(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 10 آبان 1389- شماره 19778

نخست وزير پاكستان : تسليم فشارهاي آمريكا نمي شويم
امضاي توافقنامه همكاري ميان ويتنام و آمريكا
مردم فلسطين : با مقاومت سرزمين ها را آزاد مي كنيم
احتمال پيروزي كانديداي حزب داسيلوا در انتخابات ميان دوره اي برزيل
احزاب سياسي ايتالياخواستار استعفاي برلوسكني شدند
4000 خبرنگار بي بي سي دست از كار مي كشند
مخالفت شيعيان و كردهاي عراق با پيشنهاد مداخله گرانه شاه عربستان
چها رسوي پنج قاره
آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري تانزانيا
انفجار بمب در اسلامبول22مجروح بر جاي گذاشت
اعتراض مردم هلند به همكاري دولت با نژادپرستان
در آستانه انتخابات كنگره مردم آمريكا اوباما را «هو» كردند
رژيم اسرائيل جزو اولين هاي جهان



نخست وزير پاكستان : تسليم فشارهاي آمريكا نمي شويم

پاكستان عليه فشارهاي آمريكا براي انجام عمليات در وزيرستان شمالي موضع گرفت و خواستار اعتمادسازي ميان واشنگتن و اسلام آباد شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «يوسف رضاگيلاني» نخست وزير پاكستان، با ارسال پيامي براي «فليس مونتر»، سفير جديد آمريكا در اسلام آباد، به وي متذكر شد كه روابط ميان دو كشور نياز به افزايش اعتماد و پيام هاي مثبت دارد. گيلاني همچنين، بر لزوم اجرايي شدن طرح هاي كمك اقتصادي آمريكا براي پاكستان تأكيد كرد و گفت كه كشورش متحد اصلي آمريكا در جنگ عليه تروريسم است و به همين خاطر، قرباني هاي زيادي داده و فشارهاي اقتصادي گسترده اي را متحمل شده است. در همين حال، «محمود قريشي»، وزير خارجه پاكستان اعلام كرد: اسلام آباد نمي تواند فشارهاي واشنگتن براي عمليات نظامي ارتش پاكستان در منطقه وزيرستان شمالي را بپذيرد و تنها براساس مصالح خود اقدام مي كند.

 



امضاي توافقنامه همكاري ميان ويتنام و آمريكا

وزيران خارجه آمريكا و ويتنام چند توافقنامه همكاري در حوزه ارتباطات و معامله هواپيماهاي بوئينگ امضا كردند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، «هيلاري كلينتون» وزير خارجه آمريكا و «قام گياخيم» همتاي ويتنامي اش در حاشيه هفتمين نشست مجمع كشورهاي جنوب شرق آسيا (آ.سه.آن) با هم ديدار كردند.در اين ديدار طرفين در حوزه ارتباطات و تكنولوژي اطلاع رساني توافقنامه هاي همكاري امضا كردند. علاوه بر آن، دو طرف قراردادي را نيز براي خريد تعدادي هواپيماي بوئينگ توسط ويتنام از آمريكا امضا كردند. دو وزير خارجه درباره تقويت همكاري في مابين نيز گفت وگو كردند. دو كشور آمريكا و ويتنام در دهه 1960 دست به جنگ خونيني زدند كه نهايتا به شكست آمريكا انجاميد.

 



درگيري شديد با صهيونيست ها در بيت المقدس
مردم فلسطين : با مقاومت سرزمين ها را آزاد مي كنيم

سرويس خارجي-
در پي درگيري شديد فلسطينيان با نظاميان صهيونيست در مناطق مختلف كرانه باختري به ويژه قدس اشغالي، رزمندگان فلسطيني يك خودروي زرهي رژيم صهيونيستي را به آتش كشيدند.
رزمندگان فلسطيني با اجراي عمليات كمين يك خودرو گشتي متعلق به نظاميان صهيونيستي در منطقه اي بين بيت لحم و قدس اشغالي را هدف رگبار مسلسل قرار داده و به آتش كشيدند كه بلافاصله نظاميان از محل حادثه فرار كردند ولي به خودرو خسارت شديدي وارد شد.
در پي اين حمله ارتش رژيم صهيونيستي سريعاً وارد عمل شد و محل حادثه و راه هاي منتهي به آن را مسدود و اقدام به تيراندازي بي هدف به سوي افراد فلسطيني حاضر در محل كرد و پس از آن با ايجاد موانع ايست و بازرسي در راه هاي منتهي به بيت لحم اقدام به بازرسي خودروها كرد.
اين درحالي است كه ارتش رژيم صهيونيستي از شليك چند گلوله خمپاره به فلسطين اشغالي خبر داد.
سخنگوي ارتش اسرائيل با تائيد اين خبر اعلام كرد كه خمپاره هاي شليك شده از نوارغزه در صحراي نقب فرود آمدند اما كسي كشته يا زخمي نشد.
در همين رابطه «اسماعيل رضوان» مسئول ارشد حماس اظهار داشت، مقاومت شكست دوباره صهيونيست ها را رقم خواهد زد.
وي با اشاره به تجاوزات مكرر و حملات جديد صهيونيست ها عليه مردم مظلوم فلسطين تأكيدكرد، اشغالگران بهتر است بدانند كه هرگونه تجاوز جديد نتيجه اي جز شكست و ناكامي برايشان نخواهد داشت. «اسماعيل هنيه» نخست وزير منتخب حماس نيز در جريان مراسمي اظهار داشت كه تهديدات جديد رژيم صهيونيستي مبني بر آغاز جنگ جديد عليه نوارغزه با هدف ايجاد جنگ رواني و تبليغاتي صورت مي گيرد و دشمن صهيونيستي مي داند كه هرگونه تجاوز با مقاومت دليرانه و سرسختانه فلسطيني ها روبه رو خواهد شد.
وي افزود: دشمن از هر راهي براي به شكست كشاندن پروژه پايداري در غزه استفاده مي كند و در مقابل ما نيز سعي در خودسازي و فراهم كردن عناصر و عوامل قويتر و قدرتمندتر براي اين ملت و احياي وحدت ملي بر پايه حفظ حقوق و اصول ملت و مقاومت داريم.هنيه با اشاره به تجاوزات اخير صهيونيست ها به شهر ام الفحم در كرانه باختري گفت، با وجود تلاش هاي صهيونيست ها براي تغيير نام اين شهر ام الفحم هويت فلسطيني خود را حفظ كرده و تمامي توطئه ها در مقابل صخره بزرگ ملت فلسطين ناكام خواهد ماند.
حزب الله لبنان نيز با صدور بيانيه اي پايمردي مردم شهر ام الفحم در منطقه الجليل در فلسطين اشغالي را در برابر تجاوزات شهرك نشينان صهيونيستي و اقدامات جنايتكارانه رژيم صهيونيستي ستود.
در اين بيانيه تأكيد شد كه ساكنان ام الفحم نمونه هاي خوبي در الگوبرداري براي قرباني شدن در راه احقاق حقوق خود و مبارزه با اشغالگري و شهرك سازي هستند.
خالد مشعل رئيس دفتر سياسي حماس نيز مقاومت را تنها راه آزادسازي فلسطين و بازگشت آوارگان فلسطيني دانست و از سران سازشكار عرب كه همچنان بر مذاكرات بي حاصل با رژيم صهيونيستي اصرار دارند به شدت انتقاد كرد.
وي افزود، انگشتان مبارزان فلسطيني همچنان روي ماشه است و سلاح مقاومت در غزه قانوني و مشروع است و به طرف دشمنان ملت فلسطين نشانه گرفته شده است.مشعل تأكيد كرد، آزادسازي سرزمين فلسطين و قدس و برپايي كشوري فلسطيني بدون مقاومت امكان پذير نيست.جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز تأكيد كرد، مقاومت اسلامي توانسته است بار ديگر مسئله فلسطين را با محوريت اسلام در بين امت اسلامي مطرح و فعال كند.
وي افزود: ملت فلسطين بايد هوشيار باشند و در برابر دشمن صهيونيستي اتحاد خود را حفظ كرده در كنار يكديگر بمانند.
ساير رويدادها
¤ همايش حمايت از كودكان غزه در شهر غزه برگزار و بر ارائه حمايت هاي روحي، رواني و اجتماعي از اين كودكان تأكيد كرد.
¤ در پي كشف مواد منفجره در هواپيماهاي عازم آمريكا، رژيم صهيونيستي به نمايندگي هايش در سراسر جهان هشدار داد.
¤ شوراي امنيت ملي تركيه، رژيم صهيونيستي را به ليست دولت هايي كه تهديدي اساسي براي اين كشور محسوب مي شوند اضافه كرد.
¤ هواپيماهاي شناسايي رژيم صهيونيستي به حريم هوايي اردن تجاوز كردند.

 



احتمال پيروزي كانديداي حزب داسيلوا در انتخابات ميان دوره اي برزيل

مردم برزيل در دور دوم انتخابات رياست جمهوري براي تعيين جانشين «لولا داسيلوا» راي خود را به صندوق ها ريختند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در دومين دور انتخابات رياست جمهوري كه بين دو نامزد رقيب، «ديلما روسف» 62 ساله از حزب حاكم كارگر و خوزه سرا 68 ساله از حزب سوسيال دموكرات برگزار شد، نزديك به 136 ميليون نفر از جمعيت 190 ميليوني به پاي صندوق هاي راي رفتند.
بر پايه اين گزارش، ديلما روسف نامزد تحت حمايت داسيلوا و رئيس سابق كاركنان كاخ رياست جمهوري برزيل در دور اول انتخابات توانست با به دست آوردن 47درصد آرا بر رقيب خود فايق آيد.
اين در حالي است كه در صورت پيروزي روسف در اين دور از انتخابات، وي اولين رئيس جمهور زن در تاريخ سياسي برزيل به شمار مي رود.
گفتني است، در دور اول انتخابات رياست جمهوري برزيل كه در سوم اكتبر (11 مهر ماه) برگزار شد، بيش از 80 درصد از واجدين شرايط به پاي صندوق هاي راي رفتند، اما هيچكدام از نامزدها نتوانستند، آراي لازم را براي رئيس جمهور شدن به دست آورند.خانم روسف گفته در صورت پيروزي در انتخابات راه داسيلوا را ادامه خواهد داد.

 



احزاب سياسي ايتالياخواستار استعفاي برلوسكني شدند

تعدادي از احزاب سياسي ايتاليا و از آن جمله حزب دموكرات ايتاليا خواستار كناره گيري برلوسكني از قدرت شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، شبكه تلويزيوني رآي اونو ايتاليا اعلام كرد كه «پير لوئيجي برساني» رهبر حزب دموكرات اين كشور در يك انتقاد شديد از سيلويو برلوسكني خواستار كناره گيري وي از پست نخست وزيري شد.
وي تأكيد كرد كه برلوسكني به دليل رويكردهاي غير اخلاقي سزاوار مديريت اين كشور نيست و بايد هر چه سريعتر از نخست وزيري ايتاليا كناره گيري كند. رهبر حزب چپگراي دموكرات ايتاليا همچنين گفت: ايتاليا جايگاه خاصي در عرصه بين الملل و اروپا دارد و نبايد از سوي نخست وزير، شان خود را از دست بدهد. برلوسكني به دليل رفتارهاي غيراخلاقي و برقراري مناسبات غير معمول با برخي از شهروندان ايتاليايي از سوي افكار عمومي و محافل سياسي اين كشور مورد انتقاد قرار دارد.
ظرف چند روز گذشته هزاران نفر از مردم ايتاليا عليه سياست هاي اقتصادي برلوسكني به خيابان ها ريختند و با سر دادن شعارهاي ضد دولتي خواستار آن شدند كه نخست وزير از مقام خود كناره گيري كند.
شديدترين اعتراض ها به برلوسكني در شهر ناپل صورت گرفت كه انباشت زباله ها باعث اعتراض گسترده مردم شده است.

 



در اعتراض به پائين بودن دستمزدها
4000 خبرنگار بي بي سي دست از كار مي كشند

4000 خبرنگار «بي .بي.سي» در اعتراض به كاهش دستمزدهاي خود و فشارهاي معيشتي اعتصاب مي كنند.
به گزارش خبرگزاري آريا، در پي جواب رد كارفرمايان و مديران شبكه «بي.بي.سي» به درخواست خبرنگاران در مورد افزايش حقوق و كاهش ساعات كار، خبرنگاران اين شبكه چهاردهم و پانزدهم آبان دست به اعتصاب مي زنند. به گفته اتحاديه خبرنگاران انگليس، اين اعتصاب در روزهاي 24 و 25 آبان نيز تكرار خواهد شد.
كاركنان بي بي سي علاوه بر دو اعتصاب برنامه ريزي شده، به اقدامات مشابه بيشتري نيز تهديد كرده اند كه از جمله مي توان به احتمال دست كشيدن از كار در ايام كريسمس اشاره كرد.
اتحاديه خبرنگاران انگليس اعلام كرده است، 70درصد خبرنگاران بي بي سي با پيشنهاد نهايي مديران اين شبكه خبري مخالف هستند.
در همين حال «جرمي دير» دبير كل اتحاديه خبرنگاران انگليس گفت، افزايش مخالفت ها عليه پيشنهاد بي بي سي منطقي است. اين پيشنهاد به معناي كار و زمان كاري بيشتر و دريافت حقوق كمتر است.
وي گفت: اعضاي اتحاديه خبرنگاران انگليس در بي بي سي اين پيشنهاد را به دزدي حقوق تشبيه كردند. پيشنهاد اخير بي بي سي چاره اي جز دفاع خبرنگاران از خود باقي نگذاشته است.
اتحاديه خبرنگاران انگليس اعلام كرد، 4000 عضو اين اتحاديه در بي بي سي، از وظايف اضافي محوله يا اقدامات داوطلبانه به علت نامشخص بودن قانون كار در اين شبكه، سر باز خواهند زد.

 



مخالفت شيعيان و كردهاي عراق با پيشنهاد مداخله گرانه شاه عربستان

مداخله علني و بي سابقه شاه عربستان در روند تشكيل دولت عراق و دعوت وي از رهبران گروه هاي عراقي براي سفر به رياض، با واكنش منفي شيعيان و كردها مواجه شد.
به گزارش خبرگزاري ها، «عبدالله بن عبدالعزيز»، شنبه طي پيامي، رهبران ائتلاف هاي سياسي عراق را به بهانه حل بحران سياسي اين كشور در تشكيل دولت، به رياض دعوت كرد. شاه عربستان در اين پيام، ابراز ا ميدواري كرد، پس از پايان مناسك حج تمتع، رهبران احزاب و ائتلاف هاي سياسي عراق در نشست رياض و با همكاري و نظارت اتحاديه عرب، درباره تشكيل دولت به توافق نهايي دست يابند.
شاه عربستان در اين مداخله علني و بي سابقه در امور داخلي عراق، مدعي شد كه هدفش، زمينه سازي براي كشف راه حل مشكلات و مشورت و گفت وگو براي دستيابي به توافق است.
خبرگزاري عربستان اعلام كرد كه نشست رهبران عراقي اواسط ماه نوامبر (اواخر آذرماه) در رياض برگزار خواهد شد.
واكنش شيعيان و كردها
فراكسيون «اتحاد ملي»، متشكل از «ائتلاف ملي عراق» تحت رهبري «عمار حكيم» و «ائتلاف دولت قانون» به رهبري «نوري مالكي»، و همچنين «ائتلاف كردستان عراق» نشست رياض را رد و برگزاري آن را عاملي براي پيچيده تر شدن اوضاع عراق توصيف كردند.
«سامي العسكري»، نماينده مجلس و عضو ائتلاف دولت قانون گفت: پيشنهاد عربستان سازنده نيست و اين كشور نمي تواند نقش مثبتي ايفا كند. اگر اين پيشنهاد از سوي كشورهاي ديگر مثل اردن، سوريه و يا حتي تركيه مطرح مي شد، استقبال از آن به مراتب بيشتر بود. «محمود عثمان»، عضو ديگر پارلمان و از رهبران ائتلاف كردستان عراق، نيز مخالفت خود را با پيشنهاد عربستان اعلام كرد و گفت كه عراقي ها بايد مشكلات اين كشور را خود حل كنند. وي افزود: اميدواريم كه بحران فعلي قبل از عيد قربان حل شود و اگر ما تا آن زمان به نتيجه نرسيديم، درباره پيشنهاد عربستان فكر مي كنيم.
اما «اياد علاوي»، رهبر فهرست «العراقيه» از دعوت شاه عربستان استقبال كرد و آن را حركت در چارچوب حمايت از استقلال و يكپارچگي عراق دانست. در همين حال، «رافع العيساوي» از رهبران فهرست العراقيه، در واكنش به درخواست شاه عربستان گفت: سران اين فهرست همواره خواستار نقش آفريني جهان عرب به ويژه رياض در تحولات سياسي عراق بوده اند. «طارق الهاشمي»، نفر دوم فهرست العراقيه نيز گفت: ما از هر حركتي كه به نجات كشور از بحران سياسي كمك كند، استقبال مي كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه عربستان همواره موضع مثبتي در قبال عراق داشته است، گفت: اتخاذ چنين موضعي از سوي رياض، ايجاب مي كند كه روابطي گسترده و راهبردي با عربستان داشته باشيم.
«احمد علواني» از نمايندگان پارلمان عراق و از چهره هاي فعال العراقيه نيز در اظهاراتي با اشاره به پيام عبدالله گفت: به مصلحت مردم عراق است كه روابط خود را با كشورهاي عربي منطقه به ويژه عربستان گسترش دهند.
عربستان دقيقا در زماني در امور داخلي عراق مداخله علني مي كند كه احتمال فروكش كردن بحران سياسي در عراق و همچنين احتمال نخست وزيري مالكي در دولت آتي افزايش يافته بود.
اين مداخله احتمالا شكل گيري دولت را به تاخير مي اندازد.
ديروز قرار بود پارلمان عراق تشكيل جلسه دهد. علاوي گفته بود در صورتي كه در دولت جديد ناديده گرفته شود، پارلمان را تحريم خواهد كرد. علاوه بر رياض، واشنگتن نيز تمام تلاش خود را به كار گرفته است كه علاوي نخست وزير و يا رئيس جمهور عراق شود. به نظر مي رسد كه ميان منافع كردهاي عراق، آمريكا نيز بر سر علاوي تزاحم ايجاد شده است؛ «مسعود بارزاني»، رئيس منطقه كردستان عراق تاكيد كرد كه كردها از تصدي پست رياست جمهوري عقب نشيني نمي كنند.
در همين حال، روزنامه لبناني «الاخبار» فاش كرد، واشنگتن از دمشق خواست تا از رياست جمهوري علاوي حمايت كند.

 



چها رسوي پنج قاره

جوانترين زنداني گوانتانامو
عمر خضر جوانترين زنداني گوانتانامو است كه در سال 2002 زماني كه تنها 15 سال داشت در افغانستان بازداشت شد.
وي به دليل كشتن يك سرباز آمريكايي به 25 سال حبس محكوم شده است.
امضاي قرارداد هسته اي
دوكشور ژاپن و ويتنام براي امضاي قرارداد هسته اي دوجانبه به توافق رسيدند.
براساس اين توافق قرار است شركت هاي ژاپني براي صدور تكنولوژي هسته اي به منظور سرعت بخشيدن به رشد اقتصادي ويتنام به اين كشور كمك كنند.
بركناري وزير جنگ اسرائيل
حزب كارگر رژيم صهيونيستي برنامه بركناري ايهود باراك رئيس اين حزب و وزير جنگ رژيم صهيونيستي را در دستور كار خود قرار داده است.منابع صهيونيستي اعلام كردند بركناري باراك از رياست حزب كارگر قطعاً باعث بركناري او از پست وزارت جنگ نيز خواهد شد.
هواپيماي فرانسوي در عراق
پس از گذشت20 سال از اعمال تحريم هاي بين المللي عليه عراق نخستين هواپيماي تجاري فرانسه در فرودگاه بغداد به زمين نشست. هواپيماي ايرباس فرانسه حامل 111 مسافر بود كه 40 تن از آنان تجار فرانسوي بودند.

 



آغاز شمارش آرا در انتخابات رياست جمهوري تانزانيا

با پايان گرفتن انتخابات رياست جمهوري و پـارلماني در تانزانيا، كارشمارش آرا آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري ها، «جاكايا كيكوته» رئيس جمهور فعلي تانزانيا كه پيش بيني مي شود بار ديگر در انتخابات رياست جمهوري پيروز شود، به همراه 6تن ديگر، به عنوان نامزد دراين انتخابات به رقابت پرداخته است.
مردم تانزانيا و جزيره نيمه خود مختار، زنگبار روز يكشنبه براي انتخاب رئيس جمهور، نمايندگان مجلس و شوراهاي شهر به پاي صندوق هاي راي رفتند.
به گزارش ايرنا، كيكوته 60 ساله كه از سال 1992ميلادي به نمايندگي از حزب «سي سي ام» قدرت را در دست دارد، در تبليغات انتخاباتي خود قول داده است كه براي بهبود وضعيت تحصيل به بهداشت، و زيرساخت هاي شهري تلاش كند.
اما مخالفان دولت اعلام كرده اند اين حزب كه از زمان استقلال تانزانيا درسال 1961 ميلادي همواره قدرت را در دست داشته، به هيچكدام از وعده هايش عمل نكرده است.
برپـايه اين گزارش دركشور تانزانيا كه درشرق افريقا واقع شده و اقتصاد آن به كشاورزي وابسته است 19ميليون نفر واجد شرايط راي دادن هستند.گزارش ها حاكي است، درجزيره زنگبار كه درسال 1964 از تانزانيا جدا شده است نيز 400هزار نفر واجد شرايط هستند. اين گزارش حاكي است، كشور تانزانيا در شرق آفريقا، برخلاف همسايگان خود (كنيا، اوگاندا، بروندي، رواندا وكنگو) از درگيري هاي سياسي دور بوده است و جو سياسي آرامي را تاكنون داشته است.

 



انفجار بمب در اسلامبول22مجروح بر جاي گذاشت

انفجار بمب در نزديكي محل استقرار نيروهاي ضدشورش تركيه در شهر اسلامبول، 22 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، ديروز بمبي در ميدان «تقسيم» شهر اسلامبول منفجر شد. به گفته منابع پليس تركيه، اين انفجار احتمالا به شيوه انتحاري انجام گرفت و 22 زخمي بر جاي گذاشت. محل وقوع انفجار نيز نزديكي محل استقرار نيروهاي ضدشورش اعلام شد. 9 تن از مجروحان، پليس و بقيه افراد رهگذر هستند و حال دو نفر از زخمي ها نيز وخيم اعلام شده است. به گفته شاهدان، يك جسد نيز در محل انفجار مشاهده شد كه احتمالا، متعلق به فرد انتحاري بوده است. تا عصر ديروز هيچ گروهي مسئوليت عمليات فوق را بر عهده نگرفته است.
عناصر وابسته به حزب كارگران كرد تركيه (پ.ك.ك) تاكنون چند بار دست به حملات انتحاري و تروريستي زده اند.

 



اعتراض مردم هلند به همكاري دولت با نژادپرستان

مردم در پايتخت هلند عليه ائتلاف دولت اين كشور با حزب نژادپرست آزادي دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، شبكه خبري الجزيره ديروز گزارش داد مردم آمستردام روز شنبه با برگزاري تظاهراتي نسبت به روي كارآمدن حزب راست افراطي موسوم به «آزادي» به رياست «ويلدرز» و ائتلاف و همكاري دولت با آن اعتراض كردند.
تظاهر كنندگان اعلام كردند كه دولت با پذيرش حزب آزادي و همكاري با آن، مدافع افكار افراطي اين حزب مبني بر حمايت از رژيم صهيونيستي، نژادپرستي و مخالفت با اتباع خارجي بويژه، مسلمانان شده است.
صدها هلندي در اين گردهمايي بر لزوم تلاش دولت براي حمايت از اصول همزيستي مسالمت آميز در جامعه اين كشور تأكيد كردند و گفتند كه فعال شدن راست هاي افراطي موجب بروز شكل هاي مختلفي از نژادپرستي در زندگي روزمره هلند شده است.
از سوي ديگر، بعضي سازمان ها و گروه هاي اروپايي تجمع مشابهي رابا هدف حمايت و تأييد راست هاي افراطي و رهبر تحت محاكمه آن، در هلند برگزار كردند.

 



در آستانه انتخابات كنگره مردم آمريكا اوباما را «هو» كردند

مردم آمريكا در ايالت كانكتيكات سخنراني اوباما را به هم زدند و او را در آستانه انتخابات كنگره «هو» كردند.
به گزارش خبرگزاري ها، ساكنان يك شهر ايالت كانكتيكات در اعتراض به سياست هاي اقتصادي اوباما از سخنراني او جلوگيري كردند و با سر و صدا اجازه ندادند به سخنراني خود ادامه دهد.
اوباما كه براي جلب آرا براي دموكرات ها در انتخابات كنگره سخنراني مي كرد كوشيد تا با عذرخواهي معترضان را به آرامش دعوت كند اما آنها رئيس جمهور آمريكا را «هو» كردند.
انتخابات ميان دوره اي كنگره (دو مجلس نمايندگان و سنا) روز سه شنبه (فردا) برگزار مي شود و طي آن مردم 435 نماينده مجلس نمايندگان، 37 سناتور و 38 فرماندار را انتخاب خواهند كرد.حزب دموكرات و چهره هاي سياسي طرفدار اين حزب تلاش گسترده اي را براي جلب آراي مردم شروع كرده اند. اوباما رئيس جمهور آمريكا نيز در حمايت از نامزدهاي حزب دموكرات در شهرهاي آمريكا سخنراني كرده است.

 



رژيم اسرائيل جزو اولين هاي جهان

به گزارش العالم، براساس نظرسنجي مؤسسه آلماني -يهودي «ماگرموشت» رژيم صهيونيستي در رأس منفورين جهان قراردارد.
به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، موسسه آلماني- يهودي ماگرموشت اعلام كرد: براساس يك نظرسنجي، رژيم صهيونيستي در زمينه نامطلوب ترين و منفورترين ها، نخستين جايگاه را درجهان دارد.
اين درحالي است كه رسانه هاي آمريكايي همواره رژيم صهيونيستي را مورد حمايت قرارداده اند.
براساس نتايج اين نظرسنجي 81درصد از شركت كنندگان اسرائيلي ساكن سرزمين هاي اشغالي معتقدند كه وجهه اين رژيم درجهان منفي، 15درصد از شركت كنندگان نيز معتقدند چهره صهيونيست ها مثبت است و چهاردرصد هم نظري نداده اند.
اين نظرسنجي به روش مصاحبه تلفني با هزار و 200 بزرگسال اسرائيلي درماه سپتامبر 2010 (مهرماه 89) انجام و نتايج آن در 22 اكتبر 2010 ( 30مهرماه 89) منتشر شده است.
رژيم صهيونيستي علاوه بر اشغال سرزمين هاي ملت فلسطين همواره جنايات ضد بشري خود را عليه اين ملت مظلوم ادامه مي دهد و با استفاده از عمليات نظامي و محاصره درصدد مقابله با آرمان ملت فلسطين است. اين اقدام صهيونيست ها در شرايطي صورت مي گيرد كه سران كاخ سفيد و برخي كشورهاي اروپايي از تل آويو حمايت مي كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14