(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 25 مهر 1389- شماره 19765

حديث دشت عشق
گزارش فيفا از جام ملت هاي آسيا ايران و ژاپن مدعيان قهرماني هستند
كليات سند چشم انداز فدراسيون تصويب شد 20 سال ديگر فوتبال ايران كجاست؟!
پاره گزارشي از پشت پرده فوتبال هزينه 600 ميليون توماني براي دو نيمكت نشين
5 كشتي گير در مسابقات انتخابي بازي هاي آسيايي
ايران در رده هجدهم رده بندي واليبال جهان
اخبار كوتاه از فوتبال
ليگ برتر هندبال قرعه كشي شد آغاز مسابقات از سوم دي ماه
ابهام در برگزاري اردوي برون مرزي تيم ملي بسكتبال
ركابزنان پتروشيمي در ميان 100 نفر هم نيستند
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد سردار شهيد «سيدابوالفضل شاه صاحب»
عمري سرشار از مبارزه
سردار رشيد و فرمانده شجاع محور جنوبي سومار «سيدابوالفضل شاه صاحب» كه در آبان 1343 در شهر خون و قيام ورامين به دنيا آمد و پس از سالها مبارزه با شيطان داخلي و شياطين خارجي و حضور چندين ساله در مبارزه با رژيم پهلوي و صدام و آمريكا در 28/8/62 پيروزمندانه در عمليات مسلم بن عقيل در منطقه عملياتي سومار به شهادت رسيد و پيكر پاكش در گلزار شهداي جوادآباد ورامين بخاك سپرده شد.

 



گزارش فيفا از جام ملت هاي آسيا ايران و ژاپن مدعيان قهرماني هستند

سرويس ورزشي-
در فاصله چند ماه تا آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا، سايت فيفا در گزارشي ايران و ژاپن را به عنوان مدعيان اصلي فتح جام معرفي كرد.
سايت رسمي فيفا در گزارشي به تحليل تيم هاي مدعي و عملكرد آنها در ديدارهاي دوستانه پرداخته است.
در اين گزارش آمده است: با نزديك شدن به آغاز رقابت هاي جام ملت هاي آسيا هيجان در بين 16تيم راه يافته به مرحله نهايي رقابت ها به اوج رسيده است. تيم هاي حاضر در اين رقابت ها به منظور آمادگي هر چه بيشتر ديدارهاي دوستانه زيادي را برگزار كردند كه از اين ميان ايران و ژاپن در ميان مدعيان اصلي اين رقابت ها هستند تا چهارمين قهرماني خود را به دست بياورند.
ايران با پيروزي هاي پياپي در ديدارهاي دوستانه مقابل تيم هاي چين و كره جنوبي روحيه خوبي پيدا كرده است. اين در رقابت هاي غرب آسيا هم نمايش تأثيرگذاري داشت و با سه گل به راحتي بحرين را شكست داد. عراق قهرمان دوره قبل جام ملت هاي آسيا هم نتوانست ايران را متوقف كند و با نتيجه 2 بر يك مقابل ايران شكست خورد. با اين وجود ايران نتوانست در اين رقابت ها قهرمان شود و در ديدار پاياني 2بر يك بازي را به كويت واگذار كرد.
ايران در ديداري دوستانه به مصاف برزيل رفت و مقابل اين تيم هم با نتيجه 3بر صفر تن به شكست داد. با اين وجود پيشرفت سريع تيم ملي فوتبال ايران تحت هدايت افشين قطبي آشكار و انكارناپذير است.
افشين قطبي با اميدواري درباره موفقيت تيمش در جام ملت هاي آسيا صحبت مي كند: «اميدوارم تيم خوبي را به قطر اعزام كنيم. بايد رفته رفته تيم را آماده كنيم تا براي هر بازي تيم قويتري را در اختيار داشته باشيم. مانند جام جهاني 2006 در آلمان.»
سايت فيفا همچنين در خصوص تيم ژاپن نيز نوشت:ژاپن در جام ملت هاي آسيا با تيم هاي عربستان سعودي، سوريه و اردن هم گروه است. زاكروني با وجود عملكرد خوب در مدت حضورش روي نيمكت ژاپن هنوز به پيشرفت مي انديشد: «بايد تلاش كنيم قدرت بازي خواني خود را افزايش دهيم و با انعطاف بيشتري در ميدان حاضر شويم، اميدوارم به پيشرفت خود ادامه دهيم و در جام ملت هاي آسيا موفق شويم، هر چند هدف اصلي ما جام جهاني 2014 برزيل است.»
ديگر تيم هاي مدعي
عربستان سعودي هم كه براي چهارمين قهرماني تلاش مي كند يكي ديگر از تيم هاي مدعي است كه در بازيهاي تداركاتي خود با 4گل ازبكستان را شكست داد.
كره جنوبي هم با نمايش خوبي كه در جام جهاني 2012 داشت تلاش مي كند در جام ملت هاي آسيا هم پس از چند سال موفقيت را تجربه كند.
كره اي ها قصد دارند سرانجام به پنج دهه ناكامي خود پايان دهند. اين تيم آخرين بار در سال 1960 بود كه قهرمان آسيا شد.

 



كليات سند چشم انداز فدراسيون تصويب شد 20 سال ديگر فوتبال ايران كجاست؟!

در مجمع عمومي فدراسيون فوتبال كليات سند چشم انداز 20 ساله اين فدراسيون به تصويب اعضا رسيد.
مجمع عمومي فدراسيون فوتبال ظهر روز گذشته در محل سالن همايش هاي آكادمي ملي المپيك برگزار شد كه در بخشي از اين مجمع حاضران به بررسي سند چشم انداز بيست ساله فدراسيون فوتبال پرداختند.
علي كفاشيان رئيس فدراسيون فوتبال در اين جلسه به توضيح در خصوص سند چشم انداز پرداخت. او گفت: ضرورت سند چشم انداز را همه قبول دارند به همين دليل كميته فني فدراسيون فوتبال 15 جلسه با هيئت مديره داشته و بيش از 80 مصاحبه با افراد مختلف انجام داده تا آن را تدوين كنند. ضمن اينكه ويژن ها نيز كه متعلق به استانهاست در اين سند وجود دارد. نما ينده استانها و باشگاه ها كه در هيئت مديره وجود داشتند كاملاً از نحوه تصويب و تدوين اين سند مطلعند. به نظر من بهتر است كليات آن را تصويب كرده و كميته فني توسعه با خبرگان ديگري درخصوص آن صحبت كنند و در جلسات بعدي بيشتر به آن بپردازند.
رئيس فدراسيون فوتبال تأكيد كرد: بهتر است جلسه ويژه اي براي مجمع عمومي بگذاريم تا در آن كميته فني و توسعه نظر اعضاي مجمع را هم در خصوص اين طرح بگيرند و پس از آن به صورت كامل نيز سند كه بسيار مهم است مورد تصويب قرار گيرد.پس از صحبت هاي كفاشيان از حاضران رأي گيري به عمل آمد و در نهايت اين سند با اكثريت آرا به تصويب رسيد.

 



پاره گزارشي از پشت پرده فوتبال هزينه 600 ميليون توماني براي دو نيمكت نشين

يكي از سرمربيان ليگ برتري در فصل نقل وانتقالات دو بازيكن را به ارزش حدود 600 ميليون تومان جذب تيمش كرده اما در يازده هفته گذشته اين مسابقات اين دو بازيكن هنوز يك دقيقه هم به ميدان نرفته اند تا سرمربي ميلياردر به درجه تازه اي از تخصصش دست پيدا كند!
فصل نقل و انتقالات ليگ برتر هفته هاست به اتمام رسيده اما تبعات جابجايي بازيكنان و عقد قراردادهاي چند صد ميليوني كماكان ادامه دارد. در اين بين برخي مربيان و بازيكنان در زمان جابجايي بازيكنان آنچنان رفتار مي كنند كه گرچه در آن دوره اقداماتشان پس پرده مي ماند اما با گذشت چند ماه پرده از فعاليت هاي شان برداشته مي شود.
در اين گزارش خبرنگار مهر به بازخواني پرونده تيم ليگ برتري خواهد پرداخت كه چند صد ميليون تومان در فصل نقل و انتقالات هزينه جذب بازيكن كرده و از اين بابت سود سرشاري به حساب سرمربي اين تيم و مسئولان امور نقل و انتقالات واريز شده كه شايد بيش از رقم قرارداد آنها با اين باشگاه ليگ برتري باشد!
اين تيم در فصل نقل و انتقالات همچون ديگر تيم هاي ليگ برتر اقدام به جذب بازيكن خارجي كرده است. استخدام بازيكن و مربي خارجي به خودي خود بد نيست اما چگونگي حضور آنها جاي سؤال و ترديد دارد. باشگاه مورد اشاره در فصل نقل و انتقالات بازيكني مسن را با قراردادي نزديك به 450 ميليون تومان جذب مي كند. اين بازيكن گران قيمت كه از قضا مدير برنامه هايش از اقوام سرمربي تيم است، قرارداد امضا كرده و به عضويت اين تيم ليگ برتري درمي آيد اما با گذشت 10 هفته از ليگ هنوز فرصت بازي پيدا نكرده و يك نيمكت نشين حرفه اي است!
سرمربي اين باشگاه در فصل نقل و انتقالات به يكي از شاگردان سابقش كه بدون تيم مانده بود، ترحم مي كند و با پرداخت رقمي بالغ بر 250 ميليون تومان با او قرارداد امضا مي كند، بازدهي اين بازيكن در 10 هفته گذشته براي باشگاهش بيش از تماشاگر و هواداري بوده كه روي سكوهاي ورزشگاه به تشويق اين تيم مي پردازد! امضاي قرارداد با بازيكنان مسن ظاهرا يكي از برنامه ها و تخصص سرمربي تيم مورد اشاره است. حتي اگر آن بازيكن خارجي و از كشوري باشد كه محلي از اعراب در فوتبال جهان ندارد! كار به اينجا ختم نمي شود، جدا از جذب بازيكناني كه فقط فهرست تيم را پر مي كنند و جايي در فهرست 18 نفره تيم پيدا نمي كنند آنهم با امضاي قراردادهاي چند 10 ميليوني، سرمربي اين باشگاه دست روي بازيكني مي گذارد و به مديريت باشگاه تأكيد مي كند او را به خدمت درآورد. قرارداد امضا مي شود اما بازيكن از رقم آن بي خبر است، چرا كه بخشي از آن نصيب واسطه و بخشي ديگر به فردي رسيده كه او را به اين باشگاه آورده است! اينها گوشه اي از فعاليت هاي پشت پرده در فوتبال ايران است كه مي طلبد مسئولان فدراسيون فوتبال و سازمان ورزش با واكاوي آن ريشه افرادي كه با پول بيت المال درخت فساد در فوتبال را تنومندتر مي كنند، برخورد جدي كنند.

 



5 كشتي گير در مسابقات انتخابي بازي هاي آسيايي

نفرات شركت كننده در مسابقات انتخابي وزن هاي 84 و 96 كيلوگرم تيم ملي كشتي آزاد مشخص شدند.
رقابت هاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد در دو وزن 84 و 96 كيلوگرم براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگ جو در تاريخ هفتم آبان و با دو كيلوگرم ارفاق وزن به صورت دوره اي برگزار مي شود كه در وزن 96 كيلوگرم سعيد ابراهيمي، رضا يزداني، سينا غني زاده، عباس طحان و عرفان اميري به مصاف يكديگر مي روند.
پيش از اين نيز اعلام شده بود در وزن 84 كيلوگرم احسان لشگري، جمال ميرزايي، علي اصغر بذري و حسن رحيمي با يكديگر مبارزه مي كنند.

 



ايران در رده هجدهم رده بندي واليبال جهان

طبق آخرين رده بندي تيم هاي ملي واليبال، ايران بدون تغيير در رده هجدهم جهان قرار گرفت.
براساس رده بندي فدراسيون بين المللي واليبال(Fivb) به جز ايران كه تغيير نداشت چين يك پله نزول، ژاپـن دو پله نزول و كره جنوبي سه پله نزول داشتند.
چين و ژاپن همچنان بالاتر از ايران و به ترتيب در رده هاي يازدهم و چهاردهم و كره جنوبي در رده نوزدهم رنكينگ جهاني قرار دارند.
برزيل قهرمان مسابقات جهاني 2010 ايتاليا درصدر اين رده بندي و تيم هاي روسيه و آمريكا پس از آن در مكانهاي دوم و سوم قرارگرفته اند.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

جريمه 70 ميليوني پيروزي
با توجه به بروز تخلفات از سوي تماشاگران تيم پيروزي و شعار آنها عليه مسئولين وكميته داوران در ديدار با ملوان بندر انزلي، كميته انضباطي تيم پيروزي را به پرداخت 70 ميليون ريال جريمه نقدي محكوم كرد.
استيلي به پيروزي نمي آيد
كاشاني سرپرست موقت باشگاه پيروزي با تكذيب خبر حضور حميد استيلي يا مربي ديگري در اين تيم گفت: به كار با دايي كما في السابق ادامه خواهيم داد. من با استيلي دوستي دارم، اما 15 روز است كه با او حتي تلفني هم صحبت نكردم. ضمن اين كه بعد از برد جمعه شاهين جايگاه او در اين تيم محكم تر شده است.
مرادي: بهترين قضاوتم را انجام دادم
مسعود مرادي داور دربي 69 تهران گفت: اين بازي از معدود قضاوت هاي من بود كه كسي نمي تواند درطول 90 دقيقه به آن ايراد بگيرد و آن صحنه گل پيروزي هم جزو شرح وظايفم نبود. از رسانه ها مي خواهم كه داوران را تخريب نكنند. قضاوتي كه در دربي داشتم بهترين قضاوتم در چند سال اخير بوده است.
برگزاري نشست كميته فني
نشست كميته فني فدراسيون فوتبال ساعت 9 صبح امروز در آكادمي ملي فوتبال تشكيل خواهد شد. موضوعات اين نشست بررسي وضعيت تيم هاي ملي بزرگسالان، اميد و جوانان و همچنين بحث و بررسي در خصوص استعداديابي در فوتبال كشور است.
رضايي تنها متخلف دربي
رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال از مدافع تيم فوتبال پيروزي به عنوان تنها متخلف دربي شصت و نهم خبر داد. مجتبي شريفي گفت : شيث رضايي تنها بازيكني است كه در بازي روز جمعه دو تيم استقلال و پيروزي مرتكب تخلفاتي شد. به همين دليل وي طي روزهاي آينده به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال احضار خواهد شد تا در مورد اتهاماتش پاسخگو باشد.
كمك داور دربي تلويزيون را مقصر دانست
مرتضي كريمي كمك داور دربي 69 كه گل تيم پيروزي را آفسايد اعلام كرد، گفت: از جمعه شب تا به حال صحنه آفسايد جلوي چشمم است. هنوز هم به ضرس قاطع مي گويم كه آن توپ آفسايد بود و من در كارم اشتباه نكردم. به نظرم بزرگترين عاملي كه سبب شد همه فكر كنند من اشتباه پرچم زده ام كار اشتباه شبكه سوم سيما بود. آقايان كارشناس زماني روي صفحه تلويزيون خط مي اندازند كه بازيكن پاس دهنده هنوز پاس اش را ارسال نكرده است. برهمين اساس همه فكر مي كنند كه محمد نوري در آفسايد نبود.
ذوب آهن به عربستان رفت
تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان روز گذشته براي انجام ديدار برگشت برابر الهلال عربستان در مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان آسيا به عربستان سفر كرد. ذوب آهن چهارشنبه هفته جاري در رياض به مصاف الهلال خواهد رفت. بازي رفت دو تيم با تك گل قاسم حدادي فر به سود ذوب آهن به اتمام رسيد.
عذرخواهي مدافع اخراجي استيل آذين
حسن اشجاري مدافع تيم فوتبال استيل آذين گفت: اشتباه يك هوادار را با حركتي اشتباه جواب دادم و به خاطر اين اتفاق از جامعه فوتبال، هواداران و مسئولان باشگاه عذرخواهي مي كنم.اشجاري روز جمعه از سوي باشگاه استيل آذين اخراج شده بود.
هيات مديره سه نفره استقلال
علي فتح الله زاده سرپرست موقت باشگاه استقلال گفت: هيات مديره باشگاه به زودي معرفي خواهد شد. من به علي سعيدلو پيشنهاد كردم اعضا فقط سه نفر باشند، البته اين تعداد اعضا مي توانند تا 5 نفر نيز افزايش پيدا كنند.
عزم اينتر براي خريد مسي
ماسيمو موراتي مالك باشگاه اينتر مي گويد ديگر موضوع خريد مسي در حد حرف نيست و آن را به طور جدي دنبال مي كند. مسي مدتهاست كه در ليست موراتي قرار دارد و توافقات اوليه با پدرش انجام شده است اما پروسه خريد وي آسان نخواهد بود چراكه او سالانه 10ميليون يورو درآمد و تا سال2016با بارسلونا قرارداد دارد.
رئيس كنفدراسيون فوتبال آفريقا غش كرد
عيسي هاياتو رئيس كنفدراسيون فوتبال آفريقا پيش از شركت در كنفرانسي در قاهره با موضوع تحليل و ارزيابي جام جهاني آفريقاي جنوبي از حال رفت و غش كرد. هاياتو بلافاصله به بيمارستان منتقل شد و تحت مداوا قرار گرفت.
عنايتي بهترين گلزن تاريخ ليگ برتر
رضا عنايتي مهاجم 34 ساله تيم سپاهان با به ثمر رساندن سومين گل خود در اين فصل براي سپاهان، ركورددار گلزني در تاريخ ليگ برتر شد. عنايتي كه تا قبل از فصل جاري 83 گل در ليگ برتر به ثمر رسانده بود، با گل ديروز خود 86 گله شد و در صدر جدول گلزنان تاريخ ليگ برتر قرار گرفت. تا قبل از عنايتي فريدون فضلي با 85 گل بهترين گلزن ليگ برتر بود كه عنايتي با گلزني به پيكان، ركورد فضلي را شكست و اكنون بهترين گلزن تاريخ ليگ برتر محسوب مي شود.

 



ليگ برتر هندبال قرعه كشي شد آغاز مسابقات از سوم دي ماه

ليگ برتر هندبال مردان ايران قرعه كشي شد و از سوم دي آغاز مي شود.
مراسم قرعه كشي مسابقات ليگ برتر هندبال با حضور 10 تيم در دو جدول 10 و 12 تيمي قرعه كشي شد. (شايد تعداد تيم ها به 12 تيم افزايش يابد.)
طبق جدول 10 تيمي تيم هاي فولاد مباركه سپاهان، فولاد نوين سپاهان و ذوب آهن اصفهان، شهرداري زرند و صنعت مس كرمان، پارسيان مياندوآب آذربايجان غربي، سنگ آهن بافق يزد، پرسپوليس سبزوار، هپكو اراك و پتروشيمي كازرون حضور دارند كه برنامه هفته نخست مسابقات به اين شرح است:
سنگ آهن بافق يزد، فولاد نوين اصفهان، پتروشيمي كازرون - هپكو اراك، فولاد مباركه سپاهان اصفهان - پارسيان مياندوآب، شهرداري زرند كرمان، ذوب آهن اصفهان، صنعت مس كرمان، پرسپوليس سبزوار.
طبق هماهنگي انجام شده هر تيم مجاز به استفاده از 18 بازيكن بزرگسال، 2 بازيكن جوانان، 2 بازيكن نوجوانان و در مجموع 22 بازيكن است. سهميه بازيكن خارجي در ليگ برتر نيز 2 بازيكن تعيين شد كه در قالب همين 22 بازيكن قرار مي گيرند.
رقابت هاي ليگ برتر هندبال كشور از روز سوم دي ماه سال 89 آغاز مي شود و تيم هاي حاضر در مسابقات تا 20 آذرماه براي تحويل مدارك خود فرصت دارند.

 



ابهام در برگزاري اردوي برون مرزي تيم ملي بسكتبال

هماهنگي هاي كامل و لازم با مسئولان بسكتبال تركيه براي برپايي اردوي تيم ملي دراين كشور انجام شده است ، با اين حال مدير سازمان تيم هاي ملي مي گويد كه احتمال لغو سفر وجود دارد!
سفر به تركيه به عنوان تنها اردوي برون مرزي تيم ملي بسكتبال بعداز مسابقات قهرماني جهان و براي حضور در بازي هاي آسيايي 2010 در برنامه هاي آماده سازي اين تيم گنجانده شده بود.
طبق برنامه ريزي هاي انجام شده و براساس هماهنگي هاي صورت گرفته با مسئولان فدراسيون بسكتبال تركيه قرار است هفته جاري تيم ملي عازم اين كشور شود. هماهنگي هاي لازم براي برپايي اين سفر انجام شده اما هنوز بليت سفر تهيه نشده است.
محمدرضا مشحون، مدير سازمان تيم هاي ملي بسكتبال گفت: احتمال لغو سفر وجود دارد فقط به اين دليل كه هنوز بليت تهيه نشده است وگرنه همه هماهنگي هاي لازم انجام شده است. با اين حال قرار است در تركيه چند ديدار تداركاتي داشته باشيم. برگزاري 3 بازي قطعي شده اما احتمال انجام 4 بازي هم وجود دارد. اين ديدارها با تيم هاي برتر تركيه انجام مي شود.

 



ركابزنان پتروشيمي در ميان 100 نفر هم نيستند

پنجمين مرحله تور دوچرخه سواري هانيان چين با قهرماني ركابزن هلند به پايان رسيد.
اين مرحله از تور به مسافت 8/156 كيلومتر با حضور 122 ركابزن درمسير شهرهاي «ون چانگ» به «هايكو» برگزار شد كه «كني فان هامل» از هلند با زمان 3ساعت و 26 دقيقه و 45 ثانيه قهرمان شد.
دراين مرحله مهدي سهرابي وحسين عسگري تنها ركابزنان پتروشيمي تبريز بودند كه بين 50 نفر اول قرار گرفتند. سهرابي 24 وعسگري 36 شدند.
رده بندي ركابزنان ايران به شرح زير است:
113- مهدي سهرابي،115- حسين عليزاده،116- حسين عسگري،118- قادر ميزباني
در رده بندي مجموع امتيازي هم حسين عليزاده درمكان بيست وهفتم قرار دارد.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ يراي حضور در سيزدهمين مرحله اردوي تيم ملي واليبال 16 بازيكن به تيم ملي دعوت شدند.
¤ تيم ملي تيرو كمان دوشنبه به منظور آمادگي بيشتربراي بازيهاي آسيايي گوانگجو عازم كره مي شوند.
¤ با تائيد نهايي كميته فني فدراسيون دووميداني، 20 دونده ملي پوش بازيهاي آسيايي، هفته آينده با حضور در اردوي متمركز داخلي آماده رقابت با همتايان آسيايي خود در گوانگجو مي شوند.
¤ تيم ملي گلف با در اختيار داشتن 3 بازيكن در مسابقات جهاني اين رشته كه در آرژانتين برگزار مي شود شركت مي كند.
¤ تيم ملي شمشيربازي كشورمان در اسلحه فلوره با در اختيار داشتن چهار بازيكن و به منظور برپايي اردوي آماده سازي جهاني روز دوشنبه عازم اوكراين مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14