(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 آبان 1389- شماره 19779

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كدام يك سؤال برانگيز است ؟! (يادداشت روز)
محسني اژه اي دادستان كل كشور: دستگاه قضايي با اخلالگران در هدفمندي يارانه ها برخورد مي كند
جوجه (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پيام تبريك احمدي نژاد به رئيس جمهور جديد برزيل
معاون بين الملل سازمان كنفرانس اسلامي:
سازمان كنفرانس اسلامي از برنامه هسته اي صلح آميز ايران دفاع مي كند
ناطق خطاب به خاتمي: بدون تأييد رهبر انقلاب كاري را انجام نمي دهم (خبر ويژه)
مالموهاي ضدانقلاب در سوئد ركورد شكستند (خبر ويژه)
31 سال زور الكي زديم بايد هيچ بودن را باور كنيم (خبر ويژه)
لااقل يك بيانيه بي خاصيت بدهيم تا باور كنيم كه زنده ايم ! (خبر ويژه)
اعتراف به نيمي از واقعيت! (خبر ويژه)



كدام يك سؤال برانگيز است ؟! (يادداشت روز)

در خبرها آمده است كه 7 تن از نمايندگان فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي با طرح سؤالي از وزير امور خارجه كشورمان از وي درباره كمك هاي نقدي جمهوري اسلامي ايران به حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان توضيح خواسته اند. اين سؤال با استناد به گزارش اخير روزنامه آمريكايي نيويورك تايمز مطرح شده است و در نگاه اول مي تواند برخاسته از رسالت نمايندگي مردم و ضرورت نظارت بر عملكرد دولت در سياست خارجي تلقي شود ولي اين سكه روي ديگري نيز دارد كه يادداشت پيش روي به آن پرداخته است، با اين احتمال كه نمايندگان طرح كننده سؤال از آن غفلت ورزيده اند و انگيزه ديگري - انشاءالله- در ميان نبوده است.
اوايل هفته گذشته، روزنامه آمريكايي «نيويورك تايمز» در حالي كه ادعا مي كرد به يك «خبر سري» و طبقه بندي شده دست يافته است از كمك نقدي جمهوري اسلامي ايران به «عمر داودزاي» رئيس دفتر حامد كرزاي خبر داد و از آن با عنوان «رشوه» اي ياد كرد كه پنهان از نگاه رئيس جمهور افغانستان به رئيس دفتر وي پرداخت شده است. گزارش نيويورك تايمز بلافاصله پس از انتشار با استقبال گسترده رسانه هاي آمريكايي و اروپايي روبرو شد و جنجال تبليغاتي تازه اي عليه جمهوري اسلامي ايران شكل گرفت. چند ساعت بعد از انتشار اين خبر، حامد كرزاي رئيس جمهور افغانستان در مصاحبه اي ضمن تشكر از جمهوري اسلامي ايران، اعلام كرد كه كمك هاي نقدي مورد اشاره نيويورك تايمز، بخشي از توافقنامه جامعه جهاني در اجلاس «بن» بوده است و «داودزاي» به نمايندگي از وي آن را دريافت كرده است. كرزاي در اين مصاحبه مطبوعاتي كه خشم آمريكايي ها و عكس العمل شتابزده نيويورك تايمز را در پي داشت، گفت؛ «من سال گذشته كه به هرات رفته بودم در سخنراني خود از كمك نقدي ايران به دولت و دفتر رياست جمهوري افغانستان خبر داده و موارد هزينه اين كمك ها را نيز اعلام كرده بودم و تعجب مي كنم كه نيويورك تايمز از كدام دريافت پنهاني يا خبر ناگفته اي گزارش داده است.»
«نيويورك تايمز» يكي از سه روزنامه اثرگذار و جريان ساز در آمريكا است و از آن با عنوان روزنامه نزديك به كاخ سفيد و بازتاب دهنده مواضع دولت آمريكا ياد مي شود. اين روزنامه به خانواده يهودي و معروف «سولز برگر» -SULZBERGER- تعلق دارد.
با اين وصف مي توان - و بايد- گزارش نيويورك تايمز را برگرفته از نظر و تصميم دولت آمريكا تلقي كرد. اما، اين گزارش برخلاف ادعاي نيويورك تايمز، حاوي خبر تازه اي نيست و رخداد پنهان و اعلام نشده اي را فاش نكرده است، پس ماجرا چيست و چرا آمريكايي ها شرايط كنوني را براي اين نوع از جنجال آفريني عليه جمهوري اسلامي ايران مناسب تشخيص داده اند؟
پاسخ اين سؤال را مي توان با مروري گذرا به ناكامي هاي زنجيره اي اشغالگران در افغانستان كه همزمان با تحكيم و تقويت جايگاه جمهوري اسلامي ايران در آن كشور صورت پذيرفته است، جستجو كرد. كشورهاي شركت كننده در اشغال افغانستان، مخصوصا دوقلوي آمريكا و انگليس، علي رغم هزينه هاي سنگين مالي و نظامي نه فقط به اهداف از قبل تعريف شده خود در افغانستان نرسيده اند، بلكه به اعتراف مقامات آمريكايي و اروپايي از «باد»ي كه با حمله نظامي به افغانستان و اشغال اين كشور كاشته بودند، «طوفان» درو كردند، تا آنجا كه 3 ماه قبل ژنرال «مك كريستال» فرمانده نيروهاي آمريكايي مستقر در افغانستان، در اقدامي كم سابقه و غيرمنتظره، حمله نظامي و اشغال افغانستان را پروژه اي پرهزينه، بي حاصل و محكوم به شكست معرفي كرد. مك كريستال ادامه اشغال نظامي افغانستان را اشتباه بزرگ ديگري دانست كه به گفته وي نبايد به خطاي بزرگ حمله نظامي به اين كشور افزوده شود. پاسخ دولت آمريكا به نظر كارشناسي فرمانده نظامي نيروهاي خود در افغانستان، بازنشستگي زودتر از موعد و بدون اطلاع وي بود. در انتخابات اخير افغانستان برخلاف انتظار آمريكا و متحدانش، نامزدهاي مخالف اشغال و اسلامگراياني كه خواستار خروج بي قيد و شرط اشغالگران از كشورشان هستند، با استقبال چشمگير مردم روبرو شدند و بيشترين كرسي هاي مجلس اين كشور- و در نتيجه برخورداري از اعضاي بيشتر در لويي جرگه- را به خود اختصاص دادند.
آمار تلفات نظاميان ناتو در افغانستان همه روزه با افزايش- به قول واشنگتن پست- نگران كننده اي روبروست. قتل عام مردم عادي به بهانه جستجوي اعضاي القاعده و طالبان، نفرت شديد افغاني ها از آمريكا و متحدانش را در پي داشته است. دولت انگليس تحت فشار افكار عمومي اعلام كرده است كه به زودي نظاميان خود را از افغانستان خارج مي كند و هفته گذشته دولت فرانسه نيز اعلام كرد نيروهاي نظامي فرانسوي را كه در پوشش ناتو به افغانستان اعزام كرده است، فرا مي خواند. هرج و مرج و ترور و آشوب مردم اين كشور تحت اشغال را به تنگ آورده است و... تحليلگر روزنامه آمريكايي يو.اس.اي.تودي با تاسف اعتراف مي كند اشغال افغانستان و عراق به جاي آن كه جمهوري اسلامي ايران را از دو سوي شرق و غرب به محاصره آمريكا درآورد، دامنه نفوذ ايران را در شرق و غرب اين كشور به وسعت دو كشور افغانستان و عراق گسترش داده است.
با اين نگاه به افغانستان امروز و موقعيت متزلزل اشغالگراني كه از پروژه حمله نظامي و اشغال نتيجه معكوس گرفته اند، به آساني مي توان انگيزه «نيويورك تايمز» از انتشار گزارش مخدوش مورد اشاره و جنجال سياسي و رسانه اي آمريكا و متحدانش عليه جمهوري اسلامي ايران را درك كرد ولي آنچه با معيارهاي مبتني بر «منافع ملي» قابل فهم نيست سؤال 7 نماينده فراكسيون اقليت مجلس شوراي اسلامي از وزير امور خارجه كشورمان است كه با طرح سؤال درباره چگونگي و چرايي كمك مالي جمهوري اسلامي ايران به دولت افغانستان - آن هم با استناد به گزارش نيويورك تايمز- خواسته يا ناخواسته به استقبال ترفند اشغالگران عليه ميهن اسلامي خود رفته اند. چرا كه؛
1- سرنوشت افغانستان و ماهيت دولتي كه زمام امور اين كشور را به دست مي گيرد، با امنيت ملي ما رابطه اي مستقيم دارد. اگر نيروهاي اشغالگر كه دشمنان تابلودار جمهوري اسلامي ايران هستند در پروژه اشغال به پيروزي مي رسيدند- كه نتيجه معكوس گرفته و حاكميت آنان بر افغانستان امكان پذير نيست- امتيازي به نفع خود و عليه ايران اسلامي به دست آورده بودند و از آنجا كه درگيري جمهوري اسلامي ايران با نظام سلطه يك درگيري ماهوي است و دشمنان از هيچ اهرمي براي مقابله و كينه توزي عليه ايران اسلامي دريغ نكرده و نخواهند كرد، حاكميت دولت هاي دست نشانده آمريكا در همسايگي ما براي امنيت ملي كشورمان بي هزينه نبود. بنابراين كمك مالي جمهوري اسلامي ايران به افغانستان، مخصوصا با توجه به كانون دريافت كننده و محل هزينه آن كه با هوشمندي از سوي مسئولان كشورمان انتخاب شده بود، كمترين هزينه اي است كه براي حفظ امنيت جمهوري اسلامي ايران و در راستاي استراتژي منطقه اي و بلند مدت كشورمان پرداخت شده است.
2- توده هاي مردم كشورمان اگرچه بارها بصيرت مثال زدني خود در بزنگاه هاي پيچيده و غبار گرفته را به اثبات رسانده اند ولي چنانچه از نكته مورد اشاره و شرايط كنوني كشور افغانستان اطلاع چنداني نداشته باشند به هيچ وجه قابل ملامت نيستند چرا كه كنكاش در اين زمينه وظيفه همگان نيست اما از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي كه به عنوان برگزيدگان و «عصاره ملت» بر كرسي هاي تصميم ساز و سياست پرداز كشور تكيه زده اند، انتظار ديگري مي رود و غفلت آنان از اين نكته بديهي كه نه پيچيده است و نه پر رمز و راز، پذيرفتني نيست. آنها به خوبي مي دانند- و بايد بدانند- كه افغانستان تحت اشغال يكي از ميدان هاي پرچالش ميان اسلام انقلابي با پرچمداري ايران اسلامي و نظام سلطه بين الملل به سركردگي آمريكاست. مردم شريف ايران اگرچه نسبت به آنچه از سوي جمهوري اسلامي ايران در اين آوردگاه مي گذرد، نامحرم نيستند ولي اعلام عمومي همه تصميم ها و سياست هاي مربوطه به گوش و چشم نا محرم دشمنان نيز مي رسد. بنابراين، چنانچه 7 نماينده محترم فراكسيون اقليت مجلس آنگونه كه ادعا مي كنند دغدغه نظارت بر سياست خارجي كشورمان را دارند، چرا با وجود امكان پرسش غيرعلني از وزير امور خارجه- كه براي آنان فراهم است- به خود اجازه طرح علني اين سؤال را مي دهند؟!
اگرچه، اكنون با توجه به گزارش مخدوش و جعلي نيويورك تايمز، شايد توضيح درباره كمك هاي مالي ايران به افغانستان و چگونگي هزينه آن بار اطلاعاتي و امنيتي چنداني نداشته باشد.
3- حالا به چند خبر زير هم توجه كنيد؛
- وزير دارايي افغانستان با ابراز تعجب از جنجال رسانه اي نيويورك تايمز، اعلام كرد كه دولت هاي خارجي تنها 20 درصد از تعهدات مالي پذيرفته شده خود در اجلاس «بن» را به وزارت ماليه- دارايي- پرداخت مي كنند و 80 درصد آن را به افراد و شركت هاي هم سو با سياست هاي خود، از جمله، به برخي از گروه ها، تعدادي از وزرا، رؤساي قبايل، اعضاي پارلمان و مخصوصاً شركت هاي خصوصي امنيتي پرداخت مي كنند و آن را به حساب دولت افغانستان مي نويسند. در اين حال جريان سازي نيويورك تايمز درباره كمك نقدي تهران به «داود زاي» كه كمك به دولت قانوني افغانستان است، عجيب به نظر مي رسد.
- روزنامه انگليسي گاردين از كمك نقدي 146 ميليون دلاري آمريكابه شركت امنيتي بلك واتر -BLACK WATER- خبر داد و از آن فقط به عنوان يك قلم از كمك هاي مالي فراوان آمريكايي ها به اين شركت ياد كرد. گاردين در همين گزارش خود توضيح مي دهد كه شركت بلك واتر به آدم كشي در عراق متهم است و هم اكنون در افغانستان نيز به كشتن مردم عادي مشغول مي باشد.
- مسئول بنياد كوثر در كابل اعلام كرد ،كشورهاي غربي چند «ان.جي .او» و مؤسسه فرهنگي در افغانستان تأسيس كرده اند و بيشترين كمك هاي مالي تعهد كرده خود در اجلاس «بن» را مستقيماً به اين «NGO» ها پرداخت مي كنند. وظيفه اصلي اين مؤسسات، تبليغ مسيحيت با بهره گيري از فقر مردم و اسلام زدايي از فرهنگ افغانستان است.
- نيويورك تايمز بعد از پاسخ كرزاي به جريان سازي اين روزنامه در واكنشي شتابزده، از انگيزه اصلي خود پرده برداشت و نوشت؛ كنفرانس مطبوعاتي حامد كرزاي مثل هميشه خصومت آميز بود. وي آمريكا را به قتل افغان ها از طريق پرداخت پول به شركت هاي امنيتي خصوصي و طرف قرارداد متهم كرد. به درخواست مؤسسات آمريكايي و اروپايي براي به تعويق انداختن زمان خروج اين شركت ها از افغانستان اعتنايي نكرد و در همان حال گفت كمك هاي مالي ايران براي حفظ امنيت افغان ها و ثبات و آرامش در اين كشور هزينه مي شود.
4- اكنون بايد از 7 نماينده مدعي اصلاحات پرسيد؛ كمك مالي جمهوري اسلامي ايران كه براساس توافقنامه اجلاس «بن» و مشخصاً به دولت قانوني افغانستان با تعيين محل هزينه آن پرداخت شده و كمترين هزينه ضروري براي حفظ امنيت ملي كشورمان محسوب مي شود، سؤال برانگيز است يا مبالغ نجومي و پنهاني كه آمريكا و متحدانش براي اسلام زدايي، حاكميت دشمنان ايران اسلامي و تهديد امنيت ملي جمهوري اسلامي ايران هزينه كرده و مي كنند؟!
حسين شريعتمداري

 



محسني اژه اي دادستان كل كشور: دستگاه قضايي با اخلالگران در هدفمندي يارانه ها برخورد مي كند

سخنگوي قوه قضائيه تاكيد كرد كه دستگاه قضا با اخلالگران در اجراي قانون هدفمندي يارانه ها به موقع و قاطعانه برخورد خواهد كرد.
حجت الاسلام «غلامحسين محسني اژه اي» ديروز در نشست خبري خود با خبرنگاران در اين باره گفت: جلسات منظمي با دولت براي قانون هدفمند كردن يارانه ها برگزار شده است. هدفمند كردن يارانه ها موضوع مهمي است كه همه كشور، مسئولان، قوا و مردم بايد دست به دست هم بدهند تا به نتيجه برسند.
وي اظهار داشت: قوه قضائيه آمادگي خود را براي كمك به دولت در موارد خاص اعلام مي كند. در اين زمينه نماينده دادستان كل كشور در جلساتي كه در دولت و وزارت كشور در اين خصوص برگزار مي شود شركت مي كند.
محسني اژه اي افزود: دستگاه قضايي آماده است و به دادگستري ها و دادستان هاي كشور اعلام شده تا همكاري لازم براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها را داشته باشند.
سخنگوي قوه قضائيه تاكيد كرد: اگر كسي در اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اخلال يا مشكلي ايجاد كند برخورد لازم، به موقع، مقتضي و قاطع توسط دستگاه قضايي انجام مي شود.
محكوميت قطعي 30 نفر
با شكايت سازمان بورس
وي در ادامه به فعاليت هاي سازمان بورس و اوراق بهادار اشاره كرد و گفت: اكنون سازمان بورس و اوراق بهادار فعال شده كه البته بايد فعالتر نيز شود. در قانون مصوب 1384 وظايفي براي دست اندركاران سازمان بورس و هم براي كساني كه اطلاعات خود را در اختيار اين سازمان قرار مي دهند در نظر گرفته شده است. بعضا شكايت هايي از سوي سازمان بورس و اوراق بهادار مي شود كه افرادي اطلاعاتشان را به موقع و شفاف ارايه نمي كنند كه اين خود جرم است. حكم حدود 30 نفر در اين زمينه قطعي شده است و شايد به همين ميزان مواردي در حال رسيدگي باشد. بنابراين افراد بايد اطلاعاتشان را به موقع و شفاف به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه دهند و از سوي ديگر اين سازمان بايد مراقب باشد كه افراد مشغول در اين سازمان مرتكب تخلف نشوند. محسني اژه اي درخصوص 30 نفري كه حكمشان قطعي شده، گفت: اين افراد از جمله كساني بودند كه اطلاعات لازم را نداشتند و اكنون حكم آنان قطعي شده است.
بازداشت افرادي در ارتباط با پرونده معوقه 159 ميليارد توماني
خبرنگاري با اشاره به موضوع معوقات بانكي به اظهارنظر دادستان كل كشور در تبريز اشاره كرد و خواستار توضيحات بيشتر شد كه محسني اژه اي گفت: پرونده اي تشكيل شده بود كه در آن فردي با تخلفاتي از جمله پرداخت رشوه به كارمندان بانك، تسهيلاتي را دريافت كرده و به موقع نيز پرداخت نكرده است كه افرادي بازداشت شده اند. ميزان معوقه اين فرد نيز 159 ميليارد تومان بوده است. اين فرد علاوه بر داشتن معوقه در دريافت تسهيلات مرتكب جرايمي شده است كه به دليل قطعي نشدن حكم نمي توانم اسمي از وي ببرم.
تجاوز به حريم خصوصي جرم است
خبرنگار ديگري با اشاره به مقوله تجاوز به حريم خصوصي به خريد و فروش وسايل جاسوسي اشاره و از دادستان كل كشور خواستار توضيح شد كه محسني اژه اي پاسخ داد: تجاوز به حريم خصوصي الزاماً نياز به استفاده از ابزار خاص جاسوسي ندارد به عنوان مثال از يك قلم مي توان استفاده چندمنظوره كرد اما اگر ثابت شد كه فردي با استفاده از وسيله اي به حريم خصوصي فرد يا افراد ديگر تجاوز كرده و اين موضوع محرز شد قطعاً تعقيب و مجازات مي شود اما اگر ابزاري در بازار به فروش مي رسد كه فقط منحصر به جاسوسي باشد، خريد و فروش آن ممنوع است. وي ادامه داد: در خصوص وسايل نظامي و شبه نظامي نيز معمولاً ستاد كل ليستي را اعلام مي كند كه خريد و فروش اين وسايل ممنوع است يا واردات آن داراي شرايط خاصي است كه اگر وسايلي در ليست اعلامي مراجع ذي صلاح باشند برخورد مي شود. در يكي دو هفته گذشته گزارشاتي به پليس و اطلاعات اعلام شد و نيروي انتظامي ورود پيدا كرد و سه نفر را دستگير و ادواتي را از آنها ضبط كرد. اين افراد از اين ادوات مي توانستند استفاده هاي خلاف كنند و نبايد در اختيار آنان قرار مي گرفت كه اكنون پرونده آنان در تهران در حال رسيدگي است.
برنامه دستگاه قضا
براي پيشگيري از وقوع جرم
محسني اژه اي درباره عملكرد دستگاه قضايي در خصوص پيشگيري از جرم اظهار كرد: يكي از مواردي كه براي دستگاه قضايي لحاظ شده اما آن طور كه بايد و شايد به آن پرداخته نشده، مقوله پيشگيري از جرم است، آيت الله آملي لاريجاني در اين خصوص اهتمام ويژه دارد و در اين راستا معاونتي زير نظر رياست دستگاه قضايي تشكيل شده و مسئوليت آن نيز بر عهده آقاي ذوالقدر است. وي با انگيزه بسيار بالايي با دستگاه ها در حال برگزاري جلساتي هستند، هم چنين با بخش هايي از دولت و خود قوه قضائيه نيز جلساتي را برگزار كرده اند.
محسني اژه اي سلامت، آرامش و آينده جامعه را از جمله مسايلي برشمرد كه بايد در اين رابطه در اولويت قرار گيرد و گفت: هم چنين مسايل آب و هوايي، محيط زيست، بعضي از داروها و غذاها و مواردي كه به سلامت جامعه برمي گردد نيازمند مورد توجه قرار دادن پيشگيري است و بايد توجه داشت كه اگر در يك جامعه امنيت نباشد نمي توان هيچ كاري را انجام داد و اميدواريم نتيجه اين حركت را در آينده اي نه چندان دور شاهد باشيم.
پرونده دادستان سابق تهران
در مرحله رسيدگي مقدماتي است
سخنگوي قوه قضائيه در ادامه سومين نشست خبري خود در پاسخ به سؤالي در مورد آخرين وضعيت رسيدگي به پرونده دادستان سابق تهران تصريح كرد: در مورد اين پرونده هنوز رسيدگي مقدماتي ادامه دارد و به مرحله مجرميت و كيفرخواست نرسيده است.
يكي از علماي قم براي آزادي شكوري راد وساطت كرد
وي همچنين در خصوص علت آزادي شكوري راد با توجه به داشتن اتهامات امنيتي اظهار كرد: در مورد اين شخص يكي از علماي قم براي آزاديشان وساطت كرده و اين وساطت مورد قبول واقع شده كه اگر چنين وساطتي نبود شايد آزاد نمي شد.
دفتر حزب اعتماد ملي
رفع پلمب نشده است
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين در پاسخ به سؤالي ديگر در مورد رفع پلمب حزب اعتماد ملي گفت: براساس پيگيري هايي كه از دادستاني تهران داشتم دفتر حزب اعتماد ملي رفع پلمب نشده البته ممكن است دادخواستي براي در اختيار قرار دادن ملك از سوي مالك ارائه شده باشد؛ اما اين به معناي رفع پلمب دفتر حزب اعتماد ملي نيست.
دو تبعه آلماني
همچنان در بازداشت به سر مي برند
محسني اژه اي در مورد آخرين وضعيت دو تبعه آلماني كه در تبريز بازداشت شده اند، خاطرنشان كرد: اين دو تبعه همچنان در بازداشت به سر مي برند و پرونده شان به دادگاه ارسال نشده است. دبير سفارت آلمان با آنها ملاقات كرده و پولي هم به آنها داده. اين افراد نسبت به محل بازداشت و نحوه تحقيق اظهار رضايت كردند و به كتمان اين مطلب كه خبرنگار نبوده اند، اذعان داشتند. از سوي ديگر تقاضاي بخشش دارند و از سفارت نيز مي خواستند كه تلاش خود را براي آزادي آنها انجام دهد.
وي ادامه داد: وكيلي هم كه به عنوان واسطه اين افراد بوده در بازداشت به سر مي برد و تخلفات او روشن شده است از جمله اينكه از سه شناسنامه اصلي، جعلي و المثني به صورت هم عرض استفاده مي كرده است از آنجا كه موضوع مرتبط با برخي جريانات ضدانقلاب خارج از كشور است، پرونده هنوز در مرحله تحقيقات مقدماتي به سر مي برد.
مهدي هاشمي هر زمان برگردد
محاكمه مي شود
وي در بخش ديگري از اين نشست خبري در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در مورد وضعيت مهدي هاشمي تصريح كرد: ايشان رسما احضار شدند و هر زمان كه به كشور بيايند پرونده شان مورد رسيدگي قرار خواهد گرفت. شنيدم كه گفته اند مي آيد تا پرونده رسيدگي شود، طبعا زماني كه بيايد، مانند ساير افراد به پرونده شان رسيدگي خواهد شد.
در صورت احراز شرايط
حد قطع يد اجرا مي شود
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران در مورد اجراي قطع يد طي ايام اخير در كشور اظهار كرد: سرقتي كه موجب حد است شرايطي دارد و هر سرقتي موجب حد نيست. اگر سرقت با تمام شرايط مربوط به حد احراز شود، طبعا پس از صدور حكم بدوي و تائيد راي در مرجع تجديدنظر، راي به مرحله اجرا درخواهد آمد.
وي در مورد علني بودن اجراي حدود نيز تاكيد كرد: در قانون ذكر نشده كه حتما حدود به صورت علني اجرا شود؛ ممكن است يك قاضي تشخيص دهد كه اگر مجازات در انظار عمومي اجرا شود، موجب بازدارندگي خواهد بود كه در اين صورت ممكن است اين موضوع را در متن حكم نيز اعلام كند؛ اما اجراي علني حدود الزامي نيست.
دادستان تهران براي مرخصي جزايري احتياط كند
محسني اژه اي درباره سندسازي شهرام جزايري و مرخصي وي از زندان بعد از 9 سال گفت: اعطاي مرخصي در اختيار سازمان زندانها، دادستان مجري حكم و دستگاه قضايي ذيربط است. سخنگوي قوه قضاييه تصريح كرد: از جمله مواردي كه مانع از اعطاي مرخصي از زندان مي شود، احتمال فرار است. فردي كه نام برديد يك بار با استفاده از مرخصي فرار كرده و با زحمت به زندان بازگشت.
وي در ادامه افزود: اگر زنداني كه مرخصي مي رود حكمش در حال اجرا باشد و اعطاي مرخصي باعث خلل در اجراي حكم شود، مرخصي اعطا نمي شود.
محسني اژه اي گفت: نظر دادستان را در زمينه اعطاي مرخصي به شهرام جزايري نمي دانم اما اگر جاي وي بودم احتياط مي كردم.
سخنگوي قوه قضاييه درباره سندسازي شهرام جزايري گفت: پرونده اي در سازمان بازرسي كل كشور در اين زمينه تشكيل شده و شهرام جزايري با حكم وكالت برخي اموال خود را به طور ناصحيح جابجا مي كند. يك نسخه از اين پرونده با تاخير به دستم رسيده است.
محسني اژه اي گفت: به لحاظ ذهنيت و سابقه شهرام جزايري به دادستان تهران دستور دادم گزارش سازمان بازرسي را جدي بگيرد و اگر موضوع صحت دارد برخورد كند.

 



جوجه (گفت و شنود)

گفت: ضد انقلابيون مقيم سوئد از چند روز قبل براي برپايي يك تظاهرات بزرگ عليه جمهوري اسلامي و به نفع سران فتنه، فراخوان داده بودند!
گفتم: خب! بعدش چي؟
گفت: ديروز اين تظاهرات در شهر استكهلم، پايتخت سوئد برپا شد و سايت ضد انقلابي «روزنه» هم تصويري از آن را منتشر كرده است.
گفتم: خب! خب! حتماً خيلي ها آمده بودند؟
گفت: 18 نفر در عكس ديده مي شوند، 11 پليس و 7 رأس ضد انقلاب.
گفتم: يارو در يك كافه بين راه دوتا تخم مرغ نيمرو سفارش داد و هنگامي كه براي پرداخت پول آن رفت، صاحب كافه 50هزار تومان حساب كرد. يارو با عصبانيت پرسيد؛ آقا! چه خبرته؟ دو تا تخم مرغ كه 50هزار تومن نميشه؟! و كافه چي گفت؛ مرد حسابي! اگر اين دو تا تخم مرغ رو نخورده بودي، چند روز ديگه تبديل به دو تا جوجه مي شد و جوجه ها بزرگ كه مي شدند، تخم مي گذاشتند و همينجور اضافه تر و اضافه تر مي شد تا به يك مرغداري مي رسيد من يك مرغداري رو به قيمت ناچيز 50هزار تومن باهات حساب كردم!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
با مشاهده اقيانوسي از انسان ها در استقبال مردمي از رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه اي در شهر مقدس قم اين شعار خامنه اي كوثر است دشمن او ابتر است خيلي خوب معنا شد. البته معظم له قدم در هر نقطه و خطه ميهن اسلامي بگذارند چنين حماسه اي از استقبال تكرار خواهد شد.
9126---0912
¤ استقبال بي نظير مردم با بصيرت قم از مقام معظم رهبري نشان داد ولايت با گوشت و خون مردم ايران اسلامي آميخته است و تلاش هاي مذبوحانه دشمنان خارجي و فتنه گران داخلي براي جدا كردن مردم از ولايت بيهوده و آب در هاون كوبيدن است.
9257---0916
¤ گزارش كيهان در خصوص آموزش استفاده از سلاح گرم براي كودكان صهيونيست ها مستند بسيار افشاگرانه بود. لطفا اين روشنگري ها را در مورد شناساندن هر چه بيشتر چهره منفور صهيونيسم جهاني ادامه بدهيد.
6346---0911
¤ به كارگردان و همه دست اندركاران سريال فاخر و ارزشمند مختارنامه بخاطر خلق اين اثر زيبا و ماندگار خسته نباشيد مي گوييم.
9223---0917
¤ به نظرم «ملك سليمان» جزء بهترين فيلم هاي سال هاي اخير است. فيلم هايي كه در گذشته ساخته مي شدند مردم را از سينما جدا كردند و اين فيلم مجددا مردم را با سينما آشتي داد. اميد آن كه فيلمسازان متعهد و با دغدغه به ساختن فيلم هاي بيشتري از اين نوع دست بزنند تا سينما را به سبد فرهنگي خانواده ها بازگردانند.
6589---0918
¤ اگر مسئولين دستگاه قضايي به جرم فتنه گران 88 رسيدگي نكنند قطعا نمي توانند پاسخ خون شهدا را بدهند. حداقل كاري كه مي توان با آنها كرد به جزيره اي بدون امكانات اوليه تبعيد شوند.
3419---0935
¤ به روزنامه وزين كيهان توصيه مي كنم كه كتابي مستند از جنايت هاي آمريكا و هم پيمانانش در ابوغريب، گوانتانامو و بگرام افغانستان را منتشر كند. تا مردم دنيا بدانند كشور يا كشورهايي كه تا ديروز مدعي دموكراسي بودند امروز دستانشان به چه جنايت هايي آلوده است.
عليمرداني
¤ آگاهي دادن به مردم بزرگترين ضامن موفقيت هر طرح و پروژه ملي است. اجراي طرح يارانه ها نياز به آگاهي مردم دارد و دشمنان از نبود آگاهي براي نااميد كردن مردم سوءاستفاده مي كنند دولت محترم بايد يكي از تلاش هايش دادن اطلاعات و آگاهي هاي لازم در اين خصوص باشد.
1843---0912
¤ براي اينكه با اجراء طرح هدفمند كردن يارانه ها مشكلي براي اياب و ذهاب مردم پيش نيايد پيشنهاد مي كنيم باهمكاري و مساعدت مسئولين به تعداد هر هزار نفر يك دستگاه اتوبوس و به همين مقياس واگن قطار شهري به ناوگان حمل و نقل مسافربري اضافه بشود.
10008---0912
¤ به دستگاه ديپلماسي كشورمان و دبير شوراي عالي امنيت كشورمان پيشنهاد مي كنم كه به جاي 1+5 ما هم با وارد كردن دو كشور برزيل و تركيه به اين تركيب اين گروه را به 3+5 ارتقا دهيد. به نظر مي رسد اين كار به عدالت نزديكتر باشد.
يك شهروند تهراني
¤ چطور فيلم ضدارزشي دموكراسي در روز روشن به جشنواره فيلم دفاع مقدس راه يافت و برنده جوايز هم شد؟
6535---0936
¤ يادداشت روز كيهان مورخ 8/8 به قلم آقاي زارعي به حق به محورهاي مهمي از سفر ده روزه امام خامنه اي به شهر مقدس قم اشاره كرده بود. بابت اين دقت نظر از ايشان و كيهان تشكر مي كنم.
4730---0936
¤ از چاپ يادداشت مهمان دكتر لاريجاني در 5 آبان متشكرم. خيرخواهانه، مدبرانه و آموزنده بود. انشاءالله مؤثر واقع شود.
8257---0914
¤ از روزنامه كيهان به خاطر اينكه همواره ماهيت واقعي و باطن اصلي افراد پرمدعا و رياكار در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي كشور را برملا مي كند و باعث شرمساري و رسوايي هميشگي آنان در نزد ملت آگاه و بصير ايران اسلامي مي شود صميمانه تشكر و قدرداني مي نمايم.
صحبت الله نصيري
¤ بنده جانباز هستم و داراي مجوز طرح ترافيك ويژه. اما متأسفانه پليس راهنمايي و رانندگي و دوربين هايي كه در خيابان ها براي كنترل خودروهاي بدون طرح تعبيه شده است ماشين بنده را هم جريمه مي كنند. از بنياد جانبازان و برادران راهنمايي و رانندگي مي خواهم كه تكليف امثال بنده را مشخص كنند.
حميد جانباز 55 درصد
¤ در دوره دولت نهم و دهم خدمات زيادي در شهر كلور خلخال صورت گرفته و چهره شهر واقعاً تغيير پيدا كرده ولي افسوس كه جوانان اين شهر براي كار به تهران مهاجرت مي كنند.
6878---0912
¤رياست محترم جمهوري در سفر به استان ايلام فرمودند كه منطقه مستعد دامداري است ولي از طرف ديگر در پرداخت وام هاي زودبازده سنگ اندازي مي كنند. افراد بي كار استان به چه كسي بايد مراجعه بكنند؟
6947---0918
¤ اخيراً خودروي جديدي خريدم و رفتم كه شماره پلاك بگيرم. طبق قانون پلاك خودروي قبلي را كه مدتي پيش آن را فروخته بودم به من دادند اما همراه با اين پلاك يك برگه جريمه 29 هزار توماني هم كه متعلق به خودرو قبلي ام بود به من دادند. در حالي كه قبلاً كليه هزينه ها از جمله جريمه را موقع تسليم پلاك مربوط به خودروي قبلي تسويه حساب كامل كرده بودم.لطفا رسيدگي شود.
محسن علي واحد
¤ برنامه جهت اطلاع اخبار 30/20 كه پنجشنبه شب ها از شبكه 2 سيما پخش مي شود در اثر كج سليقگي بعضاً باعث تضعيف اعتماد مردم نسبت به دولتمردان مي گردد.در حالي كه رسانه ملي بايد به دنبال تقويت هر چه بيشتر اعتماد ملي باشد نه تضعيف آن.
4840---0913
¤ از روزنامه كيهان انتظار داريم گزارشي از آخرين وضعيت نيروهاي شركتي تهيه و چاپ بكند. از مسئولين امر هم مي خواهيم كه تكليف نهايي اين نيروها را روشن كنند.
5721---0918
¤ اتوبوسراني مشهد خط 10 وكيل آباد- شهداء را به وكيل آباد- پايانه الغدير تغيير مسير داده بااين كار مسافرين زيادي با مشكل مواجه شده اند. تماس گرفتيم و اعتراض كرديم. ترتيب اثر ندادند. در روزنامه منعكس كنيد شايد تأثيرگذار باشد.
8157---0915
پاسخ روابط عمومي ناجا
در پاسخ به مطلب مندرج در مورخه 3/6/89 آن روزنامه تحت عنوان «قانون كسر خدمت سال 89» به اطلاع مي رساند: سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام نموده در حال حاضر مهلت اجراي مقررات مربوط به ايثارگران تا پايان سال 1389مي باشد و اجراي آن در سالهاي بعد منوط به ابلاغ ستادكل نيروهاي مسلح مي باشد. علي ايحال چنانچه مسئولان داراي حداقل يك سال كسر خدمت (حتي با لحاظ مدت خدمت قبلي مشمول) باشند مي توانند با اخذ مرخصي تحصيلي به خدمت اعزام شده و از كسر خدمت مربوطه استفاده نمايند.»
پاسخ روابط عمومي سازمان تامين اجتماعي
در پاسخ به مطلب مندرج تحت عنوان «از سال 87 بازنشسته شده ام...» مورخ 26/5/89 به آگاهي مي رساند:«صندوق تأمين اجتماعي فقط در امر توزيع فرم هاي سهام عدالت جهت رفاه حال بازنشستگان و مستمري بگيران خود با سازمان خصوصي سازي همكاري نموده است و هيچگونه اطلاعي در خصوص نحوه، چگونگي و زمان پرداخت سهام مذكور ندارد. لذا ضرورت دارد كه متقاضيان دريافت سهام عدالت جهت رفع هرگونه ابهام، موضوع را از سازمان خصوصي سازي پيگيري نمايند.»

 



پيام تبريك احمدي نژاد به رئيس جمهور جديد برزيل

رئيس جمهور كشورمان با ارسال پيامي براي همتاي جديد برزيلي خود ابراز اميدواري كرد همكاري هاي دوستانه ايران و برزيل در دوره جديد نيز تداوم و تقويت يابد.
به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، «محمود احمدي نژاد» رئيس جمهور كشورمان با ارسال پيامي براي «ديلما روسف» رئيس جمهوري جديد جمهوري فدراتيو برزيل ابراز اميدواري كرد همكاري هاي دوستانه ايران و برزيل در دوره جديد نيز تداوم و تقويت يابد. متن پيام رئيس جمهور به اين شرح است:
باسمه تعالي
سركار خانم ديلما روسف
رئيس جمهور منتخب جمهوري فدراتيو برزيل
انتخاب سركار عالي توسط مردم برزيل را در انتخابات رياست جمهوري، صميمانه تبريك مي گويم، اطمينان دارم كه برزيل در دوره رياست جمهوري شما، مسير پيشرفت و توسعه را با سرعتي بيش از گذشته ادامه خواهد داد.
مراودات و همكاري هاي دوستانه بين دولت هاي جمهوري اسلامي ايران و جمهوري فدراتيو برزيل تحت مديريت بسيار خوب آقاي لولا تاكنون دستاوردهاي ارزشمندي را در عرصه هاي دو جانبه، منطقه اي و بين المللي به همراه داشته است. روابط ايران و برزيل در سال هاي اخير از پيشرفت چشمگيري برخوردار بوده و يقين دارم كه اين روند در دوره رياست جمهوري سركار عالي نيز تداوم يافته و تقويت خواهد شد.
جمهوري اسلامي ايران معتقد است كه استقرار صلح عادلانه و امنيت و ثبات منطقه اي و جهاني در پرتو رعايت حقوق ملت ها و احترام به قوانين بين المللي و پرهيز از اعمال زور و كاربرد استانداردهاي دوگانه در حل بحران ها، ميسر خواهد بود.
از خداوند متعال، براي سركار عالي موفقيت و بهروزي و براي ملت بزرگ و شريف برزيل سرافرازي و رفاه بيشتر مسالت دارم.
پيام تسليت به همتاي آرژانتيني
رئيس جمهور كشورمان همچنين در پيامي درگذشت رئيس جمهور سابق آرژانتين و همسر رئيس جمهور فعلي اين كشور را تسليت گفت.
به گزارش اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان در پيامي درگذشت «نستور كريچنر» رئيس جمهور سابق و همسر رئيس جمهور فعلي آرژانتين را به همتاي آرژانتيني خود تسليت گفت.
رئيس جمهور كشورمان خطاب به خانم كريستينا فرناندز كريچنر اظهار داشته است: مايلم به مناسبت درگذشت آقاي نستور كريچنر همسر گرامي شما مراتب همدردي و تاسف خود و دولت جمهوري اسلامي ايران را اعلام كنم. بدون ترديد او در زمره آن دسته سياستمداراني بود كه در مسير صلح، گفت وگو و همبستگي بين كشورهاي آمريكاي لاتين نقش بسزايي داشت.
احمدي نژاد با ابراز مجدد مراتب تسليت خود، از خداوند متعال براي آن مرحوم مغفرت، براي رئيس جمهور و بازماندگان صبر و طول عمر و براي ملت بزرگ آرژانتين سعادت و اعتلاي روزافزون مسئلت كرده است.

 



معاون بين الملل سازمان كنفرانس اسلامي:
سازمان كنفرانس اسلامي از برنامه هسته اي صلح آميز ايران دفاع مي كند

معاون امور بين الملل سازمان كنفرانس اسلامي اعلام كرد اين سازمان از برنامه هسته اي صلح آميز ايران به عنوان يك حق مسلم دفاع مي كند.
به گزارش واحد مركزي خبر «عطا المنان البغيط» در ديدار با حميدرضا دهقاني، نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان كنفرانس اسلامي، از كمك هاي ايران به كشورهاي اسلامي قدرداني و تاكيد كرد ايران از اعضاي فعال سازمان است كه در حوزه هاي مختلف بين الملل از جمله همكاري هاي بشردوستانه انرژي هسته اي و ديپلماسي بين المللي، داراي ظرفيت هاي فوق العاده اي است.
معاون امور بين الملل و بشردوستانه دبيركل سازمان كنفرانس اسلامي اضافه كرد: سازمان در همه برنامه ها و قطعنامه ها از برنامه هسته اي جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك اصل و حق طبيعي حمايت مي كند.
البغيط تاكيد كرد: افزايش همكاري هاي بين المللي و بشردوستانه بين كشورهاي اسلامي از طريق سازمان كنفرانس اسلامي، باعث تقويت سازمان و نزديكي قلب هاي مسلمانان مي شود. نماينده دائم ايران در سازمان هم با بيان همكاري هاي جمهوري اسلامي ايران با سازمان در حوزه بين الملل، به ويژه حضور فعال و ميزباني اجلاس هاي سازمان كنفرانس اسلامي، كمك هاي ايران به كشورهاي اسلامي به خصوص مردم سيل زده پاكستان را تشريح كرد.
در اين ديدار درباره چگونگي افزايش همكاري هاي بين المللي و بشردوستانه تبادل نظر شد.

 



ناطق خطاب به خاتمي: بدون تأييد رهبر انقلاب كاري را انجام نمي دهم (خبر ويژه)

محمدرضا خاتمي اخيراً با ناطق نوري ديداري داشته است و در آن جلسه درخواستي را در خصوص آينده اصلاح طلبان مطرح مي كند. يك منبع آگاه با بيان اين مطلب به جهان گفت: درخواست محمدرضا خاتمي از ناطق نوري درباره پيگيري موضوع آشتي ملي بوده است. وي از حجت الاسلام ناطق خواسته است كه به هر تقدير با برخي از مسئولين نظام از جمله آيت الله جنتي صحبت كند تا بحث آشتي ملي مجدداً مطرح شود.
اين منبع آگاه همچنين افزود: محمدرضا خاتمي قبل از ديدار با ناطق نوري اين موضوع را با سيد حسن خميني و محمد هاشمي نيز در ميان گذاشته بود و آنها وي را براي طرح چنين درخواستي از حجت الاسلام ناطق نوري تشويق مي كنند.
وي اضافه كرد: اما حجت الاسلام ناطق نوري در پاسخ به محمدرضا خاتمي مي گويد كه اگر اين موضوع بخواهد طرح شود ابتدا بايد نسبت آن با تذكرات رهبر انقلاب در خصوص حوادث سال گذشته بررسي شود. من بدون تأييد رهبر انقلاب كاري را انجام نمي دهم.

 



مالموهاي ضدانقلاب در سوئد ركورد شكستند (خبر ويژه)

عناصر ضد انقلاب مقيم سوئد تظاهرات بسيار باشكوهي! را عليه جمهوري اسلامي برگزار كردند.
تظاهركنندگان در اين تجمع بسيار باشكوه! همچنين به ديدار هيئت پارلماني جمهوري اسلامي ايران از سوئد كه قرار است به زودي انجام شود با شدت تمام اعتراض كردند.
براساس تصاويري كه سايت ضد انقلابي «روزنه. كام» از اين تجمع منتشر كرده 7 نفر از عناصر ضد انقلاب حضور داشتند و براي ساعاتي اسباب تفنن عابران را فراهم كردند! اين تجمع به دعوت گروه موسوم به «مالمو» (حزب كمونيست كارگري ايران) برگزار شده بود.
كيهان اين خبر را صرفاً از اين جهت كه عناصر ضد انقلاب بدانند مهم و منشأ اثر هستند و زحمت بزرگشان به هدر نرفته است، منتشر مي كند!


 



31 سال زور الكي زديم بايد هيچ بودن را باور كنيم (خبر ويژه)

«بيش از 31 سال است مخالفان جمهوري اسلامي مي گويند و مي نويسند اما راه به جايي نبرده اند. بياييد از امروز هيچ بودن را نتيجه بگيريم و با هم كاري بكنيم».
اين تحليل سايت ضدانقلابي ايران گلوبال است كه تصريح مي كند محافل ضدانقلاب و اپوزيسيون فقط ياوه بافي كرده اند. ايران گلوبال نوشته است: بيش از 31 سال است كه داريم مي نويسيم و مي گوئيم، و از طريق شاهراه جهاني اينترنت و رسانه هاي ماهواره اي و غيرو فرياد مي زنيم و بر همين اساس شايد بر خود واجب دانسته و مي دانيم تا به هر طريق ممكن در يك مجموعه اي به نام اپوزيسيون اين وظيفه را بردوش بكشيم پديده اي ويرانگر به نام جمهوري اسلامي را بعنوان يك مصيبت و فاجعه تاريخي معرفي كنيم. بيش از سي ويك سال است كه مخالفين جمهوري اسلامي دارند مي گويند و مي نويسند. شايد بتوان ادعا نمود در طي مدتي كه از عمر جمهوري اسلامي مي گذرد، ميليونها مقاله و مطلب در زمينه هاي مختلف تحرير شده، و هزاران ساعت هم برنامه هاي صوتي و تصويري به صور مختلف اجرا شده كه اهم آنها هم در مذمت اسلام سياسي و رژيم حاكم بر ايران بوده است، كه اگر بخواهيم هزينه آن را تخمين بزنيم، با هيچ عدد و رقمي قابل جبران نيست. فقط هزينه هائي كه مصروف آن نوشتن ها و برنامه هاي راديو و تلويزيوني شده، سر به ميلياردها ميزند كه محاسبه آن بواقع امري غيرممكن مينمايد. ولي تاكنون نتيجه آن همه نوشتن و گفتن، چرا راه بجائي نبرده است؟؟ و چرا اپوزيسيوني كارآمد و موثر را شاهد نيستيم. عقل و درايت حكم مي كند بررسي كنيم ببينيم چرا راه به جايي نبرده ايم.
اين سايت ضدانقلابي اضافه مي كند: رژيم مي داند اپوزيسيون داخلي (همين جنبش سبز) به صورت شكلي و صوري، موسوي و كروبي را فرياد مي زد اما در عمل و با شعارهايي كه در جنبش مطرح شد، اين جنبش كاملاً راديكال و برانداز است. در عين حال نبود يك اپوزيسيون قدرتمند مي تواند جنبش سبز را هم به فرسايش بكشاند. بايد بپرسيم چرا در رژيم با آن همه امكانات، مردم انقلاب كردند ولي حالا با وجود مشكلات به خيابان نمي آيند؟ اگر موسوي يا كروبي و ديگر نيروهاي داخلي در خود نمي بينند كه در چنين جايگاهي قرار بگيرند، و كماكان مي خواهند با سياست نخ نما شده فشار از پائين و چانه زني در بالا احساسات و مطالبات مردم را به بازي بگيرند و در حالت سردرگمي و بلاتكليفي قرار بدهند اطمينان داشته باشيد كه چنين رويكردي از منظر فعالين سياسي، هيچ نامي بجز خيانت بر آن نمي توان نهاد. ايران گلوبال گروهك هاي مختلف ضدانقلاب اعم از منافقين و جبهه ملي و سلطنت طلبان و چپ ها و ليبرال ها را «احزاب 15-10 نفره» توصيف كرد و نوشت: اين گروه ها آيا كارنامه خود را كالبدشكافي كرده اند؟ اينها اگر به اندازه ارزني معتقد به دموكراسي و آزادي بودند، اين قدر ذلت نمي كشيدند. بعد از 31 سال بياييد از امروز، هيچ بودن را نتيجه بگيريم و با هم كاري بكنيم(!)

 



لااقل يك بيانيه بي خاصيت بدهيم تا باور كنيم كه زنده ايم ! (خبر ويژه)

سايت هاي ضدانقلاب بي تحركي فتنه گران از عاشوراي سال گذشته را به باد انتقاد گرفته اند. آنها مي گويند فتنه گران مدت هاست نه تنها جرأت آفتابي شدن ندارند بلكه حتي صدور بيانيه هاي بي خاصيت را هم متوقف كرده اند.
سايت ضدانقلابي بالاترين دراين باره نوشت: چرا موسوي حتي ديگر بيانيه هم نمي دهد ديشب داشتم برنامه پارازيت ]صداي آمريكا[ را مي ديدم كه كامبيز حسيني گفت خانم رهنورد! يه راه ديگه غير از تظاهرات خياباني نشون بدين حداقل، شما كه راهي نشون نميدي اونم فقط هي بيانيه ميده...يكم با خودم فكر كردم و ديدم خيلي وقته حتي بيانيه اي هم ندادند. جناب مهندس! نه به آن زمان كه هفته به هفته بيانيه اي صادر ميشد و نه به اين كه حتي صدايي نيز از ايشان درنمي آيد. آيا ديگر موقعيت كشور را آنچنان بد نمي بينند آيا ديگر سر مخالفتي با كارهاي دولت نيست. يا دولت تاكنون هيچ كار اشتباهي نكرده. يا مشكلي بزرگ پيش آمده. هرچه هست جناب مهندس سوالي برايم پيش آمده و آن اينست آيا شما كنار كشيده ايد و ديگر اعتراضي نداريد يا خير؟
اين سايت همچنين در مطلب ديگري با اشاره به گذر مناسبت هاي مختلف و درماندگي فتنه گران نوشت: موسوي و كروبي خيلي حرف ها را بايد بزنند. 16 آذر و عاشورا در پيش است. بيشتر بحث كنند و بنويسند. اين راه به كجا مي رود؟ چگونه و به چه شكل؟
اما سايت خودنويس در مطلبي طنز و با اشاره به بهانه سالگرد 13 آبان- كه سال گذشته به رسوايي بزرگي براي فتنه گران تبديل شد- مي نويسد: «گفتار بزرگان به مناسبت 13 آبان! اكبر گنجي: كدوم انتخابات؟ كدوم تقلب؟ كدوم موسوي؟ اصلا كدوم 13 آبان؟ جمع كنيد اين بساط را! عمو محسن ]سازگارا[ در يوتيوب: 134 موضوع مطرح مي شود ولي فقط 2 عدد از آنها را بررسي مي كنيم و 132 مورد بعدي را مي گذاريم براي پس از 13 آبان تا آبها از آسيابها بيافتد. ]نوري زاده[ پنجره اي رو به خانه پدري: 13آبان چيه؟ مواظب مراجع تقليد باشيد يك وقت يك قطره خون از دماغشان نيايد! مسيح علي نژاد: مصلحت ايجاب مي كند در روز 13آبان سكوت كنيم تا من درس روزنامه نگاري ام هرچه زودتر تمام شود. بالاترين: به اين لينك هاي من راي بدين تا من يه تك پا برم در تظاهرات 13 آبان شركت كنم و بيام. جرس: (بيييييب... مثل اينكه قرار شد در اين يك مورد به خصوص زيپ مبارك را كمي تا قسمتي بكشيد!) كيهان: فتنه گران اگر جرات دارند روز 13 آبان به خيابان بيايند تا ليچارهاي جديد كاربران بالاترين را بارشان كنيم. روز: انتشار كارتون از موسوي و كروبي به مناسبت 13 آبان ممنوع! لطفاً چانه نزنيد!

 



اعتراف به نيمي از واقعيت! (خبر ويژه)

يك پايگاه خبري كانادايي در تحليلي جامعه شناختي تصريح كرد: يك طبقه خاص سرمايه دار در ايران پشت سر اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري قرار داشتند كه اين حوادث را رهبري مي كردند.
پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در تحليل جامعه شناختي اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري سال 88 تصريح كرد: آنچه رسانه هاي غربي هرگز در مورد اين اغتشاشات نگفتند نوعي شكاف طبقاتي بود كه پشت سر اغتشاشات مذكور قرار داشت.
اين پايگاه اطلاع رساني نوشت: هر چند كه صنايع نفت و گاز در ايران دولتي است اما در اين كشور، يك بخش خصوصي سرمايه دار نيز وجود دارد كه براي خود منافع خاص سياسي و اقتصادي در نظر گرفته است. همين طبقه مرفه، مركزيت اغتشاشات پس از انتخابات رياست جمهوري 2009 (1388) را تشكيل مي داد.
اين نشريه الكترونيكي كانادايي افزود: در شرايطي كه طبقات مرفه و ميانه مرفه جامعه ايران از ميرحسين موسوي حمايت مي كردند، مردم عادي شامل كارگران و طبقات ضعيف حامي محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كنوني ايران بودند.
بنابر گزارش فوق، هر چند كه ممكن است برخي از كساني كه پس از انتخابات رياست جمهوري سال گذشته به خيابان آمدند واقعاً احساس مي كردند كه انتخابات به شكل منصفانه اي برگزار نشده است اما نبايد فراموش كرد كه پشت اين جريان، مخالفين دولت ايران قرار داشتند يعني همان طبقه سرمايه داري كه به دنبال منافع خاص خود بود.
گفتني است اين رسانه كانادايي اگرچه به يك واقعيت محسوس اشاره كرده است و نقش كلان سرمايه داران در فتنه 88 را نمي توان انكار كرد ولي به نظر مي رسد رسانه ياد شده عمداً در پي كمرنگ كردن و يا انكار نقش مستقيم سرويس هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و اسرائيل در فتنه اخير بوده است. چرا كه مطابق اسناد موجود سران و عوامل اصلي فتنه دقيقاً و بي كم و كاست از فرمول ديكته شده سرويس هاي اطلاعاتي مورد اشاره پيروي كرده بودند. ضمن آن كه با برخي از آنها ديدارهاي خصوصي خارجي نيز داشته اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14