(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4  آبان 1389- شماره 19773

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چه بهتر از اين ؟! (يادداشت روز)
نمايندگان مجلس: فتنه 88 چهره منافقان انقلاب را آشكار كرد
حرف (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رايزني روساي مجالس ايران و كنگو درباره افزايش روابط دوجانبه
هاشمي رفسنجاني: هيچ نظيري براي رهبر انقلاب وجود ندارد
در گفت وگوي تلفني با رئيس جمهور طالباني: بعد از تشكيل دولت به ايران سفر مي كنم
شوهرم كيه؟ همه كاره خودم هستم (خبر ويژه)
جروزالم پست: اسرائيل هم چاره اي جز پذيرفتن ايران هسته اي ندارد (خبر ويژه)
محسن رضايي: نخبگان سياسي بيش از اين از ملت عقب نمانند (خبر ويژه)
زندان كه نرفتي حداقل پول غذاي ما رو بده! (خبر ويژه)
تا حالا قهرمان اصلاحات بود از اين به بعد بگوييد شعبان بي مخ! (خبر ويژه)



چه بهتر از اين ؟! (يادداشت روز)

1- ابتدا به چند نمونه از اخبار و گزارش هايي كه رسانه هاي فارسي زبان بيگانه و سايت هاي اينترنتي وابسته به آنها درباره سفر تاريخي و حماسي رهبر معظم انقلاب به قم منتشر كرده اند توجه كنيد. اين نمونه ها از راديو فردا- ارگان فارسي زبان سازمان سيا- راديو آمريكا، راديو بي بي سي
- متعلق به وزارت خارجه انگليس- راديو اسرائيل، راديو زمانه- وابسته به وزارت خارجه هلند و تحت مديريت اليزابت چني، دختر ديك چني معاون وقت جرج بوش- شبكه تلويزيوني العربيه متعلق به پادشاهي سعودي، سايت جرس- حلقه ماسوني لندن و تحت مديريت MI6 انگليس- سايت بالاترين، متعلق به منوشه امير، سايت گويا نيوز كه با بودجه «سيا» اداره مي شود و چند سايت و شبكه راديويي و تلويزيوني فارسي زبان و مشابه ديگر طي چند روز اخير استخراج شده است؛
- «يك منبع موثق از قم به خبرنگار راديو آمريكا گفت؛ آيت الله شبيري زنجاني، از مراجع بزرگ قم حاضر به حضور در محل ملاقات آيت الله خامنه اي و ديدار با رهبر ايران نبود ولي ماموران حكومتي به محل درس آقاي شبيري زنجاني مي روند و با حالتي كه به آدم ربايي شبيه است ايشان را وسط درس غافلگير كرده و با تهديد به ديدار آيت الله خامنه اي مي برند. آيت الله شبيري كه به شدت عصباني بود در ديدار با آقاي خامنه اي به ايشان اعتراض مي كند... گزارش هاي دريافتي از قم نشان مي دهد كه با بعضي ديگر از مراجع و علماي روحاني مخالف رژيم نيز همين رفتار حيله گرانه را داشته اند.»!!
- «گزارشي كه دقايقي پيش براي راديو فردا مخابره شد از فشار عوامل حكومتي و آخوندهاي وابسته به بيت رهبري بر آيت الله صافي گلپايگاني حكايت دارد. بر پايه اين گزارش عوامل حكومتي اصرار دارند آيت الله صافي گلپايگاني در محل اقامت آيت الله خامنه اي با وي ملاقات كند ولي ايشان تاكنون با اين درخواست موافقت نكرده است، اما بعيد نيست با افزايش فشارها آيت الله صافي گلپايگاني هم مانند آيت الله شبيري زنجاني به ملاقات با آيت الله خامنه اي وادار شود.»!!
- «در قم بسياري از مقلدان مراجع تقليدي كه به ملاقات آيت الله خامنه اي رفته بودند به نشانه اعتراض، در گروه هاي چندنفره به مساجد معروف قم از جمله مسجد چهارمردان و مسجد اعظم رفتند و رساله هاي مراجع خود را به صحن اين مساجد پرتاب كردند. يك منبع آگاه كه از ترس تعقيب وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران حاضر به افشاي نام خود نشده است خبر مي دهد هم اكنون در صحن مسجد چهارمردان و مسجد اعظم تعداد زيادي از رساله هاي اين مراجع كه روي هم انباشته شده است ديده مي شود و ماموران حكومتي با مسدود كردن راه ورود به اين دو مسجد، با عجله در حال جمع آوري رساله ها هستند.»!!
- «به گزارش خبرنگاران مستقل و شاهدان عيني از قم، ميليون ها نفر از پاسداران، طلاب، بسيجي ها و كارگران و كارمندان با هزينه دولت از تهران و اصفهان و اراك و شهرها و روستاهاي مجاور قم براي استقبال از رهبري به اين شهر منتقل شده و در هتل ها، حسينيه ها، مساجد و پارك ها اسكان داده شده اند.»!!
- «همكاران افتخاري راديو زمانه از شهر مذهبي قم خبر مي دهند چند ميليون كيك و سانديس در ميان جمعيت استقبال كننده از آيت الله خامنه اي توزيع شده است به طوري كه روزهاي دوشنبه و سه شنبه كه روز استقبال و روز قبل از آن بود در بسياري از مغازه ها و سوپرماركت هاي قم و شهرك هاي اطراف و همچنين در برخي از نقاط تهران و اصفهان، كيك و سانديس يافت نمي شد... علاوه بر كيك و سانديس و غذا كه در ظرف هاي يكبار مصرف بين جمعيت استقبال كننده توزيع شده، به هريك از آنها نيز مبلغ قابل توجهي پول و بن حبوبات داده اند... براي كارگران و كارمندان شركت كننده در مراسم هم حق ماموريت در نظر گرفته اند.»!! و... اين قصه سر دراز دارد!
2- نزديك به 2 سال قبل خبرنگار شبكه تلويزيوني CNN كه براي تهيه گزارش درباره انتخابات رياست جمهوري دهم به ايران آمده بود، نظر نگارنده را درباره شبكه هاي فارسي زبان ماهواره اي و سايت هاي اينترنتي متعلق به اپوزيسيون- كه هنوز به گستردگي امروز نبود- جويا شد و پاسخ اين بود كه؛ «اگر به جاي دولت بودم و بودجه اي در اختيار داشتم علاوه بر تامين هزينه سايت ها و شبكه هاي اپوزيسيون، ساير مخالفان انقلاب و جمهوري اسلامي را هم به اين كار تشويق مي كردم و هزينه مورد نياز آنها را بي كم و كاست مي پرداختم» خبرنگار CNN با تعجب گفت؛ «سؤال من جدي است» و پاسخ شنيد كه «جواب من هم جدي است، اگر شما هم مي دانستيد يك دشمن احمق تا چه اندازه ارزش دارد، نه فقط در حمايت از او كمترين ترديدي نمي كرديد بلكه براي تكثير آنها، سر از پا نمي شناختيد و هرچه بودجه در اختيار داشتيد براي توليد انبوه «دشمن احمق» هزينه مي كرديد.»
3- اكنون، بار ديگر نمونه هايي از اخبار و گزارش رسانه هاي بيگانه و سايت هاي ضد انقلابي و حامي فتنه كه در صدر اين نوشته آمده است را به خاطر آوريد. آيا مي توانيد در اين واقعيت كمترين ترديدي داشته باشيد كه «دشمن احمق» يك موهبت الهي است؟ و امام سجاد عليه السلام، چه حكيمانه خداي سبحان را به خاطر برخورداري از نعمت «دشمنان احمق» سپاس گفته است.
مي گويند و مي نويسند؛ «عوامل حكومت ميليون ها نفر را از سراسر ايران با زور و تهديد براي استقبال از رهبر انقلاب به قم منتقل كرده اند»! و «ميليون ها كيك و سانديس و غذا در ظروف يكبار مصرف در ميان آنها توزيع كرده اند»! بنابراين بدون آن كه كمترين مبلغي براي تبليغ به نفع جمهوري اسلامي ايران دريافت كرده باشند، به صراحت اعتراف مي كنند كه ميليون ها نفر در مراسم استقبال از رهبر معظم انقلاب شركت كرده اند. گفته اند و حكيمانه گفته اند كه «الفضل ما شهد به الاعداء... فضل آن است كه دشمنان نيز به آن گواهي دهند».
نوشته و گفته اند كه «ميليون ها كيك و سانديس همراه با مبالغ قابل توجهي پول به هريك از شركت كنندگان در مراسم استقبال از آيت الله خامنه اي]حفظه الله تعالي[ پرداخت كرده اند.»! در اين گزاره نيز علاوه بر اعتراف به حضور جمعيت چند ميليوني در استقبال از رهبر معظم انقلاب، به مديريت بي نظير و شگفتي آفرين نظام اسلامي نيز اشاره كرده اند. چگونه؟! خب! آيا توان مديريتي و قدرت سازماندهي يك نظام حكومتي كه مي تواند ميليون ها كيك و سانديس و پاكت هاي حاوي پول نقد را در ميان ميليون ها استقبال كننده توزيع كند و هيچ رد پاي آشكاري هم باقي نگذارد، قابل تقدير و تحسين نيست؟! شما كه در هر 2 جمله از نوشته ها و گفته هاي خود 3 بار جمهوري اسلامي ايران را به ناتواني در مديريت متهم مي كنيد! اين قدرت عظيم و بي نظير مديريتي نظام را چگونه توضيح مي دهيد؟!
دشمنان نادان، اين موهبت هاي بزرگ الهي كه خداوند تبارك و تعالي آنان را مفت و مجاني براي حرف مفت زدن در اختيار نظام مقدس جمهوري اسلامي گذارده است با گزارش ها و خبرهاي جعلي ياد شده، مردم شريف اين مرز و بوم را آماج وقيحانه ترين و زشت ترين تهمت ها قرار داده اند. از نظر آنها- با عرض پوزش از ملت فهيم و فداكارمان- مردم ايران - نستجيربالله- مردمي هستند كه براي دريافت يك كيك و سانديس و يك پرس غذا، همه باورها، اعتقادات و استقلال و آزادانديشي خود را زير پا مي گذارند!! اگر اينگونه بوده و هست كه آنان مي پندارند، چرا آمريكا و اسرائيل و انگليس و در يك كلمه نظام سلطه بين الملل براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران و همين مردم كه كانون اصلي قدرت نظام هستند، تمامي توان مالي، نظامي، سياسي و تبليغاتي خود را به ميدان آورده و به قول حضرت امام(ره) هيچ غلطي نتوانسته اند بكنند؟!
راستي اگر مردم شريف ايران از بصيرت عميق و مثال زدني برخوردار نبودند، راه اندازي صدها شبكه راديو و تلويزيوني، هزاران سايت اينترنتي و تهيه و توزيع ميليون ها نسخه كتاب و جزوه براي فريب آنان- جنگ نرم- از سوي آمريكا و متحدانش چه ضرورتي داشت؟! مگر در همين فتنه 88، آمريكا، اروپا، اسرائيل، برخي از كشورهاي منطقه، و همه گروه ها و گروهك هاي دست ساز آنها در داخل و خارج نظير جبهه اصلاحات، منافقين، بهايي ها، سلطنت طلب ها، ماركسيست ها، كلان سرمايه داران و همه دشمنان ريز و درشت اسلام و انقلاب و نظام اسلامي با همه توان براي مقابله با جمهوري اسلامي ايران به ميدان نيامدند؟ و مگر نه اين كه امروزه همه آنها دست از پا درازتر و با شكست و رسوايي جارو شده اند؟!....
4- به اصطلاح از قول منابع موثق!! گزارش كرده اند كه مراجع عاليقدر و بزرگواري نظير حضرت آيت الله شبيري زنجاني و يا حضرت آيت الله صافي گلپايگاني و... با زور و تهديد به ملاقات آقا رفته اند؟! آيا اين دروغ بافي ها، اهانت به ساحت محترم مراجع گرانقدر نيست؟ آيا مثلا حضرت آيت الله شبيري زنجاني- به قول راديو آمريكا- از سوي عوامل حكومت با حركتي ربايش گونه!! از محل درس ايشان به محل اقامت رهبر معظم انقلاب منتقل شده است؟! و... شما از شخصيت علمي، ديني، شجاعت و درايت مراجع عاليقدر تقليد چه تصوري داريد كه اينگونه ژاژ مي خائيد؟! و چرا شخصيت برجسته و عاليقدر مراجع تقليد را با ماهيت ذليلانه خود به مقايسه مي نشينيد؟!
درباره انگيزه الهي مراجع بزرگوار تقليد و استقبال مثال زدني آن عزيزان از حضور رهبر معظم انقلاب در شهر خون و قيام، گفتني هاي ديگري هست كه فصل جداگانه اي مي طلبد.
5- و بالاخره اين نكته نيز گفتني است كه رسانه هاي غربي براي حفظ پرستيژ و موقعيت خود از انتشار اينگونه دروغ هاي شاخدار و خنده دار پرهيز مي كنند و انجام اين ماموريت ها را برعهده عوامل بي شخصيت و اجاره اي خود مي گذارند. مثلا راديو آمريكا در اخباري كه به زبان اصلي پخش مي كند، دست به انتشار دروغ هاي مورد اشاره نمي زند و يا بخش انگليسي راديو تلويزيون بي بي سي- BBC WORLD- پخش اينگونه اخبار و گزارش هاي جعلي را خدشه جدي به اعتبار خود تلقي مي كند و يا مقامات رسمي آمريكايي و اروپايي علي رغم آن كه هزينه راه اندازي سايت ها و اداره راديوهاي فارسي زبان را تامين مي كنند، هرگز حاضر نيستند با اظهارنظرهاي كذايي، موقعيت خود را به خطر اندازند.... سال گذشته، معاون وزارت خارجه هلند درمقابل اعتراض تعدادي از ايرانيان فراري كه از راديو زمانه- وابسته به وزارت خارجه هلند- اخراج شده بودند، با صراحت خطاب به آنها گفته بود؛ شما بردگان ما هستيد و در مقابل پولي كه مي گيريد بايد آنچه را كه ما مي خواهيم، بخواهيد.
حسين شريعتمداري

 



نمايندگان مجلس: فتنه 88 چهره منافقان انقلاب را آشكار كرد

تعدادي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با اشاره به فرمايشات اخير رهبر انقلاب درباره فتنه سال گذشته تصريح كردند فتنه 88 چهره منافقان انقلاب را آشكار كرد.
حجت الاسلام روح الله حسينيان نماينده مردم تهران در گفت وگو با شبكه خبر دانشجو گفت: فتنه 88 موجب شد بسياري از منافقان كه در لباس دوست خودشان را عضو انقلاب معرفي مي كردند، براي مردم شناخته شوند.
وي با بيان اين مطلب كه در فتنه سال 88 معلوم شد كه برخي مدعيان انقلاب سر در آخور غرب دارند، خاطرنشان كرد: در اين جريان مشخص شد بسياري از كساني كه ادعاي پيروي از خط امام را داشتند، بين آمريكا و امام، آمريكا را انتخاب كرده و حاضر شدند به آرمان هاي امام و انقلاب پشت پا بزنند.
نماينده مردم تهران، ري، شميرانات و اسلامشهر در مجلس با بيان اين مطلب كه فتنه سال 88 منجر به آگاهي مردم شد، تصريح كرد: مردم ظرف سال 88 بيگانگان را بيشتر شناخته و فهميدند كه آنها هرگز خواهان يك ايران مستقل و آزاد كه روي پاي خود بايستد، نيستند.
رئيس فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس با اشاره به اينكه براي مردم روشن شد كه رسانه هاي بيگانه بجز پاشيدن تخم نفاق و تفرقه بين ملت ايران هيچ رسالت ديگري ندارند، بيان داشت: تمامي اين دستاوردها نشان مي دهد كه انقلاب و نظام در سال 88 واكسينه شد كه نمونه آن حضور ميليوني مردم در راهپيمايي نهم دي بود.
وي اضافه كرد: در راهپيمايي نهم دي 88 مشخص شد كه مردم آگاه شده اند و با اين اقدام، حساسيت هاي خود نسبت به انقلاب و رهبري را نشان دادند.
حسينيان با بيان اين مطلب كه مردم در فتنه سال 88 علاوه بر آگاهي، نسبت به انقلاب و آرمان هاي آن حساسيت بيشتري پيدا كردند، اظهار داشت: استقبال مردم قم از مقام معظم رهبري استقبالي بي نظير و تاريخي و يادآور استقبال مردم از امام در سال 57 بود؛ اين استقبال نشان داد كه مردم به خودآگاهي در برابر توطئه هاي دشمنان داخلي و خارجي دست يافته اند.
حجت الاسلام موسي قرباني نماينده مردم قائنات در مجلس هم گفت: ويژگي هاي فتنه سال گذشته اين است كه عوامل برانداز و مخفي را علني كرده و چهره واقعي آنان را به ملت نمايان ساخت.
عضو فراكسيون روحانيون مجلس تاكيد كرد: آشكار شدن هويت واقعي اين افراد كه گاهي خود را پشت سر رهبري، امام و ارزش هاي انقلابي پنهان مي كنند، نمايان شد.
قرباني در ادامه بيان داشت: با اقداماتي كه سران فتنه انجام دادند، چهره واقعي آنان براي مردم شناخته شد و اين يكي از دلايل واكسينه شدن مردم در توطئه ها است.
همچنين بيژن نوباوه يكي از نمايندگان تهران در مجلس با تاكيد بر اين كه همان طور كه مقام معظم رهبري فرمودند «فتنه 88 موهبتي بود»، اظهار داشت؛ شناخت افكار و انديشه هاي عوامل فتنه كه علي رغم ادعايشان اعتقادي به منافع ملي نداشتند يكي از دستاوردهاي مهم فتنه 88 به شمار مي آيد.
وي ادامه داد: در فتنه اخير هم سويي عده اي كه خود را همراه انقلاب مي دانستند با اخلال گران و دشمنان خارجي مشخص شد.
حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد نماينده قزوين در مجلس هم با بيان اين مطلب كه مهمترين دستاورد نظام جمهوري اسلامي در فتنه سال 88 ارتقاي سطح بصيرت و بينش عميق سياسي اجتماعي مردم بود، اظهار داشت: در راهپيمايي گسترده و معنادار 9 دي سال 88 شكوه و عظمت آگاهي، بصيرت و هوشياري مردم را شاهد بوديم.
وي با اشاره به اينكه هوشياري مردم بار ديگر در راهپيمايي 22 بهمن به اوج خود رسيد، بيان داشت؛ مسئولان و مردم در سال 88 با حوزه هاي جديدي از آسيب هايي كه نظام جمهوري اسلامي را تهديد مي كنند، آشنا شدند.

 



حرف (گفت و شنود)

گفت: سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- از قول زهرا رهنورد نوشته است؛ «براي من كانديداتوري شوهرم اهميتي نداشت، من در كنار او قرار گرفتم كه حرف هاي خودم را بزنم».
گفتم: عجب زمانه اي شده، همسر يكي از عوامل بازداشت شده فتنه هم كه هر از چندگاه به ملاقات شوهرش مي رود و بعد از قول او حرف هايي مي زند، وضعيتي مثل همسر موسوي دارد.
گفت: چطور مگه؟!
گفتم: يكي از نزديكان آنها گفته است كه اين خانم هم به بهانه ملاقات با شوهرش، حرف هاي خودش را مي زند و چيزهايي را به شوهرش نسبت مي دهد كه مانع آزادي او شود.
گفت: چرا؟!
گفتم: براي اين كه اگر شوهرش آزاد شود ديگر اين خانم فرصت خودنمايي و مطرح شدن را از دست مي دهد.
گفت: راست ميگي! عجب زمانه اي شده! خب حالا چه عيبي دارد كه همسر آن زنداني و اين پيرزن هم آرزو به دل نمانند.
گفتم: اشكالي نداره! ولي عوامل فتنه اعتراض دارند كه اين يكي باعث آبروريزي و آن يكي مانع آزادي شوهرش است.
گفت: اي بابا! آخه كسي كه به حرف اينها گوش نمي كنه و اهميتي نميده! بذار حرفشون رو بزنند.
گفتم: چه عرض كنم؟! پيرزن پرحرفي با ديدن «برنارد شاو» اديب نكته سنج و شوخ طبع انگليسي، شروع كرد به حرف زدن با او. بعد از نيم ساعت كه يك نفس حرف زده بود گفت؛ ببخشيد آقاي «شاو» كه مزاحم شما شدم و برنارد شاو گفت؛ نه مادر! ادامه بده! من حواسم جاي ديگر است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
واقعاً مردم قم سنگ تمام گذاشتند از استقبال رهبر معظم انقلاب همچنانكه قم مبدأ انقلاب بود هنوز نيز پايگاه مهم انقلاب اسلامي است و پابرجا و حاضر در صحنه است. رهبرمعظم انقلاب به هر شهري تشريف ببرند چنين استقبال گسترده اي صورت خواهد گرفت ولي با اين وصف چرا برخي معاندين داخلي، غافلين و فتنه گران درس عبرت نمي گيرند.
علميرداني
¤ شهر قم به بركت حضور حضرت معصومه(س) (كريمه اهل بيت) و حوزه علميه در اين شهر نشان داده كه از ظرفيت بسيار بالاي علمي و معنوي برخوردار است. گوشه اي از اين ظرفيت در استقبال بي نظير از سفر مقام معظم رهبري به اين شهر به نمايش درآمد غرض اينكه از اين ظرفيت بالا بايد براي گسترش اسلام و معنويت در جهان استفاده بهينه كرد.
ايراني
¤ شهر مقدس قم با اينكه در شاهراه ارتباطي واقع شده و از سوي ديگر يك شهر زيارتي محسوب ميشود و زائران ايراني و خارجي زيادي دارد ولي متأسفانه آنگونه كه شايسته اين شهر و مردم آن مي باشد رسيدگي نمي شود. مقدم مقام عظماي ولايت را به اين شهر گرامي مي داريم و به فال نيك مي گيريم و ما اميدواريم در پي اين سفر نوراني مشكلات عديده اين شهر مرتفع بشود و اين شهر در جهت امكانات شهري جايگاه شايسته خود را پيدا كند.
بابايي
¤ چند روزي كه تهران توسط برخي اوباش و عمله هاي استكبار دستخوش آشوب و ناامني بود و دستهاي پيدا و پنهان عوامل مستقيم و غيرمستقيم غربي ها نيز هدايتگر آن بود تمامي رسانه هاي معترض با آب و تاب به موضوع مي پرداختند حال كه ملتهاي اروپايي خاصه مردم فرانسه و انگليس براي مقابله با فقر و قوانين ظالمانه مجالس خود به اعتراض و اعتصاب و تظاهرات روي آورده و دولتها نيز براي مهار آن حكومت نظامي در مراكز صنعتي پياده كرده اند رسانه هاي آنها از انعكاس واقعيت امتناع مي كنند. به راستي اين چه دموكراسي است كه در قالب زور و فريب و دروغ حتي به حقوق دانش آموزان و جان آنها تجاوز مي كند. دولتهاي اروپايي براي آن چه پاسخي دارند؟!
محمودي
¤آخر و عاقبت كشورهايي كه باطناب پوسيده آمريكا به چاه رفته و در كشورهاي مظلوم جنگ به راه مي اندازند و مردم بي دفاع آن كشورها را قتل عام مي كنند همين وضعيتي است كه امروز در فرانسه ايجاد شده است. تا زماني كه وابستگي خود به آمريكا و صهيونيسم را قطع نكنند همين اوضاع ادامه خواهد داشت.
كاشاني
¤ مواضع كيهان در مورد مافياي طلا و تقاضاي اجراي قانون بدون قيد و شرط ماليات بر ارزش افزوده موجب اميدواري ما اقشار محروم و حامي انقلاب شده است. از مسئولين دستگاه قضايي كشور انتظار مي رود درباره برخورد با مفسدان اقتصادي كوتاهي نكنند.
4528---0912
¤ قرار گرفتن ورزشكار ايراني در كنار ورزشكاري از رژيم صهيونيستي و بالا رفتن پرچم مقدس جمهوري اسلامي ايران در كنار پرچم منحوس اسرائيل يك فاجعه است كه نمي توان به سادگي از كنار آن گذشت. بايد با مسئولين مربوطه برخورد شديد شود.
جنت خواه دوست
¤ با گذشت بيش از يكسال از مرگ فتنه سبز، هنوز نشانه هاي اين جريان منحوس بر برخي تابلوهاي شهري وجود دارد. از مسئولان مربوطه خواهشمند است نسبت به پاك كردن اين ننگ از ظاهر شهر اقدام شود.
يك شهروند
¤ براي كنترل افزايش قيمت كالاها چرا از بسيج استفاده نمي شود؟ اين تجربه يك بار با موفقيت همراه بود. الان هم مطمئن ترين روش استفاده از بسيج است.
كمالي از تهران
¤ بسياري از مزاياي بازنشستگان دو سال اخير كميته امداد پرداخت نشده است. با گذشت 7 ماه از صدور حكم از سوي ديوان عدالت اداري، هنوز اقدامي براي پرداخت اين مطالبات نشده است.
سيدي
¤ در بعضي از كشورها، در برخي بيمارستان ها پزشكان با پول خود اتاق خيريه اي درست كرده اند كه به بيماران از قشر پايين جامعه وام مي دهند با اين كار هم كار انسان دوستانه و خداپسندانه اي كرده اند و هم امنيت آنان تضمين شده است. چرا در ايران با توجه به تاكيدات دين مبين اسلام درخصوص دستگيري از ناتوانان جامعه چنين كاري در مراكز درماني انجام نمي شود.
3422---0912
¤ از مستمري بگيران تحت پوشش كميته امداد اصفهان هستم. حدود يك سال قبل برگه هاي سهام خود را تحويل گرفتم ولي در مورد پرداخت سود آن اقدامي نمي شود. اشكال از كجا است و مقصر چه نهادي مي باشد.
5998---0913
¤ تسهيلات وعده داده شده دولت مثل كارت خريد اعتباري، سبد كالاي ماه رمضان و كارت سفر و... فقط شامل حال قشر فرهنگيان شده است. اين رويه خدمت رساني برخلاف مشي دولت عدالت محور مي باشد. اميدواريم اصلاح شود.
2031---0910
¤ وام ازدواج را فقط مشروط به داشتن دو ضامن كارمند پرداخت مي كنند. وقتي كاسب داراي چك معتبر مي تواند ضمانت كند چرا نمي پذيرند اين سنگ اندازي ها چه معنايي دارد.
1293---0912
¤ شهرداري تهران با چه توجيهي خط ويژه اتوبوسراني خيابان ولي عصر را به بخش خصوصي اختصاص داده است. آيا هر كس كه قدرت مالي خوبي نداشته باشد بايد از امكانات و تسهيلات شهري محروم باشد.
0471---0912
¤ پيشنهاد مي كنم ستون اخبار ويژه روزنامه را به جاي اينكه در وسط صفحه چاپ بكنيد در چهار طرف كناري صفحه تقسيم بشود تا با تا زدن روزنامه بتوانيم اخبار را بخوانيم.
مظاهري
¤ بابت چاپ مطالب ارزنده و مفيد در صفحه معارف روزنامه تشكر مي كنيم. اگر امكان دارد مباحثي را بصورت پي درپي از كتاب چهل حديث حضرت امام خميني(ره) ارائه دهيد.
4490---0913
¤ در يكي از برنامه هاي شبكه سيما كه موضوع آن اميد بود، كارشناس برنامه صحبت هايش را با جمله اي از اسكندر مقدوني شروع كرد. آيا ايراني ها بايد روش زندگي را از اسكندر بياموزند؟ از مديريت صدا و سيما خواهشمند است بر اين گونه برنامه ها نظارت و كنترل بيشتري صورت گيرد.
يك شهروند
¤ مدتي است كه برنامه جالبي با عنوان راز از شبكه دوم سيما پخش مي شود. اما به رغم اهميت مباحث اين برنامه، هيچ گونه اطلاع رساني براي جذب بيننده صورت نمي گيرد، چرا؟
يك هموطن
¤ سريال همچون سرو كه به ظاهر دفاع مقدسي است نتوانسته حق مطلب را درباره اين موضوع ادا كند. شخصيت هاي رزمنده اين فيلم به هيچ وجه اشتراكي با رزمندگان جنگ ندارند.
ابراهيمي
¤ چرا روزنامه كيهان درباره فيلم «ملك سليمان» مطالب كمي را چاپ كرده است. اين فيلم به فتنه هاي آخرالزمان مي پردازد و تاثير بالايي در آگاه سازي مردم دارد. لطفاً مردم را بيشتر ترغيب نمائيد كه به تماشاي اين فيلم بپردازند.
يك خواننده
¤ به رغم تصويب طرح خدمات كشوري، كاركنان شبكه بهداشت و درمان مينودشت از حقوق بسيار پاييني برخوردار هستند. به طوري كه هم اكنون ميانگين درآمد اين كاركنان كمتر از 400 هزار تومان در ماه است. لطفاً رسيدگي شود.
مرادعلي قره صفلو از مينودشت
¤ مدرسه ابتدايي نشاط واقع در ميدان رسالت فاقد معلم ورزش است. لطفاً رسيدگي شود.
خرمدشتي
¤ در كيهان خواندم كه يكي از سرشاخه هاي قاچاق مواد مخدر پس از يكسال مرخصي گرفته است! آيا اين زير پا گذاشتن امنيت و حدود اسلامي نيست؟
صامت
پاسخ روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق تهران بزرگ
در پاسخ به مطلب مندرج در شماره مورخ 21/7/89 با عنوان «خاموشي معابر» محدوده ضلع جنوب غرب ميدان امام حسين كه در ستون ارتباطات مردمي درج شده است به آگاهي مي رساند: در محدوده مذكور دو پايه فلزي مجهز به چراغ 250 وات سديم نصب شده و روشنايي محل تامين گرديد.
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري راه آهن شهري تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 24/7/89 با مضمون «ارتباط با راهبر قطار» به آگاهي مي رساند: روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران ضمن عذرخواهي از اين مسافر محترم اعلام مي نمايد به دليل مشخص نبودن تاريخ، ساعت و خط مورد نظر كه اين حادثه در آن اتفاق افتاده است، امكان پاسخگويي دقيق ميسر نمي باشد.
لازم به توضيح است اين مسافر گرامي در صورت تمايل مي تواند با شماره 66712216 تماس و اطلاعات لازم را جهت بررسي و پيگيري اعلام نمايد.»
 



رايزني روساي مجالس ايران و كنگو درباره افزايش روابط دوجانبه

رئيس مجلس در ديدار همتاي كنگويي خود، گفت: ايران و كنگو به دليل سوابق مبارزه با استعمار، داراي اشتراكات گوناگون هستند.
«ژوستين كومبا» رئيس مجلس جمهوري كنگو با علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي ديدار و گفت وگو كرد.
در ابتداي اين ديدار، لاريجاني روابط جمهوري اسلامي ايران و جمهوري كنگو را خوب و برخوردار از روندي رو به رشد توصيف كرد و گفت: مجلس شوراي اسلامي از گسترش روابط و همكاري متقابل در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، تجاري و صنعتي بين دو كشور حمايت مي كند.
وي افزود: روابط جمهوري اسلامي ايران با كشورهاي آفريقايي پس از انقلاب اسلامي روند شتاباني داشته و دو كشور ايران و كنگو به دليل سوابق مبارزه با استعمار، داراي اشتراكات گوناگون هستند.
در ادامه اين ديدار ژوستين كومبا رئيس مجلس جمهوري كنگو نيز، ضمن ابراز خرسندي از سفر به كشورمان، هدف از اين سفر را تحكيم روابط بين كنگو با جمهوري اسلامي اعلام و تصريح كرد: اراده مقامات عالي سياسي كنگو، گسترش مناسبات و همكاري هاي متقابل در زمينه هاي مختلف سياسي، اقتصادي، صنعتي و تجاري با ايران است.

 



هاشمي رفسنجاني: هيچ نظيري براي رهبر انقلاب وجود ندارد

هاشمي رفسنجاني در ديدار اخير بادامچيان نماينده تهران در مجلس با وي، مواضعش را در خصوص ولايت فقيه، رهبر انقلاب، وقف اموال دانشگاه آزاد و فرزندانش بيان كرده است.
اسدالله بادامچيان عضو ارشد حزب مؤتلفه و نماينده تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با مشرق، با تأكيد بر اينكه ديدارش با هاشمي رفسنجاني يك ديدار خصوصي بوده است، گفت: در اين ديدار موضوعات مختلفي از جمله مسائلي كه در جامعه درباره ايشان مطرح است و لزوم تبيين اين مسائل بصورت شفاف مطرح شد.
وي ادامه داد: در مسأله وقف دانشگاه آزاد ايشان گفتند؛ من اصل ولايت فقيه را كه خودمان سالها مبلغ آن بوديم را كاملا قبول دارم و اصولا رهبري فعلي انقلاب را شخصي مي دانم كه هيچ نظيري براي ايشان نيست و هرگونه تضعيف ايشان را حرام مي دانم. بادامچيان تصريح كرد: آقاي هاشمي در اين ديدار گفتند كه «درباره وقف اموال دانشگاه آزاد از نظر فقهي معتقد بودم كه اموال قابل وقف كردن است اما بعد از نظر صريح ايشان من حتي نظر خودم را در جايي نمي گويم و همان نظر را پذيرفته ام.» به گفته بادامچيان هاشمي در اين ديدار اعلام كرده كه راجع به ساير مسائل هم معتقد است كه ولايت فقيه نبايد تضعيف شود.
نماينده تهران در مجلس در پاسخ به سؤالي درباره مطرح شدن مسائلي مربوط به فرزندان هاشمي رفسنجاني در اين ديدار اظهار كرد: اين مسائل خصوصي است و در هيچ جاي دنيا چه در حقوق اسلام و ديگر كشورها پدر را به جاي پسر محاكمه نمي كنند؛ البته بلاتشبيه عرض مي كنم امام دهم هم فرزندشان جعفر كذاب بود اما كسي به اين دليل ايشان را مؤاخذه نمي كند.
بادامچيان در پاسخ به اين سؤال كه آيا نبايد به سؤال افكار عمومي درباره موضع آقاي هاشمي درباره اقدامات فرزندانش پاسخ داده شود، خاطرنشان كرد: اين جلسه خصوصي بود و حرفهاي ما در اين زمينه نيز بحث هاي خصوصي من و ايشان بعد از 50 سال رفاقت بود.

 



در گفت وگوي تلفني با رئيس جمهور طالباني: بعد از تشكيل دولت به ايران سفر مي كنم

رئيسان جمهوري ايران و عراق در گفت وگوي تلفني، روابط دو جانبه و چند جانبه بين دو كشور را بررسي كردند.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان شامگاه يكشنبه در گفت وگوي تلفني با جلال طالباني همتاي عراقي خود، روابط بين تهران و بغداد را مطلوب خواند و گفت: اميدوارم با تشكيل دولت عراق، روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف به خصوص سياسي و اقتصادي گسترش يابد. رئيس جمهور همچنين با اشاره به ديدار رئيسان جمهور دو كشور در حاشيه اجلاس سازمان ملل متحد در نيويورك گفت: در آن ملاقات مسائل خوبي مطرح شد كه اميدوارم اين ديدارها ادامه يابد. جلال طالباني رئيس جمهور عراق نيز در اين گفت وگوي تلفني با تأكيد بر گسترش روابط بين دو كشور در زمينه هاي مختلف، گفت: اميدوارم پس از تشكيل دولت عراق به تهران سفر كنم.

 



شوهرم كيه؟ همه كاره خودم هستم (خبر ويژه)

زهرا رهنورد همسر ميرحسين موسوي ضمن طرح اين ادعا كه از اول انقلاب تحت فشار و سانسور قرار داشته! تصريح كرد با رياست جمهوري موسوي مخالف بوده و از طريق كانديداتوري او مي خواسته حرف ها وشعارهاي خود را دنبال كند.
رهنورد بلافاصله پس از انتخابات با شبكه بي بي سي مصاحبه كرد و در آنجا براي مستند و ثابت كردن ادعاي تقلب در انتخابات گفت موسوي فرزند آذربايجان و داماد لرستان است بنابراين معني نداشته مردم در اين مناطق به كس ديگري راي داده باشند. او اكنون در مصاحبه با سايت «كلمه» و در پاسخ به اين سؤال كه «شما حتي پيش از موسوي فعاليت هاي سياسي چشمگير و فعال داشتيد، چگونه اين تابوي حضور زن شكسته شد و هدف شما از اين فعاليت ها چه بود؟»، گفت: وقتي قدم به انتخابات گذاشتم مي دانستم به شدت سركوب خواهم شد]!؟[ من مي خواستم حرف خود را به مردم برسانم چرا كه همواره يكسري شعارها را دنبال مي كردم و اين بار هم مي خواستم كه از طريق انتخابات آن را دنبال كنم. در واقع من كنار موسوي قرار گرفتم تا بتوانم آرمان هاي مورد علاقه خود را مطرح كنم و پيش از آن كه كانديداتوري موسوي براي من مهم باشد در نظر داشتم از فرصت هاي پيش آمده استفاده كنم.
وي همچنين گفته است:من از اول با حضور موسوي در پست رياست جمهوري مخالف بودم. من از قدرت سياسي براي خودمان خوشم نمي آيد و نمي خواستم در وضعيت حاكميت قرار بگيرم و كلا به عنوان يك روشنفكر به فعاليت در حوزه عمومي علاقه مندم نه حوزه حكومتي. اما زماني كه موسوي پا به صحنه گذاشت من هم با يك بيانيه، حضور خودم را در كنار او مطرح كردم و از او حمايت كردم.
اين همكار منافقين كه در مصاحبه با «خودنويس» علنا روزگار حيات مبارك حضرت امام خميني(ره) را مورد تخطئه قرار داد و به اعدام برخي عناصر وابسته به گروهك هاي محارب در آن زمان حمله كرد، اكنون ادعا مي كند: اينكه امام مي گفت نگذاريد انقلاب به دست نامحرمان و نااهلان بيفتد، اكنون دقيقا اين اتفاق افتاده است.»
اين تظاهر به خط امامي بودن در حالي است كه وي در همين مصاحبه با سايت كلمه با نوعي توهم و خودشيفتگي و دروغ پردازي مدعي شده است: در اين 30 سال معترض تر از من كسي وجود نداشته است. به شكل هاي مختلف اعتراض كرده ام. اما من خود جزو كساني بوده ام كه همواره تحت فشار بوده و هيچ يك از كتاب هايم اجازه انتشار نداشته است. قبل از انقلاب 10 جلد كتاب چاپ كردم. من از كساني بودم كه بعد از انقلاب در سانسور شديد قرار گرفتند]!؟[



 



جروزالم پست: اسرائيل هم چاره اي جز پذيرفتن ايران هسته اي ندارد (خبر ويژه)

رژيم صهيونيستي پس از 2 سال هياهوي گسترده مبني بر اينكه به هيچ قيمتي نمي گذارد ايران هسته اي شود، در حال تدارك براي مرحله پس از هسته اي شدن كامل ايران است.
مطبوعات صهيونيستي در گزارشي كه وزارت خارجه اين رژيم هم آن را تأييد كرده، اعلام كردند شوراي امنيت ملي و وزارت خارجه اسرائيل طرحي را براي وضعيت بعد از ايران هسته اي تدوين مي كنند.
به گزارش مطبوعات اسرائيل و سايت وزارت خارجه اين رژيم، «وزارت خارجه اسرائيل در مباحثات داخلي خود به بررسي اين وضعيت پرداخته كه جمهوري اسلامي علي رغم همه تلاش هاي بين المللي و فشارها و تحريم ها بتواند به بمب اتمي هم دسترسي پيدا كند. محافل وزارت خارجه مي گويند ايران هسته اي يك فاجعه است ولي ما بايد خود را براي چنان وضعيتي كه ايران بمب اتمي را هم ساخته باشد، آماده كنيم.
روزنامه «جروزالم پست» كه گزارش مفصلي را به اين خبر اختصاص داده نوشت: «تنها وزارت خارجه نيست كه خود را براي چنين احتمالي آماده مي سازد، بلكه در شوراي امنيت ملي اسرائيل نيز بررسي اين احتمال ادامه دارد و آن ها هم مي كوشند گزينه هاي آينده را شناسايي و بررسي كنند.»
به گزارش سايت وزارت خارجه اسرائيل، «رسانه ها تاكنون بارها از احتمال بمباران تأسيسات اتمي ايران توسط اسرائيل سخن گفته اند اما ارزيابي برخي تحليلگران تاكنون آن بوده كه ايالات متحده، و به ويژه دولت پرزيدنت اوباما، آن هم پس از وقايعي كه در افغانستان و عراق مي گذرد، براي انهدام تأسيسات اتمي ايران پيشگام نخواهد شد. از سوي ديگر، اسرائيل نيز بر اين باور است كه نبايد از اسرائيل توقع داشته باشند يك تنه به مصاف اين چالش برود. تاكنون تلاش اسرائيل در همه سطوح تماس هاي ديپلماتيك و مراجعات بين المللي مصروف آن بوده كه از اتمي شدن ايران جلوگيري كند ولي نتايج به دست آمده در حدي نيست كه بتوان اميدوار بود از تلاش اتمي دست بردارد. در گزارش هاي پيشين همچنين گفته شده بود كه در ايالات متحده نيز مشاورات و مباحثاتي انجام گرفته كه اگر ايران بالاخره به بمب اتمي دست يابد، چه بايد كرد. با انتشار اين گزارش ها احتمال داده شده بود كه برخي مقامات آمريكايي با بمب هسته اي ايران كنار آمده باشند.»
جروزالم پست نيز در گزارش خود نتيجه مي گيرد: فاش شدن تشكيل تيم جديد در وزارت خارجه اسرائيل براي بررسي گزينه هاي فرداي ايران هسته اي، نخستين نشانه از اين واقعيت است كه ظاهراً مقامات اسرائيل به اين نتيجه رسيده اند كه در آينده تنها قدرت هسته اي منطقه اي نخواهند بود و بايد واقعيت ايران هسته اي را هم بپذيرند.

 



محسن رضايي: نخبگان سياسي بيش از اين از ملت عقب نمانند (خبر ويژه)

محسن رضايي با اشاره به بيانات رهبر انقلاب درباره بصيرت مردم و خنثي كردن فتنه سال 88 تاكيد كرد: ملت ايران در آن حوادث بهتر از برخي نخبگان عمل كرد و نخبگان بايد خود را به قافله مردم برسانند.
رضايي كه در فتنه سال گذشته پس از چند ماه، حساب خود را از فتنه گراني چون موسوي و كروبي جدا كرد و به انتقاد از آنها پرداخت، طي يادداشتي در روزنامه «ملت ما» نوشت «استقبال تاريخي مردم قم از رهبر معظم انقلاب و استقبال ملت لبنان از رئيس جمهور محترم ايران، دو حادثه مهم در شرايط سياسي و بين المللي كشورمان به شمار مي آيد. اين دو حادثه چند پيام مهم را در بردارد: 1-ملت ايران به طور كامل احيا شده است و با شعور و اراده قوي در داخل و خارج از ايران نقش آفريني مي كند. 2- ملت ايران در داخل با محوريت رهبري، انسجام و اقتدار خود را نشان مي دهد و در خارج از كشور نفوذ و اعتبار خود را به نمايش مي گذارد. 3- ملت ايران مانند يك انسان كامل داراي درك و شعور و مصلحت انديشي است و تدبير سياسي خود را در كنار بصيرت خويش بروز و ظهور مي دهد. هر دو حادثه فوق موجب شگفتي مجدد غرب از انسجام و نفوذ ملت ايران در داخل و خارج شده است و غرب توپ را در ميدان خود مي بيند.
وي مي افزايد: اگر به گذشته نزديك مراجعه كنيم، مي بينيم كه اين شعور و اراده ملت ايران يك بار ديگر پيرامون ولايت و امامت امام حسين(ع) در 9 ديماه به ظهور رسيد. در آن برهه حساس نيز پس از 7 ماه كه اكثريت سياسيون كشور منفعل شده بودند و دولتمردان نيز حوادث داخلي را نتوانستند به كنترل درآورند، ملت ايران به صحنه آمد و به ناامني ها و اغتشاشات پايان داد و حماسه اي بزرگ را رقم زد. جالب اين است كه پيشگامي ملت ايران از نخبگان سياسي كشور تا امروز ادامه يافته است. ملت بزرگ ايران به خوبي درك مي كند كه در شرايطي كه كشور از سوي غرب تحريم و تهديد شده است، پرداختن به دلخوري ها و مسائل شخصي و گروهي، حتي اگر حق هم باشد، نادرست است. رسيدن ملت ايران به اين حد از ادراك سياسي و عزم ملي بيانگر آن است كه افق روشن و اميدبخشي فراروي كشور ما قرار دارد. بنابراين، بهتر است كه نخبگان سياسي كه تماشا را بر حضور سياسي در صحنه ترجيح داده اند، بيش از اين از ملت ايران عقب نمانند و خود را به قافله ملت ايران برسانند و افراط گرايي موجود نبايد بهانه اي براي اين اقدام آنان تلقي شود هرچند كه افراط گرايي هم معلول تماشاچي شدن آنها و خالي كردن صحنه بوده است.
رضايي تاكيد كرد كه مردم در موضوع وحدت نيز جلوتر از نخبگان حركت كرده اند و « ضرورت امروز حركت جمعي است كه نه تنها انسجام ملي ما را دربر دارد بلكه دستاوردهاي بزرگتري براي ما به ارمغان مي آورد. البته حركت بايد صادقانه باشد، اعتراف به اشتباهات و همراهي با مردم و نظام در اين حركت جمعي بسيار مهم است.»

 



زندان كه نرفتي حداقل پول غذاي ما رو بده! (خبر ويژه)

دستگيري ديرهنگام علي شكوري راد نسبت به اعضاي ديگر حزب مشاركت اين روزها شايعات فراواني را در اين حزب منحله به وجود آورده است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران شكوري راد قبل از دستگيري تحت فشار سنگين در تشكيلات حزبي خود قرار داشت و به دليل همين جو سنگين به هر كاري دست زد كه موضوع عدم بازداشت اش در حزب فراموش شود.
نمونه اي از به وجود آمدن جو سنگين در حزب مشاركت عليه شكوري راد به نشست اعضاي اين حزب منحله در منزل محسن ميردامادي برمي گردد.
در اين نشست، جوانان مشاركت خطاب به شكوري راد مي گويند ما كه سن بچه شما را داريم بيش از حضرتعالي براي اصلاحات هزينه كرديم و شما كه تاكنون هيچ هزينه اي را نپرداختيد بايد پول 50 پرس غذا را امشب بپردازيد!
پس از دستگيري شكوري راد نيز در حزب مشاركت شايع شده است كه بالاخره هماهنگي ها باعث دستگيري شكوري راد شد.
كوچكترهاي اين جريان در نشست چند روز گذشته خود نيز در مورد بازداشت شكوري راد گفتند: هيچ كس در زندان او را نديده است معلوم نيست او الان در هتل مشغول استراحت است يا در مكان ديگري است.
گفتني است سايت جرس - حلقه ماسوني لندن- كه از مدتها قبل با توجه به خودداري دستگاههاي امنيتي از بازداشت شكوري راد نسبت به هويت واقعي وي دچار ترديد شده بود بلافاصله بعد از بازداشت شكوري راد با اين احتمال كه وي عليه سران فتنه و روابط پنهان آنها با سرويس هاي بيگانه دست به افشاگري خواهد زد به شگرد معروف فرار به جلو متوسل شده و اعلام كردند شكوري راد قبل از بازداشت دست نوشته هايي از خود باقي گذاشته و در آن آورده است از هم اكنون هرگونه اعتراف احتمالي خود در زندان را تكذيب مي كنم و حتي اگر در تلويزيون حاضر شدم و به زبان خودم اعترافاتي كردم، آن را به حساب فشار و شكنجه بگذاريد و قبول نكنيد!

 



تا حالا قهرمان اصلاحات بود از اين به بعد بگوييد شعبان بي مخ! (خبر ويژه)

اظهارات اكبر پونز پيرامون رد «تقلب در انتخابات 84» ( به استناد سخنان بهزاد نبوي، رمضان زاده، تاج زاده، عباس عبدي، خاتمي و...) و تأكيد بر پيروزي احمدي نژاد در كنار تأييد بر «جنبش نبودن جنبش سبز» به يك بلبشوي كامل در محافل ضدانقلاب رقم زده است.
اين محافل به جاي پاسخ دادن درباره مستندات ارائه شده، سعي كرده اند عدم تعادل و آشفتگي روحي اكبر گنجي را كه پيش از اين «قهرمان، مبارز شجاع، ابوذر، و عضو اتاق فكر پنج نفره جنبش سبز در خارج كشور» معرفي شد، برجسته كنند و با تحقير و تمسخر و تخطئه و ارعاب وي، پريدن برجك فتنه سبز با ادعاي محوري «تقلب» را پنهان كنند.
در اين زمينه، سايت ضد انقلابي و صهيونيستي بالاترين كه تا پيش از اين از ترويج كنندگان گنجي به شمار مي رفت، در مطلبي تحت عنوان «گاف بودار گنجي» نوشت: اكبر گنجي چه بخواهد و چه نخواهد يك ژورناليست زرد است. او حتي براي رد آيات قرآن مجبور شد آيات تورات را به نام آيات قرآن به خورد مخاطب دهد و جالب اينكه همه آنها را با ذكر سوره و آيه درج مي كند... گنجي گويا شعار محوري جنبش مبني بر اينكه «رأي من كجاست» را فراموش كرده است. آقاي گنجي با تمام احترامي كه براي شما قائليم، بهتر گاه خاموشي پيشه كنيد. هميشه حرف هاي نو زدن نشانه پيشرو بودن نيست. القاي سلامت انتخابات از سوي شما، تنها نتيجه اش برانگيختن سوءظن هاست تا شايعاتي را كه پيرامون شماست، باورپذير سازد. استناد شما به سخنان نبوي و تاج زاده و رمضان زاده، نه تنها صحت انتخابات را تأييد مي كند كه حتي مي تواند اعترافي باشد از سوي شما مبني بر سلامت و عدالت دادگاه ها.
نويسنده بالاترين مي افزايد: «اگر باور كنيم انتخابات به دور از تقلب بوده، شعار رأي من كجاست چه اعتباري خواهد داشت و مگر نه اين است كه بر فرض قبول صحت انتخابات، بايد بر نتيجه آن گردن نهاد؟ پس اعتراض ما نيز مي بايست اعتراضي اقليتي بوده باشد كه رأي اكثريت را برنمي تابد و اين در هر نظام و مكتبي مردود است!».
بالاترين در تحليل تحقيرآميز ديگري نوشت: اكبر گنجي خود شيفته است. او در افاضاتي، كل ادعاي جنبش سبز پس از انتخابات مبني بر تقلب و غيره را به راحتي زير سوال برد. گاه ما پاستوريزه مي شويم و همه درونيات خودمون رو نمي گوييم اما بنده بدون خود سانسوري مي گويم كه اكبر گنجي يك عقده گشا بيشتر نيست! ايشان مدتي اعتصاب غذاي خفني كردند بعد چون دوستانشان حمايتي نكردند و داد و فغاني سر ندادند، استاد بهشان بر خورد و كوچ كردند و رفتند. حالا هم در كمال عافيت نشيني همه چيز را كلهم اجمعين زير سوال مي برند. او ميرزا بنويس حجاريان بود در كتاب هايي كه نوشت و خيال كرد حالا بايد ليدر بشود! مهم اين است كه گنجي براساس يك توهم شخصي يك سري سوال مطرح كرده و آنها را چسبانده به ما.
سايت ضد انقلابي خودنويس هم در حالي كه كاريكاتور 5 عضو اتاق فكر جنبش كذايي (مهاجراني، كديور، سروش، بازرگان و گنجي) را منتشر مي كرد كه با سردرگمي دست به شانه يكديگر گذاشته و عصاكش همديگر شده اند، درباره گنجي نوشت: نظر به اينكه تا پريروز سخنان كديور درباره «هم غزه هم لبنان» كم بود، امروز اكبر آقا مي گويد «كي؟ موسوي؟». مشكل اينجاست كه جمهوري اسلامي فقط چوب توي آستين گنجي كرد. اگر غير از اين مي كرد گنجي الان قشنگ ملتفت مي شد چي به چي است. وقتي يك آدم 50 كيلويي اعتصاب غذا هم بكند، تهش مي شود 30 كيلو. با كسر وزن دست و پا و شكم و...، لطفاً وزن كله ايشان را بدون مو حساب كنيد، محتويات كله پيشكش.
نويسنده خودنويس مي افزايد: هيچ چيزي در جهان بي حساب و كتاب نيست. كيهان به گنجي مي گويد «اكبر پونز»، به خود من مي گويد «عليرضا-ر». يارو مي گفت تو زندان به من تجاوز شده، يكي برگشت و گفت چطوريه ما رو كه بردن، گرفتن و زدن اما تو ادعاي ديگه اي مطرح مي كني؟!.... مجموعاً اگر يك نفر در جهان پيدا مي شد كه به صد من حرف هاي اينجوري ]گنجي[ همان يك غاز را هم نمي داد يا ]...[، طرف يك كمي مواظب حرف زدنش مي شد و چه بسا اصلاً حرف هم نمي زد، همان مي رفت با رفقا توي اتاق فكر كنار دستشويي فكرش را مي كرد.
اما «آرش-س» همكار صداي آمريكا ضمن رد اظهارات اخير اكبر پونز مي نويسد: به نظرم او چيزي نگفته كه اين قدر شايسته اعتراض و توهين باشد. بگذاريد گنجي كار روشنفكري اش را بكند كه غرب هم از او پذيرفته است. فكر مي كنم با كم شدن حركت خياباني، براي دوستان بيكاري فراهم شده و حالا كه گنجي مطلبي نوشته، بقيه اين چنين واكنش نشان داده اند. من هم معتقد به پيروزي موسوي نيستم بخصوص كه باور دارم بخش اعظم تقلب و جابجايي آرا در مورد كروبي بوده است ]!!![ رأي دوره قبل معين (جامعه روشنفكري) را بگذاريد به حساب كروبي ]!؟[
سايت جرس نيز از گنجي گله كرده است؛ «اصولا اصرار بر اداي بي هنگام چنين سخناني مقدمات ايجاد ترديد در دل مخالفان را فراهم مي آورد. آيا اين خردمندانه و در شأن روشنفكري است؟
جرس در مطلب خود در عين حال دچار تناقض شد آنجا كه ابتدا مدعي شد « همه مي دانند كه كثيري سبزها كه به موسوي رأي دادند نه باوري به قانون اساسي دارند و نه با حكومت ولايت فقيه سرسازگاري دارند» و در ادامه ادعا كرد « در جنبش سبز كمتر كسي سخن از به طاق كوبيدن قانون اساسي به ميان مي آورد بلكه همه هوشمندانه در پي اثبات خواسته هاي خود با تمسك به قانون اساسي هستند».
در اين ميان داريوش سجادي يكي از مخالفان خارج نشين، درباره سخنان گنجي نوشت: اظهارات گنجي درباره بلاموضوعي تقلب در انتخابات رياست جمهوري سال گذشته، نمونه اي است از صداقت ديرهنگام. او مطلب خود را به اظهارات عبدي و تاج زاده و رمضان زاده و محمد خاتمي و موسوي و كروبي مستند كرده و سپس پرسيده كه ادعا مي كنيد موسوي و كروبي 27 ميليون رأي آورده اند، آن 27 ميليون در روزهاي اعتراض كجا بودند؟ مشابه اين اظهارات را بنده هم در مصاحبه اي داشتم اما ظاهراً «سجادي» خار دارد! كه آن موقع حجم بالايي از ترشرويي متوجه اينجانب شد. اعتراف گنجي مبني بر عدم تقلب كه بر خلاف من، ابوذر جنبش ناميده مي شود كلاً نمي تواند نادرست باشد ولو آن كه سبزها سجادي را به خاطر همين سخنان، ملوث به هزار و يك اتهام كرده باشند. من آن موقع گفتم شما كه به احمدي نژاد مي گوييد «63درصدت كو، آن 24 ميليون ادعايي شما كجاست؟ نوشته من از جنس «ديدي گفتم»هاي معمول نيست. نكته مهم شهر آشوبي موسوي است. رفتار موسوي از او ميرحسين نويني مي سازد كه ديگر مانند سابق نمي توان او را دوست داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14