(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22  آبان 1389- شماره 19788

حديث دشت عشق
آرزوهاي ايران پس از 17 سال برآورده مي شود؟ ذوب آهن در يكقدمي فتح ليگ قهرمانان آسيا
اخبار كوتاه از فوتبال
روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو
چهارمين شكست پيروزي در كرمان رقم خورد پيروزي استقلال برابر شاهين در ديداري پر حاشيه



حديث دشت عشق

به ياد سرباز شهيد «سيدرضا علوي ميلاني»
سربازي كه كينه دشمنان را برانگيخت
شهيد «سيدرضا علوي ميلاني» يكي از شيرمردان جبهه هاي حق عليه باطل بود كه سال 46 در تبريز پا به عرصه وجود نهاد. دوران تحصيل از ابتدايي تا متوسطه را با معدل بسيار بالا و با موفقيت پشت سر نهاد. شهيد سيدرضا ورزشكاري نمونه از لحاظ اخلاقي و توان ورزشي در رشته هاي واليبال، فوتبال و دووميداني بود.
او به حسن اخلاقي، ذكاوت، هوش بالا، مردانگي و دستگيري از درماندگان و افراد پير شهره بود و از محبوبيت خاصي بين خانواده و فاميل و دوستان برخوردار بود. در اوايل انقلاب در تمامي راهپيمائي ها شركت فعال داشت و در انجمن هاي اسلامي مدارس و پايگاه هاي مساجد حضوري چشمگير داشت. بعد از اتمام تحصيلات لباس مقدس سربازي را بر تن كرد، تواضع خاصي داشت و همين باعث شده بود كه درجه گروهباني را كه به او داده بودند از همه پنهان نگه مي داشت.بالاخره در هفدهم تيرماه 66 در ناحيه مريوان گروه هاي ضد انقلاب كردستان (كوموله) بعلت فعاليتهاي مفيدش در حين گشت زني او را دستگير و يك خشاب پر از گلوله (25 عدد) را در حالي كه او را به زمين انداخته بودند به بدن مباركش خالي كردند.

 



آرزوهاي ايران پس از 17 سال برآورده مي شود؟ ذوب آهن در يكقدمي فتح ليگ قهرمانان آسيا

تيم فوتبال ذوب آهن اصفهان درحالي نخستين حضور خود در ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا را تجربه مي كند كه فوتبال دوستان ايراني، در پي شكستن طلسم 17 ساله هستند.
پس از گذشت 17 سال از قهرماني پاس تهران در مسابقات جام باشگاه هاي آسيا، اكنون ذوب آهن ايران در تلاش است، خود را به عنوان قهرمان جديد اين بازيها معرفي كند.
بدون شك صدرنشيني ذوب آهن در مسابقات ليگ برتر فوتبال ايران و صعود آنها به ديدار پاياني ليگ قهرمانان تصادفي نيست. نايب قهرماني سبزپوشان اصفهان در دو دوره گذشته ليگ برتر و كسب عنوان قهرماني در مسابقات جام حذفي در سال هاي گذشته، خود نشان از وجود برنامه در اين باشگاه خوب كشورمان مي دهد؛ زماني كه ذوب آهن با به خدمت گرفتن منصور ابراهيم زاده، به بازيكنان جوانش اعتماد كرد و اكنون زمان پاسخ گرفتن اعتماد به جوانان ايران زمين است.
نماينده شايسته فوتبال ايران كه فصل جاري رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا را با اقتدار شروع كرد و با حذف نام هاي بزرگي اين روند را ادامه داد، كاري بس دشوار در ديدار نهايي پيش رو دارد.
سفر 18 ساعته كاروان ذوب آهن به توكيو در حالي كه حريف صاحب نامشان تنها با پروازي يك ساعته خود را به پايتخت سرزمين آفتاب رسانده، يكي از مشكلات ياران ابراهيم زاده براي ديدار پاياني است.
سئونگنام ايلهوا چونما، براي چهارمين بار پاي در ديدار پاياني ليگ قهرمانان آسيا مي گذارد، در حالي كه ذوب آهن نخستين حضور خود در اين مسابقه را تجربه مي كند. از اين حيث كره اي ها با تجربه تر از ستاره هاي پارسي نصف جهان هستند، اما بازيكنان ذوب آهن همواره نشان داده اند مي توانند از پس هر نام بزرگي برآيند. همانطور كه لوئيز فيليپه اسكولاري و ستاره هاي بزرگش را كنار زدند و از سد پوهانگ استيلرز و الهلال عربستان گذشتند.
ذوب آهن براي اين ديدار با هيچ محروم و يا مصدومي روبرو نيست و اين موضوع مي تواند يكي از برگ هاي برنده سبزپوشان برابر سئونگنام باشد چرا كه با تمام قوا برابر حريف صف آرايي خواهند كرد.
در طرف مقابل، نماينده كره جنوبي با دو غايب بزرگ پاي در زمين مسابقه خواهد گذاشت. «جئون گوانگ جين» هافبك دفاعي زردپوشان «ژنان رادونيچ» مهاجم مونته نگرويي، بازيكنان غايب سئونگنام برابر ذوب آهن خواهند بود. رادونيچ يكي از بهترين گل زنان كي ليگ محسوب مي شود. بدون شك غيبت اين دو بازيكن تاثيرگذار مي تواند كمي كار را براي ذوب آهن آسان كند.قضاوت اين مسابقه حساس برعهده يوئيجي نيشيموراي ژاپني است. تورو ساگارا و توشييوكي ناگي وي را در امر قضاوت ياري خواهند كرد.
نيشيمورا در جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي، بازي هاي حساسي همچون اروگوئه - فرانسه در مرحله گروهي و برزيل - هلند در مرحله يك چهارم نهايي را سوت زد.اكنون ذوب آهن مي تواند با كسب عنوان قهرماني اين فصل از مسابقات ليگ قهرمانان آسيا، زخم هاي عميق فوتبال كشورمان را كه از عدم صعود به جام جهاني و حذف تيم هاي نوجوانان و جوانان از دور مسابقات قهرماني آسيا، ايجاد شده را مرهم ببخشد. قهرماني ذوب آهن مي تواند مبدل به نقطه عطفي در فوتبال ايران باشد. فوتبالي كه سالهاست با وجود ادعاي بزرگي، بر قاره كهن آقايي نكرده است. منصور ابراهيم زاده و ستاره هاي جوانش مي توانند تاريخ ساز شوند و بر جام قهرماني بوسه بزنند، قهرماني كه سالهاست از نرسيدن به آن سوخته ايم و ساخته ايم.


 



اخبار كوتاه از فوتبال

دايي پس از حضوردر كنفرانس خبري: ببخشيد ممنوع المصاحبه هستم
علي دايي سرمربي تيم پيروزي كه با راي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال ممنوع المصاحبه شده است، پس از شكست يك بر صفر تيمش برابر مس كرمان به سالن كنفرانس خبري ورزشگاه شهيد باهنر كرمان آمد و با تشكر از خبرنگاران گفت: به دليل اينكه ممنوع المصاحبه هستم نمي توانم پاسخگوي سؤالات شما باشم. پس از تشكر علي دايي از نمايندگان رسانه هاي گروهي، خبرنگاران براي علي دايي دست زدند و او سالن كنفرانس خبري را ترك كرد.
پيرواني: قول قهرماني نداده و نمي دهم
سرمربي تيم فوتبال اميد ايران گفت: هيچ وقت قول قهرماني در بازي هاي آسيايي را نداده و نخواهم داد. غلامحسين پيرواني درباره حريف احتمالي تيم ايران در مرحله بعدي گفت: اگر به عنوان تيم اول از گروه صعود كنيم، به تيم سوم گروه اول كه احتمالاً قرقيزستان يا مالزي خواهد بود برخورد مي كنيم.
سرمربي تيم اميد با بيان اين كه هيچ وقت قول قهرماني در گوانگجو را نداده است، گفت: ما براي قهرماني در اين بازي ها كار بسيار سختي در پيش داريم، لذا هيچ وقت قول قهرماني در آن را نداده و نخواهم داد. ما تمام تلاش مان را مي كنيم تا به اين مهم برسيم تا مردم ايران را خوشحال كنيم.
خلعتبري بهترين گلزن ليگ قهرمانان
محمدرضا خلعتبري جايزه بهترين گلزن ليگ قهرمانان آسيا را تا پيش از ديدار فينال دريافت كرد.پيش از برگزاري نشست خبري بازي پاياني رقابت هاي ليگ قهرمانان آسيا جايزه و كاپ بازيكن گلزن به محمدرضا خلعتبري داده شد. اين جايزه از سوي رئيس كميته تبليغات كنفدراسيون فوتبال آسيا به مهاجم مازندراني ذوب آهن اهدا شد. خلعتبري تا قبل از ديدار فينال 5 گل را در ليگ قهرمانان آسيا به ثمر رسانده است.
مظلومي: فتح اله زاده، قادر حسن را از چنگ قطري ها بيرون كشيد
سرمربي استقلال گفت: اختلاف نظري بين من و حجازي در مورد «قادر حسن» وجود ندارد. پرويز مظلومي در رابطه با اين خبر كه او با بازيكن پيشنهادي حجازي (قادر حسن) مخالف است، گفت: من قبلاً هم به اين موضوع اشاره كرده ام كه ما اينجا در باشگاه استقلال در مورد جذب بازيكن حرفهاي مان را زده ايم، نه امروز كه اول فصل با هم در اين موارد به نتيجه رسيده ايم و پس از آن هم در موارد بعدي جزئيات را با هم مرور كرده ايم و هيچ اختلاف نظري در اين زمينه نداريم. وي در مورد بازيكن پيشنهادي حجازي گفت: قادر حسن بازيكن بسيار خوبي است، من سي دي هاي او را ديده ام. فتح اله زاده اين بازيكن را از چنگ قطري ها بيرون كشيده است. مظلومي در پايان گفت: ناصر حجازي بزرگ ما است و ما هيچ مشكلي با هم نداريم، من اين بازيكن را پسنديده ام و اميدوارم در فوتبال ايران موفق شود.
مهدوي كيا: صحبتي براي بازي خداحافظي انجام نشده
مهدي مهدوي كيا كاپيتان تيم فوتبال استيل آذين درباره دعوت احتمالي اش به تيم ملي براي برگزاري بازي خداحافظي در ديدار تيم هاي ايران و نيجريه گفت: هيچ صحبتي در اين زمينه با من انجام نشده است، البته خيلي وقت است از تيم ملي خداحافظي كرده ام و ديگر به اين موضوع فكر نمي كنم.
بن همام تماشاگر ويژه فينال ليگ قهرمانان آسيا
بن همام رئيس كنفدراسيون فوتبال آسيا براي تماشاي ديدار فينال فوتبال ليگ قهرمانان آسيا بين تيم هاي سئونگنام و ذوب آهن به توكيو سفر كرد.
آغاز تمرينات تيم ملي از امروز
تمرينات آماده سازي تيم ملي فوتبال كشورمان براي ديدار تداركاتي مقابل نيجريه از امروز (شنبه) در محل كمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود.
قرار است جواد نكونام و مسعود شجاعي نيز پس از ديدار امشب اوساسونا مقابل آتلتيكومادريد در هفته يازدهم لاليگا عازم تهران شوند و از فردا يكشنبه در تمرينات تيم ملي شركت كنند. ديدار تداركاتي تيم هاي ملي فوتبال ايران و نيجريه روز 26 آبان ماه جاري در ورزشگاه آزادي تهران برگزار خواهد شد.
محصص مسئول گروه مطالعات فني جام ملت هاي آسيا
از سوي كنفدراسيون فوتبال آسيا مرتضي محصص به عنوان مسئول گروه مطالعات فني مسابقات فوتبال جام ملتهاي آسيا انتخاب شد.از سوي AFC چهار نفر از كشورهاي مالزي، قطر و سنگاپور بعنوان مسئولان گروه مطالعات فني اين مسابقات انتخاب شدند كه اين گروه زيرنظر مرتضي محصص گزارشي فني از مسابقات جام ملت هاي آسيا را به كنفدراسيون فوتبال آسيا ارائه خواهند كرد.
دوري پروين از ميادين و سفر دايي به آلمان
فريد زرينه پزشك باشگاه پيروزي اعلام كرد، با مشخص شدن نتايج آزمايش MRI آسيب ديدگي رباط صليبي محمد پروين محرز شده است و قرار است پس از انجام فيزيوتراپي پاي وي مورد عمل جراحي قرار گيرد. خبر ديگر از باشگاه پيروزي اينكه علي دايي براي رسيدگي به برخي امور شخصي، ديروز عازم آلمان شد و تا شنبه شب در اين كشور به سر خواهد برد.
سرمربي سرخپوشان تهراني يكشنبه به تهران بازمي گردد تا تمرينات پيروزي با حضور وي، از سر گرفته شود.

 



روي خط بازي هاي آسيايي - گوانگجو

عبور كاروان ايران با پرچمداري نيكخواه بهرامي از جايگاه
كاروان ايران در بازي هاي آسيايي گوانگجو با پرچمداري صمد نيكخواه بهرامي، كاپيتان تيم ملي بسكتبال از جايگاه عبور كرد.كشورهاي شركت كننده به ترتيب حروف الفباي لاتين با پرچم ها و اعضاي كاروان خود در محل برگزاري رژه رفتند.اولين كشور حاضر در مراسم افغانستان بود. طبق قوانين، چين به عنوان ميزبان به عنوان آخرين كشور در مراسم رژه حضور داشت.
در بخش پاياني مراسم افتتاحيه پس از سخنراني مسئولان شوراي المپيك آسيا، مشعل اين دوره از بازيها طي مراسم خاصي روشن شد.
ترك افتتاحيه از سوي مسئولان ورزشي ايران در اعتراض
به كاربرد نام جعلي خليج عربي
در پي نشان دادن نام خليج فارس به اسم مجعول خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي گوانگجو، تمامي مسئولان ورزشي ايران حاضر در ورزشگاه ازجمله علي سعيدلو ، محمد علي آبادي و بهرام افشارزاده اين مراسم را به نشانه اعتراض ترك كردند و اعتراض خود را نسبت به اين موضوع به صورت مكتوب به شوراي المپيك آسيايي اعلام كردند.
آنها از شوراي المپيك آسيايي خواستند تا به صورت جدي اين موضوع را مورد بررسي و پيگيري قرار داده و اقدام هاي لازم در اين باره صورت گيرد.
به دنبال ترك اين مراسم از سوي مسئولان ورزش ايران، مسئولان برگزاري اين مراسم با عذرخواهي از اين اتفاق خواستار بازگشت رئيس سازمان تربيت بدني ، رئيس و دبيركل كميته ملي المپيك به مراسم شدند كه اين اتفاق رخ داد و مسئولان ايراني به مراسم بازگشتند.اين اتفاق در حالي رخ داد كه بهرام افشارزاده به عنوان سرپرست كاروان ورزشي ايران به نشانه اعتراض به اين حركت مسئولان برگزاري، از رژه پيشاپيش كاروان ورزشي ايران خودداري كرد.اعضاي هيات اجرايي ملي المپيك ايران در پي اعتراض به كاربرد نام جعلي خليج ع ر ب ي در مراسم افتتاحيه عصر ديروز جلسه فوق العاده تشكيل دادندتا در خصوص حركت مسئولان برگزار كننده تصميم گيري كنند.
كشتي ايران با گل هاي رز و نمادهاي ملي
آيين گشايش شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي عصر ديروز در كناره هاي رودخانه پرل در شهر گوانگ جو چين آغاز شد. شهر گوانگ جو به عنوان ميزبان سال 2010 بازي هاي آسيايي ديروز غرق در شادي و سرور آيين گشايش بازي ها بود. اين مراسم با شعار «جشن مردمي آواز شادي براي همه» آغاز شد.
در ادامه اين مراسم و در اصلي ترين بخش آن كه نمايندگان رسانه اي گروهي حضور دارند، كشتي هاي مختلف به عنوان نمادي از كشورهاي آسيايي در حال حركت بودند كه كشتي مربوط به ايران - مزين به گل هاي رز - با حمل نمادهايي از برج ميلاد، تخت جمشيد، ميدان نقش جهان اصفهان، مسجد امام خميني و برج ميدان آزادي در آن ميان خودنمايي كرد.
سعيدلو: من هم روحيه گرفتم
معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان تربيت بدني كه به منظور حضور در مراسم افتتاحيه بازي هاي آسيايي عازم گوانگجو شده، پس از بازديد از دهكده بازي هاي گفت: حضور با روحيه ورزشكاران ايراني در دهكده به خود من هم روحيه مي دهد و من از شور و شعفي كه ورزشكاران ايران دارند بسيار خوشحال و خرسندم. همچنين علي سعيدلو صبح ديروز (جمعه) از موزه فرهنگ و تمدن شهر گوانگ جو به همراه سفير جمهوري اسلامي ايران در چين بازديد كرد.
600 مجرم دستگير شدند
پليس شهر گوانگجو در آستانه برگزاري مراسم گشايش شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي، 600 مجرم را دستگير كرد.پليس شهر گوانگجو با اجراي تدابير سخت امنيتي در آستانه گشايش بازي ها، مي خواهد امنيت شركت كنندگان در رقابت ها را حفظ كند. در همين راستا از ابتداي صبح امروز تاكنون 600 نفر مجرم در بخش هاي مختلف شهر از سوي پليس دستگير شده اند. همچنين پليس شهر گوانگجو در اقدامي تمامي خانه هاي نزديك به محل برگزاري مراسم افتتاحيه به ويژه خانه هايي كه در اطراف رودخانه «پرل» بوده اند را يا تخليه كرده است و يا يك پليس در خانه آنها تا پايان مراسم افتتاحيه حضور خواهد داشت.
ديدار علي آبادي با روساي كميته المپيك پنج كشور
نشست ويژه افتتاحيه شانزدهمين دوره بازي هاي آسيايي باحضور مقام هاي شوراي المپيك آسيا، كميته بين المللي المپيك و كميته هاي ملي المپيك كشورهاي آسيايي برگزار شد. در اين مراسم كه با حضور ژاك روك (رئيس كميته بين المللي المپيك)، احمد شيخ احمد (رئيس شوراي المپيك آسيا) برگزار شد، محمد علي آبادي نيز به عنوان رئيس كميته ملي المپيك ايران نيز حضور داشت. در ادامه نشست كه صبح ديروز (جمعه) برگزار شد، علي آبادي با روساي كميته هاي المپيك 5 كشور از جمله كره، سوريه و عراق نيز ديدار و گفتگو كرد.

 



چهارمين شكست پيروزي در كرمان رقم خورد پيروزي استقلال برابر شاهين در ديداري پر حاشيه

شكست پيروزي در كرمان مقابل مس، هشتمين باخت سايپا در فصل جاري برابر تيم پيكان قعرنشين و پيروزي استقلال مقابل شاهين از جمله نتايج مهمي بود كه در هفته پانزدهم رقابتهاي فوتبال ليگ برتر رقم خورد.
مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاههاي ايران در شرايطي طي روزهاي پنج شنبه و جمعه هفته گذشته وارد هفته پانزدهم خود شد كه ديدار تيم هاي ذوب آهن با فولاد و سپاهان با نفت آبادان به دليل حضور ذوب آهن در فينال ليگ قهرمانان آسيا و سه بازيكن تيم سپاهان در تيم اميد لغو و به زمان ديگري موكول شد. اما در هفت ديدار باقي مانده و در روز نخست اين رقابتها، پنج شنبه هفته گذشته سه بازي برگزار شد كه شكست پيروزي در كرمان باعث شد تا سرخپوشان بهترين فرصت را براي رسيدن به صدر جدول از دست بدهند. در اين ديدار كه در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان برگزار شد. شاگردان صمد مرفاوي كه فصل دهم ليگ برتر را تا هفته پانزدهم با موفقيت نسبي پشت سرگذاشته اند در همان دقايق ابتدايي به گل برتري دست يافتند. در دقيقه 3 اين ديدار نبي الله باقري ها بازيكن پيشين تيم فوتبال پيروزي و مدافع پيش تاخته تيم مس با شوتي زميني دروازه عليرضا حقيقي را باز كرد.
در ادامه اين ديدار شاگردان علي دايي تلاش زيادي براي جبران گل خورده كردند و حملاتي را روي دروازه ميزبان خود انجام دادند اما نتوانستند به گل برسند تا بازنده نيمه اول باشند.
در نيمه دوم علي دايي باز هم در همان شروع بازي بدشانسي آورد و اين بار عليرضا نورمحمدي به دليل دريافت كارت قرمز از زمين بازي اخراج شد پيروزي 10 نفره به بازي ادامه داد. با اين حال در دقايق باقي مانده پيروزي عملكرد بهتري نسبت به مس كرمان داشت و حملاتي را روي دروازه اين تيم پي ريزي كرد اما در پايان نتوانست تنها گل دقيقه سوم مس را جبران كند و پس از چند نتيجه خوب بازنده بازي شد.
پيروزي در شرايطي اين بازي را واگذار كرد كه مي توانست با پيروزي برابر مس كرمان و با استفاده از غيبت ذوب آهن در ليگ برتر، به صدر جدول رده بندي صعود كند.
در ديگر ديدار هاي روز پنج شنبه كه به طور همزمان بين تيم هاي استيل آذين با ملوان بندرانزلي و صبا قم با تراكتور سازي برگزار شد نتيجه اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيامد.
بازيهاي روز دوم هفته پانزدهم ليگ برتر ديروز (جمعه) با برگزاري 4 ديدار پي گيري شد كه در مهمترين بازي تيم استقلال تهران در ديداري جنجالي و پربرخوردبا نتبجه2بر يك از سد شاهين بوشهر گذشت.چهره ويژه اين بازي سعيد بخشي زاده بود كه با اعلام دو ضربه پنالتي به سود تيم استقلال در نيمه اول اين فرصت را به شاگردان مظلومي داد تا با 2گل از روي نقطه پنالتي به گل برسند.استقلالي ها نيمه اول را با برتري 2 برصفر و در ميان اعتراض گسترده بوشهري ها به داوري به رختكن رفتند تا در نيمه دوم با هدف حفظ اين پيروزي و يا افزايش تعداد گل هاي زده خود وارد زمين شوند اما بازي تهاجمي و جذاب شاگردان حميد استيلي آنها را غافلگير كرد و آبي پوشان در نيمه دوم چهره يك تيم تدافعي را داشتند كه بيشتر حملات تيم بوشهري را خنثي مي كرد.
حاصل بازي تهاجمي تيم بوشهري در نيمه دوم كه صاحب بيش از هشت شانس گلزني شد، يك گل بود تاشاهين در عين شايستگي از دستيابي به امتياز در ديدار با استقلال بازبماند و بازيكنان اين تيم با چشماني گريان ورزشگاه آزادي را ترك كنند.
نتايج كامل ديدارهاي برگزار شده به اين شرح است:
¤مس كرمان1-پيروزي تهران صفر
گل: نبي الله باقري ها(3)
¤استيل آذين صفر-ملوان انزلي صفر
¤صباي قم صفر-تراكتورسازي تبريز صفر
¤نفت تهران 1-راه آهن شهرري صفر
گل: مهدي محمدزاده(20)
¤شهرداري تبريز2-پاس همدان 2
گل: سعيد دقيقي(6)، ميثم بائو (42) براي شهرداري و امير محبي(48) و آرتور يدگاريان (55) براي پاس
¤پيكان قزوين يك-سايپاي البرز صفر
گل: علي قرباني(88)
¤استقلال2-شاهين بوشهر1
گل: فرزاد آشوبي(36 و 41 - پنالتي) براي استقلال-ايمان حيدري(64)براي شاهين

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14