(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 23  آبان 1389- شماره 19789

حلقه مفقوده در رانندگي به سبك ايراني!
پيشرفت 95 درصدي پروژه هاي رهبر انقلاب در شاهرود
كوتاه از ورزش شهرستانها
استاندار فارس: «استاندارد سازي» رمز عبور از معبر هدفمندي يارانه ها
استاندار گلستان: 10 طرح براي توسعه جزيره آشوراده مصوب شد
رئيس مركز بهداشت تبريز: ايران سومين كشور دنيا در پايين بودن مرگ و مير زنان باردار است
درياچه نمك قم؛ فرصت مغفول سرمايه گذاري
امام جمعه گنبدكاووس: اختلاف اندازي بين شيعه و سني شرعا حرام است
30 سال كار در 5 سال
دفتر منطقه اي جمعيت دفاع از فلسطين در مازندران راه اندازي مي شود
معرفي 20 نوع محصول خوراكي غيرمجاز در خوزستان
رئيس جهاد كشاورزي استان: 350 هزار تن انگور از تاكستانهاي استان همدان برداشت شد
با حضور استاندار مازندران طرح شبكه جمع آوري فاضلاب روستايي در استان كليد خورد
بهره برداري از اولين دوربرگردان زيرگذر در بابل



حلقه مفقوده در رانندگي به سبك ايراني!

امروزه توانايي راندن اتومبيل (رانندگي) نه تنها به عنوان يك هنر و فن بلكه به عنوان يك ضرورت و نياز در زندگي انسان ها مورد توجه و تاكيد است.
گرفتن مجوز براي نشستن درپـشت فرمان شايد كار سختي نباشد و زماني درحدود يك ماه براي مشتاقان و علاقمندان به اين هنر نياز باشد، اما آيا براي سالها و ماههاي باقيمانده از عمر هر كدام از ما، چه پياده و چه سواره آموزش و دوره خاصي درنظر گرفته شده است؟
بسياري از كساني كه داراي گواهينامه راهنمايي و رانندگي هستند نه از اصول نگاشته شده در كتاب آيين نامه اطلاع درست و دقيقي دارند و نه از قوانين نانوشته!!!
به عنوان مثال درفرهنگ رانندگي ايراني، بوق زدن (البته چه بهتر كه به صورت ممتد باشد) به جاي سلام و احوالپرسي، اعتراض، شادي، پياده و سوار كردن مسافر، توجه دادن به رانندگان ديگر و... استفاده مي شود، غافل از اينكه اين آلودگي صوتي ايجاد شده چه عوارضي برروي اعصاب و روان و سلامتي عابران پياده، رانندگان ديگر و حتي خود راننده خواهد داشت؟!!!
درفرهنگ غني رانندگي ايراني، لايي كشيدن، حركات زيگزاگ و مارپيچي به عنوان توان بالاي رانندگان ما شناخته مي شود و چه بسا همه ما شاهد كورس هاي مرگبار رانندگان اينگونه وسائط نقليه درهر شهري از كشورمان بوده ايم.
در فرهنگ ناب رانندگي ايراني، تخطي از سرعت مطمئنه و رفتن با سرعت هاي بالاي 150كيلومتر نشانه حرفه اي بودن راننده و قدرت كنترل وي بر اين اسب آهنين است!!!
حال شما بر اين مشت نمونه خروار پرت كردن به بيرون هر وسيله و زباله و...، استفاده از الفاظ ركيك پشت چراغ و راهبندانها، عدم رعايت حق تقدم و هزاران مورد ديگر را كه ديده يا شنيده ايد اضافه كنيد.
آيا به راستي آموزش حداقل يك هفته اي آيين نامه راهنمايي و رانندگي و آشنايي با قطعات و عملكرد اجزاء ماشين و 10جلسه آموزش فرمان براي يك عمر رانندگي درشهرهاي پرجمعيت و ترافيك كافيست؟؟؟
يا اينكه مسئولان راهنمايي و رانندگي بايد تدابير ديگري بر اين آشفته بازار بيانديشند و طرحي نو در اندازند؟؟؟
بنابراين به نظرمي رسد رانندگي به سبك ايراني داراي حلقه هاي مفقوده اي است كه آموزش صحيح و اصولي به رانندگان، ارزيابي عملكردها، كنترل و نظارت بر آموزشگاه ها و رانندگان، فقدان فرهنگ صحيح و انساني در رانندگي و... از آن جمله است كه لازم است مورد توجه و تاكيد مسئولان راهور قراربگيرد كه از جمله دستاوردهاي آن مي تواند باعث كاهش مرگ و مير درحوادث رانندگي، كاهش آزار و اذيت مردم، به حداقل رساندن تلفات مالي و... باشد.

سميه ميرحيدري
خبرنگاركيهان درگرگان

 



معاون استاندار سمنان خبر داد
پيشرفت 95 درصدي پروژه هاي رهبر انقلاب در شاهرود

شاهرود- خبرنگار كيهان:
معاون استاندار و فرماندار شهرستان شاهرود در گراميداشت چهارمين سالگرد سفر پرخير و بركت رهبر معظم انقلاب به استان سمنان، دستاورد اين سفر را بسيار بزرگ عنوان كرد.
مهدي بندرآبادي گفت: در سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان شاهرود، 122 پروژه در سطح شهرستان با اعتباري بالغ بر 420 ميليارد ريال اختصاص يافت.
فرماندار شهرستان شاهرود افزود: از جمله اين پروژه ها، تامين آب آشاميدني 17 روستا، اصلاح و بازسازي شبكه آب آشاميدني 18 روستا، گازرساني به 5 روستاي شهرستان، بهسازي و اصلاح معابر 13 روستا، احداث 534 واحد مسكوني شهري و روستايي توسط بنياد مسكن و كميته امداد و بهزيستي، احداث 2 واحد آموزشي شبانه روزي شاهرود و ميامي، احداث 2 باب خوابگاه دانشجويي، احداث 9 پايگاه مقاومت بسيج، احداث 9 زمين ورزشي روباز، احداث دو مجتمع گاوشيري و يك مجتمع گلخانه اي و كمك به احداث مصلاي شاهرود و احداث مجتمع فرهنگي- آموزشي تبليغات اسلامي است.
معاون استاندار سمنان اظهار داشت: عمليات اجرايي اين پروژه ها در مجموع 95 درصد پيشرفت فيزيكي داشته است و تنها 2 پروژه پيشرفت چنداني نداشته كه مشكلات پيش روي آنها پس از بررسي مرتفع شده است.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

راهپيمائي خانوادگي در مهربان
مهربان- خبرنگاركيهان: در راستاي اهميت دادن به ورزش هاي همگاني همايش بزرگ پياده روي و كوهپيمائي خانوادگي با حضور اقشار مختلف اهالي شهر مهربان برگزار شد. در اين همايش بزرگ كه به همت اداره كل تربيت بدني استان آذربايجانشرقي، هيئت ورزش هاي همگاني و هيئت كوهنوردي استان و همكاري اداره تربيت بدني شهرستان سراب و بخش مهربان و با تلاش هيئت كوهنوردي شهر مهربان برگزار شد 370 نفر از دوستداران طبيعت به صورت خانوادگي در اين برنامه شركت كردند.
مسابقات فوتبال روستايي كاشان
كاشان- خبرنگاركيهان: تيم فوتسال روستاي «ون» به مقام قهرماني اولين دوره المپياد ورزش روستايي و عشاير شهرستان كاشان رسيد. در ديدار فينال اين رقابت ها كه به سرداوري ايمان سرانجام در مجموعه ورزشي شهداي بسيج كاشان برگزار شد، تيم روستاي ون 3 بر يك بر تيم روستاي استرك غلبه كرد و به مقام قهرماني رسيد و تيم روستاي جوشقان سوم شد.
مسابقه دووميداني در زرين شهر
زرين شهر خبرنگار كيهان: به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي بيش از هزار دانش آموز زرين شهري در مسابقه دو شركت كردند. در اين رقابت دانش آموزان پسر مقطع راهنمايي زرين شهر مسير فلكه مركزي تا مسجد مصلي زرين شهر را دويدند.
ورزش باستاني در لارستان
¤معاون استاندار و فرمانده ويژه لارستان علي محمد اميري در جمع باستاني كاران بسيج اصناف شهرستان لارستان در محل زورخانه حسين بن علي(ع) شهر لار گفت اين ورزش ملي با روح ديني و مذهبي عجين شده و به شيوه بسيار زيبا و تأثيرگذار به عنوان ابزاري فرهنگي در معرفي و بيان ابعاد شخصيتي حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) استفاده شده و جوانان و ورزشكاران با آنها آشنا مي شوند.
تجليل از قهرمانان سمنان
سمنان خبرنگار كيهان: مراسم تجليل از قهرمانان ورزشي آموزش و پرورش استان سمنان با حضور همت هاديان مديركل تربيت بدني استان سمنان و جمعي ديگر از مسئولين استاني و اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان و جمعي از مربيان و قهرمانان ورزش برگزار شد.
ابوالقاسم قزوهي رئيس سازمان آموزش و پرورش استان سمنان در اين مراسم توجه به ورزش در دوران مدرسه را بسيار مهم خواند و افزود: استعداديابي ورزش بايد از همان دوران مدرسه آغاز شود و نقش خانواده و مسئولان هم در اين زمينه بسيار مهم است.
پياده روي همگاني در بادرود
بادرود- خبرنگاركيهان: همايش پياده روي خانوادگي با حضور جمع كثيري از خانواده ها و مسئولان منطقه از ميدان امام(ره) تا پارك ملت بادرود برگزار شد. در اين همايش پياده روي؛ عزالدين حيدري مشاور عالي فدراسيون ورزشهاي همگاني به سخنراني پرداخت.
خوراسگان قهرمان واليبال خواهران بسيج اصفهان
خوراسگان- خبرنگاركيهان: به گزارش حوزه مقاومت بسيج 7 ام البنين خوراسگان خواهران بسيجي اين حوزه به سرپرستي مريم اميني در مسابقات واليبال انتخابي حوزه ناحيه امام صادق(ع) اصفهان توانستند مقام اول شهرستان اصفهان را كسب كنند.
قهرمان پاورليفتينگ آسيا در مزار شهدا
شهرضا- خبرنگاركيهان: مراسم استقبال از عليرضا رضايي قهرمان پاورليفتينگ آسيا با حضور فرماندار، و جمعي از مسئولان و علاقه مندان به ورزش در مبدأ ورودي شهرضا (امامزاده شاهرضا) برگزار شد. در اين مراسم قهرمان آسيا باتفاق حاضرين با حضور در گلزار شهدا و اداي احترام به آنها بر سر قبر فرمانده سرافراز لشكر محمد رسول الله حاج محمدابراهيم همت حضور يافتند و با گلباران مزار اين شهيد گرانقدر با آرمانهاي شهيدان تجديد ميثاق كردند.
واليبال دختران شاهد و ايثارگر
¤در مسابقات واليبال و تنيس روي ميز دختران شاهد و ايثارگر منطقه يك و منطقه چهار كشور كه در اروميه با حضور 9تيم از استانهاي كشور برگزار شد تيم واليبال دختران شاهد و ايثارگر خراسان رضوي با پيروزي بر تمامي حريفان فاتح اين مسابقات شد.
مسابقات آمادگي جسماني دانشگاه نوشيرواني بابل
بابل- خبرنگاركيهان: يكدوره مسابقات ورزشي آمادگي جسماني بين كارمندان دانشگاه علوم پزشكي و صنعتي نوشيرواني بابل برگزار شد. براساس اين گزارش در اين دوره از مسابقات ورزشكاران در سه رده سني و در رشته هاي آمادگي جسماني ايستگاهي شامل پرتاب وزنه، دو سرعت، جابجائي و چابكي به رقابت پرداختند.
صعود كوهنوردان مهربان به قله الوند
مهربان- خبرنگاركيهان: كوهنوردان عضو گروه كوهنوردي بالخچلار در يك صعود 3روزه و موفقيت آميز به قله الوند در استان همدان صعود كردند و پس از فتح قله و به اهتزاز درآوردن پرچم مقدس و خوش رنگ جمهوري اسلامي ايران بر فراز قله با قرائت فاتحه ياد و خاطره شهداي 8سال دفاع مقدس، شهداي گمنام زيارتگاه حاجي علمدار مهربان و شهداي ورزشكار را گرامي داشتند.
كوهپيمائي دانش آموزان بسيجي شاهرود
سمنان- خبرنگار ورزشي: كوهپيمايي دانش آموزان بسيجي حوزه مقاومت بسيج دانش آموزي كوثر برگزار شد.
در اين كوهپيمايي پانزده واحد مقاومت حوزه كوثر شامل 750 نفر از دانش آموزان بسيجي شاهرود به همراه مربيان و فرماندهان واحدها به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي در كوهپيمايي حضور داشتند.

 



استاندار فارس: «استاندارد سازي» رمز عبور از معبر هدفمندي يارانه ها

شيراز- خبرنگاركيهان:
فرهنگ استفاده و مصرف كالاهاي استاندارد بايد در جامعه نهادينه شود و اگر توليدكنندگان خواهان عبور سلامت از معبر هدفمندي يارانه ها هستند، بايد استانداردسازي را در دستور كار خود لحاظ كنند.
استاندار فارس با بيان اين مطلب درمراسم تجليل از واحدهاي توليدي برتر اين استان گفت: در جامعه اي كه ميل به مصرف كالاهاي استاندارد پايين باشد، به همان ميزان ميل به توليد كالاهاي غيراستاندارد افزايش خواهديافت.
روح الله احمدزاده افزود: استاندارد را درحقيقت مي توان به يك شاهراه تشبيه كرد كه توليدكنندگان مي توانند در آن با شتاب و اطمينان بيشتر پيش بروند و از امنيت بيشتري برخوردار باشند. هرچند برخي، استانداردها را به محلي جهت توقف يا كاهش حركت و سرعت پيشرفت مي دانند اما اگرچه ممكن است در كوتاه مدت و در يك مقطع كوتاه سرعت توليد را آرام كند اما در بلندمدت به توليد شتاب بيشتري خواهدداد.
وي گفت: امروز برخي كشورهاي دنيا 27 تا 32 هزار استاندارد را تعريف كرده اند كه اگر اين آمار را با آمار استانداردهاي تعريف شده دركشورمان مقايسه كنيم، مي بينيم هنوز راه طولاني درپيش داريم و بايد توجه بيشتري به مقوله استانداردسازي داشته باشيم و اگر توليدكنندگان ما بخواهند از معبر هدفمندي يارانه ها به سلامت عبور كنند، بايد بحث استانداردسازي را در دستور كار خود قرار دهند.

 



رئيس مركز بهداشت تبريز: ايران سومين كشور دنيا در پايين بودن مرگ و مير زنان باردار است

تبريز- خبرنگاركيهان:
رئيس مركز بهداشت تبريز گفت: ايران هم اكنون سومين كشورجهان، از نظر پايين بودن ميزان مرگ و مير مادران باردار است.
«حسين خسروشاهي» افزود: در قبل از انقلاب از هر 100 هزارنفر زن 250 نفر فوت مي كردند و نگراني زيادي دربين زنان باردار ايراني و سلامت وضع حمل وجود داشت ولي امروزه اميد به زندگي در نزد زنان ايراني 18 سال افزايش يافته و به 75 سال رسيده است.
به گفته وي امسال در تبريز تنها سه مورد مرگ مادران باردار گزارش شده است.

 



رئيس مركز بهداشت تبريز: ايران سومين كشور دنيا در پايين بودن مرگ و مير زنان باردار است

تبريز- خبرنگاركيهان:
رئيس مركز بهداشت تبريز گفت: ايران هم اكنون سومين كشورجهان، از نظر پايين بودن ميزان مرگ و مير مادران باردار است.
«حسين خسروشاهي» افزود: در قبل از انقلاب از هر 100 هزارنفر زن 250 نفر فوت مي كردند و نگراني زيادي دربين زنان باردار ايراني و سلامت وضع حمل وجود داشت ولي امروزه اميد به زندگي در نزد زنان ايراني 18 سال افزايش يافته و به 75 سال رسيده است.
به گفته وي امسال در تبريز تنها سه مورد مرگ مادران باردار گزارش شده است.

 



درياچه نمك قم؛ فرصت مغفول سرمايه گذاري

قم- خبرنگاركيهان:
رئيس سازمان صنايع و معادن استان قم از راه دسترسي به درياچه نمك قم به عنوان شاهرگ حياتي اقتصاد ياد كرد.
مجيد آوري فرد از مغفول ماندن بزرگترين فرصت سرمايه گذاري و اشتغال در استان خبر داد و اظهار داشت: درياچه نمك قم با وسعتي حدود 2300 كيلومترمربع در شرق استان قم واقع شده و يكي از معادن بزرگ كشور به شمار مي رود. وي گفت: در اين معدن علاوه بر نمكي كه از سطح درياچه برداشت مي شود تاكنون 32 ميليون تن منيزيا (يون منيزيم)، 200 تن كلريدسديم، 4/5 ميليون تن كلريد پتاسيم كشف شده است.
مجيد آوري فرد از درياچه نمك به عنوان منبع عظيم و سرشار از انواع املاح معدني ياد كرد و افزود: ارزش تخميني ذخاير درياچه بالغ بر 20 ميليارد دلار مي باشد كه در اين درياچه علاوه بر منيزيم، مي توان از شورابه ها بيش از 12نوع كاني استحصال نمود كه كاربردهاي متنوعي در صنايعي چون توليد كودهاي شيميايي، كاغذ، عايق كاري، ضد يخ، مواد آرايشي، شيشه و سراميك، شوينده ها، لاستيك سازي و پزشكي دارند. و اين بجز صدها ميليون دلار درآمد سالانه اي است كه مي توان از اكوتوريسم منطقه بدست آورد.
وي در مورد احداث راه دسترسي كه اوجب واجبات درياچه نمك محسوب مي شود خاطرنشان ساخت؛ مطالعات فاز 0 و 1 و 2 راه دسترسي به درياچه نمك در سال 1384 انجام شد كه نتيجه مطالعه ايجاد 60 كيلومتر راه با زيرسازي مناسب تا ساحل درياچه نمك شد.
رئيس سازمان صنايع و معادن استان ضمن تاكيد بر ضرورت ايجاد راه دسترسي به درياچه نمك گفت: ايجاد اين راه به منزله تقويت و كمك به شاهرگ حياتي اقتصاد قم به شمار مي رود.

 



امام جمعه گنبدكاووس: اختلاف اندازي بين شيعه و سني شرعا حرام است

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
امام جمعه گنبدكاووس با تاكيد بر ضرورت حفظ وحدت بين شيعه و سني، هرگونه اختلاف اندازي بين اين دومذهب بزرگ اسلام را شرعا حرام دانست.
حجت الاسلام والمسلمين، محمدحسين سبحاني امام جمعه گنبدكاووس درجلسه مشورتي تقويت همگرايي و وحدت بين شيعه و سني كه در دفتر امام جمعه برگزارشد، افزود: عقل، شرع، سنت و سيره پيامبر(ص) همه ما را به وحدت و همگرايي دعوت كرده و از اختلاف افكني بازمي دارند.
وي با تاكيد برضرورت رعايت وحدت در جامعه، گفت: وحدت رمز پيروزي انقلاب اسلامي و بقاي آن است و امام خميني نيز با تكيه بر وحدت بين شيعه و سني، انقلاب را هدايت و به پيروزي رساند.
امام جمعه گنبد همچنين افزود: امروز شيعه و سني دشمنان مشترك فراواني دارند كه آمريكا و رژيم صهيونيستي در رأس آن قرار دارند و هيچ يك از اين دو مذهب بزرگ اسلام را قبول ندارند و با اصل اسلام مخالف هستند.
وي با تاكيد بر تبعيت از فرمايشات رهبرمعظم انقلاب درپيشبرد اهداف عاليه نظام افزود: امروز تبعيت از ايشان و شناخت دشمنان مشترك اسلام وظيفه همه مسلمانان شيعه و سني است زيرا به وحدت و همگرايي ما بيش از پيش كمك مي كند.
دراين جلسه كه برخي روحانيون اهل سنت و شيعه منطقه گنبدكاووس در آن حضور داشتند، هريك از آنان با بيان نقطه نظرات خود پيرامون تقويت تقريب مذاهب، بر لزوم وحدت و همگرايي بيشتر شيعه و سني در منطقه تاكيد كردند.

 



30 سال كار در 5 سال

تبريز- خبرنگار كيهان:
شهرداري تبريز در پنج سال اخير به اندازه 30 سال عمليات و كار عمراني و خدماتي صورت داده و 50 هزار ميليارد ريال هزينه شده است.
شهردار تبريز معتقد است: اين امر، تبريز را در رديف شهرهاي موفق مديريت شهري قرار داده است.
عليرضا نوين با تاكيد بر اين كه، خدمات ارايه شده در بخش هاي فضاي سبز، توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل عمومي، مسيرگشايي، خدمات شهري و محلي، فعاليت هاي فرهنگي و اجتماعي و بهداشت عمومي، بيشتر خود را نشان مي دهد، گفت: «نهضت خدمات رساني به مردم»، منشور خدمتي مديران و پرسنل شهرداري است و اصلي ترين هدف مديريت شهري است و اين سياست و رويه، تا پايان مدت ماموريت مديريت كنوني شهرداري تداوم خواهد داشت.

 



دفتر منطقه اي جمعيت دفاع از فلسطين در مازندران راه اندازي مي شود

ساري- خبرنگار كيهان:
رئيس ستاد برگزاري كنگره جهاني نظام بدون سلطه، جهان بدون صهيونيسم گفت: دفتر منطقه اي جمعيت دفاع از فلسطين به زودي در مازندران راه اندازي مي شود.
به گزارش روابط عمومي استانداري مازندران، معاون سياسي امنيتي استاندار در جلسه ستاد برگزاري نخستين كنگره جهاني نظام بدون سلطه و جهان بدون صهيونيسم در استانداري گفت: دفتر اين جمعيت در شمال كشور با حضور مسئولان كشوري و استاني و به رياست استاندار مازندران در ساري تاسيس مي شود.
هادي ابراهيمي خاطرنشان كرد: فلسفه وجودي برگزاري اين كنگره در راستاي بيانات اخير رياست جمهوري در سازمان ملل بوده كه در مازندران با هدف نوآوري و جريان سازي سياسي و فرهنگي در كشور به صورت الگويي برگزار مي شود.
وي با بيان اينكه مازندران خاستگاه و جايگاه معرفي مبارزان و علماي بزرگ شيعي در جهان و منطقه است، يادآور شد: اين استان نيز در صحنه بين المللي خواهان نظام بدون سلطه و جهان بدون صهيونيسم است.
ابراهيمي با اعلام اينكه حوزه هاي سياسي، پژوهشي و دانشگاهي مازندران بايد در اين كنگره با شناخت پديده ها به موشكافي و كالبدشكافي مباني كنگره بپردازند، افزود: روحيه ضدصهيونيستي و ضداستكباري مردم مازندران و خطه شمال در اين كنگره بين المللي نمايان خواهد شد.
رئيس كنگره بين المللي نظام بدون سلطه و جهان بدون صهيونيسم با بيان اينكه بازتاب خبري برگزاري اين كنگره در رسانه هاي محلي، ملي و خبرگزاري ها بسيار ويژه بوده است، افزود: رسانه هاي مازندران در اطلاع رساني بهتر اين رويداد، تلاش بيشتري كنند.
وي با اشاره به حضور رئيس جمهور دراين كنگره بين المللي افزود: تعدادي از وزرا و مقامات وزارت خارجه، تئوريسين ها و تحليلگران سياسي در كنگره فوق حضور خواهند داشت.
ابراهيمي با بيان اينكه موضوعات مقالات كنگره به زودي از طريق فراخوان به اطلاع عموم خواهد رسيد، افزود: حضور دانش آموزان، دانشجويان، اساتيد، دانشگاهيان و صاحبنظران در ارائه مقالات بايد محسوس باشد.
معاون سياسي امنيتي استاندار مازندران در پايان از ديدار اعضاي ستاد كنگره بين المللي نظام بدون سلطه و جهان بدون صهيونيسم به زودي با رئيس جمهوري اسلامي ايران خبر داد.

 



معرفي 20 نوع محصول خوراكي غيرمجاز در خوزستان

اهواز- خبرنگار كيهان:
مدير نظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي اهواز، 20نوع محصول خوراكي و مصرفي غيرمجاز را معرفي كرد.
سيمين فقهي گفت: در پي بازرسي هاي انجام گرفته، 20نوع محصول خوراكي و مصرفي غيرمجاز شناسايي شد كه با اعلام اين محصولات از مردم درخواست مي شود از مصرف آنها خودداري كنند.
وي اين محصولات را شامل عسل و روغن حيواني با نشان هاي بابك، بابك پخش و انگبين، باز و كبابي زعفراني با نشان طيطو، ظروف يك بار مصرف با نشان طوبا، نان با نشان نان تهران، مخلوط 7ادويه با نشان طراوت، نمك با نشان هاي بنفشه، مير و آرد، شكر پنير با نشان اشرف و نان بسته بندي با نشان خوشه عنوان كرد و افزود: همچنين رژ جامد، رژ جامد مغزدار و ريمل رنگي بدون نشان تجاري، كرم حجم دهنده با نشان ايسنس (essence)، واكس مو با نشان داكس (dax)، نمك با نشان جهان، آب زرشك با نشان سن سان نوش، آبنبات با نشان عسل تام، شيريني خرمايي كلمپه با نشان تجاري نوآوران و ويفر با نشان گاچيلا از جمله اين محصولات شناسايي شده است.
مديرنظارت بر مواد غذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي اهواز، با بيان اين كه مصرف اين محصولات سلامتي را به خطر مي اندازد و عواقب جبران ناپذيري را به دنبال دارد، افزود: اين محصولات به دليل نداشتن مجوزهاي بهداشتي و يا جعل پروانه هاي بهداشتي و همچنين آلودگي هاي ميكروبي و شيميايي غيرقابل مصرف بوده و فعاليت شركت هاي توليدكننده آنها غيرقانوني است.
فقهي با اشاره به اينكه اين محصولات مورد تاييد وزارت بهداشت نيست، از تمام شهروندان درخواست كرد براي حفظ سلامتي خود از خريد و مصرف اين گونه اقلام و محصولات خوراكي و مصرفي غيرمجاز خودداري كنند.

 



رئيس جهاد كشاورزي استان: 350 هزار تن انگور از تاكستانهاي استان همدان برداشت شد

همدان- خبرنگار كيهان:
رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان همدان گفت: امسال بيش از 350 هزار تن انگور از تاكستان هاي استان همدان برداشت شد.
مهندس عليرضا رنجبر ضرابي افزود: در استان همدان از مجموع 61 هزار هكتار باغ حدود 33درصد معادل 20 هزار و 460 هكتار آن زيركشت محصول انگور قرار دارد.
وي گفت: استان همدان در توليد انگور رتبه سوم كشوري را بعداز استان هاي فارس و آذربايجان شرقي دراختيار دارد و دراين ميان شهرستان ملاير به عنوان يكي از مناطق عمده توليد انگور در كشور با داشتن حدود 10 هزار هكتار تاكستان، بيش از 205 هزار تن از محصول انگور استان را توليد مي كند.
رنجبر ضرابي در پايان گفت: 40 درصد از انگور توليدي استان به مصرف تازه خوري رسيد، 35درصد تبديل به كشمش، 10درصد تبديل به آب غوره و 15درصد تبديل به شيره، مويز و باسلق مي شود.

 



با حضور استاندار مازندران طرح شبكه جمع آوري فاضلاب روستايي در استان كليد خورد

ساري- خبرنگاركيهان:
كلنگ طرح شبكه جمع آوري، انتقال، ايستگاه پمپاژ و انشعابات فاضلاب روستايي در استان مازندران به زمين زده شد.
با حضور نماينده مردم استان در مجلس خبرگان رهبري و امام جمعه بهشهر، استاندار مازندران و نماينده اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي كلنگ طرح شبكه جمع آوري، انتقال، ايستگاه پمپاژ و انشعابات فاضلاب روستايي زاغمرز به عنوان روستاي پايلوت در استان به زمين زده شد.
به گزارش روابط عمومي استانداري با اجراي اين طرح كه در مدت سه سال و با اعتباري بالغ بر 51ميليارد ريال هزينه ساخته خواهد شد بيش از 1500خانوار از آن بهره مند خواهند شد.
استاندار مازندران در حاشيه اين مراسم بر توجه مديران به اولويت بهداشت و سلامت در زندگي مردم تاكيد كرد و گفت: اجراي اين پروژه سعي جمعي را مي طلبد تا بتوان اين قبيل امورات را با شتاب بيشتري به اتمام رساند.
طاهايي گفت: اگر بتوانيم در دور سوم سفر هيئت دولت به استان 400ميليارد ريال اعتبار را براي اصلاح شبكه آبرساني روستاهاي استان به تصويب برسانيم در طول سه سال مي توانيم تمامي لوله كشي هاي آبرساني روستايي در مازندران را بهسازي، ترميم و متناسب با جمعيت آن نماييم.

 



بهره برداري از اولين دوربرگردان زيرگذر در بابل

بابل- خبرنگار كيهان:
اولين دوربرگردان زيرگذر مازندران در بابل به بهره برداري رسيد.
رئيس كميسيون اجتماعي و فرهنگي شوراي اسلامي شهر بابل گفت: اين دوربرگردان با صرف هزينه يك ميليارد ريالي به بهره برداري رسيده است.
امير اوليايي در جريان بازديد از پروژه هاي عمراني شهر بابل گفت: اين پروژه به طول 200 متر و با تلاش واحد عمراني شهرداري بابل و با صرف هزينه 1 ميليارد ريال هزينه داشته است كه از محل اعتبارات شهرداري بابل در زير پل موزيرج تأمين و هزينه شد و با مديريت به عمل آمده بيش از 500 ميليون ريال صرفه جوئي در اجراي آن به عمل آمد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14