(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 28 مهر 1389- شماره 19768

كشف 10 تن موادمخدر از 3 باند بزرگ توزيع كننده
مجروحيت 12 زائر ايراني در انفجار بمب هاي جاسازي شده
سقوط ميني بوس حامل دانش آموزان از پل در خرم آباد
ازدواج دانشجويي در جوار مزار شهدا
نزاع، بيشترين دليل مراجعه به پزشكي قانوني
آلايندگي 20 ميليون خودرو در هواي تهران
رويدادهاي خارجي
حوادث كوتاه از كشور
ريزش پل اين بار در اليگودرز 3 قرباني گرفت
مصرف مشروبات الكلي جان 4نفر را دراصفهان گرفت
باند سارقان خودرو در بندرعباس متلاشي شد
در اهواز محكوم به اعدام پاي چوبه دار بخشيده شد
تجمع آزادگان و ايثارگران مقابل بنياد شهيد
نام و القاب امام رضا(ع) نام 4 ميليون ايراني
آينه اي كه از درون خبر مي دهد
قطاري با سرعت 416 كيلومتر در ساعت



سردار حسين آبادي خبر داد
كشف 10 تن موادمخدر از 3 باند بزرگ توزيع كننده

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا از كشف 10 تن و 904 كيلو موادمخدر از 3 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر خبر داد.
به گزارش خبرنگار كيهان سردار حميدرضا حسين آبادي ظهر ديروز در نشستي با خبرنگاران با اعلام خبر فوق افزود: از 2 ماه پيش نيروي انتظامي كار اطلاعاتي خود را بر روي 3 شبكه ترانزيت موادمخدر آغاز و دنبال كرد.
وي افزود: اين 3 شبكه با فعاليت در افغانستان و پاكستان موادمخدر را به سيستان و بلوچستان مي آوردند و از آنجا در جاسازي هاي ماهرانه به تهران منتقل مي كردند و سپس با جاسازي اين موادمخدر در خودروهاي ديگر آن را به تركيه مي فرستادند.
حسين آبادي گفت: اين شبكه ها بسيار قوي و هوشمند و با رعايت همه جوانب اطلاعاتي كار مي كردند و نيروي انتظامي بعد از كشف يك محموله از يك شبكه آن را افشا نكرد تا اين كه توانستيم بعد از 2 ماه كار اطلاعاتي بسيار دقيق 3 شبكه توزيع و قاچاق موادمخدر را منهدم و اعضاي آنها را دستگير كنيم. رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا ادامه داد: از سرشبكه يكي از باندها سال قبل نيز يك محموله كشف و وي دستگير شده بود. ولي با اخذ مرخصي از زندان دوباره به زندان بازنگشته بود.
وي تصريح كرد: اين باند قصد داشت محموله هاي خود را در هفته ناجا به تهران منتقل كند اما بنابه اعتراف سرشبكه ها اين موضوع را به تصور اينكه پليس بعد از هفته ناجا خسته و ناتوان مي شود به تعويق انداختند.
حسين آبادي گفت: آخرين محموله اين سه باند شب گذشته قبل از ورود به تهران كشف و ضبط شد كه طي آن سه تن و 765 كيلوگرم موادمخدر كشف و ضبط شد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر گفت: همچنين در اين زمينه 25 نفر دستگير، سه دستگاه تريلي و 15 دستگاه خودرو سواري توقيف شد.
وي با اعلام اينكه در طول ماه جاري 100 كيلوگرم شيشه در كشور كشف و ضبط شده است افزود: در 6 ماهه سال جاري 461 كيلوگرم شيشه در كشور كشف و 14 هزار و 685 نفر در اين زمينه دستگير شدند.
برخورد قاطع و شديد با توزيع كنندگان موادمخدر
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا همچنين از تصويب اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر در مجمع تشخيص مصلحت نظام خبر داد.
سردار حسين آبادي افزود: با ابلاغ اين قانون در چند روز آينده به مراجع قضايي همه مشكلاتي كه در رابطه با مبارزه با موادمخدر داشتيم برطرف خواهد شد.
وي گفت: در آينده بسيار نزديك دستگاه قضايي برخورد قاطع و شديدي با توزيع كنندگان موادمخدر صنعتي خواهد داشت.
وي با بيان اينكه با اصلاح قانون مبارزه با موادمخدر تقريباً قانون فعلي دگرگون خواهد شد، افزود: برخورد شديد با توزيع كنندگان خرد موادمخدر در دستور كار پليس قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: كشورهاي آسياي ميانه، ارمنستان، آذربايجان و كشورهاي عربي و كشورهاي مالزي، اندونزي، تايلند، چين، ژاپن، نيوزلند، كنترل ويژه اي را بر روي اتباع ايراني دارند به طوري كه بار و وسايل ايرانيها به طور كامل مورد كنترل قرار مي گيرد چون حساسيت كشورهاي آسياي شرقي به مواد صنعتي به شدت افزايش پيدا كرده است.
حسين آبادي گفت: اخيراً نيز باندهاي قاچاق از طريق زيرزميني موادمخدر صنعتي را به سوريه قاچاق كرده و از اين طريق آن را به آسياي ميانه و كشورهاي عربي همسايه مي رسانند، از اين رو كنترل اتباع ايراني در اين كشورها تشديد شده است.
آغاز كشت حشيش
در افغانستان
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: با توجه به شيوع آفت در مزارع كشت ترياك افغانستان و كاهش 42 درصدي توليد ترياك در اين كشور قيمت اين ماده مخدر در افغانستان 164 درصد افزايش پيدا كرده است.
حسين آبادي گفت: در 19 استان افغانستان ترياك كشت مي شود كه با سياست هاي تشويقي دولت هاي غربي بقيه استان هاي افغانستان به كشت حشيش روي آورده اند.
وي با اعلام اين كه در ايران مصرف حشيش بسيار ناچيز است گفت: عمده مصرف كنندگان حشيش كشورهاي اروپايي و حاشيه خليج فارس هستند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: در طول 2 هفته گذشته پليس ايران خبر انتقال يك محموله توسط يك ناو آمريكايي در درياي عمان شناسايي، حشيش آن تخليه و لنج آزاد شده است.
وي تصريح كرد: در حال حاضر افزايش ورود موادمخدر به كشورهاي آسيايي ميانه را داريم به نحوي كه پيش از اين 19 درصد مواد به اين كشورها ترانزيت مي شد اما اكنون 30 درصد مواد توليدي به كشورهاي آسياي ميانه ترانزيت مي شود و مسير ترانزيت مواد آرام آرام از ايران تغيير يافته است.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر گفت: اگر بتوانيم جنوب سيستان را در بحث امتداد مرزها كامل كنيم مي توانيم وضعيت بسيار بهتري در عدم انتقال مواد به ايران داشته باشيم.

 



مجروحيت 12 زائر ايراني در انفجار بمب هاي جاسازي شده

صبح ديروز در پي انفجار بمب در مسير دو اتوبوس حامل زائران ايراني در بغداد 12 نفر از آنان زخمي شدند.
به گزارش خبرگزاري هاي داخلي و خارجي صبح ديروز در پي انفجار يك بمب كنار جاده اي در مسير اتوبوس حامل زائران ايراني در نزديكي ميدان النصر بغداد در خيابان «السعدون» 8 نفر زخمي شدند.
همچنين در انفجاري ديگر يك اتوبوس ايراني پس از ترك هتل محل اقامت زائران در منطقه الكراده آسيب ديد كه در پي آن 4 تن از بانوان ايراني مجروح شدند.
نماينده سازمان حج و زيارت در عراق دراين رابطه گفت؛ از ميان هشت مجروح كاروان استان فارس چهار نفر درمان سرپايي و مرخص شدند. اكنون درمان چهار نفر از اين زائران در بيمارستاني در بغداد ادامه دارد.
او افزود: در انفجار بمب جاسازي شده در اتوبوس زائران كاروان كرج نيز چهار نفر مجروح شدند كه اكنون فقط دو نفر آنها بستري مي باشند.
خاني اسامي مجروحان كاروان هاي كرج و فارس را به اين ترتيب اعلام كرد: رويا سيركي و عبدالله عبدالملكي از كاروان زائران شهرستان كرج و ابراهيم قرقاني، وفادار قرقاني، محمدامين رحيمي و فرح تاجري پور از كاروان زائران استان فارس.

 



سقوط ميني بوس حامل دانش آموزان از پل در خرم آباد

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
در اثر سقوط ميني بوس سرويس دبيرستان دخترانه خرم آباد از پل تعداد 15 نفر از سرنشينان خودرو روانه بيمارستان شدند.
مجروحان حادثه شامل 12 دختر دانش آموز، دو پسر و راننده ميني بوس بودند كه به بيمارستان شهداي عشاير خرم آباد انتقال يافتند.
12 دانش آموز مجروح دبيرستان حضرت معصومه«س» روستاي دارايي خرم آباد به علت شدت جراحات بستري شدند.
در اين سانحه رانندگي، تعداد دو دانش آموز پسر كه منتظر خودرو مسافربري بودند به علت برخورد ميني بوس حامل دانش آموزان با آنان، مجروح و در بيمارستان بستري شدند.حادثه هنگامي رخ داد كه خودرو مذكور هنگام بازگرداندن دانش آموزان به خانه بر اثر برخورد يك دستگاه كاميون از پل سقوط كرد.عارفه و مريم بهاروند، فاطمه غضنفري، سيده ليلا مرتضوي، زهرا و مهتاب بيرانوند، ساناز مختاري، سيده فاطمه شاهرخوند، الهه فلاحتكار، فيروزه يوسفي، فاطمه معتمدي، رضوان مرادي پور 15 تا 17 ساله و دو پسر به نام هاي رامين بهاروند 20 ساله و اصغر ساكي 19 ساله و علي رحم كاظمي راننده ميني بوس از جمله مجروحان حادثه هستند.

 



ازدواج دانشجويي در جوار مزار شهدا

در سالروز ولادت هشتمين اختر تابناك امامت و ولايت حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) مراسم ازدواج دانشجويي يك زوج دانشجو ظهر سه شنبه در جوار مزار شهدا در دانشگاه تهران برگزار شد.

 



پزشكي قانوني استان تهران اعلام كرد
نزاع، بيشترين دليل مراجعه به پزشكي قانوني

رئيس واحد جنوب اداره كل پزشكي قانوني استان تهران نزاع و درگيري را بيشترين دليل مراجعه افراد به مراكز پزشكي قانوني اعلام كرد.
به گزارش روابط عمومي پزشكي قانوني، دكتر پرويز قلي پور، با اشاره به اينكه نزاع به برخورد فيزيكي دو نفر اعم از زن يا مرد اطلاق مي شود، افزود: افراد به اين سطح از آگاهي رسيده اند كه اگر در نزاع يا درگيري دچار آسيب جسمي شوند يا براي تعيين خسارت به صورت ديه و يا ارش (طبق نظر كارشناس خبره)، به يكي از مراكز پزشكي قانوني مراجعه كنند.
وي خاطرنشان كرد: در صورت وقوع نزاع يا درگيري، افراد با مراجعه به كلانتري نزديك محل سكونت يا نزديك به محل درگيري شكايت خود را مطرح و با نامه مراجع انتظامي به يكي از مراكز پزشكي قانوني كه در حوزه آن كلانتري قرار دارد، مراجعه مي كنند.
به گفته دكتر قلي پور علاوه بر كلانتري، افراد با نامه قاضي كشيك دادسرا (در صورتي كه نزاع در شب اتفاق افتاده باشد) يا نامه شوراي حل اختلاف به ويژه در شهرستان ها در مراكز پزشكي قانوني پذيرش مي شوند.
وي با تأكيد بر اينكه در مراكز پزشكي قانوني بر اثر نوع ضايعه، عامل حدوث در موارد نزاع تعيين مي شود، خاطرنشان كرد: كارشناسان پزشكي قانوني تفاوت هاي ناشي از نزاع بامواردي همچون تصادفات را تشخيص مي دهند و براساس نوع ضايعه تاريخ معاينه مجدد تعيين مي شود.
وي ارايه مدارك احراز هويت را در انجام معاينات ضروري دانست و گفت: شناسنامه، كارت ملي و كارت هاي شناسايي معتبر از جمله موارد احراز هويت هستند كه البته در مراكز پزشكي قانوني براي الصاق به پرونده از فرد عكس گرفته مي شود.
قلي پور تأكيد كرد: افراد حتماً براساس نامه مراجع قضايي يا انتظامي به مراكزي از پزشكي قانوني مراجعه كنند كه در حوزه آن كلانتري قرار دارد.

 



مديرعامل معاينه فني خبر داد
آلايندگي 20 ميليون خودرو در هواي تهران

مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به افزايش آلايندگي خودروها به دليل مبدل هاي كاتاليستي، گفت: از آنجا كه حدود دو ميليون خودرو در تهران يا مبدل ندارند، يا آنكه مبدلشان خراب است، عملا آلايندگي 20 ميليون خودرو وارد هواي تهران مي شود.
مهندس وحيد نوروزي در حاشيه بازديد رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از مركز معاينه فني نيايش افزود: به دليل بي توجهي خودروسازان و وزارت صنايع به مبدل هاي كاتاليستي كه پس از گذشت سه سال از بين مي روند، آلايندگي اين خودروها تا 10 برابر زمان توليدشان افزايش يافته است.
وي با بيان اينكه دولت بايد در بخش مبدل هاي كاتاليستي وارد عمل شود، اظهار داشت: قيمت مبدل هاي كاتاليستي بالاست لذا دولت بايد در اين خصوص نسبت به اختصاص يارانه براي تعويض مبدل هاي از بين رفته اقدام كند.
نوروزي كيفيت پايين بنزين توليدي در كشور را از ديگر موارد آلودگي ها برشمرد و گفت: متأسفانه توليدكننده و نظارت كننده در بحث كيفيت سوخت وزارت نفت است كه اين موضوع موجب شده كيفيت پائين بنزين در كشور موجب افزايش آلودگي هوا شود.
نوروزي در خصوص لغو مجوز ممنوعيت شماره گذاري خودروهاي ديزلي در تهران تصريح كرد: خودروهاي ديزلي جزو پاكترين خودروها هستند اما مسئله اصلي اين است كه بايد گازوئيل تحويلي به اين خودروها بر اساس استاندارد باشد.
وي تأكيد كرد: با گازوئيل 8 هزار ppm توليدي درحالي كه استاندارد جهاني ppm50 است، تنها آلاينده هاي هواي تهران را از مونوكسيدكربن به دي اكسيد گوگرد منتقل مي كنيم و پس از آن بايد منتظر باران هاي اسيدي باشيم.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران تأكيد كرد: تا زماني كه پالايشگاه هاي كشور قادر نيستند گازوئيل زير 50ppm توليد كنند نبايد خودروهاي ديزلي وارد كشور شود و آنهايي كه ژست متفكرانه مي گيرند كه در دنيا خودروهاي ديزلي جزو پاك ترين خودروها هستند بايد موضوع سوخت را هم مدنظر داشته باشند.
مديرعامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران با اشاره به اينكه از ابتداي سال جاري تاكنون فقط 520 هزار دستگاه خودرو براي دريافت برگه معاينه فني مراجعه كرده اند، گفت: اين درحاليست كه 5/2 ميليون خودرو در تهران فاقد معاينه فني هستند.
نوروزي با بيان اينكه در شش ماهه نخست سال جاري 70 درصد ظرفيت مراكز معاينه فني پايتخت خالي بوده است، افزود: در حالي كه هم اكنون امكان ارائه معاينه فني روزانه براي 14 هزار دستگاه خودرو فراهم است تنها سه هزار و 800 دستگاه خودرو براي دريافت معاينه فني مراجعه مي كنند.
وي با اشاره به افزايش ساعات فعاليت مراكز معاينه فني از امروز در تهران به ايسنا گفت: بر اين اساس تمامي مراكز مكانيزه معاينه فني تهران از ساعت 30:7 تا 17 به شهروندان خدمت رساني خواهند كرد.
نوروزي در ادامه درباره آمار خودروهاي مردود شده اظهار داشت: درحالي كه در شش ماهه نخست سال گذشته 38 درصد خودروها به دليل آلايندگي از تست هاي معاينه فني مردود مي شدند، اين رقم در سال جاري با 4 درصد افزايش به 42 درصد رسيده كه اين امر نشان مي دهد ميزان آلايندگي خودروهاي تهران روبه افزايش است.

 



رويدادهاي خارجي

تصاوير باور نكردني
حركت توده هاي ابر در آسمان گاهي تصاويري جالب و باورنكردني را به تصوير مي كشد كه مي تواند سوژه عكاسان تيزبين شود. گاهي اين تصاوير بقدري به واقعيت نزديك است كه گويا كسي با قلمي جادويي آن را به تصوير كشيده است.

 



حوادث كوتاه از كشور

اجراي حكم شلاق در گنبدكاووس
گنبدكاووس-خبرنگار كيهان:حكم شلاق چهار نفر از افراد شرور با حضور جمع كثيري از مردم و مسئولان شهرستان گنبدكاووس در ميدان مركزي اين شهر اجرا شد.
اين افراد به حكم دادگاه جزايي گنبدكاووس به جرم اخلال در نظم عمومي، ايجاد مزاحمت براي مردم و شهروندان، ايجاد ضرب و جرح عمدي با چاقو و تخريب مغازه ها و همچنين داشتن سوابق متعدد كيفري محكوم شدند.براساس راي دادگاه «مهدي-الف، احسان-ر، عبدالعزيز-ع و مجتبي-ق» هر يك به تحمل 74 ضربه شلاق در ملا عام محكوم شدند.
آتش سوزي در جنگل هاي شاهرود
شاهرود-خبرنگار كيهان: 17 هكتار از مناطق جنگلي كالپوش و ابر در شاهرود دچار آتش سوزي شد كه به تعدادي از درختان آسيب جزيي وارد آمد.آتش سوزي كه بر اثر خشك بودن علف هاي كف جنگل و بي احتياطي عوامل محلي و گردشگران روي داده بود با تلاش ماموران منابع طبيعي سمنان و گلستان و گاليكش پس ا ز 48 ساعت مهار شد.
كشف سلاح كمري
گرگان-خبرنگار كيهان: دو قبضه كلت كمري به همراه 69 عدد فشنگ جنگي در استان گلستان كشف شد. همچنين 77 سارق و متهم تحت تعقيب دستگير و از آنها تعدادي موتورسيكلت مسروقه، يك دستگاه خودرو پرايد، سيم و كابل برق كشف شد. سارقان منزل، اماكن و منزل از جمله اين افراد بودند.
سرقت پس از آزادي
كرج-خبرگزاري فارس: سه نفر از مجرمان سابقه داري كه پس از آزادي از زندان با تشكيل باندي اقدام به سرقت بيش از 50 فقره لوازم داخل خودرو كرده بودند از سوي پليس كرج دستگير شدند.
متهمان در اطراف مترو فرديس اقدام به سرقت مي كردند كه يكي از آنها به نام مهرداد-الف در حين سرقت از داخل خودرو به دام افتاد و به 50 فقره سرقت اعتراف كرد. وي كه يك ماه از زندان آزاد شده بود با همدستي دو نفر ديگر به نام هاي آرش-م و افشين-ر لوازم داخل خودرو را مورد دستبرد قرار مي دادند.
كشف كابل مخابرات
بابل-خبرنگار كيهان: دو سارق سيم و كابل مخابرات به نام هاي مهدي-ف 35ساله و ساكن بابلسر و علي-ف 23 ساله ساكن بابل در بابل دستگير شدند.
از متهمان 240 زوجي كابل مخابرات به وزن 5 تن و ارزش تقريبي 320 ميليون ريال كه در داخل باغ هاي روستاييان مخفي شده بود كشف شد3. نفر كه با سارقان همكاري داشتند دستگير شدند.

 



ريزش پل اين بار در اليگودرز 3 قرباني گرفت

اليگودرز - خبرنگار كيهان:
بر اثر ريزش پل در حال احداث در جاده كمربندي اليگودرز دو نفر از كارگران و يك نفر از مهندسان پروژه در زير بتن مدفون شدند.
اين حادثه روز دوشنبه زماني اتفاق افتاد كه دستگاه بتونير در حال بتون ريزي بود كه دو نفراز كارگران به همراه يكي از مهندسان به هنگام بازديد از شمعهاي زير پل رفتند كه ناگهان پل ريزش كرد و هر سه نفر در زير دها تن بتون و ميلگرد مدفون شدند.
به گزارش خبرنگار ما، يك مقام آگاه در اين رابطه گفت: پيش از اين براي احداث پلهاي مسير از تيردال استفاده مي شد و تير دالهاي اين پل نيز آماده بود اما مسئولان پروژه به بهانه هايي نظير عدم تاييد در آزمايش بتون دستور حذف تيردال را در اجراي اين پل صادر كرده بودند و بدليل ناتواني شمع هاي زير پل و نيز عدم رعايت استانداردهاي زماني بتون ريزي پل ريزش كرد و اين حادثه ناگوار به وقوع پيوست.
يكي از كارگران گفت: پس از قالب بندي و پيش از آنكه عمليات بتون ريزي آغاز شود، مهندس ناظر پروژه بايد ضمن تاييد استحكام قالبها و شمع ها دستور بتون ريزي را صادر مي كرد اما متاسفانه در زمان بتون ريزي و وقوع اين حادثه مهندس ناظر در محل حضور نداشت.
اين گزارش حاكيست: با تلاش 6 ساعته ماموران امدادي هلال احمر و آتش نشاني جسد كشته شدگان از زير بتون خارج شد.
شايان ذكراست: احداث پل كمربندي اليگودرز در ادامه عمليات پروژه چهار بانده دورود به داران توسط وزارت راه و ترابري در حال اجرا است.

 



مصرف مشروبات الكلي جان 4نفر را دراصفهان گرفت

شهرضا- خبرنگاركيهان:
فرمانده نيروي انتظامي استان اصفهان از كشته شدن 4نفر و نابينا شدن 2 نفر و بستري 15نفر بر اثر مصرف مشروبات الكلي دريك عروسي دراصفهان خبر داد.
سرتيپ دوم پاسدار حسن كرمي در گفت وگو با خبرنگاران گفت:كشفيات مشروبات الكلي دست ساز در اصفهان افزايش داشته است.وي از دستگيري توليدكنندگان اين مشروبات دست ساز دراصفهان خبر داد و افزود:فردي كه مبادرت به تهيه اين مشروبات مي كرد قبل از اين نيز داراي پرونده درهمين باره بود.
وي شاهين شهر، اصفهان و نائين را در رده هاي اول، دوم و سوم، ارتكاب جرم دراستان اصفهان اعلام كرد و افزود: تصادفات، سرقت، مفاسد اجتماعي، نزاع و درگيري و جرايم مالي و اقتصادي در رأس جرايم اصفهان در 6 ماهه نخست امسال قرار داشت.

 



باند سارقان خودرو در بندرعباس متلاشي شد

رئيس پليس آگاهي هرمزگان از دستگيري تمام اعضاي يك باند 6 نفره سرقت در بندرعباس خبر داد كه تاكنون به سرقت 21 خودرو اعتراف كرده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس از بندرعباس «اصغر قلب زاده» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طي روزهاي گذشته پليس آگاهي هرمزگان با همكاري نيروهاي تجسس كلانتري هاي مختلف سطح شهر بندرعباس با كار اطلاعاتي موفق به شناسايي و دستگيري 6 نفر از اعضاي باند سارقان خودرو شدند.
وي با بيان اينكه پنج نفر از اعضاي اين باند مرد و يك نفر از آنها زن بوده اند، ادامه داد: اين افراد ساكن و اهل بندرعباس هستند و در اعترافات خود آورده اند كه تعداد خودروي سرقتي كه بيشتر پرايد و پژو 405 بوده را در بازه زماني يكسال اخير به سرقت برده اند.
اين مقام انتظامي اظهار داشت؛ تاكنون 16 خودرو مسروقه مربوط به اين پرونده توسط پليس و با كار اطلاعاتي كشف و به صاحبان آن برگردانده شده است.
قطب زاده اظهار اميدواري كرد تعداد باقيمانده خودروها نيز با مداركي كه در دست است در اسرع وقت كشف و به مالباختگان عودت داده شود.

 



در اهواز محكوم به اعدام پاي چوبه دار بخشيده شد

در آستانه سالروز ميلاد هشتمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت،يك محكوم به قصاص پاي چوبه دار توسط اولياي دم بخشيده شد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اهواز در آستانه سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) و با وساطت دادستان نظامي سازمان قضايي نيروهاي مسلح خوزستان، يك زنداني كه به جرم قتل محكوم به اعدام بود، توسط اولياي دم بخشيده شد.
دادستان نظامي سازمان قضايي نيروهاي مسلح خوزستان در اين باره گفت: سرباز وظيفه «مسعود» به واسطه قتل مرحوم وظيفه چهارلنگ محكوم به اعدام شد و حكم وي به تاييد ديوان عالي نيز رسيد اما با رأفت و گذشت شايسته تقدير و تجليل اولياي دم مقتول و به يمن سالروز ولادت با سعادت امام رضا(ع) بخشيده شد و زندگي دوباره خود را باز يافت.
سيدابراهيم ممبيني با بيان اينكه علت اين رويداد، عدم استفاده درست از سلاح در حين خدمت و شوخي با آن بود، گفت: متاسفانه سربازان و برخي پايوران هشدارها و آموزش هاي بدو و ضمن خدمت را جدي نمي گيرند و براي خود و ديگران مشكلاتي جدي و بعضا غير قابل جبران را موجب مي شوند.

 



تجمع آزادگان و ايثارگران مقابل بنياد شهيد

جمعي از آزادگان و ايثارگران استان گيلان با تجمع مقابل ساختمان شماره يك بنياد شهيد واقع در خيابان طالقاني خواستار اجراي قانون «از كار افتادگي حالت اشتغال» خود شدند.
در اين تجمع پلاكاردهايي كه روي آنها نوشته شده بود «به ما جانبازان و آزادگان كمك كنيد، حقوقمان را قطع كرده اند» و «ما آزادگان گيلان از مسئولان بنياد شهيد حقوق حالت اشتغال را خواستاريم» به چشم مي خورد.
يكي از اين تجمع كنندگان با اشاره به اينكه سرباز ارتش بوده و 27 ماه در اسارت نيروهاي بعثي عراق بوده است به ايسنا گفت: زماني كه بحث اشتغال آزادگان مطرح شد تعدادي از آزادگان را به بخش خصوصي ارجاع دادند، ولي با ورشكسته شدن بخش خصوصي ما را به بنياد شهيد و امور ايثارگران ارجاع دادند و بنا شد تا قانون حالت اشتغال را براي ما به اجرا درآورند.
اين قانون از سال 83 اجرا شده، ولي در حال حاضر هفت ماه است كه معوقه ها و حقوق ما را پرداخت نكرده اند و حسابمان مسدود شده است.

 



نام و القاب امام رضا(ع) نام 4 ميليون ايراني

چهارميليون و 83 هزار و 186 مرد ايراني نام و القاب امام رضا(ع) را به عنوان نام خود انتخاب كرده اند.
به گزارش سازمان ثبت احوال كشور، اين سازمان با اشاره به رويكرد جالب توجه مردم ايران به نام «رضا» اعلام كرد: «رضا» نامي است كه دل هر ايراني را به لرزه درمي آورد و بهترين دليل آن رويكرد مردم ايران براي نامگذاري فرزندانشان به نام مبارك ايشان است.
بررسي آمار نامگذاري ايرانيان در پايگاه اطلاعاتي جمعيتي كشور نشان مي دهد نام و القاب حضرت رضا(ع) و تركيبات آن مورد توجه ايرانيان در نامگذاري فرزندان پسر خود بوده است.

 



آينه اي كه از درون خبر مي دهد

يك دانشجويي مؤسسه تكنولوژي ماساچوست آينه اي را توسعه داده است كه از فاصله دور مي تواند مهمترين پارامترهاي حياتي را بخواند.
اين فناوري قادر است موج جريان خوني كه از قلب به دستگاه گردش خون پمپاژ مي شود را درك كند. اين فناوري قادر است فاصله نور تابش شده از پوست چهره را ارزيابي كرده و براساس آن موج جريان خود را اندازه گيري كند.
نخستين بار «جانيس پاولديس» از دانشگاه هادسون درسال 2007 متدي را توسعه داد كه مي توانست با تحليل گرماي پوست صورت در پرتوهاي مادون قرمز، فاصله جريان خود را اندازه گيري كند.اين دانشمند از اين سيستم براي بيماراني كه به طور روحي از تماس ابزارهاي پزشكي حتي دستگاه ساده اي چون الكتروكارديوگرام هراس داشتند استفاده كرد. اين سيستم نتايج بسيار خوبي داشت اما بسيارگران و پيچيده بود.اين درحالي است كه متد جديد اين دانشجوي «ام.آي.تي» ارزانتر و كاربردي تر بوده اما به همان اندازه دقيق و قابل اطمينان است.نرم افزاري كه اين دانشجوي «ام. آي. تي» بر روي «وبكم» رايانه نصب كرده قادر است حركات ناخودآگاه سر را تشخيص دهد.براساس گزارش اپتيك اكسپرس، اشتباهات منفي اين روش تشخيص آينه اي تنها 01/0 درصد و اشتباهات مثبت آنها 47 /0 درصد است.درآينده، زماني كه افراد در دستشويي خانه خود مشغول مسواك زدن هستند مي توانند علائم حياتي سلامت را اندازه گيري كرده و به طور خودكار اين اطلاعات را از راه اينترنت به پزشك ارسال كنند.

 



قطاري با سرعت 416 كيلومتر در ساعت

سريع ترين قطار چين با سرعت 416 كيلومتر ديروز اولين آزمايش خود را با موفقيت به انجام رساند.اين قطار پس از انجام موفقيت آميز آزمايشات متعدد خود سرانجام وارد ناوگان قطار شانگهاي در شرق چين شد.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14