(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4  آبان 1389- شماره 19773

حديث دشت عشق
شاهين و استيل آذين به تساوي رضايت دادند برتري باارزش پيروزي برابر ذوب آهن
نكته ورزشي
به دنبال انجام عمل خلاف موازين در وزنه برداري صورت گرفت
محروميت مادام العمر سرپرست و وزنه بردار خاطي
علي دايي كه وارد شد، صف عرب ها به هم خورد يزداني خرم : به مسئولان گفتم كه يك مدال هم نمي گيريم
اخبار كوتاه از فوتبال
ناكامي هاي جودو ادامه دارد پايان كار تيم جوانان با يك مقام هفتمي
رسوايي جديد اين بار در فوتبال اروپا حق راي براي يورو 2012 به فروش گذاشته شده است
مصاف پيكان با بهترين هاي جهان



حديث دشت عشق

به ياد شهيد «حسن افغاني»
سرباز بسيجي، سردار شهيد
شهيد «حسن افغاني»، سال 1332 در خانواده اي مذهبي در شهر خوراسگان به دنيا آمد. وي خواندن و نوشتن را در مكتبخانه آموخت و در همانجا قرآن را نيز فرا گرفت. سپس به دبستان رفت و در حالي كه مشغول تحصيل بود پدر خود را از دست داد. در سال 1337 همزمان با اين مصيبت تحصيلات خود را به طور شبانه ادامه داد و براي ادامه تحصيل و كسب درآمد در يك چاپخانه به كار مشغول شد.
12 ساعت در روز كار مي كرد و پس از آن با طي مسافتي طولاني با پاي پياده به منزل مي رسيد.او در اين دوران درد و رنج قشر محروم و زحمتكش جامعه را لمس كرد و با انبوه درد مردم اصفهان و خوراسگان آشنا شد. با آغاز نهضت امام خميني(ره) وي به خيل مشتاقان ايشان پيوست و با ايراد سخنراني در بين كارگران به افشاگري عليه رژيم شاه پرداخت كه پس ازمدتي در اين راه توسط ساواك دستگير و ماهها در سلول انفرادي و زندان مورد شكنجه دژخيمان شاه قرار گرفت اما پس از آزادي از پاي ننشست و در حالي كه بر اثر شكنجه هاي ساواك توان صحبت كردن نداشت به مبارزات انقلابي خود ادامه داد.
در اين هنگام رژيم پهلوي براي خاموش نمودن، او را به خدمت سربازي فرا خواند اما او كه خود را دشمن شاه مي دانست از اين موضوع سر باز زد.
پس از آن دستگير و به خدمت اعزام شد كه در آنجا نيز به دليل عدم تمكين مرتبا مورد شكنجه و حبس قرار مي گرفت اما هرگز دست از مبارزه برنداشت.
سرانجام نهال انقلاب به دستان معمار بزرگ انقلاب در بهمن ماه 1357 به ثمر نشست و حسن پس از مدتي اين شيريني را با ازدواج خود گواراتر نمود.
با آغاز جنگ تحميلي و تجاوز رژيم بعثي عراق به ايران اسلامي شهيد افغاني كه جسمش تاب و توان ماندن در خاك را نداشت راهي جبهه هاي حق عليه باطل شد و به عنوان سرباز خميني پرچم دار نظام مقدس جمهوري اسلامي گرديد. وي پس از اتمام خدمت سربازي نيز با عنوان بسيجي بار ديگر رهسپار جبهه ها شد و در عمليات هاي رمضان، محرم و والفجر حضوري فعال داشت و در اين مدت مسئوليت هاي مهمي همچون مسئول مهمات لشكر 14 امام حسين(ع) را برعهده گرفت و در اين راه در سال 1361 در منطقه دارخوئين شهد شهادت را نوشيد.

 



شاهين و استيل آذين به تساوي رضايت دادند برتري باارزش پيروزي برابر ذوب آهن

سرويس ورزشي -
تيم فوتبال پيروزي تهران با برتري برابر ذوب آهن اصفهان به رده سوم جدول رده بندي صعود كرد.
در ادامه رقابت هاي هفته دوازدهم ليگ برتر روز گذشته دو ديدار در تهران و بوشهر برگزار شد كه طي آنها پيروزي برابر ذوب آهن به برتري رسيد و جدال تيم هاي استيل آذين و شاهين بوشهر با تساوي به پايان رسيد.
در مهمترين ديدار هفته دوازدهم رقابت هاي ليگ برتر كشور تيم هاي پيروزي و ذوب آهن در ورزشگاه آزادي و با قضاوت سعيد مظفري زاده به مصاف هم رفتند كه طي آن پيروزي با نتيجه 2-0 ميهمان قدرتمند خود را شكست داد و با كسب 21 امتياز و به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به استقلال در رده سوم ايستاد. در اين ديدار هادي نوروزي در دقيقه 18 و محمد نوري در دقيقه 84 دو گل سرخ پوشان را وارد دروازه فيناليست ليگ قهرمانان آسيا كردند.
در دقيقه 60 نيز هادي نوروزي در موقعيتي تك به تك نتوانست گردان را مغلوب كند.در ادامه و زماني كه نوروزي قصد داشت دوباره توپ را بزند،علي احمدي بر روي او خطاي پنالتي كرد و اخراج شد.ضربه پنالتي را نيز اميرحسين فشنگچي زد،اما گردان به راحتي آن را مهار كرد.
اين ششمين برد شاگردان علي دايي در فصل جاري بود.اين تيم طي ديدارهاي اخير نتوانسته بود پيروز شود.ذوب آهن نيز با همان 24 امتياز قبلي از رده نخست جدول رده بندي تكان نخورد.
اما در بوشهر تيم هاي شاهين و استيل آذين به تساوي رضايت دادند. عباس پورخسرواني در دقيقه 27 براي شاهين گلزني كرد و محمد غلامي در دقيقه 83 كار را به تساوي كشاند. ضمن اين كه ايوان پتروويچ در دقيقه 2 يك ضربه پنالتي را براي شاهين از دست داد. با اين نتيجه هر دو تيم 13 امتيازي شدند و در رده هاي چهاردهم و شانزدهم ايستادند.

 



نكته ورزشي

عدم همكاري باشگاه ها و دغدغه هاي بيشمار كادرفني
آيا بايد از تيم اميد انتظار موفقيت داشت؟!
سرويس ورزشي -
«با اين شرايط نبايد از تيم اميد در بازيهاي گوانگجو توقع داشته باشيد.»
اين جمله اي است كه نه تنها از زمان فعاليت غلامحسين پيرواني در تيم اميد شنيده ايم بلكه طي سال هاي اخير سرمربيان تيم اميد هركدام بنا به دلايلي مطرح كرده اند و سرانجام در عرصه بين المللي هم شاهد ناكامي تيم اميد بوده ايم. در حالي كه تيم هاي حاضر در مسابقات آسيايي گوانگجو مراحل پاياني اردوهاي آماده سازي خود را پشت سر مي گذارند متاسفانه شاهد هستيم كه تيم اميد كشورمان با مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كند كه طي يكسال اخير با آن دست به گريبان بوده و كماكان نيز كسي پيدا نشده تا قدمي موثر در جهت حل اين معضلات بردارد.
پس از اختلافات پيدا و پنهان كميته ملي المپيك با اعضاي كادرفني تيم اميد كه در مقطعي باعث رفت و آمد پيرواني و جدايي محمد فنايي از سمت سرپرستي تيم اميد شد، حال شاهد هستيم پس از اظهارنظر فردي ناشناس به عنوان مشاور مالي تيم اميد در كميته ملي المپيك، بعضي از باشگاه هاي ليگ برتري نيز بازيكنانشان را در اختيار تيم اميد قرار نمي دهند و هر روز بهانه اي جديد مي آورند. به دنبال حضور تيم ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان آسيا و نياز مبرم اين تيم به محمدرضا خلعتبري، مربيان تيم اميد نام غلامرضا رضايي را در ليست اعزامي خود قرار دادند.
اما مخالفت علي دايي با اين موضوع، انتقاد مايلي كهن و قلعه نويي از برنامه هاي تيم اميد در پايان بازيهاي هفته دوازدهم و اينكه ديگر به تيم اميد بازيكن نمي دهند و ... باعث شد تا پيرواني بار ديگر گلايه خود را در اين باره مطرح كند و از حالا از ناكامي احتمالي تيم اميد در گوانگجو صحبت كند. البته در اين ميان تيم سپاهان با آمادگي خود مبني بر جدايي سه بازيكن اصلي اش به تيم اميد (رحمتي، حسيني و حاج صفي) همكاري لازم را با تيم اميد انجام داده، اما گلايه پيرواني به تيم هايي برمي گردد كه حتي حاضر نيستند يك بازيكن خود را در اختيار تيم اميد قرار دهند.
انتظار مي رود مسئولان فدراسيون فوتبال يكبار براي هميشه قانوني را در اين خصوص تصويب كنند كه مربيان تيم اميد بدون دغدغه فكري، تمام فكر و ذكر خود را معطوف به آماده سازي تيم كنند.

 



به دنبال انجام عمل خلاف موازين در وزنه برداري صورت گرفت
محروميت مادام العمر سرپرست و وزنه بردار خاطي

رئيس كميته تربيت بدني و جوانان مجلس، از مادام العمر محروم شدن سرپرست تيم (ميررسول رئيسي) و وزنه بردار خاطي شركت كننده در مسابقات جهاني پيشكسوتان (حسين خدادادي) و تني چند از كساني كه در اين زمينه مقصر شناخته شده اند از سوي سازمان تربيت بدني خبر داد.
حجت الاسلام سيدجلال يحيي زاده گفت: تا چند روز پيش اين موضوع اصلا رسانه اي نشده بود. جالب اين بود كه سرپرست تيم عنوان كرده بود بنده تمام تصاوير و سي دي هاي مرتبط با اين مسئله را محو كرده بودم، ولي نمي دانم چگونه شده كه اين تصاوير در سايت ها و رسانه ها منتشر شده است.
متاسفانه ظاهرا كساني كه در اين زمينه مسئوليتي داشته اند اصل اين كار را زشت ندانسته، ولي منتشر شدن و مطلع شدن افكار عمومي را چيز بدي مي دانسته اند كه خود اين مسئله نيز خطا و اشتباه فاحش دومي است كه صورت گرفته است.
وي با اشاره به بررسي هاي خود در اين زمينه و تذكر در اين باره به رئيس جمهور، گفت: اين موضوع را به كميسيون فرهنگي گزارش كرده و با سازمان تربيت بدني نيز صحبت كرده ام. طبق آخرين اطلاعات بنده هم سرپرست تيم و هم وزنه بردار خاطي و هم چند نفر از كساني كه در اين زمينه مقصر شناخته شده اند از سوي سازمان تربيت بدني مادام العمر محروم شده اند. ولي مهمتر از آن اين است كه سازمان و به ويژه حراست سازمان كه معمولا نماينده اي از آن در اين گونه سفرها حضور دارد، نبايد اجازه دهند چنين اتفاقاتي اصلا رخ دهد.
عضو كميسيون فرهنگي مجلس، ضمن تلخ و زشت دانستن مسئله پيش آمده، برخورد مسئولين ورزش نسبت به اين موضوع را تا حدي قابل قبول دانست.

 



علي دايي كه وارد شد، صف عرب ها به هم خورد يزداني خرم : به مسئولان گفتم كه يك مدال هم نمي گيريم

چند صباحي بود كه خبر حال ناخوش رئيس فدراسيون كشتي نقل محافل ورزشي بود. «محمدرضا يزداني خرم» كه به خاطر عارضه قلبي مدتي را تحت مراقبت پزشكان به سر مي برد، پس از كسب بهبودي نشستي را ترتيب داد تا به گفت وگو با خبرنگاران بپردازد.
گزيده اي از صحبت هاي رئيس فدراسيون كشتي با خبرگزاري برنا در ادامه مي آيد:
خطر به خير گذشت
پزشكان با اعلام اينكه رگ هاي قلبم مسدود شده، دستور به بستري شدنم داده بودند؛ كه البته پس از چند روز مشخص شد براي تقويت مويرگ هاي قلبم بايد ورزش هاي خاصي را انجام دهم. حالا هم خطر به خير گذشته و سلامتي ام را به دست آورده ام.
گفتم يك مدال هم نخواهيم گرفت!
در نشستي كه با مسئولان ورزش داشتم، خطاب به آنها گفتم كه اگر امكانات لازم را در اختيار فدراسيون كشتي قرار ندهند، نبايد انتظار كسب حتي يك مدال را از كشتي گيران داشت. مگر مي شود يك كشتي گير زندگي اش را به ورزش كردن اختصاص بدهد و با داشتن استرس بابت بيكار بودن، بيمه نبودن و...، رقباي طراز اول را از پيش رو بردارد؟
علي دايي كه آمد، صف عرب ها به هم خورد
متأسفانه در كشور ما هر كسي به خود اين اجازه را مي دهد كه درباره بزرگان ورزش هر چه مي خواهد بگويد و بنويسد. نمونه هاي اين موضوع علي پروين و علي دايي هستند كه در خارج از ايران، بيش از داخل كشورمان ارج و قرب دارند. چند سال پيش عازم عربستان و مشغول خواندن دعا بودم كه به يكباره يك نوجوان عرب زبان خبر آورد كه علي دايي وارد خواهد شد؛ البته بلافاصله با حضور دايي در آن مكان، صف مردمي كه آماده خواندن نماز مي شدند به هم خورد و كاپيتان آن زمان فوتبال ايران با هدايت پليس هاي عربستاني موفق به عبور از جمعيت شد.سؤال من اين است كه آيا ما هم مثل خارجي ها حرمت قهرمانان خود را حفظ مي كنيم؟
بودجه فوتبال را نصف مي كنم!
پيش از اينكه بيمار شوم، پيشنهاد مشاوره تربيت بدني در وزارت صنايع را به من دادند كه به خاطر بيماري ام اين بحث فعلاً مسكوت باقي مانده است؛ اما اگر چنين سمتي را بپذيرم، بودجه تيم هاي معروف و صنعتي فوتبال را نصف مي كنم و اين مبلغ را به رشته هاي ورزشي ديگر مي دهم.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

قرارداد دوس سانتوس برزيلي با استقلال فسخ شد
قرارداد دوس سانتوس بازيكن برزيلي تيم فوتبال استقلال فسخ شد. دوس سانتوس كه در ابتداي فصل نقل و انتقالات و در روزهاي آخر مديريت امير رضا واعظي آشتياني با استقلال قرارداد بسته بود پس از آن كه فرصتي براي بازي در اين تيم پيدانكرد از اين باشگاه جدا شد. بنابر اعلام نظري جويباري قائم مقام باشگاه استقلال قرارداد اين بازيكن فسخ شده و اين بازيكن مي تواند به تيم ديگري بپيوندد.
قهرماني گالكسي با گل بكهام
تيم لس آنجلس گالكسي با گل كاپيتان پيشين تيم ملي انگلستان مقابل «دالاس» به عنوان قهرماني «كنفرانس غرب» فوتبال آمريكا دست يافت. تيم فوتبال گالكسي كه با يك مساوي هم به عنوان قهرماني منطقه كنفرانس غرب مي رسيد در اين ديدار با نتيجه 2 بر يك مقابل حريف خود برنده شد و به عنوان قهرماني رسيد. ديويد بكهام و جونينيو زننده گل هاي تيم گالكسي در اين ديدار بودند.
فردا وضعيت ميزباني پيروزي مشخص مي شود
به دليل اينكه برخي از تيم هاي صعود كننده به مرحله يك هشتم جام حذفي، در مرحله يك شانزدهم هر دو ميهمان يا هر دو ميزبان بوده اند، فردا (چهارشنبه) مراسم قرعه كشي بين اين تيم ها در ساعت 15 و در محل كميته مسابقات سازمان ليگ برتر برگزار مي شود. پيروزي، داماش گيلان، تراكتورسازي و شهرداري تبريز، شهرداري بندرعباس، فولاد خوزستان، استيل آذين و نفت مسجد سليمان تيم هايي هستند كه براي تعيين ميزباني و يا ميهماني شان در جام حذفي قرعه كشي خواهد شد.
ركورد جديد تارتار و شاگردانش در تاريخ 74 ساله باشگاه راه آهن
تيم فوتبال راه آهن با كسب 13 امتياز در 5 بازي قبلي در رقابت هاي ليگ برتر، ركورد جديدي را در تاريخ 74 ساله باشگاه راه آهن به جاي گذاشت. پيش از اين تيم راه آهن دو فصل پيش در زمان سرمربيگري محمودياوري توانسته بود براي اولين بار در تاريخ باشگاه 3 برد متوالي را رقم بزند. در فصل جديد اما پس از بازگشت مهدي تارتار به كادر فني راه آهن، 13 امتياز در 5 مسابقه متوالي رقم خورده است.
قضاوت ها به نفع استقلال نيست
عضو كميته داوران فدراسيون فوتبال با رد شائبه قضاوت جانبدارانه براي استقلال گفت: داوران شرافت كاري دارند و اتفاقات داوري براي هر تيمي شانسي است.علي خسروي درباره اعتراض باشگاه تراكتورسازي به قضاوت تيم داوري مسابقه با استقلال و شائبه ايجاد شده در مورد قضاوت هاي جانبدارانه براي استقلال گفت: اصلاً چنين چيزي وجود ندارد. اگر در چند هفته متوالي اتفاق داوري براي يك تيم رخ مي دهد شانسي است و هيچ ربطي به اين مسائل ندارد. داوران مان همه شرافت كاري دارند. ما سعي مي كنيم اگر داوري اشتباهي داشته او را توجيه كنيم تا ديگر اشتباه تكرار نشود.
حضور بازيكنان ذوب آهن در جلسه علني مجلس
در صورت قهرماني تيم فوتبال ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا، بازيكنان اين تيم ليگ برتري با حضور در جلسه علني مجلس مورد تقدير وكلاي ملت قرار مي گيرند.حجت الاسلام سيد جلال يحيي زاده رئيس كميته ورزش مجلس با اعلام قدرداني وكلاي ملت از تيم ذوب آهن به جهت صعود اين تيم اصفهاني به فينال ليگ قهرمانان آسيا گفت: در صورت قهرماني تيم ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا، بازيكنان اين تيم با لباس ورزشي به جلسه علني مجلس شوراي اسلامي دعوت خواهند شد تا از زحمات آنها قدرداني شود.
كاماچو: اين دو گل براي نكونام و شجاعي بسيار مهم بود
خوزه آنتونيو كاماچو پس از گلزني دو ستاره ايراني اوساسونا در ديدار يكشنبه شب لاليگا، مي گويد اين دو گل براي نكونام و شجاعي «بسيار مهم» بوده است.اوساسونا يكشنبه شب در ادامه رقابت هاي هفته هشتم لاليگا با نتيجه سه بر صفر تيم مالاگا را از پيش رو برداشت تا دومين برد تيم ايالت پمپلونا در اين فصل ثبت شود. دو گل نخست اوساسونا به وسيله جواد نكونام (2- پنالتي) و مسعود شجاعي (37) به ثمر رسيد. كاماچو درباره درخشش دو ستاره ايراني تيمش گفت: خيلي خوشحالم. ما تيم بزرگي ساخته ايم و اين مسأله را در اين بازي نشان داديم. گل هاي نكونام و شجاعي براي اين دو بازيكن بسيار مهم بود.
جدايي ياوري از صباي قم
مسئولان باشگاه صبا پس از جلسه روز گذشته با محمود ياوري قطع همكاري كردند و اعلام داشتند ياوري ديگر هدايت اين تيم را برعهده نخواهد داشت. اين خبر را خبرگزاري فارس مخابره كرد. ظاهرا اختلاف نظر مسئولان صبا و ياوري دليل اين قطع همكاري بوده است.

 



ناكامي هاي جودو ادامه دارد پايان كار تيم جوانان با يك مقام هفتمي

در آخرين روز مسابقات جودو قهرماني جوانان جهان سيامك عدل كسروي و سيدحبيب الله ميرزاجاني از دور رقابت ها حذف شدند تا ايران با تنها مقام هفتمي قاسم نوري زاده به كار خود پايان دهد.
رقابت هاي آخرين روز در وزن 100+ كيلوگرم برگزار شد كه سيامك عدل كسروي نخستين نماينده ايران بود كه به روي تاتامي رفت. وي با امتياز يوكو مقابل «دورنبايار» از مغولستان شكست خورد و حذف شد.سيدحبيب الله ميرزاجاني ديگر نماينده ايران در اين وزن بود كه او نيز بعد از يك دور استراحت در مرحله دوم به مصاف «توماژ تالاچ» از لهستان رفت و با يك امتياز يوكو شكست خورد و از دور رقابت ها حذف شد.
بدين ترتيب تيم ملي جوانان با تنها مقام هفتمي قاسم نوري زاده به كار خود در رقابت هاي جهاني جوانان جهان در مراكش پايان داد.غير از قاسم نوري زاده كه با سه پيروزي و دو شكست در وزن 60-كيلوگرم هفتم شد
ساير نفرات در همان دوره هاي ابتدايي حذف شدند. حتي عدل كسروي كه از ژاپن راهي مراكش شده بود، در همان دور نخست حذف شد تا در ادامه ناكامي هاي جودو ايران، جوانان هم به مدالي دست پيدا نكنند.

 



رسوايي جديد اين بار در فوتبال اروپا حق راي براي يورو 2012 به فروش گذاشته شده است

يكي از نمايندگان فوتبال قبرس مدعي شده است كه 5 نماينده يوفا براي ميزبان كردن اوكراين و لهستان در يورو 2012 رشوه دريافت كرده اند.
«اسپيروس مارانگوس» نماينده كميته اجرايي فوتبال قبرس مدعي شده است كه به زودي اطلاعاتي مبني بر اين كه 5 تن از نمايندگان يوفا براي ميزبان كردن لهستان و اوكراين رشوه دريافت كرده اند، منتشر خواهد كرد. به گفته اين نماينده 5 تن از كميته اجرايي يوفا براي اين كه اين دو كشور از رقبايي چون ايتاليا و مجارستان- كرواسي پيش بيفتند مبلغي در حدود شش ميليون يورو دريافت كرده اند.
در مجمع سال 2007 يوفا اوكراين و لهستان 8 راي را به خود اختصاص دادند و ايتاليا 4 راي را بدست آورد و اين در حالي بود كه مجارستان- كرواسي هيچ رايي را كسب نكردند. در همان مقطع اين ميزباني با حرف و حديث هاي فراواني همراه بود چرا كه اوكراين در تجهيز امكانات و ساخت ورزشگاهها ناتوان بود. پيش از اين نيز خبرهايي در خصوص فساد مالي و رشوه در سطح فيفا مخابره شده بود.

 



مصاف پيكان با بهترين هاي جهان

تيم واليبال پيكان تهران در مسابقات جام باشگاههاي جهان به مصاف برترين هاي جهان مي رود.
مسابقات واليبال جام باشگاه هاي جهان از 24 آذرماه لغايت 30 آذر به ميزباني دوحه قطر برگزار خواهد شد.
تيم واليبال پيكان در گروه اول مسابقات جام باشگاه هاي جهان با تيم هاي پي جي اسكرا ازبكستان، الاهلي مصر و العربي قطر همگروه شده است. تيم هاي تونتينو ايتاليا، دينامومسكو روسيه، قهرمان آمريكاي جنوبي و قهرمان نورسكا نيز در گروه دوم رقابت ها قرار دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14