(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 آبان 1389- شماره 19779

حديث دشت عشق
شاگردان پيرواني چهارشنبه به چين مي روند
تيم فوتبال اميد، نخستين گروه اعزامي به بازي هاي آسيايي
اخبار كوتاه از فوتبال
مسابقات در دو گروه برگزار مي شود شروع ليگ واليبال از دوم دي ماه
پايان رقابت هاي كاراته قهرماني جهان ايران در مكان شانزدهم قرار گرفت
آغاز دور آخر تمرينات تيم ملي جودو
آغاز دور برگشت ليگ قهرمانان اروپا كار سخت اينتر در انگليس
پيش بيني كسب رتبه چهارم در مسابقات پارآسيايي گوانگجو
جانبازان بيش از 180مدال جهاني كسب كرده اند
به دنبال مذاكره با مربيان كشتي روسيه و كوبا
ربطي : مربي خارجي براي تيم ملي بزرگسالان نمي آيد
خواندني از ورزش ايران



حديث دشت عشق

به ياد معلم بسيجي شهيد «مسعود جعفري»
شهيد شهيدپرور

معلم شهيد «مسعود جعفري» در بهمن 1331 در شهر خون و قيام ورامين پا به عرصه دنيا گذاشت و در سن 6سالگي وارد مدرسه و چنان درس را پيگير شد كه در سن 17 سالگي ديپلم گرفت. او به خاطر حضور پدرش در 15خرداد 42 آبديده شد و خودش هم در صف مبارزين و مخالفين رژيم قرار گرفت. در مراسم شهداي قم حضور پيدا كرد و در پايان توسط ساواك دستگير و از همين مسئله متوجه شد كه راه پدر و حمايت از ولايت فقيه و رهبري امام خميني همان راه امام حسين(ع) است.
عاشق امام و روحانيت اصيل بود و مي گفت ما هرچه داريم از قيام امام حسين و ادامه دهندگان راه امام خميني يعني شهدا ميباشد و در همه گفته هايش مي گفت پدر عزيز و مادر گرامي و اي همه كساني كه مرا مي شناسيد يك لحطه از ولايت فقيه دور نشويد چون آمريكا و منافقين در تلاش هستند كه اين ركن اصلي انقلاب اسلامي را لوث كنند. مدير دبيرستان شهيد مصطفي خميني در طول حيات خود همه مرخصي ها و ايام عيد را عاشقانه در جبهه ها سپري كرد.
عاقبت مدير نمونه ورامين پس از ماهها مبارزه با مخالفين اسلام و انقلاب اسلامي در 18/12/62 در عمليات خيبر به درجه رفيع شهادت نائل آمد.

 



شاگردان پيرواني چهارشنبه به چين مي روند
تيم فوتبال اميد، نخستين گروه اعزامي به بازي هاي آسيايي

تيم فوتبال اميد كشورمان براي شركت در شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي بامداد چهارشنبه با 20 بازيكن عازم شهر گوانگجو چين خواهد شد.
آخرين مرحله اردوي آماده سازي اين تيم از عصر ديروز يكشنبه در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز شد و تا روز 12 آبان (زمان اعزام به محل برگزاري بازي هاي آسيايي) ادامه خواهد داشت.
اميرحسين پيرواني، مربي تيم فوتبال اميد در خصوص آخرين وضعيت اين تيم گفت: قرار بود يك اردوي 10 روزه را در كمپ تيم هاي ملي برگزار كنيم تا با شرايط بهتري براي بازي هاي گوانگجو آماده شويم اما به دليل برگزاري رقابت هاي ليگ، ناگزير شديم اين اردو را لغو كنيم و بازيكنان سه روز تمريني را از دست دادند.
وي ادامه داد: بازيكنان تيم اميد به لحاظ فردي و تكنيكي از برترين بازيكنان ايران هستند اما يكي از عناصر موفقيت در فوتبال هماهنگي در خطوط سه گانه است كه اميدوارم در فرصتي كه تا زمان اعزام تيم باقي مانده بتوانيم به هماهنگي لازم دست يابيم.
پيرواني در خاتمه تصريح كرد: يكي از دغدغه هاي هميشگي تيم اميد عدم هماهنگي باشگاه ها با سازمان ليگ است. اين بار هم قرار بود مسابقات ليگ بدون حضور بازيكنان ملي پوش برگزار شود اما اين اتفاق رخ نداد و سه روز تمرينات تيم اميد تعطيل شد. اميدوارم با توكل به خدا و درايت كادر فني تيم اميد در مسابقات آسيايي نمايش قابل قبولي داشته باشد و بتواند به نتايج خوبي دست يابد.
تيم فوتبال اميد ايران در گروه B مسابقات فوتبال بازي هاي آسيايي گوانگجو با تيم هاي تركمنستان، بحرين و ويتنام همگروه است و به ترتيب طي روزهاي 17، 19 و 22 آبان ماه در مرحله مقدماتي با حريفان خود روبه رو خواهد شد. مسابقات فوتبال بازي هاي آسيايي گوانگجو از 16 آبانماه آغاز مي شود.
برگزاري مراسم بدرقه
براي اميدها
اما مراسم بدرقه اعضاي تيم فوتبال اميد كشورمان براي حضور در بازي هاي آسيايي گوانگجو امروز برگزار خواهد شد.
اين مراسم با حضور مسئولان سازمان تربيت بدني، فدراسيون فوتبال، جمعي از پيشكسوتان ورزش و كادر فني و اعضاي تيم فوتبال اميد در محل هتل لاله تهران برگزار خواهد شد.
در اين مراسم ضمن برگزاري مراسم ويژه بدرقه اعضاي تيم فوتبال اميد لوح تقدير و جوايزي از سوي فدراسيون فوتبال به بازيكنان اين تيم اهداء خواهد شد. مراسم بدرقه تيم فوتبال اميد با مشاركت كميته فرهنگي فدراسيون فوتبال و شركت فرهنگي ورزشي سايپا برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

مظلومي: گفته بودم دو جام ولي يك جام مي گيريم
پرويز مظلومي سرمربي تيم فوتبال استقلال درباره وضعيت اين تيم اظهار كرد: هنوز به آن چيزي كه ايده آل من است دست پيدا نكرده ايم. شرايط خوبي از ابتداي فصل نداشته ايم اما با همت بازيكنان، مديريت باشگاه و كادرفني توانسته ايم تا اينجاي راه بياييم ولي راه طولاني تري را براي موفقيت در پيش داريم. وي با بيان اين كه در جام حذفي براي قهرماني به ميدان مي رويم، گفت: ما هنوز هم به جدول نگاه نمي كنيم. تلاش داريم كه در پايان راه موفق شويم. هدفگذاري ما كسب سهميه ليگ براي سال آينده بوده است. نيم نگاهي هم داريم كه حتما يك جام را از آن خود كنيم. من از اول فصل قول دو جام را داده بوديم ولي امسال حتما يك جام را مي گيريم.
ضعف امكانات در ورزشگاه هاي ايران
رئيس سازمان ليگ فوتبال حرفه اي گفت: بيشترين امتياز منفي كنفدراسيون فوتبال آسيا به ايران مربوط به ضعف امكانات در ورزشگاه ها است.
بازي بزرگ پيروزي در دي ماه
معاون بين المللي اتحاديه فوتبال ايران گفت: تيم فوتبال پيروزي در دي ماه با يكي از تيم هاي بزرگ جهان ديداري دوستانه برگزار خواهد كرد.
باشگاه سايپا خواستار تعويق بازي هايش شد
باشگاه سايپا با ارسال نامه اي به سازمان ليگ فدراسيون فوتبال، تعويق ديدار اين تيم در رقابت هاي ليگ برتر را خواستار شد. با توجه به حضور كريم انصاري فر و علي زينالي در تيم ملي اميد و همكاري اين باشگاه با تيم هاي ملي در تمامي رده هاي سني، اين باشگاه خواستار برگزاري ديدارهاي تيم فوتبال سايپا البرز در زماني مناسب و با حضور مهره هاي اصلي تيم در ليگ برتر فوتبال كشور شد.
گلزني دوباره نكونام براي اوساسونا
تيم اوساسونا در روزي كه دو بازيكن ايراني اش را در تركيب اصلي خود مي ديد، در خانه سانتاندر 4 بر يك تن به شكست داد. در اين بازي جواد نكونام همانند هفته پيش براي تيمش گلزني كرد ولي گل دقيقه 58 او از روي نقطه پنالتي تاثيري در نتيجه بازي نداشت و تنها از سنگيني شكست براي مردان خوزه آنتونيو كاماچو كاست. نكونام در اين بازي تا پايان در زمين حضور داشت ولي مسعود شجاعي پس از يك ساعت زمين مسابقه را ترك كرد و جاي خود را به نلسون داد. اوساسونا با اين باخت 9 امتيازي ماند و با سقوط در مكان سيزدهم جدول ليگا ايستاد.
تاج مجوز عشوري را گرفت
نايب رئيس فدراسيون فوتبال مسئولان باشگاه ذوب آهن را متقاعد كرد تا اجازه حضور سينا عشوري در تمرينات تيم فوتبال اميد ايران را صادر كنند. عشوري در تمرينات تيم اميد غايب بود.
سپاهان در امارات با النصر و الاهلي بازي مي كند
تيم فوتبال سپاهان با به تعويق افتادن ديدارهايش در ليگ برتر براي برگزاري اردو به امارات مي رود و دو بازي تداركاتي برگزار مي كند.
اين تيم جمعه با كليه بازيكنان خود راهي امارات مي شود و در باشگاه ايرانيان اقامت مي كند. سپاهان در يك هفته اقامت خود در دبي دو بازي تداركاتي برگزار خواهد كرد. ديدار تداركاتي اول سپاهان با تيم النصر روز يكشنبه هفته آينده و بازي دوم چهارشنبه آينده مقابل الاهلي خواهد بود. شاگردان قلعه نويي جمعه هفته آينده به اصفهان بازمي گردند. سپاهان به دليل حضور احسان حاج صفي، سيدجلال حسيني و سيدمهدي رحمتي در تيم اميد ديدارهاي هفته چهاردهم و پانزدهم خود را برگزار نمي كند.
حسيني رئيس جديد هيات مديره سپاهان
غلامحسين حسيني به عنوان رئيس جديد هيئت مديره باشگاه فولاد مبارك سپاهان شد.پيش از اين پورسينا رئيس هيات مديره بود.
نشست خبري پيروزي
سرمربي و سرپرست باشگاه پيروزي روز چهارشنبه نشست خبري برگزار مي كنند. اين نشست در سالن اجتماعات شهرداري منطقه 9 برگزار مي شود.
نامه اعتراض آميز باشگاه استقلال به صدا و سيما
علي فتح الله زاده مي خواهد در اعتراض به نحوه گزارش برخي گزارشگران تلويزيوني به مدير شبكه سوم سيما نامه بنويسد. خبرهاي رسيده از باشگاه استقلال حكايت از آن دارد كه اعتراض مدير اين باشگاه عادل فردوسي پور را نشانه رفته. فردوسي پور در جريان بازي استقلال و راه آهن مطالبي را درباره نيمكت نشيني محمد محمدي و حضور وحيد طالب لو در تركيب استقلال بيان كرد كه اين حرف ها با واكنش تعدادي از هواداران استقلال روبه رو شد.
فتح الله زاده در اين خصوص به ايسنا مي گويد در نامه اش به مدير شبكه سوم نامي از گزارشگري نمي برد اما در عين حال او مدعي است كه برخي ها با هجمه رسانه اي مي خواهند جو ورزش را برهم بريزند.

 



مسابقات در دو گروه برگزار مي شود شروع ليگ واليبال از دوم دي ماه

16 تيم حاضر در مسابقات ليگ برتر واليبال كه روز يكشنبه در مراسم قرعه كشي شركت كرده بودند، از دوم دي ماه رقابتشان را آغاز مي كند.
در مراسم قرعه كشي ليگ كه نمايندگان باشگاه قرار داشتند، قرار شد كه مسابقات در دو جدول هشت تيمي برگزار شود.
گروه A:1-سايپا تهران 2- داماش گيلان 3- بانك كشاورزي ايران 4- كرمان 5- ارتعاشات صنعتي ايران 6- يزد 7- دانشگاه آزاد اسلامي 8- باريج اسانس كاشان.
گروه B:1- پيكان تهران 2- كاله مازندران 3- بازرگاني جواهري گنبد 4- پتروشيمي بندرامام 5- پيروزي تهران 6- ابومسلم خراسان رضوي 7- اروميه 8- آلومينيوم سازي المهدي بندرعباس.

 



پايان رقابت هاي كاراته قهرماني جهان ايران در مكان شانزدهم قرار گرفت

بيستمين دوره رقابت هاي كاراته قهرماني جهان يكشنبه شب با قهرماني صربستان و ايستادن تيم ملي ايران در مكان شانزدهم خاتمه يافت.
اين دوره از رقابت ها با حضور 1261 كاراته كا از 88 كشور جهان پنجشنبه گذشته در بلگراد آغاز شده بود كه در نهايت شب گذشته با قهرماني تيم ميزبان خاتمه يافت. در روز پاياني مسابقات كاراته قهرماني جهان تيم صربستان كه رقابت بسيار نزديكي با ايتاليا براي كسب عنوان قهرماني داشت در ديدار نهايي بخش كوميته تيمي مقابل آذربايجان به برتري دست يافت و با سه مدال طلا و يك برنز جام قهرماني رادر خانه نگاه داشت.
تيم ملي كاراته ايران كه در بخش مردان با تركيبي كامل به صربستان سفر كرده بود، تنها در وزن 67- كيلوگرم توسط حامد زيگساري موفق به كسب مدال نقره شد و با شش پله صعود نسبت به دوره قبل در مكان شانزدهم ايستاد.
بعد از صربستان، ايتاليا با كسب دو مدال طلا، چهار نقره و يك برنز نايب قهرمان شد و ژاپن با دو مدال طلا، دو نقره و سه برنز سكوي سوم را تصاحب كرد. در مجموع از ميان 88 كشور شركت كننده تنها 26 كشور موفق به كسب مدال شدند.
در اين رده بندي ونزوئلا با كسب دو طلا، فرانسه با كسب يك طلا، سه نقره و يك برنز، آذربايجان با يك طلا، يك نقره و يك برنز، چين با يك مدال طلا و يك برنز، برزيل، يونان، مكزيك و استراليا هر كدام با يك طلا، ويتنام با دو نقره، اسپانيابا يك نقره و چهار برنز، تركيه و مصر هر كدام با يك نقره و يك برنز بالاتر از تيم ايران رتبه هاي چهارم تا چهاردهم را به خود اختصاص دادند.

 



آغاز دور آخر تمرينات تيم ملي جودو

دور آخر تمرينات تيم ملي جودو از صبح ديروز در مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز به كار كرد.
اين تيم كه عصر ديروز از ساري بازگشت از صبح ديروز در آزادي بار ديگر به اردو رفت و تا 17 آبان ماه (زمان اعزام) به تمريناتش ادامه مي دهد.
محسن غفار در وزن 60- كيلوگرم، آرش ميراسماعيلي در 66- كيلوگرم، علي معلومات در 73- كيلوگرم، محمد جمالي در 81- كيلوگرم، حسين قمي در 90- كيلوگرم، جواد محجوب در 100- كيلوگرم و محمدرضا رودكي در وزن 100+كيلوگرم به عنوان ملي پوشان به همراه حاجي يوسف زاده، خسرو دلير و ايوب رستمي در مسابقات آسيايي گوانگجو شركت مي كنند.
مسابقات جودو از 22 تا 25 آبان ماه برگزار مي شود.

 



آغاز دور برگشت ليگ قهرمانان اروپا كار سخت اينتر در انگليس

تيم فوتبال اينترميلان، مدافع عنوان قهرماني رقابت هاي ليگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه خانگي تاتنهام به مصاف اين تيم خواهد رفت.
تيم اينتر در دور برگشت مرحله گروهي ليگ قهرمانان اروپا امشب در ورزشگاه «وايت هارت لين» با ناتنهام روبه رو مي شود. اينتر در ديدار رفت كه در ورزشگاه «سن سيرو» برگزار شد، درحالي كه با نتيجه 4 بر صفر از حريف خود پيش بود، ظرف 38 دقيقه سه گل دريافت كرد و چه بسا اگر بازي دقايقي بيشتر ادامه پيدا مي كرد، پيروزي را از دست مي داد. اين ديدار در گروهA رقابت ها برگزار مي شود.
در اين گروه تيم هاي اينتر و تاتنهام به ترتيب با 7 و 4 امتياز در مكانهاي اول و دوم قرار گرفته اند.
در گروهC مسابقات هم منچستريونايتد كه كماكان وين روني را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد در تركيه با «بورسا اسپور» ديدار خواهد كرد. منچستريونايتد با پيروزي در اين ديدار به احتمال فراوان به مرحله حذفي رقابتهاي ليگ قهرمانان اروپا صعود خواهد كرد. شاگردان فرگوسن با 7 امتياز در صدر جدول گروهC قرار دارند. برنامه كامل ديدارهاي سه شنبه شب ليگ قهرمانان اروپا به شرح زير است:
گروهA:
¤تاتنهام انگلستان................... اينترميلان ايتاليا
¤وردربرمن آلمان........................... توئنته هلند
گروهB:
¤نماينده رژيم اشغالگر قدس............. شالكه آلمان
¤بنفيكا پرتغال............................. ليون فرانسه
گروهC:
¤بورسا اسپور تركيه........... منچستريونايتد انگلستان
¤والنسياي اسپانيا...................... رنجرز اسكاتلند
گروهD:
¤روبين كازان روسيه............... پاناتينايكوس يونان
¤كپنهاگن دانمارك.................... بارسلونا اسپانيا

 



پيش بيني كسب رتبه چهارم در مسابقات پارآسيايي گوانگجو
جانبازان بيش از 180مدال جهاني كسب كرده اند

معاون فرهنگي و روابط امور بين الملل فدراسيون جانبازان و معلولان ايران گفت: بيش از 180نفر از جانبازان ورزشكار كشورمان مدال جهاني گرفته اند و در رده هاي تيمي نيز رتبه هاي خوبي در دنيا داريم.
سيداسدالله ميرمحمدي با بيان اينكه قهرماني جانبازان و معلولان نيز يكي از انگيزه هاي اين فدراسيون به شمار مي رود كه در اين زمينه 15 رشته ورزشي فعال هستند گفت: انتظار داريم كه در رقابت هاي آسيايي آينده پارالمپيك كه در گوانگجو برگزار مي شود حداقل بين كشورهاي آسيايي رتبه چهارم و پنجم را كسب كنيم.
وي اضافه كرد: در رشته هاي دووميداني، شنا و واليبال وضعيت خوبي داريم و در رشته هاي فوتبال قطع عضو، فوتبال هفت نفره و پنج نفره، تنيس روي ميز، بسكتبال با ويلچر، واليبال نشسته نيز فعال هستيم كه در رشته واليبال نشسته مقام اول در دنيا را كسب كرديم و اين تيم مقابل آمريكا ايستاد و برنده شد.

 



به دنبال مذاكره با مربيان كشتي روسيه و كوبا
ربطي : مربي خارجي براي تيم ملي بزرگسالان نمي آيد

فدراسيون كشتي قصد استفاده از مربي خارجي براي هدايت تيم ملي بزرگسالان كشتي آزاد نداريم.
عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي در خصوص مذاكره بامربيان خارجي براي حضور در كشتي آزاد ايران، اظهار كرد: با مربيان روسيه و كوبا مذاكره كرده ايم. فدراسيون هاي آنها اسامي نفراتي را داده اند كه ما در حال بررسي كارنامه شان هستيم. البته تابه حال مبلغ درخواستي روسها بالا بوده و فدراسيون كشتي قبول نكرده است. در نهايت قصد داريم يك تا سه مربي خارجي را به ايران بياوريم.
وي در پاسخ به اين سؤال كه آياقصد استفاده از اين مربيان در تيم هاي ملي را داريد؟ گفت: اين طور نيست كه بخواهيم آنها را به عنوان سرمربي تيم ملي در رده هاي مختلف بكار گيريم بلكه مي خواهيم از اين مربيان در رده پايه و بيشتر براي آموزش استفاده كنيم تا دانش روز اروپا را انتقال دهيم. در اين مورد انستيتو كشتي نيز برنامه دارد تا با استفاده از مربيان خارجي، داشتن مربيان شهرستان ها راهم بالا ببرد. شايد از مربي خارجي به عنوان كمك كننده و آموزش دهنده در تيم هاي پايه نيز استفاده كنيم. دبير فدراسيون كشتي در پايان گفت: البته با كوبايي ها بيشتر در مورد مربيان بدنساز مذاكره كرده ايم كه البته هنوز جواب قطعي از سوي آنها داده نشده است.

 



خواندني از ورزش ايران

¤ دبيركل كميته ملي المپيك به دليل نشست با رئيس سازمان تربيت بدني براي تصميم گيري در مورد بازي هاي ساحلي عمان از سفر به گوانگجو جهت انجام ثبت نام نهايي اعضاي كاروان ايران بازماند.
¤ تيم ملي پرورش اندام ايران با كسب هفت مدال قهرمان جهان شد.
¤ بهداد سليمي قويترين وزنه بردار جهان مدال قهرماني خود را به رئيس جمهور اهدا كرد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14