(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4  آبان 1389- شماره 19773

3 ايستگاه جديد مترو آماده بهره برداري
مرگ روزانه 300 نفر در كشور به علت بيماري هاي قلبي
برگزاري نمايشگاه پاييزه گل و گياه در تهران
مديرعامل انجمن كاهش تنش هاي فردي و اجتماعي استان فارس: استرس عامل بروز بسياري از بيماري هاست
دانش آموز كاشاني چك 20ميليون ريالي را به صاحبش برگرداند
دستگيري مدعي مهدويت در گلپايگان
آغاز توزيع شير در مدارس از نيمه دوم آبان
كشف سكه هاي تاريخي در عجب شير
12 هزار كشته و 171 هزار مصدوم در سوانح رانندگي 6ماهه اول امسال
6 عضو بدن دانشجوي بروجردي به بيماران نيازمند اهدا شد
فرزند شهيد، سرنگ هوشمند تزريق بيماران ديابتي اختراع كرد
حادثه مرگبار در اتوبان كرج
 پارك خودرو در خيابان هاي اطراف نمايشگاه ممنوع است
انتصاب معاون توسعه منابع و مديريت سرمايه سازمان حج و زيارت
كشف 77 كيلوگرم ترياك از يك كاميون يخچالدار
داماد مولوي عبدالحميد بازداشت شد



3 ايستگاه جديد مترو آماده بهره برداري

عمليات اجرايي سه ايستگاه چهارراه وليعصر(عج)، نبرد و توحيد از خط 4 مترو تهران به اتمام رسيده و ايستگاههاي آن آماده بهره برداري است.
محسن هاشمي مديرعامل شركت مترو تهران با اعلام اين خبر افزود: براي بهره برداري از ايستگاههاي جديد، نيازمند افزايش تعداد قطارهاي موجود در ناوگان هستيم كه اميد است با ورود واگن هاي جديد، خدمات رساني مناسبي در اين ايستگاهها داشته باشيم.
مديرعامل شركت مترو تهران با بيان اين كه در رديف هاي بودجه سال 89، دولت بايد حدود 450 ميليارد تومان براي توسعه و ساخت مترو پرداخت كند به مهر گفت: با وجود گذشت بيش از هفت ماه از سال، بايد نيمي از اين اعتبارات پرداخت مي شد اما تاكنون مقدار كمي از اين اعتبارات محقق شده و مترو تهران همچنان براي تحقق اعتبار يك ميليارد دلاري خود از صندوق ذخيره ارزي چشم به راه است.
وي تاكيد كرد: امروز مترو تهران بيش از هر وقت ديگري نيازمند تامين اعتبارات مصوب و دريافت حق قانوني خود است، چون اگر منابع مالي به موقع تامين شود شركت هاي واگن سازي داخلي نيز مي توانند سريعتر واگن ها را ساخته و آماده كنند.

 



مرگ روزانه 300 نفر در كشور به علت بيماري هاي قلبي

وزير بهداشت گفت: روزانه 300 نفر به علت بيماري هاي قلبي در كشور مي ميرند در حالي كه 80 درصد اين ميزان با كنترل عوامل خطر مي تواند كاهش يابد.
مرضيه وحيد دستجردي ديروز در اجلاس مشورتي كارشناسان ارشد منطقه شرق مديترانه سازمان بهداشت جهاني با بيان اين كه در ايران بيماري هاي قلبي روزانه 300 نفر را به كام مرگ مي كشاند افزود:38 درصد كل مرگ ها به علت بيماري هاي قلبي است.
وي اظهار داشت: اكثر عوامل خطر بيماري هاي مهم به الگوهاي زندگي و به خصوص نحوه مصرف مربوط مي شود و به عبارت ديگر فقر از يك طرف و مصرف بي اندازه از طرف ديگر موجب بيماري هاي واگير و غيرواگير متعددي مي شود.
وحيد دستجردي افزود: با مسن شدن تدريجي جمعيت كشورها مشكلات ناشي از ديابت و عوارض آن كاملا مشهود خواهد شد و اگر الان يك برنامه زيربنايي مناسب براي كنترل بيماري هاي ديابت و مهمتر از آن جهت پيشگيري از بيماري هاي همراه با تغيير در شيوه زندگي اجرا نشود در سال هاي آينده موفق به كنترل بيماري نخواهيم شد.
وي گفت: كاهش متوسط فشار خون، چاقي، كلسترول و دخانيات اگر در سطح كل جمعيت و به صورت همزمان صورت گيرد وقوع بيماري هاي قلبي و عروقي را به كمتر از نصف تقليل مي دهد.
وزير بهداشت يادآور شد: با پيشگيري و كاهش مصرف دخانيات مي توان ده ها ميليون سال زندگي را در سال هاي 2010 و 2030 حس كرد. وي تصريح كرد: اگر از خوردن ناكافي ميوه و سبزي، كم تحركي، اضافه وزن، فشار خون بالا و كلسترول بالا پيشگيري شود ميزان بار بيماري قابل اجتناب در سال 2015 حدود 1/3 بار قابل انتساب به اين عوامل در سال 2000 خواهد بود و با كنترل و پيشگيري از اين عوامل حدود 10 سال اميد زندگي سالم را افزايش مي دهيم.
به گزارش فارس وحيد دستجردي افزود: 80 درصد از بيماري هاي قلبي و عروقي، حملات قلبي، ديابت نوع 2 و يك سوم از سرطان ها با حذف عوامل خطر مشترك آنها كه شامل مصرف دخانيات، مصرف غذاي ناسالم، عدم فعاليت بدني و در برخي كشورها استفاده از الكل است قابل پيشگيري هستند.
وي گفت: نكته بسيار مهم در خصوص بار اين بيماري ها بر اقتصاد كشورها و خانواده هايي كه داراي عضوي مبتلا به بيماري مزمن غيرواگير هستند، در معرض خطر بحران مالي و اقتصادي قرار مي گيرند و بسيار مستعد ورود به مرحله فقر مي شوند.

 



برگزاري نمايشگاه پاييزه گل و گياه در تهران

سرويس اجتماعي-
نمايشگاه پاييزه گل و گياه تهران و همچنين نخستين جشنواره گل هاي داوودي با حضور محمدباقر قاليباف در بوستان گفت وگو آغاز به كار كرد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين نمايشگاه كه تا هفتم آبان ماه ادامه دارد، بيش از 200 توليدكننده برتر داخلي گل و گياه حضور دارند.
در اين نمايشگاه زيباترين گل هاي توليد داخل كشور به نمايش گذاشته شده است و بازديدكنندگان مي توانند گياهان مورد علاقه خود را خريداري كنند.
بنا به اين گزارش، همچنين در اين نمايشگاه اتحاديه ها، تعاوني ها، شركت ها و سازمان هاي توليدي و صنعتي داخلي و صادركنندگان گل حضور دارند وگل و گياه هاي عرضه شده خود را حداقل 30 تا 40 درصد ارزان تر از بازار عرضه مي كنند.
نكته جالب ديگر اين نمايشگاه برگزاري جشنواره گل داوودي است. در اين جشنواره انواع گل هاي داوودي، نحوه كاشت و نگهداري، ويژگي ها و فوايد اين گياه بررسي و به شهروندان آموزش داده مي شود.
گفتني است، نمايشگاه پائيزه گل و گياه تهران و همچنين نخستين جشنواره گل هاي داوودي از ساعت 9 تا 20 پذيراي بازديدكنندگان است.
آشنايي انسان با طبيعت و ايجاد نشاط روحي و الفت اجتماعي، ارتقاي سطح آگاهي جامعه نسبت به شناساندن فوايد گل و گياه و جذب سرمايه گذاران در اين عرصه از اهداف برپايي اين نمايشگاه است.

 



مديرعامل انجمن كاهش تنش هاي فردي و اجتماعي استان فارس: استرس عامل بروز بسياري از بيماري هاست

شيراز- خبرنگار كيهان:
استرس علت بيشتر مراجعه به پزشكان و بروز بسياري از بيماري هاي جسمي و روحي است.
مديرعامل انجمن كاهش تنش هاي فردي و اجتماعي استان فارس با بيان اين مطلب در سمينار «كاهش استرس و بهداشت رواني» گفت: استرس در دراز مدت برابعاد مختلف زندگي تأثير مي گذارد و علاوه بر اختلالات اجتماعي، زندگي انسان را مختل كرده كه بايد قبل از رسيدن به اين مرحله، درمان شود.
«مريم تعبدي» اظهار داشت: 43 درصد مردم عامل استرس را تجربه مي كنند كه واكنش به استرس يا مديريت استرس بايد متناسب با عامل «استرسور» يا فشارزا باشد.
وي افزود: جامعه بايد به سمت بهداشت رواني حركت كند و همه افراد در اين زمينه آگاه و تقويت شوند.
تعبدي با بيان اينكه بهداشت روان رفاه و احساس اعتماد به نفس درخود و آرامش ذهني است گفت: بهداشت روان حالتي است كه فرد در آن توانايي هاي هوشي و اجتماعي خود را مي شناسد و قادر است استرسهاي معمولي زندگي را مديريت كند و به عنوان بخشي از جامعه با ديگران مشاركت و همكاري داشته باشد.
وي اظهار داشت: انجمن كاهش تنش هاي فردي و اجتماعي استان فارس اهدافي از جمله تقويت سلامت روحي و رواني اجتماع و حفظ آن، تسريع روند بهبود بيماري هاي روان تني، تسريع روند بهبود بيماري هاي خاص و ارتقاي بازدهي و سطح كيفي نيروي كار و فعاليت مثبت در اجتماع را دنبال و اجرا مي كند.

 



دانش آموز كاشاني چك 20ميليون ريالي را به صاحبش برگرداند

كاشان- خبرنگار كيهان:
دانش آموز كاشاني كه در مسير مدرسه يك قطعه چك 20ميليون ريالي را پيدا كرده بود با امانت داري آن را به صاحبش برگرداند.
وي كه دانش آموز سال دوم راهنمايي مدرسه شهيد فخار كاشان است، گفت: خوشحالم از اينكه توانستم يك شهروند را شاد كرده و لبخند را بر چهره او و خانواده اش بنشانم و اصلاً انتظار تشويق از صاحب چك ندارم، چرا كه خشنودي خداي بزرگ برايم كفايت مي كند.
محمدحسين گلسرخي، كه جهت كمك به اقتصاد خانواده، تعطيلات تابستان را در يك شركت فرش كار كرده است، افزود: اگر اين پول از خودم بود، مقداري از آن را به سراي سالمندان مي بخشيدم.
وي كه همچنين بازيكن تيم فوتبال جاويد كاشان است و در سال جاري تيمش نايب قهرمان نوجوانان استان اصفهان شده است، خاطرنشان كرد: قسمت ديگري از اين پول را دوست داشتم به باشگاهم كمك كنم.
صاحب چك كه نخواست نامش فاش شود نيز با تقدير از حركت جوانمردانه اين نوجوان و آينده ساز كشور اظهار داشت: اين حركت پسنديده را نمي توان با هيچ پاداشي جبران كرد چرا كه اين نوجوان با قدم نهادن بر نفسش، توانست از فروپاشي زندگي خانواده اي جلوگيري كرده و آشتي و مهر را دوباره به كانون زندگيشان بازگرداند.

 



دستگيري مدعي مهدويت در گلپايگان

رئيس دادگستري شهرستان گلپايگان گفت: مردي كه ادعا مي كرد امام زمان است در گلپايگان دستگير شد.
رسول احمدي امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در گلپايگان اظهار داشت: مردي كه سال ها در گلپايگان ادعا مي كرد امام زمان است، در گلپايگان دستگير شد.
وي افزود: اين مرد 55 ساله و به نام غ-ت در گلپايگان به ترويج عقايد و افكار خرافي مي پرداخت و مقدسات دين اسلام را زير سؤال مي برد كه با انجام اقدامات ويژه پليسي و قضايي دستگير شد و هم اكنون به همراه مريدانش در زندان به سر مي برد.
رئيس دادگستري شهرستان گلپايگان با اشاره به ديگر ادعاهاي اين مرد مدعي و فعاليت هاي خلاف قانون وي خاطرنشان كرد: اين شخص به وسيله به كارگيري رموز رمل و جفر به القاء عقايد و افكار شيطاني خود مي پرداخت و متأسفانه بسياري از مردم در دام وي گرفتار شده بودند.
احمدي با بيان اينكه بانوان يكي از اهداف اصلي اين فرد بوده اند، بيان داشت: اين شخص تعداد زيادي از زنان را اغفال كرده بود و بيشتر مريدان وي را نيز زنان و دختران جوان تشكيل مي دادند.وي گفت: در حال حاضر اين شخص و مريدانش در زندان به سر مي برند كه جزئيات بيشتر دستگيري اين فرد در روزهاي آينده به اطلاع عموم مردم مي رسد.

 



آغاز توزيع شير در مدارس از نيمه دوم آبان

دبير كميته ملي شير مدارس كشور از توزيع شير يارانه اي مدارس از نيمه دوم ماه جاري خبر داد.
عليرضا كريميان گفت: امسال براي يارانه شير مدارس كشور حدود 200 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است كه پيش بيني مي شود با اين اعتبار حدود 14 ميليون نفر تحت پوشش تغذيه شير يارانه اي قرار بگيرند.
وي افزود: ارسال بخشنامه توزيع شير و تخصيص اعتبار آن در بيشتر استان ها پايان يافته و در استان هاي باقي مانده نيز در حال اجراست كه پس از اتمام مراحل اجرايي، از نيمه دوم آبان ماه شير در مدارس سراسر كشور توزيع خواهد شد.
دبير كميته ملي شير ايران گفت: امسال علاوه بر توزيع شير در تمام مهدهاي كودك، مراكز پيش دبستاني، مدارس ابتدايي و راهنمايي دولتي و غيردولتي، شير يارانه اي در دبيرستان هاي پسرانه 12 استان نيز توزيع مي شود.
كريميان افزود: از امسال معلمان مدارس نيز شير دريافت خواهند كرد.
به گزارش ايسنا وي تصريح كرد: براساس برنامه ريزي صورت گرفته 70 نوبت تا پايان سال تحصيلي و حداقل 3 بار در هفته شير يارانه اي در بين دانش آموزان و معلمان توزيع خواهد شد.

 



كشف سكه هاي تاريخي در عجب شير

فرمانده انتظامي شهرستان عجب شير از كشف 104عدد انواع سكه عتيقه و تاريخي در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از عجب شير، علي سلطاني وش گفت: در پي كسب اطلاع از كشف چند سكه تاريخي عتيقه توسط راننده بيل مكانيكي در يكي از مناطق اطراف شهرستان عجب شير، ماموران انتظامي به منظور اطمينان از موضوع به محل گزارش شده اعزام شدند.
وي ادامه داد: در بررسي هاي به عمل آمده معلوم شد كه يك شركت عمراني براي انتقال خط انشعاب آب اقدام به حفاري كرده است كه در اين حين يكي از رانندگان بيل مكانيكي در حين حفاري از بين خاك ها تعدادي سكه تاريخي عتيقه كشف كرده است.
سلطاني وش خاطرنشان كرد: با توجه به حساسيت موضوع ماموران اقدام به انجام بازجويي و تحقيقات از كارگران شركت كردند و در اين راستا موفق شدند 12عدد سكه تاريخي را كشف كنند و در ادامه تحقيقات با توجه به اظهارات ضد و نقيض حاضران امكان سوءاستفاده افراد فرصت طلب وجود داشت.
فرمانده انتظامي شهرستان عجب شير تصريح كرد: ماموران با استفاده از شگردهاي خاص پليسي موفق شدند ظرف 48 ساعت با انجام چند عمليات كنترلي نامحسوس از 12 نفر از كارگران مستقر در محل حفاري تعداد 92 سكه تاريخي و عتيقه ديگر كه مربوط به دوره ساسانيان بود كشف كنند و متهمان پس از تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضايي اعزام و سكه هاي مكشوفه در اختيار سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان قرار گرفت.
شهرستان عجب شير با 85 هزار نفر جمعيت در استان آذربايجان شرقي قرار دارد.

 



12 هزار كشته و 171 هزار مصدوم در سوانح رانندگي 6ماهه اول امسال

سرويس اجتماعي-
در نيمه اول سال جاري 12هزار و 812 تن در تصادفات رانندگي كشته شده اند كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 3/4 درصد افزايش يافته است.
دكتر عبدالرزاق برزگر، معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور با اعلام اين خبر افزود: بيشترين افزايش در كشته هاي ناشي از حوادث رانندگي در شش ماه اول امسال در ماه فروردين با 2/10درصد و شهريور با 9/8درصد گزارش شده است.
وي با بيان اينكه بيشترين تلفات ناشي از حوادث رانندگي در استانهاي لرستان با 1/41درصد و مركزي با 4/39درصد رخ داده است گفت: بيشترين كاهش مربوط به استانهاي ايلام با 7/42 درصد و قزوين با 3/13درصد بوده است.
برزگر تصريح كرد: 6/61 درصد كشته هاي تصادفات مربوط به جاده هاي برون شهري، 8/27 درصد در جاده هاي درون شهري و 10درصد در جاده هاي روستايي بوده و محل تصادف 7درصد موارد نيز نامعلوم گزارش شده است.
به گفته وي استانهاي تهران با يكهزار و 193 تن و خراسان رضوي با يكهزار و 79 تن كشته بيشترين و استانهاي ايلام با 82 تن و كهگيلويه و بويراحمد با 106 تن، كمترين تعداد كشته هاي ناشي از حوادث رانندگي را در نيمه اول سال جاري داشته اند.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني در ادامه اظهار داشت: بررسي هاي گروه آمار سازمان نشان مي دهد 5/78 درصد از كشته هاي ناشي از تصادفات مرد و 5/21درصد زن بوده اند.
وي افزود: در زمان وقوع تصادف 5/42درصد از كشته شدگان حوادث رانندگي راننده وسيله نقليه، 4/21درصد عابر پياده و 7/34درصد سرنشين يا ترك وسيله نقليه بوده اند.
برزگر با اشاره به تقسيم بندي سني كشته هاي ناشي از حوادث رانندگي افزود: 1/8درصد كشته هاي تصادفات 10 سال و كمتر، 5/5درصد 17-11 سال، 30درصد 29-18 سال، 4/29 درصد 49-30 سال و 27درصد 50 سال به بالا داشته اند.
وي در مورد نحوه وقوع تصادفات رانندگي گفت: 9/48 درصد از افراد متوفي بر اثر برخورد دو وسيله نقليه، 4/21 درصد در اثر برخورد وسيله نقليه به عابر و
4/21درصد بر اثر واژگوني وسيله نقليه جان خود را از دست دادند.
معاون پزشكي و آزمايشگاهي سازمان پزشكي قانوني كشور تصريح كرد: خودرو مورد استفاده 6/35درصد از افراد متوفي سواري، 9/26درصد موتورسيكلت، 8/6درصد وانت بار، 6/4درصد كاميون، كاميونت و تريلي و 7/1درصد اتوبوس و ميني بوس بوده است.
وي افزود: خودرو درگير با خودرو يا عابر پياده متوفي در 5/32 درصد موارد خودرو سواري، 5/18 درصد كاميون، كاميونت و تريلي، 2/8درصد وانت بار، 5/8درصد موتورسيكلت و 4/3درصد اتوبوس و ميني بوس بوده است.
برزگر «ضربه به سر» را به عنوان بيشترين علت مرگ در تصادفات، 5/53درصد مرگها را ناشي از اين علت دانست و خاطرنشان كرد: رعايت نكات ايمني از قبيل بستن كمربند ايمني و استفاده از كلاه براي راكبان موتورسيكلت مي تواند تا حد زيادي از بروز مرگ جلوگيري كند. وي همچنين ساير علل فوت در تصادفات را شكستگي هاي متعدد با 7/26درصد و خونريزي با 7/5درصد عنوان كرد.
به گفته برزگر 8/49درصد افراد در محل حادثه فوت كرده اند، 8/8درصد حين انتقال به بيمارستان و 4/40درصد افراد نيز در بيمارستان بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داده اند.
وي در پايان يادآور شد: در شش ماهه اول امسال، 171 هزار و 872 مصدوم ناشي از تصادف نيز به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كرده اند كه اين تعداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3/12 درصد افزايش يافته است.

 



6 عضو بدن دانشجوي بروجردي به بيماران نيازمند اهدا شد

رئيس شبكه بهداشت و درمان بروجرد گفت: 6 عضو از اعضاي بدن دختر دانشجوي بروجردي كه در اثر يك سانحه دچار مرگ مغزي شده بود، اهدا شد.
به گزارش ايرنا، دكتر «محسن صيرفي» دوشنبه با بيان اين مطلب افزود: اين دانشجو به نام «مژگان لشني» متولد 1369 اهل مرودشت شيراز بود كه در اثر سقوط از اتوبوس شركت واحد دچار مرگ مغزي شد.
وي اظهار داشت: 6 عضو بدن اين دانشجو شامل قرنيه، كليه، قلب و كبد با انتقال وي به تهران به بيماران نيازمند اهدا شد.دكتر صيرفي اضافه كرد: اين دانشجو داراي كارت اهدا عضو بود كه پس از تأييد مرگ مغزي با موافقت والدينش اعضاي بدن وي اهدا شد.«مژگان لشني» هفته گذشته هنگام حركت اتوبوس در محوطه دانشگاه به دليل بازبودن در اتوبوس به بيرون پرتاب و دچار مرگ مغزي شد.

 



فرزند شهيد، سرنگ هوشمند تزريق بيماران ديابتي اختراع كرد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران هرمزگان گفت: اختراع سرنگ هوشمند تزريق بيماران ديابتي توسط فرزند شاهد هرمزگاني نشان از حضور فعالانه فرزندان شاهد و ايثارگران در بخش هاي علمي كشور دارد.
اسحاق دستگزين در گردهمايي معاونان سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان هرمزگان با بيان اين مطلب افزود: جامعه ايثارگران امروز در تمام صحنه ها، به ويژه در عرصه علمي و پژوهشي حضور و درخشش خوبي دارند. اسحاق عامري فرزند شهيد يكي از نمونه هاي رشد و بالندگي جامعه ايثارگر در زمينه علم و دانش است.
اين مقام مسئول اظهار داشت: ايشان موفق به اختراع سرنگ هوشمند تزريق دارو براي بيماران ديابتي شد كه در نمايشگاه و مسابقات جهاني اختراعات كه اخيرا در كشور كرواسي برگزار شده است مقام دوم را كسب كرد و اين مايه افتخار و سربلندي جامعه اسلامي به ويژه اقشار ايثارگر است.

 



حادثه مرگبار در اتوبان كرج

سرويس اجتماعي-
برخورد كاميون با عابرپياده و يك خودرو باعث مرگ يك نفر و مصدوميت شديد 4 تن ديگر شد.
به گزارش خبرنگار كيهان به نقل از مركز اطلاع رساني اورژانس كشور، ساعت 46/2 دقيقه صبح ديروز در اتوبان كرج يك دستگاه كاميون در مقابل ساختمان هواپيمايي ماهان با يك عابر 50 ساله برخورد و باعث مرگ وي شد.
راننده كاميون بعد از اين حادثه با يك خودروي پرايد بشدت برخورد كرده و باعث مصدوميت شديد چهار سرنشين آن شد.
مصدومان اين حادثه 2 زن 30 و 25 ساله و 2 مرد 16 و 27 ساله بودند كه سريعا توسط 4 دستگاه اورژانس به بيمارستان شريعتي منتقل شدند.

 



در طول برگزاري نمايشگاه مطبوعات
 پارك خودرو در خيابان هاي اطراف نمايشگاه ممنوع است

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از تمهيدات ويژه ترافيكي پليس براي نمايشگاه مطبوعات خبر داد.
سردار حسين رحيمي ظهر دوشنبه، با حضور در مركز ارتباطات مردمي ناجا گفت: بازديدكنندگان از پارك خودرو در خيابان هاي اطراف مصلي خودداري كنند؛ زيرا در غير اين صورت خودروي آنان توسط جرثقيل هاي راهور به پاركينگ منتقل مي شود.
وي افزود: با آغاز نمايشگاه مطبوعات پيش بيني مي شود كه ترافيك سنگيني در خيابان هاي اطراف مصلي و بهشتي به وجود آيد و بر همين اساس پليس راهور تهران طرح ويژه ترافيكي را در اين محدوده اجرا مي كند.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ گفت: رسانه ها تلاش بسياري براي نهادينه كردن فرهنگ ترافيك و قانون مداري در سطح جامعه انجام مي دهند بر همين اساس از تمام نيروهاي مناطق 22گانه راهور براي پوشش محدوده برگزاري نمايشگاه استفاده مي كنيم.
جريمه 7 هزار راننده سرويس مدارس
رحيمي گفت: از آغاز مهرماه و فعاليت سرويس هاي مدارس تاكنون 7 هزار راننده سرويس مدارس به علت رعايت نكردن استانداردهاي لازم از سوي پليس جريمه شده اند در حالي كه بايد خودروي بيشتر آنان توقيف و به پاركينگ منتقل مي شد.
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصريح كرد: همچنين در طول اين مدت دو هزار و500 سرويس مدرسه توقيف شده و به پاركينگ منتقل شده است كه بسياري از رانندگان با رعايت استانداردها خودروي خود را ترخيص كردند.
به گزارش مهر وي گفت: آموزش و پرورش به ويژه مديران مدارس مكلف هستند با سرويس هايي قرارداد انعقاد كنند كه استانداردهاي لازم از جمله معاينه فني را داشته باشند.
همچنين به گزارش ايسنا، رحيمي گفت: صحبت با تلفن همراه چهار برابر و ارسال پيامك 23برابر خطر تصادفات را افزايش مي دهد.
وي از برخورد با بيش از 49هزار راننده اي كه از تلفن همراه در حين رانندگي استفاده كرده اند طي يك ماه گذشته خبر داد و گفت: اين رقم تنها يك پنجم آمار متخلفان در اين زمينه است.

 



انتصاب معاون توسعه منابع و مديريت سرمايه سازمان حج و زيارت

طي حكمي از سوي رئيس سازمان حج و زيارت، علي محدث به عنوان معاون توسعه منابع و مديريت سرمايه انساني سازمان حج و زيارت منصوب شد.
به گزارش سازمان حج و زيارت، در مراسم معارفه كه با حضور ليالي رئيس اين سازمان برگزار شد، از زحمات عباس رحمتي نيا معاون سابق توسعه منابع سازمان حج و زيارت قدرداني شد.

 



رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران خبر داد
كشف 77 كيلوگرم ترياك از يك كاميون يخچالدار

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ از كشف بيش از 77 كيلوگرم موادمخدر در يك كاميون يخچالدار خبر داد.
سرهنگ سعيدليراوي گفت: ماموران گشت جاده اي معاونت عملياتي پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ روز يكشنبه در حين گشت زني در محدوده جاده قديم قم به يك دستگاه كاميون يخچالدار مشكوك شده و آن را متوقف كردند.
وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو مشخص شد كه كاميون باري را به همراه ندارد، افزود: در بازرسي دقيق تر 77 كيلو و 670 گرم موادمخدر ترياك كه در يخچال اين كاميون به صورت ماهرانه اي جاسازي شده بود، كشف و ضبط و راننده اين كاميون به نام «ايمان» از سوي پليس دستگير شد.
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ به ايسنا گفت: متهم اين پرونده پس از انتقال به مقر پليس عنوان كرد كه اهل شيراز بوده و موادمخدر كشف شده را از فردي به نام «علي» در شيراز تحويل گرفته و در قبال گرفتن مبلغ دو ميليون تومان قصد داشته است كه اين محموله را به تهران منتقل كند.

 



داماد مولوي عبدالحميد بازداشت شد

داماد مولوي عبدالحميد به اتهام ارتباط با بيگانگان بازداشت شد.
به گزارش منابع خبري عبدالرحيم شه بخش دامادمولوي عبدالحميد اسماعيل زهي به اتهام ارتباطات خاص با بيگانگان و سوءاستفاده از اموال عمومي بازداشت شد.
عبدالرحيم شه بخش تاكنون به برخي از كشورها از جمله امارات، تركيه و چند كشور ديگر رفت و آمدهاي مشكوكي داشته است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14