(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22  آبان 1389- شماره 19788

كوتاه اقتصادي
يازدهمين نمايشگاه بين المللي ايران تله كام 2010 آغاز به كار كرد
عرضه بنزين ذخيره شده در كارت هابا قيمت 100 تومان
با حضور وزير تعاون انجام شد افتتاح نخستين فروشگاه تعاوني مجازي
مديرعامل شركت ملي گاز: زمستان امسال گاز صنايع و نيروگاه ها قطع نمي شود
اجراي طرح كارمزد يكسان مشاوران املاك
آغاز ذخيره سازي 4 قلم ميوه ايام عيد
تدابير سازمان خصوصي سازي در راستاي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها
فرصت 10 روزه طلافروشان براي ثبت نام در سايت سازمان امور مالياتي
اختصاص خطوط ويژه اعتباري براي حمايت از توليد
استقرار 60 مركز عرضه و نظارت بر كشتار دام
بالا رفتن هزينه هاي توليد دليل افزايش قيمت برخي كالاها
گواهي رتبه بندي ايمني ساختمان صادر مي شود



كوتاه اقتصادي

¤ سخنگوي كارگروه طرح تحول اقتصادي گفت: بخش عمده اي از بسته هاي حمايتي بخش هاي اقتصادي از جمله صنعت، حمل و نقل درون شهري و برون شهري، شهرداري و تنظيم بازار تدوين و در كارگروه طرح تحول اقتصادي نهايي شده است.
¤ قائم مقام دبيركل اتاق بازرگاني، صنايع و معادن تهران با تاكيد بر اهميت اجراي صحيح بسته حمايتي صنايع، گفت: فعاليت ديده بان هاي مناسب براي تشخيص ضعف هاي اجرايي و رسيدگي به مشكلات صنايع پس از هدفمندي يارانه ها، از بروز اثرات نامطلوب در اين بخش جلوگيري مي كند.
¤ مدير پروژه بين المللي ريل نفت با اشاره به حمايت اتحاديه بين الملل راه آهن هاي دنيا از پروژه ريل نفت ايران، گفت: همايش منطقه اي ريل نفت با حضور كشورهاي خاورميانه، آسياي ميانه و اكو در روزهاي 4 تا 6 خردادماه سال 1390 در هتل المپيك تهران برگزار مي شود.
¤ سخنگوي شركت بريتيش پتروليوم تاكيد كرد تعطيلي ميدان گازي مشترك اين شركت با ايران در شمال اسكاتلند منوط به نظر دولت انگليس است.
¤ قائم مقام وزير بازرگاني با اشاره به اجراي طرح يكپارچه آسيكودا در كشور گفت: سيستم الكترونيكي ثبت سفارشات واردات و صادرات قرار است تا پايان برنامه پنجم در بانك ها، گمرك و كشتيراني به صورت يكپارچه اجرايي شود.
¤ تشكيل كميته هاي تعيين حداقل دستمزد سال آينده كارگران، بررسي هفته به هفته گزارشات بانك مركزي از تغييرات سبد هزينه هاي خانوار و تطبيق آن با گزارشات مركز آمار و بررسي هاي كميته ها و تلاش براي واقعي شدن دستمزدها در زمان واقعي كردن قيمت ها از مهمترين برنامه هاي كارگران در تعيين حداقل مزد سال آينده اعلام شده است.
¤ ميزان توليد كنسانتره زغال سنگ در 7 ماهه منتهي به پايان مهرماه سال جاري در مجموع به 590 هزار و 775 تن رسيد. همچنين در مدت ياد شده ميزان استخراج زغال سنگ برابر با 999 هزار و 336 تن بود.
¤ مجموع نقدينگي كشور در سال 88 با رشد 45 هزار ميليارد توماني به بيش از 235 هزار ميليارد تومان رسيده است.
¤ رئيس مركز ملي فرش ايران از فروش اقساطي فرش دستباف ايراني به كارمندان دولت خبر داد و گفت: اين فروش در قالب طرح كارت هاي اعتباري (ميزان 1) انجام مي شود.
¤ مطالبات چايكاران گيلان و مازندران روز 20 آبان ماه به حساب آنان واريز شد. علي محرر سرپرست سازمان چاي كشور گفت: پيش از اين 300 ميليارد ريال از مطالبات چايكاران به حسابشان واريز شده بود.
¤ عضو هيات مديره بانك صادرات گفت: توليدكنندگان عامل شكوفايي كشور هستند و پيشرفت شركت هاي توليدي علاوه بر اشتغال زايي در بهبود شرايط جامعه نيز موثر خواهد بود.
¤ رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، با اشاره به تشكيل كنسرسيوم 8 عضوي براي تكميل فاز 14 پارس جنوبي، تصريح كرد: استفاده از توان متخصصان داخلي و بكارگيري دانش بومي، باعث شده هزينه اجراي اين پروژه چه از نظر اقتصاد و چه از نظر زماني، حداقل 45 درصد كمتر از نمونه هاي مشابه باشد.

 



با حضور 204 شركت داخلي و خارجي
يازدهمين نمايشگاه بين المللي ايران تله كام 2010 آغاز به كار كرد

يازدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلاع رساني (ايران تله كام 2010) از امروز تا 25 آبان ماه در محل دائمي نمايشگاه هاي تهران برگزار مي شود.
يازدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلاع رساني (ايران تله كام 2010) امسال در 8 سالن 6، 7، 10-11، 12-13، 14-15 و فضاي باز در محل نمايشگاه هاي بين المللي تهران برگزار مي شود.
اين نمايشگاه در فضايي به مساحت 20 هزار مترمربع و با حضور 154 شركت داخلي و 50 شركت خارجي از 8 كشور امارات متحده عربي، آلمان، بلژيك، تركيه، سنگاپور، چين، فرانسه و كانادا برگزار مي شود.
بنابراين گزارش، در اين نمايشگاه توليداتي در زمينه هاي انواع سيستم ها، تجهيزات و سرويس هاي مخابراتي و ارتباطات ارائه خواهد شد.
همچنين ارتقاء دانش فناوري و تبادل اطلاعات روز در موضوعات صنايع مخابراتي، معرفي آخرين دستاوردها و توانمندي ها و پيشرفت هاي كشور در زمينه هاي مخابرات و اطلاع رساني، ارتقاء سطح مبادلات تجاري كشور در جهت توسعه صادرات غيرنفتي و آشنائي شركت كنندگان و بازديدكنندگان از نمايشگاه با آخرين دستاوردهاي علمي و پژوهشي كشور و جهان در حوزه ارتباطات از جمله اهداف برگزاري اين نمايشگاه عنوان شده است.
يازدهمين نمايشگاه بين المللي صنايع مخابرات و اطلاع رساني از تاريخ 22 لغايت 25 آبانماه سال جاري از ساعت 9 الي 16 برگزار مي شود.
براساس اين گزارش: مراسم گشايش نمايشگاه تله كام امروز و با حضور وزير ارتباطات در محل دائمي نمايشگاه هاي بين المللي برگزار شد.

 



با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها انجام مي شود
عرضه بنزين ذخيره شده در كارت هابا قيمت 100 تومان

وزير نفت با تاكيد بر اين كه پس از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها بنزين ذخيره شده در كارت هوشمند سوخت وسايل نقليه نمي سوزد، گفت: در ادامه اجراي اين قانون، بنزين 100 توماني ذخيره شده در كارت سوخت همه
مصرف كنندگان همچنان با همان نرخ و بدون محدوديت زماني عرضه خواهد شد.
دكتر سيدمسعود ميركاظمي در جريان بازديد از مركز داده سامانه هوشمند تحويل سوخت و طرح پايلوت سوخت به خودروها براساس پيمايش در شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، تصريح كرد: اقدام هاي انفورماتيك خوبي در زمينه عرضه سوخت در اين شركت انجام شده و شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي آمادگي كامل براي اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها را دارد.
وزير نفت ايجاد سامانه هوشمند سوخت و زيرساخت هاي الكترونيكي را يكي از نقاط قوت و مطمئن اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها اعلام و بر ضرورت توسعه اين زيرساخت ها تاكيد كرد.
ميركاظمي افزود: اجراي طرح سهميه بندي بنزين و عرضه سوخت با كارت هوشمند از جمله اقدام هايي بود كه از سوي شركت ملي پخش انجام و هم اكنون با توسعه زيرساخت هاي الكترونيكي، طرح پرداخت الكترونيك بهاي سوخت در جايگاه هاي كشور به صورت برخط(آنلاين) و غير برخط(آفلاين) اجرايي شده است.
وي تصريح كرد: با اجراي طرح پرداخت الكترونيك به صورت آنلاين، كارت هوشمند سوخت به كارت بانكي عضو شتاب متصل مي شود تا در زمان سوختگيري مبلغ مورد نظر از كارت عضو شتاب كسر شود.
وي با اشاره به اين كه در روش پرداخت الكترونيك به صورت غير برخط(آفلاين)، بدون اتصال كارت شتاب با كارت سوخت و تنها با كارت هوشمند سوخت گيري انجام مي شود، افزود: در اين روش پول در كارت هوشمند سوخت صاحب خودرو شارژ و در زمان سوختگيري از موجودي كيف پول الكترونيكي(كارت هوشمند سوخت) مبلغ مورد نظر كسر مي شود.
دكتر ميركاظمي كاهش مدت زمان سوختگيري، كاهش صف در جايگاه ها، افزايش زمان خدمات دهي را از مزاياي طرح پرداخت الكترونيك در جايگاه هاي سوخت اعلام كرد.
وزير نفت درباره اجراي طرح عرضه نفت گاز به خودروهاي ديزلي براساس مسافت طي شده، گفت: براساس نتايج به دست آمده، اجراي اين طرح در مرحله پايلوت موفقيت آميز بود و نتايج خوبي به همراه داشته است.
به گزارش شانا، در طرح عرضه نفت گاز به خودروهاي ديزلي براساس مسافت طي شده، با نصب سيستم هاي الكترونيكي روي خودروهاي نفت گازسوز بستري فراهم مي شود تا براساس مسافت طي شده، ميانگين مصرف خودرو سوخت به آن تحويل داده شود. با اجراي اين طرح با ورود خودرو به جايگاه، سوخت مورد نياز آن برآورد و از طريق كارت هوشمند سوخت به آن تحويل داده مي شود.
ايجاد سامانه هوشمند سوخت براي تحويل نفت گاز، نفت سفيد، نفت كوره به خرده فروشي ها، مصرف كنندگان عمده و نيروگاه ها و ايجاد بسترهاي لازم براي ايجاد كيف پول الكترونيك روي كارت هوشمند سوخت با هدف ذخيره سازي پول و پرداخت بهاي سوخت به صورت آفلاين در اين بخش نيز هم اكنون در دستور كار شركت ملي پخش فرآورده هاي نفتي قرار دارد.

 



با حضور وزير تعاون انجام شد افتتاح نخستين فروشگاه تعاوني مجازي

نخستين فروشگاه كاملاً مجازي كشور با قابليت ارائه 5 هزار قلم كالا با حضور وزير تعاون افتتاح شد.
محمد عباسي در مراسم افتتاح اين فروشگاه كه از طريق سامانه الكترونيكي وزارت تعاون انجام شد، گفت: اين فروشگاه در مرحله اول كاركنان وزارت تعاون، بانك توسعه تعاون، اداره كل تعاون استان تهران و تعاونگران عضو را پوشش خواهد داد.
عباسي افزود:اجراي اين طرح از مدتي قبل به صورت پايلوت در سطح وزارت تعاون و فروشگاه هاي مصرفي زيرمجموعه اين دستگاه اجرا شد و از اين پس، علاوه بر كاركنان اين وزارتخانه، تمام كساني كه داراي كارت هاي اعتباري عضو شبكه شتاب هستند، با استفاده از ايميل شخصي و ارائه كد مي توانند از خدمات اين فروشگاه بهره مند شوند.
وي ادامه داد: در اين فروشگاه 5 هزار قلم كالا با درج قيمت و تصوير با ارائه تخفيف و محاسبه ميزان ماليات ارزش افزوده به مشتريان عرضه مي شود كه افراد مي توانند براي اطلاع از اقلام موجود به سايت وزارت تعاون مراجعه كنند.
تجهيز 6 هزار تعاوني
معاون تشكيل، توسعه و نظارت بر تعاوني هاي وزارت تعاون گفت: 6 هزار فروشگاه تعاوني مصرف كشور براي اجراي صحيح طرح هدفمندي يارانه ها مجهز به سامانه الكترونيكي عرضه كالا مي شوند.
وهاب فرهمند در حاشيه مراسم بهره برداري از نخستين فروشگاه تعاوني مجازي كشور افزود: تجهيز فروشگاه تعاوني مصرف كاركنان وزارت تعاون به سامانه الكترونيكي عرضه كالا پيش مقدمه تجهيز تمام فروشگاه هاي تعاوني مصرف به اين سيستم جهت سهولت در توزيع كالاهاي مصرفي مورد نياز مردم است.
وي با اشاره به اينكه ايجاد فروشگاه هاي مجازي در دنيا از قدمت 10تا 20 ساله برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به تحولات جاري در اقتصاد و بازارهاي اقتصادي كشور، استفاده از مزيت هاي چنين فروشگاه هايي در سطح شهرها يك الزام است.
وي ادامه داد: مشاركت 6 هزار تعاوني در حمايت از دولت براي اجراي صحيح طرح هدفمند كردن يارانه ها مستلزم تجميع ظرفيت ها و ساماندهي فروشگاه هاي تعاوني در سطح كشور است چرا مشاركت در چنين طرح عظيمي نيازمند اقدام اصولي و قابل كنترل است.
وي افزود: تجهيز فروشگاه هاي تعاوني به سامانه الكترونيكي از مزيت هاي زيادي در ارائه خدمات به مشتريان برخوردار است كه مهمترين آنها شامل تأمين بهنگام با حداقل هزينه و حذف واسطه گران اقتصادي از مبدأ تا محل توزيع و نيز تسهيل در دريافت سفارش و عرضه كالا به مشتريان است و لذا معتقدم ايجاد و راه اندازي اين گونه فروشگاه ها نقش تعيين كننده در بازار عرضه كالا ايفاء خواهد كرد.
معاون تشكيل، توسعه و نظارت تعاوني هاي وزارت تعاون هدف از اجراي اين طرح را تامين و توزيع كالاهاي مصرفي به ساده ترين وجه با قيمت اقتصادي عنوان و خاطرنشان كرد: تسهيل در تامين و عرضه كالا به حداقل قيمت مهمترين اقدامي هستند كه در اين طرح بخش تعاون كشور به دنبال آن است.

 



مديرعامل شركت ملي گاز: زمستان امسال گاز صنايع و نيروگاه ها قطع نمي شود

مديرعامل شركت ملي گاز ايران از افزايش حدود 25درصدي ذخاير سوخت مايع در كشورمان نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در زمستان امسال هيچگونه محدوديتي در زمينه سوخت رساني به صنايع و نيروگاهها نداريم.
جواد اوجي با بيان اينكه زمستان سال گذشته هيچ محدوديتي در زمينه گازرساني به صنايع و نيروگاهها نداشتيم، گفت: با توجه به افزايش حدود 25درصدي ذخاير سوخت مايع، امسال نيز با تكيه بر عنايات پروردگار، گاز هيچ صنعت و نيروگاهي قطع نخواهد شد و در صورت لزوم از سوخت مايع براي آنها استفاده خواهيم كرد.
وي با اشاره به اينكه امسال از اول فروردين ماه، جلسات سوخت زمستانه را با حضور وزير نفت برپا كرديم، افزود: در اين جلسات چالش هايمان شناسايي و رفع شد و با اتمام به موقع تعميرات اساسي با آمادگي كامل به استقبال زمستان مي رويم.
اوجي با اشاره به مثبت بودن تراز گاز در سال گذشته گفت: سال 88، بالغ بر 8/6 ميلياردمترمكعب حجم صادرات و 4/5ميليارد مترمكعب حجم گاز وارداتي در كشورمان بود.
وي اضافه كرد: در حال حاضر نيز تراز گاز كشورمان مثبت مي باشد و اميدواريم امسال سهم مان در تجارت گاز افزايش يابد.
مديرعامل شركت ملي گاز ايران، با بيان اينكه تكميل خط انتقال گاز تركمنستان، شبكه گاز استانهاي شمال و شمال شرق كشور را تقويت مي كند، افزود: به زودي اين خط به طور رسمي افتتاح خواهد شد.
اوجي در پايان از همه هم ميهنان خواست نكات ايمني را در هنگام استفاده از وسايل گازسوز رعايت كنند و با استفاده بهينه و درست از اين نعمت الهي خدمتگزاران خود را در شركت ملي گاز ايران در زمينه انتقال پايدار گاز در فصل سرما ياري رسانند.

 



اجراي طرح كارمزد يكسان مشاوران املاك

رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك در خصوص اين كه سازمان حمايت افزايش كارمزد معاملات مسكن را غيرقانوني مي داند، گفت: همانطور كه سردفتران در تمامي كشور حق الزحمه يكساني مي گيرند مشاوران املاك هم مي توانند، زيرا قانون بايد براي همه يكسان باشد.
مصطفي قلي خسروي در گفت گو با مهر با تاكيد بر اجراي يكسان سازي كارمزد مشاوران املاك، اظهار داشت: يكسان سازي كارمزد مشاوران املاك در تمامي كشورهاي پيشرفته انجام شده است و تنها در ايران اين كارمزدها «يك بام و دو هوا» اجرا مي شود.
وي در خصوص ديدگاه سازمان حمايت مبني بر اين كه نبايد نرخ ها در تهران با ديگر شهرستان ها يكسان باشد، گفت: در تهران هم مردم ماليات مي دهند و هزينه خريد محصولات مختلف در تمامي كشور يكسان است و نمي توان به بهانه گراني حق تهراني ها را ضايع كرد.
رئيس اتحاديه كشوري مشاوران املاك افزود: كارمزد پيشنهادي بر اساس ادله ها مطرح شده و مشاوران املاك به دنبال افزايش قيمت نيستند بلكه هدف يكسان سازي كارمزد است.
وي با اشاره به فسادهايي كه به دنبال تفاوت كارمزدها به وجود آمده است، گفت: در يكي از شهرستان ها براي ملك تجاري 2 درصد كارمزد دريافت مي كنند و يا در شهر ديگري به نسبت متراژ ملك به ميزان كارمزد اضافه مي كنند، بنابراين براي جلوگيري از اين مشكلات بايد اين طرح انجام شود.

 



آغاز ذخيره سازي 4 قلم ميوه ايام عيد

قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني با اعلام اين كه ذخيره سازي سيب، پرتقال، نارنگي و موز براي ايام پاياني سال جاري آغاز شده است، گفت: براي جبران كسري نياز با توليد داخلي نيز تعرفه ميوه از بهمن ماه كاهش مي يابد.
حسين مدرس خياباني در گفت وگو با مهر گفت: 4 قلم ميوه سيب، پرتقال، نارنگي و موز براي ايام پاياني سال در حال ذخيره سازي است كه در كنار ساير كالاها و اقلام پروتئيني مي تواند بازار آرامي را در شب عيد فراهم كند.
قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني افزود: هم اكنون ذخيره سازي گسترده كالاها از محل تسهيلات، در حال انجام است و تا پايان سال، ورودي كالا به انبارها به صورت مستمر صورت مي پذيرد. بنابراين، نگراني از بابت تنظيم بازار شب عيد نداريم.
وي تصريح كرد: بخش عمده اي از سيب و پرتقال مورد نياز بازار از محل توليد داخلي تامين مي شود كه بر همين اساس، دستورالعمل هاي لازم ابلاغ شده است، ضمن اين كه براي ذخيره سازي نارنگي و موز به همراه كسري توليد داخلي و نياز بازار سيب و پرتقال نيز تعرفه واردات ميوه از بهمن ماه به حداقل خود مي رسد.
مدرس خياباني گفت: امسال براساس آمار وزارت جهاد كشاورزي، حدود 4 ميليون تن مركبات در كشور توليد شده كه 2 ميليون و 600 هزار تن آن پرتقال و 600 هزار تن نارنگي است.
قائم مقام معاونت بازرگاني داخلي وزارت بازرگاني در مورد نوسانات قيمت موز و افزايش قيمت آن در هفته هاي گذشته، خاطرنشان كرد: هم اكنون قيمت موز به تعادل رسيده و مردم نيز به خوبي آن را احساس مي كنند، البته در مقطعي قيمت اين ميوه نوساناتي را تجربه كرد كه به دليل افزايش نرخ ارز و اعمال ماده 16 قانون بهره وري كشاورزي از سوي وزارت جهاد بود.
وي ادامه داد: در اصلاحيه اخير وزارت جهاد كشاورزي، موز جز ميوه هاي گرمسيري محسوب شده است كه توليد داخلي ندارد، بنابراين نرخ واردات آن 4 درصد اعلام شده است.
مدرس خياباني تاكيد كرد: البته نرخ تعرفه و واردات موز نيز 4 درصد تعيين شده است، ولي قبول داريم كه اعمال ماده 16 شوكي را به بازار اين محصول وارد كرد، اگرچه هم اكنون مطابق نرخ نامه سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، قيمت موز كاهش يافته و به ثبات رسيده است.

 



تدابير سازمان خصوصي سازي در راستاي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها

معاون وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس سازمان خصوصي سازي گفت: اين سازمان در راستاي هدفمند كردن يارانه ها تدابير مناسبي نظير عرضه سهامي كه مورد اقبال خريداران خرد قرار گيرد، اتخاذ كرده است.
پيمان نوري در گفت وگو با ايرنا، درخصوص برنامه هاي اين سازمان در راستاي هدفمند كردن يارانه ها، افزود: اجراي هدفمند كردن يارانه ها فرصت مناسبي است و اميدواريم با تدابيري كه توسط اين سازمان اتخاذ شده سازمان خصوصي سازي و بازار سرمايه بتوانند از اين فرصت اقتصادي ارزنده به نحو مطلوب بهره گيري كنند.
وي ادامه داد: در اين باره سازمان خصوصي سازي تدارك مناسبي ديده است كه در زمان خود، اطلاع رساني لازم در اين خصوص صورت خواهد گرفت.
رئيس سازمان خصوصي سازي اظهار داشت: گزارش مطالبات معوق بصورت هفتگي تهيه مي شود و براساس آخرين گزارش اين رقم در دو يا سه ماه گذشته به دليل جديت سازمان براي وصول مطالبات معوق روند كاهشي را تجربه مي كند.
وي با بيان آنكه نرخ جرايمي كه براي مطالبات معوق تعيين شده نيز مناسب نمي باشد، گفت: البته بايد اين امر را در نظر گرفت كه در برخي موارد خريداران شركت ها ناخواسته دچار معوقه مي شوند و سازمان خصوصي سازي براي كمك به آنها تا ميزاني كه لطمه اي به كاركردهاي سازمان وارد نشود، كمك خواهد كرد.
به گفته نوري، اين در حالي است كه اگر خريدار عامدا بدهي خود را پرداخت نكند، هيچ كمكي به وي نخواهد كرد.
رئيس سازمان خصوصي سازي ادامه داد: اعتقاد دارم جريمه اي كه براي اين امر د رنظر گرفته شده به ميزاني است كه انگيزه اي را براي آن دسته از خريداراني كه عامدا بدهي خود را پرداخت نمي كنند، ايجاد نكند.
وي با بيان آنكه همانند گذشته اين افراد نمي توانند در واگذاري هاي بعدي مشاركت كنند، اظهار داشت: نرخ جريمه فعلي انگيزه اي را براي برخي بدهكاران نسبت به پرداخت بدهي هاي شان ايجاد نمي كند.
رئيس سازمان خصوصي سازي درباره مصوبه مجلس براي واريز نقدي 95 هزار ميليارد ريال به خزانه از محل فروش شركت هاي دولتي قابل واگذاري در سال جاري، ادامه داد: بر همين اساس پيش بيني شده بود كه 22 هزار ميليارد ريال از اين رقم از محل مطالبات سال هاي گذشته تامين و مابقي نيز كه حدود 73 هزار ميليارد ريال است از محل واگذاري سال جاري باشد.
وي ادامه داد: فروش هاي سازمان بطور طبيعي به علت درشت بودن ارقام 20 تا 25درصد نقدي و مابقي بصورت اقساطي است. نوري گفت: براي دستيابي به 73 هزار ميليارد ريال واريز نقدي به خزانه بايد 300 هزار ميليارد ريال واگذاري انجام دهيم اين در حالي است كه تا اوايل شهريور و در زماني كه اينجانب مسئوليت اين سازمان را برعهده گرفتم حدود 14 هزار ميليارد ريال از اين رقم محقق شده بود و به همين دليل بايد در شش ماهه دوم سال حاري 285 هزار ميليارد ريال فروش داشته باشيم.

 



فرصت 10 روزه طلافروشان براي ثبت نام در سايت سازمان امور مالياتي

رئيس اتحاديه طلا و جواهر تهران، گفت: اعضاي اتحاديه طلافروشان تا پايان ماه جاري موظفند به منظور اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در سايت سازمان امور مالياتي ثبت نام كنند.
احمد وفادار در گفت وگو با فارس با بيان اينكه طلافروشان تا پايان آبان ماه جاري مهلت دارند در سايت سازمان امور مالياتي براي قانون ماليات بر ارزش افزوده ثبت نام كنند، اظهار داشت: همه اعضاء اتحاديه تا پايان ماه جاري موظفند در سايت سازمان امور مالياتي ثبت نام كنند.
وي افزود: مشمولان بند «الف» و «ب» در قانون ماليات بر ارزش افزوده كه شامل بنكدارها و خرده فروش ها مي شود از ابتداي مهر موظف به اعمال 3 درصد ماليات بودند اما از هم اكنون هم مي توانند اين قانون را اعمال كنند و 3 درصد را در فاكتورهاي فعلي خودشان اعمال كنند تا از ابتداي سال آينده با كمك سازمان امور مالياتي فاكتورهاي جديد به اصناف ارايه شود.
وفادار در واكنش به اين نكته كه هم اكنون اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در طلافروشي ها مشاهده نمي شود، اظهار داشت: با توجه به برگزاري دوره هاي آموزشي براي اعضاء صنف از هفته آينده، قطعا تا چند روز آينده طلافروشان 3 درصد ماليات را از خريدار دريافت خواهند كرد.
وي يكي از دلايل مشكلات اجراي قانون مذكور را وجود رسته هاي مختلف در اين صنف عنوان كرد و افزود: رسته هاي مختلفي از جمله بنكداران، توليدكنندگان خرد، توليدكنندگان انبوه، تعميركاران و... هستند كه براي آنها ابهاماتي وجود دارد كه با همكاري سازمان امور مالياتي و نمايندگان اين ابهامات را برطرف مي كنيم.
به گفته وي يكي از علل مشكلات پيش آمده در روند اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده ضعف اطلاع رساني توسط نهادهاي مربوطه است.
رئيس اتحاديه فروشندگان طلا و جواهر تهران، با تاكيد بر اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در چند روز آينده توسط طلافروشان، تصريح كرد: اميدواريم شما خبر اجراي اين قانون را به اطلاع عموم برسانيد اما در خصوص اين قانون و نحوه اجراي آن براي مردم اطلاع رساني شود تا براي طلا فروشان مشكلي ايجاد نشود.
وي در خصوص نتيجه جلسه اعضاي اين اتحاديه با نمايندگان مجلس، گفت: چند پيشنهاد در رابطه با توليد، توزيع و صادرات طلا براي بهبود شرايط فعاليت صنعت طلا به نمايندگان ارائه شد.

 



وزير اقتصاد: در زمان اجراي هدفمندي يارانه ها انجام مي شود
اختصاص خطوط ويژه اعتباري براي حمايت از توليد

وزير امور اقتصادي و دارايي با تشريح حمايت از توليد با اجراي هدفمندي يارانه ها گفت: ممكن است از بانك مركزي درخواست كنيم كه براي حمايت از توليد خطوط اعتباري در اختيار سيستم بانكي قرار دهد.
سيدشمس الدين حسيني در گفت وگو با مهر افزود: به منظور حمايت از توليد قانونگذار اجازه كمك دولت از طريق يارانه سود تسهيلات، وجوه اداره شده و... را داده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين كه دولت از اين امكانات استفاده مي كند، تصريح كرد: براين اساس بخشي از منابع را به صورت وجوه اداره شده يا يارانه سود در اختيار بانك ها قرار مي دهيم، زيرا براساس قانون منابع بايد از طريق بانك ها توزيع شود.
وي با اشاره به اين كه بانك ها منابع خود را تلفيق مي كنند، بيان كرد: اگر لازم باشد در جهت حمايت از اين كار بزرگ اقتصادي و حمايت از توليد و حمايت از اين كار اقتصادي پشتيباني بيشتري صورت گيرد چه بسا از بانك مركزي درخواست مي كنيم كه خطوط اعتباري در اختيار سيستم بانكي قرار دهد.
حسيني با بيان اين كه ممكن است حتي خود بانك مركزي در جهت حمايت بيشتر از توليد، خطوط اعتباري در اختيار سيستم بانكي قرار دهد، افزود: در مجموع سياست پولي كه در راستاي هدفمند كردن يارانه ها اتخاذ شده است، پشتيباني از تامين منابع لازم چه به صورت سرمايه در گردش و چه به صورت سرمايه ثابت در راستاي اولويت ها و اهداف هدفمند كردن يارانه ها است.
وي با تاكيد بر اين كه نرخ عمومي سود سپرده و تسهيلات تغيير نمي كند، افزود: اما در جهت حمايت از بنگاه ها بخشي از هزينه مالي آنها از طريق يارانه جبران مي شود.
اين عضو كابينه دولت دهم بر حفظ قدرت خريد جامعه در زمان اجراي هدفمندي يارانه ها، تاكيد و بيان كرد: قطعا همه مردم(طبقات ضعيف، متوسط و حتي ثروتمند و غني) از منافع اجراي آن بهره مند خواهند شد.
وزير اقتصاد شرط لازم براي اجراي هدفمندي يارانه ها را اجراي صحيح قانون و شرط كافي را همراهي مردم عنوان كرد.

 



به مناسبت عيد قربان صورت مي گيرد
استقرار 60 مركز عرضه و نظارت بر كشتار دام

مديركل دامپزشكي استان تهران گفت: روز قبل و روز عيد سعيد قربان بيش از 60 مركز عرضه دام و نظارت بر كشتار در استان تهران مستقر مي شود.
علي اكبر فرجي در گفت وگو با ايرنا، افزود: با توجه به روند رو به افزايش تقاضاي دام زنده در مناسبت ها و اعياد، بويژه عيد سعيد قربان، براي خدمات رساني مناسب تر به متقاضيان هماهنگي هاي لازم در اين خصوص با فرمانداري ها، سازمان بازرگاني، شهرداري ها و همچنين سازمان بهزيستي استان تهران صورت گرفته است.
وي با بيان آنكه اين مراكز درنقاط مختلف استان تعيين شده است، به شهروندان استان تهران توصيه كرد به منظور حفظ و رعايت نكات بهداشتي، دام هاي مورد نياز براي قرباني تنها از اين مراكز تهيه شود.
به گفته مديركل دامپزشكي استان تهران، در سال جاري نيز مانند سال هاي گذشته اكيپ هايي در سراسر استان براي اعمال نظارت هاي بهداشتي و شرعي بر ذبح دام هاي قرباني به منظور رفاه مردم استان مستقر شده است.فرجي تصريح كرد: ميزان دام مورد نياز براي اين روز هم اكنون توسط سازمان بازرگاني استان تهران تامين شده است.
مديركل دامپزشكي استان تهران گفت: از مجموع اين مراكز بعضي تنها مسئول عرضه دام به متقاضيان هستند و در تعدادي از اين مراكز نيز ذبح كاملا بهداشتي و شرعي صورت مي گيرد.
به گفته فرجي از مجموع مراكز درنظر گرفته شده 16 مركز در مناطق مختلف شهر تهران مستقر است.

 



دبير كل كنفدراسيون صنعت ايران اعلام كرد
بالا رفتن هزينه هاي توليد دليل افزايش قيمت برخي كالاها

دبيركل كنفدراسيون صنعت ايران با اشاره به ضرب الاجل وزارت بازرگاني به واحدهاي صنعتي جهت بازگرداندن قيمت توليدات خود به قيمت هاي اول سال، گفت: افزايش قيمت برخي كالاها ارتباطي با هدفمندي يارانه ها ندارد بلكه به دليل رشد قيمت مواد اوليه است.
حسين ساساني در گفت وگو با فارس با بيان اينكه طرح هدفمندي يارانه ها از طريق برخوردهاي تعزيراتي اجراي مناسبي نخواهد داشت، اظهار داشت: در نامه وزارت بازرگاني به واحدهاي صنعتي، از مديران اين واحدها خواسته شده تا اگر قيمت توليدات خود را افزايش داده اند، هرچه سريعتر اين قيمت ها را به وضعيت ابتداي سال بازگردانند.
وي تصريح كرد: در اين نامه به واحدهاي صنعتي اعلام شده كه اجازه هيچگونه افزايش قيمتي را در توليدات خود ندارند و هر اقدامي در اين مورد بايد با هماهنگي وزارت بازرگاني انجام شود و با واحدهاي متخلف برخورد تعزيراتي خواهد شد.
ساساني افزود: در نامه وزارت بازرگاني به واحدهاي صنعتي آمده كه 10 روز فرصت دارند تا قيمت توليدات خود را به قيمت هاي ابتداي سال بازگردانند.
به گفته وي بيشترين فشار وزارت بازرگاني بر واحدهاي صنعتي توليدكننده محصولاتي وارد مي شود كه محصولات پرمصرف را براي مردم توليد مي كنند.وي ادامه داد: برخي واحدهاي صنعتي به منظور رقابت با كالاهاي وارداتي، طي 5/2 سال اخير قيمت توليدات خود را افزايش نداده اند ولي در مهرماه امسال قيمت برخي از محصولات 6 يا 7 و يا حداكثر 10درصد افزايش يافته كه دليل اين مسئله افزايش قيمت مواد اوليه است.
به گفته وي افزايش قيمت فروش، بيشتر در صنايع لوازم خانگي، غذايي، نساجي و پوشاك اتفاق افتاده است.
ساساني تصريح كرد: تصور مسئولان وزارت بازرگاني اين است كه افزايش قيمت برخي محصولات صنعتي به دليل اجراي طرح هدفمندي يارانه ها صورت گرفته، در حالي كه اين طور نيست و اين افزايش قيمت فقط به دليل بالارفتن قيمت جهاني و يا قيمت داخلي مواد اوليه است.وي افزود: توليدكنندگان طي نامه اي، از وزارتخانه هاي بازرگاني و صنايع خواسته اند تا به جاي برخورد تعزيراتي با توليدكنندگان، از طريق همفكري زمينه لازم را براي اجراي طرح هدفمندي يارانه ها فراهم كنند.
دبير كل كنفدراسيون صنعت با تاكيد بر لزوم اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در كشور، پيشنهاد كرد براي اجراي بهتر طرح هدفمندي يارانه ها، جلسات هماهنگي و همفكري بين وزارتخانه هاي صنايع، بازرگاني و تشكل هاي صنعتي برگزار شود زيرا با بگير و ببند نمي توان طرح هدفمندي يارانه ها را به خوبي اجرايي كرد.
ساساني تاكيد كرد: واحدهاي صنعتي سعي دارند قيمت توليدات خود را در حدي معقول و قابل رقابت با كالاهاي وارداتي نگه دارند ولي در حال حاضر هزينه هاي توليد آنقدر بالا رفته كه حتي امكان رقابت با توليدات چيني نيز فراهم نيست.


 



در دومين همايش ملي ايمني اعلام شد
گواهي رتبه بندي ايمني ساختمان صادر مي شود

سازمان آتش نشاني براي ساختمان هايي كه تمام موارد ايمني را رعايت كرده باشند، گواهي رتبه بندي ايمني ساختمان صادر مي كند.
داود براتي معاون پيشگيري و حفاظت از حريق سازمان آتش نشاني در دومين همايش ملي ايمني ساختمان با بيان اينكه نخستين گواهي رتبه بندي ايمني ساختمان در ماه هاي اخير صادر شده است، افزود: گواهي اين رتبه بندي مطابق با مقررات بين المللي است، ضمن اينكه رتبه بندي ايمني ساختمانها به ترتيب ويژه، رتبه يك، دو و سه خواهد بود و براي آن 40 شاخص ايمني شامل پله هاي فرار، سنسورهاي اطفاء حريق، زنگ هاي هشدار دهنده، معابر خروجي در هنگام حوادث، فاصله پله ها و مكان يابي آسانسورها در نظر گرفته مي شود.
براتي با اشاره به اينكه در شهر تهران هزاران حريق و حادثه رخ داده است كه آمار حوادث در سال 88 نسبت به سال 87 حدود 13 درصد كاهش نشان مي دهد، تصريح كرد: يكي از مواردي كه باعث مي شود آمار حوادث ساختماني افزايش يابد استاندارد نبودن خيابانها و ساختمان هاي احداث شده است كه باعث مي شود خودروهاي آتش نشاني نتوانند به راحتي وارد محل حادثه شوند.
معاون پيشگيري و حفاظت از حريق سازمان آتش نشاني اظهار داشت: براي مراحل اجرايي نظارت بر ساخت و سازها توسط آتش نشاني بايد سعي شود از مالك تعهد بگيريم تا ضوابط مهندسان ناظر را رعايت كند.
به گفته وي، مراحل اجرايي نظارت بر ساخت و سازها، بررسي نقشه هاي معماري و تاييديه آن همراه با صدور دستورالعمل ايمني، اخذ تعهدنامه محضري در مورد گودبرداري و تخريب ساختمان ها و كنترل نهايي و بازبيني در خاتمه عمليات و صدور مجوز ايمني پايان كار خواهد بود.
معاون پيشگيري و حفاظت از حريق سازمان آتش نشاني مطرح كرد: در سال 88، 30 هزار حادثه و حريق در تهران گزارش شد كه از اين تعداد، 200 تا 300 حادثه مربوط به كارگاه هاي ساختماني و گودبرداري بود.
در ادامه اين همايش رضا عزتيان رئيس اداره خدمات بهداشت حرفه اي و مشاغل خاص وزارت بهداشت با اشاره به فرهنگ پيشگيرانه ايمني در بهداشت و اينكه فرهنگ همراه رشد است نه الزام، گفت: حق برخورداري از يك كار سالم و ايمني در تمام سطوح، محترم شناخته مي شود. بر همين اساس، دانش و شناخت خطرات و چگونگي پيشگيري يا كنترل آنها ضرورت دارد و همكاري نهادهاي ملي را مي طلبد.
بنابراين گزارش: اميرحسين خلوتي دبير اين همايش نيز با بيان اينكه وزارت كار و امور اجتماعي سهم حوادث مرگبار در كارگاه هاي ساختماني را 46 درصد همه سوانح اعلام كرده است، افزود: آمار جهاني در اين بخش 17 درصد است.
خلوتي با بيان اينكه نظام اجرايي كشور طرحهاي عمراني را در دو بخش اجرا مي كند، افزود: نخست طرحهايي است كه دولت يا كارفرماي دولتي اجرا مي كند كه ايمن است.
وي با اشاره به اينكه در طرحهايي كه نظام ساخت وساز شهري و بخش خصوصي اجرا مي كند، مشكل اصلي نبود ايمني است، اظهار داشت: استانداردسازي شيوه هاي ساخت و ساز باعث كاهش آمار تلفات انساني و خسارت مالي در كارگاه هاي ساختماني مي شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14