(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 مهر 1389- شماره 19764

حديث دشت عشق
تثبيت صدرنشيني ذوب آهن ،پيروزي پر گل سپاهان و سايپا 3 امتياز دربي به استقلال رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
قهرماني ذوب آهن در ليگ دووميداني
مولايي و براري خط خوردند
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري در كرمانشاه
انتخاب پرچمدار ورزش ايران از بين تيم هاي واليبال و بسكتبال
پايان اردوي دوم تيم ملي كشتي فرنگي
خواندني از ورزش ايران



 



حديث دشت عشق

به ياد بسيجي شهيد «سيد علي اكبر يداللهي»
شهادت در ايستگاه حسينيه!
بسيجي شهيد «سيد علي اكبر يداللهي» در 1/1/1342 در نوش آباد ديده به جهان گشود. از همان كودكي به علت تنگدستي و فقر مالي به قاليبافي مشغول شد و از اين طريق امرار معاش مي كرد. وي در سنين نوجواني فعاليت هاي سياسي و مذهبي خود را شروع كرد و قبل از انقلاب اسلامي در پخش اعلاميه هاي حضرت امام نقش بسزايي داشت و در جلسات مذهبي و سياسي فعاليت گسترده اي داشت. او عامل بسيار مهمي در تشكيل راهپيمايي ها در دوران انقلاب بود. بارها به خاطر فعاليت سياسي- مذهبي تحت تعقيب قرار گرفت.
در نوجواني فعاليت هاي عمراني از قبيل مدرسه سازي، حمام سازي، ساختن گلزار شهدا شركت مي نمود و زحمات زيادي مي كشيد و در موقع جنگ داخلي كردستان به فرمان امام لبيك گفت و عازم منطقه محروم كردستان (جوانرود) گرديد و مدت شش ماه به عنوان نيروي بسيجي در سپاه جوانرود با دشمنان داخلي اعم از منافقان و دمكرات مبارزه نمود.در اوايل انقلاب به همراه عده اي از برادران به نگهباني و گشت در سطح شهر مي پرداخت و از اين طريق كمك شاياني به برقراري نظم و امنيت در نوش آباد مي كرد.
پس از چند مرحله شركت در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل سرانجام در جبهه هاي جنوب به عنوان نيروي آرپي جي زن مشغول به فعاليت در تيپ 7 ولي عصر(عج) سپاه شد.در مرحله دوم عمليات بيت المقدس (در آزادسازي خرمشهر) در محور ايستگاه حسينيه مورد اصابت تركش هاي توپ قرار گرفت كه دو پاي ايشان از ناحيه زانو و ران قطع شد و تركشي كمر او را شكافت. بعد از هشت روز در يكي از بيمارستان هاي تهران در اثر جراحات وارد شده، جان به جان آفرين تسليم كرد.

 



تثبيت صدرنشيني ذوب آهن ،پيروزي پر گل سپاهان و سايپا 3 امتياز دربي به استقلال رسيد

سرويس ورزشي -
هفته يازدهم رقابت هاي ليگ برتر با برتري استقلال در دربي 69 ، پيروزي پرگل سپاهان در قزوين و تثبيت صدرنشيني ذوب آهن اصفهان به پايان رسيد.
هفته يازدهم ليگ برتر، پنج شنبه هفته گذشته با انجام سه ديدار آغاز شد و تيم هاي مس كرمان و راه آهن مقابل حريفان به پيروزي رسيدند و استيل آذين در دومين هفته پياپي متحمل شكست سنگين شد.
استيل آذين پس از باخت سنگين هفته گذشته مقابل سپاهان اين بار در ورزشگاه دستگردي با سرمربي جديد خود افشين پيرواني ميزبان سايپاي كرج بود و در اين ديدار خانگي با نتيجه 5 بر يك تن به شكست داد تا بحران در اين تيم همچنان ادامه داشته باشد. عباس محمدرضايي و كريم انصاري فرد گل هاي سايپا را در اين ديدار به ثمر رساندند. تك گل استيل آذين را سياوش اكبرپور از روي نقطه پنالتي به ثمر رساند. مهدي مهدوي كيا و علي كريمي كه با لباس شخصي به ورزشگاه آمده بودند، از روي سكوها نظاره گر باخت تيمشان بودند.
در تبريز و در ورزشگاه يادگار امام اين شهر شاگردان تارتار دست به كار بزرگي زدند و با نتيجه 3 بر يك شهرداري تبريز را شكست دادند.
راه آهن پس از بركناري محمدرضا كربكندي و حضور تارتار موفق شده در چهار بازي اخير خود 10 امتياز كسب كند و خود را از منطقه خطر جدا كند. شهرداري هم پس از تحمل ششمين شكست فصل خود همچنان در رده هفدهم باقي ماند.
در آخرين ديدار روز نخست از هفته يازدهم نيز تيم مس كرمان در خانه و با درخشش ادينهو توانست با دو گل از سد تيم نفت آبادان بگذرد. مهاجم برزيلي با دو گلي كه در اين ديدار به ثمر رساند با 9 گل زده در صدر جدول گلزنان قرار گرفت.
اما در روز دوم استقلال پيروزي مهمي را به دست آورد. آبي پوشان كه در ورزشگاه آزادي پذيراي تيم همشهري بودند، توانستند سرخ پوشان را با تك گل ديرهنگام فرهاد مجيدي شكست دهند. مهاجم كهنه كار و كاپيتان استقلال در دقيقه 91 از پاس دقيق مجتبي جباري و كندي خط دفاع پيروزي نهايت بهره را برد و تك گل پيروزي بخش تيمش را به ثمر رساند. به اين ترتيب همانند دربي شصت و هشتم، يكي از كاپيتان هاي دو تيم بزرگ پايتخت، سرنوشت دربي تهران را رقم زدند.
در دربي گذشته كريم باقري كاپيتان پيروزي زننده گل برتري تيمش بود و اين بار نوبت سرگروه آبي ها بود تا بازيگر نقش اول دربي پايتخت باشد. در اين مسابقه كندي خط دفاع پيروزي پاشنه آشيل اين تيم بود. خط مياني و حمله استقلال در نيمه نخست بارها و بارها از كندي مدافعان پيروزي و اشتباه آن ها در آفسايدگيري استفاده كرد اما در گلزني ناكام بود. علي دايي اگرچه در نيمه دوم به خوبي توانست اين اشتباه مدافعانش را پوشش دهد اما در آخرين دقيقه، اشتباه مدافعان، كار دست او و شاگردانش داد تا نخستين تقابل پرويز مظلومي و علي دايي به عنوان مربيان استقلال و پيروزي در داربي پايتخت به سود مربي آبي ها تمام شود.
تركيب استقلال در اين بازي به اين شرح بود: محمد محمدي، مهدي اميرآبادي، پژمان منتظري، آندره لوئيز، اميرحسين صادقي، فرزاد آشوبي، كيانوش رحمتي، ايمان مبعلي (67 - مجتبي جباري)، فرهاد مجيدي، آرش برهاني (68 - اميد روانخواه) و ميلاد ميداودي. اما پيروزي نيز با اين تركيب به ميدان رفت: عليرضا حقيقي، شيث رضايي، عليرضا محمد، اميرحسين فشنگچي (68 - محمد منصوري)، مجتبي شيري (60 - نورمحمدي)، مازيار زارع، حسين بادامكي (83 - كريم باقري) ، حميدرضا علي عسگر، محمد نوري، غلامرضا رضايي و هادي نوروزي. شايان ذكر است در دقيقه 7 بازي تيم پيروزي توسط محمد نوري به گل رسيد اما كمك داور آفسايد اعلام كرد. قضاوت اين ديدار را مسعود مرادي بر عهده داشت و علي دايي نيز در پايان بازي نسبت به عملكرد تيم داوري معترض بود.
در همدان تيم شاهين بوشهر توانست يك برد با ارزش بدست آورد. شاگردان حميد استيلي با نمايش قابل قبول خود توانستند تيم پاس را در خانه اش شكست دهند تا سه امتياز مهم را در خارج از خانه بدست آورند.
در قزوين تيم سپاهان به روند رو به رشد خود ادامه داد و موفق شد پيكان را با 4 گل شكست دهد.سپاهان با اين پيروزي به رده سوم جدول رده بندي رسيد. شاگردان قلعه نويي هفته قبل هم با 5 گل استيل آذين را شكست داده بودند.پيكان نيز با اين شكست نشان داد كه غرق در بحران است.
در اصفهان تيم ذوب آهن با برتري سه بر صفر برابر ملوان صدرنشيني خود را تثبت كرد. براي ذوبي ها دراين ديدار حسيني بازهم گلزني كرد تا نشان داهد گلزن ترين مدافع ليگ است.
در تهران نيز جدال دو تيم نفت و صباي قم با تساوي به پايان رسيد. صبايي ها كه هفته گذشته در خانه مقابل استقلال به تساوي رسيده بودند اين بار نيز به يك امتياز قناعت كردند.
اما در آخرين بازي هفته يازدهم جدال تيم هاي فولاد و تراكتورسازي با تساوي يك - يك به پايان رسيد. اين تساوي بيشتر از آنكه شاگردان جلالي را خوشحال كند، براي تراكتوري ها رضايت بخش بود.
نتايج كامل ديدارهاي هفته يازدهم به اين شرح است:
¤ استيل آذين يك - سايپا البرز 5
گل: سياوش اكبرپور (69-پنالتي) براي استيل آذين - عباس محمدرضايي (4 و 53 و 79) و كريم انصاري فرد (67 و 71) براي سايپا
¤ شهرداري تبريز يك - راه آهن شهرري 3
گل: ادواردو سوارز (1+45) براي شهرداري - بهادر عبدي (19 و 50) و ايمان رزاقي راد (26) براي راه آهن
اخراج: مهدي محمدپور (84) از شهرداري
¤ مس كرمان 2 - صنعت نفت آبادان صفر
گل: لوسيانو ادينهو (2و 62)
اخراج: قاسم دهنوي (67) از مس
¤ استقلال يك - پيروزي صفر
گل : فرهاد مجيدي ( 90)
¤ پيكان قزوين 2 - سپاهان اصفهان 4
گل: محرم نويدكيا ( 25 ) ، احمد جمشيديان( 37 و 90 ) و جواد كاظميان ( 68) براي سپاهان - مجيد خدابنده لو ( 32 ) و ميثم رضاپور ( 75 ) براي پيكان
¤ ذوب آهن اصفهان 3 - ملوان انزلي صفر
گل : سيد محمد حسيني ( 3) ، جلال رافخايي ( 12) و اسماعيل فرهادي ( 16 )
¤ نفت تهران صفر - صباي قم صفر
¤ پاس همدان يك - شاهين بوشهر 2
گل : عبدالله كرمي ( 25) و محسن ايران پوريان ( 56 ) براي شاهين - فرهاد خيرخواه ( 79) براي پاس
¤ فولاد خوزستان يك - تراكتورسازي تبريز يك
گل: سيامك سرلك ( 70) براي فولاد - علي عليزاده (30) براي تراكتورسازي

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي: دينم را ادا كردم
پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال اسقلال تهران در پايان بازي برابر پيروزي گفت: براي بردن پرسپوليس به استقلال آمده بودم و خوشحالم كه دينم را ادا كردم. اگر همين امروز از من بخواهند بروم مي روم چرا كه دين خود را به استقلال و هوادارانش ادا كردم. من به استقلال آمده بودم كه پيروزي را ببريم كه برديم. باور كنيد تا به امروز در تيم استقلال سختي هاي زيادي را تحمل كردم كه خيلي از شما در جريان آن قرار داريد.
دايي : يكي بگويد چرا گل ما آفسايد بود
علي دايي سرمربي تيم فوتبال پيروزي كه از شكست تيمش برابر استقلال بسيار ناراحت و عصباني بود با انتقاد از داور اين بازي در مردود اعلام كردن گل تيمش گفت: متاسفانه به راحتي آب خوردن گل صحيح ما را آفسايد اعلام كردند. من نمي دانم اين چه داوري است كه زحمات بازيكنان ما را به اين راحتي از بين مي برد. يكي به من بگويد چرا و به چه دليل داور اين گل را مردود اعلام كرد بنده از فوتبال كنار مي روم.
عزيز محمدي مورد ضرب و شتم قرار گرفت
به گزارش مهر، در پايان ديدار تيم هاي فوتبال استقلال و پيروزي كه به برتري يك بر صفر آبي پوشان منجر شد، يكي از افرادي كه در كنار زمين حضور داشت به سمت سردار عزيزمحمدي رئيس سازمان ليگ برتر رفت و وي را كتك زد. دليل اين اقدام اين فرد هنوز مشخص نشده است.
عليدوستي سرمربي جديد پيكان
شيعي مديرعامل باشگاه پيكان گفت: حميد عليدوستي به عنوان سرمربي جديد انتخاب شده است و سيامك رحيم پور و مجيد رضايي دستياران او در تيم پيكان خواهند بود. ضمن اينكه مهدي اربابي را نيز به احتمال فراوان به عنوان سرپرست در پيكان استخدام خواهيم كرد.
قول قلعه نويي به هواداران سپاهان
امير قلعه نويي سرمربي تيم فوتبال سپاهان پس از پيروزي برابر پيكان قزوين گفت: به هواداران سپاهان قول مي دهم كه در هفته هاي آينده صدرنشين ليگ برتر شويم زيرا روند رو به رشد ما ادامه خواهد داشت. قلعه نويي همچنين پيروزي استقلال مقابل پيروزي را به مظلومي تبريك گفت.
اشجاري از باشگاه استيل آذين اخراج شد
با تصميم هيئت مديره باشگاه استيل آذين مدافع تيم فوتبال اين باشگاه اخراج شد و در اختيار كميته انضباطي قرار گرفت.حسن اشجاري به دليل رعايت نكردن موازين اخلاقي، به كار بردن الفاظي ناشايست، پاس نداشتن حريم پاك اماكن ورزشي و بي توجهي به حقوق خانواده هايي كه بازي اين تيم مقابل سايپا را به طور مستقيم از شبكه پنجم سيما تماشا مي كردند، از باشگاه استيل آذين اخراج شد.حسن اشجاري در اواسط نيمه دوم بازي استيل آذين برابر سايپا در هنگام پرتاب اوت، ناگهان به سمت تماشاگران بازگشت و عليه آنها فحاشي كرد. وي در پايان بازي هم از اظهارنظر در خصوص آن اتفاق خودداري كرد.
استراليا و كره شمالي در فينال جوانان آسيا
تيم هاي ملي فوتبال استراليا و كره شمالي به فينال مسابقات جوانان آسيا رسيدند. ديدارهاي مرحله نيمه نهايي رقابت هاي فوتبال زير 19 سال آسيا برگزارش شد كه كره شمالي دست به كار بزرگي زد و با نتيجه 2-0 كره جنوبي را شكست داد. استراليا هم با حساب 2-0 از سد عربستان گذشت تا حريف كره شمالي در فينال جوانان آسيا شود. گفتني است اين چهار تيم جواز حضور در مسابقات جام جهاني جوانان 2011 را كسب كرده اند.
حضور عمادرضا در پيروزي مشروط به موافقت الزمالك
عمادرضا مهاجم عراقي پيشين تيم فوتبال سپاهان اصفهان و كنوني الزمالك مصر كه براي مذاكره با باشگاه پرسپوليس به ايران آمده است بعدازظهر پنج شنبه هفته گذشته در جلسه اي كه با حضور مدير برنامه هايش و حبيب كاشاني مديرعامل باشگاه پيروزي انجام شد براي پيوستن به اين تيم مذاكره كرد.در پايان اين جلسه قرار شد كه عمادرضا به مصر بازگردد و شرايط جدايي اش را ضمن مذاكره با باشگاه الزمالك بررسي كند و پس از آن در صورت مهيا شدن مقدمات پيوستنش به پيروزي از نيم فصل به جمع شاگردان علي دايي ملحق شود. عمادرضا بايد براي حضور دوباره در ايران رضايت باشگاه مصري را جلب كند.
تركي داور اول فهرست «اليت »ايران
رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال از انتخاب محسن تركي به عنوان داور نخست ايران در فهرست اليت خبر داد.
مسعود عنايت در خصوص آخرين وضعيت انتخاب داور اول ايران و معرفي آن به AFC گفت: محسن تركي داور نخست ايران شد و نام او را به AFC اعلام كرديم.«با توجه به اينكه مسعود مرادي در پايان سال 2010 ميلادي بازنشسته مي شود از چند ماه گذشته بحث انتخاب داور نخست ايران كه جايگزين مرادي در فهرست اليت آسيا مي شد، مطرح بود كه در نهايت از بين سعيد مظفري زاده و محسن تركي، تركي به عنوان داور نخست ايران انتخاب شد.

 



قهرماني ذوب آهن در ليگ دووميداني

مرحله چهارم و نهايي مسابقات باشگاه هاي دووميداني ايران با كسب مقام قهرماني تيم ذوب آهن اصفهان به پايان رسيد.
مرحله چهارم و نهايي مسابقات دو و ميداني قهرماني باشگاه هاي ايران در بخش مردان و در رده سني بزرگسالان طي روزهاي 22 و 23 مهرماه و براي اولين بار در مجموعه ورزشي تخصصي آفتاب انقلاب تهران عصر روز گذشته (جمعه ) برگزار شد. در اين مرحله از رقابت ها كه با حضور بيش از 300 ورزشكار از 33 تيم دنبال شد، تيم ذوب آهن اصفهان در مجموع امسال موفق به كسب مقام قهرماني شد. تيم نفت تهران در مكان دوم ايستاد و فولاد خوزستان سوم شد.

 



مولايي و براري خط خوردند
آغاز دور جديد تمرينات تيم ملي وزنه برداري در كرمانشاه

براساس ركوردگيري صورت گرفته در اردوي تيم ملي وزنه برداري، مولايي و براري از اردوي اين تيم كنار گذاشته شدند.
تيم ملي وزنه برداري ايران كه خود را براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو آماده مي كند، در سالن تمرين مجموعه ورزشي آزادي از چهار ورزشكار دسته 105 كيلوگرم ركوردگيري كرد كه در پايان بهادر مولايي و محمدرضا براري به دليل كسب نتايج ضعيف از فهرست ملي پوشان كنار گذاشته شدند.
تيم ملي وزنه برداري از امروز با 10 ورزشكار (بيرانوند، مجيدي، سليمي، رضائيان، رستمي، پانزوان، ابراهيمي، انوشيرواني، دادوند و سنجابي) در سالن كوروش باقري شهر كرمانشاه تمرين هاي خود را آغاز مي كند. اين تيم به مدت 2 هفته در كرمانشاه خواهد ماند.
در جريان اردوي كرمانشاه نيز دو وزنه بردار ديگر از اردو كنار خواهند رفت تا تركيب هشت نفره ايران براي حضور در بازي هاي آسيايي - كه از 21 آبان ماه آغاز مي شود - مشخص شود.

 



انتخاب پرچمدار ورزش ايران از بين تيم هاي واليبال و بسكتبال

دبير ستاد تداركاتي بازي هاي آسيايي و المپيك از انتخاب پرچمدار كاروان ورزش ايران پيش از ثبت نام نهايي خبر داد و گفت: بازيكنان تيم هاي ملي واليبال و بسكتبال تنها گزينه هاي ما براي انتخاب پرچمدار هستند.
اصغر رحيمي با تأكيد بر اينكه شاخص ترين ورزشكار كاروان ورزش ايران مسئوليت در دست داشتن پرچم ايران به هنگام رژه ورزشكاران را برعهده خواهد داشت، اظهار داشت: بسياري از ورزشكاران شاخص رشته هاي انفرادي به هنگام مراسم افتتاحيه در گوانگجو نيستند به همين دليل انتخاب ما از رشته اي تيمي انجام خواهد شد. وي تأكيد كرد: از ميان رشته هاي تيمي هم بيشتر نظرها بر روي تيم هاي واليبال و بسكتبال است. به همين زودي ها از ميان بازيكنان اين دو تيم يك نفر را به عنوان پرچمدار كاروان ورزش ايران معرفي خواهيم كرد. فعلا در حال بررسي و تبادل نظر هستيم.
شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي از 21 آبان ماه در گوانگجو آغاز و تا 6 آذرماه ادامه خواهد داشت.

 



پايان اردوي دوم تيم ملي كشتي فرنگي

دومين مرحله اردوي تيم ملي كشتي فرنگي براي شركت در بازي هاي آسيايي گوانگجو، امروز (شنبه) به پايان خواهد رسيد.
مسابقات كشتي بازي هاي آسيايي 2010، روزهاي 30 آبان تا 5 آذر در گوانگجو برگزار مي شود.شاگردان محمد بنا بلافاصله بعد از بازگشت از رقابت هاي جهاني مسكو، تمرينات خود را در خانه كشتي آغاز كردند. دومين مرحله اردوي آماده سازي اين تيم امروز (شنبه) به پايان خواهد رسيد تا فرنگي كاران دور سوم تمرينات شان را بعد از چند روز استراحت مجددا از سر گيرند.
قرار است چند كشتي گير جوان نيز به اين مرحله از اردو دعوت شوند. با وجود عدم معرفي ملي پوشان بازي هاي آسيايي، به نظر مي رسد شانس حميد سوريان در 55 كيلو، اميد نوروزي در 60 كيلو، سعيد عبدولي در 66 كيلو، فرشاد عليزاده در 74 كيلو، طالب نعمت پور در 84 كيلو، بابك قرباني در 96 كيلو و امير علي اكبري در 120 كيلو بيشتر از ساير اردونشينان باشد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ مجموعه ورزشي دووميداني آفتاب انقلاب در شرق تهران روز گذشته توسط سعيدلو رييس سازمان تربيت بدني ، علي تركاشوند مديرعامل شركت توسعه و نگهداري اماكن ورزشي و مصطفي كريمي رئيس فدراسيون دووميداني به بهره برداري رسيد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14