(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 آبان 1389- شماره 19778

سخنگوي شوراي شهر تبريز:اجراي طرح ترافيك تبريز در حال حاضر مقدور نيست
با 220 ميليارد ريال عمليات اجرايي سد گرديان جلفا آغاز شد
بين ايران و چين قرارداد احداث دومين خط لوله بزرگ آبرساني خاورميانه امضا شد
در كندوان اسكو شبكه برق تنها روستاي صخره اي دنيا اصلاح مي شود
كلنگ احداث تله كابين كليبر به زمين زده شد
پايان 33 طرح پژوهشي در دانشگاه تبريز
مدير منابع آب ايران: 400 سد در كشور ساخته يا در حال احداث است
ايران در كيهان
مقاوم سازي 12 هزار واحد روستايي در اصفهان
رفتار مصرفي مردم بايد تغيير كند
كارشناسان در گنبدكاووس برنامه هاي مناسبي در بخش فرهنگي ارائه دهند
اختصاص بيش از 3 هزار و 700 هكتار اراضي بابل به كشت برنج راتون
در دهه فجر سال جاري: استانداري هرمزگان نخستين اداره بي كاغذ مي شود
افتتاح چند طرح عمراني درخميني شهر
مديركل راه وترابري مازندران:19نقطه پرحادثه در مازندران اصلاح هندسي شد
بهره برداري از پارك علم و فناوري دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين



سخنگوي شوراي شهر تبريز:اجراي طرح ترافيك تبريز در حال حاضر مقدور نيست

تبريز- خبرنگاركيهان:
اجراي طرح ترافيك تبريز به 150 نيروي راهنمايي و رانندگي نياز دارد ولي اين نيرو هنوز آماده تامين اين نياز نمي باشد.
سحنگوي شوراي اسلامي تبريز با اعلام مطلب فوق افزود: كليات طرح درسال هاي اخير مطرح بود و در شوراي شهر نيز تصويب و مقرر شد كارهاي مطالعاتي آن انجام و مجددا در شورا مورد بررسي قرارگيرد.
«جعفر مديرخاك نژاد» خاطرنشان كرد كه موضوع اجرايي شدن طرح، كارشناسي شده است.
وي تصريح كرد: هنوز آمادگي لازم براي اجراي طرح ترافيك وجود ندارد و در شورا نيز بر سر اين موضوع كه طرح در شرايط كنوني قابل اجرا نيست توافق وجود دارد.

 



با 220 ميليارد ريال عمليات اجرايي سد گرديان جلفا آغاز شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
با اعتباري بالغ بر 220 ميليارد ريال عمليات اجرايي سدگرديان جلفا براي آبياري بيش از 24 هزار هكتار از اراضي منطقه آغاز شد.
مديرعامل آب منطقه اي آذربايجان شرقي در مورد اين سد گفت: سد از نوع خاكي با هسته رسي و حجم تنظيمي 27 ميليون مترمكعب است و طول تاج سد هزار و 42 متر است.
ارسلان هاشمي افزود: اين سد با هدف برداشت 6 مترمكعب از رودخانه ارس، براي آبياري 24 هزار و 100 هكتار از زمين هاي دشت هاي جلفا، يكانات و هرزندات و استفاده مناسب از حق آبه ايران و بهره برداري حداكثري از پتانسيل آبي رودخانه هاي مرزي، تثبيت جمعيت و نيروي انساني در مرزها و جلوگيري از مهاجرت نيروي كار، افزايش عملكرد كشاورزي و رشد درآمدها و رونق بخشيدن به اقتصاد و معيشت مردم منطقه، احداث مي شود.

 



بين ايران و چين قرارداد احداث دومين خط لوله بزرگ آبرساني خاورميانه امضا شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
قرارداد فاينانس خط دوم آبرساني به تبريز، به مبلغ 218 ميليون يورو بين ايران و چين امضا شد.
براساس اين قرارداد آب شرب 23 شهر استان آذربايجان شرقي به همراه 337 روستا و چندين مركز صنعتي مهم، تامين خواهد شد.
اجراي اين قرارداد، مي تواند مشكل جدي آب شرب تبريز و بسياري ديگر از شهرهاي اين استان را برطرف سازد كه با بروز مشكلاتي در خط اول آبرساني كه از مياندوآب در استان آذربايجان غربي، آب زرينه رود پس از 186كيلومتر به تبريز مي رساند و تاكنون بارها موجب اختلالات جدي و دامنه دار در تامين آب شرب اين شهر 2 ميليوني شده و نارضايتي عمومي را دربرداشته است، از بين ببرد.

 



در كندوان اسكو شبكه برق تنها روستاي صخره اي دنيا اصلاح مي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
شبكه برق هوايي روستاي بي نظير «كندوان» اسكو، كه تنها روستاي صخره اي جهان شناخته مي شود، اصلاح مي شود.
مدير توزيع نيروي برق اسكو با اعلام اين خبر افزود: طرح ساماندهي اين شبكه آغاز شده و حذف كامل شبكه فشار ضعيف هوايي به طول 3 كيلومتر و تبديل آن به شبكه زميني، به حفظ و احياي هرچه بيشتر بافت تاريخي اين روستا كمك مي كند.
«سعيد- رسالي احدي» گفت: اجراي كامل اين طرح 5/2 ميليارد ريال هزينه دارد. روستاي كندوان كه در 22 كيلومتري جنوب شرقي شهر زيباي اسكو واقع است بيش از 800 سال قدمت داشته و تنها روستاي صخره اي دنيا شناخته مي شود كه ساكنان آن در اين روستا، زندگي مي كنند و خانه هاي آن هرمي شكل و كله قندي است.

 



با حضور استاندار آذربايجان شرقي
كلنگ احداث تله كابين كليبر به زمين زده شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
كلنگ احداث تله كابين «قلعه دره سي» كليبر پس از چندين ماه مطالعه، با حضور استاندار آذربايجان شرقي به زمين زده شد.
اين طرح، در قالب طرح مجتمع گردشگري اجرا مي شود و در آن علاوه بر تله كابين، رستورانهاي سنتي و مدرن، مجموعه هاي اقامتي، تفريحي و شهربازي و ورزشي، پارك طبيعت، دهكده تندرستي، شهرك سينمايي و رصدخانه، باغ گل، باغ وحش و باغ پرندگان و مجموعه هاي خدمات عمومي، تجاري و فضاهاي عمومي در نظر گرفته شده است.
براي اجراي اين پروژه 140 ميليارد ريال سرمايه گذاري اوليه توسط صندوق بازنشستگي شركت صنايع مس ايران، هزينه مي شود.

 



پايان 33 طرح پژوهشي در دانشگاه تبريز

تبريز- خبرنگاركيهان:
توسط هيئت علمي دانشگاه تبريز 33 طرح پژوهشي در نيمه اول امسال به پايان رسيد.
معاون پژوهشي و فناوري دانشگاه تبريز با اعلام اين مطلب افزود: اين طرح ها با يك ميليارد و 46 ميليون ريال، اجرا شده اند.
«علي رستمي» گفت: شوراي پژوهشي دانشگاه در اين مدت با اجراي 34 طرح جديد موافقت كرده است و براي اين پژوهش ها يك ميليارد و 192 ميليون ريال درنظر گرفته است.

 



مدير منابع آب ايران: 400 سد در كشور ساخته يا در حال احداث است

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
به بركت نظام مقدس جمهوري اسلامي طي 30 سال گذشته تاكنون 400 سد در ايران احداث شده يا در حال احداث است.
مدير منابع آب ايران در گفت وگو با خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: ايران از لحاظ سدسازي رتبه چهارم جهان را به خود اختصاص داده است.
علي رضا الماسوندي اظهار داشت: به رغم موفقيت هايي كه در مهار آب هاي سطحي داشتيم متاسفانه از لحاظ مصرف آب شرب نسبت به كشورهاي توسعه يافته يا در حال توسعه فاصله زيادي داريم به طوري كه مصرف آب آشاميدني ما دو برابر نرم جهاني است و 90 درصد آب شرب كشور در بخش كشاورزي مصرف مي شود.
وي در بخشي از سخنانش به اجراي اصل 44 قانون اساسي در وزارت نيرو اشاره كرد و گفت: 26 شركت وابسته در وزارت نيرو آماده واگذاري به بخش خصوصي بود كه 6 شركت آن واگذار، 4 شركت قيمت گذاري شد و 4 شركت هم مربوط به نيروگاه برق آبي است و در حال بررسي است و مابقي شركت هاي وابسته هم به سازمان خصوصي سازي واگذار شده است.
الماسوندي در خاتمه به وضعيت باران هاي پائيزي اشاره كرد و گفت: متاسفانه در مهرماه امسال فقط سه ميليمتر بارندگي در كشور داشته ايم كه اين ميزان بارش نسبت به 40 سال گذشته بي سابقه بوده است و 57 درصد كاهش داشته ايم. وي اظهار داشت: براساس پيش بيني سازمان هواشناسي وضعيت بارندگي در پاييز امسال در بخش هاي جنوبي كشور كمتر از نرم سنوات قبل خواهد بود.

 



ايران در كيهان

جشنواره طبخ آبزيان در راميان
گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:جشنواره و آموزش طبخ آبزيان (ماهي و ميگو) با حضور جمع كثيري از بانوان در شهرستان راميان برگزار شد. در اين جشنواره طبخ كه بيش از 100نوع انواع غذاها توسط علاقه مندان تهيه و در جشنواره شركت كرده بودند پس از ارزيابي توسط داوران به 14نفر كه بهترين غذا را با آبزيان تهيه كرده بودند به رسم يادبود هدايايي اهدا شد.

تجهيز پاسگاههاي محيط باني آذربايجان شرقي
تبريز- خبرنگاركيهان: تمامي پاسگاههاي محيط باني آذربايجان شرقي به خودروهاي كمك دار و موتورسيكلت هاي صحرايي و انواع تجهيزات فردي، مجهز شده اند.
«بيوك- رئيسي» مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان شرقي در جريان ديدار محيط بانان و استاندار آذربايجان شرقي گفت: امسال 8ميليارد ريال براي ساماندهي مناطق تحت مديريت و ارتقاي كيفيت پست هاي حفاظتي، هزينه شده است و عمليات احداث مركز آموزش محيط بان استان در منطقه «آي نالو» نيز به پايان رسيده است.

طرح گفتمان ديني در مازندران
ساري- خبرنگار كيهان: رئيس گروه اقامه نماز و قرآن اداره كل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح گفتمان ديني در مدارس دوره متوسطه مازندران اجرا مي شود.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران حجت الاسلام ابوالقاسم كاوه افزود: اين طرح با حضور روحانيون متخصص و آگاه به مسائل ديني، اخلاقي، اعتقادي، فرهنگي اجرا مي شود.
رئيس گروه اقامه نماز و قرآن با اشاره به اينكه طرح گفتمان ديني به صورت جمعي و پرسش و پاسخ اجرا مي شود تصريح كرد: هدف از اجراي اين طرح پاسخ به شبهات دانش آموزان، ارتقا سطح علمي، آشنايي با مسائل ديني، آشنايي با مسائل سياسي، آشنايي با مسائل اعتقادي، اخلاقي، عفاف و حجاب است.

طرح حجاب ريحانه النبي در مازندران
ساري- خبرنگاركيهان:حجت الاسلام والمسلمين ابراهيم باقرزاده دبير اجرايي طرح حجاب ريحانه النبي در مازندران گفت: در راستاي فرامين مقام معظم رهبري جهت گسترش عفاف و حجاب طرح ريحانه النبي براي دومين سال متوالي در استان برگزار مي شود.
به گزارش روابط عمومي آموزش و پرورش مازندران وي تصريح كرد: جهت فرهنگ سازي حجاب و بسترسازي مناسب در اين زمينه بهترين محل آموزش و پرورش است.
باقرزاده افزود: امسال طرح حجاب ريحانه النبي در 25مدرسه شهرساري با شركت 4هزار دانش آموز سوم تا پنجم ابتدايي اجرا مي شود.

«كارگاه فهم معماري ايران پنجره اي به گرگان»
گرگان- خبرنگاركيهان: معاون امور عمراني استانداري گلستان گفت: برگزاري «كارگاه فهم معماري ايران، پنجره اي به گرگان» زمينه ساز آشنايي بيش از پيش جامعه دانشگاهي كشور با قابليت هاي منحصر به فرد معماري اين ديار است.
رئيس شوراي بافت تاريخي استان اظهار داشت: ادارات و سازمانهاي دولتي گلستان به همراه مركز رويدادهاي معماري ايران، از ماهها پيش براي برگزاري با شكوه اين كارگاه كه از آن به عنوان بزرگترين رويداد معماري كشور ياد مي شود بسيج شده اند.

كمك خيرين مدرسه ساز بابل
بابل- خبرنگار كيهان:رئيس آموزش و پرورش بابل گفت: خيرين بابلي سال گذشته 160 ميليارد ريال به آموزش و پرورش بابل كمك در جهت مدرسه سازي كردند.
رمضان براري همچنين در نشست مشترك اوليا و مربيان گفت: شهرستان بابل حدود 70هزار دانش آموز و 5112 معلم فعال در عرصه تعليم و تربيت دارد كه مشاركت اوليا در امر آموزش و پرورش زمينه ساز تحقق اهداف آموزش و پرورش مي شود.

همايش آيه هاي تمدن در استان مركزي
¤ همايش دانش آموزان نخبه و ممتاز بسيجي استان مركزي با نام «آيه هاي تمدن» در كانون بسيج جوانان اراك برگزار شد.
در اين همايش راهكارهاي حمايت همه جانبه از دانش آموزان براي راهيابي به دانشگاه و موفقيت آنان در كسب رتبه هاي مطلوب در كنكور تبيين و تشريح شد.

جلسات آموزش احكام معامله در خوراسگان
خوراسگان- خبرنگاركيهان:با توجه به ارزش و اهميت يادگيري مشاغل فقهي درباب خريد و فروش و معاملات و آگاهي كسبه نسبت به اخلاق تجارت، جلساتي تحت عنوان احكام معاملات و كسب و كار (مكاسب) روزهاي جمعه در حسينيه سيدمحمد خوراسگان برگزار مي شود.

زدن كلنگ گازرساني به 33روستاي ايوان غرب
¤ با حضور ملكي فرماندار- خسروي بخشدار مركزي- جمشيدي مديرعامل گاز استان ايلام نمايندگان ايلام ايوان مهران و شيروان و چرداول در مجلس شوراي اسلامي كلنگ گازرساني به 33 روستاي ايوان غرب و شهرستان زرنه به زمين زده شد.

49 درصد طلاق ها به دليل عدم رعايت عفاف و حجاب
¤ زهرا شرف الدين مديركل امور بانوان و خانواده استانداري مازندران در همايش حجاب گوهر نجابت كه به همت بسيج دانشجويي در دانشگاه آزاد اسلامي قائم شهر برگزار شد با ارائه آمارهاي مستند از مراجع قضايي گفت: 5/83 درصد طلاق ها در جامعه به دليل جهل و عدم آگاهي و عدم رشد فرهنگي خانواده ها است كه از اين آمار متأسفانه 49 درصد طلاق ها به دليل عدم رعايت حجاب و عفاف رخ مي دهد.

دانشگاه پيام نور كاخك شهرستان گناباد
گناباد- خبرنگاركيهان: در آستانه ميلاد حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) دانشگاه پيام نور بخش كاخك شهرستان گناباد در جنوب خراسان رضوي رسماً آغاز به كار كرد. مراسمي به همين مناسبت با حضور رئيس دانشگاه پيام نور كشور، نماينده مردم گناباد و مجستان در مجلس شوراي اسلامي و معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي در بخش كاخك برگزار شد.

صادرات مواد معدني از بندرشهيد باهنر
بندرعباس- خبرنگاركيهان: مدير بندر شهيد باهنر از آغاز صادرات مواد معدني از اين بندر خبر داد. مجيد اميني گفت: در راستاي استفاده از ظرفيت بندر شهيد باهنر، با بازاريابي كه انجام گرفت، براي نخستين بار صادرات مواد معدني از اين بندر آغاز شد. وي گفت: به همين منظور اولين محموله فله كلينكر به ظرفيت 10هزار تن در محوطه در نظر گرفته شده در اين بندر تخليه شد كه بزودي به مقصد كشور عراق بارگيري خواهد شد.

 



مقاوم سازي 12 هزار واحد روستايي در اصفهان

كاشان- خبرنگار كيهان:
مديركل بنياد مسكن انقلاب اسلامي استان اصفهان از مقاوم سازي 12 هزار واحد مسكوني روستايي تا پايان سال جاري دراين استان خبرداد.
اصغر مسئولي زاده در مراسم بهره برداري از طرح مقاوم سازي واحدهاي مسكوني روستاي جوشقان استرك از توابع كاشان در جمع خبرنگاران افزود: اكنون كار مقاوم سازي 34 هزار واحد مسكوني روستايي در اين استان در دست اجراست كه براي مقاوم سازي هر واحد مبلغ 100 ميليون ريال تسهيلات بانكي با بهره كم به متقاضيان پرداخت مي شود.
وي گفت: ساخت واحدهاي مسكوني بايد براساس آئين نامه فني ساختمان و با نظارت مهندس ناظر باشد.
وي از كاشان به عنوان بيشترين استفاده كننده از تسهيلات مقاوم سازي مسكن در استان اصفهان نام برد. در اين مراسم يك واحد مسكوني با زيربناي 130 مترمربع از محل اعتبارهاي طرح ويژه مقاوم سازي روستايي به بهره برداري رسيد.
جوشقان استرك با حدود 700 خانوار در 30 كيلومتري كاشان قرار دارد.

 



رفتار مصرفي مردم بايد تغيير كند

اروميه - خبرنگار كيهان:
سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري آذربايجان غربي گفت: روح اصلي طرح هدفمندسازي يارانه ها تغيير رفتار مصرفي در مردم است.
ابراهيم حق جو اظهار داشت: اصلاح الگوي مصرف روح اصلي طرح هدفمند كردن يارانه ها بوده اما به نظر مي رسد به آن كم توجهي مي شود زيرا منافع ملي ايجاب مي كند. رفتار مصرفي مردم تغيير پيدا كند.
وي افزود: در هدفمند كردن يارانه ها دولت مي خواهد به مصرف كنندگان پايين و كم كمك كند طوري كه در اين برنامه ها كمك به مصرف كنندگان بالا در نظر گرفته نشده است.
حق جو با اشاره به اينكه خانوارهاي تحت حمايت نهادهاي حمايتي و نيز روستايي و محروم همواره مورد توجه دولت خواهند بود تاكيد كرد: بعد از اينكه جامعه از نظر رواني آماده شد و شك و ترديدها برطرف شد دولت طرح هدفمند كردن يارانه ها را اجرا مي كند.
سرپرست معاونت برنامه ريزي استانداري آذربايجان غربي گفت: تعداد ثبت نام شدگان طرح هدفمند كردن يارانه ها در آذربايجان غربي حدود دو ميليون و 800 هزار نفر است كه در سري دوم استانهاي كشور، مبلغ علي الحسابي به حساب خانوارهاي اين استان واريز مي شود.
وي ضمن هشدار به سودجويان و فرصت طلبان تاكيد كرد كه هم ستادهاي هدفمند كردن يارانه ها و هم ستاد تنظيم بازار به عرضه كالا و خدمات نظارت مي كنند و در صورت تخلف، خاطيان در محل نيز تحت رسيدگي قضايي قرار مي گيرند.
حق جو در بخش ديگري از سخنان خود گفت: اگر ملت ايران در مصرف حامل هاي انرژي فقط 10 درصد صرفه جويي كنند معادل 9 ميليارد دلار است كه يك سوم اعتبارات عمراني كشور مي باشد.
وي اظهار داشت: برخلاف ساير كشورهاي دنيا حتي كشورهاي نفت خيز خاورميانه، ايران در 50 سال گذشته و به شدت با اتلاف منابع ملي و سرمايه هاي كشور مواجه بوده و ثروت هاي هنگفتي را كشورمان از دست داده است.

 



كارشناسان در گنبدكاووس برنامه هاي مناسبي در بخش فرهنگي ارائه دهند

گنبد كاووس - خبرنگار كيهان:
فرماندار گنبدكاووس گفت: اصحاب فرهنگ و كارشناسان و دانشگاهيان در گنبد كاووس بايد متناسب با شرايط جامعه براي ارتقاي فرهنگ عمومي برنامه ريزي كنند.
غلامعلي سوسرايي در جمع اعضاي شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان با اشاره به سفر سوم رياست جمهوري اظهار داشت: اختصاص 200 ميليارد تومان براي حوزه فرهنگي و اجتماعي كه توزيع آن در اختيار شوراي برنامه ريزي استان قرار گرفته فرصت مناسبي براي ارائه پروژه ها و برنامه هاي قابل دفاع در بخش فرهنگ فراهم كرده است.
وي افزود: براي جذب اين اعتبارات دستگاه هاي اجرايي عضو شوراي فرهنگ عمومي شهرستان مي توانند پروژه هاي مناسب را در بخش فرهنگي و اجتماعي ارائه دهند.
فرماندار شهرستان گنبد كاووس با اشاره به اينكه جامعه جهاني در حال حاضر با پيشرفت فناوريهاي روز به دهكده اي جهاني و چه بسا اتاقي كوچك تبديل شده كه افراد مي توانند بر افكار افراد ديگر نقاط جهان تاثير بگذارند، افزود: با توجه به دسترسي به ابزار فرهنگي اينترنت، ماهواره و موبايل و تاثير فرهنگ هاي گوناگون جهان، اصحاب فرهنگ و كارشناسان و دانشگاهيان بايد متناسب با شرايط جامعه اسلامي و مستند به آموزهاي ديني برنامه بدهند.
فرماندار شهرستان گنبدكاووس به بهره گيري از مبلغان خوب و افراد تاثيرگذار در هدايت افكار جامعه موثر دانست و خواستار تقويت فعاليت هاي فرهنگي در حوزه فرهنگ شد.
سوسرايي با اشاره به معضل تالارهاي بدون مجوز در حاشيه شهر گنبدكاووس گفت: نيروي انتظامي بايد با هماهنگي دستگاه قضايي با تالارهاي غيرمجاز برخورد كنند.

 



مدير جهاد كشاورزي شهرستان خبرداد:
 اختصاص بيش از 3 هزار و 700 هكتار اراضي بابل به كشت برنج راتون

بابل- خبرنگار كيهان:
مديرجهاد كشاورزي بابل گفت: 3 هزار و 790 هكتار از شاليزارهاي بابل امسال به پرورش راتون اختصاص يافت.
مسعود غلامي در گفتگو با كيهان گفت: هدف از پرورش برنج راتون استفاده بهينه و بهره وري بيشتر از اراضي كشاورزي است. مديرجهاد كشاورزي بابل افزود: در بيش از 25 هزار هكتار شاليزارهاي بابل استعداد كشت برنج راتون وجود دارد كه بايد مرمت شود.
وي كاهش هزينه توليد، كاهش 50 درصدي مصرف آب و نهادهاي كشاورزي، كيفيت بالا و عطر و طعم مناسب را از جمله ويژگي هاي برنج راتون برشمرد.
مديرجهاد كشاورزي بابل در ادامه گفت: اگرچه توليد برنج راتون در برداشت دوم از نظر ميزان كمتر از برداشت اول است اما به لحاظ كيفيت بالا، از ارزش اقتصادي بيشتري برخوردار است.

 



در دهه فجر سال جاري: استانداري هرمزگان نخستين اداره بي كاغذ مي شود

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه و منابع انساني استاندار هرمزگان گفت: امور اداري اين استانداري تا دهه فجر امسال كاملا الكترونيكي مي شود و با سيستم هاي كاغذي خداحافظي مي كند.
پرويز سالاري در نشست كار گروه فناوري اطلاعات با بيان اين مطلب افزود: حركت به سوي گسترش استفاده از اتوماسيون اداري و «آي.تي» براي نهادها بايد از ارجح امور و برنامه ها به حساب آيد.
وي گفت: با زيرساخت ها و برنامه هاي ايجاد شده در استانداري هرمزگان به صورت پايلوت از دهه فجر امسال به بعد ديگر كاغذ خريداري نمي كنيم و تمام امور درون سازماني را به وسيله اتوماسيون و «آي.تي» انجام مي دهيم.
سالاري با بيان اينكه طبق دستورالعمل هاي موجود و در راستاي تحقق اهداف دولت الكترونيك دستگاه ها بايد يك هزار و 500خدمت توسط «آي.تي» و سامانه هاي الكترونيكي به مردم و جامعه ارائه دهند، گفت: كاهش سفرهاي درون شهري و هزينه مسئله اي است كه علاوه بر رفاه مردم نقش موثري در سهولت انجام كارها نيز دارد.

 



با حضور استاندار اصفهان انجام شد
افتتاح چند طرح عمراني درخميني شهر

درچه-خبرنگاركيهان:
دكتر ذاكر اصفهاني استاندار اصفهان و مديران كل استان ازشهرستان خميني شهر بازديد كردند و چندين طرح دراين بازديد افتتاح شد.
فاز سوم گلزار شهدا امامزاده سيدمحمد خميني شهر، سالن ورزشي 1200نفره انقلاب، اتاق بحران و سامانه پيام كوتاه در فرمانداري خميني شهر و سالن چند منظوره خانه معلم از جمله طرح هاي افتتاح شده دراين بازديد بودند همچنين درجلسه شوراي اداري شهرستان خميني شهر استاندار بر اتمام هرچه سريعتر ساخت بيمارستان 160 تخت خوابه شهرستان كه 18سال از شروع ساخت آن مي گذرد تاكيد كرد. براي تكميل اين بيمارستان 20ميليارد تومان نياز است.

 



مديركل راه وترابري مازندران:19نقطه پرحادثه در مازندران اصلاح هندسي شد

ساري- خبرنگار كيهان:
مديركل راه و ترابري در جلسه ستاد ايمني مازندران در ساري از رفع 19نقطه پرحادثه محورهاي ارتباطي استان در سال جاري خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس «موسي رحيمي» گفت: امروز حذف و اصلاح نقاط پرحادثه زودبازده به عنوان بخشي از برنامه هاي مديريت ايمني در سطح محورها توانسته نقش مهمي را در ارتقاء و افزايش ضريب ايمني محورها ايفا كند.
وي افزود: اين امر در چند سال اخير بسيار مثمرثمر بوده تا جائيكه اين اداره كل در سال جاري با شناسائي نقاط حادثه خيز در محورهاي مواصلاتي استان 19 نقطه را با اعتباري بالغ بر 10ميليارد ريال در دست اصلاح و ايمن سازي دارد.
مديركل راه و ترابري مازندران خاطرنشان كرد: ايمن سازي و اصلاح قوس زرده در محور ساري- كياسر، پل نارنج بن شيرگاه، قوس پيچ سلطاني در محور كندوان، قوس مزگا محور نوشهر، ورودي پايانه مسافربري تنكابن و تكميل دوربرگردان جنت رودبار محور تنكابن- رامسر از جمله نقاط مهم پر حادثه اي هستند كه اصلاح و رفع حادثه خيزي در آنها در دست اجراست.
گفتني است، مازندران داراي سه محور مهم استراتژيك و مواصلاتي با پايتخت كشور شامل هراز، كندوان و فيروزكوه است.

 



باحضور نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي صورت گرفت
بهره برداري از پارك علم و فناوري دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين

قزوين- خبرنگاركيهان:
پارك علم و فناوري دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين با حضور نايب رئيس اول مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مسئولان كشوري و استاني به بهره برداري رسيد.
حجت الاسلام سيدمحمدحسن ابوترابي فرد در مراسم افتتاح پارك علم و فناوري دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين با اشاره به اهميت تجاري سازي فناوري اظهار داشت: پارك هاي علم و فناوري هر دو رسالت تبديل دانش و فناوري و تجاري ساختن فناوري را بر شانه هاي خود دارند، بنابراين مديران اين مجموعه ها بايد از دو ويژگي برخوردار باشند.در اين مراسم رئيس پارك علم و فناوري دانشگاه بين المللي امام خميني قزوين نيز اظهار داشت:
براي پارك علم و فناوري قزوين 30هكتار زمين اختصاص يافته است كه در حال حاضر 4هزار و 644مترمربع مساحت زيربناي ساختمان فن بازار پارك است كه ظرفيت استقرار 40شركت دانش بنيان را دارد و 18ماه زمان صرف ساخت اين پروژه شده است.
دكتر علي فضلوي خاطرنشان كرد: در مجموعه براي محوطه سازي، زيرساخت و تجهيزات اين پروژه 26ميليارد و 500ميليون ريال هزينه شده است كه يك ميليارد و 250ميليون تومان آن از محل اعتبارات دور دوم سفر هيئت دولت به استان قزوين تأمين شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14