(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 آبان 1389- شماره 19779

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بروجردي: استقبال غرب از مذاكره با تهران به معناي پذيرش شروط ايران است
احمدي نژاد در مراسم اختتاميه جشنواره مطبوعات: كار رسانه اي يك مجاهدت عظيم است
كاروان جانبازان ايران وارد مدينه منوره شد
اعلام آمادگي تركيه براي ميزباني مذاكرات ايران و 1+5
وزير كشور: طرح هدفمندي يارانه ها به تدابير امنيتي نياز ندارد
نگراني ايران از وضعيت حقوق بشر در آمريكا
بازديد احمدي نژاد از توانمندي هاي جديد جمعيت هلال احمر
توصيه هاي ايمني به زائران ايراني حج تمتع
در هفتادو هفتمين سفر استاني رئيس جمهور فردا به خراسان شمالي سفر مي كند
آيين چهلم شهداي حادثه تروريستي مهاباد در اروميه برگزار شد
جهش بخش كشاورزي در برنامه پنجم توسعه
در اجراي هدفمند كردن يارانه ها 60 هزار تن روغن با نرخ دولتي به بازار عرضه مي شود
با حضور وزير آموزش و پرورش يادواره 36 هزار دانش آموز شهيد در اصفهان برگزار شد
مدير كل دفتر امور نمايندگي هاي سازمان توسعه و تجارت ايران : صادرات امسال 23درصد رشد داشته است
بازگشت 150 هكتاري زمين دهكده گل و گياه مازندران به اراضي ملي
اخبار ادبي و هنري
معاون نوسازي و تحول اداري رئيس جمهور: طرح انتقال كارمندان دولت از تهران موفقيت آميز بود
معاون سازمان توسعه تجارت ايران: تمام دستگاه ها براي اجراي هدفمند كردن يارانه ها آماده اند
تشكيل ستاد پيگيري رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب



بروجردي: استقبال غرب از مذاكره با تهران به معناي پذيرش شروط ايران است

رئيس كميسيون امنيت ملي استقبال كشورهاي 1+5 از مذاكره با تهران را نشان دهنده پذيرش شروط رئيس جمهور كشورمان از سوي اين گروه دانست.
علاءالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس در گفت وگو با فارس با بيان اين كه تعيين شرط هاي مذاكره با غرب از سوي رئيس جمهور بسيار مهم بود، گفت: وقتي آقاي احمدي نژاد پيش شرط هايي را مطرح مي كند پس به اين معناست كه مذاكره بدون اجراي اين پيش شرط ها ممكن نيست.
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجه مجلس شوراي اسلامي معتقد است كه 1+5 پيش شرط هاي كشورمان را پذيرفته است.
وي در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص محتواي بسته پيشنهادي تهران گفت: بسته پيشنهادي تهران شامل مسائل مهم جهاني و بين المللي است كه از جمله آن بحث خلع سلاح هسته اي، مبارزه با تروريسم است.
بروجردي همچنين گفت: محل و زمان اين مذاكرات به صورت توافقي تعيين مي شود.
استوارت لوي معاون وزير دارايي آمريكا هفته گذشته در سفر به تركيه سعي كرد تا مقام هاي آنكارا را براي اعمال تحريم هاي تجاري و اقتصادي بر ضد ايران با خود همراه كند.
اين تلاش ها در حالي است كه عبدالله گل رئيس جمهور تركيه اوايل ماه جاري از تصميم تركيه براي گسترش مبادلات تجاري با ايران علي رغم فشارهاي آمريكا خبر داده بود. رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه نيز تاكيد كرد آنكارا قصد دارد مبادلات تجاري خود با ايران را تا 5 سال آينده سه برابر افزايش دهد و اين رقم را از 10 ميليارد دلار به بيش از 30 ميليارد دلار در 5 سال آينده برساند.
لوي در مصاحبه با بنگاه سخن پراكني بي بي سي فارسي گفت: همسايگان ايران حتي از اجراي تحريم هاي شوراي امنيت سازمان ملل بر ضد اين كشور حمايت نمي كنند.

 



احمدي نژاد در مراسم اختتاميه جشنواره مطبوعات: كار رسانه اي يك مجاهدت عظيم است

رئيس جمهور در مراسم اختتاميه جشنواره مطبوعات ضمن تقدير از اهالي رسانه، كار رسانه اي در دنياي امروز رايك مجاهدت عظيم دانست.
احمدي نژاد در مراسم اختتاميه جشنواره مطبوعات ضمن تقدير و تشكر از اهالي رسانه، گفت: صد سال حاكميت انديشه مادي خسارات سنگيني رابه جامعه بشري وارد كرده است كه يكي از آنها حاكم كردن كينه و دشمني بر روابط بين ملت ها و بسياري از انسان ها است. ادبيات كينه ورزانه را در اعماق جامعه و روابط بين المللي نهادينه كرده اند و تفرقه و جدايي و فاصله ها را ايجاد كرده اند. يكي ديگر از اين خسارت هاي انديشه مادي، تحقير انسان است. آنها انسان و انسانيت را تحقير و سركوب كرده اند و شرايطي را ايجاد كرده اند كه جز تحقير انسان نتيجه اي نداشت.
وي ادامه داد: در گوشه و كنار جهان در همسايگي ما بر عراق و افغانستان مظلوم چيزي كه براي سلطه گران هيچ ارزشي نداشت، انسان بود. هزاران هزار و حتي در مقياس ميليوني انسان ها را مي كشند و له مي كنند و به اقدامات خود افتخار مي كنند.
احمدي نژاد در ادامه خاطرنشان كرد: يكي ديگر از خسارت هاي انديشه مادي، گرفتن خودباوري از انسان هاست. در بسياري از نقاط دنيا و بين بسياري از ملت ها يأس و نا اميدي را ترويج كرده اند و حيات شيطان و شياطين در ايجاد كينه و تحقير انسان ها و حاكميت يأس و نا اميدي بين ملت ها و انسان ها از خسارات حاكميت انديشه مادي است، در حالي كه جامعه بشري و انسان براي رشد و شكوفايي و رسيدن به زندگي سعادتمندانه نيازمند همدلي و عشق است.
رئيس جمهور در بخش ديگري از سخنان خود يادآور شد: مهمترين كار رسانه و روح كار رسانه اي، ترويج عشق و محبت بين انسان ها و ملت ها و ايجاد خودباوري و عزت در تك تك انسان ها و در جامعه بشري است و دميدن روح اميد به جامعه است.
وي در ادامه گفت: معتقدم قريب به اتفاق اهالي رسانه در هر كجاي دنيا، همه دست اندركاران اعم از خبرنگار و تحليلگر و نويسندگان سرمقاله ها همگي انسان هاي طرفدار عشق و محبت و خودباوري و عزت و اميد هستند و اگر هم مشكلي وجود دارد، آن از كارتل ها و سردمداران آنها و سرمايه داران و سرمايه سالاران جهان است كه با تحميل و فشار و اعمال شيوه هاي شيطاني عليه بشريت و عليه اهالي رسانه فعاليت مي كنند.
رئيس جمهور همچنين تصريح كرد: از همه اهالي رسانه دعوت مي كنم امروز روز هنرنمايي شماست. دوران سياه سلطه انديشه مادي رو به پايان است و انديشه مادي كه بر له شدن حقيقت انسان استوار بود، متلاشي شده و هيبت دروغين سلطه گران در حال متلاشي شدن است. جهان بشري و بشريت در حال بازگشت به حقيقت انسان است. عشق و خودباوري و باور خويشتن و اميد به ساختن آينده درخشان در جوامع بشري ايجاد شده است و اينجانقطه هنرنمايي رسانه ها، خبرنگاران و خبرگزاري ها است.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز در هفدهمين جشنواره مطبوعات طي سخناني با گراميداشت ياد حضرت امام(ره)، خاطرنشان كرد: آنچه كه امروز در عرصه رسانه اي كشور داريم همه مديون امام(ره) است چرا كه بيش از انقلاب تمام نشريات كشور تنها چند ده نشريه بود اما امروز بيش از سه هزار نشريه در سراسر كشور فعال هستند.
تقدير از پيشكسوتان
و برگزيدگان كيهان
در پايان هفدهمين جشنواره مطبوعات كشور از پيشكسوتان و برگزيدگان مطبوعات تقدير شد.
در اين مراسم از حجت الاسلام معلي(مدير مسئول سابق كيهان فرهنگي) و محمد ايماني به عنوان پيشكسوتان عرصه مطبوعات تقدير به عمل آمد.
در اين جشنواره تعدادي از روزنامه نگاران كيهان نيز حائز رتبه هاي برتر در بخش هاي گوناگون شدند.
حسام الدين برومند و حجت الاسلام حميد اميدي در بخش سرمقاله به ترتيب رتبه اول و دوم را كسب كردند.
تقي دژاكام در بخش مقاله فرهنگي و بابك اسماعيلي در بخش خبر حائز رتبه سوم شدند.
خانم پريسا جلالي در بخش گزارش غيرخبري رتبه دوم، بخش بانك و رسانه رتبه اول و در بخش نماز و رسانه از سوي مجله «زن روز» حائز رتبه اول شد.
خانم فاطمه مرسلي نيز در بخش مقالات جنبي رتبه نخست و در بخش ويژه «جنگ نرم» رتبه سوم را كسب كرد.
همچنين در بخش مقاله اجتماعي خانم نيلوفر حاج قاضي از مجله «زن روز» موفق به كسب رتبه دوم شد.
فضلي نژاد جايزه خود را به «شهيد گلدوي» تقديم كرد
پيام فضلي نژاد- نويسنده كيهان- كه در بخش جنگ نرم حائز رتبه نخست شده بود، جايزه خود را تقديم به «شهيد گلدوي»- نخستين شهيد فاجعه مسجد جامع زاهدان- كرد.
وي در سخناني كوتاه درخصوص اين اقدام خود گفت: شهيد گلدوي، شهيد مسجد بود؛ او در مسجد به دنيا آمد و 30 سال از جام معرفت نوشيد و در مسجد نيز به شهادت رسيد.
فضلي نژاد افزود: شهيد گلدوي در همان مسجدي به دنيا آمد كه به دست گروه شرور عبدالمالك ريگي شهيد شد.
فضلي نژاد با بيان اين كه شهيد گلدوي آگاهانه شهادت را انتخاب كرد، اظهار داشت: شهيد گلدوي تروريست را شناخت. او را در بغل گرفت و با اين كار، جان 150 نمازگزار را نجات داد.
اين روزنامه نگار متعهد كشورمان بيان داشت: شهيد گلدوي 2 فرزند داشت و وقتي به شهادت رسيد، يك طفل 45 روزه داشت.
فضلي نژاد در آخر گفت: به اعتقاد من بايد شهيد گلدوي را «شهيد جنگ عقيده» ناميد چون به روايت حضرت روح الله، «جنگ ما جنگ عقيده است و جغرافيا و مرز نمي شناسد».
اين اقدام خبرنگار برگزيده كشور با تشويق بي امان حاضران مورد تقدير قرار گرفت.
هديه احمدي نژاد به خبرنگاران تا آخر آبان ماه پرداخت مي شود
دبير شوراي اطلاع رساني از اهداي هديه رياست جمهوري به خبرنگاران تا پايان ماه جاري خبر داد.
محمدحسين صالحي مرام ديروز در حاشيه نمايشگاه مطبوعات در گفت وگو با ايسنا با اعلام اين مطلب افزود: هديه رياست جمهوري براي بيش از هشت هزار خبرنگار در نظر گرفته شده است كه طبق پيش بيني هاي انجام شده تا پايان آبان ماه اهدا مي گردد.
وي گفت: به دليل زياد شدن جامعه آماري براي دادن هديه خبرنگاران نسبت به سال هاي قبل، اهداي اين هديه مقداري طول كشيد و نياز به تامين اعتبار داشت كه با تامين شدن اين اعتبار ان شاءالله هديه خبرنگاران تا پايان آبان ماه سال جاري به دست آنها مي رسد.
وي افزود: هديه رياست جمهوري براي خبرنگاران بيش از هشت هزار نفر پيش بيني شده است كه اين هديه شامل 300هزار تومان براي خبرنگاران مجرد و 400هزار تومان براي خبرنگاران متاهل است.

 



كاروان جانبازان ايران وارد مدينه منوره شد

محمدرضا تيموري-خبرنگار اعزامي كيهان به مدينه منوره:
كاروان زائران جانباز تحت عنوان كاروان ميقات عاشقان حج شامگاه يك شنبه وارد مدينه منوره شد.
در اين كاروان 230 نفره، 60 جانباز قطع نخاعي حضور دارند كه به همراه همسر و يا نزديكان خود براي انجام حج تمتع وارد مدينه منوره شده اند.
در مراسم استقبال از جانبازان كه در فرودگاه مدينه انجام شد جمعي از مسئولان بعثه رهبرمعظم انقلاب و سازمان حج و زيارت حضور داشتند و از جانبازان با اهداي گل و شكلات استقبال كردند.
از سوي ديگر زائران كاروان شماره 30298 بابل از استان مازندران در پيروي از رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب مبني بر كمك به سيل زدگان پاكستان مبلغ 8 ميليون و 650هزار ريال به افراد مذكور كمك كردند. اين مبلغ به حساب هلال احمر به منظور كمك به سيل زدگان پاكستاني واريز شده است.
براساس همين گزارش از زمان شروع اعزام زائران ايراني به عربستان تا روز دوشنبه هفته جاري 42 هزار 340زائر به اين كشور وارد شده اند. از اين تعداد 21 هزار نفر در مدينه و بقيه در مكه مكرمه اسكان پيدا كرده اند.
ازآفريقا تا عربستان با دوچرخه
دو زائر آفريقايي بيت الله الحرام از آفريقا تا عربستان مسافت ژوهانسبورگ در آفريقاي جنوبي تا مكه مكرمه را با دوچرخه طي كردند.
به گزارش خبرنگار اعزامي كيهان به مدينه منوره به نقل از روزنامه عكاظ، اين دو جوان آفريقايي در اين سفر 8 ماه و 22 روزه، 2هزار دلار هزينه كرده اند.
اين دو زائر آفريقايي انجام مناسك حج را به حضور تيم هاي مطرح فوتبال جهان در شهر خود در جريان بازي هاي جام جهاني ترجيج داده اند.
شهر حجاج در فرودگاه مدينه
امير منطقه مدينه منوره و رئيس كميته حج در اين شهر از اجراي پروژه «شهر حجاج» در فرودگاه مدينه در سال آينده خبر داد.
«عبدالعزيزبن ماجد بن عبدالعزيز» گفت: پروژه «شهر حجاج» نمونه كوچكي از شهر حجاج در جده خواهد بود كه به دستور پادشاه عربستان اجرا خواهد شد.
¤ وزارت بهداشت عربستان امسال مصرف دخانيات در شهرهاي مكه و مدينه را هنگام انجام آيين حج ممنوع كرده است.
وزارت بهداشت عربستان در راستاي اجراي اين طرح اقدام به اطلاع رساني در مدينه و مكه كرده و با نصب تابلوها و برچسب هايي در معابر و اتوبوس حامل حجاج و ايجاد مكان هايي ويژه مشاوره، افراد را از استعمال دخانيات منع مي كند.
¤ پليس عربستان از ميان بيش از 40 هزار زائري كه تاكنون راهي عربستان شده اند 52 نفر را به دليل همراه داشتن موادمخدر و يا داروهاي ممنوعه روانگردان بازداشت و از سفر حج بازداشته است. ¤ شهرداري مدينه از خوابيدن افراد در صحن هاي مسجد شريف نبوي جلوگيري كرده و با دست فروشان محوطه حرم برخورد مي كند. اين شهرداري طرح افزايش نظافت و نظارت بر طبخ غذاي زائران، بازديد از آشپزخانه هاي هتل ها و اماكن اقامتي زائران براي اطمينان از سالم بودن غذاها و نوشيدني هاي ارائه شده به زائران را در دستور كار خود قرار داده است.

 



اعلام آمادگي تركيه براي ميزباني مذاكرات ايران و 1+5

وزير امور خارجه تركيه از اعلام آمادگي كشورش براي ميزباني مذاكرات ميان ايران و گروه 1+5 خبر داد.
روزنامه حريت، چاپ تركيه در اين باره نوشت:احمد داود اوغلو، كه در سفر چين به سر مي برد براي ميزباني مذاكره ايران با كشورهاي عضو گروه 1+5 اعلام آمادگي كرده است.
براساس اين گزارش، داود اوغلو با اشاره به اينكه قبلاً اولويت ايران در اين باره ابتدا مبادله سوخت و سپس مذاكره بود، گفت: باصحبت هايي كه باطرف ايراني انجام داديم اكنون اجراي هر دو به طور همزمان امكان پذير است.
وزير امور خارجه تركيه با اشاره به اينكه در روزي كه كشورهاي 1+5 در سازمان ملل راجع به ايران بيانيه صادر كردند وي به همراه «رجب طيب» اردوغان نخست وزير تركيه با رئيس جمهور و وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران گفت وگو كرده است افزود: ما از همان روز پيشنهادمان رابه ايران ارائه كرديم تا مذاكرات راهر چه زودتر آغاز كند.
داود اوغلو نزديك شدن آمريكا به بيانيه تهران را امري مطلوب ارزيابي كرد و گفت: براي مطرح شدن دوباره بيانيه تهران فرصت ديگري پديد آمده است. اين روزنامه با اشاره به مشخص نبودن تاريخ و محل دقيق اين مذاكرات كه قرار است بعد از دهم نوامبر سال جاري برگزار شود نوشت: تركيه آمادگي خود را براي ميزباني اين مذاكرات به طرف هاي مذاكره اعلام كرده است.
ايران تهديدي
براي تركيه نيست
وزير امور خارجه تركيه همچنين در واكنش به برخي ادعاها مبني بر استقرار بخش هايي از سپر موشكي ناتو در اين كشور براي مقابله با تهديدات ايران گفت: تركيه همسايگانش از جمله ايران را تهديد نمي داند.
احمد داود اوغلو در گفت وگو با ريانووستي افزود: ما در مناطق و كشورهاي مجاور خود از جمله ايران، روسيه، سوريه و ساير كشورهاي همسايه تهديدي حس نمي كنيم.
وي افزود: ناتو بايد بداند كه تركيه با گروهي از كشورهايي كه از نظر اين سازمان تهديد محسوب مي شود روبرو نيست ما خواهان منطقه جنگ سرد در اطرافمان نيستيم.

 



وزير كشور: طرح هدفمندي يارانه ها به تدابير امنيتي نياز ندارد

وزير كشور با اشاره به اجراي طرح هدفمندي يارانه ها گفت: اين يك طرح مردمي است و نيازي به تدابير امنيتي ندارد.
مصطفي محمد نجار در گفتگو با مهر در خصوص تدابير وزارت كشور براي اجراي طرح هدفمند كردن يارانه ها تصريح كرد: ما براي اين كار تدابير امنيتي نداريم چون يك طرح مردمي است و بحمدلله كار كارشناسي خيلي خوبي در اين باره صورت گرفته و همه آماده هستند به كمك مردم اين طرح را پياده كنند.
وي با بيان اينكه مسئولان محاسبات خوبي در رابطه با اجراي اين طرح داشته اند خاطرنشان كرد: اين طرح به نفع همه است و هم در سطح ملي حتي كساني كه نيازي به يارانه ندارند اين طرح را به نفع منافع ملي مي دانند.
وزير كشور با بيان اينكه طرح هدفمند كردن يارانه ها به خوبي در حال اجرا و پيش رفتن است، تصريح كرد: مانعي در سر راه هدفمند كردن يارانه ها نداريم.
نجار يادآور شد: اگر احياناً عده قليلي بخواهند در مقابل مردم بايستند و كاري بكنند با آنها برخورد قانوني و قاطع مي شود.

 



نگراني ايران از وضعيت حقوق بشر در آمريكا

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران نسبت به وضعيت حقوق بشر در كشورهاي غربي بويژه آمريكا نگراني جدي دارد.
«رامين مهمانپرست» در گفت وگو با مهر درباره مواضع جمهوري اسلامي ايران در اجلاس آتي «يو پي آر» كه در خصوص وضعيت حقوق بشر در آمريكا است، گفت: نسبت به وضعيت حقوق بشر در كشورهاي غربي نگراني جدي داريم و حتما نكات مورد نظر خود را در اجلاس يو پي آر مطرح خواهيم كرد.
وي افزود: فكر مي كنيم كشورهاي غربي يك نوع فرار به جلو دارند و ديگران را در حالي به عدم رعايت حقوق بشر متهم مي كنند كه بر وضعيت نامناسب خود در حقوق بشر سرپوش بگذارند.
مهمانپرست افزود: حتما بايد همه سازمان هاي مردمي و غيردولتي و همچنين كشورهاي مستقل جهان كه از وضعيت نامناسب حقوق بشر نگراني دارند به طور جدي در اين اجلاس وارد شوند موارد متعدد نقض حقوق بشر در آمريكا را گوشزد و از اين كشور بخواهند تا رويه خود را تغيير داده و به حقوق انسانها احترام بيشتري بگذارد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با تاكيد بر اين كه يكي از جدي ترين موارد نقض حقوق بشر مربوط به عدم رعايت حقوق افراد در داخل خود آمريكا است، گفت: رفتارهاي خشونت آميز پليس، رفتارهاي نامناسب با زندانيان عدم دسترسي زندانيان به خانواده ها و وكلايشان، بازداشت هاي غيرقانوني متعدد برخي موارد از نقض حقوق بشر است كه در داخل آمريكا رخ مي دهد.
مهمانپرست عدم رعايت و احترام به حقوق اقليت ها و توهين به مقدسات اديان ديگر به بهانه آزادي بيان را از مصداق هاي روشن ديگر نقض حقوق بشر در آمريكا خواند.

 



بازديد احمدي نژاد از توانمندي هاي جديد جمعيت هلال احمر

رئيس جمهور از توانمندي هاي جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران در مجموعه ورزشي 12هزار نفري آزادي بازديد كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز پس از بازديد از توانمندي هاي جديد سازمان هلال احمر در جمع امدادگران اين جمعيت در ورزشگاه 12 هزار نفري آزادي خطاب به حضار اظهار داشت: عشق حقيقي و خدمت حقيقي در خدمت به نوع انسان بدون توجه به رنگ، نژاد و سلايق است. تجلي كمال انسان در خدمت به ديگران است و خدا را سپاسگزاريم كه امروز جمعيت هلال احمر جمهوري اسلامي ايران و جوانان برومند و امدادگران شجاع و داوطلبان ايثارگران تجلي اين عشق، مهرورزي و خدمت بي منت هستند.
وي افزود: من افتخار مي كنم و خدا را سپاسگزارم كه توفيق پوشيدن لباس امدادگري را به خادم كوچك ملت ايران عنايت داد.
رئيس جمهور سخنراني كوتاه خود را در اين مراسم اين گونه به پايان رساند: سلام خدا بر عشق، سلام خدا بر مهرورزي و خدمت بي منت، سلام خدا بر ملت عزيز ايران كه تجلي عشق و خدمت هستند. سلام خدا بر جوانان برومند جمعيت هلال احمر كه عاشقان خدمت هستند و سلام بر امدادگران و داوطلبان، سلام بر شما عزيزان كه لباس عشق و خدمت به تن داريد.
در اين مراسم، مراسم سوگند پيشاهنگان با حضور رئيس جمهور برگزار شد و سرود پيشاهنگان پخش شد و مراسم تحليف چند تن از مربيان اين گروه انجام شد.
همچنين دو تن از فرزندان شهدا كه از مربيان پيشاهنگ بودند، به نمايندگي از ساير مربيان نزد رئيس جمهور رفتند و احمدي نژاد هم با انداختن دستمال مخصوصي بر گردن آنها، مراسم تحليف آن دو را برگزار كرد.
رئيس جمهوري در اين مراسم از مادر نخستين شهيده امدادگر كه در سال 59 در خرمشهر به شهادت رسيده، نخستين زن جانبازي كه به مقام جانبازي 50درصد نائل آمده و والدين امدادگر جواني كه اخيراً در جريان عمليات امدادرساني دعوت حق را لبيك گفت، تجليل و تقدير كرد.

 



توصيه هاي ايمني به زائران ايراني حج تمتع

حسن آصفي مدير حراست عمليات حج تمتع سال 89 به حجاج ايراني توصيه كرد با رعايت نكات ايمني در مدينه منوره و مكه معظمه سفر زيارتي بدون حادثه اي را براي خود داشته باشند.
وي در گفت وگو با ايرنا افزود: تاكنون 66درصد از حدود 103هزار زائر ايراني وارد سرزمين وحي شده اند كه با تدابير انديشيده شده براي تامين امنيت آنان مشكل خاص و يا حادي گزارش نشده است.
آصفي افزود: آگاهي بخشي به زائران براي حضور طولاني مدت سفر از 30 الي 35 روز در يك كشور خارجي و معرفي چالش ها و آسيب ها و مشكلات مي تواند در پيشگيري از تبعات منفي و كاهش آسيب، مثمر ثمر واقع شود به همين خاطر در همين زمينه جزوه اي تحت عنوان امنيت سفر براي زائرين تدوين و در اختيار آنان قرار گرفته كه رعايت اصول ذكر شده در آن امنيت و آرامش خاطر زائران را تضمين مي كند.
مدير حراست عمليات حج تمتع افزود: براساس اطلاعات كسب شده از ستادهاي مكه مكرمه و مدينه منوره، زائريني كه به توصيه هاي حراستي عمل كرده اند مشكلي متوجه آنها نشده و با آرامش خاطر از اين سفر معنوي استفاده مي كنند.
وي با اشاره به مسئله سرقت از زائران ايراني در جريان حج امسال خاطرنشان كرد: از آنجايي كه مالباختگان به توصيه هاي ارائه شده يعني تحويل وجوه نقد و اموال خود به صندوق امانات توجه نكرده اند اين موضوع رخ داده است، به هر صورت با توجه به اينكه هتل ها در صورت مفقود و يا سرقت وجه نقد از داخل اتاق ها پاسخگو نيستند به مديران كاروان ها و عوامل پيشرو توصيه مي شود هنگام ورود به ساختمان محل اسكان، ابتدا از محل نگهداري اموال زائرين بويژه وجوه نقد آنها اطمينان حاصل و يكي از عوامل خود را مسئول نگهباني از ساختمان كرده و سپس جهت انجام اعمال به مسجد الحرام مشرف شوند.
به گفته وي، يكي ديگر از مواردي كه زائرين بايد توجه جدي به آن داشته باشند، برنداشتن هرگونه شي و يا وجوه بدون صاحب در محوطه مسجد الحرام است زيرا طبق قوانين و مقررات قضايي جاري در عربستان، برداشتن هرگونه اموال بدون صاحب، جرم تلقي شده و فرد به اتهام سرقت دستگير و به حبس طولاني مدت محكوم مي شود.
وي به زائران ايراني توصيه كرد به اين موضوع توجه جدي داشته باشند و از دست زدن و برداشتن اثاث و اموالي كه متعلق به آنها نيست خودداري كنند.
اين مقام مسئول ايراني گفت يكي ديگر از مواردي كه براي زائرين ايجاد مشكل كرده، سرقت پول همراه آنان در حين طواف و يا سوار شدن به اتوبوس در ايستگاه هاي حمل و نقل درون شهري است لذا به زائرين توصيه اكيد مي شود از بردن وجه زياد و بيش ا ز نياز پول به اماكن شلوغ از جمله مسجد الحرام، جدا پرهيز كنند.
آصفي همچنين گفت مشاهده شده برخي از زائرين در زمان اقامه نماز، قرآن هاي خود را بر روي زمين قرار داده و يا با يك دست قرآن و كفش خود را حمل مي كنند، اين اقدام از نظر مامورين سعودي و ساير اتباع كشورها، بي احترامي به قرآن محسوب مي شود، لذا آنان بايد توجه داشته باشند كه اينگونه رفتارها موجب وهن و بدبيني نشود.
وي در پايان به همه زائران ايراني توصيه كرد هميشه كارت شناسايي و كارت محل اقامت خود را به همراه داشته و هنگام خروج از اتاق از بسته بودن در مطمئن شوند.
آصفي افزود زائران بدون هماهنگي با مدير كاروان و مسئولان ايراني، خدمه غير ايراني هتل را به اتاق هاي خود راه ندهند، در معابر عمومي مانند مساجد و حرمين شريفين مراقب سارقين باشند، تلفن همراه و سيم كارت ايراني خود را حتي براي تعويض سيم كارت در اختيار فروشندگان و عوامل غير ايراني قرار ندهند.
پرهيز از بحث و جدل با افراد بيگانه و فروشندگان، رعايت حجاب كامل و رفتار مناسب، پرهيز از سوار شدن به خودروهاي شخصي بصورت انفرادي بويژه بانوان، پرهيز از استعمال دخانيات، پرهيز از تصويربرداري از ساختمان هاي دولتي، كاخ ها، پل ها و فرودگاه ها از ديگر نكات ايمني است كه مسئول حراست ستاد حج تمتع سال 89 از حجاج خواستار عمل به آنها شده است.
آصفي گفت: در صورت دستگيري به هر دليل، زائر با حفظ خونسردي و آرامش و بدون امضاي هيچ ورقه اي تقاضاي اعزام نماينده رسمي ايران را ارائه كند.

 



در هفتادو هفتمين سفر استاني رئيس جمهور فردا به خراسان شمالي سفر مي كند

استاندار خراسان شمالي گفت: رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت در هفتادو هفتمين سفر استاني خود چهارشنبه هفته جاري ميهمان مردم خراسان شمالي مي شود.
به گزارش فارس از بجنورد ابوطالب شفقت اظهار داشت: رئيس جمهور ساعت 8 و 30 دقيقه صبح چهارشنبه (فردا) به همراه اعضاي هيئت دولت وارد فرودگاه بجنورد خواهند شد.
وي گفت: آيين استقبال مردم خراسان شمالي از رئيس جمهور از فرودگاه تا محل استاديوم تختي بجنورد ادامه خواهد داشت.
شفقت اظهار داشت: در اين سفر همچنين وزرا به نمايندگي از رئيس جمهور در سطح شهرستان هاي استان حضور مي يابند.
وي ديدار با خانواده هاي شهدا، نخبگان، مديران دستگاه هاي اجرايي را از برنامه هاي سفر رئيس جمهور به خراسان شمالي برشمرد.
نماينده عالي دولت در خراسان شمالي با بيان اينكه سفر دو روزه اعضاي هيئت دولت به خراسان شمالي سبب توسعه اين استان خواهد شد، گفت: در سفر سوم رئيس جمهور، 64 پروژه عمراني افتتاح و 32 پروژه عمراني كلنگ زني مي شود.
وي افزود: مرضيه وحيد دستجردي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به اسفراين، محمد مصطفي نجار وزير كشور به بجنورد، علي اكبر محرابيان وزير صنايع و معادن به شيروان، حميد بهبهاني وزير راه و ترابري به مانه و سملقان سفر و از نزديك در جريان مسائل و مشكلات اين شهرستان ها قرار خواهند گرفت. نماينده عالي دولت در خراسان شمالي تصريح كرد: همچنين سيدمحمد حسيني وزير ارشاد به جاجرم، مرتضي بختياري وزير دادگستري به گرمه و مهدي غضنفري وزير بازرگاني در فاروج حضور مي يابند.

 



آيين چهلم شهداي حادثه تروريستي مهاباد در اروميه برگزار شد

آيين چهلم شهداي حادثه تروريستي شهر مهاباد دوشنبه در مسجداعظم اروميه برگزار شد.
به گزارش ايرنا در اين آيين اقشار مختلف مردم، شخصيت هاي روحاني، مسئولان دستگاه هاي اجرايي و فرماندهان نظامي و انتظامي آذربايجان غربي با قرائت فاتحه بار ديگر حادثه تروريستي مهاباد را محكوم كردند. «وحيد جلال زاده» استاندار آذربايجان غربي نيز در اين آيين حضور يافت و ياد و خاطره شهيدان اين حادثه تروريستي را گرامي داشت.
گفتني است حادثه انفجار تروريستي در نخستين روز از هفته دفاع مقدس در شهرستان مهاباد رخ داد كه در اثر آن 12 زن و كودك به شهادت رسيدند.

 



وزير جهاد كشاورزي خبر داد
جهش بخش كشاورزي در برنامه پنجم توسعه

وزير جهاد كشاورزي گفت: در برنامه پنجم توسعه طراحي خوبي انجام شده تا يك جهش خوب در بخش كشاورزي داشته باشيم و اقتصاد ملي به حركت درآيد.
به گزارش فارس از اروميه، صادق خليليان در جمع خبرنگاران در فرودگاه اروميه اظهار داشت: ميزان آبياري تحت فشار در كشور در برنامه چهارم توسعه 76 هزار هكتار بود.
وي با اشاره به برنامه هاي دولت در بخش كشاورزي، افزود: در برنامه پنجم توسعه طراحي خوبي انجام شده تا يك جهش خوب در بخش كشاورزي داشته باشيم و اقتصاد ملي به حركت درآيد.
اين مقام مسئول افزود: توسعه شبكه هاي آبياري و احداث كانال هاي آبياري و زهكشي در يك ميليون 500 هزار هكتار از اراضي و بارورسازي ابرها از اقدامات اولويت دار و در دستور كار اين وزارتخانه است كه آب صرفه جويي شده از محل اين اقدامات براي احياي درياچه اروميه اختصاص مي يابد.
وي با اشاره به اينكه 85 درصد آب استحصالي كشور در بخش كشاورزي استفاده مي شود، آبخيزداري در اراضي بالادست و احداث كانال هاي انتقال آب در اراضي پايين دست را براي مصرف بهينه آب ضروري دانست.
وزير جهاد كشاورزي ادامه داد: در يك سال گذشته در سطح 115 هزار هكتار آبياري تحت فشار در كشور انجام شد.
خليليان توسعه شبكه هاي آبياري قطره اي و تحت فشار، دامداري مدرن و توجه علمي به اين بخش را از ديگر اولويت هاي اين وزارتخانه دانست و اظهار داشت: تغيير الگوي كشت و آبياري و توجه به شيوه هاي نوين كشاورزي بايد در كشاورزي مدنظر قرار گيرد و با اين اقدامات مي توان به تامين آب درياچه اروميه نيز كمك شاياني كرد.
گفتني است وزير جهاد كشاورزي در سفر يك روزه خود به آذربايجان غربي از طرح هاي مختلف كشاورزي شهرهاي مهاباد، شاهين دژ، مياندوآب و نقده بازديد كرد.

 



در اجراي هدفمند كردن يارانه ها 60 هزار تن روغن با نرخ دولتي به بازار عرضه مي شود

مديرعامل بزرگ ترين واحد توليدكننده روغن نباتي گفت: در راستاي هدفمند كردن يارانه ها و براي كنترل بازار 60 هزار تن روغن با نرخ مصوب دولت و هر زماني كه مسئولان بخواهند به بازار عرضه مي كنيم.
به گزارش فارس از ساري، احمد ايزدي در جلسه هدفمند كردن يارانه ها كه در شركت روغن نباتي غنچه برگزار شد، اظهار داشت: شركت توليدي غنچه با اشتغال يك هزار نفر مستقيم و 30 هزار شغل جانبي و با توليد 360 هزار تن روغن در سال مشغول فعاليت است.
وي با اشاره به هدفمند كردن يارانه ها افزود: در عرصه كار، توليد و مسائل سياسي تاثيرگذار هستيم و در كنار دولت و ملت قرار داريم.
مديرعامل توليد روغن نباتي غنچه با بيان اينكه طبق توافق كه با اداره بازرگاني شد 60 هزار تن روغن در زمان شروع هدفمند كردن يارانه ها و هر قيمتي كه دولت مشخص كرد به بازار عرضه مي كنيم.
وي بيان داشت: براي كنترل قيمت روغن و همگامي با دولت 500هزار تن روغن خام و شكر ذخيره كرديم و در زمان اعلام از طرف مسئولان به بازار عرضه مي كنيم.
ايزدي بيان داشت: در مجموع 13 هزار تن روغن نباتي در انبارهاي ما وجود دارد كه 6هزار تن مربوط به هدفمند كردن يارانه ها است و 7 هزار تن روغن آزاد براي فروش آزاد مدنظر است.
گفتني است با حضور استاندار مازندران واحد افزايش توليد روزانه شركت روغن نباتي افتتاح شد.
ظرفيت اسمي اين واحد توليدي تا قبل از افتتاح به 750 تن در روز مي رسيد كه با افتتاح خط توليد جديد روزانه 500 تن به ظرفيت توليد اين شركت افزوده شد.

 



با حضور وزير آموزش و پرورش يادواره 36 هزار دانش آموز شهيد در اصفهان برگزار شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
يادواره 36 هزار شهيد دانش آموز كشور با حضور وزير آموزش و پرورش و رئيس سازمان بسيج مستضعفين كشور صبح ديروز در خيمه گلستان شهداي اصفهان برگزار شد.
در اين مراسم كه جمع كثيري از دانش آموزان بسيجي مدارس استان اصفهان و خانواده شهيدان عزيزالهي حضور داشتند، وزير آموزش و پرورش ضمن اهداي لوح و تنديس يادواره به پدر شهيد مهرداد عزيزالهي در سخناني ياد اين شهيد و 36 هزار دانش آموز شهيد كشور را گرامي داشت و گفت: اين بزرگداشت كه همزمان با سالروز شهادت شهيد عزيزالهي در جوار شهيدان سرافراز 8 سال دفاع مقدس شهر شهيدان اصفهان بر پا شده براي شهدا نيست بلكه براي ملت بزرگوار و دانش آموز ما مي باشد.
«دكتر حميدرضا حاجي بابايي» با اشاره به رشادت ها و بينش و آگاهي شهيدان عزيزالهي ها، فهميده ها و محمدي ها افزود: دانش آموزان شهيد ما با بصيرت، ايمان و تقوا در جبهه هاي حق عليه باطل حضور يافتند و از بينش و آگاهي خوبي برخوردار بودند.
وي گفت: پرآوازه شدن جوانان ما در دنيا، باعث دشمني آمريكا با ايران شده و آنها مي گويند جوانان آمريكايي از جوانان ايراني برترند در حالي كه ما معتقديم جوانان ايراني در دنيا پرآوازه ترين جوانان هستند.
در اين يادواره سرتيپ نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين نيز در سخناني 8 سال دفاع مقدس را گنجينه اي گهربار براي ملت ايران دانست و گفت: دفاع مقدس را بايد گنجي بي پايان براي خود بدانيم كه هر روز از اين درياي معارف و گنجينه بزرگ ما به شناخت الهي نزديك تر مي شويم.

 



مدير كل دفتر امور نمايندگي هاي سازمان توسعه و تجارت ايران: صادرات امسال 23درصد رشد داشته است

همدان- خبرنگاركيهان:
مديركل دفتر امور نمايندگي هاي سازمان توسعه تجارت ايران گفت: امسال صادرات كشور در بخشهاي مختلف، نسبت به مدت مشابه سال گذشته، حدود 23درصد رشد داشته است.
حميد زادبوم در مراسم تقدير از صادركنندگان نمونه استان همدان، افزود: اين ميزان رشد در صادرات، به رغم اعمال تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران، قابل توجه است.
وي ادامه داد: كشورهاي هدف ما براي صادرات در سال جاري، 40 كشور بوده و در حال حاضر نيز در 21كشور رايزن بازرگاني مستقر شده كه با برنامه ريزي هايي، اميدواريم 9 كشور ديگر هم به آنها اضافه شوند.
وي عمده صادرات ايران رابه كشورهاي امارات، چين، ايتاليا، فرانسه، سوئيس، آلمان، تركيه، ژاپن، كره و هند اعلام كرد و اضافه كرد: 76 درصد واردات به داخل كشور نيز از كالاها و محصولات كشورهاي مذكور بوده است.

 



رئيس دادگستري جويبار خبر داد
بازگشت 150 هكتاري زمين دهكده گل و گياه مازندران به اراضي ملي

رئيس دادگستري جويبار گفت: 150هكتار از زمين ملي دهكده گل و گياه مازندران پس از خلع يد به اراضي ملي بازگشت.
به گزارش فارس از شهرستان جويبار، 150 هكتار از زمين منطقه «چپكرود جويبار» در سال 1381 توسط وزير وقت جهاد كشاورزي و مسئولان ارشد استاني براي احداث دهكده و پايانه گل و گياه استان مازندران كلنگ زني شد.
هاشم ورزي رئيس دادگستري جويبار بيان داشت: 150 هكتار زمين ملي در منطقه چپكرود به دادخواست امور اراضي استان به ظرفيت اتحاديه گل و گياه استان مبني بر خلع يد مطرح شد كه از سال 86 تاكنون مورد بررسي قرار گرفت و در نهايت خلع يد آن از اتحاديه گل و گياه به اراضي ملي بازگشته است.
فرماندار شهرستان جويبار نيز در اين باره افزود: اين طرح در مدت زمان پنج ساله براي اجرا بوده كه تا سال 1386 هيچگونه اقدامي از سوي مجري طرح صورت نگرفته است.
اميد نيك نژاد گفت: موضوع از سوي كميسيون ماده 29 استانداري ارجاع و عدم اجراي آن در مهلت قانوني مقرر در شانزدهم شهريور سال 86 كميسيون مذكور به رياست استاندار وقت مازندران فسخ قرارداد صادر شده است.
نيك نژاد خاطرنشان كرد: منظور خلع يد در دادگاه بدوي با توجه به شواهد و قرائن حكم صادر و پس از تجديد نظر در نهايت رأي دادگاه مبني بر خلع يد صادر و به زودي زمين مذكور در قالب طرح بزرگ مصوبات سفر اين شهرستان اجرا مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت جشنواره صهيونيستي از سينماي زيرزميني ايران
جشنواره «دياسپورا» كه نام خود را از تاريخ يهود وام گرفته، تبليغ آثار زيرزميني ضدايراني را در دستور كار خود قرار داده است.
در حالي كه تاكنون روال اكثر جشنواره هاي غربي حمايت از آثار سينمايي سياه نما بوده است، برخي از اين جشنواره ها در رويكردي تازه اقدام به تبليغ آثار موسوم به زيرزميني مي كنند، آثاري كه معمولاً از شدت كيفيت نازل رنج مي برند اما به دليل اين كه داراي محتوايي بر ضد نظام و ارزش هاي فرهنگي كشورمان هستند مورد توجه اين گونه جشنواره ها قرار مي گيرند.
دياسپوراي كانادا يكي از اين جشنواره هاست كه با پشتيباني عناصر صهيونيست و آمريكايي و با هدف حمايت از فيلم هاي زيرزميني ضدايراني به زودي برگزار خواهد شد.
اعتراض طلاب به تبليغات يك فيلم
نحوه تبليغات يك فيلم با اعتراض جمعي از طلاب مواجه شد.
در پي اين اعتراض ها كه به طور مشخص از سوي طلاب حوزه علميه اصفهان نسبت به محتواي موهن بيلبوردهاي تبليغاتي يكي از فيلم هاي در حال اكران نسبت به روحانيت رخ داد، اين بيلبوردها جمع آوري شدند.
كردستان در خطر تهاجم سايبري صهيونيست ها
استان كردستان كه در يك سال اخير پس از سفر مقام معظم رهبري به اين استان با مطالبات فرهنگي مردم روبرو گشته است در كمين خطر و توطئه سايبري رژيم اشغالگر قدس قرار دارد.
به گزارش سايت بسيج هنرمندان از سنندج، يكي از فعالان جامعه مهندسان رايانه با عنوان اين مطلب افزود: پس از جنگ آمريكا و عراق، رژيم اشغالگر قدس با سرمايه گذاري وسيعي در حوزه علوم رايانه خصوصاً اينترنت و ايجاد شبكه هاي مجازي در نوار مرزي ايران درصدد حمله سايبري به سايت ها و وبلاگ هاي ارزشي مناطق مرزي از جمله استان كردستان است.
مهندس مهرداد ارشادي با عنوان اين نكته كه رژيم صهيونيستي در حوزه رسانه در كردستان عراق به شدت رخنه نموده است خاطرنشان كرد: قرابت فرهنگي كردستان ايران با كردستان عراق موجب غفلتي تحت عنوان نقشه راهي شده كه صهيونيستها سال ها تحت عنوان از نيل تا فرات در مغز خويش مي پرورانند.
جايزه ادبي يوسف برگزار مي شود
چهارمين مسابقه سراسري داستان كوتاه دفاع مقدس (جايزه ادبي يوسف) بعد از يك سال وقفه در بهمن سال جاري توسط بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس، برگزار مي شود.
در اين دوره همچنين از پديدآورندگان 17 داستان كوتاه دفاع مقدس نيز تجليل شد.
پايان آذر امسال به عنوان آخرين مهلت ارسال آثار در اين مسابقه اعلام شده است.
نفوذي از اول آذر به سينما مي آيد
فيلم «نفودي» ساخته مهدي فيوضي و احمد كاوري از اوايل آذر اكران خواهد شد.
بنا بر گزارش سوره سينما، قرارداد اكران اين فيلم با مؤسسه بين المللي پخش فيلميران منعقد شده است و پس از پايان اكران «ملك سليمان» در گروه سينمايي استقلال روانه پرده سينماها خواهد شد. در حال حاضر «ملك سليمان» اكران بسيار موفق آميزي را سپري مي كند به طوري كه در رقابت با ساير فيلم ها توانسته است بالاترين ميزان فروش روزانه را ثبت كند و به همين دليل تا پائين آمدن ميزان كف فروش به اكران خود به سرگروهي استقلال ادامه خواهد داد.
«نفودي» داستان زندگي اسيري را روايت مي كند كه بعد از 20 سال به وطن بازگشته. او وقتي به ايران مي رسد دستگير و زنداني مي شود و اين سر آغاز ماجراهاي جديدي است. اين فيلم توانست سيمرغ بلورين بهترين فيلم اول و دوم جشنواره بيست و هشتم فيلم فجر را از آن خود كند.

 



معاون نوسازي و تحول اداري رئيس جمهور: طرح انتقال كارمندان دولت از تهران موفقيت آميز بود

معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور گفت: طرح انتقال كارمندان دولت از تهران موفقيت آميز بوده است.
احمد بزرگيان ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به اينكه طرح انتقال كارمندان دولت از تهران موفقيت آميز بوده است، اظهار داشت: تاكنون 10 هزار نفر از كارمندان دولت از تهران منتقل شده اند كه اين گام موثري بوده است.
وي با بيان اينكه تنها انتقال كارمندان هدف نيست، افزود: تمركززدايي از مركز درباره سازمان ها، صنايع و موسسات فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي است كه با توجه به توان و ظرفيت نقاط مختلف كشور با مسئولان استان ها مذاكره شده و مي شود كه بتوان با شناخت دقيق توزيع منطقي از تهران صورت گيرد.
وي اظهار داشت: استان قم با توجه به توان بالاي خود خواستار انتقال بخشي از مركز فرهنگي است و استان اصفهان هم متقاضي راه آهن و بخشي از وزارت راه و ترابري است.
معاون نوسازي و تحول اداري معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور همچنين با بيان اينكه استان هاي ديگر نيز داوطلب اين طرح هستند، تصريح كرد: استان خراسان رضوي هم با توجه به توانمندي هايش در كشاورزي، تجارت و مرزهاي گسترده با همسايگان شمالي و شرقي در اين زمينه ها مي تواند موثر باشد كه اين امر به تدبير مسئولان استان برمي گردد.

 



معاون سازمان توسعه تجارت ايران: تمام دستگاه ها براي اجراي هدفمند كردن يارانه ها آماده اند

معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران با اشاره به برنامه ريزي هاي صورت گرفته به منظور اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها، گفت: همه دستگاه ها براي اجراي هر چه بهتر اين قانون آمادگي كامل دارند.
به گزارش ايرنا، «حميد صافدل» يكشنبه شب در مراسم تجليل از صادركنندگان نمونه استان گيلان افزود: اقدامات مناسب دولت در كنترل به موقع بازار به ويژه در بازارهاي بورس، طلا و ارز در ماه هاي اخير نشان داد كه آمادگي خوبي براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها دارد.
وي اظهار داشت: با اقدامات دولت، نوسانات قيمت در بازار ارز، طلا و بورس به خوبي كنترل شد و در مدت كوتاهي به وضعيت عادي برگشت كه اميدواريم با همكاري اصناف، تنظيم بازار كالا نيز به خوبي انجام شود.
معاون كل سازمان توسعه تجارت ايران از برنامه ريزي هاي انجام شده براي حمايت از صادركنندگان در زمان اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها خبر داد و گفت: به همين منظور چهار هزار ميليارد ريال اعتبار و تسهيلات كمكي در قالب وام هاي ارزان قيمت براي صادركنندگان خدمات فني و مهندسي در نظر گرفته شده است.
صافدل به رشد صادرات غيرنفتي كشور اشاره و خاطر نشان كرد: براساس برنامه چهارم توسعه بنا بود صادرات غيرنفتي به 53 ميليارد دلار برسد، حال اينكه اين ميزان هم اكنون به 79 ميليارد دلار رسيده ضمن آنكه ارزش صادرات غيرنفتي كشور به رغم ركود حاكم بر اقتصاد جهاني، به دو برابر هدف تعيين شده دست يافته است.

 



مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم خبر داد
تشكيل ستاد پيگيري رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب

مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم در اطلاعيه اي اعلام كرد اين مجمع اقدام به تشكيل ستاد پيگيري رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب كرده است.
به گزارش رسا، مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم در اطلاعيه اي براي اجرايي كردن رهنمودهاي رهبرمعظم انقلاب اقدام به تشكيل ستاد پيگيري رهنمودهاي ايشان كرده است تا به سهم خويش در اين زمينه ايفاي نقش كند همچنين اين مجمع از دست اندركاران حوزه هاي علميه و طلاب نيز دعوت به همكاري كرده است.
در اين اطلاعيه تاكيد شده است: مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم كه از ماه ها قبل از اين سفر پرخير و بركت، خود را براي مباحث زيبا و اين بيانات شيوا و راهگشا آماده مي ساختند هم اكنون وظيفه خود مي دانند كه ضمن تكريم و اداي احترام به مقام شامخ مراجع تقليد (دامت بركاته) كه بحق مورد تاكيد رهبرمعظم انقلاب است، به عنوان منتخبين بدنه حوزه و طلاب عزيز شهرستان ها و به دليل ارتباط وثيق خود با شجره مبارك جامعه محترم مدرسين كه بارها در اين سفر مورد تكريم و تاكيد معظم له واقع شدند، هر آنچه در توان دارند براي اجرايي كردن رهنمودهاي آن رهبر فرزانه به كار گيرند و به عنوان بازويي توانمند براي شوراي عالي و مركز مديريت حوزه هاي علميه از هيچ كوششي در اين راه نوراني دريغ نكنند. به همين منظور مجمع نمايندگان طلاب و فضلاي حوزه علميه قم اقدام به تشكيل ستادي كرده تا به سهم خويش در اين زمينه ايفاي نقش كند.
در پايان اين اطلاعيه آمده است: از همه صاحبنظران و دست اندركاران حوزه هاي علميه و طلاب عزيز دعوت به همكاري مي كنيم و بار ديگر پيشاني شكر به درگاه احديت مي ساييم و از خداي منان طلب توفيق مي كنيم و براي رهبرفرزانه انقلاب عمري به بلنداي شب يلداي غيبت تا رسيدن به صبح ظهور ولي عصر(عج) مسالت داريم.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14