(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 مهر 1389- شماره 19764

قطعات استراتژيك وارداتي در تبريز توليد مي شود
بهره برداري از بيمارستان هاي هفشجان و كوهرنگ تا پايان سال
ايران در كيهان
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي هرمزگان: ايستگاه هاي شترداري در جاسك و سيريك احداث مي شود
بازديد 200 هزار اراكي از نمايشگاه دفاع مقدس
استاندار منگستانو خواستار حضور تجار مازندراني در منطقه خود شد
برگزاري مراسم نكوداشت مقام آيت الله خراساني در كاشان
بركناري پيمانكار اجراي طرح پاركبان در كرج
حل اختلاف 36 ساله عشاير مغان و پارس
گازرساني به دهلران شروع شد
تشكيل ميز سرمايه گذاري در فيروزآباد فارس
واگذاري بيش از 690 واحد مسكوني در قشم
نماينده مردم شيراز در مجلس: بانك هاي فارس از پرداخت تسهيلات طرح هاي زودبازده خودداري مي كنند
صدور 200 هزار تن از گندم امسال استان زنجان به عراق
مديركل شيلات گلستان: بازسازي ذخاير دريايي رونق اقتصادي ساحل نشينان را درپي دارد



قطعات استراتژيك وارداتي در تبريز توليد مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
مدير مركز خودگردان توليد ابزار ماشين سازي تبريز گفت: قطعات استراتژيك وارداتي در تبريز توليد مي شود.
محمد دهقان در تبريز افزود: اين قطعات قبلا از كشورهاي پيشرفته وارد مي شد.
وي گفت: ماشين سازي تبريز 10هزار قطعه توليد كرده كه قسمت عمده اي از آن را قطعه هاي استراتژيك تشكيل مي دهند و ارزش افزوده توليد اين قطعات در كشور به 200 دلار درهر ساعت نيز مي رسد.
دهقان با اشاره به توانمنديهاي داخلي در جهت رفع نيازهاي بخش هاي مختلف، همت وجديت كارگران و مهندسين ايراني را در رسيدن به دانش و توان جديد در عرصه هاي فني و علمي، بالا و قوي توصيف كرد و در تشريح تاثير اين تلاش ها بر روي سياست هاي وارداتي اظهار داشت: با تلاش هاي صورت گرفته و موفقيت هاي بالايي كه نصيب مهندسين ايراني شده در طي سال هاي گذشته از حجم خريدهاي خارجي و در نتيجه واردات، به طور قابل ملاحظه اي كاسته شده و حتي تعدادي از كارخانجات ماشين سازي، خريدهاي خود را تا 60 درصد نيز كاهش داده اند.

 



معاون وزير مسكن و شهرسازي خبر داد
بهره برداري از بيمارستان هاي هفشجان و كوهرنگ تا پايان سال

شهركرد- خبرنگار كيهان:
معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: پيش بيني مي شود بيمارستان هاي هفشجان و كوهرنگ تا پايان سال جاري به بهره برداري برسند.
محمد جعفر عليزاده در افتتاح ساختمان جديد سازمان بهزيستي چهارمحال وبختياري اظهار داشت: تعداد 6 طرح بهداشتي و درماني در استان چهارمحال و بختياري در حال احداث است كه پيش بيني مي شود 2 پروژه بيمارستان هفشجان و بيمارستان كوهرنگ تا پايان سال جاري با تأمين اعتبار لازم به بهره برداري برسند.
عليزاده با بيان اينكه تا پايان سال جاري اسكلت بيمارستان 220 تختخوابي بروجن به پايان خواهد رسيد، گفت: در حال حاضر وزارت مسكن و شهرسازي در سال جاري 70 ميليارد ريال به منظور احداث و راه اندازي پروژه هاي ملي در استان چهارمحال و بختياري هزينه كرده است و پيش بيني مي شود تكميل اين پروژه ها نيازمند 360 ميليارد ريال اعتبار ديگر باشد.
گفتني است علي ابراهيمي رئيس سازمان مسكن و شهرسازي استان چهارمحال و بختياري نيز در اين مراسم اظهار داشت: اين پروژه از اوايل فروردين ماه سال 87 با اعتبار 15 ميليارد و 349 ميليون ريال با زيربناي 3 هزار و 400 مترمربع آغاز شد و در 7 طبقه با اسكلت بتني احداث شده است.

 



ايران در كيهان

نمايشگاه «لايه هاي پنهان» در دانشگاه تبريز
تبريز - خبرنگار كيهان: در تجليل از دفاع مقدس، نمايشگاه «لايه هاي پنهان» در موزه شهداي دانشگاه تبريز گشايش يافت.
نمايشگاه «لايه هاي پنهان» در قالب عكس، پوستر و كتاب تا 16 مهرماه برپا خواهد بود.
تقدير از خبرنگاران شهرستان خميني شهر
درچه - خبرنگار كيهان: طي مراسمي در محل فرمانداري خميني شهر از خبرنگاران قديمي و فعلي اين شهرستان با حضور اكبر صالحي فرماندار خميني شهر تجليل بعمل آمد. در اين مراسم جعفر نوروزي معروف به جعفر روزنامه چي از قديمي ترين خبرنگاران شهرستان خميني شهر ضمن ابراز سخناني از مشكلات و موانع روزنامه نگاري در دوران طاغوت از گامهاي مثبتي كه در ارج نهادن به اين حرفه پس از انقلاب بوجود آمده تشكر و قدرداني كرد.
كمك بسيجيان گيلان به سيل زدگان پاكستان
رشت - خبرنگار كيهان: به گزارش رسيده از روابط عمومي و تبليغات سپاه قدس گيلان كاركنان سپاه قدس و بسيجيان استان بالغ بر 257 ميليون و 562 هزار ريال كمك نقدي و 169 ميليون و 41 هزار ريال كمك غيرنقدي از طريق سازمان بسيج سازندگي سپاه به سيلزدگان پاكستان اهدا كردند.
در ضمن از سوي جمعيت هلال احمر و كميته امداد گيلان با همكاري سپاه قدس 473 ميليون و 641 هزار ريال كمك نقدي به سيلزدگان پاكستاني اهدا گرديد.
شكست تحريم ها با خود كفا شدن در توليد بنزين
فيروزآباد - خبرنگار كيهان: مهندس علي رضا پاكدل رئيس شركت پخش فرآورده هاي نفتي فيروز آباد در جلسه كارگروه بهينه سازي مصرف سوخت و انرژي اين شهرستان با اشاره به خودكفا شدن ايران در زمينه توليد بنزين گفت: با رسيدن به مرز خودكفايي در زمينه توليد بنزين تحريم ها عليه ايران با شكست مواجه شده ونيازي به واردات بنزين در كشور نمي باشد.
اختصاص 700 ميليون تومان براي توسعه شهرك صنعتي
اوز - خبرنگار كيهان: اصغر فرودي بخشدار اوز در جمع گروهي از متقاضيان زمين در اين منطقه اظهار داشت: افزودن بر 700 ميليون تومان براي توسعه و تجهيز شهرك صنعتي اختصاص يافته است.
وي با اشاره به مؤثر بودن راه اندازي شهرك صنعتي در روند پيشرفت منطقه گفت: با افتتاح شهرك صنعتي اوز موضوع ايجاد شغل و حذف بيكاري كه يكي از دغدغه هاي مردم و مسئولان منطقه است به طور چشمگيري كاهش مي يابد.
7370 تن خرما امسال در لارستان توليد شد
¤ كارشناس نخيلات جهاد كشاورزي لارستان از توليد 7370 تن خرما در سال جاري در لارستان خبر داد. به گزارش خبرنگار كيهان از اوز لارستان مهندس جواد فتاحي منش عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان لارستان با 3 هزار و 640 هكتار نخلستان معادل 7 هزار و 370 تن محصول خرما در سال جاري توليد كرده است.
نمايشگاه عمومي هفته نيروي انتظامي در ايوان غرب
ايوان غرب - خبرنگار كيهان: بمناسبت هفته نيروي انتظامي نمايشگاه عمومي هفته نيروي انتظامي با حضور مهندس گلشن معاونت عمراني استانداري ايلام سرهنگ امان اللهي جانشين فرماندهي انتظامي استان ايلام، حجت الاسلام موحدي امام جمعه شهرستان ايوان ملكي فرماندار ايوان جمال وندي شهردار ايوان، سرهنگ كمال وند فرماندهي منطقه انتظامي ايوان و جمعي از مسئولين محلي و افسران و درجه داران نيروي انتظامي، خانواده محترم و معظم شهداء نيروي انتظامي با 47 غرفه افتتاح گرديد.
ديدار امام جمعه و فرماندار شاهرود با خانواده شهدا
شاهرود - خبرنگار كيهان: حجت الاسلام حاج محمود ترابي امام جمعه و مهدي بندرآبادي فرماندار شهرستان شاهرود به اتفاق تعدادي از مديران با خانواده شهيد قرباني و صديقي ديدار كردند.
شهداي گيلان در راه مبارزه با مواد مخدر
رشت-خبرنگار كيهان:سرتيپ بهمن اميري مقدم با اشاره به اينكه نيروي انتظامي گيلان تاكنون بالغ بر 500 شهيد تقديم انقلاب اسلامي كرده است گفت: از اين تعداد 60 شهيد فقط در راه مبارزه با عوامل تهيه و توزيع مواد مخدر جان باخته اند.
فرماندار ساوه: دشمن در جبهه اي ديگر جوانان را نشانه گرفته است
سرويس شهرستانها: علي محمد گلستاني فرد معاون استانداري مركزي و فرماندار ساوه گفت: امروز دشمن در جبهه اي ديگر غيرت، شرف، عزت و مردانگي جوانان ما را نشانه گرفته است. وي گفت: هدف دشمنان در اين جنگ نرم از بين بردن هويت، انسانيت، شان، جايگاه و ارزش هاي اسلامي و ملي جوانان ايران اسلامي و تبديل كردن آنان به انسان هايي بي خاصيت و بي ارزش و مبتلا به انحرافات اخلاقي و اجتماعي است.
وي ا فزود: جوانان ايران اسلامي با تكيه بر اصول اسلامي و انساني اين توطئه شوم دشمنان در جنگ نرم را خنثي خواهند كرد.
برنامه هاي هفته حج در خراسان جنوبي
بيرجند-خبرنگار كيهان:همزمان با فرا رسيدن هفته حج «نوفرستي» مدير كل سازمان حج و زيارت استان در جلسه ستاد حج با حضور جمعي از مديران استان برنامه هاي هفته حج را اعلام نمود و از دستگاههاي اجرايي حاضر در جلسه براي بهتر برگزار شدن برنامه هاي اين هفته طلب ياري كرد وي ادامه داد: هفته حج از روز شنبه با افتتاح نمايشگاه حج و نماز آغاز مي شود.
شهرضا يكي از مهمترين شبكه هاي دامپزشكي استان
شهرضا-خبرنگار كيهان: دكتر نجف رئيس شبكه دامپزشكي شهرستان شهرضا در گردهمايي بمناسبت روز دامپزشكي و در حضور دامپزشكان و فعالان اين بخش در حوزه بخش خصوصي و نيروهاي بخش دولتي و تني چند از مسئولان فرمانداري، اظهار داشت: شهرستان شهرضا با دارا بودن 5 درمانگاه تمام وقت دامپزشكي، 6 داروخانه دامپزشكي و 3 مركز فروش واكسن و يك آزمايشگاه بخش خصوصي، يكي از مهمترين شبكه هاي دامپزشكي استان در حوزه دولتي و خصوصي مي باشد.
افتتاح ناحيه مقاومت بسيج فيروزه
نيشابور-خبرنگار كيهان: مراسم افتتاح ناحيه مقاومت بسيج سپاه شهرستان فيروزه و معارفه فرماندهي آن با حضور سردار غياثي جانشين فرماندهي سپاه امام رضا(ع)، فرماندار شهرستان فيروزه، فرماندهان نظامي و انتظامي شهرستانهاي نيشابور و فيروزه، فرماندهان پيشين حوزه مقاومت حمزه و جمعي از بسيجيان در محل سالن تربيت شهرستان فيروزه برگزار شد.

 



معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي هرمزگان: ايستگاه هاي شترداري در جاسك و سيريك احداث مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون بهبود توليدات دامي جهاد كشاورزي هرمزگان گفت: در شهرستان هاي جاسك و سيريك احداث ايستگاه هاي شترداري در دستور كار قرار گرفته است.
مهندس ابراهيم طغرلي با اشاره به اينكه بيش از 50 درصد جمعيت شتر استان در جاسك و سيريك هستند، گفت: تعداد ايستگاه هايي كه احداث مي شود در هر شهرستان دو جايگاه شترداري خواهد بود. اين ايستگاه ها متناسب با پراكنش دام در شهرهاي جاسك و سيريك است و در هر مكان كه دام ها قابل جمع شدن باشند، ايستگاه شترداري ايجاد مي شود.
وي افزود: ايجاد ايستگاه هاي شترداري نيازمند توجه به نكاتي همچون دسترسي به منابع آب شرب بيمه خدمات بهداشتي- درماني و موضوع صادرات گوشت شتر هستند.
طغرلي در تشريح صادرات شتر نيز گفت: صادرات گوشت شتر به استان هاي همجوار از جمله يزد و سمنان صورت مي گيرد و اميد است با تبليغ بيشتر و تغيير در ذائقه ها مصرف اين گوشت در بين هرمزگاني ها و ديگر استان هاي كشور نيز رواج بيشتري پيدا كند.

 



بازديد 200 هزار اراكي از نمايشگاه دفاع مقدس

اراك- خبرنگار كيهان:
بيش از 200 هزار نفر از قشرهاي مختلف مردم استان مركزي از نمايشگاه دفاع مقدس امام علي(ع) و بيان نقش مهندسي در جنگ تحميلي در اراك ديدن كردند.
سرتيپ دوم پاسدار، غلامعلي ابوحمزه، فرمانده سپاه روح الله استان مركزي در اين باره گفت: در اين نمايشگاه، كه با همكاري استانداري و دستگاههاي اجرايي با مديريت تيپ يكم پياده 71 روح الله سپاه در محدوده اي به وسعت 25 هكتار برگزار شد بخش هاي مهندسي، آبي و خاكي، ميدان مين، پل هاي شناور، عمليات هاي بدر، خيبر و والفجر هشت به نمايش گذاشته شد.
وي انتقال ارزش هاي دوران دفاع مقدس به نسل جوان، آشنايي جوانان با عمليات هاي مختلف دوران دفاع مقدس و زنده نگهداشتن ياد و خاطره شهيدان را از اهداف برگزاري اين نمايشگاه عنوان كرد. در جريان اين نمايشگاه رزمايش حيدر كرار روزانه برگزار شد.

 



استاندار منگستانو خواستار حضور تجار مازندراني در منطقه خود شد

ساري- خبرنگار كيهان:
استاندار مازندران به همراه هياتي تجاري در بندر اميرآباد ميزبان استاندار منگستانو همتاي قزاقستاني خود بود.
به گزارش روابط عمومي استانداري، در اين ديدار كه به منظور انعقاد تفاهم نامه چند جانبه صورت پذيرفت، دو استاندار بر تقويت ارتباط تجاري دو منطقه تاكيد كردند.
سيدعلي اكبر طاهايي در گفت وگوي دو طرفه با اشاره به مشتركات دو كشور ايران و قزاقستان گفت: با وجود تحريم هايي كه بر عليه كشورمان اعمال شده است خوشبختانه با تكيه بر دانش داخلي و همت مردم و متخصصان، چرخ هاي توليدي كشور به حركت رو به جلوي خود ادامه مي دهد.
نماينده عالي دولت در مازندران گفت: كشورهاي حاشيه درياي خزر مي توانند از بندر اميرآباد باتوجه به نزديكي فرودگاه و خط راه آهن به عنوان كريدور شمال- جنوب استفاده كنند تا 50 درصد در زمان و 25 درصد در هزينه حمل كالا براي تجار آنها صرفه جويي شود.
به گزارش خبرنگار ما استاندار منگستانو نيز بعد از بازديد از كارخانه ساخت كشتي صدرا در حالي كه از توان مهندسان و متخصصان اين كارخانه متعجب شده بود، گفت: مسئولان كشورش آماده هستند در صورت تمايل مازندراني ها در اجراي پروژه هاي تجاري و صنعتي به خصوص در زمينه كشتي سازي و صادرات، به صورت مشترك همكاري كنند و امتيازات ويژه اي نيز به سرمايه گذاران اين بخش در قزاقستان داده مي شود.
وي افزود: قزاقستان در نظر دارد استخراج نفت و گاز و همچنين ميزان ساخت و ساز در اين كشور را به دو برابر ميزان موجود برساند كه براي اين امور مي توانيم از تجربه و تخصص ايرانيان بخصوص مهندسان مازندراني استفاده كنيم.
«كرميك كوشربايف» همكاري استاندار مازندران با مسئولين استان منگستانو را خوب و مثبت ارزيابي كرد و افزود: كشورش، امكانات تجاري و سرمايه گذاري خوبي براي ايرانيان فراهم مي آورد و هيچ هزينه گمركي نيز از سرمايه گذاران ايراني دريافت نخواهد شد.

 



برگزاري مراسم نكوداشت مقام آيت الله خراساني در كاشان

كاشان- خبرنگار كيهان:
با پيام آيت الله محمد امامي كاشاني، مراسم نكوداشت مقام فقيه وارسته، آيت الله سيداسدالله خراساني با حضور جمعي از علما و مردم قدرشناس دارالمؤمنين كاشان در حسينيه چهل تن اين شهر برگزار شد.
امام جمعه موقت تهران در اين پيام از آيت الله خراساني به عنوان چكيده حوزه علميه و فرزند فيضيه و تجسم عيني كلام اميرالمؤمنين در مورد پارسايان يادكرد.
در اين پيام آمده است: گرچه سال هاست كه طلاب و دانش پژوهان از فيض ايشان محروم اند، اما نفس هاي او در بستر براي اهل زمين خير و بركت است.
آيت الله عبدالنبي نمازي، نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان در اين مراسم از آيت الله خراساني به عنوان عالم عمل و صالح، فقيهي متعهد، خدوم، انقلابي، اهل جبهه و جهاد و از تربيت يافتگان مكتب امام خميني(ره) و فيضيه نام برد.
وي افزود: به اذعان برخي از بزرگان و عالمان وارسته اي كه با ايشان آشنايي ديرينه دارند، ايشان گرچه به دليل تواضع، رساله ننوشته است اما فقيهي كامل و تمام عيار متخلق به اخلاق و متواضع است.
عضو خبرگان رهبري، برگزاري چنين مراسمي را نكوداشت مقام علم و ارزش هاي ديني دانست و افزود: علما و فقها، گنجينه هاي الهي و مايه خير و بركت براي اهل زمين هستند كه تكريم و تجليل از مقام آنها لازم و ارزشمند است.
آيت الله سيداسدالله خراساني از علماي وارسته كاشان در سال 1313 در خانواده بسيار مذهبي در اين شهر متولد و در محضر علمايي چون آيت الله داماد و امام خميني(ره) كسب فيض كرد.
از ويژگي هاي بارز و شاخص اين فقيه جليل القدر و بنيانگذار مؤسسه خيريه ولي عصر(عج) كاشان كه حدود 8 سال است در بستر بيماري به سر مي برد رعايت زهد و تقواي الهي و تواضع است.

 



توسط اعضاي شورا انجام شد
بركناري پيمانكار اجراي طرح پاركبان در كرج

كرج-خبرنگاركيهان:
اعضاي شوراي اسلامي شهركرج با تصويب طرح دو فوريتي پيمانكار مجري طرح پاركبان در اين شهر را بركناركردند.
سخنگو و عضو شوراي اسلامي شهركرج با اشاره به مشكلات به وجود آمده از سوي مجريان طرح پاركبان گفت: اشكالات اجرايي و تخلفات صورت گرفته در اين طرح بارها در صحن علني شوراي اسلامي شهركرج مطرح شد و در هر جلسه اعضاي شورا خواستار برطرف شدن اين مشكلات شدند. داود وحيدي، عدم صدور فيش از سوي مجريان طرح را از تخلفات وارده ذكر كرد و اظهار داشت: شركت هاي مختلف پاركبان بدون صدور فيش از مردم مبالغي را دريافت كردند كه مستندات آن نيز در اختيار بعضي از اعضاي شوراي شهر قرار گرفته است.
وي تاكيد كرد: در اين طرح افراد سودجو مبادرت به سوءاستفاده هاي كلان مالي كرده اند كه بايد براي حفظ حقوق بيت المال با آنان برخورد شود.
وحيدي اظهار داشت: پيمانكار هر طرحي موظف به اجراي بندهاي مختلف قرارداد است و در صورتي كه براساس قرارداد منعقده اقدام نكند، قرارداد مزبور فسخ مي شود.
سخنگوي شوراي اسلامي شهر كرج در پايان تصريح كرد: با توجه به اينكه پيمانكار طرح پاركبان به صورت واسطه اي و برخلاف مصوبات شورا عمل كرده است از ادامه همكاري كنار گذاشته شد.

 



استاندار اردبيل خبر داد
حل اختلاف 36 ساله عشاير مغان و پارس

اردبيل- خبرنگاركيهان:
با اجراي كامل ساماندهي و اسكان عشاير مغان اختلاف36ساله ميان عشاير و دو شركت كشت و صنعت مغان و پارس برطرف خواهدشد.
استاندار اردبيل با اعلام مطلب فوق در ديدار با جمعي از عشاير محدوده نشين اين دو شركت افزود: طرح ساماندهي و اسكان عشاير از مصوبات مهم دولت احمدي نژاد است و دولت مصمم است كه اختلاف موجود بين عشاير و دوشركت كشت و صنعت را رفع نمايد.
سيدحسين صابري گفت: عشاير از اقشار نجيب، پاك و پرتلاش جامعه است و خدمت به اين قشر و تامين نيازها و مطالبات آنها جزء برنامه هاي مهم دولت است.
وي گفت: حل اساسي و كامل اختلاف بين عشاير محدوده نشين و شركتهاي مغان و پارس در اولويت برنامه هاي استانداري اردبيل قرار دارد.

 



گازرساني به دهلران شروع شد

دهلران- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني و برنامه ريزي فرمانداري دهلران در جلسه كميته سوخت اين شهرستان از آغاز عمليات گازرساني به دهلران خبر داد.
غلام عليداد گفت: اكنون از مسير انديمشك عمليات اجرايي گازرساني به طول 130 كيلومتر توسط پيمانكار در دست اجراست و پيش بيني مي شود تا 6 ماه آينده خطوط لوله گذاري آن به ورودي شهر برسد.
معاون برنامه ريزي فرمانداري دهلران با اشاره به فرا رسيدن فصل زمستان خواستار تامين سوخت و گاز مايع در سطح اين شهرستان شد.
وي از توزيع نامناسب سيلندرهاي گاز در سطح شهر دهلران انتقاد كرد و از متوليان خواست با اضافه كردن خودروهاي حمل توزيع سيلندر در راستاي خدمت رساني مطلوب و سريعتر به مردم كوشا باشند.

 



تشكيل ميز سرمايه گذاري در فيروزآباد فارس

فيروزآباد فارس - خبرنگار كيهان:
راه اندازي ميز سرمايه گذاري روند توسعه صنعتي فيروز آباد فارس را تسريع مي كند.
فرماندار فيروزآباد فارس با اعلام اين خبر در نخستين جلسه ميز سرمايه گذاري اين شهر افزود: احداث پارك هاي سرمايه گذاري به منظور توسعه و پيشرفت صنعتي استان فارس از علل تشكيل ميز سرمايه گذاري در فيروزآباد است.
محمدرضا رحيمي حضور احداث كارخانه بزرگ كربنات سيم كاوه فيروزآباد با پيشرفت فيزيكي 22 درصد در مدت زمان 7 ماه از شروع عمليات و با اعتبار 140 ميليارد تومان كه زمينه اشتغال 1000 نفر را به صورت مستقيم فراهم مي كند را حاصل مشاركت بخش خصوصي در امر سرمايه گذاري دانست و اظهار داشت راه اندازي خط انتقال گاز اتان واتيلن از پالايشگاه پارسيان به فيروزآباد و هم چنين شروع عمليات احداث و بهره برداري از كارخانه قطعه سازي صنعتي، روند توسعه و پيشرفت صنعتي فيروزآباد . و زمينه جذب فارغ التحصيلان و متقاضيان بازاركار را فراهم خواهد ساخت.
رضا عزيزي معاون شهرك هاي صنعتي فارس در اين نشست با انتقاد از عدم استفاده از ظرفيتهاي شهرك صنعتي فيروزآباد، گفت: 55 هكتار زمين در شهرك صنعتي فيروزآباد آماده واگذاري به متقاضيان بخش صنعت است و تاكنون مبلغ 732 ميليون تومان جهت اسفالت معابر، شبكه آب رساني، گاز و مخابرات شهرك هاي صنعتي فيروزآباد و ميمند هزينه شده است. وي از راه اندازي خوشه صنعتي گل و گلاب در ميمند خبر داد.

 



تا دهه مبارك فجر صورت مي گيرد
واگذاري بيش از 690 واحد مسكوني در قشم

قشم - خبرنگار كيهان:
مدير بنياد مسكن شهرستان قشم گفت: 694 واحد مسكوني در جزيره قشم تا دهه مبارك فجر افتتاح و به متقاضيان تحويل مي شود.
«حسين فرهادي افشار» افزود؛ از اين تعداد واحد مسكوني 164 واحد مربوط به مسكن مهر و بقيه آن با استفاده از تسهيلات مسكن روستايي توسط بنياد مسكن احداث شده است. مدير بنياد مسكن قشم اظهار داشت؛ 530 واحد مسكوني توسط هيئت امناء حساب 100 امام خميني (ره) در پروژه خليج فارس 3 با پرداخت تسهيلات مسكن روستايي بنياد مسكن شهرستان قشم ساخته شده كه با تحويل برق به منازل آماده بهره برداري است.
افشار با اشاره به هزينه احداث پروژه خليج فارس 3 گفت؛ از مجموع 63 ميليارد و 600 ميليون ريال هزينه شده در اين پروژه مبلغ 35 ميليارد ريال از اعتبارات مسكن روستايي و بقيه آن آورده مردم است.
فرهادي در پايان تصريح كرد؛ اجراي طرح هادي شهرك خليج فارس 3 (گلزار) و بافت قديم روستاي طولا با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و پانصد ميليون ريال نيز اجرا شده است.

 



نماينده مردم شيراز در مجلس: بانك هاي فارس از پرداخت تسهيلات طرح هاي زودبازده خودداري مي كنند

شيراز- خبرنگار كيهان:
نسبت تسهيلات به سپرده ها در استان فارس پايين تر از متوسط كشوري است و بانكهاي دولتي به اين موضوع بي توجه هستند.
نماينده مردم شيراز در مجلس با بيان اين مطلب گفت: در سفر سوم دولت به فارس مصوب شد كه مانده تسهيلات طرح هاي زودبازده توسط بانك هاي عامل پرداخت شود اما بانك ها به اين مصوبه تمكين نمي كنند و تعدادي از بانك ها به بهانه خصوصي شدن و برخي نيز به بهانه نداشتن منابع در اجراي مصوبه كوتاهي مي كنند.
جعفر قادري اظهار داشت: وزير اقتصاد به عنوان متولي امور اقتصادي كشور بايد از مسئولان ذيربط سؤال كند كه چرا استان مستعدي مانند فارس بايد در بيكاري اول باشد و پروژه هاي بزرگ و كوچك اين استان براي دسترسي به تسهيلات مشكل داشته باشند؟
وي افزود: بي توجهي وزارت اقتصاد به مصوبات سفرهاي دوم و سوم هيئت دولت و سفر رهبر معظم انقلاب به استان فارس در اختصاص صددرصد سپرده هاي جذب شده در استان به عنوان تسهيلات در اين استان سبب شده تا فارس درسال گذشته رتبه 6 كشوري را در نرخ بيكاري داشته باشد.
وي گفت: تسهيلات نقشي اساسي در تحرك بخشيدن به فعاليت هاي اقتصادي داشته و مي تواند نرخ بيكاري را كاهش دهد.

 



صدور 200 هزار تن از گندم امسال استان زنجان به عراق

زنجان - خبرنگار كيهان:
طبق مصوبه شوراي تنظيم بازار استان قرار است مقدار 200 هزار تن گندم امسال به كشور عراق صادر شود.
در جلسه كارگروه كشاورزي، آب و منابع طبيعي شهرستان زنجان كه در محل فرمانداري تشكيل شد، فرماندار زنجان به ميزان خريد گندم در اين منطقه اشاره كرد و گفت: تاكنون 368 هزار تن گندم از طريق شركت غله و خدمات بازرگاني در استان خريداري شده كه بخش خصوصي و تعاون روستايي نيز در اين خريد دخيل بوده اند.
عباس راشاد با اشاره به صدور مجوز صادرات گندم از زنجان به كشورهاي خارجي افزود: طبق مصوبه شوراي تنظيم بازار استان قرار است مقدار 200 هزار تن گندم امسال به كشور عراق صادر شود.
درادامه جلسه مدير جهاد كشاورزي شهرستان نيز طي سخناني گفت: تا آخر سال 88، مقدار 3850 هكتار از زمينهاي كشاورزي شهرستان زنجان به آبياري تحت فشار تبديل شده كه در سال جاري نيز 340 هكتار در 36 پروژه اجرا شده است و مقدار 337 هكتار نيز در دست اجرا مي باشد.
قدرت الله سليماني با ذكر اين مطلب كه دولت حدود 70 درصد يارانه تا سقف دو ميليون تومان در هر هكتار براي آبياري مكانيزاسيون مي پردازد افزود: با هر هكتار آبياري تحت فشار پنج هزار الي شش هزار متر مكعب در هر هكتار صرفه جويي آب صورت مي گيرد.

 



مديركل شيلات گلستان: بازسازي ذخاير دريايي رونق اقتصادي ساحل نشينان را درپي دارد

گرگان- خبرنگاركيهان:
مديركل شيلات استان گلستان گفت: بازسازي ذخاير دريايي از بخش هاي بسيار با اهميت شيلات است و نتيجه آن به طور مستقيم رونق اقتصادي ساحل نشينان را به همراه دارد.
علي اكبر پاسندي اظهار داشت: اين بخش با حفظ ذخاير با ارزش دريايي خزر وظيفه خود را در قبال نسلهاي آينده به خوبي ايفا كرده و با تكثير مصنوعي مولدين و رهاسازي انواع بچه ماهيان خاوياري و استخواني حفظ و بقاء آنها را تضمين كند.
وي مراكز بازسازي ذخائر ماهيان استخواني و خاوياري در استان را 3مركز ذكر كرد و افزود: يكي از اين مراكز مركز خاوياري «گرگان (سدوشمگير)» است كه هدف اصلي اين مركز پرورش بچه ماهيان خاوياري و رهاسازي آنها به درياست كه از سال قبل نيز علاوه بر پرورش بچه ماهيان خاوياري، تكثير و پرورش بچه ماهيان استخواني را نيز انجام مي دهد.
در ادامه رئيس مركز خاوياري گرگان (سدوشمگير) افزود: برنامه مصوب شيلات ايران براي اين مركز 21ميليون قطعه بود كه افتخار داريم اعلام كنيم در سال جاري با دو برابر كردن ظرفيت و پرورش و رهاسازي 40ميليون قطعه از انواع بچه ماهيان استخواني شامل كپور، كلمه و سفيد برگ زرين ديگري را در اين مركز ثبت كنيم.
غلامحسين سلطاني همچنين گفت: اين مركز افتخار دارد اعلام كند كه براي اولين بار در كشور توانسته است با استفاده از ماهي مولد كلمه پرورشي و تكثير طبيعي آنها در استخرهاي مركز موفق به توليد و رهاسازي 15ميليون قطعه بچه ماهي كلمه به دريا شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14