(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 مهر 1389- شماره 19765

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پس از سفر موفقيت آميز احمدي نژاد به لبنان سعد حريري براي سفر به ايران آماده مي شود
طرح توليد صنعتي بيو ايمپلنت هاي پوششي و چشمي به بهره برداري رسيد
شيخ الازهر: پشت سر شيعه نماز مي خوانيم تكفير شيعه معني ندارد
متكي در اجلاس دوستان پاكستان: افزايش نيروهاي نظامي بيگانه دليل رشد افراطي گرايي در منطقه شده است
لاريجاني در همايش بين المللي فلسطين: انقلاب اسلامي جرياني پيشرو در مبارزه با رژيم صهيونيستي است
بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ :
استقبال مردم لبنان از احمدي نژاد نشان دهنده قدرت نرم ايران است
مصباحي مقدم: قانون هدفمندسازي به محض واريز يارانه ها اجرا خواهد شد
معاون وزير كشور در ديدار مقام استراليايي:
توليد مواد مخدر در افغانستان با حضور بيگانگان چند برابر شده است
درخواست وزير خارجه آلمان از ايران
شهر خون و قيام در انتظار آقا آب زنيد راه را هين كه نگار مي رسد
مسابقه اي به مناسبت سفر رهبر انقلاب به استان قم
در سال اول اجراي هدفمندسازي يارانه ها متوسط قيمت فروش برق 309 ريال خواهد بود
معاون دانشگاه علوم پزشكي اصفهان:
تغيير الگوي مصرف غذايي ،از دلايل شيوع بيماري هاي قلبي و سرطاني است
پنجمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي به كار خود پايان داد
پيام مشترك 4 امام جمعه قم به مناسبت سفر رهبر انقلاب
امام جمعه كاشان: استقبال از احمدي نژاد در لبنان بيانگر محبوبيت انقلاب اسلامي است
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به جشنواره شعر رضوي : سراسر ايران مشهدالرضاست
اخبار ادبي و هنري
برگزاري همايش سراسري شعر عاشورا در اليگودرز



پس از سفر موفقيت آميز احمدي نژاد به لبنان سعد حريري براي سفر به ايران آماده مي شود

پس از سفر موفقيت آميز رئيس جمهور كشورمان به لبنان منابع خبري اين كشور از آماده شدن سعد حريري نخست وزير لبنان براي سفر به ايران خبر دادند.
به گزارش ايرنا از بيروت، رسانه هاي لبنان ديروز (شنبه) نوشتند: سعد حريري در جريان جلسه روز جمعه خود با حزب المستقبل از دعوت رسمي محمود احمدي نژاد از وي براي سفر به ايران خبر داد.
منابع حزب المستقبل گفتند كه اين سفر در زمان معيني و در چارچوب روابط ديپلماتيك ميان دو كشور انجام خواهد شد.
حريري: ديدارم با احمدي نژاد مثبت بود
همچنين برخي روزنامه هاي روز شنبه بيروت با اشاره به ديدار اخير سعد حريري با احمدي نژاد نوشتند: نخست وزير، ديدار خود با رئيس جمهوري اسلامي ايران را دوستانه، مثبت و صريح خواند.
منابع خبري به روزنامه هاي مذكور گفتند كه سعد حريري در جمع اعضاي حزب خود با تكذيب بيان سخنان مداخله جويانه از سوي آقاي احمدي نژاد در جريان اين ملاقات، گفت: در اين ديدار بر ادامه گفتگوها در فضاي كاملا آرام و به دور از هياهو و تشنج و همچنين لزوم تقويت وحدت ملي در لبنان تأكيد شد.
اين منابع تصريح كردند: در اين ديدار سعد حريري ضمن تعهد دولت لبنان به دستورالعمل جامع خود در قبال مسايل داخلي، عربي و جهاني، فرهنگ دشمني و برخورد با رژيم صهيونيستي را بخشي از عقل و جان مردم لبنان دانست.
منابع خبري گفتند: در اين ديدار سعد حريري همچنين رييس جمهوري اسلامي ايران را از نتايج تلاش خود براي گسترش فضاي صلح و آرامش با هدف دوري از بروز فتنه با همكاري ساير جناح ها و شخصيت هاي سياسي از جمله سيد حسن نصرالله دبير كل حزب الله لبنان مطلع كرد.
سه نكته احمدي نژاد
به حريري
از سوي ديگر يك نماينده وابسته به جريان 14 مارس در پارلمان لبنان (نزديك به حريري) ضمن اينكه نتايج سفر احمدي نژاد به لبنان را عالي ارزيابي كرد گفت: رئيس جمهور ايران در مذاكرات خود با سعد حريري سه نكته را به وي گوشزد كرد.
عقاب صقر كه با رويترز گفت وگو مي كرد در توضيح سه نكته فوق اظهار داشت: رئيس جمهوري ايران در اظهارات خود اصرار بر فتنه گري و اختلافات داخلي را خدمت به رژيم صهيونيستي و به زيان مردم لبنان و تمامي كشورهاي منطقه دانست. نكته دوم اينكه احمدي نژاد وفاق ملي را در شرايط كنوني از اهم اولويت هاي لبنان دانست.
وي در تشريح سومين نكته اي كه احمدي نژاد به حريري گوشزد كرد گفت: وي تأكيد كرد كه ايران بر اساس وفاق ملي از دولت لبنان حمايت مي كند و هر موضوع ديگري نظير دادگاه بين المللي مي تواند با حكمت و درايت مورد بررسي قرار گيرد.
اين نماينده جريان المستقبل در پارلمان كه حزب متبوعش روابط نزديكي با عربستان سعودي دارد، افزود: ما به اين علت مواضع احمدي نژاد را بالاتر از ممتاز مي دانيم و معتقديم كه اين مواضع با رويكردهاي عربستان كه كشور را به محافظت از وفاق ملي مي خواند، تطابق دارد، ما اين سخنان را مهم مي دانيم و پايبندي كامل خود را به آن اعلام مي كنيم.
صقر در ادامه، اين ديدار را در راستاي تماميت ارضي لبنان دانست و تأكيد كرد كه اين ديدار قطعنامه 1701 را نقض نكرد و اقدام مخالفي با قانون اساسي لبنان نبود.
وي در پايان سخنان خود تأكيد كرد: اگر اسرائيل از سفر احمدي نژاد به لبنان ناراحت است، اين مايه خوشحالي ماست، اسرائيل بايد هم نگران باشد، ما ملزم به آرامش دادن به اسرائيل نيستيم، چرا كه اسرائيل با تجاوزهاي زميني و هوايي و دريايي و با جاسوسان خود نمي گذارد كه ما آسوده و در آرامش باشيم.
خاطرنشان مي شود عالي دانستن نتايج سفر احمدي نژاد به لبنان از سوي جريان 14 مارس در حالي است كه اين جريان تا پيش از سفر مذكور تمايل چنداني به استقبال از آن نداشت.
نظر اكثريت مردم منطقه درباره سفر احمدي نژاد
به لبنان
نظرسنجي يك پايگاه خبري نشان داد كه مردم منطقه معتقدند استقبال گرم از رئيس جمهوري ايران در لبنان، به نشانه تقدير از حمايت هاي ايران از اين كشور است.
پايگاه خبري الجزيره قطر در تازه ترين نظرسنجي خود كه آن را به موضوع سفر «محمود احمدي نژاد» به لبنان اختصاص داد، اعلام كرد كه استقبال گرم و گسترده مردم لبنان از احمدي نژاد به دليل حمايت هاي ايران از لبنان بود.
الجزيره در اين نظرسنجي با طرح اين سؤال كه «استقبال گرم از احمدي نژاد در لبنان به دليل حمايت ايران از لبنان بود يا تأكيدي بود بر نفوذ بسيار ايران در لبنان؟» اعلام كرد، بيشتر شركت كنندگان در اين نظرسنجي مورد اول را اعلام كردند.
به گزارش الجزيره، بيش از 55 درصد نظردهندگان در اين نظرسنجي اعلام كردند كه استقبال گرم از رئيس جمهوري ايران تشكر از حمايت هاي ايران از لبنان بود.
الجزيره افزود: باقي نظردهندگان اعلام كردند كه استقبال از احمدي نژاد نشان دهنده ميزان نفوذ ايران در لبنان است.
نتايج سفر احمدي نژاد
به لبنان مافوق تصور بود
در همين حال «غضنفر ركن آبادي» سفير ايران در لبنان در گفت وگويي با شبكه خبري المنار سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان را از جنبه مردمي و سياسي مهم و مثبت ارزيابي كرد و گفت كه نتايج اين ديدار مافوق تصور بود.
به گزارش فارس وي در اين گفت وگو تأكيد كرد كه احمدي نژاد پيش از اين ديدار گفته بود كه مهم اين است كه ما ديدار كوتاهي از لبنان داشته باشيم، حال هر اتفاقي كه بيفتد اشكال ندارد، وي با اشاره به حضور گسترده مردم در ورزشگاه الرايه، بنت جبيل و قانا و مسيرهاي تردد كاروان ايراني ادامه داد كه انتظار استقبال با اين حجم از سوي مردم لبنان را نداشته و اين نشانگر ميزان محبت ميان دو ملت است.
وزير اطلاعات:
سفر احمدي نژاد
معادلات منطقه را تغيير داد
از سوي ديگر وزير اطلاعات كشورمان هم با اشاره به سفر احمدي نژاد به جنوب لبنان گفت: اين سفر و استقبال گسترده مردم لبنان از رئيس جمهوري، معادلات منطقه را تغيير داد.
حجت الاسلام حيدر مصلحي در گفت وگو با ايرنا با اشاره به اينكه مردم جنوب لبنان احساس خاصي نسبت به ملت ايران، رهبر معظم انقلاب و رييس جمهوري كشورمان دارند، ادامه داد: حتي رشادت ها و ايثارگري هايي كه در طول جنگ با رژيم صهيونيستي از خود نشان دادند و حماسه هايي كه آفريدند، به اذعان خودشان از دوران دفاع مقدس ايران و نوع ارتباط با مردم ايران به دست آورده اند.
وي گفت: اينكه رئيس جمهور ايران براي تجليل از مقاومت تا چنين منطقه اي مي آيد و از رشادت هاي مردم اين منطقه تقدير مي كند و در مقابل مردم جنوب نيز استقبال باشكوهي از آقاي احمدي نژاد به عمل مي آورند، حادثه اي كم نظير است.
وي ادامه داد: ويژگي مهم اين سفر اين بود كه در ايجاد وحدت در لبنان تأثير به سزايي داشت. اين وحدت باعث تقويت مقاومت خواهد شد.
وزير اطلاعات تصريح كرد: در بعد بين المللي هم اين سفر تأثير جدي در معادلات منطقه خواهد داشت و نقطه عطف جديدي در مسايل منطقه خواهد بود.
حاشيه هاي سفر احمدي نژاد از زبان فرزند ديپلمات ربوده شده
سيد رائد موسوي فرزند ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان كه به همراه رئيس جمهور به لبنان سفر كرده بود در گفت وگو با فارس، در خصوص حاشيه هاي سفر احمدي نژاد با اشاره به استقبال گسترده مردمي در اين كشور از رئيس جمهور كشورمان گفت: نكته جالب اين است كه مردم لبنان عبارت فارسي «خوش آمديد» را ياد گرفته بودند و در سفر رئيس جمهور به ضاحيه نيز جمعيت يك صدا اين عبارت را با لهجه عربي فرياد مي زدند.
فرزند سيد محسن موسوي افزود: در ملاقات ها و برنامه هاي جانبي رئيس جمهور مانند دانشگاه بيروت نيز مردم با اطلاع از مسير تردد رئيس جمهور به اطراف اين مسيرها آمده و استقبال باشكوهي از احمدي نژاد داشتند.
موسوي در خصوص صداي شنيده شده در هنگام سخنراني رئيس جمهور در جنوب لبنان گفت: در هنگام سخنراني رئيس جمهور، يكي از ساختمان هاي اطراف اقدام به نورافشاني كرد كه صداي آن باعث جلب توجه شد.
وي اين حركت را يك موضوع مرسوم در لبنان خواند و با اشاره به بازي ايران و آمريكا در جام جهاني گفت: پس از پيروزي ايران بر آمريكا مردم به خيابان ها ريخته و با شليك گلوله و حتي آرپي جي خوشحالي خود را ابراز كردند.
فرزند ديپلمات ربوده شده ايراني در پايان با بيان اينكه مردم لبنان وقتي به هيجان مي آيند به تيراندازي مشغول مي شوند، گفت: در هنگام ورود رئيس جمهور به لبنان 21 گلوله توپ براي استقبال از ايشان شليك شد.

 



براي اولين بار در جهان، با حضور رئيس جمهور
طرح توليد صنعتي بيو ايمپلنت هاي پوششي و چشمي به بهره برداري رسيد

طرح توليد صنعتي بيو ايمپلنت هاي پوششي و چشمي براي نخستين بار در جهان با حضور رئيس جمهور به بهره برداري رسيد.
در اين مراسم رئيس جمهور طي سخناني گفت: ملت ايران امروز براي دنيا يك پيام دارد و آن هم بازگشت به انسانيت، كمال انساني و خدمت به انسان هاست.
دكتر احمدي نژاد افزود: اين نگاه متفاوت است با نگاه كساني كه روزانه صدها بار واژه انسانيت را به كار مي برند، اما له كردن انسانيت را مدنظر دارند. هدف ما از علم كمال انساني است كه در اين زمينه سرعت و دايره حركت ما متفاوت است.
وي افزود: خدا را سپاسگزارم كه نگاه علمي در اين سرزمين حاكم است و چيزي كه ما را به پيش مي برد و شكوفا مي كند، همين نگاه است. رئيس جمهور اضافه كرد: در انجام وظيفه انساني ممكن است، درآمد هم مطرح باشد، اما نجات جان يك نفر و بازيابي سلامت يك نفر بالاترين دستاورد براي يك محقق و متخصص است. امروز علم و فناوري در كنار هم و در خدمت پيشرفت و ارتقاي انساني مي باشد.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي از همه اساتيد و صنعت گران كشور دعوت كرد كه در راه بازشدن علمي كشور به پيش بروند.
وي در ادامه با اشاره به اينكه ابتكار امروز ملت ايران به عنوان نخستين دستاورد در جهان به معناي تعيين مرزهاي دانش توسط محققان ايراني است، اظهار داشت: چرا بايد ديگران با انديشه هاي غيرانساني بنشينند و موضوع علمي دنيا را بتراشند رئيس جمهور گفت: ما بايد دستور كار علمي دانشگاه هاي دنيا را تعيين كنيم، كما اين كه در صدها سال گذشته اين كار را كرده ايم. امروز نيز بايد به اين سمت حركت نماييم و آينده در دستان ملت ايران و همه ملت هاست.
گفتني است بيو ايمپلنت معادل پانسمان بيولوژيك است كه با شرايط مورد پذيرش بدن انسان همسان و در صورت پيوند به بخش هاي مختلف توسط بدن پذيرفته مي شود.
بيو ايمپلنت ها 45 نوع مختلف دارند كه دانش فني توليد نمونه هاي استخواني و قلبي- عروقي آنها در سالهاي گذشته از جانب محققان، پژوهشگران و صنعتگران كشور به دست آمده و تجاري سازي نيز شده است.
خط توليد صنعتي بيو ايمپلنت هاي پوششي و چشمي در شركت بين المللي نسوج و بافت زنده ساخت، در شهرك شمس آباد قم قرار دارد.
دانش فني توليد بيو ايمپلنت ها در اختيار آمريكاييها قرار داشت اما در عين حال تلاش آمريكاييها براي توليد صنعتي بيو ايمپلنت هاي چشمي در دو مركز تحقيقاتي آنها با شكست مواجه شده بود و متخصصان كشورمان توانستند اين محصول حاصل از فن آوري پيشرفته را به توليد صنعتي برسانند.

 



شيخ الازهر: پشت سر شيعه نماز مي خوانيم تكفير شيعه معني ندارد

شيخ الازهر مصر با انتقاد از عملكرد برخي شبكه هاي ماهواره در تكفير شيعه تصريح كرد كه اين مسئله غيرقابل قبول است و هيچ توجيهي ندارد.
دكتر احمد الطيب در گفت وگو با روزنامه لبناني النهار با انتقاد از عملكرد برخي شبكه هاي ماهواره تصريح كرد كه مسئله تكفير شيعه غيرقابل قبول است و ما هيچ توجيهي براي اين كار در قرآن كريم و سنت رسول خدا و دين مبين اسلام نمي بينيم.
وي افزود: «ما پشت شيعه نماز مي خوانيم و برخلاف برخي شايعات، قرآن دومي در ميان شيعه وجود ندارد وگرنه خاورشناسان به دقت اين مسئله را مورد بررسي قرار مي دادند و اين طعمه خوبي براي مطالعات آنها مي شد.»
گفتني است؛ اخيراً رهبر معظم انقلاب اسلامي در استفتايي تصريح كرده بودند: «اهانت به نمادهاي برادران اهل سنت از جمله اتهام زني به همسر پيامبر اسلام (عايشه) حرام است.»
به گزارش فارس، شيخ الازهر به توطئه دشمنان براي ايجاد فتنه و آشوب در ميان مسلمانان اشاره كرد و خواستار ايجاد وحدت در ميان امت اسلامي شد و گفت كه بدون داشتن وحدت هيچ روزي نمي توانيم سر خود را بالا بگيريم.
شيخ الازهر همچنين با رد وجود اختلافات بين اهل تسنن و شيعه تأكيد كرد: آنچه كه هست يك روند سوءاستفاده از اين اختلافات است.
الطيب با اشاره به اينكه تصميم دارد بزودي به نجف اشرف سفر كند، افزود: وظيفه الازهر در درجه اول تلاش براي ايجاد وحدت بين امت اسلامي و اتحاد بين مسلمانان با وجود داشتن اختلاف ديدگاه است.
وي تأكيد كرد كه حاضر است به تمامي نقاط حضور مسلمانان از جمله نجف اشرف سفر كند و گفت: در ديدار با هيئت عراقي كه اخيراً به مصر سفر كرده بود گفتم كه من به عنوان پدري براي اهل سنت و شيعيان به عراق خواهم آمد به شرط آنكه از سفر من هيچ كس به نفع خود تفسير نكند.
شيخ الازهر همچنين اظهار داشت كه به حكم مسئوليت شرعي تنها بايد بيانگر وجدان امت اسلامي در برابر تجاوز وحشيانه صهيونيست ها، اشغالگري، هتك حرمت اماكن مقدس و محاصره غزه باشد.
وي همچنين تصريح كرد كه تا زماني كه حقوق مشروع فلسطينيان در غارت صهيونيست هاست هرگز با هيچ مسئول صهيونيستي دست نخواهد داد.

 



متكي در اجلاس دوستان پاكستان: افزايش نيروهاي نظامي بيگانه دليل رشد افراطي گرايي در منطقه شده است

وزير امور خارجه كشورمان در نشست دوستان پاكستان در بلژيك تأكيد كرد: تمركز بر اقدامات نظامي و قهرآميز، بمباران هاي كور و افزايش شمار نيروهاي بيگانه در منطقه موجب رشد افراطي گرايي در سطوح مختلف جوامع منطقه شده است.
منوچهر متكي كه به منظور شركت در اجلاس دوستان پاكستان در مقر اتحاديه اروپايي در بروكسل به سر مي برد در سخنراني خود در اين نشست، چند دهه جنگ و بي ثباتي در افغانستان كه دامنه و آثار آن به پاكستان نيز كشيده شده است را عامل نگراني مستمر كشورهاي منطقه دانست.
وي افزود: تمركز بر اقدامات نظامي و قهرآميز، بمباران هاي كور و افزايش شمار نيروهاي بيگانه در منطقه نه تنها راه حل مشكلات منطقه نيست بلكه موجب افزايش حساسيت ها و رشد افراط گرايي در سطوح مختلف جوامع منطقه مي گردد.
متكي در ادامه با توجه به نقش اساسي جمهوري اسلامي ايران در ثبات منطقه گفت: جمهوري اسلامي ايران همواره در كنار دولت و ملت پاكستان حضور فعالانه داشته و به دليل برخورداري از مرز مشترك طولاني با كشور دوست و برادر پاكستان و اشتراكات عديده تاريخي، ديني، فرهنگي و زباني، توسعه امنيت و امنيت توسعه پاكستان رابه مثابه توسعه و امنيت خود مي داند.
وزير امور خارجه ضمن برشمردن برخي پروژه هاي اقتصادي بين ايران و پاكستان از جمله طرح انتقال انرژي كه به مراحل تعيين كننده اي رسيده است و مي تواند مورد سرمايه گذاري ديگر كشورهاي دوست پاكستان در زمينه سرمايه گذاري و مشاركت قرار گيرد، به برخي از پروژه هاي مطرح نظير طرح كلان احداث شبكه انتقال برق از مرز جمهوري اسلامي ايران تا كويته به طول تقريبي 600 كيلومتر و همچنين پروژه ساخت خط لوله انتقال گاز اشاره كرد.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران همواره خود را در كنار مردم پاكستان مي داند و از زمان وقوع سيل در اين كشور، دولت و مردم ايران بلافاصله كمك رساني به سيل زدگان را آغاز كردند و همچنين در عالي ترين سطوح، مقام معظم رهبري طي بيانيه و سخنراني عيد فطر از مردم ايران و منطقه كمك به برادران و خواهران سيل زده پاكستان را خواستار شدند.
متكي در خاتمه سخنراني خود در اين نشست كمك هاي انجام شده از سوي مردم و دولت جمهوري اسلامي ايران را تشريح كرد.
انتقاد از كانادا
وزير امور خارجه كشورمان همچنين در ديدار همتاي كانادايي خود از اقدام اين كشور در باني شدن براي صدور قطعنامه حقوق بشري عليه ايران انتقاد كرد. متكي در حاشيه نشست دوستان پاكستان، در ديدار با وزير خارجه كانادا كه به درخواست وي انجام شد ضمن تشريح ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه موضوعات مرتبط با حقوق بشر، استاندارد دوگانه غرب در برخورد با مسائل حقوق بشري و همچنين بهره برداري سياسي از مقوله حقوق بشر در برخورد با ساير كشورها، بر لزوم تغيير در ساختارهاي ناعادلانه بين المللي تأكيد و اقدام كانادا در باني شدن قطعنامه حقوق بشر عليه جمهوري اسلامي ايران در سال هاي اخير را اقدامي سياسي و مبتني بر استاندارد دوگانه ذكر كرد.
وزير امور خارجه كشورمان در ادامه با اشاره به منشور حقوق بشر اسلامي، بر ضرورت احترام به ديدگاه هاي ساير اديان و فرهنگ ها تأكيد و تحميل نگاه غرب در زمينه حقوق بشر مبتني بر تفكر ليبرال دموكراسي را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 



لاريجاني در همايش بين المللي فلسطين: انقلاب اسلامي جرياني پيشرو در مبارزه با رژيم صهيونيستي است

رئيس مجلس با مقايسه رفتار رژيم ديكتاتوري شاه و انقلاب اسلامي ملت ايران در موضوع فلسطين، انقلاب اسلامي را جرياني پيشرو در مبارزه با رژيم صهيونيستي دانست.
به گزارش فارس، علي لاريجاني روز شنبه در دومين همايش بين المللي فلسطين طي سخناني با اشاره به مسئله فلسطين گفت: موضوع فلسطين موضوعي دردآور براي تاريخ ماست و در قرن اخير داغ تر از اين موضوع وجود ندارد.
رئيس مجلس با اشاره به حمايت هاي بي دريغ رژيم پهلوي از صهيونيست ها گفت: ايران و رژيم ديكتاتور شاه هميشه به رژيم صهيونيستي البته در پشت صحنه كمك مي كرده است؛ اما اگر رفتار ايران آن زمان با امروز را مقايسه كنيم خواهيم ديد كه امروز، انقلاب اسلامي جرياني پيشرو در مبارزه با صهيونيست هاست؛ ايران در دوران مختلف و با وجود فشارهاي وارده حتي در جريان جنگ تحميلي هم پشتيبان ملت فلسطين بوده است.
لاريجاني با اشاره به فشار برخي كشورها به كشورمان براي ادامه ندادن حمايت از ملت فلسطين گفت: حتي كشورهايي آمدند و گفتند كه شما صلح را با لحني قبول كنيد اما ما با صداي رسا اعلام كرديم كه مخالف هستيم، حتي مي گويند كه ايران به حزب الله، حماس و مقاومت كمك مي كند، ما اين مسئله را مخفي نمي كنيم چرا كه وظيفه خود مي دانيم كه از آنها حمايت سياسي و حقوقي كنيم.
رئيس مجلس گفت كه بايد براي فشار به رژيم صهيونيستي و جلوگيري از رفتارهاي اين رژيم از همه ظرفيت هاي ديپلماتيك استفاده كرد.
لاريجاني ادامه داد: رژيم صهيونيستي امروز هر لحظه كه صداي مقاومت را مي شنود دچار تنش شده و نوعي تشنج سياسي پيدا مي كند. البته آنها با اخم كردن اقدامات تاكتيكي انجام مي دهند مثلا شهرك مي سازند؛ البته ممكن است كه اين شهرك ها را بعدها به فلسطينيان واگذار كنند.
وي خاطرنشان كرد: وضعيت فلسطين و مقاومت با 40 سال گذشته متفاوت است و شرايط رژيم صهيونيستي هم از نظر استراتژيك رو به افول است ولي آنها از نظر تاكتيكي كارهايي انجام مي دهند.
رئيس مجلس خاطرنشان كرد: امروز ما در يك دوراهي مهم قرار داريم و راه صلح و سازش عيار خود را نشان داده است. در اين دو راهي تن دادن به نظريه جمهوري اسلامي ايران يعني برگزاري يك رفراندوم بزرگ و اعلام نظر فلسطينيان مي تواند چاره ساز باشد البته در غير اين صورت راهي به جز مقاومت وجود ندارد.
لاريجاني در ادامه اظهار داشت: نظام ها تصور نكنند كه با بيداري ناشي از انقلاب اسلامي ملت ايران و رهنمودهاي امام راحل و مقام معظم رهبري، ملت فلسطين تن به سازش خواهد داد؛ رفراندوم بايد همه جانبه و با حضور همه يهوديان، مسلمانان و مسيحيان اصيل فلسطيني برگزار شود و در آن نيروهاي مسافر وارداتي كه به فلسطين آورده شده اند حق شركت ندارند.
وي افزود: ما توصيه مي كنيم كه راه اول يعني برگزاري يك رفراندوم آزاد انتخاب شود چرا كه رفراندوم يك مردم سالاري واقعي است.
رئيس قوه مقننه در ادامه ضمن هشدار به نيروهاي مقاومت گفت: در شرايط موجود نيروهاي مقاومت بايد كاملا هوشيار باشند چرا كه رژيم صهيونيستي امروز در تنگنا قرار داشته و براي خروج از بحران مشروعيت خود ممكن است كه دست به حركت هايي بزند.
لاريجاني در حاشيه همايش بين المللي فلسطين كه مركز مطالعات وزارت خارجه ميزبان آن بود از نمايشگاه كتاب مقاومت بازديد كرد.
همراهي لاريجاني
با رهبر انقلاب در سفر به قم
سه نماينده قم در مجلس شوراي اسلامي، رهبر فرزانه انقلاب را در سفر به استان قم همراهي مي كنند.
حسن زماني مشاور رئيس مجلس شوراي اسلامي به فارس گفت كه علي لاريجاني و حجج اسلام رضا آشتياني عراقي و علي بنايي نمايندگان قم، رهبر معظم انقلاب را در سفر به قم كه قرار است سه شنبه هفته جاري انجام شود، همراهي خواهند كرد.

 



بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ :
استقبال مردم لبنان از احمدي نژاد نشان دهنده قدرت نرم ايران است

بسيج دانشجويي دانشگاه هاي تهران بزرگ با صدور بيانيه اي ابعاد مختلف سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان را مورد ارزيابي قرار داد.
در اين بيانيه آمده است: استقبال بي نظير مردم لبنان از رياست محترم جمهوري اسلامي ايران و ثبت روزي تاريخي در كشور لبنان و منطقه خاورميانه، پيوند عميق ميان گفتمان اسلام انقلابي و استكبارستيز امام راحل(ره) با عمق دل و جان توده هاي ملت هاي مختلف منطقه را نشان داد.
اين سفر و استقبال بي نظير از نماينده انقلابي ملت ايران به كشوري كه در منطقه به كانون اصلي رقابت بين قدرت هاي مختلف مشهور مي باشد، از جهات بسياري حائز اهميت است كه در ذيل به چند بخش از آن اشاره مي شود:
1) استقبال كم نظير مردم لبنان از رئيس جمهوري اسلامي ايران بار ديگر سران كشورها و رسانه هايي را كه شروع به جوسازي عليه اين سفر و روابط تاريخي ايران و لبنان مي نمودند، را مبهوت و شگفت زده كرده و برتري قدرت نرم جمهوري اسلامي ايران را در منطقه به رخ آنان كشيد.
2) حضور مقتدرانه دكتر احمدي نژاد در لبنان با توجه به شهرت اين كشور به كانون رقابت بين قدرت هاي مختلف جهاني آن هم در ميان استقبال عظيم و گسترده مردمي كه تاكنون براي هيچ كشوري سابقه نداشته است ضمن نمايش عمق استراتژيك نظام مقدس جمهوري اسلامي در منطقه خاورميانه، جايگاه كشورمان در عرصه تعاملات لبنان را علاوه بر سطح دولت اين كشور در سطح ملت نيز به نمايش گذاشت.
3) تاكيدات مكرر رياست محترم جمهور بر ادبيات استكبارستيزانه و مقابله با خط سازش و ارتجاع در منطقه بويژه تاكيدات مكرر بر ماهيت جعلي رژيم صهيونيستي، دفاع از حقوق ملت مظلوم فلسطين و حمايت از مقاومت مشروع در بين ملت هاي منطقه كه در امتداد ادبيات امام راحل (ره) و رهبري معظم انقلاب در اين حوزه مي باشد بي گمان زمينه هاي اين استقبال تاريخي را رقم زد كه در نوع خود در منطقه بي نظير مي باشد.
4) استقبال مردم يك كشور از رئيس جمهوري كشوري ديگر آن هم در اين مقياس گسترده نشان دهنده ديپلماسي عمومي موفق آن كشور و نقطه اتكاء مهمي در مناسبات منطقه اي و جهاني مي باشد.
5) انجام اين سفر آن هم در اوج جنگ رواني رسانه هاي استكبار جهاني كه در راس آن آمريكا و لابي صهيونيسم بين المللي قرار دارند و سعي در القاي انزواي ايران در جامعه جهاني را دارند، به منطقه اي هم مرز با رژيم صهيونيستي بار ديگر بر همگان روشن ساخت كه برخلاف اين تبليغات پوچ و ادعاهاي بي اساس جايگاه ملت ايران و نظام مقدس جمهوري اسلامي در بين ملت ها و دولت ها جايگاهي غيرقابل انزوا بوده و مسئولان كشورمان در سفرهاي خود برخلاف مسئولان اين كشورها كه ادعاي انزواي ايران را دارند در ميان استقبال مردمي به اين كشورها وارد مي شوند نه در ميان تدابير امنيتي و تظاهرات گسترده بر ضد سياست هايشان كه مقايسه اي ميان سفرهاي مقامات اين كشورها از جمله آمريكا كه تحت تدابير امنيتي شديد و اردوكشي هاي سنگين نظامي صورت مي گيرد و همواره نيز تظاهرات گسترده مردمي بر عليه آن صورت مي گيرد با سفرهاي مقامات كشورمان به وضوح گوياي اين مطلب مي باشد.
6) حضور افراد مختلف با ظواهر و سلايق مختلف در ميان استقبال كنندگان نشان دهنده اين نكته است كه حمايت از نظام مقدس جمهوري اسلامي و گفتمان انقلابي و استكبارستيزانه آن كه نشات گرفته از تفكر ناب اسلامي در پرتو سخنان حكيمانه معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) و راهبري هاي هوشمندانه مقام معظم رهبري مي باشد تنها منحصر به شيعيان اين كشور نبوده و جايگاه اين گفتمان و نظام مقدس برگرفته از آن در عمق دل و جان افراد با اديان و سلايق مختلف در منطقه و در سطح جهاني مي باشد و نشان دهنده ظرفيت عظيم اين تفكر در راستاي مديريت بهتر عادلانه جهاني و همراه با استقبال عموم ملت ها مي باشد.
همچنين بسيج دانشجويي دانشگاه صنعتي شريف طي بيانيه اي با اشاره به استقبال با شكوه مردم لبنان از احمدي نژاد، اين استقبال را نشان دهنده قدرت نرم ايران عنوان كرد.

 



مصباحي مقدم: قانون هدفمندسازي به محض واريز يارانه ها اجرا خواهد شد

رئيس كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي، گفت كه قانون هدفمندسازي يارانه ها به محض واريز يارانه ها به حساب هاي سرپرست هاي خانوار اجرا خواهد شد.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم، در گفت وگو با ايسنا، در مورد اين كه پيش از اين مطرح شده بود، دو ماه پس از واريز يارانه ها، دولت قانون هدفمندسازي را اجرا خواهد كرد افزود: دولت ابتدا اين مسئله را اعلام كرده بود، اما سپس به اين شكل تفسير كرد كه منظور، واريز مبلغ دو ماهه به حساب ها مي باشد نه وقفه در اجراي قانون.
نماينده مردم تهران در خانه ملت گفت: با اين تفاسير، واريز يارانه ها به حساب هاي سرپرست هاي خانوار، به معناي وقفه و فاصله دو ماهه اجراي قانون نيست و اين قانون به محض واريز يارانه ها بايد اجرا شود.

 



معاون وزير كشور در ديدار مقام استراليايي:
توليد مواد مخدر در افغانستان با حضور بيگانگان چند برابر شده است

معاون امنيتي وزير كشور گفت: توليد مواد مخدر در افغانستان با حضور بيگانگان چند برابر شده است.
علي عبداللهي، بنا به درخواست ريگر اسميت- نماينده ويژه نخست وزير استراليا- با وي ديدار و دو طرف درباره امور افغانستان و پاكستان مذاكره كردند.
در اين ديدار معاون امنيتي وزير كشور با اشاره به آخرين وضعيت حضور پناهندگان افغاني در ايران و برخورد انساني جمهوري اسلامي در ميهمان نوازي از اين افراد، گفت: دو معضل مهاجران و پناهندگان افغاني و قاچاق مواد مخدر از اساسي ترين مشكل كشورمان است.
او با اشاره به هزينه هايي كه ايران سالانه در پذيرايي و اقامت افاغنه متحمل مي شود، اظهار كرد: برخلاف كشورهاي همسايه كه پناهجويان افغاني را در اردوگاهها نگهداري مي كنند تنها 3درصد از بيش از 3 ميليون افغاني كه در كشورمان زندگي مي كنند در اردوگاهها هستند و مابقي همانند ساير شهروندان ايراني در مناطق مختلف حضور دارند و از مزايا، يارانه ها و نيز تحصيلات رايگان بهره مند مي شوند. عبداللهي با گلايه از تبليغات برخي از كشورهاي غربي در اعطاي كمك هاي ناچيز مالي از طريق كميسارياي عالي پناهندگان سازمان ملل و همچنين انتقاد از نقش منفي بيگانگان در افغانستان در امر مبارزه با كشت و توليد مواد مخدر كه موجب توليد چندبرابري مواد شده است، ابراز كرد: آمار فعاليتهاي تروريستي و توليد مواد مخدر تا حد نگران كننده اي افزايش يافته است.
وي افزود: ما انتظار كمكهاي بيشتري از سوي كشورهاي برخوردار، از جمله كشور استراليا كه از اعضاي گروه تماس سازمان ملل است را داريم.
معاون امنيتي وزير كشور راه حل اصلي معضل مواد مخدر را كشت جايگزين در افغانستان دانست و گفت: با توجه به سود ناچيز كشاورزان افغاني از توليد مواد مخدر و همكاري موثر ساير كشورها و نهادهاي بين المللي، كشت جايگزين امكانپذير خواهد بود.
همچنين نماينده ويژه نخست وزير استراليا در اين ديدار از مسئولان كشورمان به دليل تلاش در حل مشكلات افغانستان به ويژه در ارتباط با پناهندگان، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و آوارگان تشكر كرد.

 



درخواست وزير خارجه آلمان از ايران

وزير خارجه آلمان در ديدار با همتاي ايراني خود خواستار بخشش دو تبعه آلماني بازداشت شده در ايران شد.
در اين ديدار كه در حاشيه اجلاس بروكسل برگزار شد گيدو وستروله وزير خارجه آلمان رويكرد جمهوري اسلامي ايران در پذيرش درخواست كشورهاي 1+5 براي گفتگو را مثبت و سازنده ارزيابي نمود و ابراز اميدواري كرد اين گفتگوها با نگاه به آينده بتواند فرصت هاي جديدي را مقابل طرفين قرار دهد.
وي همچنين با اشاره به دو تبعه آلماني دستگير شده كه با رواديد گردشگري وارد ايران شده و اقدام به فعاليت هاي غيرمتعارف نموده اند از وزير خارجه درخواست كرد افراد دستگير شده مورد لطف و رأفت اسلامي قرار گيرند.
متكي نيز ضمن اشاره به اقدامات غيرحرفه اي اتباع فوق اظهار داشت: موضوع آنان در چارچوب قانون و نظام قضايي مورد پيگيري قرار خواهد گرفت.
وي همچنين اضافه كرد: متاسفانه گروه 1+5 فرصت نيويورك براي گفتگو در سطح وزرا را از دست داد در عين حال اكتبر يا نوامبر زمان مناسبي براي گفتگو مي باشد كه طرفين بايد در تعامل با يكديگر نسبت به تعيين زمان ملاقات هماهنگي نمايند.

 



شهر خون و قيام در انتظار آقا آب زنيد راه را هين كه نگار مي رسد

اين چندمين ماشيني است كه حاج مسعود، قلم برداشته و شيشه نويسي مي كند. خوش خط كه باشي چاره اي نداري كه خودروهاي عاشقان «آقا» را خوشنويسي كني. حاج مسعود هر بار كه قلم را دست مي گيرد چشمش كه به لبخند زيباي امام و آقا درقاب بزرگ خودرو مي افتد، نيرو و انرژي مضاعف مي گيرد، صلواتي مي فرستد و باز هم ادامه مي دهد. حالا مگر خسته مي شود اين طلبه جوان مكتب خميني؟- چشم حاجي! بوق نزن نوبت تو هم مي رسد...

 



حوزه هنري برگزار مي كند
مسابقه اي به مناسبت سفر رهبر انقلاب به استان قم

سرويس شهرستان ها-
حوزه هنري استان قم به مناسبت سفر رهبر معظم انقلاب به اين استان اقدام به برگزاري دو مسابقه مي كند.
به گزارش روابط عمومي حوزه هنري استان قم، حوزه هنري اين استان با همكاري صدا و سيماي مركز قم و سازمان آموزش و پرورش استان قم، همزمان با سفر پربركت رهبر معظم انقلاب به شهر مقدس قم، اقدام به برگزاري دو مسابقه با موضوعات زير كرده است:
الف- مسابقه «تجلي حضور در آينه تصوير»: ويژه فيلمهاي مستند، نماهنگ و عكسهاي موبايلي
موضوعات:
¤ آمادگي حضور اقشار و اصناف
¤ حضور مردم در مراسم استقبال
¤ لحظه هاي استقبال
¤ شور و شوق مردم
¤ انتظار حضور
¤ لحظه حضور
¤ نقش آفريني نوجوانان و جوانان
¤ حضور دانش آموزان و دانشجويان
ب- مسابقه «جمله اي با رهبرم»: ويژه دانش آموزان مقاطع راهنمايي و دبيرستان
¤ ارائه حرفهاي قلبي با رهبر معظم انقلاب اسلامي در يك جمله
علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا تاريخ 15 آبان ماه 1389 به حوزه هنري استان قم واقع در خيابان شهداء، كوچه 23، پلاك 30 تحويل دهند.

 



در سال اول اجراي هدفمندسازي يارانه ها متوسط قيمت فروش برق 309 ريال خواهد بود

ساري- خبرنگار كيهان:
مديرعامل شركت توزيع برق مازندران اظهار داشت: متوسط قيمت فروش برق در سال اول اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها 309 ريال خواهد بود.
مهندس منوچهر جعفري در جمع خبرنگاران در ساري به تشريح بسته سياستي برق و اقدامات و برنامه هاي وزارت نيرو در راستاي هدفمندسازي يارانه ها پرداخت و گفت: روند پيشنهادي اصلاح قيمت برق و سوخت مصرفي نيروگاه ها در طي برنامه 5 ساله بر اساس تكاليف قانون هدفمند كردن يارانه ها به ازاي هر كيلووات ساعت برق مصرفي از 309 ريال تا 1000 ريال خواهد رسيد.
وي به ميزان اعتبارات مورد نياز و نتايج كاهش تلفات و بهينه سازي مصرف پرداخت و افزود: مجموع اعتبارات مورد نياز براي اجراي طرحهاي كاهش تلفات و بهينه سازي در طي برنامه پنجم 75 هزار ميليارد ريال خواهد بود و ميزان تلفات انتقال و توزيع از 6/18 درصد فعلي در پايان برنامه به 14 درصد خواهد رسيد.
جعفري به ماده 2 مصوبات پيشنهادي اشاره كرد و گفت: به منظور اجراي تكاليف تصريح شده در تبصره ذيل بند (ج) ماده 1 قانون درخصوص افزايش راندمان، كاهش تلفات و بهينه سازي مصرف، سازمان هدفمندسازي يارانه ها موظف است از محل منابع حاصل از بند 8 قانون، سالانه مبلغ 15 هزار ميليارد ريال در اختيار وزارت نيرو قرار دهد و وزارت نيرو موظف است منابع حاصل را در راستاي تحقق اهداف فوق، در قالب وجوه اداره شده، يارانه سود تسهيلات و يا كمك بلاعوض با اولويت به متقاضيان سرمايه گذاري خصوصي و غيردولتي تخصيص دهد.
وي با اشاره به اهداف هدفمندسازي يارانه هاي برق اظهار داشت: در پايان برنامه پنجم توسعه، سالانه معادل 34 هزار ميليارد ريال بر اثر افزايش راندمان و كاهش تلفات صرفه جويي خواهد شد. مهندس جعفري در پاسخ به يكي از پرسش هاي خبرنگاران مبني بر شايعه حذف يارانه برق در مازندران گفت: يارانه برق در مازندران حذف نشده است و موضوع اعمال قانون هدفمند كردن يارانه ها فعلا موضوعيت ندارد و تا به حال هيچگونه
افزايش نرخ مورد محاسبه بهاي انرژي برق از سوي وزارت نيرو واصل نشده و كليه صورتحساب ها بر مبناي نرخ مصوب سال 83 صادر مي شود.
وي علت افزايش مبلغ قبوض مشتركين برق مازندران را گرماي زودهنگام و بي سابقه و تداوم آن در تابستان امسال در اين استان عنوان كرد.

 



معاون دانشگاه علوم پزشكي اصفهان:
تغيير الگوي مصرف غذايي ،از دلايل شيوع بيماري هاي قلبي و سرطاني است

اصفهان -خبرنگاركيهان:
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان اعلام كرد: شيوع بيماري هاي قلبي و عروقي، چاقي و انواع سرطان ها در اثر تغيير الگوي مصرف غذايي است.
دكتر غلامحسين صادقيان درگفت وگو با خبرنگاران افزود: امروز پيشگيري از بروز بيماري هاي ناشي از تغذيه نادرست، دغدغه جامعه و مسئولان است و اين امر نياز به توجه و عزم ملي دارد.
وي با اشاره به فراگير شدن مصرف فست فودها درجامعه گفت: فست فودها يكي از دغدغه هاي دانشگاه علوم پـزشكي و معاونت غذا و دارو در استان به شمار مي آيد و ما اصلاح عادت غذايي مردم را به ويژه به جوانان و كودكان توصيه مي كنيم.
معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي اصفهان افزود: توجه نكردن به سلامت غذا موجب بروز انواع بيماري ها و مرگ ها مي شود.
وي از عدم نظارت بركارگاه هاي توليد كننده مواد غذايي زير پله اي خبرداد و گفت: استان اصفهان در بين استان هاي كشور، بيشترين صادرات مواد غذايي را به كشورهاي مختلف داشته است.

 



با معرفي نفرات برتر در قزوين
پنجمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي به كار خود پايان داد

قزوين- خبرنگاركيهان:
پنجمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي با معرفي نفرات برگزيده در خانه فرهنگ اميركبير شهر قزوين به كار خود پايان داد.
حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد در مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي در خانه فرهنگ اميركبير قزوين گفت: زماني كه امامت ائمه اطهار(ع) معنا يابد، توحيد راهگشاست و نقش مي آفريند، در غير اين صورت انسان از اسلام و توحيد باز مي ماند.
وي با اشاره به اهميت امامت و ولايت در سعادت انسان اظهار داشت: پس از پيروزي انقلاب اسلامي، جايگاه ولايت با حضور رهبري صالح، سياسي و اجتماعي معنا يافت. نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي به سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان اشاره كرد و گفت: استقبال مردم اين كشور از وي در نوع خود جالب و قابل توجه است.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قزوين در اين مراسم خاطرنشان كرد: يك كارگاه آموزشي ويژه منتخبين جشنواره سراسري ادبيات نمايش پنج دوره و با حمايت دبيرخانه دائمي جشنواره رضوي معاونت فرهنگي وزارت ارشاد و همكاري بخش فرهنگي آستان قدس رضوي آبان سال جاري در مشهد مقدس برگزار مي شود.
محمدحسين شفيعي ها افزود: در اين جشنواره 168اثر از 133 هنرمند كشور به دبيرخانه پنجمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي در استان ارسال شد كه اين آثار شامل 17فيلمنامه بلند، 120فيلمنامه كوتاه و 149نمايش نامه است.
گفتني است مراسم اختتاميه پنجمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي رضوي از مجموعه برنامه هاي جشنواره فرهنگي و هنري امام رضا(ع) 23مهر با معرفي نفرات برتر در رشته هاي فيلمنامه هاي كوتاه، بلند و نمايشنامه در قزوين به كار خود پايان داد.
براساس اين گزارش، هيئت داوران پس از بررسي آثار رسيده به دبيرخانه پنجمين جشنواره سراسري ادبيات نمايشي، فاطمه توحيدي سيف با فيلمنامه «عشق چيز ديگري است» از قم و مهدي رمضان نژاد با فيلمنامه «بالهايم براي تو» از مشهد مقدس به صورت مشترك به عنوان مقام دوم بخش فيلمنامه بلند انتخاب كردند.
همچنين علي اصغر ناصري تبريزي با اثر «عروس جنوبي» از تهران رتبه سوم را از آن خود كرد.
در بخش فيلمنامه كوتاه، مريم عبداله زاده با اثر «سيمرغ» از سبزوار، مرتضي سبزقبا با اثر «روي جاده برفي» از دزفول و محمدعلي هاشم پور با اثر «نامه اي براي او» از ساري مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
براساس اين گزارش، محمد مظفري با اثر «سفر غريب» از بوشهر، علي ميرزاعمادي با اثر «مسافران» از تهران و پويان اصغري با اثر «چهار قدم» از قزوين نيز رتبه هاي اول تا سومي بخش نمايشنامه صحنه اي اين جشنواره را از آن خود كردند.

 



پيام مشترك 4 امام جمعه قم به مناسبت سفر رهبر انقلاب

چهار امام جمعه قم با صدور پيام مشتركي، تشريف فرمايي رهبر معظم انقلاب به استان قم را گرامي داشتند.
به گزارش فارس از قم، در اين پيام كه به امضاي آيت الله ابراهيم اميني، آيت الله رضا استادي، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري و حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد سعيدي رسيده آمده است: با عرض تبريك به مناسبت دهه مبارك و ميلاد مسعود امام هشتم حضرت علي بن موسي الرضا و خواهر گراميش حضرت معصومه(س)، از عنايت مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي براي سفر رسمي به استان قم و ديدار با مراجع تقليد و اساتيد و طلاب حوزه علميه و ديدار با مردم انقلابي و شهيد پرور قم سپاسگزاريم.
در ادامه اين پيام تاكيد شده است: مردم شريف استان قم، اساتيد و طلاب حوزوي، قاطبه مسئولان و امام جمعه و جماعت در انتظار مقدم شريف اين مهمان عزيز هستند كه خود يكي از پرورش يافتگان و فرزندان شايسته اين حوزه علميه هستند.
در بخش ديگري از اين پيام آمده است: گرچه قم و حوزه علميه همواره مورد عنايت مقام معظم ولايت بوده است، ولي انتظار مي رود در اين سفر از عنايات بيشتري برخوردار شوند.
در اين پيام افزوده شده است: اميد است كه اساتيد و مسئولان حوزوي با بهره گيري از رهنمودهاي خردمندانه مقام معظم رهبري، با هماهنگي با مراجع تقليد و با توجه به نيازهاي فرهنگي و نيازهاي جديد زمان در برنامه هاي دروس حوزوي تحولي به وجود آورند.
در بخش پاياني اين پيام آمده است: در خاتمه اميدواريم كه اين سفر مبارك در حل مشكلات گوناگون استان قم به ويژه شهر مقدس قم كه در جهان از موقعيت خاصي برخوردار است تاثير بسزايي داشته و در انجام اين مهم بيش از پيش تسريع شود.

 



امام جمعه كاشان: استقبال از احمدي نژاد در لبنان بيانگر محبوبيت انقلاب اسلامي است

كاشان- خبرنگار كيهان:
نماينده ولي فقيه و امام جمعه كاشان استقبال چشمگير مقامات و مردم لبنان از رئيس جمهور ايران را نشانه محبوبيت روز افزن نظام جمهوري اسلامي دانست.
آيت الله عبدالنبي نمازي در خطبه هاي نماز جمعه كاشان گفت: حمايت نهادها و ملت لبنان از سخنان رئيس جمهور ايران كه حامل پيام ملت ايران نيز بود، مؤيد عظمت وعزت و محبوبيت كشور و ملت ايران در نزد افكار عمومي منطقه است.
وي با اشاره به مصوبه اخير رژيم صهيونيستي كه تأييد تابعيت در فلسطين اشغالي را به پذيرفتن اسرائيل به عنوان كشور يهودي و سوگند وفاداري به آن مشروط كرده، گفت: اين طرح شيطاني نه تنها خشم و عصبانيت فلسطينيان را به دنبال داشته، بلكه موجب آزردگي خاطر مسلمانان و آزادگان جهان نيز شده است.
آيت اللله نمازي تصريح كرد: بايد ديد در موضع گيري برخي سران كشورهاي اسلامي كه در جهت تأمين منافع اسرائيل حركت مي كنند، چه تغييري به وجود خواهد آمد.

 



وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در پيامي به جشنواره شعر رضوي : سراسر ايران مشهدالرضاست

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي درپيامي به جشنواره شعر رضوي درشوش گفت: برگزاري جشنواره شعر رضوي در 31 استان كشور گوياي اين است كه سراسر ايران اسلامي مشهدالرضا است.
به گزارش خبرنگار ايرنا دراين پيام كه جمعه شب توسط مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان قرائت شده آمده است: حركت اين كاروان در 31 استان كشور و در 3 قاره جهان باران رحمتي است كه از آن بذر عشق به آل علي سرمي زند، جوانه مي كند، نهال مي شود تا انشاالله درختي سايه گستر شود.
سيد «محمد حسيني» دراين پيام افزود: براي جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) گرد آمده ايم درجاي جاي اين سرزمين ولايي در 31 استان تا باور كنيم طرفه حديثي است غم عشق ما تا باور كنيم در آستان ملكوتي حضرتش حضور داريم و باور كنيم كه اين ملك سراسر ملكوت و دست ارادت اين مردمان تماما مسكوك آن غريب آل الله است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي خاطر نشان كرد كه اين جشنواره در 31 استان برگزارمي شود و گوياي آن است كه سراسر ايران مشهدالرضا است.
پس از قرائت پيام وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، نماينده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبري گفت:برگزاري جشنواره ادبي، ولايي و رضوي درمحل آرامگاه دعبل خزاعي پيام هاي زيادي دارد كه مي توان به اصالت و قدمت تشيع درخوزستان اشاره كرد.
به گفته مديركل فرهنگ و ارشاد استان خوزستان 280 اثر به جشنواره شعر رضوي رسيده كه 190اثر پذيرفته شده است.
حجت الاسلام والمسلمين سيدلطف الله سپهر گفت: از اين تعداد 12 اثر درجشنواره قرائت مي شوند و 8 اثر به عنوان آثار برتر برگزيده خواهند شد.
دراين جشنواره شاعراني از كشورهاي عراق، كويت و بحرين حضور دارند و به همراه ديگر شاعران ايراني اشعار خود را در وصف امام رضا (ع) به زبان عربي قرائت خواهند كرد.
نظام ولايي در ايران مديون حضور امام رضا(ع) است
بندرعباس- خبرنگاركيهان:
معاون پارلماني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نظام ولايي ايران را مديون حضور امام رضا(ع) در كشور دانست.
«محمد عظيمي» در آيين اختتاميه چهارمين جشنواره تئاتر كودك و نوجوان رضوي در تالار آويني شهر بندرعباس اظهار داشت: تلاش در راستاي منطبق بودن آثار هنري با سيره علمي و عملي ائمه و از جمله امام رضا(ع) بهترين خدمت به معصومان(ع) محسوب شده و مناسب ترين روش انتقال ارزش هاي ديني است.
وي با بيان اينكه سه نوع الگو در حال حاضر براي توسعه فرهنگي در دين شناخته مي شود، گفت امام رضا(ع) در زمان خود از الگوي نوع پيشرفته اشاعه اي براي توسعه فرهنگ اسلامي استفاده كردند كه حتي نظام ولايي مديون حضور امام رضا(ع) در ايران است.
معاون پارلمان وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با بيان اينكه حضور و مسير حركتي امام رضا(ع) در ايران زمينه ساز تحرك و تكاپوي هميشگي ايرانيان شد اظهار داشت: نظام ولايي و مردم سالاري ديني شكل گرفته در ايران مديون حضور امام هشتم شيعيان در ايران است.
وي در پايان تاكيد كرد: براساس سياست هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سال آينده هرمزگان ميزبان جشنواره رسانه هاي ديجيتال خواهد بود و با توجه به كارنامه درخشان آن، تمام عرصه هاي فرهنگي و هنري هرمزگان مشمول بهترين و جدي ترين حمايت هاي وزارتخانه هستند.

 



اخبار ادبي و هنري

دبيرستاد مبارزه با قاچاق فيلم تاكيد كرد
بي اعتمادي مردم به فيلم هاي عرضه شده در سوپرماركت ها
دبير ستاد مبارزه با قاچاق محصولات سمعي و بصري گفت: آثار نازل عرضه شده توسط موسسه هاي ويدئويي در سوپرماركت ها، اعتماد مردم را نسبت به اين آثار از بين برده است. به همين دليل شاهد ركود در فروش اين فيلم ها هستيم.
به گزارش خبرنگار كيهان: «محمدرضا عباسيان» رئيس جديد موسسه رسانه هاي تصويري روز گذشته در نشستي خبري درباره فعاليت هاي ستاد مبارزه با قاچاق محصولات صوتي و تصويري، از آمادگي كامل اين ستاد براي مبارزه با فيلم هاي غيرمجازي كه در كنار خيابان ها عرضه مي شوند خبر داد و تصريح كرد: براي برخورد با فروشندگان دوره گرد فيلم هاي قاچاق به حمايت شهرداري تهران نيازمند هستيم. اما شهرداري هيچ همكاري نكرده است.
وي مبارزه با قاچاق فيلم در تهران را نسبتا موفقيت آميز توصيف كرد و افزود: برخلاف تهران، در شهرستان ها قاچاق فيلم رو به افزايش است.
او انجام كار فرهنگي در كنار كار سبلي را از جمله روش هاي مبارزه با كپي غيرمجاز فيلم ها دانست و گفت: «بايد مردم را با مزيت ها و كيفيت نسخه اصلي فيلم ها آشنا كرد تا به سمت استفاده از آن بيشتر تشويق شوند.»
وي نصب هولوگرام مشترك را ديگر فعاليت اين ستاد عنوان كرد و افزود: «در حال حاضر فعاليت جدي در اين زمينه شروع شده است. در اين زمينه مجوزهاي رسمي اخذ شده و پيش بيني ما اين است كه از ابتداي دي سال جاري محصولات موسسات ويدئو رسانه و بازي هاي رايانه اي در مرحله اول با اين هولوگرام عرضه شوند و در مرحله بعد بر روي همه محصولات سمعي و بصري اين هولوگرام نصب شوند تا از اين طريق امنيت آثار بالا برود.»
عباسيان همچنين خلأ قانوني مبارزه با شبكه هاي اينترنتي متخلف را از مشكلات اين ستاد عنوان كرد و اظهار داشت: اين ضعف قانوني بايد از طريق مجلس پي گيري و اصلاح شود.
عصبانيت دختر سخنگوي موسوي از سفر احمدي نژاد به لبنان
دختر كوچك سخنگوي ميرحسين موسوي در خارج از كشور(!) كه فيلم ضد ايراني اش به دليل سفر رئيس جمهور به لبنان، از اكران در بيروت بازماند، رو به فحاشي آورد.
حنا مخملباف، در گفت وگو با شبكه صهيونيستي العربيه گفت: احمدي نژاد به لبنان آمد و با خود تاريكي را به ارمغان آورد.
دختر محسن مخملباف، كه پدرش خواهان اشغال نظامي ايران به دست ارتش آمريكا شده است، مدعي شد: اگر فيلم من نمايش داده مي شد، كسي به استقبال احمدي نژاد در لبنان نمي رفت!
فيلم «روزهاي سبز» حنا مخملباف در حمايت از آشوبگراني است، كه سال گذشته با «دروغ تقلب» به خيابان هاي تهران آمدند تا سناريوي انقلاب مخملي جورج سوروس به اجرا درآيد.
خانواده مخملباف به ساخت فيلم هاي سياه شهرت دارند.
وي در جديدترين ساخته سينمايي اش، با شركت مجري سابق «A.O.V»، علاقه اش به ساخت آثار پورنوگرافي را به اثبات رسانده است.
اعتراض به رفتار برخي ميهمانان جشنواره فيلم كودك
جمعي از متدينين همداني با انتشار بيانيه اي به رفتار غيرمتعارف برخي از ميهمانان جشنواره فيلم كودك اعتراض كردند.
انجام رفتارهاي مغاير با ارزش هاي اسلامي طي روزهاي برگزاري جشنواره رخ داده است.
معترضين تاكيد كرده اند در صورت استعفا ندادن مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي همدان، دست به تحصن خواهند زد.
حمله شديد كارگردان برجسته غرب به بي بي سي
«كن لوچ»، كارگردان برجسته انگليسي با انتقاد شديد از شبكه تلويزيوني بي بي سي گفت: اين شبكه از مديراني تشكيل شده كه تمام ايده هاي ناب را از بين برده اند.
اين فيلمساز مخالف اسرائيل كه در جشنواره فيلم لندن صحبت مي كرد از بركناري شارون بايلاي مدير بازاريابي بي بي سي و مارك بيفورد قائم مقام بي بي سي استقبال كرد و اظهار داشت: شر آنها كم. مسئولان بيشتري از اين شبكه بايد كنار روند. من خوشحالم كه آنها شغل خود را از دست مي دهند.
به گزارش ايسنا به نقل از هاليوود ريپورتر، لوچ گفت: سينماهاي انگليس بايد از استعمار هاليوود خارج شوند. اين يك فاجعه است كه نسخه هاليوودي براي دوستداران سينما تجويز شده است؛ در حالي كه فيلم هاي با كيفيت و محصول داخل بايد به نمايش درآيند. سهم هاليوود از سينماي انگليس نبايد به 80 درصد برسد.

 



برگزاري همايش سراسري شعر عاشورا در اليگودرز

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
پنجمين همايش سراسري شعر عاشورا تحت عنوان حنجره هاي سرخ ديماه سال جاري در اليگودرز برگزار مي شود.
حبيب جمشيدي مسئول روابط عمومي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز در اين باره گفت: اين همايش در قالب اشعار آزاد و به همت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي لرستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اليگودرز چهارشنبه يكم ديماه در مجتمع سيمرغ اليگودرز برگزار مي شود.
وي افزود: با اعلام فراخوان جشنواره از شاعران سراسر كشور دعوت شده است كه آثار خود را حداكثر تا پانزدهم آذرماه به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

 



 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14