(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 4  آبان 1389- شماره 19773

انجمن تهران با خاتمي ديدار كرد، كتابش را توزيع!
وزير علوم درست تشخيص داد
دانشگاه هاي غيرانتفاعي؛ «حيات خلوت» فرقه هاي ضاله با توزيع جزوه هاي آموزشي!
در واحد علوم و تحقيقات درآمدزايي از دانشجويان ارشد به سبك مديران دانشگاه آزاد
بازديد دانشجويان از نمايشگاه استكبارشناسي در مجتمع 13 آبان
گزارش كيهان از چهارمين جشنواره بين المللي فارابي
تحول در علوم انساني در گرو رهايي از جمود فكري غرب است
يك چهره نزديك به دولت آمريكا منتشر كرد ليست سياه اساتيد دانشگاه هاي آمريكا
مسئول واحد تشكيلات جامعه اسلامي دانشجويان در گفتگو با كيهان:
عملكرد عباسپور درباره دانشگاه آزاد نشان از وابستگي هاي وي به جرياني خاص دارد



انجمن تهران با خاتمي ديدار كرد، كتابش را توزيع!

بعد از گذشت بيش از يك سال از فتنه سبز چند روز گذشته دانشجويان دانشگاه تهران شاهد پخش نمادهاي سبز توسط انجمن غيرقانوني اين دانشگاه بودند.
در روزهاي گذشته بسته هايي در بين دانشجويان دانشگاه تهران علي الخصوص جديد الورودها پخش شده است كه حاوي نمادهاي سبز و كتاب هايي از خاتمي و شريعتي است.
نكته قابل توجه در اين بين داشتن مجوز پخش از نمادهاي سبز در اكثر دانشكده هاي دانشگاه است. اين اقدام سوال برانگيز و همراهي مسئولين دانشگاه تهران با اين عناصر فتنه گر در دانشگاه در حالي است كه اين همكاري را با ديگر تشكل ها ندارند.
لازم به ذكر است كه اخيرا مسئولين دانشگاه به انجمن غيراسلامي دانشكده حقوق و علوم سياسي اين دانشگاه مجوز فعاليت داده اند.
جالب است چند هفته پيش اعضاي انجمن تهران به ديدار خاتمي رفته بودند.

 



وزير علوم درست تشخيص داد
دانشگاه هاي غيرانتفاعي؛ «حيات خلوت» فرقه هاي ضاله با توزيع جزوه هاي آموزشي!

دانشگاه هاي غيرانتفاعي مانند حيات خلوتي عمل مي كنند كه فرقه هاي منحرف در آن به تبليغ آزادانه مي پردازند.
در ادامه فعاليت هاي تبليغي فرقه ضاله وهابيت در دانشگاه ها، اخيراً مشاهده شده در دانشگاه غيرانتفاعي لقمان حكيم برخي افراد به صورت پنهاني اقدام به تبليغ وهابيت مي كنند.
در اين دانشگاه جزوه اي در مورد تفكرات وهابيت در اختيار دانشجويان شيعه قرار داده شده كه در اين جزوه بسياري از اعتقادات شيعيان را با برخي احاديث و روايات جعلي و... رد كرده است.
جالب است كه وزير علوم در روزهاي اخير نسبت به دانشگاه هاي غيرانتفاعي واكنش نشان داده است.
دكتر دانشجو گفته بود كه برخي دانشگاه هاي غيرانتفاعي در حد مهد كودك هم نيستند.
وزير علوم با تاكيد بر اينكه دانشگاه هاي غيرانتفاعي براي دريافت تسهيلات بايد آورده داشته باشند، اظهار كرد: با آموزش عالي مملكت نمي توان بازي كرد و با فشار سياسي نمي توان آموزش عالي مملكت را به بازي گرفت.
وي با اشاره به اصلاح آئين نامه دانشگاه هاي غيرانتفاعي اظهار كرد: بندي در آئين نامه دانشگاه هاي غيرانتفاعي وجود داشت مبني بر اينكه پس از منحل شدن مؤسسات غيرانتفاعي اموال اين دانشگاه ها به وزارت علوم واگذار شود كه اين بند در آئين نامه جديد حذف مي شود.
دانشجو گفت: مي خواهيم نظارت هاي صورت پذيرفته در دانشگاه هاي غيرانتفاعي را اعمال كنيم اما فشار سياسي مي آورند. در برخي از موارد تعداد رشته ها و دانشجويان دانشگاه هاي غيرانتفاعي را كم مي كنيم فشار سياسي بيشتر مي شود مي پرسند چرا رشته هاي اين دانشگاه ها را كاهش داده ايد؟ دليل اصلي اين است كه تعدادي از اين دانشگاه ها در حد مهد كودك هم نيستند.
وزير علوم گفت: ديده شده است كه در دانشگاه هاي غيرانتفاعي افراد با مدرك تحصيلي كارشناسي به دانشجويان مقطع كارشناسي تدريس مي كند.
وي گفت: اگر مشكل شهريه است چرا با وجود پايين بودن شهريه دانشگاه هاي غيرانتفاعي اعلام مي شود كه 60 درصد صندلي ها خالي است؟ حتي وزارت علوم اعلام كرده است كه تمام آنهايي كه نتوانسته اند انتخاب رشته كنند در اين دانشگاه ثبت نام كنند اما همچنان اين دانشگاه ها صندلي خالي دارند، و اين بدان دليل است كه كيفيت آنها پايين است.
دانشجو ادامه داد: در تعدادي از مؤسسات غيرانتفاعي تخلفات فاحشي صورت مي پذيرد؛ يك نفر در بروشوري كه براي معرفي دانشگاه ارائه داده است عكس هاي رستوران شهر را به عنوان سلف سرويس دانشگاه معرفي كرده است. بعد كه مي خواهيم با اين افراد برخورد كنيم برخورد سياسي مي كنند.
وزير علوم با بيان اينكه بايد از مؤسسات آموزش عالي غيرانتفاعي حمايت باشد، گفت: در يك استان 150مؤسسه آموزش عالي وجود دارد كه اين به هيچ وجه منطقي نيست. گاهي در دو طرف يك خيابان 2 دانشگاه غيرانتفاعي با رشته هاي مشترك وجود دارد.

 



در واحد علوم و تحقيقات درآمدزايي از دانشجويان ارشد به سبك مديران دانشگاه آزاد

آموزش دانشگاه آزاد اسلامي واحد علوم تحقيقات در اقدامي غيرمنتظره تعداد واحدهاي ارائه پايان نامه ارشد را از 9 واحد به 6 واحد كاهش داد كه با اعتراض دانشجويان كارشناسي ارشد اين دانشگاه رو به رو شد.
به گزارش خبرنگار صنفي- آموزشي «خبرنامه دانشجويان ايران»، اين واحد دانشگاه آزاد كه مستقيما توسط شخص جاسبي مديريت مي شود، دانشجويان را اجبار كردند كه 3 واحد ديگر در ازاي كاهش واحدهاي پايان نامه اخذ كنند و در ترمي ديگر آن را بگذرانند با اين اوصاف يك ترم همه دانشجويان ارشد كه به مرحله ارائه پايان نامه رسيده اند عقب افتادند.
دانشجويان كارشناسي ارشد نسبت به عملكرد آموزشي دانشگاه آزاد بسيار ناراضي هستند و دلايل بسياري براي اعتراض خود دارند از جمله آنكه آنان براي گذراندن اين 3 واحد در ترمي اضافه بايد شهريه ثابت ميليوني دانشگاه را پرداخت كنند.
شنيده ها حاكي از آن است كه مسئولان آموزشي دانشگاه آزاد واحد علوم تحقيقات به صورت شفاهي و غيررسمي اين تغيير را تقصير دولت مي اندازند كه البته هيچ خبري از انجام چنين تغييري در دانشگاه هاي ديگر تاكنون مخابره نشده است.
جاسبي در پيامي كه به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد داده بود در حالي دم از برنامه هاي استراتژيك دانشگاه آزاد براي سال 1404 و قرار گرفتن در زمره معتبرترين دانشگاه هاي جهان مي زند كه توان حل مشكلات آموزشي واحدي كه خود در آن مديريت مي كند را ندارد.
همچنين وي در جايي ديگر مي گويد: طي 28 سال گذشته حتي يك كار خلاف قانون در دانشگاه آزاد اسلامي انجام نشده است!

 



بازديد دانشجويان از نمايشگاه استكبارشناسي در مجتمع 13 آبان

مسئول روابط عمومي سازمان بسيج دانشجوياني كشور گفت: همزمان با فرارسيدن سالروز 13آبان، دانشجويان و دانش آموزان مي توانند از نمايشگاه استكبارشناسي درمجتمع 13 آبان ديدن كنند.
هادي قاسمي در گفت وگو با خبرنگار سياسي «شبكه خبر دانشجو» اظهار داشت: همزمان با فرارسيدن سالروز تسخير لانه جاسوسي توسط دانشجويان پيرو خط امام، مجتمع 13 آبان ميزبان بازديدكنندگان از نمايشگاه استكبارشناسي 13 آبان است.
وي گفت: اين بادزيد از هشتم آبان ماه در روزهاي زوج از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 16 ويژه دانشجويان است؛ همچنين در روزهاي فرد از ساعت 9 تا 12 و 14 تا 16 دانش آموزان به صورت گروهي مي توانند از اين نمايشگاه بازديد كنند.
مسئول روابط عمومي سازمان بسيج دانشجويي كشور تاكيد كرد: علاقه مندان به بازديد از اين نمايشگاه مي توانند اسامي شركت كننده در اين نمايشگاه را 24 ساعت قبل از بازديد از طريق شماره 88313241 اعلام كنند.

 



گزارش كيهان از چهارمين جشنواره بين المللي فارابي
تحول در علوم انساني در گرو رهايي از جمود فكري غرب است

مريم نجيمي
چهارمين جشنواره بين المللي فارابي با 60 اثر برگزيده از ميان 2381 اثر ارسالي روز شنبه اول آبان 89 در سالن اجلاس سران كشورهاي اسلامي برگزار شد. بنا به گفته «غلامرضا خواجه سروي »، دبير جشنواره و معاون فرهنگي- اجتماعي رييس جمهور، تعداد آثار ارسالي به اين جشنواره در مقايسه با پارسال 51 درصد رشد داشته است.
به گزارش خبرنگار كيهان، وي همچنين افتتاح گروه «مطالعات انقلاب اسلامي» را براي اولين بار در اين دوره از جشنواره مثبت ارزيابي و تعداد آثار ارسالي به اين گروه را در بخش داخلي 36 اثر و در بخش خارجي 7 اثر اعلام كرد.
در ابتداي اين مراسم «آيت الله عميد زنجاني»، استاد حقوق دانشگاه تهران، علم بدون جهان بيني توحيدي را بي ارزش خواند و جشنواره فارابي را سرآغازي متقن و اميدواركننده در رابطه با كاهش غربت علوم انساني و بي توجهي به آن دانست.وي رسالت صاحب نظران و اساتيد علوم انساني را تعيين جايگاه علوم انساني در دولت و تبديل انديشه به عمل و نظريات علمي رشته هاي اين حوزه به فن آوري عنوان كرد و گفت: «همه رشته هاي علوم انساني داراي قابليت و ظرفيت تاثيرگذاري و مديريت در جامعه بوده و علوم انساني مي بايست از جايگاه مشخصي در جامعه و دولت برخوردار باشد.»
علوم انساني پايه و اساس قدرت نرم هر كشور
«محمد مهدي نژاد نوري» در سخنان خود در چهارمين جشنواره بين المللي فارابي، قدرت هر ملت و كشوري را وابسته به دو مولفه اساسي قدرت نرم و قدرت سخت دانست و دانش پايه و علوم انساني را پايه و اساس قدرت نرم برشمرد.
معاون پژوهشي وزارت علوم جهت دادن به علوم انساني، هدفمند كردن پژوهش هاي اين حوزه و اولويت بندي حوزه هاي پژوهشي در علوم انساني را از اهداف وزارت علوم و نقشه جامع علمي كشور توصيف و تغيير زيرساخت هاي تكراري با ماموريت هاي مشابه و ادغام ظرفيت هاي موازي را در اولويت فعاليت هاي اين وزارتخانه عنوان كرد.
وي به نقش جشنواره فارابي در برجسته سازي و تعيين شاخص در علوم انساني اشاره كرد و افزود: «وجود جشنواره هايي نظير فارابي بيانگر جهاد علمي در حوزه علوم انساني و در نهايت ارائه نظريه هاي برتر در سطح بين المللي، تغيير محتوا و هدف مندي اين علوم و پژوهش هاي اين حوزه مي شود.»
تقويت جايگاه علوم انساني تقويت فرهنگ، باورها و هويت ديني ملي ايران است
«نسرين سلطانخواه» در مراسم گشايش چهارمين جشنواره بين المللي فارابي، نوع نگاه به انسان در حوزه علوم انساني و تبيين مباني محكم و كاربردي در شاخه هاي علوم انساني را در تمامي حوزه هاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي مايه هدايت انسان و پيشرفت و تعالي جامعه به سوي اهداف تعيين شده عنوان كرد.
معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور تقويت جايگاه علوم انساني در حوزه هاي مختلف را تقويت فرهنگ، باورها و هويت ملي و ديني ايران برشمرد و بر لزوم تحول علوم انساني، انطباق آن با نيازهاي جامعه، تحول در انديشه و رهايي از جمود انديشه هاي بيگانه تأكيد كرد.
وي ضمن اشاره به تأكيدات مقام معظم رهبري بر تفكر اجتهادي در علوم به ويژه علوم انساني، ارائه طرح ها و انديشه هاي نو، پرداختن به نظريه پردازي و آزادانديشي و نقد و مناظره را لازمه تحول ذكر كرد و افزود: «جشنواره فارابي با محوريت خلاقيت، نوآوري، ابداع و نقادي به اين مهم كمك شاياني مي كند.»
سلطانخواه وظيفه مسئولان حوزه و دانشگاه را بسترسازي براي رشد استعدادها و فعاليت بهينه نخبگان در عرصه هاي مختلف عنوان كرد و جشنواره ها و مسابقات علمي را سوق دهنده استعدادها به تحقيق و تفحص و شناسايي و تقويت آنها برشمرد.
وي خاطرنشان كرد: «بنياد علمي نخبگان با ارائه اعتبار پژوهش و نوآوري، اعطاي جايزه دكتر آشتياني و جايزه دكتر چمران به برگزيدگان جشنواره و امكان استفاده آنها از معافيت سربازي حمايت خود را از طرح هاي برگزيده اعلام مي كند.»
معاون علمي و فن آوري رئيس جمهور در پايان سخنان خود بر آغاز حركت اصلي علمي در كشور، تحول مباني انديشه و باز توليد محتواي علوم انساني با همت وزارت علوم و تداوم نام ايران در پيشرفت علمي از عصر فارابي تاكنون و در آينده تأكيد كرد.
تقدم علوم انساني
بر ساير علوم
«كامران دانشجو» در سخناني در چهارمين جشنواره بين المللي فارابي به اهميت علوم انساني اشاره كرد و حوزه مطالعات علوم انساني را به عنوان مقوله اي كه به ابعاد مختلف انسان مي پردازد بر تمام علوم مقدم دانست.
وزير علوم، تحقيقات و فن آوري نسبت انسان خاكي و افلاكي را با حقيقت و حق مطلق تعيين كننده مقام و مرتبه او دانست و گفت: «غرب با حذف و ناديده انگاشتن وحي و معنويت در تحليل هاي انساني و فرهنگي خود علوم انساني را به ورطه اي كشاند كه نتيجه اي جز افتادن در سراب ماديگري صرف و پيامدهاي آن نداشت.»
وي با اشاره به موقعيت ايران پس از اسلام كه از ميراثي گرانبها در حوزه هاي مختلف علوم انساني بهره مند بود، ظهور انقلاب اسلامي را سير تكامل فرهنگي- اجتماعي جامعه ايران دانست و افزود: «انقلاب اسلامي در زمان فقدان هويت، سرمنشأ تحول عظيمي بود كه تبيين ابعاد و مباني آن در بخش هاي بسياري نظير علوم انساني مغفول مانده است.»
دانشجو، عمده ترين هدف جشنواره فارابي را توجه به علوم انساني و ارائه دستاوردهاي علوم بومي اسلامي برشمرد و به ذكر 5انديشه محوري كه براساس تأكيدات مقام معظم رهبري در سياست گذاري هاي آتي وزارت علوم در دست پيگيري است، پرداخت.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري بومي شدن علوم انساني را اولين انديشه محوري دانست كه در سايه مباني غني و ميراث كهن اسلامي- ايراني ايجاد كننده بستر مناسبي براي توليد دانش بومي است ولي فهم ترجمه اي از علوم انساني و رويارويي منفعلانه با فرهنگ غرب مانعي براي تحقق اين مسئله است.وي بازنگري در محتواي علوم انساني و تطبيق آن با فرهنگ بومي اسلامي و تقويت روحيه نقادي در اساتيد، دانشجويان و پژوهش گران را مورد توجه وزارت علوم خواند و برنامه ريزي اصولي و جامع را راه كار بهره گيري از بنيان هاي تمدن غني ايراني در بيرون و درون حوزه و دانشگاه برشمرد.
دانشجو تقويت ميان رشته ها در علوم انساني را به شكل گيري نگاهي فلسفي و بازنگري در نظريه هاي موجود منتج دانست و كاربردي سازي نتايج پژوهش هاي علوم انساني را براساس نيازهاي ملي و منطقه اي، عامل رفع شكاف موجود ميان پژوهش ها، كاربردها و سياست گذاري ها ذكر كرد.وزير علوم، تحقيقات و فن آوري سرمايه گذاري دولتي و حمايت از فعاليت هاي علمي بخش خصوصي در قالب برگزاري كرسي هاي نقد، مناظره و نظريه پردازي و برگزاري جشنواره هاي بين المللي و اختصاصي و نيز ترسيم نقشه جامع علوم انساني را عامل مشخص شدن موقعيت هر رشته و مانع انباشت نظريه ها، تعيين محورهاي كاري جشنواره هايي نظير فارابي و انسجام و يكپارچگي نقشه راه برشمرد.

 



يك چهره نزديك به دولت آمريكا منتشر كرد ليست سياه اساتيد دانشگاه هاي آمريكا

نويسندگان: علي اكبر جناب زاده - حميدحشمدار كتاب پروفسورها نوشته ديويد هاروويتز نمونه اي از تلاش حكومتي آمريكا براي سركوب تفكرها در داخل و خارج مرزهاست .
به گزارش « خبرنامه دانشجويان ايران»،در كتاب فوق هاروويتز افراد نام برده را متهم مي كند كه سعي در تلقين افكار نادرست خود دارند و به دنبال پيروي و پيشبرد بي غرضانه دانش نيستند .
در كتاب سعي شده اين مطلب القا شود كه تفكر ضدّ آمريكايي
(anti-Americanism) در حال نفوذ به دانشگاهها و رشد روزافزون است و دانشمندان نام برده در اين كتاب را جلوداران اين حركت مي داند .
در سال 2008 هاروويتز در روزنامه Daily Nexus به شدت به «بنياد دانشجويان مسلمان» حمله كرد و آنان را متهم به تلاش براي راه اندازي فرهنگ جهاد در دانشگاههاي ايالات متحده و پيرو آن گسترش تروريسم در اين كشور كرد .
در كتاب پروفسورها، هاروويتز پس از ذكر نام هر فرد به توضيح مختصري از سوابق او مي پردازد و در ادامه به صورت خلاصه - با ذكر شعار فرد يا قسمتي از سخنان او- دليل خطرناك بودن اين فرد را بيان مي كند .
وي سپس توضيح مفصل و كاملي از شخص، عقايد و سوابقش ارائه مي گردد. هاروويتز اظهار مي كند كه عدم تقابل مسئولان دانشگاهي با سخنان ايراد شده توسط افراد مذكور در كتاب، نشانه كم كاري و حاشيه گزيني اين مسئولان است و اين امر در آينده نه چندان دور باعث ايجاد مشكل در سطح دانشگاهي خواهد شد .
كتاب پروفسورها با انتقادات گسترده و سنگيني از جانب بسياري از افراد نام برده در كتاب و ديگر متفكران غرب روبرو شد ولي با اين حال استقبال عمومي از كتاب قابل توجه و تأمل برانگيز بوده است .
كتاب 101 پروفسور مي تواند به عنوان يكي از منابع دريافت طرز تفكر متفكران آمريكايي در عرصه هاي آكادميك مورد استفاده قرار گيرد. براي مخالفت با 101 پروفسور معرفي شده در اين كتاب دلايل مختلفي ذكر شده است .
آنچه بيشتر از ديگر موارد مشاهده مي شود مخالفت با اسرائيل و خشونت هاي آن، مخالفت با سياست هاي اقتصادي و خارجي دولت آمريكا و ضديت با جنگ طلبي سياستمداران آمريكايي است .
اين مطلب مي تواند عمده موارد مورد توجه و تمركز سياسيون آمريكايي را تبيين و منافع مدنظر آنها را مشخص كند. در مجموع تهديدهاي بيان شده نويسنده در اين كتاب را مي توان در چند پارامتر زير خلاصه كرد :
نازي دانستن اسرائيلي ها
مخالف هنجار دانستن عقايد آمريكايي
ضديت با سفيدپوستان
نوشتن كتاب بر ضد سياست هاي آمريكا
تلاش براي راه اندازي نوعي انتفاضه در آمريكا
حمايت از حمله صدام به كويت
شهيد ناميدن بمب گذاران انتحاري فلسطيني
مخالفت با بزرگداشت ياد كلمبوس ( كاشف آمريكا )
برده دار دانستن دولت آمريكا
فعاليت عليه جنگ
حمايت از عقايد ماركسيستي
تلاش براي تغيير در سياست هاي اقتصادي دولت آمريكا از طريق آموزش ادبيات
مخالفت شديد با جنگ عراق
نگاه به حادثه 11 سپتامبر به عنوان نتيجه سياست هاي امپرياليستي آمريكا
مخالفت با سياست هاي جنگ عليه تروريسم
قاتل خواندن ارتش آمريكا پس از حادثه11 سپتامبر
...
عمده مطالب مطرح شده در مخالفت با افراد نام برده در كتاب مطالب فوق بود .
از اينجا مي توان دريافت كه منافع آمريكا خلاصه مي شود در اسرائيل، جنگ و امپريالسم و كاپيتاليسم.در ادامه به معرفي مفصل تر نويسنده كتاب و اطلاعات جزئي اي از افراد معرفي شده در كتاب مي پردازيم .
ديويد هاروويتز
متولد 10 ژوئن 1939- فورست هيلز- نيويورك سيتي- ايالات متحده آمريكا در خانواده اي يهودي به دنيا آمد. پدر و مادرش هر دو معلم دبيرستان بودند .
پدرش ادبيات انگليسي درس مي داد و مادرش آموزش خلاصه نويسي .
در سال 1959 از دانشگاه كلمبيا مدرك كارشناسي خود را دررشته ادبيات انگليسي دريافت كرد و سپس مدرك كارشناسي ارشد را در همان رشته از دانشگاه كاليفرنيا اخذ كرد .
پدر و مادر هاروويتز هر دو كمونيست بودند ولي از همان ابتدا در طرز تفكر او نشانه هاي تمايل به جناح راست ديده مي شد و پس از مدتي از فعالان اين جناح در آمريكا شد. پس از گذشت زماني به جناح نو اصلاح طلبان علاقه پيدا كرد و تا به امروز در اين جناح فعال است .
هاروويتز 4 بار ازدواج كرد و 4 فرزند دارد. از منابع غير رسمي اينگونه دريافت مي شود كه او سابقه همكاري بلند مدتي با سازمان اطلاعاتي آمريكا (CIA) دارد ولي صحت اين موضوع به طور كامل مشخص نيست. هاروويتز در حال حاضر در حوالي لس آنجلس زندگي مي كند .
سوابق :
¤ 1960- فعاليت در بنياد صلح راسل- لندن
¤ 1970- نويسندگي در مجله نواصلاح طلبان- آمريكا
¤ مؤسس ((مركز آزادي ديويد هاروويتز)) - يكي از اتاق فكرهاي مطرح آمريكا
¤ ارائه چندين مقاله در مسائل سياسي، به خصوص مسائل مربوط به عرصه دانشگاهي
ديويد هاروويتز در كتاب خود اظهار مي كند كه رشته هاي دانشگاهي اي مانند (مطالعات سياه پوستان و مطالعات زنان ) در واقع ماهيتي سياسي دارند و به مباحثي مانند نژادپرستي سياه پوستان، فمينيسم و مباحثي از اين قبيل اختصاص يافته اند. او مي گويد« برخي از فعالان اين رشته ها به اعتراضات سياسي اكتفا كرده اند و برخي دست به اعمال خشونت آميز زده وگاهي اقدام مسلحانه انجام داده اند. از نمونه هاي اين اقدامات خشونت آميز اشغال ساختمان مديريت دانشگاه كرن ل توسط دانشجويان نژادپرست سياه پوست با استفاده از تفنگ هاي آماده شليك بود . بعضي از اين برنامه ها به سياست خارجي آمريكا و ارتش آمريكا حمله مي كنند وبرخي ديگربه تصور ملت آمريكا از خودشان و هويت ملي .»
از اينجا مي توان ترس از بيداري وآگاهي ازحقوق ذاتي اقشاري مانند سياه پوستان وزنان رادر ميان سياست مداران وفرهنگيان آمريكا مشاهده كرد. تشبيه مطالعات سياه پوستان به نژاد پرستي سياه ومطالعات زنان به فمينيسم بيانگرعواقبي است كه حقوق واقعي بشربراي مدعيان دروغين آن مي تواند به بار آورد .
در مقدمه كتاب، هاروويتز به طور مفصل به صحبت درباره يكي از شخصيت هاي نام برده در كتاب خود مي پردازد. اين شخص پروفسور وارد چ رچيل نام دارد. هاروويتز پس از معرفي وي به تشريح روابط او با تعدادي از دانشمندان و اساتيد ديگر و نقش كلي اين افراد در ايجاد تفكرات ضد اسرائيلي و ضد آمريكايي در مرزهاي دانشگاهي مي پردازد
او نام تعدادي از دانشگاه ها را به عنوان دانشگاه هاي استحاله شده ذكر مي كند كه در اين ميان دانشگاه هاي كلمبيا، هميلتن و كرن ل بيش از ديگران مورد توجه قرار گرفته اند. هاروويتز در مقدمه كتاب، در كنار توضيح مفصل درباره وارد چرچيل و سوابقش نام افراد ديگري را نيز ذكر مي كند. از ميان اين افراد مي توان سوزان رز نب رگ ، نانسي رابينويتز و لورا وايت هرن را نام برد . هاروويتز سعي كرده است با مرتبط نشان دادن اين افراد يا خانواده هاي آنها با گروهك هاي تروريستي، به تخريب شخصيت آنان و القاي عقيده باطل بودن تفكرات آنها بپردازد. به عنوان مثال، هاروويتز درباره سوزان رز نب رگ (يكي از پروفسورهاي نام آشناي دانشگاه هميلتن) مي نويسد :
« نمايش چرچيل در دانشگاه هميلتن تك نفره نبود. در بهار سال 2004 يك تروريست محكوم شده به نام «روزنب رگ» به دانشگاه هميلتن دعوت شد تا به عنوان استاد ميهمان به تدريس درس خاطرات مقاومت بپردازد. بدون توجه به سوابق بد سياسي روزنبرگ، او در تدريس اين رشته نيز ناموفق و ناتوان بود. روزنبرگ عضو فعال يك شبكه سربازان كهنه كار تندرو بود كه بسياري از اعضاي آن هنوز هم در زندان به سر مي برند. رزنبرگ در سال 1984 به جرم حمل 600 پوند مواد منفجره در نيوج رسي بازداشت و به 58 سال زندان محكوم شد. اما پس از سپري كردن 14 سال از محكوميت خود و به دستور رئيس جمهور كلينتون آزاد گشت ...»
علاوه بر اين ها، هاروويتز در ادامه مقدمه خود به قول خودش دست به روشنگري زده است. اين روشنگري در واقع توضيح روابط خانوادگي پروفسور نانسي رابينويتز ، رئيـــس پروژه كــريك لند و استاد درس ادبيات تطبيقي در دانشگاه هميلتن است. هاروويتز مي گويد اين شخص با يك خانواده تندروي بسيار مشهور ازدواج كرده است كه عمده شهرت آنها به خاطر فعاليت هاي گسترده كمونيستي اين خانواده است. به عنوان مثال يكي از اعضاي اين خانواده وكيلي به نام ويكتور است كه يكي از مشتريانش فيدل كاسترو بوده !
از اين مطالب مي توان دريافت كه هاروويتز با تروريست خواندن گروههايي كه در عالم خارج از دنياي امپرياليستي تروريست محسوب نمي شوند و ارتباط دادن افراد مدنظرش با اين گروه ها و در نهايت بيان افكار عقايد اين اشخاص، سعي كرده است تا روحيه مقاومت با جبر حاصل از امپرياليسم و نظام سرمايه داري را نوعي تلاش عليه امنيت جاني و فكري مردم جهان و مخصوصاً ملت آمريكا جلوه دهد. بدگويي از اين افراد و استحاله شده خواندن دانشگاه ها در سرتاسر مقدمه كتاب هاروويتز موج مي زند.
هاروويتز در ادامه كتاب و در ذيل ذكر نام 101 پروفسور مدنظرش، سياست ايران هراسي و اسلام هراسي را در كنه مطالب خود به گونه اي جا داده است كه خواننده خود را با دو قطب منفي كه هدفشان تخريب بشريت است و دو قطب مثبت كه در حال دفاع از بشريت در مقابل اين دشمن بزرگ هستند روبرو مي بيند . اسلام به همراه همه تفكراتش- از جهاد و استكبار ستيزي گرفته تا حقوق شخصي و فردي- و ايران به عنوان زمامدار پيشبرد اين تفكرات، دو ديو اصلي داستان واهي عدالت اجتماعي هاروويتز هستند و آمريكا و اسرائيل به عنوان داعيه داران ابدي حقوق بشر دو فرشته نجات جهان از نابودي و ابتذال اين پيرمرد قصه پرداز آمريكايست .
در بخش پاياني كتاب، هاروويتز به شدت به مسئولان دانشگاهي ايالات متحده و به خصوص مديران دانشگاه هاي نام برده حمله مي كند. در اين بخش كه با تيتر «چرا مديران در كسب استاندارهاي دانشگاهي شكست خورده اند» از ديگر بخش ها جدا شده، هاروويتز استاندارد دانشگاهي را القاي تفكر ضدديني و سرمايه داري دانسته و تقابل با تفكر جبر و استثمار را نابهنجار و غير استاندارد خوانده است. او مي گويد سهل انگاري مسئولين دانشگاهي در مقابله با سخنان و افكار برخي اساتيد بوده است كه كار را به اينجا كشانده و مسئولين مي بايست برخوردهاي شديدتري با چنين اساتيدي داشته باشند. از اخراج اساتيد گرفته تا لغو سخنراني ها و محدود كردن كرسي هاي استادي آن ها، از راه هايي است كه اين نظريه پرداز براي مقابله با انحرافات دانشگاهي و نابهنجاري هاي آكادميك پيشنهاد مي كند!! اين راه حل، در راستاي اجراي شعار آزادانديشي امّا از نوع آمريكايي آن نشان دهنده ميزان پوچي مفاهيم انتزاعي در ذهن سياست مداران و مسئولين كشوري است كه حقوق بشر در آن افسانه اي بيش نيست. حال اين سؤال پيش مي آيد؛ كشوري كه اين گونه انفعالي و با دلهره با قلمرو ذهن و آزادي فكر انسان ها برخورد مي كند، چگونه مي تواند داعيه دار ديگر حقوق افراد باشد
درتهيه كتاب 101پروفسور خطرناك درآمريكا افراد ديگري نيز با هاروويتز همكاري داشته اند. نزديك به 30 نفر در مراحل مختلف توليد كتاب مشاركت كرده اند. در ادامه نام و مشخصات برخي از اين افراد ذكر خواهد شد :
جان پ رازو
سردبير مجلّه فرانت پ يج
داراي مقالات متعدد در اين مجله و سايت رسمي مجموعه
عضو پايگاه اطلاع رساني wwwDiscoverTheNetworkscom
( پايگاه جناح سياسي چپ )
نويسنده بخشي از كتاب پروفسورها و بازنگري بخشي از كتاب
ج يكب لاكسين
نويسنده در سايت رسمي جناح چپ ايالات متحدهwwwDiscoverTheNetworkscom
نويسنده و عضو رسمي وب سايت مشهور wwwFrontPagemagcom

 



مسئول واحد تشكيلات جامعه اسلامي دانشجويان در گفتگو با كيهان:
عملكرد عباسپور درباره دانشگاه آزاد نشان از وابستگي هاي وي به جرياني خاص دارد

مسئول واحد تشكيلات جامعه اسلامي دانشجويان گفت: عملكرد عباسپور رئيس كميسيون آموزش درمقوله دانشگاه آزاد نشان از وابستگي وي به جريان و مافياي زر و زور دارد.
جلال عباسيان در گفت وگو با «كيهان» گفت: عملكرد عباسپور رئيس كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي نشان از وابستگي وي به مافياي زور و زر دارد.
وي افزود: اعتقاد دارم صلاح نيست پس از قضاياي دانشگاه آزاد وي در سمت رياست كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي باقي بماند.
مسئول واحد تشكيلات جامعه اسلامي دانشجويان خاطرنشان كرد: 215 نماينده در حمايت از وزير علوم از اقدامات وي در زمينه هايي همچون جوانگرايي مديران تقدير كردند اما عباسپور اين نامه را بحث انگيز خواند و بر اين اعتقاد بود كه نمايندگان در شرايطي كه قدرت تصميم گيري نداشتند اين نامه را امضاء كرده اند.
عباسيان ادامه داد: اين در حالي است كه نامه اي كه ازسوي عباسپور براي موضوع حمايت از وقف دانشگاه آزاد به امضاي برخي نمايندگان رسيده بود از چنين شرايطي برخوردار بود و حتي يكي از نمايندگان اظهاركردكه عباسپور در هنگامي كه وي ميهمان داشته از وي خواستار امضاي آن نامه شده و وي نيز بدون مطالعه نامه را امضا كرده است.
وي در ادامه از عملكرد دانشجو وزير علوم تحقيقات و فناوري دفاع كرد و دفاع نمايندگان از وي را امري به حق دانست.
مسئول واحد تشكيلات دفتر تحكيم در ادامه حمايت عباسپور از اساسنامه قديمي دانشگاه آزاد را در راستاي وابستگي وي به برخي جريان ها دانست و گفت: به اين نماينده مجلس توصيه مي كنم بيشتر از اين آبروي خود را به حراج نگذارد و به خواسته ملت و دانشجويان دانشگاه آزاد تن بدهد به هرحال چنين اقداماتي فايده اي ندارد و بهتر آنكه نمايندگان كميسيون آموزش درباره رياست عباسپور دراين كميسيون تجديدنظر كنند.

دبيرسياسي دفتر تحكيم وحدت: عباسپور از خط رهبري منحرف شده است
دبيرسياسي دفتر تحكيم وحدت گفت: عباسپور رئيس كميسيون آموزش مجلس با موضع گيري هاي اخير خود درباره دانشگاه آزاد از خط امام راحل و مقام معظم رهبري انحراف پيدا كرد.
رامين محمدي در گفت وگو با «كيهان» گفت: موضع گيري هاي اخير عباسپور رئيس كميسيون آموزش مجلس شوراي اسلامي نشان از وابستگي هاي وي به جرياني خاص دارد و اين امر بر همه مبرهن است.
وي افزود: موضع اصلي كساني كه دغدغه نظام و انقلاب دارند درباره دانشگاه آزاد كاملا مشخص است و مقام معظم رهبري نيز با تصميم خود درباره وقف دانشگاه آزاد حجت را بر همه تمام كردند.
دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت خاطرنشان كرد: وقتي عباسپور با سابقه اي كه دارد تصميمات شوراي عالي انقلاب فرهنگي را غيرقانوني مي خواند نشان از آن دارد كه وي از خط امام راحل و مقام معظم رهبري خارج شده است.
محمدي ادامه داد: در كلام مقام معظم رهبري و امام راحل تصميمات شوراي عالي انقلاب فرهنگي لازم الاجرا است و عباسپور اين امر را فراموش كرده است.
وي تصريح كرد: موضع گيري هاي عباسپور درباره دانشگاه آزاد و نامه اي كه از سوي 215 نماينده مجلس در تاييد عملكرد وزير علوم امضا شد نشان از زاويه دار شدن نظرات وي دارد.
دبير سياسي دفتر تحكيم وحدت تاكيد كرد: هنوز براي بازگشت ديرنيست. با چنين موضع گيري هايي جايگاه اين نماينده مجلس متزلزل خواهد شد و از اصل رسالت خويش در سمت نماينده مردم فاصله مي گيرد.
وي با اشاره به موضع گيري دانشجويان درباره دانشگاه آزاد گفت: وقتي نماينده اي چنين رويكرد اشتباهي درباره مقوله دانشگاه آزاد دارد بايد در انتظار عكس العمل قشر فرهيخته جامعه و بخصوص دانشجويان باشد زيرا دوستداران حقيقي نظام در خط مقام معظم رهبري حركت مي كنند و بر اجراي قوانين مصر هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14