(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


شنبه 22  آبان 1389- شماره 19788

تصويب طرح جامع خطرپذيري كشور
ايران يكي از بزرگترين قربانيان تروريسم در سه دهه اخير
آلاينده هاي جوي در شهرهاي صنعتي افزايش مي يابد
ورود يكصد قطعه غاز خاكستري به علفزارهاي گيلان
راه اندازي دو مدرسه علوم انساني تيزهوشان
ارائه بسته هاي سلامتي به زنان سراسر كشور
افزايش 4 تا 18 درصدي كرايه حمل و نقل عمومي
دستگيري سردار قلابي
قتل بيماران به دست صهيونيست هاو قاچاق اعضا به اسرائيل
انفجار كپسول 10 كيلويي گاز در سقز
سن سكته در تهران به 25 سالگي رسيد
وديعه 15 ميليون توماني مشمولان براي خروج از كشور
اقامه نماز باران توسط روحانيون مسلمان مسيحي و يهودي
توبه شكني وزير اندونزي
مرگ 220 تايلندي در سيل
آتش سوزي در خانه سالمندان



معاون سازمان مديريت بحران اعلام كرد
تصويب طرح جامع خطرپذيري كشور

معاون پيش بيني و پيشگيري سازمان مديريت بحران كشور از تصويب طرح جامع خطرپذيري كشور خبر داد.
قاسمي افزود: اين طرح براي نخستين بار در سه گرايش زلزله، سيل و خشكسالي در شوراي عالي مديريت بحران كشور به تصويب رسيده است.
وي اظهار داشت: براساس اين طرح، وزارت مسكن و شهرسازي موظف است با بكارگيري 30 پيمانكار داخلي طرح خطرپذيري زلزله را در 30 استان كشور تهيه كند.
همچنين وزارت نيرو موظف به تهيه طرح جامع خطرپذيري سيل در اين استان ها است.
قاسمي تصريح كرد: وزارت جهاد كشاورزي نيز موظف به تهيه طرح جامع خطرپذيري خشكسالي كشور است.
معاون پيش بيني و پيشگيري سازمان مديريت بحران كشور خاطرنشان كرد: اعتبارات مناسبي براي عملياتي شدن طرح جامع خطرپذيري اختصاص يافته و در آينده نزديك شاهد اجرايي شدن آن خواهيم بود.
به گفته قاسمي، مقاوم سازي منازل و ساختمان هاي شهري و روستايي از مهمترين وظايف وزارت مسكن و شهرسازي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي است و اعتبارات خوبي در اين زمينه به اين دستگاه ها اختصاص يافته است.
قاسمي گفت: اعتبارات اختصاص يافته به سازمان مديريت بحران 8 هزار و 600 ميليارد تومان است كه اين سازمان موظف است در برنامه پنجم توسعه 60 درصد اين اعتبارات را در بخش پيش بيني و پيش گيري و 40 درصد را در بخش حوادث احتمالي و غيرمترقبه هزينه كند.

 



احمدي مقدم در اجلاس مجمع عمومي سازمان اينترپل اعلام كرد
ايران يكي از بزرگترين قربانيان تروريسم در سه دهه اخير

فرمانده نيروي انتظامي در هفتادونهمين اجلاس مجمع عمومي سازمان اينترپل در دوحه قطر گفت: متاسفانه جمهوري اسلامي ايران يكي از بزرگترين قربانيان تروريسم در سه دهه اخير بوده است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در هفتادونهمين اجلاس مجمع عمومي سازمان اينترپل در دوحه با بيان اينكه جرايم محدود به مرزهاي سياسي نيست و هيچ كشوري به تنهايي قادر به تامين امنيت در داخل مرزهاي خود نيست، افزود: همكاري هاي بين المللي موثرترين عامل در ايجاد امنيت بين المللي به شمار مي رود.
فرمانده نيروي انتظامي با اشاره به اقدامات عديده كشورمان در زمينه مبارزه با قاچاق موادمخدر اعلام كرد: علي رغم حضور قدرتهاي بزرگ در افغانستان توليد مواد مخدر ده ها برابر افزايش يافته كه اين امر با عزم جهاني براي مقابله با اين پديده شوم مغاير است.
احمدي مقدم در زمينه مقابله ايران با تروريسم گفت: متاسفانه جمهوري اسلامي ايران يكي از بزرگترين قربانيان تروريسم در سه دهه اخير بوده و در راستاي مبارزه با اين پديده نيز هزينه هاي بي شماري را متحمل شده و كشته و مجروح شدن تعداد كثيري از شهروندان و مقامات ما، شاهدي بر اين مدعا است.
فرمانده نيروي انتظامي همكاري كشورها در زمينه استرداد مجرمان را امري ضروري دانست و از مقامات ذي صلاح كشورها خواست تا در زمينه استرداد مجرمان، حداكثر همكاري ها را در چارچوب قوانين موضوعه خود يا رعايت عمل متقابل بعمل آورند.

 



آلاينده هاي جوي در شهرهاي صنعتي افزايش مي يابد

كارشناس سازمان هواشناسي براي سه روز آينده در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت افزايش آلاينده هاي جوي را پيش بيني كرد.
اميرسركرده به خبرگزاري ايلنا گفت: به سبب پايداري هوا از فردا تا سه شنبه در شهرهاي صنعتي و پرجمعيت افزايش آلاينده هاي جوي را شاهد خواهيم بود.
وي براي دامنه هاي زاگرس و جزاير خليج فارس رشد ابر و وزش باد را پيش بيني كرد و براي شمال و شمال شرق كشور از كاهش نسبي دما خبر داد.
سركرده همچنين حداكثر و حداقل دماي هواي تهران را به ترتيب 20 و 11 درجه سانتي گراد اعلام كرد.

 



ورود يكصد قطعه غاز خاكستري به علفزارهاي گيلان

رشت- خبرنگاركيهان:
مهاجرت پرندگان تالابها و زيستگاههاي طبيعي استان گيلان آغاز شد.
بنابر اظهار اميرعبدوس مديركل حفاظت محيط زيست گيلان با ورود بيش از يكصد قطعه غاز خاكستري به مناطق علفزار استان در حال حاضر هياهوي بديعي بر اكوسيستم هاي آبي استان حاكم شده است.
به گفته وي پارك ملي بوجاق كياشهر در حال حاضر پذيراي دسته هاي مختلف انواع پرندگان مهاجر است و وجود تالابهاي كم عمق، با امنيت و پناهگيري مناسب و آب و مواد غذايي كافي موجب فرود پرندگان مهاجر در اين خطه شده است.
مديركل حفاظت محيط زيست گيلان گفت: هر ساله از اواسط آبانماه ورود و مهاجرت جمعيت غازهاي خاكستري به اين استان آغاز كه تا اواخر آبان و نيمه هاي آذرماه با ورود غازهاي پيشاني سفيد و پيشاني سفيد كوچك و پا زرد كه از گونه هاي درخطر انقراض و حمايت شده شاخص ايران و جهان هستند به حداكثر تعداد خود مي رسند.

 



راه اندازي دو مدرسه علوم انساني تيزهوشان

رئيس سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان از راه اندازي آزمايشي دو مدرسه علوم انساني تيزهوشان خبر داد و گفت: در صورت موفقيت طرح، تعداد اين مدارس در سطح كشور افزايش مي يابد.
محمدعلي غفاري با اعلام اين خبر افزود: توسعه رشته هاي مختلف در مدارس استعدادهاي درخشان يكي از برنامه هاي پيش روي سازمان ملي سمپاد است كه هم اكنون به صورت آزمايشي در رشته علوم انساني آن را در دو مدرسه دنبال مي كنيم.
وي درباره ايجاد مدارس تيزهوشان در دوره ابتدايي نيز گفت: هم اكنون در سه استان كشور اين مدارس به صورت آزمايشي فعاليت مي كنند و در انتهاي سال جاري درباره ادامه كار و توسعه مدارس ابتدايي نيز تصميم مي گيريم.
تا سال گذشته مدارس تيزهوشان تنها در دوره راهنمايي و متوسطه و در دو رشته علوم رياضي و تجربي فعاليت داشتند.

 



وزير بهداشت خبر داد
ارائه بسته هاي سلامتي به زنان سراسر كشور

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تهيه بسته هاي سلامتي براي زنان سراسر كشور خبر داد.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي افزود: اين بسته سلامتي و آموزشي شامل موارد گوناگوني از جمله ديابت و فشار خون است و ارائه آن به زنان ابتدا به صورت پايلوت در 9 استان انجام شده و سپس به تمام زنان كشور تعلق مي گيرد.
وي گفت: در اين بسته هاي سلامتي، همچنين مواردي نظير آموزش جلوگيري از پوكي استخوان در زنان سالخورده ارائه مي شود.وزير بهداشت با اشاره به اينكه آمار زايمان طبيعي و بدون درد در حال افزايش است گفت: ارتقاء بهداشت باروري و زايمان بدون كمك بيمه ها ممكن نيست و شركتهاي بيمه در اين زمينه بايد پشتيبان وزارت بهداشت براي اجراي برنامه هايش باشند.
دستجردي، سن اميد به زندگي در زنان كشور را بيش از مردان اعلام كرد و بيان داشت: با اقدامات انجام شده سن اميد به زندگي در زنان كشور به 73 سال رسيده و يكسال از سن اميد به زندگي در آقايان بيشتر است.

 



معاون عمراني وزير كشور خبر داد
افزايش 4 تا 18 درصدي كرايه حمل و نقل عمومي

معاون عمراني وزير كشور و رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري ها از افزايش 4 تا 18 درصدي نرخ كرايه حمل و نقل عمومي پس از اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و آزادسازي قيمت حامل هاي انرژي خبر داد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني شوراي عالي استانها، حميدرضا ارشاد منش در سي هشتمين اجلاس عمومي شوراي عالي استانها با اشاره به اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گفت: تمام سعي ما بر اين است تا پايان سال جاري هيچگونه شوك قيمتي در بخش حمل و نقل عمومي به مردم وارد نشود و مابه التفاوت قيمت آزادسازي حامل هاي انرژي با ارائه خدمات را از بودجه هايي كه در اختيار داريم، جبران كنيم.
وي افزود: با توجه به قيمت جديد سوخت در كشور پس از اجراي هدفمندي يارانه ها پيش بيني مي شود قيمت كرايه مترو 4 درصد، خودروهاي گازوئيل سوز 7 درصد و نرخ كرايه تاكسي ها بين 17 تا 18 درصد اضافه شود.
رئيس سازمان شهرداريها و دهياري هاي كشور خاطرنشان كرد: با هماهنگي پليس راهور سعي خواهيم كرد تا كنترل قيمت ناوگان حمل و نقل عمومي و تاكسي ها را كنترل كنيم.
وي با اشاره به تدوين بسته حمايتي شهرداري ها و دهياري ها براي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها گفت: براي تكميل و توسعه ظرفيت مترو بودجه 1158 ميليارد توماني تصويب شده كه سعي كرديم 300 ميليارد تومان از درآمد حاصل از فروش هتل ها را به مترو اختصاص دهيم.
وي همچنين از اختصاص 60 ميليارد تومان يارانه بليت مترو خبر داد و افزود: در حال حاضر 42 درصد جمعيت شهري كشور در كلان شهرها، 30 درصد در شهرهاي با جمعيت بالاي 100 هزار نفر و 28 درصد در شهرهاي با جمعيت كمتر از 100 هزار نفر زندگي مي كنند.
ارشاد منش گفت: براي تكميل ظرفيت حمل و نقل عمومي كل كشور نياز به 3 هزار دستگاه اتوبوس است كه براي تحويل آنها نيازمند دريافت بودجه هستيم.
وي افزود: اگر تا هفته آينده بودجه مورد نياز شهرداريها در اختيار ما قرار بگيرد، مي توانيم اين اتوبوسها را به تدريج از 8 كارخانه داخلي كشور تحويل بگيريم.
رئيس سازمان شهرداري ها و دهياري ها با بيان اينكه براساس قانون بايد 41 درصد از حمل و نقل كشور توسط اتوبوس، 25 درصد با تاكسي و 10 درصد ديگر با مترو انجام شود، گفت: در حال حاضر ظرفيت تاكسي ها و خودروهاي فعال ما كامل است و حدود 340 هزار تاكسي و خودروي شخصي در كشور فعاليت مي كنند.
ارشاد منش گفت: در بخش حمل و نقل با مترو از برنامه مصوب عقب هستيم چون براساس برنامه ريزي هاي انجام شده بايد 10 درصد حمل و نقل عمومي توسط مترو صورت گيرد كه در حال حاضر 2 درصد است.
وي از مديران شهرداريها خواست تا از هر گونه هزينه زائد از جمله رفتن به سفرهاي خارجي خودداري كنند زيرا درحال حاضر 20 تا 30 درصد مديران شهرداريها در همايش هاي خارجي و سخنراني ها شركت مي كنند.
وي همچنين از مديران شهرداريها خواست تا از سفرهاي غيرضروري داخلي كاسته و از اجراي قانون هدفمند كردن يارانه ها كه موجب كاهش بار ترافيك مي شود براي توسعه حمل و نقل عمومي و استفاده نكردن از خودروهاي شخصي بهره بگيرند.
ارشاد منش نيز به اعضاي شوراي شهرها گفت: از تغيير مديران شهرداريها حداقل تا پايان سال جلوگيري كنند.
معاون وزير كشور با بيان اينكه وزارت كشور در انتخاب مديران شهرداريها هيچ گونه دخالتي نداشته و صرفاً حكم آنها را امضاء كرده است، گفت: تغيير و تحول مديران در شرايط فعلي منجر به هزينه زايي و ضرر به مردم مي شود. بنابراين تا پايان سال نبايد مديران شهري تغيير كنند و اگر قرار است يك شهردار استيضاح شود بايد اين اقدام با هماهنگي وزارت كشور صورت بگيرد زيرا 20 درصد بودجه شهرداريها توسط وزارت كشور پرداخت مي شود. بنابراين بايد اين حق به وزارت كشور داده شود تا در تغيير مديران شهر اعمال نظر كند.

 



دستگيري سردار قلابي

كلاهبرداري كه به بهانه رهايي دو سارق سابقه دار از خانواده هايشان كلاهبرداري مي كرد، توسط پليس آگاهي تهران بزرگ دستگير شد.
قضيه از اين قرار بود كه سال گذشته در پي دستگيري سارقان مسلح كه در يكي از سرقتهاي خود مرتكب قتل هم شده بودند، پدر و برادر اين دو سارق دستگير شده براي تغيير مسير و اعمال نفوذ در اين پرونده تصميم گرفتند تا فرد با نفوذي را در دستگاه قضايي و پليس شناسايي كرده و از آن طريق به خواسته خود برسند.
اين دو مرد ميانسال با فردي به نام فضل ا... كه كارمند يكي از سازمانهاي دولتي بود آشنا شدند و وي نيز فرد ديگري به نام رحيم-د، 47 ساله را به آنان معرفي و ادعا مي كند كه رحيم يك سردار بوده و داراي نفوذ بسياري در ادارات و نهادها از جمله پليس و دستگاه قضايي است. رحيم در ديدارهاي مكرر خود 110 ميليون تومان پول به همراه تعداد 3 دستگاه خودرو پژو 206، پژو پارس و سمند از آن دو دريافت مي كند.
آنان كه به وعده و وعيدهاي رحيم مشكوك شده بودند او را تحت نظر مي گيرند و متوجه مي شوند كه او دفتر كارش را در خيابان جمهوري تعطيل كرده و ناپديد شده است. در نتيجه اين دو مرد مطمئن مي شوند كه وي كلاهبردار است.
كارآگاهان به دنبال شكايت اين دو مالباخته ابتدا فضل ا... و سپس رحيم را در محدوده دولت آباد شهرري شناسايي و دستگير مي نمايند.
به گزارش ايسنا، متهم با صدور قرار 230 ميليون توماني از سوي بازپرس پرونده و تا زمان رسيدگي به ساير جرايم وي روانه زندان شد.

 



كشف يك شبكه ديگر اين بار در آفريقاي جنوبي
قتل بيماران به دست صهيونيست هاو قاچاق اعضا به اسرائيل

دادستان كل آفريقاي جنوبي دستور بازداشت يك شبكه بزرگ قاچاق اعضاي بدن كه سردمداران آن اسرائيلي بودند را صادر كرد
يك روزنامه ايرلندي اخيراً موضوعي را منتشر كرده كه پرده از جنايت جديد صهيونيست ها برمي دارد. انتشار اين خبر حاكي از آن است كه رژيم صهيونيستي علاوه بر كشور آذربايجان و سرزمين هاي اشغالي، منطقه بكر ديگري را براي قاچاق اعضاي بدن كشف كرده و اكنون با فاش شدن اين مطلب مدعيان حقوق بشر در برابر يك آزمون بزرگ قرار گرفته اند.
چند روز پيش روزنامه « ايريش تايمز» فاش كرد: پليس آفريقاي جنوبي موفق به كشف بزرگ ترين مركز خدمات درماني اين كشور در زمينه قاچاق اعضاي بدن شده كه با يك شبكه اسرائيلي همكاري داشته است.
براساس اين گزارش، مركز خدمات درماني (Net care) آفريقاي جنوبي و مدير اجرايي آن متهم هستند كه اعضاي بدن را به اسرائيلي هاي ثروتمندي فروخته اند.
بنابر اظهارات دادستان كل مسئول رسيدگي به اين پرونده، شبكه قاچاق اعضاي بدن در ابتدا اتباع كم درآمد اسرائيلي را به عنوان طعمه براي تامين اعضا قرار مي داد، اما در مراحل بعد افراد نيازمند كشورهاي برزيل و روماني با پرداخت مبلغ بسيار كمتري طعمه اين شبكه قرار مي گرفتند.
ريچارد فريدلند، رئيس بيمارستان «نت كر»، كه بزرگترين بيمارستان آفريقاي جنوبي به شمار مي آيد، از اصلي ترين متهمان اين پرونده است.
وي درباره اين موضوع گفته است: در ازاي انجام هر عمل جراحي، مبلغ منعقد شده در قرارداد به پزشك جراح پرداخت شده است.
پيگيري اين پرونده ها با هفت سال تحقيق و جستجوي مداوم نيروهاي پليس آفريقاي جنوبي درباره عمل هاي جراحي غيرقانوني در بيمارستان «سنت آگوستين» در دوربان كه تحت نظارت يك شبكه قاچاق اعضاي بدن اسرائيلي فعاليت داشت، آغاز شد. همچنين پنج پزشك اين كشور به جرم انجام عمل جراحي غيرقانوني پيوند اعضاي بدن انسان و قاچاق كليه بيماران به نفع ثروتمندان اسرائيلي بازداشت شده اند.
دادستان كل در ادامه تصريح كرده است، اتباع اسرائيلي در ازاي دريافت 20 هزار دلار، كليه خود را مي فروختند، در حالي كه شهروندان بي بضاعت برزيل و روماني حاضر بودند، با دريافت 6 هزار دلار، كليه خود را بفروشند.
آخرين گزارش ها حاكي از آن است كه حدود 25 هزار كودك اوكرايني در دو سال گذشته از سوي اين شبكه غيرقانوني براي قاچاق اعضاي بدنشان به اسرائيل منتقل شده اند.
اين خبر در حالي منتشر مي شود كه چندي پيش نيز اعلام شد: يك باند صهيونيستي به رهبري «منير زمير» ژنرال ارتش رژيم صهيونيستي از سالها پيش با اعزام مخفيانه گروه هايي به جمهوري آذربايجان به تجارت اعضاي بدن مردم جمهوري آذربايجان اقدام مي كردند.
اعضاي اين باند صهيونيستي با شناسايي افراد فقير و بي بضاعت و با وعده پرداخت صدها هزار دلار در قبال فروش كليه شان، آنها را از جمهوري آذربايجان خارج و به كشورهايي نظير فيليپين و اكوادور مي فرستادند.
براساس اين گزارش اعضاي اين باند پس از خارج كردن اعضاي بدن اين افراد، تعدادي از آنها را كشته، تعدادي را نيز بدون دادن پول يا با دادن مبلغ ناچيز رها مي كردند. گفته مي شود علاوه بر ژنرال منير زمير، 5 صهيونيستي ديگر از جمله «نتانل مويال» و «ايليا رافائلي» در اين باند عضويت دارند.
در سال 2006 نيز برخي از مطبوعات آذربايجان از دست داشتن ديپلمات هاي سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي و آمريكا در باكو در قاچاق انسان خبر دادند. به دنبال افشا شدن اين موضوع سفيران آمريكا و رژيم صهيونيستي در باكو تغيير يافته و دو تن از كارمندان محلي آذري سفارت آمريكا نيز توسط افراد ناشناس ترور شدند.اگر چه آن زمان مطبوعات باكو خبر دادند كه ترور اين افراد به علت اطلاع آنها از اسرار شبكه قاچاق سازمان توسط ماموران موساد و سيا صورت گرفته است.
براساس اين گزارش مافياي صهيونيستي قاچاق انسان، كودكان معصوم را از شهرهاي مختلف مانند باكو، گنجه، لنكران و... به بهانه فرزندخواندگي به فلسطين اشغالي و اروپا قاچاق كرده و اعضاي بدن آنها را به قيمت هاي كلان به مشتري هاي يهودي و اروپايي مي فروشند.
سازمان ملل در سال 2006 در گزارشي تحت عنوان قاچاق انسان؛ الگوهاي جهاني، رژيم صهيونيستي را در ميان رژيم هايي كه مقصد قاچاقچيان انسان به شمار مي روند در زمره 10 طرف نخست قرار داد.
به گزارش خبرگزاري ها در اين راستا در پي افزايش انتقادها، پارلمان رژيم صهيونيستي در سال 2006 در گزارشي اعلام كرد سالانه حدود پنج هزار زن و دختر جوان از كشورهايي مانند ازبكستان، جمهوري آذربايجان، اوكراين، مولداوي، فيليپين و تايلند از طريق مرز مصر و پروازهاي مستقيم باكو- تل آويو وارد مناطق اشغالي شده و در سراسر اين مناطق و اروپا توزيع مي شوند.
در فروردين ماه سال جاري نيز روزنامه هاآرتص، در گزارشي اعلام كرد: يك باند شش نفره به اتهام قاچاق اعضاي بدن انسان توسط پليس رژيم صهيونيستي دستگير شد. در بين اين افراد يك افسر ذخيره ارتش رژيم اسرائيل و دو وكيل ديده مي شوند.
اين افراد در ارتباط با پرونده تجارت اعضاي بدن انسان در شمال سرزمين هاي اشغالي كه به دنبال شكايت يك زن صهيونيست افشا شد، دستگير شده اند.
اين زن 50 ساله از سوي باند مذكور براي فروش كليه اش پيشنهاد 100 هزار دلاري دريافت كرده ، اما پس از عمل جراحي چنين پولي دريافت نكرده است.
در همين حال پليس رژيم صهيونيستي از وجود چندين پرونده مشابه مرتبط با اين باند خبر مي دهد. براين اساس پليس پس از تحقيق به شبكه بزرگي از قاچاقچيان اعضاي بدن انسان برخورد كرده كه هسته اصلي آن را ماموران اطلاعاتي، قاچاقچيان و حقوقدانان اسرائيلي تشكيل مي دهند.
مسئولان قضايي آفريقايي جنوبي، مقامات اين بيمارستان را به پرداخت حدود 8 ميليون پوند معادل يك ميليون و يك صد هزار دلار جريمه نقدي محكوم كرده اند.
مهم ترين اتهام پزشكان بيمارستان «نت كر» در استان كوازولو ناتال، مربوط به قاچاق اعضاي بدن پنج كودك بيمار از اين مركز درماني مي شود.
ديگر اتهامات مربوط به 109 عمل جراحي اعطاي عضو است كه در خلال سال هاي 2001 تا 2003 ميلادي در اين بيمارستان صورت گرفته است.
اين در حالي است كه تعدادي از نظاميان ارتش اسرائيل نيز به قاچاق اعضاي بدن بازداشت شدگان فلسطيني، متهم شده اند.
قاچاق اعضاي بدن انسان از تجارت هاي پرسود در سراسر جهان است كه سالانه درآمد غيرقانوني فراواني را براي سودجويان به ويژه در كشورهاي فقير همچون كشورهاي آفريقايي به همراه داشته است.

 



انفجار كپسول 10 كيلويي گاز در سقز

انفجار گاز، يك شهروند سقزي را راهي بيمارستان كرد و ميليون ها تومان خسارت بر جاي گذشت.
به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، ظهر پنجشنبه با به صدا درآمدن زنگ تلفن شماره 125 آتش نشاني شهرستان سقز، انفجار در يك منزل مسكوني واقع در بلوار وحدت، مسجد دارالصفا به آتش نشاني گزارش داده شد.
مديرعامل آتش نشاني و خدمات ايمني شهردار سقز گفت: بلافاصله پس از تماس يك شهروند به شماره 125 آتش نشانان و امدادگران اين سازمان به محل حادثه اعزام شدند.
امجد عبدالهي افزود: پس از ورود آتش نشانان به محل مشاهده شد كه يك منزل مسكوني و طبقه پايين آن كه تجاري بود به علت انفجار شديد پنجره ها، ويترين مغازه و ديوار رو به خيابان كاملاً كنده شده و ضمن درهم كوبيدن يك خودرو پارك شده، شيشه ساختمان هاي روبه روي هم به علت پرتاب شدن آجر ساختمان به علت شدت انفجار شكسته شده است.
وي تصريح كرد: ساختمان مذكور فاقد گاز شهري بود و صاحب ملك براي گرم كردن فضاي داخل ساختمان از كپسول 10 كيلويي گاز استفاده كرده كه با ايجاد جرقه انفجار روي داده است.
وي افزود: در حين انفجار فقط يكي از اعضاي خانواده منزل بوده است كه به علت شدت انفجار از ناحيه صورت و بعضي از اعضاي بدن دچار سوختگي و به بيمارستان اعزام شده است.
عبدالهي با توجه به سردي هوا و روشن كردن انواع بخاري و ديگر وسايل گازسوز از شهروندان خواست قبل از استفاده از اين وسايل از سالم بودن آنها اطمينان حاصل نموده تا دچار حادثه نشوند.

 



سن سكته در تهران به 25 سالگي رسيد

رئيس پنجمين كنگره بين المللي بيماريهاي قلب و عروق خاورميانه گفت: كاهش سن سكته در ايران بخصوص شهرهاي بزرگ مثل تهران تا 25سالگي رسيده است.
دكتر محمدجواد زيبايي با عنوان اين مطلب كه ميزان بيماريهاي قلبي و عروقي در بين كشورهاي منطقه برخلاف كشورهاي توسعه يافته كه كاهش نشان مي دهد، رو به افزايش است، افزود: افزايش بيماريهاي قلبي و عروقي در كشورهاي خاورميانه و ايران هر سال زمينه ساز بروز سكته هاي قلبي و مغزي مي شود.
وي گفت: متاسفانه بيش از 50درصد بودجه درمان دولتهاي منطقه صرف بيماريهاي قلبي و عروقي مي شود كه بررسيها نشان مي دهد اين ميزان در ايران نزديك به 70درصد است.
زيبايي نژاد ادامه داد: بودجه اي كه در بخش درمان صرف بيماريهاي قلبي و عروقي در كشور مي شود فقط براي درمان و عوارض اين بيماري است.
استاد قلب دانشگاه علوم پزشكي شيراز با انتقاد از كم كاري كه در زمينه پيشگيري از بيماريهاي قلبي و عروقي در كشور داشته ايم، افزود: متاسفانه در اين بخش كم كار كرده ايم و سرمايه گذاري كافي انجام نشده است. در نتيجه بيشترين بودجه وزارت بهداشت صرف درمان اين بيماريها مي شود.
وي ضمن هشدار نسبت به كاهش سن سكته در ايران به خصوص در شهرهاي بزرگ مثل تهران كه تا 25سالگي نيز رسيده است گفت: افزايش ديابت، افزايش مصرف مواد دخاني به خصوص در بين خانمها و نداشتن الگوي مناسب و مفيد براي تغذيه باعث شده كه ميزان بيماريهاي قلبي و عروقي در كشور بالا برود.
گفتني است اين همايش 4 تا 6 اسفند در جزيره كيش برگزار مي شود.

 



وديعه 15 ميليون توماني مشمولان براي خروج از كشور

براساس قانون خدمت وظيفه عمومي، وديعه سفرهاي زيارتي حج تمتع و عمره و عتبات عاليات براي افرادي كه دوران سربازي را نگذرانده اند، مبلغ 15 ميليون تومان چك و 500 هزار تومان وجه نقد است.
ميزان وديعه سفر زيارتي سوريه، مبلغ 15 ميليون تومان وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي است.وديعه سفرهاي علمي شامل ارائه مقاله در كنفرانس هاي بين المللي و فرصتهاي مطالعاتي براي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري، مبلغ پنج ميليون تومان وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي است.وديعه سفرهاي نيمه علمي شامل شركت در آزمونهاي زبان، شركت يا بازديد از نمايشگاه ها، شركت در كارگاه هاي آموزشي حداكثر يك ماهه، ثبت يا نمايش اختراعات و سفرهاي مرتبط با رشته هاي تحصيلي خاص مانند دانشجويان رشته هاي هنر براي بازديد از آثار معماري و هنري، مبلغ پنج ميليون تومان وجه نقد و 10 ميليون تومان چك است.براساس گزارش ايسنا از اول آذرماه سالجاري، موضوع سفرهاي نيمه علمي قابل اجرا است.همچنين مشمولان براي خروج از كشور و ساير سفرها نيز، بايد مبلغ 15 ميليون تومان وجه نقد يا ضمانت نامه بانكي را به عنوان وديعه به مسئولان بسپارند.

 



اقامه نماز باران توسط روحانيون مسلمان مسيحي و يهودي

شبكه الجزيره قطر روز جمعه اعلام كرد: روحانيون مسلمان، مسيحي و يهودي در بخش جنوبي بيت المقدس نماز باران اقامه كردند.
از آنجا كه اكنون فصل بارش باران است اما هنوز در بيت المقدس بارشي رخ نداده است و پيش بيني مي شود اين منطقه شاهد زمستاني خشك باشد، علماي ديني مسلمان، مسيحي و يهودي گرد هم آمدند و براي بارش باران دست به دعا برداشتند.نماز باران در منطقه «الحلوه» در خط فاصل بين سرزمين هاي اشغالي 1948 و سرزمين هاي اشغالي 1967 واقع در جنوب بيت المقدس اشغالي برگزار شد.فلسطيني ها اعلام كردند كه برگزاري نماز مشترك حامل پيام تمايل آنان براي زندگي محترمانه و با شرافت در كنار پيروان ساير اديان است البته به اين شرط كه سرزميني اشغال نشود.نكته قابل توجه در اين نماز، حضور عده اي از خاخام هاي يهودي و شهرك نشينان ساكن شهرك هاي واقع در كرانه غربي بود. آنان از بيت لحم و شهرك هاي اطراف آن به بيت المقدس آمده بودند.اين خاخام ها و شهرك نشينان اعلام كردند مايلند زير پرچم كشور فلسطيني در كرانه غربي زندگي كنند و با حاكميت فلسطيني بر شهرك هاي خود براساس موافقتنامه صلح هيچ مخالفتي ندارند.

 



توبه شكني وزير اندونزي

دست دادن وزير اندونزيايي با همسر «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا در جريان سفر وي به اندونزي به موضوع خبري مهم و طنزآلود در اندونزي تبديل شده است.
انتشار تصوير دست دادن «سمبيرينگ تيفاتول» وزير ارتباطات اندونزي با ميشله اوباما علاوه بر اعتراضاتي را كه به دنبال داشته است در سايت هاي اجتماعي نيز مايه تمسخر اين وزير شده است.
براساس اين گزارش، اين وزير اندونزيايي در پاسخ به اين انتقادات در صفحه تويتر خود گفته است كه قصد نداشتم با وي دست دهم اما ميشله اوباما به قدري دستش را به من نزديك كرد كه مجبور شدم با او دست بدهم. تيفاتول پيش از اين گفته بود كه هرگز با يك زن دست نمي دهد و از تماس با زنان نامحرم اجتناب مي كند.

 



مرگ 220 تايلندي در سيل

دولت تايلند در گزارشي اعلام كرد كه تعداد تلفات سيلاب و طوفان در اين كشور به 220 تن رسيده است.
دپارتمان حوادث غيرمترقبه تايلند در بيانيه اي مرگ 217 تن از قربانيان اين سيلاب را تاييد و اعلام كرد كه سه تن ديگر هم مفقود هستند.در بيانيه دپارتمان حوادث غيرمترقبه تايلند همچنين آمده است كه 150 تن در شمال، شمال شرق، شرق و مركز اين كشور و 70 تن هم در استانهاي جنوبي در پي وقوع سيلاب كشته شدند.به گزارش خبرگزاري شين هوا، براساس گزارش دپارتمان مديريت بحران اين كشور، بارش هاي شديد و دامنه دار باران و وقوع سيلاب در چند هفته گذشته اكثر ساختمانها، منازل و زيربناي تايلند را تخريب كرده و از 10 اكتبر سال جاري امكان امدادرساني به مناطق سيل زده تا حدودي با مشكلاتي همراه بوده است.اين سيلاب به 21 استان خسارت كلي وارد كرده و يك ميليون و 400 هزار تن از سكنه را بي خانمان كرده است.

 



آتش سوزي در خانه سالمندان

پليس كره جنوبي از كشته شدن 10 تن در پي وقوع آتش سوزي در خانه سالمندان واقع در جنوب شرق اين كشور خبر داد.
براساس گزارش پليس «سئول» اين حادثه در يك مركز نگهداري دو طبقه ويژه سالمندان و از كار افتادگان در شهر ساحلي «پوهانگ» رخ داد.
براساس اين گزارش، حريق به سرعت گسترش يافته و باعث شد تا 10 تن از سالمندان حاضر در اين مركز نگهداري جان خود را از دست بدهند. همچنين 17 تن ديگر هم به دليل استنشاق دود ناشي از آتش سوزي و جراحات سطحي به بيمارستانهاي اطراف محل حادثه منتقل شدند. به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس، اكثر افراد ساكن در اين مركز نگهداري، 70 سال به بالا سن داشتند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14