(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 مهر 1389- شماره 19764

پس از وقوع بلاياي طبيعي خطر آتش سوزي 4هزار نقطه تهران را تهديد مي كند
نخستين ساختمان ايمن تهران معرفي شد
معاون پژوهشكده هوا و فضا: ايران جزو 10 قدرت فضايي جهان است
دبير ستاد عمره دانشگاهيان: 29 مهرماه پايان ثبت نام دور دوم عمره دانشگاهيان
بازداشت 20 تماشاگرنما قبل از شروع دربي 69
اجراي طرح يارانه دانشجويي در 10 دانشگاه كشور
تجهيزات فرسوده مشكل عمده بيمارستان ها
معاون اجتماعي ناجا: نيروي انتظامي به دنبال ايجاد ايستگاه هاي محلي است
رويدادهاي خارجي
راه اندازي 260 كانون پزشكان محله در تهران
اعلام نتايج تكميل ظرفيت كنكور ارشد دانشگاه آزاد
زنده شدن كودك 2 ساله آباداني نيم ساعت پس از مرگ
قطارهاي جديد مترو در راه خط 5
معاون سازمان سنجش: 28 مهر آخرين مهلت تكميل فرم درخواست ميهمان مبنا
انتصاب
جاسوسي آمريكا در شبكه هاي اجتماعي



پس از وقوع بلاياي طبيعي خطر آتش سوزي 4هزار نقطه تهران را تهديد مي كند

مدير ستاد بحران سازمان آتش نشاني تهران با اعلام شناسايي چهارهزار نقطه در معرض آتش سوزي در زمان وقوع بلاياي طبيعي در پايتخت گفت: از اين تعداد 700 نقطه بيشتر از همه مورد تهديد است.
علي اكبر مجيدي، از جمله مناطق مورد تهديد در صورت وقوع زمين لرزه احتمالي در تهران را مخازن اصلي منابع گاز عنوان كرد و افزود: يكي از تهديدات پيش رو در زمان وقوع حادثه اي همچون زمين لرزه، لوله هاي خروجي مشتقات نفتي و لوله هاي اصلي گاز در تهران است.
وي اضافه كرد: خطوط لوله هاي سوخت رساني كه در كوهپايه هاي تهران به ويژه در منطقه شهران و سوهانك وجود دارند به عنوان يك كانون بحران در زمان وقوع حوادث غيرمترقبه مطرح است چون اين لوله ها قابل ارتجاع نبوده و ممكن است در زمان زمين لرزه بشكنند.
مجيدي وجود 840 هزار علمك گاز و كابل هاي فشار قوي برق را از ديگر تهديدات در زمان وقوع بحران عنوان كرد و افزود: شركت گاز بايد تعداد بيشتري از شيرهاي قطع كن اتوماتيك را به كار گيرد تا در زمان وقوع زلزله به صورت اتوماتيك جريان گاز قطع شود.
وي انبار مواد شيميايي را از ديگر تهديدات پس از وقوع حادثه دانست و افزود: اين انبارها بايد به خارج از تهران منتقل شوند كه البته اجرايي شدن اين موضوع در اختيارات سازمان آتش نشاني نيست و تنها اين سازمان مي تواند موضوع را به ارگان هاي متولي گزارش كند.
وي افزود: شهر تهران يك شهر سنتي است كه ميزان بافت قديمي آن بسيار زياد است و ايمن سازي اين مناطق به اعتبار و زمان زيادي نياز دارد.
مجيدي با بيان اينكه در حال حاضر 4 هزار نيروي رسمي آتش نشان، 500 خودروي آتش نشاني و 93 ايستگاه آتش نشاني در پايتخت فعال هستند، اضافه كرد: سازمان آتش نشاني تهران حدود 6 هزار آتش نشان داوطلب دارد كه در زمان وقوع بحران اين افراد به كار گرفته خواهند شد.
وي خاطر نشان كرد: در مسيرهاي اصلي منتهي به پايتخت همچون جاده مخصوص كرج و جاده قم يك ايستگاه آتش نشاني به عنوان پايگاه پشتيباني راه اندازي شده است هر چند نيازمند افزايش پايگاه هاي پشتيبان در پايتخت هستيم تا در صورت بروز حادثه استان هاي معين بتوانند از تجهيزات مستقر در آن استفاده كنند.به گزارش ايسنا، مجيدي اضافه كرد: ستاد بحران شهرداري تهران نيز 374 كانكس سيار را براي سازمان آتش نشاني در نظر گرفته است كه اين كانكس ها در مناطق مختلف تهران مستقر مي شوند.

 



نخستين ساختمان ايمن تهران معرفي شد

نخستين ساختمان ايمن در شمال تهران كه رتبه يك ايمني را دريافت كرده، روز پنجشنبه در مراسمي با حضور مسئولان آتش نشاني پايتخت معرفي شد.
به گزارش ايرنا، اين ساختمان بلندمرتبه داراي 19طبقه و 42 واحد بوده و داراي دو آسانسور و پله اضطراري است و به گفته يكي از سازندگان آن، مقاومت اين ساختمان معادل هشت ريشتر است.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني تهران در مراسم معرفي ساختمان ايمن، گفت: اين ساختمان با رعايت مقررات و استانداردهاي ايمني و كسب 88 امتياز، حائز دريافت رتبه يك ايمني شده است.
«محمدرضا حاج بيگي» افزود: از اين پس به ساختمان هاي تازه احداث شده در سطح تهران، رتبه ايمني داده خواهد شد و لوح آن بر سر در ورودي ساختمان ها نصب مي شود.
اين مقام مسئول در سازمان آتش نشاني تهران ادامه داد: ساختمان هاي ايمن رتبه ويژه، رتبه 1 تا 3 را دريافت خواهند كرد.
حاج بيگي افزود: به ساختمان هايي كه كمتر از رتبه 3 را دريافت كنند از اين پس تاييديه پايان كار از سوي سازمان آتش نشاني داده نخواهد شد.
رئيس سازمان آتش نشاني تهران افزود: اطلاعات ساختمان هاي ناايمن در بانك اطلاعات 125اين سازمان درج خواهد شد كه در معرض نمايش همگان و بويژه خريداران قرار گيرد.
به گفته وي درج رتبه ايمني ساختمان ها، سازندگان ساختماني را به سمت ايمن سازي ترغيب خواهد كرد و آنان مجاب مي شوند، تا استانداردها و مقررات ايمني را در ساختمان سازي لحاظ كنند.
به گفته حاج بيگي 40 بند ايمني از معيارهاي رتبه بندي ساختمان ها هستند و ساختمان هايي كه داراي موارد ايمني چون پله هاي فرار، سنسورهاي ايمني، معابر خروجي، شيرهاي آتش نشاني و ساير موارد ايمني باشند، حائز رتبه ايمني از سوي آتش نشاني خواهند شد.
مديرعامل آتش نشاني تهران، يادآور شد، 70درصد ساختمان هاي پايتخت كه از چهار سال گذشته تاكنون احداث شده اند، داراي ايمني لازم هستند و 500 ساختمان نيز به دليل رعايت نكردن استانداردها و مقررات ملي ايمني، تاكنون موفق به كسب پايان كار نشده اند.
وي در عين حال گفت كه بسياري از ساختمان هاي موجود در تهران، به رغم داشتن ظاهري مدرن از استانداردهاي لازم ايمني برخوردار نيستند و شهروندان نيز از اين موضوع اطلاع كافي ندارند.
حاج بيگي از شهروندان خواست تا پيش از اقدام به خريد ساختمان و محل سكونت خود به بانك اطلاعات 125آتش نشاني مراجعه كرده و از ايمن بودن ساختمان مورد نظر كسب اطمينان كنند.

 



معاون پژوهشكده هوا و فضا: ايران جزو 10 قدرت فضايي جهان است

معاون پژوهشكده هوافضا گفت: در زمينه فضا جزو 10قدرت فضايي دنيا هستيم و اين افتخار را داريم كه پس از انقلاب، فارغ التحصيل دكتراي هوافضا در ايران داريم.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، علي اكبر گل رو در همايش دو روزه با عنوان روي پله سي و دوم در زمينه معرفي دستاوردهاي علمي انقلاب اسلامي در حوزه فناوري هاي نوين كه توسط بسيج دانشجويي استان در دانشگاه اصفهان و با حضور نخبگان و متخصصان اين عرصه برگزار شد، اظهار داشت: 41 كشور داراي فناوري ماهواره هستند ولي مهم تر از همه اينكه 10 كشور توان قرار دادن ماهواره در جو مدار زمين را دارند و اين نشان مي دهد كه هيچ كشوري حتي فكر حمله به ايران را هم نبايد بكند و اين به بركت دستيابي به اين تكنولوژي توسط متخصصان بسيجي ماست.
معاون پژوهشكده هوافضاي ايران با اشاره به عنايت ويژه رئيس جمهوري مبني بر افزايش توان فضايي گفت: فقط سه كشور روسيه، آمريكا و چين توانسته اند انسان به فضا بفرستند و ما اين قدرت را داريم كه انشا ء الله بتوانيم در 10 تا 15 سال آينده انسان ايراني به فضا بفرستيم.در حاشيه برگزاري اين همايش دو روزه نمايشگاهي از دستاوردهاي صنايع هوافضا، پدافند هوايي و بيوتكنولوژي جهت بازديد علاقه مندان افتتاح شد.

 



دبير ستاد عمره دانشگاهيان: 29 مهرماه پايان ثبت نام دور دوم عمره دانشگاهيان

دبير ستاد عمره دانشگاهيان گفت: ثبت نام دور دوم عمره دانشگاهيان تا 29 مهرماه ادامه دارد.
محمد زارع افزود: اعزام دانشگاهيان به عمره از بهمن و اسفندماه سال جاري و فروردين ماه سال آينده آغاز مي شود.
وي گفت: سه گروه شامل دانشجويان پسر، دانشجويان متاهل و اساتيد مي توانند از طريق سايت اينترنتي wwwlabbaykcom نسبت به ثبت نام خود اقدام كنند.
به گزارش ايسنا زارع تصريح كرد: متقاضيان تا 92 مهرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سايت لبيك ثبت نام كنند.

 



معاون عمليات فرمانده انتظامي تهران خبرداد
بازداشت 20 تماشاگرنما قبل از شروع دربي 69

معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ از بازداشت 20 تماشاگرنما پيش از شروع دربي پايتخت خبر داد.
سرهنگ كريمي با تأكيد بر اينكه مأموران نيروي انتظامي از شب پنج شنبه در ورزشگاه آزادي و اطراف آن مستقر بوده اند، گفت: مأموران نيروي انتظامي 20 تماشاگرنما را كه مخل نظم و امنيت ورزشگاه شده و اصول و شئونات اخلاقي را نيز رعايت نكرده بودند، بازداشت كردند.
وي افزود: با توجه به اينكه مقام قضايي نيز در ورزشگاه حضور داشت اين 20 تماشاگرنماي بازداشت شده تا آخر بازي ميهمان مأموران نيروي انتظامي بوده و پس از پايان بازي به بازپرس ويژه داربي پايتخت تحويل داده شدند.
به گزارش ايسنا معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به آتش سوزي در محوطه ورزشگاه آزادي كه شب پنج شنبه رخ داد، تصريح كرد: آتش سوزي خاصي نبوده و افرادي كه از شهرستان ها براي ديدن بازي در پشت در ورزشگاه مستقر شده بودند، به دليل سرماي شديد تعدادي از بوته ها را آتش زدند كه بلافاصله نيز آن را خاموش كردند.

 



معاون وزير علوم، تحقيقات و فناوري خبر داد
اجراي طرح يارانه دانشجويي در 10 دانشگاه كشور

معاون دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري از اجراي طرح يارانه دانشجويي در 10 دانشگاه كشور خبر داد.
«محمود ملاباشي» روز پنج شنبه در حاشيه مراسم تجليل از برگزاركنندگان المپياد ورزشي دانشجويان كشور در دامغان گفت: در حال حاضر اين طرح در بخش يارانه غذايي در دانشگاه كاشان آغاز شده است.
وي گفت: طرح مذكور در نيمسال دوم در بقيه دانشگاههاي كشور كه مشمول اين طرح هستند اجرا مي شود.
وي اين طرح را معروف به «تاك» خواند و افزود: منظور از اين طرح تنوع، انتخاب و كيفيت غذايي است.
ملاباشي با اشاره به طرح برون سپاري فعاليتها در اين وزارت خانه گفت: در برنامه پنجم توسعه سالانه 20 درصد از خدمات دانشجويي برون سپاري مي شود و اين وزارت خانه وظيفه نظارت را برعهده دارد.
معاون دانشجويي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: وام دانشجويي نيز از 20 هزار تومان به 50 هزار تومان افزايش يافته است.
وي گفت: در حال حاضر 60 خوابگاه دانشجويي در كشور در حال احداث است و 210 هزار دانشجو در 600 خوابگاه دانشجويي در كشور اسكان دارند.
ملاباشي اضافه كرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته هر سال 15 خوابگاه در كشور افتتاح مي شود و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
معاون دانشجويي وزير علوم، تحقيقات و فناوري خاطر نشان كرد: امروز نيكوكاران كشور پس از احداث مدرسه و مسجد به سمت احداث خوابگاه دانشجويي روي آورده اند كه وزارت علوم از اين افراد حمايت مي كند.
وي از حمايت پايان نامه هاي دانشجويي در دانشگاههاي دولتي خبر داد.

 



وزير بهداشت اعلام كرد
تجهيزات فرسوده مشكل عمده بيمارستان ها

سرويس اجتماعي-
وزير بهداشت گفت: بزرگترين مشكل بيمارستان ها مربوط به تجهيزات فرسوده است.
مرضيه وحيد دستجردي افزود: برخي از اين تجهيزات قدمت بيش از 10سال دارند و بايد تجهيزات نو جايگزين آنها شوند.
به گزارش خبرنگار كيهان، جميل صادقي فر، كارشناس ارشد مديريت اقتصاد بهداشت، درمان و آموزش پزشكي ماه گذشته در گفت وگو با فارس اعلام كرده بود: برخي تجهيزات پزشكي بدون نياز و فقط براي اينكه بودجه برنگردد در بخش دولتي خريداري و به انبار مي روند و سپس پس از مدتي با قيمت نازل به بخش خصوصي فروخته مي شوند.
وي با اشاره به كميته ارزيابي فناوري سلامت وزارت بهداشت گفت: اين كميته توامان براي بخش دولتي و بخش خصوصي سياستگذاري مي كند و از آنجا كه فرد سياستگذار در بخش خصوصي ذي نفع است به گونه اي تصميم گيري مي كند كه تجهيزاتي با هزينه هاي گزاف وارد كشور شوند و يا اينكه دستگاهي كه نيازي به آن نيست در انبار جاي گيرد.حال سؤال ما از وزير محترم بهداشت اين است كه آيا وزارت بهداشت نبايد در سياستگذاري اين افراد كه لطمات جبران ناپذيري به بيمارستان هاي دولتي مي زنند بطور مستقيم دخالت و از هدر رفتن مبالغ هنگفتي بودجه حوزه پزشكي جلوگيري نمايد؟

 



معاون اجتماعي ناجا: نيروي انتظامي به دنبال ايجاد ايستگاه هاي محلي است

معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: نيروي انتظامي از كلانتري عبور كرده و به دنبال ايجاد ايستگاه هاي محلي است.
سردار بهمن كارگر افزود: در اين زمينه ايستگاه هاي محلي قابل توجهي احداث شده است كه به دنبال گسترش آن در تمامي استان ها هستيم.
معاون اجتماعي ناجا در رابطه با موضوع حاشيه نشيني تصريح كرد: حاشيه نشيني مقصد است، بايد مبدأ و علل حاشيه نشيني را دنبال كرد، در شهر كرمان يكي از مهم ترين علتهاي حاشيه نشيني خشكسالي هاي پي درپي است كه ساليان سال اتفاق افتاده است.
وي گفت: در جلسات متعددي كه در وزارت كشور با وزارت مسكن و شهرسازي در رابطه با حاشيه نشيني داشتيم، راه حل هاي مناسبي مبني بر طرح مهاجرت معكوس، رسيدگي به روستاها به لحاظ امكانات فرهنگي، رفاهي و... در قالب تفاهم نامه با وزارت مسكن ارائه شده است، البته بايد كمك كرد افراد حاشيه نشين مشكلاتشان برطرف شود چرا كه آنها انسان هاي متدين و شريفي هستند و با آنها بايد همانند انسان هاي شهرنشين به لحاظ برخورداري از امكانات شهري رفتار شود.
سردار كارگر افزود: بيشترين آمار ورودي به جبهه و شهيد را همين اقشار حاشيه نشين در دوران دفاع مقدس داشته اند.
معاون اجتماعي ناجا بيان كرد: نيروي انتظامي در رابطه با طرح حجاب و عفاف كه وظيفه و مسئوليت اجرايي آن در اين حوزه پنج درصد است به خوبي انجام خدمت كرده، 95 درصد اجراي قانون طرح اجراي حجاب و عفاف مربوط به ساير دستگاه هاي مرتبط با اين مسأله است كه اگر آنها در اين زمينه خود را به قابليت نيروي انتظامي برسانند به وظيفه خود عمل كرده اند.به گزارش ايسنا وي با تاكيد بر اينكه خريد و فروش ماهواره ممنوع است، گفت: نيروي انتظامي در صورت مشاهده به شدت برخورد خواهد كرد، چرا كه ماهواره همانند مواد مخدر عمل مي كند.

 



رويدادهاي خارجي

آرزوي پيرزن 101 ساله

چن لايكانگ 101 ساله پيرزني است كه در سن 101 سالگي به عنوان بزرگترين آرزويش در لحظات واپسين عمرش لباس عروسي بر تن كرد.او كه از اهالي شهر تيابخين در شمال كشور چين مي باشد هرگز ازدواج نكرده است و در يك مراسم نمادين بدون حضور داماد لباس سپيد عروسي بر تن كرد. در اين مراسم بسياري از مردم به ديدار او آمدند و در شادي اش شريك شدند.

 



راه اندازي 260 كانون پزشكان محله در تهران

سخنگوي شهرداري تهران گفت: 260 كانون پزشكان محله در سطح مناطق تهران راه اندازي شده است.
محمدهادي ايازي در خصوص برنامه هاي شهرداري تهران در حوزه سلامت اظهار داشت: شوراي راهبردي سلامت در شهرداري تهران ايجاد شده است كه هر اقدامي در حوزه سلامت انجام شود بايد به تصويب آن برسد.
وي افزود: پس از آن در سطح مناطق، ادارات سلامت و هر محله يك خانه سلامت ايجاد كرده ايم كه تاكنون 120 خانه سلامت ايجاد شده است.
ايازي با بيان اينكه بايد در سطح مناطق نيز 22 مركز در حوزه آسيب هاي اجتماعي راه اندازي شود، افزود: تاكنون 10 مركز ايجاد شده است كه اميدواريم تا سال 90 بقيه مراكز راه اندازي شوند.
وي ادامه داد: ايجاد 200 خانه اسباب بازي كودكان در سطح شهر تهران، 300 كانون سالمندي و 250 كانون مادر و كودك كه به مقوله آموزش مي پردازند از جمله فعاليت هاي انجام شده بوده است.
ايازي گفت: همچنين كانون پزشكان محله نيز در سطح مناطق تهران با 260 كانون راه اندازي شده است. لذا از نظر ساختاري حوزه سلامت شهري شهرداري تهران نظام مند شده است كه براي هماهنگي هاي بيشتر با وزارت بهداشت تفاهمنامه اي منعقد كرديم.
به گزارش فارس، وي همچنين اضافه كرد: هفته گذشته قرار شد شهرداري تهران براي 5 كلانشهر جهان كارگاه آموزشي در زمينه سنجش عدالت در شهر برگزار كند.

 



اعلام نتايج تكميل ظرفيت كنكور ارشد دانشگاه آزاد

سرويس اجتماعي-
نتايج تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد سال 89 دانشگاه آزاد اسلامي ساعت 14روز پنج شنبه اعلام شد.
كارنامه پذيرفته شدگان مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد سال 89 اين دانشگاه از ساعت 14روز 22مهرماه در پايگاه اينترنتي اعلام نتايج به نشاني wwwazmooncom قابل مشاهده است.
داوطلبان مي توانند با مراجعه به پايگاه يادشده با ارائه مشخصات داوطلبي كارنامه خود را مشاهده كنند.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد ثبت نام 02هزار پذيرفته شده مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد ناپيوسته از روز شنبه آغاز مي شود.
گفتني است شروع به تحصيل پذيرفته شدگان با توجه به رشته شهر قبولي در صورت امكان نيمسال اول سال تحصيلي و در غير اين صورت نيمه دوم سال تحصيلي خواهد بود.
وزارت بهداشت از تخلف دانشگاه آزاد در پذيرش دانشجو خبر داد
مديركل گسترش و ارزيابي وزارت بهداشت از تخلف دانشگاه آزاد اسلامي در رعايت نكردن ظرفيت هاي مصوب رشته هاي علوم پزشكي توسط اين دانشگاه خبر داد.
دكتر سيداميرمحسن ضيايي گفت: وزارت بهداشت مراتب اين تخلف را به اطلاع دانشگاه آزاد رسانده و در انتظار رفع اين مسئله است.
وي افزود: دانشگاه آزاد اسلامي در برخي از رشته هاي علوم پزشكي از جمله دندانپزشكي در پذيرش دانشجويان تخلف كرده است.
ضيايي اضافه كرد: در برخي از اين رشته ها با وجود اينكه ميزان پذيرش دانشجو در آن رشته به اطلاع وزارت بهداشت رسانده نشده است اما در آن رشته ها دانشجو پذيرفته شده است كه اين موضوع از نظر وزارت بهداشت تخلف محسوب مي شود.
وي يادآور شد: در تازه ترين تخلف دانشگاه آزاد، اين دانشگاه در يكي از واحدهاي مستقر در شيراز در رشته دندانپزشكي اقدام به پذيرش دانشجو كرده كه اين تخلف در زمان تدوين دفترچه كنكور سراسري رخ داده است. در واقع دانشگاه آزاد در آن واحد دانشگاهي اجازه تربيت دانشجوي دندانپزشكي نداشته است.
به گزارش مهر مديركل گسترش و ارزيابي وزارت بهداشت گفت: دانشگاه آزاد بايد توجه داشته باشد كه اين مسئله مي تواند براي دانشجويان پذيرفته شده مشكلاتي ايجاد كند.

 



زنده شدن كودك 2 ساله آباداني نيم ساعت پس از مرگ

مدير شبكه بهداشت آبادان گفت: با تلاش تيم احياء و پزشك فوريت هاي درماني بيمارستان آيت الله طالقاني آبادان، كودك دو ساله كه به علت غرق شدن در بهمنشير علايم حياتي را از دست داده بود پس از نيم ساعت جان دوباره يافت.
نصرالله حسوني بحريني ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: يك كودك دو ساله آباداني پس از نيم ساعت غرق شدن در نهر «سلج شرقي» از سر شاخه هاي رودخانه بهمنشير توسط خانواده به اورژانس بيمارستان طالقاني آبادان منتقل شد.
وي خاطرنشان كرد: هنگامي كه كودك به بيمارستان رسيد فاقد هرگونه علائم حياتي بود و در شرايط ايست كامل قلبي و ريوي قرار داشت.
مديرشبكه بهداشت آبادان افزود: تيم احيا و پزشك فوريت هاي درماني با تلاش بي وقفه عمليات احياي اين كودك دو ساله را آغاز كردند.
وي ادامه داد: با تلاش اين تيم به تدريج ضربان قلب، فشار خون و علائم حياتي بيمار دوباره ايجاد شد و كودك از مرگ حتمي نجات پيدا كرد.
حسوني بحريني تصريح كرد: پس از حضور پزشك متخصص بر بالين بيمار مقرر شد كه وي در بخش ICU اطفال بستري شود.
وي در ادامه گفت: متاسفانه با توجه به عدم وجود تخت خالي در بيمارستان طالقاني آبادان با رايزني ها و مشاركت بيمارستان شركت نفت، اين بيمار در ICU بيمارستان امام خميني(ره) شركت نفت بستري شد.
مديرشبكه بهداشت آبادان اضافه كرد: با اقدامات انجام شده كودك در حال حاضر تنفس طبيعي دارد و همچنين تا حدودي هوشياري خود را به دست آورده است.
وي اظهار داشت: اگر اين كودك دو ساله زودتر به بيمارستان منتقل مي شد زير درمان طولاني مدت قرار نمي گرفت و عوارض كمتري متوجه وي مي شد.

 



قطارهاي جديد مترو در راه خط 5

مديرعامل شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه از اضافه شدن 4 لوكوموتيو و 12 واگن دو طبقه ديگر براي خط 5 مترو خبر داد.
جعفر ربيعي در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين كه هنوز هيچ خبري از پرداخت يارانه بليت مترو از سوي دولت نيست، افزود: در هفته گذشته دو واگن دو طبقه و دو لوكوموتيو به خط 5 متروي تهران افزوده شد كه اميدواريم به زودي چهار لوكوموتيو و12 واگن دو طبقه ديگر به اين خط اضافه شود.
وي اظهار اميدواري كرد با افزوده شدن اين قطارها و لوكوموتيوهاي جديد سر فاصله حركت قطارها در خط 5 كمتر شود.ربيعي در مورد تبديل واگن هاي يك طبقه خطوط درون شهري اضافه كرد؛ عليرغم كمبود اعتبارات برنامه تحويل واگن ها ادامه دارد و در هفته آخر مهر ماه دو قطار جديد به خطوط داخلي مترو اضافه مي شود.
گفتني است، شهردار تهران همزمان با افتتاح و بهره برداري ايستگاه مترو محمدشهر در خط 5 تاكيد كرد كه شهرداري تهران علاوه بر خطوط داخلي براي خط 5 مترو تهران كه به شهرهاي اطراف نيز خدمات مي دهد، قطار تامين خواهد كرد.

 



معاون سازمان سنجش: 28 مهر آخرين مهلت تكميل فرم درخواست ميهمان مبنا

معاون سازمان سنجش گفت: مهلت تكميل فرم درخواست ميهمان مبنا تا 28 مهر ادامه دارد.
دكتر حسين توكلي افزود: تكميل فرم از سوي دانشجويان به معناي تاييد تقاضاي ميهماني آنان نيست.
وي گفت: پذيرفته شدگان دانشگاه پيام نور حق انتخاب كد رشته محل هاي دانشگاه پيام نور را براي ميهمان شدن از طريق سيستم ميهماني مبنا ندارند.
توكلي افزود: متقاضيان براي تكميل فرم بايد كد رشته محل هاي مورد تقاضاي خود را حداكثر تا 10 كد رشته با توجه به شهرستان محل سكونت دائمي خانواده درج كنند.
به گزارش ايسنا، وي تاكيد كرد: داوطلبان بايد قبل از اقدام به ثبت درخواست ميهمان مبنا حتما اطلاعيه و آيين نامه را مطالعه كنند، چراكه اگر داوطلب شامل آيين نامه نبوده و در سيستم اقدام به ثبت درخواست كند سازمان هيچگونه مسئوليتي در قبال اين افراد نخواهد داشت.

 



انتصاب

حسن زياري رئيس دانشگاه پيام نور طي حكمي سعيد حسامي را به عنوان قائم مقام دانشگاه پيام نور منصوب كرد.

 



جاسوسي آمريكا در شبكه هاي اجتماعي

اسنادي كه اخيراً توسط بنياد
Electronic Frontier Foundation يا (EFF) افشا شده نشان مي دهد كه وزارت امنيت داخلي آمريكا يا DHS از سايت هاي شبكه اي اجتماعي براي جاسوسي استفاده مي كند.
به گزارش وي تري، اسنادي كه در اختيار اين بنياد قرار گرفته ثابت مي كند كه دولت آمريكا گروهي را براي جاسوسي در شبكه هاي اجتماعي و به خصوص سايت هاي پربازديد مانند فيس بوك در نظر گرفته و ساده ترين كار اين گروه بررسي تاريخچه فعاليت هاي كاربران شبكه هاي اجتماعي است تا مشخص شود آيا افرادي كه تقاضاي شهروندي آمريكا را مي كنند صلاحيت اين كار را دارند يا خير.گروه ياد شده كه در مركزي موسوم به مركز نظارت بر شبكه هاي اجتماعي فعاليت مي كنند وظيفه دارند اطلاعاتي در مورد طرز فكر و گرايش ها و افكار كاربران شبكه هاي اجتماعي را جمع آوري كنند و آن را در اختيار دولت آمريكا قرار دهند.
بنياد EFF هشدار داده كه بسياري از كاربران سايت هايي مانند فيس بوك براي افزايش شهرت يا از روي علاقه هركسي را كه تقاضاي دوستي با آنها مي كند به جمع دوستان خود مي افزايند، اما از اين مسأله غافلند كه هدف برخي از اين افراد جاسوسي در مورد آنها است.
اقداماتي از اين دست به جاسوسان وزارت امنيت داخلي آمريكا امكان مي دهد تا فعاليت هاي روزمره آنها در محيط مجازي را زير نظر بگيرند. لذا كاربران بايد در اين زمينه بسيار هشيار باشند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14