(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 مهر 1389- شماره 19765

ابلاغ قانون جديد مبارزه با موادمخدر توسط رهبر انقلاب
اشد مجازات در انتظار متخلفان طرح هدفمندي يارانه ها
دكتر امامي رضوي: سرمايه گذاري در زمينه سلامت روان كافي نيست
مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) تغيير كرد
اعطاي 785ميليون ريال كمك نقدي به زندانيان و خانواده هاي آنان
 كشف 8 كيلوگرم مواد مخدر از 471 زائر عمره امسال
رئيس سازمان سنجش: كنكور امسال تكميل ظرفيت ندارد
قاچاقچي پوشاك يك ميليارد و 275 ميليون تومان جريمه شد
خروج واگن هاي دو قطار مسافربري تهران- مشهد از ريل
حادثه در ايستگاه مترو خزانه
نماز باشكوه مسلمانان آمريكايي در مقابل كنگره
تلاش هلند براي تبرئه قانونگذار ضداسلام
خداحافظ زندگي
از خودگذشتگي برادر ناتني اوباما
اركستر آلات گياهي در وين
خانه اي 27 طبقه براي زندگي



ابلاغ قانون جديد مبارزه با موادمخدر توسط رهبر انقلاب

سرويس اجتماعي-
قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر از ابلاغ قانون جديد مبارزه با موادمخدر توسط رهبر معظم انقلاب جهت اجرا خبر داد.
به گزارش روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر طه طاهري گفت: اميدواريم با عمل به اين قانون، شاهد يك حركت جدي در اثربخشي جرائم مبارزه با موادمخدر و مجازات هاي آن باشيم.
وي افزود: موضوع موادمخدر كشور به دليل اسناد بالادستي محكم و قوي مانند برنامه چهارم توسعه، سند فرابخشي و سياست هاي كلي نظام ابلاغي كه از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) و همچنين براساس كارهاي علمي و پژوهشي كه از اول برنامه چهارم توسعه تدوين و به دستگاه هاي مختلف دخيل در امر مبارزه با موادمخدر ابلاغ شده است، در قالب اجرائي ستاد مبارزه با موادمخدر عملياتي مي شود.
قائم مقام دبيركل ستاد، با بيان اينكه قانون مبارزه با موادمخدر در بخش روانگردان ها و مواد صنعتي دچار مشكلات جدي بود، گفت: پس از كار كارشناسي انجام شده، اين قانون در مجمع تشخيص مصلحت نظام كامل شد و هفته گذشته از سوي مقام معظم رهبري (مد ظله العالي) تصويب نهايي و براي اجرا به دستگاه هاي ذيربط ابلاغ شد و اميدواريم با اجراي اين قانون شاهد يك حركت جدي در اثربخشي جرائم مبارزه با موادمخدر و مجازات هاي آن باشيم.
طاهري به اشاره به نتايج يك ارزيابي كه آمار معتادان را يك ميليون و 200 هزار نفر اعلام مي كند افزود: متاسفانه سوءمصرف مواد صنعتي به خصوص شيشه جايگزين مصرف موادمخدر سنتي در كشور شده است.

 



مديركل تعزيرات استان تهران خبر داد
اشد مجازات در انتظار متخلفان طرح هدفمندي يارانه ها

مديركل تعزيرات استان تهران گفت: در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها در برخورد با كوچك ترين تخلف، اغماض نخواهيم كرد و اشد مجازات را براي متخلفان قرار خواهيم داد.
نظرعلي حاجي پاشا معاون سازمان و مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران درباره تمهيداتي كه براي بعد از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها انديشيده شده است، اظهار داشت: كميته اي تخصصي تشكيل داديم مركب از افراد مجرب شعب استان تهران كه در همين رابطه جلسات مختلف برگزار و تصميماتي اتخاذ شد.
وي با بيان اينكه تصميم گرفتيم تعدادي از شعب را به صورت سيار به اين كار اختصاص دهيم، ادامه داد: به همين منظور 40 شعبه سيار براي رسيدگي به تخلفات در اين زمينه تشكيل شد كه از اين تعداد، 30 شعبه در سطح شهر تهران فعاليت خواهند كرد.
حاجي پاشا گفت: اولويت اول كارمان را رسيدگي به پرونده ها و تخلفات احتمالي كه در بحث هدفمندي يارانه ها تشكيل مي شود قرار خواهيم داد و بلافاصله مورد رسيدگي قرار خواهند گرفت.
وي با اشاره به راه اندازي سامانه تلفن گويا در استان تهران گفت: اين سامانه به شماره «09651» از حدود يك ماه قبل و به صورت پايلوت در استان تهران شروع به كار كرد و مردم مي توانند در كنار سامانه «124» بازرگاني، شكايات خود را در تمام زمينه ها اعلام كنند.
مديركل تعزيرات استان تهران با اشاره به راه اندازي ناحيه شرق تعزيرات حكومتي در شهر تهران گفت: به منظور سهولت در دسترسي مردم به شعب تعزيرات و همچنين سرعت در رسيدن بازرسان به محل وقوع تخلف، شهر تهران غير از سازمان مركزي به 4 شعبه شمال، جنوب، شرق و غرب راه اندازي تقسيم خواهد شد. البته ناحيه شرق راه اندازي شده است.
وي ادامه داد: با اجراي هدفمند كردن يارانه ها سازمان هاي نظارتي گزارشات خود مبني بر افزايش قيمت ها را به تعزيرات ارسال مي كنند و سازمان تعزيرات نيز به آن رسيدگي خواهد كرد.
معاون سازمان تعزيرات حكومتي كشور گفت: در اين طرح در برخورد با كوچك ترين تخلف، اغماض نخواهيم كرد و اشد مجازات را براي متخلفان قرار خواهيم داد.
وي همچنين درباره موضوع احتكار برخي از اقلام مانند روغن و شكر هم زمان با اجراي اين طرح گفت: دستگاه هاي نظارتي چنانچه در اين باره گزارشي به تعزيرات ارسال كنند به شدت با متخلفان برخورد خواهيم كرد اما تاكنون در اين زمينه گزارشي دريافت نكرده ايم.
مصالحه وام خواران قبل از صدور حكم جريمه با بانك ها
حاجي پاشا با اشاره به ماده 11 قانون تعزيرات حكومتي مبني بر عدم اجراي تعهد توليدكنندگان مبني بر بازپرداخت تعهدات ارزي خود به بانك ها به فارس گفت: توليدكنندگاني كه از بانك ها براي راه اندازي مراكز توليدي از بانك ها ارز دريافت كرده اند اما به تعهد خود عمل نكرده اند، با شكايت بانك ها پرونده شان به تعزيرات حكومتي ارسال خواهد شد.
وي ادامه داد: بعد از رسيدگي به پرونده در تعزيرات حكومتي و محكوميت اين افراد، ضمن دريافت اصل پول، معادل يك برابر آن هم به عنوان جريمه نقدي دريافت خواهد شد.
مديركل تعزيرات حكومتي استان تهران با بيان اينكه مبلغ 116 ميليارد توماني كه به عنوان معوقات بانكي بازگردانده شده، در همين راستا است، افزود: يكسري از اين متخلفان ارزهايي مانند دلار، مارك و ين ژاپن را برگرداندند. علت دريافت ارزهايي مانند مارك اين است كه با توجه به ارزي كه در زمان دريافت محاسبه شده است، همان ارز هم بايد با نرخ روز دريافت شود.
وي درباره علت تعلق نگرفتن جريمه به اين افراد گفت: بعد از اقدامات قضايي ما و قبل از اينكه پرونده به مرحله اجراي حكم برسد، اين افراد با بانك ها مصالحه كردند و كار به صدور حكم پرداخت جريمه نرسيد.

 



دكتر امامي رضوي: سرمايه گذاري در زمينه سلامت روان كافي نيست

سرويس اجتماعي-
معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به آمار 21درصدي بيماران رواني در كشور گفت: در زمينه سلامت روان سرمايه گذاري كافي صورت نگرفته و بيمه ها تمايلي به تحت پوشش قرار دادن اين خدمات ندارند.
به گزارش خبرنگار كيهان، دكتر امامي رضوي ديروز در جمع خبرنگاران به مناسبت هفته بهداشت روان اظهار داشت: اگر طالب دريافت مشاوره خوب هستيم بايد هزينه خوبي بپردازيم.
وي افزود: با وجود اينكه بيماري هاي رواني رتبه دوم را در كشور دارا مي باشند اما اولويت هاي بيمه ها بر اين موضوع نيست و مشكل ما نبود گرايش بيمه ها به اين سمت است.
به عنوان مثال تحت پوشش قرار گرفتن داروهاي جديد به راحتي در بيمه پذيرفته مي شود اما مشاوره روان پزشكي كه شايد از جمله نيازهاي روزمره مردم باشد را بيمه ها قبول نمي كنند.
در ادامه اين نشست دكتر عباسعلي ناصحي، مدير اداره سلامت رواني، اجتماعي و اعتياد وزارت بهداشت از تدوين طرح جامع كشوري پيشگيري از خودكشي خبر داد و گفت: اين طرح اكنون در چند استان بصورت پايلوت در حال اجراست.
وي طرح پيشگيري از همسر آزاري با همكاري دفتر امور بانوان رياست جمهوري و طراحي اجراي برنامه هاي مربوط به پيشگيري و كاهش آسيب مواد محرك را از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه براي تأمين سلامت روان جامعه عنوان كرد و افزود: اجراي طرح ادغام خدمات مربوط به پيشگيري از اعتياد در شبكه خدمات بهداشتي كشور و تدوين و اجراي خدمات پس از ترخيص بيماران مبتلا به اختلالات روان پزشكي از ديگر اقدامات انجام شده در اين زمينه مي باشد.
وي در پاسخ به سؤال كيهان مبني بر آمار جديد بيماران رواني در كشور اظهار داشت: طبق آخرين آمار وزارت بهداشت 21 درصد افراد جامعه مبتلا به بيماري رواني هستند كه يك درصد آن داراي اختلالات شديد مي باشند.
وي با اشاره به اجراي طرح بزرگ كشوري در آينده نزديك براي شناسايي و جمع آوري آمار دقيق مبتلايان به انواع بيماري هاي رواني گفت: بر اساس اين طرح ميزان شيوع اختلالات و تعيين ميزان استفاده از خدمات درماني، تأمين هزينه هاي اختلالات رواني، شيوع اختلالات رواني با ابزارهاي استاندارد و ميزان شيوع اختلالات رواني مشخص مي گردد كه خود بهترين وسيله براي برنامه ريزي دقيق سلامت روان است.

 



مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) تغيير كرد

با حكم دكتر قاليباف شهردار تهران مهندس اكبر توكلي به عنوان مدير عامل سازمان بهشت زهرا(س) منصوب شد.
گفتني است، پيش از اين تغيير اسد فاضل مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) بود كه در حال حاضر شهردار منطقه 2 شده است.

 



مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان مركز خبر داد
اعطاي 785ميليون ريال كمك نقدي به زندانيان و خانواده هاي آنان

مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان مركز از اعطاي بيش از 785 ميليون ريال كمك هاي نقدي و غيرنقدي به زندانيان و خانواده هاي نيازمند آنان در 6 ماهه نخست سال خبر داد.
محسن نصيري درباره عملكرد انجمن حمايت زندانيان مركز در شش ماهه اول 89 گفت: آمار فعاليت هاي انجمن حمايت زندانيان مركز نشان مي دهد در بخش پذيرش و تشخيص 5729 مورد شامل 1709مراجعه كننده، 230مورد مشاوره حضوري، 3491 مورد مشاوره تلفني و 299 مورد تشكل پرونده را شاهد بوديم.
وي افزود: با پرداخت 712 مورد مستمري به ارزش 283ميليون و 300 هزار ريال، 295 مورد هزينه اياب و ذهاب به ارزش 18ميليون و 727 هزار ريال، 42 مورد اقساط معوقه به ارزش 5ميليون و 930 هزار ريال، 92 مورد اجور معوقه به ارزش 45ميليون و 370هزار ريال، 29 مورد كمك هزينه تحصيلي به ارزش 10ميليون ريال، 14مورد كمك هزينه زندگي به ارزش 3 ميليون و 160هزار ريال، كمك هزينه درماني، 29 مورد به ارزش 13ميليون و 160هزار ريال توانسته ايم بخشي از مشكلات خانواده ها را مرتفع سازيم.
مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان مركز ادامه داد: انجمن با پرداخت يك مورد هزينه انتقال زنداني به زندان محل سكونت خود و 223 مورد هزينه افتتاح حساب عابر بانك به ارزش 24 ميليون و 600 هزار ريال گامي در جهت رفاه حال مددجويان برداشته است.
مديرعامل انجمن حمايت زندانيان مركز كمك هاي غيرنقدي انجمن به خانواده ها را شامل اهداي 944 بن به ارزش 228 ميليون و 300 هزار ريال عنوان كرد.
نصيري در بخش مساعدت هاي حمايتي از پنج مورد رضايت شاكي و 440 مورد معرفي به مراكز كميته امداد و بهزيستي خبر داد و گفت: با همكاري مشاوران و مددكاران انجمن توانستيم 45 مورد پرونده قضايي سرپرست خانواده ها را پيگيري و مساعدت كنيم.
مديرعامل انجمن حمايت از زندانيان مركز افزود: به منظور رفاه حال زندانيان 21 مورد مساعدت به ارزش 42 ميليون و 80 هزار ريال به زندان ها در قالب تنخواه در اختيار مددكاران زندان قرار گرفت.
نصيري در بخش كمك به زندانيان به ايسنا گفت: در طول 6 ماه اول سال 89، جهت آزادي زندانيان 71 ميليون و 500 هزار ريال جهت آزادي 5 نفر زنداني هزينه شده است. همچنين 48 مورد هزينه بهداشت و درمان زندانيان و 6 مورد پرداخت هزينه مددكاران و مشاوران در زندان به ارزش 35 ميليون و 250هزار ريال بابت مساعدت به زندانيان صورت گرفته است.
جمع كل كمك هاي نقدي و غيرنقدي در شش ماهه اول سال 89 به خانواده هاي زندانيان را 785 ميليون و 377 هزار ريال عنوان كرد.

 



رئيس پليس فرودگاه هاي كشور خبر داد
 كشف 8 كيلوگرم مواد مخدر از 471 زائر عمره امسال

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: 400 هزار نفر از تاريخ 17 ارديبهشت ماه تا 20 ماه مبارك در مناسك حج عمره شركت كردند كه از اين تعداد 471 نفر توسط پليس ايران دستگير و از آنان حدود 7 كيلو و 955 گرم مواد مخدر كشف شد.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار نبي الله حيدري صبح شنبه در نشست خود با خبرنگاران گفت: به دنبال تشديد برخورد پليس عربستان با حاملان مواد مخدر بازرسي هاي پليس در فرودگاه هاي داخلي نيز تشديد شده است.
وي افزود: حمل اشيايي چون سلاح گرم و سرد در پروازها ممنوع است و با حمل مواد مخدر حتي به اندازه يك گرم نيز برخورد شديدي خواهد شد.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: پليس عربستان بحث مواد مخدر را به صورت جدي پيگيري مي كند و زائران ايراني نبايد كاري كنند كه به اصالت و فرهنگ كشور توهين شود.
وي افزود: با نصب دستگاه هاي مدرن و نيز آموزش نيروها در سطح 17فرودگاه كشور تمامي مواد مخدر حمل شده از سوي زائران كشف مي شود.
سردار حيدري گفت: در صورت كشف مواد مخدر از سوي پليس ها گذرنامه و ويزاي زائران توقيف و تحويل سازمان حج مي شود تا پرونده آنان نيز به دادسرا رفته و از ادامه سفر باز مي مانند.
وي افزود: در صورتي كه از زائران ايراني در خاك عربستان مواد مخدر كشف شود اين زائران در زندان هاي عربستان و بدون اينكه وارد جده و مدينه شوند با اعمال شاقه و وضعيت بسيار بد زندان روبرو خواهند شد.
وي گفت: در عمره سال گذشته از ميان 765 هزار زائر پليس ايران 1069نفر را دستگير كرد و از اين تعداد زائر دستگير شده 14كيلو و 143گرم مواد مخدر كشف كرد.
سردار حيدري افزود: پليس عربستان نيز 160 نفر را دستگير كرد كه از اين تعداد 2 نفر به خاطر جو بد زندان هاي عربستان جان باختند.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: متادون از نظر پليس ايران جزو مواد مخدر به شمار نمي رود و براي معتادان پرخطر تجويز مي شود ولي از نظر پليس عربستان متادون يك ماده مخدر محسوب شده و با حمل كننده آن برخورد مي شود.
وي با اشاره به حمل شيرين بيان از سوي زائران نيز گفت: شيرين بيان نيز در كشور عربستان مانند ترياك بوده و پليس عربستان با حاملان آن برخورد مي كند.
سردار حيدري گفت: حمل داروهاي آرام بخش و اعصاب و روان بلامانع است اما داروهاي ديازپام بايد با هماهنگي مسئولان كاروان حمل شود.
عزيمت 103هزار زائر حج تمتع
به جده و مدينه
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: در حج تمتع امسال كه از 29 مهر ماه آغاز مي شود 103 هزار زائر وارد جده و مدينه خواهند شد.
سردار حيدري با بيان اينكه در سال گذشته به دليل شيوع بيماري آنفلوآنزا 68 هزار زائر به حج تمتع اعزام شده بودند گفت: سال گذشته از اعزام افراد بالاي 65 سال به حج تمتع خودداري شده بود اما در سال جاري نزديك 30درصد زائران را افراد بالاي 65 سال تشكيل مي دهند از اين رو در صورت كشف مواد مخدر از زائران و در خاك عربستان با مشكلات زيادي روبرو خواهند شد.
وي افزود: در سال گذشته در ايران 107نفر از زائران حج تمتع دستگير شدند كه 24 نفر آنان زن بودند و به طور مجموع از اين افراد دو كيلو و 143گرم انواع مواد مخدر كشف و ضبط شد.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور تصريح كرد: پليس عربستان نيز سال گذشته يك نفر را با 9 گرم مواد مخدر دستگير كرد.
وي افزود: در عمره امسال 400 هزار زائر اعزام شدند كه 471 نفر از آنان توسط پليس ايران به جرم حمل مواد مخدر دستگير شدند.
سردار حيدري گفت: از افراد دستگير شده هفت كيلو و 955گرم مواد مخدر كشف شد كه 93 نفر از افراد دستگير شده را زنان تشكيل مي دهند.
وي افزود: در مراسم حج عمره امسال پليس عربستان نيز هفت نفر را به جرم حمل مواد مخدر دستگير كرد.
18 ميليون مسافر
از هواپيما استفاده كردند
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور گفت: در 7 ماهه نخست سال 18 ميليون و 886 هزار نفر مسافر داخلي داشته ايم كه اين ميزان مسافر نسبت به مدت مشابه سال قبل 12درصد افزايش داشته است.
سردار حيدري افزود: در اين مدت 5 ميليون و 501 هزار نفر نيز مسافر خارجي داشته ايم كه اين ميزان نيز نسبت به مدت مشابه سال قبل 20درصد افزايش را نشان مي دهد.
وي گفت: تعداد پروازهاي داخلي در 7 ماه نخست سال 18درصد افزايش داشته و ميزان پروازهاي خارجي نيز 7 درصد رشد را نشان مي دهد.
رئيس پليس فرودگاه هاي كشور اعلام كرد: در 7 ماه اول امسال 354 كيلوگرم انواع مواد مخدر در فرودگاه ها كشف شده كه 92 كيلوگرم آن در پرواز هاي داخلي و 262كيلوگرم در پروازهاي خارجي كشف شده است.
سردار حيدري افزود: 2 هزار و 654 نفر حمل كننده و قاچاقچي مواد مخدر نيز دستگير شده اند. هزار و 530 نفر از اين افراد در پروازهاي داخلي دستگير شده اند.
وي اظهار داشت: هزار و 124 نفر نيز در پروازهاي خارجي به اتهام حمل مواد مخدر دستگير شده اند كه 10 نفر از آنان اتباع خارجي هستند.
وي اظهار داشت: از اتباع خارجي دستگير شده 10كيلو و 600 گرم موادمخدر كشف شده كه از اتباع كشورهاي لهستان، افغانستان، فيليپين، هند و ايتاليا بودند. بيشترين كشفيات مواد مخدر نيز در فرودگاه امام خميني با 198كيلوگرم بوده است.
وي با اشاره به كشف كالاهاي قاچاق گفت: در طول شش ماهه سال جاري كالاهاي قاچاقي با ارزش دو ميليارد و 195ميليون تومان كشف شده و 484قاچاقي در اين زمينه دستگير شدند.
وي ادامه داد: همچنين در طول سال جاري يك آژانس هواپيمايي به دليل صدور بليت و عدم اعزام افراد پلمب شد.رئيس پليس فرودگاه هاي كشور افزود: در پروازهاي امسال 15سلاح جنگي، 38قبضه شوكر، 168عدد گاز اشك آور، 531 فشنگ جنگي كشف و 15 نفر نيز در اين زمينه دستگير شدند.

 



رئيس سازمان سنجش: كنكور امسال تكميل ظرفيت ندارد

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با اعلام نتايج نهايي آزمون آموزشكده هاي فني و حرفه اي تا هفته اول آبان ماه گفت: كنكور سراسري 89 تكميل ظرفيت ندارد.
دكتر محمدحسين سرورالدين افزود: آزمون كارداني نظام جديد آموزشكده هاي فني و حرفه اي روز جمعه 26 شهريور با رقابت 396 هزار و 535 داوطلب در سه شهرستان و در 41 كد رشته امتحاني برگزار شد و طي آن بيش از 85 هزار نفر در اين آزمون پذيرفته شدند.
وي درباره زمان شروع كلاس هاي پذيرفته شدگان به ايسنا گفت: سعي ما بر اين است كه هرچه زودتر نتايج اعلام شود تا كلاس هاي اين دانشجويان در همين نيمسال نخست تشكيل شود البته براي اين دسته از دانشجويان كلاس هاي جبراني برگزار مي شود.
سرورالدين در ادامه از عدم اعلام تكميل ظرفيت كنكور سراسري 89 در سال جاري خبر داد.
رئيس سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به اعلام نتايج نهايي تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد تا هفته آينده، اظهار داشت: حدود شش تا هفت هزار تن در مرحله تكميل ظرفيت آزمون كارشناسي ارشد پذيرفته شده اند.

 



قاچاقچي پوشاك يك ميليارد و 275 ميليون تومان جريمه شد

مديركل تعزيرات استان تهران از جريمه يك ميليارد و 275 ميليون توماني يك قاچاقچي پوشاك خبر داد.
حاجي پاشا گفت: چندي پيش يك محموله قاچاق پوشاك در غرب تهران كشف شد كه در كاميون و كانتينر جاسازي شده بود.
وي افزود: اين محموله توسط ماموران پليس توقيف و عوامل آن دستگير شدند.
به گزارش فارس مديركل تعزيرات استان تهران گفت: در حال حاضر با انجام تحقيقات نهايي و همچنين تكميل شدن پرونده براي اين فرد به اتهام قاچاق كالا علاوه بر توقيف اموال جريمه يك ميليارد و 275 ميليون توماني در نظر گرفته شده است.

 



در ايستگاه دامغان اتفاق افتاد
 خروج واگن هاي دو قطار مسافربري تهران- مشهد از ريل

دامغان- خبرنگار كيهان:
واگن هاي دو قطار مسافربري مسير تهران- مشهد و بالعكس در ايستگاه دامغان از ريل خارج شد.
فرماندار دامغان با اعلام اين خبر گفت: واگن نخست در ساعت 13 و 15 دقيقه مربوط به قطار مسير مشهد- تهران و واگن دوم و سوم در ساعت 16 و 30دقيقه مربوط به قطار تهران- مشهد بود كه از خط خارج شدند.
مرتضي علي آبادي افزود: علت وقوع حادثه در دست بررسي است و مسئولان راه آهن شمال شرق كشور در حال مشخص كردن علت سانحه هستند.
وي گفت: جابه جايي مسافران از دقايق اوليه وقوع سانحه آغاز شد و يك قطار تور بوترن براي انتقال مسافران به محل حادثه اعزام شد. وي اظهار داشت: اين سانحه هيچ كشته و زخمي نداشت.
به گزارش خبرنگار ما، قطار اول از مشهد به تهران در حركت بود كه پس از توقف كوتاهي در ايستگاه دامغان، لحظاتي پس از حركت، دو واگن ابتداي قطار از ريل خارج شد. قطار دوم نيز از تهران به مشهد در حركت بود كه هنگام حركت از ايستگاه دامغان دو واگن انتهاي قطار از ريل خارج شد. اين حادثه ظهر و عصر روز جمعه روي داد.

 



حادثه در ايستگاه مترو خزانه

يك زن روشندل در ايستگاه مترو خزانه بر اثر ورود به منطقه ممنوعه ريلي جان باخت.
مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران به واحد مركزي خبر گفت: اين حادثه ساعت 7و45 دقيقه ديروز اتفاق افتاد و بر اثر آن يك زن روشندل كه از سكو وارد منطقه ممنوعه ريلي شده بود، جان باخت.
ربيعي افزود: اين زن 33 ساله كه دبير آموزش و پرورش استثنايي بود همان لحظه اول به علت گير افتادن ميان قطار و سكو فوت كرد.
به گفته وي علت حادثه هنوز مشخص نيست و پليس در حال بررسي موضوع است.
سردرگمي مسافران به خاطر نقص فني
در خط 2 مترو
اختلال در خط 2 مترو، صبح ديروز باعث سردرگمي مسافران در ايستگاه امام خميني(ره) شد.
به گزارش خبرگزاري فارس، صبح ديروز اختلال در حركت قطارهاي مترو از ايستگاه امام خميني(ره) به سمت ايستگاه تجريش موجب سردرگمي مسافران شد.
بنا به اين گزارش، مسافراني كه قصد عزيمت به سمت ميرداماد را داشتند بعد از توقف طولاني آخرين قطار در ايستگاه امام خميني با اظهارات اپراتور ايستگاه مبني بر عدم اعزام قطار به سمت ميرداماد و تجريش روبه رو شدند.
اپراتور ايستگاه با بيان اينكه به دليل نقص فني تا اطلاع ثانوي از اين ايستگاه به سمت ميرداماد قطاري اعزام نخواهد شد، از مسافران خواست بعد از عودت بليت از ايستگاه خارج شوند.
بيشتر مسافران براي رسيدن به مقصد خود از ايستگاه خارج شدند و به ميدان امام خميني رفتند كه همين موضوع باعث ايجاد ترافيك و صف طولاني براي سوار شدن بر تاكسي و اتوبوس بود.

 



نماز باشكوه مسلمانان آمريكايي در مقابل كنگره

صدها تن از مسلمانان آمريكايي در صفوف بهم فشرده و با هدف نشان دادن لزوم احترام به آزادي ديني و تعامل اديان به قانونگذاران آمريكايي در مقابل كنگره آمريكا نماز جماعت برگزار كردند.

 



تلاش هلند براي تبرئه قانونگذار ضداسلام

دادستان هاي هلندي كه به دنبال تبرئه كردن يك قانونگذار ضداسلام هستند، اظهار داشتند: اگرچه اظهارات ضداسلامي ويلدرز براي برخي آزار دهنده است، اما اين اظهارات جرم نيست.
دادستان دادگاه منطقه اي آمستردام اظهار داشت: انتقاد از مذهب جايز است و اظهارات گرت ويلدرز، قانون گذار ضداسلام، شامل مجازات نمي شود!ويلدرز كه در تاريخ چهارم اكتبر در دادگاه حضور يافت، پيش از اين در اظهارنظري موهن، اسلام را يك دين «فاشيستي» توصيف كرده و آيات قرآن را با كتاب هيتلر مقايسه كرده بود.ون روسل، دادستان دادگاه، گفت: ويلدرز به عنوان يك سياستمدار اظهارات خود را بيان داشته است. ما معتقديم كه اظهارات وي داراي هيچ عنصر قابل مجازاتي نيست.

 



خداحافظ زندگي

يك كبوتر از همه جا بي خبر كه در جستجوي يافتن لانه اي گرم و نرم براي استراحت بود، از روي ناآگاهي دهان باز يك پليكان را در پارك سنت جيمزلندن براي استراحت خود انتخاب كرد.
بقيه ماجرا را خودتان حدس بزنيد. بسته شدن منقار و خداحافظ زندگي.

 



از خودگذشتگي برادر ناتني اوباما

برادر ناتني چند زنه باراك اوباما در كنيا با يك دختر 19 ساله كه حداقل 33 سال از وي كوچكتر است ازدواج كرد.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، مالك اوباما 50 ساله، برادر ناتني باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به يك واحد خبري در كنيا گفت كه اين دختر جوان مدرسه را ترك كرده و قصد ازدواج داشت.
مالك اوباما دراين ويديو كه از شبكه NTV پخش شد اظهار داشت: آن دختر قصد داشت ديگر به مدرسه برنگردد. او مي خواهد الان ازدواج كند. او اينجا آمد و من چه مي توانستم بكنم؟! بنابراين با هم ازدواج كرديم.شيلا آنيانگو اكنون همسر سوم مالك اوباما است. مالك در مورد زمان مراسم ازدواج سخن نگفت. چند همسري در كنيا در صورتي كه از طريق سنتي يا ديني انجام گيرد آزاد است.

 



اركستر آلات گياهي در وين

اركستري گياهي وين از سال 1998 كنسرت هايي را در نقاط مختلف دنيا برگزار مي كنند كه سازهايش از ميوه ها و سبزيجات تازه اي چون خيار، هويج و كلم ساخته شده است.
به گزارش مهر، 12 نوازنده در اين اركستر مي نوازند. سازهاي اين نوازندگان به جاي اينكه از چوب، فلز و پوست ساخته شده باشند از ميوه و سبزيجات تازه ساخته شده اند.
در اين اركستر از فلفل به جاي ترومپت، از تره فرنگي و خيار به جاي ويلون و از هويج به جاي فلوت استفاده مي شود.
نوازندگان اين اركستر گياهي خودشان اين سازها را مي سازند و بعد آنها را براي ايجاد يك صداي مطلوب كوك مي كنند. هدف اعضاي اين گروه از اجراي كنسرتهاي گياهي اين است كه نشان دهند در موسيقي هيچ حد و مرزي وجود ندارد.

 



خانه اي 27 طبقه براي زندگي

ثروتمندترين مرد هند و آسيا گران ترين خانه دنيا را در اين كشور مي سازد.
موكس آمباني، رئيس شركت بزرگ صنايع ريلاينس با 27 ميليارد دلار سرمايه، ثروتمندترين مرد هند و آسياستامباني دستور ساخت ساختماني بيست و هفت طبقه را براي زندگي خود و خانواده اش داده و نام آن را انتيليا گذاشته است. هم اكنون اين ساختمان در شهب بمبئي در دست ساخت است. اين ساختمان شش طبقه پاركينگ دارد. در آن سالن سينما ساخته شده است كه گنجايش پنجاه نفر را دارد. در طبقه فوقاني سينما نيز باغچه اي در نظر گرفته است كه در آن درختهاي تزئيني كاشته خواهد شد. قسمت ورزشي و سلامت آن نيز يك استخر، بخش ژيمناستيك و سالن حركات ايروبيك دارد. چند طبقه هم مخصوص مهمان هاست و چهار طبقه هم براي خانواده امباني در نظر گرفته است. بر فراز اين ساختمان بيست و هفت طبقه نيز سكويي براي نشستن سه بالگرد تعبيه شده است. قرار است پس از تكميل اين ساختمان ششصد خدمتكار تمام وقت در آن كار كنند. البته امباني فقط هفتاد ميليون دلار براي ساخت اين برج پرداخت كرده است اما به نوشته مجله فوربز اگر قيمت زمين و همچنين هزينه هاي جانبي و بهاي تجهيزات مورد استفاده در اين ساختمان حساب شود به رقم يك ميليارد دلار مي رسيم كه ركورد گرانترين خانه جهان را خواهد شكست. اين در حاليست كه اين ساختمان بسيار گرانقيمت در شهري ساخته مي شود كه بيش از نيمي از جمعيت آن فقير بوده و در زاغه ها زندگي مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14