي سفرهاي زيارتي، پرداخت وام وديعه مسكن و برقراري بيمه تكميلي براي بازنشستگان كشوري اشاره كرد.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري در مراسم افتتاح نهمين خانه مهر استان آذربايجان غربي اضافه كرد: ايجاد خانه هاي مهر در ساير استان هاي كشور همچنان در دستور كار قرار دارد. وي ضمن تقدير از حمايت هاي دولت در توسعه فضاهاي فرهنگي براي بازنشستگان كشوري، گفت: ساخت خانه هاي مهر در ادامه سياست هاي فرهنگي دولت در سفرهاي استاني است و صندوق بازنشستگي كشوري افتخار دارد همسو با برنامه هاي حمايتي دولت نهمين خانه مهر را براي بازنشستگان استان آذربايجان غربي افتتاح نمايد.
عطاريان ادامه داد: در دوره جديد فعاليت هاي صندوق بازنشستگي كشوري علاوه بر ارتقاي معيشت بازنشستگان توجه به مسايل فرهنگي- اجتماعي اين قشر از جامعه در سرلوحه برنامه ها قرار دارد و تاسيس خانه هاي مهر در راستاي توجه به نيازهاي فرهنگي- روحي و عاطفي بازنشستگان است.
مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري با اشاره به تقارن ايام دهه كرامت با افتتاح خانه مهر اروميه اظهار داشت: تكريم و احترام بازنشستگان در جامعه موجب پيوند و تحكيم خانواده ها مي شود و در اين خصوص هر چه كرامت و منزلت بازنشستگان مورد توجه قرار گيرد آثار مثبت و تاثيرگذار آن در روابط اجتماعي جامعه عينيت بيشتري مي يابد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14