(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 مهر 1389- شماره 19765

جوانان اليگودرز در حسرت ورزش پير مي شوند
مردم قم همچنان مشتاق ديدار با رهبر انقلاب ستاد مردمي استقبال از رهبر انقلاب تشكيل شد
كوتاه از ورزش ايران
اختصاص 6/3 ميليارد براي راه اندازي مدرسه قرآن
احداث دو برج دوقلو در شهر كرد
يك ميليون نفر دراستان همدان پياده روي كردند
تفاهم نامه فرهنگي كردستان ايران با استان سليمانيه عراق امضا شد
افتتاح 4طرح بزرگ ورزشي در گلستان
استفاده از انرژي خورشيدي درشركت پالايش نفت اصفهان
برپايي نمايشگاه گل و گياه در بابل
ساخت 32 هزار مترمربع فضاي آموزش رفاهي براي دانشجويان گناباد
معاون استاندار آذربايجان غربي:خبرنگاران در مطبوعات عشق به ارتقاي فرهنگ جامعه دارند
كاهش 39 درصدي سرقت در كيش
بوستان زندگي درتبريز احداث مي شود
افزايش 120 هزار تني توليد گندم در استان مركزي



جوانان اليگودرز در حسرت ورزش پير مي شوند

شهرستان اليگودرز با جمعيتي بالغ بر 150 هزار نفر در شرق استان لرستان واقع شده است، شهرستاني كه پس از خرم آباد با 5800 كيلومتر مربع وسيعترين شهر استان به شمار مي رود، اما متاسفانه در سالهاي گذشته به واسطه بي عدالتي در تقسيم اعتبارات و امكانات از جايگاه واقعي خود تنزل داده شده است. در اينجا از بحث بيكاري، كمبود امكانات فرهنگي و تفريحي و... گذر كرده و به اختصار اشاره اي به مشكلات ورزشي اين شهر مي كنم.
از گذشته هاي دور ورزشكاران صاحب نامي در اين خطه پرورش يافتند كه بعضاً در مسابقات كشوري و بين المللي صاحب عنوان و مقام شده اند و عده اي نيز به واسطه سياسي كاري، اعمال مديريت هاي سليقه اي، عدم امكانات مناسب و بي عدالتي در توزيع مناسب امكانات و استعداديابي از رشد و ادامه مسير بازماندند و توانايي ها و قابليت هاي آنان در حوزه ورزش و كسب عناوين برتر بدون اينكه فرصت ظهور و بروز يابد در زمين هاي خاكي محلات و سالن هاي بدون امكانات اين شهر محبوس شد.
در اين ميان يك سالن ورزشي با قدمت 50 ساله و دو سالن سرپوشيده كه با اعتبار سفر رياست جمهوري و كمك خيرين احداث شده اند و نيز زمين چمن نامناسب همه بضاعت ورزش اين شهر مي باشد و باز هم متاسفانه علاقه مندان به ناچار بايد از سالنهاي ورزشي اداره آموزش و پرورش استفاده كنند. البته ناگفته نماند كه پروژه هاي نيمه تمامي همچون استخر سرپوشيده و ورزشگاه 15 هزار نفري در حال اجراست كه هر كدام نزديك به 8 سال پيش كلنگ زني شده اند كه به نظر مي رسد جوانان اين شهر در حسرت بهره مندي از اين اماكن پير مي شوند.
خبرنگار كيهان در اليگودرز

 



مردم قم همچنان مشتاق ديدار با رهبر انقلاب ستاد مردمي استقبال از رهبر انقلاب تشكيل شد

قم- خبرنگار كيهان:
ستاد مردمي استقبال از رهبر معظم انقلاب با حضور تشكل هاي حوزوي در قم تشكيل و فعاليت خود را آغاز كرد.
سخنگوي ستاد مردمي استقبال از مقام معظم رهبري قم با اشاره به سفر قريب الوقوع مقام معظم رهبري به قم اظهار داشت: پس از اعلام اين سفر توسط استاندار و امام جمعه موقت قم، ستاد مردمي استقبال از مقام معظم رهبري با حضور 22 تشكل و به همت جبهه پيروان خط امام و رهبري استان قم و مجمع هماهنگي پيروان امام و رهبري استان شكل گرفت.
حجت الاسلام ذاكري با بيان اين مطلب كه اين ستاد از هفته پيش كار خود را آغاز كرده است، افزود: در چهار منطقه قم، 4 ستاد اصلي شكل گرفته و 10 ستاد فرعي نيز در نقاط مختلف شهر جهت ساماندهي امور استقبال شكل خواهد گرفت.
وي با اشاره به برنامه هاي اين ستاد در قم افزود: برپايي نمايشگاه هايي از عكس و فرمايشات مقام معظم رهبري در ستادهاي اصلي، بررسي مسايل پيرامون ولايت و جايگاه آن و به نمايش گذاردن دستاوردهاي سفر مقام معظم رهبري به قم از جمله اقداماتي است كه انجام خواهد شد.
حجت الاسلام ذاكري در پايان با اشاره به برخي از مراكز تشكيل دهنده اين ستاد، گفت: مجمع طلاب و فضلاي قمي، حوزه علميه قم، كانون طلاب و دانشجويان جوان و كانون نويسندگان طلاب قم از جمله تشكل هاي حوزوي اين ستاد هستند.
در همين راستا حجت الاسلام والمسلمين موسي پور استاندار قم گفت: بخش مهمي از سفر رهبر معظم انقلاب به برنامه هاي حوزوي اختصاص دارد؛ به گونه اي كه برنامه ريزي جهت ديدار با علما، اساتيد و فضلاي حوزه در حال اقدام است.
گفتني است جامعه مدرسين حوزه علميه قم در آستانه سفر رهبر معظم انقلاب به شهر خون و قيام، قم با صدور بيانيه اي حضور ايشان را به اين استان گرامي داشته است. در بخشي از اين بيانيه كه به امضاء آيت الله محمد يزدي رئيس شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم رسيده، آمده است: مقدم اين ميهمان عزيز را گرامي مي داريم و با آغوش باز از او استقبال كرده و از فيض ديدار و رهنمودهاي ايشان حسن استفاده را خواهيم كرد.
به گزارش خبرنگار ما از قم به مناسبت سفر قريب الوقوع رهبر معظم انقلاب به اين استان جشنواره بزرگ ادبي هنري مهر كلام در اين استان برگزار مي شود.
اين جشنواره توسط ستاد حوزوي استقبال از مقام معظم رهبري شامل نهادهايي از قبيل مركز مديريت حوزه هاي علميه، دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم، جامعه المصطفي العالميه و مركز مديريت حوزه هاي علميه خواهران فراخوان شده است.
جشنواره بزرگ ادبي هنري مهر كلام در رشته هاي مقاله، نثر ادبي، داستان، شعر، عكس، طراحي، نقاشي، گرافيك، نگارگري، خوشنويسي، دل نوشته، پيامك و وبلاگ برگزار مي شود.
علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا 20 آبان ماه به دبيرخانه جشنواره به نشاني قم، ميدان جانبازان، خيابان شهيد فاطمي، كوچه شماره يك، مركز ادبي و هنري دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم و يا به پايگاه اطلاع رساني wwwmehrehozehir ارسال كنند.
به نفرات اول تا سوم اين جشنواره به ترتيب كمك هزينه سفر به عمره، كمك هزينه سفر به عتبات عاليات و كمك هزينه سفر به سوريه اهدا مي شود.

 



كوتاه از ورزش ايران

فوتبال ليگ 3 در قاين
قاين- خبرنگار كيهان:
اولين بازي ليگ 3 كشور بين تيمهاي شهرداري قاين و پرسپوليس زاهدان در قاين انجام شد.
در اولين بازي فوتبال ليگ 3 كشور تيمهاي شهرداري قاين و پرسپوليس زاهدان در ميدان چمن شهيد امين زاده قاين به رقابت پرداختند كه با نتيجه صفر بازي به اتمام رسيد.
در بازيهاي ليگ 3 كشور كه در استانهاي سيستان و بلوچستان- يزد و خراسان جنوبي انجام خواهد شد 12 تيم 66 بازي را به انجام خواهند رساند.
مسابقات دووميداني در خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان:
به مناسبت روز همبستگي و همدردي با كودكان و نوجوانان فلسطيني از سوي اداره تربيت بدني و هيئت دووميداني شهرستان خرم دره يكدوره مسابقات دووميداني در مقطع سني زير 20 سال برگزار شد كه طي آن بيش از 50 شركت كننده به مسافت 2 كيلومتر دويدند كه پس از يك رقابت پرهيجان سرانجام با برتري حسن گنج خانلو به نقطه پايان رسيد.
كشتي جام شهداي دفاع مقدس
انديمشك- خبرنگار كيهان:
به مناسبت هفته دفاع مقدس و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان والامقام، مسابقات كشتي جام شهداي دفاع مقدس در انديمشك برگزار شد.
اين مسابقات با همكاري اداره تربيت بدني، كانون بسيج ورزشكاران و حوزه مقاومت بسيج شهري ناحيه انديمشك در سالن مجموعه ورزشي شهيد سروندي برگزار شد.
مسابقات پاورليفتينگ قهرماني كشور
زرين شهر- خبرنگار كيهان:
در پايان مسابقات پاورليفتينگ قهرماني كشور در زرين شهر در رده سني نوجوانان تيم الف هيئت بدنسازي و پرورش اندام شهرستان لنجان مقام قهرماني را بدست آورد. در رده سني جوانان نيز هيئت بدنسازي و پرورش اندام زرين شهر بر سكوي نخست ايستاد.
قهرماني تيم دوچرخه سواري زرين شهر
زرين شهر- خبرنگار كيهان:
در مسابقات دوچرخه سواري قهرماني استان كه با حضور دوچرخه سواران به مسافت 65 كيلومتر در زرين شهر برگزار شد در هر دو رده سني جوانان و نوجوانان تيم دوچرخه سواري زرين شهر با تركيب اميرحسين قرباني، عليرضا نقدي، محسن سبكتكين، سعيد سرلك و محمد عبدالهي مقام قهرماني و نايب قهرماني را بدست آورد. اصفهان نيز در هر دو رده سني سوم شد.
همايش ويلچرراني در مشهد
مشهد- خبرنگار كيهان:
به مناسبت سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع) مسابقات و همايش ويلچرراني جانبازان نخاعي و قطع عضو خراسان رضوي در مشهد برگزار خواهد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي، اين همايش كه به ميزباني تربيت بدني آستان قدس و روز 27 مهرماه برگزار خواهد شد ورزشكاران در 3 كلاس با هم به رقابت خواهند پرداخت.
پاكسازي غار شيخ اسفراين
نيشابور- خبرنگار كيهان:
رئيس هيئت كوهنوردي و صعودهاي ورزشي گفت: غار شيخ به مناسبت روز پاك سازي غارها توسط كوهنوردان شهرستان پاك سازي شد.
مجيد نيك منش افزود: اين غار با داشتن سه حلقه چاه به عمق هاي 10، 15 و 45 متر جزو غارهاي مطرح كشور نيز است.
مسابقات واليبال فرزندان شاهد اسفراين
اسفراين- خبرنگار كيهان:
بمناسبت گراميداشت هفته دفاع مقدس و پاسداشت دلاورمرديها و رشادتهاي رزمندگان اسلام مسابقات استاني واليبال فرزندان پسر شاهد و ايثارگر در سالن ورزشي شهداء محراب اسفراين برگزار شد كه طي آن تيم اسفراين به مقام قهرماني نائل شد.
تجهيز سالن هاي ورزشي لارستان
اوز- خبرنگار كيهان:
علي آقازاده رئيس اداره تربيت بدني لارستان در جمع خبرنگاران گفت: براي تجهيز سالن هاي ورزشي در اين شهرستان افزون بر 800 ميليون ريال از محل اعتبارات سفر رئيس جمهوري هزينه شده است.
مسابقه دووميداني در مهديشهر
سمنان- خبرنگار كيهان:
به مناسبت فرا رسيدن هفته ناجا مسابقه بزرگ دووميداني 110 هميار پليس با استقبال و حضور پرشور جوانان و نوجوانان مهديشهري در استان سمنان برگزار شد. اين مسابقه از ميدان امام رضا(ع) مهديشهر آغاز و تا حسينيه المهدي(عج) اين شهر ادامه يافت.
تجليل از مدير توانمند فارس
فيروزآباد- خبرنگار كيهان:
در مراسمي با حضور امام جمعه، فرماندار، مديران اجرايي شهرستان و ورزشكاران و دوستداران ورزش از خدمات 23ساله مدير موفق و پوياي ورزش استان فارس «بهادر جعفرپور» تجليل بعمل آمد.
شيراز قهرمان مسابقات بسكتبال فارس
¤ عباس توانايي رئيس اداره كل تربيت بدني فيروزآباد در گفت وگويي اختصاصي با خبرنگار ما ابراز داشت مسابقات بسكتبال قهرماني بانوان استان فارس طي 4 روز با حضور 9 شهرستان در فيروزآباد آغاز و با قهرماني شيراز خاتمه يافت.
فتح قله دنا
¤ تيم كوه نوردي و گروه دوستداران طبيعت شهرستان فيروزآباد در يك برنامه كوهپيمايي به قله 4350 متري دنا صعود نمودند.
اعضاي اين گروه 11 نفره با سرپرستي و مديريت ناصر اصلاحي اين صعود موفقيت آميز را طي 8 ساعت پياده روي و كوه نوردي انجام دادند.
قهرماني دزفول در استان خوزستان
دزفول- خبرنگار كيهان:
مسابقات كونگ فو قهرماني و انتخابي استان خوزستان در رده سني بزرگسالان به روش آزاد «رينگي» با حضور 9 تيم از شهرهاي مختلف در محل سالن بوكس ورزشگاه شهيد مجديان شهرستان دزفول برگزار شد كه در نتيجه امتيازات تيمي، تيم كونگ فو اين شهرستان به مقام قهرماني دست يافت.

 



اختصاص 6/3 ميليارد براي راه اندازي مدرسه قرآن

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران از اختصاص سه ميليارد و 620 ميليون ريال جهت راه اندازي 362 مدرسه قرآني در اين استان خبر داد.
عبدالوحيد فياضي در جلسه راه اندازي مدارس قرآني افزود: قرآن آموزي و ترويج فرهنگ قرآني به عنوان يكي از وظايف و دغدغه اصلي نظام تعليم و تربيت است.
وي با اشاره به اينكه راه اندازي مدرسه قرآني مورد تأكيد مقام عالي وزارت است گفت: بايد به صورت اساسي در نهادينه كردن روح قرآن در دانش آموزان برنامه ريزي شود.
مجتبي رضانژاد كارشناس مسئول فرهنگي و رسانه اي وزارت آموزش و پرورش نيز در اين نشست گفت: منشور توسعه فعاليت هاي قرآني از اسناد باارزشي در زمينه قرآن برخوردار است.
وي اظهار داشت: در اين منشور آموزش عمومي قرآن برعهده وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

 



با مشاركت شهرداري و مردم صورت مي گيرد
احداث دو برج دوقلو در شهر كرد

شهركرد- خبرنگار كيهان:
دو برج دوقلو در 48 طبقه به عنوان نماد شهر شهركرد احداث مي شود.
شهردار شهركرد كه با خبرنگاران سخن مي گفت افزود: اين برج دوقلو با مشاركت شهرداري و مردم در ضلع شمال غربي ميدان بسيج شهركرد در زميني به مساحت 70هزار مترمربع احداث خواهد شد.
اردشير نوريان اضافه كرد: طرح مطالعاتي اين دو برج از سوي مشاوران پايان يافته و به تصويب شوراي اسلامي شهركرد و كميسيون ماده 5 رسيده است.
وي هزينه ساخت طرح ياد شده را 800 ميليارد ريال اعلام كرد و ادامه داد: از اين مبلغ 400ميليارد ريال از سوي شهرداري و مابقي آن از طريق فروش اوراق مشاركت تامين مي شود.
نوريان اظهار داشت: موضوع فروش اوراق مشاركت كه با ضمانت بانك مركزي خواهد بود به تائيد كار گروه اوراق استان چهارمحال و بختياري نيز رسيده و براي تائيد نهايي به وزارت كشور ارسال شد.
شهردار شهركرد با اشاره به اينكه هر كدام از برج هاي دوقلو در 24طبقه احداث مي شوند گفت: در اين برج ها فعاليتهاي تجاري، خدماتي، بهداشتي، پزشكي، ورزشي و اداري صورت مي گيرد.
وي ساخت دو برج دوقلو در شهركرد به عنوان مركز استان چهارمحال و بختياري را ضروري توصيف كرد و از همه دستگاه هاي اجرايي استان خواست كه شهرداري را در اجراي طرح ياد شده ياري كنند.

 



يك ميليون نفر دراستان همدان پياده روي كردند

همدان- خبرنگاركيهان:
همايش بزرگ پياده روي رهروان شهدا با حضور يك ميليون همداني برگزارشد.
در اين پياده روي خانوادگي كه همزمان درسطح9 شهرستان استان همدان برگزارشد، شركت كنندگان در شهر همدان از چهارراه پژوهش به سمت ميدان قائم و سپس مجتمع توريستي تفريحي عباس آباد حركت كردند.
در پايان اين پياده روي، علي مجدآرا رئيس فدراسيون ورزش هاي همگاني كشور گفت: برگزاري همايش هاي پياده روي به مناسب هاي مختلف درسال به نهادينه شدن فرهنگ اين ورزش درميان خانواده ها منجر مي شود.
وي افزود: هم اكنون ورزش پياده روي در قالب همايش هاي گوناگون درسطح كشور و به طور چشمگيري انجام مي شود و بيش از نيمي از مردم به اين ورزش همگاني مي پردازند.
در پايان اين همايش بزرگ پياده روي جوايز ارزنده اي شامل يك دستگاه خودرو پرايد براي هر يك از 9 شهرستان استان، سكه بهار آزادي، هزينه سفرهاي زيارتي، دوچرخه و بسته هاي ورزشي به قيدقرعه به شركت كنندگان اهدا شد.

 



تفاهم نامه فرهنگي كردستان ايران با استان سليمانيه عراق امضا شد

سنندج- خبرنگار كيهان:
معاون سياسي امنيتي استاندار كردستان در ديدار با اعضاي هيئت فرهنگي استان سليمانيه عراق، گفت: مشتركات مردم اين استان با منطقه اقليم كردستان عراق، ضرورت توسعه مبادلات فرهنگي بين دو طرف را ايجاب مي كند.
به گفته ايرج حسن زاده در كنار گسترش مبادلات تجاري و اقتصادي بين استان كردستان و مناطق كردنشين عراق، به حوزه هاي فرهنگي نيز توجهي ويژه خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه ملت ايران در تمامي شرايط سخت و دشوار و در جريان جنگ تحميلي در كنار مردم مناطق كردنشين عراق بوده است افزود: اين پيشينه خوب، معنوي و عاطفي امروز پشتوانه همكاري ها و مناسبات دو جانبه است.
معاون سياسي استاندار كردستان به ظرفيت هاي اين استان در بخش هاي فرهنگي و گردشگري اشاره و ابراز اميدواري كرد با هماهنگي مسئولان فرهنگي و امضاي تفاهم نامه شاهد برنامه ريزي خوبي در اين حوزه باشيم.
مدير كل فرهنگ و هنر استان سليمانيه عراق نيز خواستار برگزاري جشنواره هاي فرهنگي و هنري با استان كردستان ايران شد.
«عباس عبدالرزاق» با اشاره به مشتركات فراوان بين استان كردستان ايران با مناطق كردنشين شمال عراق، گفت: ما بايد با تكيه بر اين مشتركات در راستاي گسترش همه جانبه مبادلات به ويژه در حوزه هاي فرهنگي و هنري تلاش كنيم كه البته اين مهم مورد تاكيد استانداران دو طرف در جريان ديدار ارديبهشت ماه سال جاري قرار گرفته است.
وي استان كردستان را تمدن ساز و از مراكز مهم روشنگري با پيشينه غني فرهنگي عنوان كرد و بر تاثيرگذاري اين استان در مناسبات منطقه اي تاكيد كرد.
در سفر دو روزه هيئت فرهنگي استان سليمانيه به سنندج تفاهم نامه فرهنگي ميان استان كردستان ايران و استان سليمانيه عراق در قالب 6 ماده و 37 بند به امضا رسيد.
به گفته مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان بندهاي اين تفاهم نامه براساس عقايد و ارزش هاي مشترك و طبق تقويم برنامه ساليانه فرهنگي دوطرف تدوين شده است.

 



در سفر هيئت دولت به استان صورت گرفت
افتتاح 4طرح بزرگ ورزشي در گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
مديركل تربيت بدني گلستان گفت: همزمان با سفر سوم رياست جمهور و هيئت دولت به استان 4طرح بزرگ ورزشي در اين استان به بهره برداري رسيد.
قربانعلي پاشا با بيان اينكه اين طرح ها با حضور سعيد لورئيس سازمان تربيت بدني كشور افتتاح شد، افزود: از مجموع اين 4طرح، 3طرح در گرگان و يك طرح در بندرگز افتتاح شد.
وي ادامه داد: خانه اسكواش در مركز استان، سالن چند منظوره ورزشي در ويلاشهر گرگان، سالن چند منظوره بانوان كريم آباد و نيز سالن چند منظوره ورزشي بندرگز نيز به بهره برداري رسيد.
به گفته پاشا، عمليات ساخت سالن 6هزارنفري گرگان شروع شده كه بايد در 5سال بهره برداري شود و توسعه استاديوم 5هزارنفري گنبدكاووس به 15هزارنفري از ديگر طرح هايي است كه در سال 90يا 91 بهره برداري مي شود. گفتني است از مجموع مصوبات دور اول سفر هيئت دولت به استان 85درصد مصوبات اجرا و افتتاح و 15درصد نيز شروع شده است.

 



استفاده از انرژي خورشيدي درشركت پالايش نفت اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
سيستم گرمايش خورشيدي در شركت پالايش نفت اصفهان نصب و راه اندازي شد.
رئيس اداره مهندسي عمومي شركت پالايش نفت اصفهان با اعلام اين خبر گفت: هزينه انجام اين پروژه حدود 140ميليون ريال بوده كه حدود 100ميليون ريال آن از محل يارانه هاي شركت بهينه سازي سوخت پرداخت شده است.
سيدمنصور سيدفتاحي افزود: پاك بودن و بدون آلودگي (حذف انتشار گازهاي گلخانه اي از جمله دي اكسيد كربن)، رايگان و در دسترس بودن، كاهش مصرف سوخت هاي فسيلي، امن و بي خطر بودن از ويژگي هاي استفاده از انرژي خورشيدي است ومي توان از انرژي حرارتي خورشيد براي تهيه آب گرم بهداشتي در سازمان ها، منازل و اماكن عمومي استفاده كرد.
مهندس محمود زماني مجري پروژه نيز در اين رابطه اظهار داشت: اين مجموعه داراي يك مخزن 3000 ليتري براي ذخيره آب و يك مزرعه خورشيدي با سطح كل جاذب 56 مترمربع و شامل 30 كلكتور مي باشد.
استفاده از سيستم خورشيدي براي گرمايش استخر شهرك شهيد محمد منتظري شركت پالايش نفت اصفهان نيز در دستور كار قرار دارد.

 



برپايي نمايشگاه گل و گياه در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
نمايشگاه گل و گياه بابل با حضور 30 غرفه دار براي نخستين بار در سطح مازندران برپا شد.
اين نمايشگاه طي مراسمي با حضور شهردار، اعضاي شوراي شهر و جمعي از مسئولان محلي، در پارك نوشيرواني بابل برگزار شد.
شهردار بابل گفت: 30 غرفه متشكل از باغداران و پرورش دهندگان گل و گياه در اين نمايشگاه كه به مدت يك هفته برپا است، شركت كرده اند.
وي افزود: هدف از برپايي اين نمايشگاه آشنايي مردم با پرورش گياه و خريد به قيمت مناسب است.

 



ساخت 32 هزار مترمربع فضاي آموزش رفاهي براي دانشجويان گناباد

گناباد- خبرنگار كيهان:
فرماندار گناباد گفت: در دولت هاي نهم و دهم بيش از 32 هزار مترمربع فضاي آموزشي، رفاهي و ورزشي براي دانشجويان اين شهرستان ساخته شده است.
محمد صفايي در دانشگاه علوم پزشكي شهرستان گناباد افزود: در مدت فعاليت دولت نهم و دهم پنج پروژه به مساحت 6هزار و 500مترمربع در گناباد ساخته شده است.
وي گفت: امسال 700دانشجو در بيش از 13 رشته پذيرفته شده و هم اكنون در اين دانشگاه 3هزار و 700 دانشجو در 50 رشته كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد مشغول تحصيل هستند كه اقدامات خوب و مناسبي نيز براي تأمين خوابگاه آنان صورت گرفته است.
وي با اشاره به ارتقاي دانشكده علوم پزشكي گناباد به دانشگاه گفت: در اين دانشگاه از ابتداي دولت نهم تاكنون با اجراي 11 پروژه عمراني با اعتباري افزون بر 64 ميليارد و 750 ميليون ريال فضاي آموزشي و رفاهي به بيش از 21هزار و 875 مترمربع افزايش يافته است.

 



معاون استاندار آذربايجان غربي:خبرنگاران در مطبوعات عشق به ارتقاي فرهنگ جامعه دارند

اروميه- خبرنگاركيهان:
معاون سياسي اجتماعي استاندار آذربايجان غربي گفت: خبرنگاران درعرصه مطبوعات، عشق به ارتقاي فرهنگ جامعه دارند و مباحث مادي براي آنان در اولويت نيست.
ابراهيم فتح اللهي در آيين اختتاميه چهارمين نمايشگاه و جشنواره مطبوعات محلي و خبرگزاري هاي استان كه درمحل پارك ائلارباغي اروميه برگزارشد، با اشاره به نقش فعالان عرصه مطبوعات بخصوص خبرنگاران گفت: خبرنگاران در مطبوعات عشق به ارتقاي فرهنگ جامعه دارند و بحث درآمد مادي براي آنان مطرح نيست.
وي افزود: خبرنگاران در مطبوعات با عشق به رسالت و مسئوليت خويش زندگي مي كنند لذا آنان عنصر آگاهي بخشي را در ذات خود و سرشت خود دارند كه با وجود اين همه مشكلات، به مسئوليت خويش مي انديشند.
ابراهيم فتح اللهي با درخواست كمك از رسانه هاي محلي و خبرنگاران براي تلطيف فضاي فرهنگي استان گفت: كمك كنيد بعداز اين ديگر اين استان را نه بخاطر كالاهاي قاچاق يا تبعات ناشي از آن بلكه بخاطر فرهنگ و تمدن مردم آن بشناسند براي اين كار بايد همه ظرفيت ها و استعدادهاي فرهنگي را معرفي و به همگان بشناسانيم.
وي زنده كردن ارتباط معنوي خواجه حافظ با قلب عالم عرفان جناب شمس تبريزي را براي توسعه ابعاد فرهنگي و تمدني آذربايجان غربي موثر دانست و اظهارداشت: ايجاد پل ارتباط فرهنگي بين استان فارس و آذربايجان غربي از 20مهر تا 20آبان تحت عنوان پروژه از حافظ تا شمس پيش بيني شده به ايجاد فضاي فرهنگي در آذربايجان غربي كمك مي كند.

 



فرمانده نيروي انتظامي جزيره خبر داد
كاهش 39 درصدي سرقت در كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
سرقت در جزيره كيش نسبت به سال قبل 39 درصد كاهش پيدا كرده است.
فرمانده نيروي انتظامي كيش گفت: با افزايش چتر امنيتي در نقاط مختلف جزيره كيش و گشت هاي شبانه روزي در سال جاري، 39 درصد كاهش سرقت داشتيم. همچنين مناطق آلوده را با دستگيري 30 نفر افراد معتاد، ولگرد و توزيع كنندگان مواد مخدر پاكسازي و امن ساختيم و اين 30 نفر پس از مراحل بازجويي، تسليم مقامات قضايي در دادگستري جزيره كيش شدند.
سرهنگ عزيزالله ملكي كمبود پرسنل و مسكن را در جزيره كيش از دغدغه هاي نيروي انتظامي عنوان كرد و گفت: ويژگي و حساسيت منطقه آزاد كيش كه يك منطقه گردشگري با اهميت براي جذب سرمايه گذاري داخلي و خارجي است. بر همين اساس ما با تمام توان مي كوشيم تا امنيت اين جزيره را تامين كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي كيش در پايان اظهار داشت: با همكاري تمام ادارات، نهادها و شركت هاي دولتي و خصوصي آمادگي داريم كه 5هزار كارگر ساده و ماهرافغاني را در جزيره كيش ساماندهي كنيم.

 



بوستان زندگي درتبريز احداث مي شود

شهرك صنعتي تبريز -خبرنگاركيهان:
مديرعامل پارك ها و فضاي سبز شهرداري تبريز گفت: بوستان زندگي درتبريز احداث مي شود.
مسعود برزگر جلالي افزود: پارك زندگي تبريز با ايده و نظر يكي از كارشناسان فرهنگي شهر و مدير روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز ارائه شده است.
وي ادامه داد:دراين طرح همزمان با معرفي نوزادان براي دريافت شناسنامه پس از تولد يك معرفي نامه نيز جهت دريافت و كاشت نهال در بوستان زندگي به خانواده نوزاد داده مي شود و اين اصله نهال به نام نوزاد در بوستان ثبت مي شود.
جلالي، محل احداث بوستان را فاز دو ائل گلي و زمان اجراي عملياتي آن را اسفند ماه جاري اعلام كرد.

 



افزايش 120 هزار تني توليد گندم در استان مركزي

اراك- خبرنگار كيهان:
در سال زراعي جاري 550 هزار تن گندم در استان مركزي توليد شده است كه نسبت به سال گذشته 120 هزار تن افزايش يافته است.
حسين فارسيجاني، معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي استان مركزي ضمن بيان مطلب فوق گفت: امسال به دليل كسب بالاترين ركورد توليد گندم براي نخستين بار در استان مركزي به نام سال طلايي نامگذاري و از سطح 46 هزار هكتار جو آبي و ديم 185 هزار تن محصول برداشت شده است.
وي افزود: امسال از آغاز فصل برداشت گندم تاكنون 450 هزار تن گندم مازاد بر نياز كشاورزان استان به منظور ذخيره سازي خريداري و تحويل سيلوها شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14