(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 آبان 1389- شماره 19779

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خبرگزاري چيزنا در خانه آقاي چيز
با تصويب مجلس پرداخت هرگونه وجه از بودجه كشور به ورزش حرفه اي ممنوع شد
خارج از دستور
ذوالنور: استقبال بي نظير قم از رهبر معظم انقلاب دنيا را مبهوت كرد
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه: طرح جامع فرهنگ وقف را آماده اجرا كرده ايم
 5/1ميليون تومان خسارت بدون كروكي پليس
سرپرست دادسراي جرائم رايانه اي: تيم هاي رصدي در دادسراها سايت هاي دوست يابي را كنترل مي كنند
جاسوس آزاد شده آمريكايي : در خاك ايران دستگير شديم
انتشار بيماري هاي خطرناك واگيردار در برخي كشورها از سوي آمريكا
همكاري ملت هاي مستقل چالشي در مقابل سياست هاي غرب است



خبرگزاري چيزنا در خانه آقاي چيز

درست در همان شبي كه آرمليا به خواستگاري دختر يكي از دوستان دوم خردادي پدرش رفته بود در خانه آقاي چيز بحث مهمي در گرفت:
آقاي چيز: خانم! برو اين وروجك ها را صدا كن ببينم. زود باش.
خانم چيز: سر آوردي مگر؟
آقاي چيز: گفتم زودباش.
خانم چيز: بچه ها! زود باشيد ببينم؛ آقاي چيز كارتان دارد.
چيز كوچولو و چيزه كوچولو: سلام بابا.
آقاي چيز: سلام ببينم؛ چطور است شما اوقات فراغت خودتان را هدفمندي يعني ببخشيد؛ چيز كنيد.
چيز كوچولو: منظور شما حكما بهينه سازي اوقات فراغت است.
آقاي چيز: بله خب پسرم.
چيزه كوچولو: يعني مي خواهيد ما را ببريد فيلم ملك سليمان؟
آقاي چيز: اولاً كه فيلم بايد عشقولانه باشد. در ثاني از اين خبرها نيست. مي خواهم شما را ببرم چيزنا. در بنگاه من چيزپراكني كنيد؛ خبر كار كنيد، گزارش برويد.
خانم چيز: جان خودت پاي اين 2 تا طفل معصوم را به آن قبرستان باز نكن.
آقاي چيز: از كي تا حالا خبرگزاري چيزنا شده قبرستان؟
چيزه كوچولو: مگر آرمليا نيست؟
آقاي چيز: آرمليا يك مشكلي برايش پيش آمده بود، مرخصي دادم رفت شهرستان!
خانم چيز: ولي تلفني كه به من گفتي؛ اين ننه مرده را اخراج كردي!
آقاي چيز: بله منتهي نخير! يعني چيز! چيز ديگه!
چيزه كوچولو: با اين اخلاقي كه شما داريد، حكما من و داداش چيز كوچولو را هم اخراج مي كنيد.
خانم چيز: بچه ها را ببري چيزنا، من شكايت تو را به يونيسف مي كنم ها. گفته باشم.
آقاي چيز: اين ذليل مرده ها از همين حالا بايد مخالفت با جمهوري اسلامي را ياد بگيرند.
چيز كوچولو: ولي ما عاشق انقلاب هستيم.
آقاي چيز: اتفافاً من هم عاشق انقلابم ولي انقلاب مخملي.
چيزه كوچولو: و لابد به رهبري زهره كوهنورد.
چيز كوچولو: اي ول، كلي خنديديم!
خانم چيز: بچه ها!
آقاي چيز: گفته باشم؛ يا چيزنا مي آييد و يا پول تو جيبي خبري نيست.
خانم چيز: مگر اين كارمليا را نبردي چيزنا؟
آقاي چيز: هنوز چم و خم كار دستش نيامده يك مقدار شوت است؛ جخت بلا اين هم مثل آرمليا به كروبي مي گويد شيخ بيسواد.
چيز كوچولو: ما به چيزنا مي آييم به يك شرط. در مسير اهداف اسلام و انقلاب اسلامي كار كنيم. يعني چيزنا را متحول كنيم.
خانم چيز: اي بابا! چيزنا با بخشي از رشوه حرام شهرام به شيخ بيسواد تاسيس شده. چطوري مي تواند در اين مسير حركت كند؟
آقاي چيز: رشوه حرام نبوده، هديه بوده!
چيزه كوچولو: چرا شهرام از اين هدايا به توده هاي ملت نمي دهد؟
آقاي چيز: توده هاي ملت؟ هـهـهـهـهـهـهه؟
چيزه كوچولو: انقلاب اسلامي ريشه در ولايت فقيه داشته و دارد و ولايت فقيه هم ولايتي جاري و ساري در قلوب ماست. به همين دليل انقلاب اسلامي هر روز دارد به ثمر جديد مي رسد و متوقف نيست كه بشود عليه اش با كاريكاتوري از انقلاب اسلامي مبارزه كرد.
چيز كوچولو: عجب نكته اي گفتي آبجي جون.
آقاي چيز: حالا براي من همان حرفهاي كيهان را مي زنيد؟ الان كه با كمربند افتادم به جان تان، مي فهميد انقلاب اسلامي ريشه در چه دارد.
خانم چيز: باز كه از كوره در رفتي مرد! تو تحمل حرف حساب بچه ها را در خانه نداري، آن وقت مي خواهي در آن قبرستان برايت چيز پراكني كنند؟
آقاي چيز: اصلاً كه همچين شد، پول هدفمندي يارانه ها را به شما نمي دهم تا آدم شويد.
چيز كوچولو: جمهوري اسلامي الان 30 سال است كه تحريم شده، دشمن هيچ غلطي نتوانسته بكند، اين پول هدفمندي يارانه ها هم روش!
آقاي چيز: الان به حساب تو مي رسم. خانم! آن كمربند مرا بياور.
چيزه كوچولو: زدن بچه با كمربند مخالف حقوق بشر است!
آقاي چيز: اصلاً همه تان برويد بيرون. بر آرزودار اولاد لعنت!
«امضا؛ بي امضا!»
توضيح ضروري: «آقاي چيز» نام كاراكتري است كه در روزگار موسوم به اصلاحات در ستون تلخند روزنامه كيهان باب شد و هر چند كه بعضاً و به تناسب زمان و سوژه در جلد سران فتنه فرو مي رود اما لزوماً با يكي از سران فتنه كه زياد چيز چيز مي كند، يكي نيست. مهندس هنوز سالها به نامزدي اش در انتخابات مانده بود و هنوز سالها به اينكه داماد فلان جا شود مانده بود كه آقاي چيز در خبرگزاري چيزنا داشت چيزچيز مي كرد.

 



با تصويب مجلس پرداخت هرگونه وجه از بودجه كشور به ورزش حرفه اي ممنوع شد

با تصويب مجلس پرداخت هرگونه وجه از بودجه كل كشور به ورزش حرفه اي در برنامه پنجم ممنوع است.
به گزارش خبرنگار امور مجلس كيهان، نمايندگان خانه ملت در جلسه علني صبح ديروز خود و در ادامه بررسي جزئيات لايحه برنامه پنجم توسعه دولت را مكلف كردند به منظور توسعه ورزش همگاني، قهرماني و توسعه زيرساخت هاي ورزشي اقدامات زير را انجام دهد:
1- اعتبارات تملك دارايي هاي سرمايه اي و هزينه اي مورد نياز را در رديف هاي مستقل در قالب بودجه هاي سنواتي منظور نمايد.
2- اعتبار مورد نياز براي پرداخت تسهيلات در قالب وجوه اداره شده، يارانه سود و كارمزد و يا كمكهاي بلاعوض به متقاضيان بخش خصوصي و تعاوني براي احداث، توسعه و تكميل واحدهاي ورزشي را در رديف مستقل بودجه هاي سنواتي پيش بيني نمايد.
همچنين براساس مصوبه مجلس پرداخت هرگونه وجهي از محل بودجه كل كشور در طول برنامه پنجم به هر شكل به ورزش حرفه اي ممنوع است.
نمايندگان در ادامه وزارت جهاد كشاورزي را موظف كردند اراضي ملي غيركشاورزي به استثناي اراضي واقع در مناطق چهارگانه و محيط زيست خارج از حريم شهرها و محدوده روستاها را كه مورد نياز سازمان تربيت بدني است، به منظور احداث و توسعه اماكن و فضاهاي ورزشي با اولويت واگذاري به تعاوني هاي ايثارگران تامين و به طور رايگان به سازمان تربيت بدني واگذار نمايد. همچنين وزارت مذكور موظف است با تاييد سازمان تربيت بدني، اراضي با شرايط فوق را كه مورد نياز بخش غيردولتي و تعاوني براي احداث اماكن ورزشي است به قيمت ارزش معاملاتي اعلام شده توسط وزارت امور اقتصادي و دارايي واگذار نمايد. تغيير كاربري اين قبيل اراضي ممنوع است.
علم و فناوري
بهارستان نشينان در ادامه بررسي فصل دوم لايحه برنامه پنجم توسعه با تصويب ماده 18 وزارتخانه هاي علوم و بهداشت را مكلف كردند تا براي تحول بنيادين در آموزش عالي به ويژه در رشته هاي علوم انساني اقدامات زير را انجام دهند:
الف- بازنگري متون، محتوا و برنامه هاي آموزشي و درسي دانشگاهي مبتني بر آموزه ها و ارزشهاي ديني و هويت اسلامي- ايراني و انقلابي و تقويت دوره هاي تحصيلات تكميلي با بهره گيري از آخرين دستاوردهاي دانش بشري، با اولويت نياز بازار كار.
تدوين و ارتقاي شاخص هاي كيفي به خصوص در رشته هاي علوم انساني به ويژه در رشته هاي علوم قرآن و عترت و مطالعات ميان رشته اي با بهره گيري از امكانات و توانمنديهاي حوزه هاي علميه و تامين آموزشهاي مورد نياز متناسب با نقش هاي دختران و پسران.
ج- نهادينه كردن تجارب علمي و عملي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس با انجام فعاليت هاي آموزشي، پژوهشي و نظريه پردازي در حوزه هاي مرتبط.
هـ- همكاري با حوزه هاي علميه و بهره مندي از ظرفيت هاي حوزه در عرصه هاي مختلف.
بند الحاقي1- گسترش كرسيهاي نظريه پردازي، نقد و آزادانديشي، انجام مطالعات ميان رشته اي، توسعه قطب هاي علمي و توليد علم بومي با تاكيد بر علوم انساني با همكاري شوراي عالي حوزه علميه و دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
بند الحاقي2- استقرار نظام جامع نظارت و ارزيابي و رتبه بندي دانشگاهها و موسسات آموزش عالي و پژوهشي براساس شاخص هاي مورد تائيد وزارتخانه هاي مذكور با هدف ارتقاي كيفيت آموزشي و پژوهشي.
تبصره- پس از استقرار نظام جامع نظارت و ارزيابي و تضمين كيفيت، هرگونه گسترش و توسعه رشته ها، گروهها و مقاطع تحصيلي موكول به رعايت شاخصهاي ابلاغي از سوي وزارتخانه هاي ذيربط توسط دانشگاهها و موسسه هاي آموزش عالي و تحقيقاتي است. وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي حسب مورد مجازند عمليات اجرايي سنجش كيفيت و رتبه بندي را براساس اين نظام به موسسات مورد تاييد در بخش غيردولتي واگذار نمايند.
دستيابي به جايگاه علمي
دوم منطقه
نمايندگان مجلس هشتم در ادامه با تصويب ماده 19 به دولت اجازه دادند تا به منظور دستيابي به جايگاه دوم علمي و فناوري در منطقه و تثبيت آن تا پايان برنامه پنجم اقدامات زير را انجام دهد:
الف- بازنگري آئين نامه ارتقاي اعضاي هيئت علمي به نحوي كه تا پنجاه درصد (50%) امتيازات پژوهشي اعضاي هيئت علمي معطوف به رفع مشكلات كشور باشد.
براي تحقق اين امر تمهيدات لازم براي ارتقاي هيئت علمي از جمله توسعه و تقويت دوره هاي تحصيلات تكميلي، افزايش فرصت هاي مطالعاتي اعضاي هيئت علمي در داخل و خارج از كشور و ايجاد مراكز تحقيقاتي و فناوري پيشرفته علوم و فنون در كشور، تسهيل ارتباط دانشگاهها با دستگاههاي اجرايي از جمله صنعت فراهم خواهد گرديد.
ب- ايجاد ظرفيت لازم براي افزايش درصد پذيرفته شدگان دوره هاي تحصيلات تكميلي آموزش عالي، با ارتقاي كيفيت به گونه اي كه ميزان ورود دانش آموختگان دوره كارشناسي به دوره هاي تحصيلات تكميلي به بيست درصد برسد.
نسبت جذب هيئت علمي
در دانشگاه هاي غيردولتي
ج- برنامه ريزي و حمايت لازم براي تأمين هيئت علمي مورد نياز دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي به منظور ارتقاء شاخص نسبت عضو هيئت علمي تمام وقت به دانشجو در تمامي دانشگاه ها اعم از دولتي و غيردولتي به گونه اي كه تا پايان برنامه حداقل نسبت كل دانشجو به هيئت علمي تمام وقت در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي به حداكثر 40 و در دانشگاه پيام نور به حداكثر 250برسد.
د- نسبت به ايجاد، راه اندازي و تجهيز آزمايشگاه كاربردي در دانشگاه ها و مؤسسات آموزشي، شهرك هاي دانشگاهي، علمي، تحقيقاتي، شهرك هاي فناوري، پارك هاي علم و فناوري و مراكز رشد از طريق دستگاه هاي اجرائي و شركت هاي تابعه و وابسته آنها اقدام نمايد. بخشي از نيروي پژوهشي اين آزمايشگاه ها مي تواند توسط پژوهشگران دستگاه اجرايي يا شركت، اعضاء هيئت علمي و دانشجويان تحصيلات تكميلي دانشگاه تأمين گردد. دستگاه هاي اجرائي و شركت ها مي توانند بخشي از اعتبارات پژوهشي خود را از طريق اين آزمايشگاه ها هزينه نمايند.
هـ. به منظور افزايش سهم تحقيق و پژوهش از توليد ناخالص داخلي به گونه اي برنامه ريزي نمايد كه سهم پژوهش از توليد ناخالص داخلي، سالانه به ميزان نيم درصد افزايش يافته و تا پايان برنامه به سه درصد برسد. در اين راستا منابع تحقيقات موضوع اين بند را هر سال در بودجه سنواتي در قالب برنامه هاي خاص مشخص نموده و نيز در پايان سال گزارش عملكرد تحقيقاتي كشور، موضوع اين بند را به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايد.
و- وزارتخانه هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي موظفند با همكاري ساير دستگاه هاي ذي ربط ضمن اعمال اقدامات ذيل شاخص هاي آن را پايش نموده و گزارش عملكرد سالانه را به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي ارائه نمايد.
1- ارتقاء كمي و كيفي دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي براساس عدالت آموزشي و اولويت هاي سند چشم انداز با رعايت ساير احكام اين ماده
2- اصلاح هرم هئيت علمي تمام وقت دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالي اعم از دولتي و غيردولتي با فراهم آوردن بسترهاي لازم و با تأكيد بر شايسته سالاري
3- گسترش ارتباطات علمي با مراكز و نهادهاي آموزشي و تحقيقاتي معتبر بين المللي از طريق راه اندازي دانشگاه هاي مشترك، برگزاري دوره هاي آموزشي مشترك، اجرا مشترك طرح هاي پژوهشي و تبادل استاد و دانشجو با كشورهاي ديگر با تأكيد بر كشورهاي منطقه و جهان اسلام به ويژه در زمينه هاي علوم انساني، معارف ديني و علوم پيشرفته و اولويت دار جمهوري اسلامي ايران براساس نقشه جامع علمي كشور با هدف توسعه علمي كشور و توانمندسازي اعضاء هيئت علمي
4- ايجاد هماهنگي بين نهادها و سازمان هاي پژوهشي كشور جهت سياست گذاري، برنامه ريزي و نظارت كلان وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري
5- تدوين و اجراي طرح نيازسنجي آموزش عالي و پژوهشي در نخستين سال اجراي برنامه به منظور توسعه متوازن مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي دولتي و غيردولتي با توجه به نيازها و امكانات.
6- استقرار نظام يكپارچه پايش و ارزيابي علم و فناوري كشور تحت نظر شوراي عالي علوم، تحقيقات و فناوري با هماهنگي مركز آمار ايران جهت رصد وضعيت علمي كشور در مقياس ملي، منطقه اي و بين المللي و تعيين ميزان دستيابي به اهداف اسناد بالا دستي مبتني بر نظام فراگير و پوياي آمار ثبتي و ارائه گزارش سالانه به كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي
7- انجام اقدامات قانوني لازم براي تكميل و اجراي نقشه جامع علمي كشور در راستاي بند (11) سياست هاي كلي ابلاغي برنامه پنجم
8- برنامه ريزي براي تحقق شاخص هاي اصلي علم و فناوري شامل سهم درآمد حاصل از صادرات محصولات و خدمات مبتني بر فناوري هاي پيشرفته و مياني، سرانه توليد ناخالص داخلي ناشي از علم و فناوري، تعداد گواهي ثبت اختراع، تعداد توليدات علمي بين المللي، نسبت سرمايه گذاري خارجي در فعاليت هاي علم و فناوري به هزينه هاي تحقيقات كشور و تعداد شركت هاي دانش بنيان دولت موظف است به گونه اي برنامه ريزي نمايد كه تا پايان برنامه پنجم حداقل به جايگاه رتبه دوم در منطقه در اين زمينه برسد.

 



خارج از دستور

چرا به دولت تكليف ما لايطاق مي كنيد؟
نماينده بويراحمد در مجلس شوراي اسلامي، با اعتقاد به اينكه بار مالي بندهاي الحاقي ماده 22 لايحه برنامه پنجم خارج از توان دولت است گفت: بر اين اساس سؤال اينجاست كه اين بار مالي چطور قابل تأمين است؟ كما اينكه با تصويب اين بندهاي الحاقي در آينده دولت متهم به اجرا نكردن قانون مي شود.
به گزارش ايسنا ستار هدايت خواه در جلسه علني مجلس در اخطاري با استناد به اصل 75 قانون اساسي، خطاب به لاريجاني گفت: براساس روالي كه در روز گذشته پيش گرفتيد، از مطرح شدن پيشنهادات الحاقي كه بار مالي داشتند جلوگيري كرديد و لذا امروز نيز بايد از مطرح شدن بندهاي الحاقي ماده 22 به دليل اصلاحي كه در اصل ماده اتفاق افتاد جلوگيري كنيد.
هدايت خواه تأكيد كرد: تصويب اين قبيل الحاقات موجب وهن قانون گذار مي شود، پس بهتر است اصلاً چنين الحاقاتي تصويب نشود.
لاريجاني در پاسخ به اين اخطار با بيان اين كه به چند دليل نمي توان بحث بار مالي را در خصوص لايحه برنامه پنجم توسعه مبنا قرار داد، گفت: اول اين كه برنامه، سند بالادستي بودجه است. روال برنامه هاي گذشته نيز بر اين منوال بوده است كه پيشنهاداتي كه بار مالي دارند به تصويب مي رسيدند؛ چون سند، سند بالادستي بودجه است و دوم اين كه در لايحه برنامه پنجم توسعه، سقف مالي پيش بيني نشده است كه بعداً گفته شود بر دولت بار مالي تحميل شده است.
وي افزود: بامشورتي كه در هيأت رئيسه انجام شد تصميم گرفتيم پيشنهاداتي كه بار مالي دارند نيز مطرح شود.
گفتني است تصويب پيشنهاداتي كه بار مالي دارند خلاف اصل 75 قانون اساسي است و هيأت رئيسه بايد آنها را از دستور كار خارج كند.
انتخابات هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان
باز هم به تعويق افتاد
انتخابات هيئت رئيسه فراكسيون اصولگرايان مجلس شوراي اسلامي براي چندمين بار به تعويق افتاد.
ولي اسماعيلي عضو شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان درگفت وگو با خبرنگار امور مجلس كيهان با اعلام خبر فوق از تاخير مكرر در برگزاري جلسه شوراي مركزي فراكسيون براي انتخاب هيئت رئيسه انتقاد كرد و گفت: قرار بود روز سه شنبه(امروز) جلسه مذكور تشكيل شود اما متاسفانه به دليل اعمال نظر هيئت رئيسه فعلي اين امر به تعويق افتاد.
وي افزود: فعلا قرار شده جلسه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان براي انتخاب هيئت رئيسه يكشنبه آينده ساعت شش بعدازظهر تشكيل شود.
به گفته اسماعيلي تركيب جديد شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان نسبت به گذشته تغييرات جدي پيدا كرده و اغلب افراد از منتقدان عملكرد هيئت رئيسه فعلي هستند و همين مسئله باعث تعويق مكرر جلسه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان شده است.
انتقاد از غيبت 100 نماينده در صحن مجلس
نماينده زابل از غيبت 100 نماينده مجلس در صحن علني هنگام بررسي لايحه برنامه پنجم توسعه انتقاد كرد و خواستار حل اين مشكل توسط هيئت رئيسه شد.
به گزارش فارس، نورا نماينده زابل در جلسه علني ديروز مجلس طي تذكري گفت: بنده از ابتداي جلسه علني قصد داشتم كه 2 دقيقه از جلسه خارج شوم، اما چون عدد حاضرين جلسه 194 يا 195است، نمي توانم اين كار را بكنم.
نورا افزود: كساني كه درجلسه حضور ندارند جمعيت و جايگاه مجلس را زير سؤال مي برند و سؤال ما از دوستان اين است كه آيا كار مهم تري از بررسي و تصويب برنامه پنج ساله كشور وجود دارد؟
وي ادامه داد: از هيئت رئيسه مجلس اين گلايه را دارم كه چطور نظم جلسات را رعايت مي كند؟ چرا در حالي كه خود را مقيد به انجام تكليف در برابر ملت و سوگند نمايندگي مي دانند، ديگران در جلسات علني شركت نمي كنند؟
نورا با بيان اينكه يكصد نفر از نمايندگان در حال حاضر غايب هستند، به طرح اين پرسش از غايبان جلسات علني مجلس پرداخت كه واقعاً به انجام چه امري مشغولند و چگونه اين موضوع توجيه پذير است؟
نماينده زابل با اشاره به انتقاد رسانه ها از عدد حاضرين صحن علني مجلس اظهار داشت: وقتي كه رسانه ها از مجلس گلايه مي كنند، چطور آن را برنمي تابيم و مي گوييم رسانه ها خلاف واقع مي گويند؟
وي در پايان سخنان خود از رئيس مجلس خواست كه براي حل اين مشكل تدبيري انديشيده و راه حل پيدا كند.
حجت الاسلام ابوترابي فرد كه رياست جلسه علني را در غياب لاريجاني بر عهده داشت، در پاسخ به تذكر نماينده زاهدان گفت: كليت اين تذكر وارد است اما بنده قبلاً هم اعلام كردم كه آقاي اميدوار رضايي (از اعضاي هيئت رئيسه) گزارشي را نسبت به كساني كه غيبت مجاز و غيرمجاز دارند، تهيه خواهد كرد كه به دوستان ارائه خواهد شد.

 



ذوالنور: استقبال بي نظير قم از رهبر معظم انقلاب دنيا را مبهوت كرد

جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه تاكيد كرد: استقبال بي نظير اقشار مختلف مردم قم از رهبر معظم انقلاب دنيا را مبهوت كرده است.
حجت الاسلام والمسلمين ذوالنور روز دوشنبه ضمن گراميداشت سالگرد شهادت محمدحسين فهميده و بزرگداشت 36 هزار شهيد دانش آموز و همچنين تبريك هفته بسيج دانش آموزي به سنگرنشينان عرصه علم و دانش گفت: نظام در برخورد با سران فتنه هيچ مشكلي ندارد، همچنان كه در طول دهه اول انقلاب، ملت ايران شاهد برخورد قاطع نظام با توطئه گران بوده است و با لطف الهي، مديريت حكيمانه رهبر فرزانه انقلاب در فتنه پس از انتخابات سال گذشته نه تنها سران فتنه، بلكه سران استكبار جهاني را كه پس از گذشت سه دهه از پيروزي انقلاب به كف زدن و هورا كشيدن براي شادي دل آن ها واداشته بود بار ديگر به شكست خفت بار كشاند.
جانشين نماينده ولي فقيه در سپاه پيرامون پرسشي در ارتباط با هدفمند كردن يارانه ها اظهار كرد: پياده كردن و تحقق سياست هاي اصل 44 قانون اساسي تنها راه اصلاح، بهبود، رشد و شكوفايي اقتصاد كشور است و قطعا آثار مثبتي را به دنبال خواهد داشت از قبيل، كم شدن فاصله طبقاتي در كشور به نفع طبقات محروم، تقويت بازار كار و اشتغال، پيش گيري از هدر رفتن سرمايه ملي و اموال عمومي، جلوگيري از نوسانات اقتصادي در كشور، افزايش درآمد ناخالص ملي كشور و بالا رفتن ميزان درآمد سالانه ملي، ثبات اقتصادي، ايجاد رقابت سالم در ابعاد مختلف اقتصادي و توليدات داخلي و در نتيجه بهبود كيفيت توليدات و كالاهاي داخلي، بسته شدن يا محدود شدن ويژه خواري ها، رانت خواري ها و سوءاستفاده از اموال عمومي و بالا رفتن قدرت خريد مردم و
ذوالنور ادامه داد: البته اين مرحله ممكن است سختي هاي احتمالي داشته باشد لكن دقت در اجرا، نظارت و كنترل دقيق مجريان همراه با هوشياري، همكاري ، صبر و تحمل مردم عزيز و فهيم از لوازم اين دوران بسيار مهم گذر و مقطع حساس و تاثيرگذار در تحول انقلاب اقتصادي مردم و كشور خواهد بود.

 



معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه: طرح جامع فرهنگ وقف را آماده اجرا كرده ايم

حجت الاسلام و المسلمين احدشرفخاني درنشست خبري برنامه هاي سازمان اوقاف و امور خيريه در دهه ولايت و امامت را اعلام كرد.
براساس گزارش خبرنگار كيهان معاون فرهنگي اوقاف ضمن اعلام اين خبر افزود: ما درنظر داريم به منظور تبيين و ترويج فرهنگ و ارزشهاي والاي سنت نيكوي وقف، اولين جشنواره سراسري فرهنگي، هنري وقف با نام «وقف چشمه هميشه جاري» را در هفت رشته برگزار كنيم.
معاون فرهنگي سازمان اوقاف و امور خيريه درباره برنامه هاي اين جشنواره افزود: اين جشنواره دردو مرحله و در سه بخش عمده برگزار مي شود كه در بخش اول مسابقات فرهنگي - هنري شامل: كتاب، مقاله و فيلم مي باشد.
بخش دوم جشنواره مربوط به دوره هاي آموزش براي گروههاي مختلف است.
سومين بخش جشنواره مربوط به برگزاري نمايشگاه مي شود كه شامل آثار فرهنگي - هنري مربوط به وقف مي باشد.
وي درباره ترويج فرهنگ وقف اظهار داشت: ما طرح جامع فرهنگ وقف را آماده اجرا كرده ايم ومي خواهيم فرهنگ وقف را بوسيله ابزارهاي فرهنگي هنري ترويج كنيم و آثار و بركات وقف را به اطلاع عموم مردم برسانيم.
شرفخاني درباره فعاليتهاي فرهنگي در بقاع متبركه گفت: رويكرد سازمان اوقاف اجراي برنامه هاي فرهنگي در بقاع متبركه است كه برنامه سوگواري ياس نبوي و طرح نشاط از برنامه هاي اين بقاع بوده اند.
وي درباره برنامه هاي دهه ولايت با عنوان «ولايت علوي و اكمال دين نبوي» افزود: در روز عيد برنامه هاي شاد در امامزادگان برگزار مي شود.
در اين برنامه ها مراسم خطبه خواني غديرخم برگزار مي شود.
امسال يك ميليون جلد كتاب خطبه غدير در بين مردم توزيع خواهد شد و از اين كتاب مسابقه اي هم برگزار مي شود.
شرفخاني درباره مسابقات كشوري قرآن كريم اظهار داشت: مرحله شهرستاني اين مسابقات از امروز درچهار رشته در مقاطع مختلف براي خواهران و برادران برگزار مي شود.
طبق گفته معاون فرهنگي اوقاف مسابقات مديحه سرايي، اذان، ابتهال نيز بزودي برگزار مي شود.

 



سردار مومني در غرفه كيهان اعلام كرد
 5/1ميليون تومان خسارت بدون كروكي پليس

فرمانده پليس راهور از افزايش ميزان خسارت پرداختي توسط بيمه ها و بدون نياز به كروكي، تا سقف
5/1ميليون تومان خبر داد.
سردار اسكندر مومني، فرمانده پليس راهور در آخرين روز از هفدهمين نمايشگاه مطبوعات، ضمن بازديد از غرفه كيهان، به پرسش هاي خبرنگار روزنامه پاسخ گفت.
وي در گفت وگو با خبرنگار كيهان خاطرنشان كرد: پرداخت خسارت ناشي از حوادث توسط شركت هاي بيمه و بدون نياز به كروكي كه پيش از اين تا سقف يك ميليون و 200 هزار تومان اعلام شده بود، افزايش يافته و اين مبلغ تا سقف 5/1 ميليون تومان قابل پرداخت خواهد بود.
فرمانده پليس راهور در خصوص افزايش سقف سرعت خودروها در آزادراه هاي كشور نيز گفت: در رابطه با افزايش سرعت خودروها از 120 به 130 كيلومتر، چندين جلسه كارشناسي و نشست هاي تخصصي برگزار شد كه اين افزايش 10 كيلومتري چه فوايد و معايبي را به دنبال خواهد داشت در اين راستا نتيجه اين بررسي ها به آنجا رسيد كه اين افزايش سرعت موجب افزايش سوانح و حوادث خواهد شد.
وي افزود: بايد توجه داشت، كشورهايي كه چنين افزايش سرعتي را اعمال كرده اند به لحاظ شرايط جاده اي و خودروها، داراي شرايط ويژه اي هستند كه ما در داخل كشور فاقد آن هستيم.
سردار مومني اضافه كرد: عمر خودروهاي كشور كه بعضا تا 40 سال مي رسد نيز عامل ديگري است كه مانع اعمال چنين قانوني خواهد بود.
فرمانده پليس راه كشور همچنين اشاره كرد كه اتحاديه اروپا هم در برخي راه ها، سقف سرعت خودروها را از 120 كيلومتر به 110 كيلومتر كاهش داده است.

 



سرپرست دادسراي جرائم رايانه اي: تيم هاي رصدي در دادسراها سايت هاي دوست يابي را كنترل مي كنند

سرپرست دادسراي جرائم رايانه اي از رصد سايت هاي دوست يابي توسط تيم هاي ويژه در دادسراها خبر داد.
رضا جعفري در گفت وگو با فارس در هفدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاري ها در خصوص خطرات و جرائم اينترنتي كه جوانان را تهديد مي كند، اظهار داشت: در فصل پاييز و زمستان گاز مانند قاتلي نامرئي باعث قتل بي سر و صدا و آرام بسياري از هموطنان مي شود اين مثالي است كه براي تقريب موضوع به ذهن به آن اشاره مي كنم.
وي افزود: اكنون كه ما با دشمني نامرئي به نام اينترنت در خانه ها سر و كار داريم مي توان گفت كه متأسفانه در اين زمينه خوب كار نكرده ايم البته كارهاي مثبت انجام شده است اما هنوز نتوانسته ايم گام به گام با اين معضل پيش برويم.
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسراي جرائم رايانه اي گفت: در خانه اي كه تلفن، كامپيوتر و اينترنت وجود دارد، همواره خطر گرايش جوانان نيز وجود خواهد داشت؛ جوان بنا به شرايط سني اش كنجكاو است و انگيزه دارد، به همين دليل به دنبال مسائل جذاب مي رود.
وي با بيان اينكه اينترنت ابزار مناسبي براي سرگرمي، تفريح و مطالعه است، افزود: مشكل ما در اين فضا عدم اطلاع و آشنايي والدين و بزرگترها از كامپيوتر و اينترنت است؛ همين مسئله باعث مي شود كه نظارتي بر فعاليت جوانان نباشد.
جعفري زمينه هاي انحرافي را در اينترنت فراوان دانست و تصريح كرد: هنگامي كه مقتضي موجود و مانع مفقود شد، در واقع شرايط مهيا شده و فعل انجام مي شود؛ صحنه ها نيز در ذهن جوان نقش مي بندند؛ بعضي نيز پا را فراتر گذاشته و به دنبال اين مي روند كه اطلاعات را به ديگران منتقل كنند.
وي ادامه داد: جوان 20ساله اي را داشتيم كه در زمينه سايت هاي مستهجن فعاليت مي كرد و با وجود سن و سال كم كاملاً حرفه اي بود اما پدر و مادر وي معتقد بودند كه فرزندشان بسيار آرام و پاك است در واقع پدر و مادر اطلاع ندارند كه در گوشه اي از منزلشان چه مي گذرد بنابراين اطلاع رساني در اين زمينه بسيار اهميت دارد.
سرپرست دادسراي جرائم رايانه اي اظهار داشت: برگزاري نمايشگاه هاي ديجيتال كه اكنون باب شده بسيار مفيد اما ناكافي است؛ صدا و سيما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رسانه ها بايد روي اين مسئله كار كنند و زمينه هاي نرم افزاري و سخت افزاري آن را آموزش دهند.
وي اضافه كرد: بايد برنامه هايي براي آموزش مردم اجرا شود و در كنارش معايب را مطرح كنند ما نيز ابزار كار ممنوعيت را اعمال مي كنيم ولي در كنار اين اقدامات، مجرمان نيز ابزار پيشرفت خودشان را فراهم مي كنند و قانون همواره يك قدم عقب تر از مجرم است چرا كه تا جرمي واقع نشود قانوني براي منع آن تصويب نمي شود و تا بخواهيم به آنجا برسيم زمان لازم است بنابراين اطلاع رساني بسيار مهم است.
وي در خصوص سايت هاي دوستيابي و جوامع مجازي در فضاي اينترنت گفت: بايد بر چنين سايت هايي نظارت كرد؛ در بحث نظارت، كميته تعيين مصاديق مجرمانه كه زيرنظر دادستان كل كشور است و همچنين تيم هاي رصدي ما در دادسراها اين سايت ها را كنترل مي كنند.
معاون دادستان تهران خاطرنشان كرد: سايت هاي دوست يابي مي توانند جوانب مثبت و منفي داشته باشند و از طرفي ما نمي توانيم مسئله اي را پيگيري كنيم مگر اينكه عنوان مجرمانه داشته باشد؛ برخورد، قانون و ابزار مي خواهد.
جعفري در ادامه بيان داشت: بايد بر سايت هايي كه دوست يابي را مطرح مي كنند، نظارت كرد كه واقعاً چه تعريفي از دوستي دارند؛ آن دوستي كه عقل و بزرگان ديني گفته اند منظور نظرشان است يا به دنبال دوستي هايي هستند كه مفاسد اجتماعي در پي دارد؛ ما نيز قطعاً اجازه نخواهيم داد كه افرادي در چارچوب چنين سايت هايي، دوست يابي را باب كنند كه اختلاط بين دختر و پسر رايج شود تا از اين طريق به اهدافشان دست يابند.
وي افزود: بايد چارچوب، حدود، مقررات، شرح وظايف و اختيارات براي سايت هاي دوستي و دوست يابي تعريف شود و اين سايت ها در يك قالب مشخص فعاليت كنند در غير اين صورت هر كسي به خودش اجازه مي دهد كه سايت يا وبلاگي بسازد و هر اقدامي را انجام دهد به اين بهانه كه قانون در اين زمينه ساكت است، هرج و مرج ايجاد مي شود بنابراين نهادهاي نظارتي بايد كنترل بيشتري داشته باشد.

 



جاسوس آزاد شده آمريكايي : در خاك ايران دستگير شديم

يكي از سه تبعه آمريكايي بازداشت شده به جرم جاسوسي در مرزهاي ايران، صحت اسناد منتشر شده توسط سايت ويكي ليكس درباره دستگيري اين اتباع در خاك عراق را زير سؤال برد.
روزنامه نيويورك تايمز در اين باره نوشت: كوهنورد آمريكايي آزاد شده گزارش هاي اطلاعاتي آمريكا را مبني بر اينكه ايران آنها را در خاك عراق بازداشت كرده بود رد كرد.
براساس اين گزارش «سارا شورد» سي و دو ساله كه در ماه سپتامبر از زندان اوين تهران و پس از تحمل چهارده ماه حبس آزاد شد با نيويورك تايمز تماس گرفت تا كامل ترين توضيحاتي را كه تاكنون درباره اين حادثه مطرح شده است ارائه كند.
وي گفت: مي خواهد برداشت هاي غلطي را كه افشاي اسناد نظامي آمريكا به وسيله ويكي ليكس و نيز روزنامه هاي آمريكايي و انگليسي ايجاد كرده است اصلاح كند. اين گزارش ها به اين موضوع پرداخته اند كه كوهنوردان آمريكايي در داخل عراق بازداشت و به اجبار به داخل ايران منتقل شدند.
شورد گفت: ادعاي ويكي ليكس در حالي مطرح شده است كه وزارت خارجه آمريكا هرگز به نسخه اي كه ويكي ليكس در اين باره منتشر كرده اشاره نكرده است. اين نشان مي دهد اين وزارتخانه نمي داند اين بازداشت چطور صورت گرفته است.
در همين رابطه، «فيليپ جي كرولي» سخنگوي وزارت خارجه آمريكا روز يكشنبه تاييد كرد آمريكا نمي داند آنها در حين بازداشت در چه موقعيت مكاني بودند اما مي داند كه آنها مدت طولاني را در ايران در بازداشت بوده اند.

 



دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه خبر داد
انتشار بيماري هاي خطرناك واگيردار در برخي كشورها از سوي آمريكا

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه گفت شيوع بيماري از سوي آمريكا در برخي كشورهاي آمريكاي لاتين، سياستي بسيار وحشتناك و خلاف مقررات بين المللي است و قابل پيگرد قانوني است.
«محمد جواد لاريجاني» دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در گفت وگو با فارس، در خصوص نشست UPR ايالات متحده، گفت: مكانيسم UPR، مكانيسم بسيار جالبي است كه جمهوري اسلامي ايران در تصويب آن نقش فعالي داشته است، يكي از اهداف مكانيسم UPR اين است كه هيچ كشوري نسبت به كشور ديگر برتري خاصي ندارد، همه بايد به شكل منظم مورد رسيدگي قرار بگيرند زيرا در دنيا طي 60 سال گذشته برخي كشورها مثل آمريكا و دول غربي براي خودشان جايگاه ويژه اي قائل بودند و فكر مي كردند كه هيچ كسي نبايد راجع به حقوق بشر آنها صحبت كند و فقط آنها هستند كه بايد راجع به حقوق بشر ساير كشورها صحبت كنند.
لاريجاني گفت: مكانيسم UPR اين را به هم مي زند و براي اولين بار يك كشور پرمدعا و بسيار خودمحوري مثل آمريكا را در مركز ارزيابي حقوق بشري قرار مي دهد كه فكر مي كنم اين كار بسيار خوبي است، ما در پروسه UPR چه راجع به آمريكا و خودمان و چه راجع به ساير كشورها به نحو فعال شركت مي كنيم.
دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه درباره توصيه هاي جمهوري اسلامي ايران به نشست UPR ايالات متحده نيز اظهار داشت: در مورد آمريكااين حساسيت را داريم كه حقوق بشر اين كشور بايد مانند ساير كشورها با دقت مورد بررسي قرار گيرد، به خصوص در 10 سال گذشته آمريكا نقض هاي بسيار آشكار و خيلي دردناكي را از مدارك حقوق بشري انجام داده كه خودش امضاء كرده و مدعي طرفداري از آنهاست.
لاريجاني مسائل دفاع از حقوق زنان، اقليت ها، مخالفت با شكنجه، دستگيري هاي فراقانوني و بدون مقدمات قضايي، پيگيردهاي قضايي نامناسب مثل اعدام هاي فراقانوني را از جمله مسائلي خواند كه آمريكا امروز بدان گرفتار است.
وي در خصوص انتشار برخي اخبار مبني بر اينكه ايالات متحده آمريكا نسبت به شيوع بيماري در برخي كشورها اقدام مي كند، گفت: مدارك مختلفي به تدريج آشكار مي شود كه آمريكايي ها از ساير مليت ها براي آزمايش هاي پزشكي و آزمايشگاه هاي دارويي بدون اطلاع آنها استفاده كردند و بدترين آن نوعي بود كه در يكي از كشورهاي آمريكاي لاتين مشاهده شد كه آنها اثر بعضي از داروها مثل پني سيلين را روي ميكروب هاي خاصي و امراض مهلكي روي مردم بيچاره آن كشور آمريكاي لاتين تجربه كرده بودند كه اين يك سياست بسيار وحشتناك و خلاف همه مقررات بين المللي بوده و قابل پيگرد قانوني است.

 



در ديدار كوچك زاده و سفير جمهوري خلق كره مطرح شد
همكاري ملت هاي مستقل چالشي در مقابل سياست هاي غرب است

در ديدار كوچك زاده و سفير جمهوري خلق كره بر همكاري ملت هاي مستقل به عنوان چالشي در برابر سياست هاي استكباري غرب، تأكيد شد.
«جو اين چول» سفير جمهوري دموكراتيك خلق كره با مهدي كوچك زاده، رئيس گروه دوستي پارلماني جمهوري اسلامي ايران و جمهوري دموكراتيك خلق كره ديدار و گفت وگو كرد.
كوچك زاده در اين ديدار با اشاره به روابط خوب دو كشور و نزديكي ديدگاه هاي جمهوري اسلامي ايران و كره شمالي در صحنه تحولات بين المللي گفت: وجود ظرفيت هاي فراوان براي توسعه هرچه بيشتر ارتباطات و همكاري هاي دو جانبه، ارتقاي روابط در سطوح مختلف سياسي به ويژه اقتصادي را اقتضاء مي كند.
وي در ادامه بر اهميت تعميق و گسترش روابط پارلماني دو كشور تأكيد كرد و افزود: مجلس شوراي اسلامي از توسعه مناسبات و همكاري هاي پارلماني در تمامي سطوح استقبال مي كند.
كوچك زاده در همين جهت تبادل هيئت هاي پارلماني و همكاري گروه هاي دوستي پارلماني در مجالس دو كشور را با اهميت دانست.
رئيس گروه دوستي پارلماني ايران و كره شمالي با انتقاد از رفتارهاي دوگانه غرب در صحنه سياسي بين المللي گفت: همكاري ملت هاي مستقل چالش اصلي در مقابل سياست هاي استكباري و يكجانبه گرايانه قدرت هاي بين المللي است.
در ادامه اين ديدار سفير كره شمالي هم با تأكيد بر اهميت مناسبات دو كشور گفت: توسعه همكاري ها با جمهوري اسلامي ايران از محورهاي اصلي و خدشه ناپذير سياست خارجي جمهوري دموكراتيك خلق كره است.
وي ديدگاه ها و مواضع دو كشور را در قبال موضوعات عمده بين المللي نزديك خواند و اظهار داشت: جمهوري دموكراتيك خلق كره هميشه از مواضع جمهوري اسلامي ايران در بدست آوردن فن آوري صلح آميز هسته اي حمايت كرده و هرگونه فشار و تحريم آمريكا عليه جمهوري اسلامي ايران را محكوم مي كند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14