(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 6  آبان 1389- شماره 19775

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
رهبرمعظم انقلاب در ديدار هيئت دولت و مسئولان استان قم:
مسئولان مواظب باشند دود اختلاف نظرها به چشم مردم نرود
توضيح آيت الله نوري همداني درباره حديث اميرالمومنين و استقبال از رهبرانقلاب
رئيس سازمان انرژي اتمي: واردات مواد خام راديو دارو تا دو هفته ديگر از روسيه
عضو مجلس خبرگان رهبري: فتنه سال گذشته ولايت شناسي مردم را ارتقا داد
چشم به راه سپيده
گزارشي از حاشيه ديدار رهبر با جوانان و دانشجويان استان قم
گردهمايي مسئولان ستادهاي نماز جمعه سراسر كشور شنبه برگزار مي شود
معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح:خطايي از صهيونيست ها سرزند آنها را به گورستان تاريخ مي فرستيم
نظارت مجلس بر اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها
استقبال از سرمايه گذاري شركت هاي ايراني در بوليوي
شروع تحقيق و تفحص از اراضي مجمع جهاني اهل بيت(ع) شيراز
رئيس جمهور آزادراه خرم آباد - پل زال را يكشنبه افتتاح مي كند
حجت الاسلام پورمحمدي: سفر مقام معظم رهبري به قم عقبه استراتژيك نظام را تقويت كرد
افزايش 42 درصدي صادرات فرش دستباف كشور
اخبار ادبي و هنري



رهبرمعظم انقلاب در ديدار هيئت دولت و مسئولان استان قم:
مسئولان مواظب باشند دود اختلاف نظرها به چشم مردم نرود

رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار مسئولان بخش هاي مختلف استان قم تأكيد كردند: مصوبات دولت در سفرهاي استاني و همچنين تصميمات هيئت دولت در قم بايد بادقت و اهتمام پيگيري و اجرا شود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر رهبر معظم انقلاب، حضرت آيت الله خامنه اي خدمت به مردم را يك توفيق و ارزش خواندند و تأكيد كردند: اگر اين خدمت براي مردمي مؤمن، مجاهد، با انگيزه هاي عالي در حركتهاي اجتماعي و امتحان داده همچون مردم قم باشد قطعاً ارزشي مضاعف است و به همين دليل مسئولان بايد براي خدمت حداكثري به مردم قم و حل مشكلات اين استان، تمام تلاش خود را به كار گيرند.
در اين ديدار كه معاون اول رئيس جمهور، اعضاي هيئت دولت و نمايندگان مردم قم در مجلس شوراي اسلامي نيز حضور داشتند، رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به مبغوض بودن قم در دوران ستمشاهي به دليل تدين مردم قم، ارتباط با روحانيت، وجود حوزه علميه و سابقه مبارزاتي علما و مردم، افزودند: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي توجه خاصي به شهر قم شد اما حركت عمران و آباداني قم در پنج سال اخير، حقاً و انصافاً شتاب بيشتري گرفته است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر لزوم ادامه اين حركت پرشتاب، خاطرنشان كردند: اگر عمران و آباداني قم با همين سرعت ادامه يابد، اميد مي رود كه عقب ماندگي هاي متراكم اين استان جبران شوند.
ايشان خدمت به قم را خدمت به كشور دانستند و تأكيد كردند: شهر مقدس قم آبروي جمهوري اسلامي ايران است زيرا اين شهر پايگاه انقلاب و روحانيت و محل بزرگترين حوزه علميه و شخصيت هاي برجسته علمي و ديني است
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به حجم گسترده تبليغات رسانه هاي بيگانه در مورد قم در روزهاي اخير، آن را نشان دهنده اهميت شهر قم خواندند و افزودند: يكي از برنامه هاي تبليغاتي مخالفان نظام در سي سال گذشته، تضعيف و تحقير نمادهاي انقلاب و اسلام بويژه شهر قم بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: جبهه دشمن همواره براي قم به عنوان پايگاه عظمت اسلام و بر افراشته شدن پرچم انقلاب، برنامه ريزي خاص داشته است كه از آن جمله طراحي براي بوجود آوردن پايگاه ضديت با انقلاب اسلامي در قم بود.
ايشان افزودند: در اين طراحي و برنامه ريزي، تأثيرگذاري بر فكر و احساسات مردم قم در دستور كار است و تنها راه مقابله با آن، تلاش بيش از پيش براي خدمت به مردم قم و گشودن گره ها از زندگي اين مردم است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: البته مردم قم با حضور باشكوه و پرشور خود در روزهاي اخير، پاسخي قاطعانه به طراحي ها و تبليغات دشمن دادند و بيداري و عمق نفوذ ايمان در دلهاي خود را به نمايش گذاشتند.
حضرت آيت الله خامنه اي با يادآوري محدود بودن امكانات دستگاههاي دولتي افزودند: براي حل مشكلات قم، بايد اين مشكلات اولويت بندي و پيگيري جدي شوند.
ايشان با اشاره به جلسه ديروز هيئت دولت در قم تأكيد كردند: همه مصوبات دولت در سفرهاي استاني و همچنين تصميمات جلسه هيئت دولت در قم بايد با دقت و اهتمام پيگيري و اجرا شوند.
رهبر انقلاب اسلامي، آب آشاميدني، مناطق محروم، امكانات بهداشتي و درماني بويژه در بخش زنان، صنايع دستي، آب كشاورزي و صنعت را از جمله مسائل اساسي شهر قم برشمردند و خاطرنشان كردند: در سالهاي اخير و در دولتهاي نهم و دهم چندين برابر دوره هاي قبل كار انجام شده است اما جبران عقب ماندگي هاي تاريخي ملت ايران نيازمند حركتي پرشتاب و بي وقفه در همه بخشها است.
حضرت آيت الله خامنه اي همه مسئولان و خدمتگزاران را به گشاده رويي در برخورد با مردم توصيه كردند و افزودند: برخورد صميمانه و با آغوشي باز، با مردم از مهمترين وظايف مسئولان است.
ايشان با تأكيد بر اينكه اجر معنوي خدمت به مردم بسيار بالاتر و ارزشمندتر از اجرهاي دنيوي است، از زحمات و تلاشهاي مسئولان استان قم بويژه در روزهاي اخير قدرداني كردند.
در ابتداي اين ديدار آقاي رحيمي معاون اول رئيس جمهور گزارشي از جلسه ديروز هيئت دولت در قم ارائه كرد و گفت: در اين جلسه، علاوه بر مصوبات سفرهاي استاني، تصميمات جديدي براي قم گرفته شد.
سرعت بخشي به احداث خط آهن قطار پرسرعت تهران- قم با اختصاص 150 ميليارد تومان اعتبار جديد، تخصيص 120 ميليارد تومان براي محروميت زدايي از مناطق محروم شهر قم در مدت 5/2 سال، تكميل بيش از 31 هزار واحد مسكوني مسكن مهر تا شهريور سال آينده، و اختصاص يكصد و ده ميليارد تومان براي انتقال آب شيرين به قم از جمله تصميمات هيئت دولت براي مردم قم بود كه معاون اول رئيس جمهور به آنها اشاره كرد.
آقاي موسي پور استاندار قم نيز در سخناني به برخي خدمات انجام گرفته در طول سالهاي گذشته بويژه پنج سال اخير اشاره كرد و گفت: وجود بيش از 13 هزار مدرسه در مقاطع مختلف 53 هزار دانشجو در 29 مركز آموزش عالي و دانشگاه، ايجاد دانشگاه هاي دخترانه حضرت معصومه، دانشگاه علوم پزشكي و دانشگاه صنعتي قم، بيش از 2 هزار تخت فعال بيمارستاني، 213 مركز بهداشتي و درماني، 360 مجموعه ورزشي، 40 هزار خط تلفن ثابت و 625 هزار خط تلفن همراه از جمله اقدامات انجام گرفته براي شهر قم است.
وي، مراكز صنعتي، كشاورزي و دامداري را از مزاياي شهر قم برشمرد و گفت: با وجود خدمات انجام شده، استان قم همچنان داراي مشكلات متعددي است كه از جمله آنها، بافت فرسوده متراكم در شهر قم است.
پس از اين ديدار اعضاي هيئت دولت، و مسئولان استان قم، نماز ظهر و عصر را به امامت حضرت آيت الله خامنه اي در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم اقامه كردند.
ضرورت تهيه نظام جامع آموزش، پژوهش و تبليغ حوزه
حضرت آيت الله خامنه اي همچنين سه شنبه شب در ديدار اعضاي شورايعالي مديريت حوزه علميه قم، تهيه نظام جامع آموزش، پژوهش و تبليغ حوزه را ضروري خواندند و تأكيد كردند: يكي از نيازهاي جدي حوزه، تدوين چشم انداز و برنامه راهبردي است.
رهبر انقلاب اسلامي برنامه ريزي، هدف گذاري و تعيين اولويتهاي علوم حوزوي را در پرتو ترسيم چشم انداز آينده امكان پذير دانستند و افزودند: مديريت تشكيلات حوزه نيز بايد از لحاظ اداري، چابك و سبك باشد.
ايشان، ارتباط مستمر شورايعالي حوزه علميه قم با مراجع محترم را ضروري خواندند و بر لزوم استفاده از ديدگاهها و نظرات فضلاي جوان حوزه تأكيد كردند.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: رهبري در مصوبات شورايعالي حوزه علميه قم و تصميمهاي مديريتي آن مطلقاً دخالت نمي كند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر محدود نكردن سبك و روش تدريس و درس خواندن در حوزه هاي علميه، عرفان عملي را يكي از موارد ضروري براي طلاب و روحانيون خواندند و خاطرنشان كردند: بيان شرح حال بزرگان اهل تهذيب و اخلاق براي طلاب و انتشار نامه ها و نصيحت هاي اخلاقي آنان، بسيار تأثيرگذارتر از عرفان نظري است.
ايشان با يادآوري مباحث مربوط به ايجاد تحول در حوزه علميه در سالهاي اخير و همچنين در ديدار روز پنجشنبه طلاب، تأكيد كردند: موضوع تحول در حوزه علميه بايد بصورت جدي پيگيري و اجرايي شود.
رهبر انقلاب اسلامي همچنين از زحمات و تلاشهاي شورايعالي مديريت حوزه علميه قم و مديريت حوزه تشكر و قدرداني كردند. در ابتداي اين ديدار آيت الله يزدي رئيس شورايعالي حوزه علميه قم، گزارشي از ساختار جديد شورا و كميته هاي تخصصي جانبي آن و همچنين مصوبات شورايعالي حوزه علميه قم ارائه كرد و گفت: بررسي سطح علمي حوزه هاي علميه سراسر كشور و رتبه بندي آنها، تشكيل دفتر نخبگان و استعدادهاي برتر حوزه، ايجاد نظام هماهنگ اداري و مالي در مجموعه حوزه ها و تهيه اساسنامه صندوق حمايت از پژوهشگران حوزوي از جمله مصوبات شورايعالي حوزه علميه قم است.
آيت الله مقتدايي مدير حوزه هاي علميه نيز در گزارشي گفت: تحول و تغيير ساختار حوزه متناسب با رسالت آن، تدوين سند چشم انداز 20 ساله، تأسيس شوراي سياستگذاري تبليغ و ستاد ساماندهي آن، روان سازي امور آموزشي با استفاده از فن آوري اطلاعات و ايجاد نظام يكپارچه اطلاعات آموزشي، بخشي از اقدامات انجام گرفته، است.
در اين ديدار همچنين برخي از اعضاي شورا مطالبي را در خصوص ضرورت ايجاد سازوكار مناسب براي حفظ و تربيت استعدادهاي حوزه هاي علميه، استفاده از ديدگاه مراجع محترم، لزوم حضور دوره اي برخي اساتيد مبرز در حوزه هاي علميه شهرستانها، و برنامه ريزي كوتاه مدت و بلندمدت براي ايجاد تحول در حوزه، بيان كردند.
¤ دومين جلسه ديدار اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با رهبر معظم انقلاب امروز در قم برگزار مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از قم، در بخشي از برنامه هاي سفر رهبر معظم انقلاب به استان قم، در پنجمين روز از حضور مقام معظم رهبري در اين استان، اعضاي جامعه مدرسين و شوراي عالي حوزه علميه قم با حضرت آيت الله خامنه اي ديدار و گفت وگو كردند.
اين جلسه به پيشنهاد مقام معظم رهبري بيشتر اختصاص به اظهارنظرها و پيشنهادهاي اعضاي جامعه مدرسين داشت كه محور اصلي سخنان اعضاي جامعه مدرسين در مورد مسايل مربوط به صدا و سيما، دانشگاه ها، نظام آموزشي و طلاب جوان بوده است.
براساس اين گزارش، رهبر معظم انقلاب نيز در جمع اعضاي جامعه مدرسين درخصوص مسائل فرهنگي، صدا و سيما، دانشگاه ها، اوضاع آموزشي كشور، تحول در حوزه ها و اظهارنظر در مورد تحولات و تعاملات علمي و فرهنگي حوزه علميه قم در جهان اسلام صحبت كردند.
ايشان پس از شنيدن نظرات و پيشنهادهاي اعضاي جامعه مدرسين، پيشنهاد دادند تا جلسه ديگري برگزار شود تا ساير اعضاي جامعه مدرسين نيز نظرات خود را مطرح كنند.
ديدار دوم اعضاي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با حضرت آيت الله خامنه اي در محل دفتر ايشان در قم تشكيل مي شود.

 



توضيح آيت الله نوري همداني درباره حديث اميرالمومنين و استقبال از رهبرانقلاب

حضرت آيت الله نوري همداني با تجليل از حضور پرشور اقشار مختلف مردم قم در استقبال از رهبر فرزانه انقلاب اسلامي سفر ايشان را سفري پر خير و بركت دانست و سخنان رهبري را بسيار شيوا و رسا ارزيابي كرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، حضرت آيت الله حسين نوري همداني از مراجع تقليد پيش از ظهر چهارشنبه در آغاز درس خارج فقه خود كه با حضور روحانيان در مسجد اعظم قم برگزار شد سفر مقام معظم رهبري به اين استان را سفري با خير و بركت و همراه با دستاوردهاي فراوان توصيف كرد.
وي با تجليل از حضور باشكوه و پرشور اقشار مختلف مردم در استقبال از رهبر معظم انقلاب خاطر نشان كرد: سخناني كه مقام معظم رهبري در اين سفر و ديدارهاي مختلف ايراد كردند سخناني بسيار متين آگاهي بخش و حاكي از تسلط فوق العاده ايشان بر اوضاع زمان و نقشه هاي دشمنان و همچنين بيان بصيرت در مقابل فتنه ها و تبيين نقش علما و حوزه هاي علميه بود.
اين مرجع تقليد تاكيد كرد: بياناتي كه حضرت آيت الله خامنه اي در اين سفر مهم ايراد كردند به قدري شيوا و رسا بود كه همه اقشار مختلف آن را متوجه مي شدند، در مجموع سفر ايشان بسيار پر بركت بود و اين نعمتي بزرگ است كه خداوند تبارك و تعالي به ما داده و بايد قدردان آن باشيم.
اين مدرس خارج فقه حوزه علميه، شهر مقدس قم را داراي جايگاهي ممتاز و برجسته دانست و تاكيد كرد: حوزه علميه مقدسه قم نيز داراي نقش مهم سياسي در تقويت نظام است و علماي زيادي از اين حوزه برخاستند.
وي بيان داشت: حوزه علميه قم داراي جايگاه ممتازي است چرا كه امام راحل و مقام معظم رهبري هر دو فرزندان اين حوزه هستند، فرزند حوزه بودن افتخاري بزرگ است.
اين مرجع تقليد يادآور شد: چندي پيش كه خواستند به حضرت آيت الله خامنه اي مدرك دكتري بدهند ايشان نپذيرفتند و گفتند من طلبه هستم و طلبگي بزرگترين افتخار است.
وي ادامه داد: سفر حضرت آيت الله خامنه اي به شهر مقدس قم سفري بسيار پر اهميت و با بركت بود و با توجه به جايگاه حوزه هاي علميه كه خاستگاه علما و نظام بوده است اين سفر را مي توان در ابعاد مختلف مهم ارزيابي كرد.
حضرت آيت الله نوري همداني بيان داشت: يكي از سوال هايي كه خيلي از ما پرسيده شد اين بود كه اين استقبال چه ضرورتي دارد، بعضي ها با استناد به برخي از كلمات قصار امام علي در نهج البلاغه گفته اند حضرت علي اين گونه استقبال ها را نهي كرده است در حالي كه در سفري كه امام علي(ع) به شام براي جنگ صفين داشتند و عده اي از آن استقبال كردند حضرت فرمودند اين استقبال براي چه بود، آنان گفتند اين سنت ما براي استقبال از پادشاهان است و حضرت علي اين نوع استقبال را نهي كرده است. اين مرجع تقليد اضافه كرد: وقتي پيامبر گرامي اسلام(ص) از مكه به مدينه رفتند و همچنين زماني كه حضرت امام رضا(ع) به خراسان سفر كردند استقبال بسيار پر شوري از ايشان صورت گرفت و مردم ايران نيز همواره مردماني ولايي بوده اند.
اين مرجع تقليد گفت: استقبال از ولايت و ولي فقيه و تكريم ايشان بسيار خوب است و مسافرت حضرت آيت الله خامنه اي به شهر مقدس قم نيز سفري با بركت بود.

 



رئيس سازمان انرژي اتمي: واردات مواد خام راديو دارو تا دو هفته ديگر از روسيه

رئيس سازمان انرژي اتمي از ورود مواد خام راديو داروهاي روسيه تا دو هفته آينده به كشور خبر داد.
دكتر علي اكبر صالحي، رئيس سازمان انرژي اتمي، پس از انجام عمليات انتقال سوخت به قلب نيروگاه بوشهر، در نشست خبري با خبرنگاران درخصوص واردات راديو دارو از روسيه تصريح كرد: نمونه مواد خام راديو دارو از روسيه ظرف يكي دو هفته آينده به ايران منتقل مي شود و بعد از اطمينان از كيفيت آن، سفارشات به صورت مستمر براي تامين مواد خام يد و موليبدن را خواهيم داد.
رئيس سازمان انرژي اتمي با اشاره به انتقال سوخت به ساختمان رآكتور در روز 30 مردادماه اين اتفاق را ايستگاه اول در راه اندازي نيروگاه بوشهر برشمرد و گفت: امروز نيز ايستگاه دوم طي شد كه مهمترين بخش بود البته ميان دو ايستگاه تست ها و آزمايشات متعددي انجام شده است و اميدواريم با آغاز اين فرآيند بعد از مدتي كه قريب به 2 ماه پيش بيني مي شود تا 163 مجتمع سوخت در قلب رآكتور جاي گيرد و تست ها انجام شود تا اينكه در اواخر بهمن ماه شاهد وصل شدن برق نيروگاه اتمي بوشهر به شبكه اصلي باشيم.
وي درخصوص زمان راه اندازي نيروگاه هم كه بهمن ماه اعلام شده گفت: تاخيرات صورت گرفته تاكنون ناشي از فرآيند طبيعي راه اندازي نيروگاه هاي هسته اي است. البته ما بنا داريم جشني را براي زمان اتصال برق نيروگاه هسته اي بوشهر به شبكه برگزار كنيم و چون اتمام سوخت گذاري در قلب رآكتور زمان مي برد ملاحظه ايام محرم و صفر را نيز داشتيم به همين دليل برنامه را به بعد از 17 بهمن موكول كرديم.
يكي از خبرنگاران از رئيس سازمان انرژي اتمي درخصوص قدرت نيروگاه هسته اي بوشهر سوال كرد كه معاون رئيس جمهور در اين باره اظهار داشت: بعد از حدود 60 روز كه سوخت به قلب رآكتور وارد مي شود در آن بسته مي شود و به اين ترتيب راه اندازي فيزيكي رآكتور رخ مي دهد و بعد از مدتي برق نيروگاه بوشهر با 40درصد قدرت اسمي يعني 400 مگاوات در اواخر بهمن ماه وارد شبكه مي شود.
صالحي درخصوص افزايش ظرفيت نيروگاه بوشهر تا 4 هزار مگاوات كه مورد سوال يكي از خبرنگاران بود گفت: ظرفيت نيروگاه بوشهر بيش از هزار مگاوات نيست اما اين سايت قابليت ايجاد دو يا سه نيروگاه را دارد كه الان اولويت ما نيست ممكن است در آينده دنبال شود.
وي همچنين اظهار داشت: همسايگان در رابطه با ايمني نيروگاه بوشهر نگراني نداشته باشند، چرا كه خود جمهوري اسلامي نسبت به ايمني اين نيروگاه حساسيت زيادي دارد.
رئيس سازمان انرژي اتمي افزود: اگر اظهار نگراني ها از بي اطلاعي است كه ما در اين عرصه اطلاع رساني كامل انجام داده ايم و اگر شك و ترديدي باقي مانده همسايگان مي توانند از آژانس بين المللي در رابطه با ايمني نيروگاه بوشهر سوال كنند.
صالحي ادامه داد: اگر اين نگراني ها هم از روي آگاهي مطرح مي شود مي توانيم بگوييم كه اين اقدام سابقه سياسي دارد و نبايد مسائل سياسي و فني را با هم يكي كنيم.
رئيس سازمان انرژي اتمي ايران بيان داشت: از مهندسان و خبرگان همسايگان دعوت مي كنيم تا از نيروگاه بوشهر بازديد كنند و با كمال ميل آماده پاسخگويي به ابهامات آنها هستيم.
صالحي خاطرنشان كرد: نيروگاه بوشهر از نظر ايمني از استثناترين نيروگاه هاست و از نظر فني به طور ذاتي ايمن است.
وي ادامه داد: نظام ايمني جمهوري اسلامي دقت كافي را در اجراي اين پروژه داشته است و كارشناسان روس و آژانس بين المللي نيز در فرآيند ايمني نيروگاه اتمي بوشهر سهيم هستند.
رئيس سازمان انرژي اتمي همچنين در پاسخ به سوالي در ارتباط با مذاكرات وين براي تبادل سوخت گفت: تا امروز پاسخ رسمي در اين زمينه دريافت نكرديم و پاسخ ها به صورت رسانه اي و شفاهي بوده از اين رو در اين ارتباط بايد پاسخ رسمي مكتوب داشته باشيم تا بتوانيم تاريخ مذاكرات را اعلام كنيم.

 



عضو مجلس خبرگان رهبري: فتنه سال گذشته ولايت شناسي مردم را ارتقا داد

عضو مجلس خبرگان رهبري، فتنه سال گذشته را عامل ارتقاي سطح دشمن شناسي و ولايت شناسي در جامعه دانست.
آيت الله سيدعبدالهادي شاهرودي در گفت وگو با فارس در حاشيه هفدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها با اشاره به فرمايش مقام معظم رهبري مبني بر دو رويكرد دشمن براي اسلام منهاي روحانيت و حكومت منهاي روحانيت، اظهار داشت: فرمايشات رهبري اصيل و مبرهن و همان ترجمه قرآن كريم است.
وي در قسمت ديگري از اظهارات خود به فتنه سال گذشته پرداخت و يادآور شد: وقتي كه بصيرت وجود نداشته باشد فتنه به وجود مي آيد و با وجود بصيرت از همه فتنه ها عبور خواهيم كرد؛ برخي مواقع خود فتنه سبب بصيرت مي شود.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري با تاكيد بر اينكه ما در سال گذشته با چالش و مشكل مواجه شديم، گفت: اين چالش سبب شد كه مردم رشد، آگاهي و بصيرت بيشتري يافته و بهتر دشمن شناس و ولايت شناس شوند.
وي با بيان اينكه اگر جمهوري اسلامي ايران به انرژي هسته اي، ماهواره و سلولهاي بنيادي دست يافته همه در سايه ولايت بوده است، اظهار داشت: هنوز معناي ولايت را به معناي واقعي درك نكرده ايم و هر گروهي اصلاح طلب، سنتي و ساير گروهها برداشت خود را از ولايت دارند كه اين اشتباه است.
آيت الله شاهرودي با تاكيد بر ضرورت تبيين ولايت براساس تعريف ائمه اطهار و امام(ره) و شيخ انصاري، گفت: رهبر انقلاب مطابق با زمان صحبت مي كنند ممكن است ما تصور كنيم فتنه گذشت ولي رهبر انقلاب با آگاهي خود به خيابان آمدن و آتش زدن وسايل عمومي را يك طرف فتنه دانستند اما عمق فتنه در دلها بايد آگاه شده و بصيرت پيدا كنند.
وي در پايان با اشاره به محاكمه سران فتنه خاطرنشان كرد: برخورد با سران فتنه برعهده رهبري نظام و قوه قضاييه است ممكن است حكم فردي اعدام باشد ولي آزاد گذاشتن وي بيشتر به صلاح باشد.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله»، در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

فصل شكوفايي
فصل شكوفايي ماست، صبح بهاري كه داري
شرقي ترين آفتاب است آيينه داري كه داري
اي آسماني ترينم، در آسمان مانده برجاي
صد كهكشان جاي پاي از گشت وگذاري كه داري
با آسمانت انيسند، گلهاي محبوب مهتاب
خورشيد پر مي گشايد در سايه ساري كه داري
باور كن اين ابرها هم، ذوق چكيدن ندارد
تا آذرخشي نخيزد از ذوالفقاري كه داري
در شام سرد بيابان، چشم انتظار تو مانده است
فانوس چشمان زرد مجنون تباري كه داري
بعد از غروب زمستان، همراه آواز باران
مي آيد از مشرقي سبز، صبح بهاري كه داري
سيدعلي اكبر ميرجعفري

آقا بيا!
نور اميد خسته دلاني بيا بيا
والا، نجات بخش جهاني بيا بيا
تو حجت خدا و دليل هدايتي
مير مراد پير و جواني بيا بيا
عالم پر از تباهي و جور و ستم، تو خود
واقف به آشكار و نهاني بيا بيا
هرجا روم ز نام و نشان تو گفتگوست
با نام و بي قرار و نشاني بيا بيا
هركس كه مي رسد خبر از كس كند ولي
كس نيست غير تو و تو آني بيا بيا
بوي بهشت پر كند عطر حضور تو
در هر كجا كه مشك فشاني بيا بيا
«ناصر» به شوق ديدن تو صبح و شام را
سر مي كند دوباره نهاني بيا بيا
ناصر سبحاني فرد

بدون تو
سروده ام هر پگاه، بدون تو
كه خفته است اين نگاه، بدون تو
درون مه گم شديم، غريب وار
من و دل و هر چه راه، بدون تو
غزل بخوان در سكوت، شبان من
شكسته آواز ماه، بدون تو
چراغ پرشور چشم كور من!
سپيده دم شد سياه، بدون تو
بهشت بكري است با تو خاك سرد
زمانه غرق گناه، بدون تو
محمدرضا مهدي زاده

 



گزارشي از حاشيه ديدار رهبر با جوانان و دانشجويان استان قم
ما حرّ كربلايي مراميم

¤ ساعت 8 صبح است و بر خلاف تمام ديدارهاي قبلي، خيابان هاي اطراف حرم خلوت. از جوان هاي قم بعيد است اين خلوت بودن مراسم. قبل از اين كه بخواهم به تحليل متوسل شوم، دوستي مي گويد: صبح كه ساعت چهار و نيم براي نماز آمده بودم حرم، از پل آهنچي تا پل حجتيه صف بود و همين طور هم داشتن مي اومدن. پس صف يك كيلومتري، ساعت ها پيش تمام شده و احتمالا الآن سالن پر است. از جوان هاي امروز بعيد است اين قدر زود از خواب بيدار شدن.
¤ وقتي مي رسيم، همه پشت به سن نشسته اند و رو به حرم حضرت معصومه(س)، زيارت نامه مي خوانند. حدسم درست بود. سالن پر شده و كسي را راه نمي دهند. جمعيت هم آرام نشسته و زيارت مي خواند؛ به جز قسمتي از جلوي سالن كه توي همه اين برنامه ها، مردم هميشه در آرزوي نشستن در آنجا هجوم آورده اند و اگر هم موفق به رسيدن شده باشند، مجبور شده اند به ايستادن تا شروع مراسم، و بلكه تا پايان مراسم.
¤ توي اين چند برنامه، هركسي سعي كرده به نوعي ابتكار از خودش نشان دهد. روز اول كه دانشجوها روي لباس سفيدشان عكس رهبر را زده بودند و پشتش زده بودند: دانشجويان قم؛ طليعه داران بصيرت، فدائيان ولايت و حالا خانم ها همين شعار را كه روي پرچم هاي كوچك سفيد چاپ شده تكان مي دهند. موج سفيدي توي سياهي چادرها.
¤ بعضي ها در كف دست شعاري نوشته اند. يك عده هم روي هر دو دست. بعضي هم استعداد بيشتري به خرج داده اند و روي دست 2نفر شعاري را نوشته اند و بايد دست شان را با هم بالا بگيرند تا شعار ديده شود. اين شيوه جديد مد شده؛ هم ساده است و از دست هر كسي برمي آيد (مگر اين كه دست نداشته باشد.). هم مشكلاتش براي ورود به سالن كمتر است. انواع و اقسام شعار هم رويش نوشته شده:
نحن عمار
جانم - فدات
لبيك - يا خامنه اي
خداي خورشيد - نگه دار ماه را
شهادت - آرزومه
صل علي محمد - نايب مهدي آمد
پيش مرگتم - آقاجون
سر ما و قدم شما - آقاجان
¤ بعضي ها شعارشان را روي نوار باريكي از كاغذ نوشته اند:
اينجا كوفه نيست تا علي تنها بماند.
ديروز اگر عزيز مصر يوسف بود. امروز عزيز دل ما خامنه اي ست
اماما! از تو به يك اشاره، از ما به سر دويدن
ما همه عمار توايم خامنه اي
براي رفع صهيون. آماده جهاديم.
تا آخرين قطره خون با شما خواهيم ماند
نسل علي اكبريم. فداييان رهبريم.
¤ پرده پشت سن تكان مي خورد. ديگر همه حرفه اي شده اند. بلند مي شوند، هجوم مي آورند به سمت جلوي سالن و شعار مي دهند. مداحي به هم مي خورد. اما خبري از ورود رهبر نيست. فقط يك نفر مي آيد و كنار صندلي رهبر، خودكار و كاغذ مي گذارد. تازه مداح توانسته دوباره مردم را بنشاند كه باز پرده تكاني مي خورد و جمعيت بلند مي شود و به سمت جلوي سالن هجوم مي آورد و مداحي به هم مي خورد و... و همان نفر قبلي مي آيد بلندگوها را چك مي كنند.
¤ يك نفر شاخه گل سرخي توي دستش گرفته و كاغذنوشته اي: اماما! جانم فدايت
سه نفر هم كنار هم كاغذهايي را بلند كرده اند: رهبرا- جانم- فدايت
¤ شعارها تبديل مي شود به صل علي محمد. نايب مهدي آمد و اين يعني رهبر آمده. يعني همه روي پا ايستاده اند. يعني خيلي ها هجوم آورده اند به سمت جلوي سالن. يعني نصفه انتهايي سالن خالي شده. يعني خيلي ها دارند اشك مي ريزند. يعني خيلي ها دارند دست تكان مي دهند. يعني خيلي ها به آرزويشان رسيده اند.
¤ اين ها ديشب را نخوابيده اند و توي صف ايستاده اند و نماز صبحشان را در حرم خوانده اند و از همان موقع شعار داده اند و چندساعتي است كه حتي به زور نشسته اند، فكرش را هم نمي كردم بتوانند چنين شور با شعوري به پا كنند. هرچه شور و هيجان در اين يك هفته ديده ايد را با هم جمع... نه نه، در هم ضرب كنيد تا بفهميد شور اين جوانان قمي را.
¤ شعارها داغ تر و داغ تر و داغ تر مي شود: ما اهل كوفه نيستيم. علي تنها بماند و بعد هم اين يكي: مرگ بر ضد ولايت فقيه .
¤ پس از تلاوت قرآن و خيرمقدم به رهبر، دانشجوها شروع مي كنند به صحبت. همهمه جوان ها تمام نشده و هيچ كس چيزي نمي شنود. اما رهبر به دقت گوش مي دهد و يادداشت برمي دارد.
¤ هر كس كه حرفش تمام مي شود، جمعيت صلوات بلندي مي فرستد. صلوات همه كه تمام مي شود، صداي عده كمتري مي آيد: و عجل فرجهم و در انتها هم صداي گروهي از خانم ها: و ايّ د امامنا الخامنه اي صدا از گوشه اي از سالن است كه پرچم هاي سفيد دانشجويان را در دست گرفته اند، اما با هر صلوات، گستره اش بيشتر مي شود.
¤ كلي صحبت مي كند از جنبش دانشجويي و توجه به فعالين فرهنگي و دانشگاه اسلامي و... انگار كسي حواسش نيست. اما تا مي گويد منتظر محاكمه سران فتنه هستيم، جمعيت يك صدا تكبير مي گويد. انگار همه حواس شان هست.
¤ تازه رسيده ايم به چهارمين نفر. مجري معرفي اش مي كند، اما صداي اعتراض جمعيت بلند مي شود.
صحبتش تمام مي شود. مجري نفر پنجم را معرفي مي كند كه باز هم صداي جمعيت بلند مي شود. اما اين بار علتش اعتراض جمعيت نيست. نفر چهارم رفته بالاي سن، كنار رهبر و همه از فرط خوشحالي فرياد مي كشند. انگار خودشان را كنار رهبر ديده اند.
¤ نوبت به سيد حميدرضا برقعي مي رسد، شاعر معروف. بعد از صحبت هايش، شعري در مورد حضرت علي(ع) مي خواند.
مولاي ما نمونه ديگر نداشته است/ اعجاز خلقت است و برابر نداشته است
وقت طواف دور حرم فكر مي كنم/ اين خانه بي دليل ترك برنداشته است
...
اين شعر استعاره ندارد براي او/ تقصير من كه نيست، برابر نداشته است
لبخند رهبر بازتر مي شود. برقعي هم مي رود بالا پيش رهبر. و دوباره صداي شادي جوان هاي قمي.
¤ دختر شهيد جاويدالاثر است. حرف هايش كه تمام مي شود، شعري را به پدرش تقديم مي كند.
خورشيد وقار و شرم بايد باشم/ از شعله عشق، گرم بايد باشم
تو افسر جنگ سخت بودي پدرم/ من افسر جنگ نرم بايد باشم
¤ چه حالي مي كنند جوان هاي ايراني با اين عنواني كه رهبرشان به شان داده: افسر جنگ نرم . اين بار جمعيت فقط صلوات نمي فرستد، شعارها شروع مي شود. و دختر جوان مي رود بالاي سن، زانو مي زند و عباي رهبرش را مي بوسد.
¤ عازم مسابقات آسيايي گوانگ جو است. به نمايندگي از ورزشكاران صحبت مي كند و از ورزش. اول از همه موضوع ورزشگاه شهيد حيدريان را مطرح مي كند كه مدت هاست به دليل اختلافات سازمان ها به حالت تعطيل درآمده. او هم در پايان صحبت هايش مي رود روي سن. همه نگاه ها مي رود روي سن و براي همين هم، همه مي توانند حرف رهبر را لب خواني كنند: مشكل ورزشگاه حيدريان حل شد.
¤ تحمل جمعيت تمام شده. حرف دل شان را به رهبر مي زنند: اي رهبر آزاده، آماده ايم آماده . مخاطب شعار بعدي شان، مجري است: اين همه لشگر آمده، به عشق رهبر آمده و مجري كه مي فهمد اين همه لشگر به چه عشقي آمده، مي گويد كه آخرين نفر قرار است سخنراني كند. اما جمعيت كوتاه نمي آيد: واي اگر خامنه اي حكم جهادم دهد مجري حرفش را تكميل مي كند: چند نفر را از ليست سخنراني حذف كرديم
¤ بيچاره حذف شده ها. چه حسي دارند. مدت ها خودشان را براي اين چنددقيقه آماده كرده بودند.
¤ آخرين نفر، آخرين حرف هايش را خطاب به حضرت بقيه الله(عج) در حضور نايب برحقش مي گويد: اي سيد و مولاي ما! شرمنده ايم از روي شما. باور كنيد كه ما اهل كوفه نيستيم. ما حرّ كربلايي مراميم...
صحبتش تمام مي شود و جمعيت يك صدا فرياد مي زند:
خوني كه در رگ ماست، هديه به رهبر ماست.
نسل علي اكبريم. فداييان رهبريم
اي رهبر آزاده. آماده ايم آماده

 



گردهمايي مسئولان ستادهاي نماز جمعه سراسر كشور شنبه برگزار مي شود

اولين گردهمايي سراسري مسئولان ستادهاي نماز جمعه كشور، روز شنبه 8 آبان ماه به مدت يك روز در مجتمع فرهنگي آدينه تهران برگزار مي گردد.
حجت الاسلام والمسلمين عبدالعلي ابراهيمي معاون امور استانهاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با اعلام اين خبر گفت: در اين همايش بيش از 640 تن از مسئولان ستادهاي نماز جمعه سراسر كشور، گرد هم مي آيند تا ضمن آشنايي با فعاليت هاي فرهنگي و تبليغي، به تبادل نظر و انتقال تجربيات موفق در رابطه با برنامه هاي ستادي نماز جمعه بپردازند.
به گزارش روابط عمومي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، معاون امور استانهاي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه با اشاره به اين كه در حال حاضر بيش از 18 هزار عضو افتخاري در ستادهاي نماز جمعه سراسر كشور فعاليت دارند، خاطرنشان كرد: بيش از 7 هزار نفر از اعضاء افتخاري ستادهاي نماز جمعه را خواهران تشكيل مي دهند كه علاوه بر اداره نمازهاي جمعه سراسر كشور، برنامه هاي متنوعي را در زمينه فعاليت هاي فرهنگي، ديني، قرآني، ورزشي با نظارت امام جمعه در هر شهر، دنبال مي كنند كه مسلما اين فعاليت ها، منشا بركات زيادي براي عموم جامعه و جذب جوانان به نماز جمعه خواهد بود.
وي با اشاره به بيانات مقام معظم رهبري در ديدار با ائمه جمعه سراسر كشور در سال 89، افزود: يكي از تاكيدات هميشگي مقام معظم رهبري جذب جوانان و اقشار مختلف مردم به نماز جمعه است، لذا يكي از سياستهاي راهبردي نهاد نماز جمعه، جذب اقشار مختلف مردم و بويژه جوانان عزيز به نماز جمعه مي باشد.

 



معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح: خطايي از صهيونيست ها سرزند آنها را به گورستان تاريخ مي فرستيم

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون عمليات ستاد كل نيروهاي مسلح در شهرستان بهار گفت: اگر خطايي از جانب صهيونيست ها رخ دهد، آن چنان ضربه اي از ما خواهند خورد كه به گورستان تاريخ فرو خواهند رفت.
به گزارش كميته اطلاع رساني كنگره سرداران و 8هزار شهيد استان همدان، سرتيپ علي شادماني در مراسم يادواره 300 شهيد حوزه مقاومت امام جعفر صادق(ع) شهر بهار با بيان اين مطلب افزود: امروز رئيس جمهور بسيجي ما در مقابل صهيونيسم اعلام مي كند كه رژيم صهيونيستي نابود است كه اين سخن، نشان از قدرتمندي و عزت مردم ايران دارد.
وي ادامه داد: شهدا در اوج عزت و اقتدار از ميهن اسلامي دفاع كرده و اجازه تصرف يك وجب از خاك كشور را به دشمن ندادند.
وي با بيان اينكه ما خود را مديون شهدا و خانواده هاي آنان مي دانيم، گفت: با شهدا پيمان مي بنديم كه به فرمان رهبر معظم انقلاب پايبند باشيم و اگر جهانخواران بخواهند مقابل دين ما بايستند، در مقابل دنياي آنان مي ايستيم.
سرتيپ شادماني تاكيد كرد: مملكت امام زمان(عج) شكست ناپذير است و اراده الهي پشت ملت ايران قرار دارد چرا كه ما در اوج مخالفت هاي دشمنان، موفقيت بسياري را به دست آورده ايم.

 



رئيس كميسيون ويژه خبر داد
نظارت مجلس بر اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها

رئيس كميسيون ويژه مجلس با بيان اينكه نسبت به عدم شفاف سازي دولت در شيوه هاي اجرايي قانون هدفمندي يارانه ها انتقاد دارد گفت: اگر مردم با اين طرح همراه نشوند دولت در اجراي طرح ناكام خواهد ماند.
غلامرضا مصباحي مقدم در گفتگو با مهر از برگزاري جلسات كميسيون ويژه مجلس براي نظارت بر شيوه اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و گفت: با احتمال قوي اولين جلسه كميسيون ويژه با كارگروه دولت در طرح تحول اقتصادي كه با حضور وزير اقتصاد برگزار مي شود هفته آينده خواهد بود. وي گفت: رئيس مجلس نيز در اين جلسه حضور خواهد داشت. مصباحي مقدم يادآور شد: در اين سلسله جلسات قرار است ابهامات مجلس و كميسيون ويژه در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها از مسئولان مربوطه سئوال شود.
نماينده تهران چگونگي شيوه دولت در آزادسازي قيمت حامل هاي انرژي، مبالغ پرداخت شده و ديگر مسائل مربوط به اجراي اين قانون را از ابهامات كميسيون ويژه مجلس در خصوص اين قانون برشمرد.
وي در توصيه به دولت براي اجراي بهتر اين قانون خاطرنشان كرد: تاكيد و توصيه من اين است كه دولت قبل از هر اقدامي شفاف سازي كند.
مصباحي مقدم گفت: دولت نمي تواند با وجود ابهام اجراي اين قانون را پيش ببرد اگر در اجراي اين قانون براي مردم سوال و ابهامي وجود داشته باشد، ممكن است مردم دولت را در اين خصوص همراهي نكنند و عدم همراهي مردم در اجراي اين قانون دولت را در اجراي طرح ناكام مي كند.
نماينده تهران گفت: انتقادي كه هم اكنون به دولت وارد است اين است كه در خصوص شيوه اجرا شفاف سازي نمي كند اين در حالي است كه آنچه كه قرار است اجرا شود بايد از سوي دولت اطلاع رساني شود، هم مردم و هم مجلس به خصوص مردم بايد از شيوه هاي اجراي اين قانون مطلع شوند.

 



استقبال از سرمايه گذاري شركت هاي ايراني در بوليوي

رئيس جمهوري بوليوي در ديدار با بازرگانان ايراني بر سرمايه گذاري شركت هاي ايراني در اين كشور و توسعه روابط تجاري دو كشور تاكيد كرد.
«ايوو مورالس» در اين نشست كه با حضور وزير صنايع و معادن و رئيس سازمان توسعه تجارت برگزار شد انتقال و تبادل فناوري نوين ايراني در بوليوي را خواستار شد.
وي با بيان اينكه ايران در تمام زمينه هاي اقتصادي توسعه يافته و پيشرفته است، افزود: بايد فناوري هاي نوين جمهوري اسلامي ايران نه تنها به بوليوي بلكه به ديگر كشورهاي آمريكاي لاتين انتقال پيدا كند.
مورالس اعتماد بين دولت و ملت ايران و بوليوي را در افزايش سطح روابط دو كشور در زمينه هاي مختلف اعم از سياسي، تجاري، اقتصادي و غيره موثر دانست.
وي از آمادگي بوليوي براي صادرات سويا به خصوص روغن سويا و شكر به ايران خبر داد و گفت: بازارهاي مطمئن ما را در افزايش توليد و صادرات كالا ياري مي كند.
در ادامه اين نشست معاون وزير بازرگاني برآمادگي سازمان توسعه تجارت براي مذاكرات تجارت آزاد با بوليوي تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران از توانمندي هاي فراوان در زمينه تعاملات تجاري و بازرگاني با ساير كشورها به خصوص كشورهاي آمريكاي لاتين برخوردار است و صدها ميليون دلار كالاي اساسي نظير گوشت، شكر و برنج از اين كشورها وارد و در مقابل توليدات صنعتي شامل خودرو، ماشين آلات كشاورزي، محصولات سنتي از قبيل فرش، پسته و زعفران به كشورهاي آمريكاي لاتين صادر مي كند.
افقهي تصريح كرد: بوليوي نيز امكان بهره مندي از توانمندي هاي ايران را دارد و ما نيز مي توانيم برخي از نيازهاي خود را از طريق بازرگانان بوليويايي تامين كنيم.
وي حجم مبادلات تجاري دو كشور در سال هاي گذشته را متناسب با توانمندي هاي طرفين ندانست و بر افزايش مبادلات تجاري و ايجاد خط مستقيم كشتيراني از ايران به بوليوي براي انتقال و تبادل كالا تاكيد كرد.
وي از آمادگي سازمان توسعه تجارت ايران براي پذيرش هيئت هاي تجاري بوليوي براي حضور در ايران بمنظور آشنايي با توانمندي هاي كشورمان و شناخت ظرفيت ها و توانمندي هاي كشورمان خبر داد.

 



معاون فرماندار شهرستان خبر داد
شروع تحقيق و تفحص از اراضي مجمع جهاني اهل بيت(ع) شيراز

معاون فرماندار شيراز گفت: در مورد اراضي موسوم به مجمع جهاني اهل بيت(ع)، به زودي يك هيئت كارشناسي به صورت گسترده موضوع را مورد تحقيق و تفحص قرار مي دهد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، «محمد وصالي» سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در بحث زمين خواري و زمين خواران كه ارتباط مستقيم با حقوق مردم و دولت دارد فرمانداري شيراز همواره به طور جدي و پررنگ در صحنه حضور داشته و تا تعيين تكليف نهايي تمام موارد و رفع شبهات و از سوي ديگر احقاق حق شهروندان و برگرداندن زمين هايي كه به ناحق به تصرف درآمده است از پاي نمي نشيند.
وصالي در مورد اراضي معروف به اراضي مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: تحقيق و تفحص از روند تملك، تفكيك، واگذاري و ساخت و سازهاي موجود در اين اراضي در آينده نزديك توسط يك هيئت كارشناسي آغاز مي شود و نتايج اين بررسي به اطلاع عموم مي رسد.
وي بررسي شبهات بعضي اراضي را تنها دفاع از حق مردم و رساندن آنها به حقوق اصلي شان و براساس خواسته آنان ذكر كرد.
معاون برنامه ريزي و امور عمراني فرماندار شهرستان شيراز ادامه داد: واگذاري قطعاتي از اين اراضي به مقامات رده بالاي وقت به قيمت بسيار نازل يا رايگان و همچنين گزارش كارشناسي يكي از ادارات نظارتي و مستندات ارائه شده در مورد مبلغي بالغ بر 332 ميليارد تومان سود خالص از واگذاري 590 هكتار از اين اراضي و تفكيك و فروش آنها با كاربري باغ شهري از جمله شبهاتي است كه قرار است مورد تفحص قرار گيرد.

 



رئيس جمهور آزادراه خرم آباد - پل زال را يكشنبه افتتاح مي كند

خرم آباد - خبرنگار كيهان:
آزادراه خرم آباد - پل زال پيش از ظهر يكشنبه با حضور رئيس جمهور، وزير راه و ترابري و جمعي از مسئولان كشوري و استان لرستان به بهره برداري مي رسد.
مديركل راه و ترابري استان لرستان با بيان اين مطلب افزود: آزادراه خرم آباد - پل زال از مهمترين طرح هاي راهسازي كشور است كه ديماه سال 84 شروع شده و آبانماه امسال، 6 ماه زودتر از موعد مقرر به بهره برداري مي رسد.
مهندس عباس رضايي، گفت: اين آزادراه علاوه بر اينكه مسافت 165 كيلومتري خرم آباد تا پل زال را حدود 60 كيلومتر كاهش مي دهد، موجب كاهش چشمگير سوانح رانندگي، صرفه جويي در مصرف سوخت و كاهش زمان سفر در طول مسير مي شود.
وي افزود:آزادراه چهار خطه خرم آباد - پل زال با عرض حدود 26 متر با عبور از دل قلل صخره اي و سربه فلك كشيده زاگرس فاقد شيب تند است.
مهندس رضايي گفت: اين آزادراه با احداث يك تقاطع غير همسطح در فاصله 18 كيلومتري جنوب غربي خرم آباد آغاز شده و با ساخت يكدستگاه تقاطع غير همسطح در 5/3 كيلومتري روستاي پل زال واقع در حدود 60 كيلومتري شهرستان انديمشك خاتمه يافته است. مديركل راه و ترابري لرستان اظهار داشت: در طول مسير علاوه بر وجود جنگل سبز و مناطق بكر تفريحي - توريستي ، تعداد 14 دستگاه تونل دوقلو به طول 25 كيلومتر و تعداد 28 دستگاه پل بزرگ به صورت رفت و برگشت به طول بيش از 2 كيلومتر جلوه اي تماشايي به اين آزادراه بخشيده است.
وي افزود: آزادراه خرم آباد - پل زال قسمتي از بزرگراه آسيايي «AH8» محسوب مي شود كه موجب تسريع و تسهيل در ارتباط بين نواحي شمالي و مركزي كشور با مناطق جنوبي بويژه بندر امام خميني مي شود.
مهندس رضايي گفت: با توجه به وجود عبور جاده قديمي خرم آباد-پلدختر-پل زال از مناطق كوهستاني و پر پيچ و خم با نقاط متعدد حادثه خيز و عرض كم در طول اين محور، احداث آزادراه خرم آباد - پل زال نقش مهمي در كاهش تصادفات رانندگي و تلفات ناشي از آن خواهد داشت.
مديركل راه و ترابري گفت: اين آزادراه با مشخصات استاندارد و باندهاي رفت و برگشت جدا از هم طراحي شده كه احتمال سوانح رانندگي در آن به حداقل رسيده است.
به گفته مهندس رضايي آزادراه خرم آباد - پل زال به طول 104 كيلومتر و با صرف اعتباري بالغ بر 750 ميليارد تومان احداث شده است.

 



حجت الاسلام پورمحمدي: سفر مقام معظم رهبري به قم عقبه استراتژيك نظام را تقويت كرد

رئيس سازمان بازرسي كل كشور سفر مقام معظم رهبري به قم را موجب تقويت عقبه استراتژيك نظام دانست.
حجت الاسلام پورمحمدي در جمع وعاظ تهران، با اشاره به سفر مقام معظم رهبري به قم گفت: سفر مقام معظم رهبري، سفري پربركت، پرمحتوا و در ابعاد مختلف تاثيرگذار است.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور اظهار داشت: سفر مقام معظم رهبري به قم، علاوه بر اينكه جايگاه رفيع امامت و زعامت امت را به عنوان كانون اصلي انقلاب تجلي بخشيد، داراي پيام هاي سياسي داخلي و خارجي قابل توجه و اتكا است كه روي آن فوق العاده محاسبه مي شود.
حجت الاسلام پورمحمدي لايه هاي پنهان و عمق تاثيرات اين سفر را يادآور شد و خاطرنشان كرد: اين سفر ارتباط مستحكم توده روحانيت با مقام معظم رهبري، تحولاتي در حوزه و در ساختار مديريتي آن و يك موج جديد و چشم انداز نو در افق حوزه را ايجاد كرد.
وي خنثي كردن اقدام فتنه گران مبني بر درگير كردن حوزه در درون خودش را از ديگر موارد لايه هاي پنهان سفر مقام معظم رهبري به قم عنوان كرد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با اشاره به نقش روحانيت در استواري نظام و شكست جنگ نرم دشمن گفت: دشمن مدت زيادي به دنبال اين بود تا روحانيت و مرجعيت را به عنوان پشتوانه نظام از كار بيندازد ولي اين سفر مقام معظم رهبري، توطئه هاي دشمن را نقش بر آب كرد.

 



رئيس مركز ملي فرش ايران خبر داد
افزايش 42 درصدي صادرات فرش دستباف كشور

رئيس مركز ملي فرش ايران گفت: صادرات فرش دستباف كشور در نيمه اول سال جاري از نظر ارزش 42 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزايش داشته است.
«فيصل مرداسي» شامگاه سه شنبه در حاشيه نشست كارگروه فرش در كاشان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، ميزان صادرات فرش دستباف در 6 ماهه امسال را 260 ميليون دلار اعلام و ابراز اميدواري كرد: اين رقم تا پايان سال به 500 ميليون دلار برسد.
وي گفت: اين ميزان فرش به 23 كشور اروپايي و آسيايي صادر شده است.
وي اظهار داشت: ميزان صادرات فرش دستباف به لحاظ مقدار نيز در اين مدت نسبت به مدت سال قبل حدود 42 درصد رشد داشته است.
مرداسي، اصفهان و كاشان را داراي رتبه برتر در توليد فرش دستباف كشور عنوان كرد و افزود: حفظ و احياي اين صنعت مهم همكاري تمامي دستگاهها را مي طلبد.
رئيس مركز ملي فرش ايران اظهار داشت: ثبت طرح ها، نقشه ها و نشان جغرافيايي فرش از جمله اقدامهاي مركز ملي فرش براي فرش دستباف كاشان است.
وي افزود: ثبت ملي فرش شهرهاي اصفهان، قم، خوي و تبريز به اتمام رسيده و پيگيري براي ثبت بين المللي فرشهاي اصفهان و قم نيز در دست بررسي است.

 



اخبار ادبي و هنري

15 سال حبس براي دريافت شبكه المنار در آمريكا
يك عضو هيئت علمي دانشگاه تهران گفت كه براساس قوانين آمريكا هر فردي در اين كشور تصاوير شبكه «المنار» را دريافت كند، به 15 سال حبس محكوم مي شود!!
به گزارش شبكه خبر، دكتر حسين مرندي افزود: دريافت شبكه المنار كه شبكه مردمي و وابسته به حزب الله لبنان است، در آمريكا ممنوع است و شهروندان آمريكايي به هيچ وجه نمي توانند از اين شبكه استفاده كنند. اين در حالي است كه شبكه المنار مخاطبان بسيار زيادي در منطقه و كشورهاي اسلامي دارد.
اين عضو هيئت علمي دانشكده مطالعات جهان دانشگاه تهران، فرانسه، آلمان، كانادا، دانمارك و هلند را از كشورهايي برشمرد كه با پيروي از آمريكا، پخش شبكه المنار را كه فقط به زبان عربي است، در كشور خود ممنوع كرده اند.
وي تصريح كرد: اين معيارهاي دوگانه در حالي است كه همه اين كشورها و درصدر آن آمريكا، بر آزادي بيان و دفاع از حقوق شهروندي و كسب اطلاعات تاكيد مي كنند.
شركت 53 كشور جهان در جشنواره فيلم رشد
دبير جشنواره فيلم رشد با اشاره به شركت 53 كشور جهان در چهلمين جشنواره فيلم رشد گفت: با وجود فشارهاي سياسي و تحريم ها، شركت هنرمندان خارجي در اين جشنواره نسبت به دوره هاي قبلي افزايش يافته است.
چهلمين دوره جشنواره فيلم رشد از هفتم تا چهاردهم آبان در تهران برگزار مي شود و به همين مناسبت حميدرضا كفاش دبير اين جشنواره و معاون وزير آموزش و پرورش در نشستي خبري عنوان كرد: بخش دانش آموزي جشنواره هشتمين سال خود را از دوشنبه آينده در باشگاه فرهنگيان آغاز خواهد كرد.
وي توسعه فرهنگ و به كارگيري فيلم آموزشي درسي را از جمله اهداف اين جشنواره اعلام كرد و اظهار داشت: در پنج سال آينده براي تحقق بسته آموزشي بايد برنامه بدهيم چرا كه در سال هاي آينده بسته آموزشي جايگزين فيلم درسي خواهد شد.
دبير جشنواره رشد، رونمايي از تمبر جشنواره، انتشار كتاب 40 پژوهش پيرامون استفاده از فيلم و انتخاب فيلم هاي منتخب از سوي 40 نفر از معلمين را از ديگر برنامه هاي اين دوره از اين جشنواره معرفي كرد.
كفاش درباره تعداد آثار شركت كننده در چهلمين جشنواره فيلم رشد گفت: يك هزار و 359 فيلم به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه از اين ميان در نهايت 178 فيلم ايراني و 101 فيلم خارجي به مرحله مسابقه راه پيدا كردند.
به گفته وي آثار اين جشنواره در سينما فلسطين، فرهنگسراي بهمن، سالن آمفي تئاتر امام علي(ع)، سالن دانشكده روانشناسي دانشگاه علامه طباطبايي، سالن دانشگاه شهيد رجايي، فرهنگسراي خاوران، خانه معلم منطقه سه، مجتمع آموزشي سوده و دبيرستان پسرانه سماع نمايش داده مي شوند.
بخش ادبيات داستاني نوجوان در جشنواره داستان انقلاب
اميرحسين فردي از گنجاندن بخش ادبيات داستاني نوجوان در جشنواره داستان انقلاب در دو بخش رمان و هم داستان كوتاه خبر داد.
دبير سومين دوره جشنواره داستان انقلاب گفت: وجه تمايز جشنواره سوم نسبت به جشنواره هاي دوره قبل، اين است كه در اين جشنواره بحث ادبيات داستاني نوجوانان نيز مطرح شده، يعني آثاري هم در بخش رمان و هم داستان كوتاه نوجوان مورد داوري قرار خواهند گرفت.
اميرحسين فردي در پايان خاطرنشان كرد: فلسفه راه اندازي جشنواره داستان انقلاب بر اين مبنا است كه حوادث انقلاب نه تنها فراموش نشود، بلكه جايگاه مطلوبي در ادبيات داستاني كشورمان پيدا كند كه با كمك همه نويسندگان كم كم بتوانيم جايگاهي را بيابيم.
بناي مزار قيصر امين پور رونمايي مي شود
بناي مزار شاعر متعهد و معاصر قيصر امين پور جمعه هفتم آبان با حضور دكتر سيدمحمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي، دكتر يحيي طالبيان قائم مقام وزير ارشاد در امور شعر و ادب، نماينده ولي فقيه و امام جمعه اهواز، استاندار، مسئولين محلي استان خوزستان و خانواده ايشان در گتوند زادگاه شاعر رونمايي مي شود.
به همين مناسبت آيين ويژه اي با حضور خانواده شاعر، تني چند از چهره هاي فرهنگي و ادبي و مسئولين سياسي استان بر سر مزار امين پور برپا مي گردد.
قيصر امين پور هشتم آبان 1386 بر اثر نارسايي كليوي، دار فاني را وداع گفت. امين پور علاوه بر تدريس در دانشگاه، در حوزه هاي شعر كودك و نوجوان و بزرگسال فعال بود. از او مجموعه هاي «تنفس صبح»، «به قول پرستو»، «دستور زبان عشق» به يادگار مانده است.

 



اظهارنظر عجيب پس از كسب تنها يك مقام هفتمي سرمربي تيم جودو جوانان: كار مهمي انجام داديم

تيم ملي جودوي جوانان ايران كه با 9ورزشكار در مسابقه هاي قهرماني جهان در مراكش شركت كرده بود، با تنها يك مقام هفتمي به كار خود پايان داد. باقي ملي پوشان از دور رقابت ها حذف شدند. سرمربي اين تيم مي گويد: جودوكاران ما چيزي از حريفان خود كم نداشتند.
مجيد زارعيان گفت: درست است كه در اين دوره از رقابت ها جودوكاران ما مقابل حريفان خود مغلوب شدند اما، شكست آنها به دليل ضعف شان نبود و از حريفان خود چيزي كم نداشتند. ملي پوشان به اين دليل باختند كه تجربه كمتري داشته و استرس زيادي را تحمل مي كردند.زارعيان در مورد اين كه اين ملي پوشان چه زماني به سطح مدال آوري مي رسند، گفت: بايد سخت تمرين كنند. اين جودوكاران توانايي بسيار بالايي دارند. برخي از جودوكاران ما براي اولين بار بود كه به مسابقه هاي برون مرزي مي رفتند؛ آن هم مسابقه هايي كه تقريبا برابر با مسابقه هاي قهرماني بزرگسالان بود. با توجه به اين كه مربي بزرگسالان ايران بودم، بسياري از مربيان حاضر در اين دوره از رقابت ها را در مسابقه هاي بزرگسالان ديده بودم. اين نشان مي دهد كه ملي پوشان ما با بيست و سوم شدن در مراكش كار مهمي انجام دادند. جودوكاران ايران بالاتر از تيم هايي مانند فرانسه، بلغارستان و بلژيك قرار گرفتند كه هميشه از ما بالاتر بودند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14