(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 24 مهر 1389- شماره 19764

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دادستان كل كشور: 2 آلماني بازداشت شده به جرم خود اعتراف كردند
آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران:شعارهاي مردم لبنان پتكي بر سر آمريكا و رژيم صهيونيستي بود
راه اندازي پژوهشكده علوم انساني در دانشگاه تهران
شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ:
حضور مقتدرانه احمدي نژاد در لبنان برتري قدرت نرم ايران در منطقه را به رخ كشيد
امام جمعه قم: استقبال از نايب عام امام زمان استقبال از ولي عصر است
مراكز تحقيقات نظامي حوزه خليج فارس: ايران همچنان قدرت برتر نظامي منطقه خواهد ماند
ابعاد دروغ گويي رسانه هاي غربي درباره ايران
در جمع نخبگان كنكور 89 نقدي : امروز در بسياري از فناوري ها جزو چند كشور اول جهان هستيم
با حضور جمع كثيري از مردم و مسئولان پيكر 18 شهيد خرم آباد تشييع و به خاك سپرده شد
رامين در ديدار سفير تركيه: همگرايي ايران و تركيه به نفع دو كشور منطقه و جهان اسلام است



دادستان كل كشور: 2 آلماني بازداشت شده به جرم خود اعتراف كردند

دادستان كل كشور درخصوص بازداشت 2 تبعه آلماني در تبريز گفت: اين 2 تبعه آلماني خود به كار خلافشان اعتراف كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در حاشيه نشست پاياني شوراي قضايي استان هاي شمال غرب كشور در نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در دادگستري آذربايجان شرقي در پاسخ به سوال خبرنگاري در مورد بازداشت 2 تبعه آلماني در تبريز اظهار داشت: اين 2 تبعه كه با رواديد گردشگري در تبريز حضور يافته بودند بدون مدرك از نام خبرنگار سوءاستفاده كرده و با خانواده سكينه آشتياني ارتباط برقرار كرده بودند.
وي ادامه داد: با توجه به ارتباطاتي كه اين 2 تبعه با جريان هاي معاند خارج از كشور داشتند، در ايران دنبال اهداف خاصي بودند كه به محض اثبات اين موضوع دستگير شدند و هم اكنون نيز در بازداشت به سر مي برند.
محسني اژه اي تاكيد كرد: اين 2 تبعه آلماني خود نيز به كار خلافشان اذعان و اعلام كرده اند كه استفاده از عنوان جعلي خبرنگار كار خلافي بوده است.
وي در مورد پرونده مهدي هاشمي نيز گفت: در صورت ضرورت مهدي هاشمي را از طريق پليس بين الملل دستگير و به ايران مي آوريم.
وي در پاسخ به سوالي در مورد دلايل عدم دستگيري مهدي هاشمي با وجود محرز شدن نقش وي در فتنه هاي پس از انتخابات، اظهار داشت: قوه قضائيه ايشان را به عنوان متهم معرفي كرده است و در حال حاضر نيز تحت تعقيب است و هر وقت وارد ايران شود، دستگير مي شود.
وي ادامه داد: پيش از اين نيز در مورد عدم درخواست ايران از پليس بين الملل براي دستگيري و انتقال وي به ايران اظهارنظر كرده ام ولي باز هم مي گويم، تعقيب و دستگيري متهمان از طريق اينترپل كار ساده اي نيست و ضوابط و شرايط سخت و خاصي دارد و اين طور نيست كه به محض اعلام يك كشور، متهمي دستگير و تحويل داده شود.
دادستان كل كشور اضافه كرد: با توجه به ضوابطي كه وجود دارد اگر روزي دستگاه قضايي جمهوري اسلامي به اين نتيجه برسد كه لازم است مهدي هاشمي از طريق اينترپل دستگير و به ايران آورده شود، اين كار صورت مي گيرد ولي تاكنون اقدامي نشده است.
وي بيان داشت: در حال حاضر ايشان متهم هستند و به محض ورود به ايران دستگير و به پرونده شان رسيدگي مي شود.
دادستان كل كشور از رسيدگي به معوقات بانكي خبر داد و خاطر نشان كرد: افزايش بررسي ها نسبت به كساني كه معوقه بانكي دارند نيز در دستور كار دادگستري هاي استان ها قرار گرفت تا مقصران واقعي شناسايي و محاكمه شوند.
وي در مورد معوقات بانكي اظهار داشت: براساس تصميم هاي اتخاذ شده شرايطي در كشور فراهم مي شود تا معوقه بانكي در سيستم اقتصادي كشور معنا نداشته باشد.
سخنگوي قوه قضائيه در ادامه از دستگيري فردي در تبريز خبر داد كه يك هزار و 500 ميليارد ريال معوقه بانكي دارد.
وي اظهار داشت: اين فرد دستگير شده است و علاوه بر وي كاركنان بانك كه در راستاي عدم بازپرداخت اين تسهيلات با وي همكاري كرده بودند نيز دستگير شده اند.
محسني اژه اي در مورد جزئيات بيشتر اين پرونده سخني نگفت و تصريح كرد: با توجه به اينكه پرونده در دست بررسي است و هنوز حكم قطعي صادر نشده است به همين دليل نمي توان اطلاعات بيشتري دراين باره ارائه داد.
وي تاكيد كرد: در نشست تبريز مقرر شد به دستگاه هاي امنيتي و اطلاعاتي تاكيد شود كه در برخورد با عوامل جريان هاي سازمان يافته سريع و با دقت برخورد شود.
دادستان كل كشور در ادامه از تحت تعقيب بودن عاملان حادثه تروريستي شهر سنندج خبر داد و خاطر نشان كرد: با سرعت عمل نيروهاي امنيتي و اطلاعاتي در كمترين زمان ممكن عاملان حادثه شناسايي و به سزاي اعمال خود خواهند رسيد.
وي اظهار داشت: تدابير بسيار مناسبي اتخاذ شده است تا شديدترين برخوردها با عاملان توزيع مواد مخدر در اين استان ها اعمال شود.
محسني اژه اي از جايگزين كردن قرار وثيقه تا حد امكان به جاي بازداشت و زندان خبر داد و بيان داشت: مقرر شده است تا حد امكان در مواجهه با متهمان، تامين وثيقه جايگزين بازداشت موقت شود تا افراد كمتر به زندان بروند.

 



آيت الله جنتي در خطبه هاي نمازجمعه تهران: شعارهاي مردم لبنان پتكي بر سر آمريكا و رژيم صهيونيستي بود

خطيب نمازجمعه تهران ضمن تمجيد از سفر احمدي نژاد به لبنان، وي را پرورش يافته مكتب امام(ره) و رهبر معظم انقلاب توصيف كرد و گفت: هر شعاري كه مردم لبنان در مراسم استقبال از رئيس جمهور كشورمان سر دادند، همچون پتكي بر سر آمريكا و رژيم صهيونيستي بود.
به گزارش فارس امام جمعه موقت تهران با اشاره به استقبال كم نظير مردم لبنان از رئيس جمهور اظهار داشت: اقشار مختلف مردم اين كشور در اين مراسم استقبال شركت داشتند كه از بركات اين مراسم مي توان به تقويت اتحاد ميان مردم لبنان ذكر كرد.
وي با طرح اين سؤال كه مردم لبنان در وجود رئيس جمهور كشورمان چه ديدند كه براي وي استقبال پرشور برگزار كردند؟ گفت: احمدي نژاد نماد انقلاب اسلامي و رشديافته و تربيت يافته مكتب امام خميني(ره)، مقام معظم رهبري و نظام اسلامي است.
دبير شوراي نگهبان خاطرنشان كرد: اصول دفاع همه جانبه از مظلومان جهان و مبارزه با ظالمان و مستكبران و اصل دفاع از مردم مظلوم فلسطين در وجود رئيس جمهور كشورمان بود كه مردم لبنان از وي استقبال باشكوهي كردند.
وي با تاكيد بر اينكه از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي تا امروز تنها كشوري كه بي دريغ از مردم مظلوم فلسطين حمايت و به آنها كمك كرده، جمهوري اسلامي ايران بوده است، اظهار داشت: هر شعاري كه مردم لبنان در مراسم استقبال از رئيس جمهور كشورمان سر دادند، همچون پتكي بر سر آمريكا و رژيم صهيونيستي بود.
آيت الله جنتي افزود: احمدي نژاد در منطقه اي كه هم مرز با رژيم صهيونيستي بود حضور پيدا كرد و اين امر موجب عصبانيت آمريكا و رژيم صهيونيستي شد و در مقابل مردم لبنان و ايران به خوشحالي پرداختند و طبق فرمايش قرآن بايد به دشمنان گفت «از اين عصبانيت خود بميريد.»
وي با اشاره به اينكه ولايت فقيه به مردم و نظام اسلامي قدرت مي دهد، خاطرنشان كرد: با اين سفر مقاومت اسلامي در لبنان و حزب الله تقويت خواهد شد.
دبير شوراي نگهبان با اشاره به مصاحبه رئيس جمهور با كريستين امانپور تصريح كرد: سخنان را شما بيان مي كنيد و خيلي از افراد ديگر نيز مي توانستند با شما مصاحبه كنند. مصاحبه با اين خانم با سوابق سوء را تائيد نمي كنم. برخي از مطالب موجود در اين مصاحبه مورد تائيد نيست و تعريف هايي بي مورد انجام شده است.
آيت الله احمد جنتي امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم نمازجمعه ديروز تهران با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم گفت: سفر مقام معظم رهبري به قم اين هفته انجام مي شود و اين سفر با سفرهاي قبلي ايشان تفاوت هايي دارد و مدت آن بيشتر است.
وي با اشاره به اينكه حضور هفت، هشت يا 9 روزه مقام معظم رهبري در قم نشان دهنده اهميت اين شهر و مردم قم است كه انقلاب از آنجا برخاسته و به دست مردم اين شهر رشد كرد، خاطرنشان كرد: سفر مقام معظم رهبري به اين شهر نشان دهنده اهميت ايشان به حوزه علميه، طلاب، فضلا و مراجع عظام تقليد است كه ارزش سرمايه گذاري وقتي را براي مقام معظم رهبري داراست.
آيت الله جنتي در ادامه تاكيد كرد: مقام معظم رهبري در اين سفر عنايت به اين نكته دارند كه از ظرفيت وسيع حوزه علميه قم حداكثر بهره برداري صورت گيرد.
وي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري در سفر به قم همانند سفرهاي گذشته عنايت ويژه اي به اين نكته دارند كه حوزه علميه بايد برخوردار از يك معنويت متعالي و درخور شأن يك عالم، مجتهد و استاد حوزه علميه باشد.
خطيب نمازجمعه تهران در بخش ديگري از سخنان خود به فتواي مهم مقام معظم رهبري در خصوص تحريم و جلوگيري از هتك و توهين به همسران حضرت محمد(ص) اشاره و تاكيد كرد: فردي نادان در لباس شيعه به همسران پيامبر(ص) توهين كرد كه اين امر موجب ناراحتي اهل سنت شد، اما فتواي مقام معظم رهبري بر عليه اين گونه توهين ها به همسر پيامبراكرم(ص) توطئه ها را خنثي كرد و مردم مسلمان جهان و علماي مصر به تقدير از اين اقدام پرداختند.
آيت الله جنتي در خصوص طرح هدفمندكردن يارانه ها گفت: طرح هدفمندكردن يارانه ها در وقت خود انجام خواهد شد اما مسئولان دولتي بايد اقداماتي انجام دهند كه موجب ناراحتي مردم نشود.
وي در پايان خاطرنشان كرد: در برخي نقاط كشور قيمت آب و برق بالا رفته بود كه با تماسي كه با وزير مربوطه داشتند، موارد انتقال داده شد و بايد توجه داشت كه اين اقدامات درست نيست و بايد در اين خصوص توضيحات شفاف و صريح به مردم داده شود.

 



رئيس سازمان بسيج دانشجويي خبر داد
راه اندازي پژوهشكده علوم انساني در دانشگاه تهران

رئيس سازمان بسيج دانشجويي دانشگاه هاي كشور از راه اندازي پژوهشكده علوم انساني در دانشگاه تهران خبر داد.
حسين قدياني در حاشيه همايش هم انديشي سرمايه هاي جهاد علمي در پژوهشگاه فضايي سازمان هوا و فضا تأكيد كرد: اين سازمان قصد دارد از طريق راه اندازي پژوهشكده هاي علوم انساني در دانشگاه ها به بومي سازي علوم انساني بپردازد كه بر همين اساس اقدام به راه اندازي پژوهشكده علوم انساني در دانشگاه تهران كرده و اميدواريم كه بزودي چنين پژوهشكده اي در دانشگاه امام صادق(ع) نيز راه اندازي شود.
قدياني منشأ همه علوم را در قرآن دانسته و با اشاره به اينكه آموزه هاي قرآن آموزه هاي خداوند براي انسان هاست، تصريح كرد: علم موجود اگرچه به عنوان ابزار مورد استفاده قرار مي گيرد، اما تكاپوي لازم را براي بشريت در بر نخواهد داشت.
قدياني با بيان اينكه ايران در حوزه علوم دقيقه و علوم تجربي از جهت گيري متفاوتي برخوردار است، تصريح كرد: جهت گيري ايران در حوزه علوم دقيقه و تجربي متفاوت از كشورهاي غربي است و بسيج دانشجويي قصد دارد با ايجاد ميانبرها و تشويق دانشمندان سرعت علم در اين نوع علوم را افزايش دهد.

 



شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ:
حضور مقتدرانه احمدي نژاد در لبنان برتري قدرت نرم ايران در منطقه را به رخ كشيد

شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ با صدور بيانيه اي استقبال كم نظير مردم لبنان از احمدي نژاد را نشانه برتري قدرت نرم ايران در منطقه دانست.
در بخشي از اين بيانيه با اشاره به ابعاد مهم سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان و بازتاب هاي فرامنطقه اي آن تصريح شده است: استقبال كم نظير مردم لبنان از احمدي نژاد بار ديگر برتري قدرت نرم ايران را در منطقه به رخ كشيد. در بخش ديگري از اين بيانيه تصريح شده است: ثبت چنين استقبالي در تاريخ كشور لبنان و منطقه خاورميانه، پيوند عميق ميان گفتمان اسلام انقلابي و استكبار ستيز امام راحل(ره) با عمق دل و جان توده هاي ملت هاي مختلف منطقه را نشان داد.
شوراي تبيين مواضع بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران در ادامه اين بيانيه تاكيد كرده است، استقبال كم نظير مردم لبنان از رئيس جمهوري اسلامي ايران بار ديگر سران كشورها و رسانه هايي را كه شروع به جوسازي عليه اين سفر و روابط تاريخي ايران و لبنان مي كردند را مبهوت و شگفت زده كرده و برتري قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران را در منطقه به رخ آنان كشيد.
اين بيانيه تصريح كرده است: تاكيدات مكرر رياست محترم جمهور بر ادبيات استكبارستيزانه و مقابله با خط سازش و ارتجاع در منطقه بويژه تاكيدات مكرر بر ماهيت جعلي رژيم صهيونيستي، دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين و حمايت از مقاومت مشروع در بين ملت هاي منطقه كه در امتداد ادبيات امام راحل(ره) و رهبري معظم انقلاب در اين حوزه مي باشد، بي گمان زمينه هاي اين استقبال تاريخي را رقم زد كه در نوع خود در منطقه بي نظير مي باشد.
به تاكيد اين شورا، انجام اين سفر آن هم در اوج جنگ رواني رسانه هاي استكبار جهاني كه در راس آن آمريكا و لابي صهيونيسم بين المللي قرار دارند و سعي در القاي انزواي ايران در جامعه جهاني را دارند به منطقه اي هم مرز با رژيم صهيونيستي بار ديگر بر همگان روشن ساخت كه برخلاف اين تبليغات پوچ و ادعاهاي بي اساس جايگاه ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي در بين ملت ها و دولت ها جايگاهي غيرقابل انزوا بوده و مسئولان كشورمان در سفرهاي خود برخلاف مسئولان اين كشورها كه ادعاي انزواي ايران را دارند در ميان استقبال مردمي به اين كشورها وارد مي شوند نه در ميان تدابير امنيتي و تظاهرات گسترده بر ضد سياست هايشان كه مقايسه اي ميان سفرهاي مقامات اين كشورها از جمله آمريكا كه تحت تدابير امنيتي شديد و اردوكشي هاي سنگين نظامي صورت مي گيرد و همواره نيز تظاهرات گسترده مردمي بر عليه آن صورت مي گيرد با سفرهاي مقامات كشورمان به وضوح گوياي اين مطلب است.

 



امام جمعه قم: استقبال از نايب عام امام زمان استقبال از ولي عصر است

امام جمعه قم استقبال مردم قم از رهبر معظم انقلاب به عنوان نايب عام امام زمان(عج) را به عنوان استقبال از امام زمان(عج) دانست.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمد سعيدي امروز در خطبه هاي نمازجمعه قم با اشاره به سفر قريب الوقوع رهبر معظم انقلاب به شهر قم اظهار داشت: استقبال مردم قم از ايشان دلايل و انگيزه هاي فراواني دارد.
وي يكي از اين دلايل را ابراز عشق و محبت به ذريه پيامبر(ص) و مصداق اداي اجر رسالت دانست و عنوان داشت: اين تكريم ها در تاريخ ايران و قم بي سابقه نيست، چرا كه اين مردم در سال هاي دور استقبال شاياني از حضرت معصومه(س) داشته اند و اين گونه آن حضرت قم را براي اسكان برگزيده اند.
امام جمعه قم دليل ديگر استقبال مردم قم از رهبر معظم انقلاب را اين گونه بيان داشت: استقبال از نايب عام امام زمان(عج) استقبال از امام زمان(عج) است.
وي افزود: مردم قم تمام عشق خود به حضرت ولي عصر(عج) را در مراسم استقبال از رهبر انقلاب به نمايش خواهند گذاشت.
سعيدي همچنين تجليل از رهبر معظم انقلاب را تجليل از مرجعيت ديني و پرنفوذ ايشان دانست و خاطرنشان كرد: تجليل از رهبر معظم انقلاب تجليل از شخصيتي است كه نماد عزت و اقتدار نظام اسلامي است و تمام اميدها به اين شخصيت است.
وي با بيان اينكه پس از سفر سال 74 رهبر معظم انقلاب به قم شاهد تحولات زيادي در اين استان بوده ايم، اظهار داشت؛ به ويژه در دولت هاي نهم و دهم توجه ويژه اي به اين استان شده است.
امام جمعه قم توسعه مدارس، توسعه كمي و كيفي دانشگاه ها، اجراي طرح انتقال آب از سرشاخه هاي دز، اجراي جاده قم گرمسار، اجراي طرح هاي آبرساني و گازرساني به روستاها، اجراي طرح حرم جمكران و مونوريل، رشد احداث مسكن، توجه به توسعه صنعتي و ساخت كارخانه فولاد و سيمان و توسعه شيلات را از جمله تحولات رخ داده پس از سفر سال 74 رهبر معظم انقلاب به قم دانست.
وي با اشاره به اينكه رهبر معظم انقلاب امسال را به عنوان سال همت مضاعف و كار مضاعف ناميده اند، تصريح كرد: تحقق اين تدبيررا با تمام 90 درصد پروژه هاي نيمه تمام شاهد هستيم. سعيدي با اشاره به تشكيل كارگروه توسعه و عمران استان قم كه مصوبات آن به منزله مصوبات هيئت دولت به شمار مي رود، بيان داشت: در اين كارگروه 700 ميليارد تومان اعتبار به منظور توسعه استان قم به تصويب رسيده است.
وي با اشاره به سفر استاندار قم به بخش هاي مختلف اين سفرها را آشنايي بيشتر با جريان امور از سوي مسئولان دانست.

 



مراكز تحقيقات نظامي حوزه خليج فارس: ايران همچنان قدرت برتر نظامي منطقه خواهد ماند

مراكز تحقيقات نظامي حوزه خليج فارس تأكيد كردند معاملات تسليحاتي كشورهاي خليج فارس با آمريكا هرگز موازنه قوا در منطقه را بر هم نمي زند و ايران همچنان قدرت برتر منطقه خواهد ماند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه «القبس» كويت، كشورهاي عربي حوزه خليج فارس در تلاش براي مقابله با افزايش توانمندي نظامي ايران قصد دارند به ميزان 123 ميليارد دلار براي خريد تسليحات نظامي آمريكا هزينه كنند.
بسته تسليحاتي آمريكا به ارزش بيش از 67 ميليارد دلار براي عربستان نيز كه چندي پيش مطرح شد و در ادامه تلاش هاي ضد ايراني آمريكا در منطقه خليج فارس صورت گرفت، بزرگ ترين بخش از اين تجهيز نظامي گسترده كشورهاي حوزه خليج فارس به حساب مي آيد.
آمريكا براي مدت هاي بسيار زيادي است كه عليرغم همكاري هاي همه جانبه ايران در زمينه برنامه هسته اي خود، درصدد است تا فضا را عليه ايران متشنج سازد و از هر شيوه اي براي مبارزه با ايران استفاده مي كند.
چندي پيش در همين راستا آمريكا به طور محرمانه قدرت دفاعي تجهيزات موشك هاي «پاتريوت» مستقر در كشورهاي عرب حوزه خليج فارس را افزايش داد.
اجراي نخستين مرحله از توافق كشورهاي حوزه خليج فارس با آمريكا براي تجهيز نظامي اين منطقه عليه ايران كه البته متن اين توافقنامه بزودي براي تصويب به كنگره آمريكا مي رود، حدود 30 ميليارد دلار تخمين زده شده است.
انتظار مي رود كه عربستان سعودي و امارات متحده عربي و ديگر كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس طي چند سال آتي 100 ميليارد دلار براي خريد هواپيماهاي اف15 ايگلز و هواپيماهاي اف /ايه-18 هورنت و سامانه هاي دفاع موشكي از نوع ساد از توليدات لوكيت مارتن هزينه كنند.
«مارك توماس» معاون شعبه قطر موسسه انگليسي «مطالعات سلطنتي دفاعي و امنيتي» در اين باره گفت: تسليحاتي كه كشورهاي خليج ]فارس[ قصد خريد آن را از غرب دارند در زمينه دفاع هوايي، موشكي و توانمندي دريايي است.
وي افزود: ايران در سطح نيروي انساني و موشكي بر كشورهاي خليج ]فارس[ برتري دارد و بهترين راه براي مقابله با اين موضوع در اختيار گرفتن فناوري هاي پيشرفته روز است اما مشكل آنجا است كه كشورهاي حوزه خليج فارس هماهنگي و همكاري لازم و كافي را با يكديگر ندارند.
توماس تأكيد كرد شوراي همكاري خليج فارس پيماني نظامي همچون پيمان آتلانتيك شمالي ندارد.
«مصطفي العاني»، يكي از مشاوران ارشد و مدير برنامه مركز تحقيقات خليج فارس درباره احتمال تشكيل سازمان پيمان شوراي همكاري خليج فارس گفت: كشورهاي زيادي پول ندارند يا نمي خواهند استقلال ملي خود را از دست دهند و تنها يك كشور كه هزينه اين سيستم را مي پردازد بر آن چيره خواهد شد و كشورهاي ثروتمند بيشترين هزينه تأسيس اين سازمان را خواهند پرداخت.
در سال 1986 شوراي همكاري خليج فارس سازمان «سپر شبه جزيره عربي» را با 9 هزار نيرو تأسيس كرد كه مقر آن در عربستان بود. اين نيروها در جنگ 1991 خليج فارس شركت كردند و در جريان جنگ آمريكا عليه عراق در سال 2003 اين نيروها در كويت مستقر شدند.
فرماندهي نظامي شوراي همكاري در سال 2008 تصميم گرفتند ساختار اين سازمان را بازسازي كنند و شمار نيروهاي آن را دو برابر كنند اما اين سازمان به كار خود در عربستان پايان داد.
«تئودور كاراسيك»، مدير بخش تحقيقات و گسترش كانون تحقيقات نظامي خاور دور و خليج فارس گفت: اين سازمان كار نمي كند و ارتش هاي كشورهاي حوزه خليج ]فارس[ با يكديگر همكاري نمي كردند به همين جهت اين سازمان مخفيانه منحل شد.
وي افزود: نبود اراده سياسي نتيجه اختلاف بين حاكمان كشورهاي حوزه خليج ]فارس[ است و مشكلات سابق موجب شده كه همكاري نظامي كشورها با يكديگر سخت باشد.
تحليلگران نظامي مي گويند خريد تسليحات نظامي بيشتر نمي تواند به نابرابري موازنه راهبردي در خليج فارس پايان دهد چون شمار ايراني هاي مقيم كشورهاي همسايه عرب بسيار زياد است.
«مصطفي اللباد»، مدير مركز تحقيقات منطقه اي و راهبردي خاورميانه در قاهره نيز گفت خريد هواپيماها موازنه قوا را تغيير نمي دهد اين تنها براي زماني مفيد است كه كشورهاي عربي در معرض حمله زميني قرار گيرند و اين نيز انتظار نمي رود.
وي افزود: خريد تسليحات پيامي سياسي است و معنايش اين است كه ائتلافي راهبردي وجود دارد كه دستاوردهاي آمريكا را محقق مي كند اما كشورهاي منطقه براي اينكه به ملت هايشان بگويند كه وحشتي نداشته باشند اين تسليحات را مي خرند.

 



يك پايگاه خبري روس فاش كرد
ابعاد دروغ گويي رسانه هاي غربي درباره ايران

يك پايگاه خبري- تحليلي روسي در گزارشي مفصل، اقدامات ضد ايراني روسيه را ناشي از فعاليت هاي گسترده و عمليات رواني رسانه هاي آمريكا و رژيم اسرائيل عنوان كرد.
به گزارش پايگاه (iranru) در حال حاضر اين حقيقت در روسيه پيامدهاي ناخوشايندي در زمينه مسائل مختلف به همراه داشته است. نداشتن محدوديت و حد و مرز تحت پوشش آزادي بيان و دموكراسي و تمايل به جنجال آفريني شرايط بسيار مناسبي براي تاثيرگذاري غرب و به ويژه آمريكا بر رسانه هاي روسيه فراهم كرده و معلوم نيست چرا معروف ترين رسانه هاي روسي با نهايت آزادي با تمامي شركت هاي تبليغاتي كه در واشنگتن، لندن و تل آويو فعاليت مي كنند، در ارتباط هستند.
علاوه بر اين، اين تصور در ذهن ايجاد مي شود كه فعاليت برخي كانال ها، خبرگزاري ها، ناشران و كارشناسان سياسي جنبه كاملا ضد روسي دارد. بسياري از خبرگزاريها و كانالهاي خصوصي در روسيه از نبود سانسور دولتي سوءاستفاده مي كنند و به دلايل كاملا مشخصي به انعكاس نقطه نظرات حاميان خود مي پردازند و در برخي مواقع حتي گوي سبقت را از همكاران خارجي خود مي ربايند و ضربه هاي بسيار بزرگي به روسيه وارد مي سازند.
اين مساله به ويژه در مورد يكي از موضوعات داغ سالهاي اخير يعني برنامه هسته اي ايران مشهود است. اگر جداي از تبليغات ضد ايراني فقط به بررسي حقايق بپردازيم، متوجه مي شويم كه در برنامه هسته اي اين كشور هيچ چيز خطرناكي براي ساير جهان و به ويژه روسيه وجود ندارد. كافي است غيرمغرضانه قضاوت كنيم تا در اين خصوص متقاعد شويم.
اين پايگاه روسي در ادامه با اشاره به پايبندي ايران به پيمان «ان.پي.تي» و بازديد مكرر بازرسان آژانس بين المللي هسته اي از تاسيسات و فعاليت هاي ايران، رژيم اسرائيل را نقطه مقابل اين تعهد خواند كه به هيچ پيماني پايبند نيست و هيچ كس نمي داند چند بمب اتمي در اختيار دارد.
در ادامه اين گزارش با اشاره به صلح طلبي حكومت ايران درباره روابط تهران- مسكو و چگونگي تحريف حقايق درباره ايران آمده است:
«ايران برخورد توام با حسن نيت فراواني با روسيه دارد و مانند آن با تروريسم بين المللي و قاچاق مواد مخدر مبارزه مي كند و مانع انتقال مواد مخدر از خاك خود مي شود و به اسلام گرايان افراطي اجازه نمي دهد از خاكش براي آموزش جنگجويان استفاده كنند. اين كشور همچنين با وجود اين كه روسيه تحت فشار غرب از تحريم هاي ضد ايراني حمايت كرد خواهان توسعه روابط تجاري و اقتصادي خود با مسكو است. ولي اسرائيل برخلاف ايران طي دهه هاي اخير شش بار با همسايگانش وارد جنگ شده و بخش قابل توجهي از خاك مصر و سوريه را اشغال كرده است. علاوه بر اين، نيروي هوايي اسرائيل بدون مجوز سازمان ملل، تاسيسات هسته اي عراق و سوريه را بمباران كرده و مانع دستيابي آنها به فناوريهاي هسته اي صلح آميز شده است.
تل آويو همچنين هر هفته ايران را به نابودي صنايع هسته اي تهديد مي كند ولي هنوز چراغ سبز واشنگتن را دريافت نكرده است. ضمنا اسرائيل با وجود اطلاع از اين موضوع كه تسليحاتش عليه نيروهاي روسي مستقر در آبخازي و اوستياي جنوبي مورد استفاده قرار خواهند گرفت، به گرجستان تسليحات پيشرفته مي دهد.
با وجود اين حقايق علني، طي ده بيست سال اخير رسانه هاي معروف جهان كه عملا تحت كنترل آمريكا قرار دارند، هر روز با انتشار گزارش هايي مصرانه و سرسختانه تصور يك هيولاي هسته اي را از ايران در اذهان افكار عمومي جهان ايجاد و تاكيد مي كنند، اين كشور در حال ساخت سلاح هسته اي به منظور تسلط بر منطقه و جهان است. آنها بدون اشاره به حضور دائمي بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي در ايران تاكيد مي كنند اين كشور از همكاري با آژانس خودداري مي كند.
رسانه هاي جهان اخبار مثبت يا بي طرفانه اي را كه از ايران به دست مي آورند، نه تنها منتشر نمي كنند بلكه تحريف مي كنند. اين در حالي است كه در ايران 75 ميليون نفري هر روز حوادث جالب زيادي رخ مي دهد. كارخانه، مترو و استاديوم هاي جديد ساخته مي شود. ولي رسانه هاي جهان و روسيه فقط و فقط به برنامه هسته اي اين كشور مي پردازند.»
اين پايگاه در مورد چگونگي تخريب چهره ايران در روسيه توسط رسانه هاي وابسته به آمريكا و صهيونيسم مي نويسد: «هانس بليكس مديركل سابق آژانس انرژي اتمي به تازگي تاكيد كرده ايران سلاح هسته اي ندارد و تمايل فرضي بهانه اي براي حمله محسوب نمي شود. اين حقيقت كه رهبران جوامع يهودي هر از گاهي با يك هدف يعني هماهنگي برنامه بي اعتبار كردن و انزواي ايران در جهان در كشورهاي مختلفي گرد هم مي آيند حاكي از هدفمند بودن سياست خدشه دار كردن چهره اين كشور است. نشست بعدي سران و حاميان مالي سازمانهاي يهودي از 24 تا 26 اكتبر در برلين برگزار مي شود و بدون هيچ ترديدي تصميم هايي كه بگيرند به منزله دستور العملي براي تمامي رسانه هاي معروف جهان از جمله روسيه و به منظور ساختن هيولا از ايران و بي اعتبار كردن روابط آن با روسيه خواهد بود.
امروز رسانه هاي روسيه كه در حد قابل توجهي با محصولات تبليغاتي غرب تغذيه مي شوند، با سرسختي بيشتري چهره مخدوشي از ايران در زمينه سياست خارجي به نمايش گذاشته اند و با كمال ميل هر خبر منفي را در مورد اين كشور منتشر و به اخبار مربوط به توسعه اقتصاد مناقصه هاي بهره برداري از ميادين نفتي، بهره برداري از كارخانه ها و جاده هاي جديد و غيره بي اعتنايي مي كنند. در واقع مردم روسيه با هجوم ضد اطلاعات در مورد ايران روبرو هستند و تصوري كه از ايران در ذهن آنها ايجاد شده يك كشور تيره و مرده است كه توسط رژيم ارتجاعي اسلامي متشكل از روحانيون متعصب و متجاوز اداره مي شود.
به تازگي كانال تلويزيوني توتس روسيه فيلم مستندي در مورد ايران پخش كرد كه با همكاري اسرائيل ساخته شده و بيشتر تصاوير آن را اسرائيلي ها در اسرائيل گرفته اند و تعداد معدودي از صحنه هاي سياه و سفيد به خود ايران مربوط مي شود. در اين فيلم بي پايه و اساس تاكيد شده ايران در حال ساخت بمب اتمي است و به زودي به آن دست مي يابد. اين فيلم كاملا اخبار جعلي مربوط به سلاح كشتار جمعي صدام را در ذهن تداعي مي كند.»
پايگاه مذكور درباره نتيجه سياست هاي غلط مسكو در مورد ايران نوشت: «متاسفانه برخوردي كه در نتيجه انتشار اطلاعات غيرشرافتمندانه در مورد ايران ايجاد شده، موجب خودداري مسكو از تحويل تسليحات دفاعي به اين كشور شد. اين تصميم موقعيت ايران را درست مانند يوگسلاوي در برابر بمباران هاي ناتو تضعيف مي كند و فقط موجب نزديك شدن زمان حمله آمريكا و اسرائيل به اين كشور مي شود. باعث تاسف است كه مقامات روسيه نمي فهمند رژيمي كه پس از حمله به جاي رژيم فعلي در ايران سر كار آيد، بدون شك غربي و چنان ضد روسي خواهد بود كه عملكرد فعلي ساكا شويلي رئيس جمهور گرجستان در چشم آنها مانند بازيهاي بچگانه خواهد بود.
علاوه بر اين تغيير رژيم ايران اوضاع آسياي ميانه را هم به ضرر روسيه عوض مي كند. تروريسم در منطقه درياي خزر گسترش مي يابد و بعد به بهانه تامين امنيت خطوط لوله نفتي و گازي ناوگان هاي دشمنان روسيه در دريا پديدار مي شوند و صلح و آرامش كاملا از بين مي رود. بعد ايران آمريكايي در بازارهاي نفت با روسيه به مقابله مي پردازد و رسانه هاي غربي آن را جايگزيني براي نفوذ روسيه خواهند ناميد. در آن صورت روسيه جداي از هزينه هاي سنگين حفاظت از مرزهاي جنوبي خود دهها ميليارد دلار سود از دست مي دهد.
براساس پيش بيني هاي تحليلگران آمريكايي، ايران ضد روسي دو مزيت بزرگ به آمريكا و غرب مي دهد؛ موجب دسترسي آنها به منابع انرژي عظيم و ارزان خود مي شود و غرب با كمك دولت دست نشانده آن، عملا روسيه را از منطقه كليدي خاورميانه بيرون مي كند. همه اينها پيامدهاي فوق العاده منفي بر مسلمانان قفقاز و روسيه به طور كلي خواهد داشت كه از جمله آنها مي توان تشديد روحيات ملي گرايانه و جدايي طلبانه را نام برد.»
پايگاه اينترنتي ايران در پايان تاكيد مي كند «اينها پيش بيني هاي بي اساسي نيستند بلكه برنامه هاي واقعي هستند كه غرب از همين حالا با كمك رسانه هاي انحصاري خود در جهان و اكثر خبرگزاريها و كانالهاي تلويزيوني روسيه به اجرا گذاشته است. كافي است به اين موضوع اشاره كنيم كه تقريبا تمامي كانالهاي تلويزيوني روسيه نمايندگي هايي در خاورميانه دارند كه بيشترشان در اسرائيل قرار دارند و 95 درصد اطلاعات را از منابع اسرائيلي به دست مي آورند. در نتيجه آنها اصلا به مسائل كشورهاي اسلامي نمي پردازند و به همين دليل اين تصور در ذهن بينندگان و خوانندگان روسي ايجاد شده كه خاورميانه همان اسرائيل است.

 



در جمع نخبگان كنكور 89 نقدي : امروز در بسياري از فناوري ها جزو چند كشور اول جهان هستيم

رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به پيشرفت هاي علمي ايران د رجهان بر برتري فناوري ايران در مقايسه با بسياري از كشورها تاكيد كرد.
محمدرضا نقدي در جلسه هم انديشي سرمايه هاي جهاد علمي كه روز پنج شنبه با هدف تجليل از رتبه هاي برتر كنكور 89 در پژوهشكده سازمان هوا فضا برگزار شد به وضعيت علمي كشورمان در سال هاي پيش از انقلاب اشاره و تاكيد كرد: اين درست نيست كه برخي از اساتيد ما بدون در نظر گرفتن پيشرفت هاي شگفت انگيز به دست آمده در طول دوران بعد از انقلاب حرف هايي بزنند كه دانشجويان جوان ما دلشان خالي شود بلكه بايد ببينيم كه در گذشته كجا بوديم و امروز به كجا رسيده ايم.
وي تصريح كرد: ايران در سال هاي قبل از پيروزي انقلاب عامل دست مستكبرين و بي سواد و بدبخت بود اما امروز به جايي رسيده ايم كه دستاوردهاي علمي خود را مي توانيم به وضوح در موضوعات مختلف مشاهده كنيم.
نقدي با بيان اينكه در گذشته وضعيت پزشكي ما طوري بود كه پزشك هاي پاكستاني و هندي براي معالجه مردم به ايران مي آمدند، خاطرنشان كرد: اما امروز پزشكي ما يكي از اقلام مهم صادرات علمي جمهوري اسلامي محسوب مي شود.
وي با اشاره به اينكه ما در علوم انساني كاملا مقهور بوده و علوم ما همه اش ترجمه بود، گفت: اين وضعيت در هنر نيز ديده مي شد و ما داراي يك سينماي مبتذل و بي فرهنگ بوديم اما امروز در بسياري از فناوري ها جزو چند كشور اول جهان هستيم هرچند ملت ما به واسطه دينمان كه ما را به علم اندوزي سفارش كرده، بايد در رده اول جهان باشد.
نقدي با تاكيد بر اينكه ايران تنها كشوري است كه رهبري آن بايد شرط علمي و دانشمند بودن را داشته باشد، تصريح كرد: امروز پيشرفت علمي كشور به نحوي است كه نه تنها همه نيازمندي هاي خود مانند كشتي هاي جنگي، زيردريايي، اژدر، انواع موشك، ماهواره، هواپيما، بي سيم، ردياب مخابراتي، سد، نيروگاه، سيلو و غيره را خودمان مي سازيم بلكه حتي در بسياري از اين موارد به كشورهاي ديگر نيز كمك مي كنيم.
وي با اشاره به پيشرفت ايران در زمينه علم بيولوژيك و سلول هاي بنيادين، خاطرنشان كرد: ما امروز در علم پزشكي بسيار پيشرفت كرديم بطوري كه حتي از كشورهاي پيشرفته به دليل پايين بودن هزينه، براي معالجه به ايران مي آيند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با بيان اينكه متاسفانه هنوز در برخي رشته هاي انساني، مانند جامعه شناسي و روان شناسي وابستگي هايي داريم، گفت: نبايد در مقابل پيشرفت ديگران خود را ببازيم چرا كه ما با تلاش فراوان، بسياري از عقب ماندگي 200 ساله اي را كه استعمارگران بر ما تحميل كرده اند، جبران كرده ايم و قابليت رسيدن به نقطه نهايي كه شايسته ملت ايران است را داريم. وي با بيان اينكه امروز شتاب علمي ايران بالاترين شتاب علمي جهان است، خاطرنشان كرد: رشد علمي كشورمان 11 برابر متوسط رشد علمي در جهان بوده و اين دستاورد به بركت خون دل ها، تلاش هاي فراوان و تحمل محروميت ها بدست آمده كه بايد قدر آن را بدانيم و راه گذشتگان را ادامه دهيم.
نقدي تصريح كرد: سازمان بسيج مستضعفين آماده است تا از مشاوره و راهنمايي هاي نخبگان علمي كشور استفاده كند و براي اين منظور راه كارهاي برقراري ارتباط با نخبگان را انديشيده ايم.
وي ادامه داد:نخبگان كشور در هر رشته اي حتما بايد در مباحث نرم افزاري وارد شوند چرا كه اين امر نه تنها سرعت كار آنها را بالا مي برد، بلكه پيشرفته ترين دانش ها را نيز مي توان در اين حوزه يافت.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اشاره به اهميت علوم انساني خاطرنشان كرد: همه نخبگان بايد با اين علوم خصوصا قرآن كه منشاء تمام علوم انساني است، انس داشته باشند.
پيش از آغاز اين جلسه نفرات برتر كنكور از برخي مراكز علمي كشور از جمله انرژي اتمي بازديد كردند.
در پايان اين مراسم رئيس سازمان بسيج مستضعفين با اهدا لوح و هدايايي، از نفرات برتر كنكور 89 در رشته هاي رياضي، تجربي، انساني، هنر و زبان تقدير كرد.

 



با حضور جمع كثيري از مردم و مسئولان پيكر 18 شهيد خرم آباد تشييع و به خاك سپرده شد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
پيكر پاك 18 تن از شهداي حادثه انفجار پادگان نظامي امام علي(ع) خرم آباد با حضور جمع كثيري از مردم اين استان تشييع شد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در مراسم تشييع شهداي خرم آباد گفت: شهدا مايه افتخار و عزت ايران اسلامي و ملت مقاوم، بزرگوار و قدرشناس اين سرزمين بزرگ هستند.
سرتيپ پاسدار «حسين سلامي» روز پنج شنبه افزود: ملت بزرگ ايران به شهداي بزرگواري كه براي دفاع از حريم اسلام قيام كرده و از جان خود گذشتند همواره افتخار مي كند.
وي افزود: اينجانب حامل پيام تبريك و تسليت فرماندهي كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي براي ملت بزرگ و قهرمان لرستان و خانواده هاي بزرگوار اين شهداي عزيز هستم.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران گفت: امروز بار ديگر فضاي عطرآگين شهادت، ايثار و از خودگذشتگي جمعي از فرزندان غيور سپاه در اين سرزمين حاكم شده و رايحه دل انگيز غيرت و رادمردي در اين استان فراگير شده است.
وي اظهار داشت: شهادت جمع ديگري از پاسداران انقلاب اسلامي به عنوان حافظان جان بر كف انقلاب مايه انسجام و همدلي بيشتر آحاد مردم شده است.
در مراسم تشييع پيكر 18 شهيد حادثه انفجار پادگان امام علي(ع) سپاه لرستان، مسئولان محلي و مقامات لشكري و كشوري حضور داشتند و پيكر 18 شهيد از مقابل پادگان امام حسين (ع) آغاز و براي خاكسپاري تا گلزار شهداي خرم آباد تشييع شد.
براساس اين گزارش چهار تن از شهدا در روستاهاي اطراف خرم آباد و سه تن نيز در شهرهاي كوهدشت، پلدختر و دورود بر روي دست هاي مردم سوگوار با شكوه فراوان تشييع و به خاك سپرده شدند.
روز پنجشنبه كسبه و ادارات خرم آباد به خاطر حضور گسترده مردم و كاركنان ادارات در مراسم تشييع به صورت خودجوش به حالت نيمه تعطيل درآمد و مردم لرستان با برگزاري آيين هاي عزاداري سنتي و سينه زني به سوگواري پرداختند.

 



رامين در ديدار سفير تركيه: همگرايي ايران و تركيه به نفع دو كشور منطقه و جهان اسلام است

معاون مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي همگرايي دو ملت ايران و تركيه را به نفع دو كشور، منطقه و جهان اسلام دانست.
محمدعلي رامين در ديدار سفير تركيه در تهران ضمن ابراز خرسندي از اين ديدار برادرانه گفت: در حقيقت ما برادراني هستيم كه به دلايل غيرعقلاني فاصله هايي بين ما ايجاد شده. بين ما جز يك سيم خاردار چيز ديگري نيست كه هيچ ضرورتي براي آن ها نيست.
وي تصريح كرد: قبل از اينكه آمريكا بر روي نقشه جغرافيايي بوده باشد و حتي قبل از اينكه اروپايي وجود داشته باشد، ما با هم همسايه بوديم و بعد از اينكه آمريكاي زورگو نابود شود، ما باز هم با يكديگر همسايه و برادر خواهيم بود. رامين افزود: هرچه ايران و تركيه همگرايي را در عمل نشان دهند، به نفع 2 كشور و به نفع منطقه و جهان اسلام است.
اوميت يارديم سفير تركيه در ايران نيز در ادامه اين ديدار با بيان اينكه بنده به سخنان شما اعتقاد كامل دارم، گفت: در اينكه در آينده كشورهاي ايران و تركيه درمنطقه كشورهاي بزرگ و مهمي خواهند بود شكي نيست.
يارديم از حضور رسانه هاي مختلف كشورش در هفدهمين جشنواره و نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها استقبال كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14