(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 مهر 1389- شماره 19765

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
سفير وحدت و مقاومت (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
سند (گفت و شنود)
تشكيل ائتلاف ضد آمريكايي با حضور ايران، روسيه و ونزوئلا
دون كيشوت فراري برجك جريان نفاق و سران فتنه را پراند (خبر ويژه)
سابقه نداشت كشور كوچك لبنان ضربه اي سخت به آمريكا بزند (خبر ويژه)
وقتي خاتمي خائن و موسوي خيالاتي است زنده باد رقيب آراي باطله!(خبر ويژه)
انتقاد هاشمي رفسنجاني از جفاي اطرافيان منتظري به حاج سيداحمد خميني(ره) (خبر ويژه)



سفير وحدت و مقاومت (يادداشت روز)

«استقبال گرم لبناني ها از احمدي نژاد مهم نيست، حتي سنگ انداختن او به سوي ما هم مهم نيست، اينكه به نزديكي مرز ما بيايد و اين جمله خود را تكرار كند كه «اسرائيل رفتني است» هم مهم نيست، مهم اين است كه در اين سفر، احمدي نژاد روابط ايران را با دولت لبنان به سطح استراتژيك خواهد رساند.»
اين بخشي از سخنان «تزيپي ليوني» رئيس حزب كاديما و وزير خارجه سابق رژيم صهيونيستي است كه در حين سفر رئيس جمهور ايران به لبنان بيان كرده است. از نظر ليوني و ساير مقامات و گروههاي اين رژيم غاصب و نيز از نظر مقامات آمريكايي نكته اساسي و حساس در سفر دكتر محمود احمدي نژاد اين است كه ايران هم محور مقاومت باشد و هم محور وحدت و همگرايي منطقه اي. اگر ايران، تنها محور مقاومت باشد، گروهي از دولت ها، احزاب و شبكه هاي اجتماعي در خاورميانه در مقابل آن قرار گرفته و اين نظام اسلامي را تضعيف خواهند كرد و اين اميد را براي جبهه غرب به وجود مي آورد كه در نهايت از سوي همين دولت ها و ... مهار گردد.
سفر هيات ايراني بيش از هر چيز بر مبناي وحدت و همگرايي شكل گرفت البته وحدتي كه با حفظ هويت و اصول «بلوك مقاومت» همراه بود. تماس تلفني رئيس جمهور با مقامات ارشد اردن، عربستان و سوريه و اينكه آنان بطور رسمي در جريان جزئيات برنامه سفر هيات ايراني قرار گرفتند فضاي سياسي و رسانه اي دولت هاي عربي را به نفع اهداف اين سفر تلطيف كرد تا جايي كه بعضي از شبكه هاي تلويزيوني منطقه اي كه خصومت ديرينه اي با جمهوري اسلامي داشتند تا حدود زيادي همراهي كردند. اولين اظهارات رسمي رئيس جمهور كه ساعتي پس از ورود به كاخ بعبدا انجام شد نيز بر اين نكته تاكيد داشت. حضور رهبران همه گروهها و احزاب سياسي لبنان در ضيافت ناهار و شام كه در طول سالهاي اخير بي سابقه بود تا جايي كه امين جميل خطاب به دكتر احمدي نژاد گفت: «چند سالي است كه ما دور هم جمع نشده بوديم». دكتر احمدي نژاد بدرستي در جلسه مشترك احزاب لبناني گفت «تفرقه بزرگترين دشمن لبنان و وحدت مهمترين نياز آن است». در واقع اظهارات ليوني كه ترجمان نگاه صهيونيست ها به سفر هيات ايراني به بيروت است به خوبي نشان داد كه ايران در اين سفر دقيقاً به هدف اصلي زده است.
در اين بين واكنش آمريكا به سفر احمدي نژاد عجز آلود و تا حدود زيادي احمقانه بود. مقامات رسمي آمريكا از سفر رئيس جمهور ايران و اينكه ممكن است اين سفر موضوع پرونده حريري را به نفع مقاومت حل و فصل نمايد، ابراز نگراني كردند. اين ابراز نگراني به خوبي وضعيت پشت صحنه دادگاه رسيدگي به پرونده ترور حريري را برملا كرد چرا كه اگر اين پرونده سياسي نباشد نبايد كسي را نگران كند جالب اين است كه سعدالدين حريري نخست وزير بعد از پايان سفر رئيس جمهور ايران به لبنان اعلام كرد كه: «برخلاف مقامات ارشد عربي كه وقتي به لبنان مي آمدند، خيلي وارد جزئيات پرونده مي شدند، رئيس جمهور ايران وارد جزئيات نشد و فقط به من گفت كاري نكنيد كه وحدت لبنان بهم بخورد.»
آمريكايي ها در يك موضع عجز آلود اعلام كردند كه به دليل سفر دكتر احمدي نژاد به لبنان توافق انجام شده بين واشنگتن-بيروت براي تجهيز ارتش لبنان را به حالت تعليق درمي آورند اين در حالي است كه اگر غرب از كمك به تجهيز ارتش لبنان طفره رود با دست خود اين موضوع را به ايران واگذار كرده است. واقعيت اين است كه مدت هاست دولت آمريكا امكان تاثير گذاري بر تحولات لبنان- و بسياري از كشورهاي ديگر منطقه- را از دست داده است. وضعيت لبنان به خوبي نشان مي دهد كه سياست آمريكا در خاورميانه از اشتباهات فاحش و متداوم مقامات اين كشور رنج مي برد. بر اين اساس «مايكل مالوف» يكي از ژنرالهاي سابق پنتاگون يك روز پس از پايان سفر دكتر احمدي نژاد به لبنان با صراحت گفت: «آمريكا ديگر آن نفوذي را كه سالها پيش در لبنان داشت، ندارد. واشنگتن زماني مي توانست تاثيرات مثبتي بر لبنان بگذارد ولي اين كار را نكرد و اكنون حاصل آن سياست هاي اشتباه را مشاهده مي كنيم.» وي با اشاره به همگرايي كنوني ايران، تركيه و سوريه گفت اكنون در خاورميانه اين محور جاي آمريكا را گرفته و آن را كمرنگ كرده است.
يكي از روزنامه هاي لبناني با اشاره به اهداي دستگاه بسيار پيشرفته «نانو اسكوپ» - كه قادر است، اشياء را 100 هزار بار بزرگتر از ميكروسكوپ نشان دهد- به رئيس جمهور لبنان- كه از طريق وي به دانشگاه بين المللي لبنان اهداء شد- نوشت سالهاست كه به غرب مي گوييم بياييد ما را در صنعتي شدن لبنان كمك كنيد ولي آنان امتناع مي كنند و حالا ايران بدون تشريفات دستاوردهاي علمي خود را در اختيار ما مي گذارد. در پايان سفر هيات ايراني، جمع زيادي از تجار لبناني طي بيانيه اي اعلام كردند كه سفر رئيس جمهور ايران به لبنان به صنعت، تجارت و كسب و كار در لبنان رونق تازه اي خواهد داد چرا كه اينك يك بازار بزرگ در خاورميانه به روي ما گشوده شده است. تجار لبناني با اشاره به امضاي 16 سند همكاري اقتصادي ميان ايران و لبنان- كه عمده ترين آنها در حوزه انرژي و ساخت چند پالايشگاه بزرگ نفت در لبنان بود- اعلام كردند لبنان به زودي مركزيت اقتصادي خود را در خاورميانه احيا مي كند.
واكنش رژيم صهيونيستي هم به اين سفر شنيدني بود. همزمان با حضور دكتر محمود احمدي نژاد در بيروت، اين رژيم اعلام كرد كه يك مانور 10 روزه را در آب هاي درياي مديترانه برگزار مي كند و در عين حال نيروهاي زميني و زرهي خود را به حال آماده باش در آورد در اين روز باراك وزير جنگ رژيم صهيونيستي به بلندي هاي اشغالي جولان رفت و در حالي كه از يك تانك پياده مي شد در پاسخ به سوال خبرنگار كه در مقابل احمدي نژاد چه سخني داريد اعلام كرد كه «ما آماده ايم» در همان حال بنيامين نتانياهو نخست وزير اين رژيم در دومين روز حضور احمدي نژاد به منطقه شمالي فلسطين- همانجا كه موجوديت نامشروع اين رژيم در سال 1948 اعلام شد- رفت و اعلام كرد كه اسرائيل ماندني است. اين عكس العمل فوري مقامات رژيم صهيونيستي به خوبي تزلزل اين رژيم در مواجهه با مقاومت را مشخص مي كند در واقع هم باراك و هم نتانياهو قبول كردند كه «اسرائيل رفتني است» جالب اين است كه همزمان با دومين روز سفر رئيس جمهور به لبنان، جمع زيادي از ساكنان يهودي شهرك هاي صهيونيستي در قدس غربي در يك راهپيمايي و در حالي كه به سمت ساختمانهاي دولتي سنگ مي زدند اعلام كردند كه اين همان سنگ هاي احمدي نژاد است كه قرار بود او به سمت اسرائيل پرتاب نمايد. اين صحنه به خوبي نشان داد كه اسرائيل از درون دچار فروپاشي عميق است و اين سخن احمدي نژاد از دقت بالايي برخوردار است: «دنيا بداند صهيونيست ها رفتني هستند.»
يك نكته ديگر سفر اين بود كه در ميان 16 يا 17 سند همكاري اقتصادي كه به امضاي مسئولان اقتصادي ايران و لبنان رسيد، هيچ سند نظامي و امنيتي به چشم نمي خورد كما اينكه در ميان اظهارات و برنامه هاي هيات ايراني هم نشانه اي از برنامه خاص نظامي ايران در لبنان به چشم نمي خورد اين موضوع به خوبي نشان داد كه از نظر ايران، مسئله لبنان امنيتي يا نظامي نيست بلكه لبنان از يك سو نياز به همدلي دروني و منطقه اي و از سوي ديگر نياز به بازسازي اقتصادي دارد، اين دو موضوعي است كه كسي در آن مناقشه نمي كند؛ نه از درون لبنان و نه از بيرون كسي نمي تواند عليه همگرايي و يا عليه كمك به بازسازي اقتصادي لبنان حرف بزند. اين بخشي از مديريت هوشمندانه اي است كه در اين سفر با دقت دنبال شده است.
يك نكته مهم ديگر اين سفر شادابي آن بود، سرودهايي كه ساخته شد، مراسم نمادين برنج پاشي- كه مادران براي بدرقه جوانان خود انجام مي دهند- و گستره تصاوير حضرت امام خميني(ره)، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي- دام ظله- و آقاي دكتر احمدي نژاد، سفر را الهام بخش كرده بود. در واقع روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه در لبنان به يك جشن بزرگ، فراموش نشدني تبديل گرديد. تاكيدات خاص مردم لبنان، مقاومت مسئولان و رسانه هاي لبناني بر نقش احياگر انقلاب اسلامي و رهبري پرجاذبه آن نشانگر آن بود كه مردم لبنان رمز اقتدار خود را پيدا كرده اند. و اين البته فقط حكايت لبنان نيست حكايت هر قطعه از خاورميانه و شرق و غرب اين منطقه است و چه كسي است كه نتواند دست خدا را در اين همه احساسات پاك مشاهده كند.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به تمام دست اندركاران سريال فاخر مختارنامه خدا قوت مي گويم با همين 3 قسمتي كه ازاين سريال پخش شده مي توان پي برد كه موفق شده اند خيلي خوب مظلوميت ائمه معصومين(ع) بويژه دو امام بزرگوار امام حسن و امام حسين(ع) را به تصوير بكشند. اميدواريم تا پايان اين سريال شاهد يك مجموعه تاريخي با ارزش باشيم.
0784---0913
¤ در رژيم گذشته شاه خائن و وابسته به بيگانگان در خواب پريشان خود حكومت پهلوي را سلسله اي ماندگار مي پنداشت ولي انقلاب اسلامي به پشتوانه مردم حاضر در صحنه خواب پريشان شاه و حاميانش را به هم زد و طرحي نو براي برچيدن بساط ظلم و ظالم در جهان انداخت براي به نتيجه كامل رساندن اين طرح وصيت نامه سياسي -الهي معمار كبير انقلاب حضرت امام خميني پيش روي ما است كه بايد به آن عمل بكنيم و پيش برويم.
گودرزي از اصفهان
¤ رفتاري كه گروه فشار با خانواده آقاي افتخاري خواننده متعهد كشورمان به جرم احترام به رياست محترم جمهوري داشته رفتاري صهيونيستي است كه هركس با آنان نباشد بر عليه او توطئه مي كنند دولت و مسئولين امنيتي كشور نبايد در اين مورد بي تفاوت باشند. خواستار اقدام مسئولين در اين رابطه هستيم.
حسين احمدي و تعدادي تلفن مشابه
¤ هدف و اصرار بيش از حد سفير جديد كشور انگلستان در ايران به گرفتن مصاحبه از شخصيت هاي سياسي و مذهبي كشور آن است كه در اين مصاحبه ها بهانه اي براي توطئه پيدا كند و با تبديل اين بهانه به مسئله اول كشور، ما را از راه پيشرفت و توسعه باز دارد. بايد همگي كاري كنيم كه دشمنان قسم خورده انقلاب نتوانند با نفوذ خود زمين بازي جديدي براي ما برپا كنند. در ضمن دولت نيز بايد با استفاده از اهرم اجرايي خود فعاليت هاي دشمن را در اين مورد محدود سازد.
احمدزاده
¤ از اعلام خبر چاپ رساله عمليه مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي (دام ظله العالي) بسيار خوشحال شديم. مشتاقانه منتظريم اين كتاب را هر چه زودتر در بازار مشاهده بكنيم و تهيه نماييم.
0051---0914
¤ از رهبرمعظم انقلاب به خاطر نامشروع اعلام كردن وقف دانشگاه آزاد تشكر مي كنم. لازم است نسبت به اين كه چه مسائلي پشت پرده تلاش براي وقف دانشگاه آزاد بود نيز رسيدگي شود.
عباسي
¤ به همسر سردار شهيد ... بفرمائيد كه فتنه جمل تمام شد، مراقب باشند گرفتار فتنه نهروان نشوند. نهرواني ها در پي جذب سرباز از جبهه ارزشي ها هستند.
يك هموطن
¤ شهر كتاب نياوران اقدام به فروش كتب موسسه صهيونيستي پنگوئن كه كتاب آيات شيطاني سلمان رشدي را هم منتشر كرده بود مي نمايد. از مسئولين شهرداري خواهشمند است نسبت به فعاليت اين موسسه بازنگري مجدد نمايند.
يك شهروند
¤ ما بايد با توجه به توطئه ها و فتنه هاي مكرري كه سر منشاء آن لندن بوده است براي كشور انگليس يك خط قرمزي را تعريف كنيم و اجازه ندهيم هيچ كس بويژه مسئولين كشورمان اعم از نمايندگان مجلس، قوه مجريه و قوه قضائيه از آن تخطي كنند. آن ها بايد مواظب فرزندان خود باشند تا رغبت كمتري به ادامه تحصيل در اين كشور داشته باشند و روي مداركي كه از اين كشور كسب مي شود بايد دقت نظر بيشتري داشته باشيم.
يك شهروند
¤ با توجه به اين كه هنوز يارانه ها پرداخت نشده و رسما هدفمند شدن يارانه ها به اجرا درنيامده است قيمت برخي اجناس افزايش يافته است. دولت با اين اوصاف چگونه مي خواهد اين طرح را اجرايي كند.
داراب
¤ از پاسخ بسيار منطقي، استدلالي و كوبنده مسئولين روزنامه كيهان به ادعاهاي اخير روزنامه تازه تاسيس «ملت ما» تشكر و قدرداني مي كنم.
محرمي
¤ آيا وقت آن نرسيده كه ضرب سكه هاي طلا را بدون ذكر تاريخ انجام دهيم. بانك مركزي در حالي چنين سكه هايي را ضرب مي كند كه خود شاهد است دلالان با سوءاستفاده از اختلاف تاريخ مندرج روي سكه ها نبض بازار را در دست مي گيرند.
احمدزاده
¤ به هنگام رأي گيري براي طرح ها و لوايح مهم در مجلس شوراي اسلامي بهتر است براي شفاف سازي موضوع ، آراء نمايندگان علني بوده و در رسانه ها نيز اعلام شود در اين صورت اقشار جامعه مي توانند با آراء و عملكرد نمايندگان خود در مجلس آشنا شوند و بر آنها نظارت كافي داشته باشند.
علي نژاد
¤ از مسئولين محترم راهنمايي و رانندگي مي خواهيم همانگونه كه براي اخذ گواهي نامه رانندگي ماشين در تمام شهرها آموزشگاه داير كرده اند براي موتورسيكلت نيز همين كار را بكنند. روزنامه ها نيز به نمايندگي از مردم موضوع را مطالبه كنند.
7758---0913
¤ از مسئولين شهرداري منطقه 18 بخواهيد امكانات لازم را جهت تفكيك زباله هاي خشك و تر در اختيار شهروندان اين منطقه قرار بدهند. چگونه بدون فراهم ساختن مقدمات اجراء يك طرح همكاري مردم را خواستار مي شوند.
701---0939
¤ وقتي مسئولين اماراتي براي اخلال در سيستم پولي كشورمان براي بازرگانان و تجار ايراني گشايش اعتبار نمي كنند. مقامات مسئول ايران هم بايد در «مقام عمل» (نه حرف و ادعا) اين شيخ نشين منطقه را نقره داغ كنند تا از خوش رقصي براي آمريكا پشيمان شود.
اصالت منش
¤ قيمت نصب كپسول سي ان جي در طول سه ماه اخير افزايش زيادي يافته است چرا خود دولت دست به گراني مي زند و از آن طرف به مردم توصيه مي كند كه نگران آينده نباشند.
يك شهروند تهراني
¤ دخترم كه دانشجوي دانشگاه آزاد شهرستان تنكابن مي باشد وقتي براي تسويه حساب مقطع ليسانس مراجعه كرده مبلغ 160 هزار تومان از او خواسته اند. مسئولين دانشگاه مدعي هستند كه دولت در پرداخت مبلغ ده درصد شهريه ترم پاياني دانشجويان خلف وعده كرده و خود دانشجو بايد اين مبلغ را بپردازد. مقامات مسئول براي مردم روشن كنند كه چه كسي حرف راست مي زند و اين گفته مسئولين دانشگاه آزاد تا چه حد صحت دارد؟
قاضي
¤ هرگاه جرم از قبيل سرقت و جنايت و شرارت باشد فوراً دادگاه تشكيل مي شود و رسيدگي مي كنند ولي كسي كاري به مافياء طلا و غارتگران بيت المال ندارد. چرا؟
4061---0917
¤ از كاركنان قراردادي فرمانداري هستيم كه هر كدام از ما 15 تا 25 سال سابقه خدمت داريم. چرا موضوع امنيت شغلي براي ما بوجود نمي آورند كه نگران آينده نباشيم.
0357---0914
¤ اگر در دستگاه قضا به عدالت رفتار شود نبايد بين راي دادگاه بدوي و تجديدنظر اختلاف فاحش و تعجب برانگيز وجود داشته باشد. در پرونده اي كه در اصفهان شاكي بوده ام متهم محكوم شده در دادگاه بدوي در دادگاه تجديدنظر تبرئه شده است. آيا جاي ناراحتي و اعتراض ندارد؟
3748---0913
¤ محله شادآباد در منطقه 18 شهرداري از داشتن بانك ملي محروم است. از مسئولين بانك ملي مركز تقاضا داريم با توجه و ملاحظه رشد و توسعه جمعيتي اين منطقه و محله در خصوص راه اندازي شعبه بانك اين بانك در اين محله اقدام عاجل نمايند.
8701---0919
¤ شب ها آخر وقت در بسياري از خودپردازهاي بانك ها مشكل پرداخت وجود دارد اين امر در روزهاي آخر هفته بيشتر نمود پيدا مي كند. ضرورت دارد كه مطبوعات در اين خصوص گزارش تهيه و چاپ بكنند.
8329---0912
¤ در خيابان لاله غربي منشعب از بزرگراه شهيد ستاري شمالي دو باب دبستان پسرانه و دخترانه واقع شده است. از وقتي كه اين خيابان يك طرفه شده با افزايش يافتن سرعت اتومبيل ها جان دانش آموزان به هنگام عبور از اين خيابان در خطر قرار گرفته و والدين آنها را سخت نگران كرده است از مراجع ذي ربط درخواست رسيدگي داريم.
هدايتي

 



سند (گفت و شنود)

گفت: اعتراف اكبر گنجي به دروغ بودن ادعاي تقلب و نتيجه گيري او كه اساساً جنبشي در كار نبوده است بد جوري برجك سران فتنه را پرانده است.
گفتم: حيوونكي ها!
گفت: يكي از افراد نزديك به سران فتنه در تماس با بهاءالله مهاجراني از وي خواسته است هر طور كه ممكن است سر و ته اين قضيه را درز بگيرد.
گفتم: گنجي كه ديگر در زندان اعتراف نكرده تا سران فتنه ادعا كنند به زور و تحت فشار! اعتراف كرده است!
گفت: بهاءالله قول داده كه سابقه عدم تعادل روحي را مطرح كند و از اين طريق اعتراف او را مخدوش جلوه دهد.
گفتم: اگر سابقه عدم تعادل روحي داشت، چرا بهاءالله مهاجراني و كديور افندي او را به عنوان يكي از 5 عضو مركزيت سايت جرس انتخاب و معرفي كردند؟!
گفت: چه عرض كنم؟! خودشان هم فهميده اند كه بد جوري توي هچل افتاده اند و گنجي هر چه هست به جاي خود، ولي اين اعتراف او به تنهايي يك سند است.
گفتم: شخصي نزد همسايه خود رفت و از او خواست الاغش را به وي قرض بدهد. همسايه گفت الاغ را يكي ديگر قرض گرفته و برده است. در همين حال، صداي عر عر الاغ بلند شد و يارو با گلايه به همسايه گفت؛ ولي الاغ شما كه در طويله است. و همسايه با عصبانيت گفت؛ مرد حسابي! حرف من پيرمرد را قبول نمي كني ولي حرف الاغ را باور مي كني؟ يارو در پاسخ گفت؛ تو را بيشتر از الاغ قبول دارم ولي الان اين الاغ خودش سند دروغگويي توست.

 



فاكس نيوز گزارش داد
تشكيل ائتلاف ضد آمريكايي با حضور ايران، روسيه و ونزوئلا

سرويس سياسي-
يك شبكه آمريكايي در گزارشي از تشكيل ائتلافي ضد آمريكايي با حضور كشورهاي ايران، روسيه و ونزوئلا خبر داد.
شبكه تلويزيوني فاكس نيوز در اين باره گزارش داد: همان فردي كه جرج بوش، رئيس جمهور سابق آمريكا را نماد شيطان توصيف مي كرد بزودي نخستين نيروگاه اتمي اش را به دست مي آورد، وي همان هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلاست كه با روسيه براي احداث نيروگاه اتمي در ونزوئلا قرارداد امضا كرده است.
در ادامه اين گزارش و در پاسخ به اين سؤال كه آيا همكاري هسته اي ميان مسكو و كاراكاس مي تواند چيزي فراتر از انرژي هسته اي باشد آمده است:
ونزوئلا كشوري است كه منابع عظيم نفت و گاز در اختيار دارد نتايج تحقيقات نشان مي دهد احتمالا منابع نفتي ونزوئلا دو برابر عربستان سعودي است همين مسأله سبب شده است برخي اين سؤال را مطرح كنند كه چرا هوگو چاوز مي خواهد به انرژي هسته اي دست پيدا كند و آيا واقعاً به اين توان نياز دارد؟
براساس اين گزارش، مقامات آمريكايي دست كم در شرايط كنوني با دقت سخنانشان را درباره اين توافق ونزوئلا و روسيه بيان مي كنند. «پي جي كراولي» سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا تصريح كرده است كشورها حق دارند به انرژي هسته اي دست پيدا كنند.
اما سؤال مطرح اين است كه آنها چگونه اين كار را انجام بدهند و اين مسأله مهم است زيرا نشان مي دهد چگونه مي توان از خطر تكثير و اشاعه هسته اي جلوگيري كرد. فاكس نيوز افزود: سخنان كراولي، به صورت آشكار دال بر اين نكته است كه احتمال دارد ونزوئلا از برنامه هسته اي اش به عنوان پوششي براي ساخت جنگ افزارهاي هسته اي استفاده كند اين همان اتهامي است كه درباره ايران نيز مطرح است.
بر اساس اين گزارش روسيه نيز در اين بازي به دنبال كسب نفوذ و قدرت است روسيه معتقد است مي تواند ائتلافي از كشورهاي مخالف آمريكا از قبيل ايران و ونزوئلا تشكيل بدهد روسيه مي تواند اين كار را انجام بدهد زيرا آمريكا مشغول مسائل ديگر است به گفته «كي تي مك فارلند» سخنگوي پيشين وزارت دفاع آمريكا، روسيه از مشغول بودن آمريكا در مسائل خاورميانه سوءاستفاده مي كند.
تحويل اس 300 به ونزوئلا
در همين رابطه، پايگاه اينترنتي جمهوري آذربايجان گزارش داد: اين احتمال وجود دارد كه موشك هاي اس سيصدي كه قرار بود به ايران تحويل داده شوند در اختيار ونزوئلا قرار گيرند.
در مقاله اي با اشاره به اين كه به گفته «ايگور كاراتچنكو» مديركل مركز تجزيه و تحليل تجارت جهاني سلاح در روسيه، با درنظر گرفتن تصميم هوگو چاوز رئيس جمهور ونزوئلا در مورد ساخت سامانه هاي ضدموشكي، كاراكاس تمايل فراواني به موشك هاي ضدهوايي برد كوتاه متوسط و دوربرد ساخت روسيه نشان مي دهد و به اين ترتيب احتمال تحويل موشكهاي توليد شده براي ايران به اين كشور منتفي نيست مي نويسد: وي يادآور شده كه در پي ممنوع شدن تحويل تسليحات به ايران مسأله يافتن خريدار براي پنج فروند سامانه موشك اس سيصد به ارزش هشتصد ميليون دلار در دستور كار قرار دارد و در صورت به دست آمدن توافق با ونزوئلا اين كشور بايد كل مبلغ را به صورت نقد به مسكو بپردازد و ديگر براي خريد سلاح درخواست وام نكند.
 



دون كيشوت فراري برجك جريان نفاق و سران فتنه را پراند (خبر ويژه)

اكبر گنجي با سخنان اخير خود درباره آشفتگي هويتي و تشكيلاتي جنبش سبز و تاكيد بر اينكه رأي موسوي در نظرسنجي هاي انتخاباتي از احمدي نژاد كمتر بود، آب به لانه اپوزيسيون گرفت.
وي هفته گذشته طي سخناني تصريح كرده بود جنبش سبز فاقد تشكيلات، هويت و هدايت مشخص است و به اين معنا اساساً «جنبش اجتماعي» نيست و اگر بخواهد تعريف شود، نيروهاي باقي مانده آن هم دچار ريزش مي شوند. اين ضد انقلاب فراري همچنين به استناد نظرسنجي هاي انجام گرفته - از جمله موسسه نظرسنجي وابسته به حسين قاضيان از عناصر نزديك به حزب مشاركت- تاكيد كرده بود رأي موسوي در سراسر كشور از احمدي نژاد پايين تر بود و او فقط در تهران و در 10 روز آخر از احمدي نژاد پيش افتاد.
اين سخنان كه به معناي دروغ و بي پايه بودن تحركات يك سال گذشته فتنه گران بود، با اعتراض ها و واكنش هاي تند در محافل انقلاب مواجه شد. چندان كه علي كشتگر از سران گروهك منحله فدائيان خلق كه اكنون ژست ليبرال-دموكراسي به خود گرفته، در سايت گويانيوز گنجي را متهم به تفرقه افكني در ميان اپوزيسيون كرد.
كشتگر نوشت: جنبش سبز جبهه اي از عناصر مردد و مسئله دار نظام و نيز كساني كه هنوز در توهم اصلاح جمهوري اسلامي هستند شروع مي شود و تا طرفداران جدايي دين از سياست و سكولاريسم امتداد مي يابد. اين جنبش در اعتراض به تقلب بود و معلوم نيست در اين شرايط چرا آقاي گنجي اين شبهه را القا مي كند كه آراي احمدي نژاد بيش از موسوي بوده است.
وي با عصبانيت مي افزايد: طبق تحليل گنجي، آنها كه به خيابان آمدند و گفتند رأي من كو، بيهوده و به غلط احساس غبن و خيانت مي كردند و براي حمايت از نامزدي كه در سراسر ايران كمتر از احمدي نژاد رأي آورده بود، به خيابان آمدند. وقتي مخالفان، مسئله تقلب را مهم ترين ادعاي خود كرده اند، منظور گنجي از اين حرف ها چيست؟... حالا 16 ماه پس از آن اتفاقات، كشف مي شود كه رأي احمدي نژاد از موسوي بيشتر بوده است. گويي همان گونه كه روزنامه كيهان بارها نوشته، موسوي كه در ساعات پاياني رأي گيري خود را برنده قطعي انتخابات اعلام كرد، دچار توهم شده بود و تحت تاثير آمار و اطلاعات دروغيني كه از منابع مشكوك به او مي رسيد، قرار داشت.
اين گروهكي ورشكسته با اذعان به اينكه «ما طرفدار تحريم انتخابات بوديم اما مردم به طور گسترده در انتخابات شركت كردند» مي نويسد: بايد به نقد تحليل هاي خود بنشينيم نه آن كه يكي به نعل و يكي به ميخ بزنيم. اينكه موسوي بيش از احمدي نژاد رأي داشته و حكومت آراي وي را به حساب احمدي نژاد گذاشته، مهم ترين بخش از ادعانامه جنبش بود. چرا آقاي گنجي اين ادعا را زير سوال مي برد؟ چرا؟ چرا؟ چرا؟»!
يادآور مي شود موسوي و فتنه گران همسو با وي در روز رأي گيري (22 خرداد 88) مدعي شده بودند براساس آراي ريخته شده در صندوق ها قريب 30 ميليون رأي به دست آورده اند اما هنگامي كه قرار شد براي رسيدگي به ادعاي تقلب، 10 درصد صندوق ها به طور تصادفي بازشماري شود، همين حضرات با علم به اينكه واقعيت انتخاب مردم چيست - و براساس پروژه از پيش طراحي شده آشوب و به هم زده قواعد دموكراسي- اعلام كردند حاضر به پذيرش بازشماري نيستند و اردوكشي خياباني و گردن كلفتي و ديكتاتوري را با حمايت آمريكا و برخي دولت هاي اروپا جايگزين تسليم در برابر جمهوريت و قانون كردند.
پيش از اين محمدعلي ابطحي معاون خاتمي تصريح كرده بود كه تقلب، صرفاً اسم رمز آشوب بود و تقلب معنا نداشت. همچنين ويدئويي از تاج زاده در اينترنت منتشر شده كه او خطاب به صفايي فراهاني و رمضان زاده مي گويد «براي بنده كه تجربه انتخابات رو دارم، مي دونم كه تقلب نشده. ممكنه يكي دو ميليون عقب جلو بشه ولي ما نتيجه انتخابات رو باختيم. حالا به جاي 25 ميليون و 14 ميليون، شده باشه 24 ميليون و 15 ميليون مثلاً. ما انتخابات رو باختيم».

 



سابقه نداشت كشور كوچك لبنان ضربه اي سخت به آمريكا بزند (خبر ويژه)

سفر تاريخي رئيس جمهور اسلامي ايران به لبنان همچنان در كانون توجه رسانه هاي بيگانه و ضدانقلاب قرار دارد.
سايت ضد انقلابي جرس وابسته به حلقه لندن، در تحليلي به قلم رمي خوري مدير گروه انستيتو روابط بين الملل در دانشگاه آمريكايي بيروت و در حالي كه مي كوشيد سفر مذكور را هياهو براي هيچ وانمود كند، اذعان كرد: ديدار احمدي نژاد از لبنان، لحظه اي نمادين از نبرد ايدئولوژيك در خاورميانه بود. اسرائيل پس از آن كه نتوانست در سال 2006، حزب الله را از ميدان به در كند يا قابليت تسليحاتي آن را به حداقل برساند، سرگردان است. اين مسئله جنبش مقاومت شيعي لبنان را به اولين دشمن ترسناك اسرائيل تبديل كرده كه نه با حمله نظامي توانسته آن را از ميان بردارد و نه با نفوذ بر سياست خارجه آمريكا، قادر به مغلوب كردن آن بوده است. آمريكا و قدرت هاي غربي از ارتباط ايران و حزب الله ناخرسندند چرا كه اين دو، شكلي پيشرفته از مقاومت بومي را در برابر تهديدهاي غرب و تحريم ها به نمايش مي گذارند. قدرت هاي بزرگ غربي عادت ندارند كه شاهد باشند كشورها و جنبش هاي كوچك خاورميانه به راحتي دستورها و تهديدهاي صادره از واشنگتن يا لندن يا هر پايتخت ديگر غرب را ناديده بگيرند.
رمي خوري در سايت ايجنس گلوبال تاكيد مي كند: لبنان آزمون مهم آمريكاست كه مي خواست حزب الله را به آن مسير دلخواه خود هدايت كند و ديدار احمدي نژاد از بيروت، ضربه سخت به استراتژي آمريكاست.
در همين حال خبرنگار بي بي سي در بيروت (مهرداد فرهمند) و خبرنگار راديو فردا در اسرائيل (ميترا فرهمند) تحليل ها و گزارش هاي جالبي از سفر رئيس جمهور اسلامي ايران به بيروت و استقبال صورت گرفته و بازتاب هاي آن منتشر كردند. خبرنگار بي بي سي در بيروت مي نويسد: سفر احمدي نژاد به لبنان و استقبالي كه از او صورت گرفت، رويدادي تاريخي در اين كشور رقم زد. تاكنون از هيچ مقام خارجي در اين كشور چنين استقبالي نشده بود. انبوهي از خبرنگاران رسانه هاي مختلف جهان به اين سفر پوشش دادند، شبكه هاي مهم تلويزيوني منطقه اي و جهاني مراحل مختلف ديدار محمود احمدي نژاد از لبنان و سخنرانيهاي او را به صورت زنده پخش كردند.
خبرنگار بي بي سي با اشاره به ناراحتي گسترده گروه هاي اپوزيسيون جمهوري اسلامي از استقبال چشمگير مردم لبنان نوشت: توجه به واقعيت هاي موجود در جامعه لبنان به درك زمينه هاي اين استقبال بي سابقه كمك مي كند. اين استقبال از كسي بود كه انقلاب اسلامي و 30 سال پشتيباني از مقاومت را نمايندگي مي كند. حمايت جمهوري اسلامي، شيعيان را از طبقه اي فرو دست كه نقش چنداني در سياست لبنان نداشت به جايگاهي كه عامل تعيين كننده در صحنه سياسي اين كشور است ارتقا داده است. آنها اكنون ياراي ايستادگي در برابر اسرائيل را دارند. همچنين بخشي از محبوبيت احمدي نژاد در لبنان كه به استقبال بي سابقه از وي منجر شد، به مواضع ضداسرائيلي و ضد آمريكايي وي بازمي گردد كه در مذاق مردم لبنان و فلسطين شيرين است. او از نابودي اسرائيل براي مردماني سخن گفت كه طعم زندگي تحت اشغال اسرائيل را چشيده اند، حملات اسرائيل خانه آنها را ويران و خودشان را آواره كرده و دوستان و اعضاي خانواده شان را از آنها گرفته است.
بي بي سي در پايان تحليل خود اذعان كرد: استقبالي كه از محمود احمدي نژاد به عمل آمد، فضايي را بر لبنان حاكم كرد كه صداهاي مخالف در آن گم شد، حتي سرسخت ترين مخالفان ايران به ديدار رئيس جمهور اسلامي رفتند و انتقادات تند رسانه هاي آنها جاي خود را به تحليل هاي مثبت داد.
از سوي ديگر خبرنگار راديو فردا در فلسطين اشغالي ضمن گزارشي تصريح كرد كه پس لرزه هاي سفر احمدي نژاد در اسرائيل همچنان ادامه دارد و از جمله نتانياهو نخست وزير، سفر احمدي نژاد را تازه ترين تراژدي توصيف كرده است.
راديو فردا تاكيد مي كند: سال 2000 هنگامي كه باراك نخست وزير وقت اسرائيل زير فشار سنگين مادران سربازان كشته شده اسرائيلي دستور عقب نشيني از لبنان را صادر كرد، نصرالله در سخنراني خود در ورزشگاه بيروت همانند يك قهرمان ملي ظاهر شد.
در همين حال نشريه آمريكايي نيويورك پست در تحليل سفر احمدي نژاد نوشت: اين سفر برتري ايران مقابل آمريكا را در لبنان نشان داد و باعث شد سياستمداران اين كشور براي احترام به رئيس جمهور ايران همگي در كاخ رياست جمهوري اين كشور جمع شدند. اين مسئله موقعيت جغرافياي سياسي ايران را در خاورميانه بهبود مي بخشد.
پايگاه اينترنتي آنتي وار نيز معتقد است: با وجود فشارهاي آمريكا، ايران حركتي نرم و آرام را در جهت ارتقاي روابط با كشورهاي عربي آغاز كرده است. در ماه هاي اخير، سفر هيئت هاي ديپلماتيك ايراني به كشورهاي عربي افزايش داشته اند و در اين بين توافق هاي زيادي در زمينه هاي امنيتي تا نفتي صورت گرفته است. بيانيه منتشر شده از سوي هيلاري كلينتون در محكوميت سفر احمدي نژاد در واقع شكست نبرد تبليغاتي واشنگتن با ايران و ناتواني آمريكا براي بي اثرسازي نفوذ ايران در منطقه را نشان مي دهد. همچنين نفوذ ايران در كشورهاي عربي هم از جنبه سياسي و هم مذهبي ميسر شده است.

 



وقتي خاتمي خائن و موسوي خيالاتي است زنده باد رقيب آراي باطله!(خبر ويژه)

روزنامه نگاران زنجيره اي تندرو با لحن تمسخر و تخطئه و از موضع بالا با فتنه گراني چون موسوي و خاتمي برخورد مي كنند. اين طيف تندرو با وجود سرويس هاي گسترده اي كه از موسوي و خاتمي گرفته اند، آنان را بي كفايت و بي عرضه معرفي مي كنند.
در همين زمينه سايت ضد انقلابي روزنت كاريكاتوري را از موسوي كشيد كه با چهره اي متحير و سردرگم پاي اينترنت نشسته و يكي از نقاشي هاي بي معنا و مفهوم وي نيز بر ديوار نصب است. در اين كاريكاتور موسوي به زهرا رهنورد مي گويد «همه ميگن يه كاري بكنيم» و او در پاسخ مي گويد «خب يه مصاحبه ديگه با خودت بكن... يه بيانيه ديگه بده بيرون... از همين جور كارها ديگه...»!
روزنت كه توسط تيم مشتركي از سلطنت طلبان فراري و روزنامه نگاران زنجيره اي وابسته به حزب مشاركت اداره مي شود، در مطلب ديگري درباره محمد خاتمي نوشت «حكايت خاتمي مثل آن است كه قرار است درباره معشوقي بنويسي كه به او علاقه داشتي اما درست سر بزنگاه به تو خيانت كرده است. چه مي توان گفت از آن لحظه لحظه خاطرات خوب كه سايه اي از خيانت را برخود دارد؟ تمام آنچه خاتمي ساخت و كاشت، بر عليه خود وي قيام كرد و يا به كل از معنا خارج شد؛ اكثريت قريب به اتفاق احزاب برآمده از دوم خرداد تنها به كاريكاتوري از حزب شبيه اند كه تعداد اعضاي آنها با تعداد اعضاي شوراي مركزي حزب يكي است»(!)
نويسنده خوش نشين خارج كشور ضمن مظلوم نمايي اضافه مي كند: با هر حركت خاتمي عده اي از صف ياران او جدا شدند. اين گونه شد كه در تقسيم غنايم، «جام مي» به سياسيون حامي وي رسيد و «خون دل»]!؟[ نصيب روزنامه نگاران و روشنفكراني شد كه «تندروي» كردند. انتخابات مجلس هفتم را خاتمي برگزار كرد و باز در زمان وي بود كه از معين تا هاشمي رفسنجاني نسبت به سلامت انتخابات تشكيك كردند و بعد از شكست اصلاح طلبان در انتخابات رياست جمهوري نهم، از تقلب ناليدند. خاتمي بود كه دانشجويان را تندرو و مقصر خواند و اهداي جايزه نوبل به شيرين عبادي را حركتي سياسي توصيف كرد. كار خاتمي آن چنان بالا گرفت كه برخي از «خوديها» نظير عبدي وي را خادم بي مزد و منت اقتدارگريان دانستند.
«آرش-ب» نويسنده فراري و خارج نشين روزنت در پايان مي نويسد: اكنون هم راه انتقاد بسته است. انتقاد از خاتمي از چهار سو و 6 جهت با واكنش مواجه مي شود. گفته مي شود منتقد نه در پي تقويت جنبش سبز، كه دنبال منافع شخصي است، اگر متهم به همكاري با نهادهاي امنيتي نشود. گويا خاتمي هنوز متوجه نشده كودك اصلاحات بزرگ شده و ديگر نيازي به «پدر خوانده» ندارد.
نكته جالب در ميان اين تحليل ها آن است كه افراطيون ضدانقلاب- عناصري كه پس از خودكشي سياسي از كشور گريختند- كروبي را از انتقادها استثنا كرده اند و رفتارهاي انتحاري و جنون آميز وي را بيشتر مي پسندند. كروبي اخيراً در مصاحبه با نشريه نيويوركر آمريكا درباره حمايت واشنگتن از سران فتنه و اينكه «سياست آمريكا درباره اين جنبش چگونه بايد باشد»، گفته بود «نگاه ما به مردم و كشور و منافع خودمان است. ما تلاش مي كنيم از هرگونه وابستگي يا تعيين استراتژي براي كشورهاي ديگر دوري كنيم. ما از ملت ها و دولت هاي ديگر انتظاري نداريم كه براي ما كاري بكنند ولي اگر آنها از روي انسان دوستي احساس وظيفه مي كنند كه از ما حمايت كنند آن مسئله جدايي است»!!
وي توضيح نداد كه ركوردداران جنايت و نسل كشي و نقض حقوق بشر در جهان چگونه مي توانند از روي انسان دوستي و احساس وظيفه، از فتنه گران و آشوب طلبان در ايران حمايت كنند؟!

 



انتقاد هاشمي رفسنجاني از جفاي اطرافيان منتظري به حاج سيداحمد خميني(ره) (خبر ويژه)

هاشمي رفسنجاني ضمن انتشار خاطرات خود، مقصر جلوه دادن حاج سيداحمد خميني(ره) در زمينه ناراحتي حضرت امام از آقاي منتظري را «جفاكاري» توصيف كرد. به تازگي احمد منتظري- به روال ديگر اعضاي باند مهدي هاشمي- ادعا كرده بود حاج سيداحمد خميني باعث به هم خوردن اين رابطه شده است.
هاشمي رفسنجاني در ذكر خاطرات مربوط به 22 مهر ماه 1365مي نويسد: مقصر جلوه دادن حاج احمد آقا در تلخي روابط امام و آقاي منتظري جفاكاري است... آقاي ] مرتضي[ بني فضل تلفني از قم مسئله آقاي منتظري، قطع ملاقات ها و پخش خبر و ناراحتي طلبه ها را گفت و از من براي حل مشكل استمداد كرد. احمد آقا از اينكه بعضي ها او را مقصر معرفي كرده اند و به دروغ مانع ملاقات آقاي منتظري با امام معرفي كرده اند و... اظهار ناراحتي كرد، حق دارد، چون بيشترين تلاش را براي اعتبار آقاي منتظري دارد. ساعت 3 بعدازظهر به طرف قم حركت كردم. نزديك غروب به منزل آقاي منتظري رسيديم. كمي پشت در معطل شديم. ظاهر اين بود كه ايشان مصمم بوده كسي را نپذيرد ولي در مقابل حضور من، ناچار پذيرفتند. گفتند آقاي ] ابراهيم[ اميني را نپذيرفته اند. تا ساعت 9 شب با ايشان بودم. پس از صرف شام به تهران برگشتم. آقاي سيدهادي ] هاشمي[ هم در مذاكرات شركت داشت. ايشان از دستور امام در خصوص تعقيب گروه سيدمهدي هاشمي رنجيده اند و دستور امام به اينكه ديگر عفو زندانيان با آقاي منتظري نباشد، كار را بدتر كرده و مخصوصاً شيوه ابلاغ كه به واسطه افرادي مثل آقاي محمدي گيلاني و ] سيدمحمد[ ابطحي و شوراي عالي قضائي كه براي ايشان قابل توجيه نيست.
هاشمي مي افزايد: «آقاي منتظري به خط 3 خيلي بدبين بودند و به خصوص از احمد آقا گله مي كردند. من شرحي از اقدامات و مذاكراتمان را با امام براي تعديل قضيه گفتم. از احمدآقا دفاع كردم. از خود من هم گله داشتند كه كمك لازم را نكرده ام. بالاخره مسئله حل نشد.»
يادآور مي شود باند مهدي هاشمي به خاطر ترور و قتل چند تن از مخالفان فكري خود كه حتي بعضاً در حد «آيت الله» بودند، و همچنين اختلاف افكني ميان مسئولين، نفوذ دادن گروهك ها و منافقين به بيت آقاي منتظري و انتشار شب نامه عليه مسئولان به دستور امام تحت تعقيب قرار گرفتند. مهدي هاشمي در زمان شاه و در زندان جذب ساواك شده بود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14